Lehed

reede, jaanuar 29, 2021

Pullerits: Mis saab Viru maratonist ja kuidas president Kaljulaid väga soodsa stardinumbri sai?

Juba pikemat aega on Eesti suusatajate seas külvanud segadust küsimus, kas ma stardin tõepoolest Viru maratoni lühikesel sõidul, mida ma ei ole kunagi varem teinud? Nii mitmedki on seda nimetanud allakäiguks või mandumiseks.

Õnneks on nüüd hoolikamad asjauurijad välja selgitanud, et jutt ei käi tõepoolest minust, vaid minust 11 aastat nooremast nimekaimust, keda näete Virus rajal numbriga 2059. Ausõna, see ei ole mina!

Aga mind ei näe ka pikemal sõidul, mis on kindlasti väike šokk mõnele ja suur ebameeldiv üllatus peaaegu kõigile, kes homme Viru maratoni starti tulevad. Sest aastaid on Estoloppeti maratonide osalejad jagunenud kaheks: need, kes on lõpetanud enne mind, ja need, kes on lõpetanud pärast mind. Tean, et nii mõnegi peaeesmärk suusamaratonidel on olnud mulle pähe teha. Kuid veelgi rohkem, vaadakem tõele näkku, on minu käest maratonidel pähe saanud.

Kas sportlik vorm ei ole piisavalt hea, ilmselt imestate.

Asi on tegelikult üksjagu kriitilisem.  Paar nädalat tagasi, kui väljas oli libe, jalutasin õhtul koeraga, mis on üks igavesti meeldiv tegevus päeva lõpetuseks, kui libastusin vasaku jalaga täiesti ohutu ja süütuna näivas kohas, nii et põlveõndlas tõmbas kõõluseid sedasi, et suisa karjatasin. (Ja vandusin ka, ei salga.) Tõmme oli nii kapitaalne, et kõõlused või lihased või mis iganes need seal on, olid pikka aega sedavõrd valulikud, et ei lubanud trepistki muretult käia. Ja näiteks taburetile astumine oli koguni nii võimatu, et seda ei saanud teha käega toetamata ja aitamata.

Lühidalt: vasak jalg langes rivist välja. 

Aga ütlen ausalt, et seal oli veel üks tegur: hooaja algul Tähtvere spordipargi sprindiringil uisku sõites ja järskudes kurvides pöörates said põlved nii palju väänet, et vasak jalg läks veelgi hullemaks ja valulikumaks. Seetõttu olengi suusatamas käinud vaid paaristõukeid kasutades ning vasaku põlve elastiksidemega kinni tõmmanud, et seda stabiliseerida. Kuid ära paranenud vasak jalg pole.

Sellise väljaravimata traumaga võistlema minek oleks rumalus. Isegi kui Viru maratoni lõpuni sõidaksin, oleks tagajärg selline, et pärast läheks jalg vaid hullemaks.

Seega, mõnikord tuleb ohveid tuua ja ahvatlustest loobuda. Sporditraumad ei ole midagi sellist, millega nalja teha, eriti veel tõenäoliselt kiirel, alt jäisel rajal, kus põlvedega tuleb intensiivselt manööverdada. 

Kuid see ei tähenda, et me peaksime siin loobuma tõstatamast küsimust, mis on viimasel ajal kerkinud seoses koroonavaktsiiniga: nimelt on välja ilmunud mingi hulk nn eliittegelasi, kes saavad vaktsiini väljaspool järjekorda. Nüüd vaatan, et Viru maratoni pikal sõidul on numbriga 150 kirjas Eesti president Kersti Kaljulaid. Ja mind kohe väga huvitab see valem, kuidas ta sai stardinumbri, mis on väikem kui näiteks Priit Roodenil, Heigo Saarel, Veiko Hintsovil, Siim Türnal, esisots Indrek Saarel, Tiit Kollol, Indrek Pungil, Pait Peril, Alo Raudikul, Valdek Rohtmal, spordiarst Madis Rahul, endisel Eesti jalgpallikoondislasel Marek Lemsalul ja samuti Indrek Kelgul, Klubi Tartu Maraton juhatajal, kõval temporatturil Olavi Mõtsal ja filmimees Jaak Kilmil. Sportose andmebaasi järgi pärineb Kaljulaiu viimane suusatulemus Alutagusel peetud Tamsalu-Neeruti maratonilt kolm aastat tagasi – ja see on kõigest 223. Kaotust mulle sada kohta ning 30 kilomeetri peale 27 minutit. (Laupäevane lisandus: vt kommentaarides kell 10:20 Estoloppeti analüütiku esitatud stardinumbrite jagamise detailsem ülevaade!)

Kas teile ei tundu, et jälle on keegi, sedapuhku suusarajal, võrdsetest võrdsem?

Kas siin peaks haistma midagi korruptiivset?

Valusad küsimused? On! Aga näidatagu siis, et meil on demokraatlik ja läbipaistev riik!

Ma tahaks näha, kui paljusid neist neli lõiku eespoole nimetatutest Kaljulaid Viru maratonil võidab!

*

PS: Tänases Arteris mul kaks lugu.

Esiteks, küllap kõik teavad, kes on õhumüüjad. Aga avastasin, et on olemas ka vaikusemüüjad. Kõik Eesti mehed. Ja nende äri, rahvusvaheline ja täiesti tõsine, on väga edukas.

Teist, sporditeemalist lugu inspireeris eelmisel nädalavahetusel vene suusataja Aleksandr Bolšunovi korraldatud rünnak soome suusataja vastu (fotol ülal paremal).

Foto 1: Priit Pulleritsu uisusuusad Tartus Tähtvere spordipargis möödunud laupäeval. Foto autor: Priit Pullerits
Foto 2: Kääbusšnautser Morgensilber Eye Candy jalutamas Tartu lähedal Tiksoja metsas Armuvalu teel. Foto autor: Priit Pullerits
Foto 3: Suusataja Tartus Tähtvere spordipargis Pulleritsu-nimelisele ovaalil möödunud laupäeval. Foto autor: Priit Pullerits
Foto 4: Priit Pulleritsu suusavarustus Chrysler Pacifica najal Tähtvere spordipargi parklas möödunud pühapäeva õhtul. Foto autor: Priit Pullerits
Foto 5: Tähtvere spordipargi Pulleritsu-nimeline ovaal möödunud pühapäeva õhtul. Foto autor: Priit Pullerits
Foto 6: Soome suusataja Joni Mäki lamab eelmisel pühapäeval Lahti MK-etapi teatesõidu finišis selili lumel. Sinna rammis ta Venemaa koondise ankrumees Aleksandr Bolšunov. Foto autor: imago-images.de/Scanpix

110 kommentaari:

  1. Anonüümne19:06

    võib-olla on presidendi stardinumbril mingi julgeolekukaalutlus? (ei oska ise ka selle loogikaga edasi minna, ja eks seda ole ka lihtne naljaks pöörata, kellel soovi.)

    VastaKustuta
  2. Anonüümne20:04

    Äkki jäi korraldajatel nr. 150 üle nagu kuues doos Pfizeri pudelist ja ei leidunud kedagi kes seda soovinuks?

    VastaKustuta
  3. MargusM20:47

    No mis siin keerulist, kuna Priit ei stardi siis tema number üle jäigi.. tõenäoliselt ei pakutud seda Rotary listis vaid hoopis Royalty listis ja nii ta selle saigi. Ja jõudu Kerstile suusarajale, kah nüüd draama invaliidi poolt üles keerutatud..

    VastaKustuta
  4. Anonüümne21:40

    Kevin Uljastet ei ole samuti stardis. Nohu.

    VastaKustuta
  5. Anonüümne22:42

    See ju puhas korraldajate rida, kes kust stardib, miks ei küsi neilt?

    VastaKustuta
  6. Kägu, kehakultuurlane22:47

    Terve inimese liigesed ei peaks saama nii kergesti ( ujudes enda vigastamine?!!) vigastada. See et pidevalt analoogseid jamasid esineb ja et need korduvad, näitab, et midagi on valesti. Soovitan vähendada võhmatreeninguid ja tegeleda rohkem liigeseid tugevdavate taastavate harjustega. (jooga, pilates, spets füsioteraapilised harjutused või näiteks tants).
    Minumeelest on igati tervitatav, et meil leidub nii palju inimesi, kes on vabatahtlikult nõus hakkama laborirottideks ja katsetama enda peal vaktsiine, millele isegi tootja mingeid garantiisid ei anna. Mida see vaktsiin inimesele õigupolest annab?
    Ei likvideeriks viirust.
    Ei takistaks surma.
    Ei garanteeriks, et sa ei saa seda.
    Ei takista nakatumist.
    Ei takista sind seda edasi andmast teistele.
    Ei kõrvalda vajadust reisikeelu järele.
    Ei kõrvalda vajadust äritegevuse sulgemise järele.
    Ei kõrvalda piirangute vajadust.
    Ei kõrvalda maskivajadust.
    Nii... mida kuradit kasulikku see siis tegelikult teeb?
    Kes oskab vastata? See, et keegi tänu sellele rikkaks saab oleks liiga triviaalne vastus. Äkki veel midagi?

    VastaKustuta
  7. Siiga-Ja23:11

    Kägu, mis tüüpi joogat soovitate? Yoni või midagi muud? See võiks argiatmosfääris õhu kergeks teha küll ja igausugused takistused korralike paaristõugetega panemise teelt ära võtta.

    VastaKustuta
  8. Esimestele kommenteerijatele: see on selge, et kui küsima minna, miks Kaljulaiul on tema võimetele mittevastav 150. nr, tuleb vastuseks midagi säärast, et õigust jääb ülegi. Kurb.
    Õige pole ka see, et eestpoolt startida peaks olema ohutum. Ei, ohutuim on startida omasuguste, enda võimetele vastavate osalejate hulgast, kellele sa ei jää ette ja kes ei jää sulle ette.
    Näis siis, kui mitu kohta Kaljulaid 150. nr-ga võrreldes ära annab. Kui palju pakute?

    VastaKustuta
  9. Anonüümne00:09

    Aga kuidas kommeteeriks blogipidaja Mr. Trumpi startimas New York`i maratonil stardinumbri nr 150 all?

    VastaKustuta
  10. Anonüümne00:15

    Seltsimees Kaljulaid pole esimene, kellel on oma võimetele mitte vastav number. Ka varasemelt on igasugu suusasahistajad ostnud numbreid suisa esisaja meestelt. Kui mingi tundmatu Heino või Leida stardib Tartumaratonil esimese 200 pealt siis ei panda seda tähelegi. Probleemiks on Kaljulaiu tuntus. Samas ta ei stardi ju eliidi seas ja mingit erilist eelist see talle ei anna. Kõigile on niigi teada, et seltsimees Kaljulaiu sõnad ja teod ei ole vastavuses. Paraku on ta osanud ronida kõrgele ja soojale kohale. Isegi Pullerits saab vaid siin blogis kraaksuda, sest tolerastide ja homode hääletoru "Postimees" ei lubaks mingeid kompromiteerivaid artikleid sm Kaljulaiu aadressil. Unustame ära ja keskendume parem olulisele

    VastaKustuta
  11. Kalju Laid sen.00:25

    See ongi oluline, kui keegi, kes resideerib K-orus, parasiteerib, nagu ütleb esteet Linnar Priimägi eelmises Arteris. Lugesite?

    VastaKustuta
  12. Anonüümne00:42

    Kaljulaid teeb õiget asja, ega muidu te siin ei kraaksuks)

    VastaKustuta
  13. Anonüümne02:10

    Oleks Kaljulaid number 1 all kõige ette pandud oleks tõesti põhjust protestida, aga see number 150 ei anna enamat kui 3. stardigrupp 5 grupi hulgas. 42 km jooksul pole seal lõpuks mingit vahet kus need 100+ kohtadele suusatajad stardivad.

    VastaKustuta
  14. Õigusriigi kaitsja03:32

    Vastik, et siin leidub neid, kes õigustavad seda jälkust, mis on seoses number 150ga, justkui oleks see tühiasi. Või ei suuda näha selles probleemi, et riigi esimeseks pandud inimene teeb taas seda, mida teistele ei soovitaks keegi, trügib privileegi kasutades ettepoole, nagu ta tegi seda siis, kui käis Geiroopas suusapuhkusel siis, kui riik seda teistele tungivalt ei soovitanud. Määratu ebaõiglus ja kahepalgelisus taas! Pangem, mehed, ta homme rajal paika!

    VastaKustuta
  15. Anonüümne08:43

    Mis te nokite Butratiino kallal! Nii ehk naa on tegu poliitilise laibaga, keda ei päästa enam mingisugusedki katsed odavat populaarsust püüda kuskil rahvaspordi üritusel. Las loll nokitseb omaette ja tunneme rõõmu sellest, et keedi on omas väikses mullis vähemat tänasel närusel päeval õnnelik.

    VastaKustuta
  16. Anonüümne08:49

    Mis jama see on?

    https://leht.postimees.ee/7166650/oo-sport-sa-oled-rahu-laseme-rusikad-kaiku-hambad-ka?

    VastaKustuta
  17. Estoloppeti analüütik10:20

    Teeme siis väikest võrdlust ka, võttes aluseks Kersti Kaljulaiu viimatise koha Estoloppetil, 2018. aasta Alutagusel peetud 30 km 233. koha.

    Nüüd on Kaljulaid Virus stardis numbriga 150.

    Alutagusel temast koha võrra eespool lõpetanud Veikko Tamlak on nüüd Virus nr 316.

    Alutagusel kaks kohta Kaljulaiust eespool lõpetanud Peep Nurm on nüüd nr 294.

    Kümme kohta eespool lõpetanud Vladimir Baskakov on nr 234.

    Tosin kohta eespool lõpetanud Indrek Lillo on nr 398.

    21 kohta eespool lõpetanud Alari Leevit on nr 301.

    22 kohta eespool lõpetanud Urmas Sarri on nr 377.

    Kas jätkame? Vaatasin läbi 25 suusatajat, kes lõpetasid 2018 Alutagusel vahetult Kaljulaiu ees, ja mitte keegi, absoluutselt mitte keegi, ei saanud neist stardikohta Kaljulaiust eespool.

    VastaKustuta
  18. Anonüümne10:46

    Tõesti ei saa aru, miks seda Kaljulaidi stardikohta siin arutatakse?
    Kui korraldaja selle annab, siis küsige nende kääest. Priit arvab, et vastus tuleb segane - võibolla selle pärast segane, et endal mõistus nüri või kadedud pitsitab?
    Palju olulisem kui stardikoht, on see, et ta üldse rajal on, mitte nagu mõned teised poliitikud, kes üritavad meie elu suunata, kuid kaalumiseks tuleks kasutada koormakaalu...
    Tartu Maratoni üritustel võib eliitgruppi saada ka neljakohalise numbriga, kui tase on vastav ja regamisega jäädi hiljaks, rääkimata muudest eranditest.
    Veel kord ta stardib keskmike seast ja iga tagantpoolt tulija peaks hoopis önnelik olema, et saab kunagi lastelastele rääkida kuidas presidendile ära pani!

    Spordimeestelt ootaks vähem lapselikku vingu.

    VastaKustuta
  19. Anonüümne11:02

    8.49 reporteritöö seal puudub,on vikiuurija käekiri. Ilmselt nime varjava tudengi looming, mis tankisti poolt avaldati. Vanad eliidi trikid.

    VastaKustuta
  20. Anonüümne11:08

    Nõrgad ja naeruväärsed olete, kui korraldajate tehtud stardilisti koostamises süüdistate ühte osalejst.

    VastaKustuta
  21. Anonüümne11:23

    Me oleme sitakotid. Seoses sellega on meile kõik lubatud.

    VastaKustuta
  22. Anonüümne11:35

    Annus on kah silmakirjalik. Lubab sponssida ja siis hakkab eide kombel itkuma, et ta nime on dopsiga pruuniks plätserdatud. Seda võib vabalt teha ka kunstiga kui näha mis maitselagedust sponsi papiga tehakse. Nii tõelised mehed ei tee. Homodest ma ei räägi, ei tunne nende olemust. Aga kui süda suur, siis ei pea ju rahale nime juurde kirjutama. Anna ja naudi ja ära vahi oma logo võitja tissil. Tee seda ilma logota, ole metseen kes ei vaja feimi vaid teeb seda oma veendumuste järgi, kellele oma nimest on tähtsam Eesti lipu lehvimine, mis toob talle helgi silma! Palju palutud rahalehmalt, vist?

    VastaKustuta
  23. Anonüümne11:39

    Bolšunovilt igati normaalne reageering. Somm pani talle tee meelega kinni. Reeglite kohaselt JOKK aga kus on moraal? Kus on fair play? Bolšunov näitas et mehemeel on olemas. Tati oleks pidanud veriseks lööma.

    VastaKustuta
  24. Estoloppeti analüütik11:42

    Kaljulaiu numbri küsimus võib näida globaalses kontekstis väike ja tühine, kuid Eesti kontekstis mitte.

    Küsimus on elementaarses õigluses. Küsimus on selles, millele on juba korduvalt osutanud ebaõiglus koroonavaktsiini jagamisel - et osa inimesi on oma positsiooni tõttu nn eliit, kellele on lubatud rohkem, kui kõigile neile, kes oma igapäevase raske töö ja maksurahaga seda eliiti ülal peavad. Sellised üleastumised riivavad tugevalt rahva õiglustunnet, nagu näitavad avalikud, sh meedias vahendatud reaktsioonid seoses vaktsiini ebaõiglase jaotamisega. President on meil liiati esindusisik, kes peaks olema kõigiti eeskujuks, mitte aga lõikama enesekeskselt kasu sellest, et ta on esindusisikuks nimetatud.

    Nüüd küsite, mida sai/saanuks president teha, kui korraldajad annavad talle stardinumbri, mis seniste tulemuste põhjal ei vasta kuidagi tema võimetele ning on n-ö ülepakutud võrreldes nendega, kes on teda seni edestanud. Ta oleks pidanud ise märkama, kuidas küll ta on saanud nii ootamatult hea numbri, ning oleks pidanud laskma oma nõunikel või abidel võtta korraldajatega ühendust, et nad annaks talle teise, õiglasema ja võimetele vastavama numbri, sest ta oleks pidanud taipama, et number 150 tekitab küsimusi ja riivab inimeste õiglustunnet (vt ka Estoloppeti kommentaarium sel teemal). President on ikkagi avalik isik ing tema iga samm on luubi all. Aga ta oli kas ignorantne või arvas, et pääseb puhtalt. Ei ole pääsenud.

    Hull oleks lugu siis, kui keegi sellistele rikkumistele avalikult tähelepanu ei pööraks, sest siis saaks rikkujad vaid julgust juurde ning saadaks järgmine kord tõenäoliselt toime veelgi suuremaid ja nurjatumaid üleastumisi.

    VastaKustuta
  25. Anonüümne12:00

    Õige, nad kõik on nurjatud

    VastaKustuta
  26. Anonüümne12:05

    11:42 Ära aja jama. Sitarott ei pea teadma kas number on hea või halb. Ei ole see suusataja asi kui see teda ei riiva või väga ei huvita. Number seljas võib aga alati ronida stardikoridoris tahapoole kui mingi sihuke tunne tekib. Oluline on mitte segada medalimehi. Ülejäänud on ju reaalselt savi, sellisel nurgavõistlusel kust maailmaareenile keegi kunagi ei pürgi.

    VastaKustuta
  27. Anonüümne12:12

    Ja ongi nii, President on ainuisikuliselt süüdi, et talle just 150 stardinumber anti. Olnuks vaja sellise vääritu teo eest korraldajate vastu jõuliselt protesteerida ja viivitamatult PP teavitada.
    Ei saa ka välistada, et korraldajad panid ta siinsete ahastajate kiuste nimelt sellisesse olukorda.


    VastaKustuta
  28. Anonüümne13:50

    Ega siin blogis pirisemine ei aita. Tuleb minna tõrvikurongkäigus Kadriorus lossi ette protestimiitingule ja nõuda presidendi Viru Maratoni tulemuse tühistamist, vabandamist ja tagasiastumist. Priidu paneme sealsamas uueks presidendiks, tal on rahva toetus nagunii olemas ja pole mõtet seda "valimiste" tsirkust korraldada läbi igasugu kogude.

    VastaKustuta
  29. Anonüümne14:07

    Priit Pulleritsul Viru Maratoni finišikaar ületatud, aeg 01:45:31 andis mesikäpa 21km distantsil 113. koha kätte. Vaidluste aeg veel lahti ja kohtunikud töös, võib veel tulla muutusi või disklaffi.

    VastaKustuta
  30. Anonüümne14:34

    Jah, 12:12, just, president on selles ainuisikuliselt süüdi.
    Sest 10:20 loetleb terve rea suusatajaid, kes väärinuks numbrit 150 palju rohkem, aga nemad keegi seda ei saanud. Sai Kaljulaid.

    VastaKustuta
  31. Anonüümne15:01

    Ja korraldajal kes koostab selle nimekirja, pole obsoluutselt mingit kohustust ega vastutust, kes kust stardib.

    VastaKustuta
  32. Anonüümne15:27

    https://sport.postimees.ee/7168230/urmas-soorumaa-mihkel-karmas-jai-infodopinguga-vahele?

    Peaks äkki Kärmase toetuseks fb grupi tegema "Usume Pealtnägijat". Ummi tahab rahapakkidega lihtsa ajakirjaniku laiaks sõita. Nats karmiks kisub elu siin võltsrealistlikus vabariigis.

    VastaKustuta
  33. Anonüümne16:19

    Jätke Kersti rahule Kersti pole süüdi. Peeglisse peab vaatama papa Pullerits miks ta pole soojendanud vabariigi tervisespordi kamboliiti vajalikus suunas

    VastaKustuta
  34. Anonüümne16:29

    Suusatamise eelnevaid jamasid arvestades oli ka lihtsameelsus uskuda, et sinu raha keemia peale ei kulutata.

    Nüüd valab Annus krokodillipisaraid, kui Kärmas kohtuotsust tsiteerib, mis on kahjuks ainult osaliselt avalik. Mis siis saab kui kõik avalikuks tuleb?

    VastaKustuta
  35. Anonüümne16:33

    Kõigepealt lõpetas spordi rahastamise sõudeliidu president Rein Kilk. Siis oli sunnitud rahakraanid kinni keerama auto-motosporti EOK-s esindav Oliver Kruuda. Järgmisena viskus ambrasuurile EOK-d juhtima pandud turvamees Urmas Sõõrumaa- naine jättis maha ja raha sai otsa. Nüüd tegi sunnitud lükke dopingu-annus. Kuhu me niiviisi välja jõuame?

    VastaKustuta
  36. Anonüümne17:00

    Neinar Suli vist ka enam sporti ei toeta?

    VastaKustuta
  37. Anonüümne17:31

    Pilk Viru maratoni stardiprotokollile ütleb seda, et gruppi 150-200 oli sattunud päris mitmeid nimesid, kes varasemate tulemuste põhjal peaks olema märksa tagapool. Järelikult oli stardinimekirja koostamise valemis seekord mingi viga ja küüniline on siin konkreetselt numbrit 150 kandnud osaleja teemal naaksuda. Samuti on mul tunne, et 150 omas ise mõistust startida endale jõukohasest koridorist kusagilt tagantpoolt (see ju ei ole keelatud?), erinevalt nii mõnestki teisest, kaasaarvatud mitmed kollaste numbritega pässid :) Ehk siis mina kolmandast sajast startinuna vähemasti number 150-st mööda sõitma ei pidanud. Muidu oli tore ja viisakas sõit, esimeste kilomeetrite jooksul mõttetuid selgasõitmisi ja kepipurunemisi mina ei näinud, mis muidugi ei tähenda, et neid üldse ei olnud.
    Pealtnägija saate teema koha pealt saan Annusest mõnes mõttes aru. Omalgi kogemus paari aasta tagant, kus üks Pealtnägija toimetaja saatis minu tööandjale kirja, et nad on tegemas lugu (mingil toona aktuaalsel teemal) ja kirjas sisaldunud arupärimised olid ebanormaalselt ründavas stiilis. Ja kui sai kirjas olnud küsimustele vastatud ja põhjalikult selgitatud, siis lõpuks lugu ei tehtudki. Ju jäi järsku intriigi väheks..

    VastaKustuta
  38. Lojaalne kodanik17:35

    Ei, 16:19, ei saa Kaljulaidi rahule jätta. Ammugi mitte sellepärast, et ta on president, riigipea. Otse vastupidi: just sellepärast, et ta on president ja riigipea, tulebki ta liistule tõmmata, sest temalt on meil kõigil õigus nõuda laitmatut ja eeskujulikku ja moraalselt ning eetiliselt korrektset suunda näitavat käitumist. See on see, mida president peab andma. Mitte et me peaks temaga seonduva ees silma kinni pigistama. Kui seda teeme, silma kinni paneme ja vaikime, oleme astunud tubli sammu Putini Venemaa suunas, kus mõned on eriti kritiseerimatud.

    VastaKustuta
  39. Anonüümne17:50

    Kersti Kaljulaid (number 150) alles 430. kohal. Kommentaarid on liigsed!!! Peale selle, et mõni inimene ei oska ennast adekvaatselt hinnata.

    VastaKustuta
  40. Anonüümne17:54

    Jätke Kersti rahule Kersti ajab suuri asju. Näiteks Pullerits või mõni laiema seljaga mees näiteks Soonets oleks pidanud Kerstile tuult lõikama ja ta 300 sisse tooma.

    VastaKustuta
  41. Anonüümne18:33

    Küsimus on ikkagi selles, et kas Priit Pulleritsu 113 koht laste ja koduperenaiste distantsil on kõvem saavutus, kui Kersti Kaljulaiu 430 koht? Isiklikult arvan, et sedakorda tegi Kaljulaid Pulleritsule ära.

    VastaKustuta
  42. Anonüümne19:00

    Üldiselt senini on väikelaste tillumaratonil kõik osalejad stardinumbriga 1 olnud.
    Eesti suusa- (ja ratta- ning jooksu-)maratonide korraldajad võiksid siit blogist kõrva taha panna vajaduse jagada edaspidi ka M50+ klassis kõikidele registreerunutele ühesugused rinnanumbrid numbriga 1.
    Sest ilmselt "kõvad harrastussportlased" hakkavad selles eas juba veidi lapsikuks tagasi minema ning lähevad muidu tülli.

    VastaKustuta
  43. NATS19:05

    No kuulge sitakotid,jätke nüüd naisterahvas rahule,muljetage parem.Omal need pudrused tõusunukid riisusid viimase,aga no mis ei tapa,teeb tugevaks.Paluge jumalat,et enne naistepäeva sula ei saadaks.

    VastaKustuta
  44. Anonüümne19:09

    Ennustame parem , mis kohal origin.PP oleks lõpuni tuigerdanud...................234.

    VastaKustuta
  45. Anonüümne19:17

    Kersti oleks oma blogis jutustanud kuidas Pullerits võimsate paaristõugetega proua presidendi tuulde imenud ja retke kergeks teinud. Pärast finišit koos sooja teed joonud. Kasvatanud sidusust muidu nii fragmenteeritud eesti kogukonnas

    VastaKustuta
  46. Anonüümne20:20

    Vaadates, et milline seltskond on Pealtnägija kaaasuses pinnale ulpinud, siis mida teeb seal Nool? https://sport.postimees.ee/7167697/erki-nool-see-on-spordile-kurb-paev-eesti-uhiskond-kaotas-tana-vaga-palju

    Meelde tuleb homoseaduse hääletuselt põgenemine tsurkade manu ja loomulikult see kohtunikega klaarimine pärast kanna üle ringi randi libistamist. Kas tõesti lahendas Suli toona juhtumi kiirelt ja jõudsalt kohtunikke rahapakkidega uimastades. Olukorras kus norrakatele piisas prostidest venelaste soosimiseks, tahaks kangesti teada, et mis nupule vajutati toona Noole kasuks?

    VastaKustuta
  47. Anonüümne22:19

    "Urmas Sõõrumaa: tänan Mati Alaveri ja Andrus Veerpalu kõige eest, mis nad on teinud"

    https://sport.postimees.ee/6549099/urmas-soorumaa-tanan-mati-alaveri-ja-andrus-veerpalu-koige-eest-mis-nad-on-teinud?fbclid=IwAR1eD4PcIuKgGddrI9gfwYUqRW9H_Qn_5tAFoxNIbSeP77KmQuzJTRYw5-U

    VastaKustuta
  48. Anonüümne22:31

    Kui Toomas Annus ütleb täna, et ta ei tea kuhu sponsorraha läks siis, küsigu sõbralt MA aastatagust kohtuotsust lugeda.

    VastaKustuta
  49. Tehniline delegaat22:48

    Kas me võime teha sellise kokkuvõtte, et Mihkel kusis endale ise kõrges kaares krae vahele?
    Mnjah...

    VastaKustuta
  50. Anonüümne22:58

    22:48 lugege uut ERR kokkuvõtet. Piinlik on ainult see, et mingite 60ndate kohtade toetamisest kisa tehakse. Sundbyd, Ustjukohvid, Bessebergid ja Jõuhaugid sõidavad samas tõllas edasi. Aga seda peab kah Kärmas teile kandikul ette kandma, muidu põle olnud või juba ununenud...

    VastaKustuta
  51. Anonüümne00:14

    Ma tahaks, et Kärmas teeks Sunbyst loo. Aga mitte sellest räigest 'astmaravimisest', vaid tihedast sõprusest Nikolai Vladiõirovitš Pankratoviga. Pankratovi auto oli mäletatavasti süstlaid.ja viaalentäis.

    VastaKustuta
  52. Anonüümne00:35

    Kaljulaid Kaljulaidiks, see näitab lihtsalt, et meil on eliitvaktsineeritud, eliitkoolid, eliitsuusatajad jne, selline asi ära ei kao kunagi ja mitte kuskil. Inimesed pole võrdsed ja miks peakski ennast põhja joonud eluheidik omama samasuguseid õigusi kui ennast üles töötanud näiteks kasvõi proua President.
    Mis õigusega?!

    AGA... Tahtsin rääkida märksa tähelepanuväärsemast. Kui analüüsida natukenegi Estoloppeti 2019 aasta lõpetajate nimekirju ja Virus jagatud stardinumbreid, siis pole võimalik jätta küsimata, kas neid jagas keegi filoloog lakke vaatamise meetodil?
    Kui seal oli tegu mingigi loogikaga, siis on siga ja kägu ka kaksikvennad!

    Jääme lootma, et korraldaja saab tabelarvutuse põhitõed järgmiseks aastaks selgeks ja sellist jama ülejäänud etappidel ei esine.

    VastaKustuta
  53. Anonüümne11:25

    Pullerits peaks korra majja lööma. Nii edasi minna ei saa.

    VastaKustuta
  54. Presidendile panin ümmarguse numbri mina. President ise mingit numbri parandust ei ole küsinud. Kaalutlus on puhtalt visuaalne ja kui sel hetkel oleks pika regajaid 500 ja rohkem olnud, siis oleks see number 500 olnud. Mingit keerukamat vandenõu siin taga ei ole.

    VastaKustuta
  55. Anonüümne12:55

    Ei ole tähtis mis number on presidendil. Tähtis on kaaskond ümber see sümboliseerib eesti rahva ja eliidi ühtsust ühise eesti asja ajamisel.

    VastaKustuta
  56. Anonüümne13:27

    Ärge ajage lolli juttu. See president pole ammu enam rahvaga ühtne, suusatagu või uisutagu, see ei aita. Liiga erapoolikult on ta tegutsenud ja hinge ja südant ka tema ametnikupalge varjust ei paista. Järjest kaugemaks ka muutub.

    VastaKustuta
  57. Anonüümne13:47

    Miks visuaalsel kaalutlusel jäid sõelale ainult numbrid 150 ja 500?Kui soov oli mingi ümmargune number eraldada, siis miks mitte nt 100,200,300 jne? Kas Kaljulaidil on mingi eriline seos numbriga 5, et see teda visuaalselt paremini eristab?

    VastaKustuta
  58. Anonüümne14:20

    Prõõkajataest sitakottidele Presidendi ainuisikulisest süüst.

    "Vahur Leemets (Tamsalu - Neeruti Maratoni peakorraldaja - E.K.) vastas talle ka blogis, et kui selleks ajaks oleks olnud 500 registreerunut, siis oleks Kaljulaid saanud numbri 500," selgitas Vaher. "See number oli selleks, et rahval oleks teda visuaalselt kergem üles leida. Ka teistel maratonidel on tal olnud sama number. Seal mingit vandenõuteooriat pole.

    Tema sõnul on fikseeritud numbreid veel. Kõigil maratonidel kohalkäinutel on fikseeritud vahemik 4001-4005, lisaks on oma numbrid viiekordsetel meistritel

    Vaheri sõnul oli 150 vaid stardinumber ja teda ei tõstetud tugevamasse seltskonda. "Kaljulaid startis tagantpoolt. Meil osales üle 500 inimese. Kui ma ei eksi, siis ta startis grupis 401-450. Ta pole ju suusataja, ta on osa võtnud neljast maratonist. Kaljulaid tahtis lihtsalt raja läbi kulgeda," rääkis Vaher. "Ega me ei saanduki Pulleritsu lähenemisest aru. Ausalt öeldes oleme tedagi mitu korda ettepoole tõstnud."


    https://sport.ohtuleht.ee/1024691/postimehe-vanemtoimetaja-kas-presidendi-suusaetapi-stardinumber-on-korruptsioon

    VastaKustuta
  59. Selline PRAKTILINE küsimus:

    kas keegi oskab soovitada, kust saaks hankida vanad kasutatud nr 44 Rottefella sidemetega sobivad suusasaapad? Lähisugulane otsib, tahab veidi suuskadega tatsumas käia. Olgu öeldud, et fookus on saabastel, mis on kappi seisma ja tolmuma jäänud ja mille võib n-ö kommiraha eest ära viia.

    VastaKustuta
  60. Anonüümne14:37

    Praktiliselt ainsad https://www.osta.ee/index.php?fuseaction=search.search&id=1000&q%5Bq%5D=Suusasaapad+44&q%5Bshow_items%5D=1&q%5Bshow_shop%5D=1&q%5Bcat%5D=1000&q%5Bfuseaction%5D=search.search, ülejäänud turg tegeleb SNS asjadest lahti saamisega.

    VastaKustuta
  61. Anonüümne15:30

    Asi pole numbris vaid sidusas hõlmamises. Ka Pullerits oleks pidanud ERI numbri saama ja paigutama stardis Presidendi kõrvale. Tunni jooksul koos suusatades oleks Pullerits Presidendi kurssi viinud rahva muredega ja rääkinud ta resistansi poole üle. Edasi oleks Pullerits saanud vanemohvitseri koha Presidendi kantseleis poleks pidanud ennast müüma Postimehele pennide eest. Kas te Maksim Issajevi filmi pole näinud?

    VastaKustuta
  62. Suusasaapa probleem lahendatud. Aitäh nõuandjale!
    Ma arvan, jah, 15:30, kui president suhtleks vähem poliitikute ja muu nn eliidiga, vaid nt minusugusega, saaks ta rahva meelelaadist tunduvalt selgema ja adekvaatsema pildi. Aga see on see nn eliidi kapseldumise probleem. Nad arvavad, et on targad ja teavad õigeid lahendusi, aga nagu Kristjan Jõekalda lotosaates väga tabavalt on hüüdnud: "Ja rahvas arvab!..." -- hoopis teisiti!

    VastaKustuta
  63. Anonüümne17:58

    Püha naivisim, et eliit ei tea rahva soove. Teavad, aga on nii, et eliidina eksisteerimiseķs on vaja meeldida leivaisadele. Ja arvamus leivaisade soovidest on püha. Rahvas närigu pori.

    VastaKustuta
  64. MargusM18:50

    Priit, ma arvan et president suhtleb ka sinusugustega (mida iganes see tähendama peaks) kuid mitte sinuga. Ja õigesti teebki. Vaatame pikka plaani- pole sul eriti midagi asjalikku öelda..

    VastaKustuta
  65. Anonüümne19:33

    MargusM kirjutab valusat tôtt.

    VastaKustuta
  66. Anonüümne19:47

    17:58 kirjutatu võttiski lühidalt kokku Kaljulaiu, Ilvese ja sarnaste inimeste traagika. Teatakse jah, suurepäraselt, kuid aetakse vastupidist asja. Võtame näiteks kolm olulist asja siin Eestis - hiljutine nurjunud referendum, Rail Baltic ja migratsioon. Poeti õkvat nahast välja et rahvalt küsida ei saaks, sest tulemus olnuks nende jaoks pehmelt öeldes kainestav. Rail Balticu kohta ütles isegi Euroopa kontrollikomisjon et asi on sisuliselt ilusaks bluffitud, see väike "pisiasi" ei sega Kaljulaidi ja teisi nn. "valgeid jõude" RB kohta "Buratiinot" panemast. Kes selle "BAM-i" kahjumid hiljem kinni maksava? Lihtsad, vaesed riigipalgalised, mujalt kärpida eriti ei annagi. Migratsiooni kujutatakse mingi konkurentsivõime püha lehmana, tegelikuses on see rahva jaoks venestamine VOL 2, ainult selle vahega, et enamikel uutel tulijatel ei olegi (erinevalt venelastest) eeldusi (oma rassi tõttu) integreeruda ehk eestlaseks saada. Miks nii tehakse? 17:58 andis juba vastuse.

    VastaKustuta
  67. Anonüümne20:02

    Kas see tähendab et Pullerits peab end ohverdama? Või anname mõne süüta tütarlapse?

    VastaKustuta
  68. MargusM, ma pole veel midagi ütlema hakanudki. Praegu ei ole mõtet ideid tulistada, aktiviseeruma peab siis, kui valimised hakkavad lähenema - siis on vaja tuld anda. Nii et teil on seni õigus, Margus M. Aga ainult seni!

    VastaKustuta
  69. Anonüümne21:49

    19:47-le.
    Ma ei ole kindel, kas referendum oleks öelnud, et EKRE mehed ei tohi homoks hakata? Ma ei tea isiklikult kedagi, kes teaks kedagi, kes oleks referendumil vastanud jah. Enamik oleks öelnud, et see küsitlus ei ole oluline, ülejäänud oleks öelnud, et see, mida teised oma magamistoas teevad, on nende oma asi.
    RB osas olen nõus.
    Migratsiooni ei karda, sest keegi ei tahagi siia tulla.

    VastaKustuta
  70. MargusM21:56

    Aha, Priit osaleb valimistel, no siis täiesti poliitkorrektne olla vait kui kult rukkis. Seni trei olustiku artikleid, minetea ehk saad veel mõne kassikullast plönni.

    VastaKustuta
  71. Anonüümne21:58

    19:47 "mujalt kärpida eriti ei anna" - kas elate rikkalt või midagi? Tuletage meelde, kui mitu korda elekter riigis kallimaks tehti (ilma tootmist tänaseni muutmata); kuidas finantsturgu ja transporti sättides rahva kulusid üles aeti jne.

    Küll see KaKa-Autorollo tiim meilegi teeb. Võiks isegi ennustusvõistluse korraldada, et kas enne müüakse Omniva, mõni rauast taristujupp või tehakse üks ilus maksumuudatus.

    VastaKustuta
  72. Anonüümne22:40

    21:58 no mis jutt see on, elektri tootmine pole muutunud? On! See on 66% elektri tootmisest 1990 aastal. Samas pole elektrit Eestis eales tarbitud rohkem kui viimasel viisaastakul. Ja selle turu kadumise laksu seedis ära riik aga taastuvenergiaga uue tekkinud tarbimisest võttis koore eraomanikond, erakondade suursponsoritega. Nii see käibki. Riik loob eraomanikule kuldsed seadused sponsorrahade motivatsioonisurvega erakondadele ja pärsib riigijuhitavat ettevõtlust euroseaduste usina adaptsiooniga, et teenida kannuseid ka leivaisadelt.

    VastaKustuta
  73. Anonüümne23:32

    Migrantidest tahavad siia eelkõige tulla just endised "vennasvabariikide" seltsimehed eelkõige Venemaalt ja Ukrainast. Siin saavad vene keelega ilusti hakkama ja omad sõbrad ja sugulased juba ees ootamas, seega tunnevad ennast igati mõnusalt ja sellega paraku venestamine jätkub. Igasugu murjanid punuvad jah enamasti Lääne-Euroopa poole edasi suuremate toetuste peale peesitama. Üksikud jäävad ka paigale, aga need moodustavad migrantides tühise osa.

    VastaKustuta
  74. Anonüümne00:05

    Jälle suutnud Priidu presidendi stardikohast-pseudoprobleemist pasarahe kokku keerata. Nägemata jälle suurt pilti. EKRE käsiraamatust võte. Mille tulemus on 0, aga müra palju.
    Sinu etteantud nimekiri kõvadest suusatajatest sõidavad Kerstist esimesel kilomeetril mööda. Unustatud!

    Nimeta Priit Eesti President kes osalenud Tammsalu maratonil? Ei, nimeta Eesti President kes üldse osalenud mis iganes maratonil?
    Ei, nimeta hoopis ükskõik milline maailma riigi President kes osalenud maratonil?

    Ravi oma põlve ja ära ole nii kibestunud et osaleda ei saa.

    Huu


    VastaKustuta
  75. Anonüümne03:12

    Kui Pulleritsul pole midagi tarka mõne arvates öelda, miks siis siin blogis regulaarselt kommenteerida?

    VastaKustuta
  76. Anonüümne09:56

    Isa annab Jukule limpsi ja kommide ostmiseks taskuraha, aga Juku saab poetaga istuvate onude kaudu selle raha eest kauplusest hoopis õlut ja joodab sellega oma klassivennad täis. Nii aastaid.
    Kas Juku isa on süüdi ja vastutab poisi tegude eest?

    VastaKustuta
  77. Anonüümne10:04

    Huule. Kekkonen?

    VastaKustuta
  78. Anonüümne10:37

    09:56 Juku on alaealine ja sada muud ettekäänet, miks menetlust isegi ei alustata. Juku isal on pappi palju ja ta oskab ka siis süüst puhtaks jääda, kui poisikurask kriminaalselt vastutavasse ikka jõuab. Eliit.

    VastaKustuta
  79. Anonüümne10:48

    Kekkonen kui vana kooli mees ei lähe arvesse. Johannes Käbin oli kõva vana, poksis, võimles, jooksis krossi, kahjuks tema ajal polnud rahvamaratonid veel populaarsed. Arvan et vana rasva pealt oleks 2:20 ära pannud.

    VastaKustuta
  80. Kägu, kehakultuurlane10:59

    Huu:"Jälle suutnud Priidu presidendi stardikohast-pseudoprobleemist pasarahe kokku keerata. Nägemata jälle suurt pilti. EKRE käsiraamatust võte. Mille tulemus on 0, aga müra palju."
    Põhimõtteliselt jutt jumala õige, ainult viide EKRE le häirib. Miks peab selle eraldi välja tooma. Kas sellepärast, et EKRE t peksta on popp? Millal hakkavad sotside ja reformierakonna toetajad mõistma, et ka nende iidolid vassivad, valetavad, varastavad ja keeravad tühjast vahtu ülesse. Ühesõnaga teevad kõike seda mida teisedki. Vahe on vaid selles, et nad teevad seda mõnevõrra rafineeritumalt ja kallutatud ajakirjandus kaitseb neid.

    VastaKustuta
  81. Anonüümne10:59

    Mõni vanem võhmamees võiks noorematele meeldetuleks kirja panna, kes oli Kauna Lembit?

    VastaKustuta
  82. Anonüümne11:12

    Kauna Lemps oli legend.

    VastaKustuta
  83. Anonüümne11:29

    Siin mõned stammkommarid pole mõistnud, et Eesti vabastamine kommunismi ikkest oli fiktsioon. Võim jäi endistele rafineeritud kujul, koos rafineeritud jõuõlaga stiilis hell hunt. Ei tapa aga vaikselt surub nurka ja lämmatab maha kuni saab vaikselt ilma kisata pintslisse ajada. Jah saime vabaks NL-st aga mitte venelaste võimust. Ja ei saagi. Pole võimalik. Pole mõtet isegi und näha. Tuleb arvestada, et selline see elu on ja edasi pusida. Sellepärast ongi ajakirjandus kallutatud ja teeb näo, et ei pane tähele, kuidas Vene kaart Eestis ruulib. Mäng on kõrge ja ega Simm asjata vahele ei jäänud.

    VastaKustuta
  84. Anonüümne12:09

    Kommunism? Venelaste võim? Vene kaart? Simm? Mõned vennad siin puhta upakil. Valusalt näha isakeste eemale tõmbumine. Lasteaed tiiki ujunud.

    VastaKustuta
  85. Anonüümne13:03

    Härra Port on õige mees.

    https://www.err.ee/1608093775/kristjan-port-eesti-sporti-aitaks-puhastada-kui-sponsor-kaebaks-alaveri-kohtusse

    VastaKustuta
  86. Anonüümne17:58

    11:29 jutusta täpsemalt kuidas venelased meid valitsevad?

    VastaKustuta
  87. Anonüümne18:42

    Ärge jätke Padret külma kätte

    VastaKustuta
  88. Anonüümne19:02

    Nomenklatuuri käpikutel kõht lahti. Ei olnud Simmi, ei olnud. Rahapesu ka ei olnud. Ligi räägib ainult kuldterakesi jne.

    VastaKustuta
  89. Anonüümne22:51

    Sponsorid kaaluvad spordi rahastamise lõpetamist. Kas poleks aus kui kvaliteet ajakirjandus lõpetaks koheselt kaalujate sponsorlogode kajastamise lõpetamist nii ekraanil kui lehekülgedel?! Niikuinii räägitakse ainult piiritagusest spordist kus eestlaste sõna ei kosta ja maailma ei morjenda.

    VastaKustuta
  90. Anonüümne23:40

    Paljud ajakirjanikud on pärast Pealtnägija üllitist väitnud juskui maksaks Toomas Annus sellega kätte Kärmasele ja kaudselt ka kogu meediale selle eest mida Pealtnägija temaga tegi. Minumeelest on see jama ja ma ei imesta miks see ka teisi sponsoreid mõtlema paneb. Loogika ütleb et kui inimene toetab, siis on see hea ja kui ei toeta, siis ei saa seda ette heita. Kui ajakirjanikid väidavad et raha mitteandmine on paha või koguni oma madalate tunnete väljaelamine süütute sportlase peal, siis peaksid needsamad ajakirjanikud, kes ise ka sporti oma rahaga ei sponsoreeri, olema oma tõekspidamiste kohaselt ise samuti madalad kättemaksuhimulised tõprad või ... "Kärmaste" loogika järgi oleme kõik, kes me ei sponsoreeri, kahtlased tüübid. Igatahes minu austus ja tänu Toomas Annusele.

    VastaKustuta
  91. Anonüümne08:56

    Blogi administraator eemaldas selle kommentaari.

    VastaKustuta
  92. Anonüümne10:01

    Noo, oletame ikka, et Annus teadis, ega ta loll ei ole. Miks ta seda häbeneb? Ega relva tootja ja müüja ka ei võta endale vastutust kui relva kasutatakse. Raha andmine otse sportlasele dokumenteerimata tervise tuunimiseks ei ole ju patt. Soosides dopingu panemist võiks ju Anuus ka öelda, et teda huvitas, et Eesti lipp oleks iga hinna eest pjedestaalil, et me oleksime pildis ja meid ei unustataks. Mis selles häbiväärset on? Ta ei ekspordi, välismaised kunded piiri taga ei saa teda bännida. Võiks rahulikult uhkelt öelda, et andis oma parima kõrgete tulemuste saavutamiseks. Dopingu reeglid muutuvad kiiresti ja on palju asju mis täna lubatud aga homme keelu all. See on tavaline, et kontrollid jäävad ajast maha ja pikka aega on hall ala, mida keegi ei kontrolli kuid mida enamik ära kasutab. Eestlane ei ole loll, et sakslaste täpsustega kõikidest seadustest kinni hoiab kui ülejäänud vingerdavad seaduse kadalipust mööda. Selles kõiges pole midagi häbiväärset. Mida näeme täna on see, et Annus andis omalt poolt kõik, mis tema suure hingega mõistlik anda oli aga vastu sai ta teadmise, et vaatamata meie meeste/naiste tohutule pingutamistele isegi dopinguga on Eesti lootusetult pildilt väljas. Mingi aeg oli see seeditav aga ühel hetkel saavad kõik aru, et see pole jätkusuutlik ja on vaja ära lõpetada. Kärmase ebameeldivad küsimused olidki suurepäraseks ettekäändeks suure pauguga väljuda. Kui seda eeskuju järgivad paljud teised siis olemegi edaspidi ausad ja nõrgukesed kes nopivad medaleid nissi aladelt nagu seni. Jämedas plaanis ei muutu muud kui jäävad ära teleülekanded 66 kohtade kajastamisest.

    VastaKustuta
  93. Anonüümne10:30

    Ärimehed kaaluvad spordi toetamise lõpetamist.
    Spordihingega kliendid saavad valida teise tankla või vorstipoe, kes toetab sporti.
    Igaühel on vaba valik, kuhu oma raha paneb/jätab.

    https://sport.postimees.ee/7169812/heiti-haal-kaalub-spordi-rahastamise-lopetamist-noukogu-koosolekul-on-see-kusimus-kindlasti-paevakorras

    https://virumaateataja.postimees.ee/7170067/oleg-gross-mihkel-karmas-voiks-saata-end-karistuspingile-jarele-motlema

    VastaKustuta
  94. Normaalse sponsorluse korral peaks raha liikumine ja kulutamine olema raamatupidamuslikult tõestatav. Kui hakatakse siin midagi salaja minu/sinu konto vahel liigutama ja ise tead mis rahaga teed stiilis suhtuma ,siis ongi tulemused sellised nagu on. Team Haanja arvelt vist ikka kahtlaseid seansse ja liikumisi otseselt ei tasutud?

    VastaKustuta
  95. Anonüümne13:29

    TH ühe hooaja numbrid:

    http://media.voog.com/0000/0040/6581/files/TH%20EELARVE%202018-2019.pdf

    VastaKustuta
  96. Anonüümne15:37

    Miks too Annuse Kiri eelmisel kümnendil nõnda sarnane seekordsega sai? Toona oli vaja alaliidud mingeid tegelinskeid ümber vahetada, nüüd mingit telesaatemeeskonda ehitusfirma vajaduste järgi sättida. Imelik, ei saa sotti.

    VastaKustuta
  97. Teema kajab kõikjal vastu, nt ka kõva vastupidavusmehe Alar Niguli FB küljel.

    VastaKustuta
  98. Anonüümne16:51

    Sukles pani praegu väikesponsoritel särgi püksi -- kõige suuremad sponsorid panevad 250–260 milkut iga aasta sisse ja ülejäänud on ainult pipardajad-soolajad https://www.err.ee/1608094828/sukles-suur-osa-spordi-rahastusest-tuleb-lapsevanematelt

    VastaKustuta
  99. Anonüümne17:03

    Kärmas tsiteerib kohtuotsust, mis on ainult osaliselt avalik.
    Loodame et kohtuotsus saab lõpuks avalikuks, pluss veel Seefeldi dopinguskandaali dokumendid.
    Vaatame, mis juttu siis rääkima hakkatakse.

    VastaKustuta
  100. 08:56, kui teil ei ole tõendeid Annuse kohta väidetu kinnituseks, siis sedasorti avaldusi ma teile teie enda ega ka enda meelerahu huvides siin teha ei luba. Palun austage hea tava reegleid, et kui ütlete kellegi kohta mingi tugeva väite, siis peate seda ka sealsamas tõestama, et väiteks on piisavalt alust.

    VastaKustuta
  101. Anonüümne19:24

    Annuse lugu veider. Ju ta ikka miskit aimas. Samas oli hea kasuatada võimalust "juhe seinast välja tõmmata" jäädes ise märtrti rolli.

    Huu

    VastaKustuta
  102. Anonüümne19:38

    Millal tõde päevavalgele tiritakse?

    VastaKustuta
  103. Anonüümne21:25

    Kummaline lugu, iga kord kui presidendist juttu, lendab Priidul uuriv ajakirjandus üle parda, asemele tuleb perekoolilik (Kas selline leht veel tegutseb?) mõttekaaslastele meeldimise püüd.
    Tuled siia spordijuttu lugema, vastu vaatab nagu oleks mõni pr Kingo blogi pidama hakanud, eeh.

    VastaKustuta
  104. Tavaline eestlane22:20

    Ma ei saa absoluutselt aru neist, kes siin presidenti ümmardamas ja tema kintsu kaude kraapimas käivad. Kersti Kaljulaid ei ole rahva president, tal ei ole rahva mandaati, ta on nagu kuskilt toodud asevalitseja, sellepärast ei ole kellelgi mingit kohustust temasse kuidagi nii suhtuda, et teda kritiseerida ei tohi. Ta ei ole meil siin mingi rahva ema. Unustage see mõte ära!

    VastaKustuta
  105. Anonüümne23:02

    22:2 unusta asevalitseja jutt ära. See on näide, et kui kokku ei lepita siis tuleb leppida sellega mis on. Tegemist on näitega sellest kuidas riik institutsioonina ei saa lubada lõputut lehmakauplemist. Sama trikki tehti sotside ja reffide venemaaga ühinemise küsimustega. Neile jamadele tõmmati jäme kriips peale, et riigil säiliks riigi nägu. Vähemalt on näha, et lollustesse takerdumistel suudetakse vajutada efektiivselt restardi nupule ja ummikust edasi minna. See on tähtis. Kuigi alati jääb mulje, et tegu on nspikaga ja mittejätkusuutliku lahendusega iseseisvuse vaatevinklist. Võib-olla ongi õigus neil, kes väidavad, et Eesti on vaid virtuaalselt iseseisev, millel on väga kindlad raamid. Tuletame meelde kuidas merel olev majanduspiirkond väga väikestesse raamidesse suruti juba iseseisvumise hetkel. Eesti on riik mis püüab oma autonoomsust meeleheitlikult emamaast ära peita. Aegajalt jääb mulje, et seda ongi väga hästi tehtud ja kohati isegi raamidest väljutud. Oleme selle üle siis uhked ja õnnelikud!

    VastaKustuta
  106. Anonüümne09:31

    Priidule väljavõte Vikipeediast: "Annus mõisteti 2014. aastal Riigikohtu poolt kriminaalkorras süüdi pistise andmises."

    Kuidas seda tõlgendama peaks?

    VastaKustuta
  107. Anonüümne09:32

    Jutt ei käi mitte presidendi isikust, vaid Priidu metoodikast. Nagu selle kuulsa tdf-i puhul -- kus on tõendid, et Kaljulaidi mäest üles lükati?

    VastaKustuta
  108. Anonüümne09:33

    Lisaks veel väljavõte postimehest: https://www.postimees.ee/2842327/maadevahetuse-suuasi-sai-lopliku-lahendi

    VastaKustuta
  109. Anonüümne19:39

    2:58:51 1869 Tartu Jooksumaraton (23,4 km) M45-49 Elva 12.05.13 Priit Pullerits

    VastaKustuta