Lehed

kolmapäev, jaanuar 30, 2013

Homme, neljapäeva hommikul ilmub Postimehe vahel järjekordne minu toimetatud Maraton:
Seekord on Maratonil koguni kolm kaanetegelast-suusaharrastajat. Tõsi, reklaamimüük oli sedapuhku niivõrd edukas, et isegi esikülg läks reklaami alla, nii et siin avaldatud esikaas on kujundaja-küljendaja mitteavalduv looming - homse Maratoni esikülg on siiski sootuks teistsugune. Kuid ega sisu pakendi tõttu muutu.
******
Moab Rim & Highway 191, Moab, Utah. 19. aprill 2012. Pildistanud Priit Pullerits. (Suuremalt vaatamiseks kikkida pildile.)

88 kommentaari:

  1. Anonüümne10:21

    Näpukas sisse lipsanud, peab olema esikaas.
    Filoloog

    VastaKustuta
  2. Anonüümne10:26

    Kõik kolm on kunagise Priit Pulleritsu maratonisõitjate liigituse põhjalt täiesti mõttetud mehed = esisaja, viiesaja ega tuhande sisse nad ei sõida.
    Katselendur

    VastaKustuta
  3. Anonüümne10:48

    tänuväärne töö.

    VastaKustuta
  4. Anonüümne11:42

    Mida eile siis kohvikus räägiti?

    VastaKustuta
  5. Anonüümne11:50

    Alumisele pildile on sisse lipsanud esiklaas. ;)

    VastaKustuta
  6. Anonüümne12:20

    kas seekord saavad erilehe kõik PM tellijad või juhtub nii nagu varasematel kordadel?

    VastaKustuta
  7. Aitäh, 10:48 ja 10:21.

    11:42 - rääkisin ajakirjanduse telgitagustest: kuidas saada infot, kuidas panna inimesed rääkima, mida kirjutamine hiljem kaasa toob - kõik avalikult ja nimedega. Kogu esinemine läks ka linti.

    Jah, 11:50, see on pildistatud juhi kõrvalistmelt sõidu ajal.

    Saavad kõik, kes maksavad, 12:20. Maraton on tasuta ehk hinna sees.

    VastaKustuta
  8. Anonüümne12:57

    Priit, kus ja mis raha eest linti näha saab?

    VastaKustuta
  9. Anonüümne13:12

    Pildil on ju suusasahistajad. Mehed, kelle suuski pole mõtet määrida ega ka sikeldada.
    Teet

    VastaKustuta
  10. Anonüümne13:19

    Teet, I like you, I really do. Keep the line! :)

    VastaKustuta
  11. 12:57, võtke ühendust Vello Hallinguga Vanemuise seltsist. Ta on ka FBs.

    VastaKustuta
  12. Reklaam oli kõva aga tulemust neetu. Kui Teppan Alaveriga kakles siis miks ajalehed eile peksasaanud suusatreenerist ei kirjuta?

    VastaKustuta
  13. Anonüümne14:46

    /"Kuidas leida tõhusamad energiageelid?"/

    Lubasid ju hoida Editorial content'i ja reklaami eraldi. Nüüd on Sul Ain-Alari geelireklaam ja geele promov toimetuseartikkel segamini. Või Ain-Alar ei peagi reklaami ostma, sest toimetusartiklis on toode sees?
    Ehk võtaksid vaevaks seda ajakirjanduse telgitagust natuke selgitada.

    VastaKustuta
  14. Anonüümne15:10

    to 14.46
    staažikamad lugejad teavad, et PP ei vasta ebamugavatele küsimustele.
    on ta mugavusvastaja? :)

    VastaKustuta
  15. Anonüümne16:07

    Jätkuks Pahvi Postimehe kirjutisele, mis nahutas koole, kus suusatunde ei ole, võiks ka Priit Maratoni erinumbris natuke noortesporti kajastada. Näiteks ei ole see aasta enam suusarada Tartus Forseliuse gümnaasiumi staadionil. Kus selle kooli lapsed suusatavad? Või on jalgpalliklubi FC Santos suusaraja ära keelanud? Suvel olid seal sildid, mis lubasid staadioni murul olla ainult nende loal. Samas eelmine talv veel oli suusarada olemas.
    Teet

    VastaKustuta
  16. Aga mul pole FBs, mis siis nüüd saab?
    Ah tühja kah, lähen võtan tal kontoris hõlmast kinni...

    VastaKustuta
  17. Anonüümne19:45

    Loodame, et selliseid fopaasid enam ei ole, kust üle lehekülje reklaamis modellid panevad Salomoni maastikujooksu jalatsitega mööda asfaltit...
    Eesti spordifirmad ei oska head reklaami teha ja meediaväljaanded ei oska ka nõustada, kuidas head reklaami teha. Minnakse kõigel lihtsamat teed ja ilmutatatakse mingi stock fotoga suurt brändi reklaamiv "ilus", aga väheinformatiivne pilt. Harrastaja ei vaja Kein Einastet mingit Asicsi või Crafti brändi reklaamimas, vaid konkreetset teavet kust firmast konkreetseid kaupu või teenuseid saab.

    VastaKustuta
  18. Anonüümne21:01

    Kuidas ei vaja? Tuletame meelde sellesama blogi kommentaarides hulginisti avaldatud poodiumipilte, mille taga on loogika "äss kasutab seda, järelikult on hea". Kui kommentaatorid ise neid tähtsaks peavad, siis ei saa ju ka kommertsreklaami sellise materjali avaldamise puhul süüdistada.

    VastaKustuta
  19. Autor on selle kommentaari eemaldanud.

    VastaKustuta
  20. Anonüümne23:31

    Lp suusaklubi esindaja, 14:12.
    Kirjutate, et:
    "Kui Teppan Alaveriga kakles siis miks ajalehed eile peksasaanud suusatreenerist ei kirjuta?"

    Mis kaklus ja mis peksa saanud? Mis mul kahe silma vahele on jäänud, saate ehk täpsemalt valgustada?

    VastaKustuta
  21. Anonüümne02:30

    Holden, vahe on nagu MTB-ga maanteel sõita.

    VastaKustuta
  22. Anonüümne06:31

    Holden ongi niisugune üle 4 tunni tiksuja.

    VastaKustuta
  23. Anonüümne08:11

    Mis kaklus ja mis peksa saanud? Mis mul kahe silma vahele on jäänud, saate ehk täpsemalt valgustada?

    Need tiitlid jäävad Teppani südametunnistusele, muu vastab tõele. Programmi kuuluvad muuseas kaklus Erki Noolega, kaklused Mati Alaveriga, lahkhelid Kristina Šmigun-Vähiga, samuti kogu alasti tõde spordikompra kogumisest.

    Silmad tuleks puhtaks pesta

    VastaKustuta
  24. Anonüümne09:04

    kaklus Erki Noolega, kaklused Mati Alaveriga, lahkhelid Kristina Šmigun-Vähiga

    Kujuteldavad epohhiloovad sündmused, egotripparist ajakirjaniku vaimusilmas lausa kosmilise tähtsusega võitlused... 8)

    VastaKustuta
  25. Maraton juba saadaval jah.

    Ostsin üle mitme aasta seetõttu postimehegi...

    Aga see sikeldamise artikkel oli küll lahja, sisuliselt sama jutt mis siin paar postitust tagasi juba olemas oli - lootsin midagi põhjapanevamat leida, mingeid teste, midagi konkreetset.. mõõdetavat Aga paraku mitte.

    Ehk et seetõttu pole põhjust postimeest ligi haarata (teagi mis temaga nüüd teha, ahju ka pole).

    Muu Maratoni sisu osas on ehk midagi siiski lugeda, eks näis..

    VastaKustuta
  26. Anonüümne10:11

    Kas keegi - ehk Peip ise? - valgustaks seda surematut tiitlit, mis kohe sissejuhatavast tekstist vastu vaatab - "NSV Liidu ajateenijate kahekordne meister". Kirjamehel on sulg hästi jooksnud ja Peip kindlasti ka midagi võitis, aga mis võistlused need tegelikult olid?

    VastaKustuta
  27. Anonüümne10:12

    Priit> jääb lugedes mulje, et kui sõita maratoni kepiga, millel 80 v 90% süsinikku, siis vaja need välja vahetada 100%ste vastu. Painutasin eile oma kaikaid ja võrdlesin 100%stega, siis tõesti olid 100%sed tiba jäigemad. Kuid kui palju mu kätetöö efektiivsus sest paremaks läheb kui uued kaikad ostan ja 100 euri ära kulutan? Kas see on tuntav vahe suusarajal?

    VastaKustuta
  28. Lp Nipi, ärge olge nii enesekeskne. See, et teie kuulute nende paari tuhande hulka, kes jälgivad innukalt minu blogi ja on uuemate teemadega kursis, ei tähenda, et need ülejäänud kümned ja kümned tuhanded, kes seda blogi ei loe, ei peaks saama ka infot sikeldamise ja harjamise kohta. Maratonil stardib siiski palju rohkem inimesi kui on siinsel blogil päeva jooksul lugejaid ja uus info olgu kõigile kättesaadav!

    Lp 10:12 - ma ei tea. See, et ma suusatamisest kirjutan, ei tähenda, et mul on kõigile küsimustele varrukast vastused võtta. Ajakirjanik sõltub allikatest. Ükski ajakirjanik ei ole parem, kui on tema allikad. Maratonis leiate mu lugudes kindlasti rohkelt allikaid, kes oskavad te küsimusele palju pädevama vastuse anda kui mina.

    VastaKustuta
  29. Anonüümne11:31

    Küsimuste küsimus suusatamises ei ole mitte, et kas vaba või klassika, fluor või sikeldamine, vaid kas suusasirm või suusaprillid!?

    VastaKustuta
  30. Anonüümne11:34

    Minu uued 80%-lised Carbon kepid on ikka sigajäigad, ei tea millest nad küll tehtud on.

    VastaKustuta
  31. Anonüümne12:02

    priit, kui tunned vastutust oma lugejate ja nn tavaharrastajate eest, siis võiks olla vastutustundlik kõigis aspektides.

    kuulutada, et tavaharratajatele sobivad 100 eurised mingi suusakepid, siis minul tekib küsimus, kas te üleüldse ei adu, kes on tavaharrastaja või on spordikaupade turundus muutunud nii loomulikus elu osaks, et te selle tegemist enam ei tajugi.

    kui terviseharrastuse propageerimise nime all käib kõikvõimaliku trääni võimalikult kallilt inimestele maha müümine, siis on meil asjad paigast.

    selliste kvaliteedi- ja hinnaklassi soovitamine "tavaharrastajatele" peletab inimesed suustamisest lihtsalt eemale.

    EA

    VastaKustuta
  32. Lp EA, olen Suusavendade juures näinud küll ja küll neid n-ö liht- ja tavaharrastajaid, kes on oma odava ning ajast ja arust varustusega nagu hunnik õnnetust. Ma ei ütle, et nad peaksid ostma auguga Fischerid, aga sõita vähem kui tuhat krooni maksnud suuskadega või alla 200 krooni maksnud pehmete keppidega - see on hirmus piin. Hoopis selline hull säästuvarustus peletab inimesi suusatamise juurest minema.

    VastaKustuta
  33. Anonüümne12:27

    Miks Kuntsi kommentaari pidevalt maha võetakse? Mis seal on valet?

    VastaKustuta
  34. Anonüümne12:37

    Mis on Kuntsi pädevus? Keskharidus, karjäär spordipoodides, ainus tippsuusataja tema tallis on PP. Kust see teadmistepagas peaks kogunema?

    VastaKustuta
  35. Anonüümne12:48

    Küllap on oluline nn paras varustus, sõidupiin - minu hinnangul - on pigem kinni vales sõidutehnikas, ülemäärases tempos ja ebaadekvaatsetes eesmärkides rohkem kui varustuses ja/või isegi selle hoolduses. Ma küll täpselt ei mäleta mis nad maksid, kuid umbes teie määratud hinnaklassi minu varustus tõesti jääb. Sõidan TMil nii 5 tunni kandis, olgu märgitud. Ilma piinata, rõõmuga.

    Aga mul on naljakas vaadata ilmselgelt vähesportivaid inimesi spordipoodides valimas 40 euriseid suusakindaid, sest nad olevat lugenud, et just mingi selline varustus on tavaharrastajale piisav, profitase olevat ju veelgi kallim.

    Siis ma näen radadel täiesti ilma elementaarsete oskusteta ja kahjuks ka tajutavalt ilma nn õige hoiakuta inimesi, kes puiselt edasi tuterdavad ja kakerdavad, kuid kel on tõepoolest 100 eurised kepid ja 200 eurised suusad, ülikonnad... ja mis kõik veel.

    EA

    VastaKustuta
  36. Mehed suurt publikut ei huvita mingi kividega lihvimine ega keppide jäikused. Miks on eesti suusatamine seal kus ta on?
    Tänases PM-is süüdistab Jaak Mae Otepää MK kadumises suusatajaid. Kommentaarides on vihjeid dopingule millede vastuseks on päris mürgised kommid inimestelt kes annavad mõista justkui oleksid nad insaiderid ja teaksid, kuidas asjad TEGELIKULT ON. Kuidas nad siis tegelikult on? Kas "Antsipi hirmuvalitsus" on nii kõva et isegi anonüümselt ei tihata vihjata kuidas asjad tegelikult on.
    Suurema Austusega Lembit Kaun, huvigruppide esindaja

    VastaKustuta
  37. Anonüümne13:17

    12:27 Vale oli vist aastaarv 2010. Kihva keerati minu mäletamist mööda 2011. aastal osavõtnute suusad.

    VastaKustuta
  38. Ja nüüd, EA, 12:48, kujutage ette, kui need inimesed sõidaksid alla tuhandekrooniste suuskadega - mis pilt teile veel siis avaneks...

    VastaKustuta
  39. Anonüümne13:39

    PP, avanev pilt oleks sisemiselt hoopistükkis enesekohasem! Kuid minu jutu mõte - sporditurundamine käib vale augu kaudu või jõuab inimesteni kohale valesse kohta: ostke kallis ja hea varustus kõigepealt, siis hakkame vaatama.

    Selmet et alustada inimese liikumisharjumuse ja treenituse kujundamisest. Ning tegu ei ole minu kiiksuga, vaid väidan, et reaalselt on sellest kasu ainult müügimeestel ja reklaamisaajatel, teistel kõigil ja tervikuna on sellest vaid kahju.

    VastaKustuta
  40. Anonüümne13:46

    REKLAAMI poolelt märgiks positiivsena Matkaspordi BuGrip naastutossude reklaami.

    TOIMETUSE osakonnas on aga kahjuks uuesti astutud samasse ämbrisse, mis aasta tagasi. Suusatamistehnikat ei saa õpetada fotode pealt, Priit! (Vahut Teppan). Tee see asi endale selgeks. Fotode pealt saab (teatud reservatsioonidega) näidata *halba* tehnikat. Kuid mitte head selgeks õpetada. Selles mõttes on "kolme suusasahistaja" fotod teises artiklis õpetlikud. Selgelt on näha, et meestes pole nõtkust, painduvust, amplituudid väikesed. Mis ei tähenda, et Vahur Teppanil midagi õpetada poleks. Ainult, et seda ei saa fotoseeriaga teha.

    Üldhinne: 3+.

    VastaKustuta
  41. Anonüümne13:54

    suusatehnika halva näite esitlusi pakub PP, kui ta täpselt Maratoni piltidel nähtavaid liigutusi esitades dendro nõlvadest üles pressib.

    VastaKustuta
  42. Anonüümne13:55

    Hei! Lugesin kaanest kaaneni läbi, tubli töö PP! J

    VastaKustuta
  43. Suur Ennustaja Igor Mang ütles et 2013, see on Suurte Tegude Aasta. Kas võtame ette, või teeme ära? Või murrame läbi? Või paneme põhja?
    Seega, Eesti harrastussuusatajate ebajumal ja tema ustavad lugejad kõigist maailmajagudest ja ajavööndistest, läheme Teppanile appi, õpetame eesti inimesed suusatama ja kirjutama. Augeiase tallid viskaks ka tühjaks

    VastaKustuta
  44. Anonüümne14:00

    Koolipoisina sai puusuusaga 10 kilomeetrit aja peale sõidetud
    nii 35- 36 minuti kandis ehk Tartu maratoni rahvasuusataja kiirusega.
    (Vahetult peale tõrvamist kohe küll hästi ei libisenud).
    Ei tasu varustust üle tähtsustada.

    VastaKustuta
  45. Anonüümne14:09

    Priit,

    ole hea ja lõppeta see jabur haip ära

    Olen tuhandeid kilomeetreid sõitnud erinevate keppidega.

    Uisku praegu Swixi Stariga ning klassikat Exeli viimase tippmudeliga.

    Mõlemad on ostetud hinnaga alla 150€, mõlemad tippkepid.
    Mis hinnatasemest Sa Priit räägid.

    Triaci olen proovinud, pole parem Starist, Exelist; ainult võimalus all otsasid keermega vahetada. Kas selle pärast peaks keppi vahetama.

    60€ 100% Carbon Järvineni kepid on täiesti sõidetavad, lühemad ei vaju eriti ka paindesse. 1000 km sõitnud.
    Korralik alu kepp, mis maksab umbes sama raha, on pea sama jäik.

    Miks peab asjaarmastaja sõitma viimase mudeliga, millega MK-l sõidetakse üksnes sellepärast, et tootja (sponsor) neid lahkelt võistkondadele jagab?
    Priit, miks peab sport kallis olema?
    Miks maksame Tallinna jooksumaratoni eest sellist hinda kui see maksab?
    Miks maksame Samsung Cupi eest?

    Sport on aetud kalliks ning ma ei pea õigeks, et rahvaspordi ainus eesmärk on näidata teistele oma rahakoti suurust ning teise koti väiksust.

    VastaKustuta
  46. Anonüümne14:35

    Ühinen siin 14.09 - ga. Täpselt samasugused kirved on nn rahvamaratonide osavõtutasud. Ja vaadake neid startijaid, inimene, kelle jaoks need korraldatud, sinna enam oma nägu ei näita, sest ei taha jääda oma vana varustusega teistele naeruks.
    Kummaline, et jutt käib ainult udupeente varustusnüansside ümber.
    Olen nõus, et kogu see haip on kasulik ainult spordivarustuse müüjatele, kelle õhutusel inimesed hangivad omale üha mõtetumalt kallist varustust, vastu midagi saamata. Suund on aga niisugune, et alates varustuse ostmisest tuleb see usaldada aina rohkematele "spetsidele", kes kõik mõnuga oma käe sinu rahakotti topivad. Muidugi, vaba maa, vabad inimesed, aga põhirõhk peaks siiski olema mujal.

    VastaKustuta
  47. Anonüümne14:44

    Olen samuti nõus eelkõnelejatega. Tegelt on üsna arusaadav, et PP seda haipi veel üles kütab. Tema jaoks on ju kõik äri. Tähelepaneliku jälgija jaoks paljastab siinne blogi märksa rohkem "spordimaailma telgitaguseid", kui esialgu paistab.

    VastaKustuta
  48. Ausalt mul hakkas eesti harrastussuusatajate iidolist Priidust lausa kahju. Mida kõike tema käest ei küsita. Miks eesti suusatamine on mudas, miks maraton on nii kallis? Homme tahate Priidu käest teada kes tappis Kennedy ja kuhu panid natsid merevaigutoa?

    Lugesin vahepeal Postimeest ja mis ma näen, seal on viited venna juurde, ehk venekeelse Postimehe külgedele. Klikin mina siis sinna ja oleks nagu sattunud teise maailma. Aga vaadake ise, väga rammusa softporno saidiga on tegu.
    (nii visuaalselt kui sisu poolest)

    Seega Priit kui Postimehe insaider tahaks teada kas Samost venekeelse "sõsara" eest ei vastuta mitte?

    http://www.sports.ee/1122214/rodstvenniki-jestoncev-dokazhut-chto-oni-ne-valenki


    VastaKustuta
  49. Anonüümne15:02

    14:00

    Ma arvan, et see, kes Tartu Maratonil 63 km 35-36 minutiga sõidab, sõidaks vaid 10 km sõites alla 30 minuti

    VastaKustuta
  50. Anonüümne15:08

    like 14:09

    VastaKustuta
  51. Eestikeelne Postimees jagab samuti elutarkusi: Mehed kes teevad kodutöid saavad rohkem seksi
    Postimees:Naine24:.

    VastaKustuta
  52. Anonüümne15:26

    Austatud hr Kaun,
    venekeelsesse Postimehesse ei panda jura eesti rahvuse prioriteedist jms natsionalistlikku tekst sellepärast, et keegi venelastest ei ostaks sellist lehte. Nii lihtne see ongi. Kaebate, et eesti- ja venekeelne Postimees ei ole identne. Elate oma väljamõeldud maailmas. Teil on screw loose, nagu inglise keeles öeldakse. Aga lohutuseks, ega te ole ainus. 8)

    VastaKustuta
  53. Anonüümne15:26

    täitsa nitsevoo pildid sellel eelpoolviidatud venekeelsel lehel. miski reklaam kipub sirvimist segama:)
    Arvustades Maratoni erilehte, siis suuskadest sääl juttu ei tehtud. Ma usun seda, et peale sportliku vormi olemasolu, korralikult määritud suuskade (krunt+põhiparfiin+HF+pulber) ja suusatehnika valdamise on oluline rõhutada, et suusk, mis suusatajal all on, vastaks suusataja kehakaalule. On ikka vahe küll, kas on tegu kerge suusaga või tünnilauaga.
    Aga sellest ma ei tahtnud rääkida. Maratoni eri võiks käsitleda ka suusatajate käitumisreegleid rajal. Trügimist ja tõmblemist on rajal liiga palju, naeratavaid nägusid vähe. Kui keegi annab rada, tuleks teda tänada. Rajal tuleks jälgida nii ette kui ka taha ehk siis laskumistel ei tohiks teha järske kõrvalehüppeid kui eesolev rida takerdub, v.a juhul, kui oled eelnevalt veendunud, et see on tõesti vaba rada. Ja palju muudki - kuidas käituda TP-des, kas suusad jalga jätta või jalast ära võtta jm
    A.

    VastaKustuta
  54. Anonüümne15:35

    Kas massistardis võib mäest laskuda laskumisasendis, nõnda et kepiotsad taga? Viru maratonil hakkas üks tagantpoolt vinguma selle pärast, kuna nägi kepiotstes ohtu.

    VastaKustuta
  55. venekeelsesse Postimehesse ei panda jura eesti rahvuse prioriteedist jms natsionalistlikku tekst sellepärast, et keegi venelastest ei ostaks sellist lehte.

    aga ütelge MILLISES lehes võib lugeda jura eesti rahvuse prioriteedist jms natsionalistlikku teksti? Mina sellist kahjuks ei tea. Näeksin rõõmuga et eestikeelne Postimees kirjutaks eestlaste natsionalismist.

    Ehk olete kuulnud et Eesti ajaloolased tõestasid ära et muistset vabadusvõitlust ei ole olnud kuna eesti rahvust ei olnud tollal (ega ole ka praegu EL-u tingimustes) olemaski. Seega, kust siis lugeda eestlaste natsionalismist?

    Kui oskate juhuslikult vene keelt, siis näete, et tegeleb rus Postimees varjatult ja varjamatult eestlaste ja eesti riigi mõnitamisega. Mis ei ole ka ime, sest tegijad on samad mis Den za Dnjom puhul.

    Kes meist siis ikkagi elab väljamõeldud maailmas?

    VastaKustuta
  56. Kus need kepiotsad siis olema peaks, taevasse suunatud või?
    Tehniliselt õiges laskumisasendis ongi kepiotsad selja taha suunatud. Visuaalsed vaatlusandmed suusaradadelt näitavad, et suurel osal harrastajatel on laskumisasendiga probleeme. Sellest võibolla ongi tekkinud väärarusaam, et kepi otsad peaks olema taevasse suunatud.

    VastaKustuta
  57. Anonüümne16:10

    Pullerits, mis asi on suusajope? ;)

    VastaKustuta
  58. Anonüümne16:32

    "Seega, kust siis lugeda eestlaste natsionalismist? "

    Eestikeelsest Postimehest? (Mina ei ole selle väljaande lugeja).

    "Eesti ajaloolased tõestasid ära et muistset vabadusvõitlust ei ole olnud kuna eesti rahvust ei olnud tollal (ega ole ka praegu EL-u tingimustes) olemaski."

    Oi-oi-oi, need peavad olema mingid revisionistid, ketserid või suisa välismaa viienda kolonni teenistuses olevad ajaloolased. Kuidas karmi käega juhtitud Tartu Ülikoolist saavad sellised "ajaloolased" tekkida ja tegutseda? Aga kuna Teie, hr Kaun, olete eestikeelse Postimehe lugeja ilmselt, siis toimetus võiks sinna teha Natsionalisti nurgakese kuhugi. Võib-olla isegi venekeelsesse väljaandesse ka, aga teise tekstiga siis muidugi.

    VastaKustuta
  59. Anonüümne17:26

    Ise hoian maratonidel laskudes suusaotsad alati suunaga maha, mitte tagasoitja näo ees. Ise saaks ka kurjaks kui keegi kepiga nina ees vehiks.

    VastaKustuta
  60. Anonüümne18:24

    Priit, kirjutad, et "Hea kepp maksab palju".

    VastaKustuta
  61. Anonüümne18:40

    Üldjoontes on tänane Maratoni väljaanne täitsa viisakas. Mõned märkused ka: miks seda karbonit kogu aeg sisse pressitakse. Kas ei saada ikka veel aru, et karbon on üks ajastu maakera pikas ajaloos? Võrdlus karbon ehk süsinik ei kehti. Samuti ei kehti väide pesunööril rippes (raskuskese nööri all) käte kõverdamise kohta. Kelle väide see üldse on? Kuntsi?
    Vaat kõndimisega (raskuskese nööri peal) on hoopis teine lugu ja see on toru peal märksa lihtsam.

    Kuidas muidu Maratoni väljaandmise töökoormus tundub? Pakuksin välja, et võiks äkki kellegi appi võtta või ka mõne välismaise temaatilise tõlkeloo sisse panna. Saaks veel suurema ja huvitavama. Ühe võrdlustabeli idee pakuks ka: mida ja kui palju saab maratonilt osavõtumaksu eest. Mitu km suusarada? Kui palju süüa? Kui palju meeneid? See veel ühikute peale panna €/km, €/kcal. Kui palju on lisakulutusi (Elva parkimine 5€) jne.

    VastaKustuta
  62. Anonüümne21:00

    Olgem ikka ausad, ka ajakirjandus aitab kaasa räigele spordivarustuse haipmüügile. Ajakirjandus ei ole siuke süütu erapooletu hjaal ja õigluse nõudja, tegu on infotootega ja äri eesmärgiks on alati raha teha, metseenlus käib selle sekka, kuid kui kasumit ei ole, siis on prääks. Vaatkem kultuurilisade sisukust, khm, jms. Ajakirjandusel on ka positiivseid külgi: informeerimine argiasjast jne. Semiootikat õppinul on üsna kerge rämpsu eraldada sisust, ja meie lehtedes on seda palju-palju reklaamipildi ja -jutu vahelegi torgatut.

    VastaKustuta
  63. Anonüümne21:11

    Rahvasportiüritustel tehke kallid kaassportlased vahet: osad on hingest ja (pool)muidu, teised on (hingest ja) kommertsüritused. Tallinna maraton, järvejooksud on nt kommerts. Kommertsüritus võib olla ka psühholoogiline ehk individuaalselt tunnetatav, see on siis, kui küsid pärast üritust korraldajalt omaette: did you just grab my ass? Inimene tunnetab mitmes kultuuris ebaõiglust persega, eks sellest ka ütlus: perset lohku tõmbama. Hääletage rahakotiga ja tehke oma valikud. Mina osalen annuaalsuse põhimõttel (:D), sel aastal vaid ühel üritusel, pealinna sügisjooksu poolmaratonil, kõps ja 16 euri, aga see eest tahan ma oma selja taga näha sel päeval tulejutti.

    VastaKustuta
  64. Anonüümne21:32

    Väga õige sõnavõtt, 21:00-11.
    Olen ise jõund samadele seisukohtadele. Pullerits on muidu hea poiss, aga arusaadavalt sunnib valitud amet ka teda üksjagu 'grab the ass' suunda.

    VastaKustuta
  65. Anonüümne21:43

    Ajakiri oli vinks-vonks, nii kasulikku kui ka huvitavat lugemist. Aga mind häirivad väga need toitumissoovitused maratonideks. Saan aru, et tegu on ostetud reklaamiga, aga kogused on ikka jaburad.
    Samamoodi oli veider see geelide võrdlus. Mingid lisakommentaarid vms oleks ikka ära kulunud. Sest näiteks võrdluses olnud SISi geel on söödav ka ilma peale joomata, teised aga mitte. See teeb ta süsivesikusisalduse muidugi väiksemaks. Samuti oli võrdlusest puudu näiteks GU geel, mis on üsna populaarne ja minu arvates üks meeldivamaid. Samas tore, et ei oldud eiratud odavaid supermarketis müüdavaid kaupu. Sest spordipoodide juurdehindlus on ikka karm.

    VastaKustuta
  66. Anonüümne21:55

    Käisin proovisin ka siis lõuga tõmmata metalltoru küljes ja siis pesunööri küljes. Kui üle toru tuli paar korda suure punnitamisega ära, siis pesunöörist sain lõua nii lõputult palju kordi üle, et käed väsisid lõpuks vehkimisest ära. Lähen kohe ostan endale pehme kepi.

    Aga selle Kuzmini sikli prooviks hea meelega oma vanadel Rossi-juustudel ära. PP unustas artiklis väikestki vihjet andmast, kus seda Tallinnas teha saab. Paluks vigade parandus teha.

    VastaKustuta
  67. Ah et PP blogi õitseb ka "grab the ass" kontseptsiooni najal? Ja mina naiivne arvasin et kõik on aus ja läbipaistev. Nagu Eesti Panga audit.

    VastaKustuta
  68. Anonüümne22:29

    Tallinnas ei saagi seda teha. Mis asi see Tallinn on?

    VastaKustuta
  69. Autor on selle kommentaari eemaldanud.

    VastaKustuta
  70. Anonüümne23:17

    Mehine ja selge eitav seisukohavõtt geelide suhtes Holdenilt. Just äsja on selgunud Londoni maratonil traagiliselt hukkunud harrastusjooksja surma asjaolud: "A fit and healthy runner collapsed and died half a mile from the finish of the London Marathon after taking a performance-enhancing stimulant. 30-year-old was passionately against drugs and had ‘innocently’ dissolved the popular sports supplement, which is now banned, in her water bottle to help her if she ‘hit a wall’."

    VastaKustuta
  71. Anonüümne00:50

    Kui kestvussport on selle haipimisega mürgitatud, siis fitness-maailma on totaalselt selle all. Normaalne inimene neid asju ei vaja.

    VastaKustuta
  72. Anonüümne03:26

    Londoni juhtumi ja tavaliste spordigeelide vahele ei saa võrdusmärki kirjutada. Londoni juhtumil kasutas õnnetu harrastaja toodet, milles sisaldus amfetamiini mõjuga sarnane aine. Õnnetud harrastajad, kes soovivad seda toodet interneti teel endale tellida, seda siiski tolli ja Ravimiameti valvsuse tõttu postkontorist kätte ei saa.

    VastaKustuta
  73. Nõustun ja tervitan A'd @ 15:26

    Ja siis tervitan seda neiut eile õhtul harku metsast (niikuinii ta ei käi siin lugemas aga tervitan ikka) kes ei pidanud paljuks naeratada ning öelda aitähh raja andmise puhul - suusk lippas peale seda veel juppaega palju libedamalt kui enne ;)

    Kahe käega kirjutan alla ka sellele liigsele varustuse haipimise jutule. Eks ma ise olen ka selles natuke süüdi, et tahaks ikka võimalikult head - olgugi et elus ma selle täit potentsiaali ära ei kasuta... Aga ikka tahaks ju. Ehket äkki pigem üritaks kultiveerida, et oluline on rahva/tervisesporti teha, mitte see millega sa seda teed.
    Muidugi - osad inimesed ilmselt ei mõista seda kunagi, tõenäoliselt ka PP mitte - et tihti ei ole oluline võistlusmoment kellegi teisega või mingi number kuskil protokollis vaid võistlus iseendaga ja mõnusalt värskendav tegevus värskes õhus..

    VastaKustuta
  74. Anonüümne09:32

    3:26,
    ajakirjanduse andmeil oli tegu Inglismaal ühe levinuma spordigeeliga. Ei tea, mida sa tavalise all mõtled. Ravimiamet ei puutu asjasse, sest tegu pole ravimiga. 8))

    VastaKustuta
  75. Anonüümne09:50

    Harrastaja ja veidi üle keskmise taseme tegija ei vaja võistluse ja treeningute ajal mingeid geele. Kuni 1,5 tundi kestvate treeningute ajal nn. spordijookide tarbimisel ei näe ma samuti mingit vajadust. Tavalise toitumisega (pudrud, supid , praed, kissellid, tarretised, värsked puu-, juur- ja köögiviljad, normaalselt vedelikku päeva jooksul tarbides) piisab täielikult, et läbida ükskõik milline maraton. Võistluse ajal tarbides ainult vett.

    Rein Valdmaa

    VastaKustuta
  76. Anonüümne12:41

    Viru maratoni algses hoidis II stardigrupi noormees laskumis-asendis keppe kaenla all, otsad kõrval üleval, teravik virvendamas aina kõrvalrennis sõitja näo ees.
    Sorry, et kobisesin, jõudu jäi väheks, et kohe häirivast pisiasjast mööda saada.
    Ise hoian tervikud päris all suusakandade kohal. Kui taganttulija tõukamisteenust pakub, kergitan kõrgemale. Rajal üksi sõites saab lebotada.

    VastaKustuta
  77. Miks ei või harrastaja pikal võistlusel geele kasutada? Geel on lihtsalt mugavalt pakendatud süsivesik, mida on pikale rajale - nii suusatama kui rogainile - hea kaasa võtta. Trenni jaoks liig kallis, aga võistusel - miks ma ei võiks?

    VastaKustuta
  78. Anonüümne19:09

    Aga miks sa peaks? Rein Valdmaa seletas just ära, et sul ei ole neid vaja.

    VastaKustuta
  79. Anonüümne03:27

    Õnnetu inglise harrastaja surma põhjustanud toote Jack3D ainete tõttu seda tellida ei saa. Eesti Post ei väljasta sest on määratud ravimiks. Tore!

    VastaKustuta
  80. Anonüümne15:05

    Head inimesed, kas kusagil on Maratoni elektrooniline variant ka saadaval?

    VastaKustuta
  81. Tere ja Tere tulemast Spotcapi ülemaailmsetesse laenuteenustesse. Minu nimi on Claudia Klein, olen laenuandja ja ka laenukonsultant.

    Kas vajate rahalist tugevdamist? kas vajate laenu erinevatel eesmärkidel? Kui vastus on jaatav, soovitan teil pöörduda minu ettevõtte poole | spotcapglobalservices@gmail.com | või kirjuta meile WhatsApp: +4915758108767 | ja teie kontol on laen 24 tunni jooksul, kuna pakume suurepäraseid laenuteenuseid kogu maailmas.

    Pakume kõikvõimalikke laenuteenuseid (isiklik laen, ärilaen ja palju muud), pakume nii pika- kui ka lühiajalisi laene ning lisaks saate laenata kuni 15 miljonit eurot. Minu ettevõte aitab teil mitmesuguste laenutoodete abil saavutada mitmesuguseid eesmärke.

    Me teame, et seadusliku laenu saamine on alati olnud tohutu probleem Üksikisikute jaoks, kellel on rahalisi probleeme ja kes vajavad selle lahendamist, on paljudel inimestel kõrgete intresside tõttu nii keeruline omakapitalilaenu saada kohalikest pankadest või muudest finantseerimisasutustest. määr, ebapiisav tagatis, võla ja sissetuleku suhe, madal krediidiskoor või muud põhjused

    Enam pole ooteaegu ega stressirohkeid pangavisiite. Meie teenus on saadaval ööpäevaringselt - saate laenu ja teha tehinguid igal ajal ja igal pool, kus seda vajate

    Pakume 24-tunnist maailmatasemel laenuteenust. Päringutele / küsimustele? - Saada e-kiri aadressile | spotcapglobalservices@gmail.com | või kirjuta meile WhatsApp: +4915758108767 | & Saate vastuse hetkega.

    Teie pere, sõbrad ja kolleegid ei pea teadma, et teil on vähe raha, lihtsalt kirjutage meile ja saate laenu.

    Teie rahaline vabadus on teie kätes!

    VastaKustuta
  82. Thanks for sharing, nice post! Post really provice useful information!

    Giaonhan247 chuyên dịch vụ mua hàng mỹ từ dịch vụ order hàng mỹ hay nhận mua nước hoa pháp từ website nổi tiếng hàng đầu nước Mỹ mua hàng ebay ship về VN uy tín, giá rẻ.

    VastaKustuta