Lehed

kolmapäev, august 13, 2014

Pullerits: Kuidas säilitada Eesti spordi väärikus?

Kuidas teile meeldis teisipäevahommikune telepilt kergejõustiku Euroopa meistrivõitlustelt Zürichis? Šveitsi lippudega Šveitsi publik lehvitamas entusiastlikult ja elamas kaasa naiste 100 meetri eeljooksus Šveitsi esindajale Mujinga Kambundjile ja 400 meetri tõkkejooksu eeljooksus Šveitsi esindajale Kariem Husseinile. Naiste 100 meetri eeljooksus esindamas Norrat Nigeerias sündinud Ezinne Okparaebo ning Saksamaad Tatjana Lofamakanda Pinto. Naiste 1500 meetri jooksus esindamas Hollandit Sifan Hassan ja Rootsit Abeba Aregawi, mõlemad pärit Etioopiast.

Oletan, mida oponendid vastavad: et ega kõik Eestit esindavad sportlased ka eestlased ole. Jah, ei ole. Aga nähkem siin olulist ja selget vahet. Eestit esindavad mitte-eesti sportlased on meie valusa ajaloo, rohkem kui poole sajandi pikkuse nõukogude, et mitte öelda vene okupatsiooni tagajärg. See ei ole meie vaba valik, see on meie traagiline saatus. Ja siit jooksebki oluline, selge, põhimõtteline vahe Hassanite-Aregawide ja Eesti venelaste vahel.

Teine võimalik vastuväide: aga mis siis teha, kui eestlane abiellub etioopialasega – kas siis etioopialane ei või saada Eesti kodakondsust ning Eestit esindada? Enne, kui sellele provoktsioonile vastame, pöörame asja märksa elulisemaks: oletame, et eelneva küsija, eestlane, abiellub etioopialasega. Ja nüüd küsime: kui teie olete see etioopialasega abielluja, kas teie loobuksite Eesti kodakondsusest, et võtta Etioopia kodakondsus? Miks peaksite te loobuma oma sünni-, isa- ja kodumaa kodakondsusest?

Mida teha, et meid ei tabaks Hollandi ja Rootsi ja Norra ja teiste nn progressiivsete Euroopa riikide olukord spordis? Ei tule teha midagi suurt ega erilist. Tuleb tõmmata maha piir sinna, kus see praegu on – ei mingit kodakondsust nn eriliste teenete eest (no mis teene on Eestile see, kui keegi võõras siia tulnu jookseb 400 meetrit kiiremini kui Marek Niit ja loodab seejärel saada Eesti kodakondsuse ja esindada Eestit tiitlivõistlustel? – See on karuteene!) ega muid juriidilisi võtteid ja trikke – ning öelda, et siit ei ühtki sammu tagasi.

Tuleb jääda endale kindlaks ja säilitada oma rahvuslik ning riiklik väärikus.

Ja nüüd hääletame. Kes on selle poolt, et säilitada Eesti spordis väärikus, nagu ma seda eelnevalt kirjeldasin, ja kes on vastu?
******
Hell's Revenge jeep trail at Sand Flats Recreation Area, Moab, Utah, 25. aprill 2012. Leidke pildil kaks jalgratturit! Pildistanud Priit Pullerits. (Suuremalt vaatamiseks klikkida pildile.)

Foto 1: Šveitsi esindaja Mujinga Kambundji Zürichi EMil 100 meetri eeljooksus. Foto autor: AP/Scanpix
Foto 2: Kumb teile Zürichi EMil naiste 1500 meetri jooksjaist rohkem meeldib, kas Rootsit esindav Abeba Aregawi (paremal) või tema kannule hoidev venelanna Svetlana Karamaševa? Foto autor: AFP/Scanpix
Foto 3: Naiste 100 meetri üks eeljookse Zürichi EMil. Vasakult: Kreeka esindaja Yeoryia Kokloni, Prantsusmaa esindaja Myriam Soumare ja Norra esindaja Ezinne Okparaebo. Foto autor: AP/Scanpix

83 kommentaari:

  1. Anonüümne12:30

    Inimene on inimene. Ära vingu kogu aeg, et neeger ei kõlba kuhugi. 1000 aasta pärast on nagunii jäänud järgi 1 rahvus 1 nahatooniga.

    VastaKustuta
  2. Anonüümne12:53

    I am BY far MUCH better THAN
    ??????
    I am far better than?
    I am much better than?
    Äkki teeks ikka grammatika põhitõed kõigepealt endale selgeks, enne kui oma puu-Englishiga lehvitama tulla?

    VastaKustuta
  3. 12:30 - ma ei vingu, see on alusetu süüdistus. Seda esiteks. Teiseks, kus ma olen väitnud, et neeger ei ole inimene? Ma olen väitnud, et võõramaalastel, olgu nad neegrid või mulatid või asiaadid või ladinaameeriklased või kes iganes, ei pea olema kohta Eesti koondises. Selles on kogu iva. On sellest raske aru saada? Ju siis on... sest maailmavaade on nn euroopalikest väärtustest nii püdel ja ussitanud. Või arvate, et aregawidel ja teistel seesugustel peaks olema koht Eesti koondises? No põhjendage siis, miks!

    VastaKustuta
  4. Anonüümne14:12

    Kui üks mees kirjutab aiast, siis hakkab keegi kohe aiaaugust rääkima.
    Miks sa oled selle vastu, miks sa toda ei salli.
    Kui naabri kass minu aeda lillepeenrasse si..ub ja ma naabrile ütlen, et mulle ei meeldi, et tema kass minu aeda lillepeenrasse si..ub - siis pole mõtet kuulutada, et ma ei salli kasse.
    Ma ei salli sellise võimaluse lubamist ja vaikimisi heakskiitu, mis laseb tekkida olukorral, kus minu naabri kass saab tulla minu aeda lillepeenrasse si..uma!
    Ei tohiks ju olla väga raske nendel asjadel vahet teha.

    VastaKustuta
  5. Anonüümne14:30

    Üks rahvas, üks riik, üks juht. Õige Priit, eestimaa eestlastele.

    Oma riik meil on, rahvast veel ka jagub, kuid kust leida juht kelle taha Eestimaa parimad tsiklistid ja trennipoisid võiksid koonduda.

    VastaKustuta
  6. 12.3014:31

    OK, palun üks konkreetne nimi (ükskõik mis riigist), kelle kohta saaks asjaolusid kaaludes öelda, kas ta peaks riiki esindama või mitte (mitut ei jõua analüüsida). Kas ehk keegi algses postituses mainitu? Palun vali.

    Ainult konkreetse inimesega seonduvaid asjaolusid vaadates saab selgeks teha, kas tal peaks olema õigus riiki esindada või mitte, sest ainult nahavärvi alusel vastava järelduse tegemine oleks selge rassism.

    Selline kaalumine eeldab muidugi vaikimisi seisukohavõttu, et kodakondsus on väiksem ja väheolulisem identiteedi alus, kui riigi esindamine sportlasena.

    Riiki esindada (või pigem riigi lipu all võistelda) saab eranditult selle riigi kodakondne (+ mõningad marginaalsed erandid). Vaidluse huvides võib ju siiski sellise eelduse teha ja lisaks kodakondsuse õigusele välja selgitada, kas sportlasel on ka õigus riigi värve kanda. Selleks aga - palun konkreetne inimene, tema nimi.

    Pole mõtet spekuleerida nt Mukungaga, kui ta just ei ole juba Eesti kodakondsust taodelnud.

    VastaKustuta
  7. Rain, lellepoeg14:36

    väga õige! väga õige!
    Täpselt nii ongi. Eks nad salamisi ikka põlgavad ja häbenevad ka. Aga ei ütle. Pärast kui on riikide edetabel ja oma riik 2 medaliga esimese kolmandiku sees, siis on hea meel ju küll. Edasi ei vaevuta mõtlema et need 2 medalit etiooplaste või keenlaste abil saavutatud.
    Kuidas seda teemat lääne jaooks pehmendada. Nende ajalugu o teistsugune. Nad ei tunne oma rahvusele ohtu, ning ehk nad väga harrjunud, et raske töö (spordi) teevad vaesed sissetulnud väljamaalased. Võtame jalgpalli, mugavam ikka telekast vaadata kuidas oma riik (olgu või immigrantidega) konkurentsis püsib, kui ise mängida. Seal saab ju haiget mängides.

    Kuidas me suhtuksime eesti vutikoondisse kui me näiteks tänu 6 mustale hilis-immigrandile euroopa keskmik oleksime ja EM-il või isegi MM-il mängiksime? Isiklikult küll ei kiidaks heaks, kuid kui palju on rahvast kes hurraa karjuks? Pakun et väga palju.

    VastaKustuta
  8. Anonüümne14:43

    sest ainult nahavärvi alusel vastava järelduse tegemine oleks selge rassism.

    Absoluutses skaalas jah, rassism. Kuid Priidu artikkel on täpsustav. Tegemist justnimelt spordi koha pealt.
    Ei maksa pead liiva alla peita. Must rass on kergejõustikus parem. Belgia ja Holland oleks ilma aafrika impordita täitsa Eesti tasemel.

    Pole mõtet spekuleerida nt Mukungaga, kui ta just ei ole juba Eesti kodakondsust taodelnud.

    Mukungaga on vägagi mõtet spekuleerida. Sest kuidas vaataksid Mukungale kodakondsuse andmisele näiteks läti ja soome rahvas? Aga vaat just nõnda vaataksidki, et näe, andsid Mukungale kodakondsuse eesmärgiga meie jooksjatele ära teha.

    VastaKustuta
  9. Anonüümne14:47

    Siin on mitu tahku asjal. On inimesi, kes tunnevad väärikust/piina, on inimesi, kes seda ei tunne. Näiteks Aregawi kodustanud rootslased võivad enda rahustuseks mõtelda et no mis te soomlased ja eestlased virisete, ostke ka endale mõni aregawi sisse, olete ehk ka konkurentsis. Nad ei võta seda enda jaoks häbenemisväärsena (kuigi peaks).

    VastaKustuta
  10. Anonüümne15:01

    Mul ei tule jälle muud meelde kui ropendama hakata. Kuradi tuim rahvas. Esimene kommentaar ütleb et mis vingute neegrite osas. Aga vingume just selle "kasu saamise" asjas. Naiste 100m tõkkejooksu nägite? Briti ja Belgia neegrid panid vabalt kuidas ise tahtsid. Kari valgeid naisi surus näod krimpsus, aga jäid haledateks statistideks. Vaata ühelt või teiselt poolt, jooksud, hüpped, varsti ka heited on mustale rassile suupärasemad harrastada.
    Dopingu vastu võideldakse, et osad ei saaks teiste ees eelist. Aga see mustade jooksutamine on legaalne doping. On jah, aga selle vastu ei saa. Enamus neid aregawisid on juba seal lääne euroopas oma "koduriigis" sündinud, kodakondsus olemas jne jne. Siin juba kätt ette ei pane. Kuniks võistlevad riigid, mitte natsioonid. Kui küsimuses oleks natsioonide võistlus, siis annaks 3/4 meie koondist ka välja praakida kui osaliselt venelased/ukrainlased/lätlased.

    VastaKustuta
  11. Anonüümne15:06

    Belgia vastu me tulevikus ei saa. Olgu meile või Pihkva venelased abiks. Vaatasin seda Belgia tõkkejooksjat, Anne Zagre - võimas panter. Tal on küll valge poissõber, aga lapsed saavad kardetavasti olema sellised kes 16 aastaselt ilma trennita 49 sekundiga staadioniringi jooksevad. Katsu sa siis Lõuna-Eesti endlite ja Kirde-Eesti vasjadega vastu saada.

    VastaKustuta
  12. Endel, Lõuna Eesti15:22

    Sa 15:06 tule Sõpruse sillale Tartus. Kui julged muidugi. Lepime kokku pühapäeval kell 15.00 Võid paar sõpra ühes võtta. Mina tulen üksinda. Ära siis põnnama löö, sa ninatark.

    VastaKustuta
  13. Anonüümne15:32

    Kolmanda foto kohta ütleks et kas mitte keelatud ained? Sport muudab küll naised mehiseks, kuid sprinteritel lausa lihased vohavad. Kust küll õrnem sugu nii palju testosterooni võtab? Süües putru igal hommikul?

    VastaKustuta
  14. Janari, Põhja-Eesti15:53

    Ära ülbitse Endel,
    mul on üks belgia sõber kes tuuseldab sind nagu takukoonalt

    VastaKustuta
  15. Anonüümne16:16

    Ära Janar ülbitse,
    mul on sõbrad kel on väga kuri silmavaade. Sa ei taha nendega ühes tühjas keldris viibida, usu mind.

    VastaKustuta
  16. Anonüümne16:31

    Eesti spordi väärikust peaks eelkõige nii säilitama, et mitte saata võistlema inimesi, kelle tase on ilmselgelt allapoole kaasvõistlejaid. Igat normiületajat lihtsalt ei saadeta võistlema. Mis "kogemus" on keskmaajooksus kaaslastest 20 seki hiljem finisisse tulla?

    VastaKustuta
  17. Suur aitäh, 14:12, olete 12:30-sugustele ja teistele temamõttekaaslastele asja, millest nad aru ei suuda, lihtsa paralleeliga selgeks teinud. Ja kui nad ikka aru ei saa, siis... lootusetu juhtum, ei muud.

    14:36 - aitäh, samuti igati arukas ja kaalutletud arvamusavaldus. Tõesti, pärast on ju riikide edetavelis kirjas, et Rootsi - 3 medalit, Eesti - 1 medal. Mis siis, et Eesti oma (lihtsalt spekuleerin, tulemusi veel pole) on Kanterilt, Rootsi omad aga aregawidelt. Ja samuti arvan, et jah, kurb küll, kui Eesti jalgpallimeeskonnas mängiks kuus aafriklast, käiks see enamikule küll, peaasi, et EMile saaks.

    14:43 jt ka, sh 14:31 - täpsustan: tõin peamiselt musta- ja tumedanahalised näited seepärast, et 1) on need kõige reljeefsemad võõramaalaste probleemi esiletoomiseks spordis ja 2) on neid ju tõesti palju - seda fakti ei saa ju peita. Olen samavõrd vastu sellele, kui Eesti lipu all hakkaksid esinema lätlased, soomlased, valgevenelased, ukrainlased, leedukad jne - ma loodan, et te ei nimeta nüüd seda rassismiks, et nimetasin ses loetelus üksnes valgenahalisi Euroopa riike ja ei ühtki Musta mandri maalast.

    Päeva lause ütleb 15:01: "see mustade jooksutamine on legaalne doping." Täkkesse pandud!

    Janari, 15:53 - palun säilitage väärikus ja ärge tooge omavahelistesse arvete klaarimisse mujalt võõraid tegelasi, sh belglasi!

    VastaKustuta
  18. Anonüümne18:35

    Absoluutselt nõus. Jälk on vaadata, kuidas rootslased või prantslased neegritega medaleid kokku kühveldavad, justkui see kuidagi näitaks nende riikide kõva taset.

    Tarmo

    VastaKustuta
  19. Anonüümne18:53

    Väärika mehe väärikus on kõnelenud. Okse.

    VastaKustuta
  20. Anonüümne19:15

    Neegrid Prantsusmaa esindajatena on kuidagi hm. normaalsem kui Rootsi esindajatena.
    Prantsuse kergeraks on praegu väga kõva. Sprindid ja hüpped naistele ja meestele on top tegijad puha prantslased. Eile 10000 olid ka prantslased 2 ja 3 koht.

    VastaKustuta
  21. Anonüümne19:18

    Vaadake: Ibrahim Mukunga, Allar Lamp ja nende taga Indrek Tobreluts Elva mäejooksu esimesel tõusul. Kehahoiakutest on ilmne, et savannide poja vastu pole Eestimaa noortel meestel, ka parimatel mitte, suurt midagi vastu panna. Allar Lamp on keskmaadistantsidel üks tippe, Tobreluts tippsuusatajana peaks mäejooksus olema kõva tegija.
    Mida siis teha? Gaselliga võib ju võidu joosta. Ega keegi keela. Huvitav on seejuures Eesti meedias toimuv. Sügisesed rahvajooksud on kohe-kohe algamas, Rakvere ööjooks, ümber Ülemiste järve jooks, SEB Tallinna maraton jne. Mukunga on kohal ja ilmselt plaanib neist korraliku lõikuse teha. Ega selle vastu ei ole midagi. Kuidas aga meedia neid rahvajookse saab kajastama? "Mukunga võitis Elva mäejooksu", "Mukunga võitis Ülemiste järve jooksu" jne. Esimese koha võitjast ei sobi mitte kirjutada. Fakt on see, et Mukunga - kui midagi ekstraordinaarset ei peaks juhtuma - suudab võite enamuse rahvajooksudest. Võib võtta seda ka nii, et Musta mandri mees teeb oma tööd. Mukungal ei ole ju Eestis tööluba, ta ei ole nagu Eesti harrastaja, kes rahvajooksule läheb pärast pingelist ja energiat nõudvad töönädalat. Ajaleheveerge, telepilti ja jooksuportaalide uudislugusid saab aga täitma Mukunga. Väga vähe on elukutseid, kus inimene teeb oma igapäevast tööd, sealjuures välismaal - ja iga päev kirjutatakse sinust ajalehes. Ida-aafriklased on põhjamaalastest jooksudes andekamad, see on fakt. Aga vaadake, kallid kaasmaalased, me oleme oma rahvajooksuüritused nii seadnud, et aafrika mees - kelle elusituatsioon hoopis erinev, kui meie harrastajatel - alati võidab - mille tõttu meil oma võitjaid nagu ei olegi, ega ole ka millestki rääkida. Oma meedias räägime ka Mukungast. Et see arutelu mitte rassistlikuna ei näiks, siis samalaadne asi on ka Tartu suusamaratonil. Kas oskate nimetada mõnda viimaste maratonide võitjat? Ei oska? Kuna välismaa proffide kamp käib Tartu maratonil omaette klassina - mida korraldajad näevad suure plussina - ikkagi rahvusvahelistumine ja maratoni maine, siis ongi meil situatsioon, kus eestlased Tartu maratonil võiduvõimalust, isegi esikümne võimalust praktiliselt ei ole. Seetõttu ei ole ka eestlastest maratonivõitjaid. Kuigi keegi eestlastest ikka sõidab teistest eestlastest paremini, kuid meedia ei ole neist Juursaludest huvitatud.

    VastaKustuta
  22. Anonüümne19:31

    Ja veel. Vaadakem veelkord seda Elva mäejooksu pilti (Allikas: JOOKSUPORTAAL). Musta mandri mees jookseb ju täiesti oma jooksu. Lamp ja Tobreluts on juba esimesel tõusul kanged. Mukunga aga tuleb tõusult vastupidi - hoogu lisades - välja. Neljas noormees on juba täiesti asjaarmastajaliku tehnikaga, rääkimata tagapool tulijatest. Meie harrastusjooksude põhimõte on "kõik korraga rajale!": tippjooksjad (Eesti mõttes), tugevad harrastajad, aja peale jooksjad, sörkijad, maratonikogujad, kepikõndijad. Kõik lähevad! Veidi põhjakorealik, näiliselt väga demokraatlik lähenemine. Teisest küljest aga, mida see annab. Ühisstart ei tee kepikõndijast (ega ka Allar Lambist) Mukungat. Ega ka Mukungast pühapäevaharrastajat.

    VastaKustuta
  23. Anonüümne19:34

    19:18 väga asjalik jutt
    Sellest on tõesti kahju et omad amatöörid, kuigi täiega higistavad ei pääse meediasse sel lihtsal põhjusel et välismaa proff viib kulla ja kuulsuse. Suurematel jooksudel on rahaümbrik ka, mis kohalikele väga vajalik oleks.

    VastaKustuta
  24. Anonüümne20:24

    Kohtunike ja abiliste riietuse järgi tundub,et EM toimub Ukrainas.

    VastaKustuta
  25. Anonüümne20:46

    Mis on puutinlasel Pulleritsul "kodustamise" vastu? Selle blogi autori poolt taevani kiidetud Sotši olümpial aitasid venelaste medalisajule kaasa nii mõnedki kodustatud "venelased" ja nagu hiljem selgus ka doping gaasi kujul, aga nagu viimase aja sündmused on näidanud - tõeline puutinlane vahendeid ei vali ja väärikust jätkub tal teistelegi jagamiseks.

    VastaKustuta
  26. Anonüümne23:06

    Milleni Euroopa riikide "võidurelvastumine" on viinud, saab selgeks Tiidrek Nurme värskest blogikandest. See nõuab täies mahus tsiteerimist:
    " Pääsesin Zürichi Euroopa meistrivõistluste 5000 m jooksu finaali, ilma et oleksin võistelnud. Esialgse kava kohaselt pidid toimuma ka eeljooksud, kuid need jäid väikese osalejate arvu tõttu ära.
    Rahvusvaheline osavõtunormatiiv 13.40 on tugev ning mitmed riigid tõstsid normid veel tugevamaks. Seetõttu ei olnud paljudel Euroopa tippmeestel võimalik võistlusele kvalifitseeruda. Lisaks on mõned head jooksjad läinud üle pikemale võistlusdistantsile. Seega jäi meid stardinimekirja vaid ühe jooksu jagu."
    , kirjutab Nurme.

    5000 m jooksus ei jätku enam osavõtjaid! Euroopa valged mehed on treenimisest loobunud. Niikuinii ei ole perspektiivi! Priit Aus, allamiljonirahva esindaja, Tehnikaülikooli tudeng, ei saa EM-le. Lugegem edasi.

    "Konkurents on väga kõva, rajal pole ühtegi nõrka meest. Kohal on mitmed maailma parimad jooksjad eesotsas olümpiavõitja Mo Farah'ga."

    Mida teeb Ameerikas harjutav ja Somaalias sündinud Mohammed Farah Euroopa MV-tel? Kes veel jooksevad?
    Bouabdellah Tahri, FRA
    Bashir Abdi, BEL
    Soufiane Bouchikhi, BEL
    Marouan Razine, ITA
    AZE mees Hayle Ibrahimov? Kus on üldse Aserbaijan geograafiliselt ja kultuuriliselt? (Kes ei tea, see Ibrahimov EI OLE aser rahvuselt ega sünnilt).

    Oo, Belgia kutid on kõvad!

    VastaKustuta
  27. Anonüümne23:15

    P.S. Lähebki nii nagu arvata. EM-i korraldajate eesmärgiks on globaalses konkurentsis konkurentsivõimeline kosmopoliitne show, etendus Mo Farah ja Osain Bolti tasemega staaride osavõtul.
    Rahvaste spartakiaad mingite kolhoosnikute osalemisel ei ole eesmärk.

    VastaKustuta
  28. Spordifänn, etniline eurooplane01:11

    Kanter on kõva vend, kus peab tegema, seal teeb oma ikka ära ja 10! tiitlivõistluste medalit on tõsiasi.
    Nool, Kanter, ...
    Seda nimekirja samaväärselt jätkata, selleks kulub... Karta on, et uues maailmas sellist aega väikerahval enam ei tulegi.
    ELAGU VANAMEISTER !!!

    VastaKustuta
  29. Anonüümne02:04

    KULMINATSIOON
    Kauaaegse koondisemehe Kanteri kontole kaugetelt kettaheitevõistlustelt kogunenud kümme kettaheitemedalit kaunistavad kogu kergejõustikukoondist.

    Kodune kaasaelajatearmee kiidab Kanterit!

    Kehakultuurlased kummardavad Kanterit!

    Kajastused kubisevad kiitvatest kirjutistest. Kommenteerijad kiidavad Kanterit.

    Kuid konkurentide kobinast kumab kadedustki. Konkurentid kardavad Kanterit.

    Kanter keskendub. Kahmab ketta kätte. Kummardub..

    Kanter keerutab ketast kiiresti! Ketas kerkib.. kulgeb kaugele, kaugele!

    Kiibitsejad kõõksatavad. Konkurendid kurvastavad.

    Kes kuhu - Kanter kuldmedalile!

    VastaKustuta
  30. Anonüümne08:31

    Kahe käega poolt.

    VastaKustuta
  31. Anonüümne08:53

    Las need mustad jooksevad omavahel. Milleks Tiidrek sinna trügib? Et jälle ringiga sisse saada nagu Liina Tsernov ja Maris Mägi?
    Vernonilt ülikõva esitus. Peaaegu Farahi ka ära võitnud

    VastaKustuta
  32. Anonüümne09:27

    Järjekordne asjatundmatu arvamusavaldus.
    Kes annab meile, st eurooplastele eeskuju? Eks ikka suur Ameerika, mille neegritest, itaallastest, japsidest ja lugematust arvust teistest rahvustest sportlased on muutunud ameeriklasteks ja nüüd seda maad esindavad. Ja pole blogi autorit kuulnud halamas, et asjalood just nii on.

    VastaKustuta
  33. Anonüümne09:29

    Põhimõttelageduse ja poliitkorrektsuse võidukäiku ei suuda enam keegi peatada. Olen veendunud, et Eesti olümpiakomitee oleks medalite nimel valmis taotlema kodakondsust suvalisele "neegersportlasele".
    Vaadates viimase aja EOK tegevust siis on nad suutnud luua kuvandi, et oluline on ainult medal. Kuidas see saadud on ei oma tähtsust. Seetõttu ei ole ka imestamisväärne EOK suutmatus võtta selget seisukohta dopinguküsimustes. Viitan siin eilsele treenerite kutsekomisjoni istungile, kus ei suudetudki võtta seisukohta, kuna neil puuduvat selleks pädevus. Selge seisukoha võtmine tähendaks ju ametlikku hinnangut, et võidetud medalid olid saadud ebaausal teel.

    EOK juures on kõige tragikoomiline see, et EOK asepresident (Šmigun) on jätkuvalt lahendamata dopingukahtlusega. EOK presidenti küll dopingutarvitamises keegi ei süüdista, temal on lihtsalt kriminaalasjad kaelas.
    Mõelge nüüd natuke sellepeale, EOK asepresident ja dopingusüüdistused, EOK president ja kriminaalsüüdistus lubamatus rahakantimises. Totaalne absurd kuubis. Mõeldes kõige selle peale saab ka selgemaks miks ei taheta dopinguteemas mingit seisukohta võtta.

    Ning siit jõuame tagasi alguse juurde, miks EOK võiks „neegersportlasi“ hakata n-ö kodustama. Kui saaks paar võõramaalast Eesti koondisse tuleks medalisadu ja võitjate üle ei taha keegi enam kohut mõista. Loomulikult pole see kõik nii üks-üheses seoses, kuid mõningast mõtteainet siin on nende protsesside kohta mis suunavad Eesti sporti.

    VastaKustuta
  34. Big Snuss09:32

    09:29 hea arutlus. Kiidan ja tänan.

    VastaKustuta
  35. Anonüümne09:43

    Aga kui näiteks Monika Tuvi ja Kirsipuu laps(ed) hakkavad võistlema rahvusvahelisel areenil kunagi, mis siis Priidu arvamus on? Monika on teatavasti laps, seega ka ilmselt lapsed ei ole eestilikku, valget nahavärvi. Vot see on tõsine küsimus!

    VastaKustuta
  36. Anonüümne10:22

    09:43:"Monika on teatavasti laps... "
    Oot-ot, kuda kuda?

    VastaKustuta
  37. Anonüümne10:31

    Tegelikult suht mõttetu hala, vähemalt Eestil pole küll karta, et siia hakkaks väljastpoolt massiliselt tippklassi sportlasi sisseimbuma. Esiteks on nõudmine selliste sportlaste järele suur ja rahakamad riigid riisuvad koore, meile jäävad Mukunga ja Falli sorti teisejärgulised tegelased, kuigi Falli kodustamine oli rohkem meie korvpalliasjapulkade soovunelm, mees ise nagu ei olnud eriti huvitatud. Hiljuti jäeti ju kodakondsus andmata ühele vene iluuisutajatle, seda arvestades ei kujuta ma küll ette, milline valitsus julgeks anda kodakondsuse eriliste teenete eest mõnele mustanahalisele, kui juba lihtlabane kooseluseadus meie ühiskonna tagajalgadele ajab.

    VastaKustuta
  38. Anonüümne10:42

    milline valitsus julgeks anda kodakondsuse eriliste teenete eest mõnele mustanahalisele, kui juba lihtlabane kooseluseadus meie ühiskonna tagajalgadele ajab.

    ei ole siiani näha olnud, et valitsus millegilt tagasi põrkaks rahva pahameelt kartes.
    See, et ühiskond kooseluseaduse vastu tagajalgadele tõusis, on suurepärane.
    ps. oled vist sorose koolis käinud?

    VastaKustuta
  39. Anonüümne10:51

    No näed siis, paljalt kooseluseaduse mainimise peale on mõni mees kohe tagajalgadel..

    VastaKustuta
  40. Anonüümne10:59

    Eilne 10 000 oli jälk

    Ilma Farahi ja nende türgi neegriteta oleks pjdestaalil britt, itaallane ja ... prantsuse araab

    VastaKustuta
  41. Anonüümne11:00

    Ega vist ei lähe kaua kui baltimaade kergejõustikku tulevad mustad ja/või mulatid ja seda nö. loomulikul teel, sisserännanute lapsed. Sinna on vaid loetud aastad.

    VastaKustuta
  42. Anonüümne11:24

    Eesti spordis ja spordi ümber toimuva üleüldise tsirkuse taustal on aga vähemalt ühel vastupidavusalal viimasel ajal jõudsalt lähenetud maailma tipule http://sport.err.ee/v/teised_alad/d3b48b24-ac61-43c7-8ac0-8d6f5b75943d

    VastaKustuta
  43. Anonüümne11:34

    öelge spetsialistid miks käimises mustanahalisi ei ole? Puha valged naised kõnnivad, minusugusele rassitsile mõnus vaadata.

    VastaKustuta
  44. Anonüümne11:53

    Rulluisutamine on ikka väga B spordiala.

    VastaKustuta
  45. Anonüümne12:37

    Läheb jälle ülbitsemiseks
    Kuradi jorsid kui teile midagi ei meeldi, siis tehke oma blogi ja ärge ilkuge võõras kodukas oma sappi välja. Kes veel Lõuna-Eesti meestega ülbitseb sellel rebin isiklikult keele suust välja raisk mul on plekksepa käärid terasest hammastega siin ei ole nalja

    VastaKustuta
  46. Anonüümne12:40

    Seoses globaliseerumisega on rahvusriikide aeg ammu läbi. Üle maailma toimub üleüldine rahvuste ja rasside segunemine. Seega on paratamatu, et tulevikus saab erinevate riikide sportlastel ainult dressi järgi vahet teha. Selle vastu võitlemine on nagu tuuleveskitega võitlemine.

    VastaKustuta
  47. Anonüümne12:51

    üleüldine rahvuste ja rasside segunemine

    aga miks see segunemine ainult ühes suunas toimub? Ei ole märganud et valged inimesed aafrikasse, araabiamaadesse, koreasse ja jaapanisse suunduks

    VastaKustuta
  48. Anonüümne13:28

    Nii nagu vesi voolab kõrgema koha pealt madalamale, liiguvad inimesed sealt, kus elamistingimused on kehvemad sinna, kus elamistingimused on paremad. Ja seda ei saa ju inimestele kuidagi pahaks panna.

    VastaKustuta
  49. Anonüümne13:55

    aga miks see segunemine ainult ühes suunas toimub? Ei ole märganud et valged inimesed aafrikasse, araabiamaadesse, koreasse ja jaapanisse suunduks

    õpi nüüd natuke ajalugu, istu, 2!

    Vaata põhja ameerikat ja lõuna ameerikat, on toimunud mõlemat pidi see segunemine, massiline eurooplaste poolt immigratsioon, mitte, et sina kuidagi sellest süüdi oleks.

    VastaKustuta
  50. Anonüümne14:40

    Belgia mukunga-tüdruk hüppas 1.97 kõrgust. Seda mitmevõistluse sees. Eesti tüdrukud ründavad isiklikke rekordeid 20cm allpool. Ei näe põhjust miks Eesti sportlased peavad käima viimaseid kohti kinni panemas.

    VastaKustuta
  51. Anonüümne14:57

    12:37 Lõuna-Eesti miis:
    Ma teen nädalas 10 tundi trenni. Jooks, suusk, Street Workout. Pumpan triitsepsit. Lõuga tõmban ka. 10 seeriat jutti.
    Soovitan mögin vaiksemaks keerata.

    VastaKustuta
  52. Kuiger, lõunaeesti15:21

    Mina ei tee mingit striit vorkoutti. Ega pumpa tühja juttu suust välja. Ega harrasta mingeid seeriaid. Aga ma olen väga närviline mees. Sa ei ole esimene linnavurle kes minu käpa all vigisema hakkab.

    VastaKustuta
  53. Anonüümne16:02

    Ärge te Kuigeriga kana kitkuge. See on tõesti väga vähe stabiilse närviga mees. Isegi läti venelased ütlesid et "ne naado s nim jebatsa" ja et "dikii paren"

    VastaKustuta
  54. Anonüümne16:08

    Kuigerit ma tean. Väga ettearvamatu mees. Aina otsib kellele nokki anda. Kui mõnda linnavurlet näeb hakkab üle kere värisema. Vastik tüüp.

    VastaKustuta
  55. Anonüümne17:36

    Lõuna-Eestis on üldse nõrga närvikavaga mehed. Pullerits on hea näide. Poogeldamisele või suusarajal tõmblemisele altid, kui mööda sõidad. Paar kõva sõna paneb tavaliselt sellised paika. ;)

    VastaKustuta
  56. ...Millest adrenaaliin nii keema läks? Juba enne Võru rattarallit veri vemmeldab? Ma võtsin eile rattavaba päeva, täna ka, nüüd tuleb vaid puhata ja jalga väristada.

    Üldiselt on kommentaaride tase seekord sisukas ja kõva, mõned mehed on esinenud väga sisukate ja põhjalike ning hästi argumenteeritud seisukohtadega. Au ja kiitus! Aga need mehed, kes siin omavahel arveid tahavad klaarida - te vahetage siin nt telefoninumbrid ja leppige kähmlus kokku ning see, kes pärast võitis, tulgu ja raporteerigu, niisama ärplemine pole mingi mehe tegu.

    VastaKustuta
  57. Anonüümne19:37

    Kas need rattarallid pole mitte sellised üritused, kust Lembitu Kuuse teeb tavaliselt telesaadet, et kustkandi mees olete kah ja kuidas sõit meeldib. Ja meeldib ikka, ilm on ilus ja tuju on hea ja rada on raske aga samas ka mitte liiga raske ja meeleolu on kõigil hea, rahvast on palju ja selline suure massi tunne ja muudkui sõidame. Pärast oleme väsinud aga õnnelikud.

    VastaKustuta
  58. Anonüümne21:21

    JP:
    Valuga võitlev Liina Tšernov piirdus EMil 800 m eeljooksus 7. kohaga

    Ei ole siin mingit valu ega pahatahtlikke konkurente. Kui enamuse naiste keskmine oli 2.01, siis milleks saata võitsleja kelle rekord on 2.05 ??? Kadriorus peab tööd tegema enne suurde maailma "valuga võitlema" minna.

    VastaKustuta
  59. Anonüümne21:34

    Ohoo, tuntud Tartu rusikavõitleja Pullerits oma autoriteetset sõna sekka ütlemas!...

    VastaKustuta
  60. Anonüümne21:44

    Kes teab kus see Kuiger elab? Mul ka närvid tõmblevad viimasel ajal. Ma elan Põlvas aga lõuna eesti ossidele sõidaks nokki küll.

    VastaKustuta
  61. Anonüümne22:02

    Eks Pulleritsu stiil hakkab pikapeale külge, Kuid pea kogu aeg sellise inimesega samas kollektiivis töötama. Vaene Pahv, ta ju rahumeelne mees.

    VastaKustuta
  62. Anonüümne22:05

    See Kuiger võib olla mõni kohalik konstaabel. Logib sisse töö ajal. Istub kontoris ja teeb arvutis politsei tööd.

    VastaKustuta
  63. Anonüümne22:13

    21:59, ent kas pole kummaline, et endiselt pole vastu hambaid virutajaid ega ka kohtusse pöördujaid.

    VastaKustuta
  64. Anonüümne22:26

    Eks siis pea Pullerits ja Pahv selle virutamise asja ise ette võtma, kõik ei ole ju kahjuks või õnneks alfaisased...

    VastaKustuta
  65. Anonüümne22:34

    Üks väheseid kirjatükke, kus pmst kõigega nõus olen. Eriti labaseks on läinud korvpalli EM, kus Venemaa kasuks viskas 2007. aasta finaalis võidukorvi Джон Ро́берт Хо́лден.
    Hollandi koondis sai kvalifikatsiooniturniiril Eesti vastu lausa tehnilise kaotuse, sest kasutas liiga palju ''naturaliseeritud'' hollandlasi. Eriti veider oli vaatepilt, kui Hollandis toimunud mängul näidati kodumeeskonna riietusruumis toimuvat ja mehed suhtlesid omavahel inglise keeles..
    Olen tähele pannud, et Balti riigid, Serbia ja Sloveenia - meie ja nende eneseuhkus lihtsalt ei luba.

    VastaKustuta
  66. Anonüümne22:48

    Israel - Alex Tyus, vahetas kolledži ajal usku, judaismi, siis läks Israeli mängima
    Ukraina - Eugene Jeter
    Bosnia - Zackary Wright
    Makedoonia - Bo McCaleb
    Montenegro - Tyrece Rice
    Horvaatia - Dontaye Draper
    Gruusia - Ricky Hickman
    Soome - Shawn Huff, Gerald Lee, mõl Soomes sündinud, seega mõistetav.
    Rootsit ja Saksamaad parem ei puutu..

    VastaKustuta
  67. Anonüümne23:23

    Võtame kas või MK etapil 2. kohaga üllatanud Lessingu e-posti teksti B. komisjonile,
    „Kõik antud juhtumiga meedias ilmunud väited minu kohta ei vasta tõele. Kogu juhtum on tekitanud mulle ja mu perekonnale korvamatut kahju.”
    Öeldud on juriidilises keeles A, ent kuhu jääb B?

    VastaKustuta
  68. Anonüümne23:38

    Pullerits ja Pahv on tuntud tänavakaklejad. Eks see paistab ka ülaltoodud tsitaatidest välja.

    VastaKustuta
  69. Anonüümne02:02

    Venemaal käivad asjad nii. Luuakse terve rida üksteisega seotud organisatsioone. Need on seotud ühiste võtmeisikute kaudu. Neil võib olla isegi üks nimi. Näiteks Donetskis on ühiskondlik-patriootiline organisatsioon "Oplot". Heategevusfond "Oplot". Humanitaarsete uuringute ja toetuste fond "Oplot". Valimisliit "Oplot". Ettevõtjate ühendus "Oplot". Ja spordiklubi (katšalka) "Oplot". Rühmitused loovad mitmeharulise organisatsioonide võrgu, millega kontrollitakse kohalikku poliitikat, äri, meediat, kultuuri. Süsteemi osa on katšalka, mis toodab sportlikke pöetud peadega noormehi, kes vajadusel asjad paika panevad.
    Paistab nii, et saame rääkida "EOK rühmitusest", ESL rühmitusest, jalgpalli rühmitusest, iluisutamise rühmitusest, tennise rühmitusest jne, motokrossi rühmitusest. Ega see ei ole avastus. Jalgpalli kohta on kommentaariumites avaldatud arvamust, et need sarnanevad omaette ilma struktuuridele. Valge lipsuga meestel on traditsiooniliselt tipp-topp ülikondadega advokaadid.
    Kõik teavad, kes on Al Capone. Al Capone on väljapaistev metseen, heategija, ühiskonnategelane. Al Capone on ka džentelmen. Tema kellelgi absurdse süüdistuse pärast nägu üles lööma ei lähe. See pole Al Capone'i stiil.

    VastaKustuta
  70. Anonüümne11:23

    Mahiedine Mekhissi-Benabbad tegi Pulleritsu, aga põhjendab, et soovis tegelikult jäljendada üht futbollisti.

    VastaKustuta
  71. Kohtunikelt väga õige otsus tolle Prantsusmaad esindava aafriklase kohta! Ei saanud mina Tamsalus tulemust, ei pidanud ka too aafriklane saama. Õige! Tegelikult tuleks ta üldse spordist minema lüüa, vaadake, mida tüüp endale lubab (Wikipediast):
    On July 1, 2012, the Finnish newspaper Karjalainen reported an incident involving Mekhissi-Benabbad at the 2012 European Championships in Helsinki. After winning the 3000 meter steeplechase final, Mekhissi-Benabbad walked over to the championship's mascot “Appy”, which was being worn by a 14-year-old girl, smacked a gift bag out of her hands and pushed her with both hands. He was not fined and did not apologize regarding the incident. That was not the first time that Mekhissi-Benabbad had abused a mascot. After having won the same race at the 2010 European Championships championships in Barcelona, Mekhissi-Benabbad asked a mascot to kneel in front of him before he pushed it to the ground.

    VastaKustuta
  72. Anonüümne11:57

    Tegu ei olnud ilus, kuid see kandiline maskott ja nimi Appy oli ikka väga haige. Moslemitel on silm selliste perverssuste peale veel värske. Need oleme meie, euroopa lahjad kristlased ja uskmatud, kellele võib igasugu roppust ette mängida ja me hüüame, ooooo kui originaalne, oooo kui erakordne!

    VastaKustuta
  73. Anonüümne12:05

    Eesti ajupesu --
    varustuse müüjad on suutnud ikka rahva lolliks teha, meie Jekaterina pakub "silmailu" oma musta värvi kompressor-sokkidega. Takistusjooksus veeaugus leotamiseks on pikad sokid ikka kaval nõks.

    VastaKustuta
  74. Anonüümne12:13

    Olgu need normid täidetud, kuid kui ikka keskmaajooksus teistest 20 sek hiljem finishisse tuled (nagu Liina Tsernov) siis andke andeks, selliste tase on ikka kodune Kadrioru staadion. Siin ma mõtlen odamehi, mitmevõistluse tüdrukuid, Israeli, Ojasood.
    Üksikutest sähvatustest hoolimata jätab eesti endast mulje kui eksootilisest kergejõustikumaast, kus 100m tase 16,5 sekundit

    VastaKustuta
  75. Anonüümne12:17

    Kui läti ja leedu kergejõustiku kandjateks on naised, siis kus on Eesti naised? Kas on keegi kunagi konkurentsis olnud? Ma mõtlen esimese 8 seas? Ei tule meelde rohkem kui Balta ja Salumäe (maraton kui erakordselt konkurentsitihe ala, seal oled esimese 30 seas tegija)

    VastaKustuta
  76. Anonüümne12:20

    Anna Iljuštšenko on tublisti konkurentsis olnud.

    VastaKustuta
  77. Anonüümne12:42

    Eriti uhkelt on türgi käitunud. Vagunitega kaupa musti mehi keeniast importinud. Pikamaa jooksudele

    VastaKustuta
  78. Anonüümne12:47

    Amatöörid. Seitsmevõistluses panid naised 197 ja 195 ja meie spetsialistid jäävad 185 peal toppama. Eesti delegatsioon peaks olema maks 5-6 sportlast.

    VastaKustuta
  79. Anonüümne13:49

    Tänased ohhoo hetked:
    Intervjuu Grete Udrasega
    Osila soojendab mõtet et äkki saaks meie 4x100 teatepoisid finaali?

    VastaKustuta
  80. Anonüümne13:49

    Tänased ohhoo hetked:
    Intervjuu Grete Udrasega
    Osila soojendab mõtet et äkki saaks meie 4x100 teatepoisid finaali?

    VastaKustuta