Lehed

esmaspäev, september 29, 2014

Pullerits: Miks kõvad mehed minust jagu ei saa?

Eelmise nädala lõpus panin traktori taas seina äärde. Enne lasin pedaalid sellelt Scotti võidusõidurattale tagasi tõsta. Ja kui siis uuesti, üle kahe nädala Scotti selga istusin, sai rattasõidust jälle mõnu tunda. Laupäeval 40 km kergelt keskmise kiirusega 31,55 km/h ja pühapäeval ligi 35 km räiges küljetuules keskmisega 32,2 km/h.

Traktoriks nimetan suurte ratastega ja paksu rehvimustriga maastikusõiduratast. Selle seljas pole küll mingit sõidumõnu. Saan aru inimestest, kes ostavad MTB ja siis peagi kurdavad, et rattasõit on tüütu ja nõme. Olen sellistele alati öelnud, et lõpetage enda piinamine – ostke peenikeste rehvidega maanteesõiduratas ja te naudite, kuidas tuul kõrvus vihisema hakkab.

Te ju teate suurepäraselt, mis on kahe ratta erinevus: maanteerattaga sain kevadisel Tartu rattarallil 188. koha (3:14) – seda ilma mingi Hispaania või Itaalia laagrita! –, püsisin pool distantsi koguni peagrupis, aga sügisesel Tartu rattamaratonil sain kõigest 571. koha (3:11) ning peagruppi nägin viimati, kui jõudsin stardisirge järel väiksele künkale – sealt paistis, kuidas esimesed juba taamal, vana lasketiiru nõlva peal mudasele-pehmele laskumisele läksid.

Lihtne küsimus on see: miks on minu maastikusõidu tulemus palju kehvem maanteesõidu tulemusest? Tegelikult ei ole see küsimus mitte ainult lihtne, vaid ka tüütu. Sellele te olete siin-seal juba vastanud, ja vägagi sisukalt. Sellega pole siin mõtet uuesti tegelda.

Palju intrigeerivam küsimus on see: miks paljud need mehed, kes maastikul mind mitte ainult mitme, vaid lausa mitmekümne minutiga edestavad, on minust maanteel aeglasemad? Või kui mitte aeglasemad, siis miks ei ole nad minust maanteel kiiremad, kuigi maastikul alistavad mind mängeldes?

Ah et näited? Palun väga! Estonialt eluga pääsenud Indrek Pungari vend Urmas Pungar rattamaratonil 63. (2:44) ja rattarallil 172. (3:13); minu endine tudeng Sander Suurna rattamaratonil 83. (2:46), aga Jõgeva rattarallil mulle kaotust viis minutit; Estonialt eluga pääsenud Anti Arak rattamaratonil 91. (2:46), aga Jõgeva rattarallil minuga sama aeg 2:59; Aimur Uuk rattamaratonil 118. (2:47) ja rattarallil 166. (3:13); Peip Reedi rattamaratonil 130. (2:49) ja rattarallil 154. (3:13); Põlva mees Arne Tilk rattamaratonil 197. (2:53), aga rattarallil vahetult minu selja taga, 189.; veel üks Põlva mees Toomas Treier rattamaratonil 157. (2:49), aga rattarallil minust üheksa minutit maas; Võrumaa mees Aimar Hussar rattamaratonil 163. (2:50), aga rattarallil neli kohta minu selja taga. Aitab! Rohkem ei viitsi näiteid otsida, aga neid on veel ja veel ja veel. (Las mõnel mehel vedada ka, et teda nimeliselt siin liistule ei tõmmanud.)

Niisiis, suur küsimus: miks need mehed, kes on maastikul tugevad sõitjad – sest seda möönan isegi mina, et maastikusõit nõuab tugevust –, ei suuda minust maanteel jagu saada või kui suudavadki, siis napilt-napilt? Küsimus ei ole selles, et mis ma teen maastikul valesti. Küsimus on selles, mis on see, mida ma teen maanteel nii paganama õigesti, et konkureerin ilusasti meestega, kes seal, kus lõpeb asfalt, ei anna mulle vähimatki šanssi?

Ma ise arvan, et sõidan maanteel targalt. Aga kas teised mehed on siis lollid? No nii loll ma ka ei ole, et seda hakkan väitma. Kindlasti on enamik neist, kes minust maanteel jagu ei saa, minust ratturina palju kogenumad. Kindlasti ei saa ka väita, et mul on varustuse eelis, sest 1) mul on Mihkel Nanitsa vana kasutatud ratas, mis on näinud vatti küll ja küll ja kukutud on sellega ka, nagu kinnitab mõlemast servast äraäestatud sadul; 2) mul pole maanteesõidupedaale -ega kingi, vaid need on mõlemad maastikuratta omad. Lisaks ei pööra ma maanteel, erinevalt teistest, peaaegu mingit tähelepanu joomisele.

Kas asi on selles, et mul on hoolimata soliidsest vanusest jalgades endiselt teravust ja otsustavust, et ma ei trööpa oma organismi aeglaste ja tuimade ühtlaste sõitudega, nagu enamik teisi (ja mis võib vanadele diiselmootoritele anda eelise maastikul), vaid harrastan tempo-üles-ja-gaas-põhja trennistiili, mis tuleb kasuks maanteel, kus peab olema valmis palju särtsakamaks tegutsemiseks kui killadi-kolladi metsaradadel?

Sõna on spetsialistidel!
******
The Organ, Arches National Park, Moab, Utah, 25. aprill 2012. Pildistanud Priit Pullerits. (Suuremalt vaatamiseks klikkida pildile.) Leia pildilt kaks inimest!

Fotod 1, 3 ja 5: Ohhoota tüdrukute jätkuva puudumise tõttu Scanpixi arhiivist tuleb pakkuda Monster Girle rahvuste motokrossilt Lätis. Fotode autor: Karli Saul, Charliemedia/Scanpix
Foto 2: Tartu tänavune rattamaraton, kõige ees Oliver Öpik (nr 16) ja Riivo Schumann (nr 24). Foto autor: Karli Saul, Charliemedia/Scanpix
Foto 4: Tartu tänavusel rattamaratonil heinamaalt pöördesse, kõige ees Dimitri Sorokin Lätist (nr 7), tema kannul Aksel Nõmmela (nr 14) ja Martin Loo (nr 4). Foto autor: Karli Saul, Charliemedia/Scanpix

82 kommentaari:

  1. Mats Ansgar19:22

    Pullerits hysteriskt bla bla bla är irriterande. Han är inte särskilt intelligent man. Svenskarna var de bästa härskare Estland! Det är inte konstigt att en del ester som Pullerits är nu ett mindervärdeskomplex.8) Det är också hysteriskt, silly bla bla bla.

    VastaKustuta
  2. Anonüümne20:38

    Priit, enne kui uut konti hakkame närima, tuleks eelmisele teemale joon korrektselt alla tõmmata.
    Mis selle kaaluülesande õige lahend siis on?

    VastaKustuta
  3. Anonüümne21:14

    Asi on selles, et maanteel saab grupis loksuda ja ratta otsas oleva kaardi mast ei loe..

    VastaKustuta
  4. Anonüümne21:14

    maantee tuules jaksavad ka nõrgemad sõita, grupid suured. Maastikul nii suuri gruppe pole ja tuulessõitu vähem

    VastaKustuta
  5. Arno21:51

    Vaat sellised tüdrukud on väljaarendatud kehadega kestvussportlastele alati väga meeldinud ja nende silmad kõditanud ka meie treenitud torsosid.
    Tubli, Maestro, viis pluss!

    VastaKustuta
  6. Anonüümne21:57

    Sama siin, tore et scanpixis ikka ohhoota tüdrukuid leidub. Pika ja spetsiifilise teksti lugemisel väga abiks. Pealegi pidi ohhoota piltide vaatamine keskealiste spordimeeste eluiga pikendama ca 3 aasta võrra.

    VastaKustuta
  7. Anonüümne00:32

    Mis siin vaielda, eraldistardis saab jõujooned lõplikult paika panna ja selgub ka tõde.

    VastaKustuta
  8. Anonüümne02:02

    Mis Kadriorus ka uudist on?

    VastaKustuta
  9. Anonüümne02:33

    Piimamees pole hulk aega käinud.

    VastaKustuta
  10. Anonüümne02:45

    Ahh, mis seal ikka, Efka vähe hullas. Selline tävapärane moodne pereelu.

    VastaKustuta
  11. Valdek, väga informeeritud mees08:01

    Ärkasin eile öösel, külm higi otsaees. Tundsin, et pean kommentaari kirjutama, midagi väga olulist mõlkus meeles. Kuna arvutusmassin oli teises toas, mõtlesin et hommikul kirjutan. Kuhu nüüd ikka NII väga kiret. Aga mis see täpselt oli, selle olen juba unustanud.

    VastaKustuta
  12. Anonüümne08:32

    Kui tuleb, las toob kefiiri. Suurted pakendites. Kolm kasti. Ja kohukesi, võimalikult palju.

    VastaKustuta
  13. Does anybody understand what stupid and awfully sounding and terribly looking language that Mats Ansgar is using?

    20:38 - minu lootus oli ikka teie peal, lp kommenteerijad, et teie tõmbate joone alla, sest teie olete ju korduvalt korrutanud, et matemaatika ei ole mu tugevaim külg (kuigi PMis olen matemaatika vallas küll kõva käsi ja aju).

    2 x 21:14 - ei ole õige vastus, et maanteel saab grupis loksuda. Kui näiteks vaatate neid maanteesõite, kus olen osalenud, siis olen alati oma grupis olnud kõike muud kui hall hiireke (näiteks Jõgeval lausa gruppetto pealik) - erinevalt paljudest noist, kes mind maastikul edestavad.

    21:51 ja 21:57 - seda vargsi lootsingi, et ehk need näitsikud Ohhoota tüdrukute põuda leevendavad. kas piltidele ikka kaks korda klikkisite - nii näete lähemalt.

    00:32 - ei pruugi selguda, sest kui sul ikka eraldistardi varustust ei ole, siis kaotad sama palju, nagu kaotad maastikul 15-kilose rattaga 9-kilose vastu.

    02:02 - 08:01 - kui teil midagi asjakohast öelda ei ole, siis palun, mehed, ärge öelge seda siin.

    VastaKustuta
  14. Lindemann, Ph.D08:49

    "Pullerits: Miks kõvad mehed minust jagu ei saa?"

    Vastust tuleb otsida psühholoogiast. Vastus on see, et nad kardavad. Metsa vahel, pilkude eest varjatuna võivad nad ju Priidust mööda sõita, kuid avalikus ruumis, k.a. internetis tuleb haledalt suhkamit.

    VastaKustuta
  15. Anonüümne09:39

    Eelnevates postitustes oli vihje Marathon100.com -ile. Läksin vaatama ja leidsin tuttava mehe - David Arutjunjani. Mehest on saanud eesti esindaja maailmas ja tema ehk liiga pikad reportaazid ei sobinud enam Jooksuportaali? Noh, igatahes keel on palju paremaks läinud. Keegi arvatavalt redigeerib.

    Vaatenurk on veidi imelik. Jutustaja arvates hakkaks ajalugu nagu 1945.aastast.

    Nõukogude ajal kandsid linnad vaid ühe nime. Alates 1991. aasta lõpust, mil kadus maailmakaardilt Nõukogude Liit, ning toimus Venemaa taassünd, hakkasid paljud linnad Venemaal kandma kahte nime. Antud tendents on omane ka suurele maale. Näiteks, Kingissepp ehk Jamburg jne.

    palju juttu ja isegi päris huvitavat.
    .......
    Põgenedes ühte telki, tutvusin ma kohalike kasakatega (Семиреченское казачье формирование Казачьих войск России). Kasakad võtsid mind lahkesti oma telki, pakuti kuuma teed, ning uuriti kust ma pärit olen. Kui viimased said teada, et ma olen Eestist pärit – väga imestasid. Nende sõnul nii kaugelt sattutakse siia väga harva. Kui kasakad said teada, et ma sünnisaadik ei joo ega suitseta üldse – pakuti mulle astuda nende rühmitusse, et kasvatada noori vastavalt oma maailmavaatele. Kasakate sõnul alkohol ja suitsetamine ei ole nende ridades teretulnud!

    No näed siis! Usun et nii mõnedki Suusablogi jüngrid sobiksid kasakate leeri. Ehk siis kui tööd Eestis enam ei leia, saab Kaliningradis kasakaks hakata.

    VastaKustuta
  16. Anonüümne09:43

    Temposõidus on vaja varutstuse pärast muret tundma hakata alles 40km/h+ kiirustel, kui tuulemurdmise osakaal töötegemisel märkimisväärseks saab. Enne seda tuleks tõestada, et jalad üldse sellist kiirust üle paari kilomeetri kannavad. Alles pärast seda on mõtet uurida, milline aerokiiver või tempokileviiner selga passiks.

    Ega tuuletunnelitest rattakola testimisel ilmaasjata 50km/h tuult imiteerita - tavalise 30-33km/h trennitempo juures on eriseadistuste mõju maanteeratturi asendi tuuletakistusele veel naeruväärne.

    Sellega peaks olema klaarimast klaar, miks tsüklismuse fännid ootavad juba kevadhooaega ja oma siinse suure eeskuju ülesastumist tempoprotokollis! Ja just nimelt sellise rattaga, nagu meie rahvasportlastena säälsamustes protokollides tinti kulutame. 31.05.2015 reportaaži võib selle arvelt täiesti vahele jätta, ausalt! Alles siis saame tegeliku ratturi võimekuse teada ning võime kalkulaatori koos valemitega küttesse ajada, et MTB ja MNT vahesid analüüsima hakata.

    VastaKustuta
  17. Anonüümne09:43

    Ma panustan ikkagi sellele, et maastikul puudub selline võimalus puhkamiseks nagu maanteel. Seega kehvem üldvastupidavus. Millele vihjab ka soovimatus timetrialeid sõita.....
    Miks aga need, kes maastikul edestavad maanteel maha jäävad? Ju nad on hingelt maastikuratturid ja sõidavad seda kah, nagu maastikusõitu - ei taha või ei oska realiseerida lõpuni ära grupisõidu eeliseid.

    VastaKustuta
  18. Anonüümne10:19

    Härra Pullerits,
    võtke see Matsi kommentaar maha. Me ei vaja siia sitta.

    VastaKustuta
  19. Kas ma saan õigesti aru, et MTB kergema kaalu eelistes te kahtlete (püstitate ju küsimuse) aga eraldistardi spetsvarustuse eelistes olete täiesti kindel? Samas kui ma vaatan eraldistardi ürituste fotosid, siis tilgad ja täiskettad on kasutusel vaid üksikutel, kindlatel poodiumimeestel, ülejäänud panevad tavavarustusega või kruvivad äärmisel juhul juhtraua külge. Muidugi on tüüpe, kes on matnud korraliku sõiduauto raha varustuse alla aga tulemus on vaevalt keskpärane.

    VastaKustuta
  20. Anonüümne10:43

    Liidriomadustega mehed ei võistle pööbliga samadel võistlustel.

    VastaKustuta
  21. 10:19, olen nõus, et Matsi arvamuspurse (sic!) on sitt, aga olgu see siin veenvaks näiteks, millist kohutavat sitta need ülitolerantsed ja -toredad ja -sõbralikud svenssonid suudavad produtseerida. Et kellegi ei oleks nende suhtes illusioone. Mats tegi ikka svenssonite margi täiega täis, jälle. Mats on tubli mees!

    Ei, lp Indrek Sarapuu, ma ei kahtle kergema MTB eelistes. Kui olen oma väljaütlemistega sellise mulje jätnud, siis see pole ainult kahetsusväärne, vaid ka ekslik.

    VastaKustuta
  22. Ise olen üks nendest meestest, kes MNT'l teeb kehvasid tulemusi, eraldistardis normaalseid tulemusi ja MTB'l häid tulemusi. Lisaks võimetele mängib väga suurt rolli ka tahtmine ja huvi. MNT võistlused on alati treeningu eest, nagu ka eraldistart. Ette valmistuda ja sõita ning vajutada meeldib aga just MTB võistlustel. See on ikka tõeline naudingu kombinatsioon kiirusest, vahelduvast pinnasest, jõust, rattavalitsemisoskusest, tehniliselt keerulistest rajalõikudest jne.
    Ühinen kindlasti ka nendega, kes sooviksid blogija tulemust eraldistardis näha (kiiver laenata ja eraldistardi sarved peale kruvida ei tohiks ju küsimus olla) :)

    VastaKustuta
  23. Anonüümne11:09

    Lihtne küsimus on see: miks on minu maastikusõidu tulemus palju kehvem maanteesõidu tulemusest?

    Grupisõit on suuresti loterii, tegeliku taseme näitab ära eraldistart või maastikusõit.
    Ja teiseks -heaks kipud saama ikka selles mida harjutad. Kes keelab sul suve jooksul vahel traktor välja ajada ja kruusateid kündma minna?
    Ehk kui suusahooajaga paraleele tõmmata siis sa nagu treeniksid alati ainult ideaalsel jäisel rajal ,taganttuulega ja uisustiilis kuigi eesseisev võistlus on tatise libisemisega klassikarajal.

    VastaKustuta
  24. Head kommentaarid, 11:02 ja 11:09! Väga terased tähelepanekud. Tõesti, asi võib osalt olla selles, et MTB mind ei motiveeri - mulle ei meeldi maastikul keha väristada ja niigi sakutada saanud randmeid veelgi rohkem lõhkuda. Ja kindlasti on õige ka see, et olen ju valdavalt maanteesõitja, harjutan asfaldil, maastikul ei käi, seega siis pole ime, et maastikul kogemusi puudub ja tulemust ei tule. Aga ikkagi võiksid ju maastikul kõvad mehed mind kui mitte pikalt, siis ikkagi mõnevõrra võita, aga ei võida - miks küll, kui maanteel on lihtsam?

    Igal juhul kiitus sisukate ja asjasse puutuvate ja kaasamõtlevate kommentaaride eest teile. Sedasi hoiate siinse diskussiooni taset. Nael kummi teile mõlemale kah!

    VastaKustuta
  25. K.T.11:41

    Asjatundlikud mehed jah. Kuid mina, vana pikamaajooksja ja kaitseliitlane tunnen ennast tsiklismi spetside juttu kuulates kõrvaletõrjutuna. Ostaks ka kasutatud sputniku ja asuks tsiklismuse õilsaid saladusi õppima, kuid kardan, et kaugele ma ei jõua. Stardis naeravad nad mu triibulised sokid välja ja esimeses kurvis rammivad rajapiirdesse ja abimehi uue terve kumiga tulemas mul kah ei ole.

    VastaKustuta
  26. Anonüümne11:50

    Aga ikkagi võiksid ju maastikul kõvad mehed mind kui mitte pikalt, siis ikkagi mõnevõrra võita, aga ei võida - miks küll, kui maanteel on lihtsam?

    Point pole selles, et nemad maanteel kehvad oleksid vaid et sina ise pole maastikul oma tegelikke võimeid veel näidanud.

    VastaKustuta
  27. Anonüümne11:55

    "Point pole selles, et nemad maanteel kehvad oleksid vaid et sina ise pole maastikul oma tegelikke võimeid veel näidanud".

    Just! Kui Priit maastikul mõned tempokrossid läbi viiks saaksid nii mõnedki noored kuked kes endast palju arvavad suhkamit. Päris mitme pika minutiga.

    VastaKustuta
  28. Noor Kukk12:27

    Seda tahan ma näha

    VastaKustuta
  29. Anonüümne12:38

    Ära ülba, Noor Kukk. Ma vean kihla, et seda sa küll näha ei taha.

    VastaKustuta
  30. Anonüümne12:57

    Vanameister paneb sellised noored kuked kuuekaupa kotti

    VastaKustuta
  31. Juhkami13:13

    Noored kuked saavad vanameistrilt suhkamit nii et silmad vees!

    VastaKustuta
  32. Anonüümne13:38

    Vanameister teeb amps ja noortest kukkedest vaid sulepuru järel

    VastaKustuta
  33. Anonüümne14:01

    Raskel rajal on MTB rattavalitsemine, tempomuutused, koordinatsioon, teravus, julgus jpm. hoopis teine maailm, kui grupisõidus loksuda. Ei tasu tulla rääkima, et küll "tõmmati ja paugutati"; vähemalt rattaralli pole küll see sõit. Tegelikult tuleb tunnistada, et Priidu selleaastase rattamahu pealt on TRM-i aeg ca 3.10 (vabandust, kui eksin) ikka lahjavõitu). Enamiku kõvade MTB meeste trenn on nagunii 80% asfaldil.

    VastaKustuta
  34. Anonüümne14:16

    No enamus Priidukese mnt võistluse kirjeldusi on kokkuvõetav "lasin grupi lõpus tirri, kaks korda käisin korraks ees vedamas, lõpus paugutasin hullult eest ära"

    Nõustun eelkõnelejatega, et MTB on lihtsalt tehnilisem ja isiklikku vastupidavust nõudev ala.

    VastaKustuta
  35. Anonüümne15:19

    Kas sellised uudised muutuvad meil tavapäraseks?
    http://www.postimees.ee/2937923/oktoberfestil-vagistati-poosasse-end-kergendama-lainud-briti-noormees

    VastaKustuta
  36. Anonüümne16:13

    Ma arvan et põhjus lihtsam kui arvame. Nimelt, mis alale keegi keskendunud on. Priit kohanenud maanteel ja sellised tempomuutused tehnilised lõigud ei istu. Samas hea maantee mees peaks suutma ka kõvema ajaga läbi sõita just nimelt Tartu Rattamaratoni, mis nagu loodud maantee meestele.
    Tean nii mitutki MTB meest kes kasutab maanteed vaid põhja ladumiseks. Ega sõida ennast mitte pildituks isegi mitte kuulsamail Tartu rattarallil.
    Kui sa Priit küsid kumb kõvem mees on..vat siin ei oska vastata. MTB meestest kes proffidest hiljem maanteele liikunud suudavad mägedes, kevadistel klassikutel ja munakividel väga uhkeid sõite teha..ja loomulikult püsivad vaevata grupis ka siledate peal. Samas trekilt tulnud mees nagu Wiggins suudab kõike seda sama ja rohkemgi.
    Eesti tingimustes ja konkurentsi hulgas oleks vist soovituslik igal rajal ja stardis stardis taas kokku saada.
    Kui randmed aga valu teevad, siis hoia tõesti metsast eemale.
    MTB sõidu müüt et metsas kukkumine valutum ei pea vist ka paika. Pole sellist laastamistööd mis seekord Tartus ühelgi maanteesõidul veel näinud.

    VastaKustuta
  37. Anonüümne17:32

    --------------------------------
    ********** TOPP MEESTELE *******
    --------------------------------

    Austatud ...

    Taas on kätte jõudnud edukate juhtide ja ettevõtete tunnustamise aeg – juba kahekümne teist aastat koostab Äripäev Eesti ettevõtete TOP 100 pingerea, mis avalikustatakse kord aastas toimuval TOP100 ballil juba 27. novembril 2014.

    Väärika ja piduliku suursündmusega Eesti majandus- ja seltskonnaelus tähistame Eesti ettevõtete saavutusi lõppeval aastal ning autasustame 2014 aasta edukamaid. Balli eesmärgiks on Eesti ettevõtjate ja ettevõtlike inimeste väärtustamine ja auhinnagala paneb särava punkti lõppevale sündmusterohkele aastale.

    Ootame Teid sellest väärikast ja glamuursest sündmusest osa saama. Lavalt öeldule-nähtule annab lisa Eesti ettevõtete tippjuhtidest tulvil publik saalis. Olen isiklikult Teid tervitamas ja valmis edukate juhtide auks klaasi tõstma.

    Õhtut juhib Agent 007 Veikko Täär. Tantsumuusikat mängib XXI Sajandi Orkester dirigent Erki Pehki juhtimisel, James Bondi filmimuusikat esitab Gerli Padar, tantsusamme õpetavad ja klassikalisi ballitantse esitavad Martin Parmas ja Gerli Padar.
    Võite tähistame šampanjaga G.H. Mumm ning baarides pakutakse James Bondi filmidest tuttavat Vesperi kokteili, maitsta saab eksklusiivset käsitööšokolaadi ja luksuslikke suupisteid. Pidulik õhtu on võimalik jäädvustada professionaalse fotograafi käe läbi.

    Valges saalis auhinnagala, tants ja meelelahutusprogramm Olavi saalis saab James Bondile omaselt terve õhtu oma õnne proovida Olympic Casino ruleti ja Black Jacki mängus. Avatud on baar.
    Buduaaris pakume kokteile ja maiustusi, tutvustame hinnalisi parfüüme ja teeme efektmeiki.
    Kabinetis pakume konjakit, tutvustame sigareid, näitame droonide salapärast maailma.

    Loosime välja rohkelt hinnalisi auhindu ja jagame kingitusi - luksuslikud kinkekorvid, põnevad sündmused ja kinkekaardid.

    Õhtu lõpetame ballitordi piduliku lahtilõikamisega kell 23:30 ja pidu jätkub südaööl hotell Olümpia Olympic Casinos eksklusiivse eeskavaga - Dance Factory kabareeprogramm ja mitmed üllatused!

    Tulge ja nautige koos teiste Eesti tipptegijatega aasta kauneimat sündmust!
    Balli koduleht: www. top100.aripaev.ee

    Kohtumiseni ballil!

    Meelis Mandel
    Äripäeva peatoimetaja

    Riietus: Meestel tume ülikond ja naistel pikk õhtukleit

    TOP100 balli soodushind kuni 15. oktoobrini 2014 on 189 eurot (km-ga 226,8 eurot). Täishind alates 16. oktoobrist 299 eurot (km-ga 358,8 eurot). Kutse kehtib kahele.

    Info ja registreerimine Liina Lilleniit, tel 56 99 2025 või liina.lilleniit@aripaev.ee

    VastaKustuta
  38. Anonüümne17:47

    Mul ei ole nii palju raha, et sinna minna.

    VastaKustuta
  39. Anonüümne19:13

    Ma ei saa aru, kas Liina ja Meelis ootavad mind MNT või MTBga.

    VastaKustuta
  40. Kostas Nublitskas19:31

    Priit on kunn ja sellest tulenevalt ei sõida keegi temast kiiremini. Ei TT-d ega MTB-d. Mida oligi tarvis tõestada.

    VastaKustuta
  41. Anonüümne19:46

    Kas keegi TRM-l kohalkäinust proovis distantsi läbida cyclocrossi rattaga? Mis arvate sellisest rattast? Mingi aeg tagasi oli aegajalt Vaderit ja Kirsipuud näha cyclocrossi rattaga aga blogi pildivalikusse seda tüüpi ratast ei satu.

    VastaKustuta
  42. Anonüümne19:55

    Õige jah. Priit on kunn. Kirjanikerdamise põllul ei pääse konkurendid ligilähedalegi. Veidemanni Rein võib pingutada et pihik lõhki, lõõritada Hegelist, Kantist ja Focault'st, aga jääb pikalt alla kui Priit võtab kätte ja kirjutab konkreetse loo nagu eelmises postituses kell 20:44

    VastaKustuta
  43. Anonüümne20:21

    Eesti fašistid olid need kelle pärast Jaak halliks läks.

    VastaKustuta
  44. Anonüümne21:59

    19:46 - tsükliidirattaga peab isegi TRM rajal maastikusõitu oskama ja üle pikema raamitoru laotudes põrutustele kerega rohkem vastu töötama. Kui on huvi rattaga sõitmine selgeks õppida, võib sõita küll ja küll.

    Legendaarseks saav stiilinäide tänavuselt TRMilt, kus GL tsükliidiga grupilt eest ära literdas ja paksude viineriga poistest metsast kõige kiiremini välja tuli https://www.youtube.com/watch?v=8PXl8YXDDL8&list=UUyVy-w5QCc1qqaHJetfqIIA#

    VastaKustuta
  45. Anonüümne22:21

    Kuulge TRM ei ole mingi maastikusõit, seal määrab kiha stardikast, täielik grupisõit, kui stardid 500 pealt, siis esi 50 sisse sa sealt enam ei sõida, rongid ammu läinud. Kui Haanja 100l stardid 500 pealt võid täitsa ette sõita, sest see rada väärib maastikusõidu nime ja mitte ainult see rada, neid on veel teisigi. Kuigi kruus on ka maastik, siis minu jaoks on TRM peenkruusameeste ralli. Õige võrdlus rattavõimu kohta tuleb ikka eraldistardist, kõik see aeropläma on bla-bla, vaja on kindlalt ainult ühte asja mnt rattale aerobar, kaelakausi sebid kõik altpoolt ära, stemm langev nurgaga pöörata (kui on reguleeritav stemm, siis see alla lasta, viimase abil saab juba väga hea asendi). Sisuliselt selle pealt vajuta, nii et piimhapet pritsib, jutt et ei ole tt varustust on hülgemöla klassika, aerobar maksab netipoodides ca 80 eur ja see on väga hea bar juba, saab ka 30 euriga, aga mugavad käetoed mis kallimatel on väga olulised.

    VastaKustuta
  46. Anonüümne22:39

    Kuna Priit kvalifitseerib ennast kui MNT mees ja maastikusõidu repertuaari mahub ainult TRM, äkki olek siis tema Trek-traktori asemel õige valik cyclocrossi ratas ? Äkki sinna ongi koer maetud ?

    VastaKustuta
  47. Anonüümne23:03

    "Õige võrdlus rattavõimu kohta tuleb ikka eraldistardist, kõik see aeropläma on bla-bla, vaja on kindlalt ainult ühte asja mnt rattale aerobar, kaelakausi sebid kõik altpoolt ära, stemm langev nurgaga pöörata (kui on reguleeritav stemm, siis see alla lasta, viimase abil saab juba väga hea asendi). Sisuliselt selle pealt vajuta, nii et piimhapet pritsib, jutt et ei ole tt varustust on hülgemöla klassika, aerobar maksab netipoodides ca 80 eur ja see on väga hea bar juba, saab ka 30 euriga, aga mugavad käetoed mis kallimatel on väga olulised."

    Väga õige. Ja selle juurde on vaja veel munadega meest, kes starti julgeb tulla. ))

    VastaKustuta
  48. Ühte ei ole te siiski tabanud. Käisin täna rattaga sõitmas, 33,6 km keskmisega 32,85 km/h, sellise sõidu ajal oli hea asju endamisi vaagida, ja tuligi meelde, milles MTB sõidul veel üks puudus: mul saavad mott ja tahtmine ja ma ei teagi, mis veel, lihtsalt otsa. Et võin ju minna koos mõne grupiga, aga niipea, kui tulevad sellised imelikud kohad, mida maanteel ei kohta kunagi, siis tekib juba tükk aega enne tunne, et see grupp läheb minu eest minema ja ei hakkagi neile järele punnima, sest psühholoogiliselt juba tunnen, et asi läheb neil ebatasastel kohtadel väga ebameeldivaks ja inetuks ja vastikuks ja nagunii kisub seal tempo alla. Saaks algusest peale lõpuni normaalse hooga mööda kruusa anda, vahepeal nikerdamata, kannataks need sõidud paremini ära. Aga nikerduslõikude eel hakkab lausa tülgastus ja tülpimus ja tahe haihtub. Selline lugu siis.

    VastaKustuta
  49. või siis: .. ja tuligi meelde, milles MNT sõidul veel üks puudus: mul saavad mott ja tahtmine ja ma ei teagi, mis veel, lihtsalt otsa. Et võin ju minna omas tempos, aga niipea, kui tulevad sellised imelikud kohad, mida maastikul ei kohta kunagi, siis tekib juba tükk aega enne tunne, et ma ei saa selle grupi eest minema ja ei hakkagi eest ära punnima, sest psühholoogiliselt juba tunnen, et asi läheb neil ühtlastel kohtadel väga ebameeldivaks ja inetuks ja vastikuks ja nagunii kisub seal moti alla. Saaks algusest peale lõpuni normaalselt juurikatel nikerdada, kannataks need sõidud paremini ära. Aga tiksumislõikude eel hakkab lausa tülgastus ja tülpimus ja tahe haihtub. Selline lugu siis.

    VastaKustuta
  50. Anonüümne01:05

    15:19 - vt http://m.epl.delfi.ee/article.php?id=50887226

    VastaKustuta
  51. Anonüümne03:02

    "Käisin täna rattaga sõitmas". /Pullerits Kas tõsised rattamehed ütlevad niimoodi? Ei ütle ju. Nii ütlevad pühapäevasõitjad. Rattamehed ütlevad "tegin täna ratast" vms.
    Arutyunyanist. David on selgeks saanud, et publiku "sissetöötamiseks" on parim vahend ühe ja sama asja korrutamine. Nii lihtne see ongi. Lisaks osutub Arutyunyan ka päris suureks enesearmastajaks - tema pildid kaunistavad ohtralt tema kirjutisi.

    VastaKustuta
  52. Andro03:57

    Üks kurb uudis. Kahetsusega teatame tuntud jooksumehe T. Nurme haigestumisest. Tegu on tõsise psüühilise kõrvalekaldega. Täpsemalt Nurme blogis. Aidaku teda Jumal.

    VastaKustuta
  53. Puratiino08:06

    Tiidrek Nurme on igati tubli ja julge mees ja tal on õigus oma arvamusele, kuid, kuid, kuid ...
    keegi oleks võinud talle öelda, et praegusel ajahetkel on tegemist liiga suure ja ohtliku mänguga lihtsureliku jaoks. Pealegi alustab ta oma kirjutist täpselt nii nagu seda EI PEAKS tegema. Nö. kasutab vastaspoole sõnastust/retoorikat. Mida vaenlane ainult ootab. Ehk juba esimese lausega laseb Tiidrek iseennast põhja.
    Kui nüüd mõni homo suvatseks vastata, saaks Tiidrek õige tuliselt vastu pükse. Aga ma ei usu, Tiidrek on neile liiga väike vastane.

    VastaKustuta
  54. Anonüümne08:09

    Aga Mukunga on suur - Tiidreku kommentaar pärast uuest maratoni maailmarekodist kuulmist: "Minu treeningukaaslane Mukunga on samuti veendunud, et tema on raudselt järgmine maailmarekordimees."

    VastaKustuta
  55. 15:19 ja 01:05 tõstatatud homode korraldatud vägistamiste teema jätkuks:

    Kolleeg toimetuses rääkis, et ühe Eesti tuntud sportlase (kes isegi olümpial medali võitnud, ehkki mitte kuldse) vend oli paar aastat tagasi Oktoberfestil ühele homole, kes talle käe tagumiku peale pani, pikema jututa molli sõitnud ja ta rusikatega täiesti tümaks klohminud. Vaat nii seisavad õiged eesti mehed enda ja oma väärikuse eest. Ei pea taluma Euroopa pedede terrorit.

    VastaKustuta
  56. Pardakk helistab maailmavalitsejale ja ütleb, et mul on sulle 2 uudist. Üks hea ja teine halb. Hea uudis on, et ümber minu maja 2 rattaga tiirutanud endisest raketiväelasest tervisekaotanud rahuarmastaja sattus minu turvateenistusest läbi ja palus mul saata punasel telefonil sulle tervitusi. Halb uudis on see, et tal oli kaasas terav nuga ning ta muukis sellega lahti minu kohvri, tõmbas püksid maha ja istus potile ning lubas pärast häda lõpetamist 2 minuti pärast vajutada selle punast nuppu kui sa Kohvrit ei vabasta ning vastavasisulist uudist PM-i esilehele ei ilmu. Saad sa mind aidata, olen hädas, luban sust teha Euraasia asevalitseja, kui sa ulatad mulle oma abikäe...?

    VastaKustuta
  57. Anonüümne09:14

    kui see nii lihtne oleks. Kõik ei ole olümpiasportlase vennad

    VastaKustuta
  58. Anonüümne10:50

    Mustadel meestel on ka füüsiline vahe. see MRekordi mees oli pikk ja sirge. Ka pikamaajooksus on kasvu vaja. Mukunga on liiga väike.

    VastaKustuta
  59. Anonüümne11:05

    Priit tunneb toimetuses kolleegi (äkki Pahv oli see kõva mees), kes oli rääkinud kellestki sportlasest, kelle vend oli kellelegi (väidetavalt homole) molli sõitnud. Uhh! Pullerits on kõva mees, suhtuge aupaklikult. Toimetuse seinte vahel vähemalt. Võib paugu ära panna. Aga teate, mul on sõber. Homo. Kord keegi tuli nagu ütlema, et oled ikka haige. Või vähemalt vaatas sellise pilguga. Sõber ei hakanud ära kuulamagi, pani kohe paugu ära. Aitas!

    VastaKustuta
  60. Anonüümne11:16

    Raketiväelasena oli Pullerits alla keskmise. Tehnilistes küsimustes tumba. Kohmitses raketi juures, ei teinud mutri ja seibi vahet. Seetõttu pandi Pullerits harilikult vahti pidama, et jalus ei tolgendaks. Seevastu Lembit Kaun, küll hoopis teise aastakäigu mees, temast räägiti legende. Kaun oli sündinud masinamees. Roostes btr-id ja igasugu muu kaadervärk võttis tema käte all elu sisse, sellele võis kindel olla.

    VastaKustuta
  61. Loll jutt suhu tagasi, 11:16. Kevadisel eksamite ajal - jah, ka Nõukogude armees olid eksamid - tuli LenVO-st tähtis pagunikandja raketiseadeldise eksamit vastu võtma. Selle, mis ta mul rääkida lasi, rääkisin ilusasti ära. Siis vaatas, et kurat, see kutt teab nii mõndagi, ja mõtles, et paneb mulle kavala küsimuse, kuidas välitingimustes sihikut paika seada. Mäletan enam-vähem, et seal oli vaja mingi märklaua peale teatavasse nurka midagi suunata. Tookord teadsin seda täpselt, sest olin lugenud, ja vastasin kohe ära, nt et v levõi verhnii ugol. Mille peale LenVO mees ütles midagi umbes nii, et molodets, otlitšno, ja mu väeosa komandör, Zvanov või midagi sellist oli äkki ta nimi, teatas LenVO tähtsale mehele võidurõõmsalt, et vaat, ma ju ütlesin teile - see on meie samõi tolkovõi seržant.

    VastaKustuta
  62. Angervaks Paul11:39

    Asjata solvate. Oodake kui loeng lõpeb, Priit tuleb ja paneb teile kõigile verbaalselt molli. Omalt poolt ütlen ainult et olete haledad tolbajoobid, kintsukaapijad ja tuulenuusutajad. Lisaks veel kärnased koiotid.

    VastaKustuta
  63. Anonüümne11:46

    Seda me veel vaatame kes siin kärnased koiotid on.

    VastaKustuta
  64. Anonüümne11:51

    Hinnaline meenutus! Huvitav teada, et Vene rakettidel olid sihikud. Praegu käivat kuuldused,et Venemaa Genstaabis kaalutavat preventiivset tuumalööki mõnda Ida-Euroopa riiki. Eelkõige Leetu-Poolasse. Retoorika jahutamiseks. Hoiaks jumal Eestimaa neist paukudest eemal!

    VastaKustuta
  65. Anonüümne11:59

    Priit, su tütar on ju teada tuntud pedearmastaja, kas on vahel tekkinud olukord, kus talle tahaks ka nö. ära panna... nagu õige mees, kes ei taha kannatada pedeterrorit :D

    VastaKustuta
  66. Anonüümne12:11

    Kes siin blogis valged haned ja kes kärnased koiotid, seda ütleb Maestro ise.
    Manitoba Ants

    VastaKustuta
  67. Anonüümne12:21

    Jah, seda ütleb PP ja mitte üks konn ei köhi enam pärast seda

    VastaKustuta
  68. Anonüümne12:33

    Molodets homosihikud, aga kuulge! Mehed kõvad, mõtted teistel meestel.. hoidke nüüd ometi mokka! ja arutage, kuidas Priit kohe kevadel temposõidus kõvaga meestele protokollis ära saaks panna!

    VastaKustuta
  69. 11:59, mu tütar õpib psühholoogiat ja sellest tulenevalt peab ta suutma aru saada igasugustest ebanormaalsetest. Ta ei saaks sel alal tegutseda, kui ta poleks kõiksugu hälvete suhtes tolerantne ja neist aru ei saaks. Mu tütar on mulle maailmas kõige kallim inimene ning sellega loodan, et see teema on nüüd ammendatud ja enam teiesugused anonüümsetest argpükstest dolbojoobid sellega siin vehkima ei pea. Saite vastuse - case closed. Igal juhul võite olla kindel, et siin blogis ei toeta teie selleteemalist teemapüstitust küll mitte keegi, sest erinevalt teist, te dolbojoob, saavad normaalsed mehed aru, et kellegi laste kallal personaalselt pole kellelgi, kel vähegi kasvatust - erinevalt teist! - õigust sõna võtta ega keelt teritada, nagu seda teete teie, totaalne sitapea. On mul õigus, mehed?

    VastaKustuta
  70. Valdek12:51

    Sul on õigus Priit

    VastaKustuta
  71. Anonüümne12:57

    Jobu, munapea, sitapea, pasapeeter, kärnanina

    VastaKustuta
  72. Anonüümne13:06

    Priit, väga hea, et ta nii mõistev ja tolerantne hälvete suhtes on, muidu ei saaks ta ju sinuga ilmselt üldse läbi! :)))

    VastaKustuta
  73. Anonüümne13:06

    Priidul on iseenesest mõistetavalt õigus.
    Dolbojoobid aga ei küündi sellele tasemele ja seetõttu polegi nendega midagi arutada. Idioot jääb idioodiks.

    VastaKustuta
  74. Anonüümne13:09

    Küll Kõigevägevam need dolbajoobid ühel päeval ette võtab. Siis karjuvad nad ai ai ai

    VastaKustuta
  75. Anonüümne13:41

    Aga ikkagi lgp. spetsialistid, kes homokogukonna asjadega kursis. Kas on võimalik vabaneda või ei ole? See et T Nurme sõber vabanes, ei ole veel tõestus. Üks pääsuke ei too veel kevadet.

    VastaKustuta
  76. Anonüümne13:54

    Nurmel võib ka õigus olla. Kunagi 90-tel Tõstamaal kõrvetati ühte homo tulise rauaga. Tõstamaal juhtus see lugu. Pärast hakkas kenasti heteroks. Koguni kahele üksikule naisterahvale tegi lapsed. Tänaseks juba õpivad ülikoolis. Tublid inimesed, saavad elus edasi.

    VastaKustuta
  77. Anonüümne14:14

    Küll idanaaber vabastab. Piir on meil ju kehvake, suures piiris maha mõõtmata, tulevad sealt riburada mööda rohelised ja vaikselt teevad ära. Saabki Eesti homovabaks riigiks.

    VastaKustuta