Lehed

teisipäev, november 04, 2014

Pullerits: Kuidas sporditeemadel meedias irriteerida?

Mis on traagika? Traagika on see, kui inimestel puudub huumorimeel. See puudus sai ilmekalt välja toodud nädalavahetusel, mil avaldasin – tänu Postimehe sporditoimetuse juhi Peep Pahvi söakusele – Postimehe spordikülgedel suure loo, kus juhtisin tähelepanu üha rohkem võrdsustamist väärtustavas ja edendavas maailmas valitsevale ebavõrdsusele: noored naised, eriti just siresäärsed, säravad ja sihvakad, nagu need siin vasakpoolsel pildil, on surutud alfaisaste spordimaailmas pealtnäha tühisesse, ent sisult erootilisse kõrvalrolli.

Kas te tõesti arvate, et mõtlesin surmtõsiselt, et spordis võiks tantsu- ja vihmavarjutüdrukute (resp. cheerleaders ja pit/grid girls) kõrvale või asemele tuua tantsupoisid, sest siis on asi sooliselt rohkem tasakaalus? Arvestades osade inimeste tagasisidet, siis nad võtsidki mu tõstatatud probleemi kui olulist ja vaagimist väärivat küsimust. Mis näitab lisaks nende muudele puudustele ka seda, et neil puudub absoluutselt stiilitunnetus.

Kes mu kirjutise algust luges, sellele ei saanud küll jääda võimalust kaksipidi ega ammugi mitte väärtõlgenduseks: mu artikkel oli mõeldud irooniana – tegelikult veelgi enam, irvitamisena – selle üle, millise nõmeduseni soolise võrdsuse vägisi tagaajamine, nagu seda nii paljud nüüdisajal teevad, välja võib viia. Õnneks on toimetaja Pahv arukas mees, kel huumorisoon õigel kohal ja hästi arenenud, nii et tal ei tekkinud küsimustki, kas tõesti on Pullerits lolliks läinud, et on hakanud ajama radikaalsete võrdõiguslaste rida. Liiati, tuleb tunnustada, on Pahv julge mees, sest karta on, et nüüdsel ajastul, mil soositud on vaid ühe teatava kindla joone ajamine, poleks paljud teised söandanud seda kirjutist avaldada, peljates, et ridade vahelt selgelt välja paistev iroonia võib mõningaid ringkondi hirmsasti ärritada ja pahandada.

Loodan siiralt, et kõik siinsed lugejad tabasid tos kirjutises mu iroonia eksimatult ära, sest vastasel juhul ei ole neist selle blogi kommentaariumis sobilikke ja arukaid kaasarääkijaid.

Aga see polnud mult sugugi ainus lisanükkega esitus eelmisel nädalavahetusel. Jürgen Ligi, kõva vastupidavusspordimeest ju teate? Pidin temast kirjutama portree. Aga kuna olen temaga teinud viimastel aastatel kaks pikka intervjuud ning teised väljaanded on temast viimati niigi palju kirjutanud, tuli idee, et keeraks kogu juhtumile omamoodi kummalise vindi peale. Üks hea semu tabas selle fantastiliselt täpselt ära, kirjutades mulle:

«Kihvt lugu lähenemisnurga poolest, et mehele [Ligi], kes sai just lõuga (tegelikult on aga kõik paremini, kui enne seda, ka tal endal), lastakse lõugajatel [sotsiaaldemokraadid] veel ka sõnad peale lugeda. Polegi varem meie ajakirjanduses sellist võtet märganud.» Jah, selliste ootamatute pöörete tekitamine on põnev. Muide, tean ka, mida Ligi, kes laupäevases LP intervjuus jättis igati spordimehelikult võitleja ja mitteallaandja mulje, selle kõige peale arvab. Kuna see oli mul temaga eravestlus, siis ei saa detaile avaldada, aga üldistavalt: ei arva midagi hullu, oli pigem pettunud, et vastased ei suutnud pakutud head võimalust kasutada ega teha enamat, kui vanu klišeesid korrata.

Aga kõigi nende meediamängude ja -irritatsioonide taustal ei tohi lasta vanadel teemadel ära vajuda. Seda veel mäletate, et välismaa ettevõtjad kavandavad Tartu dendroparki, Taaralinna suusatajate mekasse, rajada golfiväljaku? Paljud avaldasid puusalt tulistades arvamust, ka kriitilist (jah, olen aus: eks minagi). Mõni aeg tagasi toimus Tartus Klubi Tartu Maraton ruumes Indrek Kelgu kabinetis sel teemal kinnine arutelu, kus osales ka ettevõtjate esindaja. Jää hakkas sulama. Pooled liikusid teineteisele ilmselgelt lähemale.

Mis on golfiväljaku tegijail tegelikult plaanis ja kuidas sobituvad nende plaanidega suusatajad, seda selgitas mulle pikas usutluses Aare Tomson, golfiettevõtjate siinne esindaja.

Mida nüüd arvate, kui olete asjast rohkem informeeritud?
******
Delicate Arch, Arches National Park, Moab, Utah. 25. aprill 2012. Pildistanud Priit Pullerits. (Suuremalt vaatamiseks klikkida pildile.)

Foto 1: Mis on naiste roll meeste spordis? Ikka meeste meelt lahutada, nagu seda teevad Houston Texansi ameerika jalgpalli meeskonna tantsutüdrukud. Foto autor: AFP/Scanpix
Foto 2: Miami Dolphinsi ameerika jalgpalli meeskonna tantsutüdrukute hoogne šõu. Foto autor: AFP/Scanpix
Foto 3: Jürgen Ligi suvisel triatlonil Viljandis. Foto autor: Marko Saarm, Sakala/Scanpix
Foto 4: Tartu dendropark. Foto autor: Margus Ansu, Postimees/Scanpix

66 kommentaari:

  1. Paul B08:19

    Jah, väga õige mister Pullerits! Vanade klišeedega vehkijad ajaloo prügikasti. Ning uued tuuled las puhuda. Ärimehed libedikud las künnavad dendropargist multikeskuse, kus tšillivad nii noor kui vana, sportlane ja amatöör, vähemus ja enamus. Kõik võetakse avasüli vastu. Välja arvatud pealinna vurled.

    VastaKustuta
  2. Anonüümne08:38

    Paluks konkreetsema projektiga lagedale tulla kus ka suusaradade tulevane kulgemine näha, ainult ümber pargi kulgev ring ei rahulda mitte mingil juhul(rääkimata sellest et hakkpuidurada ja kergliiklustee ei sobi kokku-spordipargi näitel).

    Ja sina Priit vaheta oma tagatule batareid ära ..

    VastaKustuta
  3. Anonüümne08:42

    Välja arvatud pealinna vurled.

    Senjöör Karvajalg kui autoriteetse sõnaga mees on ikka meie radadele teretulnud.

    VastaKustuta
  4. Anonüümne08:52

    Olen isegi mujal maailmas golfiradade Põhimõtteliselt nagu Tartusse plaanitakse) vahel jooksnud ning ei ole keegi tulnud keelama.

    Rei Valdmaa

    VastaKustuta
  5. Anonüümne08:54

    Vabandust.

    ...golfiradade (põhim...)

    Rein Valdmaa

    VastaKustuta
  6. Anonüümne09:04

    http://epl.delfi.ee/news/sport/doping-tumestab-keenia-jooksjate-edu?id=70086077

    kas siit hakkab midagi hargnema? Valgel mehel jälle lootust?

    VastaKustuta
  7. Anonüümne10:13

    Jah, maailmas on komplekse, kus golfiväljak ja muud spordialad on koondatud, kuid siis on maaala suurem, kui praegune dendropargi pind.

    Vaadates käesolevat kavandit, tekivad mõned küsimused. Esiteks paistab silma paadisadam, mis on planeeritud keset rannaala. See ei tundu ei mõistlik ega ohutu. Muidugi, kui keegi on juba otsustanud, et rannaala sealt kaob, siis ei ole probleemi.

    Teiseks ei suuda ma ikkagi näha, kuidas mahuks golfiradade vahele suusarajad. Ümber väljaku sõitmine mööda rajatavat kergliiklusteed sõitmine ei lohuta, sest dendropark on ainus hooldatud suusarada Tartus, kus eksisteerib mingigi võimalus mäest üles sõita. Mis siis, et senine rada sõitis seitse korda ühest samast nõlvast üles ja nüristas vaimu.

    Ka ei ole jooniselt näha, kust hakkaks kulgema suvised jooksu- ja imitatsioonirajad. Samuti peavad oma asjad pakkima diskgolfi mängijad, kellele alles 2013. aastal 8300 euro eest linn rajad ehitas.

    Ka olen ma kahtleval seisukohal selles osas, et park kõigile avatuks jääb. Piisab ühest koeraga jalutajast, kelle taks lustlikus mänguhoos rajale mõne lisaaugu kaevab, kui investeeringu kaitsmiseks tuleb kasutusele võtta täiendavad abinõud.

    Omaette küsimus on veel see, et kuna dendropark asub sisuliselt soos, siis tuleb teha ulatuslikult pinnasetöid, et muuta see sobivaks golfirajale. Kõik need tööd võtavad aega. Kus peaks sportima inimesed ja sajad Tartu Suusaklubi lapsed sel ajal, kui ala on ehituseks suletud? Või siis on arendajatel plaan kõik ühe nädalavahetusega korda saada? Nende jaoks ei tundu ju miskit võimatu olevat.

    Tartu on 100 000 elanikuga linn, millel tänasel päeval sisuliselt puudub spordipark. Minu meelest on piinlik, et Eesti suuruselt teine linn suudab talvel kunstlumega katta ainult 2 km (ovaal 850m ja sprindiring 1.2 km) ja ei leia vahendeid selleks, et olukorda parandada. Seda nii talviste kui suviste sportimisvõimaluste osas.

    Muidugi on tore, et toimus "sel teemal kinnine arutelu" ja "pooled liikusid teineteisele ilmselgelt lähemale".

    Linna kaasava eelarve hääletus näitas, et spordipargi teemad said hääli omajagu. Spotimisvõimaluste parandamine sai 332 häält 4029-st. See on 8.2% koguhäältest. Kas "kinnisel arutelul" viibis ka mõni esindaja sellest arvukast kogukonnast või kuulusid sinna ainult Tähtvere puhkepargi, Klubi Tartu Maraton ja investorite esindajad?

    Vastuseks hr. Pulleritsu küsimusele "Mida arvate, kui olete asjast rohkem informeeritud?" vastan ma, et ma ei ole peale seda artiklit asjast karvavõrdki rohkem informeeritud. Arendaja vastustest kumas välja selline linnukest meelitava rebase jutt, kus kõigile küsimustele anti sobivad vastused. Me kõik teame, mis pärast linnukesega juhtus. Või ei tea?

    Lauri

    VastaKustuta
  8. Anonüümne10:28

    Ahjaa, meenus veel, et osaliselt asub dendropargis ka mobiilse orienteerumise rada, mis golfiväljaku tulemisega ka ilmselt kaob.

    Lauri

    VastaKustuta
  9. Anonüümne10:36

    Aitüma Lauri. Kas peame looma Dendro Suusameestele Komitee? Ei mingit golfi haisu Tartusse! Golf on perspektiivitu ona vähestele. Ei ja veelkord ei sellisele "arendusele".

    VastaKustuta
  10. Anonüümne10:52

    Mida võitleb Jürgen edasi? Ja kus? Riigikogus jah, aga kas energilisele mehele on sellest küllalt? Mina igatahes ei oska näha kus oleks Jürgenile väärilist rakendust? Äris? EOK-s?

    VastaKustuta
  11. 09:04, ma olen teis väga pettunud, et te viitate siin, minu blogis Keenia jooksjate dopingu teemal mingile Delfile, kui mina kirjutasin sel põhjal alles paar nädalat tagasi mitte refereeringuil, vaid originaalsel reporteritööl põhineva loo, kuidas **Keenia jooksjate müüt mõraneb**

    Palun, kui edaspidi millelegi viitate, viidata ikka originaalmaterjalile!

    VastaKustuta
  12. Ruudi12:53

    Haudy, härrased analüütikud! Kuidas siis mulje on? Kas THI sai nüüd valusa lätaka vastu nägu? Tema favoriidid Jaak J ja MK jäid karmilt kõrvale? Või näen ma kolle?

    VastaKustuta
  13. Anonüümne13:49

    Väga vabandan. Ei pannud Priidu originaalartiklit tähele. Luban edaspidi mitte kunagi kahtlase meinstriimportaal delfi linke siia panna. Veelkord, väga sorri.

    VastaKustuta
  14. Anonüümne13:52

    Ma ei ole just analüütik, aga kardan et triatleet Ligil tuleb suu edasistest maguskohtadest puhtaks pühkida. Olukord on sant, seisa või kõrvade peal, ei aita ühti.

    VastaKustuta
  15. Anonüümne14:00

    No pagan, enne ikka MK või ka 3alteet Ligi VM-iks kui et Autorollo afääri mainega KPR.
    See Raul Rebase antidop-i kokkulepe Gerd Kanteriga oli ikka asi, mille pealt peaks kogu Riigikogu snitti võtma. mitte VÄLISministriks kergitama...
    Priit võta see õudne robootikakontroll jälle mahaaa!

    VastaKustuta
  16. Taivo14:00

    Hr.Ligi EOK-i juhina oleks väga vinge. Paneks nannipunnid paika ja rihma jooksma. Sidemed ärimaailma on? On. Teadmised higivalamisest on? On. Konkreetne mees on? On.

    VastaKustuta
  17. Anonüümne14:12

    Ärge mehed jamage. Ligi on tubli, kuid "aja biiti" arvestades ka refide seas autsaider. Tema nüüd välisministriks? Meie aega juhib süsteem. Süsteemi nimi feissbuuk. Refi tagatuba selle läbi hammustanud. Jürgen jääb varumeheks alatiseks.

    VastaKustuta
  18. Anonüümne14:22

    Kuniks konkreetset plaani pole esitatud, ei saa intervjuus räägitut siduvaks pidada. Ikka on tunne, et suusarada pannakse lihtsalt ümber mingi aiaga ümbritsetud ärimeeste pesa tiirlema ja praegusest tõusude rikkusest võiks suu puhtaks pühkida, kui nende käed vabaks jätaks

    VastaKustuta
  19. Anonüümne14:43

    Kolm laialt teadaolevat fakti, mida sügavama analüüsivõimeta inimene lihtsalt niisama ei märka kokku viia:
    1. Ajakirjanik Pulleritsu kirjutised suurendavad suusamaratonidel osalejate arvu.
    2. Suusamaratonid suurendavad Dr Ripsi klientide arvu.
    3. Pullerits on Dr Ripsi trennikaaslane ja hea sõber.

    VastaKustuta
  20. Anonüümne14:53

    Väga ränk süüdistus. Ma küll ei usu et dr.Rips, dr.Pullerits ja dr.Soonets mingi erilise vandevennaskonna moodustavad. See oleks skandaal!

    VastaKustuta
  21. Anonüümne15:01

    Tahaks teada kes tõmbab niite suusabloogis? Kas PP ise või mõni kavalrebane, kes vastavat fooni kujundab? Sporditeemadel irriteerimine nõuab muidugi teadmisi, kontakte, teravat analüüsi ja julgust. Iga mees sellega hakkama ei saa. Ega ma rohkem tea, niisama spekuleerin.

    VastaKustuta
  22. Silmaauku15:26

    valus lugu aga ei saa öelda et pole õige
    http://ekspress.delfi.ee/news/arvamus/andrei-hvostov-uus-oravate-sund?id=70081807

    VastaKustuta
  23. Anonüümne15:27

    Eks keegi Priidu lähematest usaldusmeestest tõmba

    VastaKustuta
  24. Anonüümne15:36

    Kui sa sittagi ei tea, siis ära spekuleeri

    VastaKustuta
  25. Anonüümne15:53

    Nööre usutavasti on mitu, nii lühemaid, pikemaid kui ka väga pikki. Kui sikutatakse, siis mees tõmbleb.

    VastaKustuta
  26. Anonüümne16:09

    15:26, mees, kes astus erakonda ja kirjutab teise erakonna tegemistest, on ajakirjanikuna selles kontekstis täielik null ehk absoluutselt ebausaldusväärne. Sellistele jamale pole mõtet edaspidi viidata.

    Pealegi, Hvostov oli juba enne deklareerimist väga kallutatud ajakirjanik, aga pärast ametlikku parteistumist on muidugi kõik selge, miks ka enne asi nii kõverpeeglis oli...

    VastaKustuta
  27. Anonüümne16:41

    14:53 - väga hea, iga skandaal toob kliente juurde

    VastaKustuta
  28. Karvajalg Harku Vallast17:21

    Mul on sellest toksimisest peopesad julmalt villis, eriti parema käe oma. Olen proovinud ilma kindata, kindaga ja topelt kinnastega, ikka lööb pesad villi. Kurat eluaeg rasket ja füüsilist tööd laksanud, ja nüüd selline pläkk. Aga see mul motti alla ei tao, täna jälle toksima. Eile nägin toksides kahte Kaidit ka, üks oli eriti ablas.
    Aga piltidel olevaid naisi...

    VastaKustuta
  29. Anonüümne17:23

    Mõned vähetuntud, kuid mõtlemapanevad faktid populaarse Pulleritsu blogi (Suusablogi) kohta:
    1. Blogiomanik ajakirjanik Pullerits ei avalda blogi rahastamisallikaid.
    2. Blogi impressumis on kaastöölisena nimetatud keegi Art Soonets.
    3. Art Soonets on teadaolevatel andmetele teeninud NL armee eliitüksuses Voždušno-Dessantnõe Voiska (dessant).
    4. ka Pullerits on teeninud NL armees, raketiväes.
    5. Soonets ja Pullerits on trennikaaslased ja sõbrad.

    VastaKustuta
  30. Anonüümne18:14

    Huvitav kas dr.Ripsi kohta ka sarnast komprat leiab? Teeninud Nõukogude armees? Omab sidemeid rahvuslaste konservatiivse tiiva esindajatega. Osales Eesti Kodanike Komitee istungitel.

    VastaKustuta
  31. Anonüümne18:31

    Karvajalg va kõrberebane. Ega sind vist niisama lõksu ei püüa?

    VastaKustuta
  32. Anonüümne18:42

    Karvajalg vihjab vist et ootab kodumaiseid ja punapõskseid. Üleookeani tšeerliiderid kui äärmuslik kommerts ja visuaalne valskus naisterahvast objektiks alandavates säärsaabastes ja glitteriga kaetud rinnapatjades ei paku tegijale mehele pinget. Kaldun ise samuti ....

    VastaKustuta
  33. Nõus Lauriga, lisan veel.
    Paraku on selle golfipargi rajamise ettepaneku juures väga palju sellist, mis teeb ettevaatlikuks. Minu informatsioon pärineb vaid sellel, mis on kättesaadav avalikust teaberuumist ehk siis antud juhul ajakirjandusest. Näiteid võib tuua kasvõi P.Pulleritsu intervjuust Aare Tomsoniga. Mõned neist:
    · Ümber golfiväljaku tuleb nelja kilomeetrine kergliiklustee- paraku on joonisel kujutatud kergliiklustee vaid 2,5 km pikk
    · Reegel on, et golfiraja keskteljest 35 meetrit vasakule ja paremale ei tohi olla aktiivselt kasutatavat jalgteed- dendropark on kõige kitsamast kohast alla 300 meetri lai, sellesse kohta on planeeritud neli paralleelselt kulgevat golfirada ehk siis kokku 280 meetrit- kuhu siis need jalgteed ära mahuvad, suviseks liikumiseks jääbki siis ikkagi vaid see 2,5 km ümber golfiradade, kuigi dandroparki saaks planeerida 5-6 km pikkuse liikumisraja
    · Kas suusaradu saab rajada nii, et need lõikavad üle golfiraja? See on mõeldav, et teha golfirajale katkestus, kust talvel läheb läbi suusarada ja mis suvel näeb välja nagu looduslik takistus. Aga neid ei saa olla liiga palju, muidu muutub golfirada punktiiriks- praegu on suusarajal 7 tõusu ja 7 laskumist ning tulenevalt reljeefist saavad suusarajad põhiliselt kulgeda jõega risti, momendil on kõik golfirajad planeeritud jõega paralleelselt, ristumised on vältimatud. Sellisel juhul ei näe küll muud varianti kui suusaradade osas tekivad väga suured muutused ja mitte paremuse suunas.
    · Mingil juhul ei taha keegi pahatahtlikult kelleltki midagi ära võtta. Küsimus on pigem selles, kas suusatajad on valmis, et nende rajad lähevad edaspidi teisiti, ja on nõus oma harjumusi muutma, et rõõmsasti koos eksisteerida- ja Praegu paistab, et suusarajad on pakitud ühele nõlvale nii tihedalt kokku seepärast, et dendropargi kaugemad kohad on hooldamata.- näha on, et inimene ei saa aru, miks need suusarajad kulgevad praegu just nii nagu nad kulgevad, murdmaasuusatamine ei ole lauskmaasuusatamine
    · Praegune plaan on arhitekti esimene visioon: tema ei teadnud suusaradadest midagi, tema paigutas sellele alale ära golfirajad. Kindlasti ei tasu praegust plaani võtta kui kivisse raiutud projekti- aga kas tellija kohustuseks polnuks juba kohe alguses endale selgeks teha, mis antud alal praegu toimub ja see ka arhitektile edastada. Pigem jääb mulje, et loodeti ikkagi kogu see ala enda kätte saada ning praegune kõigiga arvestamise jutt on sundkäik.

    Tegelikult taandub kogu antud temaatika küsimuse taha, kas me joonistame esmalt maha golfirajad ja vaatame kas ja kui palju ruumi muule üle jääb või joonistame kõigepealt plaanile talvised suusarajad ning suvised liikumisrajad ning vaatame kas golfirajad ka mahuvad või mitte. Esimese variandi puhul jäävad suusatajad- jooksjad- kepikõndijad kindlasti kaotajateks.

    AinK, kaasava eelarve hääletusel esimese auhinnata (kolmas koht) jäänud idee autor

    VastaKustuta
  34. 13:49 - vabandused vastu võetud. Jätkame tööd ja võitlust.

    Hvostovi kohta siin tehtud kiirtikaga nõus - kuigi ei ole tema kirjutist lugenud, aga see, mida tema puhul kritiseeritakse, on põhjendatud hoolimata sellest, mida ta kirjutab.

    Aga jaa, mehed, täna, kolmapäeval Tallinnas, ja üks salakohtumine ühe tuntud tegelasega paljastas hämmastavat infot riigi tippladvikust. Laske mul nüüd seda seedida - ja ka lisainfi koguda. Siis sünnib midagi tõeliselt ägedat. Veidi kannatust - ja vähem tarbetuid spekulatsioone!

    VastaKustuta
  35. Anonüümne19:09

    Hvostovi asjas ütleks et on kirjutatud neutraalselt. Mina ei näe seal paradigmat "olen konkureerivast parteist ja panen teile nüüd nätaki". Kõik mis kirjas 100% nii ongi.

    VastaKustuta
  36. Anonüümne19:16

    Nagu uudistest lugeda siis maailma mõjuvõimsaim on meie naabrimees Putin. Palju õnne ja pikka iga talle.
    Martsipani jänes

    VastaKustuta
  37. Anonüümne19:20

    Ainilt väga head tähelepanekud.
    Kas siis ümber Tartu, mis on ju pigem hõreasustusala, pole tõesti lapikest maad, kuhu mõned rajad maha joonistada?
    Seda nagu ei usu. Aga ei, ikka on vaja tungida teiste inimeste liivakasti ja hakata seal roojama, pärast mida ei ole seal hea mängida mitte kellelgi.
    Kas sellist tulevikku soovib ka linnavalitsus oma rahvale?

    VastaKustuta
  38. Anonüümne20:00

    millest selline pahatahtlikkus, lp 19.20. Elame ise ja arvestame teistega.

    VastaKustuta
  39. Dendropargi puhul on selge, et kusagilt on rahasüsti vaja. Tartu linn seda mingil põhjusel teha ei taha ja nüüd on siis kusagilt välja ujunud Inglise ärimehed. Nagu jumala õnnistus. Paraku näitab ajalugu, et pärismaalased lasevad endal naha väga lihtsalt üle kõrvade tõmmata.
    Paluks rohkem värskeid uudiseid. Hämar vihjamine "lähemale liikumisest" jätab veel vastikuma maitse. Viidatud intervjuu on ju vana ja tegelikult on ports ümmargusi lubadusi. Kui uudised jagad ei saa (või) siis pole mõtet hämada.

    VastaKustuta
  40. 20:00 - kus Sa näed pahatahtlikust? Küll ei näe vabas õhus sportijad kuidagi, kuidas DP'sse golf ja muud tegevused koos ära mahutada.
    Dp'st natuke Vorbuse poole kasvatab 1 mees muru - ostke tema maa ära, pole kulukat kuivendust vajagi.

    VastaKustuta
  41. Anonüümne07:59

    kuulge Tartu lödipüksid, ärge laske endal DP-ga mütsi üle kõrvade tõmmata, kaugele näha et see saab petukaup olema.

    VastaKustuta
  42. 19:09 - te teete klassikalise vea, hinnates parteistunud ajakirjaniku kirjutise objektiivsust tema kirjutise järgi. Miks see on viga? Sest kui lähtuda sellest, mis on kirjas, peate arvestama, et te ei saa mitte kunagi teada, mis sinna teatud põhjustel kirja ei saanud, ja parteilise ajakirjaniku puhul on oht ja tõenäosus, et ta on midagi olulist välja jätnud - mida te kunagi kontrollida ei saa, sest te näete ainult seda ju, mis on kirjas -, palju suurem kui tavaajakirjanike puhul, sest me ei või eales teada, millised parteilis-ideoloogilised kaanonid ta lugu on suunanud erinevalt tavaajakirjanikust, kes peab tõepoolest alluma objektiivsuse ja tasakaalustatuse, neutraalsuse ja erapooletuse (v.a kolumnistika!) nõuetele. Ehk küsimus on usaldusväärsuses, ja pärast sotsiaaldemokraatidega liitumist ei ole Hvostov minu silmis enam usaldusväärne (kui oleks, siis oleks teil õigus süüdistada mind sinisilmsuses), mistõttu oleks igati loogiline, et Eesti Ekspressi peatoimetaja keelab tal poliitikast kirjutamise. Ma ei suuda kõige hullemaski unenäos ette kujutada, et New York Timeses töötaks demokraatliku partei liige, kellel toimetus laseb vabariikliku partei kohta midagi kirjutada. Normaalses demokraatlikus riigis on see mõeldamatu.

    Tänan tähelepanu eest.

    VastaKustuta
  43. Anonüümne09:34

    Pullerits, ärge üle mõelge. Riigikogu palgale. Tavaline kuulsuse konverteerimine rahaks. Muud seal taga pole.

    VastaKustuta
  44. Anonüümne10:47

    Seda irriteerimist on kuidagi vähe ja tulemust kah ei ole. Tuimad tükid need eestlased, loevad läbi, kehitavad õlgu ja lähevad viskavad end koti peale sirakile. Ongi ogu lugu.

    VastaKustuta
  45. Anonüümne11:18

    See on ju PP blogi. Teeb, mõtleb ja ütleb, mida tahab.

    VastaKustuta
  46. Anonüümne11:25

    Hvostovi juhtumi juurde veel see nüanss: kas veel magedamat põhjust saaks leida liitumaks sotsidega (või mõne muu erakonnaga) kui too Ligi FB irriteering. PPl täieline õigus. Olen AH kirjutistest lugu pidanud, eriti muus perioodikas ilmunust, kuid nüüd on vahetegemise koht. Üldisemalt: erakondlikku poliitikasse siirdutakse ikka ja alati murest, südamevalust ligimest avitada, mingil hetkel toimub krõks ja oled hetkega kõige tavalisem kaabakas. Erandeid on: Meikar, Gräzin, mõned veel.

    VastaKustuta
  47. Kibuvits13:05

    Ärge mehed laske lippu longu! Võidelgem rahvuse poolt ja Dendro poolt ja muude õilsate asjade nimel. PP-lt ootame uusi irritatsioone ja Soonetsilt hingevõtvaid (breathtaking) illustratsioone. Nagu mušketöörid - üks kõigi, kõik ühe eest.

    VastaKustuta
  48. Anonüümne13:20

    Kas keegi filoloog võiks selgitada, mida on mõeldud kirjapildi "pkrsmata" all?

    Gräzin: "Paet ilma pkrsmata eurooplane. "

    VastaKustuta
  49. Täpsustagem ka fakte (17:23): Art Soonets ei ole dessantnik, vaid teenis piirivalves.

    VastaKustuta
  50. Anonüümne13:49

    Piirivalve oli eliitväeosa. Kes meist pole lugenud romaani "Tisza kaldal"? Tugevad siberlased murdsid paljaste kätega üle nõukogudemaa piiri tunginud fašistlike limukate kaelu kahekorra kääks ja kääks. Loodame et Soonetski andis oma panuse ja arreteeris isiklikult mõne jälgi välismaa kontrabandisti, kes roomas rahuarmastava nõukogude rahva ülesehitustööd segama portatiivne jaapani raadiojaam seljakotis ja pussnuga säärikus. Et me saaksime Soonetsi üle uhkust tunda.

    VastaKustuta
  51. major Zubavin13:55

    http://tutarlapslinnast.blogspot.fi/2014/10/tisza-kaldal.html

    VastaKustuta
  52. tavaline tartu kaabakas13:57

    Kas revolutsionäär Igor pidas ehk silmas, et ilma karismata eurooplane?

    VastaKustuta
  53. Anonüümne14:23

    Soonets endine KGB-lane?
    Huvitavaks läheb. Piirivalve oli ju KGB struktuur.

    - -
    Dzäudžõkäu [dzäudžõk`äu] <26: kuhu -sse> osseedi vt Vladikavkaz (ÕS)

    Kas sellise "dzäudžõkäu" järel pole ÕSi tõsiseltvõetavus kahtluse all?

    VastaKustuta
  54. Anonüümne14:43

    Vanakoolimehed Jürgen ja Igor panevad lõustaraamatus lödipükse paika, nagu PP oma blogis.

    VastaKustuta
  55. Anonüümne15:15

    Blogi on küll PP oma, aga saagem aru, aatevennad, et Priit Pullerits on Eesti rahva ühine vara, nagu põlevkivi.

    VastaKustuta
  56. Anonüümne15:37

    Me peame valvel olema et M Kadastik seda ühisvara ära ei erastaks. Lihvitud ärimees nagu ta on. the

    VastaKustuta
  57. Anonüümne16:13

    PV kuulus KGB alla, kuid ajateenijad ei olnud jälitus-KGB. Umbes nagu waffen SS ja see mustade sokkidega SS.

    VastaKustuta
  58. Anonüümne17:04

    t0 16:13
    Soonets ei olnud tavaline ajateenija, kes kordonis patrullimisega tegeles.

    VastaKustuta
  59. Anonüümne17:38

    Profiilifoto Endomondos näitab igatahes, et eliitväeosa särk, nn telnjaška, on Art Soonetsile seniajani ihulähedane. Seda võib muide kanda ka nii, et teiste riiete alt välja ei paista.

    VastaKustuta
  60. Anonüümne19:01

    Oli ta snaiper?

    VastaKustuta
  61. Jõudu, mehed, ei saa mitte endale hoida, et täna sain ühelt terase silma ja terava keelega mehelt selle meie blogi kohta sellise tunnustuse:
    "elav asi, eesti blogimaailmas kindla peale üks paremini kirjutatud ja hoogsamalt käigus hoitud asju."
    Hästi paneme, eks ole!
    Tak deržat, nagu siin on kombeks öelda.

    VastaKustuta
  62. Anonüümne20:20

    Päevatöö tehtud, leib lauale toodud, võib blogis lipsu vabamaks lasta. Siin ei pea enam olema poliitiliselt korrektne, viisakas ja tähelepanelik kolleegide vastu, ei pea püüdma lugejatele meeldida [võib vabalt p..sse saata või ebameeldivad kommentaarid üldse ära kustutada] ega oma komplekse maha suruma, ei pea ajama russofoobiat ega ilastavaid kiidulaule ühele või teisele mõjuvõimsale poliitilisele jõule. Ei pea reklaamiandjatele pinda ette kündma.
    Positiivseks plussiks on ka see, et siin ei käi MK. Ainult ei tohi unustada, et ülemuse ilukirjanduslikku toodangut tuleb kiita. Osavalt ja sageli.

    VastaKustuta
  63. Anonüümne20:28

    Tere spartaklased! Näen et olete vintsked vennad. Jutustan siis oma loo. Kui lahkelt lubate. Teenisin 83-85 VDV-s polgus mille nimi oli ODSPSN - otdelnõi desantno šturmovoi polk spetsialnogo naznatšenija. Polgu staabi katusel olid pikad antennid püsti, populaarne jutt oli et otseühendus Moskvaga? Ei tea, järsku oligi? Telnjaškad olid seljas, no mis seal vahet? Kogu see jutt eliitväeosast ja nö. eriülesannetest - pullikakk! Kogu see dessant oma siniste barettidega oli nagu NLiidule tavane paljuski pakasuhha. Sitalt elasime, süüa sai vähe, peksa palju, ainuke pluss asja juures oli et hüpata sai langevarjuga helikopterist ja lennukitest. Ühel talveöösel kükitasime suures helikopteris, kuhu oli ka BMD - boevaja mašina desanta sisse topitud. Isegi kaks. Kõrgelennuline idee oli et meeskond visatakse alla koos masinaga. Utoopia. Tegelikkuses oleks masin katki ja mehed surnud sees. Tuli siis kopter maha, tank sõitis välja, jooksime järgi ja kargasime sisse. Lumised ja sitased.
    Hommikuti oli pikk jooks palja torsiga ja vahest pikad rännakud varustus seljas. Mingit käsivõitlust või siledast seinast üles jooksmist nagu populaarne arvamus on - seda ei olnud. Eks selliseid agressiooni salkasid on sõjavägedes kah, aga nsvl dessant see polnud. Isikkoosseis olid enamus lödipüksid. Tsurkasid peaaegu polnud, see oli vist üks väheseid plusse. Nii et ongi kõik. Sõna 'dessant' paljuski petab. Tegemist on sõjalise manöövriga. Asi pidi olema nõnda et murtakse rinne läbi kuskil paigas ja siis tuleb 3 tundi ellu jääda kuni regulaarvägi saabub. Mingit võitlust või tunnimeeste kägistamist nagu kinos polnud ette nähtud. Tänapäeval pole vdv väge vaja. Langevarjur võetakse ju nagu varblane maha. Mehed olid nõrgad, aga suud seda suuremad. Käis üks pidev ähvardamine teineteise emadega teha seda mida vaja. Kokkuvõttes ütleks et minge persse, kusekotid olete. Tahtsin rääkida lugulaulu, aga pole ei lugu ega laulu. Ilm on ka väga sitt, aga nagu sellest veel vähe, saadan teid veelkord perse. Te väärite seda.

    VastaKustuta
  64. 20:28 - vot vana relvavenna tunneb koha kaugelt ära. Hästi pandud! Nalja nabani. Läbi pisarate, muidugi. Noored mehed, karta on, et on eluvõõrad ega see essugi pihta. S*tt lugu jah.

    VastaKustuta
  65. Anonüümne21:48

    20:28 on kusekott. Ma tunnen teda, sitt mees ja aina sitemaks läheb. tema ainuke väljund on kommentaariumis möliseda.

    VastaKustuta
  66. Anonüümne21:51

    Kes on need saladuslikud inglise ärimehed? Pole nagu nimesid kuulda olnud. Inglismaal elab ka palju venelasi muide.
    Miks on vaja golfiväljakuks kujundada kesklinna külje all asuv jõeäärne krunt? Pole kuulda olnud milline saab olema omandivorm. Kas pikaajaline kasutusõigus või müüb linn maa maha? Fakt on see, et plats kuivendatakse ja täidetakse ning ehitatakse paadisadam. Seda kõike paljuski eurorahadega. Teatud aeg peab siis pidama ka golfiväljakut. Mis saab siis kui golfiväljak ära ei tasu?

    Teet

    VastaKustuta