Lehed

teisipäev, aprill 09, 2013

Pullerits: Miks Eesti ei suuda peatada vanade dopinguproovide taasavamist?

Paljud on nuputanud, imestanud ja üllatunud, kuidas küll Eestil õnnestus seljatada rahvusvahelises spordiarbitraažis (kust küll on tulnud meie keelde absurdne apordiarbitraaži kohus?) nii FIS kui WADA, ja mõni on kuulutanud selle Eesti teadlaste võidu vaat et Eesti Nokiaks. Kuidas see ikkagi sai juhtuda?

Vastus on väga lihtne. Vastus lebab meie nina all. Lubage sellele osutamiseks veel korda tsiteerida professor Sulev Kõksi mulle antud intervjuud:

«Sattusin sellele [Andrus Veerpalu positiivse dopinguproovi] reele 2011. aasta mais. Võiks öelda, et julmalt neli-viis kuud küll on puhast tööaega, mis on läinud ainult sellega tegelemisele. /--/ Algul oli meie meeskond palju suurem, 20-25 inimest. Siis oli paljudel muud ka teha, järjest hakati käega lööma. Mingi hetk tekkis olukord, et kui ma ka ütleksin, et enam ei viitsi, kes siis veel tegeleb. Ma ei saanud enam ära tulla, halb maitse oleks suhu jäänud.»

Niisiis, Veerpalu sai võidu tänu sellele, et Eestis leidub veel inimesi, kes on valmis puhtast entusiasmist, midagi vastutasuks küsimata pühendama oma aega ja vaeva, et teisi aidata. Välismaal, ei kujuta ette, et mingid Saksa või Prantsuse või Itaalia või Hispaania tippteadlased võtaksid nõuks aidata oma põhitöö kõrvalt nii pikalt ja põhjalikult mingit sportlast, seda pealekauba tasuta. Näete, Eestiski enamik loobus, sest neil oli targemat ja kasulikumat teha. Veerpalu tiimil lihtsalt vedas, et nad sattusid sellise mehe otsa, nagu Sulev Kõks, kes oma energiat kokku ei hoidnud.

Huvitav, millega Eesti Suusaliit Kõksi meeskonna panust hooaja pidulikul lõpetamisel tunnustab? Elu lõpuni tasuta numbritubadega Karupesa hotellis? See oleks vähim, mida nad teha saaksid.

Aga eelmisel nädalal, nagu teada saime, üritasid Eesti spordijuhid Kõksi enda kildkondlikes huvides veelgi rohkem ära kasutada. Jutt on, mõistagi, kavatsusest määrata ta SA Eesti Antidoping nõukogu liikmeks.

Tegin konfidentsiaalsete allikate hulgas veidi taustatööd, et tagamaid avada. Kuulsin, et eelnimetatud kavatsuse tagant paistavad selgesti EOK presidendi, Tartu Ülikooli Kliinikumi nõukogu liikme Neinar Seli kõrvad. (Seli on teatavasti Tartus Mati Alaveri naabrimehi.) Kõks pole küll kliinikumiga otseselt ehk juriidiliselt seotud, aga arstiteadus, mida Tartu Ülikoolis tehakse TÜ Kliinikumi baasil, on tema argitegevusest risti-põiki läbi põimunud. Sedasi oli küllap kerge ta kahvli otsa ajada. Ehk teha talle pakkumine, millest ei saa keelduda.

Aga nagu täna teame, ei läinud see kahvli otsa ajamine läbi – tänu teema tõstatamisele ajakirjanduses, nagu Kõks ise tunnistas. Eks see liigutus paistiski imelik. Põhieesmärk Kõksi sokutamisel Eesti Antidopingu juhtide hulka tundus vaigistada hääli, mis nõuavad, et tuleks avada ka Veerpalu teised dopinguproovid. Sest Kõks on ju võtnud sõna nende avamise vastu.

Siin toimus aga mingi muutus või olukorra selginemine. Paar päeva tagasi kuulsin usaldusväärseist allikaist, et EOK juhtkond usub, et uuesti saab avada vaid tiitlivõistlustel võetud dopinguproove, sest teised ei ole säilitatud. Tegin taas telefonikõnesid ja kuigi sain teada, et Eestis pole inimest, kes teaks raudkindlalt, millised proovid ikkagi avatakse, oskasid kompetentsed allikad viidata näiteks ratturitele osutades, et on taasavatud ka proove, mis ei ole võetud tiitlivõistluste ajal, ja nonde põhjal neid süüdi mõistetud.

Kuid veelgi olulisemaks asjaoluks, mis võttis maha vajaduse Kõksi iga hinna eest Eesti Antidopingu juhtide hulka suruda, oli, nagu välja selgitasin, tõsiasi, kellele kuulub õigus algatada vanade proovide taasavamist. Ei, see pole üksnes Eesti Antidopingu öelda ja määrata. Samasugune õigus nõuda vanade proovide avamist on ka FISil ja WADA-l. Küllap andis endale sellest aru ka EOK, mistõttu nad ilmselt mõistsid, et Kõksi määramine või mittemääramine Eesti Antidopingu nõukogusse ei muuda lõppkokkuvõttes mitte midagi.

Selline läbikukkunud kombinatoorika siis. Hea, et Kõks keerulisse olukorda sattumisest pääses.
******
Hurrah Pass 4x4 Road, Moab, Utah. 20. aprill 2012. Pildistanud Priit Pullerits. (Suuremalt vaatamiseks klikkida pildile.)

Foto 1: Professor Sulev Kõks andmas intervjuud Priit Pulleritsule. Foto autor: Kristjan Teedema, Postimees/Scanpix
Foto 2: Professor Sulev Kõks hiirt püüdmas. Foto autor: Kristjan Teedema, Postimees/Scanpix
Foto 3: Huvitav, mis vestlus toimub pildil? Vasakult kultuuriministeeriumi asekantsler Tõnu Seil, EOK president Neinar Seli ja EOK peasekretär Siim Sukles. Foto autor: Urmas Luik, Pärnu Postimees / Scanpix

109 kommentaari:

  1. Anonüümne13:09

    Selguse mõttes oleks hea, kui lisaksid foto8d), millelt näha, et oled tõesti telefonikõnesid võtnud.

    Priit Pullerits informatsiooni täpsustamas
    Priit Pullerits konfidentsiaalsele allikale telefonikõned võtmas
    jne

    VastaKustuta
  2. Anonüümne13:45

    Miks Eesti peaks üldse soovima peatada proovide taasavamist? Meie spordi puhtuse ja ka AV tiimi ümber seni jätkuvalt tiirlevate kahtlustuste lõpliku kõrvaldamise nimel peaks Eesti lausa nõudma proovide taasavamist. Igasugune vastupidine tegevus lisab lihtsalt õli tulle spekulatsioonideks ja annab ajakirjandusele kõvasti inspiratsiooni.
    Hetkel jääb vägisi mulje, et mäng pole siiski olnud puhas ja mõnel tegelasel on "zajets" pükstes.

    I.A.

    VastaKustuta
  3. Anonüümne13:56

    Kõks on kliinikumis oluline tegija, siirdemeditsiini keskuse eestvedajaid – kaudses mõttes justkui Seli alluv. Sedasi oli kerge ta kahvli otsa ajada. Ehk teha talle pakkumine, millest ei saa keelduda.

    PP kui superreporter võiks endale segeks teha, et Tartu Ülikool ja Tartu Ülikooli Kliinikum on kaks eraldiseisvat juriidilist isikut. Sulev Kõksi 2 minutit tagasi siseveebi andmetel kliinikumi töötajate hulgas ei olenud.

    ain

    VastaKustuta
  4. Anonüümne14:09

    Priit, kui palju sa sellest loost tead ja kui palju sa arvad? Nii protsentuaalselt...

    VastaKustuta
  5. Ain, aitäh tähelepanu juhtimise eest! Jah, tean, et TÜ ja TÜK on eraldiseisvad juriidilised isikud. Siin tunnistan, et ei uurinud täpselt Kõksi juriidilist seost TÜKga. Seega on minu väljendus ebatäpne. Aga see, Ain, ei tähenda, et Kõksil poleks TÜKga mingit seost ega puutumust. Minu käsutuses on Kõksi värskeim CV, koostatud umbes kuu aega tagasi, ja seal on üheksal leheküljel kirjas paljugi huvipakkuvat (nii palju siis vastuseks neile, kes oletavad, et tegelen oletustega). Seal on kirjas, et Kõks oli 2010-2012 arstiteaduskonna teadusprodekaan, et ta oli 5 kuud arstiteaduskonna nõukogu liige jne, jne - kas tõesti ei ole arstiteaduskonnal TÜKga mitte mingit seost? Juriidiliselt on need erinevad, kuid inimesed on paljus samad (nimetus arst-õppejõud!). Nii et, Ain, kas ikka maksab pelgalt juriidika taha pugeda?
    Veel infot Kõksi seotuse kohta arstiteadusega, mida TÜs viljeldakse ju TÜKi baasil. Tisteerin: "Lisaks on toimunud seminarid arstiteaduse üliõpilastele, kus tutvustatakse kaasaegseid teadussaavutusi närviteadustes ning praktilise teadustegevuse algtõdesid(ARFS 01.036, ARFS 01.051). Ühe lektorina olen esinenud arstiteaduse doktorantidele molekulaarse meditsiini kursusel (ARMP 01.028). 2012. aastal korraldasin rahvusvahelise suvekooli genoomika ja kliinilise meditsiini teemal." Juba 2005 pälvis Kõks TÜ arstiteaduskonna medali. Ain, ma võiks seda loetelu pikalt jätkata. If you want to get the point, you'll get it, but if you don't, you can still insist that it's not legally proved.

    VastaKustuta
  6. Anonüümne14:37

    Aga vestle kolleeg Pahviga. Tema ei taha ka vanu proove avada. Saate teie, kui kaks "tippteadlast", omavahel tarkuseteri jagada.

    Aga üleüldisemalt - kui Priit mujal reeglina pildile ei mahu, siis "saepuru saagimises" oled raudselt esikolmiku vend Eestis küll!

    VastaKustuta
  7. Anonüümne15:29

    Lekitamise kommentaari ei olegi veel???

    mm

    VastaKustuta
  8. Anonüümne17:10

    Kuidas selle kasvuhormooni säilimisega siis tegelikult on, säilib või ei säili, on vanadest proovidest seda võimalik üldse leida või ei ole?

    VastaKustuta
  9. Mina ei tea kas mina viitsin ümber selle jama ja lõputute vandenõu teooriate ümber kaua tantsida.
    Alaver on mind surmani ära tüüdanud oma kambaga.

    VastaKustuta
  10. Anonüümne ütles ...
    Kuidas selle kasvuhormooni säilimisega siis tegelikult on, säilib või ei säili, on vanadest proovidest seda võimalik üldse leida või ei ole?

    Seda minagi tahaks teada, kas need Pordi poolt kahtlaseks kuulutatud proovid on selle kõlbmatuks tunnistatud meetodiga kontrollitud? Siiani on räägitud, et kunstlikult manustatud kasvuhormooni on selle testiga võimalik avastada praktiliselt kohe peale tarvitamist, kas tõesti on Andrus Veerpalu ka varem vahetult peale kasvuhormooni manustamist testitud ja ikka ei võtnud õppust, kuidagi kahtlane. Mis meetodiga on plaanis neid kahtlaseid proove testida?
    Ja vastu tulles kodanik mm soovile, kes ikka lekitas? Küsiks siis ebameeldivaid küsimusi ka teise poole käest, hea ajakirjandus.

    VastaKustuta
  11. Anonüümne18:27

    Nn "lekitamise" kohta küsijatele

    Pulleritsu blogi pikaajalise lugejana võin öelda, et lekitaja nimi jooksis ühest blogikande all blogiautori poolt lisatud kommentaarist läbi. Hiljem sai seda veidi korrigeeritud - mis on ka mõistetav - ajakirjanik peab oma allikaid kaitsma. Hiljem on seda teemat mitu korda üritatud tõstatada, aga seni on Pullerits suutnud suu pidada.

    VastaKustuta
  12. Anonüümne18:38

    Mida Kõks need "4-5 kuud puhast tööaega" tegi? Uuris teoreetilist kirjandust? Mõtles välja nõkse, kuidas Veerpalu päästa? Kas seda saab üldse nimetada teaduseks?
    (Teadus = tõeotsimine).
    P.S. Ei taha siin Kõksile halva varju heitmist tekitada, kuid tundub, et ta ei suuda Selidele ja Alaveridele "ei" ütelda. Võib-olla kuluks väike tuulutus ära, nt käik Tallinna, et Portiga asjad selgeks rääkida?

    VastaKustuta
  13. Anonüümne18:42

    Lekitaja nime teame, see pole saladus. Perenimes 4 tähte. Summa kohta on liiga erinevad andmed. Ei saa välistada, et pidi noosi jagama ülemusega.

    VastaKustuta
  14. Anonüümne18:56

    Priit, kas see lugu ongi see eile lubatud uus materjal AV kohta?

    VastaKustuta
  15. Anonüümne18:58

    -> 18:38
    minul tekkis sellise teadlase kohta küsimärk juba siis kui ta enne selle töö algust eesmärgi, mis on tarvis saavutada paika pani, põhineds vaid Veerpalu ausõnale.
    Ja teine suur küsimärk tuli nüüd kui avaldati, et ei näha vajadust teiste proovide uurimiseks. Commooon....
    See paistab rohkem nagu teadusadvokaadi, aga mitte kui teadlase käitumismuster.

    VastaKustuta
  16. Kas SA Eesti Antidoping on karistanud oma töötajat delikaatsete isikuandmete avalikustamise eest, millega see ühtlasi rikkus WADA kehtestatud reegleid, mis sellise olukorra puhuks ette nähtud. Minu teada mitte. Miks peaks me siis uskuma, et ülejäänud dopingureegleid selles "usaldusele rajatud organisatsioonis" järgitakse? Kuidas käib see kokku selle asutuse kõneisiku põhimõttekindluse ja valmisolekuga olla tõe nimel kas või eesti rahva vaenlane nr.1?

    VastaKustuta
  17. Kõksi juhtumi puhul on arusaamatu paanika, mis tema võimaliku nimetamise puhul lahti läks. Kindlasti oleks ta lisanud nõukogule kompetentsi, praegu on seal 2 TTÜ majandusharidusega liiget + Tõniste ja Port. Need võimalikud eetilised probleemid on rohkem väljamõeldis, Kõks aitas Veerpalu ühes kohtuasjas, see aga ei tähenda, et tema kompetentsi ei saa dopinguvastases võitluses kasutada või äkki kavatseb SA EAD edaspidi keskenduda ainult Veerpalu case´i jätkuvale uurimisele? Kõks on küll öelnud, et ta ei näe vajadust Veerpalu varasemate proovide uurimiseks, aga mil viisil oleks ta saanud seda takistada, kui nõukogu ülejäänud liikmed oleks selle poolt olnud. Postimees väitis koguni, et Kõks "sokutati" nõukokku kuu aega tagasi takistamaks Veerpalu vanade proovide uurimist. Vabandust, aga kuu aega tagasi ei olnud kohus oma otsust veel teinud ja seda, et kellelgi tekib soov AV vanade proovide kallale minna oli peaaegu võimatu ette näha. Oma loobumisega tegi Kõks aga panikööridele paraja ninanipsu, eks mõelge, igaüks oma rikutuse tasemelt, miks ta seda tegi.

    VastaKustuta
  18. Anonüümne19:55

    Kristjan Port on siiski bioloogiakandidaat ehk tänapäevase määratluse järgi doktorikraadiga (1990, TÜ, "Activation of adrenocortical function in muscular activity)

    VastaKustuta
  19. Anonüümne20:00

    Vabandust, lugesin pealiskaudselt ja esmalt tundus nagu tahetakse Pordile TTÜ majandusharidust omistada. Sellest eelmine kommentaar

    VastaKustuta
  20. Anonüümne20:06

    19:44 ütles kõik ära ...

    VastaKustuta
  21. Anonüümne20:39

    Huvitav jauramine selle siseinfo lekitaja leidmiseks. Kuidas üldse teatakse, et lekitaja oli antidopingust, kuidas saab keegi ka Port väita või kedagi süüdistada, ilma, et see isik ise seda tunnistaks. Kõrvetab 4 tähega isiku jalataldu. Sellest lähtuvalt peaks Meikar ja ülejäänud ajakirjandusele lekitajad Tartu vanglas istuma
    See lõputu eetika jutt on ainult teemast kõrvale hiilimine. Endiselt ei ole keegi suvatsenud vastata, milliseid just Kõksi kompetentsi valdkonda jäävaid argumente CAS arvestas.
    Milline on teadlase maine, kes väidab, et Veerpalu on mutant, ilma et ta ise esitaks mingeidki tõendeid. Vastupidi, siseallikad kinnitavad, et peale vahelejäämist käis Veerpalu mitmeid kordi koormustestidel TU laboris, kus üritati situatsiooni korrata ja sarnaseid näitajaid saavutada. Kahjuks mitte midagi.

    VastaKustuta
  22. kas Kõks oli see hull RL (Raviv Limonaad) kes kogu Postimehe kommentaariumi jampsi täis kirjutas?

    VastaKustuta
  23. Anonüümne21:24

    Lausa hämmastav, kuidas "lihtne eesti mees" ei jaga nii lihtsaid asju. (Tasuks ehk kaaluda pseudonüümi loll mees kasutuselevõtmist?). Oli reaalne oht, et Andrus Veerpalu positiivne dopinguproov mässitakse kinni. Selles olukorras oli kohuse- ja missioonitundelise SA Eesti Antidoping töötaja pöördumine ajakirjanduse poole adekvaatne ja õige samm. Ajakirjandus oli praktiliselt ainus reaalne kinnimätsimise takistaja. (Täpselt samamoodi nagu praegu ajakirjandusel oli määrav roll Seli ja Alaver käepikenduse Kõksi SA Eesti Antidoping nõukokku määramise takistamisel.) WADA ja FIS on sellest teadlikud ega näe mingit põhjust Eesti Antidopingule ega selle töötajale etteheiteid teha. Hoopis vastupidi, tollele tagasihoidlikule, kuid julgele inimesele tuleks medal anda. "Lihtne eesti mees" ei saa aru ajakirjanduse rollist avatud ja demokraatlikus ühiskonnas. Ajakirjandus ei saa eksisteerida ilma oma allikateta, viimaste hulgas on ka konfidentsiaalsed allikad ja nn vilepuhujad. Peab ikka loll mees olema, et nii elementaarsetest asjadest aru ei saa..

    VastaKustuta
  24. Anonüümne21:34

    Ei saa pihta, kas 21:24 on Port või PP?

    VastaKustuta
  25. Anonüümne21:41

    Interpunktsioon on kehv, PP see ei ole.

    VastaKustuta
  26. Anonüümne21:41

    P.S. Selgitan "lihtsale eesti mehele" konkreetse näite peal, muidu ta kindlasti jaurab edasi.

    20:39 "siseallikad kinnitavad, et peale vahelejäämist käis Veerpalu mitmeid kordi koormustestidel TU laboris, kus üritati situatsiooni korrata ja sarnaseid näitajaid saavutada."
    -- Formaalselt võib seda käsitleda delikaatsete isikuandmete (andmed tervisliku seisukorra kohta on seda) töötlemise nõuete rikkumisega, patsiendi andmete avalikustamisega meditsiiniasutuse töötaja poolt - väga karmid asjad tänapäeval. See kõik aga vannub alla argumentatsioonile, et Veerpalu võib käib Tartu Ülikooli Kliinikumis dopingutarvitamise jälgi peitmas (ja Kliinikumi labor aitab teda selles). Kui selline kahtlus tekib, siis on õigus ja kohustus asi ajakirjandusse lekitada. Tahaks muidugi uskuda, et TÜ Kliinikum ja kõik selle spetsialistid on clean. Kahjuks on selliseid asju viimase kahe aasta arengute põhjal üha raskem uskuda. Dopingutarvitajatel peavad olema arstide ja meedikute hulgas abilised. Loodetavasti leidub meedikute ringkonnas vajadusel ka vilepuhujaid - nagu SA Antidoping Eestis!

    VastaKustuta
  27. Anonüümne22:12

    Porti on vallanud ainult üks, maniakaalne mõte..

    VastaKustuta
  28. Anonüümne22:14

    on täiesti võimalik, et 21:24 elab läbi oma elu ja ei saa kunagi teada, milline oluline nüanss tal märkamata jäi.

    VastaKustuta
  29. Anonüümne22:26

    Ei oska, ei oska blogipidaja kolmekäigulisi mänge läbi näha.

    VastaKustuta
  30. Anonüümne22:30

    Kas 21:24 on tõesti nii sinisilmne ja naiiivne, kui ta kirjutab?

    VastaKustuta
  31. Anonüümne22:36

    Kust põhineb see kartus, et FIS oleks AV loo kinni vaikinud?
    FIS oleks selle niiehknaa avalikustanud, olenemata sellest, mida AV ja co soovis ja mõtles.

    VastaKustuta
  32. Anonüümne22:52

    21:24 on päevinäinud korrusmajas elav võõrkeele õpetaja.

    VastaKustuta
  33. Anonüümne23:58

    to 21.41... koormustestidega ..... jälgi peitmas. on alles loogika...

    VastaKustuta
  34. Anonüümne00:02

    Nõrk interpunktsioon ja võõrkeeleõpetaja? .. Eh, häda-Watsonid..

    VastaKustuta
  35. Anonüümne00:15

    23.58 ilmselt ei saanud sa aru. Kuna Kõks usub ausõna, üritati laboris suure koormuse abil samu näitajaid saavutada, et sellega oma versiooni õigsust kinnitada. Kuna tulemust ei olnud, tegeleti edasi valdavalt ainult PR-ga.

    VastaKustuta
  36. Anonüümne00:17

    23.58 ilmselt ei saanud sa aru. Kuna Kõks usub ausõna, üritati laboris suure koormuse abil samu näitajaid saavutada, et sellega oma versiooni õigsust kinnitada. Kuna tulemust ei olnud, tegeleti edasi valdavalt ainult PR-ga.

    VastaKustuta
  37. Anonüümne07:23

    Anonüümne ütles ...
    Kuna tulemust ei olnud, tegeleti edasi valdavalt ainult PR-ga

    Et siis 4-5 kuud puhast tööaega kulutati ainult PR-le? Kas spordikohtus töötavad mingid Keskerakonna valijad või, keda "No pasaran" loosungitega mõjutada?

    VastaKustuta
  38. Anonüümne08:00

    mida see "No pasaran" tähendab? Ma ei ole aru saanud.

    VastaKustuta
  39. Jüri Ruut08:49

    "No pasaran" = "ei pääse läbi". Hispaania kodusõja Franco-vastaste võitlusüüd.

    VastaKustuta
  40. Anonüümne09:03

    Kõks püüdis veloergomeetri peal reprodutseerida kolmetunnise (Otepää radadel!) tühjendava suusatrenni mõju? Mehega, kellel põlv haige? Ja ei õnnestunud? Miks siis seda olulist teadustulemust pole publitseeritud?

    VastaKustuta
  41. Anonüümne09:09

    kui 4-5 kuud tegeleti tõsiste uuringutega, siis palun nimeta kasvõi üks biokeemiline või füsioloogiline argument, mda CAS arvestas.
    Muuseas samamoodi nagu kesk oma valijaid ,mõjutab reform oma loosungitega enda valijaid e too palun välja kasvõi üks reformi lubadus, mida nad täitnud on

    VastaKustuta
  42. Anonüümne09:14

    Kõks ja Port on nagu Pullerits ja dr Holden. Üks kirjutab ohtralt, aga kui hakkad vaatama lähemalt, siis substantsi nagu polegi. Teine kirjutab harvem, aga kui juba kirjutab - siis teeb südame soojaks!

    VastaKustuta
  43. Anonüümne09:20

    Kus on Michael P E? Kui Kõks püüdis reprodutseerida toda kurikuulsat veebruariõhtut, kus Veerapalult positiivne proov võeti - ta oleks siis pidanud tegema kaks katset: Veerpalu veloergomeetri selga panema ilma HGH-ta ja HGH-ga. Controlled experiment. Ma millegipärast usun, et HGH-ga oleks reprodutseerimine õnnestunud! Aga kuidas Kõks nii pooliku katse disainiga peale julges minna? Või tehti võrdluskatseid ikka ka HGH-ga, ainult tulemused pole (veel) publitseeritud? 8)

    VastaKustuta
  44. Anonüümne09:24

    P.S. Maksumaksjana on meil õigus nõuda, et avaliku raha eest töötav teadlane Kõks oma töö tulemused avalikustaks. Ka negatiivsete eksperimentide tulemused.

    VastaKustuta
  45. Anonüümne09:27

    Üks ebatäpsus Priidu jutus on. Nimelt väidab ta, et Kõks ei saanud selle looga tegelemisest mingit kasu. No ei usu seda, ei usu. Mõtle Priit, ja saad ehk isegi aru!

    PS kasu ei pea alati olema koheses rahalises tasus.

    VastaKustuta
  46. Anonüümne09:35

    Loomulikult sai kasu!
    Nii mõneski küsimuses tuli tarkust juurde, asjad said selgemaks.
    9:27 võiks ka sellist kasu jahtida.

    VastaKustuta
  47. Anonüümne09:57

    Anonüümne 20:39 ütles ...
    siseallikad kinnitavad, et peale vahelejäämist käis Veerpalu mitmeid kordi koormustestidel TU laboris, kus üritati situatsiooni korrata ja sarnaseid näitajaid saavutada. Kahjuks mitte midagi.

    Mismoodi saadi situatsiooni simuleerida, kui polnud WADA proovivõtmise metoodikat, õigemini, simuleerida ju sai, aga tulemusi mõõta polnud millegagi. WADA nõustus teavet jagama tunduvalt hiljem, peale CAS-i korduvaid nõudeid, see aga ei olnud kindlasti vahetult peale vahelejäämist. Nii et jama ajavad need "siseallikad".

    VastaKustuta
  48. Anonüümne10:12

    Mul on parem mōte. Pandagu Pullerits katse korras (simulatsioon) mingi lihtsa juhtumi ( mitte AV oma) puhul tõe otsa komistama. Jälgime, kas tunneb tōe ära!? Kahjuks vist mitte....

    VastaKustuta
  49. Anonüümne10:37

    Mine tea, võib-olla isegi tunneb ära. Kas välja näitab, oleneb juhtumist.
    Vt klassikuid:
    “The Press don’t like being in the wrong … and they have very long memories”
    Dick Francis, © 2006

    VastaKustuta
  50. Anonüümne11:23

    http://www.ohtuleht.ee/blogid/spordiblogi/4508

    VastaKustuta
  51. Anonüümne11:40

    Holdeni kirjutatu ei tee südant soojaks.

    VastaKustuta
  52. Aga Tserpilt tänases Õhtulehes väga hea artikkel! Aeg see sompunud Eesti suusatamine puhtaks pesta. Huvitav miks vaikib ilmatark ja kõigi teaduste asjatundja Zilmeri Karla? Muidu jutukas härra on vait kui sukk? Miks? Milline mälestus temast jääb tema tuhandetele õpilastele? Aeg oleks jutumaias suu lahti teha, või jääme lõpuni valelikuks?

    VastaKustuta
  53. Anonüümne12:07

    Kõksilt peaks küsima, mida ta seal üldse tegi. Alaveri intervjuust selgub, et ideed olid NFLiga seotud Ameerika teadlastelt. Statistikat tegi Krista Fischer. Kõksi roll on suur küsimärk.

    VastaKustuta
  54. Anonüümne12:08

    Kaarli eest on musti lugusid varjatud. Tema ei oleks valskust lubanud mingil juhul. Eetiline mees nagu ta on.

    VastaKustuta
  55. Anonüümne12:08

    Tõepoolest hea artikkel näitamaks kuivõrd õel ja rumal võib üks inimene olla.

    VastaKustuta
  56. Anonüümne12:29

    Kõks uurib hoopis Michael Jacksoneid: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/22333690

    VastaKustuta
  57. Läksin täna hommikul kella 8 ajal suusatama. Panin raadio mängima. Seal teatati järgmist:

    Homoaktivistid nõuavad perekonna teemalise kampaania korraldajate vastu kriminaalmenetluse algatamist

    Tsiteerin üht kõva spordimeest: s*ta ajab keema! Need homoaktivistid on tõesti ületanud igasugused mõistlikkuse piirid. Nende kohtusse pöördumine illustreerib ja kinnitab taas kord seda, milles neid on süüdistatud: nad ei kohku tagasi millegi ees, et noid, kes neile takka ei kiida, vaikima sundida.

    Tahaks siin näha mõnda, kes julgeb heterofoobide kaitseks oma nime alt sõna võtta!

    Suusatasin ja suusatasin ja sain järjest paremini aru, miks õiged spordimehed pole peded. Taevale tänu selle eest!

    VastaKustuta
  58. Anonüümne13:59

    Priit, kas poleks aeg kapist välja tulla?

    Silver Eensaar, kestvusorieteerumise MM-i 1. koht, kirjutab oma blogis värskes blogikandes (väga huvitav lugemine!): "Meie leidsime endale majutuse rannikule Sitgese linna, väidetavasse Euroopa gay-pealinna."

    Kas Silver Eensaar pole kõva spordimees?

    VastaKustuta
  59. Anonüümne14:24

    NB! Mul on Küsimus!
    Miks on homod okupeerinud sõnad "vikerkaar" ja "riidekapp"?, esimene neist on loodusnähtus. Kahjuks homod - vikerkaar kuulub kõigile, peate sellega arvestama.

    VastaKustuta
  60. Anonüümne14:26

    Kui Kõksi tööst midagi ei olenenud, siis järelikult pidid WADA argumendid CASi silmis ikka väga viletsad olema. Aga kas te ise ikka usute seda?

    VastaKustuta
  61. Kange mees oled Priit. Sest juba mitu postitust tagasi Erki Noole kaitsmisel jäime me alla.
    Paar minutit viimasest kommentaarist Priit tuleb juba homosõpradelt vastutuli - keegi anonüümik liibub oma kei-pealinnaga ligi.
    Vastik vastik vastik. Ei tea kas normaalsed inimesed on nii passiivsed kommimisel, aga isegi selles blogis on valvekommentaatorid löögivalmis ning ennetavad teisi. Nad on nii sõnaosavad et kirjutavad pamfleti valmis, nad on nii osavad et kleebivad palja torso otsa Noole või Pulleritsu näopildi.

    VastaKustuta
  62. Sa Priit anna see 13:59 anonüümik Silver Eensalule välja. Huvitav oleks vaadata mis tast järele jääb.

    VastaKustuta
  63. Anonüümne14:52

    Kas Eestil peaks ka olema oma gay-pealinn?
    On ju meil Suvepealinn, nüüd ka Metsapealinn.
    Kui jah, siis milline linn sobiks Eesti Gei-pealinnaks?

    VastaKustuta
  64. Anonüümne14:57

    14:52
    Ma ei saa aru inimestest, kes teevad väikest homonalja ajaviiteks.

    VastaKustuta
  65. Anonüümne14:57

    14:52, ei peaks.

    VastaKustuta
  66. Just, 14:52, kuulutame siin välja konkursi, milline Eesti linn sobiks geipealinnaks ning vaatame siis, milline linn selle tiitli saab ja kui õnnelik see linn ning selle elanikud tolle tiitli üle on!
    Alustuseks võiks sellele kandideerida Reimo Metsa või Helen Talalaeva sünnilinn. Mis iganes see on.

    VastaKustuta
  67. Anonüümne15:06

    Teen kohe oma pakkumise - Geila.
    Kuidas tunne on?

    VastaKustuta
  68. Anonüümne15:20

    Soovitus homodele - miks te norite tavainimestega, pange parem kapo ja sellised tegelased paika! Soovitavalt võimalikult isiklikult.

    VastaKustuta
  69. Anonüümne15:30

    Tegelikult on 14:52 üsna lähedal pilastamisele, vaimsele terrorile, ahistamisele - ükskõik kuidas me seda ei nimetaks. ON ALUST, juba algatada midagi, anda tegelane edasi uurimisele.

    VastaKustuta
  70. 15:06, pagan, sellise efektse avalöögiga võite lõpetada võistluse enne, kui mõned mehed on jõdunud hääle puhtaks köhida.

    Aga kui heterofoobid saavad oma tahtmise, siis vist, jah, tuleb enamikul Eesti inimestest sammud vangilaagri poole seada.

    VastaKustuta
  71. Anonüümne15:56

    Geila on vääga nutikas vastus 8))
    Ja kas Reimo Metsa sünnilinn pole mitte Türi?
    Aga oletame, et Tartu peaks kandideerima Eesti Geipealinna tiitlile - milliseid kultuuri-, spordi- ja teenindusasutusi saaks Tartu oma tugevustena välja tuua?
    Ja sellele küsimusele vastamisel oleme kõi tõeliselt aktiivsed!!!

    VastaKustuta
  72. Anonüümne16:03

    Priit, kas saaks siin sellest homovärgist kuidagi lahti. Muidu jumala korralik jutt jookseb siin blogis aga nii kui see teema ülesse kerkib siis kuskilt viskuvad geimehe(naised)ja läheb jumala jamaks. Jäägu nemad omade blogide juurde.

    VastaKustuta
  73. Anonüümne16:23

    plaan tahab täitmist. vahendeid (loe:teemasid) valimata.

    VastaKustuta
  74. Anonüümne16:29

    Üks konkreetne asi, mida igaüks meist saab teha, on anda allkiri sellele pöördumisele, mida homoaktivistid püüavad kohtusse kaevata: siin.

    Seaduse järgi on ka rahval olemas võimalus algatada referendum - näiteks homode õiguste küsimustes. Selle referendumi tulemus on seaduseandjale siduv, sest rahvas on Eestis kõrgeima võimu kandja.

    VastaKustuta
  75. Anonüümne16:37

    16:29, Põhiseaduses seisab, jah, et rahvas on kõrgeima võimu kandja, kuid unustate, et Eesti on Euroopa Liiduga ühinedes delegeerinud osades olulistes küsimustes otsustusõiguse Euroopa Liidu tasandile. Teiste sõnadega, seda küsimust ei otsustada siin. El on ühtne vabadusel, õiguse ja turvalisusel põhinev ala, kus igasugune sooeelistuste järgi diskrimineerimine ei ole vastuvõetav. Nii, et ootame ära, millised seisukohad EL-s tervikuna kujunevad. Ärgem üritada keeta suppi ühise paja ühes ääres. Aitäh!

    VastaKustuta
  76. Kas Euroopa Liidus ei olegi kodanikud-valijad kõige kõrgema võimu kandjad?

    VastaKustuta
  77. Anonüümne16:59

    16:37, miks me peame ootama ELis kujunevaid seisukohti? Miks me ei või neid ise kujundada ja olla ELile teenäitajad? Selgelt on näha, et vana Euroopa vajab uut hingamist.

    Ja sõltumata suveräänsuse osalisest äraandmisest, kehtib referendumit algatada võimaldav seadus meil ikkagi. Seda võimalust kasutada ei keela meil keegi.

    VastaKustuta
  78. Anonüümne16:59

    Põhimõtteliselt küll, Tauno. Kuid lisaks sellele on olemas veel rahvusvaheline õigus. Kui heteroseksuaalsete põhjendamatu eelistamise keeld ja õigustühisus saab sisse kirjutatud rahvusvahelisse õigusse, nt ÜRO Inimõiguste deklaratsiooni (see on tegelikult seal juba praegu, vaja oleks vaid lisada teatud selgitavad sätted), siis ei saa enam homovastaseid seadusi mitte üheski riigis, ka Eesti ei vastu võtta ega olemasolevate järgi edasi elada - ilma rahvusvahelise õiguseta vastuollu minemata. Seda me aga kindlasti ei taha.

    VastaKustuta
  79. Anonüümne17:02

    Kui homod saavutavad selle, et nad ilma häbitundeta juba küsitlevad norm. inimesi ja sunnivad neid hääletama iseenda pooolt, on juba pool nende riistast teile *erse topitud.

    VastaKustuta
  80. Anonüümne17:04

    Algatage siis juba Euroopa Kodanikualgatus. Koguge kokku miljon toetajat 15 Euroopa riigist ja teie keiss võib-olla võetakse Europarlamendis menetlusse. Milleks nurga taga susserdada? Kuigi ütlen juba ette, et teie idee läheb vastuollu Euroopa põhiväärtustega. Euroopa Kodanikualgatuse reeglites on säte, et Euroopa põhiväärtusega vastuolus ettepanekuid ei võeta menetlusse. [Siit tulebki välja see suur kasu, mis EL-s olekust tekib. Iga kohalikul pinnal tekkinud hull idee ei saa laiemas kontekstis levida!]

    VastaKustuta
  81. Anonüümne17:09

    "Kui"...

    Inimõiguste deklaratsiooni muutmine nõuab enamuse riikide toetust. Homomeelsed riigid on praegu maailmas selges vähemuses (näiteks muidu oleks see muudatus juba tehtud) ja sellisekss jääb jõudude vahekord ka ettenähtavas tulevikus.

    Maailma otsustusmehhanismid ei saa minna vastuollu maailma rahvastiku valdava enamuse arvamusega. Kui homodel peaks ka kuidagimoodi õnnestuma ÜRO kaaperdada, siis ei oleks see korraldus stabiilne ning viiks kas konfliktideni või ÜRO marginaliseerumisele. Ei saa kedagi panna vägisi ennast armastama.

    VastaKustuta
  82. 16:29, allkiri antud - ja kutsun ka teisi seda tegema! Ärge kartke, meil on demokraatlik ühiskond, kus igaühel on õigus oma meelt ja arvamust avaldada. Veel kord, ma kutsun kõiki sellele petitsioonile alla kirjutama! Esimesel võimalusel korraldan, et ka ema ja isa, kes praegu elavad maal, alla kirjutaksid. Ja kiunugu-kiregu nood tüütavad ja tüütud heterofoobidest homo- või geiõiguslased palju tahavad, ähvardagu mind siinse üleskutse pärast palju tahavad, mina neid ei karda. Ja ärge teie ka kartke! Nood kisakõridest homoõiguslased on minu arvates armetud ja õnnetud tegelased.

    Lp 16:03 - täiesti nõus, ka mina tahaks sellest homovärgist lahti saada. Aga sellest saab vist lahti siis, kui sellest tõepoolest lahti saab. Kuid ilma meie kõigi julge ühise pingutuseta vist ei saa.

    16:37 - EL on ammu minetanud tavaliste inimeste silmis oma kaine mõistuse. EL on perversne ühendus. Mul on hea meel ja siiamaani olen uhke, et hääletasin ELiga liitumise vastu. Mina otseselt selle jama eest vastutav ei ole, mis paraku ei tähenda, et minagi selle teiste kokkukeedetud jama pärast kannatama ei pea. Kes teist hääletas meid ELi, rsk? That old Europe is a fucked-up monster - I hope it dies ASAP.

    16:59 - millest te räägite?! Nimetage mulle üksainus Eestis kehtiv homodevastane seadus!

    VastaKustuta
  83. Anonüümne17:17

    17:04, võime ka Euroopa Kodanikualgatuse algatada, aitäh täiendava idee eest.

    Aga erinevalt teist ei pea meie vajalikuks oma asju teistele peale suruda, vaid eeskätt hoolitseda selle eest, et oma kodus oleksid asjad normis. Oma seadusliku suveräänsuse piirides valib iga riik oma tee ise. Riikide iseotsustusõigust hindab EL kõrgelt.

    VastaKustuta
  84. Anonüümne17:21

    Mul on hea meel, et hääletasin EL-ga ühinemise POOLT - sest EL pakub rahvusülese võrdsusel, õigusel ja turvalisusel põhineva ala näol reaalset kaitset Pulleritsu taoliste conservative nutjob'ide haigete ideede vastu!

    VastaKustuta
  85. Isegi Pariisis marsiti homoabielude vastu.
    Pole see EL niiväga pedelemb midagi.

    VastaKustuta
  86. Lihtsalt meenutaks, et selle postituse pealkiri oli: "Miks Eesti ei suuda peatada vanade dopinguproovide taasavamist?", kuidas need homod äkki mängu tulid?

    VastaKustuta
  87. Anonüümne18:56

    EL toetused moodustavad üle 25% Eesti riigieelarvest. Lisage tänu piiride avanemisele Soomes jm Euroopas töötavate teenitu - reaalsus on see, et EL annab 1/3 kuni 1/2 meie sissetulekust.
    Mida EL vastane Pullerits selle asemele pakub? Mitte midagi! Täiesti eluvõõras, rahalise katteta right-wing jobnut'i jutt (tõenäoliselt Vanity Fair'ist maha kopitud.)

    VastaKustuta
  88. Anonüümne19:27

    Priit, kas sa mõne juhtiva homoaktivistiga intervjuud ei tahaks teha? Sellist, kus käidaks läbi ka kõik sõnavabadust puudutavad teemad. Kampus, Talalaev, Mets... vali aga sobiv välja. Mis sa siin nurga taga blogis tühja tulistad.

    VastaKustuta
  89. 19:27 - hea mõte. Alustama peaks Kari Käsperist, see on üks ajuvaba mees - kunagi väitlesin temaga raadios, kui ta tundis sügavat muret, et miks meile illegaalselt sissetunginuid hoitakse Illukal muudest inimestest kaugel. Vaat selline mõttelaad siis sellistel! Ja hea meelega võtaks ette ka homoaktivistid, aga kas peab sellistele üldse tribüüni andma? Ma arvan, et ei pea. Sest ikka leidub mõni loll, kes arvab, et noil on õigus, ja saab nonde jutust vaid tuult tiibadesse. Parim moodus on noid ignoreerida.

    18:56 - õige märkus! Me oleme sattunud euroabi sõltuvusse, ja EL on meid väga salakavalalt sedasi kümmekonna aastaga orjastanud. Me ei julge enam piiksu ka teha, sest EL on muutnud meid tänuvõlglaseks ehk rahaga suu kinni toppinud ning samal ajal sedasi tapnud meie riigi iseseisva hakkamasaamise võime. Think about it!

    VastaKustuta
  90. Priit ei tulista tühja midagi. Tema blogi kommentaariumis on end kahjuks sisse seadnud sellised kaalikad kelle arvates on Eestis olemas "homovastased seadused"???
    Teen Priidule ettepaneku võitlevate homomeelsete kommid kustutada. Ei ole vaja anda neile vaba tribüüni ühti. Kirjutagu võidu oma teravmeelsusi kuskil mujal. Nende viginat on niigi enamus kommentaare täis.

    VastaKustuta
  91. Priit, kas sa mõne juhtiva homoaktivistiga intervjuud ei tahaks teha?
    -----------------------------------

    Milleks? Nende kampuste ideed ja soovid on ju ammu teada. Kas arvad et tuleb sealt midagi uut ja huvitavat?

    Kui intervjuu teha siis Marko Mihkelsoniga. Tema komisjon mis piiri küsimustega pidi tegelema on nüüd juba Moskvas viisavabadust alla kirjutamas. SEE on küsimus millega avalikult tegelda homode jalgratta ja suusatamise asemel.

    VastaKustuta
  92. Viktor Teemets, aga las nad teevad end lolliks! Muidu mõni arvab, et äkki on nad mõistlikud - aga las paljastavad siin kõigile oma tõelise palge!

    Lembit Kaun, kui vaatan teles meie meeste magusaid nägusid Moskvas, siis ei ole miskit teha - kõhe hakkab, et lasevad endale (ja meile!) koti pähe tõmmata. Ärge unustage, mida ütles mulle hiljuti Mart Laar: Eesti ja Venemaa suhteid määrab 99 protsendi ulatuses Venemaa.

    Mehed, mehed, sport on küll tore, aga käimasolevate suurte protsesside taustal ohtlik meelelahutus, sest juhib tähelepanu peamiselt eemale ja suunab energia oluliselt kõrvale.

    Isamaa on hädaohus. Ja seda ründavad ühtviisi nii homod meie endi keskelt kui venelased idast. Ja kui te mõtlete, et see on mingi nali, siis - ei ole.

    VastaKustuta
  93. Anonüümne21:08

    Lisa teemasid:
    Kuidas Rehemaa Kovaltschiku ja vene meestega Siberis saunas käis.
    Rehemaa sõbraliku eesti mehena peaks Priidule intervjuu andma küll

    VastaKustuta
  94. Anonüümne21:50

    Mida kauem PP seda homo teemat siin blogis pushib seda liberaalsemaks ja soorollide reformimeelsemaks ma muutun.

    Kallid sportlased, vaadake ringi. Elu on Eestis järjekindlalt p-se keeratud ja ainuke võimalus sellest p-sse keeramisest rõõmu tunda on kui ka ise oma panus sinna susata, et noh tehtud ja pauguga! Kellele me pärandame selle p-sse keeratava maa? Häbi on seda kellegile pärandada! Parem keerame selle kõik koos p-sse ja siis on kõige parem kui ei teki ka neid kellele seda jama päranda. Selle plaani elluviimiseks aitab hetero abielude keelamine (muide Suusaliidu juhatuse jtutmehel on kah miski probleem selle heteroabiellumisega) ja lubada ainult vaba- või homoabielud. Ja siis on TEHTUD!

    VastaKustuta
  95. Anonüümne22:14

    Mis tavaari Rehemaa Venemaalt tõi?

    VastaKustuta
  96. как говорили - только квас!

    VastaKustuta
  97. Anonüümne23:53

    No pljaa, siberist kohaliku samakata ei pääse. Rehemaal on praegu pea nii haige nii haige.
    Teet

    VastaKustuta
  98. Anonüümne06:48

    Küll Teet juba seda samakaasja teab. Oi pljaa.

    VastaKustuta
  99. Anonüümne07:21

    "Parim moodus on noid ignoreerida."

    Ei ole absoluutselt nõus. Üks terav intervjuu teravate küsimustega kuluks ära.

    VastaKustuta
  100. Anonüümne11:04

    "Teda ei saa tõsiselt võtta."
    Selles suhtes nõus, et mees ütleb, et on tekkinud sõltuvus EL abirahadest (mis on õigus ju), aga ise propageerib nii lihtsa asja juures nagu seda on suusamäärimine teenuse ostmist.
    Sellist mõttelaadi riiklikul tasemel viljeledes jõutaksegi olukorrani, kus riigist raha välja voolab.

    VastaKustuta
  101. Anonüümne12:59

    Soovitan Veerpalu-saaga asjus lugeda tänast artiklit:

    http://sport.delfi.ee/news/suusatamine/eesti/miks-andrus-veerpalu-siis-ikkagi-oigeks-moisteti.d?id=65955410

    Ootan huviga Pordi vastulauset ...

    VastaKustuta
  102. Priiduga ei mölise ja punkt!
    Priit on kodanikuühiskonna arhitekt ja eestkõneleja

    VastaKustuta
  103. Anonüümne14:22

    Jälle kommentaarid kaovad. Oi pljaa.

    VastaKustuta
  104. Anonüümne14:40

    Nõus. See täiesti teraste ja korrektse kirjapildiga kommentaaride kustutamine on viimasel ajal eriti moodi tulnud. Ju siis liiga terased....

    VastaKustuta
  105. Anonüümne14:59

    Oodake vaid, küll WADA testi nuputab mis kõik HGH petised kinni nabib

    VastaKustuta
  106. Anonüümne15:54

    Wadal piisab selle sama testiga suurema hulga katsete tegemisest ja asi on arbiitrite otsuse põhjal korras.
    Kes mäletab ja paneb tähele, siis pole delfis viidatud statistikaselgituses need gaafikud sugugi juhuslikest numbritest koostatud. Ja kui seal toodud dopingugut tarvitanud ja puhta inimese vastavate suuruste vahe on nii üüratu (sorige arhiivides, AV numbrid ja väidetavalt puhta inimese numbrid on mitu korda meediast läbi lastud), siis soovi palju tahad, aga seda, et suurema valimiga katseid tehes normaalse (puhta) inimese näidu AVl mõõdetud näiduni viimine, kas või julmalt ümardades, võimalik oleks, ei ole küll mõistlik oodata.

    VastaKustuta
  107. Anonüümne15:57

    Kommentaaride kustutamine on väga lihtsasti seletatav: mis õigust oleks sul sõnavabaduse piiramise küsimuses kaasa rääkida (nt vastus homodele Postimehes), kui ise sellega ei tegele?

    VastaKustuta
  108. Anonüümne16:20

    Tõepoolest, kuidas on lood sõnavabadusega Pulleritsu blogis?

    Pulleritsul on muidugi oma arvamus (ja ta on selle ka välja öelnud: "Teil [anonüümsetele kommentaatoritel] pole siin mingeid õigusi.).

    Kuidas on aga lood tegelikult? Ei teeks paha, kui blogiomanik laseks oma blogi sõltumatul eksperdil auditeerida.

    VastaKustuta
  109. Anonüümne16:46

    Ilma kommideta oleks see(gi) blogi paljas (p)õhk.

    VastaKustuta