Lehed

neljapäev, november 07, 2013

Pullerits: Ja mis riiki esindate Sotši olümpial teie?

Mul on teist sügavalt kahju. Kõigist kohe. Näete kurja vaeva ja kogute mahtu, kuuldavasti on 400 tundi aastas miinimum, et ennast üldse kellekski pidada, aga kuhu te sellega niiviisi jõuate? Oleks teil siis vähemalt ambitsiooni. Näiteks olümpiale pääseda. Aga ei ole ju.

Kuulake nüüd ükskord ometi, mis ma teile räägin. Palun! Teema on selline: «Kuidas saab pääseda taliolümpiale? A crazy case study

Paar nädalat tagasi rääkisin ligi tunni Ameerika ärimehe, mitme veebifirma (Paragon 5, Meetro, Lefora) ja internetiettevõtlusfondi (neist tuntuim i/o Ventures) rajaja Paul Bragieliga, paljude maailma riikide valitsuste nõustajaga, kes on rahvusvahelises meedias ristitud Silicon Valley mitteametlikuks saadikuks ülejäänud maailmas. Meie vestlus keskendus sellele, kuidas pürgida vähem kui aastaga sportlasena Sotši taliolümpiale. (Bragieli suhtumine minusse oli ameerikalikult lahke ja sõbralik; ta rääkis konkreetselt, kiiresti, asjalikult – tal on jõulise ja otsusekindla mehe hääletoon.)

Tuleb välja, et olümpiale püüdlemine ei ole üldsegi võimatu. Ja mis peamine, olgu kohe rõhutatud: selleks, et pääseda olümpial starti – murdmaasuusatajana, muide! –, ei pea olema multimiljonär, nagu veenas mind Bragiel (sellest täpsemalt allpool). Oma ettevõtmisest räägib ta ise verivärskes videoklipis, millelt saate oma silmaga näha, mis inimesega on tegemist.

Niisiis, tänavu varakevadel jättis 36-aastane Bragiel (hääldada: breigiel) oma äriasjad tagaplaanile ning alustas aprilli algul treenimisega. Ta müüs oma elamise San Francisco Cole Valley linnaosas, kolis Soome ja palkas seal juhendaja, soomlase Heikki Haapamäki. Haapamäki oli jäänud nõusse pärast kümneminutilist vestlust, sest temas tekitas huvi, kas ta suudab kedagi nii lühikese ajaga olümpiasportlaseks treenida.

Esmalt tuli Bragielil kaalu vähendada. Ta polnud viis aastat aktiivselt sportinud ning kaalus 180 cm pikkuse juures üle 85 kilo. Nüüd kaalub ta 70,5. (Kas juba see pole näitaja, et kui mees tahab, siis mees suudab?) 15 km suusatamiseks, tunnistas ta mulle, kulus tal esimesel korral kolm tundi. (Nii et Tartu maratoni kuue-tunni-mehed, ka teist võib saada asja!) Tegelikult, lisas Bragiel, ei meenutanud ta kevadine suusatamine suusatamist, vaid pigem suuskadel kõndimist.

Samas ei maksa arvata, et Bragiel on mingi papist poiss. 2004. aastal väntas ta koos vennaga jalgrattal läbi Ameerika (üle 5000 km Eugene’ist Oregonis Atlantic Cityni New Jerseys) ning tunamullu tegi kanuuga 3700 km pikkuse kaks kuud kestnud retke piki Mississippi jõge (keskmine päevane läbisõit 60 miili). Sel suvel sõitis ta harjutama Austriasse Eesti suusatajailegi tuntud Ramsausse, samuti Austraaliasse ja Uus-Meremaale mägedesse. Tema eesmärk on pääseda kolme kuu pärast Sotši olümpial 15 km suusatamise starti.

Tegelikult polnud suusatamine sugugi Bragieli esimene valik, kui ta otsis ala, mille harrastajana Sotši püüelda. Esmalt kavatses ta olümpiale pürgida lumelauasõidus, ent see olnuks võimatu – sel alal pääsevad starti vaid maailma 30 parimat. Järgmine valik: bobisõit. Ta käis isegi Lätis maad kuulamas. Aga see on liiga kallis ning seal on vaja meeskonnakaaslast. Edasi: kelgutamine. See tundus liiga eluohtlik. Vancouveris sai ju Gruusia kelgutaja surma, meenutas ta mulle. Siis: mäesuusatamine. Ei, talle kui lumelauasõitu harrastanule on see võõras. Nii jõudis ta viimaks murdmaasuusatamise juurde.

Mõistagi ei jätnud ma uurimata, kui kõvasti Bragiel trenni teeb. Ta ütles, et hommikul kaks ja pool tundi, õhtupoolikul poolteist kuni kaks tundi. Tunnistas, et pärastlõunal peab taastumiseks magama.

Loomulikult pole lootustki, et Bragiel võiks pääseda USA olümpiakoondisse. Sedasi tuli tal leida riik, kes ta enda lipu all Sotšis starti lubaks. Ta pani oma sidemed mängu, saatis sadu e-kirju ning helistas tuttavatele üle maailma. Lõpuks pääses ta jutule viie riigiga. Uganda olümpiakomiteel, kes oli nõus asja vaagima, polnud aga riigi valitsuses piisavalt sidemeid, et Bragielile kodakondsust nõutada. Kambodža olümpiakomitee liige oli küll miskitpidi valitsusega seotud, aga kui ta asja ajama hakkas, ei jõudnud ta paraku Bragieli suusateemaga kusagile. Tansaania peaministrile oli Bragiel andnud varem IT-nõu ning valitsus oli valmis talle ka riigi kodakondsuse andma, aga ainult juhul, kui Bragiel loobub USA kodakondsusest. See variant ei tulnud kõne allagi, seletas mulle Bragiel, sest USA kodakondsusest loobumine teeks tal tulevikus rahvusvahelise ettevõtjana tegutsemise äärmiselt keeruliseks. Roheneemesaarte valitsus oli samuti valmis Bragieli oma kodakondseks võtma, ent seal ütles jällegi kohalik olümpiakomitee talle «ei».

Viies variant oli Kolumbia. Kurikuulus narkomaa, nagu Bragielile sedastasin.

Nüüd lugege tähelepanelikult, siis saate teada, kuidas teise riigi kodakondseks saada, sest, mööngem, on ikka väike tõenäosus, et keegi teist Eesti suusakoondisse pääseb.

Kuni tänavuseni oli Bragiel käinud Kolumbias vaid korra, eelmise aasta novembris puhkusel. IT-vallas teada-tuntud mehena said sealsed ärimehed teada, et Bragiel on Bogotas, ja küsisid, kas ta oleks valmis rääkima lõunasöögil Kolumbia ärimeestele ettevõtlusest. Ta rääkiski. Ja seejärel jätkas puhkust.

Kuid hiljem, siis, kui Bragiel oli juba treeninguid alustanud – ja e-kirjad kodakondsusteemal välja saatnud –, sai ta ühtäkki telefonikõne, et sõitku kähku Kolumbiasse suurele, 500 osavõtjaga konverentsile, kus esineb ka riigi president Juan Manuel Santos. Sõitiski.

President Santos rääkis konverentsil Bragieli järel. Ja Bragiel kasutas seda ära. Ta küsis oma sõnavõtus Santose poole pöördudes, kas too saab aidata tal täita tema unistust – enne seda oli Bragiel rääkinud, kuidas tema oli aidanud oma tegevusega täita teiste inimeste unistusi. «Surusin ta nurka,» tunnistas mulle Bragiel. Mõistagi ei saanud president anda oma sõnavõtus nii ootamatu küsimuse peale selget vastust. Aga pärast lausus Bragielile, et on valmis teda abistama.

Bragiel saatis vajalikud dokumendid Kolumbiasse ning sai mõni kuu hiljem, augustis, kutse Kolumbiasse lennata. Ta sõitis lennujaamast otse välisministeeriumi, andma Kolumbiale truudusvannet. «Ma isegi ei oska hispaania keelt,» avaldas Bragiel mulle, «aga õppisin selleks puhuks ära paar väljendit.» Paar päeva hiljem sai ta Kolumbia passi.

«My story is crazy and stupid!» ütles mulle Bragiel. Jah, on küll. Aga äge!

Tuleva nädala lõpus alustab Bragiel suusatajana oma võistlushooaega. Selleks, et olümpial starti pääseda, peab ta vähemalt viiel võistlusel tõestama, et ei kaota maailma eliitsõitjatele 15 km distantsil rohkem kui kümme minutit. Ehk 5-10 minutit tuleb tal oma suutlikkust veel parandada, prognoosib Bragiel.

Kui tõenäoline on see, et ta olümpiale pääseb?

«Kui üldse keegi, siis Paul teeb selle asja ära – see on ilmselge,» ütles mulle Kadri Ugand, Gamefoundersi ärikiirendi kaaslooja koos Bragieliga ja selle juht.

Kui küsisin Bragielilt lõpuks, kas niisugust hullumeelset olümpiale pürgimist saab ette võtta vaid see, kellel on miljonid pangakontol, vastas ta:

«One thing I would ask is that we don't focus too much on wealth or stuff like that... I think it takes away from my goal of inspiring people to get up and pursue their dreams.  In other words I don't want people saying the excuse «oh, well, I have no money... I can't do it»... because in reality this project is something I could have done 10 years ago before I made any money... I was just too scared to try.»

Kas pole inspireeriv lugu? Usun, et Bragiel on nõus vastama teie küsimustele, kui need siia kommentaariumi jätate. (Palun, käituge küsimusi esitades viisakalt! Võite küsida nii eesti kui inglise keeles. Tõlgin eestikeelsed küsimused talle emakeelde.)
******
Poison Spider Mesa jeep road, Moab, Utah. 22. aprill 2012. Pildistanud Priit Pullerits. (Suuremalt vaatamiseks klikkida pildile.)

Fotod: Paul Bragiel suusatamas, treenimas, Kolumbia värske kodanikuna. Fotod Paul Bragieli erakogust

86 kommentaari:

  1. Anonüümne20:21

    Mis on intervall ventti:
    Sparta näite põhjal:
    http://www.youtube.com/watch?v=yIrylYOyoMg

    Audentes vist kopeerib ka juba:
    http://www.youtube.com/watch?v=9UvHXJYWsMA
    Lauri B. käis ka kunagi Mariuse trennis seda puhkimas-tegemas, nüüd siis ise treener juba. Sellega on hea, et pole mingeid "ette antud kavasid", nagu mõnede saalitreeningute puhul.

    VastaKustuta
  2. Mina esindaksin Rio de Janeiros pigem ikka Eestimaad kui Sotšis Kolumbiat. Mis muidugi ei vähenda räägitud innovatsioonikuninga ambitsioonikust, või kuidas seda nimetada. Unistuste kallal töötamine on imetlusväärne, aga eestlane armastab puhtaid töövõite. Sestap mässerdamine kodakondusega ehk oma sotsiaalse positsiooniga ebaaus mängimine ei ole see, mis spontaanseid aplause minus pulbitsema paneks.

    VastaKustuta
  3. Veel ükse mõte, või pigem irvitav paradoks. Nimelt ma ei ole kindel, et blogipidaja suhtub soosivalt sellesse kui Rio olümpial esindab maratonidistantsil Eestit Mukunga. Ent silikoni valge mees on igati äge oma unistust sahkermahkeriga saavutama. Minu jaoks on Mukunga väga sümpaatse mulje jätnud ja mina toetaksin tema unistust palju rohkem kui rahavoogude liigutaja, kes oskab oma elu suureks elada.

    VastaKustuta
  4. Anonüümne22:27

    Ta teeb ju paljukiidetud Ameerika margi täis.
    Mida see Bragiel Eestis teeb? Otsib naist?
    Kas ta küsis raha?
    Kas vastab tõele, et Arteri peatoimetaja Pullerits peab oma blogi Bloggers (mis kuulub Google'le) sellepärast, et siis on tal üks lugeja (NSAs).

    VastaKustuta
  5. Kristjan22:38

    Hea lugemine, hea teema. Väärikat küsimust ei oska esitada aga loodan, et tulevikus kajastatakse siin seda teemat edasi.

    VastaKustuta
  6. Jako22:56

    Küsimus Paulile: Tema tee olümpiale on väga hästi kajastatud, isegi Eestis (mis pole väga tihedalt seotud ei USA ega Kolumbiaga). Mil moel võiks selline "kampaania" talle tulevikus kasuks tulla. Kas mitte poleks see OM-ralli ideaalseks reklaamikanaliks ja võimaluseks tulevikus sellelt veelgi enam teenida?
    Tänan ette vastuse eest!

    VastaKustuta
  7. Anonüümne23:18

    Kahetsusväärne, et Pullerits, kes ise harrastussuusataja ja kel ajakirjanikuna peaks juba küllalt kogemusi olema, laseb end selle klounaadiga kaasa vedada. Tegu on olümpiamängude profanatsiooniga. Kes ei tea, siis profaneerimine tähendab labastamist, madaldamist, pühaduse teotamist. Olümpiamängud on mõeldud väljapaistvatele sportlastele, kes väljapaistvalt, erakordselt andekad ja samas ka töökad, üldjuhul aastaid harjutanud. Olematu koordinatsiooniga kasimatu vanamees vaevalt et kellegi meelt ülendaks. Ei olümpial osalevate sportlaste, suusaföderatsioonide, ROKi ega ka tõsiste suusasõprade-vaatajate meeli.

    VastaKustuta
  8. Anonüümne23:28

    Ventšuurikapitalist ilmselt teab, et pakk "rohelisi" avab Ugandas, Madagaskaril ja miks mitte ka Estonias igasuguste asutuste ja ka ajakirjatoimetuste uksed. Savisaar või Neinar Seli võiksid ju ka Sotšis üles astuda. Meesiluuisutaja koht ongi vist täitmata. Või bobisõitjad. -- Õnneks on ka mõistusega inimesi.

    VastaKustuta
  9. Anonüümne23:57

    Klounaad on alati olümpia juurde kuulunud ning teleülekandes on neile ka aega eraldatud, et vaatajaid lõbustada. Mäletan üht taliolümpiat kus maratoni suusatasid kaks neegrit. Vahepeal puhkasid, tegid lõket ning sõid võileibu.

    Teet

    VastaKustuta
  10. Anonüümne02:01

    Teet, miks me siis Philip "Keenia vägilase" Boit'i lennukat sammu ei mäleta! Spordisõbral meenuvad need Nagano hetked vaevata. 10km klassikas kaotas ta võitjale täpselt 20min.

    Aga see Boiti olümpial käik - vaat see oligi üdini ehe värk! Keenias sündinud keenlane (või keenialane?), kes esindab oma kodumaad ja ühtlasi on esimene riigi esindaja taliolümpial eales.
    Ning mis sest, et Bjørn Dæhlie pidi kaua külmetama ja viimast ära ootama, enne kui kulla kaela sai, aga kõik oli õige - nii juriidiliselt kui väärtuspõhiselt.
    Kuid Pauli puhul ma pole kindel, kas spordisõbrad teda olümpiaareenil nii avasüli ja siiralt tervitavad nagu tehti seda (isegi vist ilma ühegi erandita) Boiti puhul.

    Muide, Boit oli Bjørn Dæhlie finishiembusest (ilus ja ajalooline hetk, videos 1:45) nii pisarateni liigutatud, et pani seetõttu ka oma pojale nime suure sangari järgi - Dæhlie Boit.

    Lõpetuseks Priidule kindlasti üks huvipakkuv fakt siia lisaks, et 800m rekord oli Boit'il isegi nii kõva kui 1:46:06.
    http://www.youtube.com/watch?v=tVTnavf3QI4

    VastaKustuta
  11. Anonüümne07:57

    800 m suusatamises?

    VastaKustuta
  12. Anonüümne08:06

    "Võõrad ei ole Eesti sporti oodatud", "Jelena Glebova Venemaa kodanikust partnerile kodakondsus? - EI!" jne. Tuli nagu Vändrast saelaudu. Nüüd teeme kellestki Ameerika avantüristist Postimehe ja ka oma blogi abil üleilmset fenomeni. (Miks Postimees üldse igat masti rahvusvahelistele kuritegelastele ja avantüristidele ohtralt sõna- ja kaaneruumi annab?) Kuidas seda nimetada? Mina nimetaks seda kahepalgelisuseks (millel on müüdavuse main man).

    VastaKustuta
  13. Anonüümne08:14

    Paul Bragiel on Pulleritsu projekt, mis on juba kõiki toimetuses surmani ära tüüdanud.

    VastaKustuta
  14. Anonüümne08:55

    Mõistan vihjet, 07:57 :)
    Kuid ei, Boiti puhul on siiski tegu jooksmisega.

    Kusjuures Boit oli ikka spordimees läbi ja lõhki, kaugeltki mitte "projektimees". Mees osales mitmel olümpial ja MMil ning riputas võistluskombe varna alles pärast Oslo MMi kaks aastat tagasi.
    02:01

    VastaKustuta
  15. Heikki09:12

    Ja mis on häda Tartu Maratoni kuuetunnimeestel? Neil 85+ kilostel? Hale on see mingi rahapakiga koha ostmine ja nalja tegemine.

    VastaKustuta
  16. Anonüümne09:23

    Kui saab ikka laua taga jõuka ja tuntud välismaise inimesega rääkida, siis ei jää PP kategoorilisest natsionalismist enam midagi järele. Siis jääb ainult imetlevad lapsesilmad ning ammuli suu.

    VastaKustuta
  17. Kaidi, sportlik naisterahvas09:54

    Ei ole, Priit on tubli ja isamaaline mees alati, nii väidan mina ja mu sõbrantsid on samal arvamusel

    VastaKustuta
  18. Anonüümne10:02

    See Braigeli lugu on tegelikult väga hea, kipitab see et enne tedagi on tublid mehed kõiksugu nalja ette võtnud, reeglina pole raha neile küsimus,

    ahh, targad elukogend kommijad? Olete päri?

    VastaKustuta
  19. Anonüümne10:03

    Selle jaoks et sõita Tartu Maratonil esi100 sisse pole küll mingit 400 ja rohkem tundi vaja. Ilmsel kui tahta esi30 sees sõita on vaja juba 400 ja enam tundi.

    VastaKustuta
  20. Anonüümne10:05

    Millega päri, 10:02?

    VastaKustuta
  21. Anonüümne10:05

    Kaidi, juhul kui elad Lõuna Eestis tule minu poolt läbi, lähme Kirna mõisaparki jalutama. Sõbrantsid võid kaasa võtta kah.

    Endel 56 44892

    VastaKustuta
  22. Anonüümne11:18

    Olümpia avamisel on sportlaste esindaja pöördumises mõte,täpset sõnastust ei mäleta,ehk keegi lugejaist täpsustab,et lubatakse võistelda spordi,oma maa ja rahva kuulsuseks.Millisest maast ja rahvast käiks praeguseljuhul jutt?

    VastaKustuta
  23. Anonüümne11:42

    No see on tõesti labane, Pullerits sa oled ju alati olnud igasugu "kodustamise" jms jura vastu, nüüd kui mingi valge rikkur üritab seda teha, siis on okei? Ikka mõlemat pidi peaks olema - igaüks esindagu oma kodumaad.

    Mingi loll huumor on ok, aga sisseostetud neegrid mitte?

    VastaKustuta
  24. Anonüümne11:47

    11.08.
    Paul Bragiel on rahvas. Rahvas on Paul Bragiel. Tuletis: Paul Bragiel võistleb enda kuulsuseks.

    VastaKustuta
  25. Anonüümne12:32

    "Mida nad õige arvavad – et korvpall on nii-nii tähtis, et selle pisimagi edulootuse (ma rõhutan: pisimagi edulootuse, mitte edu ega lootuse) nimel ollakse valmis Eesti olevikku ja tulevikku kaitsvad seadused nurka viskama, veelgi hullem – koguni tühistama; et ollakse valmis tegema Eesti kodakondsus sisuliselt ostetavaks-müüdavaks." - Pullerits.


    Selle artikli kõrval näib Pullekas ikka eriti silmakirjalik...

    VastaKustuta
  26. The media has organic through my friends sharing it with their friends. I guess its so crazy/fun that its easy to spread. The reason I'm excited to do the interviews is for two reasons.

    1. By sharing my story far and wide, I've had more people offering to help with my dream. For instance through some of the media in Estonia I got introduced to Jaak Mae (head of the Estonian Ski Association) and he shared some tips and offered to help if I needed it. There have been many stories like this already that came about of me sharing what I'm doing on my personal pages... this just takes it to the next level.

    2. I really hope to inspire others to go after their dreams. This all started because I helped one of my friends achieve his biggest dream. I felt so good after doing it, that I thought why not go for mine. If even one person decides to go after it... then I consider all the sharing a big success.

    VastaKustuta
  27. Thanks, Paul, for posting the answers to Jako's questions (22:56).

    VastaKustuta
  28. Anonüümne13:04

    Paul Bragiel, what are your views on black people and immigration in general? Especially when it comes to representing the countries in Olympics they were not born in.

    VastaKustuta
  29. Silver13:28

    Kui ühe inimese unistus muudab olümpialiikumise osise - oma riigi esindamise - naljaks, siis kas meil on selliseid unistusi vaja?

    VastaKustuta
  30. Anonüümne14:26

    Ainult ilma selge rahvusliku identiteedita tegelane saab niimoodi mõelda. Pole ime, et onu on Ameerikast. Halb üllatus, et Priit konksu alla neelas.

    VastaKustuta
  31. Anonüümne14:29

    13:28 pigem peab Bragieli muretsema, et mitte naljaks saada.

    Teet

    VastaKustuta
  32. Anonüümne14:31

    Ai sa mait kui mõni eesti suusataja Bragielilt pähe peaks saama.

    Teet

    VastaKustuta
  33. Luimu14:42

    ei vaadake söbrad, kui möni rikas riik ostab endale aafriklased ules, kes on vöimelised medaleid tooma, siis see on teiste eest ära vötmine.
    Braigeli keiss on veidi teistsugune. Tema vaevalt et medalit vötab. Tema olumpiale pääs on vaid raha kusimus. On kindlasti palju rikkaid kes samamoodi oleksid vöimelised endale 3.maailma riigilt raha eest kodakondsuse ja olumpiapileti ostma. Karta on et Braigeli eeskuju hakatakse järgima.

    Veel uks variant:
    Näiteks möni köva spordiriigi sportlane (hiina ameerika venemaa) kes omal maal koondisse ei pääse, kuid on kullalt rikas et mujalt kodakondsus osta, siis önnestumise korral saab medali kah.

    VastaKustuta
  34. Anonüümne14:52

    Teet (14:31), jäägem ikka väärikaks ja ärgem ajagem täielikku p..ka suust välja!
    Selline avaldus on Delfi naisteka, mitte spordiblogi lugeja tase.

    VastaKustuta
  35. Anonüümne15:05

    Mehed, Priit teeb teiega Jason Blairi (e Kip Littonit). Pal Braigel on müstifikatsioon.

    VastaKustuta
  36. Anonüümne16:02

    A lot depends on the following promo campaign.
    If it is too aggressive and pushing, I mean for Northern not so much for American mentality, there will be risk of being booed off the stage.
    But luckily for Paul the games will take place in Russia and rather, the russians are so excited about the fact they can arrange such an event, they do not cause a problem.
    When the games would be held for instance in Scandinavia or Central Europe the possibility of being booed off might be much more real.

    VastaKustuta
  37. Anonüümne16:13

    Pakuksin ühe MÕELDAVA teooriana välja selle, et Pal Braigel on Sotši Olümpiat diskrediteerima saadetud CIA agent. Kelle missioon on pääseda 15 km distantsile ja esineda kogu maailma TV-kaamerate ees gei- ja lesbiliikumist propageeriva (ja LGBT-kogukonna õiguste rikkumisele Vene Föderatsioonis tähelepanu juhtiva) 'show-ga'. Tõenäoliselt seisneks see enese paljakskoorimises (mees on ju karastatud) ja ... noh, ega geidel ja sado-masodel fantaasiast puudu tule. Mehe kohaletoimetamiseks on käivitatud laiaulatuslik kampaania, mille käigus on deaktiveeritud ka "dormantne" agent Pullerits, Estonia kodanik.

    VastaKustuta
  38. Jakup, Reinu treeningupartner16:14

    Kui sa oled seal eksootika mõttes (nagu see briti suusahyppaja Edwards) siis ei hakka seal keegi buuama.

    Kui aga Mukunga hakkab Eesti dressis medaleid võitma - vaat siis buuatakse

    VastaKustuta
  39. Anonüümne16:35

    Priit ei ole mingi agent, Priit on meie õppejõud ja võiks ütelda isegi sellise ilge klishee -- kaasteeline

    VastaKustuta
  40. Anonüümne17:06

    Minu jaoks on Priit terapeut, hing on mul haige, aga lugedes seda kuidas Priit kommentaariumi haneks tõmbab, see on suurepärane ravi
    Igatahes, ilma Priidu blogita oleks ma juba kuiv

    VastaKustuta
  41. Anonüümne17:06

    Paul, What is your opinion on the violation of gay and lesbi human rights in Russia. Would you take the chance to show your condemnation of Russi's rules brutal anti-human antigay policies on ski track? Would you do it for little remuneration - as Russian FSB can throw you behind bars - or without it?

    VastaKustuta
  42. Anonüümne17:10

    Blogi administraator eemaldas selle kommentaari.

    VastaKustuta
  43. Carl-Edward17:35

    inglisside keeles kirjutajatele peaks bänni panema. Juba ette tänades. Lubatud peaks olema vaid vanad kultuurkeeled nagu vene kreeka ja saksa, vähesel määral ka eesti.

    VastaKustuta
  44. Anonüümne17:45

    I see that Paul has been facing Estonians' sense of humour - yeah, I guess its not the easiest part...

    VastaKustuta
  45. Anonüümne17:55

    17:06 nüüd normaalses keeles millest inimesed ka aru saavad

    Paul, Ποια είναι η γνώμη σας σχετικά με την παραβίαση των ομοφυλόφιλων και lesbi ανθρώπινα δικαιώματα στη Ρωσία. Θα πάρετε την ευκαιρία να δείξουν την καταδίκη σας κανόνες Russi είναι βίαιη αντι-πολιτικές ανθρώπινου αντι-ΛεΠΑΤ στην πίστα για σκι; Θα το κάνετε αυτό για το μικρό αμοιβής - όπως ρωσική FSB μπορεί να σας ρίξει στη φυλακή - ή χωρίς αυτό;

    VastaKustuta
  46. Anonüümne20:53

    Foto 1 ei jäta kahtlust, et tegu on ekshibitsionistiga. FSB, you've got a problem..

    VastaKustuta
  47. 17:10 esitatud küsimus ei jäta hr Bragielile eestlastest küll arukate inimeste muljet. Miks te, 17:10, peate meid rahvana diskrediteerima, näitama kõige nõmedamat palet, mida üldse võib välja pakkuda? Hr Bragiel on olnud suur Eesti sõber (lugege mu lugu eelmise laupäeva Arteris), ta on siin paljusid it-ettevõtjaid omakasupüüdmatult aidanud. Sedalaadi nõmedaid küsimusi esitades, nagu te tegite, võtate te tal küll igasuguse soovi meie rahvaga asju ajada. Teil puudub igasugune kasvatus ja lastetuba. Häbi teile - ja teie vanematele!

    VastaKustuta
  48. Härra Hjelmeseth odd-björn jooksis äsja New York City maratoni 2:39. Tee järgi.

    VastaKustuta
  49. Anonüümne23:01

    Omakasupüüdmatu venture kapitalist, kes tuli Eestisse aitama. Kõlab huvitavalt. Harilikult tulevad nad siia, et raha teenida.

    VastaKustuta
  50. Anonüümne09:33

    Tee ise, Lauri, mis sa teiste peale kärgid ja teisi käsutad! Ja veel: miks sead enda sportlike tulemuste asemele esile teiste omi? Sama hästi võiks sulle öelda: Usain Bolt jooksis 100 meetrit 9,7ga - tee järgi!

    VastaKustuta
  51. Anonüümne10:56

    Küsige Kebalt. Õigel (tegelikul) ärimehel pole aega sellise pulliga tegelda. Jään oma arvamuse juurde, et tegu on šarlataniga.

    VastaKustuta
  52. Anonüümne11:20

    Eks siin on tegu ka mitte just kõige jõukama ärimehega (artiklis oli tema jõukuseks vist ainult 10 mln. dollarit välja toodud). Siis võib vabalt aastaks aja maha võtta ärist.

    VastaKustuta
  53. Anonüümne11:36

    Mees võib küll lumes alasti hüpata jm trikke teha. Kuid iduettevõtted on ju suuresti ülespuhutud mullid. 100st iduettevõttest valdav enamus ebaõnnestub, jõudmata üldse kasumi tootmiseni. Sooja aga vajavad põhjamaa inimesed iga päev. Energiaettevõtjal Kebal jt tublidel Eestimaa ettevõtlikel meestel nagu Ain-Ivar kisub see suu muigele.

    VastaKustuta
  54. Olen ise maratoni läbi jooksnud ehk teinud järgi. Vahel ärritab, et PP olles end vigaseks treeninud samamoodi kutsub teisi jala joonele panema ja tema ühe koolipõlve imetulemusega rinda pistma. Tõsi küll palju lühemal distantsil. Aga üle tunni pidi jooksmine ju tervistkahjustav olema.

    VastaKustuta
  55. Anonüümne12:30

    Meist kõik on võimelised maratoni läbi jooksma. Mina pole seda teinud, sest ei näe pointi üle 10 km järjest jooksmisel.

    Teet

    VastaKustuta
  56. Anonüümne12:41

    "Vahel ärritab, et PP..." - Lauri, I strongly advise you to take the anger management course. By the way, did you beat Mr Hjelmeset's time, as you suggested that Priit should do?

    VastaKustuta
  57. Anonüümne13:05

    Paul, did you know that the professional skiers of the Estonian national team (with expection of Aivar Rehemaa) regularly get beaten by the world's best - by 5 or more minutes on 15k distance? Don't you think that your aspirations could do damage to your business interests in Estonia, as the Estonians, while their best days in the sport of nordic skiing sport are clearly the past, still remain of extremely high opinion of their ability in nordic skiing ('suusarahvas' "A Nation of Skiers")?

    VastaKustuta
  58. Anonüümne13:56

    13:05, meaning?

    VastaKustuta
  59. Anonüümne13:59

    Huh, 13:56?

    13:05

    VastaKustuta
  60. Anonüümne14:18

    Paul, did you know that your namesake, the great Estonian chess player Paul Keres, was in years prior to Word Word II, but also for several decades after the war, considered a major candidate to world championship in chess? KGB did not want an Estonian to became chess world champion, working actively behind the scenes, manipulating games results, notably in Zürich 1953 - because Estonians were still resisting the Soviet occupation, hiding in forests (so-called Forest Brothers). As you can see, our long-held national tradition of cross-country skiing has dramatic historic overtones.

    VastaKustuta
  61. Anonüümne19:51

    Teedu öeldu viib mõttele, et valdava osa inimeste käitumist juhib karjainstinkt. Suur osa inimestest ei suudagi enda jaoks küsimust püstitada, kui palju või vähe tuleks treenida. Lasevad teiste järel..

    VastaKustuta
  62. Anonüümne23:23

    http://www.youtube.com/watch?v=X4vq9mUOuUw

    Natuke reaalasemat ja tõsisemat suusatamist ka lisaks mingile Breigelilaadsele naljamehele n:)

    VastaKustuta
  63. Anonüümne23:38

    Tänu, väga õigel ajal, 23:23! Need on õiged mehed! Siit lisa: rootslased paistavad kuidagi ülekaalulised.

    VastaKustuta
  64. Anonüümne22:21

    Priit, kas said oma Fischerid maha müüdud? A & T Sport korraldab Lõunakeskuses suusalaada http://www.atsport.ee/pages/et/esileht.php. Pane oma kraam müüki.

    VastaKustuta
  65. Anonüümne22:50

    Kas vastab tõele, et hooaja avaüritusel, Suusalaadal Trt Lõunakeskuses 16. novembril on tuhandetel suusaharrastajatel võimalik näha ka Priit Pulleritsu kohalolekut ja etteastet?

    VastaKustuta
  66. Anonüümne00:10

    Sinna peab minema. Juba Pulleritsu nägemise pärast.

    VastaKustuta
  67. Anonüümne00:20

    Mida arvata, kui Kristo Reinsalu kirjutab augustis 2013 suurt tähelepanu tekitanud artiklis "Jooksuvaimustusest kõverpeeglis", et "Maratone ja ka poolmaratone on lühemate jooksude kohta selgelt liiga palju." ja nüüd Haanjamaa mees Ivar Tupp on leidnud, et kalendris on veel üks kuu, kus maratone Eestis ei korraldata ning selle augu täitmiseks korraldab 23. novembril Pääsküla rabamaratoni - kus rada kulgeb osalt libedatel ja kitsastel laudteedel (kus suur vigastusoht ja möödajooksu võimalus nullilähedane)?

    VastaKustuta
  68. Anonüümne09:45

    00:20-le

    Kas keegi on sind sundinud sellest üritusest osa võtma, et selline ving üleval. Kui ei meeldi, ära osale ja punkt. Tahad lühemad maad- palun korralda, kes keelata saab?

    aink
    P.S. Lugesin ka juhendit ning vaatasin ürituse FB lehte, ei näinud kuskil, et laudteed pidi jooksma peaks.

    VastaKustuta
  69. Anonüümne09:57

    mitte ainult Braigel, ka Andrus V. läheb olümpiale

    VastaKustuta
  70. Anonüümne12:37

    Õnnitlused, Priit.
    Lihtne küsimus, aga targad mõtlesid üle.
    P.

    VastaKustuta
  71. Anonüümne17:17

    Priit, kellele sa seda blogi teed?
    Kes on sihtrühm, blogi lugeja?
    Kas oled seda küsimust endalt küsinud?

    VastaKustuta
  72. Anonüümne17:33

    Kes on sihtrühm, blogi lugeja?


    mina, väike inimene olen selle blogi lugeja. Parem ikka kui Jooksuportaal kus juba pealkiri "Eestlased võitlesid tuulega" astub sulle aju peale.

    VastaKustuta
  73. Anonüümne19:17

    22:21. Sa ei tea vist, kuid üks Postimehe aktsiapaki müümise lisaklausel Schibstedti poolt, oli see et Priidu überfisherid saaks Norrasse tuua ja Northugile alla panna.

    VastaKustuta
  74. Anonüümne19:46

    Priit ei kuluta raha ega aega keskkonda lammutavale maratoniturismile. Tema trennid ja võistlused algavad koduukselt.

    VastaKustuta
  75. Anonüümne21:53

    jah, koom. A.Veerpalu tuleb veel olümpiavõitjaks

    VastaKustuta
  76. Anonüümne22:00

    Aitab kasahhil doose katsetada.

    VastaKustuta
  77. Jürnas09:41

    Karmid mehed kõik kes Priidu blogis ja Priit ise ka karm mees. Nõrk mees juba sõnakunsti ei valda. Igatahes võhmameestele palju edu algaval hooajal ja pange ikka mäest üles nii et lumi tuiskab

    VastaKustuta
  78. Anonüümne10:19

    17:17, miks inimesed üldse blogivad?
    Mul on tekkinud arusaam, et eelkõige enda pärast ja endale. Kindlasti on see üks päeviku pidamise vorme, kuid vähe avalikumas võtmes, kuhu siis talletatakse erinevat infot, mida vajadusel hea üle vaadata või meelde tuletada.
    Paljudele on see ka kindlasti heaks enese maha laadimise vahendiks ehk tühjaks kirjutamise viisiks. Eriti veel ajakirjanike puhul, kel kirjutamisharjumus on veres ja lehepind pole teadupärast otsatu.
    Siia juurde veel teatud annus edevust ja pilt hakkabki juba kokku jooksma. Mis selles siis nii keerulist on?

    VastaKustuta
  79. Anonüümne11:04

    21.53
    kuidasmoodi AV olümpiavõitjaks tuleb?

    VastaKustuta
  80. Anonüümne12:27

    Kui normiks on 15 km peale kaotada vähem kui 10 min ehk siis 40 s/km, siis arvan, et see ürituseks jääbki. Sellega siiski hakkama saadeks tõestaks ta, et on juba päris kõva suusamees.

    Erki

    VastaKustuta
  81. Anonüümne18:14

    Kainelt rehkendades-jooksudistantsidel tähendaks see(ca 25%-ne kaotus) 10km ca 35 minga, või maraton ca 2:45-ga. Kui tegu pole sünnipäraselt kõrge hapnikutarbimisega talendiga siis selline tase aastase treeninguga ei ole kuidagi saavutatav-õigem oleks öelda-ei ole üldse treeningutega saavutatav-selleks peabki olema talent.

    VastaKustuta