Lehed

kolmapäev, jaanuar 15, 2014

Pullerits: Kuidas teleajakirjandus trööpab dopinguteemat?

Ei saa kohe mitte kuidagi heaks kiita, kuidas teleajakirjandus nüüdset dopingusaagat käsitleb. Laupäeva õhtul juhtusin vaatama «Aktuaalse kaamerat», kus kolme minuti pikkuse esiuudisena jõudis rahva ette lugu, et kogu asja on käivitanud hoopis EOK president Neinar Seli, et juhtida tähelepanu kõrvale Eesti spordi rahastamisel tekkinud raskustelt. Helistasin esmaspäeva hommikul Postimehe sporditoimetuse juhile Peep Pahvile ja ütlesin, et kuule, mees, löön lehe lahti ja vaatan, et sul pole dopinguskandaali nädalavahetusel käivitunud uuest arengut ridagi – magad või? Pahv hüüdis vastu: «Lolliks oled läinud või?!» Ja lisas igaks juhuks ka muud sõimu.

Aga just seda ma temalt kuulda tahtsingi. Tahtsin spontaanselt ja otsekoheselt teada, et äkki on midagi sellist, mida ma dopinguskandaali ja Seli asjus ei tea. Ei, midagi sellist ei ole, sain Pahvi reaktsioonist aru. Ja seda kinnitas ka Jaan Martinson. Seega olin seljatagust kontrollinud ning Postimehe arvamusküljele läks hävitav kriitika, kuidas ERRi uudistetoimetus oli absoluutselt mitte millestki välja imenud sensatsiooni.

Lootsin, et äkki see avalik kriitika kainestab ERRi.

Eile, teisipäeva õhtul sõitsime Scanpixi juhi Art Soonetsiga Tallinnast Tartusse, kui telerist tuli saade «Vabariigi kodanikud», teemaks taas doping. (Taas seepärast, et aasta tagasi oli see teema saates seoses Andrus Veerpaluga, minagi sain kutse osaleda, aga siis murdis ränk külmetus-, viirus- või mis iganes vastik haigus mu maha.)

Tõotas tulla huvitav saade. Stuudios Arnold Tokko, Kärt Anvelt, Kristjan Port, Jaanus Kriisk. Aga tuli kohutav saade.

Kui ma lähen kedagi intervjueerima, teen alati põhjaliku eeltöö, seda enam olukordades, kus ma ei tunne end koduselt. Olen enne usutlusi lugenud isegi vastavaid teadustöid, rääkimata olulisematest artiklitest ja intervjuudest, olen helistanud inimestele, kes usutletavat tunnevad. Selline töö võtab tunde, vahel vaat et terve tööpäeva, aga vähemaga ei saa. Kõrvalt võib tunduda, et intervjueerimine on lihtne töö – mis seal siis erilist on, muudkui küsid? –, aga tegelikult, et intervjuul oleks sabad ja sarved, tuleb see üksikasjalikult läbi mõelda ja ette valmistada: millest alustan? kas see tõmbab inimese käima või hoopis blokeerib ta? kas targem on alustada avatud või suletud küsimusega? kuidas ma saavutan positiivse häälestuse? millega võtan pinged maha? (Mäletan, et haridusminister Jaak Aaviksood intervjueerides kulus tal veerand tundi, kuni ta pingest vabanes, sest veendus, et huvitun asjadest sisuliselt, mitte ei tee tööd «linnukese» pärast.) Pange tähele, et jõudsin siin kirjeldada vaid mõnda aspekti, mis puudutab kõigest intervjuu alustamist.

Lisaks peab sul olema plaan, mida sa tahad intervjuuga saavutada, mida usutletavalt kätte saada, mida auditooriumile edastada. See tähendab suurt strateegilist ja taktikalist planeerimist. See tähendab isegi seda, et pead intervjuud planeerides vaagima kogu aeg usutletava tõenäolisi vastuseid – mida ta ütleb? kuidas ma selle pinnalt edasi lähen? kui ta annab pooliku vastuse, kuidas jätkan? kunas käin taskust välja trumbi, kui ta hämama hakkab? mis siis, kui ta keerab teema hoopis mujale? aga kuhu?

Ma ei näinud eilses dopinguteemalises «Vabariigi kodanike» saates midagi sellist. Mis oli selle saate tuum, fookus? Ei, fookus ei ole doping – see on teema. Aga igal saatel peab olema fookus: millele see teema raames keskendub, sest saate aeg on ju piiratud, kogu teemat on võimatu haarata. Edasi, mis oli selle saate eesmärk? Kas saatejuht üritas aruteluga kusagile välja jõuda? Minu arust küll mitte. Ta käis välja ühe aspekti, siis teise, siis kolmanda, haaras mingeid ideid saatesse saadetud e-kirjadest, nii et lõpuks oli kõik üks pudru ja kapsas.

Ma ei näinud ka erilist ettevalmistust. Kui see oleks olnud, oleks saatel olnud selge liin. Aga seda ju polnud. Saatejuht viskas külalistele lihtsalt ühe teemajupi teise järel, ilma, et neil oleks pahatihi mingigi omavaheline seos. Kohati noris ja intriigitses norimise ja intriigitsemise pärast.

Kõige kujukamalt võttis selle peataoleku ja tohuvabohu kokku saatelõik, kus mindi Veerpalu teema kallale. Selle lõpetuseks ütles saatejuht, et jätame Veerpalu teema, ja siis kohe järgmiseks küsis, et millal selle Veerpalu teemaga seoses lõplik lahendus saabub.

Nüüd kõige lõpuks küsige endalt: mis ikkagi oli selle saate fookus? Veel kord: fookus ei ole see, et räägime dopingust. See on teema. Kui keegi paluks mul lõpetada lause, et see saade keskendus sellele, et... – siis jääksin jänni. Sest fookust polnud. Aga mis oli see, mis uue sõnumina meelde jäi?

Kuid ärme ole ülekohtused. Eesti telepildis leidub teisigi saateid, kus kutsutakse inimesed stuudiosse ja siis lihtsalt räägitakse aeg täis. Raisates rahva aega. Kurb... Masendav...
******
Jaanus Laidvee finising a bike trip on Poison Spider Mesa Trail, Moab, Utah. 22. aprill 2012. Pildistanud Priit Pullerits. (Suuremalt vaatamiseks klikkida pildile.)

Foto 1: «Aktuaalse kaamera» stuudio. Aarne Rannamäe ja Monika Tamla aastal 2009. Foto autor: Elmo Riig, Sakala/Scanpix
Foto 2: Siit juhitakse «Aktuaalset kaamerat». Foto autor: Elmo Riig, Sakala/Scanpix
Fotod 3 ja 4: Priit Pullerits intervjueerimas möödunud aasta sügisel Tallinnas kahekordset olümpiavõitjat inglast Sebastian Coe'd. Aega oli 12 minutit. Selle ajaga tuli luua lähedane kontakt, võita intervjueeritava usaldus ning panna ta ennast turvaliselt tundma. Fotode autor: Toomas Huik, Postimees/Scanpix
Foto 5: Priit Pullerits usutlemas mullu suvel Postimehe Tartu toimetuses Rootsis elavat-töötavat venelast Leonid Kuzmini, kes usaldas talle oma sülearvutist näidata salajasi materjale, mis kompromiteerivad maailma suusatööstust. Intervjuu tulemus ilmub peagi ajakirjanduses. Foto autor: Kristjan Teedema, Postimees/Scanpix

58 kommentaari:

  1. Anonüümne08:45

    Minuarust oli Tip-Top saade. Seal tuli eredalt välja Eesti riigi kaks erinevat poolust. Osa rahavast arvab, et petmine, nihvimine, seaduste, kokkulepete eiramine on igati aktsepteeritav, peaasi, et vahele ei lenda. Osa, ilmselt väiksem osa näeb selles suurt probleemi ja püüab sellega tegelda.

    VastaKustuta
  2. ...see on ammu, juba Veerpalu kaasuse ajast teada, selles pole midagi uut, sellepärast pole mõtet ligi tunnist saadet teha.

    VastaKustuta
  3. Anonüümne08:57

    Olen ammu loobunud Eesti Televisiooni vaatamisest masendava ebakompetentsuse, ebaobjektiivsuse, töö asemel läbinähtava haltuurategemise ja muu pärast. Sporditoimetuses näiteks jätkuvalt preili/proua Sääritsa näitel.
    Maailmauudised ja ilma saab näiteks YLE -st hommikul rahulikult kätte, ilma, et peaks kuulama, mitu inimest tapeti Bangladeshis, Indias või mujal.
    Ja telekanaleid on nii palju, et mõtetu on kulutada oma aega saastale, milleks ETV kahjuks on muutunud.

    VastaKustuta
  4. tisler Reino (Aivari naaber)09:30

    jah väga õige Priit!
    Olen seda isegi märganud et need kella 22.00 ajal tulevad arvamuse saated on väga nõrgad. Saatejuhid Rannamäe ja Andres -nimi-ei-tule-meelde on viletsad.
    Kutsutud inimesed ei sobi saatesse. Rannamäe eesti rahva tuleviku saade oli katastroof. Ene Tiits rääkis seniilselt teemast mööda ja Heidit Kaio oli absoluutne null. KOlmas külaline oli miski euroametnik. Saate kokkuvõte oli et eesti rahva tulevik on oi kui helge

    VastaKustuta
  5. Anonüümne09:37

    See ongi saade lihtsale inimesele, et suur osa inimestest taipaks, millest on jutt. Fookus oli selles, kas teemapüsitus väärib küünlaid või mitte. Paljud arvavad, ka Kriisa, et teema ei vääri avalikult käsitlemis. Minuarust see oligi asja iva.

    VastaKustuta
  6. Anonüümne09:39

    Selles osas ma nõustun, et saatesse kutsutud arvamusliidrid on suhteliselt sarnase mõttekäsitlusega. Aga saade on ilmselgelt vajalik.

    VastaKustuta
  7. Anonüümne09:49

    Blogi administraator eemaldas selle kommentaari.

    VastaKustuta
  8. Anonüümne09:56

    Aga kuhu meil kiiret?
    Saate võiks teha siis kui juba millestki rääkida on. Seli osavõtt dopinguasjades selgitatud ja mees lahti lastud. Milleks selline organisatsioon nagu EOK? Kuna eesti ise olümpiat ei korralda, siis milleks EOK? Rikkad Norra ja Sveits võiksid sellist dubleerivat ja ilma eesmärgita organisats. omada, aga Eesti?

    VastaKustuta
  9. Anonüümne10:07

    Saade üritas keskenduda vististi sellele, et mis saab edasi, kui.. tulevad uued nimed, kelle hulgas ei ole ainult sportlasi vaid ka treenereid, kui lumepall nö. veerema hakkab, kes kogu selle kupatuse eest siis vastust kannab.. Viga oli selles, et saatejuhil puudus oskus erinevate inimestega suheldes OMA liini ajada, mida on Rannamäe juures ennegi täheldatud..

    VastaKustuta
  10. Anonüümne11:02

    See laupäevaõhtune "Aktuaalse Kaamera" avatühipauk oli jah uskumatu tase. Hakkasin saadet vaatama ja minuti pärast pidin kella kontrollima, et oot-oot mis saatega nüüd tegu ongi, sattusin kogemata naljasaatele?
    Aga ei, kell oli üheksa ja käis riigi olulisim teleuudissaade. Vaatasin silmad punnis avaloo lõpuni ja seepeale ei osanudki kohe midagi kosta. Esiteks olin ülimalt hämmeldunud, aga veelgi rohkem hakkas valdama piinlikustunne uudislipulaevaga sedavõrd labase manipuleerimise võimalikkuse pärast.

    Et kui juba nii lihtsa koha peal hakatakse täielikku segast peksma, siis kuidas ma saan kindel olla, et oluliselt keerulisemate teemade korral vähegi adekvaatne käsitlus rahvani tuuakse?
    Selle "pommi" valguses praegu küll ei saa... Väga nukker seis.

    VastaKustuta
  11. Anonüümne11:15

    Mina sain PP seekordsest sissekandest uut teada ainult niipalju, et Soonetsi autos on televiisor.

    VastaKustuta
  12. Anonüümne11:23

    11:15, see on sissekande info põhjal siiski meelevaldne järeldus ja võib vabalt liigituda sama analüütiliseks mõttekäiguks kui ETV "pommuudis".

    VastaKustuta
  13. Anonüümne11:31

    Aga millist eeltööd oleks autoteleri uudise tutvustamiseks tegema? Milliseid andmeid esitama, et oleks küllaldane võrdlus ja tugipunktid?

    VastaKustuta
  14. Anonüümne11:48

    11:31 sisestatud tähtede jada jääb paraku vormilt nõrgaks ja sisult mõistetamatuks. Nii on võimatu diskussioonil jätkuda.
    Võtke end kokku ja proovige uuesti avada murekoormat, mis südamel.

    VastaKustuta
  15. Anonüümne12:21

    Tänapäeval pole autosse mingit televiisorit vaja. Rüperaal, netipulk ja ERRi saated on autos ka olemas. Ostke veel väike inverter ka ning saate arvuti ka 220V külge ühendada.

    Telesaatest:
    Pullerits on päris täpselt Rannamäe tüüpilist saadet kirjeldanud.

    VastaKustuta
  16. Anonüümne12:28

    Seli: "Margus Kübara puhul ei üllatu ma millegi üle. Sellise konstruktsiooni välja toomine ütleb, et selle inimese aju kasvuhormooni ei tooda. Seda peab mujalt manustama."

    Kui hallollust ikka natuke pingutada, siis tuleb ju küll. Tubli, hr Seli!

    VastaKustuta
  17. Anonüümne12:56

    Kas see, et Pullerits omaenese blogis pidevalt pasunasse saab, tuleneb tema ilmeksimatust maailmakäsitlusest ja põhjalikust eeltööst enne igat sissekannet?

    VastaKustuta
  18. Anonüümne12:59

    Eelmine, see tuleneb sinusuguste ja teiste vaimuvaeste vendade laiamisest siin, kel midagi asjalikku öelda ei ole, aga kes ikkagi kaagutavad nagu kanad, niiöelda igaks juhuks.

    VastaKustuta
  19. lihtne eesti mees13:01

    Anonüümne 12:21ütles ..
    #Tänapäeval pole autosse mingit televiisorit vaja. Rüperaal, netipulk ja ERRi saated on autos ka olemas. Ostke veel väike inverter ka ning saate arvuti ka 220V külge ühendada.#

    Milleks asju nii keeruliseks ajada, nutitelefonist ja ERR-i appist piisab küll.

    VastaKustuta
  20. Anonüümne14:25

    Kas Priidul on nutitelefon? Siis on varsti ka Endomondot, ning mine tea, ehk ka pulsokat oodata.

    VastaKustuta
  21. Anonüümne14:36

    Pasunasse saab Postimees. Priit üritab päästa, mis päästa annab.
    Kus on meie dopingulugu, lööb peatoimetaja peagi rusika lauda.

    VastaKustuta
  22. 14:25, mul ei ole nutitelefoni. Ja ärge sellest tehnikast erutuge, tehnika on vaid vahend. Olulisem on sisu, ja sisu ei ole sissekandes käsitletud kahes teleasjas olnud.

    VastaKustuta
  23. Anonüümne15:43

    Läbi kogu saate jäi kõrvu vaid üks väljend - "krõbistamine" ja silma kahe saatekülalise järjest suurenevad silmad...

    I.A.

    VastaKustuta
  24. Anonüümne16:35

    Saadet ei vaadanud. Aga Härra Pullerits ootaks mõnda lahedat arutelu kas Mõedaku või Kõrvemaa.

    VastaKustuta
  25. Haha Pullerits, Postimehe ajakirjanik, süüdistab ERR-i selles, et nad imevad välja sensatsiooni. Postimees ainult koosnebki pealkirjadest, mida võiks pehmelt nimetada 'klikimagnetiteks'. Ja nagu siin blogis vähe sensatsioone oleks välja imetud.

    No enam suuremat silmakirjalikkust annab otsida. Ma loodan, et mu kommentaari ei kustutata, sest see on tehtud vähemalt oma nime alt.

    VastaKustuta
  26. Tere, esimene Kaur. Ma ei tea, kes sa oled. Aga ma tahtsin kirjutada siia täpselt samasuguse ja samasisulise kommentaari.

    Postimehe ajakirjanik süüdistamas televisiooni kõmujanus - kuld, puhas kuld.

    VastaKustuta
  27. Anonüümne17:05

    Blogi administraator eemaldas selle kommentaari.

    VastaKustuta
  28. Anonüümne17:17

    Vastus on lihtne - Vabariigi kodanikel polegi kunagi mingit fookust. See ei käi üldse vaid viimase dopingusaate kohta. Nad võivad ette võtta ükskõik mis teema ja asi muutub ümmarguseks heietamiseks. Saates puudub igasugune konkreetsus ja teravik. Ma olen seda tähele pannud ka muude teemade puhul. Ja televaatajatest helistajad ja kommentaatorid ei anna samuti midagi juurde, pigem on segavaks elemendiks.

    VastaKustuta
  29. Anonüümne18:05

    Blogi administraator eemaldas selle kommentaari.

    VastaKustuta
  30. Anonüümne19:19

    Serbia korvpallur Siladinovic soovib Eesti koondisse. Mees on Eestis juba elanud ja mänginud. Mõistagi maksuvabalt. Eesti on hea maa. Siin ei pea sportlased makse maksma. Isegi neegrid mitte

    VastaKustuta
  31. lihtne eesti mees19:52

    Ei vaata enam ammu saadet "Vabariigi kodanikud", samal ajal R2-s eetris olev "Rahva Oma Kaitse" on tunduvalt parem meelelahutus ja ka päevakajalisust pole selles saates vähem. Eile siiski vaatasin ja peab tõdema, et hr.Pulleritsul on õigus, saatel puudus sisu ja fookus, hr.Rannamäe üritab küll etendada teravust saatekülaliste poolelt lauselt katkestamisega, aga tundub, et saade oli tehtud pigem selleks, et keegi ei saaks teha Rahvusringhäälingule etteheiteid "aktuaalse" teema kajastamata jätmise pärast. Teemat ennast aga vist tegelikult eriti ei olegi, kuigi EPL ja Delfi koostöös seda igati pushida üritavad. Pigem tekib mitmeid küsimusi ajakirjanike eetika ja nende väljaannete usaldusväärsuse kohta:
    1)kas tegu ei ole mitte Bernatski väljapressimiskatsele kaasaaitamisega?
    2)miks keerati algul nimetatud väljaannetes kommenteerimine kinni, viidates eetikale ja vajadusega kaitsta kahtlusaluseid ja siis äkki kuulutati lindpriiks hr.Olle, keda võivad kottida nii ajakirjandus, kui kommenteerijad järsku avanenud kommentaariumites. Pr.Anvelt küll väitis, et tema ja EPL ei ole hr.Ollet dopingutarvitamises süüdistanud, aga jäägu see tema südametunnistusele, mille ärkamisele ta eile nii väga lootis.
    3)Väga kummalisena tundub info tilk-tilgahaaval avaldamine, vägisi jääb mulje, et dopinguskandaali pushimisega üritatakse lihtsalt tõsta müüginumbreid ja klikkide arvu, tõendusmaterjali aga kipub vist nappima, ega muidu pöördutaks lugejate poole palvega anda teada, kui kellelgi on infot dopingutarvitamise kohta.

    VastaKustuta
  32. Anonüümne20:00

    "Pr.Anvelt küll väitis, et tema ja EPL ei ole hr.Ollet dopingutarvitamises süüdistanud, aga jäägu see tema südametunnistusele, mille ärkamisele ta eile nii väga lootis."

    Good point.

    Kui EPL hr Ollet dopingutarvitamises ei süüdista, siis kas nad mitte ei urgitse hr Olle rahaasjades niisama, asja eest teist taga?

    Kui EPL hr Ollet dopingutarvitamises ei süüdista, mis on üldse hr Olle temaatikasse sissetoomise mõte?

    T.

    VastaKustuta
  33. lihtne eesti mees20:04

    Muide, Olle kottimine jätkub ka homses Päevalehes:
    http://epl.delfi.ee/news/sport/homses-paevalehes-kui-palju-teenis-raul-olle-taoline-tipp-eesti-suusatamise-hiilgeajal-2000-ndate-algul.d?id=676185

    VastaKustuta
  34. Anonüümne20:08

    PP kriitika sisulisest küljest on muidugi õiguststud, kuid teisalt - kuidas peaks PP nüüd, doping vol.2 alal olema või toimetama? Vol.1 ajal blogides kaks aastat kamaruškat vihtuda ja vaid TÜ kollegide umbusu tõttu lõpuks ämbreid kolistada pole just meeldiv. Pealegi, kas ehk tasuks nüüd D. vol.2 asjus hoida edasi "siin on ju ainult sõna vastu sõna" hoiakut - ehk EPL kolistab ka ämbreid, ERR juba kolistab. Kuigi ERR-i kolin võib vabalt olla kutsung - kutsung uuele, riigi poolt finantseeritud e-meediale, kus ollakse info jagamisel kiired (kuidas PM-i endine tunnuslause kõlaski?) ja kaasaegsed...

    VastaKustuta
  35. Anonüümne20:09

    ...kuid nii paradoksaalne kui see ka ei tundu, vol.2 puhul tundub olevat pettuse avastamise tõenäosus suurem:
    1. Tõendeid on vist rohkem (eelkõige kaudseid) - riidu läinud ärimehed paiskavad üha uusi asjolusid letti. Vs vol. 1 ajal vilepuhutud surmkindad D-proovid - mida enam uurida! 2. Nüüd on need tippfunktsionärid tasalülitatud, kes võiksid takistada ebameeldiva tõe väljatulemist. Eelmisel korral suures hasardis avalikustati ju WADA sõsarameti vilepuhuja, mida Port oleks saanud siis edasi uurida?

    VastaKustuta
  36. Anonüümne21:29

    Blogi administraator eemaldas selle kommentaari.

    VastaKustuta
  37. Anonüümne21:36

    PM: Norras lahvatas suur dopinguskandaal.
    http://sport.postimees.ee/2662818/norras-lahvatas-suur-dopinguskandaal

    Sellega langeb siis ka viimane müüt...

    VastaKustuta
  38. Anonüümne21:55

    Postimees, näe ka tilgutama hakanud
    "Pikemalt loe homsest Postimehe paberlehest." -- aga miks? Norra lehed veebis + Google Translate.

    VastaKustuta
  39. Anonüümne22:01

    21:29-le
    Arterit teeks paremini ilmeslt naistoimetajad ;), "Maraton" ja suusablogi - käed eemale :)

    VastaKustuta
  40. Anonüümne22:06

    "Mads Drange ei maini nimesid esinejad oma raamatus." - VG.no, tõlgitud Google Translate abil.
    Millest tühipaugutamine Postimehe poolt, Priit?

    VastaKustuta
  41. Anonüümne22:14

    Huvitav, et digitaalmeedia ajastul on Eesti juhtivas päevalehes on ajakirjanikud, kes tahavad elektroonilises Norra meedias eile ilmunud sõnumeid pakkuda homses paberlehes. Nii pikalt tänapäeval ajalehte ei tee.

    VastaKustuta
  42. Anonüümne22:14

    See on puhas meelelahutus ja nii tulebki võtta, milleks üle tramatiseerida ja mingeid fookuseid otsida. Kui see meelt ei lahuta, siis tuleb nupule vajutada.

    Vägisi jääb mulje, et Postimehel ei mahu hinge, et Bernatski teema pole nende algatus ja nende käes.

    VastaKustuta
  43. Anonüümne22:27

    Piand ikka natu hoogu, 22:06.
    Fjordide maalt hakkab varsti sellist virtsa üles viskama, et sa ei jõua trollide nimesid enam kokku lugedagi.
    Norrakate pikk omavo(a)litsemine talispordis on teinud neist kõikide teiste osapoolte suurima vaenlase, mis tähendab, et huvitatud pooli on sedavõrd palju, et seda jama enam ära ei peida...

    VastaKustuta
  44. Neiu Mari22:33

    Üks pilt räägib rohkem kui tuhat sõna. Vaadake daamide nägusid ja rohkem pole vaja midagi lisada:
    http://www.vg.no/sport/ski/langrenn/artikkel.php?artid=10149964

    VastaKustuta
  45. Anonüümne22:34

    Mads Drange raamatu näol on tõenäoliselt FSB erioperatsiooniga, mis ajastatud Sotši olümpia ette. Aga miks Postimees ei kirjuta doktor Kõksi laboris käivast ülisalajasest uuringuprogrammist, mille käigus luuakse dopinguaine, mis on absoluutselt avastamatu? Võiks Toomemäel ülikooli akende taga luuramas käia, mis seal toimub.

    VastaKustuta
  46. Anonüümne23:02

    Sotši olümpia ette on ka WADAlt mõni uudis tulemas.
    Nii saab see spordi lahutamatuks osaks ja varsti ei jõuta sellele enam reageerida.

    PP, kuida suusavorm, mis plaanid Viru maratoniga, turist või võistleja?

    VastaKustuta
  47. Anonüümne23:12

    PP, intervjuude ette valmistamine võtab küll aega, aga miks ei ole mullusuvist intervjuud Kuzminiga senimaani avaldatud? Seda ootaks huviga!

    VastaKustuta
  48. Anonüümne01:23

    Kui fookust ei ole, siis tuleb kutsuda фокусник. Aga Priit, ütle parem midagi meestele, kes Mõedakule ja Kõrvemaale end ette valmistavad. Millist suuska valida? Määre? Kas jääd oma arvamuse juurde, et kes maratonile pileti ostavad, on lollid, või pead oma sõnu sööma.

    VastaKustuta
  49. Nii Mõedaku kui Kõrvemaa jäävad minu poolest sõitmata. Nagu Postimees ütles: loe täpsemalt järgnevates (NB: see ei tähenda, et järgnevas, ja see ei tähenda, et homme!) blogisissekannetes.

    VastaKustuta
  50. Karl Eduard08:54

    Üks pilt räägib rohkem kui tuhat sõna. Vaadake daamide nägusid ja rohkem pole vaja midagi lisada:
    http://www.vg.no/sport/ski/langrenn/artikkel.php?artid=10149964


    No räägi täpsemalt mida sa neis nägudes näed? Oled psühholoog järsku? Seleta siis lähemalt.

    VastaKustuta
  51. Anonüümne09:11

    Just seleta mida need näod siis reedavad?
    Veerpalu istus samasuguse näoga, aga näed tema osutus puhtaks

    VastaKustuta
  52. Anonüümne09:30

    Aga Priit, sõida ikka Mõedakul! Kui eriti ei jõua, võta lihtsalt number enne finišit ära ja oled kõva mees edasi!

    VastaKustuta
  53. Anonüümne12:32

    Minu arust oleks teema õige nimi. Kuidas ajakirjandus peedistab ja vägistab Eesti spordi ära.

    VastaKustuta
  54. Anonüümne12:41

    Veerpalu istus väga konkreetse süüdistusega laua taga aga need daamid?
    Selleks, et natukene mõista, pole vaja olla psühholoog.

    VastaKustuta
  55. Jakup09:25

    Priit, pane mõni shokeeriv uudis ka sisse, muidu need laiskvorstid ei viitsi kammenteerida ega midagist.

    VastaKustuta
  56. Anonüümne09:40

    Kalev/Cramo läheb varsti haamri alla ja kõik pannakse vangi!

    VastaKustuta
  57. Ugrepov09:43

    Kalev/Cramo läheb varsti haamri alla ja kõik pannakse vangi!

    Kahju ei ole mitte üks raas. Need pole meie poisid seal Kräämus

    VastaKustuta
  58. Anonüümne20:06

    Huumori kõrgpilotaaž.

    Õhtuleht 2.0i (tuntud ka kui Postimehe) sporditoimetust, kus latt juba Mariaani süviku põhjani langetatud (viimane pealkiri "Video: Ronaldo kallim keeldus Barcelona fännihüüdu suhu võtmast" ja tissipilt juures, autoriks fantoomajakirjanik Risto Mehine), positsioneeritakse kõrgemale, kui ERR.

    Lubage naerda.

    VastaKustuta