Lehed

esmaspäev, veebruar 03, 2014

Pullerits: Kus tegi Mati Alaver Veerpalu saagas saatusliku vea?

Kogu Andrus Veerpalu dopingusaaga vältel on üks küsimus püsinud siiamaani vastuseta. Nii Eesti tippsuusatajad kui spordiajakirjanikud on rääkinud, et Mati Alaver suhtus Veerpalusse alati nagu oma poega (keda tal endal pole olnud). Kummaline ongi see, et kui Veerpalu sattus dopinguprooviga plindrisse, kadus Alaver ühtäkki areenilt, jättes Veerpalu nagu kulunud hilbu üksinda nööri peale tuulte kätte ripuma, ja enamgi veel – lükkas enda asemel esiplaanile Raul Olle, kuulutades ennast sisuliselt olematuks ja unustatud ja tähtsusetuks persooniks, kel ei ole põletaval teemal midagi öelda.

Kui Alaver suhtus tõepoolest Veerpalusse isalikult – ja seda nägid kindlasti ka kaugemal seisjad, et suhtus –, siis miks ta hülgas oma lemmiku tollele kõige raskemal ajal?

Ma ei kujuta hästi, et oleksin samamoodi käitunud. Kui ma tean, et mu lemmik on täiesti põhjendamatult ja ebaõiglaselt vahele jäänud, siis oleks ju loogiline teda iga hinna eest kaitsta, ja mitte ainult sel moel, et panna tema heaks tööle teadlaste armee, sest tolle armee sõjakäigu resultaadid selguvad alles pika aja möödudes, kui üldse selguvad; vaid arvestades, et seni toimub jõujoonte paika panek avaliku arvamuse areenil – ja avaliku arvamuse kujundamisel pole võimsamat relva kui massimeedia ehk ajakirjandus (ja kui arvamus on lõpuks kujunenud, siis seda muuta on ääretult raske, kui mitte võimatu – seda õpetas mulle Marju Lauristin ülikoolis juba 1980. aastate lõpus vene ajal) –, siis oli elementaarselt vale samm ajakirjandust ignoreerida ja selle eest peitu pugeda.

Jah, Alaver ilmus pressikonverentsile. Aga pressikonverents on formaalne sündmus. Tiit Hennoste liigitab oma «Reporteri käsiraamatus» pressikonverentsi pseudosündmuste kilda, ja ma nõustun temaga. Pressikonverentsidel ei saa asju usalduslikult selgeks rääkida, sest seal, suures ringis, ei teki inimeste vahel mitteformaalset, intiimset sidet. Ja siit jõuame selleni, mida Alaver oleks pidanud tegema, kui ta oleks tõepoolest soovinud Veerpalu aidata ja kaitsta, ja mida temasugune haritud ja meediasuhtluses kogenud mees oleks pidanud tingimata ära tabama – aga miks ta teda ei kaitsnud?

Elementaarne oleks olnud teha end kättesaadavaks kõigile nn võtmeajakirjanikele. Elementaarne oleks olnud olla vargsi, mitte pealesuruvalt proaktiivne. See tähendab, et ta oleks pidanud alustama kiiresti individuaalsuhtlust kõigi teemat kajastanud ajakirjanike ja veelgi parem, kui ka oluliste väljaannete juhtivtoimetajatega. Kui Alaver oleks saanud kokku näiteks Jaan Martinsoni ja Peep Pahvi ja Tuuli Kochi ja Merit Kopliga (kõige parem, kui igaühega eraldi, sest sedasi, üks ühele, on mõjutamine lihtsam kui üksinda kolme-nelja inimese vastu istudes), oleks rääkinud neile ausalt, ilma keerutamata – ja sugugi mitte sel eesmärgil, et anda ametlik intervjuu, vaid n-ö taustaks, asjade paremini mõistetavaks tegemiseks –, kuidas tema arvates kogu see hull olukord on tekkinud, oleks neile silma vaadanud, oleks vastanud kõigile teravatele küsimustele, oleks selgitanud, oleks andnud omapoolse argumenteeritud vaate asjadele, siis on loogiline ja inimlik, et teema kajastajad ja kajastuse üle otsustajad oleks näinud laiemalt kogu temaatika keerukust, mitmetahulisust, oleks tänu inimlikule sidemele rohkem ka kannatajat poolt mõistnud.

Kuna see kõik jäi tegemata, sai ajakirjandus avaliku arvamuse kujundajana tegutseda nii, nagu instinktid teda juhtisid, ja hullem veel: kuna kannatanud pool vaikis ja puges n-ö põõsasse, siis see vaid võimendas ajakirjanduses arvamust ja hoiakut ja suhtumist, et ilmselt meie eest midagi varjatakse. Ja seal, kus ajakirjandus haistab varjamist ja petmist ja tüssamist, on tal lausa kohustus muutuda eriti agressiivseks, sest kõik, mida üritatakse rahva eest peita, tuleb püüda päevavalgele kiskuda – selles seisnebki demokraatia olemus.

Nüüd on suur küsimus: miks Alaver peitu puges, miks ta ei olnud enam samasugune vastutulelik suhtleja, nagu ta varem oli olnud, kas ta püüdis areenilt kadudes midagi varjata või tundis ebamugavust, kui peaks tõepoolest kogu tõde rääkima?

Te võite öelda, et see kõik on spekulatsioon, ja küsida, millega ma oma mõttearendust tõestan. Kuid seda küsides peate arvestama, et inimsuhtlus ei toimu ainult verbaalselt. Inimsuhtluses mängivad rolli ka muud, mitteverbaalsed mehhanismid, mis teinekord on palju kõnekamad kui verbaalsed. Öeldakse isegi, et 20 protsenti inimsuhtlusest toimub verbaalselt ja 80 protsenti mitteverbaalselt. Oma eelnevas mõttearenduses lähtungi 80 protsendi ulatuses tollest mitteverbaalsest keelest.

Teisalt on jällegi kummaline, et nii paljud ründavad Kristjan Porti ja kahtlevad tema tegutsemise motiivides. Tunnistan, et ei ole Portiga eales silmast silma kohtunud, küll aga olen lugenud enamikku tema viimase aja kirjutisi, vaadanud tema esinemisi televisioonis ning vestelnud temaga paar korda telefonitsi. Mul on tekkinud arusaam, et tegemist on väga korrektse, ausa ja põhimõttekindla inimesega.

Kas sellised positiivsete omadustega inimesed meeldivad kõigile? Kahjuks mitte. Pigem vastupidi. Elu on näidanud, et korrektsetel, ausatel ja põhimõttekindlatel inimestel on pigem rohkem vastaseid kui toetajaid. Miks? Sest enamik ei küüni nende standardi ehk tasemeni. Enamik ei ole korrektsed, paljud ei ole ausad, veelgi vähem on ilmselt põhimõttekindlaid. Liiga palju leidub slikerdajaid, vusserdajaid, tüssajaid, petjaid, konformiste ja oportuniste (vt spordistipendiumid, firmaautodega spordiüritustel käimine, maksude nn optimeerimine ja neist hoidumine – ja kõige selle õigustajad; [ja need on vaid üksikud näited]).

Ausatel, korrektsetel ja põhimõttekindlatel inimestel ongi kohati raskem. Tean seda omast käestki. Sest nad ei ole nõus muganduma, ebaaususe jms-ga kohanduma, ja kuna nad seda ei tee, siis jäävad nad teistele, kes seda teevad, pahatihti hambusse.

Aga nad saavad endale ausalt silma vaadata. Nad ei pea vaatama peljates selja taha, et mis nüüd minu minevikust välja kaevatakse. Nad ei pea kartma, et neil on kapis luukered, mis võivad neid jääda elu lõpuni kummitama. Ja nende südametunnistusele ei jää seda ülirasket koormat, et nad on teisi petnud, nad on teisi lollitanud, nad on oma tulemused saavutanud sohki tehes – et tegelikult on nad kõige lihtlabasemad valemängurid, kelle võidukas tulemus toetub vaid sellele, et paljud, kellel pole ausust ja korrektsust ega ka põhimõtteid, ei taha nende räpastest tegudest lihtsalt teada, vaid eelistavad elada enda loodud pettemaailmas, kus on oma koht nii petmistel kui varjamistel kui tüssamistel, kuid ühe klausliga – sellest ei tohi valjult ja avalikult rääkida.
******
Utah State Route 128, Moab, Utah. 23. aprill 2012. Pildistanud Priit Pullerits. (Suuremalt vaatamiseks klikkida pildile.)

Foto 1: Andrus Veerpalu juhendamas mullu augustis Jõulumäel noorte suusatajate treeningut. Foto autor: Teet Malsroos, Õhtuleht/Scanpix
Foto 2: Andrus Veerpalu ja Mati Alaver pressikonverentsil 23. augustil 2011. Foto autor: Mihkel Maripuu, Postimees/Scanpix
Foto 3: Mati Alaver kaks aastat tagasi Otepää MK-etapi eelsel treeningul. Foto autor: Tairo Lutter, Õhtuleht/Scanpix 
Foto 4: Mati Alaver pressikonverentsil 23. augustil 2011. Foto autor: Tairo Lutter, Õhtuleht/Scanpix
Foto 5: Mati Alaver saabumas kaks aastat võistlustele Mammastes. Foto autor: Tairo Lutter, Õhtuleht/Scanpi

75 kommentaari:

  1. Anonüümne10:47

    PP, miks seda tagantjärgi tarkust oma sõbrale kohe ei jaganud?

    VastaKustuta
  2. Anonüümne11:00

    Miks kirjutas reformierakondlane Maruste selle arvamusloo?

    http://epl.delfi.ee/news/arvamus/rait-maruste-lopetame-lootusetu-dopingujahi.d?id=67731607

    VastaKustuta
  3. Anonüümne11:11

    Kas Port peaks Veerpalu juhtumis kuriteoteate esitama?

    Aga üldiselt me nokime siin nina ja imetleme naba, kui kõik teised on juba kaugel ees.

    ARD andmeil on tegu nii-öelda superkasvuhormooniga, mis on tavalisest kasvuhormoonist kaks korda tõhusam. Lisaks on see seni dopinguküttidele tuvastamatu.

    http://sport.postimees.ee/2683334/venemaa-teadlane-muub-uut-superkasvuhormooni-mis-on-dopingukuttidele-markamatu

    VastaKustuta
  4. Anonüümne11:19

    Mõni võiks võtta ja sirvida vanu Kroonikaid, kus on Otepää MK-etapil VIP-telgis tehtud galeriid. See on võrgustik, mille juurde kuuluvad lahutamatult majad ja suvilad Otepää ümbruse kaunites kohtades, sponsor- ja võimusuhted ning poliitika. Ja suusasport, mille paistel oli paljudel end hea soojendada. Kuivõrd võrgustumine on nii tihe, siis ei maksa sealt midagi oodata. Analoogia erakondade rahastamisskandaalidega. Vastuse leiab kasvõi selles, kui vaadata, kes elavad Tartus Elva tänaval lähestikku majades? Alaver, Seli ja Ansip. Loomulikult, vanad sõbrad.

    VastaKustuta
  5. Anonüümne11:24

    Blogi administraator eemaldas selle kommentaari.

    VastaKustuta
  6. Anonüümne11:36

    Kuule Port ka ju susserdas. Kõigepealt tema agentuuri juhtivinimene valetas ajakirjanikele, et Veerpalu dopinguproovist ei tea midagi, see oli see Berendsen. Hiljem esines Port ETVs ja valetas otse pildis, et tema inimesed ei teadnud positiivsest proovist ja seletas, mis teed pidi see teadmine liigub, et kõigepealt kas FIS või kohalik antidopinguagentuur saab teada ning seekord siis tuli teade ilmselt FISist. Ole ettevaatlik Priit, see mees muigab ekraani ees ja silma pilgutamata valetab.

    VastaKustuta
  7. Anonüümne11:39

    See oli Pordil sunnitud hädavale ja ei lähe arvesse!

    VastaKustuta
  8. Anonüümne12:00

    http://www.teamtynell.se/wp-content/uploads/2014/02/1601116_711768845529700_1434503290_n.jpg

    VastaKustuta
  9. 11:24, selline sõnakasutus Veerpalu kohta ei ole mulle vastuvõetav, arvake temast mida tahate. Sellist siin teise inimese kohta väljenduda ma ei luba.

    Maruste kuulutab dopingujahi lootusetuks...? Lootus pidi surema viimasena. Teiseks, Maruste on a) jurist ja b) Reformi mees - see seletab paljutki. Maruste tegi minu silmis oma margi täis juba siis, kui ta EPLis kurtis, et Eesti võtab liiga vähe kolmandatest riikidest igasuguseid migrante ja põgenikke vastu. See mees on minu silmis Eesti suurimaid sisevaenlasi.

    VastaKustuta
  10. Anonüümne12:03

    Priit palun ära enam Veerpalu teemat kommenteeri! Enne kui midagi uut pole öelda, pole mõtet ka vana rasva peal liugu lasta.

    Uued KH numbrid on sama haavatavad kui vanad!

    AV puhul on asja point selles, et kui A ja B proovi tulemused erinevad üle 30% ei ole need võrreldavad! Vahet pole mis piirnormid näitavad.

    Libedat suuska

    VastaKustuta
  11. Anonüümne12:41

    Priit Pullerits peab end ausaks, korrektseks ja põhimõttekindlaks. Julge avaldus. Jo PP teab enda kohta midagi sellist, mida ta lugejatele seni rääkinud pole.

    VastaKustuta
  12. Anonüümne12:42

    100 pross nõus Sinuga. Port ja temataoliseid on kindlasti vähemuses. Inimesed on harjunud nihvima vaid omakasule mõtlema. Sellist meelsust kohtab igal pool. Ja väga raske on noil inimestel üldises karjas hakkama saama. Võib isegi öelda nii, et nad tunnevad ennast diskrimineerituna. Pahatihti nad ei sobi kollektiivi ja neist üritatakse vabaneda. See on eraldi teema, mida võiks laiemalt käsitleda.

    VastaKustuta
  13. Anonüümne12:52

    16. Alutaguse Maraton toimub vaatamata keerulistele lumeoludele. Maraton sõidetakse VABATEHNIKAS.

    VastaKustuta
  14. Anonüümne14:35

    12.02
    kurb on see, et Veerpalu kehastab eesti sporti

    VastaKustuta
  15. Anonüümne14:48

    Kas ta peaks endale kuuli pähe laskma?
    On ta kuskil püünele trüginud?

    VastaKustuta
  16. Anonüümne14:50

    Alutagusel tuleb rongisõit, kitsal rajal möödumisvariandid üsna vähestes kohtades. Alles lõpu eel püsiradadel ruumi pisut rohkem.

    VastaKustuta
  17. Anonüümne15:11

    Hetkel on noorhärra ju OM-l, mitte pensil

    VastaKustuta
  18. Anonüümne15:32

    Ripuma - rippuma

    Kas hetkel käimasolevat faasi võib nimetada "tunnista avalikult üles" faasiks?

    Mina isiklikult arvan, et see aeg ei ole kaugel, kui suud rääkima hakkavad. Hetkel võib käia veel üles tunnistamiseks ettevalmistav faas. Et "kaalul on liiga palju" üritatakse muuta "kaalul on palju"'ks.

    Ei ole ju võimalik, et Veerpalu on 3 aastat ühel ja samal seisukohal. "Mul pole õrna aimugi miks selline olukord tekkis". Kindlasti on tal selle ajaga "õrn aim" tekkinud.

    Minu jaoks muutis palju mu enda reaktsioon sellele, kui ma päev või paar enne uute piirnormide uudist nägin Veerpalu allkirjaga dresside reklaami.
    See reaktsioon oli vastupidine sellele kui ma näen Kalle Palanderi, Bjørn Dæhlie, Lasse Kjus kaubamärgiga tooteid.

    Millal võiks Veerpalult küsida küsimuse:"Kas Te olete tarbinud midagi sellist, mille kohta Te ei tea, mis see oli ja mis võis sooritusvõimet keelatud viisil tõsta"?


    B-to

    VastaKustuta
  19. Anonüümne16:03

    15:32 Bjørn Dæhlie sõitis omal ajal poole-meetrine tatilint suus rippumas. See ei tekita sus kõhklusi kui tema nimega riideid vaatad.

    VastaKustuta
  20. Anonüümne16:14

    Absoluutselt mitte.
    Sest tema on praegu tohutult palju väiksemate kahtlustega puhas.

    Ma veel tati pikkuse järgi patustajaid ei püüaks.
    Mul ka tatt venib, kui kõrge pulsiga krossil ei taha üldist ja hingamisrütmi segi ajada.

    B-to

    VastaKustuta
  21. Anonüümne16:21

    14.48 kannatab ilmselt raskekujulise haugimälusündroomi käes.
    Meenutagem: Eesti koondise vormis Otepää MK testirajale trügimine, 2013 aasta tipphetkeks spordis kandideerimine (ja ärge tulge nüüd ütlema, et seda tema endaga ei kooskõlastatud), dresside keiss muidugi kirsiks tordil.
    Priidult väga hea lugu seekord.

    VastaKustuta
  22. Anonüümne16:39

    Elatist on vaja teenida ja seda nüüd püünele trügimiseks nimetada on liialdus.
    Aga rääkimisse ma ei usu, pole mingit põhjust ja ka survet, mida see annab?

    VastaKustuta
  23. Aitäh, 16:21, ma arvan ise ka, tagasihoidlikult, mitte ennast upitavalt, et tänane sissekanne on nii hea, et see võiks vabalt ületada ka ajakirjanduse lati. Sest siin on õpetlikku iva ja see vaatab asja laiemalt, mitte ainult kitsalt spordi vaatevinklist, eriti see tagumine osa, mis käsitleb Porti ja ausate, põhimõttekindlate inimestega seonduvat.

    Alarmeeriv on see, et levimas on pragmaatiline künism, mille kaheks elavaks supernäiteks on tänase Eesti Päevalehe arvamusküljel ilmunud Krister Parise ja Rait Maruste lood. Paris õigustab topeltkodakondsuse jagamist Eestis, Maruste arvab, et las sportlased panevad aga pealegi dopingut, kontrolligem vaid alla 21-aastaseid. Maruste mõttelaad on primitiiv-barbaarne (ma loodan, et äkki keegi juhib sellele ta tähelepanu): las inimesed spordivad end raha ja kuulsuse nimel surnuks, meil on lõbus ja huvitav vaadata. Nii võisid mõelda oma rikutuses (ja rikutud nad olid) Rooma keisrid, kes lasid gladiaatoritel end ja rahvast lõbustada. Parise kombel topeltkodakondsuse õigustajad vaatavad aga järjekindlalt mööda kõige olulisemast küsimusest: kui noorel mehel on Eesti ja Venemaa kodakondsus, siis kummal riigil on õigus ta sõjaolukorras enda püssi alla kutsuda? Kas noor mees, kes lisaks Venemaa kodakondsusele saab ka Eesti kodakondsuse, valib sõjaolukorras lojaalsuse Eestile või Venemaale? (Mäletate, seda küsis Mihkel Raud "Kolmeraudses" kahelt vene noormehelt ja nood jäid talle vastuse võlgu.) Ütlete, et ega see, kui tal ei ole Eesti kodakondsust, takista tal samuti Eesti vastu olemast. Jah, ei takista. Aga just selles tuum ongi: miks anda Eesti kodakondsus neile, kes sisimas ei ole Eestile lojaalsed, vaid on valmis Eestile noa selga lööma? Miks me laseme Eesti saatuse määramisel sõna sekka öelda ka neil (riigikogu valimistel), kes ei pea silmas Eesti huve, vaid kes esindavad Eesti-vastaseid huve (ja Venemaa on Eesti peamine julgeolekuoht, selle üle ei maksa hakata diskuteerimagi)? Argument, et väidetavalt pooltes maailma riikides on topeltkodakondsus, ei ole tõsiseltvõetav argument. Sest pooltes ju ei ole! Ja teiseks, maailmas on igasuguseid imelikke asju, näiteks homoabielusid, see ei tähenda, et meil Eestis peab samamoodi olema. Ei pea. Jäägem endale kindlaks, nagu ma kirjutasin oma seekordse sissekande lõpus, ja säilitagem oma väärikus.

    VastaKustuta
  24. Anonüümne18:07

    Sel pühapäeval toimuvad 43. Tartu Maratoni avatud raja sõit, 3. Tartu Teatemaraton ja TervisPlussi 13. Tartu Maratoni Naistesõit Ida-Virumaal, Alutagusel.

    VastaKustuta
  25. Anonüümne18:12

    43. Tartu Maratoni rajad kaks nädalat enne maratoni

    http://www.youtube.com/watch?v=YnMNYwA6Xeo&feature=youtu.be

    VastaKustuta
  26. Anonüümne18:41

    Räägime Pordi kristalsest aususest siis edasi, kui ta on avalikkusele selgitanud, kuidas teave tema agentuurist dopingreegleid rikkudes ajakirjandusse tilgub. Ja arusaamatu on kuidas nii otsekohased ja sirgeseljalised kodanikud lihtlabaselt pigistavad silmad kinni fakti ees, et hinnanguliselt on topeltkodakondsusega isikuid, kellel üheks kodakondsuseks Eesti oma 100 000 ringis. Ehk oleks siiski parem, kui me vähemalt teaks, kes nad konkreetselt on.

    VastaKustuta
  27. Anonüümne18:42

    Ma ei kaitse siinkohal Veerpalud, kuid siiski...
    Mina ei mõista kuidas annab üks ja sama dopinguproov 2 nii erinevat tulemust? See erinevus on ju suisa 50%.
    Kui ma panen 32 kg sangpommi kaalule, siis esimesel kaalumisel on tulemuseks 32 kg ja teisel 24 kg???

    Ok, läheme inimorganismi juurde. Oletame, et mõõdan 2 korda järjest vererõhku, esinene kord on 180/120 ja teinekord on 120/80. No ei ole loogiline.
    Kui sellel kasvuhormooni testil on tõesti mingid erisused, siis on ka suht võimatu mingeid piirnorme määrata.


    Kui mõelda veel niipidi, et kas tõesti WADA pole kunagi eksinud. Mina ei tea küll ühtegi juhtumit, kus süütu tegelane määratakse süüdi. Inimesed on vangiski süütult istunud, aga WADA ei eksi kunagi?
    Ma ei tea kas Veerpalu pani doppi või ei pannud. Aga see test tundub minujaoks väga kummaline.

    VastaKustuta
  28. Anonüümne19:30

    Jah, kummalisi asju on palju. Kui mind süüdistatakse ja tunnen, et olen tegelikult süütu, siis ma püüan koheselt õigust jalule seada ja võitlen selle eest. Ei poe põõsasse, ei hakka valetama, et jäin haigeks ja võistelda ei saa. Lasen koheselt teha kordustesti, lasen avada kõik oma varasemad proovid. Läbin kasvõi valededektori.

    VastaKustuta
  29. Anonüümne20:57

    Veerapalu case tõi tõesti minu kahtlused väga võimsalt esile - eestlane on pättrahvas... siuke sulirahvas, et vähe pole. Seda oli kurb tõdeda. Maksudest eemale hoidmine ilmestab seda väga hästi. Pole vahet, meie mees võidab, ärge kontrollige teda, las ta pääseb... ptui... iial enam ei pääse, mitte iial, ta ei ole enam puhas mees.

    Kogu kaitsemeeskond, Kõks ja keda vist Pullekas ka kaitses? "10 000 euri talle?" Jne. See ei olnud tõekomisjon, see oli kaitsekomisjon (Port toonitas seda korduvalt), ma ei usu iial ühtki sõna nende suust. Teadus sai maha müüdud sel hetkel. Aga jah, neid huvitab raha, positsioon jne, saavad nendega edasi tegeleda.

    Port on õige mees ja ajab õiget asja. Vassijad ei saa sellest iial aru, kiruvadki selleks, et end pätina tunnevad, esipätt on risti löödamas. Juba kumisevad kellad... kuulete?

    VastaKustuta
  30. Anonüümne21:29

    Ja siis veel imestatakse, miks mustlasrahvale MK-etappi ei anta ja Worldloppeti sarjas eemale hoitakse ..

    VastaKustuta
  31. Anonüümne21:59

    20:57 - väga nõus teiega. Olen ka ise siinsamas blogis aastate jooksul sarnast arvamust avaldanud. Hea meel oli teie arvamust lugeda.

    Dopinguga seonduv on kriminaalkorras karistatav. Varguse eest pannakse iga lihtne vennike vangi, aga petnud sportlane ja taustajõud (ehk siis kamp või gäng või kuidas seda kuritegelikus žargoonis peaks nimetatama) on rahvuskangelased. Ja seesama lihtne vennike on nõus, et tema maksurahast on korduvalt makstud spordivarastele preemiaid, mille eest soetatud varaga on kindlustatud endale eluaegne muretu äraelamine. Kui keeruline on sellest aru saada, aru ma ei saa.

    Aga Priidult väga hea lugu. Selle looga andis Priit asjale uue suuna. Kuigi ma isiklikult ei usu isepuhastumisse, ülestunnistuse võimalikkusesse, kasvõi kaudselt viitamisi. Kindlasti ei usu ma seda peakangelase poolt, kelle autogrammide ja naisega spordidressimüük näitab taas ilmekalt, et tõsiseid kõrvalekaldeid esineb eetikanormide piirväärtustesse mahtumises.

    Aga ikkagi tahaks uskuda ja loota, et kuskil on keegi, kes ei saa öösiti magada, kes teab tõde ja keda see piinab. Ja kellel on ühel päeval niipalju cojones et suu lahti teha.

    VastaKustuta
  32. Anonüümne22:14

    Meeldetuletuseks,.et Matil oli kandidatuur Vene koondise peatreeneri kohale, sestap ka mingil hetkel ""kohustus"" proovida end asjast distantseeruda.. Iseenesest kahju, huvitav oleks olnud tagantjärgi tark olles jälgida kasvuhormooni mõju sibularahva suusatajaile..

    VastaKustuta
  33. Anonüümne01:47

    Tublid-tublid! Nüüd saite küll kapsad ninast välja: "Mina ei tea küll ühtegi juhtumit, kus süütu tegelane määratakse süüdi"

    VastaKustuta
  34. Anonüümne06:49

    arvestades Alaverile tehtud pakkumist vene koondise osas tuleb asuda seisukohale,et Venemaa suusaopositsioon ongi AV case taga.
    priit

    VastaKustuta
  35. Anonüümne07:03

    Milleks on vaja kommentaaris jälle see homoteema üles tõsta? Kui kirjutate suusapededest, siis muid pedesid pole vaja käsitleda.

    VastaKustuta
  36. Anonüümne08:03

    Meditsiiniliste toimingute läbiviija on ikka vastava haridusega inimene (AV saaga puhul ei saa sellest üle ega ümber), dr.TK istub aga vagusi kui kult rukkis...

    VastaKustuta
  37. Anonüümne08:23

    Loogika ja matemaatika ei ole Priidu tugevamad küljed.
    Sõidan autoga miski 100 km/h spidomeetri järgi, tean et see valetab 7 km/h, seega on kiirus 93, mis, kui ideaalse mõõturiga mõõta peaks jääma lubatud veapiiridesse. Nüüd äkki peatab politsei kinni ja ütleb, et sõitsite 105ga, ma ütlen ei ole võimalik. Kas te mõõtsite ka teise kiirusemõõtjaga ja see on sama firma oma, see näitas 145 km/h, kuid vahet ei ole mõlema mõõteriistaga olete te kiirust ületanud, olete süüdi. Ma protesteerin, aga saage aru kui üks apraat näitas 105 ja teine 145, see on ju üüratu vahe, et äkki kolmas oleks näidanud 75. Vaadake kodanik, meil kolmandat ei ole ette nähtud on kaks, võib-olla kolmas olekski näidanud 75 ja mis siis, esimesed 2 on ikka üle.Lahe ju.

    VastaKustuta
  38. Anonüümne08:43

    08:23, ärge unustage, et AV puhul on need mõõteriistad WADA enda poolt endale müüdud ja "plommitud" tooted. Sellises olukorras on protesteerimine juba algusest peale banaalne katse, ole sa blogiautori fännatud sportlaste "isa" Alaver või muinasjutulise rahvavabariigi esindaja Do Ping.

    VastaKustuta
  39. Anonüümne09:07

    Kas Priit on valmis riskima, et intervjueerida seda arsti, mis ta nimi oligi, se dr. TK?
    Kui isegi seda pole tehtud, mis oleks elementaarne antud olukorras. Võib lõputult kiita PP sõnaosavust hea artikli puhul, kuid - see ei aita..

    VastaKustuta
  40. Jah, TK on intervjueeritud. Eelmise või üle-eelmise aasta Tartu maratoni lõpualas. Ta ei öelnud mitte midagi. Millega ma omakorda tahan teile, lihtsameelseile, öelda, et intervjueerimine ei anna sellistel puhkudel mitte midagi, sest inimene lihtsalt ei vasta, ja ma pole uurimisorgan, kellele on vähemasti mingi kohustus vastata, ent nagu ehk teate, tabab selgi juhul inimesi järsku tõsine mälukaotus.

    VastaKustuta
  41. Anonüümne09:14

    8:23, ärge looge omale asjatud pettekujutelmi. Kui te oleks võtnud vaevaks kohtumaterjali lugeda, näeksite isegi, et selline lihtsustatud analoogia ei pea paika.

    VastaKustuta
  42. Anonüümne09:24

    Kui see juhtum eesti rahvalt tema rahu võtab, siis on kohustus teist korda küsitleda, isegi kolmandat korda jne. viiendat, kuuendat..

    VastaKustuta
  43. Anonüümne09:32

    Tuleb anda nii nagu filmi Sügisball lõpus, pidevalt. Suhtekomöödiatele

    VastaKustuta
  44. Anonüümne09:40

    Kodakondsusküsimused on muidugi veidi teine teema, aga iva siingi. On kaheldav, kas suur osa kodakondsetest venelastest, kes ei valda siiani keelt või ei taha eesti keelt rääkida ega ole eestimeelsed on Eestile lojaalsed kodanikud. Tahan öelda seda, et kodakonduse saamisel ei ole enam mingitki seost inimese (loe venelase) lojaalsusel riigile. See protsess on muutunud formaalseks. Ja sellest vaatevniklist saan ma Marustest, Paristest, Tederitest ja teistest nendetaolistest aru, kes lähtuvad vaid pragmaatililisest künismist või nihilismist.

    VastaKustuta
  45. Anonüümne09:49

    Ja kumb variant on siis Eesti riigile parem: a)kas suur kogukond venekeelseid ebalojaalseid Eesti kodanike,b)hallipassimehi.

    VastaKustuta
  46. Värsket infot kah, muidu kobame pimeduses ja lahmite tühja:

    SA Eesti Antidoping: Uued kasvuhormooni piirväärtused ei ole veel ametlikult kinnitatud (pressiteade)

    Sihtasutuse Eesti Antidoping nõukogu arutas esmaspäeva pärastlõunal toimunud koosolekul kasvuhormooni testi uute piirväärtuste kasutuselevõtuga kaasnevaid õiguslikke aluseid ning pidas vajalikuks Andrus Veerpalu juhtumi teemal kõik võimalikud otsused edasi lükata, kuni uued piirväärtused on lõplikult kinnitatud ning WADA ja FIS on esitanud oma ametlikud seisukohad.

    SA Eesti Antidopingu nõukogu esinaise dr. Eve Undi sõnul on meedias viimastel päevadel levinud ennatlikku infot ja järeldusi uute kasvuhormooni piirväärtuste kasutuselevõtu ja Veerpalu juhtumi käsitlemisega seoses. „Tegelik seis on selline, et uued piirmäärad ei ole veel ametlikult kinnitatud - eelnevalt on nõutav vastava artikli aktsepteerimine rahvusvahelises eelretsenseeritavas teadusajakirjas. Seejärel saavad WADA ja testi tellija FIS võtta ametliku seisukoha Veerpalu juhtumi taasavamise või mitteavamise kohta. Kui nad otsustavad juhtumit mitte avada, aktsepteerib ka Eesti Antidoping seda otsust," ütles dr. Unt.

    Nõukogu esinaine dr. Unt märkis, et SA Eesti Antidopingul ei ole selles protsessis õiguslikku rolli. „Juhtumi taasavamise õigus on ainult WADA-l ja proovide tellijal, kelleks Veerpalu juhtumis oli FIS, mitte SA Eesti Antidoping. Seetõttu on ennatlikud ka meedias avaldatud väited, justkui edastaksime mingeid materjale uurimiseks EOK distsiplinaarkolleegiumile või prokuratuurile. Kui WADA ja FIS vastupidiselt seni avaldatud mitteametlikule infole siiski otsustavad juhtumi taasavada, juhiksid ikkagi nemad seda protsessi."

    Koosolekust võtsid osa Sihtasutuse Eesti Antidoping nõukogu esinaine Eve Unt, nõukogu liikmed Kristjan Port, Neinar Seli ja Tõnu Seil ning EOK esindajana Siim Sukles ja distsiplinaarkolleegiumi esimees Margus Mugu.

    VastaKustuta
  47. Anonüümne09:57

    Kõige tobedam on topeltkodakondsuse võimaliku lubamise küsimuses see, et ühelt poolt deklareerides selle seadusevastasust jagatakse teadlikult Eesti passe inimestele, kellel pole plaaniski oma olemasolevast kodakondsusest loobuda. Eesti saalihokikoondises on topeltkodakondsusega mängijaid kuus, võib mürki võtta, et ükski meist ei ole Rootsi kodakondsusest loobunud.
    http://www.ohtuleht.ee/563117/uus-valiseestlane-kommutas-eesti-saalihoki-10-korda-mmile

    VastaKustuta
  48. 09:49-le: b) - nendel pole valimistel häält, nad ei saa määrata meie Eesti riigi kurssi; a) - kui saavad kodakondsuse, muutuvad arvestatavaks ja legitiimseks jõuks ka meie Eesti riigis, saavad nt luua oma erakonna, saavad valimistel suunata meie Eesti riiki sinna, kuhu nemad soovivad (rohkem Venemaa rüppe, kuni kas või Ida-Virumaa autonoomiani välja, kehtestade seal vene keele de jure ja de facto riigikeeleks jne). Kuidas on sellest nii raske aru saada, aru ma ei saa!

    VastaKustuta
  49. Anonüümne10:02

    Miks näidud on erinevad ja variatiivus suur?
    "Kit 1 and Kit 2 have separate decision limits because they are coated with two distinct sets of antibodies".

    Mõõtmistulemuse erinevus on ju testi sisse kirjutatud (tulemused peavadki olema erinevad), ehk siis osa metoodikast ja sellest ka erinevad kittide piirmäärad.
    Sarnane mõõtmistulemuse erinevus ei laiene aga kaaludele, ega spidomeetritele, mis peaksidki mõõtma ühe tulemuse.

    VastaKustuta
  50. Anonüümne10:16

    Kit 1 ja Kit 2 peavadki erinema. Küll, aga ei tohi erineda Kit 1 A ja B proovi tulemus ning sama ka Kit 2 kohta.
    Port jälle hiilgab, kui lugeda Priidu 9:55 kommentaari ja lugeda Pordi ütlemisi ajakirjanduses, siis see mees paneb ikka konkreetselt segast. Tema pole öeldnu et tuleb uurima hakata, ajakirjanikud hoopis ütlesid, tema pole öelnud et uued piirmäärad kehtivad, ajakirjanikud jälle ütlesid.

    VastaKustuta
  51. Anonüümne10:35

    Kui dopingupanemine on kriminaalkuritegu, siis tulebki algatada kriminaalasi ja edasi juba politsei küsitleb, mitte ei mängita mingit lolli.

    VastaKustuta
  52. Anonüümne10:39

    Parafraseerides põhulõuga: "Nüüd siis tuli ära. Tuli ära uudis, mille tulekut loota võiski." Ehk et uute piirväärtuste näidud on hetkeseisuga teaduslikust ja õiguslikust vaatevinklist rotikaka. Ajakirjanikelt ja Pordilt - taas! - paras ämbrikolin.

    Lycka till!

    VastaKustuta
  53. Anonüümne10:51

    Kas see on mingi lasteaed?
    WADA ja FIS on öelnud, Meie jaoks on Veerpalu juhtum suletud.

    Kord seletab Port, et kaalub kuriteoteate tegemist prokuratuurile, nüüd ootab WADAlt ja FISilt kirja.
    Kuigi mõlemad on oma seisukohad välja öelnud ja vaevalt on need ka kirjas testsugused on.

    Ma saan aru Pordi hirmsast soovist rusikatega vehkida, aga nüüd peab ta need vist tasku tagasi panema, sest polegi alust midagi teha.

    Lugedes tema viimaseid avaldusi, ei saa Port oma rollist ise ka hästi aru.
    Ja mis usaldust see tekitab, kui nad ei julge selge juhtumiga edasi minna? Mitte mingisugust, samasugused susserdajad, nagu kõik. Pole neil endil ka mingisugust kindlust, et uuest ei kaota ja see oleks juba totaalne fiasko.
    Ja nii polegi mõtet kumbagi poolt uskuda. Sest mõlemad kompavad piire ja ka ületavad neid.


    VastaKustuta
  54. Anonüümne10:51

    Anonüümne 10:35 ütles "Kui dopingupanemine on kriminaalkuritegu, siis tulebki algatada kriminaalasi ja edasi juba politsei küsitleb, mitte ei mängita mingit lolli."

    EV karistuseadustiku järgi ei ole dopingu tarvitamine kuritegu, kuritegu on ainult dopingu tarvitamisele kallutamine. Kuidas seda mõista on muidugi iseasi.
    § 195. Kallutamine dopingu kasutamisele
    Ravimi väljakirjutamise eest kasutamiseks dopinguna spordis, samuti ravimi dopinguna kasutamisele kallutamise eest või ravimi dopinguna manustamiseks üleandmise eest –
    karistatakse rahalise karistusega.

    VastaKustuta
  55. Anonüümne11:00

    Võtke Hr Pordi väljaütlemised dopinguloo algusest peale etta ja te leiate suurel hulgal vasturääkivusi ja lausa otsest häma. Keegi võiks selle töö ära teha. Enamusele ajakirjandusest on Hr Port muidugi suur iidol ja vaevalt nad seda teevad.

    VastaKustuta
  56. Anonüümne11:19

    Juhtusin kuulama raadiost uudist, kuidas omavalitsusjuhid kutsuvad inimesi esitama ebaõigeid andmeid rahvastikuregistrisse. Ehk teisisõnu, kutsutakse ametiasutusele esitama isikliku kasu saamise eesmärgil valeandmeid, mille eest on võimalik karistusseadustiku kohaselt saada karistatud rahalise karistuse või ühe aastase vangistusega. Inimesi meelitatakse valeandmeid esitama nii raha kui maaga, nii tasuta bussi kui kinnisvaraga. Peaasi, et andmed oleks registris, tühja sest seadusest ja eetikast. Kõik ju valetavad, kõik kavaldavad, poliitikutest sportlasteni. Valetamine ja korruptsioon on saamaks normaalseks ühiskonna koostoimimise alustalaks. Kui tahad ellu jääda, siis valeta, peaasi, et vahele ei jää.

    Haapsalu linn alustas ennist elanikuks registreerimise kampaaniat, jagades loosiga kahele osavõtjale 276 eurot. "Kampaania ajal ennast sissekirjutanud inimene saab 276 eurot. Kuna inimesed on sellel aastal toonud põhjuse välja kirjutamisel Tallinna tasuta ühistransporti, siis 276 euroga saab sõita Haapsalust Tallinna aasta otsa tasuta. Mida see kõneleb????

    VastaKustuta
  57. Anonüümne11:28

    Mõni mees oma WADA-ga tahaks olla suurem ja tähtsam kui elu…
    „Küll on avaldanud soovi Veerpalu suhtes uue otsuse tegemist taotleda Eesti Antidopingu nõukogu liige Kristjan Port, kes kavatseb teha sellekohase avalduse Eesti Olümpiakomitee distsiplinaarkolleegiumile. Samuti kaalub Port kuriteoteate tegemist prokuratuurile…“
    http://sport.delfi.ee/news/suusatamine/eesti/wada-meie-jaoks-on-veerpalu-juhtum-suletud.d?id=67724741
    „SA Eesti Antidopingu nõukogu esinaise dr. Eve Undi sõnul on meedias viimastel päevadel levinud ennatlikku infot ja järeldusi uute kasvuhormooni piirväärtuste kasutuselevõtu ja Veerpalu juhtumi käsitlemisega seoses.“
    http://sport.delfi.ee/news/varia/muu/sa-eesti-antidoping-uued-kasvuhormooni-piirvaartused-ei-ole-veel-ametlikult-kinnitatud.d?id=67739885
    Et entusiastide jalad maa peale ulatuksid, võiks nad meenutada, et:
    1. Spordiseaduses on kirjas, et sportlane ja treener on kohustatud tundma ja järgima dopinguvastaseid reegleid ning dopingut tarvitanud sportlane kaotab võistluskeelu perioodiks õiguse riiklikele spordistipendiumidele ja -toetustele. Muid karistusi pole.
    2. Dopingu kasutamine pole Eestis kriminaliseeritud.
    3. EOK koos oma dopinguvastase distsiplinaarkolleegiumiga on MTÜ, kelle pädevus on seadusesse sisse kirjutamata. Väide, et positiivse dopingutesti andnud sportlasele määrab karistuse EOK distsiplinaarkomisjon, on kellegi soovunelm.
    4. WADA on eraõiguslik juriidiline isik. Ja meil tal puudub karistamise õigus.
    5. Maailma dopinguvastases koodeksis on kirjas, et dopinguga võivad tegelda vaid riiklikud organisatsioonid.
    Eestis selliseid ei ole.
    6. KarS § 195 alla A.V. ei käi, tervist rikkuda ei ole keelatud.

    VastaKustuta
  58. Anonüümne11:36

    Nõus Priiduga, hea lugu. Selles asi ongi, et inimesed , kes tahavad olla ausad ja põhimõttekindlad puudub perspektiiv. Edutatatakse mitte võimekaid, isemõtlejaid ja teokaid inimesi vaid pugejaid, intrigaane ja reetureid, keelepeksjaid. Tulemuseks on piinlik plejaad inimesi, kes dikteerivad ühiskonda, kellest on kujundatud arvamusliidrid, kes on osanud teha kõike valesti ja liiga hilja, ebaausalt, omakasupüüdlikult.

    VastaKustuta
  59. Anonüümne11:40

    PP seab end koos Pordiga tõeväärtuste etaloniks, ent kahjuks on mõlemal latt ees. Ainult suurest püüdlikkusest jääb paraku väheks, eeskätt teadlaste töödele ja tegemistele ning sellest tulenevale hinnangu andmisel.

    VastaKustuta
  60. Anonüümne12:29

    Tore, et enneaegsusega võitlev ravim Priligy lõpuks ka eesti turule jõudis ja igasugustele ettepursetele punn mõneks ajaks ette pandi. Aga õigusruumi mõistmise jaoks on endiselt kangemaid rohte välja vaja kirjutada: "Juhtumi taasavamise õigus on ainult WADA-l ja proovide tellijal"

    VastaKustuta
  61. Anonüümne12:35

    Jumal tänatud et selliseid Pordi suguseid on väga vähe. Selliseid kes suskvad noa ribide vahele täpselt nii kaugele, et see ei kahjusta sise-elundeid ja siis pööravad seda nuga.

    VastaKustuta
  62. Anonüümne12:43

    11.28 on hästi pannud kirja kogu keissi õiguslikud raamid (kui need ikka tõele vastavad.
    Eesti Vabariigis puudub hetkel poliitiline tahe A.Veerpalu dopinguloo tagamaid avada. Punkt.
    Seda kinnitab ka tänane pressiteada. Ootame ikka ära jne jne.
    Meenutuseks, et kodanik Armstrong võeti vahele alles siis, kui asjaga hakkas tegelema FBI, kellel oli juurdepääs pangaarvetele ja kes sundis tegema vande all tunnistusi koos valedetektorianalüüsidega.

    VastaKustuta
  63. Anonüümne12:51

    Natuke imelik tundub WADA ja FIS-i leigus, kas kardetakse, et hullud eestlased hakkavad uuesti protsessima ja lasevad ka uued piirnormid põhja, või on äkki leitud midagi Torino proovidest, kuigi HgH see olla ei tohiks, kuna selle tarvitamise jäljed pidid ööpäeva jooksul organismist kaduma ja vaevalt on keegi nii rumal, et seda vahetult enne võistlust manustab.

    VastaKustuta
  64. Anonüümne13:44

    Ilma selgete ja logiliste põhjendusteta on see lausa palju imelik, mida või keda nad kardavad? Vastasel juhul näitab see nende nõrkust ja ebakindlust. Kurb seis, kui nii antakse alla.

    VastaKustuta
  65. Ma ei tea kuidas on asjad täpsemalt WADA ja FIS'i korral, aga õigussüsteemis on olemas selline asi nagu oportuniteet, ehk otstarbekuse printsiip. Teatud asjade puhul võidakse otsutada, et ei ole lihtsalt vaeva väärt. Kui teoreetiliselt arutada, siis uuesti täismahus võistluskeeldu ei saaks määrata või vähemalt ei oleks proportsionaalne. Mingi osa jõudis Veerpalju oma karistusest ju juba ära kanda.
    Nüüd olekski mõtlemise koht, et arvestades potentsiaalset karistust, kas kogu see jama erru läinud sportlase korral oleks enam vaeva väärt. Selline spekulatsioon tuleb küll praegu mõttesse......

    VastaKustuta
  66. Anonüümne14:52

    Aga kuhu jääb siis õigus ja õiglus, kui nende endi normide järgi käib patustanu õige mehena ringi?
    Mis signaal see on?

    VastaKustuta
  67. Anonüümne15:42

    Rahvas vajas kangelast, Veerpalu võttis selle rolli! Tegi tohutult trenni, nii et hing paelaga kaelas. Tema klassika tehnika on tänaseni maailma parim! Sport on meelelahutus, võtke seda nii...

    Meile on juba ammu selgeks tehtud, et "100% puhast" sporti ei eksisteeri - vähemalt tipptasemel mitte!?

    VastaKustuta
  68. Anonüümne16:01

    Priit, kas agressiivsesse teatenelikusse vaba kohta on? Kui on siis annan meili.

    VastaKustuta
  69. 16:01 - jah, saatke meil priit.pullerits@postimees.ee või helistage 7390361!

    VastaKustuta
  70. Anonüümne16:37

    kuulge vingurid,pange vahepeal suusad alla,ilmad ideaalsed.Näit.Ebaveres lund doh......a ja klssikarada ka viimasepeal,rõõmupisaraid hakkas voolama,kui seda kõike täna nägin.

    VastaKustuta
  71. Anonüümne18:00

    Vigade loetelu
    Olematust haigusest teatamine
    Päevapealt suusatamise mahajätmine (miks peab "haige kurgu" tōttu ametlikult maha jätma, piisanuks MM it's loobumisest.
    Alaveri valed meediale Veerpalu haigest kurgust (selle kohta ütles füsioterapeut, kes Sveitshist naases, et tema ei märganud haigusi)
    Veerpalu südanttarretav mahajätmiseteade Postimehes, kui valetas, et pōhjuseks haigus.
    Loodeti, et Savi ajab Lewisega asjad nii, et vaikus majas(mida ei juhtunud)
    Kōik eelnev selgitab, et asi oli must, aus sportlane, kes puhas, oleks vōidelnud, et MM ile pääseda.
    Oleks teatud, et asi kohtus sellise lahenduse saab, poleks eelnevalt nimetatud tsirkust tehtud, aga see on tagantjärele tarkus.
    Nüüd, kui pinnale ujunud suusatajate rahaülekanded Bernatskile, kes apteekidest kasvuhormooni ostis, pole raske asju kokku viia. Sama aine leiti 2011 esisuuskuri verest.
    Imelik, et Alaveril lastakse sellel kohal edasi töötada, aga meil on kōik vōimalik.
    SA Antidopingu nōukogusse tekkis vahetult peale Veerpalu positiivsest dopinguproovi üks advokaat, lisaks kuuluvad sinna Seli ja tema kaks sisuliselt alluvat, ning üks tegelane Tartu Ülikoolist.
    Vaese Port on olukorras, nagu Eesti meister peab minema ringi Klitshko vastu!

    VastaKustuta
  72. Anonüümne18:51

    jah,aga ta on seda lõuahaaki väärt ka.

    VastaKustuta
  73. Anonüümne19:38

    .... "Tema klassika tehnika on tänaseni maailma parim!".Keegi on Kuse Lempsi kuulanud. Kui tahad miskit objektiivset teada saada, siis see on küll viimane koht, kust seda saada.
    Ei ole olemas parimat tehnikat. On olemas oskused saada selle tehnikaga parimad tulemused.

    VastaKustuta
  74. Anonüümne19:41

    Küsimus pole ju lõuahaagis, vaid tõe ja õiguse jaluleseadmises, mida aga üha rohkem tundub et suunatakse teatud tegelaste mõjuvõimu ära kasutades.. Ja kes tahaks kirjutada raamatut sportlasest, kelle võidud on samamoodi saavutatud millegi või kellegi kaasabil.. Aldo Maksimovi oma tuli liiga vara.

    VastaKustuta
  75. Anonüümne11:07

    Pulleritsu mõttemõlgutus on selgelt võsasse jooksnud.

    VastaKustuta