Pullerits: Mis Tartu maratonil viltu läks?
Võiks ju koostada Tartu maratoni top-n+1 listi (kusjuures n<8). Et mis pakkus kõige suurema elamuse. Aga olgu see ainult soojenduseks.
Number 1 - 146. koht, mis oli parem kui mullune 155., mille kordamine sai maksimumeesmärgiks seatud.
Number 2 - Suusavend Jaanus Kuntsi väga hästi ettevalmistatud suusad, mis võimaldasid võistluse ajal laskumistel piisavalt ökonoomitada.
Number 3 - kuulsa Suusapäeviku pidaja ja elektroonilise meedia mõjuvõimu rakendava Veikko Tääri edestamine - seda ei olnud Tartu maratonil veel juhtunud.
Number 4 - naiste viienda Laura Rohtla edestamine Palu TP-le järgnenud valdavalt paaristõukelõigul.
Number 5 - pärast finišeerimist lähed riidekotti otsima ja see ulatatakse sulle juba kaugelt kätte - vaat see on vastutulelikkuse kõrgtase.
Number 6 - Andrus Veerpalu ja Priit Naruski autasustamine - lõpuks õnnestus pääseda Tartu maratoni suurele poodiumile, ja kohe mitu korda.
Number 7 - kogenud maratonihundi Tiit Tali edestamine - selle peale ei oleks osanud isegi mõelda, kui Tali poleks ise tulnud kohe pärast lõpetamist kätt suruma.
Number 8 - igipõliste Tartu rivaalide Rein Kullamaa ja Janek Truu alistamine - neile olen viimasel ajal kodulinna mõõduvõtmistel muudkui selgelt kaotanud.
Rõõm on elus paraku üürike. Probleemid on seevastu jäävamad. Et nad ei muutuks igikestvaks, vaid et järgmine kord oleks Tartu maraton veelgi parem, kui ta sedapuhku oli - ja see oli väga hea (aga väga hea ei ole veel väga-väga hea) -, siis siin on nimekiri sellest, mille kallal peaks korraldajad tööd tegema.
1. Toitlustamine ja jootmine võiks masside hajutamiseks toimuda raja mõlemast servast, nagu see pidi toimuma Vasaloppetil (väitis mu Rootsis arstina töötav vend, kes sõitis neli minutit üle kuue tunni ja sai 3130. koha).
2. Meeste riietumistelke võiks olla vähemalt kaks. Saabusin finišisse teise saja keskel ning kui pärast kahe kohvitassi kummutamist telki läksin, oli see paksult juba rahvast täis. Siiski leidsin nurgas piisavalt suure vaba platsi. Aga vend ütles, et tema saabumise aegu oli telk metsikult ülerahvastatud.
3. Finišisirge ülekäiguraja asemele peaks püstitama ajutise silla. Vend märkis, et kui pooled osalejaist lõpetanud olid, tekkisid parklasse viiva ülekäiguraja juurde hiiglaslikud tropid.
4. Põllupealsed parklad võiks olla veelgi suuremad ja rohkemate väljasõitudega. Kella nelja ajal kulus mu autojuht-varustajal Art Soonetsil täpselt pool tundi, et Elva ületeeparklast välja pääseda. Peaaegu oleks seetõttu Tartu Postimehesse maratonilugu kirjutamata jäänud.
5. Tasuta õlu - ja tasuline ka, muidugi -, olgu meega või ilma, soe või külm, võiks spordivõistluselt minu arvates siiski puududa. Kui tingimata peab kuuma taastavat jooki andma, siis miks mitte jagada meega teed. Liiati on teesid tänapäeval sadu sorte, toniseerivaid ja rahustavaid - valik on piiritu.
Aga, palun, ärme muudame õlu taas peamiseks arutlusaineks - see teema sai eelmise postituse kommentaariumis juba piisavalt läbi hekseldatud. Pigem lisage siis oma tähelepanekud, milles korralduses vajaka jäi ja kust korraldajail mida parandada tasuks. Ikka selleks, et järgmine aasta toimuks veelgi parem Tartu maraton.
******Paris Las Vegas Hotel & Casino, Las Vegas Boulevard South, Las Vegas, Nevada. 20. juuli 2008. Pildistanud Priit Pullerits. (Suuremalt vaatamiseks klikkida pildile.)
Foto 1: Tartu maratoni kaks esimest stardigruppi on seadnud end stardipaugu ootele. Foto autor: Aldo Luud, Õhtuleht/Scanpix
Foto 2: Priit Pullerits autasustab Tartu maratonil 9. koha saanud Andrus Veerpalu ning soovib talle edukat esinemist Vancouveri olümpial. Foto autor: Aldo Luud, Õhtuleht/Scanpix
Foto 3: Tartu maratonil on stardipauk kõlanud, aga mass seisab endiselt paigal. Foto autor: Aldo Luud, Õhtuleht/Scanpix
Foto 4: Klubi Tartu Maraton juhatuse esimees Indrek Kelk andmas televisioonile oma tegemistest aru. Foto autor: Aldo Luud, Õhtuleht/Scanpix
53 Kommentaarid:
Transport Tartust starti, saamatud korrakaitsjad liiklust reguleerimas, samas Otepää linn pooltühi. Bussid hilinesid, istusid ummikutes, mida põhjustasid ohutuledega möödasõitvad autojuhid (sic!)
Organiseerijad võiks rõhudada infobrosüürides osavõtjatele, et kollasesse kotti pannakse kuivad riided, mida siis vahetatakse Elvas (kahju oli neid mehi seal finishialas vaadata, lõkke ääres, näod sinised, oma transporti ootamas).
Kelk võiks ilmataadile ka pistist pakkuda;)
Axel
Priit, sa võiksid selle õlleteema üldse oma tekstidest välja jätta, sest see paratamatult lisab õli tulle. Samas, uuriva ajakirjanikuna võiksid sa välja selgitada, palju selles meeõlles üldse pöördeid on.
Isiklikult jõin finišis 2 poolikut topsi õlut ja 3 topsi kohvi. Kui eelmisel aastal andis kurk peale sõitu tunda, siis sel korral pole häda midagi. Ehk on selle põhjuseks (vähemalt osaliselt) ka joodud meeõlu?
Ja muidugi õnnitlused suurepärase sõidutulemuse eest!
NB! 6. Bussitransport Tartust. Pole ju normaalne et korraldajate organiseeritud buss jõuab 30 min enne starti Otepääle. Osad hilinesidki starti, mina jõusin viimasel hetkel, suure jooksuga.
Aga 1 (mitte rohkem!) meega õlu pärast finishit mulle meeldib, miks ei või soovijad seda pärast pingutust seda pruukida? Nagunii pole selles seltskonnas eriti palju neid, kelle suvine tippsündmus on Õllesummer. Nii et see jms. on teisejärguline. Põhilised on: 1)jõuaks õigeaegselt starti
2)rajal saaks juua
3)finishis kuivad riided kiiresti selga
Maratoni rada on liiga käänuline, mis põhjustab üleliigseid radade vahetamisi ja sellest tingituna jääb suusajälgdest järgi vaid pudru. Raja ettevalmistamisel võiks hakata järjest rohkem läbilaskevõime suurendamise peale mõtlema ja sujuvamate sõidu joonte peale. Dendropargis võib ju olla järsemaid pööranguid, kuid massidega Tartumaratonil on vaja rada sirgemaks saada.
Käin ka siin vahel lugemas...
Tagumise otsa lühikese raja sõitja mured:
- starti jõudmine korraldajate bussiga oli meilgi äärmiselt problemaatiline. Vanemuise parklast väljuv buss sõitis millegipärast Elvasse, seal paigutati rahvas ümber teise bussi, mis sõitis Arulasse läbi Palu TP ja ootas seal ummikus, kuni starti jõudsime suure jooksuga. Mehed jõudsid vee välja lasta, naised mitte:P Selge see, et paarikümne osaleja mure on ürituse mastaapi arvestades tühine, aga leian, et nii noored, kui ka meie bussis olnud "vanakooli mehed" (kelle optimism meid elus hoidiski), on paremat väärt. Lahenduseks oleks ju müüa ette pileteid ja bussijuhtidele soovitada sobivamat marsruuti Arulasse jõudmiseks.
- lõpukilomeetritel Hellenurme ja kohvipunkti vahel saatsid pidevalt suusatajaid mootorsaanid, mis levitasid nii vinget haisu, et kopsud ei suutnud seda vastu võtta, eriti kui käis pidev sõelumine ja iga natukese aja tagant jälle üks saan möödus. Finishis suitsetamine on selle kõrval tühiasi. Saan aru 7-8 h pika maa sõitjate jälgimise vajadusest, aga ei märganud, et oleks transporditud abivajajaid ning paarutamise asemel oleks tasunud ehk lihtsalt sobivas kohas jälgida ja seista, mitte seda lõiku korduvalt kammida.
Positiivne fiiling kaalub siiski need tõrvatilgad üles ning ja isegi rada pidas küllalt hästi vastu. Oli rõõm näha, kuidas paljud vanemad sõitsid lühikest rada koos lastega. Meil siin tagapool otsas suuri eesmärke pole, suusarõõm on see põhiline;)
TM rada käänuline? Oi, siis tuleks käia teistel WL maratonidel. Ühed soomlased olevat TM raja kohta öelnud et .. kun naisen vartalo.
mootorsaanide ving segas ka pika maa peal. üks saan oskas veerand tunni vältel 5 korda mööda sõita, lisaks lumme kinni jääda ja gaasitada, kui temaga kohakuti jõudsid.
kindlasti on saane, mis vähem tossavad ja lubada rajateenindusse ainult selliseid.
õnneks lähenesin starti teiselt poolt st Väikese-Munamäe poolt ja kella 08.00 paiku Otepääle jõudes ummikut polnud ja sain koha linna alguses olevas parklas.Seega nõuanne autoga tulijatele-sõitke Tatust Elva peale, tehke enne Otepääd väike ring ja sisenege Sangaste kaudu.
Sellise massi kohta korraldus sujus ja plusse oli kõvasti rohkem kui miinuseid.
Minu ettepanek oleks teha järgnevatel aastatel start 5 minutiliste intervallidega+miks peab olema maratoni start nii pagana vara.Ideaalne oleks kella 10.00 algus ja ka sellel juhul saaksid 8 tunni vennad ilusti kohale.
Larry
Osalesin esimest korda ja ~6-tunni sõitjana nii korralduse kui rajaga üsna rahul. Ettepanek transpordi osas, et bussidele võiks mingi etteregistreerimine toimuda. Lisaks propageerida võimalikult palju bussiga kohaletulemist ja autoga starti tulijatele asi tasuliseks teha - mugavus maksab. Finišist läheb rahvas sujuvalt ära - sinna reklaamida autoga tulekut, kust siis bussiga starti sõidutatakse.
Peeter
Üldiselt oli korraldus väga hea. Eriti meeldis riidekoti kätte ulatamine!
Mis võiks olla parem? Arusaamatuks jäi parklapileti eelmüügist ostmise eelis? Mõte oli ju hea ,paraku parklates ei vaadatud seda üldse ja ikka pidi auto seisma teiste ,pileti kohapeal ostjatega , järjekorras?? Miks ei oleks võinud laupäevase statistika põhjal koheselt suunata eelmüügipiletid kindlase parklasse.
Väga hästi oli korraldatud söögi jagamine, said osalejad ,samas süüa ja muljetada sai koos taustajõududega.Samas kui vaadata ala suurust kuhu on mahutatud söömine võiks olla seal suur telk(milliseid täiesti olemas) ,sest väljas kipub talvel ikka külm olema ja jube oli vaadata osalejaid,kes otse rajalt ,number seljas suppi sõid?? Märjad riided seljas?? Samuti võiks söök sisaldada ka lõpus nt 1 banaani, mitte ainult kuiva kukklit
Otepää hommikuse parkimisega ka eelkõnelejatega sama meelt - linnas suht rahulik ,aga linna piiril millegipärast ei lasta autosid sisse ja ega korrakaitsjatel nagu ole ka eriti ettekujutust seal mida nad teevad ja milleks. Tundub isegi et isevooluteel oleks parkimine ladusam.
Aga need on kõik väikesed nüansid millele mõelda, suuresplaanis minumeelest toimus kõik väga hästi
RVW
Busside kohapealt teeb kurvaks, et sai vähemalt kolmel korral ennem sellele probleemile tähelepanu pööratud. Aga tundub, et kasutasin valesid kanaleid. Eelmisel päeval numbrit välja võttes sai veel ühelt TM korraldajalt üle küsitud, et kas busse ikka jätkub ning kas nad õigeks ajaks kohale jõuavad. Vastati, et kõik on ülimalt operatiivselt korraldatud ning muretsemiseks pole vähimadki põhjust. Praktikas tähendas 5 minutit ennem seitset Vanemuise parklasse jõudmine veidi üle 1.5h püsti seismist ja siis kiiruga starti jooksmist.
Aga kui busside küsimus kõrvale jätta, siis saadi korraldusega üle ootuste hästi hakkama. Riietumise telki saaks ehk ka järgmiseks aastaks suuremaks teha.
Erki
Priit,aga nüüd ka objektiivne hinnang tulemusele ! Kas need lugematud treeningtunnid ja tuhanded ronitud tõusumeetrid dendropargi radadel(versus mullused tasased ovaaliringid) olid ikka kõike vaeva väärt , et maanduda taas täpipealt samale kohale pingerivis. Ja järgmisel aastal kordub kõik taas täpselt samamoodi..
to Erki
Olid siis nende õnnelike seas kes said veel õigel ajal kohale-meie buss jõudis kohale 8:45. Mul ,rahvasportlasel ,kama aga bussis oli ka kaugeltmaamehi kes võidu peale sõitma tulid,nende võistlus oli küll lootusetult rikutud.
ühinen nendega, keda häirisid mootorsaanid. vingu tuli kopsu - no hea küll, selle kannatab veel ära, aga nad rikkusid rada. kuna ma starti hilinesin ja tagumine ots sai niiehknaa vaid lumepudru (mitte klassikajälge), siis oli ühe sõidujälje ära rikkumine väga ebameeldiv.
kuna see oli minu esimene maraton, siis ei oska ma arvata, kas see üldse võimalik on, aga. kas ei saaks korraldada nii, et aeglasemad kasutavad parempoolset serva ja vasakud jäljed on möödumiseks? väga mitu korda oli 3-4 rada kõrvuti sõitvaid aeglaseid suusatajaid täis, mööduda sai vaid kahe sõidujälje vahel või äärmisest jäljest veel rohkem ääre poolt.
Lumesaani asi on jah, mis mulle ka ei meeldinud, kui too oma õli suusatajate kõrval välja põletas. Olgu siis katalüsaatoriga ja 4-taktilise mootoriga saan või lausa elektrisaan.
Teine tõrvatilk oli liikluskorraldus Otepääl. Minu arvates allapoole igasugust arvestust. Tulin Pühajärve poolt ja peale Mäe tänavat otsustasin ikkagi ära pöörata Tehvandi poole, mis oli loetud järelkajadest õige otsus. Eriti andis see korraldamatus tunda tänavuse suure lumehulga pärast. Üks ettepanek oleks teatud tänavad ühesuunaliseks muuta, et ei oleks vajadust edasi-tagasi autodega siblida. Siis saaks osad autod lausa tee peale parkida (korrektselt loomulikult) ja ka parkimist mittevajavad autod saavad samal suunal teed kasutada. Hea oleks muidugi, kui rahvas rohkem ühistransporti kasutaks, mis küll eeldab korraldajate poolelt korraliku logistika välja töötamist.
Minule jäi juhendist selgusetuks veel see, et kas Elva finišiparklast väljusid bussid 7:15 või jooksvalt alates 7:15. Oleks tahtnud auto Elvasse jätta, kuid (7:15 väljuva bussiga 25 minutit bussisõitu) 1:20 enne starti kusagil külmetada kuidagi ei meelitanud. 30 minutit enne starti on normaalne, kui materjalid ja muu nodi on eelnevalt ära korraldatud.
1.Finlandiahiihto juhendis on kirjas, et kõige vasakpoolsem jälg on ainult möödumiseks.
2. 31 km stardi nihutamine 30 min hiljemaks ei olnud hea mõte, pool maad tuli jõudu raisata möödumistega, mis olematutes rajaoludes oli äärmiselt kurnav.
3. Rajast polnud lõpuks midagi järel, aga seda vist ei saanudki loota sellise arvu osavõtjate ja ilmastikutingimuste tõttu.
Palu TP-s oli parkla pooltühi ja ajupuudega juhtide poolt risti-rästi teelejäetud autod ummistasid täielikult Palu-Arula tee, mis takistas lühikese starti jõudmist
12:49 to:12:52
TM rada käänuline? Oi, siis tuleks käia teistel WL maratonidel. Ühed soomlased olevat TM raja kohta öelnud et .. kun naisen vartalo.
---
Arvan et teised WL maratonid on siis väga suure arenguruumiga!
Miks nendega võrrelda? Näiteks PP nii-kui-nii kuhugi välja ju sõitma ei lähe, rääkimata pühapäeva suusatajatest.
Kui eeskuju võtta siis sobib massi poolest selleks ainult Vasaloppet ei muud maratonid, sest teistel ei ole 10.000 + startijaga kogemusi ja õnnestumisi ette näidata.
Käänulisi klassika maratone saab Estolopeti raames kogeda küll: Alutaguse ja Haanja.
Küsimus ei ole niivõrd väga maratoni raja otseks tõmbamises vaid teatud rajajoone korrektuurid võiks võimaluse korral ette võtta küll ja nagu seda ka rajal näha oli on seda kenasti paaris kohas tehtud.
Tore kui stardis oleks järgmisel aastal 8000 inimest aga kuhu neid mahutada tuleb juba kriitiliselt hakata mõtlema ntx lühema maa sõidu laupäevasele päevale viimine on üks variant.
Pole vaja leiutada, see kõik juba ammu mujal järgi proovitud. Lainetega start ja 8000 tuhat mahub hulga paremini rajale ära kui 6500.
Lainetega sarti on korduvalt arutatud, aga kuna seni on enamus küsitletud inimesi selle vastu olnud, siis pole see läbi läinud.
Teeks jah maratoniraja sirgeks. Sirgelt on Otepäält Elvasse 17km.
Kõveruses selle raja võlu ongi.
Ei hakka siin rääkima, mitmesaja maaomaniku valdusi rada läbib ja mida kujutab endast raja muutmine.
Ei saa aru, mis ummikutest jms transpordiprobleemidest ja parklaprobleemidest ja teab millest osad tegelased räägivad, jõudsime Kanepi poolt tulles mõni minut peale kella 0800 Otepääle, küsisime parkimiskorraldajalt kus parkida saab, saime koha kuskil 200m kaugusele stardipaigast, kõik sujus vinks-vonks ainuke probleem oli treenimata keha ja kehvalt määritud suusad...saun on muidugi sellise rahvahulga jaoks väike ja vesi oli ka jääkülm...
Huvitav-huvitav.
Tehke mulle rumalale selgeks, kus olid need kohad, kus pidi raja käänulisuse tõttu suusajälge vahetama.
Raja käänulisuse kohapealt on TM üks ideaalsemaid-tõeline suusa-kiirtee.Isegi jäärenni tingimusis suhteliselt normaalselt läbitav.On vast 2 ebameeldivat vasakpööret Harimäe laskumise kesk- ja lõpuosas ,mis super libisemise korral võiksid parem olemata olla.
Aga kõik see on käkitegu võrreldes Haanja iga-aastaste lapsikustega.
Finišiparklas pidid bussid väljuma 7.15 kuid startisid ka varem, kui buss juba täis oli. 7.40 olin juba stardis. Alul ehmusin - "Oi kui vara!", kuid sooje riideid oli piisavalt ja nii sai (Priidu nõuannete järgi) end liikumises hoitud. Kepikõnd sooja riietusega oli päris hea tegevus nii enda soojashoidmiseks kui raja ümbruse-korraldusega tutvumiseks ning aeg läks hoopis kibekiiresti.
Peeter
mingi "õkosaani" teema võiks küll üles võtta. võiks ju olla tore reklaamida, et meie maratonil kasutuses ainult elektri(hübriid, madala CO taseme,jmt)-saanid
Nägite korra paar mootorsaani.
Liidrid sõitsid kogu raja saani taga, keegi ei kobisenud.
Osalesin TM-il esmakordselt ja sõitsin "naiste-laste" distantsi ehk 31 km. Üldiselt jäi kogu sündmusest väga positiivne mulje, aga üks huvitav probleem siiski tekkis. Nimelt jäin ilma medalita... Finishikoridoris mulle keegi seda ei pakkunud ja märkasin alles hiljem söömise-joomise ajal, et kõigil uhkelt medalid kaelas. Küsisin siis ühelt korraldajate hulka kuulunud tädilt, et kustkohast ma endale ka sellise saaksin, juhatas tema mind lahkelt diplomijagajate juurde, kust juhatati mind omakorda jälle edasi ja edasi. Kuna seljataga oli siiski 3 tundi ja 11 minutit maratonirajal sumpamist, andsin lõpuks alla... Eks ta oli natuke oma lollus ka, aga järgmisel korral, kui juba pikka distantsi sõitma lähen, ilma medalita ma finishikanga alt ei lahku. :-)
Marju
Ökosaanid!
Maratonieelse pasta party korraldus jättis nats soovida, ainult 5 lauda väikses ruumis, pasta sai otsa, rahvas pidi ukse taga ootama pool tundi, kedagi sisse ei lastud.. Idee iseenesest tore, aga järgmine kord võiks rohkem pastat ja istekohti olla.
Finishis reklaamiti olematut naistesauna. Loodetavasti olin üks väheseid, kes selle reklaami õnge läks, ekslesin tükk aega, olin lõpuks suht õnnetu, külm hakkas juba ja keegi ei teadnud midagi sellest saunast, kuigi see oli finishiskeemi peal ka. Pärast kuulsin, et sauna polnudki, küll aga reklaamiti seda ikka edasi..
aga muidu viie ja kolmveerand tunni sõitjana jäin kõigega väga rahule!
Natukene teemaväliste juttu: teab keegi mõnda spetsiifilist foorumit kus suusasaapaid uurida saaks? Oleks huvitatud Salomoni uisusaapast, suurus ca 45-46
Tere,
kas blogipidaja või keegi teine tark oskaks öelda, et miks suured spordiüritused toimuvad pühapäeviti? Minu meelest oleks laupäev tunduvalt sobivam...
S.
Suured üritused toimuvad mitu päeva. Pühapäevaga lõpevad, mis on väga mõistlik.
Ühinen tümmi andjatega, sest juhendis polnud kuskil vähimatki vihjet, et 63km rajale regatakse vaid 5000 suusatajat. See piirarv ilmus suusahuviliste ette nigu lumi pilvitust taevast. Ega ma ei põe aga kui juba tümitamiseks läks siis olgu see seisukoht kah väljaöeldud!
http://tartumaraton.ee/index.php?sisu=tekst&mid=1510&lang=est
63 km stardigrupid:
12. 4001-...
14. Osavõtjate registreerimine toimub internetis Tartu Maratoni koduleheküljel www.tartumaraton.ee (kuni 19.02.10. kell 17.00) ja maratonikeskuses (kuni 20.02.10. kell 17.00) Tartus, Laulupeo pst. 25 (info tel. 7421 644, fax 7422 536) või muudes korralduskomitee poolt heaks kiidetud ja pressis teavitatud kohtades.
t
t, järgmiseks maratoniks on regamine avatud. Ära maga maha!
a.
saanidest.
minuteada on nendel saanidel, mis sõidavad liidrite ees, väljalasketorud kuhugi kõrgustesse tõstetud, et suits üle pea käiks. Olen seda kusagilt lugenud, see on FIS Maratonidel reegel, aga pead ei anna.
Tagumiste saanide osas on vist jah suva, millised nad on.
meelisp
a.
who cares, kui ei peeta vajalikuks juhendist kinni pidada ja mõistliku aja jooksul inimesi ette informeerida, siis milleks sinna trügida?
t
32. Juhendis käsitlemata juhud lahendatakse korralduskomitee poolt jooksvalt.
koti kätteulatamine lõpus tegi südame tõesti soojaks. mind ka saanid oma lärmi ja haisuga häirisid. lõid sõidurütmi sassi. võimalik, et olen lihtsalt liiga ebatolerantne inimene. varasematel maratonidel olen jõudnud enne starti määret proovida ja korrigeerida. seekord ei jõudnud. otse poti pealt jooksin starti. jõudsin üks minut enne pauku. esimesed kilomeetrid ei saand suusakeppi korralikult kättegi.
Minu meelest on korraldajad igal aastal mingi numbri välja öelnud, kui palju osavõtjaid nad on
valmis vastu võtma. Seekord sai see arv täis ja seda suurendati. Ilmaasjata, arvestades
korraldajate saamatust ühistranspordi organiseerimisel - bussid hilinesid ja paljud
osalejad pidid Otepääle jõudmiseks tund aega seisma täiskiilutud bussis.
a.
Nojah, liider saab vähemalt saani taga sõitmise eest telepurgi sisse ja auhinna eest sanatooriumisse sõita... mida mina saan peale suitsetaja kopsu?
P.S. Mulle jäi ka medal kaela panemata, mida algul ei osanud tähele panna, aga oskasin seda õigest kohast otsida. Selleks polnud isegi küsida vaja, ikka avasilmi ringi vaadata;) Endal kama kaks, aga kodus allameetrimehed koguvad neid.
Osalejate arvu kasv tegi senise trendiga võrreldes ootamatult suure jõnksu ülespoole-kogu "matemaatika". Jättes kõik muu kõrvale siis viimane stardigrupp oli juba niigi suht tihedalt vastu lasketiiru ehitisi litsutud.
Tere,
PP võiks teha loo "üllatajatest". Märkasin TM tulemustes, et 1. korda osales näiteks Sala Arvo ning koht esisajas. Sportinfos varasemaid suusatulemusi pole, va. käesolev aasta...
Kuidas see käib?
Edu!
Kes medalit ei saanud, usun, et saate selle Klubi Tartu Maratonist ka tagantjärgi (laululaval asuvad). Helistage!
Alo
Arvo Sala on vana suusataja.
(Piret Niglase vend)
Üks asi, mis on olnud teistel Estoloppeti maratonidel paremini kui TM-l. Toidupunktides on olnud alati laudadest eespool inimesed, kes topse kätte ulatavad. Mina nägin TM-l ainult seda, et teenindajad seisid laudade taga ja siis tekkisid laudade juurde tropid, kus olid sõlmes suusad ja kepid ja suuskurid.
Toitlustamine-jootmine muuseas toimubki mõlemalt poolt rada,ainus erand on Peebu TP. Häiris vaid see et olid ekströmsi laud või powerbari laud - nii pidid leppima ainult sellega mis sel ühel laual mille juurde pääseda õnnestus saada oli-suusatajal on suht võimatu mitu lauda läbi kammida.
Häiris vaid see et olid ekströmsi laud või powerbari laud
Tänu sellele sai valida, mida juua. Vastasel juhul oleks kõik segamini ja segadus veel suurem.(üks tahab üht ja teine teist jooki, aga aru ei saa, mis kus on).
Kui lühirada ühines põhitrassiga, siis sõideti 63 km tagumised startijad teistkordselt kinni. Kuigi ka ise sõitsin seekord lühikest rada, arvan, et 31 km võiks jääda vaid avatud raja ürituseks.
Transport Stardipaika.
Kui osalejate arvu tahetakse tõsta tuleb rõhk panna bussidega starti transportimisele. Ja Birkebiner'i eeskujul bussipiletid ettetllitavaks. Bussid ära nummerdada ja vastavalt bussi mahutavusele pileteid müüa, eelmüügist. Busside väljumiskohti võib olla mitu ja väljumine peaks toimuma Tartust suuremas ajavahemikus. 6000 inimest 2 tunni jooksul (nii bussid kui autod) ei ole reaalselt võimalik ühte kohta toimetada.
Lisaks tuleb bussidele teha oma sõidukoridor - tee, mis on teistele transpordivahenditele suletud 2 h enne starti.
Minumeelest hea algus 12:21 kommenteerijalt.
Ühisbuss Tartu-Otepää vedas mind tõsiselt alt. Hilinesin starti ja pidin esimesed 20 km ainult meeltult mööda trügima. Vabandust, aga 1500-1000 suusaoskus on ikka kehva poolne. Sinna läks aeg, jaks ja eesmärgiks olnud lõpuaeg. Kui Ametlik transport ikka hiljaks jääb, siis tuleb midagi tõsiselt üle vaadata. Kui nummerdatud pileteid ei suudeta teha, siis vähemalt et kel eelmüügist ostetud, saaks eelisjärjekorras peale, see eeldaks ka muidugi õigel ajal startibusside väljumiskohta jõudmist.
Nüüd oli nii et kui minu "kogujaliin" Vanemuise parklasse jõudis olid seal olevad 3 ekpressi juba punnis ja närviline rahvas ründas kogujabusse. Lisaks siis bussis üle tunni püsti seista..
12:18 "Kui lühirada ühines põhitrassiga, siis sõideti 63 km tagumised startijad teistkordselt kinni." - ise seeekord 31 km sõitnuna tundus küll vastupidi, et 63 km tagumised sõitsid hoopis 31 km kiiremad ja keskmikud kinni. Aga prbleemi ei näe, taguotsas sõitjatele ei tohiks sellest tingitud mõned minutid ju olulised olla.
Postita kommentaar
<< Esileht