Pullerits: Mida teha, et jalgratas ei tantsiks nagu elevant katusel?
Nüüd on ratta- ja autospetsialistidel pidupäev. Võimalus oma trumbid lauale lüüa.
Cube’i maastikuratas mahub küll Toyota RAV4 salongi ära, kui võtan esiratta alt ära, kuid auto tagaosas tekib siiski ruumikitsikus, mida Chrysler Pacificaga polnud. Niisiis tuleb asuda probleemi lahendama.
Vaja on soetada jalgratta transportimiseks katuseraam. Ent siin on paar tegurit, mida tuleb arvestada, enne kui saate hakata oma tarkust pritsima ja nõu andma.
Esiteks, kõne alla ei tule auto taha paigaldatav rattahoidja, sest mul ei ole RAV4 taga konksu ega ole plaanis seda ka paigaldada. Kuigi olen kuulnud, et auto taha paigaldatav rattahoidja on kõige mugavam.Teiseks, ma ei aja taga odavat hinda, sest nagu olen väikse eeltööga teada saanud, siis odavus tähendab ka probleeme. Üks mees ühest autopoest rääkis oma kogemusest, et odavamat sorti katuseraamid on sellised, mis hakkavad juba 50 km/h linnas sõites tegema sellist müra, nagu tambiks elevant katusel. Samas, olgu lisatud, ei ole vist mõtet osta tingimata ka kõige kallim variant, vaid sihtida seda, mis on hinnalt ja kvaliteedilt turul teine, kas pole nii mõistlik?
Kolmandaks, mu auto katusel on olemas pikirelsid, neis on ka spetsiaalsed, kattega kaetud kohad, kuhu sisse saab kinnitada katuseraami jalad (fotol all paremal). Neid kohti tuleb ära kasutada ehk arvestada katuseraami soetamisel.
Neljandaks, rattahoidja kohta olen saanud soovituse eelistada sellist, kus rattal tuleb võtta esijooks alt ning kinnitada esikahvel rattahoidja külge ning tagajooks kinnitada rihmaga. Sellised hoidjad, mis haaravad kinni raami diagonaaltorust (fotol ülal vasakul), pidavat olema veidi ebakindlad ning ratas pidi kõikuma.Nüüd siis turuluurest. Amservis, Toyota esinduses on Toyota kaubamärgiga RAV4-le sobiv katuseraami kogu komplekti hind 288 eurot (fotol ülal paremal ja all vasakul). Eeldada võib, et esindus kehva kaupa ei paku.
Autoeksperdis sain sellise pakkumise: katuseraami kaks tala Thule WingBar Evo 127 kokku 125 eurot; raami jalad Thule Evo Fixpoint samuti 125 eurot; paigalduskomplekt Thule Kit 47,5 eurot. Kokku 297,5 eurot ehk sutsu kallim, kui Toyota komplekt.Fixus pakub Atera katuseraami 200 euro eest. See tuleb tellida Soomest, saabub kahe päevaga. (Mul kiiret pole.)Toyota esinduses pakutava rattahoidja hind on 172 eurot, kuid see on just selline, mida pole soovitatud – hoiab rattaraami diagonaaltorust.
Autoekpert pakub katusele kahte sorti Thule hoidjat, mõlemad esihargi kinnitusega: TopRide hinnaga 250 eurot ja FastRide hinnaga 200 eurot.
Fixusest saab esihargi kinnitusega Atera rattahoidja 100 euro eest (fotol vasakul ja ülal paremal).
Nii, palun väga: sõna on ekspertidel!
*
Neile, kes ei otsi katuseraami, vaid otsivad lapsele eraõpetajat, saan loodetavasti kasuks olla selle looga.
Foto 1: Jalgratas ja suusaboks auto katusel. Foto autor: Liis Treimann, Postimees/Scanpix
Foto 2: Rattahoidja, mis haarab raami diagonaaltorust. Foto autor: Liis Treimann, Postimees/Scanpix
Fotod 3 ja 4: Toyota katuseraam. Fotode autor: Priit Pullerits
Fotod 5 ja 6: Atera rattahoidja. Fotode autor: Priit Pullerits
90 Kommentaarid:
Soovitus1- keevita rattahoidja katuse külge, nii on kõige kindlam!
Soovitus 2- osta auto milles on piisavalt ruumi, ntx Pacifica.
Soovitus 3- Thule raam.
Mis näoga tojotsi vennad teile otsa vaatavad? Tuleb lüüa lamenti, sest tuleb välja, ratast ei saa kindlalt ühes tükis ka katusel vedada. Kõik see kraam, mida katusele raamidele paned - katuseboks, ratas -, hakkab mõjutama kütusekulu. Soovitus Padrele, nõua tojotsi tüüpidelt poolmuidu ratta vedamise lahendust, muidu paned asja lehte suure kella külge. Lubadused ratas mahub ühes tükis sisse on täitmiseks.
Pacifica on AUTO, ja järjest paremaks läheb!
Mu meelest on siseinfoga raha küll kokku hoitud ja võib kallima otsa tagaluugi lahendusi vaadata. Saab ratta ühes tükis peale panna. https://thule.mugavauto.ee/toode/thule-outway-platform/
Mis raam Soonetsil on? Temalt tasub alati õppust võtta.
Soonets on alati konkurentidest kolm sammu ees. Tema lahendused on eliitvärk. Iga sitakott ei olegi võimeline tema lahendusi kopeerima.
Kindlasti esihargi kinnitusega ja Thule on üle prahi. Olnud neljal erineval autol (2x Honda, Subaru, MB), probleemidevabalt. Kui veel vajadus uus osta, ikka Thule.
Väga intrigeeriv kinnitussüsteem, 20:01. Paar küsimust, kui kellelgi peaks olema sellisega kogemust:
1. Ei taha, et kogu aeg selline konstruktsioon auto taga tillendab; katuseraamiga on lihtsam, see on permanentselt koha peal ja seda ei pea ära võtma ja tagasi panema, selle olemasolu häirib vähem. Seega, kas OutWay Platformi paigaldamine ja ära võtmine ei võta mitte sama palju aega, kui jalgrattal esijooksu alt võtmine ja selle katusele kinnitamine? Teisisõnu, ajas võitu pole, aga saad auto taha agregaadi, mida pead muudkui ära võtma ja tagasi panema?...
2. Kas tuuletakistus ei ole OutWayga suurem kui juhul, kui ratas on katusel? Katusel ratas on voolujoonelisemalt, OutWay kinnitusel on ratas sõidusuunaga risti, mis siis, et ilmselt veidi vähem kui pool ratast jääb katuseäärest üle paistma - aga see on ikkagi risti sõidusuunaga.
3. Teatavasti luukpäraga masinatel on suurim teetolmu ja muu rataste alt pritsiva möga saaste just tagaotsas. See tähendab, et auto taha kinnitatud ratas saab igal juhul mustemaks, kui katusele kinnitatud ratas, kas pole nii?
4. Lisatud Outway Platformi videos on kõik ilus, aga kui turvaline see kinnitus auto taga ikkagi on? Jah, kuuldavasti pidi Thule andma garantii, et kuni 90 km/h peavad kinnitused vastu. Aga mida teeb see kinnitus pikaajalisel kasutamisel tagaluugi alaservaga ja samuti katuse tagaotsa äärega, kuhu kinnitub OutWay ülemine ots? Ajapikku tekib ju sinna surve - vastutuul autoga liikudes on alaline! -, mis võib ju metalli siiski pingutada ja survestada?
Olen aastaid tagasi kasutanud luugi külge paigaldatavat süsteemi (autod olid konksuta). See oli küll oluliselt odavam, kui Thule oma. Kasutasin seda 2 erineva sedaani, ühe luukpära ja ühe universaali puhul. Raami sai luugi külge ja küljest ära kiiresti. Kuna oli odavam raam, siis rattad käisid külge ülemisest torust riputades(ostsin selle enam, kui 20 aastat tagas ja ega siis olidki valdavalt riputamissüsteemiga raamid). Kui rattaid oli rohkem kui üks (sai panna kuni kolm ratast), siis võttis aega rataste kinnitamine , et nad ei hõõruks üksteise ja auto vastu. Siis ei olnud veel saada ka nii mugavaid kinnitusrihmasid, kui praegu. Rattad jõudsid alati tervetena sihtkohta, kuigi kiirus läks kindlasti aegajalt lubatust suuremaks. Edaspidi olen omanud konksuga autot ostin sellise konksu peale pandava Thule raami mille peale saab rattad asetada. Ei kahetse, sest on tõesti kõige mugavam. Ei pea ka eriti mõtlema, kui sõita madalate puude alt läbi.
Kasutan ka katuseraame suusaboksi jaoks. Varasematel autodel kasutsin Thulet. Praegusel autol kasutan Aterat (minu praegusel autol asuvad katusereelingud vastu autot). Aterat kasutan sellepärast, et teda on minu arust veidi mugavam paigaldada, kui Thulet ja ta on ka ve1di madalam (RAV4 puhul pole see argument, sest mahub alati boksiga maaalustesse paklatesse) , kui Thule ja autotootja poolt pakutav versioon.
Kui on võimalik, siis proovi sõpradelt laenata erinevaid asju ja nii saad enda jaoks parima asja välja valida.
er
Pole kahtlustki, et kasutades asjade vedamiseks auto katuse kohal olevat õhuruumi, on paras jama. Seda eriti jalgratta korral. Ja ei saa aru sellest, et kui mees jõuab osta sellise auto, ei jõua siis seda autot võtta koos konksuga. Ehk pole veel hilja ja saabub ikkagi arusaam, et jalgratta transportimine käib auto taga, kasutades selleks konksu.
Minu teada moabi minnakse lennukiga mitte mingi katuse raamiga.
Konks auto taga ei ole ainult veoks vajalik, vaid on ka turvavarustus. Kui taga sõitja jääb pidurdamisega hiljaks, siis pidama saab ta siis, kui konks on tema auto radiaatori(te)st läbi läinud ja toetub vastu mootorit (plokki). Töötasin ligi paarkümmend aastat Elionis. Meie transpordikorraldajad tellisid uutele kaubikutele alati veokonksud (vedada polnud meil midagi) ja raadiod. Mehed pidasid oluliseks, et auto oleks tagant otsasõitude eest kaitstud ja poisid ei jääks pikematel sõitudel üksi sõites magama. Need mehed jagasid matsu. Kui sõitsin ENSV ajal "kopikaga", panin sellele ise konksu külge ja stanget tagatiiva külge nurkadest ei kinnitanud (päästis tiivamõlkide eest). Tänapäeva autodega on lihtsam -- neil polegi eraldipaiknevat kaitserauda.
Kui muretsed konksu, siis peagi on midagi ka konksu otsas. Kas me Pärakäru Padret tahamegi?
Targem on leppida olukorraga ja paigutada esijooksuta ratas salongi. Sinna mahuvad nii naine,
šnautser, kastekann, mootorsaag, labidas, reha, trimmer kui ka reisikott. Milleks kulutada mitme aasta automaksu jagu raha vidinatele.
Asi algab kaugemalt, Padre läks seksika punase värviga konksu otsa ja nüüd tulemus käes, palju raha magama pandud ja kulub veel et soovidele vastav auto sellest saada.
RAV4st Pacificat ei tee, konksuta palju tahes.
Aitäh, väga asjalik ja sisukas ning konstruktiivne kommentaar, 11:38, er!
Millised on teiste kogemused Ateraga?
Katusereelingud koos ratta kinnitustaladega vilistavad ja suurendavad oluliselt kütusekulu. Ma neid niisama ei hoiaks seal vaid ainult vajadusel. Kui aga kütusekulu pole argumendiks ja kõrvakuulmine enam vanaduse tõttu kõrgemaid toone ei pane tähele, siis võib lasta mugavusel võidutseda ja kola katusele jätta. Iseasi kas pesulast saab probleemideta läbi kui raam peal on.
Minul on ürgvanad THULE jalgratta hoidjad. Ostsin need kasutatuna ja minu käes on need üle 15 aasta olnud. Autosid olen vahepeal vahetanud, aga neid väärt asju mitte. Pool euroopat nendega läbi sõidetud. Rattad püsivad kenasti paigal. Esi ratta eemaldamist pean liiga tülikaks asjaks. Ilmselt selliseid asju enam ei tehta. Nüüd koonerdatakse materialide pealt ja rõhutakse vaid disainile. Tänapäevased asjad pole mõeldud kestma. Võtame või jalgrattad, muidkui hoolda ja remondi.
Kui maasturi katusele tavaari laduda siis läheb ehk redelit vaja? Reisule minnes, kui tuleb laevale minna, siis üle 2 meetrise kõrgusele autole kehtib rekka hind? Lihtsalt paar mõtet.
🚵♂️💨🌲✨ "Avasta piirideta vabadus!" ✨🌲💨🚵♂️
➡️ https://youtu.be/dobe72wg04g ⬅️
🌟 Tõelisele maasturi- ja maastikuratta omanikule! 🌟
Alusta oma seiklust väikesest konksust, jätkates väikese raamiga ja lõpetades väikese Kupleriga. Ükskõik, kuhu sinu teekond sind viib, sa ei pea enam piirduma ainult Võrumaa avastamisega. Looduse rüpes võid nautida seiklusi just seal, kus soovid! 🏞️
Pista oma ratas julgelt sellesse ameerika likku munakärusse, millega pioneerid omal ajal Utahi avastasid, ja naudi muretut avastusretke. Sa ei pea muretsema, et keegi sinu ühes tükis ratta kallale tikuks. 🔒
⚡ Vajuta nüüd ja sukeldu seiklusesse: https://youtu.be/dobe72wg04g ⚡
Erilistele optimistidele on ka võimalus kogu tootmine omale saada: https://fundwise.me/et/pitch/kupler
Ei, seda Kulerit vaja pole, selle diskussiooni võib siin lõpetada.
Kes kontrollib infot kontrollib kõike.
Ega seda punast pupsikut ka vaja polnud aga ikka ostsid.. nüüd vaata kuidas hakkama saad..
Oli küll vaja. Pacifica oli hea auto, aga aeg hakkas läbi saama. Oli viimane aeg see uuele omanikule edasi anda ja midagi vastu saada. Ameerika autod on head, nagu ütles kogenud autoparandaja, kellele olen pikka aega lootnud ja kes pole kunagi alt vedanud, aga nende lõpp on kiire. Tuleb ära tabada, mil lõpp hakkab lähenema. Pacifical hakkas.
Olge mureta, küll leian RAV4 rattaprobleemile ka lahenduse, aga on ju viisakas kogukonda kaasata, sest selge see, et hulga peale on teadmist ja kogemust rohkem, kui ma ise ühest-kahest allikast suudan ammutada. Toyota esindaja ütles ka hästi ja ausalt, et muidugi ta võib mulle öelda, et Toyota katuseraam on väga hea, kuid lisas, et tõde on see, et ta pole selle asja spetsialist ja ta ei tea. Aus mees!
Oleks tulnud uus ameerika auto osta. Japsid on peded. Kogukond on pettunud.
Aus mees oleks teie auto ostmisel ütelnud: Söör, ma ei tea, kas teie ratas ikka mahub täies tükis uhiuude RAV4, ma ei ole ratta asjatundja, aga, söör, ma nägin, et vaatamata koerailmale tulite te autopoodi rattaga. Kas proovime järele, söör?
Selle asemel tojotsimees mõtles: Kuradi asju tahetakse ikka salongi suruda, ja ütles: Küll see [raibe] sisse mahub.
Nüüd, kui ost tehtud ja probleeme palju, ollakse autoesinduse lõa otsas, kasseeri vaid lisaks.
Põhimõtteliselt tuleb lisatarvikud soetada, kui hädavajadus on, mujalt - Automaailmast, Fixusest jm.
12:44 kas tojotsimees tegi Pulleritsule rehepappi? Ai ai väga paha mõistame hukka.
Igatahes saab tojots kõva feimi võhmameeste seas. Mainekujundus. Eks see üks ralliauto on. Kolavedamiseks on ameeriklased üle prahi. Lihtne värk, tuleb soetada 2 autot, üks ralliks ja teine rattaga askeldamiseks. Muide üks sajandi alguskümnendi Pacifica on täitsa olemas müügis, vähese raha eest. Rattaveoks ideaalses korras. Kestab aastaid kui väga palju ei pea ratast transportima.
Tojots on võhmameeste auto. Königsbergi kunnile oleks vaja Audi nahksisuga või Ford Mustang 5 liitrit ja turbo peale. See teeb sellist häält et naljatuju lõpeb otsa. Mäkke jõuab ka sõita väändemoment tohutud njuutonmeetrid per kilogramm. Tojotsil lõpeb võhm otsa
Loodame et Padre on tojootsi klient ajutiselt. Käib Moabis ära ja ostab General Motorsi viimase mudeli suurte uste ja akendega tranduleti.
Peale 2009 aasta pankrotti kuulub GM koos saba ja sarvedega italiaanode Fiatile. Vana tubli tööloom Pacifica oli veel Daimleriga koostöös tehtud, hetke toodangusse tasub pigem umbusuga suhtuda.
Autojuttudest on välja koorumas uus vanasõna: Loll saab ka Toyota esinduses lüpsta! (tglt pole mul midagi tojotside vastu)
* Mis on autoostu tingimus nr.1? : )
* värvi eest maksa juurde.
* ratta atribuutika eest maksa juurde.
* konksu pole, ka selle eest maksa juurde.
Kuid mis oli autoostu tingimus nr.2 ja 3? Kas need said täidetud samavõrra kui nr.1 või rohkem?
Kui Padre ütleb siis nii on. Ostan ka endale toyota. Kadastikul on volvo aga see on peaaegu tojota. Alati vaata millega ässad sõidavad.
Kadastiku Volvo on kindlalt parem, aga keskendume nüüd ikka olukorrale, milles Padre on ja proovime tojootast midagi veel rahvuslikult meelestatud konservatiivsele spordimehele sobivat välja võtta. Katuseraamid, kängururauad. Snitti tasub võtta ikka jänkidest, kes Moabis oma autosid, mis on autod, proovile panevad nii, et õliloigud pinnasel.
Nägite Tänaku tojootas komplektset ratast esijooks kahvlis? Kui tema seda ei suutnud ja lahkus tiimist, siis on optimismiks vähe põhjust. Olukord on nadi. See ikka ralliauto, mitte rekka. Üldiselt tuleb jebida esijooksu kallal ja riist masinasse pusida. Lisavidinad toovad lisamuresid.
Kui Tojoota siis ikka vanem Land Cruiser mis oli veel lollikindel ja töötas kui igiliikur, Soome doteeris rahvale lausa nende ostu, väikse tingimusega et sõjaolukorras läheb militaarkasutusse. Nupukad need põhjanaabrid!
Tagantjärgi targana oleks võinud ikkagi Yarise võtta, niikuinii velo sisse ära ei mahu, aga raha oleks rohkem järgi jäänud...
Selline kastiga Tojoota nagu saudiaraabia võhmameestel. Kuulipilduja koos pikkade laskemoona lintidega mahub ära ja naabervalla tzekid tõmbavad kohe vaikseks.
Priit on siin mõista andnud, et ärme konksust räägi. Tal otsus tehtud katuseraamide kasuks. Aga üks nüanss veel konksust. Konksu olemasolu on väga oluline auto järelturul müümisel. See on pea kõige olulisem nn lisa, mida ostjad auto juures hindavad. Näiteks kui müügis on korraga mitu samaväärset ja sama hinnaga autot, siis ostja võtab neist kindlasti auto, millel on konks. Just selle praktilise väärtuse tõttu. Mul endal mitu sellesarnast kogemust autode müümisel.
Võhmameestele tutvumiseks, Tiidrek tõi uue mukunga maale ja kohe tulemuslikult: võit meie klassikul ehk ümber Viljandi järve jooksul! Uue mehe nimi on Solomon Gachoka Kagimbi, ta võistles Viljandis TÜASKi eest. Tartu võit Mulgimaal!
https://sport.delfi.ee/artikkel/120180960/fotod-viljandi-jarvejooksu-voit-laks-keeniasse
09:57-le. Konksuga auto puhul on see oht, et eelnevalt on haagissuvilat veetud. Ehk siis mootor on kuuma saanud korralikult.
Kiitus, et püsitakse enamasti teemas, aga kas selle Thule OutWay Platformi kogemust on kellelgi? Iseenesest paistab kena ja läbimõeldud asi, ei pea ka ratast tükkideks võtma ega katusele upitama.
https://thule.mugavauto.ee/toode/thule-outway-platform/
11:35
Salongist ostetud autoga, millele on paigaldatud kohe konks, ei ole midagi veetud...
Jah, üldiselt oled õigel teel. Ratas katusele ja esijooks alt ära on ka minumeelest parim lahendus. Ja selle esijooksu pistad kasvõi proua jalgevahele, kui tõesti taha taktikaliste toidupakkide, tomatite või küttepuude vahele enam midagi ei mahu.
Aga vilinaga ja suurema müraga pead igal juhul arvestama, kui kavatsed ratast väljaspool auto intrjööri vedada, olgu kasvõi Soonetsi elitaarne lahendus.
Soonetsil on alati maailma tasemel lahendused. Huvitav kuidas Vincenzo Nibali oma ratast transporteerib?
Video maailma tasemel lahenduse paigaldusest, alates 24. minutist- https://www.youtube.com/watch?v=5xuW5XXeu24&ab_channel=AdamLZ
Tähelepanu väärib tuule suunaja ja selleks, et raam vilistama ei hakkaks, lõigatakse "üle ääre" jäävad raami otsad maha.
Soonets transportis Pullerituse ratast oma Fordi bussiga samuti esijooks ära. Seda võite ise üle vaadata monumentaalsest spordifilmist "Kellele lüüakse pulsikella". Soonets pigem ei viitsinud istmeid kokku klappida, jooks maha ja spordimehe instrument, rass, autosse.
Pullerits oleks pidanud Soonetsi autopoodi kaasa võtma. Konsultandiks. Nüüd on jama maja.
Sai ka varem erinevate autode katustel rattaid veetud ja kesktorust kinnitus ei loksunud kuigivõrd, isegi Caravelle katusel olen vedanud kui rahvast rohkem ja sisse enam ära ei mahu. Minuteada need raamid kus nõutav esiratta äravõtmine on eelkõige carbonraamiga ratastele mõeldud sest neid ei saa pigistada, see muidugi välista aluraamiga ratta vedamist. Korralikud konksuotsa käivad lahendused on nagu oluliselt kallimad kui katusel käivad. Kuna süstad niikuinii katusele käivad ja kuni 3 ratast tuppa mahuvad Caravellel, siis pole konksu muretsenud. Eks auto valitakse hobidest lähtuvalt, vajadusel on mitu autot ;-)
Ma usaldaks lihtsalt kaubamärki kui sellist. Varasemad kogemused sõbra autoga olid tagaluugil igati ok ja mugav. Iseasi, et kus seda kupatust hoiustada kui vaja ei ole. Salongis isegi kui kinni tõmbad paeltega, siis võtab tarbetult ruumi. Suurema tavaari vedamisel jääb igasugune kola ju ette. Järelikult peab kuhugi tuppa kapiotsa sellele ruumi leidma ja naine hakkab nina peale hõõruma, et mingi asi kriibib silma ja jääb ette.
Mahub keldrisse, 16:18. Seal ei jää kellelegi ette. Nii et see mure langeb ära.
Mainekahju ikkagi.
Keldris on niigi hoidiste riiul vekitud õuntega, mõnedel aastaarv 2009. Nüüd tuleb aga täiesti tarbetuid asju juurde. Kelder pole kolikamber. Kui venelane hakkab pommitama, tuleb suunduda keldrisse, seal võib vekitud õunad reserva'st abi olla, aga milleks rattavedamise agregaat? Halb lahendus. Järsku tasub hoopis naiselt nõu küsida?
Konks on Seks! :D
Igal erineval viisil on omad probleemid. Katusel on peamiselt see et a)bensukulu b)ei TOHI ära unustada et ratas katusel ja mingisse madalasse urgu ronida (a la parkimismaja), olen paar korda näinud kuidas mõned on vastu latti põrutanud (kui see ees on õnneks) c) kui autot automaatpesulas pesta siis peab raami maha katkuma d) mingite laevadega liigeldes peab vb kõrge sõiduki pileti ostma, e) lühike/nõrk inimene võib mitte hakkama saada.
Konksu külge kinnitamise probleem on jälle see et a)kui vihmane/porine tee siis ratas määrdub b) ametlikult peab lisa numbrimärk olema mingitel juhtudel c)konksukinnitusega raam on kohe mingi arvu rataste jaoks ( 2, 3, 4), ei saa 1 kaupa juurde osta/laenata kui vaja nagu katusekinnituse korral. Kui siiski selle peale läheb siis valida kindlasti kallutusfunktsiooniga (ei pea rattaid maha katkuma kui vaja tagaluuki avada).
Osta mingi firma mis on ajas püsiv ja vajalikke tagavarajubinaid saada (minugi eelistus aastakümmneid Thule)
Te, Andres P, olete intelligentne ja tore spordimees, aga me peaksime diskussiooniga juba jõudnud olema variantide sõelmängudesse ehk play offi, te aga paugutate variantide paljususega. Kui te paneksite end PP olukorda, millise variandi rattaveolahendusi te välistaksite esmalt? Võtaks tasakesi teema kokku, uskumatu jama on uue autoga kaasnenud.
Mis Tehisaru RAV4 + jalgratas kohta arvas?
Vanasti sai surutud ratas ühes tükis Golf Varianti sisse ja jäi ka ruumi suurele spordikotile.
Kärukonksu ei pea soetama, on ka odavamaid lahendusi. Tallinnas sõidab üks Lotus, millele paigaldatud konks ainult ratta vedamiseks. Konksu otsas on kõige parem. Kui katusele, ma kasutaks margipõhist lahendust. Ma ei usu, et Toyotas mingit jama pähe määritakse. Nad peavad arvestama, et need rattahoidjad peavad rahuldama Utahs 4Runneritega müttavate matkasellide vajadusi. Mina ostaks hoidja sealt.
Aitäh, väga palju väärt soovitusi! Nüüd on põhjendusi ja valikut nii palju, et millist võtta, millist jätta?...
Küsime siis nagu Urmas Ott "aga palju sul raha on?"
Üldse kokku või? Ei tea... ma ei loe raha. Nii palju igatahes on, et raha taha ei jää küll katuseraami ostmine. Aga kas on mõtet osta 800-eurone, kui saab sisuliselt sama hea 400 eest? Minu meelest ei ole mõtet. Sel juhul ju võib öelda, et mis sa ostsid RAV4, kui oleks võinus osta Grand Cherokee, mis maksab kaks korda rohkem. Muide Grand Cherokeesse ei taha ka ratas nii ära mahtuda, et ei peaks jeblama. Ses osas oli Pacifica ikka supermasin. Aga vanaks hakkas jääma.
General Motors Escalade oleks pidand ostma. Presidendi turvameestel on selline. Kõik vajalikud tungid ja rauad mahub sisse. Teravate nagadega latid kui kuristikku kukub saab välja õngitseda.
Rednecki GMC kastikas oleks diskussiooni lõpetanud kohe. Valitseks aupaklik viisakus.
Kuidas ratas RAV4 ei mahu? Mul kodus üks eelmise põlvkonna 2008 (Peugeot), gravel mahub ilusti esiratast alt võtmata sisse.
Omanud kõiki pakutavaid lahendusi-
- rihmadeg aluugi küljes on ebastabiilne, tekivad värvkahjustused, ei võtaks mingil juhul
- katusel kütusekulu kasv 1 l/100 km kohta, vilistab ja ulub, ühe ratta ja ühe tagaluugi (üheaegselt) olen unustamise tõttu lömmi sõitnud. Ei taha. Võin Thule esihargihoidikuga sulle niisama ära anda kui üles leian
- tagakonksu otsas- kõige parem, monstrum käib konksu otsa alla minutiga, ainuke miinus on lendlev sopp ja pori, aga palju sa paduvihmaga ikka sõidad, kuiva ilmaga pole probleemi, kui just palju kruusateed ei ole
Pullerits oleks pidanud ostma endale veel väiksema auto, siis oleks saanud auto jalgrattale sleppi võtta. Kuigi jah tugev ja treenitud mees ilmselt veab RAV4 suguse riisi raketti paela otsas dorpatist tallinasse kui vaja, aga kas Pullerits on enam tugev mees. Küsimus on kui kauaks teda meie seas üldse enam on. Muidkui loen kuidas 40-50 sed mehed järjepanu manalasse lähevad. Põhjuseks südame tromboosid. Osad arstid on suht nõutud, teised, aga sosistavad, et vaktsiinid...
See võiks olla lahendus lugupeetud blogipidaja probleemile.
https://www.facebook.com/watch?v=1577323742763350
Ei saa aru Priidust, nutab oma Rav4 otsas ja kurdab et ka Cherokeesi ei mahu ratas hästi ära. No kurat küll, raha on nii et ei jõua kokku lugeda, osta siis Pacifica!
Kägu, te ise soetaksite endale sellise ratta? Tõsiselt! Nii et ärge tulge igasugust alternatiivjampsi teistele ka pakkuma.
Seevastu dr Kaare esitab asjalikke tähelepanekuid. Kuid ta paistab liiga enesekeskne. Kui ta pani ratta 2008sse ilma esijooksu alt võtmata, siis ega sinna autosse suurt peale tema ja ratta ju mahtuda saanud, vähemalt mitte normaalses konfiguratsioonis. Aga ei saa elu võtta ainult nii, et üksnes mina ja minu ratas, teised kõik kebigu kuradile!
21:17 viimasele väitele ootaks teaduspõhist kinnitust. Uuringud? Ja selle kohta avaldatud publikatsioonid? Palun! Ma ootan! Muidu võib väita ka nt seda, et mehed surevad seepärast, et nad kirjutavad pastapliiatsiga või on kandnud viikimata pükse. Sest kindlasti on sealgi seos, et mehed, kes on elu jooksul palju pastapliiatsiga kirjutanud või kandnud viikimata pükse, hakkavad lõpuks surema.
Mingid signaalid akna taga. Vaatan: Rootsi kunn sõidab minu juurest mööda.
Kas teie juures ka käis?
Vott mehed, tehke järgi, kunn annab Priidule akna taga signaali! Kõva sõna. Mul ei sõida täna isegi ükski lennuk pea kohal. Täielik vaikus ja keegi ei signaalita kah.
Õige elukutseline debiilik suudab ka katuseraami ja vaktsiinide vahel seose leida.
Kunn möödus Pulleritsu osmikust. Külastas siis Kadastiku mõisa?
Ega see kunni elu ka just mee lakkumine ei ole- prouadel vaja eranditult kõik muuseumid läbi traavida, siis mingid kuradi koolilapsed, siis vaja veel orbudel päid silitada ja pisarakest poetada. Putsi. Välisreis peaks olema lõõgastus, lased rihma koos kolleegidega lõdvaks, väike tširibinski, muidugi päris loomaks juua pole ka vaja. Siis väike saunake, väike saslik. Kultuur peab olema, mitte nagu mingi kuradi kore pulm.
Kunnil, õigemini Säpo meestel on Pulleritsu hoiakud ju teada, mida arvab Rootsi ühiskonnast ja kes sinna või seal jooksku, on tea, mida arvab PP n-ö euroopalikest väärtustest jne. Nüüd sõideti võimsate masinatega püstakust möödastakust, võimalik et Volvodega, ja tehti sõbralik signaalitörts. Silmad on peal.
Thule on ju Rootsi firma. Hoitakse blogil silm peal. Anti signaaliga teada, mida peaks katusele valima: "Kui Rootsi-Hiina mahtuniversaali ei võtnud, siis võta vähemalt Rootsi rattahoidik!"
Kui on vaksitud, tuleks ehk tõepolest hoogu maha võtta. Tervis ikka palju olulisem, kui mingi hoidik ja teadmine, et kuhu seda parem kinnitada oleks.
Hää küll, teritasite siin keelt kunni teemal, nüüd aitab.
Rattahoidiku küsimus on ikka lahendamata, kõik kiigutavad-kaagutavad siia-sinna, aga otsustavalt ei julge keegi positsiooni võtta. Nõrk!
Pane konks, konksu otsa rattahoidja. Konksu otsa saad panna ka haagise, haagisesse oi kui palju kraami, mis RAVi ei mahu- näiteks 5 jalgratast, kui kogu salong rattasõitjaid täis. Kui natukenegi elu maal on, siis ei kujuta elu ilma haagiseta ette. Kui aga punase autoga vaid pühapäeval kirikusse sõidetakse, siis pole sinna midagi vaja.
PP tehku paar pilti RAV4-st ja jalgrattast näitamaks, milline see probleem õieti on. RAV salong nüüd nii õnnetult väike kah pole. Sinna mahuks ka proua ratas, kui see kaheksasse poleks sõidetud - blogilugejate südamesse läinud Optima. Millist suurt eset peale ratta on veel vaja siia-sinna tarida?
Priit, siinsetel meestel on kõigil otsused tehtud ja vajalik olemas, ainuke kes ei suuda otsustavalt käituda oled ikka sina ise : )
Nagu sulle baba ütles: "ise tead..", tegid valiku ja nüüd lahenda oma mikroprobleemid ise ära!
Ega mul ka otsus tehtud, MargusM, ma vaid uurin, kas teised on ka sama aruka otsuse langetanud või on omadega võssa pannud ja nüüd õigustavad seda libanõu andmisega.
Dr Ain, seda olukorda ei teki, et salong oleks rattasõitjaid täis. No kuidas nad sinna saavad? Ega RAV4 ole mingi Pacifica, mis oli ikka korralik mahuti: salongi läks kaks ratast, nii et kummalgi ei tulnud esijooksu alt ära võtta. Kas sinu 2008-sse kah? Vaat ei usu!
Optimaga on kehv lugu. Mullu suvel andsin selle Kagu-Eestis tütrele, et lähme piiri inspekteerima. Aga siis juhtus selline asi laskumise lõpus, et sain kreepsu. Kuulsin, et toimub käbla. Esijooks oli mingil kummalisel moel blokkinud ja mis siis juhtub, kujutate isegi ette. Õnneks toimus lend niimoodi, et haavu siduma ei pidanud ja piir sai ka inspekteeritud. Aga pärast toda käiku on usaldus Optima vastu olematu.
Dr Ain küsib, millist suurt eset veel peab siia-sinna tarima. No kes seda ette näeb! Pacificaga sai salongis veetud diivaneid ja voodeid, kaheinimese voodigi maale - ausõna, salongis. Nii avar masin oli. See oli eriline selle poolest, et kui enamik Pacificaid on kolme istmereaga, siis mul oli kahega, mistap pagasiruum oli eriti avar. Isegi Raio Piiroja Audi Q9 või mis iganes see bussi moodi maastur on, oli tema sõnul väljast küll suur, aga seest väike - jah, on küll, mäletan; Pacificale vastu ei saa. Kahju, et jänkid Pacifica heal vanal kujul tootmisest juba 2008 maha võtsid.
Optima osas käib kahetsusväärne vassimine. Kes sellaga siis üle nipli käis, PP või ta tütar?
Kahju. Pullerits oleks võinud utoopiat ülal hoida. Näha et kogukond on pettunud. Milleks meile punane tojoota, kus on pasifika?
Enesekindel jutt on see, et ei mingit raami. Õige auto peab olema. Siis on mugav. Kahju, et Priit rohepesu ohvriks langes. Uus auto on tore aga rõõm asendub poole aastaga argipäevaga ja pisidetailid hakkavad tähelepanu nõudma pole raami , pole probleemi. Harjud ära, et tuleb jooksud eemaldada kui rohkem rahvast on. See on targim variant.
Kõige rohkem huvitab aga, et millal tuleb esimene kraaps või pisike muljumine. Sinnamaani on auto lapse eest, aga siis tekib juba teismelise iga. Esimene putitamine tähendab aga keskiga. Siis on juba savi masinast ja oluline on, et see liiguks punktide A-B-C-D vahel probleemitult.
Veider küsimus, poisid, mida suurt veel peremehel RAV4jaga vedada? Ikka kütitud puumat!
Nülitud puuma nahk isegi rulli keerates on suur nuts pakiruumis.
Võta Thule Wingbar Edge talad. Need ei ulatu üle katuse ääre. Näeb viisakas välja. Väga koledad on üle ääre ulatuvad talad.
Thule Upride hoidjat soovitan ka. Terve ratas katusele, ei pea jändama esijooksuga.
Talad ja üks hoidja u 650€. Sul raha on, võta musta värvi, veits kallim aga ilusam 😀.
Midagi ei vilise ja kolise mul niimoodi sõites. Ühte ratast vedades ei saa kütusekulu üle ka nuriseda, vähem kui liiter tuleb juurde
Pullerits on vana juba kaua ta ikka puumasid kütib. Las sõidab piknikku pidama toyota sobib selleks küll. Korvike pirukate ja limonaadiga mahub sisse.
2:13 Kui enam vilinat ei kuule, siis on aeg kuuldeaparaadi soetamiseks. Muidugi on huvitav teada, et kas ka Priit vajab kuulmise abivahendit. Õnneks see selgub varsti. Loodame, et saame siin blogis sellele jälile.
Pullerits ei saa vintovkat nurka visata. Vanad kommarid ja noored putinistid tuleb küttida. Seda tööd ei saa kollanokkade hooleks jätta. Kogemust ja vilunud silma vaja.
Postita kommentaar
<< Esileht