Lehed

esmaspäev, mai 20, 2013

Pullerits: Miks mahukultus on hävitav ja viljatu?

Kahjuks ei ole kõik mu viimase kirjutise sõnumist – et ei ole mõtet kogu aeg peamiselt mahtu taga ajada – aru saanud. Kuid mul on hea idee, kuidas seda mõtet veel paremini teieni viia, ja nii, et te sellega paremini haakuksite. Selleks tuleb teile pakkuda pidet, millele te saaksite meeleldi toetuda. Vaadake nüüd, kuidas ma seda teen.

Tolleks pidemeks on Eesti ajakirjandus ja selle arengud.

Mis toimub nüüdisaja ajakirjanduses? Avage väljaannete veebiküljed ja te veendute, et käib totaalne mahu tagaajamine. See toodangu hulk, mis iga päev lugejateni paisatakse, on oluliselt suurem kui näiteks kümme aastat tagasi. Tööloosungiks on toota uudiseid vahetpidamata. Ja toodetaksegi. Innuga toodetakse. Mõnel pool on isegi normid ees, et olgu päevas kümme tükki tehtud. Või lausa tosin. Kirjutasin sellest kriitiliselt ka laupäevase Arteri juhtkirjas:

«Ja [meedia masinavärk] toodab lakkamatult sõnumeid, mis kokku ei moodusta paraku midagi arukat ega mõttekat. Näiteks Õhtuleht oli kolmapäeva lõunaks tootnud Malmöst [Eurovisiooni lauluvõistlusega seoses] üle 30 loo. Arvate, et palju? Palju lugusid tehakse sama ajaga Postimehes – loendasin neid üle poolesaja.»

Aga nüüd küsimus: kas see tohutu mahuhullus on toonud meile tulemustes kvaliteedi?

Ma tean, mis te vastate: «Ei!» Ja mul on raske teile vastu vaielda.

Nagu iga lugeja võis näha, oli ühe üle-eelmise nädala üle-eestlise lehe kolmandal küljel lugu, kus ühes kaheksarealises lõigus leidus koguni kolm viga:
1) ütles ETV saaters... - peab olema saates;
2) ETV saaters "Ringhääling"... - peab olema "Ringvaade";
3) ...lausu Raie - peab olema lausus.

Ilmselt on mahud aetud nii suureks, et enam ei jätku jaksu kvaliteedi tagamiseks.

Vaadake, kui ma õppisin Tartu Ülikoolis, kus mu õpetajateks olid Juhan Peegel, Marju Lauristin, Peeter Vihalemm, Reet Kasik, Krista Aru, Peeter Olesk, Peeter Torop ja paljud teised targad inimesed, siis sain seal õpetust, et ajakirjanduse ülesanne on teha suurest sündmuste virvarrist tark ja arukas valik ehk eraldada terad sõkaldest ja viia terad lugejateni. Aga nüüd ei tegele keegi enam selle sõelumisega, vaid aetakse taga mahtu ehk visatakse enam-vähem kõik, mis kätte saadakse, lugejate ette. Veel kord: aetakse meeleheitlikult taga mahtu, tuues ettekäändeks ja õigustuseks, et eks lugejad ise otsusta, et mis õigus on ajakirjanikel üldse valikut teha, mida lugejatele pakkuda ja mida mitte.

Eelmise nädala lõpus kurtis mulle üks Eesti kogenumaid ja hinnatumaid pressifotograafe, et ta on sellest mahu tagaajamisest, mida veebimeedia nõuab, surmani väsinud. Ta oli nördinud ja pahane, et peab sõitma taksoga kord Piritale, sest seal on mingi prügihunnik, millest on vaja teha fotogalerii, ja seejärel kihutama Õismäele, kus on mingi prahihunnik, millest on samuti vaja fotogaleriid. Ta oli nördinud ja pahane, et tal ei jagu enam aega tegelda oluliste teemadega ega pöörata tähelepanu oma töö kvaliteedile.

Kust see mahuhullus siis alguse sai? Kes on süüdi? Süüdi on, kui tsiteerida tuntud rahvaväljendit, delfi debiilik. Omal ajal leidus üks hull ehk debiilik, kes arvas, et just maht on otsustav, ja tootis meeletus koguses igasugust inforämpsu. Lugejad läksid õnge. Siis märkasid teised, et kui maht andis algul kiire edu, siis tuleb järelikult neil ka mahu peale panustada. Ja läksid mahuhullusega kaasa.

Ja nii tehaksegi aastast aastasse kollektiivselt mahtu. Aetakse mahud üüratuks. Aga kvaliteeti, nagu eespool mõne näitega viitasin – ja neid näiteid võite ise lõdva randmega kümnete ja sadade kaupa juurde leida –, ei ole see meeletu maht taganud.

Ja siit jõuamegi tagasi mahukultuseni Eesti harrastusportlaste hulgas. Usun, et siin on piisavalt palju tarku spordihuvilisi inimesi, kes ajakirjanduse arengu kirjeldamise taustal oskavad ise mahuhulluse kohta harrastajate seas vajalikud järeldused teha.

Mida kostate?
***
Ja ärge unustage lugemast minu tänast olulist kirjutist "Viljatud rünnakud" Postimehe 4.-5. küljel. Pühapäeva õhtul lisatud värskeima materjaliga, kuid võrreldes lehelooga mitu korda lühema veebiversiooni leiate sellele lingile vajutades.
******
Abraxas Wall, Moab, Utah. 20. aprill 2012. Pildistanud Priit Pullerits. (Suuremalt vaatamiseks klikkida pildile.)

Fotod 1-3: Tartu tänavuse nn jooksumaratoni lõpetajaid. Esimesel pildil paremal 6. koha saanud Andrus Lein, vasakul 7. kohale tulnud Ralf Lipp. Fotode autor: Aldo Luud, Õhtuleht/Scanpix
Foto 4: Tartu tänavuse nn jooksumaratoni tugevate jooksjate grupp. Tempot dikteerib Margus Pirksaar (nr 6). Foto autor: Aldo Luud, Õhtuleht/Scanpix

85 kommentaari:

  1. Anonüümne11:01

    Õige jutt Priit!
    Kõik mis räägid on tõsi. Nii ongi

    VastaKustuta
  2. Anonüümne11:20

    Üks kordki, kus saab Priiduga täiesti nõus olla.

    Aga kas need märkused rakenduvad ka käesolevale blogile?

    VastaKustuta
  3. Anonüümne11:36

    Priit püüab "peenelt" dr Holdenile ära panna.
    Ei viitsi otsida aga kindlasti leidub Priidu blogis just mahutreeninguid ülistavaid kirjatükke. Selline ta juba kord on - täna kiidab ühte asja, homme risti vastupidist asja - nii nagu midagi tõestada tahab. Alfaisesel ja raudsel heterol võiksid aga ka seisukohad raudsed ja püsivad olla kuid miskipärast ei ole. Tahtmatult kerkib küsimus: kas ta siis polegi see, kellena end näidata tahab?

    VastaKustuta
  4. Anonüümne11:41

    See kirjatükk tänases Postimehes on halb ja kallutatud ajakirjandus.
    Olen samuti Peegli õpilane

    VastaKustuta
  5. Anonüümne11:43

    11:41, too välja põhjendused. Ära lahmi niisama.

    VastaKustuta
  6. Jah, 11:41, palun too välja põhjendused - näiteid, palun! Näiteid!

    VastaKustuta
  7. Konrad Kull11:54

    Priidu artikkel on hea, aga et Postimees provotseerib homode pildiga esimese artiklina .... uhhh

    VastaKustuta
  8. Anonüümne12:01

    Alustame pealkirjast: Viljatud rünnakud. Kes seda ütleb, kas need kannavad vilja või mitte? Nõukaaegse propagandaajakirjanduse a la Jaak Kaljo stiil.
    2. Peegel õpetas, et esimesena pead sa nägema inimest. Pullerits näeb ideoloogiat ja kampaaniaid oma väikese, aga palju publitseeritud "kiiksu" valguses. Õigupoolest on siin kaks käpardlikku ettevõtmist põrkes. Kui PP oleks süvenenud, märagnuks ta, et SAPTK taga on peamiselt luteri kirikuga seotud ringkonnad. Nende tulemus rahvaloendusel oli suhteliselt nukker, aga tegelikkus ilmselt veel nukram - aus luterlane on see, kellel on kirikumaks makstud ja kes on käinud armulaual. Ma väidan, et ausaid luterlasi, kes seda on jooksval aastal tõepoolest teinud on Eestis juba vähem kui homoseksusaale (ehk, siis umbes 1,5 % rahavstikust). Aga Pullerits seda pisiasja ei märganud, kes SAPTK taga peidus on. Lisaks on sinna paati hüpanud mõned IRLi poliitikud, kellel agenda leidmisega mure. Näiteks Priit Sibul.
    3. Valikuline sildistamine selles loos. SAPTK on neutraalses valguses, teise poole suhtes on pidevalt kasutuses aktiivsed ja hinnangulised väljendid: "pahameelepurse", "üldrahvalik vastuseis" - kust see võetud on, paluks uuringuid ja arve. Jne. Ma rohkem ei viitsi, pärast võin jätkata.
    Peegli õpilane, endiselt

    VastaKustuta
  9. Anonüümne12:03

    Igasugune rünnak delfikate vastu on pahatahtlik ja nõme. Mahu puššimisega hakkas pihta semiitlik-monetaristlik infoagentuur "Põnts" mis pani põõna igasugusele kvaliteetajakirjanduse sünnile. Need nüriuudised tekitasid inspiratsiooni delfiliku maailmakäsitluse sünniks.

    Maht on rahaveski. Just nende sisutühjade uudiste najal on võimalik üllitada isegi tasut paberlehti, mille maksavad kinni postireklaamiandjad. No väheke kultuursem viis ikkagi oma sõnumi tarbijani viimiseks kui lihtsalt miski odavkraami reklaamkataloog, kus pole uudsust kunagi nähtud. Mahuuudis on se tera, millega siis ullike tarbija talle ettenähtud reklaamitera alla neelab nagu räpstoidu. Tegelikult toodab ka PP samasugust mahtu mis põhineb 1-2 inimese jutl ja sellest saab hobi-reklaam-spordi-bukletis kenakese varjatud reklaamartikli. Ma ei imesta kui PP lubab igale reklaamiandjale, et boonuseks saab too viite tema varjatu reklaam artiklisse "product placement'na" nagu seda tehakse tavaliselt Eestis produtseeritud seebikates. Ja oleme ausad, sellise rahaveski juures ei tooda tulu lühikesed infoküllased kvaliteetjutud vaid just maht ja emotsionaalne vaht. Oskajad lugejad suudavad muidugi iva imekiiresti välja sõeluda kui seda seal üldse leidub ja siis läheb juba leht ja reklaamikirjaniku üllitatis ahju või makulatuuri. Kas pole kurb, määrida raha eest paberit ja aidata sellegga kaasa vihmametsade hävingule? Loomulikult ei saa kirjamees seda endalt küsida sest ukse taga on järjekord veel küünilisematest kirjatsuradest, kellel on vaja pangalaen maksta ja sink leiva peale panna ning nii see ratas veereb. Kirjamees õigustab oma tegu sellega, et ta vähemalt püüab seda kõike teha lugejale meeldivamalt kui need, kes vastu tema ust prõmmivad ja nõuavad selle töökoha vabastamist uue näo jaoks.

    Seega elagu maht! Maht on elu. Sutsakad ei too pappi ega garanteeri tulemust vaid hoiavad olemasolevat taset. Arenguhüpped tulevad ikkagi mahult.

    VastaKustuta
  10. Anonüümne12:06

    Kas ma saan õigesti aru, et kirjutise taga võib tajuda maailmavaatelist positsiooni?
    Vasakpoolsed ja liberaalid - pehmod, rasvamaod, pakspersed.. Sotsialismi lahja lobi (aga see-eest palju!).
    Parempoolsed ja konservatiivid - sirge selg, hea rüht, intensiivsed ka kvaliteetsed treeningud, kvaliteet kõiges..

    VastaKustuta
  11. 11:41 ja 12:01:
    1. Pealkiri vastab sisule (kuigi see ei ole minu pandud). Ükski homoõiguslaste rünnakutest SAPTK vastu ei kandnud vilja. Ükski neist rünnakutest ei viinud mitte millenigi.
    2. Küsin vastu: miks te ei küsi, kes on Eesti LGBT Ühingu taga? Kui palju on neil liikmeid? Kes neid rahastab? Hoopis teie kriitika on ideoloogiliselt kallutatud!
    Loos on inimesed olemas. On antud nii Varro Vooglaiu kui Markus Järvi taust. Kelle taust puudub? Helen Talalaeva taust! Miks? Sest minu palvele märkida, mis on tema taust väljaspool LGBT juhtimist, ta ei vastanud.
    3. Ilmselt pole te ajakirjanduse uuemate arengutega kursis ning näete ajakirjanduse rolli endiselt väga kitsana. Kui ajakirjanik on kogunud piisavalt materjali, on ajanud kokku infot, siis tal on nüüdisaja ajakirjanduse kaanonite järgi igati õigus langetada ka teatavaid järeldusi, mida ma olen teinud, mitte olla lihtsalt kiretu stenografist.
    Ja kui olete Peegli õpilane, siis hea meelega vestleksin siin teiega ikka nii, et tean, kellega räägin - me oleme ju ühe kooli vilistlased, pole põhjust ju mind karta. Pealegi, te ju ise viitate, "et esimesena pead sa nägema inimest". Palun, näidake siis ennast! Alustage selle õpetuse järgmist iseendast!
    Selline varjupoks ei ole eriti mõistlik tegevus. Kust ma tean, et te ikkagi olete see, keda väidateend olevat?

    VastaKustuta
  12. Anonüümne12:26

    Ma paluks ikkagi arve või uuringuid, mis kinnitavad väljendit: "väljendada üldrahvalikku vastuseisu homoseksuaalsete suhete ...." 38000 täidetud paberit ei ole üldrahvalik, pigem vägagi marginaalne. Kus on uuring või arvud, mis viitavad, et vastuseis on üldrahvalik. See on faktiväide, mille taga peab olema fakt.
    Peegli õpilane

    VastaKustuta
  13. Anonüümne12:29

    Vabandage, 12:03, mind rumalat, aga mis asi on "semiitlik-monetaristlik infoagentuur "Põnts""?

    (Keelesäuts: Priit, kas antud olukorras kasutataksegi jutumärke nii?)

    VastaKustuta
  14. Anonüümne12:34

    12:06-le annaks asjadest õigesti arusaamise eest twelve points!
    Nii asjad ju elus ongi :)

    Parempoolne, hea rüht, sire säär.

    VastaKustuta
  15. Anonüümne12:38

    Eesti keele pidžinistumine tekitab muret.
    Praegu on Postimehes artikkel Thriller Itaalia jalgpalliliigas.

    Pusle
    inspiratsioon
    .... ei tule rohkem anglitsisme praegu meelde

    üksvahe ei olnud meedia kindel kas peaks kirjutama marathon või maraton.

    Peaasi et eesti keelest kiiremini kaugemale saaks

    VastaKustuta
  16. Anonüümne12:45

    Kahjuks ei ole kõik mu viimase kirjutise sõnumist – et ei ole mõtet kogu aeg peamiselt mahtu taga ajada – aru saanud.

    Järelikult oli väga kehvasti kirjutatud.

    VastaKustuta
  17. 12:26, üle 38 000 allkirja - see on Eesti ajaloo parim allkirjakogumise kampaania tulemus. Ma tunneksin pigem muret selle pärast, kui paljude eest ja nimel räägib Eesti LGBT Ühing, sest nende kohta ei tea me sootuks absoluutselt mitte midagi. Minu isiklk arvamus on, et tegemist on üliüliülimarginaalse grupi terroriga enamuse vastu, millele viitab ka minu artiklis nende tutvustatud tegevus, mida ma siinkohal kordama ei hakka.

    Minu poolt on see viimane vastulause teile, kuni te ei ole öelnud, kellega ma räägin. Mul ei ole mõtet kulutada oma väärtuslikku aega varjupoksi peale isikuga, kelle identiteet (Peegli õpilane) võib olla väljamõeldud.

    VastaKustuta
  18. Anonüümne12:57

    Blogi administraator eemaldas selle kommentaari.

    VastaKustuta
  19. Anonüümne13:03

    Priit kustuta see libe(sti) Peegli õpilane ära. Tüüp otsib riidu

    VastaKustuta
  20. Anonüümne13:06

    13:03le: Niipalju siis sõnavabadusest .

    VastaKustuta
  21. Anonüümne13:07

    "Väidateend". Uudissõna? Või mahust tekkinud näpukas?

    VastaKustuta
  22. Anonüümne13:07

    See ei ole Postimehe blogi.
    Pullerits teeb seda blogi oma isiklikust ajast, mitte tööajast.
    Postimehega ei ole sellel blogil mingit seost.
    Seepärast, Priit, palun ära postita siia teemaväliseid linke.

    VastaKustuta
  23. Anonüümne13:12

    Minu meelest see võrdlus ei sobi. Antud juhul võib ajakirjanduse mahtu võrrelda treeningvõimaluste hulgaga. Ajakirjandus võib toota mahtu niipalju kui soovib, aga inimene loeb ikka ainult oma mahu ära, mõni vähem, mõni rohkem. Üldjuhul otsitakse siiski enda jaoks huvitavamat, ehk kvaliteetsemat lugemist. Samamoodi on treenimisega. Normaalselt tegutsev treenija otsib pakutavate võimaluste hulgast endale sobilikku. Üks tiksub rahulikult, teine jookseb ainult pulss punases, kolmas teeb mõlemat. Kes teeb õieti, pole ajakirjaniku otsustada.

    VastaKustuta
  24. Anonüümne13:23

    Blogi administraator eemaldas selle kommentaari.

    VastaKustuta
  25. Anonüümne13:23

    /Mul ei ole mõtet kulutada oma väärtuslikku aega varjupoksi peale../
    Tööaeg ei ole Priidu aeg, see on tööandja aeg. Väärtuslikkusest ma ei tea.

    VastaKustuta
  26. Aitäh, 13:03, hea soovituse eest. Tehtud.

    Nagu ütlesin, aitab varjupoksist ja enda kahtlaste sulgedega ehtimisest (Peegli õpilane).

    13:06 - teie sõnavabadus on alles. Minge ja kirjutage mujal, kui soovite.

    13:07 - seda teie mulle ei ütle, mida ma siia postitan ja mida mitte, mis on teemaväline ja mis mitte. Tahate teha asju oma reeglite järgi, tehke oma blogi. Siin keegi mind ei kamanda, ammugi mitte mingi anonüümne kommentaator.

    VastaKustuta
  27. Anonüümne14:23

    Juhin tähelepanu, et kommentaarid on Autorikaitse seaduse kaitsealused objektid.
    Kommentaari ei tohi üldse ilma mõjuva põhjuseta kustutada.
    Kui selleks on siiski vajadus,
    siis tuleb jätta autorile mõistlik
    aeg teose teise kohta toimetamiseks.
    (Näib, et nende teemadega meil ei olda kursis. Euroopa Komisjonil kuluks marjaks ära anda üks määrus, mis need asjad paika paneks - nii kirjutavate kodanike kui ka blogide - sh ajakirjanduslike libablogide - väljaandjate õiguste kaitseks.)

    VastaKustuta
  28. Anonüümne14:24

    "see on Eesti ajaloo parim allkirjakogumise kampaania tulemus"

    Hmm, Priit, tuleta meelde, kui palju allkirju koguti vene koolide toetuseks. Aga artikkel oli hea. Ja ma ikkagi tuleks tagasi oma kunagise soovituse juurde. Priit, PALUN tee Helen Talalaevaga intervjuu. Just nimelt selle konkreetse isikuga. Tema kõrval mõjuvad isegi Kari Käsper, Lisette Kampus ja Reimo Mets väga asjalike inimestena :)

    VastaKustuta
  29. Anonüümne14:40

    Priit, mis sa tänasest koeraloost arvad?
    http://www.delfi.ee/news/paevauudised/eesti/fotod-koerad-rundasid-laulasmaa-rannas-vaikest-last-ja-teda-kaitsma-tulnud-ema.d?id=66152692

    VastaKustuta
  30. Anonüümne14:40

    Nädalas 20 - 30 km jooksu, 10 km aeg 37 min, vanus 46, mees.

    VastaKustuta
  31. Anonüümne14:53

    kas üks koeraomanikest on tuntud blogipidaja?

    VastaKustuta
  32. Anonüümne15:05

    "kas üks koeraomanikest on tuntud blogipidaja?"

    Äkki täpsustad.

    VastaKustuta
  33. 14:40 (jooksumees) - tubli!

    14:40 (koeraküsimus) - süüdi on koera omanik ja teda tuleb karistada, rangelt ja valusalt.

    14:24 - mõtlen selle üle. Tegelikult oleks see huvitavam diskussioonina, LGBT ühing versus SAPTK.

    14:23 - aitäh valgustamast. Palun täpsustage, kuidas saab autoriõigusega kaitsta seda, millel autorit juures ei ole (Anonüümne ütles), ja teiseks, kui lükkan kommentaarid eelmodereerimisse ja ei lase neil otse nähtavaks saada, kuidas siis autoriõigus reaalselt kommentaari kirjutanud anonüümset kaitseb, kui tema kommentaar ei ole kusagil avaldunudki (eelmodereerimisel näen seda ainult mina), kus ta on kõigile nähtav?

    VastaKustuta
  34. Anonüümne15:50

    PP: kuidas saab autoriõigusega kaitsta seda, millel autorit juures ei ole (Anonüümne ütles)

    Hiljuti praalis PP, kuidas tema teab kõikide kommenteerijate IP-aadresse ja mis imevidinaid Postimehe IT teenistus on tema jaoks valmis nikerdanud. Et ühel päeval teame kommenteerija kohta kõike ja teisel päeval ainult seda, et "Anonüümne ütles". No ei ole tõsiseltvõetav.

    VastaKustuta
  35. Anonüümne16:04

    Täiesti hea lugemine Priit, väga huvitav võrdlus :)
    Ühele kvaliteet teisele maht, mõlemad on õnnelikud ja kiidavad oma. Tõde on kuskil vahepeal.
    Terv J

    VastaKustuta
  36. Anonüümne16:37

    Täpsustan hea meelega.

    >> Palun täpsustage, kuidas saab autoriõigusega kaitsta seda, millel autorit juures ei ole (Anonüümne ütles),

    See on orbteos. Kui Te leiate maast rahatasku, siis ei muutu ju see automaatselt teie omaks? Tuleb teha mõistlikke jõupingutusi autori leidmiseks. (Mis ei ole ka raske: anonüümsed autorid on tõenäoliselt siin "stammkunded".)

    >> kui lükkan kommentaarid eelmodereerimisse ja ei lase neil otse nähtavaks saada, kuidas siis autoriõigus reaalselt kommentaari kirjutanud anonüümset kaitseb, kui tema kommentaar ei ole kusagil avaldunudki (eelmodereerimisel näen seda ainult mina), kus ta on kõigile nähtav?

    Autoriõigus teosele tekib teose loomisega (AÕS § 7 lg 1). Ei pea olema avaldatud. Näiteks, kui keegi toob toimetusse käsikirja, pakub artiklit avaldamiseks, siis on autoriõiguse kaitse juba peal (ei sõltu, kas avaldatakse või mitte).

    VastaKustuta
  37. Anonüümne16:39

    Helen Talalaev, kui sa vingumist järele ei jäta, siis me guugeldame sind!
    Teet

    VastaKustuta
  38. Aitäh, 16:37. Nagu näete, olen siin kustutanud kommentaare nii, et olen jätnud kustutamisest märke, ja kustutanud ka nii, et mingit nähtavat märget ei jää. Millised on mulle ettenähtavad karistused nende tegude eest? Ja kuidas saab tõestada, et siin üldse kommentaar oli, kui selle kustutamisest märget ei jäta? Ja kui ma EI kustuta näiteks tapma kutsuva sisuga kommentaari, siis olen ma süüdi, et lasen sel kommentaaril siin püsida, aga olen süüdi ka siis, kui selle kustutan - no öelge nüüd, mis jama see selline on?

    VastaKustuta
  39. Anonüümne18:25

    Autoriõiguse seaduse § 13 lg 1 kohaselt on kommentaari autoril õigus lubada või keelata oma teose kasutamist, aga ta ei saa mitte kedagi, sealhulgas Pulleritsu, kohustada oma kommentaari avaldama või avaldatuks jätma.

    VastaKustuta
  40. No kui nii, nagu väidab 18:25, siis see toob senisesse arutellu kommentaaride avaldamise ja kustutamise üle olulise pöörde. Mida ütleb "vastasrinna" esindaja? Olen siin asjast huvitatud kuulaja rollis, sekkun vaid küsimustega.

    VastaKustuta
  41. Anonüümne19:22

    Blogi administraator eemaldas selle kommentaari.

    VastaKustuta
  42. No-no, 19:22, olge nüüd vähegi härrasmees ja ärge ikka minu blogis nii peremehetsema hakake. Vaadake, mina peremehetsen oma blogis nii palju, kui heaks arvan (lasen teil siin kommenteerida, kui tahan, ja kui ei taha, siis ei lase, ja kui liiga palju peremehetsema hakkate, siis kustutan üldse ära), ja ma vilistan selle peale, mida mingi EL või kes iganes selle kohta arvab ja otsustab ja määrab ja direktiivistab. See on minu blogi ja siin kehtivad ainult ühed reeglid - need reeglid, mille kehtestan mina.

    Vaat mida ma arvan teie juriidilisest jutust. Täiesti heasüdamlikult, muide. Aga resoluutselt.

    VastaKustuta
  43. Ah jaa, 19:22, et te mu sõnu lihtsalt tühjaks ärplemiseks ei peaks, siis kustutan teie kommentaari siin ära kah. Message received? Kuhu kaebate?

    Aga see kustutamine oli seekord vaid hoiatava ja profülaktilise iseloomuga. Luban teil oma kommentaari siia soovi korral tagasi panna. Tahtsin teile vaid saata sõnumi, et teie jutt kommenteerimisest kui põhiõigusest on samasugune tühi jutt nagu homoaktivistide jutt abiellumisest kui inim- või põhiõigusest.

    VastaKustuta
  44. Anonüümne21:14

    Rahune, Priit.

    Keegi ei taha sinu õigusi selles blogis kahtluse alla seada.

    VastaKustuta
  45. Anonüümne21:21

    - seda teie mulle ei ütle, mida ma siia postitan ja mida mitte, mis on teemaväline ja mis mitte. Tahate teha asju oma reeglite järgi, tehke oma blogi. Siin keegi mind ei kamanda, ammugi mitte mingi anonüümne kommentaator.

    Miks mulle tundub, et absoluutne enamus just kamandab Pulleritsu ja dikteerib oma teemad.
    Blogija on selle nähtuse vastu tervikuna abitu ja samas lummatud....

    VastaKustuta
  46. Anonüümne09:28

    Minul ei ole ka ilma mahuta midagi teha. Kui rahulikke trenne ei ole eelneva nädala jooksul teinud, ei ole keha nõus kiirustrenni tegema (võimsus jääb madalaks, jõud kukub veerandtunni järel alla).

    Akumuleerunud mahu mugavus, mida kõik endale lubada ei saa.

    VastaKustuta
  47. Kui klilomeetreid all pole, siis on suur võimalus, et kiirus/lõigutrennidega põletad end kiirelt läbi.

    VastaKustuta
  48. Anonüümne13:40

    Näed, Priit,
    rahvas räägib, et kilomeetreid tuleb palju alla võtta. Lükkavad Su teooria ümber, eh!?

    VastaKustuta
  49. Anonüümne14:03

    Pullerits ise on Aini väite elavaks kinnituseks. 8)

    VastaKustuta
  50. Anonüümne14:25

    Poleks Priitu oleks teil kõigil suu vett täis. Nüüd aga saate plõksida ja lollusi suust välja ajada. Oodake vaid, Obaama teeb ameerikas diktatuuri ja kui Moskva meile oma abikätt ei ulata siis tuleb sama virtsahvt Eestisse ka ja siis tulevad nahkmantlis mehed teie ukse taha, IP aadressid on kirjas ja ammu kindlaks tehtud teie haledad papist uksed. Teid viiakse Tartu vanale lennuväljale kui esimesed arreteeritud on kraavi valmis kaevanud ning siis on pidu otsas kah. Kõik kes Postimeest on sõimanud ja Priidu blogis ebaviisakalt käitunud, hoidke alt

    VastaKustuta
  51. Anonüümne14:26

    Ootame pikisilmi sellise edumeelse virtsahvti Eestisse toomist ja igapäevaellu juurutamist

    VastaKustuta
  52. Anonüümne14:27

    Juurutage ruttu ellu jah saab nendest vasakäärmuslikest pehmodest lahti. Mul ammu juba siiber tead

    VastaKustuta
  53. Anonüümne16:00

    14:26 (14:27),
    Põhiseaduse preambulis
    kinnitatakse, et Eesti riik on rajatud vabadusele, õiglusele ja õigusele. Kui teile siin ei meeldi, siis võite vabalt asuda Põhja-Koreasse, Ameerikasse või kuhugi mujale.

    VastaKustuta
  54. Anonüümne18:53

    1500 m Šanghais. Eelviimane ring 57 s. Pulleritsu ringiaegade vastu muidugi ei saa, aga nice try sellegipoolest.

    VastaKustuta
  55. Tartaani kuningas20:17

    Mis Shangai? Kangert tegi täna imelise sõidu

    VastaKustuta
  56. Anonüümne20:21

    Priit, uuri palju Kangert mahtu teeb.

    VastaKustuta
  57. Anonüümne20:32

    Ära parem uuri, Priit. Ei ole vaja Kangertile kaela tõmmata samu hädasid nagu Taaramäele.

    VastaKustuta
  58. Anonüümne20:48

    Kangert teeb ainult lõike. Samamoodi tegid nt Veerpalu, Mae jt. Ja samamoodi teeb Pullerits. Seetõttu nad sama klassi mehed ongi.

    VastaKustuta
  59. Anonüümne22:27

    Priit,
    Võrumaa Spordiliit on Võrus korraldanud staadionil miilijooksu võistluse.
    5 meest ja 1 naine. Kaks meest jooksid alla 2:55 tempos, ring keskmiselt 70 sek. Kas pole tore?

    VastaKustuta
  60. Anonüümne01:52

    Kas teate, mis on positiivne
    split?
    See on siis, kui elust esimene
    pool on s.tt.

    Esimene pool on jäänud selja
    taha.
    Lõigutrenni teen ja noorust
    tagasi
    ei taha.

    VastaKustuta
  61. Anonüümne10:59

    Ei no täitsa lõpp. Kas mingi tola väidab siin tõsimeeli, et tal on õigus siin kommentaare avaldada ja blogi omanikul pole õigust neid kustutada. Ja veel arutate selle üle? Teeme siis asja selgeks - blogi omanik on inimene, kes käseb, poob ja laseb. Tema ja AINULT tema kehtestab reeglid. Blogija pole mingi arhivaar, kelle ülesandeks on anonüümseid või isikulisi kommentaare salvestada, säilitada jne.

    VastaKustuta
  62. Tänan, 10:59, ma juba arvasin ja kartsin, et mingid oletatavad juristid suudavad siin mingeid paragrahve lehvitades asju endatahtsi pöörata.

    VastaKustuta
  63. 0815jejeNike Shox comment porter nike internationalist femme Deliver joue le même jeu et va se baskets nike free 4.0 flyknit battre. Après les enfants sont venus nike air jordan 1 mid nouveau anthracite pure platinum les mentions de célébrités. Le asics gel noosa tri 11 femme noir sac semble incroyablement solide avec de asics chaussures tennis de table larges poches pour porter toutes les chaussure nike enfant air max 97 balles et t-shirts que je voudrais.

    VastaKustuta