Lehed

esmaspäev, detsember 09, 2013

Pullerits: Kas Veerpalu-otsus tuleb maha võtta?

Ärge öelge, mitte iial enam, et ma teie väärt ettepanekuid ei kuula. Keegi teist jättis eelmise sissekande alla teate, et olümpiamedalimehed Erki Nool, Jüri Jaanson ja Toomas Tõniste on saatnud Eesti Rahvusringhäälingu juhile Margus Allikmaale kirja, milles protestivad rahvusvahelise spordiarbitraaži Andrus Veerpalu õigeksmõistva otsuse nimetamise vastu «Eesti aasta spordihetke» konkursi üheks nominendiks (loll ja krobeline võõrsõna, parem oleks kandidaat). Ühtlasi tegi teate jätja ettepaneku, et teavitaksin sellest kirjast ka Postimehe sporditoimetust. Mida ma ka tegin.

Täna on sel teemal lugu lehes. Kiitus: nii te teetegi ka suurt ajakirjandust!

Kolmiku kiri, kui keegi pole lugenud, on siin:

«Meieni jõudnud informatsiooni kohaselt osaleb ERR konkursil 2013. a. spordisündmuse (Eesti aasta spordihetk) tiitlile ka Andrus Veerpalu «õigeksmõistmine» Rahvusvahelise Spordiarbitraaži poolt tema vastu esitatud dopingusüüdistuse asjas. Arvestades nimetatud otsuse sisu, esitatud kahtluste iseloomu ja nimetatud nominatsiooni pedagoogilist tähendust ning kõlapinda, peame nimetatu lülitamist konkursil osalevate sündmuste nimistusse kohatuks ja palume see nimekirjast välja arvata.»

Nüüd küsin teilt, tõelistelt spordimeestelt: milline on teie arvamus, kas Veerpalu õigeksmõisteva otsuse peaks Eesti aasta spordihetke kandidaatide hulgast maha võtma? (Vastusevariandid: EI tähendab, et otsus peaks kandidaadiks jääma; JAH tähendab, et otsus tuleb kandidaatide hulgast maha võtta.) Võrdluseks: ajakiri Time, mis nimetab aasta inimesi, ei valinud selleks 2001. aastal Osama bin Ladenit, vaid valis New Yorgi linnapea Rudy Giuliani. Samas on Time valinud aasta inimeseks Adolf Hitleri (1938) ja Jossif Stalini (koguni kahel korral, 1939 ja 1942). Nii et nii ja naa...

Loeme hääled kokku kommentaariumis!
******
Poison Spider Mesa Road, La Sal Mountains in the background, Moab, Utah. 22. aprill 2012. Pildistanud Priit Pullerits. (Suuremalt vaatamiseks klikkida pildile.)

Foto 1: Erki Nool tervitab sügisel Tallinnas Olümpia hotellis endist keskmaajooksjat inglast Sebastian Coe'd. Foto autor: Toomas Huik, Postimees/Scanpix
Foto 2: Andrus Veerpalu sviidi uks lammutatavas Park Hotel & Casinos Tallinnas. Foto autor: Mati Hiis, Õhtuleht/Scanpix
Foto 3: Andrus Veerpalu tänavu Kuusamos MK-etapil. Foto autor: Stanislav Moškov, Õhtuleht/Scanpix

60 kommentaari:

  1. Anonüümne09:36

    Ei hakka andma hinnangut, kas peaks olema kandidaat või mitte. Aga mul on sügavalt hea meel, et Nool, Tõniste ja Jaanson selle kirja kirjutasid. Ja et nad nimetasid asju nende õigete nimedega (sõna "õigeksmõistmine" on neil jutumärkides). On selge, et need kolm meest on täpselt aru saanud, et Veerpalu saaga pole veel lõppenud. Ja tundub, et vähemalt nemad Veerpalu puhtaks poisiks küll ei pea.

    Jaanus

    VastaKustuta
  2. Anonüümne09:49

    Andmata hinnangut, kas Veerpalu on patune või mitte, see vaidlus vist ei lõpe kunagi, tuleb tõdeda, et Veerpalu juhtum ei ole mitte ainult oluline Eesti kontekstis vaid on mõjutanud spordis toimuvat laimalt (Soome suusataja õigeksmõistmine, kasvuhormooni testi kasutamine, jne).
    Iseasi, kas tegemist on siiski aasta spordisündumusega. Kuid sellele peavad vastuse andma aasta sündmuse valijad. Mitte troika koosseisus Nool, Jaanson ja Tõniste. Troikasid kasutati ühes teises riigis ja ajal.

    Minu vastus PP küsimusele on, et ei, Veerpalu juhtumit ei tuleks kandidaatide seast maha võtta, kuid ma ei valiks seda aasta spordisündmuseks.

    Mulle isiklikult on enim emotsioone tekitanud sündmus lõppeval aastal spordis Eesti jalgratturite sõidud. Nii Tanel Kangerti võimas esiletõus kui Rein Taaaramäe fiasko TdF.

    VastaKustuta
  3. Anonüümne10:11

    Kui konkurss on aasta spordisündmus, siis jah, peaks nimekirjast maha võtma. Tegemist pole spordisündmusega.

    Sama hästi oleks ju võinud panna konkursile, kui Veerpalu oleks süüdi mõistetud.

    Ja see "Hurraa, Veerpalu mõisteti õigeks" ei kõlanud ju väga kiledalt üle maailma.

    B-to

    VastaKustuta
  4. Benno10:17

    Igal juhul maha võtta. See on meie häbi, Veerpalu asi tuleks unustada. Mitte afisheerida, et näe eestlased tegid feissbuuki, keti ja siis veel aasta syndmuse Veerpalu pääsemisest. Nõrk!



    VastaKustuta
  5. Anonüümne10:21

    Meil võib see õigeksmõistev otsus ju olla, kuid muu maailm, eriti skandinaavia, peab veerpalu alaveri süüdlaseks aegade lõpuni.
    See soome suusataja polnud nii tunutud tüüp, et teda saaks võidu suure kaasosalisena presenteerida

    VastaKustuta
  6. Mul on selline tunne, et märkides sündmuseks - Veerpalu võit dopingu küttide üle - näitab, et jah Veerpalu võttis aineid aga ikkagi suutis sellest jamast puhtalt välja tulla.
    Tõeline võit.

    Ei tundu väga mõistlik olema selliste sõnumitega lehvitamine.

    Muidugi kui osapooled tõdevad, et jah tarvitati küll kraami aga võit siiski saavutati siis on kandidaat õigesse kohta üles seatud.
    Vastasel juhul tuleks maha võtta.

    VastaKustuta
  7. Anonüümne10:59

    Õnneks on nii, et ma ei olnud ainus, kes nii arvas. Mul oli kohe algusest peale tunne, et misasja? Päriselt esitate sellise asja aasta spordisündmus? Esiteks pole see spordisündmus selles mõistes nagu 2-2 viik Hollandiga vaid juristide ja statistikute edulugu kohtus. Veerpalu osales seal kui sportlane. Ja teiseks pole see ju veel läbi. Lubati, et kui piirmäärad saavad paika, siis kaevatakse see haud uuesti lahti ja võib-olla muudetakse kohtuotsust. Seega, võib olla 8 aasta pärast, kui dopinguproovid kaotavad kehtivuse (huvitav kas Veerpalu oma kaotab? Just tema algse positiivse proovi tõttu), võib alles rusikatega vehkida ja öelda, et rahu on majas. Ja tegelt ei tea, kas isegi siis tasuks...

    VastaKustuta
  8. Anonüümne11:26

    Jah.

    P.

    VastaKustuta
  9. Anonüümne11:54

    Kas on infot selle kohta, kes olid need ajakirjanikud, kes otsustasid Veerpalu sinna nimekirja lisada? Vähemalt Kaljuveer tänases PM-s ütleb, et see oli ajakirjanike valik.

    VastaKustuta
  10. võhmameeste sõber11:58

    Selle Veerpalu keisi sinna lisamine näitab et eesti sport on vaesemast vaesem. Ei ole sündmusi, ei ole võite. See 2:2 Hollandiga on ka selline hädapätakas - need tulid Tallinnasse kolmanda koosseisuga. Olid valmis ka kaotuseks. ja nüüd selline kisa-kära

    VastaKustuta
  11. Anonüümne12:00

    EI tuleks maha võtta, see oli emotsionaalselt väga võimas hetk.
    Mis teevad emotsiooni võimsaks?
    Kindlasti ootamatus, ette prognoosimatus, suur üllatusmoment, rahuldust pakkuv tulemus.
    Arvestades olukorda, kus läbi aegade Eesti parim sportlane oli (sisuliselt taaveti ja koljati võitlus), siis sellest võitjana välja tulemine on loomulikult tähelepanu vääriv.

    Kas Nool & Co ei austa õigusriikides kehtivaid põhimõtteid? Ja mehed istuvad rahulikult parlamendis, huvitav.

    VastaKustuta
  12. Anonüümne12:09

    AV case ületab igal juhul oma tähtsuselt ja tähenduselt nii vuti kui vehklejate saavutused. Õppida on sellest võimalik palju, kui tahta. Spordiga seotud suursündmus on vaieldamatult kogu see saaga. Sporditulemus see pole paraku mitte. Milline on konkursi korraldajate arusaam valikutest- nende asi. Nominendina üleval? Mind ei sega. Võimalus on ju valikuid teha ning hääl anda puhtalt enda info ja maailmapildi järgi, mitte karjas kraaksuda.

    VastaKustuta
  13. Anonüümne12:10

    Võhmameeste sõbrale.
    Robben, van Persie, Sneijder on Hollandi kolmanda koosseisu mängijad ja olid valmis kaotuseks Eesti vastu? Mõtle veel veidi.

    VastaKustuta
  14. Anonüümne12:21

    Avalikult kogu Eesti rahvale valetanud Veerpalul pole mingit moraalset õigust meie tähelepanule, rääkimata spordisündmuse auhinnast.
    JOKK sündmus pole võit, sellest saavad aru ka debiilikud, va need, kes selle esitasid.

    VastaKustuta
  15. Anonüümne12:24

    to 11:58

    Kui Wesley Sneijder, Arjen Robben ja Robin van Persie on Hollandi kolmandas koosseis, siis kes nende esimeses ja teises küll on?

    VastaKustuta
  16. Anonüümne12:31

    ärge nüüd mehed, omea keeruliste vutivõlurite nimedega, siin vehkige!
    Ajate Pulleritsu segadusse; ta ei tea ju neist asjust midagi.

    VastaKustuta
  17. Anonüümne12:34

    Need Robben ja Pobben tulid Talinnasse õlut jooma ja siis läbi häda viik on aasta spordisündmus? Rohkem väärikust härrased! enda ja Tartu eliitsuusatajate vastu

    VastaKustuta
  18. Anonüümne12:39

    Lembit K. ja Voldemar Tohver oleks omal ajal neid hollandi ilueedisid loputanud kui rannamees rotti

    VastaKustuta
  19. Anonüümne12:49

    jeah

    VastaKustuta
  20. Nagu öeldakse enne otsuse langetamist: vaagime asja ka teisest küljest. Ja nimelt: meil on võimalik (kui meil on ikka mingi sõnaõigus aasta spordisündmuse valikul...) kogu see asi viia groteskini. Nimelt, valime kõik Veerpalu õigeks mõistmise aasta spordisündmuseks ja siis vaatame huviga, mida konkursi korraldajad EOKst ja ERRist suure ja auväärse kohale kutsutud publiku ja üleriikliku telepubliku ees selle "kuuma kartuli" tulemusega peale hakkavad, kelle kutsuvad auhinda vastu võtma, mida vastuvõtmisel öeldakse, millised kired lahvatavad sellise valiku puhul avalikkuses, kas mõni, näiteks medalitega kolmik, sammub seepeale protestiks saalist välja. Sellest tuleks äkki põnev etendus?

    VastaKustuta
  21. Anonüümne13:02

    JAH

    VastaKustuta
  22. Postimehe veebikülje Gallupi hetkeseis, kas Veerpalu otsus tuleks nominentide hulgast eemaldada:

    85% jah (3487)
    13% ei (542)
    2% ei oska öelda (74)

    Jah, see pole representatiivne küsitlus, aga "ei" ja "jah" vahel on käärid piisavalt suured, et pidada gallupis avanevat pilti rahva meelsusest kõnekaks ja usutavaks.

    VastaKustuta
  23. Anonüümne13:10


    Muidugi, ajakirjandus kõikides vormides saaks taas pool aastat saepuru saagida, mõnele saamatule jääks ehk töökoht teenimatult alles, muud midagi. Jama üleskutse! Mind ei huvit, kuidas keegi vōiks reageerida.

    VastaKustuta
  24. Anonüümne13:34

    auhinda lähevad vastu võtma Kõks Pilv ja Alaver, kes muu?

    VastaKustuta
  25. Anonüümne13:48

    JAH
    Siin pole isegi midagi arutleda. Tegemist on kõigepealt eetikaga. Võiksime küll rõõmustada, et tuli selline kohtuotsus aga samas hoidma nii madalat profiiti kui vähegi võimalik. Dopingusaagasse sattumine on suur häbi ja pärast veel sellege eputada. No ma ei tea, kuidas EKO-s on inimesi kes sellest aru ei saa.

    VastaKustuta
  26. Anonüümne14:06

    kuidas EKO-s on inimesi kes sellest aru ei saa
    ----------------------------------------
    EOK -i rahva raha peal on neid liiga palju. Mis roll on Suklesel?

    VastaKustuta
  27. Nagu täna hommikul ühes raadiosaates õeldi, et see on kokkuleppe küsimus. Kokkulepe selles mõttes, mida me liigitame spordisündmuse hulk aja mida mitte.
    ETV sporditoimetus ilmselt esindab siis "laiema" tõlgenduse liini.
    Mina isiklikult arvan, et aasta spordisündmusele peaksid kandideerima ikkagi otseselt spordivõistlusel toimunud sündmused.
    AV kohtuvõit on juba teise kategooria sündmus ja las ta nii jääda.
    Meil ikka peaks olema piisavalt spordirajal-väljakul toimunud sündmusi, mille vahel valida. Või ei ole?

    VastaKustuta
  28. Anonüümne14:41

    Küll tänasest teemast välja, kuid blogipidajale siiski väga südamelähedasest.
    Palju imestamisväärset selles käitumises pigem polegi, kuna seal augus 127 tunni jooksul kogetu ei saagi mööduda jälgi jätmata. Psüühika on arvatavasti jätkuvalt pideva surve all.

    http://publik.delfi.ee/news/inimesed/kanjonist-paasemiseks-iseenda-kae-amputeerimisega-kuulsaks-saanud-mees-arreteeriti-suudistatuna-koduvagivallas.d?id=67408638

    VastaKustuta
  29. Valdek, võhmamees ja polüglott14:50

    Meil ikka peaks olema piisavalt spordirajal-väljakul toimunud sündmusi, mille vahel valida. Või ei ole?
    ---------------------------------------

    ju siis ei ole. Kanteri 3.koht konkurentsivaesel alal ... noh mis veel? Ratturid panevad hästi, kuid konkreetset vöitu ei ole. Jääbki yle vehklejad.
    Söudmine ja vehklemine ei ole just tv-alad, kuid parem ikka kui laskmine. Jalg-ja korvpalli paluks mitte pakkuda. Seal pole midagi märkida peale järjest suurenevate kaotuste. Need sportmängud teevad meil vähikäiku.

    VastaKustuta
  30. Anonüümne14:57

    Tegelikult on Eesti aasta oluliseim spordisündmus Neinar Seli triumf Eerika Salumäe medaliostmisel.

    Kahte kulda küll ei õnnestunud võita aga ka juba üks olumpiakuld on kõva tulemus. On väga vähe eestlasi kes sellega hakkama on saanud. Ning ka ajakirjanduse kajastus oli olumpiamängude tasmel. Jalgpallikoondise viik on selle kõrval poisike mida Seli suutis korda saata. Veerpalu ja muud mehed ei saa talle ligilähedalegi.

    Loodan, et vähemalt kellegil oli oidu esitamaks Neinarit aasta sporditeo tegijaks.

    VastaKustuta
  31. Kukuruusa15:02

    14:57 väga hea tekst. Nii ongi !!!
    Kajastus oli vöimas ja eesti kangemaid ärimehi läks rind kummis Londonisse. Tulemus oli muidugi niru,

    VastaKustuta
  32. Anonüümne15:17

    Ma kohe nii ei ütleks, et tulemus oli niru.
    Kui parafraseerida meie spordijuhte, siis medal on medal! :)

    VastaKustuta
  33. Anonüümne15:31

    Ei, sooritus oli nirumast niru, aga tulemus oli sooritust arvestades ju üle igasuguste ootuste. :D

    VastaKustuta
  34. Anonüümne15:37

    See, mis praegu toimub on täiesti eestilik. Taolisi formaalselt õigeksmõistvaid otsuseid on eesti kohtupraktikas küllaga. Seega JAH.

    VastaKustuta
  35. Vidrik, kõhetu võhmamees harju maakonnast16:00

    Nagu eespool mainitud siis võib kandidaadiks (sic nominendiks) olla ka Neinar Seli, lisaksin veel Andres Sõbra innovatiivsed pedagoogilised meetodid noorte kasvatamisel. Hääletage!

    Aaastate pärast kui Eesti igast asendist Serbiat Türgit ja Leedut lüpsab siis tulete veel kättpidi Andrest tänama.

    VastaKustuta
  36. Anonüümne16:19

    Kui Priit kirjutab siis vähemad vennikesed värisevad ja hoiavad hinge kinni, et mis siit jälle tuleb. Aga tuleb. Rongi rattad raginal
    Aga sporditeemast mööda? Kui ukraina togib em-il jalgpalli siis mis nad enam higistavad?

    VastaKustuta
  37. Anonüümne16:31

    Aaastate pärast kui Eesti igast asendist Serbiat Türgit ja Leedut lüpsab siis tulete veel kättpidi Andrest tänama.

    Mina tänasin Andrest juba täna. Lõin patsi ka. Andres on meie mees. Poisid saavad ka jalad kõhu alt välja.

    Ma isen mängin kossu ja snuukrit ja vahel jooksen ka, seega olen võhmamees (või arvate et mitte?)

    VastaKustuta
  38. Anonüümne16:37

    Mitte Seli triumf, vaid Kilgi ja Seli võistupakkumine kuldmedalite eest. Pime võistlus oli. Krt, oli siis nii vaja tõmmelda. Neid trekimedaleid ei ihaldanud võõramaalased endale saada. Eestlastele olid need tähtsad. Oleks Londonis koos olnud oksjonil, oleks odavamalt kätte saanud. Aga, ei! Vaja on salaja susida ja teisele eestlasele ära panna, mis siis, et enda kurnamise hinnaga. (Kilk trügis IRL-i poolt üles seatud Tartu linnapea kandidaati Margus Tsahknat kõrvale ja tegi ise endale kampaaniat linnapeakandidaadina. Suure kodumaa ajal öeldi selliste kohta – самозванец.)
    Aga hea on see, et ärplejad tõid Erikale rohkesti raha sisse ja osa summast soovis olümpiavõitja annetada ka Eesti laste hüvanguks.

    VastaKustuta
  39. Kuido16:49

    Pole sa Paavel mingi võhmamees. Võhmamees jookseb 3km takistusi 8.55

    VastaKustuta
  40. Anonüümne16:56

    15.37 Juhin tähelepanu, et AV-d ei mõistnud õigeks teps mitte Eesti kohus. Niipalju võiks ikka arunatukest olla. Kui protsess oleks olnud kohapeal ning abiks veel rahvakohtunikud Nool, Jaanson ja Tõniste, oleks loomulikult sulle sobiv, ōiglane ja süüdimõistev, otsus tehtud. Ja ruttu!

    VastaKustuta
  41. Karvajalg17:31

    Küsimus suurele ringile - miks Priit jälle justkui hooaja algades mängust väljas on?

    VastaKustuta
  42. Anonüümne17:52

    Priit teeb kammbäki hooaja keskel ja siis hoidke alt. Saate suhkamit nagu norra koondis eile.

    VastaKustuta
  43. Palju siis kilometraaži tuleb?
    Mis numbri 2013 peale ette viskab. Mina tahan 3000 täis saada.
    Blogiperemehest saab aru, tema käest ei küsi.)

    VastaKustuta
  44. Anonüümne19:11

    JAH.
    Et asi kohe selgeks saaks.
    Arvan, et tegemist pole spordisündmusega arvaku Kaljuveer oma põikpäisuses mida tahab.
    Kui Veerpalu oleks süüdi jäänud kas see oleks siis olnud spordisündmus, nt aasta spordikaotus??
    Samuti võiks ju spordisündmuseks arvata K.Rahnu süüdimõistmise kupeldamises vms rahva meeli köitnud sündmuse mõnest muust valdkonnast.
    Terv. Tom

    VastaKustuta
  45. Anonüümne20:10

    JAH

    VastaKustuta
  46. Anonüümne22:13

    Kas sellel "emotsiooni hindav" Suklesel ei oleks aeg tagasi astuda? Minna sama teed, mis JOKK-reformikas minister Lang.
    Häälestus näitab ju, et sellisel EOK-l puudub rahva toetus. Ja kui puudub rahva toetus, siis tohiks selline EOK ka pääseda maksumaksja rahapüti manu.

    VastaKustuta
  47. Anonüümne22:14

    Ühtlasi on tegu usaldushääletusega Kaljuveerule.

    VastaKustuta
  48. Anonüümne22:21

    ei

    VastaKustuta
  49. Anonüümne22:27

    Eesti suurim jooksuveeb Marathon100 tõi välja uue kodulehe, vahendab Delfi.ee.
    -- Huvitav, millega vastab "Eesti ainus pikamaajooksuuudiste lehekülg" Jooksuportaal?
    -- See mees aga, kes Pulleritsu spordiblogile konkurentsi suudaks pakkuda, ei ole veel sündinud.

    VastaKustuta
  50. Mati Saun23:37

    Endomondomees, mis distsipliini 2013. aastal tahad 3000 täis saada? Ja mida - meetrit, liitrit?
    Räägid ka hooaja eesmärgist?

    VastaKustuta
  51. Anonüümne00:46

    EI

    Põhjenduseks: ebatäpsused testimisel võivad süüdi mõista süütu sportlase. see õigeksmõistmine oli rahvusvahelise tähtsusega sündmus, sest omab väga suurt mõju testide usaldusväärsemaks muutmisele.

    VastaKustuta
  52. Endomondomees08:45

    Jooksu 3000 km. Parematel kuudel teeb see 300-310 km kuus. Ega muud eesmärki tegelikult eriti polegi.

    VastaKustuta
  53. Anonüümne09:09

    Jooksuportaalist on kahju, ei mingit elu, ei mingit keskustelu, kogumik kust viib mõnedesse blogidesse ja linkidesse. Ahjaa tartlane-eestlane Arutyutyan (tingimata igrekitega) propageerib seal ilmakuulsat Gatsina poolmaratoni.

    VastaKustuta
  54. Imre09:31

    Veerpalu teema on jätkuvalt väga tundlik ja kütab kirgi. Nähtavasti jääb see tundlikuks teemaks pikaks ajaks. Ma nõustun mõne varasema kommentaatoriga, kes peavad lahendust väga oluliseks terve Eesti spordi jaoks. Arvestades suurt kära ja pea kõigi elanike kaasaelamist, siis on kahtlemata tegemist ühe suurima sündmusega Eesti spordis möödunud aastal ja seetõttu justkui sobiks aasta spordihetke teemasse (mida iganes ka selle all ei mõelda). Suurem osa elanikest mõtles ja elas sellele kaasa andes nii Veerpalule kui sellele oma hinnangu. Samas ei usu ma, et ka Veerpalu ja Alaver sooviksid selle teema taaskordset esiletoomist. Ma ei pea samuti õigeks sündmuse valimist nominantide hulka. Kuid praegust eemaldamist ei pea ka õigeks. Las inimesed annavad ise hinnangu.

    VastaKustuta
  55. Anonüümne09:36

    09.31.
    10p. Hästi kokku võetud!

    VastaKustuta
  56. Krõll10:46

    õige Priit,
    näita neile suuskuritele õige teeots kätte, mis nad muidu pimeduses kobavad

    VastaKustuta
  57. Anonüümne10:48

    Peaasi on mitte võhmamehi rahapumba juurde lasta (K Reinsalu välja arvata)

    VastaKustuta