Lehed

teisipäev, detsember 10, 2013

Pullerits: Lõpetage Andrus Veerpalu alandamine!

Mille eest saavad juhid rohkem palka (kuigi nad ei pruugi olla haritumad, targemad, võimekamad ega muus osas paremad) kui mina, sina, teie, nemad, kui enamik meist? Sellepärast, et a) nad peavad võtma vastu kaalukaid ja mõjurohkeid otsuseid ning nende eest kõigi karvade ja nahaga vastutama ning et b) neil peab olema strateegiline visioon ja suurem, pikem ettenägemisvõime.

See on teooria. Praktika?

Ärme torma kohe ülepeakaela tulisesse heitlusse. Teeme väikse soojenduse ka. Ja soojenduseks (ning häälestuseks) on küsimus, kui hästi täidavad ajakirjanduse juhid maailmas (see on mul ükskõik) ja Eestis (see ei ole mul ükskõik) eelnimetatud punkte a) ja b), kui nad omal ajal otsustasid toimetustes toodetud sisu veebis tasuta laiali jagama hakata (ei, veebis teenitav reklaamiraha ei kata neid kulutusi, mis on tehtud kõigi nende materjalide hankimiseks ja avaldamiseks, mis seal ilmuvad).

Aga nüüd põhiteema. Kas need inimesed ERRi ja ETV ja EOK eesotsas, kes otsustasid lülitada Andrus Veerpalu õigeks mõistmise Eesti aasta spordihetke konkursi kandidaadiks, näitasid strateegilist, suurt ja pikka mõtlemisvõimet?

Vastus on kahetäheline: ei. Nad ei suutnud mõelda esimesest sammust, Veerpalu võidu ülesseadmisest, isegi järgmist sammu kaugemale. Kuidas oli võimalik mitte ette näha, et Veerpalu kohtuvõidu kandidaadiks seadmine, arvestades kogu seda kirgede tormi, mis on ümbritsenud Veerpalu skandaali algusest peale, tekitab tugevaid vastakaid arvamusi? Kuidas oli võimatu ette näha, et kindlasti leidub neid, kes selle vastuolulise küsimuse aastalõpu eel taas jõuliselt üles rebivad (Erki Nool, Jüri Jaanson, Toomas Tõniste, Jaan Martinson, Kristjan Port, Andrus Nilk, Ville Arike, Ott Järvela jt)?

Ent Veerpalu kandidatuuriga seondub veelgi teravam küsimus. Kas juhtivad tegelased ERRist, ETVst ja EOKst ei osanud tõesti mõelda sellele, et Veerpalu kohtuvõitu üles seades tekitavad nad Veerpalule põhjendamatuid lisakannatusi? ERRi, ETV ja EOK äsjases Veerpalu-valikus puudub vähimgi empaatiavõime, vähimgi teise inimesega arvestamine. Rahvusvaheline spordiarbitraaž CAS mõistis Veerpalu õigeks. See on fakt. Ükskõik, kuidas keegi sellesse fakti ka ei suhtu. Ja suhtujaid on nii- ja naapidiseid. Juba algusest peale, kui CASi otsus tuli, oli selge, et Eestis on väga-väga palju neid, kes ei pea seda õigeks ega õiglaseks ega suhtu sellesse toetavalt. Ka see on fakt. Ja seda fakti oleks pidanud ERRi, ETV ja EOK kõrgepalgalised juhid, kes Veerpalu-valiku langetasid, oskama arvestada. Kuid mida nemad selle asemel tegid?

Nad lülitasid Veerpalu õigeksmõistva otsuse oma uudse konkursi kandidaadiks – ja tõmbasid niigi väntsutatud Veerpalu taas rambivalgusse, kiskusid vana haava taas lahti. Valu sellest on kõige rohkem ilmselt just Veerpalul ja tema lähedastel. Kogu Veerpalu skandaal on ju olnud piinarikas epopöa, mida enamik inimesi on püüdnud unustada – küll aeg kõik haavad parandab –, aga mida ERR, ETV ja EOK, nagu nüüd ilmneb, ei lase kuidagi teha. Veerpalu, kes on niigi pidanud kannatama, peab n-ö tühja koha pealt (mingit uut fakti ega sündmust ja selle põhjal tekkivat uudist kui sellist ju ei ole!) taas kannatama.

Teil on õigustatud küsida: miks ma võtan sõna Veerpalu kaitseks, kuigi olen ise olnud üks neist, kes oli tema positiivse dopinguproovi avalikuks tegemisel üks sõnavõtjaid? Nagu nüüd kõik teate, võitlesin ma tõe ja õige asja eest. 2011. aasta kevadel teatavaks saanud faktid kinnitavad seda. See on fakt. Võitlesin, nagu teisedki ajakirjanikud, selle eest, mis on ajakirjaniku peamine kohus: tuua välja olulised tõsiasjad, tuua välja tõde. See töö sai tehtud. Punkt.

Kuskilt jookseb piir. Oluline piir. See jookseb sealt, kus sportlasele, kes on niigi pidanud kannatama – kuni CASi õigeksmõistva otsuseni, ja olen veendunud, et ei eksi, kui väidan, et tegelikult ka pärast CASi otsust –, tekitatakse rumalusest, lühinägelikkusest, omakasust (teeme uue konkursi ja kasutame uut, aasta spordihetke kategooriat turunduses [no mitte ei usu, et turundusaspekt aasta spordihetke konkursi korraldamisel ja Veerpalu otsuse kandidaadiks lülitamisel läbi ei jooksnud]) ja tagajärgedele mõtlematusest asjatuid lisakannatusi.

Ja nüüd avalõigu punkt a) – kuidas peaks ERRi, ETV ja EOK juhid oma valiku ja otsuse eest vastutama?

Ma ei tea. Pole minu asi suurtele ja tähtsatele juhtidele käitumisjuhiseid, samuti sanktsioone ja karistusi välja mõelda. Küll on aga niigi selge, et Veerpalu-otsuse Eesti aasta spordihetke konkursile lülitajad on maakeeli öeldes keeranud Veerpalule käki ja käru. Teinud talle liiga. Tekitanud tarbetuid kannatusi.

Nüüd, kui see on siin välja öeldud, on see muutunud avalikuks, üldrahvalikuks teadmiseks. Ja nüüd peavad tolle pehmelt (sic!) öeldes rumala otsuse tegijad sellega, et nad on käitunud Veerpalu suhtes läbimõtlematult ja koguni alatult, isekeskis oma hinges hakkama saama.
*
Küsite, mida mina teeks? Ilmutaks mehisust ja ütleks avalikult selgelt seda, mida siin eelnevalt just kirjutasin, ning eemaldaksin Veerpalu õigeks mõistva otsuse konkursilt. Just Veerpalu enda heaolu ja tema lähedaste hingerahu nimel. Sellise põhjendusega otsust, usun, mõistaks ja küllap isegi tunnustaks enamik (kõik loomulikult mitte). Ja peaks aumehelikuks. Ja see oleks otsus, mis oleks juhi suurt palka väärt.
*
Head lugejad, kui te leiate, et siin väljendatud argumentatsioon väärib laiemalt levitamist, et see arutelu ei jääks pelgalt meie vahele, siis levitage seda, kus aga heaks arvate.
*
Ja läkski nii, et täna hommikust alates siin tekkinud surve viis sihile: pärastlõunal tuli teade, et Veerpalu kohtuvõit eemaldatakse aasta spordihetkede konkursilt. Mis kostate?
******
Poison Spider Mesa Trail, Behind the Rocks Area and La Sal Mountains in the background, Moab, Utah. 22. aprill 2012. Pildistanud Priit Pullerits. (Suuremalt vaatamiseks klikkida pildile.)

Fotod 1-2: Andrus Veerpalu augustis noorsuusatajate laagris Jõulumäel. Fotode autor: Teet Malsroos, Õhtuleht/Scanpix
Fotod 3-4: Maikuine arutelu EOKs Andrus Veerpalu vanemate vereproovide küsimuses. Fotode autor: Arno Saar, Õhtuleht/Scanpix
Foto 5: Andrus Veerpalu Kasahstani dressis novembri lõpus Soomes Rukal. Foto autor: Stanislav Moškov, Õhtuleht/Scanpix

107 kommentaari:

  1. Anonüümne09:39

    Priit, sul oleks tõesti targem vaikida sel teemal. Jääks lootus, et keegi tõlgendaks seda vaikimist arukusena. Praegu oled esirinnas lõkkese hagu lisamisega.
    Mage!

    VastaKustuta
  2. Anonüümne09:48

    mind paneb imestama üks asi. kus olid kõik need kritiseerijad siis, kui aasta spordihetke nominendid välja kuulutati. kulus rohkem kui nädal, enne kui teema üles võeti. jääb mulje, et Port, Pullerits jt nihelesid vaikselt nurgas ja ootasid kui riigikogulased esimese lasu teevad, pärast seda julgesid ka ajakirjanikud ja muud asjapulgad lärmakalt välja joosta.

    VastaKustuta
  3. Anonüümne09:59

    Ei,Priit,ei levita seda arvamust.Veerpalu juhtumi eemaldamine konkursilt tekitaks uue õige või vale arutelu.Minu arvamus ühtib eelmise postituse lõpust Imre arvamusega ja osaliselt siinse esimese lugejaga.

    VastaKustuta
  4. Anonüümne10:51

    Priit - suurepäraselt kirjutatud artikkel. Peab tõdema, et kirjutada oskad tõsti hästi. Tugev argumentatsioon, ladus sõnakasutus ning hea ülesehitus.

    Nüüd sisulise poole juurde. Sündmused, mis seotud spordiga või sportlastega ei ole veel tingimata spordisündmused. Veerpalu juhtum on kindlasti oluline, mitte ainult Eesti kontekstis vaid märksa laiemalt. Kuid vaatamata sellele, ei poolda ma Veerpalu juhtumi esitamist aasta spordisündmusele, kuid ma ei poolda ka juba esitatu eemaldamist kandidaatide hulgast. Kui esitati, las siis juba valijad otsustavad, kas ja kui olulise sündmusega tegemist oli.
    Iseküsimus on ETV sporditoimetuse juhi töö, ning mitte ainult aasta sporditeo valimise raames. Suutmatus eelarvet planeerida (jalgpalli MM), siin ilmselt on oluline osa ka ERR juhtkonnal, kes tegeleb sihiteadliku väljapressimisega. MM näitamisõiguste maksumus on teada juba aastaid ette, ning kuna tegemist on olulise spordiüritusega siis minnaksegi välja teadliku avantüüri peale ja asutakse riigi käest täiendavat raha väljapressima, andes kaks valikut stiilis, kas tuleb lisaraha või lõpetame kõigi omamaiste seriaalide tootmise ära. Mis valik see selline on? Spordiülekannete programmi koostamine jääb sageli samuti arusaamatuks.

    Mis puudutab Andrus Veerpalu alandamist, siis kedagi ei tohi alandada, kuid keegi ei peaks jääma ka arutelu alt kõrvale puhtalt sellepärast, et ta on Andrus Veerpalu, äärmiselt sümpaatne sportlane ning eestlastle väga oluline persoon. Võiks üleda, et lausa eestlase arhetüüp: visa, töökas, tagasihoidlik, mehine ja alistas kogu maailma, nii suusarajal kui kohtus. Võimas mees. Kuid kõik see ei ole piisav, et temaga seonduvat mitte enam arutada. Nii, et Priit - Veerpalu teemat tuleb endiselt edasi käsitleda, kui seal ilmenavad kas uued faktid või juhtum on mõnes muus kontekstis oluline.

    VastaKustuta
  5. Anonüümne10:58

    Õige jutt, Priit.

    P.

    VastaKustuta
  6. Priit, kirjutan alla su postitusele. Kahe käega kui vaja :)

    VastaKustuta
  7. Anonüümne12:16

    "tõmbasid niigi väntsutatud Veerpalu taas rambivalgusse"

    Anna ikka endale aru mida kirjutad, Priit.
    Veerpalu - ja eriti Alaver - näitavad kogu oma käitumisega, et nende kohta on kohane kasutada sõnu HARDENED CRIMINAL (ingl k) või VOR V ZAKONE (vn k). Need mehed ei tunne süümepiinu ega kahetse.
    Aasta Varast, jah, ei ole Eesti veel varem valitud, vähemalt avalikult mitte.
    Ja üldse, kirjutad vales suunas ja vales võtmes. Postimehe peatoimetaja peaks kontrolli tõhustama ajakirjanike üle!

    VastaKustuta
  8. Anonüümne12:44

    Õige jutt Priit
    samuti jalka MM-i poikott!!
    tänases PM-is oli väga hea kommentaar sellele jalkahullusele ja kõigele muule.

    VastaKustuta
  9. Anonüümne12:56

    jajah
    hardened criminals,
    Alaver vöiks oma vere timmimise asjad lagedale tuua (varemgi sellega kelkinud)
    kaeveldes et teisedki teevad sedasama, kuid ei ole vahele jäänud.

    VastaKustuta
  10. Viktor13:42

    Ärge kiibitsege professor Alaveri tegemistes, te kõik olete poisikesed suurmehe kõrval.

    VastaKustuta
  11. Anonüümne13:50

    Kahjuks hall kardinal end ei ava. Ja selle varjamise hind on ikka päris suur.
    Nähtavasti ka Mael oleks Veerpalu juhtumi kohta mõndagi rääkida, aga ei saa, sest on liikunud
    toiduahelas liiga kõrgele kohale:
    1) seni Otepää MK-etapi ettevalmistamise ja läbiviimisega hiilgavalt oma tööd teinud Tehvandi Spordikeskuse juht Alar Arukuusk tõrjuti kõrvale ja võistluse korraldamine anti Jaak Maele (tegevusega mittenõustunud Eesti kõige asjatundlikum suusakohtunik ja FIS-i tehniline delegaat Tiit Pekk taandas enda MK üritusest – mehe taset näitab see, et ta on valitud Sotši olümpiaks murdmaavõistluse žüriisse (= 6 liiget ja meie mees oskab teiste võõrkeelte hulgas ka vene keelt, mille tundmisega on arenenud riikide inimestel mõningaid raskusi));
    2) kui Margus Ernits „tagasi astus“, nimetas Eesti Suusaliidu juhatus uueks peasekretäriks Jaak Mae.
    Mis te arvate, kelle kõrvad paistavad Jaagu tähelennu taga?

    VastaKustuta
  12. Anonüümne14:08

    Mis te arvate, kelle kõrvad paistavad Jaagu tähelennu taga?

    ei oska arvata? Mister Alaver ei ole vist õige vastus. Kelle siis kui küsida tohib?

    VastaKustuta
  13. Ohoo! Just tuli teade, et Veerpalu kohtuvõit eemaldataksegi aasta spordihetkede konkursilt.

    VastaKustuta
  14. Anonüümne14:37

    Vox populi vox dei.

    B-to

    VastaKustuta
  15. Edgar Hoovard14:43

    Just tuli teade, et Veerpalu kohtuvõit eemaldataksegi aasta spordihetkede konkursilt.


    aga dämidzh sai tehtud. Tänases meediamaailmas kõik levib ju välgu kiirusel. Kes see tainapea selle üldse lisas? Soome kollane meedia saab kondi hambusse raisk. Eestit saab jälle lollidemaana presenteerida.

    VastaKustuta
  16. Anonüümne15:00

    See, et Veerpalu sinna konkursile lisati on naeruväärne, kuid eemaldamine on veelgi naeruväärsem. Milleks see asjatu tõmblemine. Piltlikult öeldes lüüdi nuga selga ja ravi asemel hakatakse nuga nüüd mõnuga haavas ringi keerama.
    Arvan, et tapmine ei ole veel lõppenud. Enne kui spordihetk on valitud jõuab asi veelgi naeruväärsemaks minna.

    VastaKustuta
  17. Anonüümne15:00

    Ja need mehed-naised, kes „sünnivad suusad jalas“ – norrakad, hõõruvad eestlaste järjekordse „ämbri“ ja lolluse pärast käsi. Ise tegime, ise kannatame! Miks küll on linnas nii palju süüdimatuid inimesi? Meie troika (Nool, Jaanson, Tõniste) tegi vist mõnikord trennist poppi ka (, kui Jumal mõistust jagas).

    VastaKustuta
  18. Anonüümne15:14

    ärge niisama trollige mehed rääkige asjalikku juttu, kuidas ikkagi TU teadlased seda verd timmisid ah? Ohtlik ei ole?

    VastaKustuta
  19. Anonüümne15:43

    Keegi ei tea asjast midagi

    VastaKustuta
  20. No value added

    VastaKustuta
  21. Anonüümne16:17

    Blogi asub Google serverites.
    Pullerits eeldatavalt kaitseb oma blogi lugejate anonüümsust, kui vaja oma vara ja vabaduse hinnnaga. Nii et siit blogist keissi tekitada peaks olema suhteliselt väljavaatetu. Mida aga teha nende paljude, erinevates meediates kommentaaridena kõlanud ütlustega, mis nagu oleksid täiesti alusetud süüdistused ja laim? Kas peaks need kustutama või peaks politsei nendega tegelema?
    Ja lisaks sellele - olümpiavõitjate Jaansoni, Noole ja Tõniste kirjast võib välja lugeda, et kirja autorite arvates Andrus Veerpalu tarvitas dopingut. Kas inimesi, kes väidavad, et A. Veerpalu tarvitas dopingut - neid inimesi on Eestis omajagu hulk, sealhulgas olümpiavõitjad Jaanson, Nool, Tõniste, aga samuti olümpiavõitja Kanter - kas neid inimesi tuleks trahvida, kohtu alla anda? Mis nendega teha?

    VastaKustuta
  22. Anonüümne16:22

    Aga spetsialistid teavad, aga nad on ei räägi.

    VastaKustuta
  23. Anonüümne16:45

    Huvitav, kas Veerpalult endalt ka küsiti, enne kui see nn "sündmus" konkursile esitati.
    Loogiline, et küsiti. See tähendab, et minu arvamus temast langeb veelgi mitu pügalat, sest mees ei saa ilmselt senimaani aru, kuidas grupp seltsimehi tema isikuga oma huvides manipuleerib.
    Kahju, et ta enam õudse lõpu ja lõputu õuduse vahel valikut ei saa teha. Nüüd tuleb elu lõpuni kannatada.

    VastaKustuta
  24. Anonüümne16:55

    Kuulge, te kirjutate siin auväärt PP spordiblogis.
    Seda blogi loevad väga palju inimesi.
    Ärge ajaga jama! Faktid peavad olema tõesed.
    Jaanson (2x hõbe) ja Tõniste (hõbe ja pronks)
    pole olümpiavõitjad, Nool ja Kanter on.

    VastaKustuta
  25. Anonüümne18:31

    Kus peale Otepääd veel Eestis suusatada saab?

    VastaKustuta
  26. Vana võhmamees nõdra muskliga19:45

    õige Priit! Nad kõik on nurjatud!

    VastaKustuta
  27. Anonüümne20:03

    Suusatada Otepääl võid kasvõi alukate väel.
    NB! Kui imikat teed Munamäel, siis pulsomeeter olgu käel.

    VastaKustuta
  28. Anonüümne20:30

    Kõige nurjatum on kapten Kaberlinski.

    VastaKustuta
  29. Anonüümne20:39

    18:31, normaalsed olud on Harku metsas kogu 8km ringil ja veelgi paremad Kõrvemaa viiesel. Eelistatud stiilid uisk ja paaris. Korralikku klassikajälge veel teha ei anna.

    VastaKustuta
  30. Anonüümne21:48

    Nagu selgus, siis AV oli saanud mahavõtmise hetkeks 42% kõigist häältest ehk enim hääli.
    Nüüd asi selge, mida rahvas aasta spordihetkeks peab.
    Nool aga, nagu näha, rahva arvamusest ei hooli ja talle jätsid tugevama emotsiooni vist siis ponksid Hollandi jalgpallivõlurid.

    VastaKustuta
  31. Anonüümne22:46

    Priit, sul ei ole õigus. Konkursil valitakse aasta spordisündmust ja otsus Veerpalu dopinguasjas on mööduva aasta üks olulisemaid spordisündmusi. Sinust ei ole aus öelda, et ärme trambime Veerpalu ja tema lähedaste tunnetel. Sest asja menetlemise käigus olid sa üks neist, kes neil tunnetel trampis. Sul on õigus, kui sa nüüd ütled, et avalikkusel oli toona õigus asjast täit infot saada ning see avalik huvi kaalus üles Veerpalu ja tema lähedaste tunded. Aga täpselt samamoodi on rahval õigus praegu öelda, kui oluliseks spordisündmuseks nad seda lõppeval aastal peavad. Kui me hakkame siin kehtestama kriteeriume, et millisel puhul on inimestel õigus infot saada ja oma arvamust avaldada ning millistel puhkudel mitte, siis see on inimeste vabaduste piiramine. Kui eelmise sajandi mõjukamaid inimesi valiti, siis oli mäletatavasti nimetatud ka Hitler. Sest ükskõik milliseid tundeid see meis tekitab - jätkuvalt on elus tema tõttu kannatanuid - ta oli eelmisel sajandil mõjukas. Samamoodi on lugu Veerpaluga ja kui sa ütled, et tema tundeid ei tohi täna haavata, siis pead sa tema ees vabandama, et sa seda varem teinud oled. Veerpalu variandi eemaldamine konkursilt ei olnud õigustatud.
    Hindrek

    VastaKustuta
  32. Anonüümne23:14

    Ja läkski nii, et täna hommikust alates siin tekkinud surve viis sihile: pärastlõunal tuli teade, et Veerpalu kohtuvõit eemaldatakse aasta spordihetkede konkursilt. Mis kostate?

    Priit, põed sa midagi? MG-d?
    Kas sinu surve tõttu kirjutas AV kirja?

    VastaKustuta
  33. Anonüümne23:55

    23:14, ära nüüd saagi selle stiili küsimuse peale kohe nii käima tõmba.
    Priit - vana kirjakunstnikuna - on teadagi laiema pintsli(tõmbe) mees. Seda tulekski nii võtta - kui kunstnikule omast käekirja.
    Samuti nagu näiteks Arrakul on tema masktegelaskuju. Nii jääb rohkem silma ja paneb aina uuesti küsima, et kuidas siis nii!?
    Kuid jätkuvalt hulgad vaatavad ja arvustavad. Töötab.

    VastaKustuta
  34. Anonüümne00:21

    Asjatu tõmblemine. Kohtuotsus on must-valge asi - sa oled süüdi või siis ei ole. A.V selles juhtumis ei ole. Kohus on nii otsustanud. Kui mõni inimene ei taha õigusriigis elada ega kohtuotsuseid aktsepteerida, siis kuulub ta küll toredasse alfade seltskonda, kus suurima rusikaga tüüp on boss.

    Siit edasi, kui A.V esitati konkursile laia spordisündmuse konteksti tõttu, siis esitati. Oli küll sündmus ju. Nagu oleks sündmus, kui Eesti saaks nt suusa MM-i korraldamise õiguse. Aga no kui A.V ise soovis, et jätke hing rahule - no jätke siis ometigi, mis te torgite.

    P.S Ärge unustage CAS-i kohtuotsuse sõnastust: there are factors that tend to indicate that ... ja koledad sõnad. Ehk siis kolmekordne võib-olla on asjaolusid, mis näivad viitavat .... Arvestades, et + proov oli ja on põhitõend, peaks ometi siililegi selge olema, et seekord oli see jama ja sellest ei piisa süüdimõistmiseks.

    VastaKustuta
  35. Anonüümne01:04

    Priit, kas Sina oled juba ühinenud Sotši olümpia boikotiga. Saksamaa president (olen nime unustanud) ja eurokomissar Viviane Reding on juba teatanud, et nemad Sotši ei sõida. Minu meelest me võiksime Sotši OM-i boikoteerida küll. Eriti teles. Eesti suusakoondis pääseks ka parastamisest (ega mehed-naised pole ju halvad, lihtsad inimesed nagu Hindrek aga ootavad dopingupetturite sarnaseid saavutusi - mis on ju pärast Veerpalu sissekukkumist ebareaalne). Sotši OM-i boikoteerimine aitaks paranda nii ERRi rahalist seisu kui ka rahva tervist (vähem istumist TV ees).

    VastaKustuta
  36. Anonüümne07:45

    Tunnustus blogipidajale arukuse ja empaatiavõime eest. See, mis ta kirjutas, haakub täpselt sellega, mida kirjutas mõni tund hiljem Veerpalu ERRile ja EOKle:

    Hindan kõrgelt Eesti Olümpiakomitee ja Eesti Rahvusringhäälingu poolt ellu kutsutud konkurssi „Eesti aasta spordihetk“. Tänan Teid usalduse ja toetuse eest, mille märgiks on kahtlemata ka Rahvusvahelise Spordiarbitraaži õigeksmõistva otsuse esitamine antud konkursile. Kahjuks on otsuse esitamine ajanud Eesti inimesed taas kahte leeri, mis on aga viimane, mida soovin.

    See ei ole minu võitlus.

    Kujunenud olukorras on mul palve asendada Rahvusvahelise Spordiarbitraaži otsus käesoleval konkursil mõne teise Eesti spordielu mõjutanud sündmusega. Ma ei soovi, et selle otsuse ümber tekkiv arutelu tekitaks täiendavaid pingeid neile, kes ei ole seda kuidagi ära teeninud.

    Palun ka avalikkusel mõista, et konkursi „Eesti spordihetk 2013“ korraldajad teevad oma tööd parima äranägemise järgi. Soovin Teile edu.

    Lugupidamisega,
    Andrus Veerpalu

    VastaKustuta
  37. Anonüümne08:13

    Palun aidake mõista!

    Eile:
    „ERR-i ettepanek Andrus Veerpalu õigeksmõistmine spordihetke nelja nominendi seast eemaldada on meie arvates ainuõige,” lausus EOK peasekretär Siim Sukles.

    Üleeile:
    EOK peasekretär Siim Sukles selgitas, et rahvale antakse valida emotsioone pakkuvat spordisündmust, mida Veerpalu õigeksmõistmine kahtlemata oli: «Ühele pakkus see positiivseid, teisele negatiivseid emotsioone, aga pakkus. Samal määral kui Nikolai Novosjolovi kullavõit ja Konstantin Vassiljevi värav. Mina taunimisväärset ei näe.»

    VastaKustuta
  38. Anonüümne08:44


    «Ühele pakkus see positiivseid, teisele negatiivseid emotsioone, aga pakkus. Samal määral kui Nikolai Novosjolovi kullavõit ja Konstantin Vassiljevi värav
    ---------------------------------------
    see Sukles on absoluutselt loogikavaba vend. Novosjolov ja Vassiljev pakkusid siis uhtedele positiivseid, teistele negatiivseid emotsioone???
    Tuleb ju nii välja.
    Milleks siia see Vassiljevi värav? Kas uhest värvast kuld vöi vöit kukub?

    VastaKustuta
  39. Anonüümne08:47

    Veerpalult piinlik kantseliit. Oma rahvaga/lugejatega räägi ikka inimese kombel. Selline robot-tekst, jah poliitiliselt korrektne ja PR-meeste poolt särama lihvitud ei ole asi.
    Inimlik jutt oleks palju parem.

    VastaKustuta
  40. Anonüümne08:52

    Petis nagu Lance Armstrong. Ainult vähem andekam. Lihtne maapoisss, kellele sõnad suhu ja tekstid ette kirjutatakse. Auahnete treenerite ja abikaasa mängukann.
    Veerpalu juhtum näitab, et Euroopas on veel üks mustlasrahvas, kus varastamine au sees ja kõige suurem petis - rahvuskangelane. Euroopa silmis oleme paariad.

    VastaKustuta
  41. Punnsilm Feeliks08:52

    Loogika juurde tagasi pöördudes.
    "ajas rahva kahte leeri"

    aga mis selles halba on? Rahvas on rohkem kui kahes leeris. Vähemalt 6-s. Ning katki pole midagi.

    Seega on see nõrk põhjendus.

    Maha tuli vötta sellepärast et vastu olevad targemad inimesed suutsid oma asja ilusti pöhjendada. Siis hakkas asjaosalistel endal häbi.

    VastaKustuta
  42. Anonüümne08:55

    Palun ka avalikkusel mõista, et konkursi „Eesti spordihetk 2013“ korraldajad teevad oma tööd parima äranägemise järgi.


    Ansip teeb ka oma tööd parima äranägemise järgi. Ei tule ainult midagi välja.

    VastaKustuta
  43. Anonüümne08:55

    Jah, Feeliks, jäägem eestlasteks, aga saagem sama ajal ka mustlasteks. Sellisteks, keda igal rahvusvahelisel võistlusel jälgitakse ja omavahel öeldakse, "näe dopingupanijad".

    VastaKustuta
  44. Anonüümne08:57

    Kas oligi nii nagu vahest kirjutatakse et Otepääl oli see 2011 jaanuari päev paanikast pinevil?

    VastaKustuta
  45. Anonüümne09:20

    Mehed ärge asja teravaks ajage, ikka tasa ja targu. Jube piinlik on juba, meie, teie, Vassiljevi, Novosjolovi, Suklese, Ruutli, Piirsalu, Vaderi pärast.

    VastaKustuta
  46. Anonüümne09:35

    Jah, mehed võtke ennast kokku. Priit kirjutab asjaliku, terava, poleemikat tekitava artikli, teie aga lasete ennast maoli ja röhitsete hea kommenteerimis-tava vastaseid kommentaare. Te suudate paremini. Olge possi-tiivsed.

    VastaKustuta
  47. Anonüümne10:00

    Aga nii ongi et vere timmimine ei ole dopingu söömine. Suur vahe. Nagu pöial ei ole noku või nii.

    VastaKustuta
  48. Anonüümne võhmamees10:25

    Priit võitle lõpuni. Eesti spordi (ja ühiskonna) augeiase tallid tuleb puhtaks visata. Kaua võib?

    VastaKustuta
  49. Anonüümne10:51

    Aga rõõmu peredesse tooge ikka

    VastaKustuta
  50. Anonüümne10:55

    Ammu oleks pidand kintsukaapijatest platsi puhtaks viskama

    VastaKustuta
  51. Anonüümne11:05

    Kui WADA uue testi valmis saab, kui see juba ei ole valmis, siis Veerpalu võimalus on paluda oma vanu proove uuesti analüüsida. Muidugi eeldusel, et ta on veendunud enda puhtuses. Muidu jääb see kahtlus jäävalt üles.

    VastaKustuta
  52. Anonüümne11:35

    Vene ilmateade lubab kuni 8. jaanuarini ebastabiilset plussi-miinuse piiril ilma. Suusatalv viibib.

    VastaKustuta
  53. Anonüümne13:43

    Halloo 11:05, WADA ei tee mingit uut testi

    VastaKustuta
  54. veel kõhnem võhmamees13:51

    jah, kuna maksab, siis WADA ei tee enam mingit testi. Pealegi need varem vöetud testid peaks puhtad olema, ei satutud oigel ajal peale.

    VastaKustuta
  55. Anonüümne13:58

    http://www.tas-cas.org/d2wfiles/document/6633/5048/0/256620FINAL20Award20_internet_.pdf

    Based on the Respondent’s submissions and explanations at the Hearing, the
    Panel is convinced that any concerns regarding the argument that the Test only
    measures endogenous hGH and not exogenous hGH have been dispelled by the
    Respondent’s expert witnesses, who explained the process by which the Test does
    not measure the absolute concentration of hGH in circulation but instead
    measures changes in the hGH molecular isoform composition for detecting
    whether artificial hGH has been taken. Through the paired chemiluminescent
    immunoassay approach, two assay pairs employ antibodies that recognize
    monomeric 22 kDa hGH and other pituitary-derived isoforms, respectively. A
    second set of paired immunoassays are also used, employing different specific
    antibodies, to confirm the results. This testing method, based on relative
    proportions of isoforms in human blood, is in accordance with the WADA rules
    and the Appellant has not demonstrated the contrary with a sufficient probability
    for the Panel to rule otherwise. This Panel notes that the arguments of the
    Appellant and his witnesses regarding this point lack clarity and specificity. The
    Panel therefore rejects the Appellant’s assertion that it would be uncertain what
    the Test actually measures.


    Although the Panel has found that the Test itself
    is undoubtedly reliable (as explained in Section 5 (‘The Reliability of the Test’)),
    the Panel finds that the following factors prevent it from concluding that the
    decision limits are equally reliable: (1) The inappropriate exclusion of certain
    sample data from the dataset; (2) the small sample sizes; and (3) the data provided
    on the distribution models used.

    VastaKustuta
  56. Anonüümne14:27

    otsus on karm,
    samas kui enamus eesti internetti kargas nagu ratta peal :
    "kohus mõistis õigeks"
    "kohus mõistis õigeks"
    "kohus mõistis õigeks"
    "kohus mõistis õigeks"
    "kohus mõistis õigeks"
    "kohus mõistis õigeks"
    "kohus mõistis õigeks"
    "kohus mõistis õigeks"
    "kohus mõistis õigeks"
    "kohus mõistis õigeks"
    "kohus mõistis õigeks"
    "kohus mõistis õigeks"

    VastaKustuta
  57. Hoopis kõhnem võhmamees (Paidest)15:10

    Mehed, võtke kokku ja avaldage oma spetsialisti arvamus

    VastaKustuta
  58. Anonüümne15:41

    Kohtuotsuse ühislugemised, koos selgituste ja teraapaseanssidega ning psühholoogide nõustamine neile, kes osalesid "Usume Andrust!" meelavaldustel. Haav rahva hinges ei parane nii kiiresti.

    VastaKustuta
  59. Anonüümne15:46

    Haav rahva hinges ei parane nii kiiresti.

    väga hea kommentaar. Teraapiat vajame me kõik - sprinterid ja võhmamehed

    VastaKustuta
  60. Anonüümne16:09

    14:27, sul jäi nupp kinni vms.
    Kontrolli üle, kõik ei paista olema korras.

    VastaKustuta
  61. Anonüümne16:39

    16:09 see oligi asja mõte.
    Loe kommidest välja palju rahvast kinnitas just neid sõnu kasutades oma "õigust"

    VastaKustuta
  62. Anonüümne16:58

    Nüüd olen juba veendunud, et kõik ei ole korras ja spetsialisti abi kuluks hädasti ära.
    16:09

    VastaKustuta
  63. Anonüümne17:28

    Ära hakkab tüütama see pukisolijate süüdimatu jutt. Ükskõik mida me teeme, mis hästi mis halvasti kõik on igaljuhul hästi ning probleeme me ei näe. Kas keegi enne nominendi ülesriputamist Veerpalu käest tõesti arvamust ei küsinud? Selle võiks Priit välja uurida.

    Teet

    VastaKustuta
  64. Anonüümne17:36

    ülesriputajate mainele on parem, kui nad seda küsimust "kätte ei saa" või "võib-olla esitas keegi teine"

    VastaKustuta
  65. Anonüümne17:50

    Priit ei uuri midagi. Tema ainult segab vett ja levitab kõmu.

    VastaKustuta
  66. Anonüümne19:30

    Priit, kas meil on mingit uut informatsiooni tervisliku seisundi kohta, mida blogilugejatega jagada? Mida arvab dr Rips? Kas konsiilium on kogunenud?
    Jooksuportaal on teinud uudise kellegist tšikist, kes Malaga maratonil tegi isikliku (3:02). Detailse, kena foto ja intervjuuga.
    Maraton100 vastab samasisulise uudislooga, võttes intervjuu ka tšiki treenerilt.

    VastaKustuta
  67. lihtne eesti mees21:41

    Meenutamaks üht
    vana teemat siit blogist:
    http://sport.delfi.ee/news/suusatamine/eesti/eesti-maesuusataja-warren-cummings-smith-voitis-rootsis-ja-tegi-ajalugu.d?id=67425270

    VastaKustuta
  68. Anonüümne23:14

    Njah, mehe sõna ei maksa suurele osale inimestest enam midagi. Sellegipoolest, kuna Andrus on öelnud, et ta dopsi ei pannud (päriselt ja ausalt ja otse näkku öelnud seejuures - peale Priidu on ka teisi otsekontaktidega tüüpe) ja testimeetodid osutusid ähmaseks, no mida kuradit siis veel vaja on, et iseendale lubada kinnitada - Andrus on puhas.?.

    VastaKustuta
  69. Anonüümne23:51

    Ilmaprognoos näitab 9. jaanuarini plusskraade. Kuidas suhtub Pullerits väljavaadetesse, et suusamaratonid, sh Tartu maratonid ollakse sunnitud lume puudusel ära jätma? Mis on Pulleritsu plaan B selliseks juhuks?

    VastaKustuta
  70. Anonüümne08:38

    Priit, mida Sinu arvates tuleks Veerpalu-juhtumi pinnalt tekkinud ja areneva rahva lõhenemise vastu tuleks midagi võtta?

    VastaKustuta
  71. Anonüümne08:41

    Mina arvan, et Veerpalu juhtum ei tohiks meid valitud teelt eksitada. Oleme väike rahvas, kes aegade möllus suutnud kestma jääda. Tähtsal kohal on seejuures olnud rahvuskeha tervikuks tsementeerivad müüdid. Peaksime veel tugevamalt koonduma Ansipi, Seli, EOK ja ESLi ümber ja liikuma koos edasi.

    VastaKustuta
  72. Anonüümne08:48

    Priit, kas Vabariigi peaminister (või President) ei peaks tekkinud situatsioonis pöörduma rahva poole, et rahva hinge löödud haava ravida ja lõhenemist parandada? Ja millise "diagnoosi" paneksid sina: neuroos või midagi veel hullemat? Kas eesti rahvas üldse on haige?

    VastaKustuta
  73. Anonüümne08:52

    08:41 suurepärane vastus! Täname, nii teemegi, koondume veelgi tihedamalt EOK, ESL-i, RK ja armastatud presidendi ümber, samuti suusakangelaste

    VastaKustuta
  74. Anonüümne09:28

    Mehed, laulame! Laul on meid rasketel aegadel ikka ühte liitnud.
    Vidrik, Feeliks, võtke laul üles.

    VastaKustuta
  75. Anonüümne13:27

    Suur sõna Veerapalu igaveses rahus.. Laske rahvuskangelasel puhata -- Priit, kas Veerpalu teema on end Sinu jaoks ammendanud või kirjutad veel?
    Möödunud talvel "tulistasid" kolmeseid seeriaid.
    Kui jah, siis on aeg uus teema üles võtta. Suusasõnastik? (ja kusagil kevadel poole Jooksusõnastik - grip, drop, ride & fit ja need teised sõnad)

    VastaKustuta
  76. Anonüümne15:33

    Aeg on üles võtta oma registreerumine Nuustaku suusatuurile ja arvuti tagant püsti tõusta! http://suusahullud.ee/index.php/toimumas/tour-de-suusahullud-2014

    VastaKustuta
  77. Anonüümne16:48

    Aeg on üles võtta oma registreerumine

    Aega on veel täna-homme teha ainult ÜKS ülekanne järgmise aasta KÕIGIL põhisündmustel(4 või 5 tk) osalemiseks. Laupäevast alates läheb kirve(ma)ks.

    VastaKustuta
  78. Anonüümne17:14

    Väga õigeaegne teemapüstitus, 16:48.
    Ise küll rohkem jooksumees, aga kas ikka läheb kirvemaks? Ilmaprognoos lubab 9. jaanuarini plusskraade. Kas tõesti usute, et 16. veebruariks tekib maratonirada võimaldab lumikate? Või Viru maratoni ajaks? Võib-olla tasub oodata ja vaadata, kuidas ilm kujuneb. Suusatalve halvimal juhul võib-olla ei tulegi. Ärajäämise korral aga raha tagasi ei maksta.

    P.S. Priit, vene rahval on kaelas klaaskupli all Lenini muumia. Eesti spordimuuseumis on klaasi alla väljanäitamiseks pandud Veerpalu vammmus. Kolme olümpiavõitja kirja arvestades, kas on pedagoogiliselt õige seda eksponaati säilitada?

    VastaKustuta
  79. Majandusteadlane17:45

    Soodushind korraga kõigile sarja maratonidele registreerimisel
    kuni 13.12.2013 130,50€
    14.12.2013 - 8.01.2014 139,50€

    Ostes maratone järk-järgult: 21 €, 21 €, 21 €, 40 €, 21 €, 21 € = 145 €.

    Ostes maratone järk-järgult, vahetult enne: 28 €, 28 €, 28 €, 50 €, 28 €, 28 € = 190 €.

    Hinnates maratonide ärajäämise tõenäosuseks 30%, on keskmine oodatav kahju täiskomplekti ostmisel 0,3 X 130 € = 39 €.

    Järelikult on võit järg-järgulisel ostmisel 39 € - (145 € - 130 €) = 24 €.

    Näe, kus kirves peidus on! 8)

    VastaKustuta
  80. Anonüümne17:59

    Pikaajalised vaatlused lubavad rahvatatkusena öelda, et kui Pullerits varakult, juba oktoobris Tähtvere ovaalile rullitama ilmub, siis tuleb pikk suusatalv.
    Ilmub Pullerits alles novembris, siis tuleb lühike talv.
    See aasta ei ole Pulleritsu üldse
    näha olnud.
    Seetõttu tasub meestel registreerimisega oodata ja raha muuks otstarbeks kulutada.

    VastaKustuta
  81. Anonüümne18:15

    Aga minul pole elu jooksul (no kuskilt lasteaiast alates ~40+aastat) ühelgi talvel suusatamata jäänud. Olgu nii lühike talv kui on, mõned korrad on iga aasta saanud libistada. On jah olnud ka selliseid talvi, kus umbes 5x saigi lumele. See nädal sai ka selle talve kirja :) igaks juhuks :). Ja maratonidel osalen, kuidas tuju tuleb, mõni aasta mitu, mõni ei ühtegi, sundi pole.

    VastaKustuta
  82. Anonüümne18:19

    Las Priit tegeleb praegu tähtsamate asjadega.
    Minu siiras kaastunne Sulle, Priit!

    VastaKustuta
  83. Anonüümne20:13

    to 17:45
    Aga millest meie üldse rääkisime :)
    Ikka sellest sarjast mille 4(või vastavalt soovile 5) üritust maksab homse südaööni 120.- ja mille mõne osavõistluse ärajäämisel on ALATI teatav osa stardimaksust tagasi makstud või järgmisse aastasse üle kantud.

    Lume pärast on veel väga vara ohkida-keskmisel eesti talvel algab suusahooaeg alles jaanuari teises pooles.

    VastaKustuta
  84. Anonüümne16:58

    väga hea! Priit tegi jälle kõikidele ärtust.

    VastaKustuta
  85. Anonüümne17:15

    BLOGI ON SULETUD.

    VastaKustuta
  86. Anonüümne võhmamees18:25

    ai kurb!

    VastaKustuta
  87. Anonüümne18:26

    LÄKSIN LÕUNALE.

    VastaKustuta
  88. Anonüümne20:06

    Блог закрыт. Closed. Geschlossen.

    VastaKustuta
  89. Anonüümne21:10

    Kas Priit pani blogi kinni? Miks sa nii tegid Priit?

    VastaKustuta
  90. Kaljuveer tõdes mõnuga et ülekaalukas liider (42% häältest). Tuli kõrvaldada.
    Haige mees.

    VastaKustuta
  91. Anonüümne22:55

    Las, jah, Priit rahulikult toimetab, nagu siin ka eile vaikselt vihjati. Praegu käes ühed raskemad päevad elus üldse.
    Sügav kaastunne, Priit!

    VastaKustuta
  92. Anonüümne23:05

    Vuosi alkaa olla pikkuhiljaa paketissa, ütlevad soomlased. Mitä on pussissa?, küsivad põhjanaabrid üksteiselt. Eks eestlased vaatavad ka mis teisel kotis on. Edukaid mehi on Eestis palju. Dr Holdenil alias Ivar Tupil näiteks on kotis kümmekond maratoni.
    Samas on eestlane ka kadedavõitu. "Pista need medalid omale aanusesse" - tüüpiline anonüümne delfi kommentaar lugupeetud äri- ja avaliku elu tegelaste Seli, Kilgi, Armin Karu heategevuslikele olümpiamedalite ostudele.

    VastaKustuta
  93. Tõsi ta on. Kes selle nädala Postimehe leinakuulutused lahti võtab, ei pea pikalt mõistatama.
    Kurvad uudised. Minu kaastunne.

    VastaKustuta
  94. Anonüümne19:50

    See keegi tundmatu 3.02 jooksnu on Priidu TM teatemaratoni tiimikaaslase Indrek Teppo endine abikaasa!

    VastaKustuta
  95. Anonüümne19:52

    Priit ei tohiks Veerpalu teemal kunagi sõna võtma peale seda, mida ta Andrusega teinud on!

    VastaKustuta
  96. Anonüümne23:34

    Priit, sügav kaastunne Sulle.
    - -
    Kui kaovad ka Priidu sarnased mehed, siis saab eesti kultuuri olema lühike ja kiire lõppmäng.
    David Arutyunyan kirjutab nüüd ka Marathon100-s. Gatshina (Gattšina - kirjapilt varieerub Marathon100s) PM-st. Jooksuportaalist on üle kolinud ka eesti keelele võõras nimekirjutus.
    Ärimehega koos elav eesti poplauljanna (Ninja) panevad lapsele ilusa "rahvusvahelise" nime - Alexander. Yun-id ja Alexanderid, meie tulevik..

    VastaKustuta
  97. Anonüümne00:06

    Teppo-teppo... See tsikk ei ole enam vist väga tsikk vaid pildi järgi 40a proua. Miks endine abikaasa? Kas IT vaatas noorema?

    VastaKustuta
  98. Anonüümne00:37

    Loe autoriteetsest allikast: http://spordilinn.blogspot.com/search?q=teppo
    - "beib" roosas. Beib siis beib, siin pole midagi vaielda.

    VastaKustuta
  99. siiralt teie Carl-Edward09:28

    23:34
    Jooksuportaalist on üle kolinud ka eesti keelele võõras nimekirjutus.


    ei ole Jooksuportaal siin syydi (kuigi osaliselt kah, sest Jakson lihtsalt ei oska kirjutada)

    Kogu internetimeedia (Delfi, EPL jne ) teeb sellist lollust et kirjutab nimesid nö. prantsuse transkriptsiooniga a la Sergey, Andrey,

    Mitte ainultlaulajad ja poluvernikud vaid ka täiesti eesti vanemad panevad oma lastele haigeid nimesid, pivelat on Marcus, Carl. Edward, ehk vöörtähtede kasutamine, viimasel aja on moodi läinud "th" Kenneth, Gerthruth, vaadake mönda vöistluste protokolli, tunne nagu aafrikas elaks, inimeste (noorte) nimed puha läbi y x ja c-tähtede. Hiljuti oli eesti perekond tv-s, lapse nimi toodi ekraanile - Joseph

    vaat nönda

    VastaKustuta
  100. Anonüümne09:53

    seda Arutjunjani juttu,
    kõva meietaja ja "eestluse" maailma s.t. Venemaale viija. Uks lugu oli tal selline kus jooksis ja aitas mingil seerul dessantdiviisi lippu kanda.
    Keegi võiks talle ütelda et nautigu elu aga pole vaja kõike ilma peale hõisata. Piinlik on sellist ebaloogilist ja arutut juttu lugeda.
    Tema tekst ei ole ju sporditeemaline. Ei mõista miks Maraton100 vajab mingit Peterburi ööst sõprade lantimise juttu enda kontosse?



    VastaKustuta
  101. Anonüümne10:29

    Priit võiks rohkem oma autoriteetse sõna sekka ütelda. Eesti kirjakeele mandumise asjas. Loodetavasti ei karda ta ordumeister Kadastikku.
    Mõned aastad tagasi oli Kadastiku artiklike (midagi essee taolist) Ekspressis. Väga nõrk see oli. Ma ei mõista kuidas sellise tekstiga saab raamatu kirjutada?

    VastaKustuta
  102. Anonüümne10:55

    Priit on ise suurmeister. Kadastik ei pääse ligilähedalegi

    VastaKustuta
  103. Punnsilm Feeliks11:43

    Veerpalu alandajad tuleks vastutusele võtta. Või kui ei saa, siis häbiposti naelutada.

    "... töökas, tagasihoidlik, mehine ja alistas kogu maailma, nii suusarajal kui kohtus."

    kohtus alistasid siiski Kõks ja Pilv, suured eesti mehed maailmas.

    VastaKustuta