neljapäev, oktoober 01, 2009

Pullerits: Miks tahaks matkida Sebastian Coe'd?

Kas mäletate, mida tegi inglane Sebastian Coe vahetult pärast seda, kui oli LA olümpial ületanud võitjana 1500 meetri jooksu lõpujoone? Kui te ei tea, siis kindlasti leidub siin lugejate hulgas neid, kes teavad ja räägivad teile.

Igatahes tahaks täna käituda samamoodi. Pärast seda, kui Evelin Ilves oli süüdimatult ETVs Eesti rahvale silma vaadanud ja öelnud, et ta pole öelnud seda, mida ta mulle ütles ja mille kohta avaldasin Postimehes täna tõendid (vt "Kommipakist alanud vastasseisu tagamaad"), on esitanud minu pihta süüdistused valetamises ja vassimises, ise valetades ja vassides (vt loo kõrval esitatud kirjavahetus), siis tahaks käituda tõesti nagu Seb Coe pärast 1500 meetri olümpiavõitu.

Samas ei ole ma nii naiivne, et arvata, et nüüd usuvad kõik rohkem mind kui proua Ilvest. Aga arvestades seda survet, mis tuli teatud kanaleid pidi teatud institutsioonist, mis püüdis mu tänasele kirjutisele eile pidurit tõmmata; arvestades seda, et Eesti Rahvusringhäälingu eetikanõunik Tarmu Tammerk hindas täna hommikul "Terevisioonis" mu käitumist ajakirjanikuna igati adekvaatseks; arvestades seda, et üks mu algses loos esinenud institutsioon/asutus, kes kriitika alla sattus, kinnitas mulle eile, et "[m]eil igatahes pole Teile küll siiani midagi ette heita - olete toiminud väga professionaalselt"; arvestades seda, et Urmas Vaino väitis eilses "Terevisioonis", et olen Eesti üks ausamaid ajakirjanikke; arvestades seda, et eile sain telefonis ja veel tänagi jätkuvalt meilide kaudu toetusavaldusi inimestelt, kelle arvamust ma väga respekteerin (aitäh neile!) - siis tahaks kõigi õelate parastajate poole pöörduda samamoodi nagu mu noorpõlveiidol Seb Coe LA olümpial.

Nagu te näete, on see tobe skandaal võtnud mul suure osa väärt ajast, nii et eile ei jõudnud trennigi. Seda enam, et pidin päeva lõpus, kui veeres tööpäeva juba üheteistkümnes tund, kirjutama veel spordikommentaari. Selle pealkiri: "Harrastaja rõõm: lüüa naist". Ilmub homme.

Spordimehed alla ei anna, eks!
******Tolkuse raba, Pärnumaa. 27. juuli 2009. Pildistanud Priit Pullerits. (Suuremalt vaatamiseks klikkida pildile.)

Foto: Sebastian Coe. Foto autor: AFP/Scanpix

41 Kommentaarid:

At 12:07, Anonymous Anonüümne said...

Minu kaastunne sulle. Targem oleks sul olnud õigustamise ja tõendamise asemel vait jääda. Nüüd lasid Dzinni purgist välja ja ära unusta kes su vastaseks on. Vaielda inimesega, kes on saavutanud kõik mis vaja musta valgeks rääkimisega on võrdne suitsiidiga. Spordiga võiks seda võrrelda nüüd nõnda, et kui treeneri nõuannete järgi muudkui ainult pingutada, siis toimub sportlase murdumine ja sellest taastumine on väga pikk ja vaevaline protsess. Juhul kui mõistuse häält treeningutel kuulata, siis jääb vast küll tippvorm saavutamata, kuid elu on ilus ja lilleline. Kuid valik on sinu.

 
At 12:45, Blogger Priit Pullerits said...

Aitäh, mõistlik jutt ja nõuanne. Ma ei oleks eluilmas selle teemaga nii kaugele läinud, aga kui rünnatakse su professionaalsust ja väärikust, siis ei saa jätta end kaitsmata, ehkki nii see on, et ega sellest keegi võida. Kuid vähemalt olen ma saanud rahulikult täna välja öelda ja näidata, kuidas Evelin Ilves vassis ja mind alusetult süüdistas. Seda kõntsa annab muidugi maha pesta.

 
At 12:50, Blogger Tauno said...

"Nagu te näete, on see tobe skandaal võtnud mul suure osa väärt ajast, nii et eile ei jõudnud trennigi"

Vot see on tulemus, kui ÜKS lasteaia siselisti (sic!) saadetud kiri suureks pommuudiseks puhuda. Ilma selle kammajaata oleks see jäänud proua Ilvese ja nende väheste lasteaia siselisti liikmete "eraprobleemiks" ja enamik meist oleks rahumeelses teadmatuses oma asju edasi ajanud ning poleks midagi katki olnudki. Ma nagu ei mäleta, et proua Ilves oleks ise väga kibelenud selle teemaga avalikuse ette tulema......
Ehk siis teisiti öeldes, kui ikka üritad igast võimalikust infokillust suure meediateema kokku treida, siis on sedasorti skandaalid statistiline paratamatus.
Ja kui see liiga kurnav on, siis tuleks ehk teine elukutse otsida.
Lõppude lõpuks peab keegi ka "ajakirjanduslike" liialduste, nagu kõiksugu "kõlavad" pealkirjad, võimalikult "skandaalseks" pööratud sõnad, kontekstiga mängimine jne, eest vastutama ka.
Ma ei kahtlegi, et sõnaosava ajakirjanikuna oskad sa mulle sobiva vastuse vastu treida rõhudes ajakirjanduse "neljanda võimu" funktsioonile, vajadusele lugejaid saada vms. Lase aga käia, mind tegelikult vähe huvitab....

P.S Samas on kogu see skandaal siiski tänuväärne. Nüüd ma tean, mis asjad on transrasvad.

 
At 13:40, Anonymous Anonüümne said...

Kurb on lihtsalt see, et Juhan Peegli vaim on ülikoolist kadunud. Loodetavasti teevad tulevased ajakirjanikud kogu sellest loost siiski omad järeldused.

 
At 14:11, Anonymous Anonüümne said...

Priidul on õigus ja tänasel hetkel tuleb toetada nii teda kui tema ristiretke, sest vastane on väärikas aga sellest ei tohi lasta ennast heidutada. Küsimus ei ole selles, millest ajakirjanik on saanud tõuke loo tegemiseks. Lõviosa artiklitest, mis on suurt tähelepanu pälvinud või lausa maailma muutnud, on alguse saanud tähtsusetutest pisiasjadest, mille peale ajakirjandusväline inimene tullagi ei oskaks. Küsimus on selles, et persoon, kelleks antud juhul on Eesti esileedi, on teadlikult teemaga kaasa tulnud, loo jaoks informatsiooni andnud ning loo koos iga sõnaga heaks kiitnud, kuid nüüd kõigest lahti ütlenud ja teadlikult valetama ning teist inimest süüdistama ja halvustama asunud. Ja ei maksa hakata rääkima sellest, et ajakirjanikud valetavad ja vassivad ning seetõttu võime selles ka Priitu süüdistada. See on sama hea, kui me süüdistaksime iga selle blogi lugejat keelatud ainete tarvitamises. Sest osad sportlased seda ju teevad ja järelikult on patused ka kõik teised.
Meile võivad mingid Priidu meetodid, seisukohad või lausungid meeldida või mitte. Mulle isiklikult mõned ei meeldi. Kuid tegemist on tõenäoliselt Eesti kõige põhjalikuma ajakirjanikuga, kelle tehtav reporteritöö enne iga väiksematki kirjutist teeb silmad ette lõviosale Eesti ajakirjanikest.
hindrek

 
At 14:27, Blogger Priit Pullerits said...

Aitäh, Hindrek. Kahjuks enamik kommenteerijaid ei vaevu nii põhjalikult süüvima, milles on asi ja kuidas skandaal tekkis, ja eriti kurb on see, et nad veel kuulutavad, nagu Tauno 12:50, et neid ei huvita ka (küünilisuse tipp). Aga arvama ja paika panema on nad kõvad. Näiteks Tauno väidab, et Ilves ei kibelenud selle teemaga avalikkuse ette tulema. Talle ei lähe seda väites korda see, nagu olen korduvalt rääkinud, et proua Ilves soostus mulle kiirel ajal, vaid mõned tunnid enne ärasõitu NYsse, intervjuud andma seetõttu, et ta peab seda teemat äärmiselt tähtsaks.Ta tegi selle usutluse tarbeks päevakavas endale käigult suure ruumi. Aga ei, Tauno-suguseid ja teisi lahmijaid seesugused asjad ei huvita. Neil on oma arvamus ja sellega on nad valmis silmagi pilgutamata teisi tapma.

Ma tahan südamest ja siiralt tänada kõiki neid, kes on vaevunud teemasse süüvima ja ei ole kiirustanud lahmivate järeldustega ühe poole (proua Ilves) rünnakute järel enne, kui on ka teise poole ehk süüdistatava ära kuulanud.

 
At 14:40, Anonymous Anonüümne said...

Nüüd on Sul jälle aega. Palun kolmandat korda - anna üks lihtinimesele arusaadav põhjendus, miks kasutasid pealkirja "Eksklusiiv: Evelin Ilves läheb Kaleviga kommisõtta", aga mitte näiteks "Evelin Ilves sõdib kahjuliku toidukeemiaga".

 
At 14:46, Anonymous Anonüümne said...

Siin võib trumme põristada küll. aga miks siis valdavas osa "Kommipakist alanud vastasseisu tagamaad" loo kommentaarides PP nn suht suureks kaabakaks nimetavad ja kusjuures kohati üsna hästi argumenteeritult muideks.

Ja kui lugeda siia juurde veel nn kuulsate Tähismaade blogist sellised pealkirju, siis muutub asja jume päris haisvaks ja räpaseks, või mis?


"Pullerits vaikib kommisõja tegelikest tagamaadest, veidi asja ajakirjanduseetilistest tagamaadest "

"Ingridi-Evelini teema kütab kirgi: hädas on ka teised emad, Ingridit hüütakse nuuskur-hamstriks"

"Info: Ingrid Tähismaa kasutab oma last Evelin Ilvese kohta info hankimisel"

 
At 14:50, Anonymous Anonüümne said...

Janek Mäggi: Evelin pikendab eestlaste eluiga

http://www.delfi.ee/archive/index.php?categoryID=9738762&l=fpOpinion

 
At 15:06, Anonymous Anonüümne said...

http://www.youtube.com/watch?v=KupBT6XdC2c

Siin see Coe on. Aga mida ta siis nii erakordset tegi ?

 
At 15:26, Anonymous Anonüümne said...

Seda kõntsa saaksid ehk ainult vabandades maha pesta, nagu tegi seda Ilves, kes vabandas ja sai järjekorde plussi kirja.
Aga sa ei näe vabanduseks eluilmas põhjust, ennem sureksid tuleriidal.

Ja nüüd kohe tuleb lõputu enese kiitmine ja õigustamine, kohe kuulete seda.

 
At 15:40, Anonymous Anonüümne said...

Minu arvates on Priit enesele selle looga märgi pikkadesk aastateks külge pannud. Asi võib olla tehniliselt JOKK, aga usaldada seesugust ajakirjanikku küll ei saa.

 
At 16:26, Anonymous Anonüümne said...

ühinen 14.40 küsimusega. tõepoolest, miks Sa asja just sedapidi pidid pöörama?
j.

 
At 16:46, Anonymous Anonüümne said...

Pealkiri ei morjenda kedagi. Olulised on artiklis toodud väited. Ilves tegi pealiskaudsel infol tugineva emotsionaalse avalduse, mida ta ei suutnud vettpidavalt argumenteerida ja PP ei olnud kade ning lükkas selle mula lehte. Nüüd kus Evelin sai oma ämbrist aru lükkas ta mõnuga tanki ajakirjanduse mis rahva teadvuses on korduvalt vahele jäänud pooltõdede avaldamisega. Tugevam pool antud madinas asub Kadriorus, siin ei aita Postimeest keegi. Aga kelle süü? Ajakirjandus ise on Evelini rahva teadvuses positiivselt üles haipinud ja nüüd sööb pikalt enda poolt kokkuluuletatud suppi. Omast võttest siruli! Raske on siin kaasatunda, pigem on tegemist sportliku huviga, et kes keda. Mina panustan Ilvesele.

 
At 18:16, Anonymous Anonüümne said...

Pealkiri ja PP motiivid artikli kirjutamisel on otseses seoses. Nö tõelist ajakirjandust viljeleva Pulleritsu libastumine Ilvese loos on samaväärne, kui senine karsklane Gerd Kanter poolpurjus peaga kõrtsis ärpleks 75 meetrist. Politseid ei saa kallale ajada, aga tegu on põlastamist väärt. Keeruline on mõista, miks Pulleritsule sellist tähelepanu vaja oli.

 
At 18:22, Blogger Priit Pullerits said...

14:40 ja 16:26 - sest Evelin Ilves, Eesti esileedi, alustas kogu seda teemat sellega, et ütles sõna-sõnalt ja just Kalevi, Eesti ühe tuntuma kaubamärgi kommide kohta: soovitan Kalevi komme mitte osta. Ta rääkis Kalevi kommidest ja ähvardas need prügikonteinerisse visata, kui need lastele kingitakse. See on oluline sõnum tema positsiooniga isikult ja kui ma oleks seda varjanud või salanud, siis, andestust, oleks ma teinud pettustööd. Mina ei ole tema PR-esindaja, et ma pean tegelema tema sõnumite pehmendamise ja moonutamisega. Samuti ütles ta mulle selgelt seda, et ta ei osta Kalevi tooteid.

14:46 - ma ei kommenteeri nimetatud blogi. Inimesed on minu vastu ilmselt seepärast, et a) nad on a priori presidendi institutsiooni poolt (turu-uuringutes on presidendi institutsioon alati suure usaldusväärsusega, see laieneb ka esileedile); b) nad on enamasti alati ajakirjanduse vastu, sest ajakirjanduse reiting on alati olnud madal; c) Evelin Ilves sai oma mind süüdistava avaldusega tulla esimesena välja ja alati on suur eelis sellel, kes ründab esimesena, ja kaotusseisu jääb see, kes peab end kaitsma, seda isegi siis, kui faktid on tema poolel; d) inimesed, nagu kommentaaridest näha, ei saa ammu enam loo tuumale pihta, ei jälgi uue info teket (kuidas Evelin Ilves on juba asunud vabandama Kalevi ees ja omaks võtma, et ta ikka ründas Kalevit, kuigi süüdistas mind, et mina olen selle välja mõelnud; samuti seda, kuidas Ilves on valesti süüdistanud Jänksi kohukesi); e) lugu on liiga mitmetahuline ja peamiselt käibivad emotsionaalsed argumendid, ratsionaalsed ei pääse enam maksvusele.

15:06 - jah, selleks ei piisa ainult YouTube'i vahtimisest, et teada, mida Coe ütles siis, kui ta pärast finišeerimist publiku poole pöördus ja käed üles ajas. Vaat, mis siis saab, kui internetti ainukeseks allikaks pidada. Kahjuks ajakirjanikuna nii odavalt tööd teha ei saa. Tehke ise ka korralikku reporteritööd, siis näete, kuidas peab võitlema, et teinekord kakski lauset kelleltki kätte saada.

15:26 - palun kirjutage konkreetselt, mille pärast ma vabandama peaksin. Kas selle pärast, et ma tegin oma tööd kuratlikult täpselt, et ma pidasin lepetest kinni, et mul on kõigele dokumentaalne tõestus, et Ilvese öeldu sai VPKga kooskõlastatud ja neilt heakskiidu? See on naeruväärne, mida te suust välja ajate.

16:46 - üldjoontes ja teoreetilises plaanis nõus, peale selle, et ajakirjandus on proua Ilvest positiivses mõttes üles haipinud. (Lubatagu täpsustada: haip käibki ainult üles ja on seega positiivne, nii et oleks piisanud öelda: on Ilvest haipinud.) Tegelikult ei ole, sest arvestades Ilvese kõiki seniseid samme on ta ajakirjandusest just tuld saanud.

 
At 18:36, Anonymous Anonüümne said...

Hindrek kirjutab: "Kuid tegemist on tõenäoliselt Eesti kõige põhjalikuma ajakirjanikuga, kelle tehtav reporteritöö enne iga väiksematki kirjutist teeb silmad ette lõviosale Eesti ajakirjanikest."

Hindrek, loe läbi Pulleritsu ülejala tehtud tekstid Pekingi olümpiaraamatust. Kui kaks faktiviga lehekülje kohta tähendab põhjalikku eeltööd, siis ma ei kujuta ette, kuidas ülejäänud Postimehe ajakirjanikud veel töötavad.

Minu arusaama järgi on Pulleristu probleem selles, et ta ei oska "ei" öelda. Paluti olümpiaraamatusse paar sutsu teha. Mehel aega küll polnud - endal jänkide avastamise piibel pooleli -, aga OK, lubas ära tulistada. Nüüd Tähismaa Inks tilgutas tüübile komprat ja kihutas takka - kasuta võimalust, et Evelinile Ekspressi rulluisuvärgi eest tagasi teha. Priidul läkski lamp põlema ja hiljem polnud enam sobilik selg ees kaevikust ära joosta. Tuli magasin lõpuni tulistada. Käed said poriseks, aga tema arvates pole põhjust maine pärast muretseda. Jään eriarvamusele, just maine ja vahe sõnaseadmisoskus on ajakirjanikutöö alustaladeks. Nüüd on ühte neist vamm sisse löönud.

JKR

 
At 18:40, Blogger Priit Pullerits said...

Võib-olla oskavad siinsed tarkpead mulle ära seletada, miks Evelin Ilves vabandas täna Kalevi kommivabriku ees, kui ta telesaates ütles eesti rahvale süüdimatult otsa vaadates, et ta ei ole Kalevi kommide kohta midagi öelnud, et see on kõik minu väljamõeldis ja vale.

Ma vastan teile teie eest, sest te nagunii ei suuda seda välja öelda: sest minu täpne ja hoolas reporteritöö tõestas täna must valgel, mida Evelin Ilves korduvalt Kalevi kohta ütles. Enam polnud võimalik mind süüdistada ja kõike minu kraesse ajada. (Panen tema kirjad teile siia juurde, saate ise veenduda.)

Hei!

Ma ei saa kyll lubada jõulupakkidega sehkendamist enda peale võtta, aga soovitan mitte Kalevi komme kinkida – kõik või väga valdav enamus nende kommidest, mis pole valikshokolaad, on transrasvu täis topitud. See on keemiline tahke ja odav rasv, mida kasutatakse mitmesugustes vabrikutoitudes eesmärgiga hinda alla saada. Transrasv ei seedu ja jääb nagu prügi osaliselt organismi reostama. EL-s on transrasvu sisaldavate toiduainete märgistamine erinev – alates neid sisaldava müügikeelust, suurelt nähtavast märgistamistnõudest kuni Eestini – kus pole ses osas mingeid regulatsioone. Nii maitsevadki vanad armasad kommid teisiti, sest looduslikke rasvu asendab keemia, sama puudutab odavaid jäätiseid – need isegi ei sula eriti. Transrasvad on tervisele kahjulikud, eriti lastele, soovitan sellesse tõsiselt suhtuda. Ja kahju, kui peab armastatud lasteaia jõulupaki otse prügikonteinerisse saatma.

Trv! Evelin
*
Tere!

Veel üks väike lisandus – maiustused üksi pole transrasvadega odavaks ja ebatervislikuks tehtud. Need sisalduvad enamikus tööstuslikes pagaritoodetes ja paljudes valmistoitudes (kotletid jms). Miks maiustuste teema oluline, on see, et neid ihaldavad lapsed ja laste tervisele ning örnale arenevale organismile on nad ka kordades kahjulikumad kui täiskasvanuile.

Kas teate näiteks, et kohukesed – mille sihtgrupp on ka lapsed – ei tohi sisaldada transrasvu, vaid glasuuris võib natuke olla. Kui paned transrasvad sisse, pead selle nimetama «desserdiks». Mida tegid tootjad? Minge kaege «dessertide» turgu – ka JÄNKS on muuseas dessert! Mis sest, et näeb välja nagu kohuke. Minu jaoks on see samasugune petmine, nagu õllepudelisse kalja villimine, rääkigu tootjad kuitahes palju musta valgeks.

Aga Kalevi «armastatud» kommid, mis meie ajal veel naturaalsetest asjadest koosnesid, sisaldavad märgistuse andmetel täna transrasvu näiteks KASEKE, PILVEKE, MEREKIVIKESED, TALLINN, KALEV (kunagine esinduskomm), TIINA, LILY, KAKAOBATOONID, KISS-KISS, KAMAKOMMID, KOMEET, KAEVUR, MARMELADE, TEEKONNA JNE. Transravsu ei sisalda (vähemalt märgistuse järgi) Mesikäpp, LOTTE väike tahvel, pralineekommid, Annekese tahvel ja teised ILMA lisanditeta shokolaadid. Kas te imestate nüüd, miks neid paljudesse arenenud riikidesse eksportida ei saa? Taani laps on nende eest kaitstud, kuid meie oma lapsed?

Küsimus on vaikutes ja informeerituses. On iga lapse õigus, et tema vanem saaks infot tervisele kahjulike ja ohtlike või ka potentsiaalselt kahjulike ainete kohta ja saaks seega valida sellise toote ostmatajätmise. Ka lapsel endal on õigus kõike seda teada. Ja nad teavad hästi, kui neile rääkida.

Ning lõpetuseks – transrasvade teema on vaid killuke tervest toitumisväljast, seda ei tasu kontekstist välja rebida ning ainsana suureks puhuda. Vähemalt sama ohlik (või hullemgi) on hiigelkogused suhkrut (nt gaseeritud jookides), mitmed värv-ja säilituskemikaalid jne jne.

TEHKE KODUS SÜÜA, SH KOOKE JA KOMME KA!

Tervitades,
Evelin Ilves


See on häbematu, kuidas Evelin Ilves on minu suhtes käitunud ja minu mainet kahjustanud. Ma arvan, et nüüd, kus kõik kaardid on laual, oleks mul aeg hakata tõsiselt teatud elukutse kõrgepalgaliste esindajatega suhtlema.

 
At 18:41, Anonymous Anonüümne said...

Nägin nüüd Pulleritsu viimast kommi enda õigustamiseks. See "rahvas on alati loll" argument tundub kuidagi trafaretne.

Tahaks puht-professionaalselt teada, et kas Sa midagi enda arvates selles kaasuses ka valesti tegid või teisiti oleks tahtnud teha?

JKR

 
At 18:59, Blogger Priit Pullerits said...

JKR, ma tegin ju kõik, mis teha sai:
-intervjueerisin silmast silma Evelin Ilvest, peategelast, ega teinud mingit telefoni- ega meiliintervjuud;
-isegi saatsin Ilvese öeldu-räägitu enne avaldamist VPK-le, ehkki selle kohta eellepet ei olnud, aga inimlikkusest (!) tulin vastu;
-VPK-l ei olnud ühtki pretensiooni peale ühe täienduse, mille ma sisse viisin, kuigi teadsin, et see mahendab Ilvese tegelikke sõnu, aga inimlikkusest (!) tulin vastu;
-viisin end teemaga põhjalikult kurssi tänu prof. Raivo Vokile ja uurisin vastavat kirjandust;
-võtsin korduvalt ühendust Kalevi kui rünnatuga, andsin neile iga Ilvese rünnaku puhul vastulauseks sõna, ja Kalev kinnitas eile, et neil ei ole mulle absoluutselt mingeid pretensioone ja et olen käitunud ülimalt professionaalselt;
-hoidsin alles kõik tõendid, mis kinnitasid, et olen olnud täpne ja kirjutanud tõde ning üksnes tõde;
-ei norinud kellegagi isiklikult tüli ega kaklust, kuid paraku ei suutnud samaga vastata üks mu koostööpartner.

Ma ei näe endal absoluutselt mingit süüd. Kui, siis ainult seda, et tulin VPK-le kui Ilvese esindajale kahel korral inimlikkusest vastu, ehkki selleks polnud absoluutselt mingit kohustust. Nagu näha, sai heategu karistatud.

Ehk nüüd ütlete mulle väga konkreetselt, milles teie arvates minu süü oli, kuna oma sõnavõttude järgi näite selles nii veendunud olevat.

 
At 19:49, Anonymous Anonüümne said...

Sa pead nüüd nõudma Ilveselt enda ees vabandamist sinule osaks saanud alusetute süüdistuste eest. Sa oled nüüd mässinud ennast korraliku jama sisse, mille haavu lakud kaua.

Aga süü otseselt on sul selles, et sa ründasid oma artiklis Kalevit olukorras, kus kõik kommionud müüvad Eestis kräppi. Sa läksid enne valimisi kaasa oma lühinägelikkusega Kalevi kui kesikute rahastaja mustamise kampaaniaga, et teenida omale kannuseid enda tööandja ees masu aegse koondamiste laine tingimustes. Oleksid sa teraviku suunanud kommiundele kui kartellile vaatamata esileedi juhmusele, oleks asjal olnud hoopis teine jume. Praegu tegid sa uuriva ajakirjanikuna oma margi täis, kuna laskusid uuriva teema lahkamisse intriigi tekitava vastandamise ajakirjandusliku zanriga. Õppejõu poolt on see uskumatu möödapanek. Sa oleks pidanud oskama ettenäha oma artikli vastukaja. Kui ma lugesin esimest korda seda artiklit, siis jäid just need etteheited mulle kummitama artikli autori suunas. Aga noh, kuiv uuriv ajakirjandus tervise teemadel ei müü ja kasumit ei too, küll aga toob kisa, kära ja kasu intriig. Eks nüüd seda kasumi tagaajamise suppi pead sina kui tankist helpima. Oled küll väike mutter, kuid kahjuks on sinu munder määritud ja selle puhastamine jääb sinu mureks sest kõik teised pesevad oma käed puhtaks!

 
At 21:09, Anonymous Anonüümne said...

ka ma kordaks küsimust Pp-le: KES MÕTLES VÄLJA ALGSE ARTIKLI PEALKIRJA? Esialgsest artiklist: "Riiklike toitumissoovituste järgi ei tohi need anda päevasest toiduenergiast rohkem kui kümnendiku. Mis tähendab, et transrasvu sisaldavaid komme tuleks vitsutada Tipi-Täpi soovituse järgi, kahe suupoolega ja vahetpidamata, enne kui need ohtlikuks muutuvad."- misasjad? transrasvad või kommid? 10 % transrasvu :DDDDDDDD Kivirähk sõi väiksena vanaaja komme, kus transrasvu sees polnud, nüüd on ta suur mees, mitte laps enam. "Samas näeb ettevõtte tootearendusprogramm ette ülemineku nüüdisaegsetele rasvadele ka nendes toodetes."- miks üldse neid kasutama hakati? vanasti ei kasutatud?

 
At 21:16, Anonymous Anonüümne said...

postimehe esilehel on igasugu linke: Ilm| E24| Eesti Kaart| Sport| Tarbija24| Elu24| 24tundi| Kuulutused/Soov| Reporter| Õhtuleht| Kanal2
Tallinna Postimees| Tartu Postimees| Pärnu Postimees| Sakala| Virumaa Teataja| Järva Teataja| Valgamaalane , aga Arterit pole? Ka otsingusse sisestades "arter" ei tule arter ette,vaid loetelu osadest artiklitest, milles kommisõda pole. otsingus sõnad: evelin, ilves, kalev toovad artikli nimekirja, aga mitte pullerits ;) kumb on populaarsem?

 
At 21:29, Anonymous Anonüümne said...

"Mul on kahju, kui mu viide Kalevi mõningate toodete konsistentsile, mis algse erakirja vormis väljendas kitsalt minu enda ja mu pere tarbijaeelistusi, on info vääriti tõlgendamise tulemusena teisenenud boikotiüleskutseks teie ettevõtte toodangu vastu. Kinnitan teile, et see ei ole kunagi olnud mu eesmärk," kirjutab Evelin Ilves.

Ja nüüd sa kelgid siin ja ähvarda teatud elukutse kõrgepalgaliste esindajatega.
Täiesti uskumatu silmaklappidega vana oled. Aga jõudu ka tegudes.

Üht ma soovitan, hoia nendest kõigist Tähismaadest suure kaarega eemale, muidu nad mätsivad su veel tõeliselt kleepuva jama sisse.

Pole vahet, mis teema Proua üles võtab, vastu pead saab ta kohe ja nii juba pikka aega, nii Delfilt, Õhtulehelt, nüüd siis ka Postimehelt. Milles asi?

 
At 21:41, Anonymous Anonüümne said...

Priit, keegi ei kahtle, et Sa kirjutada oskad.
Aga paistab, et tihti ei saa Sa asjade üldpildile (tagamaad, põhjused, seosed, kellele on see või teine värk kasulik jmt) pihta.

 
At 22:41, Anonymous Anonüümne said...

Ütlen konkreetselt, mida minu arvates valesti tegite. Te ei mõelnud tulevikule, väga suur hulk inimesi ei usalda Kommi-Priitu pärast seda lugu. Nendega suhtlemine ja info hankimine on tõsiselt raskendatud, mis hakkab Teie töö efektiivsust ja viljakust segama. Lühiajalise kuulsusehetke nautimine on kirjatsura töös lühinägelik ja maksab end hiljem kätte.

Nüüd mõistan selgelt, miks suusaliit Teid enam vabama õhkkonna üritustele ei kutsu. Kujutagem hüpoteetiliselt ette olukorda, kui Veerpalu bufeet-laua ääres kommenteerib muu jutu seas Petter Northugi andekust näiteks sõnadega: "See on täiesti üle mõistuse, kui võimas lõpp Northugil on. Sellist särtsakust ainult treeningutega ei saavuta." Sellise väljaütlemise peale on oht Postimehes kohata suurt pealkirja: "Eksklusiiv: Andrus Veerpalu kahtlustab Northugi dopingu tarvitamises!". Minu hinnagul kasutasite analoogset tranformatsiooni Ilvese puhul - Evelin lubas jõulupaki kommid prügikasti visata ja Teie panite pealkirja, et Ilves läheb sõtta Kalevi vastu.

Arvamus, et lugejal on haugi mälu, ei vasta tõele.

JKR

 
At 23:09, Anonymous Anonüümne said...

Ohh, ma küll arvasin, et Priit ei hakka siin spordiblogis oma kommijuttu ajama, aga nagu näha on kogenud ajakirjanikuhärra nahk nõnda õhuke, et tahab igal pool õigustada oma käitumist ja vajab tuge.

Priit,

1. kui tunned, et tegid õige teo, siis ela sellega rahulikult edasi pole sul vaja nendest kommentaaridest mingit ühiskonna arvamust otsida;

2. kui kõhkled, siis on järelikult põhjust.

Paremat meelelahutust soovides,
Indrek

 
At 23:24, Anonymous Anonüümne said...

Lõpuks ka ilma ärapanemiseta
Anu Hermlin: "Ilvesejaht" kaitseb suurtööstureid
http://www.delfi.ee/news/paevauudised/arvamus/article.php?id=26015407&l=fpOpinion

 
At 00:34, Anonymous jevlampi said...

19:49:
Braavo!
Paremini poleks saanud asja kokku võtta!

 
At 10:13, Anonymous Anonüümne said...

Profesionaalse kretinismi positsioonilt lähtuvalt tõestas see lugu (eriti kommentaarid), et rahva teadmised keemiast on üpris nulli lähedased. Priit oleks võinud Evelinilt ka küsida, kas ta ikka teab mis need transrasvad on ning miks, kus ja kui palju neid tekib. Rääkimata sellest, et ilma konkreetseid analüüsi andmeid omamata lahmitakse, et see või too toode on neid paksult täis.

Samas antud teema tõstatamine ning selle läbi üldsuse teavitamine, on kindlasti oluline. Priidu ainus ämber oli Kalevi nime esliletõsmine esimeses loos. Asja kurbloolisus on, et paljud ei süvene teemasse ning automaatselt salvestavad enda mällu, et Kalevi tooted on mürk ja neid ei tohi osta. Teadmata, et 90% teiste firmade tooteid on selles osas sama hullud ja ilmselt hullemadki. Aeg-ajalt on kasulik mõelda kaks-kolm sammu ette, mis võivad ühe või teise loo tagajärjed olla.
Erki

 
At 10:25, Anonymous Anonüümne said...

Autor on selle kommentaari eemaldanud.

 
At 10:33, Anonymous Anonüümne said...

Taavi, kui sa nii kõva mees oled, siis pane palun oma kirjutisele ka oma nimi koos perekonnanimega alla.

ain

P.S. jääks oma kommentaarides ikka antud juhtumi piiresse, PP kui isiku arvustamine näitab lihtsalt mõnede inimeste hariduse/harituse puudulikkust.

 
At 10:45, Anonymous Anonüümne said...

Kas artikli pealkiri "Esileedi Evelin Ilves läheb Kaleviga kommisõtta" sai ka tõesti presidendi kantseleiga kooskõlastuse?

 
At 11:04, Anonymous Anonüümne said...

Selles mõttes on vist tugevad spordimehed ajakirjanikega sarnased, et mõlemad ei tunnista oma vigu - vähemalt avalikult mitte. Seni kuni on tegu füüsiliste omadustega polegi ju väga probleemi kui aga vaimse poolega tegu tuleb on jamad kohal. Ajakirjanike viga on selles, et nii nagu sportlastel, kipub neil enesehinnang peakohal kokku lööma ja siis tekivadki filoloogi haridusega arstiteadlased, majandusteadlased, jne. Õppejõuna võiks hr Pullerits omi õpilasi ennekõike selle eest hoiatada, ja seda ka peegli ees korrata. Pole võimalik teada kõigest kõike ja hull on lugeda majandusuudiseid ja avastada, et inimene kes kirjutab pole protsendi arvutamistki selgeks viitsinud õppida.

 
At 11:20, Anonymous Anonüümne said...

Klassik S. Sildnik on öelnud et haritud ja harimata eestlasel pole intelligentsi osas mingit vahet. Teine Eesti kultuuri suurkuju R. Velbaum on kunagi öelnud et teaduslikult pidavat olema tõestatud, et eestlaste hulgas 80 % kretiine pidavat olema.

Kallis, Ain palun vastu võtta minu sügavad vabandused ja kaastundeavaldused.



Kuule Priit mine prk. Tähismaa blogisse ja kirjuta seal vastulause. Ära jäta asja nii. Ükski spordimees ei jätaks asja nii. Nätaki vasta hambaid, veri välja sülitada ja nii see asi käib. Mine kirjuta näiteks et Inno on pervert ja Irja on kole nagu hobusepepu. Ja Elu24 kirjutaks sellest uudiosenupukese.Nalja peab saama isegi siin pimedas põhjamaa nurga.

 
At 17:20, Anonymous Anonüümne said...

No Inno Tähismaa võiks siit spordiblogist eemal hoida. Inno puhul on tegemist paaria ehk tõugatuga, kel on kõige vähem asja siia spordiblogisse.

 
At 21:15, Anonymous Anonüümne said...

"On the day there was only one man and on the day Seb Coe was that man".

 
At 23:23, Anonymous Anonüümne said...

Ooot, aga mida Ilves valesti ütles? See ei ole ju vale, et ta hoiatab inimesi mitte lastele transrasvu sisse söötmast? Kui Kalevi kommid nüüd tõesti sisaldavad transrasvu, siis see ju ongi kräpp ja saast ja kindlasti ei peaks lapsed sellist jama sööma.

Rain

 
At 13:10, Anonymous Anonüümne said...

Valesti ei öelnudki keegi midagi, kuid süüdistati ainult ühte pätti ja teised pätid jäeti üles loetlemata. Sedasi teatavasti ei saa käituda vabariigis, mis toetub pättide kapitalile. Evelin ja Priit unustasid selle põhitõe ära ja läksid emotsionaalse jutuga rahva ette ning jätsid ennast varustamata raudkindlate detailiderohkete faktidega.

 
At 15:55, Anonymous Anonüümne said...

Lollid ei saa ikka aru, et mitte Pullerits ei halvustanud Kalevi komme, proua Evelin halvustas. Aga eks pööbli ajumaht on nii piiratud, et tulistab ikka sõnumitoojat.

Jõudu Sulle, Priit!

 
At 14:28, Anonymous Anonüümne said...

Tere Priit!

Teemast ise juba mõnda aeg möödas aga sellest hoolimata olen avaladamas arvamust.
Esiteks toetan Sinu käitumist.
Teiseks peab esindusstruktuurid tegema selgeks endale oma tegevuse olemuse-raadiuse-eesmärgi. Kui proua Ilves ei suuda seda, siis peabki keegi teine tähelepanu pöörama.
Kolmandaks on igaks asjaks ja teoks on oma koht ja aeg ja moodus.
On ääretult kahju, kui meid esindavad inimesed ei saa aru kõige primitiivsematest seostest ning tähelepanu pööramine saab teoks teha vaid äärmuslikel viisidel.

Jõudu ja jaksu Sulle!

harrastussportlane

 

Postita kommentaar

<< Esileht