reede, november 23, 2012

Pullerits: Viimane kübe kogu tõest ehk mis on hooaja eesmärgid?

Kas te teate, kui tüütud on need harjutused, mida pean opereeritud põlve taastamiseks tegema? Isegi meie koer, kääbusšnautser Morgensilber Eye Candy ehk lihtsalt Candy, ei suuda aru saada, miks ma pidevalt vaibal pean lamama. Ta tuleb mu kõrvale, võtab istet ja kraapsab pidevalt parema esimese käpaga mulle põse pihta, justkui tahaks öelda, et «kuule, mis sul viga on – ära vedele siin maas, tõuse üles!». Eile tegin harjutusi tund aega, lõpp tuli juba väga nüriks muutunud vaimujõu toel.

Kuigi eelmises sissekandes lubasin avaldada kogu tõe, pean tunnistama, et tõde on niivõrd suur, et mul endalgi ei püsi kõik meeles. Eile hilisõhtul järsku meenus, et kui dr Leho Rips sõidutas mind Valga haiglast operatsioonilt tagasi koju, mida ta mõni kilomeeter enne Tartusse jõudmist ütles.

Vaat see on nüüd küll info, mille kõik suusasõbrad ja maratonisõitjad peavad endale suurte tähtedega vaadatavasse kohta üles tähendama.

Küsisin dr Ripsilt, mis ta arvab ja soovitab, kas võin Estoloppeti maratonid tuleval aastal kaasa teha.

Ta ütles, et võin küll.

Aga selle loaga kaasnes üks suur «aga».

Kas keegi soovib pakkuda, mis «aga»?

«Aga» seisneb selles, nagu lausus dr Rips, et pean sõitma enda säästmiseks 30 protsenti aeglasemalt kui eelmistel hooaegadel tippvormis.

Niisiis saab siin nüüd kirja panna need maratoni ajad, mille võtan uuel hooajal sihile. Nende põhjal näevad ka kõik, kes seni on mulle kaotanud, kui kõvasti peavad nad harjutama, et mind edestada.

Viru maratonil sain aja 2:15 (100%), 30% sellest on 40 minutit ja 30 sekundit, mis teeb orientiirajaks 2:55.30, mis tänavu andis 388. koha.

Edasi samasugune arvutus pelgalt arvude keeles, et oleks kergem jälgida:

Alutaguse maraton 2:00.50; +36.15; =2:37.05, 489. koht;
Tartu maraton 3:33.05; +1:04; =4:37.05, 1863. koht;
Haanja maraton 2:39.30; +47.50; =3:27.20, 402. koht;
Tallinna maraton 1:55.36; +34.40; =2:30.16, 473. koht;
Tamsalu-Neeruti maraton 2:31.44; +45.30; =3:17.14, 454. koht.

Nonii, nüüd on kõik konkreetselt kirjas, et poleks mingeid õhust võetud väärootusi ja võltsarvamusi. Tuleva talve eesmärgid on siin selgelt edastatud ning igaüks saab nüüd oma mulluste tulemuste pinnalt võrrelda, kui kaugele ette või taha nad minust uuel maratonihooajal jääda võivad.
******
Monitor and Merrimac Buttes, Courthouse Pasture, Moab, Utah. 17. aprill 2012. Pildistanud Priit Pullerits. (Suuremalt vaatamiseks kikkida piltidele.)

Foto 1: Kääbusšnautser Morgensilber Eye Candy. Foto autor: Priit Pullerits 
Foto 2: Morgensilber Eye Candy Hiiumaal Palli rannas jooksmas. Foto autor: Priit Pullerits
Foto 3: Estoloppeti uuel hooajal langeb Priit Pullerits isegi nendest sõitjatest tahapoole. Pilt tänavuselt Tamsalu-Neeruti maratonilt. Foto autor: Arvet Mägi, Virumaa Teataja / Scanpix

117 Kommentaarid:

At 13:08, Anonymous Anonüümne said...

miks peab ainukeseks elumõtteks võistlemine ja mingite kohtade saamine olema. Tee lihtsalt oma lõbuks, enne kui täiesti ära laguned. Mälu järgi sul ju kätelgi mingi viga küljes. Nüüd, mil jalad ei kanna, saavad need ju lisakoormuse.
Ole lihtsalt mõnus, tee tugevalt tööd, käi vastavalt enesetundele max 3 -4 x nädalas sportimast ja elu nagu lill.

 
At 13:09, Anonymous Lembit Kaun, pikamaajooksju edendaja said...

Ma saan aru kui eesti lapsele pannakse välismaa nimi (et eurooplased hääldamisega jänni ei jääks) aga koerale?

 
At 14:09, Blogger Priit Pullerits said...

Lp pikamaajooksu edendaja, tõukoerte nimed käivad rahvusvaheliste sugupuude järgi. Enamikul korralikel tõukoertel on välismaa päritolu, sealt tulevad need nimed kaasa. Näiteks meie Candy on Morgensilberi E-pesakonnast, seepärast on ka ta nimi Eye Candy. Pesakonnas oli neli või viis kutsikat, kõigi nimed algavad E-tähega. Nii see asi käib. Igaüks võib panna koerale ka oma hüüdnime, aga me ei hakanud teda mingiks Paulaks või Bellaks kutsuma, et kui nimi on juba olemas, siis jäägu see.

 
At 14:36, Anonymous Anonüümne said...

Teine teema,aga eluliselt tähtis. Jooksin mõned nädalad tagasi Lähte juures kergliiklusteel. Oli veel valge ,aga suht hämar. Austan kõiki , kes tegelevad vähem või rohkem spordiga. Vihkan,kui seda tehakse vales kohas ja vale riietusega. Härra Pullerits,kui te suusatate rullidega hämaras teel ilma helkurvestita,siis kahtlen ma siiralt mõne mehe mõistuses. Te näete kurja vaeva oma põlvega ja oma vormi timmimisega ja samas narrite elu ja jätate oma elu autojuhtide hoolde. Tean, millest ma räägin. Te olite nähtamatu. Loomulikult on parem pikemat maad sõita ,kui ringitada,aga turvalisus ikka eelkõige. Seepärast jooksen ka ise Raadil kergliiklusteel . 3-4 otsa- tüütu ,aga turvaline.

Parimat Mait

 
At 14:47, Anonymous Anonüümne said...

Priit, Sa arvutad valesti. 30% aeglasemalt tähendab, et Su kiirus on 30% võrra väiksem, mitte et Su aeg on 30% võrra suurem.

See ei ole esimene kord, kus ajakirjanikud matemaatikaga hädas on.

 
At 15:42, Blogger Priit Pullerits said...

Mait, 14:36 - mina, ja nähtamatu!? Ei või olla!
Olin see ikka mina? Sõitsin seal Tartust Jõgeva poole isadepäeval, pühapäeval, 11. novembril umbes kella 15 ajal. Oli täiesti valge, sajuta ilm.

14:47 - teil on lähteandmed olemas, näidake siis taset ja esitage õiged arvutustulemused!

 
At 15:57, Anonymous Anonüümne said...

Priit, kas Sa siis ka kõige elementaarsemat matemaatikat ei oska?

Näiteks Viru maratoni aja 2:15 puhul tuleb orientiirajaks 3:12.51, mitte 2:55.30. Ja analoogiliselt ülejäänud. Saladuskatte all võin ütelda, et senist aega tuleb jagada 0,7-ga.

14:47

 
At 16:08, Anonymous Anonüümne said...

14:47, ma kardan, et Priidu jaoks on see liiga raske. Samas, minu 6. klassis käiv poiss sai küll õige vastuse Viru maratoni puhul.
1) leidis Viru maratoni pikkuse meetrites (42000);
2) teisendas Priidu eelmise aasta tulemuse sekunditesse (8100);
3) leidis keskmise kiiruse (5,185185 m/s);
4) arvututas 30% väiksema keskmise kiiruse ehk 70% eelmise aasta omast (3,62963 m/s);
5) sama distantsi (42000) läbimiseks kulub sellise kiirusega 11571 sekundit ehk 3:12.51.

Samas - ma pigem arvan, et ebakorrektne oli Leho Ripsi väljend "tuleb sõita 30 protsenti aeglasemalt". Kui Rips oleks öelnud, et tuleb sõita 100% aeglasemalt, siis poleks Priit ju üldse saanud edasi liikuda. Õige olnuks öelda "distantsi läbimiseks tuleb kulutada 30% rohkem aega" ja siis olnuks ka noormatemaatik Pulleritsu rehkendus korrektne.

Kokkuvõtvalt - kui väiteid teevad teatud mainega ajakirjanikud või arstid, siis tuleb kindlasti lugejal või patsiendil ise asi üle kontrollida või formuleeringut täpsustada, et pada ei aetaks.

 
At 16:09, Anonymous Valdek said...

Härra Pullerits,kui te suusatate rullidega hämaras teel ilma helkurvestita,
--------------------------------

PP ärge pange oma elu ohtu, kes meie virtuaalset elu siis toidab ja kasvatab?

 
At 16:18, Anonymous Anonüümne said...

Huvitav kas Priidul häbi ka on elementaarse 6 klassi matemaatikaülesande valesti lahendamise pärast (Vihje: Jah, on küll aga välja ei julge öelda)?

Kõva mees vabandaks lugejate ees.

 
At 16:28, Blogger Priit Pullerits said...

Mina - ja vabandan?! Kuulge, ega ma Ansip ole!

Kuidas iganes dr Rips end väljendas, seda me ei tea ega tõestada saa. Fakt. Kuidas mina selle 30% küsimuse enda jaoks püstitasin, see on minu asi ja õigus, on ju? Tegin sellised arvutused, nagu siin seletasin, ja eesmärgiks jäävad need ajad, mille mina sain, mitte need ajad, mille teie saite - sest nood paistavad liiga lahjad.

Vabandamise asemel hoopis minu lugupidamine terasele 6. klaasi poisile ja tema isale! Hea töö! Aitäh!

Aga veel kord: eesmärgi püstitan endale ise, ja ka valemi nende arvutamiseks koostan ise. Nii on ja nii jääb.

 
At 16:30, Blogger Priit Pullerits said...

Vabandust, mitte 6. klaasi, vaid ikka 6. klassi!

Näete, 16:18, julgen ikka vabandada küll. Järelikult olen kõva mees!

 
At 16:36, Anonymous Anonüümne said...

Priit, see polegi oluline, kuidas Rips end väljendas. Kui Sa püstitad eesmärgi "30% aeglasemalt", siis tee ka arvutusi selle sõnastuse kohaselt, mitte nii, et kirja panen ühe, aga arvutusi teen teise eesmärgi järgi.

 
At 16:44, Anonymous Anonüümne said...

Toetan 16:36 mõtet. Kas meie silmad näevad kunagi aega, kui Pullerits või tema semud ei vassi?

 
At 17:09, Anonymous Anonüümne said...

Mulle tundub, et Priidu, kui "tapja mentaliteediga" harrastaja jaoks, on need eesmärgid selgelt ebareaalsed. Ega sooritusvōime selle opi tulemusena nüüd nii palju ei lange ja püstitatud eesmärk eeldab selgelt enda tagasihoidmist rajal. Kiirusepiirajat ja enda tunnetamisvōimet inimesel niikuinii ei ole ja doktori mōte oli pigem see, et tuleks ennast niisama natuke tagasi hoida. Üks vōimalus oleks kasutada pulsikella ja sōita 3 tsoonis, kuid see on jällegi pehmode värk:) Head libisemist ja usun, et juba hooaja lōpus vōib Priitu näha teatud headuses vōi isegi veidi paremana. Tavapärast stabiilsust ilmselt Sa näidata ei suuda, kui vōib-olla joonistub seetōttu paremini välja just vormitipp. Sest kui vōtta iga vōistlust lahinguna, eriti "selles eas", siis vōib juhtuda, et "vormitipp" jääb saabumata.

 
At 17:27, Anonymous Anonüümne said...

Ma pole nõus Priidu lugupidamiseavaldust vastu võtma. Priidul on sõnumite edastamisel nii palju fopaasid, et tema tõsiseltvõetavus on kahanenud nullilähedaseks. Ei soovi omada Priiduga mingeid kokkupuuteid, isegi kui need on tema poolt heade kavatsustega.

Samas on mul hea meel, et Priit blogi peab. Hea näidismaterjal mõistmaks, millised on meediat kujundavad inimesed ja nende tegelikud väärtushinnangud.

16:08

 
At 17:45, Anonymous Anonüümne said...

See 30% on Ripsi poolt suht laest võetud arv (ta pole selgeltnägija). Täpne arvutamine ja arvutustulemuse ümber targutamine on ülim küündimatus. Mõte oli ju lihtne ja arusaadav - täiega ei ole tervislik panna.

 
At 17:56, Anonymous Anonüümne said...

See vabandus teemavälise solvangu kohta ja ei lähe küsimuse kontekstis arvesse!

 
At 18:06, Anonymous Anonüümne said...

Ot oto ot ot oooooo, 5 m/s on kiirus??? Priidu kiirus? Suuskadel? Ma arvan, et ta kõnnib praegu oma haige põlvega sama kiiresti. Vaadake ikka arvutused üle koos 6. klassi poisiga.
Teet

 
At 18:09, Anonymous Anonüümne said...

Soovitan Priidul võtta ühendust Andurs Veerpaluga, ta teab kindlasti häid nippe kuidas haige põlvega treenida :)

 
At 18:10, Anonymous Anonüümne said...

Vabandan, õige on ikka Andrus, mitte Andurs.

 
At 18:15, Anonymous Anonüümne said...

Kuulge matemaatikud. Enne kui targutada, helistage dr.Ripsile ja küsige üle mis ta siis täpselt mötles. See mis kirjas, on mulle vähemasti suht üheselt tölgendatav: aluseks ehk 100% on eelmise aasta aeg, tänavune aeg peaks olema 30% suurem ehk eelmise aasta ajast 130%. 6.klassi matemaatiku arvutuskäik on küll öige, aga ülesande sönastus peaks sel juhul olema hoopis teistsugune.
Maamees

 
At 18:17, Anonymous Anonüümne said...

Ai sorry vaaan, ajasin segamini m/s ja km/h. Minu viga.
Teet

 
At 18:29, Anonymous Anonüümne said...

Maamees, siin ei tule tõlgendada, vaid lugeda, mis on kirja pandud. "Aeglasemalt" tähendab, et kiirus on väiksem, "kiiremini" tähendab, et kiirus on suurem. Seal, kus Priit räägib "aeglasemalt", ei ole kuskil juttu sellest, et aluseks tuleks võtta mingi aeg. 6. klassi matemaatik lahendas just sellist ülesannet, nagu talle ette anti, mitte ei üritanud seda kuidagi omamoodi ümber mõtestada.

 
At 19:14, Anonymous Anonüümne said...

Võlusõna on paaristõuked ja ülakeha arendamine, sellega saab PP kohe alustada.

 
At 19:38, Anonymous Anonüümne said...

Lugupeetud 18.29, igapäevases könepruugis tähendab aeglasemalt liikumine ka ajas aeglasemat liikumist. Keegi ei arvuta igapäevaselt liikumisi nii autoga kui jala m/s vöi km/h, vaid ikka ajas. Keegi ei könele ju, et käisin eile poes 5km/h, täna aga aeglasemalt, 4,8km/h....vöi pole nii.
Kui dr.Ripsi öeldud sönastuses üks söna "kui" vahetada sönaga "vörreldes" ning lisada völusöna "kiirus", saaks sama tulemuse ehk tänavutalvine liikumiskiirus peaks moodustama 70% eelmise aasta liikumiskiirusest. Seni aga liidan 30% ajale juurde....
Aga see polegi hetkel oluline. Mötlema paneb hoopis see, et kas Priit peab nüüd maratonile termosega tee ja vöileivad kaasa vötma, vahepeal tagurpidi suusatama vöi mis iganes tegema, et nii kaua rajal püsida....
Maamees

 
At 19:50, Blogger Madis said...

Numbrite keskmine suusatajate pildil 321,5.
Esimese sõitja numbrist väga aru ei saanud.

Kas selle E-pesakonna kutsikal võiks siis olla ka näiteks Morgensilber Euphoria? Või peab pärast pesakonnanime ikka 2 nime olema?

Kui Priit teeb "kaaskannatajatega" iga natukese aja takka intervjuu, siis veab kauem rajal olemise välja küll :-)

 
At 20:37, Anonymous Anonüümne said...

Maamees sai asjast õigesti aru (nagu ka Pullerits), 6. klassi õpilane läks aga valele teele uitama. "30% aeglasemalt" tähendabki tavakeeles "võtab 30% rohkem aega". Dr Ripsi eesmärgiks ei olnud ju Pulleritsule koolimatemaatika ülesannet anda. P.S. Poiss pani rängalt puusse, kui ülesande lahendamiseks 42 000 m vaja läks. Näide sellest, kuidas kooliharidus hävitab loogilist mõtlemist.

 
At 21:01, Anonymous Anonüümne said...

Minu hääl läheb 20:37-le!
Poisile ütleks vanema mehena eluteele kaasa, et koolipapa poolt räägitu tasub suures osas meelde jätta, kuid kuidas ja millal seda kasutada, see tuleb hiljem veel täiendavalt selgeks õppida. Ja tihti ei tule see muidu kui läbi valu.

Õnneks on aga veel terve mõistusega inimesi nagu 20:37 alles jäänud, kuigi kui lähed suvalises rahvarohkemas kohas tänavale ja vaatad terasemalt vasemale ja paremale, siis üldfoon on selline, et oleks kui morbiidsesse suhtlemishäiretega poolearuliste ja huijarite riiki sattunud...

 
At 21:17, Anonymous Anonüümne said...

Tänan, 21:01!
Maamehe, Teie ja Pulleritsuga (Pullerits lõi küll veidi kõikuma, aga ei lasknud end kooliteadusega ära veenda) on meid vähemalt neli maameheliku loogilise mõtlemise säilitanud meest veel alles. Ja see on juba arvestatav jõud.
20:37

 
At 21:20, Anonymous Anonüümne said...

Selge on see, et peale koolipoisi ei oska enamus ilma jalgu lahti vōtmata kahekümne piires arvutada. Ja tore, et bloggeril ikka nii " arukaid" kintsukaapajaid jüngreid leidub;))))

 
At 21:57, Anonymous Anonüümne said...

Kuulge Kintsukaapija, lugege veelkord Maamehe 19:38 kommentaar hoolega läbi. Dr Rips ei mõelnud 30% aeglasema all seda, et et möödunud aasta kiirus oli 3,6 m/s, nüüd olgu 5,2 m/s või mida iganes. Dr Rips pidas silmas DISTANTSI LÄBIMISE AEGA, MITTE TEMPOT. Suusatamises mõeldakse maratonidistantsidel läbimise aja kategooriates. Jooksus räägitakse küll kilomeetritempodes (5:00 min/km jne). Rips ei pidanud silmas TEMPOT vaid DISTANTSI LÄBIMISE AEGA.
20:37

 
At 22:12, Anonymous Anonüümne said...

Kas sa oled Rips, kui tead, mida ta mõtles?

 
At 22:15, Anonymous Anonüümne said...

Rips pidas silmas suurusjärku.
See on nii ümmargune, et arvuta kuidapidi tahad, ikka saad õige tulemuse.
Mõte oli, et tuleb sõita aeglasemalt.
Priit hakkas kohe sekundeid arvutama, selge see, et ta sai tegelikult aru, mida Rips mõtles. Siin on hämmastav kari tähenärijad, kes ei taha asja mõttest kuidagi aru saada.
Tubli Priit, tõmbasid nad haneks!
M

 
At 22:16, Anonymous Anonüümne said...

Vaadake, 20.37 jt. .....mehed. Tark inimene (ilmselt Rips on), sai pidada silmas ainult tempot, mitte 30% suuremat lôpuaega. Ajaga on nii, et nt. võib Pullerits tiiksuda distantsi esimese poole aeglaselt ja teise kihutama kulkkuda.... Tohtrihärra ilmselt ikka soovitas hoida kolmandiku aeglasemat tempot.
P.S. koolipoiss ei teinud teile ära ainult rehkenduses, vaid asjast arusaamises samuti.

 
At 22:18, Anonymous Anonüümne said...

M nurub pai...;)))

 
At 22:24, Anonymous Anonüümne said...

Mõni mees ei taha kuidagi aru saada. Hästi, teen siis puust ette:

Eile sõitsin n ringi 1:00-ga.
Täna sõitsin n ringi 1:20-ga. See on 30% aeglasemalt.

Just seda Dr Rips mõtleski.

20:37

 
At 22:39, Anonymous Anonüümne said...

Kui juba näidete peale läks...

Eile oli tee kuiv, sõitsin 100-ga. Täna oli tee märg, sõitsin 70-ga ehk 30% aeglasemalt.

 
At 22:46, Anonymous Anonüümne said...

22;16, kas Teie arvates Dr Rips ütles, et libisemisfaasis olgu kiirus 30% aeglasem? (Näete isegi, juba grammatiliselt on selline väide absurdne). Või et Pullerits peaks tõukefaasi 30% aeglasemalt võtma? Või mõlemat? Suusablogi külastajalt eeldaks, olete kursis, et suusataja V (kiirus) <> const.

20:37

 
At 22:55, Anonymous Anonüümne said...

Tubli, 20.37!
Sellest 1.20- st pool moodustab seisuaeg ja teine pōlve lammutav kihutamine. Seda dr. R mōtleski! Irw.

 
At 23:29, Anonymous Anonüümne said...

Tänasest õhtust kolm järeldust
1) arstina leiba teeniv Rips ei oska anda üheselt mõistetavaid soovitusi
2) ajakirjanikuna leiba teeniv Pullerits ei suuda täpselt fikseerida, mida talle räägitakse
3) Maamees on tegelikult "IQ>100" humanitaarist linnamees, sest peab vajalikuks hakata tõlgendama lihtlausena kirja pandud mõtet

 
At 23:31, Anonymous Anonüümne said...

Ma arvan, et Rips mõtles hoopis seda, et Pullerits peab maratoni 30% väiksema võimsusega läbi tegema, et kui seni oli 1 pj* võimsust, siis nüüd tuleb 0,7 pj sõita.

*pj - pulleritsujõud
Tegu siis uudse universaalse võimsuühikuga. Kes Pulleritsu kaalu täpselt välja uurib võib eelnevate maratonide põhjal välja uurida, mitu W see umbes on.

 
At 23:56, Anonymous Anonüümne said...

Hirnu herneks! Eks seda on varemgi juhtunud, et haritud inimesed jäävad % arvutusel jänni. Mina usun,et doktor visualiseeris oma juttu spidoga ja siin on lihtne loogika 50% 100 km/h-st on 50 km/h-d. Seega koolipoisil on õigus. Tegelikult on PP-l õigus selles osas, et sorava jutuga ajakirjanikud ei saa reaalelule kuidagi pihta ja kirjutavadki seetõttu lehtedesse sellist jama nagu me lugesime Veerpalu dopingu juhtumi puhul. Samuti mäletame me ka PP proteesideta intervjuud AA-ga. No EI suuda humanitaar reaalteaduste spetsi käest midagi küsida sest mati oskus on 5b tasemest allpool.

 
At 00:10, Anonymous Anonüümne said...

Suusataja Pullerits läbib Tartu suusamaratoni 3:33-ga.

"Käisid maratonil! Mis aeg oli?"
"4:37. Sõitsin 30% aeglasemalt kui eelmine aasta."

Keegi ei räägi "Sõitsin maratoni 5 m/s (või mis iganes".

 
At 01:08, Anonymous Anonüümne said...

Tegelikult keegi ei räägi maratoni finišis "sõitsin 30% aeglasemalt kui eelmine aasta". Ikka "sõitsin tund aega kauem kui eelmisel aastal". Rips lasi selle 30 prossa džinni pudelist välja, tema peaks ka teema kokku võtma. Krt diletandid uputavad PP blogi ära. Viimane aeg ID-kaardiga logimine ära teha. Head ööd.

 
At 10:59, Anonymous Anonüümne said...

NÄGIN PULLERITSU

Ma nägin Pulleritsu!,
ütlevad tuhanded
esmaspäeval oma töökaaslastele.
Ma nägin Pulleritsu!,
ütlevad tuhanded kodus naistele ja lastele.
Pullerits!,
ütlevad tuhanded pehmekeelsed baarides oma sõpradele.
Näe, Pullerits sõidab!,
ütlevad sajad tuhanded televaatajad.
See on ju Pullerits!,
hüüavad PM ja EPL lugematud lugejad ehtsas äratundmisrõõmus.
Näe, Pullerits!,
ütlevad sajad Delfi kommentaatorid ja kribavad kiiresti Pulleritsule positiivseid kommentaare.
Mul õnnestus Pulleritsust mööda saada
- ütleb
vaid mõni vähene!

 
At 11:47, Anonymous Anonüümne said...

TÄNA ALGAB HOOAEG !!!

 
At 13:45, Anonymous Anonüümne said...

Praktika on see, kui kõik töötab, aga keegi ei tea miks.
Teooria on see, kui sa tead kõike, aga miski ei tööta.
Ja loomulikult teooria ja praktika koos on siis see, kui miski ei tööta ja keegi ei tea miks.

Pole ovaalil iial nii palju harjutajaid näinud, kui peale PP opile minekut, ka Vooremäel on tohutud rahva hulgad liikvel. Täitsa imelik?

Aga PP jaoks on kõige kurvem hoopis see, et järgmise nädala keskel läheb külmaks ja nädala lõpus on lumi maas.

 
At 19:07, Blogger Priit Pullerits said...

Vabandan Maamehe ja 20:37 ja teiste ees, et esimese vasturünnaku järel kõikuma lõin - kuid positiivne on ju see, et end siiski lööduks ei tunnistanud ja alla ei andnud. Nagu näha, ei tasu esimesest kontrarünnakust lasta end välja viia - see on õppetund, mis tuleb edasiseks talletada.

Ent igal juhul tänu kõigile huvitava ja emotsionaalse ja mitmetahulise ja vaimuka diskussiooni eest, kus seekord on suudetud pidada piiri, nii et kellegi vastu ei ole isklikult kurjaks ega mõnitavaks mindud. Ei näe põhjust siin ühtki kommentaari kustutada! Saavutus juba seegi.

Madise küsimusele pesakondade nimede kohta - ei, vist ei pea kaks nime olema... Aga täpselt ei tea, seetõttu palun mu vastust mitte väga tõsiselt võtta.

 
At 20:27, Anonymous Anonüümne said...

Et rahvamassid on liikvele läinud, dressid-tossud selga ajanud ja teevad Vooremaal sõpradena tasast maastikusörki? Need ei ole ohtlikud. Aga mehed, kellel käsil juba SFP - Spetsialnaja Fizitšeskaja Podgotovka - need on ohtlikud.

 
At 22:24, Anonymous Anonüümne said...

Vaata Priit, see diskussioon näitas, et peale Sinu leidub siin veel teisigi, kelle matemaatika oskused pole kõige paremal järjel ja kes langesid samasse levinud lõksu, olles ise surmkindlalt veendunud, et just neil on õigus. Võib-olla Sa peaksid järgmises postituses tegema intervjuu mõne professionaalse matemaatikuga, kes selles küsimuses oma ekspertarvamuse esitaks - Sa ju teed reporteritööd või mis?

 
At 23:46, Anonymous Anonüümne said...

Kui joosta staadioniring teisel rajal, palju teekond esimese rajaga võrreldes pikemaks läheb? Variandid: 3,3 m; 5,5 m; 7,7 m; oma pakutud pikkus.
Pulleritsule endise 800 m 2-minuti-mehena ei valmista vastamine muidugi mingit raskust, suusa-rattaharrastajad jäävad aga kimpu!

 
At 00:16, Anonymous Anonüümne said...

Vaata, 22:24, protsenti oskab iga haritud inimene arvutada ja peetud diskussioonis ei seisnenud asi üldse matemaatikas.
Vaidlus käis selle üle, et kui tegevus kestab teatud ajavahemiku ja eelnevalt on mõõdetud aega mitte kiirust, millega see aeg saavutati (TM protokoll) ning kui öeldakse, et sõida natuke aeglasemalt või kiiremini, siis kas terve mõistuse (common sense) järgi mõeldakse kestvuse muutust (aja muutust) või mõeldakse liikumise (liigutamise) kiiruse muutust.

Aga nagu näha, käib osadele isegi probleemi olemusest arusaamine üle jõu ja loota neilt sellises olukorras veel tulemuse või lahenduse mõistmist - no see on juba puht objektiivselt võimatu.

 
At 00:31, Anonymous Anonüümne said...

Antud diskussioonis osalevatel nn matemaatikutel soovitaks näiteks Alaveri käest küsida, et kui ta mõned aastad tagasi Jacki hetkevormi iseloomustamiseks vastas nii, et Jack kaotab võitjale 1%, siis kas käis jutt ajalisest kaotusest või kiiruste vahest distantsil.
Head nuputamist.

 
At 01:03, Anonymous Anonüümne said...

mul on pulleritsust kahju. blogi külastavad inimesed, kes ei tee vahel väljenditel "sõida 30% aeglasemalt" ja "kaotas võitjale 1%". me oleme jõudnud sinnamaale, et suva sassid koostavad hartasid ja suva sassid tõlgendavad ajakirjanike tekste. seni kuni rips ei selgita, miks ta oma juhised just nii formuleeris, pole igal matsil mõtet sõna võtta.

 
At 01:09, Anonymous Anonüümne said...

00:16 sõnastab probleemi kristalse selgusega. Matemaatika, füüsika jt teaduste tööriistade tarvitamisel, eriti aga statistika kasutamisel, ei tohi common sense-i e tervet mõistust välja visata. Läheb teaduse jüngrite pakutud tulemus terve mõistusega vastuollu, siis ei tule tervet mõistust kohe maha materdada. Kozma Prutkov ütles: "Kui elevandi aedikule on kirjutatud "Pühvel", siis ära usu oma silmi". Uuemal ajal on öeldud, et kui statistika ütleb et majanduses on kõik korras, aknast välja vaadates tundub aga vastupidi, siis usu pigem aknast nähtut. Matemaatikat saab kasutama hakata alles siis, kui mingid reaalsuse jooned on lahendatava ülesande eeldustest kõrvaldatud. Selles ongi konks. Sellega tõmmati ka emeriitprofessor Ene-Margit Tiidule "kott pähe". Lugupeetud teadlane pandi arutlema piiratud probleemi üle, tulemust venitati aga nagu kummi.. ESL juht tunnistas ju dopingutarvitamise telefonis FISi sekretärile üles, emeriitprofessor Ene-Margit Tiit oleks võinud rakendada Bayes'i teoreemi ja lisada selle olulise fakti oma tõenäosusmudelisse.. pilt oleks olnud kohe teine. Aga tellitud ekspertidega on alati nii, et kes tellib muusika, see ka otsustab mida mängitakse.

 
At 01:20, Anonymous Anonüümne said...

Uue ajastu vanasöna väidab: selleks et kaagutada, ei pea kohe kindlasti munema...

Tervisejooksja läbis 7,15km, mis on 30% rohkem kui ta oli plaaninud. Kui pika maa oli jooksja plaaninud läbida?
Lahendus:
100% - 7,15km
30% - x

X= 30*7,15/100 =2,145

7,15 - 2,145 = 5,005km
Kas vastus on öige vöi vale?
Maamees

 
At 02:42, Anonymous Anonüümne said...

Maamehel on kombeks juua laupäeva õhtul pudel õlut. Ühel päeval aga jõi 30% rohkem. Ja asus siis matemaatikaülesandeid lahendama - ei, koostama! 8)

 
At 09:30, Anonymous Anonüümne said...

7,15 on 130%. 100% on 5,5.

 
At 09:42, Anonymous Anonüümne said...

Morgensilber on tõlkes hommikune hõbe, mis tähendab arvatavasti härmatist. Eye candy on tõlkes silma ilu. Hommikune hõbedane silma ilu on ühesõnaga härmatis.
Priidu koera nimi eesti keeles võiks olla Härmatis.
Teet

 
At 09:47, Anonymous Anonüümne said...

Matemaatika ei ole ainult protsentide arvutamine, 00:16, vaid ka see, kuidas viia väljendit "30% aeglasemalt" matemaatilisele kujule. Selles ei ole kuskil öeldud, et eelnevalt on mõõdetud mingi tegevuse kestust. Kuidas näiteks rakendada Ripsi soovitust nende maratonide puhul, mille jaoks Priidul eelmise aasta võrdlusaega võtta ei ole?

Sõnad "kiirem", "aeglasem" jne iseloomustavad kiirust; aega või kestust iseloomustavad sõnad "kauem", "pikem", "lühem" jne. Matemaatika tähendabki oskust õunte ja pirnide vahel vahet teha.

 
At 09:49, Anonymous Anonüümne said...

Priit ei pea dr Ripsi soovitust kuulda võttes oma tempot hakkama korrigeerima. Piisab sellest kui seekord ise oma suusad määrib.
Teet

 
At 10:05, Anonymous Anonüümne said...

Koolihariduse kaitseks ja meenutuseks ka midagi:

20:37 räägib, et kooliharidus hävitab loogilist mõtlemist ja laidab 42 000m kasutamist. Aga kui loogiline mõtlemine ülesandest kohe üle ei käi, hakkab mõistlik inimene, selle asemel, et midagi puudulikku oma loogikaga leiutada, lähenema süsteemselt. Süsteemset mõtlemist kindlasti koolis harjutatakse. 42 000m on ka näide süsteemsest mõtlemisest, sest kõik ühikud viiakse SI-põhiühikuteks.

Paljud ei saa aru sõnade "kauem" ja "aeglasemalt" erinevusest. Kui dr.Rips oleks öelnud, et PP peaks rajal 30% kauem viibima, siis oleks postituse arvutused kõik õiged. Ta ütles hoopis, et tuleb sõita aeglasemalt. Ja kiirusest 30% maha võtta. Sest kuidas kontrollida intensiivsust rajal?

1.Sõita Viru maratonil 2 tunniga viimase laskumise lõppu ja siis oodata 37 minutit, et kõik klapiks?
2.Või siiski igal ajahetkel hoida oma kiirust 30% madalamal, et siis ühtlaselt sõites jõuda finišisse ajaga 2:52.37.

Pealegi on õigesti aru saades kiirus väiksem kui valesti aru saades ja seega on see patsiendi taastumise seisukohast vaadatuna ka soodsam. Nii, et nii sisuliselt kui ka loogiliselt on kõik selge.

23:46 jooniste pealt lugedes pakuks staadioniringi pikenemiseks 7,7m


Maamehe öised uitamised protsendiarvutustes on jõudnud valesse sihtpunkti. Peaks uuesti proovima.

 
At 10:22, Blogger Priit Pullerits said...

Mehed-mehed, dr Rips ei rääkinud sõnagi kiirusest, nagu hakkasid arvutama need, kes minu loogikat on kritiseerinud. Rääkisime kogu sõidu kestusest ehk koguajast. Kui dr Rips ütles, et 30 protsenti aeglasemalt tuleb sõita (täpne sõnastus ei ole meeles), siis mäletan seda hästi, et kui ta oli selle öelnud, siis küsisin täpsustuseks, et Tartu maratonil tähendab see järelikult lõppaega 4:45 kanti, mille peale ta vastas, et jah. Ei olnud meil silbi jagugi juttu n+1 m/s kiirustest ega kWh võimsustest, juttu oli ainult koguajast. Ja sellest ma olen ju rääkinud algusest peale, kui ikka algteksti ka olete lugenud! Mulle tundub, et mõned on juuksekarva lõhki ajadest sellest küll eemaldunud.

Sõna on teil!

 
At 10:38, Anonymous Anonüümne said...

Kogu kiiruse matemaatika siin ülal on maratoni seisukohalt ekslik.

Harimäelt alates on üksnes paaristõuge ning kõhulihaste mõistliku arendamise tulemusel lõpetab Priit senistest maratonidest parima ajaga.

 
At 10:41, Anonymous Anonüümne said...

See, mida Sa välja tood, on uus info, mida Sul artiklis ei ole. Meie ei ole ju selgeltnägijad, et oskaksime arvata, et te rääkisite sõidu kestusest, kui Sa paned kirja ainult selle, et "30% aeglasemalt". Meie loeme sõna "aeglasemalt" selle sõna otseses tähenduses, teadmata, et tegelikult mõtlesite selle all midagi muud.

 
At 10:42, Anonymous Anonüümne said...

Maamehe ülesande lahenduskäik on vale. Tehtud on loogikaviga, kuna aluseks pole võetud suurus, mille suhtes muutust on vaja arvutada, vaid aluseks on võetud "lõpp-produkt".
See on hea näide selles mõttes, et küllalt sageli tehakse protsentülesandeid lahendades sarnane viga ja nendel inimestel soovitaks tõesti poisi käest 6 kl õpikut laenata.

Õige lahenduse on toonud 9:30, et jooksjal oli plaanis läbida 5,5 km.

Mulle kuidagi tundub, et Maamees teab õiget lahenduskäiku ka ise väga hästi ja see näide oli tal toodud näitlikustamaks, kuidas ebapiisava haridusega inimene protsentülesannet lahendab.

 
At 11:00, Anonymous Anonüümne said...

Priit, loe ise algteksti: kuskilt ei tule välja, et Rips mõtles sõna "aeglasemalt" all koguaega. Miks me peaksime arvama, et Rips kasutas seda sõna samamoodi vales tähenduses nagu Sina?

 
At 11:20, Anonymous Anonüümne said...

Blogi administraator eemaldas selle kommentaari.

 
At 11:23, Anonymous Anonüümne said...

10:38 Kas antud väide Harimäelt paaristõugetega finišisse tulemisest on tõestust leidnud?

Küsin seepärast, et ise sellisele tasemele ei küündi, kuid kui eesmärk on reaalselt teostatav, siis tegutseksin küll selle nimel, et seda suuta.

10:05

 
At 11:43, Anonymous Anonüümne said...

Ei tea, kas saab Harimäelt lõpuni paaristõukes sõita. Kui vanajumal aega annab, sõidan 2014 uisusuusaga ja pidamismäärdeta ning nukid lähen kuuske üles. Pigem küsimus, kas sixpack töötab 200 minutit järjest täistuuris nii, et krampi ei lähe. Kõhulihase kramp on jäledam kui jalgade oma

 
At 11:48, Anonymous Anonüümne said...

10:05 arutluses on kõik õige, ka staadioniringi ülesande vastus. Staadioniraja laius on 1,22 m, raja võrra nihkumine lisab staadioniringile 3,14 x 2 x 1,22 m = 7,7 m.
Aga ühes asjas teevad 10:05 ja teda toetavad 9:47 ning 11:00 siiski vea. Mitte matemaatika vea ega ka mitte loogikavea. Võiks öelda pragmaatilise vea.
Jah, rangelt võttes iseloomustavad sõna "kiirem", "aeglasem" jne iseloomustavad kiirust; rangelt võttes iselomustavad aega või kestust sõnad "kauem", "pikem", "lühem" jne.
Võib isegi väita, et "paljud ei saa aru sõnade "kauem" ja "aeglasemalt" erinevusest".
Sõnade tähendused ei ole keeles absoluutselt fikseeritud. Seda ei saa aga inimestele ette heita. Alati on tähtis ka kontekst milles midagi öeldakse. Nii on ka ajakirjanduses.
Võite küll väita, et Dr Rips ja Pullerits kas ei saa aru teatud sõnade tähendusest või kasutavad neid valesti - sest see on teil viimane võimalus oma matemaatilist konstruktsiooni kokkukukkumisest päästa. Kuid suusablogi pikaajalistel lugejatel, harrastuslikus kestvusspordis hästi orienteeruvatel inimestel ei valmistanud mingit raskust aru saada mida Dr Rips mõtles ja ajakirjanik Pullerits kirja pani. Nii on ka õige - arvestada konteksti, milles midagi õeldakse või kirjutatakse.
Lõpetuseks üks märkus veel - et ei tekiks väärarvamust, et praktilises elus ei saagi matemaatikat kasutada. Kui keegi esitab teile matemaatilise ülesandepüstituse, siis ärge võtke seda ilma kriitikata. Kõik need matemaatilise sisuga nuputusülesanded ongi puuduvatele ja valedele eeldustele ehitatud. Praegu püstitasite ise matemaatilise ülesande, eeldusel, et Rips ja Pullerits kasutavad eesti keelt valesti, "ei saa aru" sõnade kiirem ja aeglasem tähendusest. Targu jätsite selle eelduse ülesandepüstituses välja ütlemata..

 
At 11:52, Anonymous Anonüümne said...

Rääkisime kogu sõidu kestusest ehk koguajast.

Vot sellised mehed! Suudavad terve Valga - Tartu otsa rääkida Pulleritsu raja läbimise ajast. Paistab, et materjali jätkub. Soovitan blogi nimes teha paranduse. Pulleritsu/Scanpixi spordiblogi asemel sobiks Kirurgi/ajakirjaniku koguaja blogi. Kui sellised arutlused vähegi suuremat kõlapinda saavad, siis luuakse nende auks Nobeli matemaatikapreemia.

 
At 12:04, Anonymous Anonüümne said...

Meie eesmärk ei ole mitte oma konstruktsiooni kokkukukkumisest päästa, vaid Priit Pulleritsu oma ümber lükata.

Tuleb arvestada, et kõik inimesed (nagu näiteks mina, ja vaatamata PP "rahvuslikkuse" jutule on neid arvatavasti valdav enamus) ei ole "suusablogi pikaajalised lugejad" või "harrastuslikus kestvusspordis hästi orienteeruvad inimesed" ja nemad mõistavad teksti nii, nagu see on kirja pandud. Ja miks peakski kirjapandut mõistma kuidagi erinevalt sellest, mis on kirja pandud?

Meie ei eelda, et Rips ja Pullerits kasutavad eesti keelt valesti. Vastupidi, me eeldame, et nad kasutavad eesti keelt õigesti, ja vaatame mis edasi saab. Ostub, et siis on järgnev arvutus vale. Sellele vastuolule me juhimegi tähelepanu.

 
At 12:07, Anonymous Anonüümne said...

10:05, on küll teostatav.
vt United Bakers Styrketrening
http://youtu.be/Slm9XY2rAYQ

 
At 12:15, Anonymous Anonüümne said...

Jälle lausa briljantne mõttekäik 12:04-lt. Ja jälle üks väike viga - ei, väljatoomata eeldus. Harrastussuusatamises kasutataksegi "aeglasem", "kiirem" distantsi läbimise aja tähenduses. Harrastaja ei mõtle ega räägi km/h (SI süsteemis peab vist ütlema m/s?) terminites. Harrastaja ütleb: sõitsin TM 6 tunniga, kõvad mehed sõidavad isegi 4 tunniga, ma sõidan neist poole aeglasemalt! Teie järgi teeb selline harrastaja raske loogikavea (keelevea? matemaatikavea?).
Ei, niipidi need asjad reaalses maailmas ei käi. Klassiruumi seinte vahel, tuleb tunnistada, on abstraktse mõtlemise harjutamine - mida matemaatika ja füüsika ju suuresti on - ülikasulik. Reaalses elus aga peab oskama seda oskust õigesti rakendada.

 
At 12:20, Anonymous Anonüümne said...

Blogi administraator eemaldas selle kommentaari.

 
At 12:27, Anonymous Anonüümne said...

12:15, kui Pullerits oleks kah rääkinud ümmarguselt tundidest, poleks keegi norima hakanud. Kuna mees - vabandust, õigem oleks öelda Pullerits - aga tegi rehkendusi sekundi täpsusega, siis oligi viga nii läbinähtav. See ongi harrastussuusataja ja Postimehe vanemtoimetaja vahe teema käsitlemisel. Ja veel, 12:15, kas te julgete väita, et Pullerits räägib selles blogis harrastussuusatamisest??? ;)

 
At 12:29, Anonymous Anonüümne said...

P.S. Koolifüüsikat meelde tuletades oleks mul ka tahtmise korral võimalik teid "vahele võtta". Kasutate kiiruse mõistet valesti. Kiirus teatavasti v = lim dS/dt. Kas peate silmas keskmist kiirust? Kui peate, siis öelge nii. jne

12:15

 
At 12:34, Blogger Priit Pullerits said...

Väga terane remark, 11:52! Aga tähtis on siinkohal just see, et teie väljatoodu osutab sellele, et isegi juhul, kui kõik on korrektselt kirjas, on võimalik kaksipidi mõistmise võimalus. Aga just siis tulebki appi võtta kontekst, millele osutab veenvalt ja korduvalt 11:48/12:15, et asjust õigesti aru saada, mitte väänata öeldut kontekstist välja rebides selliseks, et eesmärgiks saab ütleja naeruvääristamine.

 
At 12:44, Anonymous Anonüümne said...

Wow! Tsensuur nagu CCCP ajal. Tegelikult keda huvitab, mida 2 algtaseme matemaatikut prossudest arvavad? Arvestades tsensuuri on lmselgelt 30% suvaline laenurgast võetud number mille puhul doktor üritab anda sõnumit, et olukord on lootusetult halb ja PP peab võtma tarvidusele kõik meetmed ja mida PP enesevabanduseks lugejateni üritas vigases mõttes konsulteerimas. Veider on lugeda, et inimesed lihtsat matti täiesti suvaliselt kasutavad aga ega tavaelus pole ju matti vajagi. Üks kahemees ütles kunagi mulle konkreetselt, et kassapidaja las arvutab, milleks ise vaeva näha! Teine mees saatis mataõpsi konkreetselt pikale lainele ja ütles, et raadiod istutamiseks pole matti vaja. Nagu näha pole seda vaja ka spordid, , meditsiinis ja kirjutavad pressis.

 
At 12:48, Anonymous Anonüümne said...

12:15 ja 12:34. Vaadake näiteks eesti keele seletavast sõnaraamatust järele, mida tähendab sõna "aeglane". Kui keegi mõistab selle all distantsi läbimise aega, siis jah, paraku, kasutab ta seda sõna valesti. Sellest, et mingi väike rühm inimesi omavahel mingit sõna vales tähenduses kasutab, ei järeldu, et ka kõik ülejäänud peaksid seda sõna selliselt mõistma.

Eriti ajakirjanik peaks ju suutma end korrektselt väljendada, kui ta kirjutab artikleid laiale lugejaskonnale.

 
At 13:10, Blogger Priit Pullerits said...

Kuulge, võtame seda asja nüüd rahulikult ja loogiliselt. Suusatamises ei ole kuidagi võimalik liikumise ajal mõõta, et liigun 30 % aeglasemalt kui samal rajal mullu. Seda, et on liigutud aeglasemalt, saab fikseerida alles lõpuaja järgi, mis näitab 30 või 27 või 32 protsenti aeglasemat liikumist, kui oli mullu. Seega on ju loogiline, et jutt ja arvutused said olla ainult lõppaja-põhised (mitte kiiruse-põhised) ehk arvutuste aluseks saab olla ainult lõppaeg.

Kas 12:44 matemaatikakaitsja püüaks nüüd selgemalt ka öelda, mida ta öelda tahtis? See tekst on isegi filoloogilise kõrghariduse omajale arusaamatu sõnavada.

Mis puudutab taas kergitatud küsimust väidetava tsensuuri kohta, siis see tsensuuri-väide on ülepingutatud. Kui teil on midagi dr Ripsile öelda, siis minge tema vastuvõtule Medexisse, saate visiidi käigus lisaks pildi oma füüsilistest hädadest.

 
At 13:16, Anonymous Anonüümne said...

12:48, Eesti keele seletava sõnaraamatus (EKI, 2009) ei leia midagi sellist, mida te siin kokku kirjutate.
http://www.eki.ee/dict/ekss/index.cgi?Q=aeglane&F=M. Aga meil on demokraatlik riik, teil on muidugi õigus arvamusele, et Dr Rips, Pullerits, Maamees, tuhanded harrastussportlased "kasutavad sõna valesti". Edu selle mõttega elamiseks. 8)

12:15

 
At 13:28, Anonymous Anonüümne said...

Ülesande leidsin 6.klassi näidisülesannete kogust , koos lahenduskäiguga!!!
Ma olen siiani arvanud, et siinne blogi esindab meelelahutusrubriiki, mitte aga täppisteadust. Meelelahutusse peaks ikka vast loominguliselt lähenema ning püüdma haarata kogu asja olemust tervikuna, mitte aga üksikuid kilde ning siis tähenätijalikult püüdma töestada, et kumb siis ikka ennem oli- kas muna vöi kana. Oma aega saab palju möistlikumalt kasutada...
Jah, ei teagi nüüd kuis edasi elada...hädas aitab Türisalu pank, Emajöe vetevood vöi siis Riia tänava raudteeviadukti betoonsammas....
Maamees

 
At 13:34, Anonymous Anonüümne said...

Priit, Sa üritad jälle teksti tõlgendada, selle asemel et vahetult lugeda, mis on kirjas.

"30% aeglasemalt" tähendab, et Su kiirus on 30% võrra väiksem. Kuidas seda kiirust praktiliselt mõõta, on teine küsimus. See, mida Sa oma kommentaaris kirjeldad, on kiiruse mõõtmine kaudsel teel lõpuaja järgi. See on üks paljudest kiiruse mõõtmise viisidest. Kiirust saab hinnata veel näiteks pulsisageduse, tõukesageduse, jooksva koha, pingutuse intensiivsuse jne järgi; raja kõrval võib olla keegi kiirusradariga, kes Sulle väärtusi teatab jne. Artiklis ei ole öeldud, millist kiiruse mõõtmise viisi Rips silmas pidas (kui "30% aeglasemalt" on üldse tema tsitaat), seetõttu mõistame teksti nii, et mõeldud on kiirust kui sellist, mitte tema väljendust näiteks lõpuaja või mingi muu suuruse kaudu.

 
At 13:41, Anonymous Anonüümne said...

Vastuseks 13:16-le. Eesti keele seletava sõnaraamatu kirjest selgub, et "aeglane" viitab kulgemisele, mitte selle kulgemise ajalistele piiridele.

Kui tuhanded harrastussportlased kasutavad seda sõna valesti, ega siis ei pea ju sajad tuhanded ülejäänud selle all kannatama.

Ja see, kui mingi väike grupp inimesi kasutab sõna valesti, ei ole see veel suur probleem. On ka niisuguseid sõnu, mida enamik kasutab valesti. Näiteks "prisma" (nt spordiprisma, Prisma kauplus jne).

12:48

 
At 13:43, Blogger Priit Pullerits said...

Lp 13:34, need näitajad, millele te viitate (SLS, intensiivsus, jne), on väga muutlikud ning sõltuvad paljudest teguritest (tuul, raja kalle, enesetunne jne), mistõttu neid ei saa kasutada 30 % aeglasema liikumise määratlemiseks. Ainus objektiivne kriteerium on lõpuaeg, sest kell tiksub ühtemoodi hoolimata neist muutuvaist tegureist, millele te viitate, ja kokkuvõttes loeb just lõpuaeg, mis arvestab kõiki raja lõike ning annab nende põhjal n-ö põhjendatud keskmise (minu väljend), mis väljenduski lõpuajana. Lihtne, kas pole, ja loogiline?

 
At 14:18, Anonymous Anonüümne said...

Olen nõus, et lõpuaeg on objektiivne kriteerium ja teised minu poolt nimetatud ei ole (välja arvatud piisava sagedusega radaritulemuste teatamine). Aga see ei muuda olematuks asjaolu, et kiirus ja aeg on erinevad mõisted. Seetõttu kui artiklis ilma mingi ettevalmistuseta tuuakse sisse sõna, mis viitab kiirusele, siis kuidas peaks pahaaimamatu lugeja ära arvama, et selle sõnaga on autor tähistanud hoopis aega?

Ma väga soovin, et ajakirjanike teadmised ja oskused loogika valdkonnas paraneksid. Kui oli Savisaare rahaskandaal, siis oli ajakirjandusel unikaalne võimalus haarata enda kätte suur võim, paraku aga ei leidnunud ühtegi ajakirjanikku, kellel oleks olnud piisavalt selget mõtlemist, et saada vastu Savisaare loogikale (või täpsemini antiloogikale). Nii lõppeski asi Savisaare võiduga. Praegu on olukord analoogiline ja jälle on ajakirjandus püsti hädas, seekord Reformierakonna loogikaga. Millal ükskord saabub aeg, mil ka ajakirjanduses lähevad hinda "tugevad meetodid", mis töötavad, mitte igasugused viited "lillekestele ja linnukestele"???

13:34

 
At 14:50, Anonymous Anonüümne said...

Maamees, 13:28, kui su öeldu tõesti tõele vastab, et "Ülesande leidsin 6.klassi näidisülesannete kogust , koos lahenduskäiguga!!!", siis muutusin sügavalt murelikuks meil koostatavate õpikute taseme osas.

Seda veelgi suuremaks ja tähtsamaks osutub koolis lugupeetud õpetajate roll, kes lisaks õpilaste vigade parandamisele peavad tegelema ka õppevahendites leiduvate lolluste väljarookimisega, enne kui ülesanded õpilastele kätte jagavad. Kahtlemata piinlik olukord meie hariduselus.

 
At 14:52, Anonymous Anonüümne said...

Ka aeg sõltub paljudest teguritest. Järgmisel aastal võib PP 4.45 vms olla palju suurema pingutusega saadud kui eelmise aasta 4

 
At 16:09, Anonymous Anonüümne said...

Kahju hakkab Pulleritsust. Rääkida, et suusatamises on +3 kraadi ja sadava lumega ühel päeval ja -3 kraadi ja jäise teralumega teisel päeval aeg ainuke ojektiivne faktor... No ei ole naljakas. Samas mõlemal päeval saab pingutada oma maksimumist 30 prossa aeglasemalt ja kõik on ok, ainult ajad pole võrreldavad.
Harrastajad peaksid põõsasse viskama kellad ja ka võistlustel pidama kõige tähtsamaks enesetunnet. Siis poleks vaja kelkida, kui s.tas olukorras on põlved, mis ju ainult oma lühinägelikkuse tõttu otsi andmas on.

 
At 16:25, Blogger Madis said...

Maamees, ma ei kujuta ette, millise energiaga suudaks praegusel kujul kaitstud (mingid totakad piirded sinna pandud) Tartu Riia tänava raudteeviadukti betoonsambani välja jõuda. See peab ikka hirmus hoog olema või hirmus mass vähemhirmsama hooga. Lihtsam on Tallinn-Tartu mnt laubakas täislastis puiduveo rekkaga :-/

 
At 16:46, Anonymous Anonüümne said...

13:48, Teie tahate tähendusülekanded meie keelest välja visata? See ei ole küll hea mõte.
(Meeldetuletuseks, tähendusülekanded on keeles väga levinud nähtused, põhinevad assotsiatsioonidel. Iseloomulikumad tähendusülekanded on metafoor ja metonüümia.) --
"On ka niisuguseid sõnu, mida enamik kasutab valesti. Näiteks "prisma" (nt spordiprisma, Prisma kauplus jne)." -- PM "Arter" kasutab siis ka sõna 'arter' valesti?
Nii see muidugi ei ole, tähendusülekanded on keele loomulik osa, ilma nendeta oleks meil üldse väga raske end üksteisele arusaadavaks teha!
Valesti kasutamise kohta veel niipalju, et enamik intelligentseid inimesi siiski arvab, et keel ongi see kuidas sõnu kasutatakse. Mitte see, mida keegi keelekorraldaja on reeglina kirja pannud. Kui enamus keelekandjaid kasutab sõnu teatud viisil või tähenduses, siis see ongi keel, keelenorm. (Tõsi küll, mõned keelekorraldajad EKI-s arvavad vastupidiselt).
Erialakeeles on muidugi tähtis, et sõnu kasutataks täpses tähenduses. See hõlbustab spetsialistide kiiret suhtlemist. Igapäevakeeles aga me ei pea üritama kõiki tähendusi kitsalt paika panna, see ei oleks hea, sellega vaesustaksime keelt. ... Juhtusin viibima ühel üritusel, kus tuntud füüsik, akadeemik Saari üritas tõestada, et sõna resolutsioon tõlgitakse meil valesti. Tõlgitakse nimelt kas (kuvari) 'lahutusvõime' või 'eraldusvõime'. Akadeemik Saarile on lahutusvõime ja eraldusvõime kaks hoopis erinevat asja. Olen sellega isegi nõus, usun, et füüsikas on see vahetegemine vajalik. Tavakeeles aga ei juhtu midagi hullu kui kasutame üht või teist. 20:37

 
At 16:50, Anonymous Anonüümne said...

Madis, ära muretse, minust jäävad need piirded sinnasamasse ootama. Mind ei köiguta karvavörtki kellegi arvamus, plaanin ikkagi TM-l vähemalt 10% kiirem olla ehk tervelt 25 minutit kiirem kui eelmisel aastal, palju see km/h vöi m/s teeb...täitsa suva...
Pisiasjade külge klammerdumise asemel huvitaks mind hoopis, et kas Priit kavatseb tähtaegadest kinni pidada vöi annab kiusatusele alla varem ning et kas see suurt tüli tekitanud 30% saavad olema kinnisidee vöi ikka vöidab terve möistus...
Maamees

 
At 17:04, Anonymous Anonüümne said...

Igal tōsisemal spordikellal on GPS ja sealt tulenev tempo (pace) reaalajas jälgimise vōimalus. Väga kasulik, muide. See lōpuaja jutt on sisuline ämber- dr. Rips'i sōnumiks on hoida opijärgset pōlve. Mõistan muidugi, et selle nõuande järgomine käib Pulleritsul üle jõu vähemalt kahel põhjisel: esiteks pole tal spordikella ja teiseks ei osla ta aeglase(ma)lt sõita. Kuna ika trenn on vōistlus, siis ovaali nühkides ja maratoni sõites on kiirused pea samad. Seega, jama lugu;))))))

 
At 18:10, Anonymous Anonüümne said...

12.44 on väga hea näide sellest kui jutt läheb vigade tõttu segaseks. PP aga õigustab oma vigu sellega, et lugeja on rumal ja ei saa aru. Seega on rumal ka see kes 12.44 jutust aru ei saa. Just selliste segaste PP fopaade pärast ma seda blogi jälgingi. See annab selge pildi ajakirjaniku tegelikust minast mida tuleb alati arvestada lehelugude lugemisel. Teisisõnu - kui 10 prossu usud, siis saad ikka kolmveerandiga petta. Aga see pole tähtis. Tähtis on see, et iga aastaga kaob vahe ajakirjanduse ja ilukirjanduse vahelt ning tulevikus muutuvad need 2 zanri täielikult üheks.

 
At 18:40, Anonymous Anonüümne said...

Jah, vahe ilu- ja ajakirjanduse vahel kaob, seda ennustas juba Guy Debord hulk aastaid tagasi.
Eestis lisaks veel erijoon: eesti ilukirjandus sulab ühte pornokirjandusega. Tänapäeval Eestis, kui romaani kirjutada, siis ainult pornoromaani.

 
At 19:29, Blogger Priit Pullerits said...

18:10, kirjutate: "Just selliste segaste PP fopaade pärast ma seda blogi jälgingi. See annab selge pildi ajakirjaniku tegelikust minast mida tuleb alati arvestada lehelugude lugemisel."

Teete ränga vea. Ma olen korduvalt seletanud, et see PP, kes kirjutab siin blogis, ei ole see PP, kes esineb ajakirjanduses. Nagu näitleja, kes mängib Hamletit, ei ole Hamlet. Ja ammugi ei ole kumbki neist kirjutavatest PPdest päris-PP - küsige seda neilt inimestelt, kes mind tunnevad.

Järjekordne näide asjatundmatusest ja lihtsameelsusest oma järeldustega täiesti võssa panemise kohta!

 
At 20:27, Anonymous Anonüümne said...

Sain aru - PP ainult mängib selles blogis tippharrastajast suusatajat ja esitab seejuures võõraid tekste.

 
At 20:30, Blogger Madis said...

Ega see spordikella GPS ka nüüd mingi täppisseade pole. Ja pealegi on GPS näit arvutuslik, mitte mõõdetud tulem. Seega, 100% usaldada ei saa.

 
At 20:51, Anonymous Anonüümne said...

Mingi 2 teemat tagasi oli kirjutanud härra, et tema reie ümbermõõt on 44 cm ja see on vähenenud 42ni. Kas mitte ikka 54 cm, 44 on ju lapse reie ümbermõõt. Last ei olnud käepärast mõõtsin oma naise- kes on 170 cm pikk ja kaalub 52 kg- reit, 49 cm oli.

 
At 20:52, Anonymous Anonüümne said...

Et too libe sell, kes Postimehes kirjutab, ei olegi see PP, kes siin lugejaid kotib?

 
At 21:59, Blogger Priit Pullerits said...

Ikka 44 ja 42 cm, ei ole siin mingit eksitust. Selleks, et vastupidavusalasid teha, peavadki jalad peenikesed olema. Veerpalul on veel peenemad kui mul, olen ise näinud ja võrrelnud, samuti Taaramäel.

 
At 22:31, Anonymous Anonüümne said...

Ohoo, see PP siin blogis on hoopis marionett kes esitab võõraid tekste nagu Hamletit mängiv näitleja. Seega tekib küsimus, et kas PP-l on isiksuse lõhenemine ja teine mina juhib blogi mina (väga omapärane juhtum igatahes) või tegeletakse siin alturistliku varjatud reklaami või tasuta ületunnitööga tööandjale, et selgitada välja lugejate tillist tõmbamise tajumatud piirid. Viimast inffi saab edukalt kasutada masside manipulatsiooniks kas siis reklaamiandjate või soositud poliitikute hüvanguks (nt reffi Jürgen nagu jäi mulje Arterit lugedes).

 
At 22:39, Anonymous Anonüümne said...

Blogi administraator eemaldas selle kommentaari.

 
At 22:57, Anonymous Anonüümne said...

Lugedes neid 106t kommentaari, jõuan taaskord tõdemusele - nohikuid on Eesti riigis üle mõistuse palju. Lõpetanud päevatöö - arvutamise, tegelevad nad vabal ajal lõõgastava tegevuse - arvutamisega. Ja seejuures oldakse üliõnnelikud, et ometi kord saab edukamatele inimestele ära panna.

 
At 23:54, Anonymous Anonüümne said...

Arvutada oskavad inimesed on raudselt edukamad.

 
At 02:44, Anonymous Anonüümne said...

Kõige parem variant Priidule oleks kui TM (ja ka teised maratonid) sel talvel lume puudusel pidamata jäetaks.

 
At 09:08, Anonymous Anonüümne said...

Eeile ei süvenenud eriti probleemi, aga järele mõeldes on ju võimalik ainult üks tõlgendus mis pole grammigi seotud ei lõppaja ega pulsisagedusega. Põlvele on oluline ainult liigutuste arv, mis distantsil tehakse. See võib olla väga erinev. Ja kui doktor soovitas 30 protsenti aeglasemalt liigutada, tähendab see, et ajaühikus tuleb teha liigutusi niipalu vähem. Ehk siis näiteks 40 suusasammu asemel 28. Palju kiirus sellest väheneb, kuidas jalgade väiksemat töösagedust käte tööga kompenseerida, läheb juba raketiteaduseks.

16.09

 
At 10:36, Anonymous Anonüümne said...

Kõik said aru mida Dr ütles, mõtles ja arvas, aga ikka on pea 111 kommentaari kusekurnamist.

 
At 10:45, Anonymous Anonüümne said...

Dr-d annavadki tohutu varuga uduseid juhiseid, et iga rumal aru saaks isegi siis kui valesti aru saab... tähtis on ainult, et suund oleks enamvähem õige. Peaasi, et PP nüüd 30% kiiremini radasid läbima ei hakkaks. Tegelikult pole ka see oluline, lihtsalt kangem valuvaigisti tuleb sisse panna ja läheb aga jälle edasi.

 
At 11:38, Anonymous Anonüümne said...

Tegelikult on kogu asja mõte põlve mitte üle koormata. Liikumise kiirus ja raja läbimise aeg ei oma mingit tähtsust. Sest kujutage ette, et Priidule määritakse ulmesuusad, mis ühe kepitõukega libisevad 10 m kaugemale kui tal tavaliselt on olnud. Järelikult suudab ta siis vähema koormusega sõita kiiremini. Mis tähendab, et dr Ripsi nõuanne täidetakse rekordilise maratoniajaga.
Muuseas vaatasin eelmise aasta TM kokkuvõtet ja Kohvipausi tõusu lükkas kogu liiderpunt paaristõugetega üles (seljataga juba 60 km). Vot see on tase.
Teet

 
At 12:04, Anonymous Anonüümne said...

Ei hakkaks sellel teemal sõna võtma, aga lihtsalt meenus, et ennem pensile jäämist oli seda sorti protsentülesannete andmine Priidu isa nö leivanumber, millega keemia rebaseid proovile panna :D
Üldiselt on Priit isaga hämmastavalt sarnane, aga protsendi tunnetusel näib olevat veel õppimisruumi.
Erki

 
At 02:34, Blogger oakleyses said...

tiffany and co, christian louboutin outlet, longchamp, oakley sunglasses, michael kors outlet, michael kors outlet, replica watches, nike air max, michael kors outlet, louis vuitton, michael kors outlet, prada outlet, cheap oakley sunglasses, oakley sunglasses, gucci outlet, prada handbags, michael kors, polo ralph lauren outlet, kate spade outlet, ugg boots, ray ban sunglasses, ugg boots, jordan shoes, ugg boots, nike outlet, burberry outlet online, longchamp outlet, ray ban sunglasses, oakley sunglasses, louis vuitton outlet, michael kors outlet, louis vuitton, tory burch outlet, ugg boots, louis vuitton, louboutin, nike air max, louboutin outlet, chanel handbags, longchamp outlet, louboutin shoes, burberry, tiffany jewelry, nike free, uggs on sale, oakley sunglasses, replica watches

 
At 02:49, Blogger oakleyses said...

bottega veneta, giuseppe zanotti, mac cosmetics, nike air max, north face outlet, longchamp, lululemon, soccer jerseys, mont blanc, new balance, celine handbags, baseball bats, oakley, ralph lauren, babyliss, louboutin, valentino shoes, insanity workout, vans shoes, nike trainers, iphone 6 cases, asics running shoes, reebok shoes, mcm handbags, beats by dre, ferragamo shoes, chi flat iron, hollister, jimmy choo shoes, nike huarache, wedding dresses, nfl jerseys, instyler, p90x workout, ghd, north face outlet, herve leger, abercrombie and fitch, iphone 6s cases, iphone 6s plus cases, iphone cases, hollister, soccer shoes, ipad cases, birkin bag, nike roshe, s5 cases, iphone 6 plus cases, timberland boots, iphone 5s cases

 
At 11:08, Blogger JESSICA JANE said...

If you have a history of illness that is difficult to recover, maybe our next article will help you to recover

Walatra Gamat Emas Kapsul
Cara Mengobati Penyakit Rubella
Cara Mengobati kapalan pada kaki
Cara Mengatasi Rematik
Cara menghilangkan kista ateroma
Pengobatan Alami Untuk Penyakit Kulit
Pengobatan Alami Untuk Penyakit Ginjal
Biaya Operasi Untuk Pengangkatan Tumor

 

Postita kommentaar

<< Esileht