teisipäev, veebruar 21, 2023

Jaanus Laidvee: Kuidas ma sõitsin elu parima tulemusega Tartu maratoni ja kuidas võitja konkurente kurnas

Seda reportaaži võib vabalt alustada eelmise aasta sissejuhatusega, et seekordne Suur Mõõduvõtt toimus väga keerulistes ilmaoludes ehk sisuliselt mulluse väljakutseterohke maratoni kordusetendusena. Mis ühtlasi tähendab, et kolm aastat jutti on valitsenud samad olud: eelmisel päeval sula ja lumesadu, öösel (kõva) lumesadu ja maratoni ajal jätkuv sadu vähemal või rohkemal määral, lisaks temperatuur nulli ümber ja enamuse sõiduajast sulalumi.

Seetõttu on ülioluline õige suusa ja määrdevariandi olemasolu. Viimane eelkõige nendel, kes sõidavad pidamismäärdega, aga neid on hinnanguliselt vähemalt 97% osalejatest.

Pühapäeva hommikul kell 7.30 staadionile jõudes oli huvitav olukord. Termomeeter näitas -1,5 kraadi, aga lumi oli sula ja hakkas ilusti käte vahel kokku. Kergelt puistas ka lund juurde. Selleks ajaks oli ööga auto katusele sadanud täpselt 10 cm lund. Tõenäoliselt oli alla sadanud isegi rohkem, sest lisaks puhus kõva tuul ja tuiskas. 

Lasin Skiwaxi määrdemeestel ette valmistada kaks paari suuski, ühe pidamismäärdega ja teise määrdeta. Pidamisega suusale pandi alla pooltahke määre ja määrdeta variandiks oli zero-suusk. Pidamise testil Kunimäe tõusul pidas zero-suusk isegi mitmeid kordi ülesõidetud jäljes peaaegu nagu kännu taga, jäljes ülesse saamisega ka väiksel kiirusel ei tekkinud mingisugust probleemi. Määrdega suusk oli oluliselt hellem, kohati pidamine puudus täiesti ja lahtise lumega osadel esines ka kerget alla pakkimist, millest zero-suusk oli täiesti vaba. Libisemise testil suuskadel sisulist vahet ei olnud, sest väljalibisemise erinevus oli umbes 10 cm pidamismäärdega suusa kasuks. Testijärgselt oli otsust lihtne teha: sõidan zero-suusaga.

Lumesadu jätkus vahelduva eduga koos küllaltki tugeva tuulega. Samuti stardihetkel, mil puistas alla tihedat peenikest lund. 

Mulle teadaolevalt läks rajamasin rada üle sõitma kell 6 hommikul, aga juba pool 8 olid jäljed, kus suusatestijad polnud sõitnud, korralikult lund täis ehk jätkuv lumesadu nullis paljuski ära rajamasina töö ja ees terendas jälle ühejäljeline maraton nii nagu eelmisel aastal ja… nii nagu ka üle-eelmisel aastal.

Tänu rajamasinale oli küll lahtise lume kiht oluliselt õhem, kuid sõidetavaid radu sai olema sellegipoolest ainult üks. Sellistes oludes sõidavad vähemalt esimesed sajad suusatajad hanereas ühes, esimese sõitja sisseaetud jäljes, sest igal pool mujal libiseb värske lume tõttu oluliselt kehvemini. Stardipositsioon omab antud juhul väga suurt tähendust. 

Startisin kolmandast reast (tagantjärele tarkusena oleks pidanud startima esireast nii nagu mõnedki klubikaaslased Suusasemude tiimist tegid, kuid mul jäi selleks bravuuri vajaka, ütleme nii). Start möödus sündmustevaeselt ja rahulikult, mis on tegelikult väga hea. Kui meenutan seda, mis toimus stardis möödunud aastal, mil osalesid ka Ski Classicsi sarja profid, siis nii närvilist starti polnud ammu näinud, kus tallati nii suuskadel kui keppidel, lõhuti neid ja sajatati, mitu meest kukkus jms. See aasta oli tollele täielik vastand, ühtegi eelkirjeldatud seika mina stardis ei märganud.

Olgugi et tegemist oli väga värske lumega, libisesid mu suusad hästi ja mitte ainult eessõitja jäljes, vaid ka lumises jäljes polnud asi hull. Loomulikult oli seal libisemine kehvem, aga polnud sellist pidurit kui mitmetel muudel kordadel, näiteks nädal tagasi Alutaguse maratonil. 

Pärast vana lasketiiru, esimesel järsemal nukil sõidu teisel kilomeetril, proovisin ka vahelduvat sammu ja suusk pidas sama hästi kui testil, mis tähendas, et suusaga on endiselt kõik väga hästi – libiseb ja peab!

Kuigi olud olid keerulised ja täiesti mõistetavalt paljudes frustratsioonigi tekitavad, siis üllatuseks sõideti, nagu täheldasin juba stardis, väga viisakalt ja teistega arvestades. Rumalaid manöövreid ja lauslollusi vähemalt minu silma alla ei sattunud.

Servamäest üles sõites, neljandal kilomeetril, kuulsin tagantpoolt kõva hüüatust: «P***i, selliste suuskadega ei saa ju sõita!» Häälepaelte stimulaatoriks sai olla tõenäoliselt kaks tegurit: suusk, mis ei pidanud, või suusk, mis pakkis alla. Kui sõita oli jäänud veel pea 60 km, siis ei oska ma härra suusataja käitumist kuidagi hukka mõista, kuuldud emotsioon oli kirjeldatud olukordades igati asjakohane. 

Esimestel pikematel laskumistel hakkasin endale ette heitma stardikoridoris piisava uljuse puudust, sest pidevalt jäid sõitjad laskumistel ette, kuid sellistes oludes allamäge mööduda pole võimalik. Lükkasin siis esimesi muudkui keppidest või pidin üldse sirge seljaga hoogu pidurdama. Päris mage on pealt vaadata, kui tead, et võid eesmiste, järjest kaugenevate gruppidega kaasa libiseda, kuid aeglasema(te) suusataja(te) tõttu pole see enne võimalik, kui järgmisel tõusul. Selleks ajaks on aga juba jälle pikem vahe sees, lisaks on lumises jäljes möödumisele kulutatud energiat, mida poleks üldse olnud vaja teha. Enne Matu TP-d 12. kilomeetril oli selliseid olukordi kogunenud umbes viis. Seda on palju… Mitmestki heast pundist jäin seetõttu maha. Matul olin 51. kohal kaotusega liidrile täpselt kaks minutit.

Tunne oli okei, aga midagi väga head siiski ei olnud, natuke nagu tuim oli olek. 

Sõideti ainult ühes reas, mis aga ei tähenda, et sõideti ühes jäljes. Seal, kus oli vahetult sõitnud meedia- või abipersonali mootorsaan, sõideti saani roomiku jäljes, sest seal libises kõige paremini. Selline pikalt ilma jäljeta sõitmine valdavalt ebatasasel pinnasel, nagu maratonirada seal küngaste vahel ja mäekülgedel lookleb, nõuab head tasakaalu, koordinatsiooni ja tehnikat, et kiirus ikka säiliks ja jalad liiga pingesse ei läheks.

Harimäe tõusul, mida mulle vahelduva sammuga on alati väga meeldinud sõita – mitte küll eriti järsk, aga mõnusalt pikk –, polnud ka veel väga head minekut. Mõningane kanguski oli sees, kuid Harimäelt laskudes ja pärast tõusul antud «kuuma» äraseedimist läks enesetunne järjest paremaks. 

Organiseerisime Suusasemude tiimiga jootmise kõigis TP-des ka sellel aastal. Enne Ande TP-d hõikas Raul Olle juba aegsasti veendumaks, et tugiisikut on ikka märgatud, ja sain talt probleemideta pudeli spordijoogiga. See energiarikas jook mõjus väga hästi ja kiirelt ning juba viie minuti pärast oli tunda, et tunne muutub erksamaks ja enesetunne läheb järjest paremaks. Kuutse TP-ks (32. km, kolmel ülemisel fotol) oli keha saavutanud mõnusa tunde ja sõidurütmi ehk kõik toimis! Koht 56. ja kaotust liidrile 6.43.

Libisemine oli jätkuvalt küllalki hea, mille üheks põhjuseks oli kindlasti see, et rajapõhi oli eelnevate külmade tulemusel nii kõvaks muutunud, et suusk väga sügavale ei vajunud, ainult pealmise lahtise osa jagu. 

Küllaltki omapärane oli see, et oleks siis sõidetud rahulikult ühes reas, aga ei! Oli küllaltki pikki lõike – seal, kus mootorsaan vahetult polnud sõitnud –, kus sõidujoon käis siksakke mööda pea terve raja laiuselt ühest äärest teise ja nii mitte kordi, vaid kümneid ja kümneid kordi… Ka erinevatest suudest hakkas ühel hetkel kostma küsimusi, et mis see siis küll on ja kes seal ees nii sõidab?! Parema raja otsimisega polnud seal küll tegemist, kuna esimesel sõitjal olid kõik jäljed ühtmoodi lund täis. 

Finišis kuulsin peagrupis sõitnud Suusasemude tiimi teistelt liikmetelt, et vigursuusatamise põhjustaja oli paljuski hilisem võitja Henri Roos. Kui ta sõidu teises pooles ette läks, läks lahti ka siksakitamine, et teha tagumistel elu ebamugavamaks ja sundida mitte nii tehnilisi sõitjaid maha jääma. Ehk tegu oli võidu nimel teadliku n-ö kurnamistaktikaga, mis aga kurnas sadu sõitjaid ka peagrupi taga, sest kõik sõitsid loomulikult mööda seda joont, kust olid läinud esimesed.

Olime sõitma jäänud 7–8-liikmelise pundiga ja liikusime ilusti edasi, üksteise alla vedades, kus tõmbasin ka ise mitu pikka vahetust pundi ees. Põldudel oli ikka väga tugev tuul ja lagedatel kohtadel oli rajal ka korralikult tuisulund, mistõttu nendel lõikudel igasugune rada tegelikult puudus. 

Palu TP-s (fotol siin ja ülal vasakul) 47. kilomeetril olin 57. kohal kaotusega esimesele 11.24. Enne Palu punkti kuulsin jälle Raul Olle tuttavat hõiget ja sain probleemideta järgmise joogipudeli kätte. Sellele, nagu Raulilt finišis kuulsin, oli ta lisanud täiendavaks energialaksuks kofeiini, aga ise oli sealjuures mõelnud, et kas seda võib-olla liiga vara pole. Saan kinnitada, et ei olnud. Ergutavat mõju oli taas kiiresti tunda, kuid midagi keerama ega liiga kloppima sees ei hakanud. 

Pärast Palut läksid sooned järjest vesisemaks ja jäljes praktiliselt enam sõita ei saanud. Tähendab, tehniliselt muidugi sai, maad ega midagi muud ohtlikku väljas ei olnud, kuid selles sulases jäljepõhjas ei libisenud üldse, nagu liimi peal oleks lükanud. Kohati jäid isegi kepid sellesse kitti kinni ja neid andis maast lahti saada. Seega lükkasin ja laskusin Palult alates ainult jälje kõrval, väljaarvatud tõusudel, kus hüppasin jälge, sest tõusudel polnud jäljepõhi nii vesine ja jäljes vahelduvat sõites oli võimalik liikuda kiiremini, kui saani pressitud lumel paaristõukeid lükkavad konkurendid. Neil kohtadel, kus ma sõitsin, oli umbes pooleks neid, kes lükkasid ainult paaris, ja neid, kes olid pidava suusaga. 

Hellenurme TP-s (53. km) olin 59. kohal kaotusega 14.44. See oli ka ainuke geeli võtmise koht, sest lõpu viimaseks kümneks kilomeetriks oli kindlasti vaja tankida lisaenergiat, et vältida eelmise aasta fiasko kordumist.

Geele oli mul kaasas kolm, aga viimaste päevade ja maratonihommiku energiatarbimine, lisaks rajal joodud energiarikkad spordijoogid tähendasid seda, et üle ühe geeli keha seekord ei vajanud. 

Hellenurmest finišisse ei toimunud muud kui peaaegu ainult rütmiline paaristõuge, selle erandiga, et 8 km enne lõppu ühes kurvis raja äärt vahetades ja üle jälgede diagonaalis sõites jäi suusk mingi jäisema tüki taha kinni ja panin külje maha. Olin just eelneval kahel tõusul välja võidelnud koha grupi peas ja viimase ebaõnnestunud manöövri tõttu langesin grupis viimaseks, kaotades kaheksa kohta. See oli muidugi valus, aga et lõpetada reportaaž rõõmsal noodil, olgu lisatud, et peaaegu kõigist neist jõudsin enne finišit uuesti mööduda. 

Elvasse jõudsin 58. kohaga, ajaga 3:36.27, mis teeb ajaliseks kaotuseks võitjale 21.33.

Tegemist oli minu 16. Tartu maratoniga ja koha poolest parimaga. Olen tulemusega enam kui rahul ja isegi mõneti üllatunud.

Suusasemudel oli samuti väga hea päev ja kokkuvõttes parim Tartu maraton: kaks meest poodiumil, Andres Juursalu teine ja Taavi Kaiv kolmas, ning võit ka tiimide arvestuses (top-30-s oli 7 Suusasemu). 

Foto 1: Jaanus Laidvee Tartu maratoni hommikul Tehvandi suusastaadionil. Foto: erakogu
Fotod 2 ja 3: Suusasemude meeskonna liikmed Tartu maratoni stardi ootel. Fotod: erakogu
Foto 4: Tartu marartoni start Tehvandi staadionil. Pildil Andrus Veerpalu (95) ja Anders Veerpalu (15). Foto autor: Kristjan Teedema, Postimees/Scanpix
Foto 5: Jaanus Laidvee Tartu maratroni rajal. Foto: Jaanus Laidvee ostetud pilt Sportfotost
Fotod 6-8: Kuutse teeninduspunkt.
Fotode autor: Kristjan Teedema, Postimees/Scanpix
Fotod 9 ja 11: Palu teeninduspunkt. Fotode autor: Kristjan Teedema, Postimees/Scanpix
Foto 10: Jaanus Laidvee Tartu maratroni rajal. Foto: Jaanus Laidvee ostetud pilt Sportfotost
Foto 12: Kuutse teeninduspunkt.
Foto autor: Kristjan Teedema, Postimees/Scanpix
Foto 13: Päästetöötaja Tartu maratonil. Foto autor: Kristjan Teedema, Postimees/Scanpix
Foto 14: Henri Roos võidab Tartu maratoni. Foto autor: Kristjan Teedema, Postimees/Scanpix
Foto 15: Tartu maratoni esikolmik: võtja Henri Roos (keskel), teise koha saanud Andres Juursalu (vasakul) ja kolmandaks tulnud Taavi Kaiv (paremal). Foto autor: Kristjan Teedema, Postimees/Scanpix

222 Kommentaarid:

At 09:11, Anonymous Anonüümne said...

Tubli sõit ja aitäh reportaaži eest!
Kui suur suusapark teil on? Kas zero-suusk oli oma või laenatud?
Kas hinnanguliselt võid öelda, palju kogusõidust kasutasid paaristõuget, palju muid tehnikaid?

 
At 09:28, Anonymous Anonüümne said...

Hea jutt, ammendav. Olin ka maru üllatunud, et suusakepi otsad jäid naks ja naks korduvalt lumme nagu kitti kinni, kuigi nad ei vajunud sisse rohkem kui kulbini. Nende kitist väljakangutamine oli omaette elamus, hoopis midagi muud kui sügavale lumme vajuva kulbi osa väljaurgitsemine. Sel hetkel sai ikka rõõmustatud, et hea, et ei vähemalt suusk nii ei paki, muidu käiks kindla peale maoli.

 
At 09:47, Anonymous Anonüümne said...

Saan aru kirjeldusest, et Henri Roos sõitis radade vahel sisuliselt uisku nagu eelmine aasta eesmised ja leevendas igal võimalikul juhul oma paaristõukelist pingutust. Äkki teeks siis elu kõigile võrdsemaks ja Kelk korraldab edaspidi ainult uisutehnikas Tartu Maratoni. Milleks see klassika kui igaüks viilib nagu jaksab. Taga pool lühikese maa seltskond ei suutnud üldse tõusudel klassikat teha. Uisutati üles massiliselt nii, et numbreid polnud enam isegi mõtet meelde jätta.

 
At 10:31, Anonymous Anonüümne said...

Klassika on jah surve all. Nõrgad suusamehed ja rasked suusaolud on asja üks külg, kus minnakse reeglitevastasele tehnikale üle. Kuid suurema põntsu panevad populaarseim suusaala, laskesuusatamine, kus suusatakse vaid vabatehnikas, ja paradoksaalsel moel just nood klassikud, prestiižsed suusamaratonid, kus tipud ja kõvad harrastajad paugutavad trassi läbi peamiselt paaristõugetega ja paaristõukelisele sammule on kohandunud spetsiifiline tõusuvõtmise tehnikaga. Kahju klassikatehnika kogu ta ilu hääbumisest.

 
At 11:30, Anonymous Anonüümne said...

Kas võitja oligi ainus mees rajal, kelle põhitöö on suusatamine?
Kuhu jäid teised profid, kas auhinnaraha on väike?

 
At 11:37, Anonymous Anonüümne said...

Hetkel otseülekanne:

https://sport.postimees.ee/7716300/otseulekanne-eok-sporditeemaline-debatt-kus-erakonnad-tutvustavad-oma-spordiprogramm

 
At 12:15, Blogger Jaanus said...

Tänan hea sõna eest, 09:11!
Zero-suusk on endal olemas, teist hooaega. Kokku on klassika võistlussuuski 4 paari.

Sõidutehnikate osakaalu ei oska adekvaatselt numbritesse panna, aga ütlen nii, et kõik lausikud ja lauged tõusud, samuti mõni järsem tõusupõks läksid paaristõugetega (väike osa ka ühesammulisega) ning kõik muud tõusud vahelduvtõukelises sõiduviisis. Aga valdav enamus distantsist toimus loomulikult puhas paaristõuge.

 
At 12:20, Blogger Jaanus said...

Aitüma, 09:28! Jah, see pinnas pärast Palut oli huvitav, sest sellist kepiotste kohatist tugevat nakkumist nagu ei tulegi varasemast meelde.

 
At 12:29, Anonymous Anonüümne said...

Kas zero suusk on pidamisalaga(mis iganes karv või struktuur) suusk või see viitab lihtsalt soojailma libisemis suusale?

 
At 12:29, Anonymous Anonüümne said...

Kas kogukond andestab Laidveele kohatise laiskuse?

 
At 15:15, Anonymous Anonüümne said...

Zero või nowax - suusk, mille pidamisala on tehtud spetsiaalsest materjalist (tihti ka kombineeritud erinevate karedusastmetega osadest), mida on võimalik erinevaid liivapabereid ja karestusnurki kasutades viia konkreetse ilma ja rajaoludega vastavusse. Tihti lisatakse karestuse sisse jäätumise vastu või vajadusel ka suusa libedamaks tegemiseks pulbrit.

 
At 16:40, Anonymous Anonüümne said...

Kummaline, et Jaanus pole varem tähele pannud, et esiotsa paaristõukemehehed sik-sakitavad. Mida rohkem Elva poole, seda rohkem. Põhjuseks reeglites lubatud üks ühepoolne uisusamm rajavahetuse tegemisel. Ja kui ruumi on, siis vasakult rajaservast paremale saab teha lausa 4-5 sellist kombinatsiooni korraga. Abiks ikka ;-) No ja loomulikult ei jää siis ka pidamisega sõitjatel muud üle, kui servast-serva tõmmelda. Sissesõidetud jälg libiseb ju selgelt paremini.

 
At 17:02, Blogger Priit Pullerits said...

Maratoni- ja suusahundid, ärge laske end häirida, aga teistele eelmise sissekande teema jätkuks lihtsalt lugemiseks ja teadmiseks:

https://sport.postimees.ee/7717548/kergejoustikuliit-ohutas-alaealist-karmen-bruusi-alkoholi-tarvitama#_ga=2.158861373.620625931.1676872494-1730916258.1668707597

Palun, las suusamehed kommenteerivad täna siiski maratoni, muu teemaga saame hiljem jätkata.

 
At 17:19, Anonymous Anonüümne said...

Suusahundid jõid hooaja lõppedes Moskva viina eriti kui meistersportlase normi ära panid. Itaaalia vahuveini ei joonud isegi suusa rebased.

 
At 17:56, Anonymous Anonüümne said...

Suusamehed ja -naised jõid Elvas sooja õlut ning meenutasid, et kuidas lumi pakkis ja kuidas kepid lumme kinni jäid. Vaeti ka, et kas oleks aeg siiski klassikamaratoni vahetada uisustiili vastu. Ilusat vahelduvtõukelist klassikat ei sõitnud rajal keegi. Kõvemad paugutavad paaris ja nõrgemad 2000 sõitjat ukerdavad edasi nii nagu oskavad.

Pulleritsu viimane lugu oli pehmeltöeldes pisut piinlik. Seda ei ole tõesti mõtet kommenteerida.

 
At 18:05, Anonymous Anonüümne said...

Viimane lugu on õnnetu kaitse

 
At 18:06, Anonymous Anonüümne said...

Klassika võiks olla teatemaratoni formaadis ja avatud rajal. Põhipäev peab olema vabas stiilis. Äärmisel juhul üle aasta nii ja siis naa.

 
At 18:56, Blogger Priit Pullerits said...

No vaadake nüüd seda, pikk intervjuu Mehis Viruga:

https://sport.postimees.ee/7717628/intervjuu-suudistusi-eitav-viru-meie-kaitumine-on-natuke-seotud-karmeni-eriparadega#_ga=2.129491083.620625931.1676872494-1730916258.1668707597

 
At 20:18, Anonymous Anonüümne said...

Selge pilt, MV vaatas 5 min hoopis KB arvuti ekraani. Oh, seda lätlast küll.
MV võiks ikka sotsiaalsem olla teistega, oleks vabalt saanud peldikus käia. Reisikotte oleks võinud see hetk valvata too mutt, kellega KB hiljem ühte tuppa pandi.
Eks MV on turvanud teisigi ja käest suunanud, olgu see Cali või Tartu. Bandiite on igal pool.

 
At 20:33, Anonymous Anonüümne said...

Mis need eripärad on meh?

 
At 20:49, Blogger Priit Pullerits said...

Ole hea, eelmine, ja loe intervjuust, need eripärad on nii palju avatud, kui delikaatsete isikuandmete avamine kellegi kolmanda kohta on üldse võimalik.

 
At 20:50, Anonymous Anonüümne said...

Mulle tuli selle MV jutustusega millegipärast silme ette film "Crank", Jason Stathamiga peaosas. Oli palju äksõnit, enamus meestegelasi, kes filmis olid, olid relvastatud ja kurjade kavatsustega. Filmis oli ka naiskõrvaltegelane. Ma isegi usun, et võistlused välismaal olid sarnase võnkega.

Olen ise käinud mitmetel välisvõistlustel, kuid olles meessoost, on need mul olnud palju igavamad...

 
At 21:42, Anonymous Anonüümne said...

Pullerits on loll

 
At 21:52, Anonymous Anonüümne said...

Aitäh, Priit! Nüüd asetus kõik loogiliselt õigetele kohtadele. Politseinikust ema saatis oma introversse, kuid üliandeka tütre ohtlikule retkele. Kaasa pakkis ta käerauad. Tütart pidi turvama kangelaslik Treener. Kohe kohale jõudes jälitati Eesti koondist pikalt ja osava manöövriga varastati Treeneri sumadan koos käeraudadega. Sellest hetkest peale Treener enam Tütart silmist ei lasknud, vaid viibis temaga sundimatult koos iga vaba hetke. Selleks, et pahalasi segadusse ajada, ta isegi ameles sportlasega, teeseldes, et nad on mingi suvaline paarike. See manööver ajas aga osad koondislased ja ühe turakast lätlase segadusse. Suurim oht varitses aga Pariisis, kus värske maailmameister sunniti elatunud naisterahva voodisse. Ka siin leidis Treener lahenduse - ta tellis Uberi, et öösel näidata Õpilasele Pariisi imeilusaid öiseid tänavaid. Paraku üritasid salakavalad alaliidu töötajad teda pidevalt purju juua, kuid siingi sekkus Treener. Mees läks nii rolli sisse, et asus õpilast usinalt kaitsma ka kodumaale tagasi jõudes. Nii võiski TÜ hallis inimestele vale mulje jääda, kui Treener ja Õpilane üht maadlusvõtet harjutasid ja olid sunnitud lähestikku olema.

 
At 22:01, Anonymous Anonüümne said...

Seda oli ilus lugeda, lähestikku peabki olema.

 
At 22:18, Anonymous Anonüümne said...

... ja sõbrapäeval kinke jagada, mõlemalt poolt.

 
At 22:42, Anonymous Anonüümne said...

Kas Pullerits on missioonil?

 
At 22:58, Blogger Märt Roosna ja Meediapeegel said...

Autor on selle kommentaari eemaldanud.

 
At 07:15, Anonymous Anonüümne said...

Tänud Jaanus. Väga mõnus lugemine. Ise läksin sel korral totaalselt suusaga alt, mitmel korral suusad ära võetud ja lund maha hõõrutud. Kurnas ja iga kord jäid rivist maha. Teises sajas startides jäi suusatest tegemata, määrdemees ütles et toimib ja pidamine testitud. Zero suuska endal pole, aga tuleb vist muretseda. Mitu km sel aastal endal suusatatud? Haanjas loodame, et õnnestub ikka suusajäljes üks klassikamaratoni ka teha.

 
At 08:21, Anonymous Anonüümne said...

Mõnus lugemine maratonist. Ise olen sõitnud maratoni kaks viimast aastat ja kõvasti imestanud, et iga suvaline suusasõit on olnud paremal rajal kui maratonirada seda on. Aga eks pigem ilmaolud on teinud asja selliseks.

 
At 08:50, Anonymous Anonüümne said...

jätaks selle Viru ja Bruusi suhte mujale ja räägiks maratonist. See aasta on ikka halvasti, sest nii Alutaguse kui ka Tartu on jäljevabad klassikamaratonid, jalgade asend on sõidu ajal olnud laiem kui õlgade laius ja see ei ole klassika. Põhimõtteliselt on need ainult toore jõu ja tahtejõu sõidud, kui paaris jõuad lükata, siis on tulemus ok, kui ei, siis pole midagi teha. Kalli raha eest tahke määrdega tehtud suusad lippasid keskmiselt ja ei pidanud üldse, õnneks keres jõudu oli ja sai norm kohale ennast lükatud. Üldise suusaoskusega on meil ikka pigem halvasti, enam ei taha inimesed üldse suuskadel püsti püsida ja kukuvad juba lausikul. Küll aga ei ole ma nõus sellega, et TM peaks olema uisustiilis, nimelt enamus ei oska ega jõua nii pikalt uisku sõita ning klassika on ainuke stiil, mida saab põhimõtteliselt sõita ka inimene, kes suusatamisega peaaegu üldse pole kokku puutunud ehk nn rahvalik stiil. Kui teha see uisusõiduks, siis on see tavaline Estoloppeti sõit, kus on 400 kohalikku suusahunti ja mõned välismaalased, see ei ole rahvapidu. Mis aga tuleks ära keelata, on see sama siksakitamine, millega eelmine aasta Visma punt ja see aasta Roos tegelesid, esiteks on see mingi perversne jokk skeem, mis võimaldab uisku sõita seal, kus see ei tohiks lubatud olla ning teiseks lõhub see kohutavalt radu ja kuna tegemist on rahvaspordiüritusega, mille tulu tuleb rahvasportlastelt, siis nende osalemismotivatsioonile mõjub see laastavalt. Rahvasportlasel on täiesti ükskõik, kas mingi Roos seal osaleb või ei osale ja Kelk ei saa selle Roosi käest isegi osalustasu, mistõttu kui näiteks Laidvee sõidaks võidu peale ja ei lõhuks radu ega keeraks käkki, oleks mina ja paljud teised rahvasportlased märgatavalt rõõmsamad kui täna. Niigi rasketes oludes ei tohiks selline jokk-sigatsemine lubatud olla ning kui esimesed hoiaks radu, oleks ka tagumistel natukenegi rohkem sõidurõõmu. Lõpuks tehku või eliidi sõit laupäeval või koos avatud rajaga, tõmmaku 2 rada maha, las hüplevad ja lammutavad seal palju tahavad, aga põhipäeval sellist pornograafiat lubada ei tohiks. Täna põhimõtteliselt kannatasid 1000+ sõitjat Roosi egotripi ja nn taktikalise kavaluse pärast...

 
At 09:08, Anonymous Anonüümne said...

Raja lõhkumine on paratamatus, üks kukkumine massilaskumisel, tagumised hakkavad sahka laskma ja järgmistel ei ole enam muud varianti kui ka sahka lasta, sest jälg on juba rikutud. Heas jäljes saad sõita ainult kui oled nii hea kui Laidvee :)

 
At 09:30, Anonymous Anonüümne said...

Oot oot Laidvee keeras käkki?

 
At 09:31, Anonymous Anonüümne said...

ei keeranud, Laidvee oli tubli, loe mõttega teksti.

 
At 09:35, Anonymous Anonüümne said...

Kas HR oligi ainuke elukutseline suusataja rajal?
Miks teisi polnud?
Mitu kohta esiotsa mehed protokollis ettepoole said, võrreldes eelmise aastaga.

 
At 09:50, Anonymous Anonüümne said...

Roos oligi eelmine aasta 50 piirimail, Visma mehi oli 50, seega umbes samasugune tõus ka teistel.

 
At 09:54, Anonymous Anonüümne said...

Kas TM kukub tagasi kohalikuks ürituseks kus näiteks rapla amatöörsuusa klubi liige tuleb esi kümppi?

 
At 10:05, Blogger Priit Pullerits said...

Väga hästi argumenteeritud sõnavõtt, 08:50.
Vaat sellist kommentaaride taset on rõõm näha. Loed ja on, millele kaasa mõelda.
Olen kõigega nõus, mis on kirjutatud.
Jääb loota vaid, et seda juhtub siin lugema ka Tartu maratoni korraldaja.
Aitäh teile, 08:50!

 
At 10:28, Blogger Andres P said...

Maratonist polegi pikalt kirjutada - pidamine puudus (eriti suure pingutusega õnnestus puutumata jäljes pidama saada, kuid kuna lumi oli nii pehme siis tõuge ikka edasi ei viinud) aga lipe oli super. Matu TP suusaabi pani mingit sooja kliistrit - millest loobusin, kuna ilmselgelt sai sellega pakid alla. Kannatasin lõpuni ja hävisin julgelt sadakond kohta. Nüüd olen Zero otsingul, sest selliseid ilmu on viimasel ajal liiga palju ette tulnud.
Aga jah, jälgi võiks olla pigem vähem ja kogu koridor kitsam, et see sikk-sakk tõmblemine ära lõppeks. Kulbid peaks vist ka mingi õliga alt töötlema, siis ei jääks sulalumme kinni, see oli tõesti omamoodi kogemus. TM Crash Movie 2 ( Youtubes) näitab jälle ära et laskumisoskused on ikka väga nõrgad.

 
At 10:51, Anonymous Anonüümne said...

Kas Laidvee rajal nõrgemaid abistas või sahkas neile lund näkku?

 
At 11:06, Blogger Jaanus said...

Tänan, 07:15, enne TM-i olin suusatanud 1275 km.

 
At 13:17, Anonymous Anonüümne said...

Kaasaelajana küsin, kas ~30min enne starti ei oleks mõistlik rajatraktor teele saata, või raja kinnisõitjaid kasutada nagu minu teada on varem olnud? Minupärast vedagu kasvõi Buraniga nööri otsas paar sajakilost vip jõmmi suuskadel, rahval rõõmu ja vastavatel ka emotsiooni.

 
At 13:49, Anonymous Anonüümne said...

Ei saaks küll kuidagi Roosi nüüd süüdistada 1000 suusataja jaoks raja pekki keeramises. Poolmaratonis startisin ca 400ndana, teisel laskumisel juba oli nii palju kukutud ja sahatatud, et ei olnud mulgi muud varianti kui sahka lasta - jäljes laskumine oli täiesti loto. Henri Roos polnud seda rada üldse puutunud. Eks oskajamad oleks ka selles jäljes püsti jäänud, kuid kõik massiüritusel ei ole paratamatult oskajad. Tuleb endal lihtsalt paremaks suusatajaks saada, et eespool startida ja head rada nautida :)

 
At 14:46, Anonymous Anonüümne said...

Asjakohased ja hinnanguvabad küsimused MV-le, Priit. KB-st on kahju, arusaamatu otsus alaliidult, et tema nimi avalikustati. Gümnaasiumiõpilane tegelegu nüüd oma avaliku kuvandiga.

MV jutt tundub loogiline (peaaegu et jabur seiklus!), kuigi mingid hägusad kohad nagu jäävad. Isiklikult mind puudutas see introvertsuse-osa - olen ise kah vast sama tüüpi inimene ja tekkis kohe samastumine KB-ga. Väärt treener, kes sellist eripära näeb, mõistab ja arvestab. Meeldis, et Priit (ega MV?) ei avanud siin rohkem detaile.

Tjah, üksainuke Priidu intervjuu pani kogu juhtumi tõepoolest täiesti teise valgusesse. Blogis olete kohati hüper-hinnanguline :), aga just kõige keerulisemate teemade puhul töötab Teil see Ameerikas õpitud objektiivsuse-tööriistakast ikka väga eeskujulikult.

Eriti pärast nö Mihkelsoni juhtumit on hea lugeda nii tasakaalukat ja taktitundelist ajakirjandust delikaatsel teemal. Ajakirjandus tegi oma tööd. Arvan, et selle looga ei saanud keegi rohkem haiget, pigem vastupidi - aitäh, PP! (PS, ostsin paberlehe. :)

(Ei tahtnud seda siia postitada - tõesti, võinuks jääda suusateemaks -, aga ei tahtnud ka jätta Priidule tunnustust avaldamata.)

 
At 15:28, Anonymous Anonüümne said...

13:17, rajatraktor peaks sõitma Otepääle Elvasse umbes 4h ja 30 minutit enne rajale minnes jääks ta suusatajatele jalgu. Vedada saani taga sajakiloseid VIP-jõmme oleks kindlasti tehtav, kuid sellega kaasneb seesama kõrvalefekt, mida nägime ka pühapäeval. Saani roomiku kinnipresitud sõidujäljes libiseks paremini kui VIP-jõmmide jälgedes, mis tähendab, et saani taga kihutamise vaatemäng jookseks suuresti ikkagi lumme...

 
At 15:59, Anonymous Anonüümne said...

Välismaalased Tartu maratonil:

Sel aastal:
TOP100-s: 19 suusatajat
TOP200 (101.-200.koht): 11 suusatajat
Kokku: 30

eelmisel, 2022.aastal
TOP100-s: 83 suusatajat
TOP200 (101.-200.koht): 40 suusatajat
Kokku: 123

 
At 16:06, Anonymous Anonüümne said...

PP palgatud tugev suusareporter JL:

58.koht - 2023.a
220.koht - 2022. a

Päris palju tugevaid suusatajaid käis nö. Visma aastal.

 
At 16:45, Blogger Priit Pullerits said...

Suur aitäh, 14:46, seda kõike märkamast ja tunnustamast!

Olen tõesti konfliktsete lugude puhul püüdnud ilmtingimata jääda objektiivseks, see on esmane, millest üritan lähtuda, isegi siis, kui mul on sisemine sümpaatia kellegi vastu, aga töö on töö ja siin ei tohi libastuda. Seetõttu olen siiani hoidunud pärast Viru teema käsitleda võtmist ka sel teemal kommentaare kirjutamast, sest see segaks minu tööd ajakirjanduse standardite järgi. Mitte nii nagu mõni teine ajakirjanik, kes kirjutab samal samal teemal nii kommentaare, uudiseid, intervjuusid jne.

Blogis, jah, olen võibolla mõnikord emotsionaalne, aga see on blogi. Ajakirjanikutöös kehtivad teised standardid.

 
At 16:59, Anonymous Anonüümne said...

Nii et Viru teema jääbki kinni, kuna "ohvrit ju ei ole"?

 
At 17:49, Anonymous Anonüümne said...

Ja nagu tellimise peale on üks Eesti vaimueliidi säravamaid tähti saanud MV teemal kommentaariga ühele poole. Eks tal vaja teisi jõmmkultuuri esindajaid kaitsta, miks muidu selline kommentaar ilmavalgust näinud on.

https://sport.delfi.ee/artikkel/120147614/kommentaar-hamamise-meistriklass-mehis-viru-puuab-jatta-endast-suutu-kannataja-muljet

 
At 18:01, Anonymous Anonüümne said...

17:49 kindlasti tead et just eliit on maias noore põlvkonna järele. Tuntud poliitikuid, filmiresisööre, kirjanikke on hätta jäänud laste ..... sedasama

 
At 18:25, Blogger Priit Pullerits said...

Raske üritus, 17:49.
Mul oli täna mõttevahetus Eesti ühe tippadvokaadiga, ta oli pehmelt öeldes jahmunud, milline käkk on kokku keedetud. Ta ütles, et tema küll ei võtaks Viru vastaseid praeguses situatsioonis kaitsta. Ütlesin, et intellektuaalse mängu ilu nimel ju võiks võtta. Ta ütles, et ka sel juhul mitte, sest ta ei näe vähimatki võimalust, kuidas need, kes selle asja veerema on lükanud, võiks siit võidukalt välja tulla. Et pole šanssigi. Ja ta ei rääkinud pelgalt arvamusest. Ta rääkis protseduuridest, millega Viru vastasleer on end pannud lootusesse olukorda (märksõnu: tsiviilvaidlus, anonüümsed tunnistajad jne).

 
At 18:51, Anonymous Anonüümne said...

Mingit eliiti ei ole olemas .Kõik inimesed on võrdsed.Võite küsida Keanu Reevesi enda käest saate ammendava vastuse eliidi kohta:)

 
At 19:00, Anonymous Anonüümne said...

Kaks küsimust PP-le.
1. Kas teie pöördusite MV poole intervjuusooviga või MV pöördus teie poole anda intervjuu?
2. Spordi(ajakirjanike)ringkonnas on kõneldud MV ebaeetilisusest varemgi, kas teie olete MV kohta selliseid kõlakaid kuulnud?

 
At 19:14, Anonymous Anonüümne said...

18:51 kas arvad et härra MK tagatuppa kogunevad väikesed mehed? Ei, need on nagu prantsused ütlevad Tartu linna kreemi kreem. Ka kogu eesti.

 
At 19:57, Anonymous Anonüümne said...

"MK: mu elu on põimunud Tartu endise naistekliiniku ümber."

Väikesed mehed kogunesid sinna kah. Läbilõige ühiskonnast.

 
At 20:33, Anonymous Anonüümne said...

Padre on õiglane mees, ta ei lase kellelegi liiga teha ebaõiglaselt.

 
At 20:44, Anonymous Anonüümne said...

Pahv: "Targa ja osava inimesena on intervjueeritav andnud aga vaid talle sobivad vastused." - Minul lugejana küll sellist muljet ei jäänud. Targa ja osava inimesena pole Pahv lisanud omaenda väitele ühtegi konkreetset näidet, miks nii arvab. :)

MV vastuste "hämamise meistriklassiks" nimetamisega on sama lugu. Viru jutt ei lähe kuidagi iseendaga vastuollu vmt, ainult paar kohta on udused. Pahv ei paku nagu mingeid täiendavaid fakte, mille pinnalt "hämamise" järeldusi paugutada.

Filosoof Daniel Dennettil oli terane tähelepanek: kui näed tekstis sõna "kindlasti" (surely), siis märkasid ilmselt nõrka argumenti. Arvatavasti kirjutaja kõhkles ja pidi seetõttu lugeja veenmiseks jõulisemat väljendit kasutama:
https://medium.com/science-and-technology/how-to-spot-a-weak-argument-83dacb1fe14c

Pärast Dennetti raamatu lugemist kipun sellise pilguga lugema kõiki tugevamaid, nö absoluutseid väiteid (nt Pahvi "hämamise meistriklass" - kuigi ka Viru kategoorilisi eitusi tuleks siis niimoodi vaadata). Võimalik, et Pahv ajakirjanikuna teab tunduvalt rohkem kui tavainimene, aga tema praegune argumentatsioon oli sel juhul kuidagi liiga laisk või ka ettevaatamatu-paugutav selles veenmiseks.

Kui Viru ajalehes sirgjooneliselt valetaks, siis oleks tema elutöö omadega õhtal. Kaalukeeleks saaks mitte tegu ise, vaid just avalik valetamine. Aga eks oodakem siis kohtu-uudiseid. (Noorte)treeneri-eetika seisukohalt väga oluline juhtum; peaasi lihtsalt, et asjaga seotud noored sportlased rahu saaksid.

 
At 22:05, Anonymous Anonüümne said...

Priit Pullerits võiks nüüd siin oma fännidele selgitada, miks helistas ta Heiko Väädile ja uuris, kas too tahaks oma avalduse Mehis Viru kohta tagasi võtta. Täitsa huvitav käik ühelt sõltumatult uurivalt ajakirjanikult.

 
At 22:14, Anonymous Anonüümne said...

See sage rajavahetus ei ole midagi JOKK skeem, vaid klassikalises sõiduviisis suusatamise reeglite selge rikkumine. Korraldajad ei taha ja see ei ole neile rahaliselt samuti kasulik, et hakata mahavõtma kedagi. Aastatel 2013, 2014 sõitsid kõik eliit grupis uisku e.vahetati rada tihti mida paluti kommenteerida isegi hr.Kelgul. Vastus oli, et kui kedagi eemaldada, siis tugevaid välisvõistlejaid ei tulekski enam. Et rikume lihtsalt reglementi? Ok...aga nüüd ei olegi tugevaid välisvõistlejaid, miks siis nüüd ei vōiks maha vōtta? Roos võitis, kiitus! Aga kui vaadata keda, siis ikka väga vanu ja rahvasportlasi keda tulnuks kalendriga võita, kui mees maailmas midagigi soovib saavutada.

 
At 22:34, Blogger Priit Pullerits said...

19:00 - 1) mina pöördusin Viru poole. Saatsin vahendaja kaudu talle sõna intervjuuhuvist.
2) ma olen kuulnud igasuguseid kõlakaid, ka seda, et kommentaariumis anonüümselt küsimusi esitavad inimesed on värdjad. Kas ma peaks neile kõlakaile reageerima? Uskuma, et oletegi värdjas? No kuulge!...
Loodetavasti olete nüüd rahul.

Ja ma ütlen nüüd ühte suurt asja:

kui Pahv ja Tserp teavad seda, mida nad näikse väitvat, et nad teavad, või jätavad oma kommentaaridega mulje, et nad teavad, siis tulgu ja löögu letti see, mida nad teavad, mitte ärgu vehkigu ja insinueerigu niisama ja ärgu tegelgu minu intervjuude ja lugude kommenteerimisega.

22:05, Heiko Väädiga oli täna 20-minutiline jutuajamine. Kui see on nüüd avaliku huvi aineks saanud, siis seda see saagu! Andke materjali vormistamiseks veidi aega! See viidatud küsimus talle tuli minu järjekordsest intervjuust MVvEKJL loo ühe keskse tegelasega, mis lööb peagi asjad veelgi rohkem uppi ning siis on jälle Pahvil ja Tserbil võimalus uus kommentaar kirjutada minu usutluse ainetel.

Ja ma püüdsin kätte saada veel kahte avalduse esitanut, Kaukist ja Nazarovit, aga Kaukis vastas, et läheb kohe (ma ei tohi delikaatseid isikuandmeid avaldada, kuhu ta läks) ja Nazarov on ära Ameerikas, ning küsida neilt, kas uute asjaolude ilmnemine Bruusi ja Viru suhetes paneb neid kuidagi teistmoodi vaatama sellele, mille kohta nad avalduse esitasid. (Kui siin juba kuulduste ja kõlakate levitamiseks läks, siis nii palju lisan, et olen kahest teineteisest sõltumatust allikast kuulnud, et Kaukis oli lihtsalt alla kirjutanud, mitte ise avaldust koostanud, ning veel kahest teineteisest sõltumatust allikast olen kuulnud, et Milkevics pidi kahetsema, et sellise avalduse Viru ja Bruusi kohta esitas.) Väät oli siiski nii palju n-ö munadega mees, et helistas ise mulle tagasi, kui ta esimese korraga mulle vastata ei saanud.

 
At 22:57, Anonymous Anonüümne said...

Eks see kokkulepe oli Virul ja Pulleritsul varem tehtud. Lugesin seda Priidu esialgset blogipostitust ja see on ikka täitsa soga. Kui sportlane väidab, et treener teda ahistas ja oli temaga vahekorras, siis see pole Priidu arvates fakt. Ja kui Mehis ütleb, et ebasobivaid suhteid pole olnud, siis selle kuulutab Priit faktiks. Teretulemast lollidemaale!

 
At 22:59, Anonymous Anonüümne said...

A Priit võiks uurida, miks täna Mehis ülikooli ees hoolealust kallistas. Kas kaitses Tartu skinheadide eest?

 
At 23:10, Anonymous Anonüümne said...

Oli kaks sõltumatut spordiajakirjanikku: Pullerits ja Tserp, järgi on jäänud üks.
Kui on kõlakaid ja kahtlustusi, siis tuleb neid uurida. Kui aga rängad kahtlustused on ajakirjaniku ühe oma allika kohta, siis on see kohustus asjaolusid uurida! Allika kaitsmine on arusaadav, aga tuleb ka aru saada, et teema laieneb ka ajakirjaniku usaldusväärsuse küsimuseks.

 
At 23:38, Anonymous Anonüümne said...

22:57: "Mehis ütleb, et ebasobivaid suhteid pole olnud, siis selle kuulutab Priit faktiks."

Palun viidet! Otsisin, aga ei leidnud, kus Pullerits oleks selle faktiks kuulutanud.

 
At 00:26, Anonymous Anonüümne said...

Mõned aastad tagasi rääkis rahvusvahelises suurkorporatsioonis töötav mees, et kui on tööalane vestlus naiskolleegiga, siis ta viib selle läbi üksnes videosilla või telefoni teel ning lindistab neid ja talletab. Mõtlesin, et paranoiades elab, aga meile lihtsalt jõuavad sellised asjad hiljem, et keegi näeb läbi kabineti klaasseina, et su nägu on naiskolleegiga videovestlust pidades liiga meelas ja läheb ettevõtte zoovolinikule nähtust teatama, misjärel tullakse konfiskeeritakse uurimise ajaks su uksekaart ning teibitakse kinni kabineti uks kui kuriteopaik. Kui isegi uurimine jõuab järeldusele, et sa ei ole ahistaja, siis kollektiivi hinnangul oled ikka ning sind isoleeritakse keldrisse kuni keegi avastab, et seal saab teha meelast nägu ilma võõraste pilkudeta ja seega oled lõplikult kaotanud ettevõtte juhtkonna usalduse.

 
At 00:40, Anonymous Anonüümne said...

Märt Roosna kirjutis paneb tõsiselt mõtlema.

https://sport.delfi.ee/artikkel/120147418/kommentaar-palun-arge-tehke-mehis-virust-martrit-ja-lopetage-valetamine

 
At 06:32, Anonymous Anonüümne said...

Kogukond toetab Pulleritsu.

 
At 07:07, Anonymous Anonüümne said...

Pahvi "objektiivsust" ehk faktidega manipuleerimist näitab tema kirjutise eelviimane lause:
"Tegutsemiskeelu otsus on tehtud, kuid Viru rünnaku taustal tasuks ehk uurimistoimiku kaant veidi rohkem paotada."
Tegutsemiskeeluga rünnati ju MV-d, loomulikult peab inimesel olema võimalus ennast kaitsta (eriti kui rünnatud on alusetult), mida MV ka teeb. Aga Pahv oma kallutatuses pöörab faktid pea peale.

 
At 07:15, Anonymous Anonüümne said...

Teiga leeri meeleheide peab olema suur, kui kolm attack dogi, Peep Pahv, Deivil Tserp ja Märt Roosna, korraga rindele paisatakse. Aga midagi uut neil lisada ei ole, üksnes keerutavad üles vana tolmu. Selles mõttes on nad nagu minipuutinid, kes ka pidas omast arust äsja tähtsa ja pika kõne, kuid tegelikult sobras ainult minevikus ja levitas oma libateooriaid.

 
At 07:19, Anonymous Anonüümne said...

Jaanus, mul kohe kahju, et TM mõnus blogipostitust risustatakse siin... MV seiklustega.
Vahemärkusena. Priit, kas sul oli "mune" küsida otse, MV kas te olete olnud seksuaalses suhtes mõne oma õpilasega, mitu neist on olnud alla 18 a. Mis te jahute siin ebasobilikes suhetest, Priit seda mida MV peab ebasobivaks ja sina... seal vahel on kosmos.
Hea sõit Jaanus.

 
At 07:22, Anonymous Anonüümne said...

Märt Roosna loetleb oma loos noori naisi, kes pärast Virude juurest teiste treenerite juhendamisele minekut ei saavutanud enam oma varasemat taset ehk käisid tulemuste poolest alla. Peamise põhjusena treenerivahetusele oli toodud Virude poolset liigset kontrolli. Aga ilmselt siit tulebki otsida sportlaste allakäigu põhjust - ei soovitud enam piisavalt pühenduda spordile, režiimi lõdvemaks muutumine ja elu nautimine avaldas oma mõju tulemuste allakäigule ning sportlaskärjääri varasele lõpetamisele.

 
At 07:50, Anonymous Anonüümne said...

Peep Pahv võiks üldse hoida sel teemal madalamat profiili ja suu kinni. Mis siis saab, kui ükspäev peaks tulema välja kõik need marielid, kadid ja annid, kes ka hakkavad sosistama, milline seksistlik ja vaimselt ahistav töökeskkond toimetuses neile tundus? Vaatame, kas siis ka mehed ei nuta.

 
At 07:53, Blogger Priit Pullerits said...

07:19: "Priit, kas sul oli "mune" küsida otse, MV kas te olete olnud seksuaalses suhtes mõne oma õpilasega"

Aga loomulikult! Kas olete kirjaoskamatu, et lugeda ei oska??
Krt, väga vihale ajavad need tüübid, kes siin kõvatavad küsimustega, et kas ikka küsisid, ise pole vaevunud isegi tüvitekstiga tutvuma.

 
At 07:57, Anonymous Anonüümne said...

Loen seda Roosna kirjutist... äkki peaks Padre ka selle Mesilaga rääkima ja ühesõnaga uurima, mis sõnumeid Viru tüdrukutele siis saatis. Siin on loo võti.

 
At 08:02, Anonymous Anonüümne said...

Tunnustasin enne PP-d. Roosna arutlus avab tänuväärselt seoseid, mida näevad ajakirjanikud. PP nimetamine Viru "ihuajakirjanikuks" tundub samas tarbetu solvang temalt, milleks küll. PP küsimused tõukusid ju selgelt alaliidu otsusest.

 
At 08:16, Anonymous Anonüümne said...

Aga täpselt. Tutvuge tüvitektsidega enne mölisemist. Kuradi rotid

 
At 08:27, Anonymous Anonüümne said...

Intervjuust tundub küll, et MV hämab ja demagoogitseb. Jutt justkui selline, et kõike tehti KB tahtel, kuid edasi pole üldse juttu KB soovidest, vaid tegiME seda ja tegiME toda ja tegelikult oli KB emalt mandaat antud KB endale väga lähedal hoida ja intervjuu lõpus tunnistab MV juba ise, et on jah kontrolliv ja jõuline ja kinke ja kahetsusväärseid nalju teeb kah õpilastele. (Kõik see eelnev ei ole muidugi kuritegu ja KB-le näiteks see käitumine sobinud).
Lisaks- lihtne olnuks ju ka lisada siis öises Pariisi restoranis tehtud makse kohta dokument, kui oli soov näidata, et söömas käidi aga noh, eks tõenäoliselt maksti sulas :)
Ma ei pea MV-d kaugeltki mingiks kiskjaks, ega üldse mitte ka pahatahtlikuks inimeseks, aga asjaolud viitavad, et mees ei ole tajunud, millist käitumist ja distantsi on treeneril treenitava suhtes sobilik hoida. Liimaski intervjuu oleks pidanud olema tugev äratuskell talle (juba 2007 a), kuid ei olnud seda teps. Lisaks, ise ka TÜ hallis treeninuna, tean ka mõnda teist MV õpilast, kes suhteliselt eduka sporditee järsult lõpetas ja kauna kannab MV peale. Teha ei ole neil muidugi enam midagi (- aga, see vist ongi probleemi tuum, et kui oled noor, siis autoriteetsele treenerile paljud ei julge/oska öelda kui treeneri käitumine neile ebamugavust valmistab -> lõpetatakse sportimine üldse, sest ei osata sellest olukorrast välja tulla -> vanemana mõistetakse, et treeneri käitumine oli sobimatu).

 
At 09:30, Anonymous Anonüümne said...

Tsitaate Roosna artiklist:
"Kergejõustiku siseringis olid ainult kurdid ja pimedad need, kes ei teadnud treeneri omapärastest kalduvustest."

"Viimastel päevadel on Mehis Viru kaitseks avaldatud päris palju postitusi ja pöördumisi. Tihtilugu tuuakse seal esile täiesti kõrvalisi fakte – kes rõhutas, et edukas noortetreener on avaldanud üle 125 teadustöö (Priit Pullerits), kes mainis heldimusega, et Viru laenas talle nooruses lahkelt ilusaid punaseid naelkingi (Jaanus Kriisk). 45 endist Mehis Viru õpilast tegid ühisavalduse, kus teatasid, et treener on nendega alati ausalt ja väärikalt käitunud, ning nõudsid uut ja objektiivset uurimist."

"Toetuskirjal ei ole näiteks endise sprinteri Kaspar Mesila allkirja, õigupoolest temalt seda ei küsitud. Ega oleks saadudki, sest Mesila on oma silmaga näinud kummalist telefonisõnumit, mille treener hilisel õhtutunnil ühele naissportlasele saatis. Ja ta ei kahtle ka teiste jutus."

"Iga õige mees võiks aru saada, et naise „ei“ on ka päriselt „ei“ ja seda tuleb aktsepteerida. Ja tegu ei ole mingi süütu naljaga, Tartu ülikooli kliinikumi arst Margus Punab avaldas sotsiaalmeedias, et esimesed Viru õpilased jõudsid psühhoteraapiasse üle 15 aasta tagasi."

"Kokkuvõttes on küsimusi palju. Üks paksu, hinnanguliselt 500-leheküljelise uurimistoimikuga tutvunud inimene ütles, et tal läks lugedes süda pahaks. Loodan siiralt, et siiani ainult advokaadi või ihuajakirjaniku vahendusel kommentaare jaganud Viru pöördub kohtusse ja seejärel saab see toimik avalikuks."

 
At 09:35, Anonymous Anonüümne said...

Jaanus Kriisk on suht arg mees. Meedias jutustama kõva.

 
At 09:43, Anonymous Anonüümne said...

Küsimus oleks pidanud olema: Kas te olete olnud seksuaalvahekorras Karmen Bruusiga? Ei julenud küsida. Ehk asi oli kiirustamises, sest vene sportlasi häbistav artikkel ootas samuti ilmutamist.

 
At 10:01, Anonymous Anonüümne said...

EADSE SA juhtivuurija Remo Perli vastab Vilja Kiislerile paljude blogilugejate imestuse kohta:

"Ikkagi, kus olid alaliidu silmad? Miks ei kutsunud nad Viru välja ega küsinud, et kuule, miks sa nii teed? See ei ole okei, et sa nii käitud. Kas selliseid vestlusi on teile teadaolevalt kunagi olnud?

Ma ei tea, kas neid on olnud. Aga kas me tõesti oleme nii naiivsed ja usume, et sellest piisab, kui läheme ja patsutame teisi ahistavatele ja oma võimupositsiooni ära kasutavatele inimestele õlale ja ütleme, ära nii tee? Arvame, et see mõjubki? Me ei tohiks olla nii sinisilmsed. See võib toimida vaid järgmise korrani."

Kui panna siia juurde Tartu kergejõustiku õhustiku, kus kõik teavad, et üks mees on räige ahistaja, aga nii on kogu aeg ju olnud. Ja kui ahistajale tehakse katet klubist, ülikoolist, meediast, siis kasvabki ahistaja jultumus ja karistamatus. Aga asjaolud pöördusid ootamatult, Tartu kergejõustikus tõusis kõrvalt vaatava lätlase tähelepaneku järgi torm. Moodustati uurimisgrupp, koostati 500-leheküljeline toimik ja tehti otsus MV treeneriametist maha võtta. Katet tegevad ringkonnad on häiritud. Ühe mehe sõnul lätlane kahetseb reageerimist; raske olevat leida advokaati, kes uurimisrühma kaitseks; kuulujutte liigub Tartus igasuguseid...

 
At 10:06, Anonymous Anonüümne said...

Ei nimetaks Priit Pulleritsu kellegi ihuajakirjanikuks. On õiglane, et MV saab anda intervjuu, kus selgitab enda tegemisi ja vaatenurki. Mina küll sain intervjuust aru, et mees ajab häma, ja selles mõttes on intervjuu hästi tehtud, et jutt on hästi edasi antud (kuigi, kui Viru jätab otseselt küsimusele vastamata, siis uuesti talt seda ei küsita).
Tühje tühistamisi tuleks kindlasti vältida ja siin on tähtis roll heal ajakirjanikul.
Kriiskil huvitav point FB-s: treenerid jagunevad kaheks - kes autoritaarsemad ja kontrollivamad ja kes lasevad sportlasel endal valida ja kujuneda. MV kahtlemata esimeste seas. See on aga riskantne strateegia- noore inimese teisi vajadusi (peale spordis tulemuste saavutamise) alla suruda saab ainult lühikest aega ja mida rohkem neid alla suruda, seda suurem on hiljem plahvatus. MV enda jaoks on ka riskid olnud kõrged - treeneri maine ja töötamise litsents - nende kaotamine lõpetab kõik. Anonüümselt treener enda tööd teha ei saa ja seda tulnuks arvesse võtta. Nii et üleliia kaasa ma MV-le ei tunne - talle anti avalik hoiatus juba 2007, eraviisiliselt juba varem, praegune ei olnud välk selgest taevast.

 
At 10:23, Anonymous Anonüümne said...

Meile on välk selgest taevast.

 
At 10:25, Anonymous Anonüümne said...

Nooremad mehed, aidake! Millal roosna viimati inervjuu üllitas? Selliseid kahtlase väärtusega "arvamuslugusid" vorvib ta küll kokku ülepäeviti aga millal ta mõne faktidel põhineva loo on trükki pannud? Mulle isiklikult on jäänud mulje, et roosna on samapalju ajakirjanik, kui Pahvi sitahädast poeg on oma telefoniga fotograaf.

 
At 10:28, Anonymous Anonüümne said...

Oluline küsimus: kas vastab tõele, et MV on toetanud KB peret rahaliselt? Kui jah, siis see võiks mingil määral selgitada vanemate positsiooni.

 
At 10:36, Anonymous Anonüümne said...

Pulleritsu intervjuus oli see põhiprobleem, et keskenduda ei tuleks niivõrd Cali reisile, vaid nendele kolmele õpilasele, kes tunnistasid Mehise vastu. Ja teravikku ei peaks juhtima MV käitumiselt mujale. See EKJLi vahuveini pakkumise lugu ilmutati ju eraldi ja ENNE MV põhiintervjuud. Mõjus infooperatsioonina. Isegi minuni on jõudnud õpilase Liane Pintsaare FB jutu screen shot, kus too ütleb, et kirjutas toetuskirjale alla üksnes seetõttu, et karistus oli liiga ränk. Aga lemmikutega kohatult on MV alati käitunud. Kuidas on võimalik, et Tartu elu läbi ja lõhki tundva PP kätte pole mitte midagi sattunud? Kahju, et MV on KEELDUNUD andma intervjuusid kõigile teistele. On naiivne arvata, et kõik teised kanalid pole teda püüdnud. Ei imestaks, kui järgmise töövõiduna tuleks PP välja KB intervjuuga.

 
At 10:39, Anonymous Anonüümne said...

To 10:25. Roosna viimane faktidel põhinev lugu ilmus eelmisel nädalal Delfis. Korralik ülevaade kergejõustikust. https://sport.delfi.ee/artikkel/120144510/ulevaade-uibo-ja-hausenberg-suures-mangus-mulla-uus-tase-ja-bruusi-keeruline-hooaeg

 
At 10:50, Anonymous Anonüümne said...

Üks oluline märkus. MV ja PP ei saa seda võitlust kuidagi võita, sest sportlastel on MV vastu tagataskus trumpäss, mille lauale löömine põrmustaks MV. See on hullem kui ahistamine ja tooks kaasa kriminaaluurimise. Seega praegu toimub lihtsalt damage limitation ja avaliku arvamusega manipuleerimine, kohtusse see asi ei jõua. Seda teab kindlasti MV, ilmselt ka meie Padre. (Tartlane)

 
At 11:27, Anonymous Anonüümne said...

MV intekast jääb mulje, et tüdruku ema oli sisuliselt sutekas. Perebisnis alaealisega. Käerauad on ikka voodisse aheldamiseks mängude ajal, mitte tänaval kandmiseks. Ja kogu lugu on selles valguses ainult treeneri tiitli ümber. No selge, et selliste omadustega treener vajab avalikkuse tähelepanu keskmesse asetamist, et kõigil lastevanematel oleks teada, et kas neile tüüp meeldib või ei meeldi. Noorte treeneriks selline ei tohiks ametlikult olla. Kuid kui on kiindunud lapsevanemaid keda huvitav MV ilma treeneritiitlita, siis miks mitte. Oluline, et kõik teda teavad ja ta ametlikult ei saaks sellist tööd teha alaealistega.

 
At 11:44, Blogger Priit Pullerits said...

Ärge imestage midagi, 10:36!

 
At 12:00, Anonymous Anonüümne said...

Küll trumpässad veel lauale kõmatavad saate näha.

 
At 12:07, Anonymous Anonüümne said...

Olen kuulnud, et Pullerits on juba keskkriminaalpolitsei pihtide vahele võtnud!

 
At 12:18, Anonymous Anonüümne said...

Räägiks TM-st https://tartu.postimees.ee/7718513/indrek-kelk-arvasin-et-katkestajaid-on-rohkemgi

TM korraldajad on seisukohal, et inimesed hakkavad ise TM sõitma suurest eluaastate arvust. Püha lihtsameelsus. TM sõidetakse läbi ikka üldiste hoiakute tõttu. Poleks Kuuse Lemps omal ajal seda kannatust suureks ja üllaks rääkinud, ei olek ma ilmselt kordagi sellel üritusesarjal osalenud. Võiks ju ka öelda, et Lemps tinistas inimesed ja oh õudu - alaealised ära. Mäletan, et selle tinistamise tõttu osalesin rattaüritusel ja tõmbasin veel 2 inimest endaga kaasa. Meediakajastuse foon oli soosiv ja nii see läks.

Samas jah. TM osalejate arvu languses ei ole süüdi ainult välised tegurid. Lihtsalt inimesed ei ole enam nii kannatlikud, et trotsivad kehva rada. Raja kvaliteet on A ja O. Kelgul tuleb targutamise asemel tegudele hakata ja saanidega sõidu ajal teha kvaliteetne jälg ka tagumistele sõitjatele. Võib ju arvata, et äkki keegi kukub kui ehmatusega saani näeb. Aga ka seekord udjasid saanid rajal nii päri kui vastupäeva kümneid kordi. Ei märganud sellepärast küll miskeid kukkumisi. Kujutagem ette, et kui taga teises pooles sõites on ka mõnus formaadiga suusajälg, siis pole vaja ka kunagi maratoniks nii palju treenida, et esimestesse gruppidesse pääseda. Kui kvaliteet on tagatud enamikule rahvale, siis läbid raja kerge sammuga ka lõpus, kenas jäljes mõnu tundes. See on asi, mida inimesed kogevad. Kui kogemus on rajal jama, siis uueks aastaks kirja ei panda. Ei aita siin küsitlus ega midagi. Vaja on rada korda teha. Tehnika on olemas. See tuleb tööle panna ja kui inimesed saavad positiivse kogemuse ka tagapool, siis hakkab rahva arv üritusel taas kasvama. HEa kogemus levib suust suhu ja mitte ainult massimeedia kaudu. Massimeedia tõstab teema üles aga õige tooni ja annavad ikkagi inimesed kes on selle läbinud oma lugudega huvilistele verbaalselt. Ei ole mõtet mökutada ja halda, et mida riik on jätnud tegemata selle ürituse jaoks. Vaadata tuleb, et mida korraldaja saab selle üritusega teha riigi jaoks. See üritus peab olema samasugune nagu pühapäevased lumeolud. Nii kui paned lumepalli veerema , kasvab see kohe meeletult suureks oma sisemise nakkevõimega. Ürituse nakkevõime arendusse ehk innovatsiooni tuleb Tartu Maratonil tõsiselt panustada. Me ei saa loota, et nö suitsusauna stiilis üritus massidele atraktiivne on. Ajaga tuleb kaasa liikuda. Tuleb luua parimad võimalused. Jah raha kaasamine on kvaliteedi tõstmisel probleem. Jah, kvaliteet on kallis. Samas tänased kahtlejad kuulavad osalejate kannatusi ja nendivad, et õige otsus on mitte osaleda. Vot see on probleem. Osalejad ei pruugi viriseda aga kui probleeme on rajal palju siis ei ole üritus kuidagi atraktiivne. Mida siis teha. Vastukaaluks tuleb palgata terava kirjasõnaga PR meeskond, kes regulaarselt teeb sisuturundusartikleid, et summutada probleemsed teemad ovatsiooniliste hõisetega. PP annab kindlasti spetsiifilist nõu sellele mansale sobiliku hüsitise eest. Eks temagi tahab ju äriklassis muretult Moabi reisida ja ta on tegelikult väga hea südamega ning armastab ka noori värskelt täisealisteks saanud inimesi. Eks see ongi sihtgrupp, keda tuleb tinistada.

 
At 13:15, Anonymous Anonüümne said...

Üks intervjuu palve veel ajakirjanik Pulleritsule. Vahendajate kaudu võiks ühendust pr Viruga. Intervjuu kandev osa võiks käsitleda teemat mis on perekond Viru edu saladuseks pikaajalisele ja harmoonilisele abielule. Mis neid rõõmustab ja kurvastab? Kuidas andestatakse teineteisele?
Pehmeid teemasid ei tasu põlata.

 
At 14:39, Anonymous Anonüümne said...

Kas sa saad aru, et noor tütarlaps ei soovi reeglina avalikult rääkida sellest, et teda on ahistatud? Küll aga on seda tehtud uurimise käigus ja nad ei olnud seal anonüümsed.

 
At 15:36, Anonymous Anonüümne said...

12:18 täitsa õige jutt,ka mina olen tartu maratoni enda plaanidest välja jätnud ja just halva raja pärast.

 
At 16:26, Anonymous Anonüümne said...

10:36: "Kahju, et MV on KEELDUNUD andma intervjuusid kõigile teistele."

Jah, see küll häirib. Ühtlasi näitab kujukalt, miks pidanuks alaliit tegema kohe alguses pressikonverentsi koos Viruga. Kõik ajakirjanikud (sh PP, Roosna, Pahv) saanuks kõrvuti ja võrdselt küsida Virult küsimusi. Praegu oleks ilmselt vähem segadust ja klaarimist, Roosna ja Pahvi arvamuslugusid poleks ehk vaja jne. Huvitav, kas alaliit üldse pakkus seda võimalust MV-le - või kas MV ise otsis koos liiduga ühise teavitamise võimalust.

 
At 16:53, Anonymous Anonüümne said...

Aga arutame nüüd natuke kõva häälega... Mida teeksid sina Viru kaitsetiimi asemel järgmiseks? Üks variant on järgmiseks rünnata... uurijat! Ja selleks kasutada noort neidu, kellel on ilmselt MV vastu tugevad tunded. Ja kes võiks olla MV kaitsetiimi meediapartner? Hm... Kõikidele ajudega inimestele väike vihje - komisjoni otsus ei tuginenud absoluutselt Bruusi ütlustele, kuna temal etteheiteid ei tulnud. Seega selle asemel, et rääkida ohvritega, valib PP hoopis teise tee. Teda ei huvita tõde, ta tahab võita. Mis sest, et üks MV õpilane vajab siiani psühholoogilist tuge. Nii, ja nüüd popcorn ja koola... Priidik, sinu etteaste!

 
At 17:03, Anonymous Anonüümne said...

To 16.26: Kas te ei saa aru, et praegu käib räme võitlus avalikkuse arvamuse nimel ja igasugune koostöö on välistatud?

To 16.53: Priit Pullerits ei ole mingi teie koer, kes teeb nii, nagu teie oma popkorni ja CocaCola tagant talle hüüate. Pigem usun, et PP on otsinud nüüdseks välja mõne ohvri, kes oma loo räägib. See on ju kõige olulisem - mida ütlevad need noored sportlased, kes MV vastu tunnistasid.

 
At 17:48, Anonymous Anonüümne said...

Kus käib Viru teemal kõige kõvem väitlus, mõjutus ja töötlus? Ei käi Delfis. Ei käi Postimehes. Siin blogis käib! Te vaadake vaid, kuidas siia lekitavad infi isegi need, kellele Priit päeva jooksul on helistanud ja keda pitsitanud. See on võitluse tanner siin, mitte peavalumeedia, kus Tserp Pahv Roosna üritavad midagi suunata, aga nii asjatult. Sest siis tuleb Priit ja paneb uue litaka ja kõik jooksevad siia vaatama, mis nüüd, mis nüüd.

 
At 17:57, Anonymous Anonüümne said...

Priit võib panna litaka, võib panna teise ja kolmanda. Võib Mehise puhaks teha ja saada ajakirjanduse preemia. Aga seda tüdrukut, kes psühholoogiliselt endiselt nii läbi on, et ei suutnud Mehise vastu isegi ütlusi anda, see ei aita. Mehis OUT!

 
At 19:34, Anonymous Anonüümne said...

See on õige et siin on kõige kõvem võitlustanner, sest inimesed tahavad teada tõde. Aga seda ei paista kusagilt veel. See on kuidagi sümptomaatiline Eesti spordile , et nii kui miskit aastatepikkuse jamana välja tuleb siis ei ole mune no lihtsalt ei ole , et vaadata rahvale silma ja rääkida nii nagu oli paluda vabandust ja kõik läheksid eluga edasi. Rahvas on ju suuremeelne oma sangarite suhtes. Aga no ei , vaja ikka sõeluda kohtu vahet , et siis saada teada , et oli nangogrammike puudu või üle, oli protseduurilis vigu jne. Erandina meenub
Karel kel olid munad. Ei saa lihtsalt aru kuidas need munad selles suures spordi tegemise tuhinas ära kaotatakse...

 
At 20:39, Anonymous Anonüümne said...

Munad kaovad ära taaste reziimis.Laske sportlasel nädal puhata ja näete alles mune.Mune hoitakse trenni või võistlus ajaks ülejäänd aeg on karneval ja tühja paugutamine ja pole vaja mune välja võtta.

 
At 21:21, Anonymous Anonüümne said...

Vot munadega mees.
Kasahstani murdmaasuusataja Aleksei Poltoranin kavatseb Rootsi meedia teatel naasta MK-sarja.

https://sport.postimees.ee/7719282/meedia-eesti-suusatajatega-koos-dopinguskandaali-sattunud-ass-kavatseb-mk-sarja-naasta

 
At 21:52, Anonymous Anonüümne said...

To 17:03 - ma olen, jah, alati naiivselt lootnud, et sporditipud on kuidagi eriti eetilised ja koostöövõimelised. No et aumeeste mäng, spordimehelikkus, oskus kaotada jne - kõik see, mida lastetrennis õpetatakse. Praegu on muidugi hästi keeruline juhtum (eks ka MV-le, vaimselt) ja ma ise ei tea tippspordimaailmast midagi - aga tõesti kuidagi nukker, kui spordialaliidus ühiskonnale tõe rääkimise nimel koostööd ei tehta.

Kogu asja kese võiks olla eetikal ja aususel, mitte intiimsetel detailidel. Alaliit ja ajakirjandus võinuks asja lahendada kuidagi samamoodi nagu Tiit Ojasoo vägivallajuhtum, kus ohvrit ei avalikustatud.

Leidsin ka Ojasoo ohvri avaliku kirja - väga mõjus lugemine praegu, üks tsitaat: "Olen vägivalla ohver. Avaliku elu tegelase ohvriks olemine ei muuda mind avaliku elu tegelaseks. Arvan ikka veel, et elu on alles ees ja peksmise ohvriks sattumine ei ole see, mis peaks mind avalikkuses kogu elu saatma."

Kogu kiri: https://epl.delfi.ee/artikkel/74820121/tiit-ojasoo-ohver-see-ei-ole-teater-see-juhtus-pariselt-vagivallale-ei-ole-oigustust-arge-siis-otsige-seda

19:34, väga hää kommentaar, mõtlesin ka hiljuti, et tegelt Karel Tammjärv tuli väga lollist olukorrast aumehena välja, ja vbla ka teised suusatajad, kes kiirelt üles tunnistasid. (Kas KT suusatab veel? Või tajus nii tugevat eetilist rikkumist, et enam mitte - noh, seegi vääriks inimlikus mõttes tunnustust tegelikult.)

Mingis mõttes võiks jah teema päris rahule jätta, aga inimlikult on praegu mõlemast osapoolest kahju ja laste/noorte õpetamise eetika huvitab (suvaka lapsevanemana), sestap jauran ja käin siin lugemas. Kipun mõtlema, et mis iganes MV tegi või ei teinud - ta on mingi asjaga oma treeningmeetodis lihtsalt nö üle püüdnud, vast siiski heas usus. Karm maailm ikka tundub see tippsport.

 
At 21:56, Anonymous Kägu, kehakultuurlane said...

Millegipärast lähevad enamusele inimestele viimasel ajal rohkem korda asjad ,mis nagu ei peaks olema nende asjad. Kõik üli hoolivad onud ja tädid on muutnud noore andeka sportlase ja Eesti ühe parima treeneri elu põrguks, sest neile tundub midagi nii ja midagi naa. Neile ei lähe faktid korda. a) Treener on üks parimaid ja edukamaid eestis. b) Karmen Bruusi areng ja tulemused liiguvad jõudsalt ülesmäge. c) tüdruku vanemad on rahul. d) Tüdruk on rahul. Selleks, et küpsetada midagi suurt ,ongi vaja pühendust ja head klappi, seda nii treeneri, kui treenitava poolt. Need kaagutavad pasapeetrid lugegu näiteks Usain Bolti eluloo raamatut(Välgust Kiirem) Boltil vedas tõeliselt, et ta sai kontakti Fitz Coleman iga. Just see mees oskas temast vormida sajandi spordi suurkuju. Nende suhted olid midagi palju enamat, kui lihtsalt treeneri ja sportlase suhe. Väga Eesti moodi on hästi toimivad süsteeme lõhkuda, sest kellegi meelest ei mahu need raamidesse. Võibolla sellepärast meil ongi nii vähe edukaid maailmaklassi sportlasi, sest meie treenerid treenivad lapsi keskpärasteks statistideks ja muretsevad ainult poliitkorrektsuse pärast?

 
At 22:21, Anonymous Anonüümne said...

Kägu on valgete jõududega liitunud? Kas põrgus on märke jäätumisest? Kuhu edasi?

 
At 22:34, Anonymous Anonüümne said...

Hr, Kägu - Kas käimasoleva skandaali kontekstis - treeneri eetika on poliitkorektsus või on see midagi enamat?

 
At 22:43, Anonymous Anonüümne said...

Venemaalgi on treenereid kes edukaid õpilasi kasvatavad siiski ebainimlike meetodite eest lahti lastud.

 
At 23:59, Anonymous Kägu said...

To 22.34. Moraali jüngrid räägivad üht asjaosalised teist juttu. Igasugused piirid me seame endale ise. Väljastpoolt vaadates võib olla asi ebaeetiline, seest vaadates eetiline. Minu meelest oli asi enne kui meedia peale kaebajate ja anonüümikute fantaasiaid levitama hakkas korras ja hästi

 
At 04:01, Anonymous Anonüümne said...

Õudne

 
At 08:45, Anonymous Anonüümne said...

Kuule, Kägu, sa kas ei tea mitte midagi või olid lihtsalt idioot. Olukorras, kus treeneri õpilased vajad veel aastaid ja aastaid hiljem spetsialistide abi, räägid sa midagi poliitkorrektsusest??? Ma loodan, et me ei kohtu kunagi päris elus, sest ma ei saa lubada, et suudan ennast kontrollida. Või tegelikult teistpidi: äkki sa just avaldab oma identiteedi nagu mina ja äkki saame kokku. Näitan sulle materjale ja äkki saad targemaks.

 
At 09:10, Anonymous Anonüümne said...

Lõpuks ometi on Kägu oma veidrast irreaalsusest jälle maa peale tagasi tulnud ja väga asjalikud mõtted kirja pannud.

 
At 10:41, Blogger Priit Pullerits said...

Tere ja head vabariigi aastapäeva kõigile!

Sel puhul teile selline intervjuu tuju tõstmiseks:

https://sport.postimees.ee/7719382/bruusi-ema-soovisin-et-mehis-hoiaks-karmenil-korralikult-silma-peal#_ga=2.226952474.620625931.1676872494-1730916258.1668707597

 
At 10:47, Anonymous Anonüümne said...

21:52, ojasoo ohver on ju teada

 
At 10:53, Anonymous Anonüümne said...

Väga huvitav intervjuu. Võib olla, et KB ei teagi, kui rängad süüdistused on esitatud A,B ja C, sest EKJL otsust ta lugenud pole?! Uskumatu!! MV-ga käib suhtlus edasi, seega ka mõjutustegevus. Introvertsusega püütakse palju põhjendada. Korralik mull on tüdrukule loodud.
Pullerits teisi MV ohvreid intervjuus KB ei käsitlenud, miks?

 
At 10:59, Blogger Priit Pullerits said...

Aga keskne on muidugi intervjuu Bruusi endaga:

https://sport.postimees.ee/7719376/intervjuu-karmen-bruus-uurija-raakis-minuga-nii-nagu-oleksin-vaike-loll-laps

Tahan vaid hoiatada, et keegi ei hakkaks ajama lolli juttu, et nüüd ei anna ajakirjanik noorele sportlasele rahu ja tirib ta konflikti.
Saatsin vahendajate kaudu Bruusile sõna, nagu ka tema emale, et kui nad soovivad minuga rääkida ja mu küsimustele vastata, siis olen valmis neid usutlema. Mõlemad soovisid. Rõhutan: see oli nende valmisolek ja soov rääkida. Mis on arusaadav, kui oled sellise rünnaku alla sattunud.

 
At 11:01, Blogger Priit Pullerits said...

Ei, ei käsitlenud teisi, 10:53. Öelge, miks peaksin ma Bruusilt, kes on 18, küsima väidetavate juhtumite kohta, mis toimusid siis, kui ta oli äsja sündinud või vaevalt kooli läinud. Lolliks olete läinud või, 10:53?!!

 
At 11:07, Anonymous Anonüümne said...

Uskumatu, 11:01! KB hinnang on oma treenerile, et kõik on parimas korras, ometi sai MV keelu. Küsimus A,B ja see kohta KB intervjuus oleks võinud mullis olevale tüdrukule otsuse tagamaid selgitada.

 
At 11:41, Anonymous Anonüümne said...

Suurepärane intekas, et kuidas kangelanna seda endale manifesteerib. Las ta olla. Meie asi on tagada, et treeneri meetodid ei kordu. Kui inimene väidab intekas, et on intro ja erilisem kui ülejäänud kes ilmselt siis on hoopis ekstraverdid, siis ilmselt ei ole tema maailmavaade tasakaalustatud vaid on tugevalt treeneri infomulli poole kallutatud. Meie asi ei ole teda ümber veenda. Peaasi, et üejäänud lapsevanematel on hingerahu, et pervod võetakse aegajalt tangide vahele.

 
At 11:51, Anonymous Anonüümne said...

Ootame põnevusega, millal ilmub KB "Ego". See võiks kirja saada dekaadi pärast kui hormoonid on rahunenud.

 
At 12:12, Anonymous Anonüümne said...

Värske info on, et komisjon sai eile veel ühe avalduse MV vastu. Tundub, et need viimased artiklid toovad välja need, kes esialgu otsustasid vaikida. Ilmselgelt naistel, ohvritel ei ole kerge sellest rääkida. Kardan, et PP kaevab MV auku lihtsalt sügavamaks. PP on oma intervjuudes läbi lasknud igasugused loogikavead. Jutt, et kõrgushüppaja peab öösiti sööma.... Okei... Siis see Pariisis käik. Tulnuks küsida, et restorani makse kohta peaks ju saama ka väljavõtte teha. Võib-olla käidi Pariisis hoopis kuskil motellis. Siis jutt, et Cali on üliohtlik - ei vasta tõele. Cali on keskmiselt ohtlik, umbes sama ohtlik nagu Istanbul, kus nüüd toimub EM (https://www.travelsafe-abroad.com/cities/). Priit ei küsinud ka emalt, kas MV on neid rahaliselt toetanud. Jäi ka arusaamatuks, et kui MV jäi Calis arvutist ilma ja kasutas Bruusi arvutit, siis miks nad pidid samal ajal külg külje kõrval istuma. Ühesõnaga Priit lasi endale täielikku umbluud ajada. Kusjuures Bruusilt ta ei küsinudki, kas tal on treeneriga suhe. Kusjuures just nii tuleb küsida, mitte kas treener on teda ahistanud, sest armunud tüdruk loomulikult ei leia, et teda oleks ahistatud.

 
At 12:20, Anonymous Anonüümne said...

Cali on ohtlik kui üksi turistina kuskil seikled. Mitmete maade võistkonnad traalisid seltsis hotellis ja staadionil. Ehk käisid kuskil kohvikus aga ikka seltsikesi. Sellisel juhul pole midagi ohtlikku. Kui Karmenile kohalikud kavalerid külge löönud oleks teda aidanud läti ja saksa treenerid, nö kergejõustiku ühtehoidev kogukond.

 
At 12:46, Anonymous Anonüümne said...

Kas Priit on lõplikult lolliks läinud? Ajakirjanikuna küsib ta, et Bruusi "süüdistati" selles, et.... Kas see on mingi nali vä? Süüdistati Mehis Viru ikka! Eks see plika saab kõigest ise ka aru, kuna ta pole esimene ja ilmselt ka mitte viimane.

 
At 13:04, Anonymous Anonüümne said...

Meh kah ei saanud aru. Sotsmeedias oli nagu Bruusi oleks süüdistatud ja pange kaela saanud. Ei olnud sellist. Keegi ei teinud Bruusile liiga. Ka tema nime poleks saanud jätta a b c ks, Viru ainus õpilane kolumbias ja pariisis oli KB.

 
At 14:11, Anonymous Anonüümne said...

Toetame Pulleritsu. Tema teab rohkem kui meie.

 
At 14:33, Anonymous Anonüümne said...

12.12 paistab olema üks kummaline tegelane, kes kogu aeg oma igapäevatoimetusi tehes mõtleb kogu aeg eelkõige sellele, kuidas ta saaks hiljem teistele (ei tea, kellele) tõestada, et ta tegi kõike just nii, nagu ta teistele tahab lasta paista, otsides/leiutades selleks pidevalt kõikvõimalikke tõendeid.
Natuke haiglane mõtlemine, või kuidas?

 
At 15:45, Anonymous Anonüümne said...

Kus hetkel klikipingereas Padre kergejõustikuskandaali intervjuud ja lood paiknevad? Mis nendest on kõige popim?

 
At 15:59, Anonymous Anonüümne said...

Padre intervjuud on alati eliit klassis.

 
At 16:31, Anonymous Anonüümne said...

KB on tore ja soovin talle edu. See, et talle MV meetodid sobivad, ei tõesta mitte midagi teiste juhtumite kohta.

 
At 19:00, Anonymous Anonüümne said...

Eino peale Priidu vägevaid ja paljastavaid intervjuusid on minu jaoks küll asi selge - MV pole mitte kunagi kedagi ahistanud ja on puhas kui prillikivi. Selle teema võib nüüd küll lukku panna ja eluga edasi minna. Kõik on ju kenasti mustvalgel kirjas. Super!

 
At 19:07, Anonymous Anonüümne said...

To 23.38. On sõna sõna vastu olukord. Tegelikult kolm sõna ühe sõna vastu. Ja PP leiab, et ühtegi fakti pole, naiste jutt pole fakt. Küll aga MV jutt. On loogiline?

Fakt on see, mida Viru ütles advokaadi vahendusel – see, et niisuguste süüdistuste puhul võetakse advokaat, on täiesti tavaline, sest asi ongi juriidiliseks aetud, ja seda juba mullu sügisest: «Ma ei ole kunagi olnud ühegi õpilasega ebasobivates suhetes või neid füüsiliselt väärkohelnud.»

Fakt on see, mida ütles eile Bruus: «Süüdistused minu treeneri vastu on olnud mulle arusaamatud, kuna minu treenerid Kersti ja Mehis Viru on minu suhtes alati olnud lugupidavad ja toetavad ning hoolitsenud minu heaolu eest nii treeningutel kui ka võistlustel.»

 
At 19:10, Anonymous Anonüümne said...

Poleks iialgi uskund et suusa mm – i on võimalik paroodiaks muuta. Aga see on siiski juhtunud. Eilse sprindi starti oli osa kodanikke vist relvaähvardusel konvoeeritud, suuski nad küll näinud polnud, püstiseismisega ja hoidkujumal koguni mäestlaskumisega demonstreeriti tõelisi suusakomöödia tippesitusi.
Täna lubas seis paremat sest 30 km on ka tõsisemale tegijale paras pähkel. Eksisin. Starti oli meelitatud kogunisti 66 surmapõlgurit. Neist 5 lõppu ei jõudnud ja 16 said ringiga. Ring oli muide 3,7 km. Sellel ajal kui võitjad lõbusalt üksteisele õlal patsutasid pidi viies mees ehk esimene mittesuusataja äärepealt otsad andma.
Aga loodame et paremad palad on veel nägemata 

 
At 21:38, Blogger Priit Pullerits said...

15:45, siin mu lugude pingerida veebiloetavuse järgi:

1. Mehis Viru intervjuu - x
2. EKJL ahvatles Karmen Bruusi alkoholi tarbima - x-6000
3. Karmen Bruusi intervjuu - x-34 000
4. EADSE uurija vastuväited Bruusile - x-64 000
5. Bruusi ema intervjuu - x-76 000

Leia x!

 
At 21:57, Anonymous Anonüümne said...

Suurepärane tulemus MV intervjuul ja alkoahvatlusel, värskemad lood lasevad aimata, et tipud läksid üle 100 tuhhi? Õnnitlen!

 
At 22:37, Anonymous Anonüümne said...

Palju õnne võhmameestele ja Padrele kah!

 
At 22:58, Anonymous Anonüümne said...

Kurat, mul pole mingit isu oma ex üles leida! Olen oma eluga juba edasi läinud. Kuid sellegipoolest on tema ranking PP-l suht õigesti tabatud.. miraakel!

 
At 23:01, Anonymous Anonüümne said...

Mina oma elatunud naisterahva peaga mõtlen, et kas ajakirjanikul ei ole mõistlik Karmen rahule jätta? Sest need lood ju noorele sportlasele kokkuvõttes mingit kasu ei too, eetikakomisjon on otsuse teinud, EKJLi juhatus selle kinnitanud ja ega seda Postimehes ilmunud intervjuude pärast muutma hakata. Oli ju varemgi teada, et Viru süüdistusi eitab ja noorsportlane ja tolle vanemad teda toetavad. Aga otsuse tegemisel võeti aluseks teiste sportlaste tunnistused, keda treener oli ahistanud. Et mis kasu see vahtulöömine nüüd Karmenile toob? Ajakirjanik siin uhkeldab klikkidega, tema väljaanne on kindlasti rahul. Aga just sportlane? Kahju, et teda siin ära kasutatakse.

Elvalane, ML

 
At 10:08, Anonymous Anonüümne said...

Teema on kuum. Jääme lootma, et blogi peremees jätkab võitlust Viru ees. Muidu on varsti nii, et iga treener, kes on õpilasega flirtinud või natuke natuke peput katsunud, viiakse raudus kätega minema. 17aastasel üldjuhul ikka mõistus peas ja suu kah. Hoian Priidule pöialt ja ootan põnevusega, mis on ta järgmised käigud.

 
At 10:42, Blogger Priit Pullerits said...

Mind on rünnatud, miks olen usutlenud nüüd ka Bruusi. Vastan:

Eestis on kümneid ja kümneid spordiajakirjanikke, aga kellelgi ei tulnud isegi pärast nädal aega kestnud Eesti kergejõustiku viimase aja suurimat skandaali pähe, et peaks usutlema ka Karmen Bruusi, keda puudutavad etteheited ja süüdistused hõlmavad kergejõustikuliidu otsuses lõviosa, tervelt kaheksa punkti ehk poolteist lehekülge, versus kaks lõiku ehk vähem kui üks kolmandik lehekülge, mis on pühendatud kolmele anonüümsele sportlasele. Kuidas on see võimalik, et keegi ei asunud kõrgushüppajat küsitlema, et uurida etteheidete ja süüdistuste sisu ja tagamaid? Nii pidin seda ise tegema, kuigi ma ei ole spordiajakirjanik.

 
At 11:20, Anonymous Anonüümne said...

Kas need kaheksa punkti seal on SÜÜDISTUSED Bruusi vastu?

 
At 11:35, Anonymous Anonüümne said...

KB-l puuduvad etteheited oma treenerile. KB ei pea treeneril käest kinni hoidmist, jõllitamist, mesijutuajamist mingiks hälbeks. KB intervjuul on aga roll MV rehabiliteerimiskampaanias. See MV-d süüdistustest puhtaks aga ei pese, punnita palju tahes. Protsess saab konkreetsema edasikäigu, kui MV oma kaitsetaustajõududega protsessib EKJL otsuse. Esiteks, kus seda tehakse, kas mingi spordiarbitraaž või kohus? Kui kohus, siis mida täpsemalt vaidlustatakse? Korduvat vahekorda õpilasega? Nilbeid vihjeid vms? Või kõiki süüdistusi, mis kirjeldatud 500 lehel. Kohus avab uurimismaterjalid.

Loodetavast mõjus introvertsele tublile kõrgushüppajale eilne vabariigi sünnipäevapidu Estonias meeldiva vaheldusena. Olen Pahvi ja Co-ga nõus, keskkonnavahetus tuleks kasuks spordis. Tartus Virudest vabanemine ja Tallinnas uute treeningvõimaluste kasutamine: uued treenerid, uued treeningbaasid, uus kool jne. Pigem varem kui hiljem. Liimaski, Leibaku jt kogemusest teame, mis tähendab "hiljem". Hea, et KB puhul sekkuti suhteliselt vara. MV sai treener olla aastajagu. Kui suur osa skandaalis on pr Virul?

 
At 11:49, Anonymous Anonüümne said...

Võibolla ongi nii et pr.V ei kannata enam hr rammimist välja ja siis käibki selline sportlik smuugeldamine, natuke eesti Epsteini moodi keiss

 
At 11:53, Anonymous Anonüümne said...

Küsimuse püstitamistest end rünnatavaks tembeldada tundub pisut näeruväärne, põhjendus veelgi teemast kaugenev: EKJL süüdistused on ikka treeneri suunalised, mitte kuidagi sportlase poole kaldu, mis tähendus on intervjuul, kui oma seisukohad on ju niigi avalikustatud ning edasise otsustab juba süüdistatava kaitse tegevus.

 
At 13:31, Anonymous Anonüümne said...

Võime mureta olla Padrel on veel mitu trumpässa varrukas.

 
At 13:35, Anonymous Anonüümne said...

Peavad olema kõvad kaardid, ega muidu selliselt dzotile ei viskuks.

 
At 13:57, Anonymous Anonüümne said...

Kas intervjuude vahendaja on MV advokaadibüroo?

 
At 14:10, Anonymous Anonüümne said...

Ja jõudsimegi lõpuks asja tuumani: "Tartus Virudest vabanemine ja Tallinnas uute treeningvõimaluste kasutamine: uued treenerid, uued treeningbaasid, uus kool jne."

 
At 14:29, Anonymous Anonüümne said...

Jah, 14.10, lõpuks on vastaspool kaardid avanud.
Mu meelest võiks Bruus ja Viru minna nt Leetu treenima, seal ei sega neid mingi Eesti keeld. Ja medalid ka Leedule tuua. Vaat see oleks ninanips!

 
At 14:59, Anonymous Anonüümne said...

Kui lätlased ei salli Viru-suguseid, siis ega leedukad palju teistsugused ole. Ikka kodumaal sissetöötatud keskkonnas saab sellist eluviis harrastada. Tartu on väga sobiv.

 
At 15:07, Anonymous Anonüümne said...

KB pole muideks kordagi valetanud. Ta on öelnud, et MV pole teda ahistanud ega ebasobivalt käitunud. Kui inimesed on vastastikkusel nõusolekul suhtes, siis polegi ju mingit ahistamist. Suhte kohta PP intervjuus "miskipärast" ei küsinud. Mulle tundub, sõbrad, et me näeme praegu Eesti ajakirjanduse grand old mani PP hävimist žurnalistina.

 
At 15:11, Anonymous Anonüümne said...

Mina olen ekrekas mulle jääb mulje et MV etendas Karmenile esimest peikat ja noh sealt see see. ..... edu tuleb

 
At 15:11, Anonymous Anonüümne said...

Oo, Eesti Meediamaastiku Viimane Rüütel on teinud näitsikust isegi värsked pildid koos Red Bulli logoga. See on tase. Mitte nagu need nutvad rotid, kes mitte millegagi hakkama ei saa. Priit on meie eeskuju, Isa ja Viimane Lootus.

 
At 15:16, Anonymous Anonüümne said...

To 15.07. Mida sa virised Padre kallal? Ei küsinud, ei küsinuud... Ju unustas!

 
At 15:19, Anonymous Anonüümne said...

Ekrekas kobi koju see siin on eliit rahva bloog.

 
At 15:20, Anonymous Anonüümne said...

Siin oli enne mingi vihje, et on tulnud uusi avaldusi MV vastu. Kas Priit on jõudnud neid uurida või seda infot peab otsima Delfist ja/või Õhtulehest? ERR muidugi on jälle põõsas, nemad tõsiste teemadega ei tegele, olulisem on kossu euroliiga tulemusi ette vuristada ja laskesuusatajate vormiharja portreteerida.

 
At 15:46, Anonymous Anonüümne said...

Nii joh, ERR loeme manchesteri ja partseloona miljunääride edusammudest.

 
At 15:52, Anonymous Anonüümne said...

Kriisk pani korralikult kaitset kuna hüppajatel on plahvatuslikku jõudu vaja siis treener peab kätt dünamo allikal hoidma. Ei kuna

 
At 16:00, Anonymous Anonüümne said...

Priit Pullerits:
"Eestis on kümneid ja kümneid spordiajakirjanikke, aga kellelgi ei tulnud isegi pärast nädal aega kestnud Eesti kergejõustiku viimase aja suurimat skandaali pähe, et peaks usutlema ka Karmen Bruusi, keda puudutavad etteheited ja süüdistused hõlmavad kergejõustikuliidu otsuses lõviosa, tervelt kaheksa punkti ehk poolteist lehekülge, versus kaks lõiku ehk vähem kui üks kolmandik lehekülge, mis on pühendatud kolmele anonüümsele sportlasele. Kuidas on see võimalik, et keegi ei asunud kõrgushüppajat küsitlema, et uurida etteheidete ja süüdistuste sisu ja tagamaid? Nii pidin seda ise tegema, kuigi ma ei ole spordiajakirjanik."

Vast ikka tuli teistele ka see pähe, aga kuna Karmen Bruusil ei ole süüdistusi MV-le, siis ei ole mõtet tema elu enam rohkem pea peale pöörata? Äkki noor inimene tahab nüüd tegeleda oma eluga, kooliga, spordiga, mitte treeneri kaitsmisega?

 
At 17:52, Anonymous Anonüümne said...

Tahaks juhtida tähelepanu sellele, et presidendiproua surus tänavalt Avandi kätt telekaamerate ees Estonia laval. Pannes nüüd kaalukausile Eesti Epsteini ja kuulsa narkari juhtumi, siis vähemalt narkar on eeskujuks seatud, kas sa.a toimub ka meie Epsteiniga?

 
At 17:59, Anonymous Anonüümne said...

Üks on oma eksimusi tunnistanud ja kahetsenud, teine on süüdistusi tõrjunud ja mängib ausat edasi.

 
At 18:20, Anonymous Anonüümne said...

Kes on eksimusi tunnistanud?

 
At 18:27, Anonymous Anonüümne said...

Rohkem andke rohkem inffi.

 
At 18:55, Anonymous Anonüümne said...

Ohhoo! Midagi on toimumas... Isegi raskekahurväelane Lauri Vahtre on oma blogipostitust täiendanud, et asi võis olla arvatust tõsisem ja sel juhul loomulikult seda jama ei tolereeri. Padrel on vist viimane aeg leeri vahetada...

 
At 19:00, Anonymous Anonüümne said...

Vahtre on poisike Padrega võrreldes.

 
At 19:25, Anonymous Anonüümne said...

Kas Vahtrel on rohkem infi kui Pulleritsul? Ei usu eales.

 
At 19:26, Anonymous Anonüümne said...

Leeri vahetamine on näotum, kui vales leeris lõpuni laskmine.

 
At 21:23, Anonymous Anonüümne said...

15:07: Suhte kohta PP intervjuus "miskipärast" ei küsinud.

Küsis küll! Lasi seletada, mis rolli Viru tema elus mängib. Tuleb küsida viisakalt, sest küsides, kas teil on suhe, saab muidugi eitava vastuse. Igaühelt saaks. Aga Padre on lähenenud asjale palju kavalamalt. Vaadake, nürimeelikud, kuidas tuleb infi püüda:

Mille poolest on Mehis Viru teile kui sportlasele oluline?
Kui tähtis roll on Mehis Virul toitumise ja turvatunde tagamises, mida ta on toonud oma hoolitsuse põhjenduseks?
Miks te Calis, kus oli veel kaheksa Eesti sportlast, teiste noortega väljas ei käinud?
Seal [otsuses] jäetakse väga halb mulje Karmen Bruusi läbisaamisest treeneriga.
Milline on praegu läbisaamine Mehis Viruga?
Kui Mehis Viru teid edasi treenida ei saa, siis kui suur tagasilöök see on?

Nii metodilist, kuid pieteeditundega piiramist suudab ainult Eesti ajakirjanduse grand old man, igasugused teised nagu roosna tserp pahv jne seda ei oska, neil puudub empaatiavõime.

 
At 21:30, Anonymous Anonüümne said...

Piraka empaatiavõimega grand old man uhkustab ülal klikkide arvuga, mis talle sest skandaalist näppude vahele on jäänud.

 
At 21:33, Anonymous Anonüümne said...

Grand old man on üle kõige tema selle asja lahendab.

 
At 22:18, Anonymous Anonüümne said...

to 15.07. Olen täiesti nõus - kõik teised on oravapabulad Suure Priiduga võrreldes. Mingeid pahve ja roosnaid ei tasu temaga samas lauses mainidagi! Nad ei küüni talle põlvinigi mitte! Ja väga peenetundeliselt ja metoodiliselt küsitles, olen absoluutselt nõus. Pulleritsul on klassi! Aga... teada ei saanud me ju sittagi :))) Kui kogu teema keerleb selle ümber, siis äkki siiski kuidagi hästi viisakalt võinuks küsida, kas noh... tonksu ka tehasse (PP sõnastab selle siin vast hiljem peenemalt, annab nö meistriklassi). Vahtre on jah täiendanud ja teinud mingi märkuse, et hakkab leeri vahetama.

 
At 22:46, Anonymous Anonüümne said...

Paraku läheb nende intervjuudega fookus ikka väga paigast, MV-lt ei võetud treenerina töötamise õigust tema käitumise ja suhestumise tõttu KB-ga, vaid algatati uurimine, kust selgus, et kolm endist treenitavat andsid MV kohta tunnistused, mis osutusid piisavaks tõendusmaterjaliks EKJL jaoks, et selline otsus teha. Ja tehti selleks, et KB-i kaitsta, mitte mustata, ammugi veel alavääristada. Kõik need intekad klopivad ju ainult vahtu juurde, ei muud.

 
At 00:43, Anonymous Anonüümne said...

To 22.46. Nojah, aga klikid ju tulevad

 
At 09:31, Anonymous Anonüümne said...

Just jah, juhtumi olemus (MV pikaajaline ahistav käitumine, mitte KB arvamus temast) on segaseks aetud, KB elu ja sportlaskarjäär on pea peale pööratud, kuid kõige olulisem - klikid on koju toodud! Ses mõttes tuleb Pulleritsule au anda- tema töö on hästi tehtud!

 
At 09:42, Anonymous Anonüümne said...

Järgmiseks ootan PP intervjuud Kersti Viruga. Taas võiksid käiku minna tema hiilgavalt välja mõeldud küsimused:

Mille poolest on Mehis Viru teile kui naisele oluline?
Kui tähtis roll on Mehis Virul toitumise ja turvatunde tagamises?
Milline on praegu läbisaamine Mehis Viruga?
Kas Istanbuli EM-ile võtate käerauad ka kaasa?

 
At 09:48, Anonymous Anonüümne said...

Aastakümneid üks treener ahistas oma õpilasi. Siis ühel välisreisil kergejõustikuliidu moraalne majakas Nazarov koos oma lätlasest ametikaaslasega otsustasid (olles eelnevalt tervelt viis minutit vaadanud, kuidas ahistav treener viis minutit vaatas oma treenitavat), et nu nahhui, aitab!

 
At 10:32, Anonymous Anonüümne said...

Just, 09:48, MVd teenindavale ajakirjanikule sellest veel üks pieteetlik küsimus:
Miks just nüüd sai konkurentidel mõõt täis, kui kõik see aeg oli MV eripära treenerina teada?

 
At 11:20, Anonymous Anonüümne said...

Klikid on kaasnähe, mis tõendavad, et teema pakub rahvale huvi. Kõik PP materjalid on seni olnud sisulised ja põhjalikud, mitte tühja koha pealt mulli ega klikimagnetite tekitamine. Peab ütlema, et PP on suutnud teemat palju rohkem avada kui kõik teised ajakirjanikud kokku, kes on jooksnud alaliidu propamasinavärgi ja hr A. Kaju PR-töö söötmisvooliku otsas.

 
At 13:12, Anonymous Anonüümne said...

Pp kirjutistes kumab heledalt Stockholmi sündroom. Loomulikult ta saab aru kui õpetajal tekib õpilasega suhe, milles pole midagi taunimisväärset. Tema meelest selline ongi elu ja kes seda takistavad on pervod. Reaalsus on see, et õpetajad kiinduvad õpilastesse ja peavad saavutust enda omandiks ning lähevad arust ära kui jäävad sellest ilma. Selle armukadeduse eest tuleb alati kaitsta kõiki õpilasi.

 
At 13:14, Anonymous Anonüümne said...

Eelmisele... Kas nende eepiliste valede levitamine ja 17aastase sportlase kaanetüdrukuks tegemine on siis kellegi teema avamine? Priit pole ju ühtegi liigutust teinud, et midagi rääkida sellest, millega Viru tegeles 2005-2022. Räägib ainult sellest, et a) alaliit joodab sportlasi purju b) uurija peksab tunnistusi välja c) Väät võtku parem heaga tunnistus tagasi d) Kohtuasi on Virul juba ette võidetud e) Virul on 7. kategooria ja 125 teadustööd. Esimeses blogipostituses kirjutas Priit, et tähtis on mõlemat osapoolt hoolikalt kuulata, mitte võtta lihtsalt vastulause. Täna on ju Priit kuulanud vaid ühte juttu ja levitanud valesid. Ei imestaks, kui järgmiseks võtaks ta ette selle Viru toetanud sportlaste nimekirja, helistaks nad läbi ja kirjutaks kokku nunnu loo, kui heasüdamlik treeneripaar on Virud.

 
At 13:28, Anonymous Anonüümne said...

Virut toetanud sportlastele võib helistada igaüks. Aga katsu Sa mõnele ta müütilisele "ohvrile" kõne võtta!

 
At 13:31, Anonymous Anonüümne said...

Miks müütilisele? Nimed on ju ajakirjanduseski läbi käinud. Räägi mõne Tartu inimesega ja kõik kohe teada. Mingit saladust siin ei ole.

 
At 13:39, Anonymous Anonüümne said...

Tartu inimesed on ringkaitses? Tartu au peab kaitsma.

 
At 14:10, Anonymous Anonüümne said...

Me oleme Viru skandaali veeretanud poolteist nädalat. Kuulanud Viru ja Bruusi. Aga mida või keda me ei ole kuulanud, on A, B ja C. Me isegi ei tea, kes nad on. Selle kohta ei ole ühtegi vihjet ega viidet.

Ja see tekitab väga suure küsimuse. Kas A, B ja C taga üldse kedagi on? Või on nad uurija kokkupandud linnalegendide ja roosna-tserbi külajuttude kokkuvõte? Mis siis, kui uurijal ka ei ole konkreetseid tõendeid? Et on kaude uuritud levitatud kuuldusi ja siis nende põhjal raport koostatud? Pole ju usutav, et siiamaani ei ole mingitki vettpidavat tõendit lekkinud, et C, B ja A on ka päriselt olemas.

 
At 14:58, Anonymous Anonüümne said...

14:10 oi oi oi oi. Pullerits teab kes need a b c, neid ei saa enne õiget aega välja tuua. Pinget peab hoidma see on meedia a ja o juba esimesel kursusel õpetatakse

 
At 15:13, Anonymous Anonüümne said...

Pullerits on informeeritud mees isegi Ansip käib tema käest stuffi küsimas. Ta teab kes on d e f g

 
At 15:30, Anonymous Anonüümne said...

14.10. Kas olete kutseline humorist või lihtsalt diletant? Isegi spordikauge Vilja Kiisler (!) teadis, kes on mis tähe taga ja mainis oma saates ära. Praegu on pigem küsimus, kes on uued tunnistajad D ja E.

 
At 15:35, Anonymous Anonüümne said...

Vaata kui ilusti tuli Padre intervjuude ja artiklite mõju (seni 5 klikimagnetit) 14:10ga välja - A, B ja C polegi olemas, neist ju ei kirjutata.

 
At 15:36, Anonymous Anonüümne said...

Kui kõik niigi teavad, siis miks meie eest seda infot jätkuvalt varjatakse? Kas Suusablogi rahvas on mingi teise sordi inimesed?

 
At 15:56, Anonymous Anonüümne said...

Suusablogi rahvas on esimese sordi rahvas aga vahest hammustavad peremehe kätt.

 
At 16:09, Anonymous Anonüümne said...

Mehed, varsti on 200 kommi käes. Kas see võib olla blogi artikli rekord? Näed, mis tähendab elu parim sõit Tartu maratonil. Nii jätkata lp Laidvee!

 
At 16:14, Anonymous Anonüümne said...

Laidvee on kunn.

 
At 17:09, Anonymous Anonüümne said...

Laidvee on kunni adjutant.

 
At 18:17, Anonymous Anonüümne said...

No Roosna kommentaaris käis läbi palju nimesid, kes on Viru juurest lahkunud ja/või kelle areng on olnud alguses võimas ja siis jäänud toppama. Ju need A, B ja C on ka seal. Ja kas see on oluline, et iga tähe juures oleks vastav nimi? Mainitud sportlastest kirjutas Viru toetuskirjale alla vist ainult LP.

https://sport.delfi.ee/artikkel/120147418/kommentaar-palun-arge-tehke-mehis-virust-martrit-ja-lopetage-valetamine

 
At 19:25, Anonymous Anonüümne said...

13:14: "Kas nende eepiliste valede levitamine ja 17aastase sportlase kaanetüdrukuks tegemine on siis kellegi teema avamine? Priit pole ju ühtegi liigutust teinud, et midagi rääkida sellest, millega Viru tegeles 2005-2022."

Võib-olla jõuab veel? Võib oletada, et need lood on ülikeerulised, nädalaga küllap sellist 2005-2022 lugu ei tee. Kohe üldse ei usu, et PP teema nüüd kõrvale jätab või nö ebameeldivaid vaatenurki väldib. Eks ka sportlased tajuvad seda. Väga loogiline järjestus on olnud nendel intervjuudel. Postimees ilmub ju edasi, eks näis, kas teema areneb veel kuhugi.

KB intervjueerimine tundus praeguseks tegelikult kah juba paratamatu, arvestades, et ta nimi oli niikuinii teada (minu silmis siiski alaliidu "ämber"). Intervjuu ilmselt vähendas KB seljataga tehtavaid inetuid spekulatsioone, st oli KB-le ehk s-ttadest variantidest parim. Kuigi, noh, selliseid meediasuhtluse-ristseid (teema mõttes) ei tahaks küll ühelegi 18aastasele inimesele...

Mu meelest on PP lihtsalt teinud oma tööd, seejuures viisakalt. Kujutagem ette, kui teistsugune oleks praegu avalikkuse arusaam kogu teemast (eelkõige alaliidu käikudest) ilma nende PP intervjuudeta!

Lugude loetavuse numbrid oleks PP jah vast võinud siin välja hõikamata jätta. Aga lugusid kandis siiski sisu, need ei olnud ju mingid valmis visatud klikimagnetid.

 
At 20:10, Anonymous Anonüümne said...

"Mu meelest on PP lihtsalt teinud oma tööd, seejuures viisakalt. Kujutagem ette, kui teistsugune oleks praegu avalikkuse arusaam kogu teemast (eelkõige alaliidu käikudest) ilma nende PP intervjuudeta!"

Alaliit ja otsuse protokoll näitavad sama, mida PP kangelaslikult tõestab: KB-l pole etteheiteid MV-le.
Lugude klikid on ainus töövõit - selliselt skandaali oma tuluks pöörata oskab vaid meister!

 
At 21:59, Anonymous Anonüümne said...

Lapsed, lapsed... Mitte midagi te ei mõista ja ka ajaloost ei taha õppida. Pullekas on maailma kõige objektiivsem ajakirjanik, AGA teda vaevab Tartu sündroom. Ehk oma linna mehi tuleb kaitsta! Lõpuni! Toksige guuglisse padre nimi ja "Mati Alaver".

2011 oli AV dopingujama. 2014 sai CASi raportist lugeda detaile.

Ja 2018: https://leht.postimees.ee/6478035/pulleritsu-spordikolumn-andke-meile-mati-alaver-tagasi

2019 oli Seefeldi veredopingujama.

Ja 2019: http://suusk.blogspot.com/2019/11/pullerits-lopetage-mati-alaveri-suhtes.html
https://leht.postimees.ee/6844343/priit-pulleritsu-kolumn-alternatiivne-kasitlus-mati-alaverist
2020: https://leht.postimees.ee/7071227/priit-pullerits-mati-alaver-minu-kangelane
http://suusk.blogspot.com/2020/11/pullerits-kes-voidab-mati-alaveri.html

 
At 22:11, Anonymous Anonüümne said...

Mati Alaver on meie mees.

 
At 22:24, Anonymous Anonüümne said...

Ja kasvuhormoon on meie aine.

 

Postita kommentaar

<< Esileht