Lehed

kolmapäev, mai 29, 2013

Pullerits: Miks rattatrennis tuleb maksimum välja pigistada?

«Ma vean teid lahti,» tegi Pelotoni klubi võistlusvormis Peip Reedi, omaaegne Eesti tippsuusataja, pöördepunktis ettepaneku, «hakkame rahulikult minema.»

Ega kiirendamine mul plaanis olnud. Enne Tartu rattarallit pole ju mõtet rabeleda. Aga kui traumatoloog-ortopeed Leho Rips Reedile tuulde võttis ja Art Soonets omakorda Ripsile, ei saanud ma jääda mäksa moluna vahtima, kuidas mõned külalismehed Tartu Velo Klubi trennis kiiruse üles võtavad. Ei kulunud vist 15 sekunditki, igal juhul mitte rohkem kui 20, kui Reedi kruvis kiiruse 61 km/h peale, tõmbas siis kõrvale ning lasi Ripsil ja Soonetsil edasi tuisata. Kui nood kiiruse 63 km/h peale ajasid, ei hakanud kõike väljapanevalt noile järele ponnistama.

Siis nad veidi puhkasid ning edasi tegime kaks kiirendust kolmekesi. Rips ütles, et see kõik on vajalik, suutmaks rattarallil grupi kiirendustele reageerida.

Tegelikult ei käinud ma eile Velo klubi trennis vormi lihvimas, vaid seltskondlikult aega veetmas. Üksinda valju tuule käes sõitmine pole ju mingi lust. Seltskonnas kuuled preemiaks seda, mida inimesed tegelikult mõtlevad.

Nii palju sain aru, et homovärk on rattameeste hulgas täiesti out. Tekkis arutlus, et miks on out, kuigi püstitus ka väide, et tõenäosusteooria järgi võinuks eilseski grupis olla mõni mees, kes teistest selgelt eristub. Aga ei eristu. (Kes tahab tõestada vastupidist, ajagu siin sõrm püsti, öelgu oma nimi ja teatagu, et tema oli eilse grupi homo – lihtne katse ju.) Ja põhjused, nagu aru sain, on selles, et tõsised individuaalala mehed on enamasti läbinisti alfaisased ehk maskuliinsed mis maskuliinsed. Et ei usu või?

Näiteks, kui grupp Tartule lähenes, tuli üks mees dr Ripsilt (ikkagi tõeliselt doktorilt, olgu rõhutatud) küsima, kuidas ta võiks finišit panna. Dr Rips ei jõudnud selle mehe hullu söakust ära imestada. Nimelt oli too kõva sõidumees murdnud juba kaks korda rangluu, neist viimati umbes kuu aega tagasi. Oli murdnud teisest kohast kui esimesel korral, sest esimene murrukoht on plaatidega kokku lapitud. Ja juba tahab jälle finišit panna – vaat, millised mehed pedaalivad ratta seljas. Selle kõrval kahvatub isegi Reedi mängeldes üleskruvitud 61 km/h (hiljuti üks mees kommentaarides kurtis, et ta ei saa kuidagi isegi 50 km/h kätte).

Lisaks saab rahvast kuulates aimu, mida arvatakse Rootsi värgist, mis viimasel nädalal diskussiooni tekitanud. Sain teada, et Rootsi enda immigrandid oskavad ka tekkinud rahutuste olukorda paremini vaagida kui põlisrootslased. Immigrandid ütlevad ausalt välja, et noil polegi soovi integreeruda, samas kui lapsikud ja naiivsed rootslased raputavad endale tuhka pähe ja veenavad end, et peaksid ikkagi veel rohkem immigrante armastama ja veel paremini nende eest hoolitsema. Kas nad seda juba piisavalt ei tee? Kuulsin sellest, kuidas Rootsi pensionär, kes on eluaeg tööd rabanud, saab pensioni 9000 kohalikku ühikut, aga siis tuleb mingi neeger, kes pole sealse ühiskonna heaks lillegi liigutanud, ja saab paugust korteri ja auto ja 25 000, sest rootslased leiavad, et nad peaks teda ikka aitama, et inimene saaks elus uue alguse.

Euroopa on täis selliseid ennasthävitavaid sinisilmseid lödipükse, nagu on rootslased, ja sellepärast on mul siiralt kurb, et me oleme end sidunud sellise allakäiva kooslusega. Spordimeestele, alfaisastele, selline möga ei meeldi – aga kes see spordimehi kuulab? Euroopas on ju pandud kehtima pehmed väärtused.

Kõlab kentsakalt ja primitiivselt, aga peaksime vist võtma üksteisel kätest kinni ja palvetama, et mitte mingil juhul, mitte mingi hinna eest ei juhtuks seda, et meist siin Eestis saavad samasugused inimesed nagu eurooplased. Kas või selle nimel tasub trennis käia, ja kiirust 61 km/h taga ajada, et säilitada endast lugupidamist, et säilitada enda selgroog, et jääda endale kindlaks ja suuta vastu seista kõigele sellele idealistlikule pehmondusele, mis lääne poolt meile peale valgub. That’s disgusting!
******
Amasa Back Trail, Moab, Utah. 20. aprill 2012. Pildistanud Priit Pullerits. (Suuremalt vaatamiseks klikkida pildile.)

Foto 1: Indrek Klampe mullusel Tartu rattarallil. Foto autor: Aldo Luud, Õhtuleht/Scanpix
Fotod 2 ja 3: Kõvemad sõitjaid mulluselt Tartu rattarallilt. Fotode autor: Kristjan Teedema, Scanpix

39 kommentaari:

  1. Anonüümne12:52

    Rootslased rootslasteks, kõigepealt peaksime meie siin eestis ette võtma oma probleemi, kus 20 aasta jooksul pole samuti teatud grupp inimesi eriti soovinud integreeruda ja tulemuseks on see, et Eesti noored saavad kodumaal raskemini tööd, kui vene noored, sest tuleb välja, et Eestis enam ainult eesti keelega hakkama ei saa.
    Taavi

    VastaKustuta
  2. Pohlad13:52

    Kuidagi tüütu on see P.P pidev maailmaparandamine. No mis see sinu asi on, mida teised inimesed teevad. Igaüks elab oma elu ise ja ei küsi selle jaoks P.P-lt nõu ega luba.

    Kuigi ka ise olen see kõige ohustatuma liigi esindaja (valge keskealine heteromees), ei ole mul mingit vajadust kõikvõimalikke värvilisi ümber kasvatada. Las elavad oma elu, olgu nad siis pehmod, lesbid, neegrid, transid, naised, küürakad, haige-põlve-mehed, paksud, lollid, targad, nätsutajad või mõni neist või kasvõi kõik korraga. Vahet pole.

    VastaKustuta
  3. Anonüümne13:54

    Intergratsioon on nõrkadele.
    Taavi on meie uuema aja haridussüsteemi ohver. Talle on õpetatud, et eestlane on mingil maagilisel moel parem, väärtuslikum jne kui teised rahvad. Tegelikkus on aga see, et mine Rootsi tööle ja laku rootslaste p*rset. Või konkureeri Eesti tööturul - reaalsete oskustega, sh keelte (jah, Taavi - mitmuses!) oskusega.

    VastaKustuta
  4. Talle on õpetatud, et eestlane on mingil maagilisel moel parem, väärtuslikum jne kui teised rahvad.
    --------------------------------

    Eestis ongi Taavi väärtuslikum kui teised rahvad. Miks peaks see teisiti olema?

    Mine soome rootsi norra -- seal samamoodi, norm töökohale on eelistatud ikka omad poisid

    VastaKustuta
  5. 13:52 - öeldakse, et karta tuleb just ükskõikseid.

    VastaKustuta
  6. Anonüümne14:25

    Vaidlen vastu, ma ei arva, et oleksin maagiliselt parem ja väärtuslikum, kui teised rahvad. Samuti toetan täiesti seda, et inimesi palgatakse nende oskuste järgi. Probleem on minu jaoks see, et on lastud tekkida olukorral, kus isegi lihtsamatel töökohtadel ei piisa enam Eesti keele rääkimisest.
    Taavi

    VastaKustuta
  7. Anonüümne14:30

    Küll mõnel mehel on ikka see homoteema keelepeal. Kohe ei saa muidu, kui et ka rattatrennis peab teema ülesvõtma. Priit, nii võib tekkida kahtlus, et äkki oled ka omasooihar mitte alfa.

    Käin minagi rattaga koos teiste isastega (alfadega) sõitmas aga pedede teema pole veel kordagi jutuks tulnud. Ju siis meie pundis salahomod puuduvad.

    VastaKustuta
  8. Anonüümne15:15

    4:33

    Haruki Murakami, maailmakuulus kirjanik ja jooksja kirjutab (raamatus "What I Talk About When I Talk About Running"), et kuulab maratoniks harjutades oma Walkmanist muusikat. Nimetab ka konkreetseid esinejaid ja albumeid: Carla Thomas, Otis Redding, Lovin' Spoonful. Mina ei ole sellistest artistidest kuulnudki. Lovin' Spoonful olevat rahulik muusika. "Their music is sort of laid-back and never pretentious.", ütleb Murakami.
    See viib mõttele, et kas Murakami looming - tegu on inglise ajalehe Guardian hinnangul "suurima elava romaanikirjanikuga" - Murakami iga uus teos on maailmakirjanduse areenil suursündmus - oleks teistsugune, kui ta joostes kuulaks veidi teistsugust muusikat. Näiteks 60-70ndate rock'i või trash'i või mis need uuemad suunad ongi. Teadaolevalt on Murakami aga džässi suur austaja, suure džässiplaatide kogu omanik ja nooruses pidanud Bostonis ise aastaid džässikohvikut.
    Seetõttu võib suure tõenäosusega järeldada, et Franz Kafka ja Jeruusalemi kirjanduspreemiate laureaat Murakami kuulab jooksu ajal kõrvaklappidest džässi ja ainult džässi. Aga jumal temaga, tolle Murakamiga.
    Mida ma ise kuulan? Siinkohal peab kohe ütlema, et kõrvaklappidega jooksmise kohta on üldiselt kahte sorti arvamusi. Ühed hoiatavad, et muusika tõmbab tähelepanu ümbruse jälgimiselt (autod, kaasvõistlejad ja -treenijad, koerad, jalutajad) kõrvale. Kõrvaklapid nende arvates treenimisel ei ole ohutud ja neid ei tuleks üldse kasutada. Meenub Tallinnas Harku suusarajal talvel toimunud ja suurt kajastust leidnud intsident, kus kõrvaklappidega harrastaja jäi ette tagant tulevale võistlejale ja nende vahel tekkis terav konflikt.
    Teine "koolkond" seevastu on muusikakuulamise innukas pooldaja. Neid inimesi on jooksjate hulgas tihti näha. Juhe pea küljes, liiguvad muusikakuulajad nagu hare krišhnad oma transis.
    Kui juba muusikat kuulata, siis juba mitte ainult taustaks, vaid treeninguga integreeritult. "Sound" peaks jooksmist otseselt toetama ja inspireerima. See ei pea olema mugavusmuusika nagu Murakamil. Äkilisemad nn "kergema" muusika lood on tavaliselt 3-4 minutit pikad. Whitesnake'i "Here I Go Again" (4:36) sobiks hästi reipatempoliseks lõigutreeninguks (lõigud 1000 - 1500 m). Tempo 4:36 min/km tähendab tavalisele harrastajale juba väljumist mugavustsoonist. 1500 m läbida 4:36-ga on tõsiseks väljakutseks isegi meie tippharrastajatele. Theodorakise "Zorbase tants" võiks hästi sobida tõusvas tempos jooksude (nn straidide?) jaoks. (Kas lõdva sammuga sörkijad - neid on palju näha - kuulavad Pärdi "Tabula rasat"?)
    Tagasi aga küsimuse juurde mida mina joostes kuulan? Minu lemmikuks on ameerika helilooja John Cage ja tema muusikapala pealkirjaga 4′33″. Lugu kestab täpselt 4 minutit 33 sekundit. Trenni tehes on see lugu mul peaaegu alati peal.

    VastaKustuta
  9. Anonüümne15:43

    Kui vähe on sajandiga muutunud.
    F. Scott Fitzgerald "Suur Gatsby". 1922. aastal New Yorgis.
    "Võib-olla nõuab viimane mood, et mees peab vaikides pealt vaatama, kuidas härra Teadmata-Kes-Teadmata-Kust tema naisega mehkeldab. Kui asi nii on, siis võid mind küll vanamoeliseks pidada... Täna mõnitatakse abielu ja perekonda, homme saadetakse kõik kus kurat, ja ongi meil käes mustade ja valgete vahelised segaabielud."
    Ta läks oma pateetilisest lobast nii põlema, et nägi ennast juba ihuüksi seismas tsivilisatsiooni viimasel barrikaadil.
    "Meie oleme siin kõik valgenahalised," pomises Jordan.
    jne

    VastaKustuta
  10. Lp 14:30, ei, seda muret küll ei ole, et peaks mind homonduses kahtlustama. Vaadake, asi on lihtsalt selles, et minu möödunud esmaspäevane lugu "Viljatud rünnakud", kuidas homoaktivistid püüdsid perekampaaniat takistada, on inimestel siiani meeles ja kõik tahavad minuga sellest rääkida, kuidas see lugu neile muljet avaldas, et kuidas ma homoaktivistide olemuse päevavalgele tirisin. Tunnustust ja kiitust on see lugu palju pälvinud.

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Anonüümne18:37

      Loodetavasti müüb PP homodele protesti märgiks laevafirma aktsiad maha.

      Kustuta
  11. Anonüümne18:26

    -> 14:30

    Eks see maad kuulamine ole, et kas äkki keegi veel...

    Muide, härra Pullerits, kuidas Freddy Mercury meeldib?

    VastaKustuta
  12. Anonüümne20:18

    Törts mehelõhna peab ikka ka majas olema, johhaidii!
    Onu Eino (alfaisane)

    VastaKustuta
  13. Anonüümne21:26

    Ratturite puhul on küll palju pehmondusele viitavaid märke.
    1. Pikk sadulasistumine on munanditele kahjulik, see on meditsiiniline fakt. Pole mune, pole testosterooni = pesueht pehmo.
    2. Kõik need liibuvad riided, tihti veel roosad ja lillelised. Alfaisased tõesti kannavad neid? Mitte ei usu.

    VastaKustuta
  14. Anonüümne08:19

    to 21:26 -
    rattasadulast oluliselt ohtlikum on pikk päev autoroolis, umbsel ja pehmel istmel - fakt. Autojuhtide suured probleemid, millest väga ise ei räägita on madal viljakus ja hemarroidid. Arstid teavad ...

    Rattasadula kahjulikust on uurinud peamiselt sadulaid tootvad firmad ja oh-sa-ime - leiutanud neid probleeme lahendavad uued ning kallimad sadulad!

    PS. Rattasadul pole kunagi kahjulik (ka pikaajaliselt) , kahjulik on inimesele mittesobiva kujuga ja vales asendis sadul. (Ega nuga ka ise ei tapa, ikka loll inimene!)

    VastaKustuta
  15. Anonüümne10:25

    madalat viljakust käsitlevad kommentaarid ei ole siin blogis teretulnud...

    VastaKustuta
  16. Anonüümne14:34

    to PP
    Veerpalu ütles ka, et dopingut ei võtnud aga Sina ikka ei usu.
    Miks peame meie Sind (16:04) uskuma?

    VastaKustuta
  17. Anonüümne15:41

    Kummaline, et peaaegu 50-aastane mees vaevab ikka oma pead seksuaalse identiteediga seotud probleemidega, mis on tavapärane mure 11-15-aastaste seas. Miks see nii on, see oleks huvitav lugemine.

    VastaKustuta
  18. Anonüümne15:47

    Mängleva kergusega 61km/h kas see oli siledal või laskumisel?

    VastaKustuta
  19. Anonüümne16:39

    Ikka allamäge, tagantuult ja veoki tuules.

    VastaKustuta
  20. 15:47 - siledal.

    Teistele: ei, ma ei murra selle üle pead, mille üle te üritate väita, et murran. Asi on selles, et ma olen vähemuste terrori ja diktaadi vastu, sest see on oht demokraatiale ja mis eriti oluline - sõnavabadusele; samuti olen homoabielude ja homodele lapsendamisõiguse andmise vastu. Need on põhimõttelised küsimused ja neis ei saa olla kompromissi. Abielu on rangelt mehe ja naise vaheline asi, on alati nii olnud ja ei ole põhjust teha siia erandit. Sest kui teha üks erand, siis miks mitte teha järgmist, nagu näiteks abiellumine mitme naisega, grupiabielu, abielu lähisugulaste vahel (väide, et lapsed tulevad väärakad, ei päde, sest ega abielu eesmärk pea olema lapsi saada - nagu on väitnud homod [ehk nende enda argumendiga saab neile vastu äsada]). Ja ammugi ei saa lubada homodel lapsendada - aga katsuge te seda pidurdada, kui annate neile abiellumisõiguse - , sest esiteks on loodus seadnud, et lapse soetamiseks peab olema mees ja naine ning loodus, ärgem unustagem, on parim iniminsener, seega on millegipärast vajalik, et peres oleks just mõlemast soost vanem, ja teiseks, see rikub laste õigusi, kui alaealine paigutada mitteloomulikku perre, sest nende käest ju ei küsita, kas nad on sellega üldse nõus. Minu arvates võib lapse anda vaid ema ja isaga ehk loomulikku perre.

    Need on küsimused, mis mulle on olulised, mitte need, mis te oma peanupukeses välja mõtlete ja mulle külge üritate pookida. Ja võtta seisukoht, et teid see temaatika ei huvita ja teil on ükskõik - siis sellise seisukoha võtjad ongi kõige kahjulikumad, sest nagu juba kord ütlesin, ega kartma pea vaenlasi, kartma peab ükskõikseid.

    VastaKustuta
  21. Anonüümne18:22

    Kui alfa siis Pullerits on? Kontrollime, mis reaktsioon järgneb, kas selline somovärk sobi?:

    http://www.youtube.com/watch?v=Xgpg1lnTgIU

    VastaKustuta
  22. Anonüümne19:27

    üks mees siin sõidab rattaga tööle. http://christwire.org/2011/05/23-tell-tale-signs-that-a-co-worker-may-be-a-closet-gay/

    VastaKustuta
  23. Anonüümne21:21

    16:53 - siledal laskumisel.

    Aga Priit, Sa murrad lahtisest uksest sisse. Vähe on siin neid, kes Su seisukohtadega homoküsimuses nõus ei ole (jätame hetkeks muud küsimused kõrvale). Mida me peame tegema? Pole ju mõtet kogu aeg Sulle takka kiita. Kui tahad homoteemat arendada, siis ootaks Sinult kui blogipidajalt suuna näitamist ja liikumisele uue hoo juurdeandmist. Praegu tammud lihtsalt paigal.

    VastaKustuta
  24. Anonüümne22:21

    Siledal 61 kmh huvilisele. Sõltub taustast, millisest olukorrast seda kiirust arendama hakata. Kas üksi punnides või grupist, mis juba 45-50-ga liigub, sealt tõmmata see kiirus üles on ikka kraad kergem kui 30-ne pealt üksi. Proovi nii üht kui teist saad erinevust tunda.

    VastaKustuta
  25. Pohlad22:52

    Nüüd tuleb välja, et olen kahjur ja P.P juba kardab mind - ja kõike seda sellepärast, et sallin inimesi. Olgu ma siis peale, aga kuidas saab üldse kaaluda kahte nii erinevat asja nagu P.P arvamus vs teise inimese elu.

    Maailmaparandaja P.P-il on siiski muidugi alati õigus,vabandan enda rumala piiksu pärast ja luban, et hakkan ka vähemalt homosid ja neegreid vihkama.

    Ahjaa - kas lgp P.P mul ikka lubab edasi olla - kahjulik ja kardetav nagu ma olen; äkki viis kuuli kerre ja asi ants?

    VastaKustuta
  26. Anonüümne02:53

    Kuidas see ikka nüüd on? Postimehe Tallinna toimetuses on tööl üsna arvestatav hulk omasooiharaid. Priit, kas lased nad hukata?

    VastaKustuta
  27. Kõigepealt, 21.21 - "Vähe on siin neid, kes Su seisukohtadega homoküsimuses nõus ei ole." Suur aitäh Teile, selline tõdemus annab meelerahu ja -kindlust. Aga miks peab enamus olema vaikiv enamus? Nii kaaperdavadki avaliku ruumi kõvasti kisavad üksikud vähemuse esindajad.

    02:53, ka 22:52 - ärge nüüd liiale minge! Palun olge täpsed. Kus ma olen rääkinud, et kedagi tuleb vihata või hukata? Palun näidata mulle need kohad kätte. Vastasel juhul võlgnete tõsise vabanduse. Veel kord, millega ma ei nõustu: homode abiellumine ja lapsendamisõigus, vähemuse diktaat enamuse üle, eriti veel selline, mis on valjuhäälne, agressiivne ja vastuvaidlemist mittesalliv (sic!), samuti vähemuste eriõigused (näiteks: homode kohta keegi kriitilist arvamust avaldada ei tohi, kohe on nad sul kaelas, samas tohivad homod ise levitada oma vihkamist teiste suhtes (vt mu viimaseid meinstriimmeedia-kirjutisi sel teemal)).

    Toon võrdluse: vaadake, mul on ka oma füsioloogilised puudused, näiteks parema põlve kõhresid pole suuresti enam ollagi. Aga kas ma nõuan endale seepärast eriõigusi, enda kunstlikku upitamist seetõttu teistega võrdsele positsioonile? Kas ma nõuan, et enam ei tohi jooksuvõistlusi korraldada, vaid kõik peavad olema kõndimisvõistlused, et mul oleks ka teistega võrdsed võimalused? Ei nõua ju.

    VastaKustuta
  28. Anonüümne09:49

    mis ajast on kõhre purukstreenimine füsioloogiline puudus???

    VastaKustuta
  29. Pohlad10:04

    P.P-le peab alati viimane sõna jääma. Tõeline alfa. Kuivõrd P.P nõuab kõigele lisaks ka vabandusi, peab siiski tsitaadid välja tooma - nimelt:
    P.P 14.04 - "öeldakse, et karta tuleb just ükskõikseid".
    P.P 16.53 "võtta seisukoht, et teid see temaatika ei huvita ja teil on ükskõik - siis sellise seisukoha võtjad ongi kõige kahjulikumad, sest nagu juba kord ütlesin, ega kartma pea vaenlasi, kartma peab ükskõikseid".

    Rõhutaksin siin sõnu "kahjulik" ja "karta". Ei ole põhjust eitada, et P.P kardab kahjulikke tüüpe või vähemalt tunneb, et võiks karta (alfad TEGELIKULT ju ei karda), sest need tüübid on kahjulikud. Ja P.P mõttemaailm, nagu teame, on ju ainuõige.

    See selleks, kust võtab aga P.P küsimuse: "Kus ma olen rääkinud, et kedagi tuleb vihata või hukata? Palun näidata mulle need kohad kätte. Vastasel juhul võlgnete tõsise vabanduse."

    Isik varjunimega Pohlad ei ole P.P-le selliseid sõnu kuskil suhu pannud! Palun näidata mulle need kohad kätte. Vastasel juhul võlgnete tõsise vabanduse.

    Aga hea küll, eks igaühel võib olla oma arvamus. Kõik inimesed ei ole lihtsalt piisavalt upsakad, et kõige kohta midagi (tõeväärset) arvata.

    VastaKustuta
  30. Anonüümne10:53

    "Aga miks peab enamus olema vaikiv enamus?"

    Priit, miks sa arvad, et sa esindad homoküsimuses enamust? Mul on meeles üks eelmisel aastal tehtud küsitlus, kus homode kooseluseaduse pooldajaid ja vastaseid oli rahva hulgas täpselt võrdselt. Ja eestlaste hulgas olid pooldajad isegi väikses enamuses. Homoabielude vastu oli küll selge enamus.

    VastaKustuta
  31. Anonüümne10:56

    Panen lingi ka. Uuringu tellis küll homomeelne Inimõiguste Keskus, kuid läbi viis Turu-uuringute AS.
    http://www.postimees.ee/971588/uuring-eestlased-pole-samasooliste-kooselu-registreerimise-vastu/

    VastaKustuta
  32. Kaks eelmist - see on oluline teema. Sellest on mul kirjutis varuks, aga see peab ootama õiget aega. Nimelt on kõikjal riikide kogemus näidanud (mul on selle kohta kogutud suures koguses andmeid), et homokooselude seadustamisele järgneb alati paari aasta pärast homoabielude seadustamine. Ehk selle partnerlusasjaga tehakse inimestele tünga (sh teie). Aga praegu ei ole sellest õige aeg kirjutada, see teema ei ole hetkel üleval. Too kirjutis tuleb ajal, kui teema taas teravalt päevakorda tõuseb. Praegu oleks see tühipauk. Seega, palun säilitage kriitiline meel ja ärge laske end lollitada, et tuleb ainult partnerlusseadus. Paljudes riikides on homoaktivistid avalikult tunnistanud (ka selle kohta on mul kogutud piisavalt andmeid), et partnerlusseadus on neil vaid vaheetapp homoabieludeni, aga sellest ei räägi nad kunagi enne, kui partnerlusseadus on vastu võetud.

    Kahju, et teie uuring näitab, et Eesti inimesed lasevad end selle teemaga lollitada. Aga ma avan nende silmad, luban seda.

    VastaKustuta
  33. Anonüümne11:57

    Ma tean väga hästi, et homodele on kooseluseadus vaid esimene etapp. Aga mida ikkagi teha olukorras, kus ühel hetkel hakkab 80% inimestest toetama homoabielusid? Sellisel juhul ei saa rääkida enam väiksest vähemusest. Panen veel ühe lingi USA-st. Võibolla olen juba varem jaganud, ei mäleta.

    http://www.washingtonpost.com/blogs/the-fix/wp/2013/03/19/why-support-for-gay-marriage-has-risen-so-quickly/

    VastaKustuta
  34. Anonüümne13:51

    Sa kasutad sõnu "ohtlikum", "hullem" jne. Mis selles on ohtlikku, kui üks seni allasurutud inimrühm saab teistega võrdsed õigused? Mis häda sellest sünnib?

    VastaKustuta