kolmapäev, november 26, 2008

Pullerits: Kes on kõige aeglasem suusataja?

Mingi hetk ütles keegi, et peaksin peeglisse vaatama. Tean-tean. Vana lugu. Eelmine aasta vaatasin korduvalt ja küsisin: "Peeglike-peeglike seina peal, kes on kõige kiirem suusataja Tähtvere spordipargis?" Vähemasti mina lugesin sealt välja järgmise vastuse: "Nooh, kui mõned mehed mõnikord välja arvata, siis Priit Pullerits."

Nüüd, nagu soovitati, vaatasin uuesti peeglisse ja esitasin sama küsimuse. Peegel ei mõelnud pikalt, vaid ütles kohe: "No Priit Pullerits igatahes küll mitte."

Kas asi on siis nii hapu? Igaks juhuks küsisin eile õhtul üle, aga teises sõnastuses: "Kes on Tähtvere spordipargi kõige aeglasem suusataja?" Peegel vastas: "Nooh, kui mõned põlvepikkused nagamannid välja arvata, siis Priit Pullerits."

Peegel rääkis tõtt. Eilseks oli Margus Ader plaani kirjutanud 2:15 klassikastiilis, sellest 1:00 PV1 tsoonis, lisaks pool tundi kergel reljeefil paaristõukeid ja pool tundi ainult jalgadega, käte toeta, kõige otsa veel veerand tundi PV1-s. Nii ma siis tegingi esmalt kolm ringi dendropargis, milleks kulus 59 minutit, seejärel 35 minutit paaristõukeid ehk kaheksa spordipargi 0,85 km ringi, siis pool tundi ainult jalgadega (viis ringi), mis läks selles mõttes üha hullemaks, et pidamismääre tikkus ära jäätuma ning lõpus tuli sõita nagu mööda liivapaberit. Igatahes, kui trenn läbi sai, oli aega kulunud 2:24 ja kilomeetrid kogunenud umbes 26,5, mida ei ole ju sugugi palju selle aja kohta.

Tõepoolest, ovaalil, kus liikusin RCS Fischeritega ja Exeli keppide toel (alghind 1800 krooni, aga sain need Silja Sporist ligi poole odavamalt, sest üks mees oli nendega paar korda ennem sõitnud), sõitsid minust mööda nii noored kutid kui naised, nii tüsedad kui lühikesed. Jah, peegel ei valetanud, vaid rääkis karmi tõtt.

Aga mida kostab selle peale Margus Ader? Esmaspäeval sõitsin Tähtvere ringil tuisus igivanade Fischeri universaalidega, mil pole õigeid kante ja mil lükkasin lihtsalt suvise parafiini alt, 30 ringi ehk 25,6 km uisku 2:06ga. Ader ütles selle kohta, et tegin head tööd, aga lisas: "Kuid nats ikka häirib mind sinu pulsi suurus, kardan, et pead veel alla võtma PV trennides. See ei puuduta nii palju EKE paaristööd, kui just 2:00-2:30 pikki sõite. Muidu on nii, et tõstad mahte ja selle asemel, et kasu saada, kukud auku. Sa pead ise ka tundma, kui on kehvem päev - tervise või tunde poolest -, siis lase veel vaiksemalt. Teised ei tohi korda minna, sina tee oma."

Selge pilt. Nii et kõik, kes tahavad mulle ära panna, tulgu ruttu Tähtvere ringile. Sest talvel, kui võistlemiseks läheb ja kui tuleb käiku juurde panna, ei pruugi see enam õnnestuda. Ärapanemine, ma mõtlen.

Või läheb nii, et talvel ei olegi mul ikkagi enam lisakäiku võtta?

Ega siis muud, kui tunda rõõmu sellest, et olen sees koguni kahes edetabelis. Siin olen juba rõõmustanud, et Apollo eelmise nädala müügipingereas on mu "Ameerika. Idaranniku pilvelõhkujatest Metsiku Lääne kanjoniteni" neljandal kohal. Uuem info on see, et Rahva Raamatu eelmise nädala edetabelis on mu raamat seitsmendal kohal. Ent nagu näha, on siingi tõusuruumi.
******Needles District, Canyonlands National Park, Utah. 2. juuli 2008. Pildistanud Priit Pullerits. (Suuremalt vaatamiseks klikkida pildile.)

Foto 1: 27. veebruari Tähtvere spordipargi Tartu Suusasprint, pildil Keidy Kütt. Foto autor: Sille Annuk, Postimees / Scanpix
Foto 2: Suusataja märtsikuu viimasel päeval, kui väljas oli 15 soojakraadi, sõitmas Nõmme terviserajal. Foto autor: Marianne Loorents, Õhtuleht / Scanpix
Foto 3: 27. veebruari Tähtvere spordipargi Tartu Suusasprint, pildil Kaspar Pruus. Foto autor: Sille Annuk, Postimees / Scanpix

39 Kommentaarid:

At 11:00, Anonymous Anonüümne said...

Kas ma saan õigesti aru, et nüüd jälgid sa ka pulssi täpsemal meetodil kui rääkimine või seisma jäämine ja lugemine?

 
At 11:33, Anonymous Anonüümne said...

kuidas Sa oma tsoone määrad?
j.

 
At 11:53, Blogger Priit Pullerits said...

Vastuseks eelmistele: selle jaoks treener ongi. Kui näiteks suusarajal möödasõitjaid vaadata, siis on päevselge, et enamik - ja ma räägin siin ikka varustuse ja välimuse poolest treenijatest, mitte lõbusuusklejatest - ei tea, milleks ja mida nad teevad ning mis eesmärki see kõik täidab. Lihtsalt suusatatakse ühtemoodi mugavustsoonis.

Võtame võrdluseks mu eilse trenni. Lugesite, kuidas see oli osadeks jaotatud? Võrdluseks aga nägin eile, kuidas Tähtvere oli uhajaid täis, kes sõitsid kogu aeg ühtemoodi, paljud veel rongis. (V.a üks punases ürbis mees, kes kihutas juba uisustiilis lõike.) No see ei ole võimalik, et seitse meest teevad ühel ja samal ajal ühesugust trenni.

 
At 12:23, Anonymous Anonüümne said...

Sõber PP ,ära nüüd ärritu teiste tegemistest. Ja võibki olla loogiline ,et esimese lumetreeningute puhul teevad palju ühesugust trenni - st. lihtsalt kogutaksegi nö mugavustsoonis km-i,h,ja harjutakse suusa tunnetuse -tasakaaluga. See et sul MA kirjutab lahti PV-d (millest sa nagu nii mingit tolku ei saa, kuna sul ei ole pulsokat ja isegi jumal taevas ei tea mis tsoonis sa oled) ei tähenda veel et teiste trenn oleks vale või mõtetu. Kõigepealt ,loobu oma rumalast kinnisideest ja osta pulsikell (pagan kui raha pole ,mine osta Expert kaupluses on ~600 eek-ga isegi müügil,samad funktsioonid ,mis kallitel) ja pane oma tsoonid kellapeale .Olen kindel ,et uhad pidevalt nt. kõrgemas tsoonis kui etteantud PV1 .Alles seejärel räägime sinu treeningute õigsusest ja tulemuslikkusest.

R.

 
At 12:41, Anonymous Anonüümne said...

Kuidas eristada treenijat lõbusuusklejast- kas tõesti varustuse hinna järgi või seatud eesmärkide alusel. Äkki olid need seitse hoopiski lõbusuusklejad mitte treenijad, kust sa nii täpselt tead.
Muuseas, minu mudailma suusaks on Fisher RCS, kas ma siis sellepärast kvalifitseerun treenijaks või? Ei, sest esmaspäeval tegin dendros 4 ringi 1.20 ajaga, keskmine pulss 150 kanti ehk siis mugavustsoonis. Nüüd PP küsib, et mis oli asja mõte. Vastan- asja mõte oli suusatamisest mõnu tunda ja seda just mugavalt mugavustsoonis. Nautida laugetel tõusudel vahelduvtõukelist sammu, selle asemel, et mingi endalegi arusaamatu eesmärgi nimel 850 m ringil tiirutada (küsiks, Priit, mis oli sinu esmaspäevase trenni eesmärgiks?)
Ja milliste kriteeriumide alusel on osadeks jaotatud trenn eesmärgipärasem kui osadeks jaotamata trenn?

Ain

 
At 12:44, Blogger Jaagup said...

Aga siiski ei vastanud Sa küsimusele. Kas Sa kasutad nüüd pulsikella, et oskad öelda, kus tsoonis Sa oled?

Ja lihtsalt huvitav tähelepanek - praegu räägid Sa kõigi teiste kohta seda, mida veel paar postitust tagasi Sinu enda kohta räägiti. Pean siis silmas mugavustsoonis kihutamist, mis alles oli kõige õigem viis treeninguks Sinu jutu järgi, kuid nüüd jääb mulje, et Sa eriti neist lugu ei pea, kes Sinu arvates mugavustsoonis sõidavad.

Alles süüdistati Sind selles, et Sa ei tea, miks midagi trennis tehakse, nüüd ütled Sa täpselt samuti kõigi teiste kohta.

Samuti oli vist eelmisel nädalal Sinu arvates vihmaga rullitreening mõttetu, kuna tingimused olid rasked, samas laupäevane või pühapäevane treening tuisus oli väga mõttekas, sest tingimused olid rasked.

Millest sellised muutused?

 
At 12:56, Anonymous Anonüümne said...

Soov on üks aga reaalsus teine PV1 pulsil treenid siis kui tead oma vastavaid pulsitsoone need peaksid Vomaxis või spordimetsiinikeskuses testima ja määrama.
Mis kõige olulisem - Sa peaksid ka treeningu ajal vastava kellaga jälgima kas ikka oled seal kus arvad olevat. Treeneri "objektiivne" pilk seda küll teha ei suuda.

Kui objektiivsete kriteerimite põhjal treeningu raskust ei mõõda siis tundub selline täpne treeningkoormuse kirjeldamine kerglane ja mitte tõsiselt võetavana.

Aga teatud luegajete(pulsikella omenike) ja teiste "rõõmuks" kirjuta ikka et PV1 tsoonis eile treenisid ja olid aeglasem kui kõik teised. See tekitab intriige siinses kommentaariumis.

Priit

ps.
Kilometraazist - kas arvestasid, et Dendropargi ringi pikkus on hetkel 4km. Ja isegi mitte 4,5km vaid 4,0km

 
At 13:07, Blogger Priit Pullerits said...

Jah, nimekaim, ikka arvestasin, et dendroringi pikkus on heal juhul 4 km, mitte 5. Seal läks eile ringile 20 minutit.

Aga nüüd küsite te kamba peale kokku küll liiga palju ja liiga kavalaid küsimusi. Saan aru, et tahate mind tupikusse ajada, et ma enam ära ei jagaks, mis ja kus ja miks. Aga ärge üritagegi, sest seda peaks teile siin suurte tähtedega kirjutama: olgu teil pulsikell, aga mul on treener. Ja kui mul oleks valida nende kahe vahel, valiksin igal juhul treeneri. (Siit siis ka vastus Jaagupi pärimisele.)

Vaadake, milles on asi. Kõik siinsed pulsikellalised räägivad tarka juttu, nagu annaks pulsikell ka kohe teadmise, mis tsoonis mida ja kui palju teha. No mis te nüüd - kui paljud teist siin on kehakultuuri haridusega? Te võite ju punktuaalselt oma tsoone jälgida, aga mis vahekorras ja mahus ja mis intensiivsusega mida teha, no sellest pole enamikul aimu ööd ega mütsi. Vaat sellepärast mul ongi treener.

Ja saatke kõik oma kavalad küsimused Margus Aderile, tema kodukas on www.ader.ee.

Ainile muidugi palju õnne - 4 ringi 1.20ga on kosmiline kiirus, ma arvan, et isegi Urmo Aava ei saaks vastu.

 
At 13:22, Anonymous Anonüümne said...

Kui mõni loll arvab, et 1 on minut ja 20 on sekundid, siis palju õnne temalegi.
Ironiseerimise asemel võiksid vastata küsimusele- milline oli sinu esmaspäevase trenni eesmärk.

Ain

 
At 13:27, Blogger Jaagup said...

Sain aru, et sul pulsikella pole, see tõstatas aga järgmised küsimused:

Oletame, et Margus Ader annab ülesandeks sõita tund aega PV1-s, siis teha kergelt kätele, siis jalgadele ja siis jälle PV1-s sõita.

Mida tähendab sinu jaoks PV1? Kuidas sa veendud, et sa oled kindlasti selles tsoonis?

Minu arvates, ma võin ka muidugi eksida, sest ma olen noor ja loll, ei piisa treeningust aru saamiseks ja sellest nii täpselt kirjutamiseks sellest, et sul on treener, kes teab neid asju. Sa pead ka ise teadma, sa pead oskama seda adekvaatselt kontrollida.

Plaani oskab loomulikult treener paremini teha, kuid seda täidad ju ometi sina.

 
At 13:41, Anonymous Anonüümne said...

Ära nüüd PP nii hoogu satu oma õigustustega! Süüdistus ,et kellegil pole kehakultuuri haridust, on ülepakutud. Nt. ise olen lausa suusaeriala lõpetanud ,olles kooli koos Hr.Tramm ja Alaveriga.Kas Ader seal käinud ma kahjuks ei teagi???
R.

 
At 13:43, Anonymous Anonüümne said...

Priit, ära täna töö ajal enam peale võta. Rahvas juhib üksmeelselt tähelepanu, et sa ei tea tegelikult, millise SLS'iga sa trenni teed. Sina taod selle peale vastu rinda, et MUL ON TEENER.

Sellega seonduvalt kaks märkust:
1) milleks demagoogitseda, ütle ausalt välja, et sa ei tea oma pulsisagedust trenni ajal;
2) Margus Ader ei ole treener. Ta pole sooritanud vastavt kutsekvalifikatsiooni eksamit. Mees tegeleb pärast ebaõnnestunud sportlaskarjääri metsaäriga ja biathlonivõistluste kommenteerimisega. Kui sinu kaks eelmist juhendajat on olnud tõepoolest treenerid, siis antud juhul on tegemist suusahuvilisega. Kui sinu loogikast lähtudes on MA treener, siis võivad kõik siinsed kommenteerijad ennast ajakirjanikeks pidada.

Kokkuvõtteks. Võta kuulda siin juba korduvalt antud soovitust natuke oma peaga analüüsida. Ära ole tuulelipp, vaid püüa oma senise kogemuse, juhendajate nõuannete ja oma keha tunnetamise abil leida endale optimaalne süsteem. Ja süsteemi kontrollimiseks on tehnilised abivahendid, pulsokas näiteks, möödapääsmatud.

 
At 13:53, Anonymous Anonüümne said...

Ma käisin ka üleeile õhtul suusatamas Nõmmel esimest korda ja tunne oli nagu väiksel lapsel - mõnus kiirendada, mõnus tõusu võtta, mõnus kiirelt kurvi sõita. Nii mõnus oli jälle lume peal olla, et lasin kohe 30 km kahe tunniga. Pulsikella ei võtnud kaasagi see päev. Nautisin lihtsalt asja. Eile siis juba PV1 trenn taastumiseks 1.25 ja 20 km ning täna siis 2,5 - 3 tunnine PV1 otsa.

 
At 14:49, Anonymous Anonüümne said...

Priit tasandab omale taganemisteed. Kui tal suusad talvel siiski nii kiiresti ei libise, nagu tahaks, siis saab ta alati öelda, et ega ma pulsikella meestele vastu saa.
Ja kui läheb hästi, siis on hea endale vastu rinda taguda ja praalida, et mis te, könnid, oma kelladega hüppate, kui must jagu ei saa! :))
j.

 
At 15:04, Blogger Priit Pullerits said...

Klaarime siis arveid.

Ain - 1.20 tähendab minut ja 20 sekundit. Kui oleks tund ja 20 minutit, kirjutataks see 1:20.

Esmaspäevase trenni eesmärk: ski PV 125-145.

Jaagup - kui sõnasabast kinni võtta, siis mina ei ole väga noor, ikkagi 43 juba, nii et kogemus ka maksab, kui on vaja teada, kus on PV1. Hei, ega Paša ka ei kasuta neis tsoonides pulsokat, muide, vaid toetub kogemusele. Ja Pašast olen ma veelgi vanem.

R. - kui kehakultuuri haridus olemas, siis kindlasti peaks seda sissekannete juures märkima ja rõhutama, sest siin räägivad väga enesekindlalt ka mehed, kes teavad asjast sama vähe nagu mina, aga võtavad sõna vaat et suusaprofessoritena. Kuid kes ikka seda eriala studeerinud - seda meest on mõtet ikka rohkem kuulata ja selle kommentaarid-nõuanded peaks siin olema kuidagi lisaväärtustatud. Ma mõtlen seda täiesti tõsiselt, ei mingit irooniat.

Argo A. - jah, ma ei tea oma näitajaid, aga see ei tähenda veel, et mu trennid ei ole näitajate piires. Loogiline, on ju? Ehk kui sprinter jookseb 100 m 10 ja 11 sekundi vahel, aga aega ei võta, ei tähenda see, et ta jooksis 12ga.

Jah, MA ei ole minu teada kutseline treener. Aga haarates toodud paralleelist kinni, siis mõned, kes ei ole ajakirjandust õppinud, on selles ametis edukamad kui need, kes on seda ala õppinud. Kuigi, jah, nemad ei ole enamuses. Aga ma ei tee ka tipptasemel sporti, et mul peaks olema n+1+1 kvalifikatsiooniga treener.

Ja otse loomulikult kuulan ma iseennast ka ja mõtlen oma peaga, nii et see hakkab juba juhet kokku jooksutama. Siis ongi vaja, et keegi asja kõrvalt kaine pilguga vaatab.

 
At 15:18, Anonymous Anonüümne said...

Priit ütles:
Siis ongi vaja, et keegi asja kõrvalt kaine pilguga vaatab.

Mina ütlen veelkord - palun ära enam töö juures peale võta. Siis pole ka vajadust, et kinnisvaraagendid peaks oma kaine pilguga vahtimas käima.

Kui MA ei ole treener, siis pole mõtet teda ka treeneriks nimetada. Muidu on tegemist seaduserikkumisega. Spordiseadus §6 (2) ütleb, et:
Treener on sportlasi ja teisi spordis osalevaid isikuid juhendav spordispetsialist, kellel on treeneri kutsekvalifikatsioon kutseseaduse tähenduses.

Oman kehekultuuri-alast kõrgharidust. TLÜ-st, mitte Tartu KKT-st.

Argo A.

 
At 15:41, Anonymous Anonüümne said...

PP võrdlus Loskutoviga on ikka väga kohatu. Loskutovi kogemus on tulnud mitte vanusega, vaid läbitud kilomeetritega. Raamatus "Jooksja tarkvara" on toodud PL kilometraaž aastate lõikes.
Ja kui PP tahab hakata ennast jälle õigustama, et PL on profisportlane ja tema lihtlabane amatöör, siis ta astubki enda reha otsa. Just sel samal põhjusel ongi võrdlus PL'iga kohatu.

 
At 15:47, Anonymous Anonüümne said...

1 77
KALLA Charlotte
IFK Taerendoe
SWE
1987
5:51.0 16:08.0 24:07.8

See on copy-paste FIS ametlikust protokollist. Viimasel real on 2,3; 5,6 ja 10,0 km ajad. Kas järeldame, et Charlotte Kalla läbis 2,3 km 5 tunni ja 51 minutiga? Ehk mida öelda tahtsin, kirjutada võib nii 1.20 kui 1:20 ja kes asja jagab saab aru mis tunnid, mis minutid, kes norida tahab võib seda lõpmatuseni teha.

Ain

 
At 15:57, Anonymous Anonüümne said...

Argo A võib omada küll suusaosakonna kõrgharidust aga Evelin Ilvesel on meditsiiniharidus olemata sealjuures meditsiinispetsialist. Spetsialistiks saadakse ikka praktilise töökogemusega...
PS On mul vanu klassikamraade vana Peda kehakultuuri lõpetanud, spordist ei maksa nendega üldse rääkida neid lihtsalt ei huvita see teeema ei praktiliselt ega teoreetiliselt.

 
At 16:03, Anonymous Anonüümne said...

Ma polegi väitnud, et olen suusatamise spetsialist. Küll olen aga ära teinud treeneri kutseeksami ühel teisel spordialal.

Mulle lihtsalt ei meeldi tropid, sõitku nad kasvõi Tartu maratonil 200 hulka. Priidu sõnadest ja tegudest jääb paraku tropi mehe mulje.

 
At 16:07, Anonymous Anonüümne said...

mitte mõhkugi ei saa aru. kas Charlotte Kalla käis Dendropargis Priiduga võidu suusatamas? mis krdi vaidlus siin käib? 20 kommi aga mitte ühtegi normaalset trenni nõuannet. Priit ise on see kõige suurem ussitaja. öelge parem, kuidas Nõmmel rajaoludega on?

 
At 16:08, Anonymous Anonüümne said...

Ilus, Ain! Nii peabki...

 
At 16:37, Blogger Priit Pullerits said...

Mis seal Aini puhul ilusat on??! Ainil puudub vähimgi allikakriitika, see, mis on kõige alus, et midagi üldse tsiteerida ja viidata. Meil siin Eestimaal on küll komme, ja usun, et teistes kultuurriikides samuti, et - pange nüüd tähele!!! - tunnid eraldatakse minutitest kooloniga, minutid sekunditest punktiga ja sekundid kümnendikest/sajandikest komaga. See FIS võib seal kuidas tahes neid asju märkida, aga see ei tähenda põrmugi, et ta teeb õigesti.

Aga see on siin Ainiga tegelikult üldhariv vägikaikavedu, mida kumbki ei võta vihaga ega pahaga, olen kindel (vähemalt mina mitte). Hullem on lugu nendega, kes tulevad siin välja süüdistustega, et teine inimene on tropp või ussitaja. Mis ussitaja?! Mina kirjutan sissekande, kuidas mul trenn läks ja mis ma asjadest arvan, aga vaadake ise, kuhu siin diskussioon on veetud. Ja tropp? No see teeb päris pahaseks. Las see, kes nii ütleb, teeb esmalt raamatu, mis on kaks nädalat Eesti müügiedetabeli esikümnes, ja tulgu siis teisi oma jumalikust kõrgusest sõimama. Või veel parem - las tuleb ja ütleb seda ikka oma nime alt, mitte ärgu vehkigu nurga tagant. Muidu pangu aga suu kinni! Meil on selles vallas, mida nimetatakse ajakirjanduseks, tavaks, et anonüümseid süüdistusi käiku ei lasta. Me võiks siin sama joont hoida, et mitte delfistuda.

Ma arvan tõsiselt, et üks mees on siin mulle vabanduse võlgu. Näis, kas temas on nii palju meest, et džentelmenina käituda.

 
At 16:50, Anonymous Anonüümne said...

Loe uuesti, mees! Ma kirjutasin, et sa jätad tropi mehe mulje. Sinu tänaste demagoogiliste kommentaaride valguses on just selline mulje sinust jäänud. Iga su kommentaariga see mulje ainult süveneb. Mille sa ise viimati vabandasid, kui oma alusetute muljetamistega PM veergudel kellelegi haiget tegid?

Ja veel. Allikakriitikast tuleb rääkima mees, kes ise deklareerib, et Margus Ader on treener. Sellise väitega EI OLE võimalik nõustuda. Proovi järgmisel korral korrektne olla. Kas olümpiaraamatu ämbrist veel vähe oli?

 
At 16:52, Anonymous Anonüümne said...

Tere kõigile suusahuvilistele,

M.A-pole tõesti treener, ega pole läbinud ka ühtegi vastavat kvalifikatsiooni-ÕIGUS MIS ÕIGUS.Ega polegi kunagi end treeneriks nimetanud, pigem lihtsalt spordisõber, kellel on oma arvamus"kuidas võiks sporti teha, et ka rõõmu tunda, mitte tunda ebaõnnestumisi".Aga fakt on see, et ebaõnn võib meid kõiki tabada, kas siis sportlasena või tavakodanikuna.
Mina nimetaks end siis nõustajaks , ning ka kord nädalas tahaks leida, end raja kõrvalt, pisut arusaamaks mida PP tegelikult teeb! Kõigil on õigus, kes arvavad, et PP oma lävesid ei tea ja ta vajaks pulsivööd! Sportlane, kes on teinud kaua sporti/tipp/ võib endale lubada treenimist ilma vööta ja tundele toetudes-läved tunned ära, kui oled varem vööga treeninud! PP vajab kindlasti vööd ja minu arvamus on veelgi enam kindlustunud, PP TREENINGUD ON OLNUD LIIGA TUGEVAD JA KULUTAVAD mis puudutab aeroobse läve treeninguid. Kas seda annab parandada-näeme, LIHTNE SEE EI OLE, KUNA LIIGA PALJU ON TEHTUD!
Kui rääkida kellegi nõustamisest, et ise olla EBAÕNNESTUNUD SPORTLANE , siis jään nõusse väitega, kuid panen ette ühe mõtte...KES ON NII TARK, ET ÕPIB OMA VIGADEST? Kes tunneb sportlaste elu ja olu siis peab teadma, et õige hõlma hakkajaid on olnud vähe, need kes kohtuvad karjääri jooksul(õigel ajal) hea TEAMIGA(ski,-ketas,-tennis jne -täna ju võime seda tihti kohata) siis tunneme RÕÕMU, kes aga tead , kui palju on sportlasi, kes pole jõudnud kõige teravamasse tippu ja loeme SEEJÄREL NEID EBAÕNNESTUNUTEKS! Nii võib, aga see ei pruugi olla ande küsimus vaid hoopis midagi muud, mis puudutab näiteks tervist jne.
Treeningust arusaamise kohta võin vastata nii( millalgi teen oma kodulehele ka teenistus lehe, siis võib vaadata ja arvustada edasi). Mina ei saanud 20 a aru, mida, kuidas, milleks tegema pean, kuid mõttetöö, ajakirjandus, reaalne koos viibimine treeningutel, diskussioonid konkurentidega, koostöö erinevate treeneritega(A.Hovantsev, T.Roponen, M.Alaver, K.Ojaste, L.Lukin, W. Pichler) laagrites andsid viimasteks spordimehe aastaks suure kogemuse, mida on piisavalt, et arusaada "kuidas oleks võimalik teha asju paremini" kui sai tehtud(ise ütlen et sain liiga hilja aru ja selleks ajaks oli tehtud hirmaslt vigu, mis saadavad tänaseni)...aga kellegi peal tõestada oma "läbikukkumist sportlasene" pole soovi.
Kõige hullem on see, et enam ei pea PP.ainult nõustama vaid viimase nädala jooksul on veel lisandunud 6 tänast harrastus sportlast, kes soovivad, et pisut aitaksin...see muutub tööks niimoodi, mida ma aga ei ihalda, nii siis lähen PING PONGI mängima täna.
Edu treeninguteks ja tippu jõudmiseks on olemas kümmneid-kümmneid võimalusi! Leia oma võimalus. Ja ärgu keegi valesti arusaagu-PP-Jaoks on tipp, kui suudab sõita Tartu Maratonil 200 sisse...keegi teine võib suuta võita ka MM tiitli...kõik oleneb persoonist ja kohast, kus ta sportlasena on. Vastupidavus ala nõuab meeletult tööd ja veel rohkem tööd, mis tehakse õiges suunas!

Margus Ader

 
At 16:52, Anonymous Anonüümne said...

Hmm, "Eesti keele käsiraamat" ütleb, et:
Kellaaja ja ajavahemiku kirjutamisel eraldatakse tunnid, minutid ja sekundid üksteisest punktiga, kümnendiksekundid komaga:
kell 19.30
algab 8.00 ja lõpeb 9.15
6.18.24 (6 t 18 min 24 s)
2.36,15 (2 min 36,15 s)

Rahvusvahelises standardis on tundide ja minutite vahel mõlemalt poolt kokkukirjutatav koolon. Kuupäeva ja kellaaja vahel on eralduseks T-täht:
6:18.24
1994-12-24T19:00 (1994. aasta jõululaupäeva õhtul kell seitse)

 
At 20:31, Anonymous Anonüümne said...

Eile oli tõesti üllatav kui kiiresti kõik sõitsid ning veel suurem üllatus oli Priitu rahulikult liikumas näha:)

 
At 21:32, Anonymous Anonüümne said...

Priit aga milleks sulle seljuhul treener on kui sa ei kuula ta juttu. MA väidab, et sulle on vajalik pulsikell aga sina ei võta juttu kuulda?
MA kuidas suhtud sellesse, et PP ei allu õpetustele?

Priit su enda eesmärk on saada TM kohta 100 hulka, MA ütleb, et su lagi on 200 sisse. Kuidas kommenteerid, et sinu ja treeneri nägemus on päris erinev?

Tervitades,
Eero
P.S. Mina võtsin küll Priitu kuulda ja mul on nüüd lisaks pulsikellale nõuandja :)

 
At 13:16, Anonymous Anonüümne said...

Pullerits teeb trenni, Ader annab talle treenimiseks nõu ja Pullerits teeb nagu Ader on soovitanud. Mina oskan sellest skeemist ainult ühte järeldada - Ader on Pulleritsu treener.
Asjaolu, et mõni mingis imelikus koolis õppija või koguni selle kooli lõpetaja arvab mingil paberil olevat suuremat väge, kui on mitmekümne aasta vältel omandatud praktilisel kogemusel on kahjuks tänapäeval meie riigis väga tavaline. Treeneriks ei tee mingi teooria läbimine ja atesteerimine. Sama moodi ei tee treeneriks lõpetamata kõrgharidus kehakultuuri erialal, mida tänapäeval nimetatakse bakalaureuse kraadiks.
Treeneriks-spertsialistiks saab ikka ainult vahetu kogemusega, mullele tuleb teooria kasuks, aga puhas teooria on vähe väärt. Jutt, et Ader ei või treener olla saab tulla ainult väga rumalast suust (a la need kes selle seaduse välja mõtlesid) või siis tahtlikult kiusu ajamise soovi tõttu, olgu selle põhjuseks mis iganes, arvatavasti kadedus.

 
At 13:32, Anonymous Anonüümne said...

Ähh, mis ju(u)ra-bürokraatia arutelu siin on. Treeneri kutse on regelementeeritud selleks, et igasugused ilma paberita tarkpead riigirahakoti suu juurest võimalikult kaugel hoida. Hakkab see jama pihta spordikoolide toetustega ning lõppeb sellega, et andekas sportlane olümpiaalal maailmameistriks tulles( milline sürr?!) ei saaks ilma paberiteta treenerile preemiat teenida (nt oma naisele). Kogu asja iva. Traditsioonilises tähenduses on treener inimene kes ise ei pruugi liigutada, kuid kindlasti utsitab teisi liigutama ükskõik mis alal, kasvõi males.

 
At 10:59, Anonymous Anonüümne said...

See, et endine tippsportlane (kes on kõike omal nahal kogenud) , ilma treeneripaberita, ei ole mingi treener on ikka väga kitsarinnaline lähenemine - sõltub palju rohkem inimesest ja ala tundmisest, kes saab treener olla ja kes mitte! Iga endeine tippsportlane, kellel on iseloomuomadusi(mida koolis ei õpi), et olla treener võib kanda 10 korda enne treenerinimetust kui mõni paberiga spordisõber!

 
At 13:21, Anonymous Anonüümne said...

Tipsportlane pole veel treener, nii nagu väga haige inimene pole veel arst. Samuti ei ole noorel sportlasel veterani treenimise kogemusi.

Mike

 
At 20:44, Anonymous Anonüümne said...

Hey,

NB! Ühte või väita kohe kindlasti. PP on teinud MA valides väga hea valiku, kui rääkida ikkagi sellest, et meest vaevas ka motivatsiooni probleem, peale selle, et mees ei uskunud enam treeningutesse ja seal toimuvasse.
Tunnen ja tean M.A-d ning soovin talle jõudu ja tahet jätkata PP juhtimist, mis pole kindlasti kerge, kuna tegu ju ka kirjutava ajakirjanikuga.
Et pole treeneri pabereid või ei ole tegelenud veteran sportlastega...noo kuulge- ega siis PP pole ka mees kes tahab jõuda OMile! Isiklikult on mul heameel, et PP ja Ma on hakanud tegema koostööd-on mida lugeda ja ootan huviga ka edaspidi meeste toiminguid!
Jaksu soovides!

Spordisõber Ants

 
At 09:45, Blogger Unknown said...

5.05lllllyuanpackers jerseys
saints jerseys
raiders jerseys
eagles jerseys
49ers jersey
falcons jersey
cowboys jerseys
colts jerseys
chiefs jersey
dolphins jerseys
vikings jerseys
patriots jerseys
giants jersey
jets jersey
steelers jerseys
seahawks jersey
redskins jerseys
cardinals jersey
ravens jerseys
broncos jerseys

 
At 09:27, Blogger raybanoutlet001 said...

michael kors outlet
nike free 5
chicago bears jerseys
bengals jersey
mont blanc pens outlet
yeezy boost 350 black
replica watches
nike huarache
nike huarache

 
At 05:14, Blogger Unknown said...

yeezy boost 350 v2
cheap jordans
adidas ultra boost uncaged
longchamp outlet
salomon speedcross
yeezy boost 350
nike huarache
af1
brady jersey
adidas tubular
320

 
At 05:46, Blogger raybanoutlet001 said...

adidas nmd
omega watches sale
ray ban sunglasses outlet
michael kors handbags
jordan shoes
coach outlet store online
cheap nfl jerseys
ugg outlet
new balance shoes
ugg outlet
2017.7.5

 
At 04:03, Blogger raybanoutlet001 said...

true religion outlet store
pandora outlet
browns jerseys
chargers jerseys
nike trainers
michael kors outlet
gucci shoes
rolex replica watches
ray ban sunglasses outlet
chiefs jersey

 
At 06:07, Blogger Unknown said...

adidas tubular
pandora jewelry
nike air max 90
nike air max 2018
timberland shoes
yeezy
cartier bracelet
jordan retro 13
nike huarache
jordan 4

 

Postita kommentaar

<< Esileht