Pullerits: Mida arvata Tartu rattaralli uuest marsruudist? (Kommenteeritud ülevaade)
Ohohoo, ja sellel kevadel tulebki Tartu rattaralli lõpuks teisiti! No kui kaua võiski enam-vähem ühte kanti sõita, küll Otepääle siit-, küll sealtpoolt. Rääkisin Indrek Kelgule, Klubi Tartu Maraton juhatajale juba tükk aega tagasi, et muutku marsruuti, igavaks läheb ja ära tüütab. Ja näete, ei läinud mu jutt kurtidele kõrvadele: Kelk on rattaralliks märkinud maha sootuks uude suunda mineva raja.
Niisiis, uuel rajal kulgeb sõit kõigepealt Tartust Jõgevale. See on sisuliselt mu kodurada, sõidan kogu aeg Tartust maakoju Mullaverre ja tagasi. Kilomeeter pärast starti on vaja esmalt rünnata jõuga, umbes 40 km/h vähemalt, Narva mäe tõusu – õnneks on see lühike. Siis järgneb tosin kilomeetrit lauget kihutamist, misjärel tuleb enne Äksit kaks ligi kilomeetri pikkust tõusu. Kindlasti üritatakse seal gruppi lõhkuda ja eest spurtida. Edasi tuleb taas rahulikum ja laugem sõit (fotol ülal, lõik Äksi ja Tabivere vahel) mõne üksiku kergema tõusuga kuni Jõgevani. Sealt läheb huvitavamaks.
Pärast Jõgevat pöörab rada kirdesse Laiuse suunas, kus ootavad ees raja kaks kõige rängemat tõusu. Noid ma ei tunne; peab minema nendega tutvuma. Ohtlik koht tuleb enne Kuremaad, kui suurel kiirusel peab sooritama täisnurkse parempööre (fotol ülal, lõik pärast eelkirjeldatud parempööret). Olen kuulnud lugusid, et seal on otse kihutatud.
Järgneb kergelt tõusev ja seejärel kergelt laskuv tuultele avatud lõik (fotol ülal) Palamuse suunas.
Pärast Palamuset tuleb laskumine suurde orgu, mis lõpeb sujuva, kuid rada mittetundvaile sõitjaile südant värisema paneva parempöördega, millele järgneb päris raske tõus (fotol ülal, taamal näha laskumine, paremkurv pildil paremal puude taga), kus näiteks mullusel Jõgeva rattarallil peagrupp tükkideks lagunes. Too on kriitiline koht. Edu nipp peitub selles, et tuleb laskumiselt minna võimalikult suure hooga üle tõusule - selleks tuleb leida teel vaba ruumi. Kui tõusu all aeglustuva grupi sabas tempo maha pidurdada, siis võib grupi esimesele otsale tõusu lõpus vaid järele lehvitada
Luual keerab tee paremale mäest alla. Kiirus läheb seal väga suureks, usun, et üle 60 km/h (üksinda sõiteski saab seal lõdvalt 55 km/h kätte), ja seda kiirust saab metsa vahel hoida väga pikka aega – olen seda mitut puhku omaette sõites nautinud. Edasi tuleb Kaiavere suunas pärast metsast väljumist avatud põldude peal kulgev lõik (fotol ülal), samamoodi on rada põldude vahel avatud pärast Elistvere (fotol all) läbimist.
Taas pingelisemaks läheb kaks-kolm kilomeetrit enne Saadjärve äärde (fotol all) jõudmist. Seal ootab metsa vahel ees pikk, vähemalt kilomeetrine ja võrdlemisi järsk tõus. Seda hooga ei võta, seal tuleb tööd rabada. Kindlasti rebitakse seal gruppi veelgi tükkideks. Tõusule järgneb väga kiire laskumine, kus üksinda sõites ei ole 60 km/h sisse saada mingi probleem. Ilmselt on too raja kõige ohtlikum laskumine, sest kiirused lähevad väga suureks ja pärast tõusu on nii mõnegi mehe keha ilmselt pehme ja jalg tönts.
Vedule, kus marsruut ületab Tartu-Jõhvi maantee, viib taas kergem teelõik, kus ühes kohas tuleb läbida küll järsu langusega org, ent sealt saab laskumisega kogutud inertsi kasutades tõusust kergesti üles, sest ei tõus ega langus ole pikemad kui umbes kakssada meetrit. Järgnevat lõiku Vedu ja Aovere vahel olen sõitnud vaid korra; tean, et pärast Vedut ootab pikk laskumine, kus kiirus läheb taas suureks.
Aoverest Luunjani (fotol ülal: AS Grüne Fee Luunja kasvuhooned ja ASi Fortum elektrijaam; foto autor: Margus Ansu, Postimees/Scanpix) on lauge tee uue sileda asfaldiga, mis võib vihmaga olla libe ja ohtlik. Kindel see, et kiirus läheb seal vähegi soodsa tuule korral kergelt üle 50 km/h. Luunjast Tartusse finišisse viib kaardi järgi otsustades sinka-vonka tee, mis on võrdlemisi kitsas ja kurviline. See tähendab, et seal tuleb lõpuks hea koha saamiseks juba õige positsioon sisse võtta ning seda hoida, sest ilmselt läheb kas kett pikaks või tekib suur sõitjate tropp tee ühest servast teiseni, olenevalt grupi suurusest, ning möödumisvõimalusi just palju ja häid seal pole.
Lõpuks on kaardilt näha, et sõidetakse üle Emajõge ületava uue, Ihaste silla (fotol ülal; foto autor: Margus Ansu, Postimees/Scanpix), millelt laskumise järel, kui kiirus suur, järgneb vangla lähistel väikse raadiusega ringteel terav parempööre finiši suunas. Lõpuni jääb sealt veidi rohkem kui 3 km eelmistest rattarallidest tuttavat teed.
Selline marsruut siis – mida arvate? Trajektoori arvestades saab väga oluliseks, mis suunas puhub rattaralli ajal tuul. Kui on kirde- või edelatuul, on asi hull – see tähendab nii Jõgevale minnes kui Tartusse naastes pikalt-pikalt küljetuult. Eelistatuim on variant, kui Jõgeva suunas sõites puhub vastutuul: siis püsib suur grupp tõenäoliselt koos ning saab ässade varjus hõlpsalt Jõgevani ning tagasiteel, kui tulevad raja raskemad osad, tuleb appi taganttuul.
Milline on teie nägemus ja millist taktikat kavandate?
******
Joint Trail to Chesler Park, Needles District, Canyonlands National Park, Utah. 28. aprill 2012. Pildistanud Priit Pullerits. (Suuremalt vaatamiseks klikkida pildile.)
Sissekande fotode autor: Priit Pullerits (v.a kaks pilti, mille autor on Margus Ansu - need on eraldi märgitud)
47 Kommentaarid:
Blogi administraator eemaldas selle kommentaari.
Kas uus rada on raskem, kui vana?
----
Härra M. jälle Te jaurate siin?
http://sport.postimees.ee/3135749/vaata-maailma-esireket-valmistas-usa-megastaari-videost-vinge-koopia
Kuramaale trass siiski loodetavasti ei vii...
Mida sa Risto selle video viitamisega meile öelda tahad? Miks me peaksime seda vaatama? Arvad et me ise vajadusel seda postimehest poleks üles leidnud?
Blogi administraator eemaldas selle kommentaari.
Priit ma loodan et Sa hoiad oma uuriva ajakirjaniku lippu kõrgel ja selgitad seda Vedehhini asja edasi.
Väga huvitav millise paatosega algab Jooksuportaali uudis Rahvusvaheline Kergejõustikuliit (IAAF) esitas aastaid südamerohtu kasutanud Nikolai Vedehinile süüdistuse ....
Mnjah, vaene mees kasutas aastaid (kui palju aastaid siis? 20, 12, 8?) Noore sportlase süda adapteerub koormusele, olles ka ise võistlusjooksja olnud, aga mingit südamerohtu nüüd küll ei tulnud mõttessegi kasutada. Kas sellega ei varjatud mingit teist, olulisemat ainet? Kui seda ikka süüa (aastaid), siis tõenäoliselt mingit edu ka saavutati? Ning vaevalt et Vedehhin esimene katsejänes oli. Ju oli aine positiivne mõju ringkondades teada. Tõsiselt südamehaige inimene poolmaratoni 1:03 ei jookse. Kas keskmaajooksja kilometraaž võimaldab poolmaratonis nii kõva aja joosta? Kas on teada tema mõni 10km maanteejooksu tulemus? Või poolmaratoni teine tulemus? Või 5000m tulemus? Kuidagi äkki tuli see hüpe keskmaalt poolmaratoni?
Kuramaa on ilmselgelt näpukas, hr Pullerits on Kuremaal piisavalt käinud et mitte sellist teadlikku eksitust teha.
Veel huvitavam näpukas on aga pressikas endas: „Võitluste stardi- ja finišipaik jäävad traditsioonili....
See polnud näpukas. Härra Pullerits kontrollis kui hoolega te (sitakotid) tema teksti loete.
Mida arvata Tartu rattaralli eest marsruudist?
Mida siis arvata?? Khmm...
Lihtsalt Ülemurme kant on tee- ehitusega üles songitud; vahelduseks teine ring. Parem see küll ei tundu.
Mida tähendab pealkiri : "Mida arvata Tartu rattaralli eest trassist"?
... marsruudist.
mm kas mitte Kaiavere-Elistvere vahel pole kilomeetrike kruusateed? Küll sile ja kinni sõidetud, kuid siiski.
18:29, kogun klikke.
Blogi administraator eemaldas selle kommentaari.
Härra M. soovitus Teile, püsige teemas ja ärge ajage soga. Spordiblogis pole sellel jamal kohta.
Üks küsimus härra M.-le, kas Te trenni teete, sporditrenni?
Spordiblogi pole see juba ammu.
Nüüd on aeg teritada. Pirita eraldistart toimub mais-juunis ja selle paneme ka jooksulõikude pealt, ilmselt panemegi üldse jooksuga. Kevad on toonud ärevust. K. Pätsi suvekooli ehituse tõttu on toimunud suur liivavee lihe, koprapere on ärevuses. Taga jõekäärus kasvuhoonete juures on poisid võimsalt puid langetanud, valmistuvad tammi ehituseks, et Etsi probleeme ära kasutades uputada õigel hetkel uus linnavalitsuse hoone, mis varem oli bordumaja. Naat ajab esimesi võrseid, ka meie poisid võtavad hoo üles! Jube pauk on sees, tahaks raisk panna. Talvel on head tööd tehtud. Ilgelt kipitab Pirital meestel. Oleme möirapullid!
Tubli, Puraka poisid.
Näha on, et loota võib!
Kuid ärge kobrast ja tema lähedasi väga ahistage, kasulik isend siiski, annab rammusat nõret ja võitleb ka - nagu viimstest aktiviteetidest aru võib saada - linnasakste korruptsiooni vastu.
Aga teritage tublisti, sest ka siinpool jõge ei istuta ja näpita niisama. Hõlpu ei saa teil olema.
Uus rada muutub huvitavaks alles Jõgevalt. Aga minu jaoks on see enivei pikk. Ma eelistan lühikest otsa. See kulgeb pealegi osalt PP treeningrajal ja nii saab ka tunde, et mida Pullerits tunneb kui sealkandis trenni teeb.
Mõni kõvem karvajalg võiks selle uue raja lähiajal läbi tõmmata ja võrrelda vanaga.
11:04, ma võtaks selle hea meelega plaani, kui oleks liitujaid. Üksinda tuult murda ja 142 km tagumikku villitada küll ei taha. Just eile mõtlesin, kui Jõgeva maanteed mööda trennist naasin, et peaks enne rattarallit otsustavamad kohad üles pildistama ja blogisse kirjeldused juurde panema, et need, kes pole Tartu kandist, saaks ka asjast aimu. Liiati on juba mööda Puiestee tänavat Tartust välja sõites mitu trikiga kohta: seal on nimelt ohtlikke kaevukaasi, eriti Jõgeva poole minnes tee vasakul poolel, kust suurel kiirusel mööda haagitades võib kellelegi ette tõmmata, samuti võib libedatel kaantel libastuda, võib ratast põrutada ja juhitavust kaotada. Näiteks on kasulik teadmine, et hoida tuleks kas paremale teeserva või veel parem, kui keskele. Selline info aitaks kindlasti sõiduks paremini valmistuda.
Kui on küljekas, lähen kohe atrõõvi, kirovi kolhoosiaegadest juba teada tuntud nõks, küljekaga sai kõik need grupid omal ajal lõhki löödud.
Pullerits ei oska kaarti lugeda? Või kus ta marsruudil narva mnt tõusu näeb?
Ei lähe sa Vootele kusagile, me võtame su kotti. Juba Dünamo aegadest teada nõks.
Meie sinu kummid Kulebjakin enne starti läbi torkame, eks vaata siis kuidas oma seatempusid tegema hakkad.
no vot milleni viib jooksmine!
http://maailm.postimees.ee/3136793/valjaanded-politsei-leidis-onnetuslennuki-kaaspiloodi-kodust-toendusmaterjali
Õudsed lood!
Andreas Lubitz tegeles kah jooksmisega, nüüd usun küll, et ega see jooks üks õige asi ei ole ja hästi mõjuda ei saa.
Tähelepanu, värske info, eksklusiivselt spordiblogi lugejaile: patsiendil nr 1 läheb väga hästi. Allikas äärmiselt usaldusväärne, 101 % kindel.
Mina aga kuulsin et šeff teeb juba kätekõverdusi. Puudane pomm turjal. Härra Must ise rääkis.
Mina olin ka juba papi Musta käest kuulnud, et käes on plahvatusliku arendamise faas. Isegi lehes kirjas.
Aga mina, ja ka Sina, dorogaja ananiimne kammentaator, teeb Kremli praktiliste semiootikute ülestunnistusest tähelepaneku - tähele pandud, et just selliste osakondade puudumist mõeldaksegi, kui öeldakse, et Baltikumis ollakse vene meedia osas maha jäänud: http://www.rferl.org/content/how-to-guide-russian-trolling-trolls/26919999.html
Must ei tea, millest ta räägib. I have much better, way much better and more competent and knowledgeable and reliable sources. Actually, I could say, that I have established a direct line to the patient numero uno. You should know how to cultivate sources. That's what Americans are good at and that's what I have learned from them.
Ja pange ühte asja tähele: ma räägin oma nime alt, nii et mina ei saa pada ajada ja bluffida, nagu anonüümikud.
Hea töö, senjöör Pullerits, hea töö. Meie küll ootasime et kihvad oleks aetud teistmasti liha sisse.
Priit! Millal tuleb suur kevadine verevalamine? Sa peaks kätte maksma kõigile, kes sinuga talvel mölisenud ja solvanud on.
Gaudeamus igituur, juvenes dum sumus!
Dumus sumus uuuu-u-u-uuuuu!
Prosit! Juheei!
Vaat kus parempoolne ajakirjanik
Pullerits on oma blogis
E.Savisaare Death Watchi käima
pannud.
Aga paneme veel ühe. Estonnian
Langiage Deth Watch!! According to
prediction to right-wing business
tycoon and politician Juri Mois.
Only 19 years 313 days left!
Homme siis pikamaasuusatamise suur finaal,
Årefjällsloppet.
75km-lt lühendatud 47km-le. Ülekande algus 10:25.
Stardinimekiri
Huvitavamad nimed lisaks pikamaaässadele:
Justyna Kowalczyk
Stina Nilsson
Ida Ingemarsdotter
Algo Kärp
Petter Northug
Johan Olsson
Alexander Legkov
Maxim Vylegzanin
Marcus Hellner
Lukáš Bauer
Daniel Richardsson
Anders Södergren
(kui kõik ässad end kohale veavad.)
Kui kriitikud väidavad, et meie suusatamine on vajunud varjusurma, siis jalgpalli mängimise oskus on ju üldse ära kadunud.
Viies valikmängus (ka majakavahtide ja lambakarjuste vastu) oleme löönud umbes 0 väravat... Publik tribüünidel irvitab.
Seda jama pole isegi enam mitte raske, vaid juba võimatu kommentaarida.
Või on kellelgi midagi seletavat öelda?
Õhtu lõpetuseks hingele siiski ka palsamit - Jalgpalluri laul.
Sry, uuesti.
Jalgpalluri laul
Kuna jalgratturid pidid karmid ja jörmid mehed olema ja kuna ka palatites toimunu on oluliseks teemaks kasvanud, siis vast peremees ei pahanda väikse hea huumori pärast.
Läheb naine seksoloogi juurde, kurdab: "Mida küll teha? Mu mees ei taha mind enam."
Doktor ütleb: "Pange selga midagi nappi ja kirgast ning enne, kui mees töölt koju tuleb, minge ukse ette, ajage tagumik püsti ja ega ta siis ikka mööda ei saa minna!"
Paneb siis naine punase öösärgikese selga, läheb ukse juurde ja ajab tagumiku püsti.Tuleb siis mees koju ja saab infarkti. Haiglas uurib arst, et mis siis juhtus, et mees oma kodus järsku infarkti sai.
Mees ütleb: "Lähen mina koju ja mis ma näen: ukse ees seisab punnis põskedega päkapikk, minu naise sussid jalas ja habe maani!"
Elvas pöörati see teema poliitiliseks: http://www.elva24.ee/Arvamus/article_800_TOOMAS-J%C3%84RVEOJA-Kelle-huvides-ilmus-lugu-%E2%80%9EElva-asemel-Elistverre.html
hea spikker tänud...
Tartu rattaralli rada pigem teeremondi ohver mitte Priidu algatus..klassikuid ei muudeta Roubaix jne. käib üle 100 aasta ühte rada pidu
Kelk pole kohaliku rahvaga küll midagi kokku leppinud, et suleb teed Reedel ja Pühapäeval. Teeme siis Teile sõpradele mõned ületamatud takistused.
1. KADUMA LÄINUD R.KILGI LAMBAD OOTAVAD TEID PALAMUSE VAHEL http://www.telegraph.co.uk/travel/travel-writing-competition/9795648/Just-back-road-sheep-in-South-Wales.html
2.LAIUSE TÕUS mõned näpunäited
http://cyclinguphill.com/cycle-uphill-techniques/
3. TÜÜPILINE ILM KUREMAA KANDIS SEL PERIOODIL
http://velonews.competitor.com/2013/03/news/riders-bring-cycling-back-to-its-purest-form-with-weather-plagued-milano-sanremo_278154
nII ET TERE TULEMAST JÕGEVAMAALE hr.KELK
Kas kohalikud loodavad nüüd Rattaralli arvelt rikkaks saada? Rattaralli ei läbi erateid ega teie heinamaad.
Rahunege maha.
mbt shoes outlet
beats by dre
ed hardy clothing
longchamp outlet
ugg boots sale
nike air max uk
oakley outlet store
prada outlet online
coach outlet online
air jordan shoes for sale
fitflops sale
longchamp handbags
louis vuitton bags cheap
rolex uk
winter jackets
cyber monday deals
oakley sunglasses wholesale
ray ban,rayban,occhiali ray ban,ray-ban,ray ban occhiali,ray ban sunglasses
michael kors handbags sale
1205minko
mbt shoes outlet
beats by dre
ed hardy clothing
longchamp outlet
ugg boots sale
nike air max uk
oakley outlet store
prada outlet online
coach outlet online
air jordan shoes for sale
fitflops sale
longchamp handbags
louis vuitton bags cheap
rolex uk
winter jackets
cyber monday deals
oakley sunglasses wholesale
ray ban,rayban,occhiali ray ban,ray-ban,ray ban occhiali,ray ban sunglasses
michael kors handbags sale
1205minko
Postita kommentaar
<< Esileht