pühapäev, september 25, 2022

Pullerits: Mõned ässad hakkavad juba suusarajal paugutama. Kas vara pole?

Taavi Kaiv, rullsuusasarja peakorraldaja:

Suusasemude sarja seeme istutati mulda kurikuulsal koroona-aastal 2020. Punt tugevaid harrastajaid treenis 2020/2021 hooaega silmas pidades alates suve keskpaigast väga tugevalt, kuid talve lähenedes puudus igasugune perspektiiv rasket tööd võistlustel rakendada – pean silmas mees mehe ja hammas hamba vastu võistlusi, mitte virtuaalset tilulilu. Otsustasime: sitta kah, kui ametlikke võistlusi ei toimu, teeme ise!

Mõeldud, tehtud. Oktoobris tuli Keilas joonele 20 suusatajat. Idee oli algusest peale kasutada ringe, et oleks rohkem melu ja kaasaelamist – ja täpselt nii läkski, viimne kui osaleja nautis! Nagu selliste ürituste puhul ikka, ootas õhtul afterparty, kus laual hundijalavesi ja kääritatud viljamärjuke.

Õhtu edenedes lubas edukas klubiliige panna uuel aastal õla alla, kui ühest võistlusest saab sari. Mehed härga täis tegid kokkuleppe ära ja aasta hiljem sündis Silen Suusasemud rullsuusasari. Sel aastal jätkab nime all Evecon Suusasemud rullsuusasari. Radade valikul oleme lähtunud sellest, et saab hakkama igaüks, nii professionaal kui asjaarmastaja. Ootame kõiki joonele 1. oktoobril Keilas Evecon Suusasemud sarja esimesel etapil!

Jaanus Laidvee, asjaarmastajast suusaentusiast (fotol paremal kõige ees):

Suvel ja sügisel sõidan muude spordialade kõrval nagunii rullsuuska ja kui Taavi Kaiv eelmisel aastal sarjas osalema kutsus, mõtlesin, et miks ka mitte. Kuna ma polnud varem rullsuusavõistlustest osa võtnud, siis ei hakka salgama, et esiti käis peast läbi, kuidas ma võistlusolukorras ja kambakesi koos Keila, Pirita ja eriti Jõulumäe radadel hakkama saan. Kas meeleolukas võistlus ei või osutuda viimati liiga ohtlikuks?

Sarja läbi sõitnuna saan kinnitada, et kui elementaarne tasakaalutunnetus rullidel on olemas, siis midagi ohtlikku nendel radadel pole. Lisaks on need piisavalt laiad, et ka pundis sõitmine ei ole probleem.

Näiteks polnud ma varem Jõulumäel rulle sõitnud. Hommikul enne võistlust läbitud kaks ringi kujunesid aga igati piisavaks, et mõningane ärevus, mida tundmatu rada paratamatult tekitab, maha võtta.

Et miks üldse suvel ja sügisel rullsuuskadel sõita? Loomulikult selleks, et talvel võita! Võib-olla mitte päris kõiki, aga iseennast ja naabrimeest kindlasti. Sest rullidelt talve hakul suuskadele minek on ikka hoopis midagi muud ja mõnusam, kui rattalt, jooksult või basseinist.

Fotod 1-5: Pilte Suusasemude mulluse rullsuusasarja võistlustelt. Fotod edastas: Jaanus Laidvee

65 Kommentaarid:

At 11:38, Anonymous Anonüümne said...

Kui Jaanus on kambas, siis Suusablogi rahvas kiidab heaks. Ükskõik, millega tegu. Eriti kui mängus on "hundijalavesi ja kääritatud viinamarjamahl". Pulli peab saama ja panna on vaja!

 
At 19:40, Anonymous Anonüümne said...

Et nüüd mõnel mittekursis oleval lugejal ei jääks ekslik mulje, et Suusasemude rullsuusasari midagi ainulaadset on, tasub mainida, et Eestis on väga mitmekülgse programmiga rullsuusasarja korraldatud juba 8 aastat. Tegemist on Eviko Suusarulliga ja sinna on alati olnud oodatud ka erineval tasemel harrastussuusatajad. Enne seda said harrastussuusatajad joonele tulla EMT Rullituuri nime kandvas sarjas. Eesti esimene rullsuusamaraton (Nevene nime kandev) sõideti aga juba 2008. aastal Pärnus. 2010. aastal koliti Jõulumäele ja seal on saanud rullsuuskadel maratoni sõita igal suvel katkematult nüüd juba 13 aastat. Eile peeti 28. korda (!) Tartu Sügisrulli ja täna juba mitmendat aastat Jõulumäe SügisRulli. Nendele kõikidele on harrastajad oodatud olnud. Seega rullsuuskadel võistlemise võimalusi on tegelikult mitmeid. Loodetavasti leiavad Suusasemud ka need üles ja tulevad teistele väärilist konkurentsi pakkuma!

 
At 22:31, Anonymous Anonüümne said...

Aituma 19.40 selgemat perspektiivi andmast, on üllatav et ajakirjanikuhärra nii kallutatud pläusti on kokku mikserdanud. Loodame et pole semudega liiga lähedane ja ei saa ka mingitsorti hüve vms.. muidu munad pihku ja Kohilasse..

 
At 01:03, Blogger Jaanus said...

Lp 19:40, selgitan natuke tagamaid. Suusasemude rullsuusasari pole loomulikult midagi ainulaatset ja keegi pole seda ka väitnud, eri sarjad on aga erineva suunitlusega ja see on kokkuvõttes pigem hea. Nii peaks iga suusahuviline leidma endale sobiva formaadi ja distantsi, asukoha samuti.

Tõite näitena Eviko suusarulli. See on hea sari, aga näiteks Suusasemude jaoks jäävad distantsid liiga lühikeseks, lisaks formaat - jooks + rollerid - ei ole päris meie jaoks. Palun mitte valesti aru saada, see sari on ennast tõestanud ja noortele ning ka mitmetele vanematele harrastajatele sobilik, kuid Suusasemude suunitlus on pikamaasuusaamine, seda ka rullidel. Näiteks Keila etapp on 30km, Haanjas 40km ja Jõulumäel 35km.
EVECON SUUSASEMUD RULLSUUSASARI

Kuna meie seas on väga erineva taustaga harrastajaid (mitte ainult endisi suusasportlasi - tegelikult neid meil peaaegu polegi), siis meile meeldib suvel teha ja võistelda peamiselt teistel aladel kui rullsuusatamine, et elus oleks lisaks suusatamisele ka vaheldust. :)
Suusatamisele hakkame tõsisemalt keskenduma sügisest ja seetõttu sobib meile paremini sari, mis kestabki ainult sügisel.
Eelneva kokkuvõtteks, rullsuusasarju pole Eestis liiga palju ja aga neil kõigil on oma nišš, sõitjaskond ning see ongi väga hea - nii see peabki ühes suusasporti edendada tahtvas riigis olema!

Suusasemud on osalenud ja osalevad ka tulevikus erinevates sarjades, näiteks nagu täna Jõulumäe sügisrullil, kus Andres Juursalu saavutas esikoha meeste 42km põhisõidus, kalendriga, pea nelja minutiga. Mulle tundub, et tema pakutud konkurentsi võib igati vääriliseks lugeda.
Jõulumäe sügisrulli protokoll

 
At 11:24, Anonymous Anonüümne said...

Rullsuusasõitude sari pakub tõesti vaheldust - tiirutada paari-, kolmekilomeetrisel rajal 10 - 20 ringi (nt Haanja 2km 20x). Vaat et hullem iseloomu kasvatamine kui Pulleritsu ovaalil.

 
At 11:53, Anonymous Anonüümne said...

Iseloomu kasvatamine pole üldse paha, 11:24. Seda oskust läheb elus mujalgi vaja kui suusarajal. :)

 
At 14:14, Anonymous Anonüümne said...

Nädalavahetuse iseloomu kasvatamise saldo Lillepi pargis: L 20x, P 16x.

 
At 16:20, Anonymous Anonüümne said...

Kuidas Lillepis iseloomu kasvatamisele rajale tuiavad kodanikud, koerapissitajad ja põripäeva kulgevad kiireloomulised isendid mõjuvad. 36x vajab mäelstuste kustutamiseks vast kangemat kräud?

 
At 16:38, Anonymous Anonüümne said...

Mulle väga meeldib kui hooajal paaril võistlusel tuleb rajale üks kahekordne olümpiavõitja, kelle nimegi pole igalpool viisakas mainida ja teeb igatsorti semudel ja tugevatel harrastajatel selja prügiseks, oma 51 eluaastaga.

 
At 18:59, Anonymous Anonüümne said...

16:38, hea avaldus, see küll pole nn Suusasemude üritus, aga, kui tohib, ma küsiks blogi kogukonnas hinnatud lp Jaanuselt PP eest, kas tema semude üritustel saavad osaleda 1) Vene kodanikud ja 2) rahvusvahelise dopingutaristu liikmed ja mõjuagendid?

 
At 20:36, Anonymous Anonüümne said...

Jah, Jaanus, palun vastata!

 
At 21:06, Anonymous Anonüümne said...

Riias on asjalik peaarhitekt:
"Milline plaan on Riial punamonumentidega?
Oleme rääkinud nende mahavõtmisest juba 1990-ndatest ja äkki see juhtuski – palju valutumalt, kui oleksin arvanud. Ukrainas valitsev olukord pühkis väiksemadki kahtlused: äkki oli selge, mida ja kuidas tegema peame. Meid oli juhtinud hirm, kuidas inimesed reageerivad ja mida ütleb Venemaa.

Korraga saatsime lihtsalt kõik kuradile ja otsustasime, et on õige need maha lammutada ja seda pidanuks juba ammu tegema. Alguses arutati, et muudaks nimesid või keelaks 9. mai pidustused, aga sai selgeks, et meil pole alternatiive ja need tuleb lihtsalt maha lõhkuda.

Korraga saatsime lihtsalt kõik kuradile ja otsustasime, et on õige punamonumendid lammutada.

Otsuseni jõuti kiiresti, leidsime töö teostaja: üks arhitektuuriagentuur nõustus sellega tegelema. Ehitusfirma alustas kell 12 ja kella neljaks oli suur punamonument Võidu pargist kadunud. Sellele polnud suurt vastuseisu, mis oli üllatav – ainult paar arreteerimist ja väikesed meeleavaldused."
Punamonumendi asemele tulevad park, sportimisala, korvpalliväljakud, rulapark. Ja lätlased saavad 3x3 kossus järjest tugevamaks. Nii tuleb ümber mõtestada!
Meil nutavad hellemad südamega mehed silmad peast, kui punaehitise viisnurk või haamer ja sirp maha viilitakse - lõhkuvat kompositsiooni.
Elagu Läti/Lai dzīvo Latvija!

 
At 22:27, Anonymous Anonüümne said...

Pole hullu midagi - takistused on ületamiseks. Väike kepitärin vabastab reeglina raja pärisuunas.

 
At 22:30, Anonymous Anonüümne said...

Lätlased näitavad, et Tallinnas on võimul sõja toetajad. Häbi, on väga leebe hinnang linnavõimu ja valitsuse senise targutamise ning mittetormamise kohta. Iga päev viibivad obeliski juures selle austajad, kes toidavad endas putinismi. Obelisk on põhjus, miks selle ümber tiirutavad venelaste parplaanid. Nad ei ole kuskil Koplis ega Maardus ega RoccalMares vaid just seal imemas endasse jäist putinistlikku hingust otse obeliskist. See kogu porr lõpeb hetkel kui memoriaal kaob. Enne valimisi aga ei julge istuv võim ennast liigutada. Neil on praegu piisavalt tegevust autorollotamise jätkulooga. Puudub huvi.

 
At 22:59, Anonymous Anonüümne said...

Nii on, 22:30. Mul on sõbrad, kes lävivad veenekeelse elanikkonna esindajatega, ütleme nii. Üksikult võttes täiesti tublid mehed ja naised (mul positiivne kogemus puudub), ühel on isegi vene naine. Aga töökohas, kui kaks venelast saavad kokku on juba vene möla üle saali, kolm on revolutsioon ja loogiline on rongikäik obeliskide juurde putinistlikku vibra absorbeerima. Kui meil puudub võimekus neid venekeelseid eestlasi vähendada (vaadake WTA Tallinna turniirist osavõtja "meie" Malõgina intervjuud ETVle puhtas vene keeles; hea, et pähe sai!), siis lööme need punapostamendid maha, ehk lööb vibra väheke teisti võnkuma?

PS. PP, kuidas hindate patukott Tiisleri intervjuud dopingureeglite rikkuja Rastorgujevsiga, kes treenib rullidel dopingusõbralikus Otepääl. Kas olid teravad küsimused või oli hoiakus ka kaastunnet ja mõistmist?

 
At 00:39, Blogger Jaanus said...

Tänan huvi tundmast ja praeguses hapras julgeolekuolukorras asjakohaseid küsimusi küsimast, 18:59. Saan aru, et süda on teil õige koha peal.
Vene kodanikud pole Suusasemude üritustele oodatud ja nad ei pääseks starti.
Rahvusvahelise dopingutaristu liikmed ja mõjuagendid niisamuti.

 
At 02:16, Anonymous Anonüümne said...

Vohh, klaar vastus, aitäh! Soovin teile kordaminekuid isiklikus elus ja spordirajal!

Repliigina, kõik väärivad "teist võimalust", aga selleks tuleb ennast ületada ja rääkida oma valemäng siiralt ära. Jah, see on kohustus. Mõni aga hiilib tagaukse kaudu õigete meeste hulka tagasi.

18:59

 
At 09:36, Anonymous Anonüümne said...

Ot, ot, Eestis elab tohhuja hulk vene kodanikke, kas semud kavatsevad neid elamisloaga vante diskrimineerida?

 
At 10:25, Anonymous Anonüümne said...

https://www.err.ee/1608729499/urmas-viilma-patriarh-kirill-on-andnud-loa-tappa

Toompeal parlamendi vastas on putinistliku tapamasina propagandakeskuse filiaal. Kas ei oleks juba aeg neil sibulatornidel Kremli ööbiku saatust jagada - alguses kasti ja siis maha? Kuidas saab Eestis tegutseda vägivalda, annektsiooni ja ligimeste tapmist ässitav organisatsioon otse Eesti võimuladviku nina all, otseses mõttes? Jaanuse algatusest kuskil Jurjevis silmaklapid peas neist mööda vaadata ei ole õigele eestlasele kohane kui õigeusklikud jüngrid liiguvad varjamatult meie seas ja jumaldavad oma obeliske.

 
At 13:21, Anonymous Anonüümne said...

Üha intensiivsemalt võtavad sõna valitsejad, kes toetavad venelasi. https://epl.delfi.ee/artikkel/120073174/paeva-teema-indrek-saar-vene-kodanike-valimisoiguse-piiramine-on-inimeste-sildistamine

Jaanuse teguviis venelaste diskrimineerimise osas on väga ränk kokkupõrge Indreku promotud mõtteviisiga. Vahe Indreku ja Jaanuse vahel on, et üks istub pukis ning jagab käske ja teine nohistab mööda rullirada ja üritab käske anarhistlikult eirata. Kumma soov jääb peale?

Võib-olla on Indrekul õigus. Lääs ei vasta venelaste tuumapommile tuumapommiga, sest tegelikult venelased vastavad sedasi hoopis ameeriklastele Jaapanis tehtu eest. See on venelaste loogika, mida lääs peab aktsepteerima. Tulemuseks on venelaste isolatsioon poliitiliselt, mille vastusammuks on Venemaa poolt oma piiride laiendamine lääne suunas. Järelikult on vaja meil inimesi, kes räägivad küll eesti keelt, kuid oma mõtetes on juba täna venelastega ja istuvad ka sobilikult pukis. Ilmselgelt tõmmatakse Jaanusele vesi peale hiljemalt kevadise sulaga. Ega me küll veel valimiste tulemusi ei tea, kuid vaevalt teda Indreku asemel valitsema kaasatakse.

 
At 13:50, Anonymous Anonüümne said...

Valitsegu meid või Giorgia Meloni, aga ausaid ja sitkeid spordimehi see ei morjenda.

 
At 14:33, Blogger Priit Pullerits said...

Ma olen kirjutanud olümpiaraamatutes kujundujumisest, nii et see uudis kõnetas mind küll:

https://sport.postimees.ee/7614016/viiekordne-olumpiavoitja-pages-venemaalt

 
At 21:57, Anonymous Anonüümne said...

Timo Tatar on tõsine spordimees. Räägib Trallaga nii, et higi lendab. Poisil energiat on. Spordimehed peavad talle korraliku higipaela kinkima, et sportides higi silma ei trügiks. Äkki Priidul on teada, kes saab Timo aidata. Tänu Timo gaasivarustuse tööle, saab ka ju Priidu kodukatlamaja tema toakeste soojendamiseks gaasi. Siin tuleb omasid ikka toetada.

 
At 22:07, Anonymous Anonüümne said...

Ei morjenda mitte üks taas.

 
At 22:08, Anonymous Anonüümne said...

...siiski raas.

 
At 09:46, Blogger Priit Pullerits said...

Siin reportaaž päriselust, mis toimub meie piiril; ütlen ausalt, et tükk aega pole ükski lugu nii vastakaid mõtteid ja tundeid tekitanud:

https://www.postimees.ee/7614670/reportaaz-krimmi-elanikud-pagevad-eesti-kaudu-mobilisatsiooni-eest

 
At 14:29, Blogger Priit Pullerits said...

Selline mõte, kui täna tuli uudis, et esimene tšmobik on Ukrainas juba vangi võetud ja mogilizatsija mehi on veel tulemas. Mida nendega teha?

Kõigepealt, kas mäletate, kuidas üks armeenlane tungis 11 aastat tagasi Eesti kaitseministeeriumisse, kaasas püstol, sada padrunit, kott lõhkeainepakettidega ja gaasimask? Mäletate, et ta lasti maha? Ja mäletate, kuidas endine peaminister Mart Laar ütles selle peale, et Eesti riigi ründajad tulebki maha lasta?

Niisiis, kui poleks vaja vange, keda ukrainlaste vastu vahetada, võiks ja tuleks ka kõik Ukrainasse tunginud venelased käigult, ilma mingi tseremooniata maha lasta, eks ju? Liiati pole ju Venemaa Ukrainale sõda kuulutanud, mis tähendab, et kõik need tegelased, kellel on relv käes ja muu ründevarustus kaasas, on käsitletavad Ukraina riigi ründajatena ning väärivad pikema jututa likvideerimist. Vastuväited?

 
At 15:13, Anonymous Anonüümne said...

Kõik õige.

Artikli kommentaariks: näib sedamoodi välja, et okupeeritud ja annekteeritud alade elanikele sobis senine staatus üsna kenasti (mis on kestnud 8 aastat) ja vaadata Vene telekanalitelt kui hästi elu Venemaal ja okupeeritud aladel läheb ja kuidas Vene võimas armee edeneb. Nüüd tuleb oma nahk ka turule viia ja siis jõuab tegelik olukord p....st ajju. Piiril tuleks hoida konservatiivset, et mitte öelda ranget piiriületuskorda (ja seda, ma saan aru, ka hoitakse). Skeptilisus nende sissesõitjate suhtes on mu arvates õige hoiak. Nende meelsus on küsimärk ehk välja arvata krimmitatarlased.

 
At 15:50, Anonymous Anonüümne said...

Äkki jätaks selle ukrainlaste otsustada, mida nad Ukrainasse sisse tungivate venelastega teevad? Või otsustame ära ja anname ukrainlastele käsu?

 
At 16:57, Blogger AlarS said...

Artikkel on rullsuusararjast küsimärgiga. Ja ainuke veidigi seonduv küsimus oli okupantide starti lubamisest, mis küll sellise inimeste hulga puhul pole ka mingi sisuline probleem. Sest näiteks enamus osalejaid on nime- ja/või nägupidi korraldaja(te-)le vast ka isiklikult teada. Hetkel on siinne kommentaarium aga päevateemade debateerimise sein. Ja seda isegi blogiomaniku poolt. Ehk aga ikka kommenteerijad võtaksid vaevaks teemas püsida ja vastaks küsimusele või puudutaks kuidagigi "varajase paugutamise" teemat? Isiklikult ma ka enne Suusasemude rullisõite kuskilt rullimistestest osa ei võtnud ja olid ka muude alade suvised-sügisesed võistlused, mis tõesti piirasid mulle seni teada olevatel suvistel rullivõidusõitudel osalemist. Nüüd, kui antud rullisari selgelt sügisel juba kalendris, siis tõesti arvan, et ei ole vara. Just paras. Rattasõidu ja jooksude suured kohalikud tähtsündmused juba läbi oktoobriks. Ja ei pauguta, vaid ikka treenituse kontrolliks ja mitmekesistamiseks. Meil ka selle kohta mitmeid ütlusi. "Rege rauta suvel" näiteks. Või ka võõrapäraselt "Winter bodies are formed during summer". Saab vajadusel ka plaanidesse korrektuure teha näiteks. Igatahes suusasemud kommenteerisid ka Holmenkollenist, et kindlasti juba septembris võistlevad nii suusatamise MK sarja tegelased kui ka Visma Classics maratonide (eliit-)mehed-naised, kes poodiumi pärast või(s)tlevad. Ja enamasti on samad mehed-naised ka esiotsas talvel lumel. Mitte need, kes detsembris ratta, ujumispüksid, aerud ja/või jooksutossud nurka viskavad, et esimesi tasakaaluharjutusi varasel kohalikul ebamäärasel lumekirmel teha. Kas keegi on vastu? Argumenteeriks teemal... AlarS

 
At 17:35, Anonymous Anonüümne said...

Võib olla on rullidel treenimise peamine kasu just suusatamise tasakaalu tunnetuse saamine. Paaristõuked samuti, kuid suur miinus on käte peksmine. Vahelduv tehnika on lumel liikumisest ikka piisavalt erinev, nii et see ei tasu vaeva. Tugevad treenijad, kelle kilometraaži saab võrrelda proffidega, aga tulemusi ei saa, nagu AlarS võivad meelt rullidel lahutada, tervisesportlased tehku parem ikka jooksu, rattasõitu ja jõusaali. Siis saab esimese lume tulekuks suusamoti nii lakke, et tore kohe.

 
At 17:49, Blogger AlarS said...

Vähemalt teemasse! Super! Moti ja meelelahutuse aspekte ei saa kuidagi alahinnata kindlasti ...eriti, kui jooks lõhub jalgu rohkem kui rullsuusk käsi
...ratas kindlasti leebem
Kui asfaldiga kontakti ei satu...

 
At 17:55, Anonymous Anonüümne said...

AlarS - rulligu kes tahab. Isiklikult puudub mott enne lume saabumist asfalti toksida. Kui jalad toimivad, siis tuleb joosta seni kuni on aeg talipöördeks. Igaüks tehku mis tahab. Kui asfaldi vaatamine meeldib siis rullitage. Joostes on kiirused väikesed ja saab rahulikult püstipäi pilvi ja ümbrust uurida. Ikka lõbusam tegevus. Noja kui muidu tõesti motti ei ole liigutamiseks, siis võistlusmoment on abiks moti kergitamisel.

 
At 18:17, Blogger Priit Pullerits said...

Alar on tõstatanud teema, mille üle vist paljud ei mõtle. Nimelt, kas teil aeg-ajalt kohatu ei tundu arutada andunult rullitrennide spetsiifikat, kui ida pool on vene värdjad, kes on peast absoluutselt soodad ja kes on valmis minema ise surema ja tapma teisi; kas see ei tundu ükskõiksuse väljendusena tegelda praegusel ajal igasuguse tilu-liluga, milleks liigituvad ka igat masti võistlused, kui ukrainlased peavad sõda, ohverdavad end ja surevad selle eest, et neid idapoolseid värdjaid tagasi ja mättasse peksta?

Minu südametunnistus küll ei paindu heitma kõrvale seda, mis toimub Ukrainas - justkui läheks elu tavaliselt edasi. Ei lähe ju! Need värdjad seal idas on ju nagu marutõbised koerad. Me peaks kõik ennekõike tegelema sellega, mis moodi me saame ukrainlasi toetada ja aidata, sest nemad võitlevad ka meie eest - ja need ei ole ainult sõnad. Nii see ju on!

Ma näiteks mõtlen kogu aeg, juba talvest peale, kuidas hoida Ukraina teemasid avalikult fookuses. Ma arvan, et olen Eestis neid ajakirjanikke, kes kuulub Ukraina ja sellega seonduvatel teemadel enim kirjutanute hulka. Kas või selgi nädalal kaks lugu piirist ja piirilt, homme veel lisa tulemas. Ja muidugi mu kolumnid, mis on võimalus avalikku meelsust kuidagigi suunata ja kujundada. Näiteks olen ma vaieldamatult Eestis enim kirjutanud sellest, et venelasi spordist tõrjutaks - ma tõin välja ju isegi selle, et Klubi Tartu Maraton lasi kevadel mitu Vene kodanikku starti! (häbi-häbi-häbi!!) - ja ei lastaks mingil juhul võistlema; viimati kirjutasin kaks korda sellest, et Vene kodanikelt võetaks Eestis kohalikel valimistel hääletamisõigus.

Mulle tundub, et seni kui ukrainlased sõdivad ja surevad, ei ole moraalselt kohane vaadata sellest justkui mööda, seda justkui ignoreerida, nagu oleks elu endine, ja pühenduda muule, meelt lahutavale tegevusele. See oleks ju sama, nagu venelased Venemaal vaatasid mööda sõjast Ukrainas ja tegid näo, et neil läheb elu endistviisi edasi. Kuni nüüd on selgunud, et ega ikka lähe küll - nende väike kuri juht saadab nad sõtta.

Kas tahate, et ka meil see möödavaatamine lõpeks millegi samasugusega, nagu lõppes Venemaal?

Jah, karm küsimus, ma tean. Aga tulge nüüd reaalsusse ja tegelege pärisasjadega ka ikka!

 
At 18:44, Anonymous Anonüümne said...

Eestlased võiks ukrainlaste toetuseks likvideerida nõukapärandi viisnurgad, obeliskid ja sõja õhutamise organisatsiooni ristid ning sibulakuplid hästi suure ajakirjandusliku lärmiga. Ainult nii saavad putini alamad ja jüngid aru, et siin nalja ei tehta ja tühje sõnu ei loobita. Rullivennad võiks oma panuse anda monumentide ümber tiirutamisega kus võistluse ajaks on need esteetiliselt kaetud ukrainlasi toetavate loosungitega.

 
At 19:46, Anonymous Anonüümne said...

Iga mahavõetud obeliski juurde võiks teha rulli- või kepikõnniraja vahelduval maastikul. Mõelda kui palju viisnurki on topitud suvalistesse kohtadesse. Linnalises asumis võiks punatulba asemele rajada lemmikloomapargi. Teeme paremini kui lätlased!

 
At 20:26, Anonymous Anonüümne said...

Just, teha on vaja aga mitte sügada. Ajakirjandus peab selgelt hoidma otsustajatele kõvemat tüüpi pressi peal ja sildistama mitteotsustajaid reeturluses. Igale passimisele olgu selge seletus ja lühike tähtaeg tegutsemiseks, et oleks tegevusega tunda selget moraalset toetust ukrainlastele. Venelastelt tuleb võtta kõik moraalsed sõjahüsteeriale tuge pakkuvad majakad. Nad tuleb imperiaalsest vaimuväljast välja nügida.

 
At 20:45, Anonymous Anonüümne said...

Priit, enda vaimse ja füüsilise vormi arendamine pole tilu-lilu, see on hädavajalik, et üldse oleks lootust agressorile vastu hakata, olgu see siis läbi jooksu, ratta, jõusaali või rullsuusatamise jne, väga vahet pole. Ise eelistan praegusel ajal juba rohkem rulle, ratast on kõrini suvel tallatud, palju joosta on koormav jalgadele, rulliga töötab aga kogu keha ja paremat ettevalmistust suusatamise jaoks, mis nagunii kohe järgnemas, pole.
Trenni tehakse max 2h päevas, ülejäänud aja teeme kõike muud, toetame (ka reaalselt!) Ukraina sõpru ja kotime puutinlasi niipalju kui siit on võimalik.
Vaatame asja nüüd natuke laiemalt!
Ka ühte päeva mahub palju tegevusi, rääkimata kuudesse.

 
At 21:28, Anonymous Anonüümne said...

Ma näiteks mõtlen kogu aeg, juba talvest peale, kuidas hoida Ukraina teemasid avalikult fookuses.

Nii hoida! Mulle too väsimise ja sõjauudiseid on liiga palju jutt üldse ei meeldi. Mis kuramuse väsimine?!
Aga eks siin tuleb ajakirjanduse toimimist teades tuleb asju oskuslikult plaanida.

 
At 23:23, Anonymous Tervitusi Ukrainast ( kohvik “Pid zamkom” said...

Viibides siin riigis kohapeal, tuleb tunnistada, et kohalikud ise sellise entusiasmiga nagu blogiperemees oma probleemidega ei tegele. Loomulikult pole suhtumine vene agressoritesse kaugeltki mitte positiivne, aga siiski osatakse teha vahet lihtsalt venelasel ja tiblast agressoril. Sõja tsoon on siit ligi 100 km kaugusel ning siin tehakse sporti, lõbutsetakse ja pole tunda, et keegi millestki puudust tunneks. Poodides on kaubavalik parem kui meil. Toit on kõvasti odavam ja ka kvaliteetsem. On meeldiv , et need neutraalsed venelased, kes on siin igal sügisesel traditsioonilisel võistlusel osalenud, on endiselt siia oodatud ja teretulnud. Sõprust ja sportliku konkurentsi hinnatakse rohkem kui poliitilist võltsvagadust. Me kõik mõistame et lihtsate sportlaste võimuses ei ole selle sõja käigu muutmine. Uzgorod on piiri linn ja siinse kandi ajalugu on võrdlemisi sarnane Eesti ajaloole. Ka neid siin on erinevad riigid aegajalt “vabastanud”. Sõja teemasid üldiselt välditakse, aga üks on kindel, et praegust Ukraina liidrit vähemalt siin kandis enamus kangelaseks ei pea ja on ka selge miks. Siin pakutakse suurepäraseid vareenikuid , mida kahjuks minu dieet ja usk süüa ei luba.Samas borš on siin tõeliselt võrratu . Pole ka ime selle on valmis keetnud selle kohviku asutaja ja peremees ise. Tõeline fanat ja hingega asja tegija. Andku jumal talle tervist ja pikka iga. Slava Ukrainu!
Kägu, kehakultuurlane

 
At 00:04, Anonymous Anonüümne said...

Jaa, jaa, Kägu, Orban suurmehena nagu Puutingi soovib Ukraina alasid vabastada, Orban siis Uzgorodi. Venelastele oma ja madjaritele oma. Noile ungarlastele Karpaatides, kes elavad Ukrainas, ei sobi ukraina keele õppimine, täpselt samuti nagu venelastele Eestis.
Siiski soovin toredat väljasõitu Käole ja eksklusiivsete muljete jagamist blogis!

 
At 08:19, Blogger Priit Pullerits said...

Tule, taevas, appi! Kägu jutt on sama, kui mõni mujalt tulnu läheb Maardusse või Paldiskisse ning kuulutab siis sealt suure suuga, et näe, ei ela sugugi seal inimesed kaasa Ukrainale ja Kaja Kallas pole ka nende silmis mingi Eesti juht.
(Mõelge, milline ümmargune ja ebalev mömmerdamine käiks, kui venelaste häältest sõltuv Jüri Ratas oleks endiselt peaminister! Hea, et ta ise ära läks.)

Aga täna!
Miks ei võiks kümned tuhanded teised siinsed venelased olla samasugused normaalsed, terve mõistusega ja südametunnistusega, nagu see Moskvast kaks aastat tagasi Eestisse asunud it-ettevõtja, kellest täna kirjutan. Pealegi, temaga saab rääkida eesti keeles!

https://www.postimees.ee/7615584/moskva-it-arimees-soovib-eesti-kodakondsust

 
At 09:08, Blogger AlarS said...

Ma teeks nii, et nagu ka 20.45 ütles - trenn ja tiblavastasus ei ole üksteist välistavad teemad ja tegevused. Ja ei tohigi olla. Isegi sa ise, Priit, oled siin kahepalgeline veidi:
Teema ja artikkel on (harrastus-)spordist ja et kas pole vara rullida jne.jne..
Aga ise valad õli hoopis teise teemasse? Saan aru, et sul teist "vabama teemakäsitlusega" blogi pole. Aga ma saan need arutelud mujalt kätte. Siit otsisin midagi muud. Aga ükspuha milline on artikkel, kommentaarid ka blogipidajalt on muud, enamasti päevateemased. Seega lihtne - minu jaoks "side lõpp" :).

 
At 09:23, Blogger Priit Pullerits said...

Midagi pole parata, see, mis toimub sõjarindel, erutab rohkem ja läheb rohkem korda kui see, mis toimub ükskõik millisel Eesti spordirajal.
Sest kui sõjas läheb halvasti, ei ole kogu sellel muul tegevusel enam mingit mõtet ega väljavaadet.
Slava Ukraini! Ja ärge unustage lisamast: Surm vene okupantidele!

 
At 10:30, Anonymous Anonüümne said...

Tere tulemast metsikusse läände! Sõjauudised müüvad kõige paremini, sellega teenib hästi, saab raha järgmiseks Moabi avastamiseks kärmelt kokku. Ei pea pingutama kivist vee väljapigistamisega. Mis see praegune reisigraafik ka on, lennupiletid on jube kirves sinna?

 
At 12:10, Blogger Priit Pullerits said...

Ma ei teeni sõjauudiste pealt. Mul on fikseeritud palk. Selle eest võiks ka muid asju kirjutada. Aga muud asjad on kolmandajärgulised praegu sõjateemadega võrreldes.

Lennupiletite hinda pole uurinud. Kui neid vaja, küsin vennalt abi. Ta on kogenud lendaja.

 
At 16:41, Anonymous Anonüümne said...

Pullerits ütles:"Kaja Kallas pole ka nende silmis mingi Eesti juht.
(Mõelge, milline ümmargune ja ebalev mömmerdamine käiks, kui venelaste häältest sõltuv Jüri Ratas oleks endiselt peaminister! Hea, et ta ise ära läks.)"

Kas me peame sellest välja lugema, et Pullerits peab võhilikku ja elukauget tütarlast paremaks valitsusjuhiks, kui Ratast?

 
At 16:56, Anonymous Anonüümne said...

16:41, te olete vist juhuslik lugeja, siinsed mehed hindavad hr Ansipi valgustatust ja tegusid.

 
At 19:12, Anonymous Anonüümne said...

Jah koos Ansipiga hoiame tipp kiirust.

 
At 21:05, Anonymous Anonüümne said...


Vestlesin täna ühe regulaarselt Eestis suvitava Soome perekonnaga. Nad pidasid eesti hindasid euroopa kalleimateks. Seega Ansipi lubadus ( viia Eesti 5 Euroopa rikkama riigi hulka) on täitunud.

 
At 21:10, Anonymous Anonüümne said...

Ploomikompotti sööge vägah ea magus

 
At 21:14, Anonymous Anonüümne said...

Soomlased on kogu aeg meie hindadega rahulolematud ja meie palgad on neile liiga kõrged ja venelastel on Eestis asjata piir suletud. Nad ikka oma heaolu eest väljas ja keeravad vajadusel eht eestlaslikult vennastele käru. Ma pigem räägiks japside või jänkidega. Kauge maa pealt paistab mõni asi selgemini. On ju nii, Priit?!

 
At 21:16, Blogger Priit Pullerits said...

Loll jutt, 21:05.

Minge vaadake, mis on kahetoalise korteri hind Helsingi ja Tampere kesklinnas versus Tallinnas ja Tartus, siis tulge rääkima kallitest hindadest.

 
At 21:45, Anonymous Anonüümne said...


Veebikolumnist Priit Pullerits ütles ...
Loll jutt, 21:05.

Minge vaadake, mis on kahetoalise korteri hind Helsingi ja Tampere kesklinnas versus Tallinnas ja Tartus, siis tulge rääkima kallitest hindadest.

21:16
Rääksime toiduainete, olmetehnika ja ehitusmaterialide hindadest. Teenuse ja kinnisvara on Soomes muidugi kallim. Samas kui me võrdleme palkasid, siis pole millestki rääkida. Nii , et ärge lahmige lugupeetud ajakirjaniku härra. Tahate viiskust ja korrektsust , näidake eeskuju.

 
At 22:02, Anonymous Anonüümne said...

21:45 rahune. Sommid on harjunud siin käima Stockmannis ja Soomes säästupoodides. Too konkreetsed hinnavõrdlused viidetega epoodidele siin ja Soomes. Siis on alles mõtet arutleda. Suvaliste sommide jutt ei maksa siin midagi

 
At 22:36, Anonymous Tervitusi Taga- Karpaatiast said...

Ma pole kindel, et preili Kallas peaministriks sobivam materjal on, kui Ratas. Samas ma usun, et kui väga otsida, leiaks sellele kohale veel eluvõõramaid ja ebakompetempsemaid marionette. Vähemasti on nad mõlemad head ja alandlikud käsutäitjad ning meil jääb vaid loota, et käsud ,mis neile jagatakse oleks meie jaoks võimalikult sõbralikud . Hr Pullerits, me elame teiega täiesti eri maailmades. Teie ammutate oma arvamused ja veendumused peavoolu meediast ja jagate vaid valitsuse palgal ja soosingus olevate ekspertide arvamust. Sellepärast ei viisti ma sellel teemal eriti peatuda ega diskuteerida. Rahvale on vaja kangelasi ning kui tegelike kangelasi pole, tuleb kellestki kangelane teha. Mitmepäevastel võistlusetel kus ma osalen on ukrainlasi ka teistest ukraina piirkondadest. Olen nendega vestelnud neid kuulanunud ning kujundanud oma arvamuse. Hea ajakirjanduse tava on, et alati tuleb käia põllul ja kuulata ära ka vastaspoole esindajaid. Kahjuks toodab nii peavoolu ajakirjandus, kui ka alternatiiv ajakirjandus palju emotsioone õhutavat müra. Sellepärast tulebki ise põllul käia ja mitte lugeda ajakirjandusest lugusid, mis sobiksid hästi 50-60 ndate aastate nõukogude väeosa punanurga seinale. Küllap olete teiegi, nõukogude armee raketivägede allohvitserina, lugenud neid väljamõeldud lugusid nõukogude inimeste ennastsalgavatest kangelastegudest. Võibolla olete haritud ja sõnaosava mehena isegi mõne sellise kohapeal valmis kirjutanud? Aga teate hr. Pullerits, kuna see Ukraina teile niis südamelähedane on, siis külastage ise seda riiki. Ilmad on siin veel soojad toit odav ja hea ning inimesed lahked ja jutukad. Te pole vist eriline veini limpsija, aga kohalikud teevad ise kohalikest viinamajadest ( mingi tagakarpaatia külmakindel sort) täitsa head veini. Uzgorodis viibides soovitan ma kindlasti käia mägedes. Suurepärased vaated , jumalikult värske õhk . Kindlasti peab ära proovima ka kohaliku tünnisauna. Nad ise nimetavad neid tsanideks. Need on üleval mägedes olevad hiigelsuured malmkatlad ,mis täidetakse allikalistest mägijõgedest võetava veega. Vesi aetakse mõnusalt soojaks. Mis võib olla veel mõnusam, kui istuda, koos sõpradega õhtul sellises kuumavee katlas, nautida ilusat loodusvaadet, pimenedes ka tähis taevast, käia aegaajalt jääkülmas mägijões ennast jahutamas ja lasta pakutavatel kulinaarsetel žedöövritel hea maitsata. Peale sellist elamust tunduvad kõik meie spaad ilmselt üsna magedavõitu plastmasssist odavad hiina junnid.
Slava Ukraini

 
At 23:10, Anonymous Anonüümne said...

Kägu, pane mõni hind kah kirjatükki, palju maksab toop veini, mis hobusevorst massab. Tuled tagasi siis siunad Padret edasi, kasuta aega kasulikult. Mis SRÜ riikide võistlustel sa seal oled? Kõik olulised asjad ütlemata. Nii korrespondendiks ei saa.

 
At 08:30, Anonymous Anonüümne said...

Malmkatel Ukrainas tulel, mehed sees ligunemas ja tulevalvur hagu alla ajamas ning välja ronijaid tagasi nügimas ning paradiisist jutlustamas. Hmm... Kõlab nagu lehekülg Bidstrupi raamatust.

 
At 09:38, Anonymous Raja Teele said...

Kui ma pulsikella laadima panin olid juba konkurentsiametnikud kehtestanud krõbeda särtsuhinna. Ei tea kas on enam talvel mõistlik pulssi mõõta. Hädapärast kui autoga mõni pikem ots teha, siis saab ka sigarisüütajast törtsuke särtsu kellale aga niisama vist ei raatsi enam kella kandagi. See tekitab küsimuse. Milles asi, miks Eesti Energia ei saa mõistlike kuludega hakkama, on süüdi siin tõesti Vene gaas või kehtestatud sanktsioonid ida suunas või ikkagi Narva vantide kättemaksuga, Priidu ja võhmameeste poolt algatatud tanki teisaldamise eest? Kuniks pole vastupidist tõestatud, siis on viimane variant kõige usutavam. Kõige huvitavam selles loos on aga, et uueks särtsuhõõrumise pealikuks otsitakse Raja Teelesid, kes ennast ise esmalt välja pakuvad. Kas tõesti on see mudel, mis on meid toonud tänasesse olukorda, toob meid välja ulmehinnaga elektrijamast? Vaatame dünaamikat. Kõigepealt valitses madala elektrihinnaga ettevõtet vagur energeetika insener, siis leiti, et madal hind ei sobi Eestile EL-ga liitumisel ja pandi pukki ilma sisulise konkursita hea jutumees kes tegi hinnahüppe, seejärel ilmus välja juba peenem jutumees, keda oli väliselt energeetikuks maalitud ja pandi samuti pukki ning hinnad jäid enamvähem samale tasemele nagu eelkäija puhul. Viimaseks juhiks leiti hea jutuga mees metsast, kes oli saanud treenitust börsipromoga - hind kõmatas lõpuks lakke. Nüüd oleks vaja loogika järgi peamiseks juhiks tagasihoidliku inseneri, kes tõmbab hinna mõistlikule tasemele aga mitte järjekordset hea jutuga Raja Teelet, kes ennast kaanina lüpsilehma külge kleebib nii, et spordimeestel pole võimalik enam pulsikellagi laadida.

 
At 13:52, Anonymous Anonüümne said...

Universaalteenuse paketi valinule antavat kaasa Petzli või Silva pealamp - sellega saab nii raamatut lugeda kui valgustamata suusaradadel trenni uhada.

 
At 14:54, Anonymous Anonüümne said...

Raja Teele, aga kus noid vanu häid käsumajanduse direktoreid leida, kes riigiettevõtet limiitide-fondide virrvarris siiski mõõduka kahjumiga vee pinnal suutis hoida? Turumajandusele näitasime küll trääsa, aga, jah...

 
At 14:57, Anonymous Anonüümne said...

Ma ei tea, tühja sellest Silvast, kupatan parem mõne silva autorooli ja lasen pimedas jooksu ajal või rullides tal kenasti enda taga sõita siis tee kaugele mõnusalt valge.

 
At 15:35, Anonymous Anonüümne said...

Vaevalt, et küsimus on heade leidmises, pigem ikka tahtmises kõvasti lüpsta neid Petse ja Silvasid, kellel pole valikut ja peavad särtsu maksku mis maksab saama.

 
At 12:03, Anonymous Anonüümne said...

Silva sõidab, kuniks Sul kütet anda on, pärast läheb jõukamale Petsile valgust näitama...

 
At 00:01, Anonymous Anonüümne said...

ILLUMINATIGA LIITUVAD UUTELE LIIKMETELE ANNAVAD Soodustused!!!

🔺👁🔺

1. Rahaline preemia 666 000 USD
2. Uus Sleek Dream CAR väärtusega 30 000 USD
3. Unistuste maja, mis on ostetud teie enda valitud riigis
4. Üks kuu puhkus (täielikult tasustatud) teie unistuste turismisihtkohta.
5. Üheaastane golfiliikme pakett
6. V.I.P-ravi kõigis maailma lennujaamades
7. Täielik elustiili muutus
8. Juurdepääs Bohemian Grove'i
9. Kuumakse meie tulevastele liikmetele 66 600 dollarit
See on kõik meie eelised pärast algatamist, kui see on ok, kui vastame kolm korda hommikul
👉 liitumiseks valmis
👉 liitumiseks valmis
👉 Valmis liituma
🔺TERVE 👁LUCIFER🔺

Lisateavet leiate sellelt lingilt:
https://www.facebook.com/groups/1125630308185273/permalink/1125980188150285/

KONTAKT: GRAND MASTER GOD'S ♈ WhatsAppis +393509755514
E-post: oathinitiating@gmail.com

Hoiduge võltsagentidest!!!

 

Postita kommentaar

<< Esileht