pühapäev, august 17, 2025

Pullerits: Kas maastikurattaga on võimalik vastu saada maanteerattureile?

Võrdlemisi pikk paus siinseis sõnavõttudes oli tingitud sellest, et a) olin puhkusel, nagu eelmisest, USA ja Norra teemalisest võrdlusest aru saite, ja b) polnud millestki raporteerida. Nüüd on.

Viimased kaks nädalat veetsin traditsiooniliselt Hiiumaal, kus muu seas tuli rattaga välja sõita aeg, mis eelmisel aastal saavutamata jäi. Ja esiotsa tundus, et jääb saavutamata ka tänavu.

Eks Norras käik ja viimane, puhkuse-eelne töönädal lõid väntamisse suure, tervelt kolmenädalase tühiku. Esialgu ei andnud see kohe tundagi. Kohe esimesel õhtul Hiiumaal, pärast ligi kuuetunnist auto- ja praamisõitu suutsin korrata tulemust, mis jäi eelmise aasta laeks. 

Seal on Kõpu teel Kõrgessaares välja mõõdetud 550 meetri pikkune kergliiklustee lõik. Mullu läbisin selle Cube’i MTB-ga parimal juhul 54 sekundiga ja tänavu kohe samaga. See andis lootust, et järgnevatel päevadel saab paar sekundit veel maha võtta. Strava kõigi aegade esikümnesse mahtumiseks oli vaja tulemust vähemalt 49 sekundit. Mis, tõsi, tähendas ligi sekundi ajaparandust saja meetri kohta, mida polegi nii vähe.

Aga ei tahtnud see aeg sugugi paraneda. Kuigi sõidetud sai Kõrgessaare ümbruse asfaldi- ja metsaalustel kruusateedel iga päev ning enamasti nonde sõitude lõpetuseks ka tol lõigul kiirendatud.

T, 5. - 11,8 km 28.19
K, 6. - 12,4 km 30.45
N, 7. - 12,1 km 28.35 ja 13,9 km 31.33
R, 8. - 21,7 km 51.36 ja 16,7 km 40.21
L, 9. - 25,8 km 58.17
P, 10. - 25,0 km 58.54
E, 11. - 36,7 km 1:24.08
T, 12. - 28,9 km 1:05.25
K, 13. - 28,9 km 1:03.12
N, 14. - 25,8 km 58.35
R, 15. - 14,5 km 33.50
L, 16. - 18,9 km 45.55

Korra sain Strava lõigu aja 52 sekundini ja paari korral tuli tulemus ka 54 ja 55 sekundit, aga alla 50 sekundi resultaati ei paistnud kuskilt. Mitte kuskilt. Alles üleeile, reedel, puhkuse eeleelviimase päeva õhtupoolikul läks kõik täkkesse.

Sain hea hoo üles, võtsin nii aerodünaamilise asendi, kui MTB peal vähegi võimalik - kasu on sellest, kui toetada küünarvarred leistangile ning pöidla ja nimetissõrme vaheline ala pidurilinkidele - , panin esiamordi lukku, ei lasknud vastu tulevate autode tuulekeerisest end pidurdada, kergitasin südamelöögisageduse lõigu lõpuks 162-ni (mõni päev varem oli pulss selle lõigu järel kerkinud koguni 166-ni) ning kui lõpuks Laukale Hiiumaa elupaika jõudsin, näitas Strava, et olin saavutanud aja 48 sekundit, millega platseerusin jagama Priit Prousiga 8. kohta.

Kui nüüd õigesti mäletan, tõukasin esikümnest välja tuntud suusahooldemehe Mihhail Lukertšenko. Vaatasin neid, kes edetabelis eespool, ning asjaolud ja taustatöö lubavad järeldada, et enamik, kui mitte peaaegu kõik on seal oma rekordi sõitnud maanteerattaga. Tulemused leiate Strava rubriigist „Kõrgessaare kergliiklustee üle silla”.

Fotod (ülalt alla): Kootsaare poolsaare tipus; õhtune kruusatee Kurisul; autoga Leemeti suusaradade alguses; tüüpiline metsaveotee Hiiumaa keskosas; Lauka peatuspaigas suure puu all; Kootsaare poolsaare tipus; metsaveotee Hiiumaa keskosas. Kõigi fotode autor Priit Pullerits

12 Kommentaarid:

At 15:14, Anonymous Anonüümne said...

Kunagi kusagilt lugesin, et maantee- ja maastikuratta kiiruse erinevus sama pingutuse korral asfaltteel sõidul pidavat olema kusagil 10-15%. Omast kogemusest ütleks, et see 10% tundub täitsa reaalne vahe. Aga eks see oleneb loomulikult ka konkreetsest rattast, rehvidest jne.

 
At 21:05, Anonymous Anonüümne said...

Mida pikemaks distants läheb seda suuremaks protsent tõuseb ja mida kehvem maastikuratas seda suurem see on.Nime ei mäleta aga world tuuri mehele anti amazonist ostetud kõige odavam maastiku ratas ja ta kaotas 20 minutilise lõigu peal 4minutit võrreldes oma võistlus maanterattaga sõidetud ajale.

 
At 02:47, Anonymous Anonüümne said...

Teen ettepaneku Raio Piiroja kogukonnast välja arvata ja blogipoja austavast tiitlist vabastada. Kui kaluril pole ikka oidu "meie Kostja" temaatikas, siis ta koht ongi jalkaliidu ja Flora süsteemi kireja ametis, mitte siin.

https://sport.delfi.ee/artikkel/120397863/kas-vassiljev-vaarib-lahkumismangu-ejl-i-juhatusse-astunud-piiroja-aeg-on-edasi-lainud-kostjat-pole-vaja-karta

 
At 09:03, Anonymous Anonüümne said...

Raio on kahjuks luti otsas. Õõvastav.

 
At 09:42, Blogger Priit Pullerits said...

Jah, mäletan aegu, kui sõitsin veel naise kuulsa Optimaga, siis mõtlesin, et huvitav, kui see anda Jaan Kirsipuule, kes oli tollal veel Eesti esisõitja, kas ta siis saaks eraldistardist võidus mulle sellega vastu, kui Kirsipuu annaks oma võiduka mulle.

 
At 14:06, Anonymous Anonüümne said...

Kahjuks on kõik luti otsas kuni riikide presidentideni välja tahame seda või ei. Karta on vaja ainult seda kompaniid .https://www.youtube.com/watch?v=52erXtIt3_0&list=LL&index=4 Meie ütlemistest ja mitte ütlemistes ei sõltu midagi.Või julgeb keegi pakkuda lahenduse muutusteks?

 
At 18:42, Anonymous Anonüümne said...

Madis Mihkels aetakse Vueltale, mägiseimale suurtuurile. Mehed, paneme strateegia ja taktika paika. Tiimi poolt näitab see muidugi seda, et mehe staatus on kehva, pole ta ju mägedes ronija, palju seal ja millal on sprindimeeste etapid? Või kellele ta vett veab. Mihkels peaks ikka enne Rahinge lõigul tugevamat sõitu tegema, nii võiks ju juba Pulleritsu mägedest pilte tegema saata.

 
At 08:26, Anonymous Anonüümne said...

Hea töö. Nüüd on küsimus, et kas sel ajal oli Kõrgessaare kandis lubatust tugevam tagant tuul ja palju aitasid mööduvate autode tuulekotid kiirust tõsta. Ilmselgelt on tegu soodsa juhuse tabamise aga mitte füüsilise arenguga.

 
At 22:09, Anonymous Anonüümne said...

Kõik KOM-id tehaksegi soodsate tingimuste kokkulangemisel - õigest suunast tuul, hea vorm jne. Oled näinud, et keegi vastutuult punnitaks?

 
At 22:25, Anonymous Anonüümne said...

Seda küll aga postituses jäi kumama mõte nagu oleks tegu sihikindla treeningu tulemusega. Kuidagi veider on mõelda, et keegi treenib puhkuse ajal. Treenitakse siis kui on tegu sundpuhkusega. Ikka ju parem tegevus kui viina lakkuda või õltsi kõhuvoltide vahele lasta.

 
At 09:42, Blogger Priit Pullerits said...

Kui vaatate sissekandes mu päevaseid rattasõite, siis näete, et see kilometraaž ja sõiduaeg vaevalt treeninguks liigituvad, on ju? Tegemist oli ikkagi aktiivse ajaviitega ning puhkusesse vahelduse toomisega, sest peaaegu iga päev sai sõidetud uuel marsruudil, ehkki mõned lõigud, nagu Kõrgessaare oma, tihti kattusid. Ja loomulikult tekkis mõnikord sõidu lõpus huvi (Strava kinnitab teile ka, et sugugi mitte iga kord!), kui ööbimiskohta tagasi hakkasin pöörduma, et mis kiiruse täna sel Strava lõigul kätte saan.

 
At 08:52, Anonymous Anonüümne said...

Kuulgem parmakson, otsige vähemalt need sprindietapid ise välja, muidu tulete siin nagu pesemata pesu ja tegemata kodutööga kooli, soeng tegemata.

 

Postita kommentaar

<< Esileht