esmaspäev, detsember 19, 2011

Pullerits: Kuidas lugeda spordis saatuslikke märke?

Vahur Kersna kirjutab oma raamatus "7x7", miks ta jättis katki menuka saatesarja "Monoloog tundmatuga" tegemise. Põhjus oli traagiline: saate tegemise käigus sai surma kaks inimest. Kersna võttis seda märgina, et ju tuleb see asi katki jätta ja hakata millegi muuga tegelema.

Õppetund: elus tuleb osata näha märke ja osata neid lugeda.

Keegi püüab vist mulle ka midagi öelda.

Reedel lõpetasin kuu aja pikkuse jõusaalitsükli. See sai tugevam kui mullune. Siin on võrdlevad näitajad.

Jõusaalitrenne tänavu 17, mullu 15. Seega, +2 ehk +13%.
Suusaergomeetril tänavu 81 km, mullu 57. Seega, +24 ehk +42%.
Sõudeergomeetril tänavu 73 km, mulle 85. Seega, -12 ehk -14%.
Jõuharjutusi tänavu 6:18, mullu 4:57. Seega, +1:21 ehk +24%.

Laupäeva hommikuks olin haige. Kurk valus - tõsi, kurgu kipitus oli märku andnud juba nädala alguses, aga õrnalt-õrnalt (ju ma siis ei osanud seda märki kuulata) -, nina tatine, liigesed valulikud ja enesetunne räbal. Veetsin terve päeva toas lamades, pahatihti lasin silma looja, sest raske oli olla, aga pühapäevaks ei läinud seisund sugugi paremaks. Jälle veetsin päeva lamades. Täna, esmaspäeva hommikul, üritan kodunt tööd teha, sest nina uksest välja pistmine lõppeks ilmselgelt haiguse süvenemisega.

Kas see on mulle hoiatav märk, et olin koormused liiga üles ajanud? Organism andis märku, et kui ma muul viisil vabatahtlikult tagasi ei tõmba, siis tuleb sundida seda mind vägisi tegema?

Sellised haigused ei löö üksnes treeninguisse auku, vaid mulle tundub, et kustutavad ka suure osa varasemate treeningute viljadest. Kui ükskord terveks õnnestub saada, ei ole vahepealsete päevadega kaotatud ainult treeningukorrad ja -aeg, vaid tuleb taasalustada mitu astet madalamalt.

Või on see haigus globaalsem märk? Märk sellest, et ei ole mõtet nii palju pingutada, sest õiget talve tänavu ei tulegi? Ma ei oska midagi arvata seapõrnade põrnitsemisest, aga akna taga pööritavat raju ja vihma vaadates ning lähiaja ilmaprognoose kuulates pole pääsu mõttest, et äkki tõepoolest lumist talve ei tulegi. Ja äkki on mulle antud enne pühasid märk, et ma mingil juhul ei hakkaks töökoormuse vähenedes - tudengitega sai ka semester eelmisel nädalal lõpule viidud (kaks A-d, üks D, ülejäänud kõik B-d - tubli kursus oli) - treeningutel ennast asjatult tagant tõukama. Sest võimalust tulemust teha äkki ei tulegi?

"Jah, halloo, ma kuulen! Kas keegi räägib minuga?" lõpetab Kersna oma raamatu.

Kas keegi räägib ka minuga?
******Ajo Mountain Drive, Organ Pipe Cactus National Monument, Arizona. 4. aprill 2011. Pildistanud Priit Pullerits. (Suuremalt vaatamiseks klikkida pildile.)

Fotod 1 ja 2: MyFitnessi spordisaal Viru keskuses. Fotode autor: Joosep Martinson, Õhtuleht/Scanpix

63 Kommentaarid:

At 09:45, Anonymous Anonüümne said...

Kõik märgid näitavad, et homme on jälle päev. Kui mitte homme, siis ülehomme.

 
At 10:28, Anonymous Anonüümne said...

Tunnen kaasa - endal sama olukord, silmad valusad, tatt jookseb ja nina kinni. Eelmine nädal sai Britannias kõva jooksutrenni mägedes tehtud ja tulemus käes. Kordub sama muster mis eelmine aasta, haigused millest ei oska kuidagi üle olla. Priit ehk saad konsulteerida mõne meedikuga, kes oskaks nõu anda mida tarbida, et tatitõvest hoiduda.

Ega tali taeva jää, ehk siis järgmine aasta. Maratonidele registreerida veel ei julge, kui siis vaid Eestist väljaspool toimuvatele.

Kiiret paranemist

 
At 10:52, Anonymous Anonüümne said...

Mul hakkas see jama kurguvaluga, (tagantjärgi ei olnud see külmetus kurguvalu vaid viiruslik, sest nakatasin ka teisi) alguses tegin paar saalitrenni veel kaasa, siis läks veel hullemaks, edasi käisin igaks juhuks arsti juures, tehti vereproov oligi põletik sees kuskil, tehi pilt ka põskkoopast, ja oligi leitud põhgjus, 7 päeva antibiootikume ja sain korda. Jama hakkas 22 nov ja treenima sain uuesti 6 dets, alles nüüd tunnen end saalis ja harjutusi tehes sama tugevana kui olin enne haigust, seega 1 kuu läks kaduma.
Emeri

 
At 11:15, Anonymous Anonüümne said...

Emeri, külmetus iseenesest ei põhjusta ühegi haiguse teket (sealhulgas kurguvalu), vaid on ainult soodustav faktor pärssides organismi vastupanuvõimet. Infektsiooni koos põletikureaktsiooniga põhjustab alati kas bakter, viirus, seen või algloom.

ain

 
At 11:22, Anonymous Anonüümne said...

Kas pole mitte nii, et mida parem on treenitus, seda nõrgem on organism, st võitlusvõime haigustega pea olematu? Tugevdades üht, nõrgestad teist...Aastaid tagasi, mil püüdsin medaleid, olin ikka tippvormi jõudmise eel korra haige. Nüüd, mil asi taandunud tervisespordile ja oma lõbuks treenimisele, pole juba 4 aastat ühegi külmetus-viirushaiguse käes vaevelnud. Kuigi, lähikondlased põevad aastas ikka 3-4 x...

 
At 11:37, Blogger Madis said...

Buffi tuleb kasutada, Priit!
Meie kliimas muud varianti pole.
See, et Sa NArmees külmakarastuse oled saanud, pole ettekääne. Sinu teenistuskohas on talvine niiskustasakaal hoopis teine, kui meil siin.
Selle aasta sügis/talv on Eestis viiruslike ülemiste hingamisteede osas masendav. Nüüd on veel kõhugripilaine ka peale tulemas. Mina pole veel väga tõsist nakkust saanud aga vinduda on ka nadi. Seda enam, kui töökaaslased ei arvesta teistega, ning tulevad haigena tööle ja annavad nakkust edasi.

 
At 11:40, Anonymous Anonüümne said...

Lp Ain

Valu so dolor tekib kudedes põletikureakstsiooni tulemusena, selle põhjustajaks ei ole tingimatta infektsioossed agendid vaid ka nt lokaalsed termilised, keemilised või allergilised mõjurid.

 
At 11:42, Anonymous Anonüümne said...

Priit, võta asja rahulikult. Treenimiseks ja treenituse säilimiseks on vaja organismi koormata. Haigus on organismile piisavalt suur koormus. Ei kao su treenitus kuskile.
T

 
At 12:02, Anonymous Anonüümne said...

Ah kuulge, viiruste aeg on praegu, vaadake, mis ilm väljas on, viirustele parim. Mõni ikka külge jääb ja maha murrab. Ja puhvi-narts nüüd küll kedagi viiruse eest kaitse. Seda enam, et viirus hakkab külge tööl, toidupoes, rongis vms, aga mitte siis, kui sul parasjagu see riideräbal peas juhtub olema:). Rahu, ainult rahu!

Ja muidugi kärbib haigus osa treenitusest, see on paratamatu. Samas, võtame Priidust eeskuju - kaks päeva voodirezhiimil, edasi kodus töötamine, toimetusse ei kipu. Eeskujulik haige-olemine. Paranemist soovides.

 
At 12:03, Anonymous Anonüümne said...

11.40
Me räägime praegu Emeri kurguvalust, mille puhul ei saa rääkida aseptilisest põletikust. Jah, muidugi võivad põletikureaktsiooni esile kutsuda äärmuslikud temperatuuriolud, keemilised ained jne. Aga see läheb praegusest teemast välja.

ain

 
At 12:06, Anonymous Anonüümne said...

treeni rohkem värske õhu käes, seal on pisikute kontsentratsioon väiksem

 
At 12:22, Anonymous Anonüümne said...

Priit, abiks on:
1) ravi end kõigepealt terveks;
2) treeningute ajal kasuta sooja jooki;
3) Peale treeningu lõppu Tähtveres või mujal hõõru kiiresti nahk kuivaks ja aja selga kuiv pesu - ära häbene kõrvalseisjaid, pole see nende asi!;
4) paar korda päevas tee kuuma teed meega (törts rummi või konjakit õhtuses tees ei ole ka paha);
5) lisa oma rutiini veel üks treening - hommikune kontrastdušš;
6) Vaata üle oma treeningu intensiivsus - Joe Friel oma raamatus "Cycling after 50" soovitab koormuste tsüklit (piltlikult) järgmise meetodina - 1+2+3+4 - 2+3+4+5 - 3+4+... Arvan, et see sobib ka suusatamises ja jooksus, sest treenerina on ta koolitanud nii rattureid kui triatleete.

Paranemist soovides
Mart

 
At 12:30, Blogger Priit Pullerits said...

Suur tänu, Mart, heade nõuannete eest. Olen teinud sooja piima meega, söönud küüslauku, võtnud nohu vastu Coldrexi (ja nüüd asun Theraflu varude kallale), neelanud ka Paracetamoli ja Ibumaxi, aga mitte üle kahe tableti päevas, hoian jalad soojas, kere ka. Nina välja ei pista. Mis veel? Nüüd lähen sooja teed tegema meega, et kodus edasi töötada.

 
At 13:11, Anonymous Anonüümne said...

Coldrex ja Theraflu ei ole ravimid. Nendest võib olla kasu haige lühiajaliseks jalule upitamiseks, aga mitte raviks. Vähemalt meie perearst on seda alati rääkinud.

 
At 13:28, Anonymous Anonüümne said...

Näita meile oma kalendrit? Millal puhkad ja kuidas taastud? 17 x jõusaali kuus + kõik muu tundub nii vana mehe jaoks liiast.

 
At 14:32, Anonymous Anonüümne said...

Oma kogemustele toetudes julgen tatitõve ja muude kurgu - ninahaiguste raviks - profülaktikaks soovitada ninakoobaste meresoolalahuga pesemist. Soovitas seda mulle üks vana tohter peale ninakoopapõletikku ja operatsiooni. Viimastel aastatel esimeste nähtude ilmnemisel kohe pesen nina soolaveega läbi ja nohu - kurguvalu kaob üsna kiiresti. Abivahendiks on spets süstal(apteekides saadaval). Algul küll üsna ebameeldiv, kuid tunduvalt vähem ebameeldiv + rahakotti säästvam + tervislikum kui tablettide närimine.

 
At 15:55, Blogger Madis said...

Tavaline (külmetuse) nohu läheb niisama üle. Pole mingit lisaravimit vaja. Minu tähelepanek on, et nuusata ei tohi eriti, vaid lihtsalt tilkuv nina kuivaks topsutada või õrnalt nuusata. Kui tugevalt nuusata, siis kestab nohu kauem. Kadunud LOR õpetas, et nuusata üks ninapool korraga. Ja loomulikult (haiguste)hooaja saabumise puhul juba varakult küüslaaugu ja toore sibulaga "vaktsineerida". Mina tarbin õhtul neid vaktsiine. Hambaid peale tarbimist mitte pesta enne hommikut. Muidu pole eeterlikest õlidest eriti kasu. Ja üritada ikka nina kaudu hingata. Seal need altimad pinnad nakkustele.

 
At 15:56, Blogger Madis said...

Ahjaa, üks tähelepanek on, et kui liigestel tunda, siis tegemist tavaliselt viirusliku nakkusega. Vähemalt minul.

 
At 16:02, Anonymous Anonüümne said...

Madis, ega pereelu selle all kannata, kui sööd õhtuti palju sibulat ja küüslauku ning isegi hambaid ei pese?

 
At 16:06, Anonymous Anonüümne said...

Priit, miks Coldrexi Theraflu vastu vahetad?
Muuseas, nii Coldrexi ja Theraflu põhilisi toimeaineid on paratsetamool ja mitte 500 mg kaupa nagu tabletis, vaid enamikes ravimvormides lausa 1 g. Maksimaalne lubatud paratsetamooli kogus ööpäevas on 3-4 g (erinevate tootjate ravimi omaduste kokkuvõttes erinevalt).

ain

 
At 16:17, Blogger Madis said...

Huvitav, miks peaks kannatama, kui kõik söövad?

 
At 16:20, Anonymous Anonüümne said...

Rohkelt jooki, mitte ölut. Vedelik kannab köige paremini ja kiiremini "vöörvallutajad" kehast. Pärnaöietee, must söstra toormoosist jooki, kummelit desinfitseerimiseks, raudrohutee vere tugevdamiseks, mett, jne, jne. Tulisena juua ei tohi, eriti kurguvalu puhul. Liigne kuumus ärritab pehmeid kudesid, mis paisuvad ning tekivad verejooksud, sellega seoses vöib haiguskoldest midagi paha ka verre sattuda(kui öigesti seletasin).Tabletid ja apteegi joogid on möistlik sinna jättagi, las farmaatsiafrmad teenivad kuidagi teisiti oma jöulupreemiat. Abi on neist vähe, ohtralt tarbimine vastupidiselt hoopis kahjulik. Jalad sooja, kui villasokke pole, siis turult möne memme pensionilisaks toetada ikka vöib. Jalgade külmetusest saavad paljud haigused oma algalge. Kui neid viiruslikke haigusi on suht harva, nii korra igal hooajal, siis pole hullu, tegijal ikka juhtub. Aga kui neid on ikka sagedasti, siis tuleb ikka pöhjusi otsida, vaid tagajärgedega vöitlemine ei vii kuhugile. Sagedasti ongi kergesti viirushaiguste nakatumise pöhjus nörgas immuunsüsteemis. Vaid sibul ja küüslauk ei aita, komplekseelt on teisi juur-ja puuvilju ka vaja.
Tänapäeva ehituskommete juures on abiks aeg-ajalt ummuksisse aetud siseruume tuulutada värske öhuga.
Nohu vastu aitas meenutades nöuka aega see vietnami salv, oli siuke väike metallkapsel. Natuke ninasöörmetesse, pool tundi vesi jooksis kui tuletörjedepoo veekraanning kadunud see nohu oligi. Kuigi räägiti, et ei tohi, sest körvetas limaskesta.
Kiiret tervenemist.

Ahjaa, veel sellest talvest. Inimesel on sageli mälu nagu haugil, suht lühike. 2008 aasta algus oli suht sarnane, TM ei toimunudki...2009 jaanuar, pöhimötteliselt lumi sadas nädal enne MK etappi, suusatada üle Eesti sai vaid ca 5 nädalat normaalselt, siin-seal nädal, max 2 rohkem. Köik pole veel kadunud. Ja kui ei tulegi lund, egas siis elu seisma jää. Juba treenitu ei kao naljalt khugile. Küll leidub muu aeg kus seda "meelde tuletades" realiseerida.
Edu ja tervist, Maamees

 
At 18:36, Anonymous Anonüümne said...

Klubi Tartu Maraton supleb rahas kui üritus ära jääb. Kellelegi ei maksta pennigi tagasi kah. Kui lund ei ole, siis huvitav kuhu nad selle raha panevad?
Teet

 
At 19:59, Anonymous Anonüümne said...

Bilansis pärast näed kuhu läks!

 
At 20:47, Anonymous Anonüümne said...

Rõve, Madis, rõve. Ime, et teil sellise tupsutamise ja eeterlike õlidega eksperimenteerimisele nina veel peas ja hambad suus. Tasub ikka arstilt nõu küsida.

 
At 21:20, Anonymous Anonüümne said...

Jah, Teet,
40 €, 50 €, 80 €. 8000 X 50 € teeb 400 000 €. 6 miljonit krooni.
Kas fikseeritud kulud on tõesti nii suured? Ja kui kuidas kulud saavad nii suured olla? Dr Holdeni blogist võib igaüks lugeda kuidas selliseid (kuigi veidi väiksema mastaabiga) üritusi korraldatakse. Osalejate suhtes ausam oleks kui Tartu Maratoni korraldaja oma ilmariski teistmoodi kindlustaks (osta kindlustusfirmadelt teenust) ja maratoni mittetoimumisel raha vähemalt osaliselt tagasi makstaks.

 
At 21:34, Anonymous Anonüümne said...

P.S. Rajatraktori teenust ostetakse ilmselt Tehvandi SA-lt. Mis siis kõige suurem kuluartikkel on?

 
At 21:54, Anonymous Anonüümne said...

P.P.S. Rajatraktor 200 000 kr, söögid-joogid 250 000 kr, numbrid-sildid 100 000 kr ... mitte kuidagi ei mõista kuidas maratoni korraldamine kallim kui miljon krooni võib olla.

 
At 21:55, Anonymous Anonüümne said...

Mis te nüüd sobrate vööras rahakotis,natuke vale koht vast...ravigem parem Priitu. Küsige hr.Kelgu käest aru. PM-l on lisarubriik, nimeks oli vist Maraton. Seal keegi KTM-st selgitas finantspoliitikat. Ütlen ette: ilus ümmargune jutt, targemaks ei saa.
KTM-l on oma traktor ja "traktorist".
Kaugelt vaadates on tegemist klassikalise JOKK skeemiga. Lähemalt uurides tuleb hinnangus lähtuda eetikast, moraalist ja südametunnistusest. Maamees

 
At 22:14, Anonymous Anonüümne said...

Austet Maamees, see ei ole teps mitte võõras rahakotis sorimine: osalejatel on õigus teada kuhu nende raha - rõhutan, nende raha - läheb.

 
At 22:22, Anonymous Anonüümne said...

"Cycling after 50" Priidule soovitada on mõnevõrra ennatlik. Blogi sissekannetest nähtub, et ta pole sellist kiirust veel kätte saanud.

 
At 23:44, Anonymous Anonüümne said...

Keegi mainis kindlustust juhul kui lund ei ole. TM skeemi korral tuleks kindlustada hoopis lume vastu. Kui lund tuleb palju, siis on perse majas, peab hakkama raha kulutama. Ma saan kõigest aru, sest eelmine aasta hoidsid nad ju väga pikalt rada korras jne. Aga kui talv läbi üldse lund ei tule, mis siis? Kontserdi korraldajad peavad küll raha tagastama kui band kohale ei ilmu. Või kui ärajäänud kontsert toimub aasta pärast, siis pilet kehtib.
Teet

 
At 23:46, Anonymous Anonüümne said...

Ahjaa, Priit ma pakun, et sul on paljude meie tippsportlaste haigus- klamüüdia. Raudselt.
Teet

 
At 23:51, Anonymous Anonüümne said...

Teine asi mis närvi ajab on see, et kogu selle kõpi juures, mis kokku kühveldatakse kasutatakse korraldamisel ära maksimaalselt palju vabatahtlikke. Samamoodi Otepää MK- l, varsti hakkab see vabatahtlike laul pihta jälle.
Teet

 
At 00:05, Anonymous Anonüümne said...

On näha, et Teet jagab rahandust 8)
Ka nii võib mõelda - Klubi 2011. majandusaasta aruandes kirjutab vist juhtkond midagi sellist, et aasta majandustulemused on suhteliselt kehvad, sest lumi tuli maha, aga 2012. aastaks ootame lumeta talve 8))

 
At 00:06, Anonymous Anonüümne said...

Vaadake pole ikka päris oma rahakott. Klassikaline JOKK skeem on seepärast, et kaup(üritus) pakutakse välja, hind kaubal(osalustasu) on teada. Vaba valik kas ostad vöi mitte. Koos kaubaga saab kaasa ka kasutusjuhendi, löpus "peenes kirjas" hoiatus, et teatud tingimustel see kaup vöib osutuda kölbmatuks. Pappi tagasi ei saa ja asi mutt....
Eetika, moraali ja südametunnistuse koha pealt vöib visata öhku sada küsimust, millele töenäoliselt vastust ei saa. Alustades juba sellest, et kas Maarjamaa spordi huvilised peavad ikka tagama ca kümnekonna inimese aastaringse sissetuleku, kas tegevuskulud on läbimöeldult siiski viidud minimaalseks, et stardimaks madalal püsiks, kas see OÜ on loodud selleks, et üleliigne MTÜ-st "välja pumbata", MTÜ kasumit toota ei tohi ju, jne, jne....Kas vastuseid saaks kui öigest kohast küsiks? Ei usu eriti, lihtsam on vast pead vastu seina klobida. Vöimalus oleks survestada MTÜ, et avalikult köik letti laotaks, üks vöimalus oleks kasutada meedia vöimu. Aga kas siinkohal ei muutugi vahel ajakirjaniku töde valikuliseks, Tartu ju heade mötete linn, kombeks üksteise p...s surki pole. Ja jääbki üle kaks varianti; kas see hind lihtsalt alla neelata ning rahakotirauad valla lüüa ning osaleda vöi siis loobuda ning mokk-töllakil körvalt kaeda. Elementaarselt loogiline.
Kogu jutt ei tähenda , et ma KTM tegevust takka kiidan, mulle ka surnud lehma eest maksta ei meeldi. 2008 kui TM ära jäi, arvestati kui mälu ei peta, naeruväärsed 100eeku tagasi. Vaadates toonast talve, tekib suure-suure küsimärgiga küsimus- kas need väidetavad kulutused olid öigustatud.
Maamees

 
At 00:23, Anonymous Anonüümne said...

sihipärane materjal teeb oma töö, kaaskommijad muutuvad sarnaseks põhiautoriga. kõik tahavad olla Priidu ja Teedu ja Maamehe taolised enesekindlad noormehed.

 
At 01:13, Anonymous Majandusteadlane said...

Vaataks seda asja mikroökonoomika pilguga. Loogiline on oletada, et mida vähem lund maha sajab, seda vähem on inimesed entusiastlikud maratonipileteid ostma. Nõrga lumekorra ja heitliku ilmaga tõenäoliselt nad lükkavad enese kirjapanemist edasi. Siin on aga oluline moment: osalustasude graafikul on 30.01.2012 murdepunkt - graafik teeb järsu, 30 € (20 €) hüppe. Distantside
63 km (31 km) osalemistasud on
detsembris-jaanuaris veel 50 € (30 €), veebruaris aga juba 80 € (50 €).
Oletame, et 2000 inimest lükkab tänavuse lumeta talve tõttu piletiostu edasi. See ei ole ju ebarealistlik nii oletada? Maratoni korraldaja pistab tasku 30 € X 2000 = 60 000 €. See on ligi miljon krooni. Ja kui siis lume puudusel maraton tõesti korraldamata jääb, kasvab see summa eeldatavalt mitmeid kordi.
Kuid kasum ei siiski kasvada piiritult. Kui maratoni mitmel aastal järjest ei toimuks (miks mitte teha suusamaratoni näiteks maikuus!), siis inimesed, õppides kogemusest, ei hakka enam üritusele registreerima.
Pikaajalise trendina on korraldajale kõige kasulikum lumerohkete talvede vaheldumine vähese lumega ja lumeta talvedega.

 
At 01:17, Anonymous Anonüümne said...

Pulleritsule on tekkinud palju jäljendajaid.

 
At 08:49, Anonymous Anonüümne said...

1) TM üritustel osalemine ja osalustasu maksmine on vabatahtlik
2) Kui oskate teha odavamalt, miks me siis veel konkurenti turul ei näe
3) MTÜ võib teenida kasumit, kuid ei tohi seda asutajate vahel laiali jagada

ain

P.S. Ei ole kuidagi seotud TM-ga ning osalen vaid üksikutel TM korraldatud üritustel

 
At 09:36, Blogger Priit Pullerits said...

Palju elulisem küsimus on see, et eile õhtul oli enesetunne juba päris hea, aga täna hommikul ärgates ja üles tõustes tuli nõrkus/jõuetus peale, samuti kerge külm higi. Samas palavikku pole, nina ei tilgu ja laseb hingata, kuigi sisimas on n-ö paksu. Kobisin tagasi voodisse. Kael oli ka imelikuks muutunud: kui seda keerata, oli tunda/kuulda, kuidas nagu kerge liivapaberiga ragiseks. Mul on varem ka seda olnud, et kael jääb valusaks, ilmselt töö- ja magamisasendi viga, siis on pea ka valutama hakanud. Seekord ka valutas, võtsin Ibumaxi, läks paremaks - näete, nüüd juba kirjutan.

Aga ikkagi - millega on tegu ja mis aitab?

 
At 09:48, Anonymous Anonüümne said...

Asi selles, et umbes 40selt saab garantiiaeg läbi.

 
At 10:05, Anonymous Anonüümne said...

Lümfisooned on umbes. Kiireid liigutusi tehes peaks ka kerge peapööritus tekkima, vahelduvad külma ja sooja hood: vahel tundub et meeletult külm hakkab, siis jälle üle keha kuumavavaks; tüütavalt nörk ja tuim peavalu, kael valutab.....
Kaelalt katsudes peaks leidma väikesed paisunud munakesed.
Perearstilt peaks abi otsima.
Maamees

 
At 10:39, Anonymous Anonüümne said...

Tervitus Priit,

Ma võin jagada oma kogemust nüüd 1-1,5 kuu aja tagusest - kui isegi ei tekkinud külmetust vms. haiguslikke tunnuseid, aga organism oli tühi ja aitas ainult totaalne puhkus.

Olukord oli järgmine, et isegi trennis end aeroobselt liigutates oli kõik vägagi OK ja aeroobse läve jooksukiirus selle aasta parim enne Torino maratoni. Aga tundsin, et midagi polnud korras, kuid ikkagi lootsin (eirasin märke:(), et jaksan maratoni läbida oma tasemele vastavalt. Juhtus aga nii, et valitud tempos suutsin joosta esimesed 15 km, edasi lihtsalt tuli jube seinast välja ja kuna ei tahtnud katkestada - veeresin lõpuni vahepeal kohalikega juttu ajades ja melu nautides - proovisin lihtsalt negatiivse asja omale meeldivaks teha.
Hiljem kodus lasin teha prearstil vereanalüüsid - ja vastus oligi käes - lihtsalt kõik põletikulised näitajad veres olid veidi üle normi, kuid midagi konkreetset ei ületanud piire ega löönud välja mingi haigusena.
Veidi olin peale rumalat rebestust end üle pingutanud, et lühikese ajaga (jälle, juba mitmes kord...) end maratoniks ette valmistada kiirelt 3 nädalaga koormust tõstes ja siis 2 nädalaga alla lastes. Lisaks veel vajasin paari-kolme kilo alla võtmist, mis tegelikult kõik kokku kurnas organismi varud ära, kuigi tavaolukorras joostes ei olnudki tunda midagi. Ainult loll õpib oma vigadest ja mõni kord pole ma ka seda suutnud - ehk märgid olid õhus, nagu sa mainid. Aga mõttetu/põhjendamatu optimism summutas need.
VASTUS, mis järele jäi: totaalne puhkus mingi periood, toitumine kontrolli alla ja enesetunne paranes märgatavalt.
Hakkasin vaikselt liigutama - ja juba on palju parem enesetunne. Muidugi on kahju suusa jaoks lörri lastud "jooksu ettevalmistusest", mis ei toonud mingitki tulemust ka veel. Kuid peamine, et saan nüüd ilma mingi surveta (konkreetset võistlust pole eesmärgistanud) rahulikult liigutada. Olen märganud, et selline lähenemine on toonud tegelikult hea tulemuse, sest ei forsseeri, vaid teed piisavalt järjepidevalt sarnaseid asju, ja selle peale reageerib lõpuks organism õiges suunas.
Kärsitus, vähemalt minu inimkatse põhjal, ei too tulemust.
Emeri siin vist kirjeldas suhteliselt sarnast olukorda... Aina paremaks ja ruttu, aga tulid antibiootikumid.:(

head paranemist
&
take it easy,

AlarS

 
At 11:13, Blogger Priit Pullerits said...

Aitäh, Alar, oma kogemuste jagamise ja tähelepanekute eest ja heade paranemissoovide eest. Ilmselt on vist, jah, mul ka üle pingutatud, sest viimastes jõutrennides tundsin, et vajan vahepeal puhkust. Eks ma muidugi panin raskusi järjest juurde ka ja ajasin intensiivsuse päris üles (harjutuste vahel paus 10-15 sek, mitte enam), lisaks on tööl olnud pingeline, trenni saad kell seitse heal juhul, siis pärast kodus oli veel töö tegemist, ja toitumine oli ka kogu aeg kaootiline ja ebapiisav, nagu see alati on olnud, ja kui siis miski kurku kinni hakkas, ja ikka edasi panin, sest ega mingi kurguvalu ju spordimeest takista - ja mitu päeva ei takistanudki -, aga kui siis lõpuks sain vist reedel külma ja laupäeva hommikul ka lühikese ajaga õues tuult ja niiskust, oligi viimaks tulemus käes... Tagantjärele tarkus, aga tarkus seegi. Eks me kõik, nagu Alargi kirjutas, ei taha märke väga kuulata, sest usume endasse, oma tahtejõusse ja treenitusse, aga loodusel ei ole mingit pistmist meie optimismi ja enesesunniga, loodus ajab asju ikka omarada ja võidab alati.

 
At 11:31, Anonymous Anonüümne said...

mulle meenutavad PP sümptomid pigem sapi(kivide) vohamist. kõik paha tuleb kunagi endale tagasi, nagu targad mehed on ennustanud.

 
At 13:28, Anonymous Anonüümne said...

Mingit otsest seost Priidu ja Alari vahel ei näe. Targutama kah ei hakka,kui vaid, et vaid üks ärritav vastulause, et kas Priit on nüüd ise memmekas, kes avalikult julgeb väita, et 6-9 tundi füüsilist pingutust suudavad parimais aastais mehemürakale ületreeningu tekitada, liiati kui see tegevus on regulaarne ning tegemist kontorirotiga....
Muidugi puhkus. Viirushaigust saabki ravida kahel moel; kas "püstijalu" iseseisvalt vöi ravimitega. Antibiootikumid iseenesest viirushaigust ei ravi, maandavad vaid tüsistuste riski ning suurendavad organismi immuunsust.
Koduste vahenditega parim viis on mustsöstar. Seda joo ja söö nii et löpuks magu oigab. Toimib väga hästi. Ja usu, juba jöululaupäevaks oled spordirajal tervema ja targemana. Juhul kui seda kusagilt vötta pole, siis Maamees vöib oma laovarudest möne karbi eraldada.
11...paneks ka diagnoosi: Teie rumalus on arenenud viimasesse faasi, ainuke vöimalik ravi on tasuta tuusik Lollidemaale. Maitse küsimus: kas kadestada vöi kaasa tunda.
Maamees

 
At 13:45, Anonymous Anonüümne said...

8:49 mainiti, et kui oskate teha odavamalt, siis miks keegi ei tee.
Aga proovi, kindlasti võid teha maratoni, aga mitte Tartu maratoni Tartu maratoni rajal. Klubi TM on selle ürituse tegemise ja raja monopoliseerinud. Kui nad igal aastal kuulutaksid välja konkursi a la operaatori leidmiseks, siis võib juhtuda, et osalemistasu ei peagi äkki enam maksma. Kõik makstakse reklaamirahadest kinni.
Teet

 
At 14:05, Anonymous Anonüümne said...

Teet, miks sa TM rajale tahad trügida, tee oma rada ja korralda seal maratone mitu tükki tahad. TM on sellesse trassi investeerinud nii raha kui aega, seega on neil ka selle kasutamise õigus. TM hooldab rada esimesest lumest alates, see pole sugugi odav lõbu, lisaks ka suvised rajapõhjatööd jne.
Aga alustuseks võta kaart, märgi trass maha ja alusta maaomanikega läbirääkimisi. Jõudu.

ain

 
At 15:09, Anonymous Anonüümne said...

Minu kiire ja asjasse mittepuutuva inimese (ainult tarbija) nägemus Tartu Maratoni kuludest:
1) stardi- ja finišhiala + rajaaluse maa omanike tasud;
2) toitlustus;
3) auhinnafond;
4) kulud seoses Worldloppet-ga;
5) aastaringsed reklaami, majandus- ja personalikulud;
6) rajahooldus (kulud on aastaringsed);
7) osaliselt kaetakse ilmselt sellega ka teiste nelikürituste kulusid;
8) rajajulgestus ja meditsiiniline tagamine;
9) veel midagi, mis esimese hooga pähe ei tule ...

Mart
PS. Usun, et korraldamine ON ropult kallis, sest olen osalenud mujal maailmas rahvaüritustel ja seal pole mitte teps odavam.

 
At 16:33, Anonymous Anonüümne said...

Aga ikkagi, miks on vaja neli kuud varem osalustasu tasuda? Ühegi teise kauba või teenuse puhul ei ole sellist ettemaksu.

 
At 17:03, Anonymous Anonüümne said...

Jah, jah, jah - juba on müüja turg neis segmentides: /näiteks oma Ferrarile teed esimese sissemaksu vist 12 kuud enne kauba kätte saamist ja F seletab sulle, millist lehma minnakse nülgima sinu istme jaoks... :) /.
Vasa ja Marcia müüdi välja mälu järgi juba sel kalendriaastal mais 2012 talvel osalemiseks.
Berliini jooksumaraton /2012 sept/ on ka vist juba tänaseks välja müüdud, Londoni maratonist parem ei räägigi.
Seega, KTM teeb kõik normaalsete arusaamade (et mitte öelda turupõhimõtete, sest on ju MTÜ) järgi, proovides saada parema ennustuse osalejate arvule etteregistreerimise järgi ning lisaks ka raha kohe kodus./a'la advance cash discount/.

Pigem aidake mind, et end kirja panna 2012 üksikutele Estoloppet sõitudele - ei osale arvatavasti kõigil ja tahan kasutada esimese vooru hinda per mõni maraton. Eeldan, et pole ainuke.
Paraku Sportinfo.ee lubab ainult kogu sarjale hetkel kirja panna. Suhtlesin ka KTM-iga ja saaatsin lisaks Sportinfole e-maili, kuid nad pole veel jõudnud reageerida.
Alars

 
At 17:38, Anonymous Anonüümne said...

Alar- iga maratoni juures on omaette juhend, seal on kirjas ka registreerumise ajad ja hinnad. Varasematel aastatel oli 1.voor(odavam) neljapäev nädal enne ehk 1,5 nädalat varem, 2.voor(tsutsu kallim) neljapäev toimumise nädalal, ...saab ka kohapeal, aga see topelthinnaga.
Maamees

 
At 20:18, Anonymous Anonüümne said...

Ka mõned mõtted:
1. Maamees võiks rohkem pabelile skribada ja suunata prügikasti.
2. Priit, kas pulssi on?
3. "Tartu marataoni suurpettuse" asjus esitage avaldus politsiesse.

 
At 21:26, Anonymous Anonüümne said...

Norra ilmateenistuse prognoosiga tutvunud olete? http://www.ilm.ee/?49622 "Norra ilmateenistuse hooajaprognoosi kohaselt tulevad järgmise aasta kolm esimest kuud 2,5 kraadi keskmisest soojemad."
Mina ei ostaks ühelegi maratonile piletit!

 
At 22:48, Anonymous Anonüümne said...

"Ilmaprognoos Otepää maailma karika etappi ei soosi" ERR Sport. http://sport.err.ee/suusatamine/95882845-974a-4b39-9e4f-d1d5176cb61b

Kas käivitame 2012. a Tartu Maratoni (aga ka Otepää MK etapi ja väiksemate ürituste) Death Watch'i?

 
At 23:00, Anonymous Anonüümne said...

P.S. Küsimust võib püstitada ka nii: 8000 inimest osta TM 2012 osavõtupileti. Kas 8000 inimest eksivad? Sobiks PM juhtkirjaks või mis?

 
At 09:41, Anonymous Anonüümne said...

Maamehele,
Ma kah olen juhendid juba läbi vaadanud eelnevalt. Jah, see on nagu Sa mainid, kuid praktiliselt hetkel veel reg.-ida ei saa. Mul aga praegu nagu näha, on mõni hetk kribamiseks ja reg. -ks jms., kuid hiljem kardan ära unustada ja stardi eelõhtul avastan, et number juba mitmekordse tasuga ja viimases reas. Teeks kohe ära (ja muretu) ning ühtlasi premeeriks korraldajat initsiatiivi ülevalhoidmise eest.

Priidule soovituse taust sarnane nõnda palju ikkagi, et vaja julgeda puhata koormusest-tööst-trennist ja seda mõõdukalt tehes ei juhtu vormiga midagi ning pikas perspektiivis ei tule võnkeid allapoole sisse (aga aega kaob), kuna üles ei tule võnkeid kunagi, vaid ainult tasahilju tõuseb sooritusvõime. Forseerida saab ainult lühikeses perspektiivis "suure kubatuuriga" mootorit. Vastasel juhul nõuab loodus ehk keha oma.

Alars
Kas mulle tundub või ongi Maamehe tagant paistmas meretagused kõrvad?

 
At 11:04, Anonymous Anonüümne said...

Ma esialgu nende "väikevendade" peale raha ei pilluks, TM-le sai juba panus pandud, aga oota ja looda kui palju tahad, tundub korduvat 07/08 talv. Seinakalender vöimalik ära sirgeldada jämeda punase pliiatsiga, küll siis meeles püsib.,
....tolle viimase lause ideest ei saanud aru...
Maamees

 
At 11:18, Anonymous Anonüümne said...

Niikui arvamust avaldad hakatakse sind materdama.
Kobiseksin siiski ka selle maaomanikega läbirääkimise üle, et TM toimus juba nõukaajal ning trass oli täies mahus valmis. Uue EV saabudes minu teada ükski maaomanik tõkkeid rajale ette ei seadnud. Nii et jutt sellest, et tee oma rada räägib veelkord trassi nn "erastamisest".
Teet

 
At 14:14, Anonymous Anonüümne said...

Maaomanikele serveeritakse asja tõenäoliselt rahvusliku traditsioonilise üritusena, millele panustamise eest ei ole sünnis raha küsida (näete, vabatahtlikud ju teevad). Muidu - turumajanduse tingimustes - maaomanikud ainult trassimaksudest elaksidki vist.

 
At 18:29, Anonymous Anonüümne said...

Just, sest meil on MTÜ ja meie ju kasumit ei teeni. Puugid imevad raudselt MTÜ verd.
Teet

 
At 09:51, Anonymous Anonüümne said...

Mee ja kyyslaaugu tohutute koguste tarvitamise promomise tervise turgutamise eesm2rgil v6iks l6petada - mesi = suhkur ja seda on organismil liigses koguses k6ige v2hem vaja. Kyyslaauk tekitab vaatamata oma 'kasulikele' omadustele ka seedeelundkonnas paraja plahvatuse (gaasid n2itavad seda). Seega, j2rjekordselt pisiasjad,mis on v2ga individuaalsed ja k6igile ei sobi.
Marko

 

Postita kommentaar

<< Esileht