Pullerits: Kuidas läbida Tamsalu maratoni probleemne tunnel?
Kohe 25 meetri järel, kui olete ületanud Tamsalu-Neeruti maratoni stardijoone, järgneb pööre vasakule, metsaserva ringile. Tuleb läbida neli kurvi, enne kui jõuate taas sirgemale lõigule, kirjeldas mulle täna varasel pärastlõunal maratoni peakorraldaja Vahur Leemets. Ja siis tuleb tunnel – tunnel mida varasemal ajal on tulnud läbida enne finišeerimist. «Eks see probleemne koht on,» möönis Leemets.
Aga midagi pole parata. Ta väitis, et stardiala rajamine parkimiskohtadest eemale põllule on olnud keeruline. Seepärast siis sedapuhku niipidi.
Tunnel on lai 2,8 meetrit. See tähendab – ja pange nüüd eriti hoolega tähele! –, et kui me tahame sealt kõik kiirelt ja kadudeta läbi pääseda, siis palun, teeme nii, et tunnelile lähenedes ja tunnelit läbides kasutame paaristõukelist sõiduviisi, suusad paralleelselt. Sest nii mahub tunnelist korraga läbi kaks kõrvuti osalejat. Kui mõni hakkab seal uisutama ehk kogu rada endale nõudma, siis see tähendab, et raja läbilaskevõimekus väheneb tema koha pealt automaatselt kaks korda. Ja kui kõik niimoodi teevad, siis see tähendab, et kõigi jaoks, kes tulevad esimesest tagapool, läheb tunneli läbimiseks kaks korda kauem aeg.
Kui tunnel läbitud, järgneb kolmandal kilomeetril esimene tähelepanu nõudev laskumine. Leemetsa kirjelduse ja sõnade kohaselt pole see kuigi lai, ent samas pole laskumine ka midagi müstilist, sest seda sõidavad isegi laste võistlustel osalejad. Kuid sedapuhku tuleb arvestada, et tegemist on mass-stardiga ja rabistamist saab tõenäoliselt olema kõvasti. Meeles tasub pidada, et lakumise keskel keerab rada paremale.
Ka Pariisi mäed, nagu ma Leemetsa telefonitsi antud kirjeldusest aru sain, tuleb seekord läbida tavapärasest vastupidises suunas. See tähendab, et kahe kurviga ja tavaliselt sahatamist nõudev laskumine, mida olen alati peljanud ja kus olen korra ka võssa sõitnud, on nüüd tõus. Aga see tähendab, et pikk tõus, mis vanasti järgnes TP ja terava parempöörde järel, on nüüd laskumine. Aga osalejate õnneks, kinnitas Leemets, ei järgne laskumisele teravat vasakpööret, vaid rada jookseb põllule välja, mis tähendab, et vähegi vilunud sõitjad saavad sealt alla sahatamata.
Leemets juhtis tähelepanu ka Hobujärve laskumisele, mis on kurviline, aga läheb õnneks lõpus laiemaks. Kus see asub – ehk mõni teadjam siin kirjeldab!
Lühikesele maale minejatel palus Leemets silmas pidada, et nende raja alguses on üks siht edasi-tagasi kasutuses. Seal on tema soovitusel mõistlik võtta paremasse serva ja kasutada pigem paaristõukeid. «Seal ei ole muud lahendust,» lisas ta.
Rajakate on praegu Leemetsa kinnitusel okei, sest põhjad on suure masinaga ette valmistatud. Täna, reede õhtul pidi masin raja veel kord üle sõitma, et öösel loodetava paari külmakraadiga võiks pinnas veelgi taheneda. Igatahes praegu saavat rajal sõita nii, et suusakant ei vajuta sügavamat jälge, kui on rajatraktori tõmmatud vaiba sooned.
Samas tunnistas Leemets, et rada on siiski kergelt lainetav, kuna metsasihte kasutades ei ole muud moodi lihtsalt võimalik. Ühtlasi avaldas ta lootust, et võistluse ajal sadama ei hakka, vähemasti ei luba seda praegune ilmaprognoos. Aga kui hakkab sadama, kas siis rada läheb pehmeks, küsisin. «Ei tohiks minna, aga ei oska ette näha,» vastas Leemets. «Praegu ei ole igatahes probleemi.»
Pärast võistlust saab end kasida Tamsalu spordikeskuses – see maksab kaks eurot. Toitlustamine on korraldatud õues.
Foto 1: Priit Pullerits lõpetamas Viru maratoni Mõedakul. Foto autor: Meelis Meilbaum, Virumaa Teataja / Scanpix
Foto 2: Priit Pullerits (paremal nr 145) Viru maratonil. Foto autor: Meelis Meilbaum, Virumaa Teataja / Scanpix
Foto 3: Priit Pullerits ajamas enne Viru maratoni Mõedaku spordibaasi hostelis Eesti koondise suusavormi selga. Foto autor: Meelis Meilbaum, Virumaa Teataja / Scanpix
Foto 4: Priit Pullerits ajamas enne Viru maratoni Mõedaku spordibaasi hostelis võistlusnumbrit selga. Foto autor: Meelis Meilbaum, Virumaa Teataja / Scanpix
Foto 5: Priit Pullerits pool tundi enne Viru maratoni Mõedaku spordibaasi hostelis banaaniga kõhtu kinnitamas ja rajale kiikamas. Foto autor: Meelis Meilbaum, Virumaa Teataja / Scanpix
29 Kommentaarid:
Kas klassikajälg tõmmatakse ka raja serva?
Jah, nii palju kui saab, seda vaatab ja otsustab rajameister.
...ja tunneli lõpus saab näha Njuušat.
Tuleb tunnelisse silmad kinni täie hooga sisse sõita ja loota, et tunneli lõpus paistab valgus, ja et see ei ole rong, mis vastu tuleb.
Tunnel tuleb kitsamaks teha, siis saab nagu eraldistardi võistlus olema.
Kas homme saab tunneli juures pulli?
Hea Ärni, sinu jaoks võib head pulli saada ka lamba taga rahmeldades, aga kui tunnelist rääkida, siis on see võhmameestele kõvaks pudelikaelaks, mida kadudeta läbivad vähesed.
Pullisaamiseks tuleb pärg pähe panna.
Ma natuke täpsustaks.
Pärast starti on pööre vasakule, millele järgneb lauge allamäge. Järgneb parempööre ja sirge mööda metsaserva. Pärast mida vasakule kerge tõusunukk ning laskumine, millele u. 100m pärast järgneb kardetud tunnel. Ma soovitaks seal hoida vasakule ritta sest paremale avaneb laiem ruum, kust tunnelisse trügida on keerulisem.
3-ndal km-l tee ääres "Prügimäe" laskumine, kus kiirused tõusevad päris kõrgeks. Suhteliselt järsk pööre paremale pole mitte laskumise keskel vaid lõpus!
Ületades sõidutee, järgneb mõnus pikk tõus, mis kulmineerub liinide all järsu ja kardetud laskumisega.
Mamma mia! Võhmamehed näevad unes jah tunneleid, pudelikaelu, šahte, süvendeid, mägesid ja orge, tõuse ja langusi, kurve ja käänakuid, õunu ja virsikuid, eelmises postis räägiti mida kõike.
Tunneliga on hea vabandada pärast kui ei jõudnud sõita
Nüüd esi 200 ka väljas, mis siis juhtus, Priit Pullerits koht 218?
Eksis ära seal katakombis.
Isegi esimese poole sisse ei mahtunud
Minagi jäin esikahesajast välja, aga mul on vabandus olemas. Mõte läks uitama Njuša kurvidele ja käänudele, sügavatele silmadele, kontsentratsioon kadus, lasin paarkümmend meest mööda ja oligi fookus läinud. Koos sellega motivatsioon. Lükkasin vaikselt tšahh tšahh lõpuni. Nautisin loodust. Eks ma nüüd Padre käest koslepi saan. Palun vabandust.
Ka meie käest saad. Sitakott.
15:42 ära rohkem siia bloogi tule. Luuser.
Priit mis juhtus, kaotus vanameister Kallele >10 min. Väga halb rada oli muidugi, olematu rajapõhi põldudel.
15:42, Sa oled ikka tõeline sitakott.
15:42 on tolbajoo...seesamune jah
Tundub, et härra Pullerits, ei saanud ikkagi tunneli läbimisega hakkama, lisaks oli tal ilmselt ka kehv ja halvasti määritud suusk. Võimalik, et vahepeal kadus ka fookus ja mõte läks uitama. Mees ise on ülihead vormis, see on kindel. 15.42 loodan, et keegi paneb sulle lõuksi, sest sa oled tõeline tolbajoob!
15:42 vana lödipüks viib terve mannschafti moti alla. Siukse venna peaks avalikul turuplatsil lintšima, hoiatuseks teistele.
Mis seals ikka, esikahesajast väljast, siin ei aita isegi igasugu vabandused mitte kohe mitte. Kuhu edasi, kolmesajast välja, neljasajast vist enam välja kukkuda ei saa?
Ootame vabandusi, kuigi ei usu neid
Mehed ärme hakka kiusama mehi kes siia jõudnud.Vaevalt et floristika suunavatelt linkidelt siia jõutakse,pigem see on inimeste vaba tahe.Austagem seda.Iga mees on arvel PP mannschafti moodustumisel.Ja see ennekuulmatu ,et motivatsioon langeb välistest teguritest.Lõpp sõna jäägu bossile.
Targad sõnad 20:27, ja sügav mõte. Andkem seekord andeks ja loodame et mehed õpivad nõrkusehetkest jagu saama. Meid on vähe ja meie mannschaftid niigi minimaalse kolonisatsiooniga. Aga jah, las šeff ütleb mis selle vedela vennikesega saab. On tal lootust.
Andke mehele andeks. Aga olgu see viimane kord, kui ta mõtte uitama laseb... ja veel slaavitari peale! Häbi!
Siin ei saa vist väga segregeerida. Pole vahet kas slaavitari kreoolitari või neegritari peale läks aparaat kangeks ja segas edasiliikumist suusatamist. Eelmise sügise reisijuttude paketis kirjutas PP kuidas San Francisco magusamad vaatamisväärsused helepruunipronksikarva puertoriikolannad olivad.
Mis jutt see on?! Mina seda küll ei kirjutanud.
cheap jordans
nike air max
christian louboutin
adidas tubular
michael kors factory outlet online
paul george shoes
moncler
air max 90
christian louboutin shoes
birkin bag
Postita kommentaar
<< Esileht