Pullerits: Mis õnnetus juhtus Tartu lähedal kõva harrastusratturiga?
Täna, neljapäeval ilmus Tartu Postimehe veebis lakooniline teade: "Kolmapäeval kell 13.58 juhtus liiklusõnnetus Tartumaal Kastre vallas Tartu-Värska maantee 11. kilomeetril, kus 86-aastane naine juhtis sõiduautot Mazda 6 ja sõitis otsa jalgrattaga sõitnud 42-aastasele mehele." (Fotod siin on illustratiivsed, ei ole seotud kirjeldatava õnnetusega.)
Võtsin rattur Toomas Lepikuga, kes viibib Tartu ülikooli kliinikumi intensiivravi osakonnas, täna ühendust ja sain teada, mis juhtus.
Nagu õnnetuse pealtnägija, mootorrattur, oli seda kirjeldanud (kirjelduse edastas Lepik), sõitis vanem naine, kelle auto kiirus oli olnud üle 80 km/h, ratturile tagant otsa. Jalgrattur oli lennanud löögist mitme meetri kõrgusele ja maandunud silla piiretes. "Jumala õnn, et mitte teisele poole piiret ja alla [jõkke] ei lennanud," oli tsiklimehest pealtnägija lisanud. Ta pidurdas oma mootorratta kohe seisma, võttis kiivri peast ja tõttas appi.
"Sain aru, et asi hapu," oli tsiklimehe kirjeldus. "Lahtised luumurrud ja jube ühesõnaga."Ka mööduvad autojuhid pidasid kinni ja tulid appi ning helistasid kiirabisse, samal ajal kui tsiklimees tegeles valudes kannatanuga.
Kui tsiklimees maanteele vaatas, märkas ta, et õnnetuse põhjustanud naine oli jäänud seisma sada meetrit eemal bussipeatuses.
Abilisi tuli muudkui juurde. Mõned tahtsid kannatanu bussi põrandale tõsta, et kiirabisse sõita, aga tsiklimees ei lubanud seda teha, sest tema hinnangul polnud see niisuguste vigastuste korral õige teguviis.
Siis märkas tsiklimees ühtäkki, et õnnetuse põhjustaja oli bussipeatusest kadunud.Kuna kiirabi oli juba teel ja abis oli palju inimesi, otsustas mootorrattur õnnetuse põhjustajale järele sõita. Järele ta jõudiski ja tegi sõidult, telefon kiivri vahel, kõne politseisse. Ta edastas auto margi ja numbri. Teisel pool toru oli politsei esindaja andnud nõu, et hoidku ohutut vahet, jälitagu sõiduautot ja ärgu kadugu liinilt.
Mootorrattur püüdis nii signaali andes kui lehvitades autojuhti peatuma panna, kuid sai peagi aru, et autojuht tahab ka teda teelt välja suruda. Edasi hoidis ta jälitades ohutut kaugust, samal politseiga ühendust pidades.
Enne Räpinat sai mootorrattur koos politseiga autojuhi seisma. Autojuht oli mootorratturi sõnul väitnud, et tema auto on ammu katki, tema pole kellelegi otsa sõitnud ja hoopis tsiklimees oli tahtnud teda rammida.
Foto 1: Liikusõnnetus 2005. aasta aprillis Kadrina-Viitna teel, kus jalgrattur sõitis autole ette. Foto autor: Tairo Lutter, Virumaa Teataja / Scanpix
Foto 2: Tartumaa Päästeteenistuse korraldatud maakondlik päästeõppus Tartus Vabaduse puiestee ja Laia tänava ristmikul 2004. aasta suvel. Foto autor: Margus Ansu, Postimees/Scanpix
Foto 3: Politsei ja kiirabi tegelemas 2017. aasta oktoobris Valga linna piiril Valga-Uulu maantee alguses jalgratturiga. Foto autor: Arvo Meeks, Valgamaalane
116 Kommentaarid:
Huvitav, kas Eestis on mõni vähemalt 10 aastase staažiga harrastusrattur, kelle kilometraaž aastas 5000+/- ja on õnnestunud liikluses terveks jääda?
IMHO ainult aja küsimus millal krediit otsa saab... ;(
Toomasele kiiret paranemist ja usun, et saad veel sel aastal sadulasse!
Vanatädil jutt jookseb nigu tippajakirjanikust roolijoodik Aunastel, kes süüdimatult valetas otse eetris vabandamise aja, et pea 3 promillise joobe sai paarist klaasist dzinnist. Täitsa tavaline eestlane. Olge ratturid selliste pärast valvel. Täpselt sama targad on valge kaubiku juhid, kes teevad ratturitele napikaid, kah eestlased. Mis aitaks, kas neoonrõivastest piisab selliste eestlaste tähelepanu pälvimiseks või peab olema ka varustuses eriti silmapaistev vilkur seasilmast lambikeste asemel? Keegi teab, et mis tollel ratturil varustuses oli, et kas seal on veel parenduse ruumi tuima panevate juhtide tähelepanu võitmiseks?
Kui pealtnägijaid poleks olnud, rattur üle piire lennanud ja juht minema sõitnud...
Tehke see kulutus ja ostke korralik tagatuli, mida on ka päeval vastu päikest näha ja te näete kuidas autod hakkavad tunduvalt kaugemalt mööda sõitma ja isegi suunda näitama.
Kahe aastase kasutuse aja jooksul pole Bontrager Flare RT enam ühtegi nn. napikaid olnud.
Siia võiks ka teisi analoogse võimsusega tulesid üles tähendada.
23:17 ära sildista!
Igal mölakal võib olla valge kaubik, kuid kõik valge kaubiku juhid ei pruugi olla mölakad.
Sama loogika kwhtib ka ratturite puhul.
Eelpool kirjeldatud juhtum on vägagi jõhker (eriti vanuri käitumine peale õnnetust).
Kiiret paranemist kannatanule.
Ära põe Aare oma kaubikuga, see aparaat on isegi laulus sees - https://soundcloud.com/mia-sake/valge-kaubik
Oh jah...
On laule bemmimeestest, valgetest mersudest, fiattidest ning isegi lycrameestest...
Aare, meie tänaval elab kaks valge kaubikuga, päevas käib kümneid võõraid kaubikuid. Üks kohalik on hea liikluskäitumisega, kõik teised jäävad silma viletsa liikluskäitumisega (suure kiirusega pimeda nurgaga kurvi, süstemaatiline parkimine ja peatumine keelumärgi alla, silma-nina-suuga nähtava diisli tarbetu tossutamine korteriakende all, tubakatõrva tossutamine selleks mitte ette nähtud kohas (loomulikult oma armastatud kaubiku kõrval), asulas sees signaalitamine liigikaaslaste tähelepanu saamiseks või taevas teab mis rituaali läbi viimiseks). Kas peaks südame härdaks pigistama ja pisara poetama, kui 9/10 nii käituvad?
Ikka üldistame küll! Nüüd ja edaspidi! Lisaks jätkame kaaselanikega verbaalselt asja jõulise selgitamisega -- selle peale on mitu tükki juba käsipiduri armatuurilt jalge vahele tõmmanud ja aru saanud.
"See on just see väljakutse, et Andrus Veerpalul on suurepärane võimalus ennast rehabiliteerida. Ma ei tea, kas tema iseloom takistab seda või on mingid muud asjaolud. Aga tal ei ole kuhugi taganeda, tal on pigem võita sellest, et selles puhastuses või rehabilitatsioonis osaleda," arutles Port Lassi Liisule täna Terevisioonis (ERR aprillis 2020).
Huvitav-huvitav, mis küll võiks toda olümpiasangarit tagasi hoida igasuguste paljastuste ja üleküllaste pajatustega välja tulemise eest?
Tuletame natuke meelde.
Pordi sõnul otsustas Tammjärv tõenäoliselt tõega avalikkuse ette tulla, kuna tal ei olnud lihtsalt teist võimalust. „Vanglas tõstetakse ka inimesed eraldi. Vangil tekibki dilemma, kas kõike tunnistada. Niimoodi seal üksinda olla on šokk. Lõpuks tahavad kõik pätid ju rääkida,“ põhjendas Port, miks seekord asjad niimoodi lõppesid. (Kalvet Delfi märtsis 2019)
"See on väga pikkade hammaste vahelt välja tõmmatud tõde," kommenteeris antidopinguekspert Kristjan Port Tammjärve ja Kärbi eelmise aasta ülestunnistusi Kuku raadio saates "Saade". "Isegi kui FIS annab kergema karistuse, öeldes, et inimene osutas abi ja hiljem tuleb välja, et see abi ei olnud puhtsüdamlikult täielik ega lõplik, siis see ohustab lõpliku arusaama kujunemist ja sealt võib veel pahandusi tulla." (Leheste Delfi aprillis 2020)
Nüüd mõtleme, mida delfiinikud jt ühiskonna liikmed teeks, milliseid sõnu kasutaks, kui sellesse katlasse õli juurde valada.
Huvitav, kas Port tajub seda reaalsust üldse ja näeb, et ta ise ja väga paljud teised peaksid suurt vaeva nägema, et sangaritel oleks võimalik ennast niimoodi rehabiliteerida või üldse näha mingit võimalust avatult rääkida, kartmata kuritöösüüdistust või erahagi riske, räigeid kontakte enda suhtes? Iga avalikustamisele kuuluva sõna üle huulte laskmisel on vaja kaaluda, kas kuritegu on nüüd aegunud, kas keegi hakkab valetamises süüdistama ja kahjutasu nõudma, kas keegi hakkab maine kahjustamise kaasust hagema, kas delfi- ja sopakommentaatorid hakkavad isiklikult ja perekondlikult vihakõneründeid korraldama jne. Mis maailmas inimene elab, kui võtab selle olukorra kokku sõnadega "Ma ei tea, kas tema iseloom takistab seda või on mingid muud asjaolud." Sellistes sõnades võiks kõneleja ikka enda iseloomuga peegli ees käia.
Ma muidu jutukas kodanik, aga ise istuks sellises Verpa olukorras kah pigem kodutalus vakka ja otsiks mingite pordimõtete asemel hoopis parajaid leppi, et järgmise aasta suitsusauna puud kuivama panna. Podisegu süsteemsed spordiorganisaatorid oma supis edasi.
Pange palun veel Verpa klassikatehnika videosid, hea vaadata!
Ärge võtke minu arutlust kui ratturi hukkamõistu vaid kui soovi aimata, mis tegelikult juhtus.
Kas sain õigesti aru, et avarii oli Luunja sillal? Millises kohas autoteel asus rattur?
https://www.google.ee/maps/@58.3570225,26.9013751,3a,75y,137.83h,69.03t/data=!3m6!1e1!3m4!1sp1MJ9VqvldTADlmlA5iHWg!2e0!7i13312!8i6656
Sõidan sageli seal jalgrattaga ning harvem autoga. Mina mahun pidevjoone ja teepiirde vahele päris hästi (kuigi ~95kg eluskaalu). Kahjuks on sealne teekatte kvaliteet väga niru. Minu kõrvale on samal ajal mahtunud sõiduradadele, omadele suundadele, ka kaks autot. Kitsaks läheb, kui samal ajal tahavad sõita vastasuundades kaks rekkat.
Küll aga on juhtunud nii, et sellel kitsal sillal on aotosõidu ajal minu ette "sattunud" kaks kõrvuti ratturit või paaril korral ka paremat teed otsiv rattur, kes "pendeldab" edasi-tagasi üle äärejoone.
Antud silla ületamine eeldab MÕLEMA OSAPOOLE teadlikku käitumist ja ettevaatust.
Nagu kirjutasin, et tea täpselt kokkupõrke tehisolusid ning auto-ratta asukohta teel, kuid kindlasti ei vabanda miski autojuhi põgenemist ja valetamist.
Aarele lugemiseks: https://en.wikipedia.org/wiki/White_van_man
Mis see ere rattatuli siia puutub? Õnnetus juhtus 13:58, sel ajal pole isegi veel madalat päikest praegusel ajal. Ilmselt vanur ei suutnud lihtsalt oma auto gabariite õigesti hinnata ja sõitis ratturile tuimalt otsa. Eriti nõme muidugi, et pärast veel jalga lasi ja oma tegu eitas nagu mõni paadunud rullnokk.
just tänu 10:18 kirjutatud debiilsele arusaamale juhtuvad meil sellised õnnetused.
Rattur sõidab maanteel täpselt seal, kus saab ja tagant-tulija kohustus on veenduda, et möödumine toimub ohutult, soovitavalt 1,5m külgvahe hoides.
Antud kohas, kus on iseäranis kitsas ja maas ka pidevjoon on juba möödasõidu alustamine kriminaalne!
10:18 kirjutab mingist "autoteest". See diskvalifitseerib automaatselt kodaniku pädevuse midagi liiklusohutusest arvata. Tegelikult juhtus nii, et kodanik kasutab 1963 aasta lasteraamatu terminoloogiat ja "tegelikult juhtus" tuleb lugeda "mulle selle 80ndates eluaastates juhti toetavate stsenaariumite otsimine sobib, juba lapsena seletati mulle seda asja, ümber õppinud ma veel ei ole".
Tsiteerin "aotosõidu ajal minu ette "sattunud" kaks kõrvuti ratturit". Seal on nähtavus sadu meetreid, pidevjoon. Mitte kunagi ei "satu" seal sõidurajale midagi, kaugelt on ette näha ja tagant tulija asi on hoog maha võtta ning oodata möödasõiduvõimalust seal, kus pidevjoon ja möödasõidu keeld lõppeb. Teraspiire takistab ka kraavist äkiliselt teele sattumist, silde osas äkiliselt teele ilmuda saaks seal ainult Jeesus ise.
Ise käin Luunja sillalt rattaga suvest kevadeni umbes iga kuu või üle pooleteise kuu. Ei ole mingit pendeldusvajadust näinud, ühel korral oli eelmisel aastal mingit lahtist kildu, mis tekitas vajaduse rattaga sõiduraja teljele tavalisest lähemale minema. Taganttulijad said aru ja kõik mahtusime hästi teele ära.
Lugupeetud 10:18, nüüd on küsimuse koht. Kuidas saaks elu nii minna, et "satuksite" ümberõppe rajale ja kaasajastaksite oma arusaami ja teadmisi? Alustama peab sellest, et sõidutee on liiklejatele ja õigused käivad koos kohustustega, üksiku toimimiseks peab kõik ka tervikuna toimima.
Ere rattatuli puutub sellistel puhkudel väga teemasse. Kui tuli sadu meetreid enne ikka silma plingib, siis pead roolis lausa magama, et tulele otsa sõita.
Jah huvitavad arutelud ainult et täit tõde teab vanamammi ise. Loodetavsti jääb see tal elu viimaseks autojuhtimiseks. Loodame poliutseile.
86-aastane inimene põhjustas raskete tagajärgedega liiklusõnnetuse, lahkus õnnetuspaigalt ning väidetavalt eitas hiljem oma osalust liiklusõnnetuses.
Antud kontekstis ootaks arutelu teemal, kas nii eakad inimesed saavad ilma kõrvalise abita liikluses hakkama, rääkimata autojuhtimisest.
Me kõik saame kunagi vanaks! Mõni inimene saab ise aru, et ta ei ole enam liikluses ohutu ja loobub autojuhtimisest,mõnele oleks aga aeg seda läbi tervisetõendi pikendamata jätmisega meelde tuletada (jah, ka eakatel on õigused,kuid siin on arstil vastutusrikas otsustuskoht).
Arulage on meil siin üksteist sõimata ja targutada autovärvi või täpse juriidilise terminoloogia üle.
Selge on ju see, et autojuht peab enne möödasõidu manöövri alustamist veenduma selle ohutuses jne.
Arutlegem rahulikult ilma liigsete emotsioonideta.
Kui Luunka sild siis seal on 70 km/h piirang lisaks.
to 12:09
Kõik mis sind nähtavamaks teeb tasub ära kasutada- tuli , erksavärvilised (neoonvärvid, valge, kollane, oranz, kärtspunane) riided-kiiver-sokid jne.
2 minutit ,et LS nõutav vähemalt üks kodarahelkur alla kruvida leiab ilmselt igaüks-mõnede arvates näotu aga seda paremini mõjub kõrvalteelt sisse sõita üritavale kaubikujuhile.
Igakevadine probleem on asfaldile kilomeetreid koguma tulevad tondid-reeglina mustades-rohelistes-pruunides vormides-ilmse sooviga paremini asfaldiga sulanduda..
Aarele - ülal ei ole emotsioone ega targutusi, on üks iganenud ja ohtlik arusaam ja faktid, mis seda ümber lükkavad!
Kahjuks ei usu, et isegi parima tahtmise korral suudaks perearst adekvaatselt anda hinnangut vanuri pädevusele liikluses. Selleks peaks olema ikkagi reaalses liiklusolukorras trnsprd.ameti eksamineerija või vähemasti autokooli sõiduõpetaja.
ja väljastataks?
70a. load 5 aastaks
80a. load 2 aastaks
See vanus ei puutu näiteks asjaolusse kui helistati vanaprouale ja ta ka kohe reageeris mingi tegevusega. See vaid üks võimalik versioon aga küllap politsei menetleb ja selguvad kõik asjaolud. Mittepeatumine ja eitamine viib aga mõtted väga tumedale rajale kahjuks ja see on andestamatu ja mitte mingil juhul seletatav.
Maanteeka otsas istudes on oluline, et perse oleks väga silmapaistev. Neoonsärk ei aita, ka tagumik peab olema kas neoonist või varustatud ülierksa punase vilkuriga. Selliseid müüakse. Vana inimesel ei pruukinud klaas puhas olla, võis olla suisa räämas, kust väiksema ratturi märkamine võis olla väljakutse, eriti kui tähelepanu oli hoopis vastutuleval liiklusel või moblaga jutustamisel. Kõrvakuulmine võis olla tönts ja auto võiski olla mõne mõlgiga ka enne. Pealegi ei peatunud nagu jutukeses kirjas 100 m kaugusel bussipeatuses vaid 500 m kaugusel sillast olevas bussitaskus. Võimalik, et ta kuulis mingit mütsatust ja otsustas oma sõidukit kontrollida, kuna tee ääres olid rauad, siis veeres kuni bussipeatuseni ja tegelikult ei märganudki, et kellegi alla ajas. Sellist kanapimedatega kohtumisel on abi ka keskpäeval, hea nähtavuse korral just vilkurist, mis välistaks selle, et kehva prilliga poolpimedad ei peaks musta tompi teel mingiks puu või põõsa varjuks. Ja nüüd ikkagi tahaks teada, et kas oli rattur neoonis ja vilkuriga või oli pigem pruunikas roheline asfaldiga hästi kokkusobituv korralik liikleja?
Pulleritsu lemmiklaulud
https://elmar.elu24.ee/7032075/vaike-tasuta-eluretsept-priit-pulleritsult-narvi-ei-tasu-minna
13:39 Aitäh, nüüd on teada milline rahvameest tegelikult Priit on ja kuidas ta muusikamaitse kujunes.
Priit võiks ise või tema alluvad teha inteka vanamemmega ja seda teeamt lahata igatpidi sest kevad alles hakkas ja suur suvi veel ees. Võibolla aitab kas või ühe ratturi päästa.
Kuna jutt juba suve ja väljapaistvate tagumike peale tüüris, siis võhmameestele ka sel teemal midagi vaatamiseks https://www.youtube.com/watch?v=gZS6KP48kQc&list=RDCMUCtdLtIKzgme3iaYy2n7x7eA&start_radio=1
Nende riietega ei saa kiiret sõitu teha, reied hõõrub ära. Vaseliini läheb palju.
14:25 sellist odavat pornuhhat ausad võhmamehed ei taha. Võhmamehed tahavad oma turvalist lemmik sõbrannat näha.
Luunja sillal ei ole päevasel ajal mingit vahet, mis värvi riietega ja milliste tagatuledega sõita. Poole kilomeetri pealt näeb liikuvat asja, vähemalt 300m pealt näeb isegi täpselt tausta värvi ratturit.
Kui päike nii vastu paistab, et teel olevaid 1.5m2 alaga objekte ei näe, tuleb seisma jääda.
Otsige sõidukijuhtide käitumisets vastuseid, mitte sellest, mis värvi kellegi särk on ja kas tagatuli kell 13:58 vilkus või põles.
Sõidukijuhtide vastus on lihtne, neil on moblad millega igavatel lõikudel aega viita. Ei tasu arvata, et pärast ekraani vahtimist on nägemine sekundiga 20/20. Silm läheb kuivaks ja terav fookus taastub siis mitme sekundi pärast. Roolis on igasuguseid karvaseid ja sulelisi oma isikliku maailmapildiga. Oluline ongi viia sõnum nende tähelepanuhäirega inimesteni selge ja konkreetne sõnum, et ta ees on hästi märgatav kaasteeline, kes on tähtsam kui telefonis või raadios kostev mula või ekraanil olev sõidumarsruut uue kundeni.
Padre võhmamehed ootavad kannatlikult. Väga kannatlikult
10.18 kommentaar peegeldab "vanakooli" autojuhtide arvamust, et rattur sõidab teepervel ning ratturi kõrvalt peab alati aeglustamata ja vastassuunda kaldumata läbi mahtuma. Kahjuks ei ole see üksiku kommentaatori eeldus, vaid ongi jätkuvalt üsna levinud hoiak autojuhtide seas. Viimaste aastatega on õnneks asjad hakkanud muutuma ning suur osa autojuhtidest teeb ratturist möödudes viisaka kaare, aga vigaseks saamiseks või hukkumiseks piisab ühest piiratud oskustega vanainimesest või ülbest kaubikujuhist. Nii harva kui ma ise rattaga sõidan, ei vali ma kunagi põhimaanteid, vaid kõrvalteid, kus on vähem ohtu, et kaks autot just minu juures kohakuti satuvad. Aga eelmise hooaja lõpul juhtus näiteks selline intsident, et sõitsime perega hanerivis mööda teeserva, valgest joonest paremale hoides Rahingelt Tartu suunas ja üks Audi Q5-e juht pidas vajalikuks meist kõigist (k.a. lapsed) umbes meetri kauguselt mööduda ja sellega koht kätte näidata, kes on maantee peremees. Õnneks tekib sellele lõigule varsti kergliiklustee ning seejärel on võimalik turvaliselt Rõhu kaudu Elvasse sõita.
Jutust olulisem on tegutsemine, mistõttu tellisin käesoleva loo lugemise järel tagatule Lezyne Strip Drive Pro 300.
Lellepist S.Ilveseni ei ole pikk maa, seetõttu on Elmari top ohtlik.
Tagumiku värvist ja tagatulest on päevavalgel tõenäoliselt rohkem kasu sellest, mis värvi sokid ja kingad on. Ja siis se ka, et kas väntad, või sõidad vaba hooga. Pimedas lisaks tagatulele, helkurid jalgade küljes lisavad kindlast suures koguses nähtavust. Jalad liiguvad, need püüavad rohkem tähelepanu, kui helkuriga tagumik.. Samas jalad on madalamal ja neid märkab teekumeruse/mäe tagant hiljem. Moomoo kõige kallimal rattajakil vist oli helkiv tagumiku kaitse.
Päevavalgel kui isegi auto tagatulest aru ei saa kas se põleb või mitte, pole tüüpilisest ratta tagatulest sellise lageda koha peal ilmselt suurt tolku. Küll aga võib pidevalt põlevast tulest kasu olla, hetkel kui jalgrattur on tugevas varjus, ja läheneval autojuhil ümberringi hele päev, siis päevavalguse käes oleva autojuhi silm ei kohane enne pimeda varjuga, kui ta ise ka varju jõuab, ehk suurem osa tema vaateväljast on samuti varjus. Seega sõites kõrval teedel kus varjulisi kohti, lasta tuledel ka päevaajal põleda pole ültse paha mõte.. Hea oleks kui tulesid saaks sõiduajal lenksult vajadusel lülitada.. mõned moodsamad tuled vist lasevad seda ka teha.
Ma sõidan jalgrattaga, üle selle silla palju. Ka pimedas. Ja ka talvel lumega, talvel sai sõita vaid auto jäljes.. Kui lund pole mahub seal sõitma ka paremalpool äärejoont, samas kui liiga kindlalt seal äärejoone taga sõita hakkavad autod julgemini mööda trügima.
https://epl.delfi.ee/artikkel/93146751/juhtkiri-kuhjame-hagu-uueks-tervisetulekahjuks?fbclid=IwAR12W3ED2kUJblpI-ZASzGQAfSwve4Ni67_2MXdbEMT7x2JGcUSvort12co
Vaikselt hakkab mõistus koju tulema. Ehk saab varsti Lutsarite ja Popovide aeg mööda.
Järgmine teema on kindlasti vaktsineerimisest saadavad tüsistused. Ameerikas on juba praegu suremus päris suur vaktsiinidest saadud tüsistuste tõttu. Võibolla need uhhuud, kes seal toompeal möllasid ei olnudki nii uhhuud? lammastele on muidugi vaja, et elementaarsed asjad ütleks välja mõni üldtunnustatud autoriteetne juhtoinas
Mõnda aega tagasi tegi Pullerits inteka Silvia Ilvesega. Pidasin seda naist siis parajaks uhuuks. Nüüd rünnatakse teda meedias, sest ta julges protesteerida lolluse ja nõmeduse vastu.
Silvia Ilves:"Olen kogu perega covid-19 viiruse läbi põdenud ning terve inimene. Soetan kiiremas korras 20-euro eest perearstilt ka tõendi paberi kujul, mis kaitseb mind edaspidi raskelt relvastatud politseirünnakute eest, kes on palgatud kaitsma Eesti valitsuse rumalaid otsuseid ning hirmutama Eesti rahvast. See pole vaba Eesti praegu enam ning pole vaja enam valetada, et kogu maailmas toimuv on rahva kaitseks.
Peale rahvarohket meeleavaldusnädalat peaks nüüd lähipäevil koroonasse surnute (mitte koroonapositiivsete, ent teisi haigusi põdevate patsientide surmade arv, mida peavoolumeedia hirmutamiseks kajastab!) number kõvasti tõusma. Vaatame, kas loeme massilisi suremisi. Sel juhul olid kogunemised tõesti lubamatud. Mina aga tahan elada pigem 40nda eluaastani ning täisväärtuslikku, elamist väärt elu, mitte aga 80 aastat piirangute ning maskidega. See viirus ei kao, vaid tuleb läbi põdeda ning õppida sellega elama. Nõrgema immuunsusega kaitsku end süstiga ning lõpetagem teise inimese kaela veeretamine oma elu hädad. Iga täiskasvanud inimene vastutagu oma elu eest ise. Kui kardad viirust - püsi kodus! See pole ohvrimeelne ning kangelaslik kodus teki all uudiseid lugeda ning normaalset elu elavaid terveid inimesi süüdistada ohtlikkuses. On öeldud, et terve elu puuris elanud lind peab lendamist haiguseks. Mina ei taha, et selline mõtlemine oleks meie tulevik, minu laste tulevik."
Kõik keeratakse pea peale.Tahate öelda,et meil on erapooletu meedia.Lubage naerda.Vaatasin mitut videot,mis on kohapeal olnud inimeste filmitud,mitte kontekstist välja rebitud.Silvia oli väga vapper.Mängis jah hümni,aga see on meie hümn ja meie inimesed.Relvaks oli tal tšello ja hääl.Vastu oli hulk relvastatud politseinikke.Kellele oli oht?Kuidas tundub? Tulla märulipolitseiga oma rahva vastu.Pole sõnu.Respekt Silvia!
Ema ostis paar aastat tagasi Maximast suvalise esitule ja tagatule komplekti, kolm või neli eurot, patareid ka sees. Näinuna, kui hästi need nähtavaks teevad ja pimedas esituli valgustab, läksin ostsin endale ka. Päikselise ilmaga tagatulest suurt tolku pole, pilvisega juba hästi nähs. 50 dollarit tulele kulutada, et päeval nähtaks on mõttetu väljaminek. Kel silmad peas ja fookus liiklusel, näeb päevavalges nagunii selle tuletagi ja kel pole, ei see tuli nende eest päästa
Ehh, 23:50 arvav, et teel sõidavad ainult üks rattur ja auto. Mõned on vast tähele pannud, et autod sõidavad teisest sõidukist mööda suure kiiruste vahe puhul alati piisavalt suure külgdistantsiga. Põhjus selleks on, etneil on aega märgata ees liikuvat masinat ja planeerida möödumisaktsioon korralikult läbi. Rattur on aga tihtipeale teiste sõidukite varjus ja autojuht ei suuda adekvaatselt tuleta ratturi lähenemise kiirust hinnata ja viimasel hetkel ei suudeta möödumist korrektselt planeerida. See hilineb või jääb sootuks mõttteks ja otsustatakse, et saab kah mööda oma viga kui tuulega uppi lendab või ratta alla satub. Korraliku laterna puhul on võimalik märgata ratturit isegi ees liikuvate autode vahelt või läbi nende tuuleklaaside.
To 23:28
Mis rahvarohke meeleavaldus? Käputäis inimesi ju. Isegi kui sealt pooled coronasse oleks jäänud mõne päeva jooksul, ei mõjutaks see nakatunute koguarvu märkimisväärselt. Politsei oli muidugi vähe üle pingutanud just arvukuse poolest, neid oli seal rohkem kui protestijaid. Samas käitumise poolest pole politseile midagi ette heita, nii mõneski meie endises "vennasvabariigis" oleks näiteks staartsellistile sellise nina all õiendamise eest nuia antud ja kongi veetud. Siin seisid vaikselt ja ei lasknud ennast provotseerida.
Kõik keeratakse pea peale. Tahate öelda, et meie kehakultuurlane Kägu on erapooletu. Lubage naerda.
Vaatasin mitut videot, mis on kohapeal olnud inimeste filmitud, mitte kontekstist välja rebitud. Sealt nähtub provokatsioon ja sõim Politsei vastu.
Tulla kõigest paarisaja protesteerijaga oma rahva vastu. Pole sõnu. Respekt Politsei!
Ja päris häda korral on need mõnisada politseid provotseerijat ja sõimlejat kohe politsei ukse taga kaitset ja uurimist nõudmas. Nii mitmegagi on sealt seda juba halenaljakalt juhtunud.
00:29 ga nõus.
Pärast seda sadulapost sai korraliku ja väga tugeva tagatule on autod hakanud palju suurema ringiga mööda sõitma. Fakt!
Huu
Bontragere tagatule soetamise eesmärgil on mind kolm korda maanteel kinni peetud, põhjuseks eredalt silmajäämine.
Elu on nii heaks läinud et iga üks saab tegeleda kas pro või kontra tegevusega covidi maailmas, igas kategoorias: meeleavaldused, internet , metsajooks , rattasõit jne. Kanalid on selles avatud igal pool. Ei aita seegi kui oled Norra kõige kuulsam covidi eitaja ja sured kuuekümmnesena või päästetöötaja Eestist ja kolmekümnendates peale vaktsiini saamist. Hispaania gripi ajal nakatus ca 500 miljonit ja suri 17-50 miljonit ja küllap polnud neil sellist infomüra ega lockdowne mis aidanuks või seganuks elamist. Osa kes nakatusid jäid lihtsalt ellu või need keda see haigus kätte ei saanud, täilik darvinism. Vaktsiini rallist polnud keegi kuulnudgi.
Hispaania grippi ärge küll parem võrdluseks tooge, siis olid peamised surijad just noored tugevad mehed. Et miks? Aga seepärast, et nende tugev immuunsüsteem reageeris nii tugevasti, et reageeris üle ja nii nad hauda viiski.
Väga huvitav et selleni lõpuks jõudsime, ka Covid puhul jõuavad haiglasse need kelle immuunsüsteem üle reageerib..
Piirangud on/olid sest haiglasüsteem ei pea vastu sellele tulvale. Tasub olla mõõdukalt immuunne.
to 10:55 Rääkides Hispaania gripist ja lokkdaunidest, siis võib leida selle kohta järgmise info: "Vähesed kohad, kus Hispaania gripi ohvreid ei olnud, olid Gunnisoni väikelinn Colorados, kus linnaelanikud end kaheks kuuks isoleerisid ja kõik teed maakonna piiril barrikadeeriti ja Ameerika Samoa, kus USA mereväekuberner John Martin Poyer kuulutas välja karantiini". Nii, et täitsa töötas. Samuti saadi nt 1919 a lõpus Eestisse taganenud Vene Loodearmeega levima hakanud tüüfus kontrolli alla siis, kui haiged Koplis kindlasse karantiini pandi. Oma immuunsüsteemi korras hoidmine on muidugi väga oluline, aga see ei tähenda, et peaksime kõik teised meetmed kõrvale heitma ja ainult sellele lootma.
Kurat mina olen vaimses lokkdaunis suusablogis juba kuuendat aastat ja peas läheb aina kuumemaks. Süüdistan Padret, Kägu ja teisi salavandenõude eskaleerijaid anonüümseid sitakotte ja rähkeid lödipükse
See ongi probleemne , et pole üheselt arusaadavaid juhiseid kuidas olla ja elada nii, et pääseda kas just terve nahaga aga võimailikult minimaalsete kahjudega kui nakatuda. Siinne kollektiivne aju peak sellega algust tegema. Kõik õnne viskavad kõrsi ja vot ole mees ja nopi neid ja ehita endale elu või edumudelit. Kas kuulata teadlasi, Lutsarit , Popovi, Kägu , või kedagi kolmandat ja neljandat selles on küsimus.
Mingi lihtne oled või? Loomulikult tuleb kuulata Padret või tema puudumisel Kägu.
Kägu paneb kõigile pika puuga. Tema juba establishmenti kintsu ei kaabi.
Ei tea, kas siis kui Jaak oleks ka topingut pannud, oleks ta olnud veelgi kõvem kui Andrus?
16:42 Pullerits teab aga hoiab keele hammaste taga
Priit teab, et varsti hakkab levima siin massides aafriklane, millele paremal juhul saavad vaktsiini ainult need kes hoiavad keelt hammaste taga kui üldse keegi saab. Madal profiil aitab hädas ellu jääda. Eliit ruulib.
Kägut usume poolelt sõnalt. Tema on rahvaga ja rahvas on temaga. Pullerits peab veel tõestama ja oma tagatoa pistrikud avalikustama.
Keegi siin küsis milline on töde covidi maailmas. Neeme lubas kokku võtta oma dokumnetaalis mis selle teemaga on äris, poliitikas ja majanduses. Kus on leheneegrite sügavamad käsitlused ja analüüsid mida lugeda?
10:33 Kas Kägu käsitlused ei lähe arvesse või kuidas? Või arvad , et ta ajab kägu?
Uued Uudised, Objektiiv ja Telegram on lehekülgede viisi avaldanud Fakte, et koroonat pole olemas, vaktsiin on mürk ja kogu pandeemia on süvariigi vandenõu. Näide: https://www.telegram.ee/nwo/pohjalik-uurimistoo-kristlased-on-koroonavaktsiinide-vastu-sest-nende-tootmisel-on-kasutatud-sadu-looteid
Kas keegi teab mõnda üllitist mis oleks telegrammis adekvaatne ja verifitseeritud?
10:39 Selle artikli sissejuhatuses ütleb üks lõik : Juba 2020. aasta mais hoiatas rühm piiskoppe ja kardinale oma üleskutses “tehnokraatliku türannia” ja “kõike juhtiva maailmavalitsuse” eest. Ma ütleks selle kohta halleluuja ja lõpetuseks Aamen. Nii lihtne see tõde ongi - punkt.
Need kardinalid on küll väga kahtlased tüübid, läbi ajaloo silma paistnud musketäride ja laste ahistamise ning kahtlaste intriigidega. Nende mula ei maksa kindlasti uskuda.
Ärge toppige seda telegrami. Kardinalid on kõvad sellid. Üks ameerika oma, Vigano pani karmi teksti, täpselt sama mida julgemad juudid. Kust me teame et Kägu, varjates end tagasihoidliku kehakultuurlase tiitli taha pole tegelikult jesuiitide kardinal?
Paistab küll sedamoodi et ka siin blogis on kübersõda ajapikku muteerunud kognitiivseks sõjaks.. Kas Priit ikka mõistab mis suunas blogi tüürib?
Kägu on pigem ortodoks (nagu president Päts, aga võibolla koguni hlõst nagu Rasputin) kui katoliiklane, luterlane pole ta kindlasti. Arvatavast on tubli härra hoopis tõrreusku kulgeja, haukab oblikat ja paitab remmelgat ning mõtleb keerulised maailmaasjad lineaarseks.
Varro käib juhtnööride järel Poolas. Kas selle alusel võiks teda ksjonsiks pidada?
Kübersõda? Siin käivad lihtsalt paarist partorg-agentuurist tükitööd tegemas, muud midagi. Ohbjäktiivile näpuga näitamine on kopeeritud Sivasäärele näpuga näitamise pealt, ei tea, kas agentuuri peasekretär on kehvormikas või hoopis too Maria doktoront?
Aga kus on Königsbergi Doomkapiitli piiskop kes kodumaal end tagasihoidliku Arteri vanemtoimetaja nahka peidab?
Olemas, täitsa olemas.
MargusM-le - midagi pole teha, ma võin ju siin kirjutada loo, kuidas ühe meie seast niitis sõge vanaeit, aga inimestel on enamiku ajast paraku meeltel muud teemad, mida nad siis käivadki siin välja elamas, sest mujal ju ei saa või keegi ei kuula.
Vanamemme asjus on seda teemat siin juba menetletud küll aga pole siiski politseipoolset uurimistööd lõpule viidud ju. Arutati seda teemat lähtuvalt igaühe enda vaatevinklist. Aga üldine tonaalsus oli ju hukkamõistev. See muidugi kahjuks ei aita enam seda õnnetut ratturit , Priit võiks intervjueerida teda kui võimalik.
Esimene küsimus võiks olla meie spordireporterite klassika "Mis tunne on kah?".
Ei tea, kas siin mürisevate kaherattaliste omanikud käivad, aga tahan kiita neid tüüpe, kes Puiestee tänaval Kaitseväega samal hoovil pesitsevad. Väga viisakad kondimootoriga kaherattalistel istuvate suhtes.
Seal hoovi peal oli omal ajal kaks klubi, Lupus ja Joker.
Kas PP saadetaks ka olümpiale?
https://tv.postimees.ee/7227984/95-paeva-suveolumpiani-mis-ootab-spordisopru-ees-vastab-marko-kaljuveer
Mitut medalit ootab Pullerits OMilt?
Jah Kägu ja Pullerits võiks avaldada oma medalite arvu
Tõstja ja maadleja "kindlad" medalid jäävad tulemata.
Omad saavad aru, et poodiumi laks oleks raudpolt tulnud. Kui oli vaja WADA kaudu ümber mängida "õigetele".
Miks kindral kodus kükitas?
https://sport.postimees.ee/7228518/poeg-alaver-ja-poltoranin-viskusid-veerpalu-kaitsele-ent-tammjarv-raakis-spordisangari-sisse
Olgu, kui selle vanurist setuga ei saa intekat teha, et miks rattuti alla ajas, siis vast on jõukohasem võtta liistule 40-aastane naisterahvas kes vilkuritega punast värvi päästeauto tee pealt põllule puksis oma Ford Focusega. Äkki tuleb intekas teemal, et miks ta ei andnud vilkuritega autole teed? https://kuuuurija.elu24.ee/7227642/laanemaal-toimus-raske-liiklusonnetus-paasteauto-ja-soiduki-vahel
Mehed, kas te siiralt usute, et OM toimub ettenähtud ajal? Arvate, et maailma vägevate raha ja võimuhimu on selleks ajaks rahuldatud ja nad lubavad kuulekatel orjadel pisut pidustseda? Rahvas peab hakkama, küll tõsiselt ennast süstima, lõpetama igasugused protesti aktsioonid ja hakkama kiitma parteid ja valitsust, selleks et niiditõmbajad annaks loa, et nüüd saate ühe kuu koroona paanka ja propaganda vaba aega. Pigem on see müstika, ei toimu teil mingit olümpiat
Püsides teemas: 23:50 kirjutas, et "50 dollarit tulele kulutada, et päeval nähtaks on mõttetu väljaminek."
Eks see sõltub muidugi sellest, kui väärtuslikuks keegi oma elu peab.
Kui 50 dollari investeerimine suurendab mu ellujäämise tõenäosust 0,1%, on see minu arust lausa suurepäraselt kulutatud raha.
Aga arvan, et see protsent võib suuremgi olla. Oluline on see, et intensiivne vilkuv tagatuli mõjutab perifeerset nägemist, s.t. torkab silma ka juhile, kes tegeleb roolis kõrvaliste asjadega (vaatab sõnumit, näpib raadiot, jms), mida kahjuks tuleb liigagi tihti ette. Paraku on ka tõsiasi, et vanainimese silmanägemine võib kahe tervisekontrolli vahel väga kiiresti degradeeruda, aga luba talt keegi ära ei võta ja rooli minemata ta ka ei jäta. Mul on mitu 80+ lähisugulast, kellelt lapsed on pidanud auto käest võtma, sest ta on muutunud iseendale ja teistele ohtlikuks. Võib-olla selline juht vajutab pidurit, kui miski kuskil plingib, isegi kui ta täpselt ei näe, mis see on.
Kas Pärtlil ja teistel, kes siin võimsast 50+ eurosest tagatulest räägivad, on see reaalselt ka olemas või on meil rohkem tegemist teoreetikutega, kes räägivad, mis kõik võiks olla,aga reaalsuses on hea kui endal tuleb hämaraski meelde oma 5 eurone tuluke sisse lülitada? Ma pole küll väga näinud selliseid rattureid, kellel lõuna ajal, mil päike kõrgel, mingi tohutu prožektor taga säraks.
On sihuke tuli täitsa olemas aga see vist maksis isegi sutsu vähem kui 50. Suurepärane vahend südametunnistusele ja seadusekuulekusele müksamiseks. Kiidan! Aga too setu memm vahtiski ju vähemalt vastutulevat tsiklit oma vähese säilinud nägemisega mis polnud kehtiva korra kohaselt arsti heakskiitu saanud. Tervisetõend, seega ka juhiluba oli kehtetu, ehk sii tuu setukas oll juhtimisõigusetu pätt. https://tartu.postimees.ee/7228633/tsiklimees-aitas-ranga-avarii-pohjustanud-ja-pagenud-vanaproua-kinni-pidada
hiinlastelt saab sama tule 15€ kätte
Meie peres reaalselt olemas ja igapäevases kasutuses kaks Knog Cobber 330° Beam Angle 170 lm tagatuld. Nähtavus kuni 800m (8 valgusreziimi).
Testide tulemustes ja ka praktikas järgiproovituna maailma parimaid. Väga tugev valgusjõud ja - intensiivsus vilkudes.
Kui elu kallis, pole ka 60€ per lamp kallis. Kipub nii olema, et head ja kvaliteetsed asjad on kallid.
Ma vaatan, siin on läinud juba suisa võistluseks, kes mingi tule eest kui palju pappi välja käib. Liigun ise nii ratta ,kui autoga ja oman arvamust, et päevasel ajal piisab täiesti, kui jalgrattur kannab eredamavärvilisi riideid ja pimedal ajal pole minu jaoks vahet , kas jalgratturil vilgub taga 100 või 150 eurone tuli või on tal sadulapostile, porilaulale ja pedaalidele paigaldatud lihtsalt reflektorid. Minu auto esidulede mõjul peegeldub nendest reflektoritest piisavalt palju valgust, et märgata seda vähemalt 500 meetri kauguselt. Mina hoolin jalgratturist ja arvestan temaga liikluses, aga nende vastu kes ei hooli, ei kaitse teid ka see kui paigaldate oma rattale 500 eurose tagatule. Muidugi kui te ise usute ja ennast kindlamini tunnete, kui olete tagatule eest rohkem raha välja käinud, siis on see asja ette tehtud kulutus. Minu soovitus, on arendada natuke oma meeli ja keha energeetikat ning mitte nüristada neid pideva maski kandmisega. Mina näiteks tunnetan, kui auto tagant mulle selga hakkab tulema ja olen vahel enesealalhoiu instinkti mõjul kraavi sõitnud. Alati tasub natuke ka mõelda kuhu ja millal te sõitma lähete ja arvestada sellega et mingi protsent autojuhtidest on kahjuks parajad mölakad.
Jutu mõte ei ole selles, kellel kallim tagatuli on, vaid selles, et kvaliteetne ohutusvarustus on kallis ning sellepealt ei peaks küll koonerdama oma elu hinnaga.
Kipub nii olema, et kui hooli endast - hoolid veel vähem teistest (puudutab ka maskikandmiskohustust).
50€ 0,1% liikluses teiste tähelepanematuse tõttu ellujäämise tõenäosuse suurendamiseks teeb 50000€ 100% tagamiseks. Pole paha. Vaevalt, et kellegi elu meist nii odav on. See ju kobeda auto hind. Siit võib järeldada, et tuleb osta korralik auto, kui tahad tänavatel ohutult liigelda või riputada endale samas väärtuses ohtusvidinaid. Selle papi eest peaks saama juba aparaadi, mis vältimatu ohu realiseerumisel viimasel hetkel su katapulteerib hullude setukate teelt eest ära kõrgustesse ja maandab siis ohutus paigas. Päikse käes kaugustesse nähtav tagatuli on igatahes hea algus nutihoolikute, jutupaunikute ja nägemispiiratusega inimeste tähelepanu võitmiseks.
Nii Padre kui Kägu annavad ühte ja sama nõu meile: tuled ja viled on ressursi raiskamine, panna on vaja!
Nõu nõuks aga millal blogipapi viimati pani?
Mis on õnnetus: http://www.eki.ee/dict/ekss/index.cgi?Q=%C3%B5nnetus&F=M
Ehk siis ootmatu traagiline sündmus. Arutelud käivad aga kogu sündmuse detailset kirjeldust ikkagi võtta pole siit ka see turva teema. Kas oma turva varustuselt võib koonerdada või mitte. Liiklusohutuse nõuded ratta varustusele peavad ikka olema täidetud. Kui omanik soovib miinimumi ületada siis see on see ainult teretulnud. Elu näitab , et neid ootamatuid traagilisi sündmusi päris lõpuni ikka ei saa ära hoida. Kui Luunja silla juhtumis oleks roolis olnud selline mees nagu Happsalu juhtumis , oleks mootorrattur hukkunud.
Paar päeva tagasi nägin ühte recumbenti Jaamatänava lõpus/Räpinamaantee alguses. Selle tagumine pidev tuli oli heledam kui auto pidurituli ja paistis päevavalges väga kaugele üli hästi. Mul endal on jalgrattal taga Sigma blaza tuli. Se on muidu päeva valgel näha küll, aga ta on pisike, et palju tast tolku pole. Umbes 19€ vist maksis. Põhjus, miks ma selle valisin oli reziimide vähesus, piisav heledus ja ühe laadimisega vähemalt 7 tundi sõitu.. sisse ehitatud aku. Kus juures ma proovisin, et kui laadima panin oli ikka võimalik tuld sisse lülitada, ja voolutarve akupangapealt jätkus..
Varem oli mul mingi 7€ 3AAA patareidega. Se oli küll kõvasti heledam, väga väga hele tuli. Aga pidevas reziimis ei pidanud patareid üle ühe sõidu vastu. Vilkuvana, kestsid pool aastat aga siis jälle ei kannatanud linnas ükski autojuht mul pimedas taga sõita, kui patareid uued olid. Hakkasid väga õutsates kohtades kohe mööda trügima. Se oli liiga hele.
Sisse ehitatud akuga on selles mõttes parem, et aku on tinutatud juhtmetega külge. Patarei klemmid oksuteeruvad ja patarei luugi tihend võib lekima hakata. Sellega seda muret vast ei tekki. Aga arvan, et tuledega on täpselt sama nagu teiste tänapäevaste ratta juppidega. Aktiivseks kasutuseks ei kõlba.
Sellel sigma blazel on ka kiirendus sensor, mis pidurdamisel paneb piduritule põlema.. Ilmselt tule odavusest tingitul läheb piduri tuli küll siis ka põlema, kui ratas umbes 7% kallaku peal on.. aga se pole väga suur probleem, kui mäest alla sõites natuke põleb vahest.. Sisse paeab tule lülitama tasasel maal, et ta saaks piduri sensori ära kalibreerida.. Valgus sensor on ka, et kui tuli on esimeses reziimis siis töötab muidu ainult piduri tuli, aga kui valgustingimused kehvemaks lähevad, süttib taga tuli.. ja kui valgeks jälle läheb, siis kustub varsti ära.
2 reziim on, kus tagatuli põleb koguaeg.
Ma arvan, muidu, et just tänu piduri tulele mõni auto ei hakanud must se talv mööda trügima, kui enne ülekäigu rada pidurdasin, et parem pööre kergliiklusteele teha.. Eks ma julgesin selle tulega sõita teeservast piisavalt kaugel ka. Talvel minuarust ohtlik manööver tegelikult, eriti kui ei julge servast kaugemal sõita ja autod kohe mööda trügivad, kui aeglustad.. Ja vasakul on ohutus saar, et ruumi palju pole. Isegi kui ülekäigurajal pole suurt lumevalli, siis ikkagi seal natuke lund ja lume all on kusagil umbes sentimeetrine või vahel ka kõrgem äärekivi, mille vastu liiga liuhke pööramine tundub ohtlik.. Ikka mõtled, et äkki on seal jääd või miskit lumeall. Et siis enne pööret lähed rohkem vasakule, et pöörata end rohkem äärekiviga risti, mis on vastupidine sellele mida liikusseaduses kirjutatakse pöörete kohta, aga jah nojah.. aga aitab kah, liiga palju pläran juba.
To Aare Sinu kallis tagatuli ei distsiplineeri poolpimedat või narkouimas autojuhti. Nomaalne ja hooliv juht märkab ka lihtsalt helkurit nagu kirjutas hr Kägu. PS kõik pole kuld mis hiilgab ja kõik mis haiseb ei pruugi veel olla ess. Sama lugu on ka selle maski kandmis kohustusega. Esiteks kohustust veel siiski seaduslikult ei ole ja selle maski kandmise mõtekuses kahtleb üha enam haritud ja mõistusega inimesi üle planeedi.
14:28 õige mees
Hoolimine on üks tore sõnakõlks mille varjus igasugu sigadusi teha annab. Veel mõned aastad tagasi pidasime me neid asiaate, kes maskidega ringi käisid napakateks. Need targad tohtrid ,kes nüüd agaralt maske propageerivad ( ja loomulikult selle eest hästi tasustatud saavad) rääkisid siis kui väär see on ja kuidas need inimesed sedasi oma kopse ja immuunsust kahjustavad. Polnudki nii ammu kui samasooliste vaheline suguelu oli midagi kõlvatut, seda peeti kaua aega haiguseks ja oli palju tarku tohtreid , kes väidetavalt suutsid seda ka suure tõenäolsusega ravida (hoidku jumal kui mõni tohter tänapäeval selle kohta natuke midagi iitsatab, ta lintsitakse ära). N Liidus oli pederastia kogunisti kriminaal korras karistatav. Meie siin piiratuse ja kiviaegse mõtlemisega peame pedofiiliat anomaaliaks perverssuseks ja milleks iganes. Araabiamaades on see alati normaalne olnud ja nüüd tundub, et eesrindlik ja edumeelne Rootsi riik näitab meile teed tuleviku. https://www.friatider.se/regeringen-sager-ja-till-barnaktenskap-vid-synnerliga-skal.
Ma arvan, et maskikandmisest pidevas hapnikupuuduses ajudega inimesed võib panna tegema mida iganes. GMO tehnoloogial põhinevat Pfiseri vaktsiini võib juba praegu käsitleda kui inimesse istutatud operatsioonisüsteemi, kus läbi biorobotite on võimalik erinevate elundite talitlust mõjutada. Küll tehnoloogia peagi areneb ja aitab inimesi ka paremini ja õigemas suunas mõtlema panna. Tore ta on kui sertifitseeritud ja litsentseeritud spetsialist sinu eest mõtleb ja tähtsaid otsuseid vastu võtab. Jama muidugi kui keegi süsteemi sisse häkib
Lugesin ka kukilt mingit artklit, et tulevikus pole vaja teha muud kui süstid omale biorobotid sisse ja käid aegaajalt 5G masti läheduses uute haigustüvede vastu tarkvara uuendusi alla laadimas. Lihtne, tõhus ja mugav. Elu saab nagu lill olema :)
Too ilgus, GMO op.süsteem võib inimese hiilgama panna nii, et rattaga sõites pole tulesid ega vilesid vajagi.
To 15:17 mulle meeldib teie optimism ja positiivsus. HR Kägu vaated elule on liiga konservatiivsed. Iseenesest võttes, ei ole ka kiibistamises midagi halba. Kaoks vajadus ID kaardi kaasaskandmise järele. Eksinud ja kadumaläinud inimesed oleks hõlpsamini leitavad. Spordivõistlusi oleks kergem korraldada jne. Võibolla võimaldaks see isegi autodele paigaldada parema inimese tuvastussüsteemi, mis omakorda teeks võimatuks kaasaegse autoga jalgratturile otsa sõitmise. Te vaid mõelge kui nördinud oleks sellisel juhul ratturid, kes omale ülikallid tagatuled on soetanud, avastades, et see oli täiesti mõtetu investeering
Araabiamaades gei-ok??? Olles millalgi ammu "1001 ööd" lugenud, julgen küll vastuväiteid esitada. Et ilukirjandus ei kõlba reaalsuses argumendiks? Nõuka-aega ikka mäletame?
Oi põnev värk siin. Tuleb meelde burkakeeld. Nüüd kõik sisuliselt samamoodi kaetud kohustulikus korras. Vägisi tuleb mõte, et uus kord on sepitsetud moslemite salanõu tulemusel, kättemaksuks nende ahistamise eest. Mõni moslemist teadlane võinuks vabalt selle asja korraldamise omale püha sõja eesmärgiks võtta. Aga see pole üldse põnev. Palju põnevamaks läheb biorobotitega. Kas pole tore, kui need robotid su sees askeldavad ja ise liigud nigu zombi, pole vaja oma peaga mõelda ega puššida. Kõik sätitakse robotite poolt valmaks ja järele jääb vaid oma nö vabatahteline aktsept anda millele paremat alternatiivi ei olegi. Need kellel bioroboteid ei ole, nendega on aga lihtne, nemad peavad kogu elu kannatused ise katseeksitus meetodi abil ja klaaslagede vastu põrgates läbi tegema. Elu nigu sõjaväes, vaktsineerimata tüübid on reamehed ja vaktsineeritud on ohvitserid. Kuppusid saab aga juurde vastavalt teenitud aastatele, seega mida varem alustad, seda kõrgemale elu jooksul jõuad. Selles oli vist kogu robtite teemaga mehkeldamise asja tuum. Tavaliselt tahetakse parimat aga läheb nagu alati nigu idanaabrite rahvatarkus ütleb.
15:30 Võtke mask peast ära ja lugege uuesti! Kas teete vahet pedofiilial ja pederastial? Kui ei tee siis paluge Hr Kägu tema seletab teile kindlasti põhjalikult. Padrel pole aega sellise tühja tähjaga tegeleda
Ja teadagi kelle käes on rubilnik, mis biorobotid võrku lülitab.
15:30 Vabandan doktor Kägu ees kuna ei lugenud tema juttu piisava põhjalikkusega ning ajasin segamini mõisted pederastia ja pedofiilia. Pedofiilidesse suhtutakse islamimaades tõesti teisiti kui meil. Aga samas väita, et Rootsis uut maailmakorda kergelt võetakse, on siiski veidi ülekohtune.
Nimelt tekkis mõni aasta tagasi ootamatu olukord, kus hulk uusrootslaste algklaasi tüdrukuid sügisel enam kooli ei tulnud. Sotsiaaltöötajad uurisid asja ja selgus, et lapsed olid koolivaheajal oma sõjast räsitud üliohtlikku sünnimaad külastanud ja seal abiellunud. Nüüd mees ei luba enam kooli minna.
Probleemi lahenduseks pakkus pääminister Stefan Löfven välja varjandi, et "ohustatud" isikutele tuleks kehtestada reisimiskeeld. Selline jaburdus ei läinud muidugi isegi ta oma erakonnas läbi, parlament lihtsalt naeris sellise isikuvabaduste katse piiramise peale. Aga lastega abiellumine mõistetakse Rootsis karmilt hukka.
Hea Aare, minge nüüd heaga ja mõõtke nähtavust Luunja sillal 13:58 koos oma põneva vilkuriga ja ilma oma põneva vilkurita. Palun andke mõõtmistulemuste erinevusest kohe siin teada.
Täna Jalgrattaga Kambjapoolt tulles, oli heameel näha, et Põlva - Reola maanteel, Reola pool otsas lõpuks on ka alustatud tee rekonstrueerimist. Loodetavasti tehakse sinna ka nüüd lõpuks korralik sile asfalteeritud teepeenar lõpuni välja nagu Räpinamaanteel.. Sügisel pimedas oli seal muidu päris kole sõita. Natuke märja või külmaga saab Langelt kruusa pidi Reola, aga muidu, ega Annelinnlasena väga valikut pole, et kas Luunja sild või Põlva mnt.. Talvel muidugi Põlva mnt ei kõlba, liiga palju soola. Selleasemel Vanakuuste - Haaslava mnt-d kasutada Ja Langelt kruusa pidi Reolasse. Suvel se Lange reola tee tolmab, sügisel jälle porine, aga talvel käis küll, Lumepudrune jääs ja auklik aha ikka parem kui soolatud tugi ja põhimaanteed. Üle Luunja silla talvel tagasi tulla, üks kõik kui kõvasti ma pingutasin ei jõudnud kuidagi enne pimedat sinna. Tuled ja helkurid küll, aga kui vastutulijad pimestavad, siis on ikkagi ohtlik. Seal muidu saab igal aastajal ilusti kõrval maanteid pidi Vanakastresse ja siis ainult kilomeetr Räpina maanteed üle silla Luunijasse.. Ja siis juba on valida kas kõrval maantee või kergliiklustee..
Väga häirib tegelikult, et seal sillal selline õnnetus juhtus. Niigi ei meeldind sealt üle sõita väga.
Hea ja teravmeelne kommentaar, 10:07. Aitäh! Näete, see mõjus hästi, pärast seda läks meestel kohe vaimutsemiseks. 15:29 ei jää üldse 10:07-le alla. Peaks Mart Juure siia kamandama lugema, ta saaks Juurikale lõpuks head inspiratsiooni.
Hardi jutt tuledest 13:55 on nii, et hoia peast kinni! Kuidas saab ühte tuleteemat küll tänapäeval nii keeruliseks ajada, et arvesta kallet ja kalibreeri ja mis kõik veel - milleks endale sellist jerundaad ratta külge panna? Sellega on rohkem mässamist, kui sõit kestab teinekord.
15:10, selle Rootsi asja kohta, et 1. juulist hakatakse seal tunnustama välismaal lastega sõlmitud abielusid, saatsin vennale järelepärimise. Las annab mulle ülevaate, mis seal progressiivses riigis toimub, saan teile ka edasi rääkida.
Rootsi-teemale loo juhtlõik on selline:
The government says yes to approving child marriage if there are "special reasons". This is stated in a bill that is expected to enter into force on 1 July this year. At the same time, the explicit 18-year requirement in the legal text is abolished.
Näete siis doktor Kägu ei ajanudki meile kägu ja ja see Stefan Löfven ei olegi nii tore mees nagu 16:50 kinnitada teadis. Meie Jalgpalli treenerid on lihtsalt oma ajast ees. Kas pole karm, kui sind mõitsetakse süüdi asjade eest, mis on mõne aasta pärast täiesti normaalsed ja legaaalsed.
Pole mu tulel häda midagi. Lihtsal se piduri sensor ei tööta õigesti, juhul kui kallaku peal olles tule sisse lülitad. Vähemalt pole tal nutitelefoni äppi.. Puutetundliku lülitit ja ma ei tea mida veel. Tal ainult 2 reziimi.. Ja vilkuvaid reziime, mida ma ei vaja, tal pole.
Aga mina ka ei saa aru, et miks nad ei taha teha korraliku lihtsat asja. Tahad suuremat akut ja õiget heledust pead võtma kogu paketi.
18:52, mis see teadmine teile annab?
Proovige endale esialgu selgeks teha, miks peavad liiklevad mootorsõidukid ka päeval hea nähtavusega ajal tuledega sõitma, miks operatiivsõidukid kasutavad vilkureid, miks on vilkurid teehooldus ja - ehitusmasinatel, miks mittegabariitsete veoste puhul kasutatakse vilkureid jne.
Teie jaoks on vilkurid ja tuled vist lihtsalt põnevad?
Kui huvitab "googeldage". Simple!
Lgp Are, selleks pole vaja kuugeldada, on siililegi selge, et põlevad tuled paistavad kaugemale ja üldiselt vilkuv tuli tähendab ohtu ja manitseb ettevaatusele. Samas kui kõik asjad teepeal koguaeg vilguvad ja veel lisaks jalgraturite tagumikud ka vilguvad muudab see inimesed selle vastu niiöelda immuunseks. Ma arvan, et enamus jalgrattureid aetakse ikkagi alla pigem hoolimatusest, ebakaine või üleväsinud juhi poolt. Me võime vaid targutada kas mõni jalgrattur oleks pääsenud, kui tal oleks ühe 60 eurose asemel 70 eurone tagatuli olnud või koguni 2 või 3 tagatuld. Inimesed üldiselt arvavad, et kirves pole kõige sobivam riist kure püüdmiseks, aga teie loogikale tuginedes suureneks shanss tunduvalt kui me kasutaks kallimat kirvest või siis mitut kallist kirvest korraga. Samas tasuks kaaluda, et äkki kirves polegi kõige õigem riistapuu kure püüdmiseks? Äkki on ka jalgarattasõidu turvalisemaks muutmiseks tõhusamaid investeeringuid, kui pool varandust tagatulele kulutada ?
Õige jutt, milleks kirves! Selle asemel, et loota hälvikute sümpaatiale ratturi suhtes, tuleb olla ise proaktiivne. Ära looda, et sind märgatakse, vaid märka alati ise esimesena ja veendu, et sind ei puksitaks teelt ära! Selleks on peegel. Pane see peale ja vahi seda. Aa, raske on nii teed jälgida? Selleks on lahendus. Võta radar, mis annab heliga märku otse sinu lemmikraadio eetrisoundi vahele kõrvaklappidesse. See ei ole muidugi tasuta. Kombo koos särava tagatulega on vaid üks üheksa üheksa eurot. Tuuluta oma paksu rahakotti enne kui koid sisse löövad, on aeg!
Kallid tagatuled on ainult pikakasvulistele, sest neid saab enamasti kinnitada vaid sadulatoru külge.
Odavat patareidega tuld saab panna ka sadula koti külge.
Et jälle ei saa kõike korraga, pead sadulakoti ja tulevahel valima.
Miks nad kiusavad lühikese kasvulisi? Pikkasid tuleb kiusata, poliitikute seas on palju rohkem pikakasvulisi, kui lühikesi.
Sääl Emajõe sillal pole kilomeetrist sirget, kus tagatuled vilgutada. See-eest on seal küllalt hästi kogu teed näha mõnisada meetrit ette. Kui mingi gaasipedalist hooletult käitus, polnud rattaga ohvril küll midagi vilgutada.
Tagatulemüüjad vilgutavad siin vale puu all, ohvri süüdistamine ja mingil mõttetul moel tuunimine ei aita. Rääkige sõidulijuhtidega nende käitumisest!
Mõni rattur on märganud teede ääres neid helkuritega valgeid plastikust postikesi? Olge siis tähelepanelikud jälgima nende keskmist eluiga. On kohti kus terve rida sõidetakse maha paari kuuga. Uute paigaldamisel kordub paari kuuga sama asi. Nende autojuhtide jaoks kes neid valgeid poste maha sõidavad on ilma särava tuleta rattur lihtne post - vaene väärtusetu tont. Austus tekib selliste nägude silmis ratturi vastu siis kui talle jääb silma midagi kallist ja väärtuslikku. Kallis ja heledalt põlev tuli on kui jäme kuldkett kaelas, mis jääb silma ja tekitab austust. Fakt.
Kahjuks kuskil mujal, kui sellises nn "põlatud" meedias vastaspoole seisukohti ei avaldata, nii et saage üle
analüüsige ja uurige. Igaljuhul loogilisem analüüsivam kirjutis, kui delfifaktikontrolli tasemel peavoolumeedia uudised https://uueduudised.ee/arvamus/eesti-voimueliit-vassib-politsei-rahva-vastu-assitamise-osas/?fbclid=IwAR2l1CCWnn8ZFCaPmX4m0FXpXQxzFWqKCuwbUSRZykUTUjrflk2g_3O5ays
Postita kommentaar
<< Esileht