reede, aprill 22, 2022

Pullerits: Kasulikke nippe, kuidas Stravas head tulemust saavutada

Jälle kerge rattasõit – ja jälle mürtsti kõigi aegade edetabelisse. Tartus Tähtveres on selline lõik, mille nimetus on «10 tõusumeetrit». See kulgeb dendropargi servas maaülikooli spordihoone kõrvale, pikkust 310 meetrit. Keskmine tõusuprotsent 3,1. Sealtkaudu sõidan tihtipeale koju, kui rattaringi lõpetan. Nii ka sel nädalal, kui Strava pärast teatas, et olin ajaga 40 sekundit ehk keskmise kiirusega 28,4 km/h kerkinud kolmandaks. Kaks sekundit edestan kõva jooksjat ja triatleeti Andres Nöpsi, neli sekundit minust palju kõvemat ratturit Kaupo Kattaid ja Rihard Kolli, kes võitis mullu Transtari eraldistardisarjas Vorbuse etapi lühidistantsi vabaklassis. Üldse on sel lõigul tulemuse kirja saanud 342 ratturit, naistest näiteks kaotavad paljudele tuttavad – sest olen neist kirjutanud ajakirjas Ma Olen Jalgrattur – Kristi Kuldkepp ja Eike Sild mulle 14 sekundit. Teise koha mees on minust sekundi ja esikohal olija kolm sekundit kiirem, aga oodaku nad ära, kuni ma maastikuratta maanteeratta vastu vahetan.

See rattavahetus on üks võte, mille abil tulemust parandada. Aga neid võtteid on veel.

Siin teile mõned nõksud, mille abil Strava tõusulõikudel ettepoole saada.

1. Tea, millist lõiku valida. Ma olen endine keskmaa-, mitte pikamaajooksja, mis tähendab, et mul ei maksa tulemust jahtida kuskil Euroopas, kus tuleb üles pressida kümneid minuteid, vaid mulle sobib lühem ja teravam tõus, mis kestab kuni minuti või äärmisel juhul kaks.

2. Väldi teisi, kes võivad segada. Lõik, kus tegin äsja kõigi aegade kolmanda tulemuse, on kitsal ja käänulisel rajal, kus ka üksainus ettejääja võib rütmist välja lüüa või sundida pidurdama. Sama on Vauxhall Bridge’il (vt üle-eelmine sissekanne), kus kiirused on suuremad, aga rahva liikumine teinekord ettearvamatu ja tihe.

3. Tee luuret. Kohe esimese korraga ei maksa minna rekordit üritama. Muidugi võib õnnestuda, aga õnnestumise tõenäosus suureneb, kui oled teinud eelnevalt selgeks, millise käiguga tõusu rünnata, kus ja millal käiku vahetada, kus tuleb tugevamini vajutada, sest tõus muutub järsemaks, ja kus tuleb kiirendada, sest tõus muutub laugemaks. Ma ei teinud kummalgi lõigul, kus olen jõudnud esikolmikusse, parimat tulemust kõige esimese korraga.

4. Tee ennast kergeks. Vett täis joogipudelit ei maksa küll kaasa vedada, varurehvist ja tööriistade komplektist rääkimata.

5. Otsi soodsat tuult. Uskuge mind, kui peate sõitma tõusu ligi 30 km/h, tekib sellest isegi lühikesel lõigul üüratu vahe, kas tuul aitab tagant puhudes mäest üles või vastupidi, teeb vastu puhudes üles jõudmise vaevalisemaks. Ebasoodsa tuule korral ei ole mõtet rekordit üritadagi. Parem oodata ära pasliku tuulega päev ja siis lajatada.

6. Kasuta lahtivedajat. See läheb muidugi juba poolprofessionaalseks tegevuseks, aga kui kihk kõva mark maha panna on hirmus suur, siis see on kindlasti üks tõhusamaid abivõtteid. Ma olen mõlemad oma top-3 tulemused teinud ihuüksinda.

7. Märgi maha oma lõik. Kui miskit muud moodi Strava edetabelis absoluutsesse esikümnesse ei pääse, võib maha märkida oma lõigu ja seal saavutada kas või mõneks ajaks kõige esimene tulemus. Kuid selline teguviis rahuldab ainult näljapajukile jäänud ego, tegelikku väärtust sel ei ole.

Kaudne võistlus igatahes käib, nüüd võib oodata rünnakuid dendropargi serval. Igatahes Vauxhalli sillal, kui oma teie koha tulemuse jagamise endise Eesti suusakoondislase Kaspar Kokaga välja kuulutasin, läks seal peagi paugutamiseks. Tuntud kõva rattur Peeter Tarvis lõi minu ja Koka aega sekundiga. Aga siis tulid Maikel Kuusma ja Martin Parv ning panid suisa pöörase litri – minust ja Kokast tervelt üheksa sekundit kiiremini!

Ega midagi, tuleb lugeda neid seitset soovitust, mis siin kirja panin, ja asuda nende järgi tegutsema.

*

Kes maailma asjadest paremini tahavad aru saada, siis neile siin mu asjalik intervjuu Johanna-Maria Lehtmega, kes on Ukrainat aidanud vist rohkem, kui keegi teine.

Fotod 1 ja 2: Kes tunneb ära, kes on need Groupama FDJ ja Team DSMi ratturid treenimas Liege-Bastogne-Liege ühepäevasõiduks? Fotode autor: ZumaPress.com/Scanpix
Foto 3: Quick-Step Alpha Vinyli meeskonna liikmed tegemas luuret Liege-Bastogne-Liege ühewpäevasõidu rajal. Kes tunneb ära, kes on kes? Foto autor: AFP/Scanpix
Foto 4: Belgia rattur Quinten Hermans (keskel) Intermarche Wanty-Gobert Materiaux meeskonnast harjutamas Liege-Bastogne-Liege ühewpäevasõidu rajal. Foto autor: AFP/Scanpix
Foto 5: Belgia rattur Dylan Teuns meeskonnast Bahrain Victorious võidab 86. korda peetud La Fleche Wallonne ühepäevasõidu. Foto autor: ZumaPress.com/Scanpix

35 Kommentaarid:

At 09:29, Anonymous Anonüümne said...

Omalt poolt lisa punktid soojendus 5km kuigi see on suhteliselt individuaalne, millal kellegi keha lahti läheb. Ja noh kui kedagi aitab muusika, siis selles on ka väike aus dopingu element sees.

 
At 11:52, Anonymous Anonüümne said...

Ärge siis üle forsseerige. TDF on alles juulis

 
At 12:39, Anonymous MargusM said...

Ma üldse ei poolda sellist keset linna mingite rapsimislõikude tegemist ja promomist. Soodustab ainult ullikeste hullu panemist, seda me juba Priidu näol ka täheldame. Tahad mõõtu võtta siis palun väga, Tartu lähipiirkond on mõnusaid lõike täis..
Ühesõnaga, Priit lõpeta see linnaliikluses illegaalse rabistamise promo ära! Nõme on.

 
At 12:43, Anonymous Anonüümne said...

Kusjuures ma tunnen ühte meest, kes on Jakobi mäel kiiruse ületamise eest trahvi saanud. Seda siis jalgrattaga.

 
At 12:49, Anonymous Anonüümne said...

Jah, kergem ratas, taganttuul ja kõva trenn aitavad tulemusele kaasa, aga veelgi rohkem on abi motoriseeritud sõidukist. Lõpuks on kõigis neis strava edetabelites mingid naljamehed oma bemmi või sierraga eesotsas.

 
At 14:02, Anonymous Anonüümne said...

Nii lollid ikka kõik ei ole. On mõned kohad kuhu oskamatusest oma aeg valele alale pannakse aga see näitab vaid, et tegu on pealiskaudse hingega, kes ei taba pointi ja keda kõik väldivad. Üksik hunt.

 
At 14:33, Blogger Priit Pullerits said...

Täna läks enda kirjutatud soovitustega vastupidi. Vauxhalli sillal oli räme vastutuul, aga ikka parandasin tulemust ning nüüd edestan endist suusakoondislast Kaspar Kokka kahe sekundiga. Kokkuvõttes siiski neljas, sest kolm meest on ilmselt soodsamates oludes sõitnud viimastel päevadel väga tugevad ajad välja. Kummatigi olen sekundiga ees Tartu rattamaratoni võitjast Peeter Tarvisest ja Silver Aost, kolme sekundiga Indrek Palust ja nelja sekundiga Andre Roosist - kõik tuntud ratturid.
Rattavahetus aitas - sõitsin maanteerattaga.

 
At 19:35, Anonymous Anonüümne said...

Rohkem peaks rõhku panema tempokrossile. Tõmbab kopsud lahti ja higi välja.

 
At 09:43, Anonymous Anonüümne said...

Põhimõtteliselt olen ma nõus isaliku MargusM manitsustega linnaliikluses mitte panna.Ma lisaks siia punkti mitte tippliikluse ajal seda teha.Tuleb lihtsalt õige aeg valida.Kui ei pea raskemetalle otseselt sisse hingama ja saab segamatult aegu lüüa. Selle kõige juures on üks jama.Asi kisub väga virtuaalsesse maailma.Ma mõistan et see on covidi järelnäht ,aga mees mehe vastu võistlust ei saa kaotada mingid virvendused. Näeme joonel!

 
At 20:03, Anonymous Anonüümne said...

Kuidas, mehed, on? Kes Stravas kellele pähe pannud on, on uusi challenge'eid või Vaxhall on peamine tanner? Mul endal Stravat ei ole, ma rohkem piimavedaja, kuid aktiivne rattur.

 
At 20:12, Blogger Priit Pullerits said...

Kellelegi käis vist pinda, et ma Vauxhalli sillal tulemusi tegin. Nüüd on selle kohta Stravas märge: Competitions are unavailable because this segment is marked hazardous.
Mis seal ohtlikku oli?! Lumehelbekeste põlvkond...

10 tõusumeetrit lõigul olen endiselt kolmas.

 
At 20:21, Anonymous Anonüümne said...

On ikkagi sportlasi, kellele Strava on taseme näitaja. Ma võtaks Vaxhalli bännimist komplimendina. Tegelikult peaks kõik linna teed olema bännitud kohad. Linn pole võistlemiseks maksimum kiirustele jalakäijate ja koerasitutajate vahel triblades. Iga hetk võib keegi välja karata nii, et ei märka 50+ km/h lendavat ratturit.

 
At 22:37, Anonymous Anonüümne said...

20:21, ma olen pigem Priidu meelt. Kurat, head, suisa fantastilised rattateed tehakse liidu ja tarkade omavalitsejate rahadega valmis ja siis seal hakkavad tuterdama koerasitutajad (oi kui nunnud kaaslased - ei hammusta, ei situ linnaruumi! Kogemus räägib paraku teist keelt.). Tulebki võtta maanteekas ja panna nii, et Strava pingereas tõused, ja nood risustajad lendavad kahte lehte. Väike juhuslikkuse moment on juures, see pole tuim ITT (uskumatu, et selles ka rahvaspordiüritusi korraldatakse!?). Harrasta või öösi.

 
At 23:29, Anonymous Anonüümne said...

ERRi juhi konkursil on PMi pildikompositsiooni arvestades muutusi. Keskel (ehk 1.) on Roose, 2. Kopli, kolmandaks on langenud Luik.
https://www.postimees.ee/7508545/poliitiliselt-turvaline-erik-roose-on-erri-juhi-kohale-favoriit
Go, Merit, go!

 
At 09:07, Anonymous Anonüümne said...

Targa inimese tunnus on prillid. Kus on Meriti prillid?

 
At 10:03, Blogger Priit Pullerits said...

Siin mu ettepanek, mida tuleks kiiresti teha, et hakata kohalikke putiniste avalikus ruumis survestama:

https://arvamus.postimees.ee/7508195/ajupesule-tuleb-hakata-vastu-tootama

 
At 10:07, Anonymous Anonüümne said...

Kas mõni ERRi juhi kandidaat lubab muutusi ka sporditoimetuse koosseisus või tahavad kõik jätkata sama vana turismigrupi toel ja lambanaha rahadega?

 
At 11:26, Anonymous Anonüümne said...

Priit aga oled sa kindel, et Kaja pole Vladimiri sõber nagu Angela? Siia ongi koer maetud. Me ei ole selles kindlad. Eesti käitub nagu ootaks sõpra külla pikemaks ajaks. Iseenesest nii käituti ka keskajal, avati linnaväravad, et sõbrad tungivalt koputades sissepääsu ja muid ustega kohti ära ei lammutaks. Milleks siis veel sanktsioonid, iseendale ainult täiendavat jama kaela.

 
At 12:20, Anonymous Anonüümne said...

Padre on kunn. Küll tema selle asja ära korraldab. Andke aega atra seada. Soonets ja Kägu ka abisse võtta ja nagu lepase reega.

 
At 13:44, Blogger Priit Pullerits said...

Unustage juba oma Kägu. See mees on ammu uttu tõmmanud. Kõvatas ainult siin ja kui siit tuule alla sai, pole teda enam kuskil nähtud ja kuuldud. Tema mõju Eestis on ümmargune null. See võtke teadmiseks ja mingit edasist diskussiooni siin sel teemal arendada ma ei lase.

 
At 14:17, Anonymous Anonüümne said...

Hele litakas Kägule- tšekk.

 
At 15:35, Anonymous MargusM said...

Priit, oled vist maailma kõige targem inimene : D
Kuid olgem ausad, ka sina kõvatad ainult siin, mujal ainult hiirepiuks küll ühes ja siis teises tuule suunas, suht kaootiline värk justkui vene sõjaväes. Selgelt väljendudes- tööta ajupesule vastu, mitte ära räägi et peaks.. sinu käes on need tööriisrad/võimalused olemas. Jõudu tööle.

 
At 17:08, Anonymous Anonüümne said...

Meritile sai ilmselgelt saatuslikuks saksameelsus.

 
At 17:18, Anonymous Anonüümne said...

ja Luigele ungarimeelsus.

 
At 17:53, Anonymous Anonüümne said...

Luik ei saanud häält isegi oma jopelt Sibulalt, rääkimata Poolametsast ja Espakist. See oli mehele umbusaldushääletus. Eesti Uudised, mis oli Luige parteisisene projekt, on ebaõnnestunud, rahvuskonservatiivid loevad ikka Uusi Uudiseid (sic!). Õnneks kõigil kandideerinuil on oma hea töökoht olemas, Luik jätkab Tallinna ettevõtluse strateegiapaberite vorpimist hr Kõlvartile. Kõik on rahul ja kõik on rakendatud.

 
At 22:30, Anonymous Anonüümne said...

Winwin konkurss. Tõsised kandidaadid elimineeriti algvoorus ja lõpuks tehti operetti mille tulemus sobis turvaliselt kõigile poliitikuile. Eesti värk, nagu alati.

 
At 07:22, Blogger Priit Pullerits said...

Ja selliselt siin oma sisutühjust, lollust ja asjatundmatust demonstreeritegi, 22:30?...

 
At 08:18, Anonymous Anonüümne said...

Oi, valus? Mis alt vedas, et selline hommikune reageering 7:22?

 
At 08:53, Anonymous Anonüümne said...

https://www.delfi.ee/artikkel/96492989/bolti-juht-mangis-autos-vene-humni-klient-palus-selle-kinni-panna-juht-tiris-seepeale-kliendi-juukseidpidi-autost-valja. Uurida kas sibul aeti riigist välja, kui ei aetud siis tuleb survestada valitsust. Rahvas ootab tegusi.

 
At 13:03, Anonymous Anonüümne said...

Too on Riia juhtum. Bolt aga peab oma töötaja vastutusele võtma - rahatrahvid, kohtulood -, ja ja kahtlemata vabastama raššist ametist. Tolle idioodi koht on oma ajaloolisel kodumaal Venemaal.

 
At 13:44, Anonymous Anonüümne said...

Ärge solvake ausaid töö inimesi.

 
At 14:08, Anonymous Anonüümne said...

Kes vastutab kui Eesti jääb raudset eesriiet

 
At 15:33, Anonymous Anonüümne said...

Täna peaks juba kaevikuid ja blindaaze kaitsetegevuseks rajama Sinimägedesse ja rannikule sh Peipsi ja Salu(vi)saar. Setumaa tuleb alates Petserist muuta kindluseks kus iga küngas on alistamatu. Võru ja Valgamaa muuta ida tehnikale läbimatuks. Pihkva dessantnikud on kogu Lõuna-Eesti detailselt endale selgeks teinud, et liikuda sealt läbi kui nuga sulavõist. See sulavõi peab aga olema nii kuum, et sinna sattuvad noad sulavad ära.

 
At 16:03, Anonymous Anonüümne said...

Pihkvas on dessantnikke tunduvalt vähemaks jäänud. Kuid lolli rauda, moona ja mehi jätkub kuritöödeks neil endiselt. Pihkva tuleb tarkade, täpsete ja kaugele lendavate rakettidega pimedaks teha enne, kui Vene röövlid, vägistajad ja bandiidid liikvele asutavad. Putin mõistab tomahawk'i keelt, nagu ka teised türannid.

 
At 19:48, Anonymous Anonüümne said...

"On ikkagi sportlasi, kellele Strava on taseme näitaja." - mõttetu ju ... tehke trenni ja ärge keksige.

 

Postita kommentaar

<< Esileht