kolmapäev, oktoober 18, 2023

Pullerits: Vastus suurele küsimusele: kui palju läks maksma rattareis Ameerikasse?

Nüüd vastus küsimustele, millele Ameerika rattareisil raha kulus ja kui palju selline reis maksma läks. (Fotol paremal rattatee 128. maantee kõrval Colorado jõe kaldal.)

Esmalt paar asja seletuseks. Kulutused on märgitud eurodes, et need oleks meie argieluga paremini seostatud, ka siis, kui kulutuse eest maksin dollarites. Siiski on sulgudes lisatud ka väljaminekud dollarites, et oleks selge, kui palju kohapeal sealses vääringus maksin. Dollarites tehtud kulutused on arvestatud eurodesse reisi eel ja ajal kehtinud keskmise kursiga 1 dollar = 0,95 eurot. Kui USAs maksin krediitkaardiga, on kulutus eurodes see, milline summa on arvestatud maha mu kontol.

Olen mõne kuluartikli puhul, nagu toit, öömajad, autokütus, arvutanud ja lisanud ka keskmise kulu.

Niisiis, Utah rattareis 21. september – 8. oktoober 2023

Lennupiletid
(Eurowings Discover / Lufthansa) Tallinn – Frankfurt – Salt Lake City – Chicago – Frankfurt – Tallinn 813,52

Ratta transport lennukiga 315,85

Ööbimised (kokku 17 ööd) 1447,64 

    Hotel Mercure, Tallinn 77,40
    National 9 Inn, Price 75,12 ($78,57)
    Budget Inn, Green River, 4 ööd 237,88 ($250,40)
    OK RV Park cabin, Moab, 4 ööd 487,97 ($513,65)
    Canyonlands Motor Inn, Monticello, 3 ööd 256,09 ($269,57)
    OK RV Park cabin, Moab, 3 ööd 243,58 ($250,71)
    Motel 6, Salt Lake City 69,60 ($71,93)

    Keskmiselt ühe öö hind 85,15

    USAs 16 ööbimist kokku $1434,83
    Keskmiselt ühe öö hind USAs $89,68

Toit 285,72 ($292,90)
    Keskmiselt ühe päeva toidukulu 17,86 ($18,30)*

Autorent (Dollar; Toyota RAV4, 16 ööpäeva) 1121,21 ($1157,84)

Autokütus 134,65 ($141,17)
    Kokku bensiinikulu 128,2 liitrit (33,87 gallonit)
    Keskmine bensiiniliitri hind 1,05 ($1,10)

Reisikindlustus (Seesam), sh ohtliku spordiala kindlustus 221,61

ESTA 19,58 ($21,00)

Bussipiletid Tartu–Tallinn–Tartu 25,10

Ratta ettevalmistus, pakkimine, hooldus 61,00

Hügieenivahendid, ravimid 12,93 ($13,61)

Auto- ja rattapesu 4,85 ($5,10)

Kolm raamatut 61,35 ($64,16)

Pargi sissepääs (Goblin Valley SP +annetus) 9,98 ($10,51)

Kingitused kodustele 42,00 ($44,15)

Kõik kulud kokku 4576,99 eurot

    Keskmiselt ühe päeva kulu (kokku 18 päeva) 254,28 eurot

*Arvestatud 16 päeva (21. sept kuni 6. okt), sest 7. ja 8. okt toitlustasid lennufirmad

Võrdluseks: 2019. aasta kevade rattareis Moabi, mis kestis neli päeva nüüdsest kauem ehk 22 päeva, läks kokku maksma 3605,96 eurot, ja 2016. aasta kevadine reis, mis vältas kokku 23 päeva, ainult 2162,90 eurot. Ehk kallinemine nelja aastaga ligi tuhat eurot ja seitsme aasta taguse ajaga kõrvutades üle kahe korra (kallinemine oleks veel suurem, kui äsjane reis kestnuks sama kaua nagu kaks eelmist). (Fotol ülal paremal liivakivikaljud 128. maantee ääres Colorado jõe kaldal.)

Kallinemine ei ole tulnud sellest, et oleksin seekord tarbinud rohkem ja kallimaid teenuseid. Ikka valisin võimalikult soodsad lennupiletid ja ööbimiskohad (mis on põhiosas olnud kogu aeg sama), rentisin maasturi ja vedasin üle ookeani kaasa ratta ning sõin samamoodi ja ostsin ka süüa enamasti samast kauplusest. (Fotol ülal vasakul Canyonlands Motor Inn Monticellos.)

Siiski on üks kuluartikkel, mis 2016. aastal summa alla tiris: lennupileteid ei ostnud ma oma raha eest, vaid need kinkis Rootsis arstina töötav vend mulle 50. aasta juubeliks. Võrreldes 2019. aastaga ei olnud seekordse reisi piletid väga palju kallimad: 594,47 eurot versus 813,52 eurot. Arvestades, mis jutte on levitatud, kui palju on üle Atlandi lennupiletid väidetavalt kallinenud, ei ole ligi 220-eurone hinnatõus kuigi märkimisväärne.

Nagu arvata võis, siis suur üleshüpe toimus autorendi hinnas. Kasutasin, nagu alati, rentimiseks keskkonda economycarrentals.com ja sealt soodsaimat pakkumist. Nüüd pidin Toyota RAV4 (fotol vasakul Moabis kesklinnas) 16 ööpäeva eest maksma 1121,21 eurot. Samadel tingimustel sain neli aastat tagasi sama suure Nissan Rogue'i 21 päevaks laias laastus poole odavamalt, 637,43 euro eest. 2016. aastal maksin samuti sama suure GMC Terraini 19 rendipäeva eest 585,40 eurot. Seega andis autorent sedapuhku märgatava panuse kulude suurenemisse.

2019. aastal tuli ühe öö keskmiseks hinnaks 59,11 eurot, nüüd 85,15 eurot. Arvestades ööbimiste suurt arvu, tuleb siitki tuntav hinnatõus. 2016. aastal maksin OK RV pargis (fotol paremal) cabini eest keskmiselt 32,22 eurot, aga nüüd 104,50 eurot. Kusjuures kolm ööd sain tänu sellele, et mind märgiti korduvkasutajaks, mõnevõrra soodsamalt. Sellest, et Moab muutub üha kallimaks, olen läbi aastate korduvalt rääkinud, hoiatamaks neid, kes sinna minna tahavad, aga seda edasi lükkavad.

Toidukulud ei ole kuigi palju suurenenud, kuid kokkuvõttes kergitavad needki koguväljaminekuid. 2016. aastal kulus toidule päevas keskmiselt 13,47 eurot, 2019. aastal 10,97 eurot (vähenemine!), sel korral 17,86 eurot.

Nüüd on küsimus, kas kuskilt oleks saanud kokku hoida. Vastus on, et ei. Piletid olid soodsad. Ööbimiskoht Moabi soodsamaid. Auto peab olema vähemalt väike maastur, et ratas salongi mahuks (fotol vasakul Floysse viiva tee alguses). Ratas on vaatamata logistikamuredele (pakkimine, rattapileti reserveerimine ja mäletate, Salt Lake Citysse jõudes tekkis kahtlus, et ratas on lennujaamades kaotsi läinud) kasulikum kaasa vedada, mitte kohapeal rentida, sest Moabi kesklinnas Chile Pepperi rattapoes algavad karbonraamiga keskmise klassi maastikurataste rendihinnad 85-90 dollarist päevas, millele lisanduvad maksud ja soovituslik kindlustus tõstavad päevase rendihinna 110 dollari ligi.

Jah, võib jätta ostmata raamatud ja väiksed kingitused kodustele, aga need on nipet-näpet, mis suures plaanis väljaminekuid ei mõjuta.

Arvata võib, et kui keegi plaanib lähiaastatel samasugust reisi teha, siis tuleb tal maksta selle eest vähemalt 5000 eurot, võib-olla koguni ligi 6000 eurot. Mis tähendab, et Moab (fotol paremal vaade linnale Moab Rimi servalt), maailma maastikuratturite meka, paradiis ja mitteametlik, kuid üldaktsepteeritud pealinn, muutub üha rohkematele järjest kättesaamatumaks. Mis tähendab, et tõenäoliselt jäävad minu kolm sooloekspeditsiooni rattaga sinna - ja ekspeditsioon algab ikka vähemalt kahest nädalast - Eesti ainsateks ja viimasteks.

Kes pole veel saanud mahti vaadata värsket videot rattasõidust harva külastatavas Kane'i oja kanjonis, siis siin see on.

Kõigi fotode autor Priit Pullerits

170 Kommentaarid:

At 13:12, Anonymous Anonüümne said...

Jahmatav.

 
At 13:13, Anonymous Anonüümne said...

Vahva värk. Uskumatult kõva laks rahakotile. Tänud ülevaate eest! Isikliku kogemuse baasilt on moraal see, et tuleb ajastada, olla paindlik ja hästi planeerida. Pean häbiga tunnistama, et minul küll niipalju närvi ei ole, et puhkuse kulutusi nii kenasti detailselt lahata ja kirja panna. Sellega tekib kohe füüsiline tõrge, et nagu surnud obene või, et mis läind see läind. Küll on lihtne võtta kogu kulu kokku summana ja see on selline abstraktne kogum, mida võib vaadelda rohkem nagu mingi hunnikuna, et mida saadud emotsioon ekspeditsiooni eest maksis. Siin julgen esiteks vaielda ajakirjanikule vastu, et ekspeditsioon võib olla ka lihtsalt päevatripp. 2 nädalat pole mingi jutt, see näitab ainult ekspeditsiooni alamliiki aga see on niisama trollimisena suusoojaks öeldud. Eks üksinda reisimine ongi kallis. Sama raha eest oleks saanud vabalt ka kahekesi reisida. Ainuke lisakulu olnuks lennupilet ja sellegi võinuks paku tabamise ehk siis õige lennujaama sihtpunkti puhul saada kahele palju odavamana kui kajastatud hind ühele. Kuid eks suure kolaga reisimine ongi tülikas ja kallis. Ise sai seal kandis veedetud 3,4k eest per nina, 2 nädalat ilma igasuguse mökerdamiseta väga valge inimese kombel. Oleksin üksi reisinud olnuks hinnalipik 5,6k ehk 1k rohkem ja seda lennupiletite ja toidu arvelt. Kahtlemata on üksi reisides paindlikust oluliselt enam, saad teha täpselt oma ego soovide järgi kõike mis võimalik, eks see on luksus, millel on hind. Kokkuvõttes võin kinnitada, et autorent oli tõesti kallis aga juhul kui olla paindlik ja teha selle eest ettemaks, siis on ka siin oluline kokkuhoiukoht, kui tähelepanelikult pakutavaid variante otsid sama autoklassi puhul. Rusikareegel on, et mida varem oma tegevusi planeerid, seda kobedamalt õnnestub kulud kontrolli alla saada. Kahjuks on kapitalismis aeg väga hinnatud ressurss ja kui seda napib, siis selle puudumise eest tuleb maksta.

 
At 13:18, Anonymous Anonüümne said...

Kas need kulutused on ühele inimsele?

 
At 13:52, Anonymous Anonüümne said...

https://www.ohtuleht.ee/sport/1094048/fluorikeelu-mured-ja-roomud-suur-hirm-mis-vahepeal-oli-et-viska-koik-suusad-ara-ja-osta-uued-ei-realiseeru- Nüüd siis asi p-s, kas sama jama ka suurel mõõduvõtul või seal antakse kõigile flooridopingu kasutajatele andeks?

 
At 14:13, Anonymous Kägu, kehakultuurlane said...

Kingitused ja iseäranis raamatud pole nagu osteselt reisikulud. Inimestel on muidugi inimväärsusest ja valge inimese kombel puhkamisest erinevad arusaamad. Vaadates summat, mis on kulutatud autorendile, siis tekitab see minus mõtte, et ma vist pigem ostaks seal auto ja müüks pärast maha, kui et rendiks sellise raha eest. Ma tean, et ameerika on suurte autode maa (inimeste ego lihtsalt ei mahu väiksemasse)ja sellisel reisil nagu Priidul , kulub ilmselt aegajalt ära ka nelik vedu, aga tegelikult saab ratast vedada ka üsna väikese autoga. Transpordi raame selleks rendivad need samad firmad, kes autosidki. Väiksema autoga vähendavad koheselt ka kulutused kütusele. Tean, et paljud ostavad jalgratta kohapealt ja müüdvad selle pärast müüjale tagasi. Tihti õnnestub osta juba kasutatud ratas. Toidu kohapealt on Priit üpris odavalt läbi ajanud. Minu jaoks on toit üks tähtsamaid asju elus, armastan süüa väga tervislikult ja kvaliteetsest toorainest toitu. On rida laialdaselt kasutuses olevaid toitaineid mida ma ei söö, sest need põhjustavad kõikvõimalikke tervise hädasid, kiiret vananemist, tüsenemist jne. Väheste restoranide valik rahuldab minu maitsemeelt ja toidueelistusi. Sellepärast armastan ma reisida koos abikaasaga, kes on suurepärane kokk , armastab kokata ja suudab kiirelt isegi stast saia teha. See seab majutusele lisa tingimuse, et seal oleks korralikult toimiv köök, koos potide pannide ja muu staffiga. Toitu annab teha ka nii, et üht-teist mägedesse matkama minnes kaasa võtta ja seda vajadusel näiteks gaasi priimusel soojendada. Tegelikult annab sellisel priimusel vajadusel ka matkanõusid kasutates päris korraliku roa valmis vaaritada. Vaatatmata sellele, et külastasime kolme nädala jooksul restorane vähem kui on kahel käel sõrmi, siis on kulutused toidule ainus asi kus Priiduga ei konkureeri. Majutus on seal Booking.com kasutades suht odav. Parema hinna saab reeglina, kui pukkida smaks õhtuks või päev paar ette. Pikemaajalisel ette pukkimisel on hinnad krõbedamad.Isegi kõige luksuslikumas ööbimiskohas maksime 2 öö eest näiteks vaid 114 euri. Portugal või Hispaania, mis tegelikult meeldib mulle rohkem, ei ole muidugi Moab, aga samas pole ka Moab ei esimene ega teine.Kui Priidul on selle kandiga eriline side ja on sinna eriline tõmme, siis minul on eriline tõmme Hispaania mägedesse, kus on lahe niisama ronida matkata või jalgrattaga punnitada põigates aegajalt rannikule, et ennast merre kasta ja pisut päikesekäes peesitada. Eks lahedaid kohti ja vaheldusrikkust on tegelt igalpool. Lihtsalt võrdluseks (kuigi asjad pole võrreldavad) mainun mokaotsast, et seekordne 21 päevane seiklus kahele inimesele koos kõigi kuludega läks maksma ca 3300 Euri

 
At 14:25, Anonymous Anonüümne said...

Kägu istus ühes kohas pesas võib siit välja lugeda. Igav ei hakanud või iga päev samast kohast oma päevast seiklust alustades? 3,3k on ikka häbiväärselt väike number. No ok, koonerdada auto ja lennupiletitega, see on Euroopas võimalik, aga elamine ja söök sinna sisse toppida, ei kõla just apetiitse paiga moodi. Ütle otse, Kägu, et mis oli päeva majutuse kulu.

 
At 14:27, Anonymous Kägu, kehakultuurlane said...

Mis krdi riigis me elame, kas keegi selles riigis üldse vastutab ka millegi eest? https://www.ohtuleht.ee/1094115/porto-franco-protsess-hillar-teder-mihhail-korb-ja-keskerakond-jaid-kohtus-oigeks-riigiprokuror-pern-lubab-otsuse-vaidlustada

 
At 14:47, Anonymous Anonüümne said...

"Auto peab olema vähemalt väike maastur, et ratas salongi mahuks". Tegelikult ei pea. Mul oli vana luukpära Opel Astra G ja tagaistmed alla lükates mahtus ratas ilusti salongi. See Astra oli pool meetrit lühem ja 15 cm kitsam kui uus RAV 4.

 
At 14:54, Anonymous Kägu, kehakultuurlane said...

Mis mõttes 1 s kohas pesas !? Ööbisime 20 päeva jooksul 12 erinevas kohas ja sõitsime Portugalile ringi peale. Lendasime tõesti tavalise turistiklassiga. Olen proovinud ka seda nn äriklassi ja selles pettunud, sest sisuliselt ei saa selle lisa raha eest mitte sttagi juurde. Autoga koonerdamisest ärge mulle rääkige, sest näiteks isegi kui mulle oleks sama raha eest pakutud kasvõi seda sama RAV 4 poleks ma nõustunud. Asi pole selles, et see võtab poole rohkem kütust, asi on selles, et mägedes on mugavaks liiklemiseks vaja hea manööverdusvõimega autot, mida on väikesel alal lihtne ringi keerata, mida saab paarile ruutmeetrile parkida jne. Kes ajavad oma rumalt töra ebamugavusest ,siis saage oma egost üle ja proovige vahel mõnda väiksemat autot ja te üllatute positiivses võtmes. Kitsastel kurvilisel mägi teedel sõidab vaid mõni üksik suurema autoga. 90% kasutab keskmisi ja väike autosid. Majutuse valikul oli oluline Köök,pesemisvõimalus, parkimisvõimalus ja et ei oleks kärarohke paik. Pisut vaatasin ma ka selle pilguga, et oleks võimalik oma igahommikune kohustuslik jooga ära teha. Selline harrastus ei esita suuri nõudmisi, aga natuke ikka. Keskmine majutuse hind kahele oli ca 42 euri. Me ei ööbinud suurlinnades ja külastasime neid põgusalt. Ärge palun arvake, et mujal euroopas on sellised hinnad nagu skandinaavias või Eestis. Rikka eestlase jaoks on seal kõik naeruväärselt odav. Olen seal reisides alati tänulik sm, Ansipile, kes meid 5 rikkama riigi hulka on viinud

 
At 15:02, Anonymous Anonüümne said...

No olgu, Kägu oled spetsialist koha sebimises, ütle aga siis, et kui sa mingeid peremajutusi jahtisid, siis kui palju sa kulutasid reisiaega nende kohtade otsimisele ja kindlaks kellaajaks kohale minekule? Kui palju sa pidid päeva kilometraazi kärpima, et õigeks ajaks ööbimispaika jõuda ja kaua sa kulutasid aega, et öömajast välja ennast munserdada koos võtme tagastamisega?

 
At 16:52, Anonymous Anonüümne said...

Nagu karta oli, jäi Kägul käegakatsutav alavõit toitlustuses võtmata. Naise ekspluateerimisega sai küll kulusid alla tuua, aga kuidas naisele reis pottide, pannide taga meeldis - muudkui vaarita ja küüri. Teiseks, mis mõtet on minna Ibeeriasse, kui menüü on ikka sama: rutuklops, makaronivorm jms?!
Järjekordne näide, kuidas oma peaga mõtlemine ei tulnud kasuks. Oleks tulnud pöörduda eksperdi ehk reisikorraldaja poole, kes oleks kokku pannud meeldiva, meeldejääva ja mitte eriti kallima reisi. Kodumajutus võib olla must äri. Seega perekond Kägu võis takkaotsa toetada Portugali kuritegevust. Piinlik ja kahju!

Kuidas kulutada reisil 250.- päevas? Oi kui palju häid alternatiive. Kes Moabi valib, peab seda paika väga ja väga imetlema.

 
At 17:25, Blogger Priit Pullerits said...

Jah, 16:52, Moabil ja üldse Utah'l on mulle eriline tõmme. Ei oska küll midagi arvata eelmiste elude juttudest, aga kui neis veidigi tõetera võiks olla, siis on usutav võimalus, et elasin sealkandis.

Sellest võiks kirjutada pikema essee, miks Moabi kant mind tõmbab, aga see pole praeguse sissekande teema ja pole ka kindel, kui palju see teisi huvitab.

Praegu esitasin teile oma üksikasjalised (mitte mingi udujutune 3,3K jms, mis on suuresti eksitav, sest tunde pealt panevad inimesed juurde või ei tule kõik kulud meelde) kulutused analüüsimiseks ja soovi korral kommenteerimiseks. Aitäh neile, kes juba asjalikult kaasa rääkinud. Vastan kommentaarides sisalduvatele mõtetele ja ettepanekutele peagi, kui neid veel loodetavasti on kogunenud.

 
At 17:38, Anonymous Anonüümne said...

Kindlasti kirjutage Moabi essee!

 
At 17:56, Anonymous Kägu, kehakultuurlane said...

To 15:02 Selliseid küsimusi saab esitada vaid amatöör. Tänapäeval jäetakse võtmed igalpool numbrikominatsiooniga võtme seifidesse. Selline süsteem on kasutusel isegi Eestis. Majutuse otsimise ja pukkimse peale kulutasin nii 10-15 minutit korra kohta. Kui inimene tegeleb sellise asjaga juba aastaid ,siis teeb ta neid asju puusalt ja kiiresti. To 16:52 Teie kirjutis annab aimu viletsast fantaasiast. Kindlasti ei olnud menüü sama ja sellist pahna nagu te kirjeldate ma ei söögi. Palju igasugu rohelist, oliive, erinevaid mereande, parimat ibeeria siga, puuvilju, kõvasti köögivilju. Seda kõike võimalikult rohkem otse tootjatelt. heast ja ettevalimistatud toorainest kokkamisele kulub üldiselt vähem aega, kui restoranis käimisele ja selle nn. "küürimisega" tegelesin mina. Nimetagem seda lisakuluks, et saada parimat toitu. Muide kui inimene ei söö igasugu pahna, on tema meeled ergud, käed jalad väledad ja asjad, mis teid ohkima võtavad, tunduvad talle lihtsad nagu titepeer.

 
At 18:23, Anonymous Anonüümne said...

Hakklihakaste ja makaronivorm on superhead road. Eestis. Värske kartul, mõnepäevane soolakurk esimesele juurde ja teine koos singikuubikute ja klopitud munaga praeahjus küpsetatud on tõeliste spordimeeste söök. Maailma parim rallimees Kalle Rovanperä naudib makaronilaatikkot väga. Jooga ja taimetoit on pedelik, hoiame Pulleritsu blogis ikka taset.

 
At 18:28, Anonymous Anonüümne said...

Ehh, Kägu, tore, et valgustasid meie ajusid aga puhkus on puhkus ja aja kulutamine toorme hankele on raisatud aeg, mis on huvitav kokanduse fännidele aga vaevalt, et muule rahvale. Kokata võib kodus, võõrsil on oluline laiendada oma silmaringi ja kogemustepagasit võõrustajate oskustega. Nö aja raiskamine restos on kvaliteetaeg.

 
At 18:32, Anonymous Lõpetage trollimine! said...

Minu veendunud seisukoha järgi oleks Kägust viisakas lõpetada Priit Pulleritsu spordiblogi kaaperdamine ja trollimine. Kui tahad rääkida oma reisidest, tee oma blogi ja pajata seal, kui palju tahad. Tulla teise mehe hinge, südame ja avatud meelega tehtud blogisse oma asjadega laiama ei ole lihtsalt sünnis ja viisakas. Priit Pullerits on esitanud oma väga täpse kuluaruande ja kui kellelgi on midagi lisada, siis võiks see olla tema kulutuste kohta, mitte mingi anonüümse ennastimetleva, ennast maailma parimaks ja targemaks pidava isendi üle ääre ajava enesekiituse kohta, millega seda nartsissistlikku tüüpi ainult takka õhutate.
Loodan kommenteerijailt aumehelikumat suhutumist sellesse, kes on siin kes.
Aitäh!

 
At 19:09, Anonymous Kägu, kehakultuurlane said...

To 18:28 Jäägu teile teie arvamus, kuigi ka hea restorani otsimine kulutab aega. Selleks, et mitte ämbrisse astuda tuleb teha eeltööd. Eestis elades ei suuda ette kujutada, kui lihtne on vahemeremaades (portugal seda geograafiliselt küll pole, aga oma olemuselt väga lähedane) toidu hankimine. Isegi sealsed suured toidukaupade ketid teevad kadedaks odava hinna, valiku värskuse ja oskusega seda isuäratavalt serveerida, rääkimata turgudest või teeäärsest nn. talukauba müügist. Kui sind toidu teema huvitab, siis on nende kohtade külastamine sulle huvitav. Kõike saab teha mööda minnes, googel oma laialdase teabega ja alati värskete kaartidega teeb asjad väga lihtsaks. Muide selleks, et võrrelda (ja taas veenduda, et kodune kokandus on ülivõimsalt parim) külastan ma alati ikka erinevaid söögikohti ka. Sellel reisilgi sai 8 korda väljas söödud. Teil on minu tõrksust restoranide vastu vist sama raske mõista, kui minul seda suurte ja kallite autode kultust. Olgu selgitan teile siis asja nii, vaadake, kui teil on kodus tutikas ferrari, kas te kibeleteksite siis niiväga kuhugi külapeale volkswagenit proovima?

 
At 19:10, Anonymous Anonüümne said...

USAs on ka palgad kordades kõrgemad kui Portugalis, üsna loogiline, et siis ka kaubad ja teenused kallimad. Järgmisena võiks mõni vend rääkida palju tal nt Moldovas või Kuubas puhkamine maksis.

 
At 19:24, Anonymous Kägu, kehakultuurlane said...

Lugupeetud 18:32 vabandan, et olen tahtmatult teile nii öelda hinge sttunud. Pole plaaniski lihtsalt kiidelda. Ma tõesti ei tea kus te selle kiituse ja eneseimetluse siit välja loete?! Üritasin kõigest arvamust avaldada ja oma vaatenurka, mis mõnedele väga võõras pisut selgitada. Lihtsalt oli huvitav lugeda ise samal ajal reisil olles ka teise mehe kogemustes ja kirjutasin enda omadest vastu. Natuke teistsugused kogemused ja teises kohas. Arvan, et kui Priidul on sellega probleem, siis ta ütleb või lihtsalt kustutab mu kommentaarid. Muide olen alati tunnistanud, et Priidu reisid on kaugemale, kus asjad suuremad võimsamad ja kallimad. Kirjutasin rohkem selleks, et näidata vähem väljavalitutele, et ka need kes pole nii kõrgesti sündinud ja väljavalitud, et ka nendel on võimalus toredasti aega veeta. Veel kord vabandust!

 
At 19:26, Anonymous Lõpetage trollimine! said...

Kägu eneseimetlus ajab üle piiri ja on muutunud tülgastavaks.
Selles inimeses pole kübetki seda inimlikkust ja nn alandlikkust, mis muudaks ta sümpaatseks. Ainult mina ja minu teadmised, mis on parimad, kogemused, mis on parimad, otsused, mis on kõige õigemad, väärtushinnangud, mis on üle kõigi teiste omadest.
Ma ei taha seda enam kuulda ja teen ettepaneku, et Priit Pullerits kustutaks selle inimese mõõdutundetu egotripi siin.

 
At 19:35, Anonymous Anonüümne said...

Väga aktuaalne ja hea, et Kägu toob alternatiivset võrdlusmaterjali. Ka ferrari ja volkswagen on tabav võrdlus. Pulleritsu reis oli ferrari, Kägu oma volkswagen. Mõni inimene ei oskagi ferrarit hinnata ja rahuldub volkariga. Mis selles halba on? Samas naeruväärsed on need matsid, kes tegelikuses ei suuda neil kahel autol vahet teha, aga prestiizi pärast valivad kallima

 
At 19:35, Anonymous Anonüümne said...

No mina ei usu, et Kägul kodus Michelini tärniga resto on, ära aja jama. Auto näite puhul Priit näitas, et kodus tutikas ja reisil samasugune pill. See ongi miinimumtase, et mitte hullem kui kodus. Parem on kui saad reisil klass paremat tõlda nautida, siis on ekstra mõnus. Jah, umberrikastel on probleem, et kas saad sobiva asendusmasina reisi ajaks. Söögi puhul saan aru, et Kägu teeb toidubisnist ja talle jäävad erisused tema praktikast eredalt silma ning kui tüüpilist Eesti rasvast sealiha ei pakuta, siis on puhkus rikutud. Võib-olla tõesti on tark sel juhul närvirakkude hoolduseks ise vaaritada.

 
At 19:37, Anonymous Anonüümne said...

To 19:26 Kuule debiilik pane arvuti kinni ja mine tee parem rattaga üks tuur

 
At 19:44, Anonymous Anonüümne said...

Jummala pohh, kas kägul on kodus michelin või mitte, mees ise on rahul ja see loeb. Kägu tundub üldse olema mees ,keda teiste arvamus väga ei koti. Respekt!

 
At 20:00, Anonymous Anonüümne said...

Mõni vend võiks tõesti rääkida palju Moldaavias või Kuubas puhkamine maksis! Moldaavias sa nõuka ajal käidud. Võibolla ole asi noorusest tingitud entusiasmis, aga see tundus paganama tore, sain seal esimest korda elus ihulise armastuse rõõme maitsta

 
At 20:07, Anonymous Anonüümne said...

Need, kelle jaoks puhkusel käimise põhiline mõte on seal endale võimalikult kallis pann rentida, võiks üldse minemata jätta ja teha seda siin Eestis. Mitte kusagil mujal pole protsentuaalselt nii palju alaväärsuskompleksi põdevaid inimesi (kõik need on ju potensiaalsed imetlejad) kui eestis. Välismaal enamasti ei pöörata sellele tähelepanu või siis pigem vaadatakse kalli rendiatoga sõitjat kui ajuhälbega tegelast.

 
At 20:23, Anonymous Anonüümne said...

Kägu müttab kodumaal oma meeskonna eesotsas aga reisule minnes võtab proua kaasa. Kas tegu võib olla usalduse küsimusega?

 
At 20:30, Anonymous Anonüümne said...

Ei noh, minge siis pöidlaküüdiga kui närvid vastu ei pea. Ega ei pea autot rentima. Ka sellel on omad võlud, näed ilma kõrvalistmelt, mugav.

 
At 20:31, Anonymous Anonüümne said...

Toetame Kägu

 
At 20:37, Anonymous Anonüümne said...

1. Kas ja kui pikalt majutused ette olid bronnitud? Ise sarnaste üksi/aktiivsete puhkuste korral, eriti kui kõrghooajaväliselt, eelistan võimalikult vabaks plaani jätta ja majutused viimasel hetkel (samal päeval) bronnida. Hind tuleb tihti paremgi. Aga siin võib piirkonna spetsiifikat olla ka, ca 10 aastat tagasi Utah's oli telk ka tegelikult kaasas, aga katuse alla vahelduseks sai majutusi kenasti (aeg oli vist umbes sama, veidi enne North Rim sulgemist)
2. Auto osas küll, ratta vaatenurgast piisaks suvalisest väikekeskklassi autost. Siis peaks küll suutma esiratast alt ära võtta, aga sellega vist PP saaks isegi hakkama. Sõidetud teed tundusid vist igal pool tavalise sõiduauto kõlbulikud neis oludes.
3. Autopesu oli küll üleliigne. No kes peseb rendiautot? Mulle meenub Island ainsa riigina, kus tingimustes oli midagi stiilis "portise auto tagastamisel lisatasu vms", õnneks tuli viimsel päeval vihma korralikut ja auto sai ise puhtaks
4. Pole küll gurmaan, kaugelt sellest, aga no sellise söögi najal küll ühtegi reisi teha ei tahaks

 
At 20:45, Anonymous Anonüümne said...

Pullerits pidi olema kaks sammu konkurentidest ees, Kägu on neli

 
At 21:00, Anonymous Anonüümne said...

To 20:23 Ah mine nüüd, mis usalduse küsimus siin ikka olla saab. Paljud hetero mehed käivad puhkusel koos oma naisega. isegi Pulleritsul viskab vahel sisse.

 
At 21:06, Anonymous Anonüümne said...

Auto võib küll olla nii kehva kui Kägul, kuid puhas tuleb hoida. Millise mulje jätad eestlastest kui s***käiaga ringi ajad ja räpasena rendifirmale tagasi annad? Kelle sõiduoskused on tagasihoidlikud, siis tasub, jah, väike auto võtta ja aeglaselt sõita. Normaalne juht oskab hea autoga mägedes sõita ja parklas tagurdada.

 
At 21:47, Anonymous Anonüümne said...

Mehed ärge ajage siin mingit bullshitti! Kui tea ei taha puhkuse ajal eestlastele häbi teha, siis tuleb rendi auto valida sellest nimekirjast:
Bugatti La Voiture Noire ($19 Million)
Pagani Zonda HP Barchetta ($17.5 Million)
Rolls-Royce Sweptail ($13 Million)
Bugatti Centodieci ($9 Million)
Bugatti Divo ($5.9 Million)
Pagani Huayra Imola ($5.4 Million)
Koenigsegg CCXR Trevita ($4.8 Million)
Lamborghini Veneno ($4 Million)
Bugatti Chiron Super Sport ($3.9 Million)
Panen juurde ka hinnad, sest tegelikult see, kes valib viimase 3 seast on kooner ja tekib küsimus milleks selline üldse puhkusele läheb!? Üks asi veel ! Ärge unustage kuninglikult tippi anda ja tagastage auto puhtana. Hoiame eestlaste mainet maailmas!

 
At 21:59, Anonymous Anonüümne said...

Viimase puhkuse ajal Seišellidel sõitsin nädal aeg ringi 2022 aasta Rolls- Royce Sweptailiga ja see läks mulle koos täiskindlustusega maksma kõigest 12230 eurot. Lausa naeuruväärne kui odavalt seal endale korraliku auto saab rentida. Soovitan Pulleritsulgi vahel ennast tibakene rohkem hellitada sellise säästu "riisiraketi" asemel endale päris auto rentida. Tuntud ajakirjanikul võiks ikka rohkem rahvuslikku uhkust olla! Elame vaid üks kord ja elu ei ole koonerdamiseks! Olgu see meie kõigi motoks!

 
At 22:12, Anonymous Anonüümne said...

Mehed, ega üle oma varju ei hüppa, tuleb võtta see, mis peaaegu rahakott võimaldab, aga tsipa üle võimetegi.
Kui Michelin ei tähenda teile rehvifirmat ega abikaasat, siis tasub reisil ette võtta käik kohalikku gurmeerestosse. Läheb küll kallimaks kui madalalt haaratud puuvilju nautida, kuid elamus on garanteeritud. Kui jagub veel midagi jootrahaks poetada, tehke sedagi. Muridena Euroopas ja Ameerikas ringi käia ei sobi kaasaegsele eestlasele.

 
At 22:19, Anonymous Anonüümne said...

Kaugele sa selle valikuga Porto mägedes või Moabi kõrbes plaanid omal jõul jõuda? Kas kindlustus on nn. all in?

 
At 22:21, Anonymous Anonüümne said...

Madalalt haaratud täiesti värsked puuviljad on ka väga nauditavad kusjuures. Nende pärast põhiliselt välismaal puhkamas käingi. Seapraadi ja hapukapsaid võib meilgi süüa, sellepärast ei tasu välimaale minna. Auto pole üldse mõtet rentida, sest liikuda saab ka ühistranspordi ja pöidlaküüdiga. Mida vähem igasugu tarbetut kola endaga kaasa võtate seda mugavamalt ennast reisul tunnete

 
At 22:22, Anonymous Anonüümne said...

21:59 Vähemalt üks lõust kes eestlaste molu tasemel hoiab. Loodetavasti keegi seda märkas kah et eestlane tagaistmel istus ja ei häbistanud oma kodumaad rooli taga sahistades. Mis juhi nädalapalk ka maksis?

 
At 23:20, Anonymous Anonüümne said...

Mul on piinlik seda mainida, aga kui nad kuulsid, et olen Eestist, andsid nad mulle juhi kauba peale (tõepoolest niivõrd populaarne on meie riik ja rahvas šeishelli vabariigi pealinnas Victorias). Loomulikult andsin ma juhile pärast korraliku jootraha ja kutsusin rendifirma bossi tänutäheks gurmeerestorani dineele. Seda et ma seal pärast 30% tipi andsin ei tahaks ka tunnistada. Halb enesetunne jäi, et ainult nii vähe, aga sularaha oli paraku ostas ja kaardiga maksmisel oli see suurim võimalik valik. Ah et miks ma pärast tagasi ei läinud ja juurde ei maksnud?,küsite te ilmselt. Kahjuks pidin dineelt kohe lennujaama minema, et äriasjus Maldiividele lennata.

 
At 23:38, Anonymous Anonüümne said...

Ah nii, keegi rahajõmm jõudis sinna Eestist ette ja tõstis meie maine tasemele. Enamik eestlasi häbistab seal kodumaad takeawaydest söögipooliste hankega. Tore, et meie seas ka kõrge lennuga isendeid liigub. Tipi maksmisel on alati juures ka valik vabalt sisestatava summaga. Seal ei ole 30% piirangut. Vabalt võid 50 prossa kaardile juurde panna. Kahju, et sul kaardilimiit ette tuli. Järgmine kord proovi ikka teenindajal tipi suurusega suu ammuli krampi ajada. See on äge vaatepilt. Kord näed, ei kahetse. See elamus on igat taala väärt.

 
At 00:00, Anonymous Anonüümne said...

Jääb üle vaid loota, et kui mõni eestlane taas sinna Seishellide gurmeerestorani satub, siis ei käsitleta teda automaatselt kui igavest koonrit ja ei sülitata tema prae sisse. 30% on ikka äärmiselt tagasihoidlik jootraha. Õppige sellest loost mehed ja ärge keerake välismaal koonerdamisega oma kaasmaalastele käru.

 
At 00:04, Anonymous Anonüümne said...

Ausalt öeldes ei julge pärast Priidu lugusid sinna Moabi kanti minnagi. Vähemasti eesti passiga mitte. Mõni burrito meister raalib äkki välja kust riigist ma olen ja sttub sulle suurest nördimusest sinna burrito vahele, enne kui üldse jõuad kopsaka jootrahaga asja parandada.

 
At 00:07, Anonymous Anonüümne said...

Kahju, et Kägu ja Priidu sugused ise ei adu, millist kahju nad meie riigile ja rahvale oma koonerdamisega teevad. Mai julge peale neid lugusid enam üldse reisile minna. Kas keegi teab mõnda kohta kus eestlased üliselt ei käi?

 
At 00:10, Anonymous Anonüümne said...

Moldova äkki või siis Kuuba.

 
At 09:46, Anonymous Anonüümne said...

Telekast oli kunagi üks saade, kus kamp eestlasi autoga mööda Kuubat ringi sõitsid. Ühtegi tipitamist me seal muidugi ei näinud.

 
At 09:48, Blogger Priit Pullerits said...

Nagu lubasin, vastan siin esitatud ettepanekutele ja küsimusetele.

Jah, aruandes esitatud kulutused on ühe inimese kohta, sest reisisin ju üksinda.

Väide, et lennupileti oleks võinud saada odavamalt, ei ole usutav. Muudel kuupäevadel minu valitu ümber olid piletid palju kallimad. See oli niigi väga hea hind.

Oluline oli jõuda lennukiga sihtkohale võimalikult lähedale. Salt Lake Cityst on Moabi neli tundi autosõitu. Teine variant oleks Denver, kust tuleb arvestada 6-7 tunni pikkuse sõiduga, mis on sama hästi kui terve päev. Kolmas variant on Las Vegas, kust on Moabi ca 750 km ehk kaks korda Tallinna ja Tartu vahet edasi-tagasi. Salt Lake City on parim sihtkoht.

Jah, rattakastiga reisimine on tülikas ja kallis ka. Ainuüksi selle liigutamine nõuab pingutust ja kas või selle lifti mahutamine lennujaamas nikerdamist. Tallinnas kasseeriti rattakasti eest 250 eurot, tagasilennuks ainult 68 dollarit, sest töötaja, kes aitas check-ini teha, ei leidnud kioski valikus jalgrattakasti; mu kast läks kirja samas kategoorias hokikeppidega jms-ga. Samas sai rattakasti panna igasugu muud kola (riided, jalatsid, mis kõik veel), nii et hinnastatavat käsipagasit mul polnud – kokkuhoid see. Oli vaid arvutikott ja väike seljakott, mõlemad sai kaasa võtta tasuta.

Nõus, et üksi reisides on paindlikkust väga palju. Suurim pluss on see, et ei pea kellegi teisega, tema elurütmi ja soovidega arvestama. Hommikul stardid siis, kui stardid. Oleks keegi teine veel, pane kohe ca tund otsa, sest teine inimene tahab näiteks mõned meilid vastata, mõned veebikõned teha, veel kord vetsus käia jne. Üksinda reismisel on suured eelised, kui tahad ajast maksimumi võtta. Ma tahan.

 
At 09:51, Blogger Priit Pullerits said...

Autorendi ettemaks ei muutnud asja. Maksin ka 144 eurot ette. Ikkagi oli lõplik hind 1121 eurot. See oli ka teada, et autorendi hind on pärast koroonaaega, mil rendifirmad väidetavalt oma autoparki kärpisid, kõvasti tõusnud. Valisin niikuinii maasturite hulgast soodsaima.

Osta Ameerikas auto ja müüa pärast maha ei tule kõne allagi. Praegu sain auto kohe lennujaamast, ajakulu olematu, ja tagastasin lennujaama, isegi bussiga ei pidanud sõitma kuskile rendifirmasse ega parkimisplatsile. Auto ostmine tähendab seda, et tuleb jõuda kuskile, kus neid müüakse. Siis tohutu asjajamine. Meeletu ajakulu. Lisaks pole autole mingit garantiid: kui katki läheb midagi, vaata ise, kuidas saad. Rendifirma auto eest vastutab rendifirma. Autot maha müües sama palju asjaajamist ja ajakulu ning kindlasti, kui tagasi müüma lähed, küll näed, on auto ostja silmis kaotanud kõvasti väärtust.

Auto peab olema puhkusel parajalt suur, linnamaastur on miinimum, et ei peaks istuma, tagumik vastu maanteed, nagu sõiduautos. Ruumikus on oluline. Ärge unustage, et lisaks rattale tuli pidevalt kaasa vedada ka rattakast, kui linnade vahel liikusin! Nii et sisuliselt räägime siin kahest rattakohast auto salongis! Sama kastiga tõin ju ratta Eestisse tagasi.

Maasturit oli vaja ka selleks, et tuli sõida off-road. Ja kunagi ei või ette teada, mis seisus need teed seal on. Nt Yellow Cat Road oli väga hea, aga Gemini Bridges Roadil oleks sõiduauto jänni jäänud, ilmselt ka Willow Springs Roadil.

Toyota kütusekulu ei olnud sugugi suur, 6,18 liitrit 100 km pele, ja arvestades Ameerika odavat bensiinihinda, 1,05 eurot liitri eest, ei olnuks seal küll mingit mõtet närutada – sõitmine niigi odavam kui Eestis.

Autopesule kulutasin kokku 5 dollarit (huvitav, et mõni selles probleemi näeb!), sest vahepeal oli vaja ka ratast tolmust pesta ning siis lasin ühtlasi auto veega üle, sest see sai tolmuteedel, kuhu sõiduautoga ei maksa minna, kõvasti tolmuseks, nii et nägin seal kohati oma autoga välja nagu tolmuahv ehk kasimatu mats. Lisaks tasub autot pesta veel seepärast, et kui rendifirma leiab piisavalt tõendeid, et oled asfaldilt maha keeranud, võivad nad kuuldavasti lisapuhastuse eest suurema summa krediitkaardilt maha võtta.

 
At 09:55, Blogger Priit Pullerits said...

Osta jalgratas kohapealt ja müüa tagasi on samuti lisaasjaajamine. Ja ajakulu. Tavaliselt on tagasiostuhind 50% alghinnast. Nii et ostad 1800-dollarilise ratta, saad tagasi 900 dollarit. 900 dollarit oled lihtsalt kulutanud. Ebaökonoomne. Liiati pead arvestama lennugraafikuid: kui jõuad õhtupoolikul Salt Lake Citysse ja lennuk ootamatult hilineb, võivad rattapoed, kust ratast osta, olla kell 18 juba suletud, aga plaan oli jõuda õhtuks kolme tunni kaugusele Price’i, et uut päeva tegusalt alustada. Sama tagasimüümisega: lend väljus hommikul kell 8.35, mis tähendab, et pidanuks eelmisel päeval keskenduma ratta tagasimüügile, aga nagu mäletate, sain eelmisel päeval oma rattaga veel rahulikult Green Riveri ääres sõita. Seega, taas võidetud aktiivse puhkuse päev. Ei maksa elu igasuguste lisaasjaajamistega väikeste rahaliste võitude nimel keeruliseks, närviliseks ja ebamugavaks teha.

Alustasin planeerimist aprillis, samuti broneeringute tegemist. Ehk viis kuud ette.

Toidule polnud põhjust rohkem kulutada. Mu kõht oli pidevalt täis, nälga kordagi ei tundnud, energiast puudu ei tulnud. Toidu nimel restoranide külastamine on taas aja ja raha lisakulu. Mu eesmärk oli maksimaalselt looduses viibida ja sealt elamusi saada.

Et elamise oleks saanud Moabis odavama, eriti viimasel minutil?! Tere talv! Asjatundmatu jutt. Kevad ja sügis, eriti sügis, on Moabis tipphooaeg. (Suvel on liiga palav, üle 40 kraadi.) Panin ööbimisi kinni juba aprillis ja siis olid paljud kuupäevad juba võetud, nii et tegutseda tuli kiirelt, kui tahad midagi vähegi soodsalt saada. Jah, pealtnäha on odavaid pakkumisi. Vaatasin eilegi, et Kayak pakkus Solana Vallejo 3352 ühetoalise apartemendi hinda 68 dollarit ja Priceline koguni 64 dollarit. Klikksin siis „View deal” peale ja tegelik hind hüppas 230 peale (non-refundable). Lugesin review’sid, kus oli kirjas: „The total price of the rent together with service costs was hidden. I tried to cancel my reservation because of that but it was not possible without a huge cancelation fee.” Nii et see, mis netis paistab soodne, ei ole seda lõppkokkuvõttes enamasti sugugi mitte.

Moabis tuleb tipphooajal ööbimiskoht aegsasti broneerida, see, et hakkad õhtul otsima, ei anna tulemust – eks proovige! Võib-olla mõnes kallis kohas saate midagi. Ka näitab mu korduv kogemus, et Ameerikas kehtib see, et kui tuled õhtul n-ö leti ette, siis on hind palju kallim, kui veebis varem broneerides. Täna õhtuks Moabis ööbimist otsides on odavamad hinnad Inca Inni 136 dollarit ja HTR Maobi 153 dollarit (shared bathroom), millele lisanduvad veel maksud. Mu keskmine ööbimidhind oli USAs 89,7 dollarit.

See, millest siin rääkisin, on tegelik elu ehk praktika; see, mida mitmed eelkirjutajad ette panid, on abstraktne ja elust irdunud targutamine.

 
At 10:56, Anonymous Anonüümne said...

Hea laks. Vägev. Huvitav, et isiklik kogemus oli hoopis teine. Sama maailm, erinevad kogemused, väga huvitav, et kuidas seda tehakse, kas tõesti lennufirmad vaatavad, et kes otsib ja annavad kehvemaid variante pealt näha püsiklientidele. See on tõesti huvitav teema.

 
At 12:13, Anonymous Kägu, kehakultuurlane said...

Lennupiletite hinnad ja nende kujunemine on üks müstilisemaid asju maailmas üldse. Otsides ühel päeval mingiks perioodiks ( välja lend ja tagasitulek fikseeritud) ,saate te erinevaid otsinguid kasutades totaalselt erinevaid hindasid. Proovides järgmisel, ülejärgmisel jne. päeval on jälle kõik erinev. Puudub seaduspärasus, et mida varem ma piletid bronnin seda soodsam või , et riskiks ja ostaks piletid üldse viimasel hetkel. Mina olen ammu loobunud ise sellest tüütavast ja töömahukast tegevusest ja kasutan piletite hankimisel tutvusi. Mitte kunagi ei ole ma ise otsides suutnud leida nii soodsaid hindu kui lennunduses töötav inimene oma ostsingumootroritega. Loomulikult tuleb sellise teenuse eest teha ka aegajalt vastuteenuseid , aga öeldakse et edu võti seisnebki koostöös.

 
At 12:37, Anonymous Kägu, kehakultuurlane said...

Tüüpiline viga mida inimesed teevad (ka mina teen ja kahjuks väga sageli)on see, et nad lähtuvad oma soovituste ja õpetuste andmisel iseendast, oma oskustest ,võimalustest , eelistustest jne. On kritiseeritud, kui vähe arvestas individuaalsusega ühiskond ja ajastu ,kust enamus meist pärineb. Üritati aretada mingisugust tüüpilist ja keskpärast nõukogude inimest. Paljud siin, ei ole absoluutselt nõus, kui ma ütlen, et sama jama jätkub taas ja on üha enam süvemas, ning demokraatia on muutunud vaid sõnakõlksuks. Tegelikult ei taha ma sugugi poliitilisse loengusse laskuda, sest see on viimasel ajal kuidagi eriti vastik ja räpane. Tahan lihtsalt öelda, et pole mõtet kopeerida kellegi teise reisi. Olen nii mõnedki korrad külastanud paiku ,mida keegi on kirjeldanud ülivõrdes ja sügavalt pettunud. Kindlasti olen analoogseid pettumusi pidanud ka ise nii mõnelegi valmistama. Esiteks muidugi on kõik siin maailmas pidevas muutumises, aga põhiline on siiski see, et kui te olete Priit Pullerits, siis on teil oskused ja teadmised nagu Priit Pulleritsul ja ka väärtushinnagud on teil tema omad. Olles aga näituseks Kägu on teie väärtushinnangud kohati hoopis vastupidised

 
At 12:50, Anonymous Anonüümne said...

Blogi administraator eemaldas selle kommentaari.

 
At 12:54, Anonymous Anonüümne said...

Blogi administraator eemaldas selle kommentaari.

 
At 13:00, Anonymous Anonüümne said...

Blogi administraator eemaldas selle kommentaari.

 
At 13:03, Anonymous Anonüümne said...

Kägu, su kommentaarid on täielik umbluu, mögised kõvasti, aga konkreetsust pole üldse. Õpi, kuidas PP asju presenteerib. Eelneb kulude süstematiseerimine, seejärel esitlus ja kommentaarid. Aegade võrdlus. Konkreetsed näited, alternatiivid. Kägu, kui sa arve tunned, pane mõni võrreldav tšekk näiteks. Su väärtushinnangud ja uhuu on blogilugejatele hoiatuseks hästi teada, seda teemat pole mõtet enam edasi kräunutada.

 
At 13:04, Anonymous Kägu, kehakultuurlane said...

Blogi administraator eemaldas selle kommentaari.

 
At 13:30, Anonymous Anonüümne said...

Blogi administraator eemaldas selle kommentaari.

 
At 14:01, Anonymous Anonüümne said...

Priit minu soovitus on, et kustuta üldse kõik kommentaarid ära ja kirjuta neid edaspidi ise. Saad kujundada oma blogi just selliseks nagu soovid. Lugedes positiivseid kommentaare endast ja negatiivseid kellestki teisest, läheb tuju paremaks. Sulle ei tundu enam, et puhkus ilma sõprade ja pereta on nagu mahavisatud aeg. Puudub võimalus vahetult oma emotsioone jagada jne. Jagatud mure olevat ainult pool muret ja jagatud rõõm toppelt. Kah Priit

 
At 14:04, Anonymous Anonüümne said...

Ma olen alati öelnud, et puhkusel peab käima, kas oma naise või armukesega. Pikaajaline suguline kasinus tekitab frustratsiooni ja tervise probleeme. PS prostituudid ja oma pihk pole asendus. See ainult röövib teilt energiat ja teeb asja veel hullemaks

 
At 14:09, Anonymous Anonüümne said...

Hügieenivahendid, ravimid 12,93 ($13,61)?! Seep, hambapasta ja hambahari ei saa ometi maksta niipalju! Kas on võimalus, et suurem osa sellest summast on kulutatud kondoomide peale?

 
At 14:12, Anonymous Anonüümne said...

to 14:04
Oled kindel, et armukesele tehtavad kulutused veel suuremat frustratsiooni ei tekita ?

 
At 14:14, Anonymous Anonüümne said...

söörukas ja ligi teevad endale regulaarselt lingami masaazi. Siis pole vist naist vaja?! Kes teab rääkida?

 
At 14:17, Anonymous Anonüümne said...

To 14:12 Kägu võttis reisile kaasa provva Kägu, kes oli ühtlasi kokk ja teenija. See on vist kõige taskukohasem ja vähem stressitekitav variant. Seda muidugi juhul, kui oma mooriga läbisaamine hea ja reisile ei mindagi abielustressist vabanema.

 
At 14:21, Anonymous Anonüümne said...

14:09 - see on üllatav kuidas jänkid oskavad hügieenitarvetega kundesid koorida. Pärast pandeemiat on asi üle vindi keeratud. Turumajandus. Inimesed on ära hirmutatud ja on nõus rohkem pappi maksma.

 
At 14:26, Anonymous Anonüümne said...

To 14:21 te räägite sellest terve mõistuse pandeemiast, alias "häda mõistuse pärast" eks?

 
At 14:29, Anonymous Anonüümne said...

Inimesi peabki hirmutama! Seda teab väga hästi ka Pullerits. Kui te kohe ei hakka kirjutama selliseid kommentaare nagu talle meeldivad, siis pole teil kaua siin enam pikka pidu.

 
At 14:39, Anonymous Anonüümne said...

Igajuhuks ütlen, et hea kommentaar on selline ,mis laseb Pulleritsu paista kõige targema, kõige üllama, kõige osavama, kõige sportlikuma, kõige rikkamana jne. Hea kommentaar peab kindlasti olema imetlev, lipitsev ja sisaldama sõnu või sõna ühendeid "padre", "suur juht", "suur juht ja õpetaja", "Suur isa" jne. Teeme nüüd nii, et kirjutame tund aega Pulleritsust nii hästi ja nii pugevalt, kui me seda vähegi suudame. Vastutasuks lubab ta pärast suuremeelselt mõned tunnid oma blogis ka muid maailmaasju arutada.

 
At 14:47, Anonymous Anonüümne said...

Padre ei ole tulnud tühja koha pealt - see on väljateenitud hellitusnimi. Vabast ajast ja tahtest on Eesti üks ajakirjanduse suurkujusid meid kasimatuid harimas. Tuleb olla tänulik ja jõudu soovida.

 
At 14:48, Anonymous Anonüümne said...

Kas haletsevaid komme ka võib kirjutada. Mul on Priidust krdi kahju, et tal pole sõpru, ega isegi toredat naist, kellega koos reisile minna. Blogi täis padretajaid on parim, mis tal olnud on, aga nüüd on enamus neidki kuhugi kadunud. Pagana kurb on kui su oma blogis, mille sa oled ehitanud, selleks et saada siit pisutki imetlust, armastust ja tähelepanu vallutavad mingisugused käod ja riisuvad koore. Nuuks!

 
At 15:41, Blogger Priit Pullerits said...

14:01, kommentaarid eemaldasin seepärast, et need ei olnud teemasse. Need puudutasid jälle koroonat ja vaktsineerimist. Selle teema arutamiseks on teised keskkonnad.
Ja on ääretult argpükslik tulla anonüümsena üldse mulle midagi ette heitma. Vaadake, minu blogi ja mina teen siin, mida õigeks pean, kustutan neid, kes selleks põhjust annavad, kui nad ise oma kohatust käitumisest siin nii palju aru ei saa, et teatud sobimatud kommentaarid jätta kirjutamata. Realiseerigu oma sõnavabadust mujal, see ei ole siin Eesti ainus kanal.

14:09 ja 14:21: hambapasta päiksekreem kokku $8,73, huulepalsam $3,45 ja ravimid päikesepõletust saanud huulte paistetamise mahavõtmiseks $1,43.

14:39, ei luba.

14:48, ma olen abikaasa ja lastega käinud Ameerikas loendamatuid kordi. Sh elanud nendega seal. Naisega käinud ka Portugalis, kui ühte muud kommentaariumis läbi käinud kohta nimetada. Ameerikas rattaga sõitmine ei ole kellegi nende huvi ega hobi. Nagu ei ole seda rohkem kui kümne aasta jooksul kas või paariks päevaks sinna tegema jõudnud mitte ükski teist.

 
At 16:11, Anonymous Anonüümne said...

Isegi Eesti kõrgete hindadega võrreldes on hügieenitarvete hinnad üpris muljetavaldavad ! Tulles tagasi selle vaktsiini teema juurde, mis mõjub juba pikemat aega Hr Pulleritsule nagu punane värv härjale, siis tahaks küsida, et kas ka Hr Pulleritsu usk teadusliku meditsiini tõhususse, aususesse ja läbipaistvusesse on saanud seoses lähiajal toimunuga tõsise hoobi?

 
At 16:15, Anonymous Anonüümne said...

Olen Pulleritsu blogi regulaarselt lugenud aegade algusest peale. Pole kunagi kuulnud, et ta oleks külastanud Portugali. Miks pole ta seda kunagi siin blogis maininud ja kas selle sündmuse kohta on tõendusmaterjali? Fotosid ,tsekke, lennupileteid jne.?

 
At 16:20, Blogger Priit Pullerits said...

https://reis.postimees.ee/2993301/votame-portugali-nadalaga-tehtav

Fotod on sellest vebbiarhiivi materjalist millegipärast ära kadunud.

 
At 17:05, Anonymous Anonüümne said...

Suurepärane Portugali ringreisi ülevaade. Ainult rendiautomark on jäänud mainimata.
Ja mida me Kägu muljetest oleme teada saanud? Seda, et naine oli koka ja pesumasina eest kaasas ja nägi med. näomaskiga inimest vabas looduses.

 
At 17:08, Anonymous Anonüümne said...

See, et fotod veebi arhiividest kaovad on kahtlane. Kas kahtlustate liibanoni terroriste või asjasse segatud taas vene luure? Kättemaksuks viimaste aastate russofoobia eest võisid fotod arhiivist varastada.

 
At 17:19, Anonymous Anonüümne said...

Kägu muljetest oleme teada saanud põhiliselt seda, et hinnad Portugalis on jäänud enam-vähem samaks samal ajal kui meil mitmeid kordi tõusnud. Kinnitust sai ka tõsiasi, väiksem auto muudab sellises kohas elu mugavamaks, luksuslikumaks ja lihtsamaks, sest isegi nii osav juht nagu Pullerits jäi parkimisega hätta. Fantaasia maailmas viibivad lollpead võiks siit nüüd ometi midagi õppida ja kõrva taha panna.

 
At 17:29, Anonymous Anonüümne said...

Low-cost reisi kokkupanemine pole naljaasi. See tähendab, et reisiteenuseid võid saada küll alla keskmise, kuid maksma läheb see kokkuvõttes siiski palju. Kägu tõestas seda.

 
At 17:48, Anonymous Anonüümne said...

Pulleritsu kokkuvõte Portugali reisist on väga ülevaatlik, kenasti detailiseeritud ja kiirelt läbiloetav.Kahjuks aga nagu kiirtoit.Vähe maitseelamusi pakkuv, vähe organismi toimimiseks vajalikke toitained, samas aga kiire ja odav. Ma ei tea kas mõnel teist tekib tahtmine sellise kirjutise ajendil Portugali külastada? Minul küll mitte. Käidud oleks nagu ainult turistile kohustulike ,inimese poolt ehitatud kivikolakaid vaatamas. Mitte sõnagi näiteks Algarve maakonnast ja selle erilisusest, koobastest jne. Ok mõistan, et Priitu eriti loodus ei huvita, aga siis oleks vähelt võinud Lissaboni või Porto arhidektuuri kirjeldades mainida sellele maale iseäralikku kunstipärast kahhelkividega katmist. Need kahhelkivi maalingud on midagi mida tohiks mainimata jätta, ka sellist kiirtoitu pakkudes

 
At 17:57, Anonymous Anonüümne said...

Pullerits on juba aastaid teinud kõvasti promo Moabile, aga nagu ta ise tunnistab, ei suuda ta endale kuidagi mõtte ja reisikaaslasi leida. Kui Kägu põgusates kirjutistes oli elu ja emotsioone, mis äratasid huvi ja panid kaasa mõtlema (umbes, et ahha nii ka saab), siis Pulleritsu kirja tükk on emotioonitu ja elutu. Lihtsalt nagu üks ostutsekk. Kogu lugupidamise juures ütlen, et Pulleritsu ma reisiagendiks ei palkaks, Kägu puhul oleks see mõeldav. PS Ärgu nüüd keegi võtku seda liialt südamesse, see on lihtsalt minu isiklik arvamus.

 
At 18:17, Blogger Priit Pullerits said...

17:57: Ma esitasin selles sissekandes nimme emotsioonitu ja ratsionaalse aruande.

Kõik, mis puudutab tundeid, läbielamisi, kartusi, seiklusi, sai edastatud Moabis olles iga päev päris pikalt. Küllap jäid need teil märkamata.

Tegelikult olen teadnud, et Moabi minek on siin 99,9%-le üle jõu ja võimete, nii füüsiliste, vaimsete kui rahaliste. See nõuab väga kõva ja ajas ennatlikku planeerimist nig nagu ütlesin varem - piiramatut eelarvet. Lisaks on see suur logistiline operatsioon - juba ainuüksi Moabi kohale jõudmine, kui jalg Ameerika pinnal.

Lisaks on Moabi rajad ja olud enamikule liiga rasked. Ehk samuti üle jõu käivad. Iga sissekande lõpus esitasin ju selle kohta statistika. Kes vaatab ainult fotosid, siis neil, jah, paistab kõik lihtne ja värviline, aga et jõuda sinna, kus klõps teha, tuleb kõvasti vaeva näha. Seda kõike olen kirjeldanud aastate jooksul oma blogis. Ja tean, et enamik seda ei suuda, sest see on liiga raske ja suurt pingutust nõudev. Aga preemiaks on koht, mis on maailma maastikuratturite meka, paradiis ja pealinn oma radade ja loodusega.

 
At 18:25, Anonymous Anonüümne said...

Mul on 4 isiklikult tuttavat meespensionäri surnud statistilise tõenäosuse vastu 100% kõik südame ja veresoonkonna probleemiga viimase 2 aasta jooksul. On olnud füüsiliselt seinast seina aktiivsusega valim. Ainsad kadunukesed keda tundsin. Kui siin blogi promob tervistavaid hobisid, siis täna võin pigem öelda, et see ei aita. Ärge oma ekspeditsioonidega ülepingutage. Tundke rõõmu ja eelkõige nautige nagu oskate. Eesti Tervisestatistika andmetel oli 2019. aastal südame- ja veresoonkonnahaigustesse suremus üle 65-aastastel meestel 41,2%. See tähendab, et iga 2,4 üle 65-aastase mehe kohta suri üks südame- ja veresoonkonnahaigusesse.

Suremus on aastate jooksul vähenenud, kuid on endiselt kõrgem kui Euroopa keskmine. Euroopa statistikaameti Eurostat andmetel oli 2019. aastal südame- ja veresoonkonnahaigustesse suremus üle 65-aastastel meestel Euroopas keskmiselt 35,1%.

Südame- ja veresoonkonnahaigused on Eestis meeste peamine surmapõhjus. 2019. aastal suri Eestis südame- ja veresoonkonnahaigustesse 1155 meest, mis moodustas 42,2% kõigist meeste surmadest.

Statistilise anomaalia kokkusattumusest on siin blogis pentsikul kombel keelatud rääkida. Tekib küsimus, et kas ajakirjanik kardab seda teemat sest teda on hirmutatud või on tal liiga palju lähituttavaid kes "soovitavad" teemast eemale hoida?

 
At 20:08, Anonymous Kägu, kehakultuurlane said...

Miks peaks ajakirjanik, kellele tööandja võimaldab head ja turvalist elu, toppima oma nina räpastesse asjadesse? Kui oled saavutanud elus teatava positsiooni, siis ela nagu nõukogude ajal, karju loosungeid kaasa, kirjuta kohustuslikke kallutatud uudisnupukesi ja naudi hüvesid, mis sulle osaks saavad ja mis sa oled "välja teeninud". Samamoodi elavad paljud niiöelda "eksperdid". Sa kas laulad usutavalt seda laulu, mida kästakse ja naudid mõningast priviligeeritust või sind tühistatakse. Milleks ujuda vastuvoolu nagu näiteks Varro. Niikuinii on kõik psses ja üdini vale, aga muuta seda on võimatu. Võttes üle võimuladviku väärastunud valed tõe varjamisel ja moonutamisel on alati võimalus, et hakkadki seda kõike uskuma ja elu muutub veel ilusamaks

 
At 20:13, Blogger Priit Pullerits said...

Ma ei tea, millest eelmine räägib, sest allikad on just tunnustanud mind selle eest, et ma ei laula peajoont kaasa, vaid olen lähenemistes iseseisev ja sõltumatu. See on ka põhjus, miks allikad mind usaldavad ning mul pole silti, et olen kellegi õuelaulik või kellegi poole kaldu. Mitmed allikad on proovinud mõistatada, kelle poolt ma tavaliselt valin, aga nad on ikka väga eksinud.

Kuid teema on siiski Moabi kulud. Kas keegi näeb oma arust veel kokkuhoiu kohti? Arvab, et oleks saanud odavamalt, kvaliteedis kaotamata?

 
At 20:15, Anonymous Anonüümne said...

Varro ujub vastuvoolu, sest see on talle kasulik ja toob leiva lauale. Arvestades tema ametit, on kõik "rõhutud" ta potensiaalsed kliendid. Pealegi kaasaegne maailm vajab vaenlase kuvandit, Putin selles suhtes paljude poliitikute ja ärimeeste jaoks nagu issanda õnnistus.

 
At 20:20, Anonymous Anonüümne said...

Priit milleks sa seda küsid? Kui su eelarve oli piiramatu ja su eesmärk ei olenud maksimaalselt ökonoomitada, siis mis tähtsust sellel on? Sulle on tehtud rida ettepanekuid kuidas saaks soodsamalt ja soovitaja meelest ka mugavamalt, aga mitte ükski poleks sulle sobinud

 
At 20:25, Anonymous Anonüümne said...

Autorent tundub osakaalult ebaõiglane. Aga kui väidetavalt pandeemiajärgsed rendifirmad nõnda halbade tariifidega taastuvad, siis ehk tulevik on konkurentsitihedam, pakkumine suurem ja tarbijale sõbralikum? Rattarent on ka üle mõistuse, muidugi pikaajalise rendi hinda ei tea, palju nad on valmis päevatariifi sel juhul langetama. Aga siis sa oled ka ühe kohaga seotud. Nii et vist kaasatassimine on mõistlik käik. Majutuselt ma ei näe varu ja ma sellise söögiga vist hakkama ei saaks. Soodsama lennuga pole samuti palju võita. Nii et tuleb nõustuda, üsna trimmis eelarve.

 
At 20:57, Blogger Priit Pullerits said...

Nõustun teie järeldusega, 20:25.

20:20, küsin, sest mitu pead on ikka mitu pead. Äkki mõni teab nt paremat autorendimoodust? Kuid see on tõsi, et ükski pakutud variant ei ole osutunud vettpidavaks, mida olen ka oma põhjalikes kommentaareides põhjendanud - palun lugege eespool!

 
At 20:59, Anonymous Kägu, kehakultuurlane said...

Olgu panen Priidu palvel siia oma nägemuse kokkuhoiu võimalustest. Kuna ma kohalikke olusid ja kombeid ei tunne, on ettepanekud pigem populaarteaduslikud. Igaljuhul tasuks mõnda neist kaaluda ja proovida oma spetsiifikaga sobitada.
Lennupiletid (Eurowings Discover / Lufthansa) Tallinn – Frankfurt – Salt Lake City – Chicago – Frankfurt – Tallinn 813,52
Kasutades lennujaama sise infot annaks siit raudselt 200-250 euri maha saada

Ratta transport lennukiga 315,85.
Kui see ratas veelrohkem lahti võtta ja tavapagasi mõõtmetesse suruda, oleks pärast küll rohkem tööd selle kokkupanekul ja muidugi see nõuaks oskusi

Ööbimised (kokku 17 ööd) 1447,64
Hotel Mercure, Tallinn 77,40
National 9 Inn, Price 75,12 ($78,57)
Budget Inn, Green River, 4 ööd 237,88 ($250,40)
OK RV Park cabin, Moab, 4 ööd 487,97 ($513,65)
Canyonlands Motor Inn, Monticello, 3 ööd 256,09 ($269,57)
OK RV Park cabin, Moab, 3 ööd 243,58 ($250,71)
Motel 6, Salt Lake City 69,60 ($71,93)

Keskmiselt ühe öö hind 85,15

USAs 16 ööbimist kokku $1434,83
Keskmiselt ühe öö hind USAs $89,68
Kindlasti leiaks ühteist odavamat ja kuna see polnud mugavusreis, siis miks mitte kasutada vähemasti mõnedel öödel telki. Kontakt loodusega oleks veel vahetum. Arvan, et midagi olulist (minu vaatevinklist) kaotamata annaks selle hinna vähemalt 800 peale saada. Kõiki öid ikka telgis ei maga 50+ vanuses ei sobi enam mingi bensukates pesemine jne.

Toit 285,72 ($292,90)
Keskmiselt ühe päeva toidukulu 17,86 ($18,30)*
Siin ma kokku hoiu kohti ei näe, ütlen ausalt ise ma nii odavalt läbi ei ajaks

Autorent (Dollar; Toyota RAV4, 16 ööpäeva) 1121,21 ($1157,84)
Hind tundub lausa jabur. Nooruses sai sõidetud tagaveolise opel omegaga kohtadesse kuhu julgelt poolt nelikveolise mehed minna ei julgenud, ega suutnud. Kui ratas rohkem kokku pakkida oleks kast väiksem ja mahuks tavalisse sõiduautosse. Pisut kõrgema kliirensiga esiveolise ja nelikveolise auto võimekus praktikas on tegelikult üsna väike. Ka RAV4 pole mingi eriline maastur olen näinud, kuidas mehed fiat unodega sellistele maastikul koha kätte näitavad. Usun, et siit saab jälle umbes poole mitte midagi kaotamata kärpida

Autokütus 134,65 ($141,17)
Kokku bensiinikulu 128,2 liitrit (33,87 gallonit)
Keskmine bensiiniliitri hind 1,05 ($1,10)
Väiksem auto vähem kütust 6,5 liitrit sajale on tänapäeva mõistes janune mootor. 3.5-.4.5 on norm kulu (isegi bensukatel)

Reisikindlustus (Seesam), sh ohtliku spordiala kindlustus 221,61
Kui inimesel on raha siis milleks talle mingi krdi kindlustus. Maksad siis kui midagi juhtub

ESTA 19,58 ($21,00)
Sellest kulust vist mööda ei saa

Bussipiletid Tartu–Tallinn–Tartu 25,10
Spordimehele ei käiks ülejõu see suts rattaga sõita, kast selgas, aga noh tegelt pole siin ka midagi kärpida

Ratta ettevalmistus, pakkimine, hooldus 61,00
Ratta võib vabalt ka ise pakkida, kes seda liigseks ja ebamugavaks peab, see maksab
Hügieenivahendid, ravimid 12,93 ($13,61)
Variant1Tahad tõsist võitu osta need asjad kodust aphotekast saad vast mingi 7-8 euroga
Variant2 Osta Frankfurdi lennujaamast saad 10 euroga

Auto- ja rattapesu 4,85 ($5,10)
Selle kopika eest tõesti ei hakkaks ise pesema

Kolm raamatut 61,35 ($64,16)
Saab osta 3 asemel ühe või üldse mitte osta. Raamatuid saab ka laenutada ja lugeda neid üle veebi. Tasub kaaluda ka osta odavamaid raamatuid ja pisut tingida. Usun, et mingi 5 euri saaks selle koguse pealt alla

Pargi sissepääs (Goblin Valley SP +annetus) 9,98 ($10,51)
Jäta annetus ära ja sa ei kaota midagi

Kingitused kodustele 42,00 ($44,15)
Kulutada kodustele tervelt 42 eurot on sulaselge laristamine 21 eurost (atskoo) oleks küll olnud

Kogu võidetava summa minu poolsete kärpimis ettepanekutega saab igamees ise kokku lüüa, vastavalt oma ego suurusele, vajadustele ja harjumustele

 
At 21:14, Anonymous Anonüümne said...

Millisesse kohvrisse ratta jupitad, Kägu?

 
At 21:36, Anonymous Anonüümne said...

Vana hea kokukas "Desna" oleks sobiv ratas. Käib raam keskelt pooleks ja rattad ka väiksed, selle topib igasugusse kohvrisse. Käike on küll vähem, aga kuna Priit tegeles nagunii seal enamasti ratas seljas mägironimisega, siis ju suurt vahet pole.

 
At 22:36, Blogger Priit Pullerits said...

Aitäh esitatud ettepanekute eest, 20:59. Nüüd jääb teile endal tõestada, kas selliselt lähenedes seesugune reis ka võimalikuks osutub ja teoks saab.

Mulle paljud asjad ei sobi. Näiteks telk.

1. Veel üks probleem, millega tegelda (üles ja kokku panna, kaasa vedada; lisaks magamiskott ja madrats, sest ööd on Utah kõrbes külmad).
2. Te ei kujuta vist ette, kui mõnus on pärast pikka ja rasket päeva väljas rattaga kuuma duši alla minna, higi ja tolm maha pesta; telkides seda võimalust pole (küll ja küll on seal metsikus looduses telkijaid; mõned paigad BLMi maal on tasuta, aga ka paljud primitiivsed telkad (platsil ainult laud ja toolid, eemal kuivkäimla) on tasulised, ca 20 eurot, ja selle sees pole isegi elementaarset pesemisvõimalust).
3. Telklates looduses ei ole internetti, aga mul oli vaja iga õhtu uus blogikanne teha, pildid juurde laadida, samuti akud (GoPro kaamera, telefon, peegelkaamera) laadida, rääkimata igal õhtul ja hommikul kodustega neti teel korraldatud sideseansist. Kivi kõrval Rohelise jõe kaldal seda võimalust ei ole.

 
At 22:41, Anonymous Kägu, kehakultuurlane said...

Priit kulutas autorendi ja majutuse peale ca 2570 eurot. eestis saab matka autosid rentida mingi 110-130 se ööpäeva hinnaga 16 päeva oleks seega 1760-2080 eurot. Maja oleks pidevalt kaasas, mugavus pigem tõuseks, sest üldiselt on need matkaautod suht hea läbivusvõimega ja kütuse kulu on keskelt läbi 1-1,5 liitrit suurem kui RAV4. Samas sellisel juhul oleks ka sõitmist vähem. Saad laagrisse jääda seal, kus sobiva koha leiad. Kuna autos on tavaliselt külmkapp ja kokkamisvahendid olemas siis muutuks ka toidu hankimine mugavamaks ja lisaks võimalusi, võibolla isegi mingit võitu hinnas. Küsimus on muidugi, mis hinnaga õnnestub selline auto ja kas õnnestub ka kaugel ameerikamaal rentida. Puusalt pakkudes tundub, et kui kahekesi minna, siis peaks asjal igaljuhul jumet olema.

 
At 22:50, Anonymous Kägu, kehakultuurlane said...

Euroopas on üldiselt sellised telklad, ehk siis kämpingud, kus on hinna sees telkimine, piiramatu kuuma dushi kasutus ja ühisköögi kasutus, lisatasu eest saad veel pesumasinat ja triikrauda kasutada. Viimati hispaanias oli mingi 10-15 euri ööpäev. ausaltöeldes, ega ma ise ka enam ei viistsi selle telgiga jännata. Kunagi tundus mugav, magasin telgis isegi paremini, kui mingis suvalises voodis ja vahel üsna umbses hotelli toas. Muide käid seal Moabis iga jumala aasta, kas pole mõelnud mõnda kohalikku ära kodustada ja jättagi üks ratas sinna hoiule

 
At 23:30, Anonymous Anonüümne said...

https://majandus.postimees.ee/7879997/soomest-eksporditakse-endiselt-terast-venemaale?fbclid=IwAR15W3wfAKLWg7aAA-0LxQ-AlDDJSGwks-0FqXu5pt7gMCFzRKh5zaVuwmg.
Taas üks tore näide sellest millised variserid on inimesed meie ümber. Üha rohkem tuleb müts maha võtta inimeste ees, kes ütlevad ausalt, et neil pole sellest toimuvast sõjast sooja ega külma ja nad ei vali pooli. Sellised meie peaministrikese sugused on kõige hullemad!

 
At 00:54, Anonymous Anonüümne said...

To 23:30
See on muidugi tore, et Venemaa, millel on igasugu maavarasid dohuijaa i bolshe, ei suuda ise endale piisavalt isegi terast toota ja impordib seda Soomest, kus see on kindlasti ka tunduvalt kallim. Selle asemel, et oma riigi majandust edendada, ei oska need lollid moskalid muud teha, kui oma naabritele kallale karata, et oma niigi üüratut deržaavat veel laiendada ja oma häda ja viletsust kõigile eksportida.

 
At 08:36, Anonymous Anonüümne said...

Sendisaagimine kui eluviis. Fine :)

 
At 10:34, Anonymous Anonüümne said...

Muidugi on fine. Pärast kõiki neid aastaid on Padre ja Kägu leidnud ühise keele.

 
At 10:40, Anonymous Anonüümne said...

iga sent loeb

 
At 10:51, Anonymous Anonüümne said...

Ausalt öeldes ma ei saa hästi aru. Oma meelest käisin usas laristamas ja lõbutsemas aga kokkuvõttes tuleb välja, et Priit suutis koonerdamise ja kasinusega samas suurusjärgus kulutada ja tegelikult isegi rohkem. Kusjuures ma nagu ei pingutanud millegi muuga kui ajaplaani optimeerimisega, et liiga hulluks asi ei läheks. Tõsi, teel oli kohti, kus majutuse hinnad oli ilged kirved ja pidin kogu graafiku sättima mõistlikumatele päevadele 2 nädalat enne reisi. Sama hinnaga oleks saanud ka bronnida pool aastat varem aga see vähendab ju paindlikust reisiplaanide tegemisel ja eeldab, et tunned täpselt kanti ja tead mida teed, kui ei taha ettevalmistamatult kohale minna. Nõnda jäi jäme- ja peenhäälestuseks rohkem aega ning mitmesuguste kokkulepete tegemisel oli paindlikus väga oluline komponent. Aga noh Priit suutis oma teadmiste ja põhjalikkuse juures üllatada ja siit moraal, püsikundesid lüpstakse rohkem.

 
At 11:15, Anonymous Anonüümne said...

Piiramatu eelarve juures tulebki piiramatult sente saagida.

 
At 11:36, Blogger Priit Pullerits said...

10:51, kõik need ja teised jutud, et oi, kuidas ma laristasin, aga ikka kulus vähem raha kui Priidul, ei maksa kassipeerugi, kui juures ei ole konkreetseid aruandeid.
Inimestele sageli tundub, et neil kulub vähem raha kui tegelikult. Tegelikkus selgub siis, kui nad tegelikud kulud sendihaaval kokku löövad. Siis selgub, et oih, baarides kulus 189 dollarit - aga inimene ei pane seda tähele, sest ongi harjunud baarides kulutama.
Teiseks, palju oleneb hooajast ja piirkonnast, kus käia. Moabis oli tipphooaeg ja see on tõusvate hindadega piirkond. Kui käisid hooajaväliselt nt Kentuckys või Alabamas, ööbisid mingi arv kordi tuttavate pool jne, siis see on hoopis teine asi. Teine, kes käis New Yorgis ja maksis hotelli niung restoranide eest ise, räägib hoopis kolmandat juttu.
Niisiis, 10:51, esitage aruanne, siis on ka midagi tõeliselt võrrelda ja saame veenduda, millest väidetavad väiksed kulud tulid. Praegu on te ja teiste tesuguste jutt sama palju väärt kui kassisitt.

 
At 11:41, Blogger Priit Pullerits said...

Ahjaa, veel üks asi kõigile, tõesti kõigile.
Kui tahate veenda, et saab oluliselt odavamalt, siis palun võtke Moabis 15-päevane periood (kevad või varasügis), tehke otsing ja esitage hinnad, kui palju on sinna lennupiletid, kui palju autorent, kui palju ööbimiśed jne. Võtke näiteks aprillis 2024 15 päeva kohapeal ja näidake, pange lingid juurde. (NB: kui otsite nt ööbimiskohti, siis arvestage, et veebikülgede avapakkumine ei näita makse ja muid tasusid, nagu cleaning fee, peate minema sinnamaani, kus kuvatakse lõplik hind.)

 
At 12:25, Blogger Pärtel said...

Eks nii nagu iga mustlane kiidab oma hobust, kiidab iga rändur ka enda valitud reisimise viisi ning peab endale sobivat mugavuste taset universaalselt mõistlikuks mudeliks. Aga tegelikult on see muidugi nii nagu abikaasa valikul: kellele meeldib ema, kellele tütar! Kui reisilt on saadud väärt emotsioonid, ei ole mõtet kulutatud taalreid taga nutta, vaid nentida, et need läksid asja ette. Mina ausalt öeldes ei ole nii kõva närviga mees nagu Priit, et tahaks pärast reisi oma kulusid kokku lüüa. Alati läheb rohkem, kui enne reisi arvad, aga reisi ajal koonerdamine tundub ka mõttetu - kui juba nii kaugele on mindud, tuleb kohapealset elu ka pisut nautida. See ei tähenda laristamist, küll aga näiteks Lõuna-Euroopa maades ei ole mõtet ise kokkamisega väga palju vaeva näha, sest restoranides pakutav on maitsev, huvitav ning enamasti ka soodsam kui Eestis.
Ameerika on hoopis teine teema, sest sealsete restoranide toiduvalik on üldjuhul vilets, ebatervislik ja totaalselt üle hinnatud, eriti kui satud mõnda rahvusparki või selle lähistele. 5-liikmelise perega väljas söömine tähendab 150-200 dollarilist lööki rahakotile (incl. 20% tipp), aga sellega ei kaasne toiduelamus, vaid grillil ärakõrvetatud liha või rasva uppuv mehhiko vräpp. Juba restorani sisenedes tabab sind suitsuvine ja rasvalehk, mis ei peleta söögiisu ainult siis, kui oled väga näljane. Sestap on mõistlikum a) kui oled pikemalt ühes kohas, siis rentida majake, kus saab ise küpsetada või b) kui teed road-tripi, siis rentida matkabuss. Kägule siiski selgituseks, et matkabussi päevarent (nt 5-6 kohalise bussi puhul ca 200 USD/ööpäev) on ainult baashind, sellele lisandub kindlustus, lisakilometraazh, gaas jms, samuti on kütusekulu oluliselt suurem kui sõiduautol. Arvestada tuleb ka sellega, et sõidad suure purjega väikeveokiga, mille kiirus kiirteel on väiksem isegi sealsetest rekkadest. Kulude juurde tuleb liita ka ööbimiskohad, sest kaubanduskeskuse parklas või linnatänaval peatud vaid pikkadel "ülesõitudel", muul ajal on mõistlik maksta kämpinguplatsi eest, et oleks vaikne ja turvaline. Ilma ühendusteta ja dushita lihtne kämping võib maksta 20 USD/öö, aga ühenduste, dushidega, pesumasinatega jms kohad rahvusparkide lähedal maksavad 90-120 USD/öö (suurema bussiga rohkem). Ja igal 2.-3. ööl on elektriühendus vajalik, sest generaator majaakut piisavalt täis ei lae ning kui tegu on kuuma ajaga, siis tahad mugavaks ööbimiseks kliimat kasutada. Samuti on vaja tühjendada musta vee paagid ning võtta puhast vett.
Kui tuua näiteks meie 5-liikmelise pere tänavune 2-nädalane reis marsruudil San Francisco-Mammoth Lakes-Yellowstone-Lake Tahoe-San Francisco, siis ainuüksi matkabussi kulu oli ca 4800 USD. Aga tegu oli tuttuue ja väga mugava bussiga, mis on ka oluline, sest ei taha ju kuskil Nevada kõrbes tehnilist abi oodata. Lisame juurde ca 500 EUR kämpingute eest ja saame päris krõbeda summa. Samas mündi teine külg: väljas sõime vaid ühe korra, et tütre sünnipäeva tähistada. Ülejäänud toidud ostsime kõik suurtest supermarketitest, kus hinnad olid Eestiga võrreldavad. Matkabussis oli täissuuruses külmkapp ja pliit, nii et ülimugav oli lõuna ajal mõnes parklas kardinad ette tõmmata, kõht täis süüa ning väike uinak teha, et siis puhanult edasi sõita. Õhtul oled jälle looduskaunis kohas kuskil järvekese ääres, laotad oma matkalauad ja -toolid laiali, jood veini, elu on lill.
Minu jaoks ideaalne viis USA metsikumate kantide avastamiseks, aga kindlasti ei sobi see kõigile. Ma arvan, et meie kulud olid kokku 12-13k kanti, s.t. ca 2500/in., aga nagu öeldud, ma ei ole seda tegelikult kokku arvutanud.

 
At 13:21, Anonymous Anonüümne said...

Nonii, hakkavad kogureisikulud selle Seišellidel puhanud ärimehele, kes meie lippu kõrgel hoiab, järele tulema.

 
At 13:39, Anonymous Anonüümne said...

Ma arvan et kõik kes siiani on Pärtlit nöökinud võiks nüüd respecti üles näidata, see mees oskab puhata ja ei unusta ja peret maha!
Aitäh, Pärtel.

 
At 13:47, Blogger Priit Pullerits said...

Suur tänu, Pärtel, huvitava ja infotiheda ning mis peamine, usutava kirjelduse eest! See oli nüüd praktika. Kõik see kägu jutt, kui odav on rendibuss, oli tõeline kägujutt. Sama kehtib ka muu kohta, mida mõned siin on püüdnud ei tea mille põhjal väita. Nagu viitad, siis inimesed räägivad seda, mida a) on nad teistelt jutupaunikutelt kuulnud, b) kuuldud detailide põhjal ette kujutavad või c) kunagi ammu hoopis teistes oludes on kogenud. See oli nüüd tõeline reality check, mille siia panid - tänavused hinnad Ameerikast, ei mingit "mõnisada dollarit kahe nädala eest" ja muud sellist eluvõõrast. Aitäh!

Ma ei ole matkabussile kunagi eriti mõelnud, sest see, nagu kirjeldad, on kohmaks ja kulukas. Olen reisinud USAs viis nädalat neljaliikmelise perega ja võtnud selleks Jeep Grand Cherokee. Tunnistan, et isegi sinna andis kogu kremplit suruda.

Ise nüüd Moabis käies ei oleks matkabuss olnud variant, sest tean, et selle plats maksab väga palju - selle eest võid saada vaat et majakese (saingi!) - ja teiseks, mis puudutab söögi tegemist, siis see oleks ainult aega võtnud ja kulutanud. Lihtsam oli nende nädalate jooksul kõik osta ja tarbida. Õhtul ja hommikul veel tunnike süüa vaaritada, rääkimata selle tarbeks suures Moabi City Marketis sisseostude tegemisest, olnuks minu jaoks lubamatu ajakulu.

Aitäh, et siin oma kommentaariga pilvedes elavad "elutargad" maa peale tõid. Supertöö!

 
At 14:43, Anonymous Kägu, kehakultuurlane said...

Pärtlilt väga hea ja ülevaatlik kirjutis. Olen ise matkabussiga Hispaanias nädalakese ringi sõitnud .Probleeme vähem, positiivseid kogemusi vähemalt sama palju ,sest sealsetes kämpingutes on tingimused selleks head ja hinnad soodsad. Loomulikult pole matkabussiga sõitmine mingi eriline sõiduelamus, aga kuna buss oli väiksem ja võibolla ka kaboti all rohkem suksusid, siis rekkatele ma kohe teps mitte jalgu ei jäänud. Kiirteel kui kenasti hoo ülesse sai liikus ka 120-130 täitsa talutavalt. Tõusulõppudel muidugi hoog pisut langes, kui käigu madalama vahetusega hiljaks jäid. Priit muide sa süüdistad mind täiesti alusetult , ma rääksin matakabusside puhul Eesti hindadest (mingilt suvaliselt kodulehelt vaatasin) ja soovitasin uurida millised on tingimused ameerikas. Seda, et seal Ameerikas asjad nii jaburalt kallid on, ma ei uskunud. Igasugune tahtmine sinna minna muutus veel väiksemaks. Milleks minna kuhugi, kus teenidus halb, toit maitsetu ja ebatervslik ja maksta selle eest veel kuninglikult palju, kui sul on võimalus minna kuhugi kus saada suht odava raha eest kuninglik teenindus ja nautida luksust. Summa eest mille Priit kulutas pelgalt auto rendile said 4 inimest madagaskaril 5 aastat tagasi 7 päevase reisi, hind sisaldas luksusliku majutust , hommiku ja õhtusööki, millele annan kümne balli süsteemis 8, väikebussi koos autojuhiga, kes oli ühtlasi ka asjaajaja. Meid sõidutati mootrpaadiga mööda imelisi järvi, kus me ka ööbisime, veeti looduskaitse aladele , mõned päevad puhkust ookeani ääres, taas ümberingi luksus jne. OK rohkem , ei kirjelda, sest niikuinii ei usuta ja leitakse midagi sapist, ala, mingi sitaaugi riik jne. Mina käin reisil selleks, et puhata ja positiivseid emotsioone saada, mitte hunnikute viisi raha kulutamas. Juba ammu ei taha ma külastada põhjamaid, Soomet , Rootsit, ega isegi mitte Norrat. Halb teenindus ja kehv toit jaburalt kalli hinnaga. Neisse riikidesse läheks veel, ehk jalgratta ja telgiga, sest soodus on seal ilus ja jalgarattaga liikumine mõnus. Üldse, ei halvusta neid kes käivad sageli USA s nagu Priit ju siis nende jaoks on seal midagi ,millest mina aru ei saa. Ühte ma tunnistan, et peale Pärtli loo läbi lugemist olen ma üpris veendunud, et Priit on üsna soodsalt läbi ajanud midagi olulist kaotamata, sest nagu ma aru saan, pole ta eriline gurmaan ja toit pole see mille pärast seda riiki külastada. Vaadake millised need ameeriklased välja näevad! See ütleb kõik.

 
At 14:57, Anonymous Anonüümne said...

Kägult pikk jutt, ja täiesti kasutu. Ei ühtki kulurida.

 
At 15:16, Anonymous Kägu, kehakultuurlane said...

Mis krdi kuluridasid sulle vaja on? Kirjas on ju 1200 euro eest said 4 inimest nädalase kõik hinnas reisi, mis sisaldas luksulikku majutust koos toitlustusega, paadi sõitu ja eksrusioone erinevatesse paikadesse, Hinna sees kütus, väikebuss ja autojuht reiskorraldaja. Tahad detaile siis küsi mitte ära inise lihtsalt.

 
At 15:17, Anonymous Anonüümne said...

Kägul polegi kulusid ega tulusid. Tal on käive.

 
At 15:20, Anonymous Lõpetage trollimine! said...

Tõesti, kägult täiesti mõttetu oopus. Mida hakata peale selliste väljenditega, nagu tingimused head, hinnad soodsad, probleeme vähem, jaburalt kallid, teenindus halb, odava raha eest kuninglik teenindus, ümberringi luksus. Need ju kõik hinnangud. Millega aga Pärtel ja eriti Priit Pullerits veenvamalt esinevad, need on konkreetsed arvud, summad, faktid. Kägu ei esita faktina muud, kui et "Summa eest mille Priit kulutas pelgalt auto rendile said 4 inimest madagaskaril 5 aastat tagasi 7 päevase reisi", mis iseenesest ei ole absoluutselt usutav. Teeme tõstuseks lihtsa tehte. Pulleritsu autokulu oli 1121 eurot. Kägu väitel siis 1121:4=280,25. Nii et aastal 2018 maksis ühele inimesele nädalane reis, s.o siis ilmselt Tallinnast Madagaskarile, seal koha peal ja tagasi Madagaskarilt Eestisse, 280 eurot. No tõmmake või tükkideks, ei usu. Ainuüksi lennupilet sinna edasi-tagasi maksab 2x280 eurot. Aga eks nii see arvude ja ilmselt ka muuga manipuleerimine kägul käib; arvestan vaid mingeid kohapealseid kulusid, kuulutan, et tegemist oli reisikuludega, ja jätan välja arvestusest lennupiletid (ja kes teab, võib-olla ka Eestist ettemaksuna tehtud ööbimiskulud?). Nii võiks Pullerits ju kuulutada, et tema rattareis läks maksma alla 400 euro, sest see oli umbkaudu summa, mis kulus tal ratta USAsse vedamiseks ja selle hooldamiseks, muu ju rattaga seotud sel reisil ei olnud!

 
At 15:30, Anonymous Anonüümne said...

Selgituseks niipalju, et viibisime juba eelnevalt spordivõistluste raames Madagaskaril ja hotellipidaja (kes oli valge nahaga prantslane) Soovitas meile kohaliku reisikorraldajat. Esindaja tuli hotelli ja vestldes meiega ning arvestades meie soove orgunnis meile kiiirelt hinnapakkumise 7 päevasele maksimaalselt seda saart tutvustava reisi. Tegemist oli detsembri algusega ja nende jaoks turismis madalseisu hooajaga. Muide kes kavatseb kunagi Madagaskarit külastada, siis pealinn (Anatananariva) on seal tõeline peldik, kõige koledam osa üldse kogu riigist ka kohalikud tunnistavad seda. Süda linnas elavad põhiliselt vaesed ja kodutud. Mäeküljed on täis osmikuid ja hurtsikuid. Jõukamad on kolinud äärelinnadesse, kus on puhtam ja luksulikum. Ingliskeele on suht keeruline hakkama saada. Põhilised on kohalik keel ja prantsuskeel, aga päris palju on venekeele oskajaid, sest mingil perioodil oli jõukamal rahval popp käia venemaa ülikoolides.

 
At 15:38, Anonymous Anonüümne said...

Lennupileti hinna Madagaskarile ja tagasi jään võlgu. Alaliit maksis selle kinni. Puusalt pakun , et see oli umbes tonn. Elu kõige kurnavam lenuureis. Üks ots koos ümberistumistega kestis üle pooleteise ööpäeva. Noh aga ega see amerikasse lendaminegi mingi lõbu ei ole, eriti kui oled kesmisest pikem ja koivad ebastandartselt pikad

 
At 15:43, Anonymous Anonüümne said...

Hahahaa, kägu oma reisikaaslane on tal vaiba jalge alt ära tõmmanud ja paljastanud tema infomanipulatsiooni!

Niisiis tegemist on offseasoniga, juba kohapeal viibimisega, seal saadud eripakkumisega, mis offseasonil ongi megasoodsad, et üldse tööd ja sissetulekut oleks. Ei tea, mida see 280 eurot üldse hõlmas, kas ka kuut ööbimist või mitte? Rääkimata sellest, et Madagaskar on klassikaline arengumaa. Ja võrrelda seda maailma tippriigi USAga, seal kuuma koha hotseasoniga... see on nagu võrrelda apelsini sitajunniga.

 
At 15:49, Blogger Priit Pullerits said...

Ameerikasse reis oli väga hea graafikuga.
6.00 Tallinn-Frankfurt
12.00 Frankfurt - SLC
14.55 kohal SLCs
Seega varahommikune start Eestist ja kohaliku aja järgi pärastlõunaks SLCs, nii et jõudsin veel auto võtta, rattapoest läbi hüpata, Panda Expressist süüa osta ja 200 km kaugusele Price'i sõita, kus jõudsin õhtul ratta kokku panna ning järgmiseks päevaks vajaliku poes käigu teha.
Nii head graafikut annab leida!
Tallinnast võinuks start 2-2,5 tundi hiljem olla, sest 4,5 tundi pausi Frankfurdis läks tõesti pikale; aga vähemasti ei olnud muretsemist, et ülelennule jõuda, isegi kui Tln lennu start peaks mingil põhjusel hilinema.

 
At 15:49, Anonymous Anonüümne said...

To 15:43 Nõus, aga sitajunn on loomulikult USA

 
At 15:57, Anonymous Anonüümne said...

Priit pane ikka tõe huvides ajad meie kohaliku aja järgi. Mitte üksi lennuk ei lenda Frankfurdist alla 3 tunni saltlakesse. Kaua teekond tegelikult kestis?

 
At 16:02, Blogger Priit Pullerits said...

10:55 oli lennu kestus. Mul oli keskel neli istekohta ehk pikk voodi, mäletate.
Sinna lennates on oluline, et maandud sama kuupäeva sees ja pool päeva jääb veel varuks.
Tagasilend ja ajavahe - vaat see on raske ja ajapikku aastate lisandudes ainult raskemaks läheb.
8.38 SLC - 12.47 Chicago
16.00 Chicago - 7.20 (+1) Frankfurt
9.40 Frankfurt - 13.00 Tallinn
Tegelikult hea lennuplaan, ainult et, nagu ütlesin, tagasilend on kurnav nii või naa, sest öö jääb vahele.

 
At 16:06, Anonymous Kägu, kehakultuurlane said...

To 15:43 Te absoluutselt ei adu mida ma öelda üritan. Ma räägin, et mina turistina hindan positiivseid emotsioone mida ma saan. Kui mul on võimalus saada väikese raha eest head toitu ja kuninglikku kohtlemist ja kalli hinna eest stta toitu ja närust teenindust, siis loomulikult ma valin esimese variandi. Võibolla saan ma sellist kohtlemist nagu nendes sitaaugu riikides 1000 euro eest ka USA s ütleme 100000 eest, aga mul pole sellist raha (vähemalt sellise asja jaoks mitte) ja ma ei näe mingit pointi sellisel priiskamisel. See on minu isiklik seisukoht ja ei peagi kellelegi meeldima.

 
At 16:12, Anonymous Kägu, kehakultuurlane said...

Priit selle asja nimi on vanadus, ka mulle tundub see tagasilend alati kõige pikem ja kurnavam. See ongi peamine põhjus, miks olen hakanud lühemaid vahemaid eelistama. Vaatan kadedusega noori, kes magavad norinal, küll lennujaamades, küll lennukis. Ise ükskõik kui väsind ma poleks ei suuda niimoodi kägaras või kõval pinnal magada. Keha annab kohe valuga märku, et see pole talle meelepärane tegevus

 
At 16:24, Anonymous Anonüümne said...

Tubli, kägu, ära sa jummala eest vasta sellele kriitikale, mis tehti, ja ära selgita, miks manipuleerisid faktidega, vaid aja oma joru ikka edasi. Nagu savipäts vanasti.

 
At 16:40, Anonymous Anonüümne said...

To 16:24 Võta ja loe kenasti kõik ülevalt alla läbi. Kõigele on vastatud ja ei mingit manipuleerimist.

 
At 16:43, Anonymous Anonüümne said...

,,,ja kui öeldakse, et jätsid selgitamata ja manipuleerisid, siis aja edasi, et kõigele on vastatud ja ei mingit manipuleerimist. ekre oled või?

 
At 16:44, Anonymous Anonüümne said...

Kägu, kord manitsed, et riike asshole'ideks ei maksa tembeldada ja nüüd situtad nii et vähe. Nendes urgastes pakutakse sulle esmaklassilist teenust ja maitsvat toitu. PP analüüsib Ameerika rendikulusid, sa tood Eesti rendi kõrvale. Käidud kohtade kuludest kõneled, "ütleme.."?! Kas rahakott reisil on su naise käes või su treeneri käes, et sai ei oska konkreetselt vastata, ah? Kägu, sul ei ole loogilist mõtlemist ega funktsionaalset lugemisoskust!
Lõpeks sulle ülesanne tõestamaks vastupidist. Sõida autoga Seewaldisse, kontrolli palju bensu peale kulub, raporteeri, palju maksis seal ööbimine standardpalatis, mis maksid protseduurid, mida sulle pakuti? Kas toitlustus oli hinna sees? Esita kogukonnale aruanne. Reisidest ära enam kõnele!

 
At 16:47, Anonymous Anonüümne said...

Kägu kirjutab:"Summa eest mille Priit kulutas pelgalt auto rendile said 4 inimest madagaskaril 5 aastat tagasi 7 päevase reisi, hind sisaldas luksusliku majutust" .

Pöörake tähelepanu käänetele Madagaskaril, mitte Madagaskarile.
Järgeneb keanasti ka selgitus et grupp inimesi viibis saareriigis spordivõistlustel ja peale võistlusi organiseeriti kohapeal saarega tutvumiseks väike reis.(tagasilennu broneerimisel oldi sellega arvestaud)
Kes krt sellest nüüd ka aru ei saa, siis ma küsin millest seline üldse aru saab?

 
At 16:55, Anonymous Anonüümne said...

Kägu teeb asjad puust ja punaseks seletab tüütult detailideni lahti, aga näe ikka leidub debiilikuid, kes lõugavad, et nad ei saa millestki aru. Tõmmake õige ise bensukasse ostke kanistriga bensiini ja tikke ning pange ennast põlema. Kurnate maad, raiskate toitu, tüütate inimesi ja mingit tolku teist pole.

 
At 17:15, Anonymous Anonüümne said...

et kägu seletab "seletab tüütult detailideni lahti". Jeeejeee. Just just. Lubage naerda!!!! Vägevad detailid, nagu eespool viidati: "tingimused head, hinnad soodsad, probleeme vähem, jaburalt kallid, teenindus halb, odava raha eest kuninglik teenindus, ümberringi luksus". Waytogo!

Ainus, kes siin asju detailideni on seletanud, on Priit Pullerits. Isegi ajaloolane Pärtel jääb temaga võrreldes õpipoisiks. Teadlaselt oleks oodanud enamat. käolt ei oota ammu enam midagi, ainult üks lõputu logorröa siin. Ära tüütab ta.

 
At 17:29, Anonymous Anonüümne said...

To 17:15 aga mida sa tahad? Blogi on Pulleritsu oma, ta on ametilt kirjatsura, tema asi ongi sinusugustele ohmukestele 10 korda asju seletada. Teised räägivad niipalju, kui tahavad või viitsivad. Kes sa selline oled, et Pärtel või Kägu peaks sulle käsu peale hakkama tsekke esitama? Tahad usu mida nad räägivad või ära usu. Lõpeta oma inisemine.Inimesel pole mitte sttagi öelda ,loll nagu toolijalg aga koguaeg iniseb, vot see käib närvidele, mitte Pärtli kirjutis või Kägu tiraadid

 
At 17:33, Anonymous Anonüümne said...

17.15 tahab , et kõik kes siin sõna võtavad oleksid Pulleritsud.

 
At 19:43, Anonymous Anonüümne said...

Mingeid tšekke mul muidugi esitada ei ole ja detailidesse ka ei tahaks laskuda, aga ühte ma teile ütlen. Reisile tuleb minna varakevadel. Tuled tagasi, on siin ka kõik õide puhkemas. Käid aga sügisel reisil, tuled sealt paradiisist siia pimedasse niiskesse ja külma kohta nagu ära jahtunud põrgusse. Masendav! Pole ime, et inimesed tigedad nagu herilased!

 
At 19:47, Anonymous Anonüümne said...

Latt on liiga kõrge, samahästi võib nõuda kommentaariumi sulgemist. Milleks selline destruktiivne tegevus, parem löö oma tšekid letti. Pole viga kui 2 nädalat Pärnus Sanatooriumis viibisid. Käib ka see. Või oled töönarkar ja ei pihkagi seadusega nõutavat 2 nädalat, 17:15?

 
At 19:52, Anonymous Anonüümne said...

Unustasin ka tseki küsida ja nüüd ei teagi palju praad täpselt maksis. Viskasin 50 ja ütlesin, et tagasi pole vaja. Sellepärast palju ei kobise. Avaldan lihtsalt tunnustust Pärtlile hea ja õpetliku kirjatüki eest! Tegelikult on ka Kägu ergutusauhinna ära teeninud, et mitte peremeest ja veel mõnda ärritada, ütlen seda sosinal.

 
At 20:33, Anonymous Anonüümne said...

Mis me siis teada saime? Kokkuvõtvalt ja ilma eriliste emotsioonideta:
1)Tahate hästi puhata, päikest ja sooja merevett, sõbralikku teenindust, head toitu nautida minge lõunaeroopasse.
2)Tahate ennast tähtsa ja jõukana tunda, saate seda soodsalt 3 nda maailma riikides.
3) Igatsete kärsatatud ribi või kuiva burritot ja maksta selle eest kogu suguvõsa säästud, minge ameerikasse. Kui teil veab siis näete ehk Britny Spearsi , Bruce Willist või Mickey Mouse ennast limusiinis mööda sõitmas.
Sellega peaks olema teema kokkuvõetud. Teen ettepaneku rääkida sisepoliitikast. Sporditeemade osas tundub olema hapukurgi hooaeg.

 
At 20:47, Anonymous Anonüümne said...

Ot,oot, teame, peremees oli ekspeditsioonil kus tegi pilti ja videot hea kaameraga mida kannatab ka vaadata. Vot see deklareeritud kulu ongi kasina eelarvega diy filmi eelarve. Tahaks juba näha, ehedat toorikut nö täie raha eest. Kulu on selline, et seda pole mõtet kärpida. Heaküll, intiimsemad seigad võib avaldamata jätta. Muus osas peaks meil olema täielik õigus ilustamata toorikut vaadata.

 
At 21:10, Anonymous Anonüümne said...

Mis asja! Priit käis ameerikas pornot filmimas või?!!! Kle tõesti võtame parem uue teema. Räägime kasvõi rohepöördest!

 
At 21:20, Anonymous Anonüümne said...

Mehed, me peame silmas pidama seda, et Pulleritsu spordiblogi on nii labidameeste kui ka professorite blogi. Eelmise päeva 17.57 leiab Kägu postitustest ahaa elamuse, ka nii saab. Kahjuks küll täpsustama, milles efekt või info seisneb. Konflikt on siin ilmne, kuid hea tahtega saame erimeelsustest üle.

 
At 21:37, Anonymous Anonüümne said...

Rattaga läbi Euroopa. 19 päeva. Kulud kokku 2329,65.

Söök ja jook – 927 (saaks muidugi odavamalt, kuid kolorite kulu päevas oli meeletu ja polnud aega otsida odavamaid variante, enamasti oli iga sekund ja minut arvel)
Majutus – 743 (nädala jagu öid magasin lageda taeva all)
Lennukipiletid ja rattatransport – 577
Kõik muu (kingitused, alkohol, riided jms) – 82

Ameerika reisi puhul valiks auto asemel rattaga liikumise ja majutuse arvelt saaks samuti odavamalt. Aga eks selline reisimine sobib muidugi vähestele. Auto ja hotelli puhul ma ei näe, et Pulleritsu kuludest saaks kuskilt oluliselt kärpida.

 
At 21:44, Anonymous Anonüümne said...

to 21:37
Miks sul suisa sekundid arvel olid, kas see oli rattavõistlus? Palju tuli kilomeetreid ja mis oli keskmine kiirus?

 
At 22:06, Anonymous MargusM said...

On täiesti hämmastav kuidas siin mõnele ükski reisikirjeldus (peale PP ima) ei sobi, muudkui näita tšekke ja esita aruandlust.. vägisi tekib tunne et tegemist on maksuameti andmekaevandajatega mõi paremal juhul igavlevate riigi- v. euroametnikega.
Siiani on iga reisisell teinud seda oma võimaluste ja soovide raames ja see on OK.
Ma ise oleks arvanud, et Priidul läheb reis odavamalt aga peab tõdema et hinnad rallivad korralikult!

 
At 22:47, Anonymous Anonüümne said...

Hähh keda kotib mingi rattaga läbi Euroopa sõit nagu 21:37 kirjtab. Pealegi on see veel sttemalt kirjutatud kui Kägu tiraadid. Kuivad numbrid ei mingeid emotsioone. Kui numbrid on siis võiks vähemalt tõestuseks tsekid ette näidata. Kuhu lend oli ? Mis keskmine praad maksis?. Palju üks ööbimine katuse all maksis? Mitte midagi ei ole. Täielik umbluu! Õppige ometi Pulleritsult kuidas asjadest kirjutada, et oleks midagi lugeda.

 
At 22:48, Anonymous Anonüümne said...

Teema on ju reisikulud.
Mõne spordimehe heietus, kui soe on lõunas ja kui pime ja külm on siin, on ju huinjaa. Häbi peaks olema.

 
At 23:24, Anonymous Anonüümne said...

https://www.facebook.com/PostimeesSport/posts/pfbid02dhdp6aMPp1XGhvxTcnCSefVYD19ds92AwdyJKaS9txPmP4zoQZA3Uf7zw3RdUtJAl?comment_id=1805401443210414&notif_id=1697831983264566&notif_t=feedback_reaction_generic&ref=notif
Lahe mutt oli . Paugutas kiirelt lasud taevasse (vahel sai pihta ka), vehkis trahviringe sõita ja ikka võitis. Olgu muld talle kerge!

 
At 23:27, Anonymous Anonüümne said...

To 22:48 Krt aga siin on ju pime ja külm ja lõunas soe ja valge?! Kust otsast see nüüd äkki siis huinjaa on?

 
At 07:59, Anonymous Karvajalg Harku vallast said...

See kes ei jõua 20 lõuga ära tõmmata, sellel pole üldse õigus Eestist lahkuda.

 
At 11:11, Anonymous Anonüümne said...

Et välispassi enne ei anta, kui oled kangi pealt läbi käinud?

 
At 12:39, Anonymous Anonüümne said...

Sellisel juhul poleks peale isand Karvajala enda ja loomulikult regulaarselt jõutrenni tegeva Kägu kellelgi välismaale asja. Ei usu, et Priit oma piitspeenikeste õlavartega lõua rohkem kui 3 - 5 korda kangile saab.

 
At 14:34, Anonymous Anonüümne said...

Oli see nõukogude aeg mis ta oli, aga vot selles osas oli küll kord majas, et igaühte välismaale ei lastud. Nüüd kahjuks käivad igasugused välismaal ja teevad meie rahvale palju häbi.

 
At 14:59, Anonymous Kägu, kehakultuurlane said...

Lugesin kodanik Karvajala kirjutist ja mõtisklesin korra, et mis saaks , kui riik tõepoolest hakkaks kodaniku õigusi jagama läbi mõningaste vaimsete ja füüsiliste katsete. Laps teaks, maast madalast, et tuleb õppida selleks, et sinust saaks tubli ja täieõiguslik riigikodanik ja unarusse ei saa jätta ka kehalist kasvatust. Ärge hakkake aja töra naga oleks ee juba praegu nii. Ei ole ikka küll ja ei saa ka kunagi juhtuma , sest inimene on ainus liik maailmas, kes laseb ennast juhtima enda seast kõige nõrgemad ja kõige rumalamad. Seni kuni riiki juhtimist mängivad sellised inimesed nagu seal eesotsas paraku on, midagi sellist ei juhtu. Praeguses ühiskonnas edukaks olemiseks on vaja viletsat mälu, kõrget enesehinnangut, ülbust, enesekindlust, pugemisoskust ja ehk ühteist veel, aga mitte head füüsist ja vahedat mõistust.

 
At 15:13, Anonymous Anonüümne said...

Inimest peab juhtima mitte teine inimene vaid päike.
Palju kägulikke tarkuseteri leiab PMi reportaažist.

https://www.postimees.ee/7879564/uhhuu-seminari-oppetunnid-saksamaad-karistatakse-seniajani-selle-eest-et-hitler-katsus-juute-hoida

 
At 15:38, Anonymous Anonüümne said...

Too seminari läbiviija Postimehe loos on nagu kägu suust kukkunud.

 
At 15:46, Anonymous Anonüümne said...

Sellest saate te sindrid, aru, et uhhuud seminarides teile umbluud ajavad, aga selle, et ilma igasuguse moraalita lambad, joodikud ja skeemitajad toompeal istuvad, jätate te kahe silma vahele. Selle asemel kargate kallale hoopis sõnumi kuulutajale. Viimase 2 kommentaari põhjal võib öelda, et iga rahvas väärib oma valitsejaid

 
At 17:46, Anonymous Anonüümne said...

Kõige paremad valitsejad on näitlejad. Nagu Reagan. Keegi ei süüdista neid mälukaotuses, sest nad õpivad teksti ilusti selgeks või jälgivad prompterit. Lauljad on ka head, sest peavad lisaks viisi aga nende repertuaar on lühem ja liiga vähe veenev normaalsetes oludes. Lauljaid on vaja revolutsiooniliste rahva sidumise hetkedel kui asi on käest läinud nagu öölaulupidude ajal. Siis on nad juhtide väärt abilised. Eriti head valitsejad on näitlemise oskusega isikud kes pole paberiga näitlejad kuid täidavad võimsa metseeni soove. Neid ei kanguta kohalt kuidagi lahti. Isegi kui rahvas saab aru, et igasuguse moraalita lambad, joodikud ja skeemitajad toompeal istuvad.

 
At 21:10, Anonymous Anonüümne said...

Ukraina praegune liider on ka näitleja ja mängib metseenide poolt talle usaldatud rolli lihtsalt suurepäraselt välja. Putini kohta ei oska öelda, sest vähesed teavad juba mitmes Putin see üldse on? Vägisi tuleb meelde Volmeri film "All my Lenins".

 
At 10:15, Anonymous Anonüümne said...

No meie Lennugi oli ju kinomees, olgu muld talle kerge...

 
At 11:54, Anonymous Anonüümne said...

Selliseid artikleid ootaks ka Pulleritsult. https://epl.delfi.ee/artikkel/120241620/kolumn-margit-adorf-minu-elu-puudutavaid-seadusi-votab-vastu-punt-magamata-inimesi-magamata-voi-purjus-see-teeb-sama-valja?fbclid=IwAR1ed3x88NWvy-aGopbuDAxv7mMbcQgHH7SH5Fyr1kjPNageojcKaMp38Gk

 
At 13:53, Anonymous Anonüümne said...

Tuletõrjuja, aidake, minu maja põleb!
– Ära tekita paanikat, majad on ennegi põlenud.
– Jah muidugi, aga minu maja põleb otse teie silmade ees. Palun hakake kustutama!
– Ei me ei saa kustutada, sest kustutamine annaks mõista et kuskil põleb ja me ei taha anda kuvandit, et majad põlevad. See õhutaks vaid paanikat.
– Aga maja ju põleb?!?!
– See on kõigest üksikjuhus.
– Kas see on põhjus, et te tuletõrjujana ei kustuta põlevat maja?
– Maailm muutub. Me ei saa enam ajas tagasi minna. Me peame õppima sellega elama.
– No mida te plaanite siis teha?
– Organiseerime kursuseid tuleohutusest.
– Kuradi kurat! Nüüd! Mida te nüüd ette võtate?
– Mõistame hukka majade põlemised ja kinnitame et tegeleme probleemiga.
– Kuule vaata! Naabrid tulevad ämbritega kustutama, lase nad läbi!
– Ei lase. Tulekustutus on tuletõrje ülesanne. Me ei vaja juhuslike kohale tulnute abi.
– Siin see minu maja ju põleb kohe maha!
– See oleks ju ka kummaline kui majas, kus on nii palju põlevat materjali, ei põleks…

 
At 14:44, Anonymous Anonüümne said...

Näitleja presidendiks? Palun!

https://kroonika.delfi.ee/artikkel/120241639/tulevikuplaanid-selged-raivo-e-tamm-olen-valmis-kandideerima-presidendiks-kui-selline-ettepanek-tehakse

Kahju, et Pullerits näitleja pole (aga annet on küll ja veel!).

 
At 14:56, Anonymous Anonüümne said...

President Pullerits? Poleks paha?!

 
At 15:19, Anonymous Anonüümne said...

Jumal pole tõepoolest küll Pulleritsule seda liigset tarkust andnud, aga vaevalt ta presidendiks pannakse. Ta on selle ameti jaoks ikka liiga terve ja liiga intelligentne. Pullerits on teeninud kul nõukogude armees ja olnud seal juhtival kohal, aga see ei pruugi olla piisvaks luukereks tema kapis. Presidendiks sokutatakse tänapäeval ikka sent surmale võlgu haigeid ja seniilseid vanamehi, kelle kapp on luukeresid täis

 
At 16:44, Anonymous Anonüümne said...

PP-l pole juhi ambitsioone paraku. Nõukogude armees upitati teda tänu intelligentsusele ja heale füüsilisele vormile ülesse poole, kuid kui tahet maailma ühes tugevamas armees karjääri teha polnud, siis pole midagi teha. Käest lastud võimalus. Postimehes hoiab samuti madalat joont, kuigi libero on väärt positsioon. Juhtus Favoriidiga mis juhtus, see ei tohiks tagasi hoida, tegijatel ikka juhtub. Ilmselt eetilis-moraalsed sisetõkendid piiravad. Kahju.

Meil on ajakirjanik olnud kõva president, eriti ta ameti esimene periood. Seda küll, et puhas lääne massoonide ja metseenide mees. Kas Karis on komparteis olnud? Kui ei, siis on igal juhul hea valik.

 
At 17:52, Anonymous Anonüümne said...

Nii see värk käib, et kui üle võlli aetakse siis pannakse oma mees asju sättima, kuniks lambad mõistavad, et tegelikult võib ka keegi taibukam lammas metseeni soove rahuldada.

 
At 19:07, Anonymous Anonüümne said...

Kuulge, aga kust üks tavaline tänapäeva kodanik saaks ühe või teise persooni puhul kontrollida, kas tegu on kommariga? Jaa, kõik teavad, et nt Rüütel ja Ansip on vanad kommunistid. Aga sellised reakommunistid, kes väga tippu omal ajal ei pürginud või ei saanud? Vikipeedias algab tänaste tipptegijate elulugu teatavasti iseseisvusajaga, nagu nõukogude aega poleks olnudki. Tollased tööstus-, kaubandus- ja põllumajandusjuhid olid ju suures ülekaalus kommunistliku partei liikmed. Kas ajakirjanik Pulleritsul on oma andmebaas vanadest kommunistidest näiteks kui läheb mõnda persoonilugu tegema täna 65 aastase lugupeetud inimesega?

 
At 19:53, Blogger Priit Pullerits said...

Tegin laupäevasesse Postimehesse loo sellest, kuidas maailma suurim suhtlusvõrgustik Facebook kotib kasutajaid, eemaldab nende postitusi ja sulgeb kontosid:

https://majandus.postimees.ee/7880791/solmkusimus-miks-facebook-kasutajatele-hambaid-naitab

Panin selle loo lingi ka oma FB küljele ja teate, mis juhtus: kahe minuti pärast sain teate, et see on eemaldatud!

Kiired mehed, õppind riistad!

 
At 20:11, Anonymous Anonüümne said...

Sotsiaalne värk ongi samamoodi ebakindel demokraatia platvorm nagu ajakirjanduski. Kirjutaja peab lihtsalt aimama mis läheb peale ja mis mitte. Ajakirjanduses on latt kõrgemal, sotsmeedias muu nurga all kuid toitvat kätt ei luba keegi hammustada.

 
At 20:27, Anonymous Anonüümne said...

Ega sellest kahju küll pole, kui FB ennast kutuks tsenseerib või robotid poe lukku panevad.

 
At 20:43, Anonymous Anonüümne said...

Ma sain ükskord täiesti lambist oma FB kontole ligipääsu keelu. Tuli kiri ette, et ma olla rikkunud mingeid nende postituse reegleid. Kusjuures ma polnud sinna vähemalt pool aastat üldse midagi kirjutanud. Võib olla on neil mingi bännimise kvoot, mis tuleb kindlalt täita ja kui piisavalt "kontraid" ei leia, siis visatakse suvalist rahvast ka välja. Umbes nagu küüditamisel, et kui kulakuid, natsionaliste jm riigile kahjulikku elementi piisavalt külast kätte ei saadud, siis kõlbas suvaline tee peale jääv popsipere ka augu täiteks.

 
At 20:46, Anonymous Anonüümne said...

Mulle viskas sellise kirja ette praegu:

Ühendus saidiga www.postimees.ee pole turvaline
Tavaliselt loote selle saidiga turvaliselt ühenduse, kuid Chrome ei saanud seekord turvalist ühendust kasutada. Ründaja võib püüda teie võrguühendust pealt kuulata või seda muuta.

 
At 21:07, Anonymous Anonüümne said...

Mehed on teil , aga pühapäeva õhtul probleemid. Kui olete seadusekuulekas ja jumalakartlik , pole teil probleeme ei facebookiga, ega kompostimehega. Pullerits presidendiks?! Ausaltöeldes toetan kanditatuuri.

 

Postita kommentaar

<< Esileht