esmaspäev, oktoober 03, 2022

Pullerits: Kuidas venelased end rahvusvahelisel spordiareenil igavesse isolatsiooni määrasid?

Nüüd, reedel, ületas venemaa punase joone. Ehk nihutas selle ajapiiri, mil venemaa sportlasi võiks kunagi taaslubada rahvusvahelisele areenile, lõpmatusse. Lühidalt: enne kui Ukraina pole tagasi saanud kõiki oma territooriume, mis kuulusid talle enne Krimmi annekteerimist 2014. aastal, ei tule venelaste tagasi lubamine suurde sporti kõne allagi. Ja kuna venemaa ei kavatse neist territooriumidest ilmselt kunagi vabatahtlikult loobuda, tähendab see, et enam me vene sportlasi olümpial, MM- ja EM-võitlustel, MK-etappidel ja muudel rahvusvahelistel jõuproovidel ei näe, isegi mitte neutraalse lipu all.

Selline on minu raudne seisukoht ja häbi/häda sellele, kes sellega ei nõustu.

Venelaste tõrjumine rahvusvaheliselt spordiareenilt on üks mitmest sammust, millel on lootust saata  venemaale kuuldav, nähtav, tuntav ja arusaadav signaal, et venemaa on maailmas paariariik ja seni, kuni venemaa vastupidiseks seisukohaks põhjust ei anna, ei ole mõtet vene sportlaste tõrjumise lõpetamisest isegi unistada.

Liiati, kuidas saaks venelasi teistega taas võistlema lubada, kui pärast venemaa presidendi vladimir putini väljakuulutatud mobilisatsiooni ütles venemaa olümpiakomitee president stanislav pozdnjakov, et riigi sportlastel peaks olema au osaleda Ukraina sõjas. See tähendab sisuliselt, et venemaa olümpiakomitee toetab sõda Ukraina vastu, mis omakorda tähendab ja teeb selgeks, et sellise sõjardi esindajaid ei saa rahvusvahelisele spordiareenile lubada – loogiline ju?

Venelased on ühiselt määranud end isolatsiooni ja mul ei ole neist grammigi kahju. Mõelge ise, miks me peaks lubama Eestisse treenima või võistlema aleksandr bolšunovi või deniss spitsovi, kaks vene armee ohvitseri ja kaardiväelast (kelle ülesanne, nagu me nüüd oleme aru saanud, on muu seas peksta ka rahumeelseid kodanikke) – see oleks meist moraalitu. Las nad pigem järgivad venemaa olümpiakomitee juhi üleskutset ja lähevad Ukrainasse kahurilihaks, nagu pozdnjakov utsitab.

Foto 1: Mis neil meestel aju asemel on? Välismaalastest jalgpallurid mängimas Peterburi Zeniidi eest 2. oktoobril. Foto autor: Zumapress.com/Scanpix
Foto 2: Peterburi armeespordiklubi jäähokimängijad 28. septembril KHLi liiga mängu eel. Foto autor: Zumapress.com/Scanpix
Foto 3: Valgevene ja Venemaa võrkpallinaiskonna sõpruskohtumine 16. septembril Moskvas. Las mängivadki edaspidi omavahel oma rahvusvahelisi mänge. Foto autor: Zumapress.com/Scanpix
Foto 4: Venelane Ljudmilla Samsonova WTA turniiril Tokyos poolfinaalis 24. septembril. Tallinna WTA turniirile poleks teda Eesti lubanud. Foto autor: AFP/Scanpix

76 Kommentaarid:

At 21:10, Anonymous Anonüümne said...

Ma luban endale kogukonna nimel rääkida - Padre on väga lihtsalt ja selgelt vene natside ja valgevene kaasajooksikute mängu kokku võtnud. ROKi jobu Bach soovib küll neid kuidagi kaasata, küllap oma ärihuvide tõttu venemaal, kuid liikmesriigid peavad sellele otsekoheselt reageerima. EOKi president Sõõrukas, kellel uus huvitav kallim Ukrainast, võiks initsiatiivi näidata. Teiseks, FIS persevest Vion soovib samuti "neutraalsete" sportlaste kaasamist. Mulle meeldis tegelikult Urmas Välbe kunagise abikaasa vastus - mingite eritingimustega me venelased nõus ei ole. Lömitajale näidati koht kätte. Kas meie suusaliit on kuidagi nendele arvamustele ja avaldustele reageerinud? Ei ole tähele pannud. Munajoodikud.

 
At 21:29, Anonymous Anonüümne said...

Pole mitte ainult Roki jobud. Minge mõnele suurele tennise lehele. Tavaline rahvas arvab et venelased pole süüdi ja las mängivad. Nii nunnu. Põhiliselt on need britid usakad kanadalased. Noh muidugi kaugeid rahvaid vene impeeriumi laienemine ei koti.

 
At 22:24, Anonymous Anonüümne said...

Just just Kanadas ja Usas on jobud, ROK is on jobud jne. Ainsad kõvad ja teadjad mehed "padretavad" Pulleritsu blogis, aga kahjuks neid ei kuula keegi. Vahest ehk Pullerits ise, kui nad tal korralikult kintsu kaabivad

 
At 22:27, Anonymous Anonüümne said...

Jälle need anglosaksid.

 
At 23:05, Anonymous Anonüümne said...

Peaaegu olematu jeestlaste hõim loeb ajalehest absoluutset tõde,et venkud on süüdi ,samas sajad miljonid inimesed laias maailmas näevad asja hoopis teistmoodi.Kummaline.

 
At 23:45, Anonymous Anonüümne said...

Arvestades kogukonna liikmete esmareageeringut, ma, 21:10, võtan kogukonna nimel kõnelemise tagasi, sest arvamused hoopis teised. Vabandan.

 
At 00:06, Anonymous Anonüümne said...

Venelased lubasid NL kollapsiga, et nemad on inimhinge insenerid ja suudavad maailma muuta ilma sõjata. Paistab seni, et neil on õigus. Sõja asemel toimub erioperatsioon ja vallutamise asemel saab riigi piire maailmas muuta anneksiooniga. Ja nende maine pesevad pärast oppi puhtaks anglosaksidest spordikultuuri sõbrad, kes soovivad näha taltsaid vene karusid maailma spordiareenidel ASAP. Ma väga Priidu jutule enam ei panustaks. Mingil hetkel on maailm nõus eksiilvenelasi valge lipu all võistlustele lubama ja siis on Priit sõna otseses mõttes täitsa üksi. Kardan, et edaspidi peab ta Tartu lukskorterist ahiküttega metsavennaonni kolima eriarvamuste tõttu.

 
At 00:40, Anonymous Anonüümne said...

Aga muutku nood sporditippametnikud-lödipüksid venelaste ja valgevenelaste osalemise konkreetseks, mitte neutraalseks. Venelane võistelgu valge-sinine-valge ja valgevenelane valge-puna-valge lipu all. Nn neutraalse, sittakottide-spordialaliitude lipu all võistlemine on minu meelest põhjendatud, kui nt Vene riiklikust dopingusüsteemist eraldi seisev vene sportlane väärib võistlustest osavõtuluba. Näiteks vene kaunitar ja kaugushüppaja Darja Klišina.

 
At 11:10, Anonymous Anonüümne said...

https://www.err.ee/1608737533/ekspert-vene-tuumaahvardusest-laane-luure-naeks-runnaku-ettevalmistusi
Maailm arvutab täna pigem, et mitu taktikalist tuumalõhkepead Ukrainas lastakse õhkida enne kui otustav lääs tegutsema hakkab. See arv on kuski 4 ja 40 vahel. Kõik oleneb kasutatavatest võimsustest.

Kõige veidram on aga selle juures võimalus, et venelaste pakutav diil on lihtne - lasete venelased suures spordis tagasi areenile ja siis annab putja lubaduse tuumarelvaga mitte vehkida ning kasutab oma eesmärkide saavutamiseks punast kahuriliha. Kas Priidu ego sööb sellise diili ära?

 
At 11:51, Anonymous Anonüümne said...

https://menu.err.ee/1608737662/galerii-ja-video-sobrad-ja-kolleegid-ullatasid-anu-saaritsat-juubeli-puhul#lg=1&slide=41

Julmad naljad riigiteevees. Naisterahvale pakutakse eluea pikkuseks alla 70. Juhul kui üle 64 venitab siis edasine on Eesti oludes naisterahva puhul kõik puhas ime ja 72 oleks maailmataseme ületamine. Aga noh, 50 puhul ma luban endale kogukonna nimel rääkida ja saata suusblogijate poolt kõrbekuumad tervitused Anule! Jätkugu tal endiselt visadust püsida ainult palli- ja rahaspordi lainel, et me siin provintsis oma hobidega tegeledes oleks ikka kursis aladega mis maailmameedia argipäeva toidavad.

 
At 16:23, Anonymous Anonüümne said...

Anu on rahvuslik aare, käed eemale!

 
At 17:49, Anonymous Kägu, kehakultuurlane said...

https://sport.postimees.ee/7619369/kohtunikku-keretaiega-ahvardanud-novosjolov-sai-musta-kaardi
Kohtuniku verbaalset ega füüsilist ründamist ma heaks ei kiida. Küll aga teeb muret sportlase kaitsetus halva ja ebakompetentse kohtuniku suhtes. Ääretult madala kohtunike tasemega jäi silma äsja lõppenud korvpalli EM ja tuleb tunnistada, et ka näiteks Tallinnas toimunud WTA 250 turniiri jäi varjutama väga madal kohtunike tase. Paha lugu on see, et oma ebakompetentsust ja halba silmanägemist kiputakse kompenseerima ülbusega, reeglina, mida pimedam ja juhmim, seda ülbem. Novosjolovi loo üksikasju ei tea, aga usun, et teda võis endast välja ajada kohtuniku korduv ja räige eksimine. Mida teha ja kuidas kaitsta ennast halva kohtuniku eest?!

 
At 17:54, Anonymous Anonüümne said...

On tõepoolest nõme, kui kohtunik rikub oma erapooliku otsusega mängu ja karistab veel võistkonda, kelle kahjuks väär otsus tehti. Paraku ei arvesta nad, et rahvas läheb vaatama siiski sportlasi, mitte kohtunike. Hea kohtunik hoiab mängu kontrolli all, ise tagaplaanile jäädes ja vajadusel julgeb oma eksimust tunnistada.

 
At 18:13, Anonymous Anonüümne said...

Kohtunikud peavadki eksima, muidu ei saaks ju kihlvedusid võitude peale pidadagi. Tegelikult on vale spordi kui hasartmängu kajastamine massimeedias. See on majandusharu, kus pettused ja eksimised on osa mängu ilust. Neid kajastades ei tohiks kunagi levitada konkreetse mängu või edetabeli seisu, vaid sellele, et kellel kui palju ordeneid on ette näidata. Keskenduma peaks meistritele ja medalistidele ja teoreetilispraktilisele baasile, mis aitas tiitleid vormistada. Aktuaalse seisu kajastamine on puhas hasartmängu sõltuvuse promo ja tuleks seadusega keelata. Vaadake tulemusi organisaatorite kodulehtedelt.

 
At 18:24, Anonymous Anonüümne said...

Õige jah. Ootaks teoreetilispraktilist õppetundi meestelt kel kogemus ja oskused 100% tipp tasemel.

 
At 18:32, Anonymous Anonüümne said...

Novosjolovi juhtumist ei tea ma midagi, kuid see ei sega mind veendunult oletamast, et kohtunik oli süüdi.

 
At 18:45, Anonymous Anonüümne said...

TO 18:32 Jagan samuti teie veendumust, sest enam vähem 9 l juhul 10 st on selliste inetute intsidentide põhjus kohtuniku räige eksimus. Vähestel kohtunikel on mune oma eksimust tunnistada, üldjuhul lahendavad nad oma tekitatud karjuva ebaõigluse veel suurema ebaõiglusega.

 
At 18:59, Blogger Priit Pullerits said...

Te jätate seda kohtunikuskandaali lahates tähelepanuta ühe väikse, kuid väga olulise nüansi:

Novosjolov ei olnud Valiulini tööga rahul ning läks temaga matši järel rääkima. «Ta ütles vene keeles: «Ma annan sulle lõuga!»,» lausus Valiulin Õhtulehele.

Mõistate, mis nüansist on jutt?

 
At 19:19, Anonymous Anonüümne said...

Po mordu! Magusa näo taga on ikka pesuehtne vanka mis vanka. Vabandust, venekeelne eestlane.

 
At 19:48, Anonymous Anonüümne said...

Nüanss on see et matši JÄREL. Siis neil ei olnud enam kohtunik treener suhet ehk täiesti tsiviilsuhe, kus võib öelda küll teisele annan lõuga. Selle võib kaevata kohtusse aga enam mitte mingit kollast punast musta kaarti näidata. Enam ei olnud matš käimas.

 
At 19:50, Anonymous Anonüümne said...

A paljukest üks kohtunik vehklusmatši üldse mõjutada saab? 15-10 skoori jaluleseadmiseks pidi ta küll Novostšoki tütart kinni hoidma, sel ajal kui vastane toda mõõgaga torkis ja punte skooris.

 
At 21:51, Anonymous Anonüümne said...

Eks ootame vastaspoole kommentaari ka ära. Lõuga anda kindlasti lubati, aga mille eest ja milliseid viisakusavaldusi mõlemalt poolt enne avaldati pole teada. On täiesti võimalik, et kohtunik puhas nagu prillikivi ja vanal spordimehel lihtsalt vedasid närvid alt.

 
At 00:12, Anonymous Anonüümne said...

Hea teada, milline treener on olümpiavõitjal Katrina Lehisel. Kes kuidas mängib erinevates situatsioonides manipulatsioonidele kaasa? Lehis lolli naise muljet ei ole jätnud.

 
At 09:28, Blogger Priit Pullerits said...

Ei, nüanss on selles, et emotsionaalses, kriitilises olukorras, kus oli vaja vastaspoolt ähvardada, läks Novosjolov üle vene keelele ja kasutas agressiivseid väljendeid, mis näitab, et neis, keda ma oleme siin Eestis harjunud juba eestlaseks pidama, kes räägivad eesti keelt, on peidus vene agressiivne mentaliteet, mis olukorra eskaleerudes pääseb kergesti valla ja muutub teisi ohustavaks. See on suur ja tõsine ohumärk, millel on suur tähendusjõud ja -väli ka kaugelt kaugemal, kui pelgalt spordisaalis.

 
At 10:06, Anonymous Anonüümne said...

ma olen 99% kindel, et kui mingi jama peaks siin piirkonnas tekkima, võtab Novosjolov oma 10 asja ja paneb lääne poole jooksu... pole ta enam nii venelane midagi, et vankade asju ajaks, samas arvatavasti eestalseks ka veel saanud pole...

 
At 10:19, Anonymous Anonüümne said...

Mulle tundub et Kägu peab Novosjolovi oma otrjaadi võtma. Küll ta seal ümber kasvab ja eesti keeles vanduma hakkab tulist kurja ja tõrva.

 
At 10:31, Anonymous Anonüümne said...

Kägu on ise üks paras kvisling, kuidas te sellest aru pole saanud!

 
At 12:11, Anonymous Anonüümne said...

Nojah, küsimus on ikkagi, et kohtunikku võib kritiseerida ja ähvardada võistluse toimumise paigas või väljaspool seda? Siia on musta kaardi nüansid maetud. Iseenesest bravuuritseja eemaldamine kaardikesega on asjakohane ja kohtuniku suva mis talle on alaliitude poolt antud. Seda õigust tuleb austada. Teine asi, et kui kohtunik ongi pime ja ei näe elementaarseid vigu valikuliselt ühe võistleja kasuks, siis kuidas peab kogukond käituma. Reaalne aus vastus on videokohtuniku rakendamine. Samas ka videokohtunikel on vea piirid ja piiri pealsed olukorrad, kus tuleb otsus langetada tõenäosuse järgi ehk siis lihtsalt otsus mis võtab sisendi küll reaalelust kuid sisuline otsus langeb loosi alusel, mida võib märgata nii vutis kui tennises. Ehk siis kvaliteet paraneb kuid olukorras kus määravaks saabki üks piiripealne olukord, jääb ikkagi kohtuniku suva otsustajaks. Samas masin ei pruugi eksida ühe poole kasuks aga inimkohtunikul võivad olla eelhoiakud kas soodsamad või kehvemad. Tulemuseks ei pruugi masina abi korral olla küll selge ühe poole eelistus 15:10 vaid napp 15:13. Pole olnud sellel kohtumisel, tegemist on niššialaga, kus kõik on kõigiga seotud ja karma maksab kätte, seega on tegu rangelt kamraadide omavahelise asjaga ja las õiendavad ise oma teemad korda. Kui asja aetaksegi idakultuuri tavade järgi, siis on see selge märk, et Eestis tuleb teha kõik selleks, et vähendada igal valitsemise tasemel idakultuuri mõju valimisõiguse piiramisega kohalikele ja euroliidu kodanikele. Tänasel hetkel ulatub Moskva mõju isegi Eesti presidendi valimisteni kui minnakse valimiskokku. Kindlasti oli just nendel Moskva mõjutatud saadikutel oluline roll 2016 aasta presidendi valimiste ebaõnnestumisel valimiskogus.

 
At 13:27, Blogger Priit Pullerits said...

Nõus, eelmine, et Novosjolovi käitumine on idakultuuri väljendus, mida meil tuleb täiega taunida.

Kuna olen siin vist ainus, kes on epeed teinud, ja seda kahekordse maailmameistri ja olümpiavõitja vastu, siis tean, nagu peaks teadma ka teie, et torkeid ei fikseeri kohtuniku silm, vaid fikseerib elektroonika. Mul ei olnud küll midagi kobiseda, kui kaotasin oma nimekale vastasele 2:9 ja teise kohtumise võitsin 1:0 - kui ikka tuled nii näitavad, siis nii on.

Me siin muidugi ei tea, mis Novosjolovile pinda käis, kuid 15:10 on ikka selge ülekaal. Seda kohtunik ei tekita, eriti kui asju fikseerib elektroonika. Igatahes on selline molli sõitmise ähvardus pehmelt öeldes näotu. Andku sisse protest, siis menetletakse asja normaalselt, nüüd saavutas ta oma idakultuuriga ainult selle, et küsimus on tema karistamises.

 
At 14:05, Anonymous Kägu, kehakultuurlane said...

Igaksjuhuks täpsustan veelkord, et mind ei ajendanud kirjutama otseselt Novosjolovi juhtum vaid üleüldine kohtunike nõrk tase. Hea kohtunik oskab ise tagaplaanile jäädes sündmuseid kontrolli all hoida. Kohtunik suure algustähega oli näiteks Perluigi Collina, kellelt oleks enamusel kohtunikest palju õppida.Kuni pole Novosjolovi enda selgitusi, ei ole mul antud loos ka õiget seisukohta. Olen nõus Pulleritsuga, et selline endast välja minek ja ähvardamine on madal ja labane käitumine, samas ei ole teada, miks ta endast sedavõrd välja läks. Ootaks ära üksikajad. Selles, et Novosjolov vene keelt kasutas, ei näe ma probleemi, on võimalus, et kohtuniku eesti keele tase ei olnud piisav ja ta ei saanud aru mida Novosjolov talle öelda püüab. Kohtuniku nimi annab selgelt teada millised on tema juured ja kodune keel.

 
At 15:35, Anonymous Anonüümne said...

Kohtunik räägib suurepärast eesti keelt. Olen seda temaga ise rääkinud. Googeldage nime, kõvem mees kui novosjolov.

 
At 16:18, Anonymous Anonüümne said...

Collinal oli raske tagaplaanile jääda.

 
At 17:05, Anonymous Anonüümne said...

Huvitav millise seisukoha võtab kogukond?

 
At 17:30, Anonymous Anonüümne said...

Kogukond võtab seisukoha, et kuna lubadus lõuga anda on siiamaani täide viimata, siis ükskõik kui nunnu näoa Novosjolov postimehes olevalt pildilt ka vastu ei vaataks on ta lihtsalt põhulõug, kes loobib tühje sõnu.

 
At 17:57, Anonymous Anonüümne said...

Imelik, et ähvardaja saab veel lehes ülbata oma kriitikaga. Kogukond mõistab selle hukka.

 
At 18:08, Anonymous Anonüümne said...

Kogukond vaatab mis noodi Pullerits välja vilistab ja joondub sappa

 
At 18:18, Anonymous Anonüümne said...

Mehed te üldse ei jaga, kuidas asjad maailmas käivad. Kui sa oled väike ja nõrk, siis saad igalpool peksa, olgu sul siis õigus või mitte jakui sa oled suur ja tugev , võid teha mis tahad. Lugege ise https://sport.delfi.ee/artikkel/120078220/ukraina-liikmelisuse-peatanud-rahvusvaheline-poksiliit-lubab-venelased-oma-lipu-ja-humniga-taas-voistlema.
Artikli autor muidugi kokutab ja on segaduses, aga nagu ütleb Martin Helme, siis harjugu ära, sest nii on

 
At 19:19, Anonymous Anonüümne said...

Mind ajendab siinkohal kirjutama Kägu arvamus kohtunike üleüldisest nõrgast tasemest. Millel see põhineb? Kuna mängu visati Collina nimi, siis silmas peetakse ainult või peamiselt jalgpalli kohtunikke? No kuule, Sa oled ka näinud, kuidas jalgpallurid kohtunikke kohtlevad, millist verbaalset pa..a vilemehed geelisoenguga staarihakatistelt igapäevaselt kraevahele saavad? Siin kehtib küll kuts-külale, küla-kutsale põhimõte.

Ja kohtunik peab nähtamatu olema??? Siinkohal võiks tsiteerida legendaarset ragbikohtunikku Nigel Owens'it: "I don't think we've met before, but I'm the referee on this field, not you. This is not soccer!" https://www.youtube.com/watch?v=RXoBNFOxlQM&ab_channel=ddtblog1

 
At 20:31, Anonymous Anonüümne said...

To 19:19 Kägu arvamus põhineb näiteks sellel, kui lubamatult palju eksisid kohtunikud näiteks Tallinna WTA turniiril ja kui ebaproffesionaalselt nad olukordi lahendasid. Kui juhtusite jälgima hiljuti toimunud korvpalli EM ,siis enamus sealseid vilemehi ei teadnud vist korpallist ja selle reeglitest suurt midagi. Oma ebaprofesionaalsust varjasid nad ülbusega. Isegi finaalis ei saadud läbi ilma suurte ämbriteta. Kui kägu arvamus teile ei sobi siis konsulteerige oma ala asjatundjatega ja lugege hiljutisi spordiuudiseid

 
At 20:34, Anonymous Anonüümne said...

Kohtunik ei pea olema nähtamatu, aga ta ei tohi unustada, et rahvas ei lähe võistlustele kohtunike vaatama vaid sportlasi. Collina on hea näide. Tõsi mees oli tihti kaadris, sest nii hinnatud ja tuntud kohtunikku lihtsalt ei saa mitte näidata, aga mehel oli silma tõeliste vigade märkamiseks ja ta tegi Saalomonlikult tarku otsuseid.

 
At 21:01, Anonymous Anonüümne said...

Kahtlemata teevad kohtunikud vigu, suuremad prohmakad saadavad vilemehed, kes kindlasti soovivad finaali või olulist matši vilistada, koju. Häbi, karistus ja kaotus sissetulekus. Kossu EMi üks juhtum, kus pall puudutas korvi, kuid 3 (?) kohtunikku ei näinud või olid kahevahel, mistõttu läks mängu vahed teisele satsile, on tegelikult hea näide kohtuniku raskest tööst. Publik saalis ja teleka taga nägid kõik, et puudutas ehk rünnak võinuks jätkuda. Kohtunik põhjendas, et sellisel juhul pole tal õigus nõuda ametlikku pilti kordusest. Kõik. Kohtunik võis ka ise publikule kordusena näidatud pilti pea kuklas suurelt ekraanilt näha kuid selle järgi ei saa ta midagi teha, sest kohtunik tegutseb pedantselt reeglite järgi. Kommentaatorid väljakannatamatu Kruus ja ekspert Pehka veeretasid jutu selle peale, et ju nüüd kohtunikud eksivad ka teise võistkonna kasuks, et õiglus võidutseks?! Ma kahtlen sellises õigusemõistmises rohkem kui kohtunike tehtud mõnedes eksimustes. Mis on hea siinjuures - kohtunike arutlused omavahel ja ka mõnel juhul treeneri ja mängijaga on tehtud avalikuks. Hea meede!

 
At 21:55, Anonymous Anonüümne said...

Kohtunike jutu avalikuks tegemine pärineb vist Ameerikamaalt ameerika jalka ja põhja hokiliigast?

 
At 09:30, Anonymous Anonüümne said...

https://teadus.postimees.ee/7618498/new-scientist-kehamassiindeks-on-ahmane-moodupuu

Priitu see muidugi ei puuduta. Aga. Olen rääkinud sellest uuringust igal arstivisiidil kus mul on soovitatud KMI-ga tegeleda. Mõni arst on leebunud ja pakkunud kompromissi, et äkki ikka vööümbermõõtu püüaks 2 cm väiksemaks saada. Noh, milles küsimus. Tuleb ainult riided seljast visata ja alukad maha ning hopsti on see 2 cm ka kadunud. Sellega olen alati nõustunud. Kuid tähelepanuväärne on, et jutt arstide ja õdedega hakkab siiani ikkagi pihta KMI25-st ning KMI30 on pigem kompromisside tegemises koht. Tekib küsimus, et mis ortodoksne seltskond töötab meditsiinis? Kas nad kõik on nii lollid, et proovivad igas hädas teha süüdlaseks ignorandist patsienti, kes ei spordi ega liiguta. Isegi kui võtad riided seljast ära, peaks professionaalne kehauurija suutma eristada KMI30 sportlikku ja rasvunud keha vahel. Ma ei ole siiani sellist medtöötajat näinud, kes kõigepealt viskab õhku komplimendi, et oi kui hea te välja näete aga natuke on KMI piiri peal. Reaalelus on vastupidi. Kõigepealt tehakse kaalumine ja pikkuse mõõtmine, seejärel kiire excel, leitakse KMI ja öeldakse oi oi oi ning alles seejärel kui on hulga soovitusi jagatud ja kuulnud, et oo, sa teed 4 korda nädalas nö tervisesporti, alles siis tuleb huulte vahelt, et oled tubli aga ikkagi võiks KMI-le rõhku panna. Tavaliselt sel hetkel olen käinud välja nüüd New Scientistis mainitud uuringu tulemused ja lukustanud need kenad mõmisevad huulekesed oma targutustega ja sõbralikult lahkunud. Milleks meile selline tervisekontroll?

 
At 10:39, Anonymous Anonüümne said...

Venelased jälle kohal - https://sport.postimees.ee/7620773/poksiliidu-president-klandorf-pole-pohjust-venelaste-osalusel-peetavaid-voistlusi-boikoteerida

Ma ei imestaks, kui Eestis korraldatav rahvusvaheline poksiturniir venelastega toimuks varsti Tartus.

 
At 11:11, Anonymous Anonüümne said...

Loodan väga et härra Pullerits (aus ja õiglameelne eesti mees) on sooja sõpruse Pärtel Piirmäega lõpetanud see mees on puhta kommariks kätte läinud

 
At 16:31, Anonymous Anonüümne said...

Maarjamäe obeliski kompositsiooniline terviklikkus sai kannatada. Veoautu kastitäis viisnurki viidi teadmata suunas utiili.
https://www.err.ee/1608739942/maarjamae-memoriaalilt-eemaldati-punavae-sumboolikaga-tahvlid

 
At 16:57, Anonymous Anonüümne said...

See mis Maarjamäel toimub on punaste porr. Lihtsalt oodatakse putinlasi Eestisse võimu võtma tulema. Kuidas Lätlased said oma obeliski maha aga siin ikka munetakse? Vähemalt rahvale peaks selge otsuse juba tänaseks teada olema antud, et riigihanget kompleksi lammutamiseks juba tehakse, kuid selle asemel ülbab sotsminister teles, et tema toetub sotsidele pugevate anonüümikutest ekspertide arvamusele jätmaks kõike nii nagu on aga ilma siltideta.

 
At 18:19, Anonymous Anonüümne said...

Kui möla ei lõpe ja asjadest õigetpidi aru ei saada, tuleb kasvatuslikel eesmärkidel kõgile lõuga anda. Las Novosjolov viib otsuse täide.

 
At 18:51, Anonymous Anonüümne said...

18:19 Õige

 
At 20:27, Anonymous Anonüümne said...

Mis otsusest jutt käib kah? Nikulai ütles ju selge sõnaga, et midagi pole olnud. Kahoonidega russ, nagu ta meil on.

 
At 20:27, Anonymous Anonüümne said...

Väga kahju, et Eesti spordi juhtideks on endised punased, nagu nõuka ment Klandorf ja nõukogude hoiukassanduse esindaja Veetõusme. Veetõusme saadab Haapsalu vandi Novosjolovi ja kohtuniku suhtlemiskoolitusele!? Vee-Ants oleks ilmselt tühistanud "musta kaardi" ja soovinud osapooltele davaite žit družno, aga õnneks pole tal selleks volitusi. Karistust saanuks aga pikendada, mida ta kindlasti ei soovinud teha. Jääb 2 kuud spordisaali keeldu.

https://sport.err.ee/1608740578/musta-kaardi-juhtum-vehklejatel-ja-kohtunikel-tuleb-labida-suhtlemiskoolitus

 
At 21:07, Anonymous Anonüümne said...

Raul Ranne mehesõna:
https://arvamus.postimees.ee/7621391/raul-ranne-poksijuhtide-jalestusvaarne-selgrootus

 
At 22:05, Anonymous Kägu, kehakultuurlane said...

https://sport.err.ee/1608740578/musta-kaardi-juhtum-vehklejatel-ja-kohtunikel-tuleb-labida-suhtlemiskoolitus
Tundub , et probleem oli rohkem selles, et üks ei tahtnud ja ei suutnud peale matsi kohtuniku rollist välja tulla. Teine oli vist liiga sügaval isa ja treeneri rollis sees. Mitte sttagi ju tegelikult ei juhtunud? Vanasti lahendati sellised meeste vahelised erimeelsused nii, et võeti pudel viina ja istuti maha. Oli nii, et omad koerad purelesid ja omad koerad leppisid. Moodsad ajad ,aga on teinud inimestest tõelised pehmod. Paarist krõbedamast sõnast tehakse pea, et rahvusvaheline skandaal. Nüüdis inimesed on sellised tohmanid, et ei oska nad enam õigesti s*ttuda, ega istuda. Iga asja jaoks on vaja koolitust. Sellest, et nooremad mehed seda loomulikuks peavad saan ma veel aru, aga et vanemad mehed sellise pehmokultuuriga nii kergesti kaasa lähevad olen üllatunud. Kitupunnid on taas tõstetud au sisse, eriti need, kes kogu musta pesu läbi ajakirjanduse pesevad. See mis poksis toimub ei ole midagi unikaalset, sama tendentsi on ka paljudes teistes alaliitudes. Sai inimestel villand nendest koroonamängudest ( muideks see nakatumisnäitaja on hetkel taas üsna kõrge ), tundub, et tüditakse ka sellest hoolivuslase ja tolerasti mängimisest. Igalpool otsitakse õigustusi, miks peaks vene sportlased taas mängu võtma. Loogika on samasugune nagu Orwelli raamatus "1984". Loogikat polegi. Vahetame aegaajalt 180 kraadi seisukohtasid ja pööbel kiidab selle ikka juubeldades heaks.

 
At 23:56, Anonymous Anonüümne said...

Kägu räägib õiget, 1984

 
At 10:15, Anonymous Anonüümne said...

Mis toimub lõunaeestis?
https://uueduudised.ee/uudis/eesti/mari-tamm-no-no-no-mary-thamm-oo-yes/?

 
At 10:55, Anonymous Kägu, kehakultuurlane said...

Pole midagi imestada. Sotsialistlikule Venemaale orienteeritud riigis olid sa edukam, kui su nimi oli Ivan Petrov. Läänelikku elusstiili idealiseerivas ühiskonnas loodavad lapsevanemad, et kindlustavad oma lastele parema tuleviku, kui panevad lapsele ameerikalik nimi. Eestlus ja patriotism on vaid sõnakõlks, samuti nagu igasugune hoolivus ja sallivus. Kisatakse kaasa ja toetatakse endiselt asju eelkõige oma isiklikest huvidest lähtuvalt. Vaadake või Pulleritsu, kui tema toetab ja idealiseerib vene sportlasi, peavad kõik seda tegema. Tõmbab ta neile ,aga vee peale, nagu praegu lihtsam ja moodsam on, tembeldab ta kõik , kes seda piisava entusiasmi ja usutavusega ei tee,"putinistideks". Põhimõtteliselt aksepteerin igasuguseid arvamusi ja seisukohti, ainult need oma ideede ja seisukohtade ,kui ainuõigete ja ainuvõimalike peale surujad, ajavad vahel harja punaseks.

 
At 11:00, Anonymous Anonüümne said...

Kristjan pidas infarkti sümptomeid 4 koroonavaktsiinidoosi kõrvalnähtudeks. No mis sa kostad? Lihtsalt, et vaktsiin on ohutu ja igasugused veresoonkonnahaigused pärast vaktsineerimist on absoluutselt seaduspärane juhuslik kokkusattumus. Nii on, eks?! Keegi seda ametlikku vaktsiiniohutuse mula usub ka veel või? https://kroonika.delfi.ee/artikkel/120077124/armastatud-saatejuht-kristjan-joekalda-taastub-infarktist-lopuks-oli-nii-metsik-valu-et-ma-ei-jaksanud-kannatada

 
At 11:15, Anonymous Anonüümne said...

Pullerits on jätnud lõunaeesti rahva kasvatamise unarusse. Kellele meeldib kui haanja kuplite vahel jooksevad desiree kevin ja frantsuaa?

 
At 12:00, Anonymous Anonüümne said...

Hmm, kumb uudis on tõene?

1. https://sport.delfi.ee/artikkel/120079160/laskesuusakuninganna-hooaja-ettevalmituse-nurjas-vootohatis
2. https://sport.postimees.ee/7621547/laskesuusatamise-superstaaril-jaavad-selja-taha-elu-raskeimad-kuud-ma-ei-sooviks-seda-ka-oma-vihavaenlasele

Tundub, et esimene ...

 
At 14:11, Anonymous Anonüümne said...

To 11:00. Liiga palju on neid "ohutu vaktsiini" tarbijatest südame haiguse saanuid. Üks ajakirjanik, kes sageli siin kirjutab usub, et vaktsiinid päästavad maailma. Küllap päästavadki, sest planeet olevat ülerahvastatud.

 
At 14:24, Anonymous Anonüümne said...

Pullerits peaks lõuna eesti rahvale konservatiivseid väärtuseid õpetama aga millega ta tegeleb?

 
At 15:11, Anonymous Anonüümne said...

Norra suusaliidu president Tove Mo Dürhaug sõnas Dagbladetile antud usutluses, et kui Venemaa ja Valgevene sportlased lastakse tagasi rahvusvahelisele areenile, on nemad valmis samu võistlusi boikoteerima, vahendab PM.

Mis on meie suusaliidu seisukoht?

 
At 15:23, Anonymous Anonüümne said...

Ärge ikka ise südame-veresoonkonna haiguste põhjusi tuletage, jääge oma liistude juurde. Kuulake parem tähelepanelikult, mida Pulleritsu sõbrad, kõrgelt haritud tohtrid tervislike eluviiside ja ennetuse kohta üldisemalt räägivad. Vaktsiinijutuga kolige rahulikult Objektiivi ja Uhhuu Uudistesse.

 
At 15:56, Anonymous Anonüümne said...

Kangert lõpetab, kaua Taaramea veel jaksab?

 
At 16:08, Anonymous Anonüümne said...

Äkki pigem õigus vabalt hingata (tubaka suitsetamine) on pigem trullaka keskealise mehe ateroskleroosi põhjuseks? Ärge nüüd pisikesele vaktsiinile nii võimsaid mõjusid omistage jättes samas toas nägemata elevandi sigaretiga. Elustiili haigused on põhjustatud enda aastatepikkuse tegevusega, mitte ühe süstiga.

 
At 16:13, Anonymous Anonüümne said...

Taaramjae on terasmees. Tema niipea ei lõpeta. Pulleritsu sõber ka.

 
At 19:25, Anonymous Anonüümne said...

See on rumal ja pime usk, et ühe väikese süstiga ei saa inimorganismile tõiseid hädasid tekitada. Pealegi ei ole siin tegemist ühe süstiga vaid ikka 4 või isegi juba 5 süstiga

 
At 20:26, Anonymous Kägu, kehakultuurlane said...

Pulleritsu blogis on jälle vaktsiiniteema üles tõmmatud. Võimalus taas negatiivset populaarsust koguda. Kipub ju olema nii, et kui rumalale teha selgeks, et ta on naiivne ja rumal, saab ta kurjaks. Pealegi nagu peavoolumeediaski ,tohib ka siin vaktsiinidest vaid head kirjutada, kõik halvad juhtumid tuleb maha salata ,moonutada ja kinni mätsida. Mis seal ikka proovin siis head ka kirjutada. Vanasti oli vaktsineerimine laisale ja mugavale inimesele ( mida valdav enamus paraku on) üks kiire ja näiliselt ohutu võimalus omandada immuunsus mingi kindla haiguse vastu. Eks neid kõrvalsümptomeid kindlasti oli ja mõni avaldus võibolla aastaid hiljem, aga need vanakooli vaktsiinid tagasid siiski suure tõenäolsusega tõhusa kaitse selle haiguse vastu, milleks neid kasutati. Näiteks, kes põdes kergel kujul läbi need nn. lehmarõuged, see päris rõugetesse ei haigestunud.
Ehk siis Vaktsiin on bioloogiline preparaat, mille abil on võimalik omandada Immuunsus mingi konkreetse haiguse vastu. Tänaseks on leiutatud palju erinevat tüüpi vaktsiine. Paraku mida aeg edasi seda vähem tõhusaks need vakstiinid on muutunud. Võibolla on siis probleem selles, inimese immuunsussüsteem on keerukam, kui tänapäeva teadus seda mõista ja hoomata suudab võibolla hoopis selles, et reklaamiad ja müügimehed on muutunud nii osavateks, et suudavad tänapäeval isegi Eskimo uskuma panna, kui väga ta näiteks külmkappi vajab.
Olgu sellega kuidas on, üks on kindel, et inimesi sunniti alul prääniku ja hiljem piitsa abil manustama endasse aineid, mida vaktsiiniks nimetada on ilmne liialdus. Reklaamiti välja, et üks süst ja võibolla ka kaks ja eluaegne immunsus ja kaitse nagu niuhti olemas. Tänaseks on progressiivsem ja rohkem meditsiini usku rahvas endase juba 5 doosi tundmatut keemiat manustanud ja keskmiselt tuleb iga süsti kohta ca üks haigestumine sellesse haigusesse ,mille vastu ennast süstiti. Seega sisuliselt ei mingit kaitset, mis tähendab, et tegemist ei ole vaktsiiniga. Muus osas on inimestel vabadus uskuda ,mida tahes. Kindel, et iga elustiilist tingitud tervise häda ei saa süstide kaela veeretada ( mida inimesed järjest rohkem tegema on hakanud), aga on fakt, et tromboosidest põhjustatud südame seiskumised on viimsestel aastatel järsult suurenenud. Hea uudis on see, et koroonaviiruseid mainiti juba 60 ndtate aastate meditsiini õpikutes ja räägiti, et tegemist on enamasti kergelt ja sageli isegi märkamatult kulgeva haigusega enamikel juhtudel,kuigi esinevat ka raskemaid jutumeid, mis vajavad meditsiinilist sekkumist. Õnneks oleme me tänaseks läinud ajas tagasi , st suhtumine sellesse haigusesse hetkel on suht samane.Suurenenud on vaid tromboosid ja infarktid. Ärge pidage viha mul on kodus 3 kõrgharidusega ( ühel on isegi teaduslik kraad) meedikut, kes mulle neid asju selgitavad. Positiivne on, et keegi pole süstitud ja keegi pole haigestunud ei tromboosidesse, ega covidisse. Aga üks meditsiinitöötaja põhiline kvaliteetsuse kriteerium ongi tema enda tervis. Kui inimene suitsetab, on rasvunud ja pidevalt haige, siis ei loe ta kõlavad tiitlid. Enamus asju on tänapäeval ostatav ja müüdav ning sahkerdamise teel saavutatav. Head tervist, aga raha eest ei osta ja see, kes ei hooli omaenese tervisest ei hooli üsna kindlasti ka sinu omast

 
At 21:02, Anonymous Anonüümne said...

Kägu, küsi kodus, kumb on ateroskleroosi osas olulisem - elustiil (suitsetamine, närviline elu, stress, ülekaal) või vaktsineerimine? Kui kodus öeldakse, et teine, siis palu neil teaduslikud kraadid tagasi anda.

PS. mul ka teaduslik kraad, igapäevaselt tegelen elustiilihaiguste tüsistuste ravimisega. Vaktsineeritud, pärast seda terveid lapsi sigitanud, füüsiliselt terve, elu parimas vormis. Sinust erinen vaid vanuse poolest ja selle poolest, et ei süüdista kõiges vaktsiine vaid leian, et maailmas on väga palju erinevaid asju, millega enda elu perse keerata, neist 96% on olulisemad kui otsus end vaktsineerida.

 
At 21:12, Anonymous Anonüümne said...

21:02 hale keerutamine. Kägu argumendid maksavad.

 
At 21:30, Anonymous Anonüümne said...

Elusstiil on oluline ja teil on vedanud, kui tervis korras on. Minul on sportlikke sugulasi tuttavaid, kellel on tekkinud peale süstimist tervisehädasid, aga süsteem keeldub oma vigu tunnistamast.

 
At 21:44, Anonymous Anonüümne said...

21:02 . Kägu ju propageeribki sportlike ja tervislike eluviise. Noor ja terve inimene, peabki olema oma elu parimas vormis. Selle on teile kinkinud emake loodus. Kui olete 50-60 aastaselt endiselt elu parimas vormis siis võite targutada elustiilist. Olen küll ise lasknud ennast ära tinistada ( 2 sutsu) Õnneks ei midagi hullu ja tervis enam vähem jonksus, aga peale tesit süsti põdesin üle 2 kuu. Rohkem ennast torkida ei lase. Ühinen selles mõttes Käguga, et sean kahtluse alla vajalikuse noorele ja tervisest pakatavale inimesel igasugu eksperimentaalset kraami süstida. Ravimid on haigetele.

 
At 21:58, Anonymous Anonüümne said...

3 pereliiget on õppinud arstiteadust ja ükski neist ei usu seda - uskumatu raiskamine. Statistiline kurioosum.

 
At 22:07, Anonymous Anonüümne said...

Neid peresid palju pole, kus naine ja lapsed on kõrgharidusega meedikud (mitte tingimata arstid!) aga mees on natuke lihtsam. Väga palju muid vihjeid on ka juba tulnud aastate jooksul....

 
At 22:51, Anonymous Anonüümne said...

Eesti ametkonnad tegelevad oma võimu nautimisega ja rahvale puru silma ajamisega. Aetakse jama vaktsiinidega ja vene kütuste impordiga. Vene agendid on sügavalt süsteemi imbunud ja kasutavad aktiivselt ära seljakotiga sinisilmseid ametnikest matkaselle oma agenda elluviimisel. Kas Eestil on sellest mudast väljavingerdamiseks üldse mingit võimalust? Põhirõhk pannakse haisvate juhtumite peitmisele ja silmakirjalikkusele. https://arvamus.postimees.ee/7622112/ulle-harju-eestis-voimutseb-ringkaitse-nafta-ja-gaasiarikatele

 
At 23:18, Anonymous Anonüümne said...



Väga paljud, eriti need, kellel arsti juurde vähem asja ei adu, et õppinud arstid pole oma valikutes vabad. Nad lihtsalt ei usu, et selleks, et tööl püsida tuleb arstidel suu kinni hoida ja täita rumalaid korraldusi vastu tahtmist. vähestel on julgust ja empaatiat riskida oma karjääri ja sissetulekuga aidates abivajajaid, soovitades neile hästi toimivaid vahendeid ja ravimeid, mis pole süsteemi poolt aksepteeritud. Suurkonsernid teevad kõik, et väiksemaid tegijaid eemal hoida. Loomulikult pole nad huvitatud, et haige terveks saaks, piisab sellest, et elus püsiks ja võimalikult kaua mingit ravimit tarbiks. Lugege artikleid Rockefelleri meditsiinist, siis mõistate. Meditsiin on kaaperdatud, sellest on tehtud äri ja rahamasin. Tänapäeva meditsiinis teevad karjääri ja on edukad kuulekad käsutäitjad. Kas see pole fenomenaalne, kui vähe suudab tänapäeva meditsiinisüsteem haigeid terveks ravida? Erandiks on siin vaid kirurgia. Kui kaotate tervise ja lähete arsti juurde, siis saab teist lihtsalt farmaatsiatööstuse ori. Võtate aastaid mingeid tablasid, mis natuke nagu leevendavad teie hädasid, aga kõrvalsümptomitena saate puudulikud neerud, kahjustatud maksa jne.

 

Postita kommentaar

<< Esileht