esmaspäev, juuni 15, 2009

Pullerits: Kuidas ma staarsportlast usutlesin?

Elu on täis huvitavaid paradokse. Alustasin spordiajakirjanikuna 1980. aastate teises pooles Spordilehes, kui Mart Poom oli poisike mingi Tallinna noortesatsi väravas, ja kuigi seejärel eemaldusin spordiajakirjandusest, et tegelda elus ka teiste valdkondadega, jätkasin ikkagi spordistki kirjutamist - Tartu Postimehes ilmuv kuukommentaar ei ole üksnes pikim järjepidev personaalne spordikommentaari rubriik Eesti ajakirjanduses, vaid on pikim järjepidevalt ilmuv personaalne kommentaarirubriik Eesti ajakirjanduses üldse -, kuid Eesti nimekaima jalgpalluri intervjueerimiseni jõudsin alles tema lahkumismängu eelõhtul. Kus ma senimaani olin??!

Aga oi kui palju oli Poomil öelda seda, mis spordimeestele eneseusku peaks andma.

Mart, lõpetasite kooli kuldmedaliga, kuid otsustasite sellegipoolest hakata jalgpalluriks. Kust nõukogude aja lõpus selle julguse võtsite?
Ema ütles, et kui midagi teed, siis tee seda korralikult, nii hästi kui suudad. Juba esimesest klassist peale mul pea nokkis ja hiljem ei tahtnud endale hinnaalandust teha. Kui hakkasin saama kiituskirju, ei tahtnud seda [rida] enam pooleli jätta, ikka pingutasin. Aga kui teed ühte asja korralikult, tahad ka teist asja hästi teha, kuigi ajaliselt on raske laveerida. Tahtsin jalgpallis samuti anda endast kõik, kuigi raske oli eesmärke seada: NSV Liidu koondisse oli suhteliselt võimatu saada, sest Moskva Eestis jalgpalli ei soosinud ning noorte tasemel käisid seal altkäemaksuvõtmine ja mahhinatsioonid. Vanemad ka rohkem rõhutasid, et õpiksin hästi. Nad olid mõlemad lõpetanud TTÜ.

Kui lõpetasin keskkooli kuldmedaliga, sain samal, 1990. aastal sisse TTÜ majandusteaduskonda. Siis olid väga keerulised ajad, kuna suhted Moskvaga polnud head ja mitmed poisid Tallinna Lõvidest lõpetasid jalgpalli ära, sest raske oli näha väljundit. Treener Roman Ubakivi proovis aidata poisse Soome mängima, Eesti meistrivõistlused olid amatöörlikud, naljategemine.

1991 enne Eesti taasiseseisvumist tuligi kutse Soome, sain Moskvast isegi loa, aga päev enne ärasõitu löödi mul Flora mängus lõualuu katki. Läksin Soome 1992 ja võtsin TTÜst akadeemilise. Soomes olin aasta, päris läbi ei löönud, aga õppisin iseseisvalt hakkama saama. 1993 tulin tagasi Eestisse ja üritasin edasi õppida. 1994 sain mängima Šveitsi ja edasi Inglismaale Portsmouthi, misjärel oli selge, et tahan ja suudan tippjalgpallurina läbi lüüa. Uskusin oma võimetesse.
Aga 1996 kevadel ma Portsmouthis uut tööluba ei saanud, tulin koju tagasi ja proovisin majandust edasi õppida. Lõplikult jäi kool pooleli, kui sain kevadel 1997 Derby Countysse, kus tuli ka läbilöök Inglismaal. Mäletan, et TTÜs hoiti mind veel hingekirjas, võtsin akadeemilise, aga siis tuli teade, et mind on eksmatrikuleeritud. Kaks esimest kursust lõpetasin vist ikkagi ära.

Kui teadlikult olete jalgpallurikarjääril üles roninud või olete lihtsalt võtnud vastu need võimalused, mida saatus pakkus?
Arvan, et olen neist võimalustest, mida elu on andnud, pigistanud välja maksimumi. Olen ikkagi nõukogude aja laps, ma ei saanud oma karjääri step by step planeerida, sest polnud tingimusi ega väljundit.

Mulle meeldib ütlus, et kui sa ei suuda muuta olusid, siis muuda oma suhtumist oludesse. Nii ka jalgpalliplatsil. Kui sul on vastas maailma paremad mängijad, näiteks Portugalist, siis kuidas sa neid võtad: hakkad kartma, lased ennast häirida või mitte? Proovin ikka anda vaatamata võimalustele endast kõik. Ka elus.

Näiteks Soome ja Šveitsi meeskond, kus algul mängisin, olid poolprofessionaalsed satsid, enamik poisse kas hommikul õppis või käis poole kohaga tööl. Oleksin võinud ka hommikul aega surnuks lüüa, aga tegin sel ajal enda kallal kõvasti tööd. Igal pool, kui sul on tahtmist ja eesmärk, saad oma aega kasulikult kasutada.

Kust ammutasite tahtmist, et muudkui edasi püüelda, kuni kuulsa Londoni Arsenalini välja?
Mul on, jah, olnud hirmus tahtmine ja kirg. Jalgpall on olnud armastus, eneseteostuse viis. Juba maast madalast.

Üks põhimõtteid, mille järgi olen elanud, on: be the best you can be (ole nii hea, kui vähegi suudad – P.P.). Olen iga päev mõelnud, mida saan täna teha kasulikku, et olla parem kui eile. Vahest on vaja ka puhata, mis ei ole mu kõige suurem trump (naerab). Aga sellised lihtsad põhimõtted olen kodust ja kasvatusega kaasa saanud.

Mainite juba mitmendat puhku kodu tähtsust. Mis on kõige väärtuslikum, mille olete kodunt kaasa saanud?
Võib-olla jääb jutust mulje, et mul oli ideaalperekond. Tegelikult oli asi sellest kaugel. Ma ei tulnud kergetest oludest, samas mitte kehvadest. Keskmistest.

Isast on mul raske rääkida... Mul ei olnud temaga lähedast läbisaamist. Isa oli tark mees, aga tal oli alkoholiga probleeme, seepärast ka meie pereelu kannatas. Isa suri 1995. aastal, kui ta emaga enam koos ei elanud, ja kahjuks ta minu läbilööki Inglismaal ei näinud. Emaga oli mul palju lähedasem suhe. Ta on väga töökas, põhimõtteliselt üksi kasvatas mind. Emalt tuli töö- ja korraarmastus.

Isa ütles, et minust ei saa mitte kedagi. Oma poistele ei ütleks ma seda kunagi. Kuid olen isale need ütlemised andeks andnud. Tagantjärele olen talle selle eest võib-olla tänulikki – kuigi see on lapsele suur löök, kui sind tehakse maha ja sinusse ei usuta –, sest äkki tänu tema ütlemistele olen nii kaugele jõudnudki, kuna tahtsin salamisi talle näidata, mida ma suudan. Iga laps, olgu teadlikult või alateadlikult, proovib vanematele tõestada, et on hea laps. Suutsin hoida hinded korras ja end ka jalgpallis näidata.

Isa mängis väikestviisi korvpalli ja ma mängisin ka algkoolis päris edukalt Oktoobri rajooni spordikoolis. Miks ma jalgpalli valisin, oli [Lõvide treeneri] Roman Ubakivi persoon: ta oli nõudlik ja ma ei julgenud talle «ei» öelda. Tõin emale iga päev oma mustad riided pesta. Ta küüris kõik mu vere ja pori maha, mis olen igalt poolt koju toonud. Aga ta ei virisenud kunagi selle pärast, alati aitas.

Oma roll on ka sellel, et olin nõukogude aja laps, elasime neljakesi – ema, isa, mina ja õde Katrin, kes nüüd on dotsent Tallinna Ülikooli kasvatusteaduste instituudis – Mustamäel tavalises üheksakorruselises majas üheksandal korrusel kahetoalises korteris. Minuaegsetel poistel olid kehvad olud, valikuvõimalusi ei olnud ja muid ahvatlusi peale spordi ka mitte.

Kui tihti tuli sporditeel ette nõrkusehetki, et aitab küll, jätaks pooleli?
Ma ei ole kunagi tööd kartnud. Need mõtted on tulnud siis, kui on olnud suur trauma. Mul on olnud nii palju ebaõnne: mõlema põlvega on läinud üks operatsioon nihu, ühele põlvele on tehtud kolm, teisele neli lõikust. Kokku on mul olnud 13 operatsiooni. See on toonud vahel pisara silma, aga pere abil või seesmise vaimujõu ja tahtmisega olen asjadest üle olnud.

Üks teine ütlemine, mille järgi olen elanud, kõlab, et it’s about never falling, but it’s about rising every time you fall (ei ole tähtis, et sa kunagi ei kukuks, vaid tähtis on see, et sa kohe püsti tõuseksid – P.P.). Ei tohi karta kukkumist või ebaõnnestumist, vaid saatusele vastu võidelda. Raskused ja vigastused on muutnud mind aastatega tugevamaks: tean, et ma ei anna alla, vaid teen endast kõik oleneva, et töötan end uuesti üles, ka siis, kui arstid ei anna eriti lootust.

Julgen öelda, et see on üldse minu kõige suurem võit, et ma ei ole kunagi raskustele alla andnud. Kõige lihtsam on käega lüüa ja loobuda, tingimusi ja teisi ja ebaõnne süüdistada. Lõpuks otsustab ikkagi see, mis on su sisu. Seepärast võin pea püsti lahkuda. Ma ei pea silmi peegli ees maha lööma, vaid võin öelda, et olen iga päev andnud endast kõik. Kas sa jõuad ka tippu, see oleneb juba paljudest asjaoludest.

Olete jätnud kindla inimese mulje. Mis on see, millega te enda juures rahul pole?
Igaühel on nõrkusi. Võib-olla mõnele tundub üllatusena, aga olen pidanud enda kallal vaimset vaeva nägema, et oleksin enesekindlam ja agressiivsem. Ma ei ole loomult selline. Kuna ka kodus minusse ei usutud – ja ma ei süüdista koduseid, sest ka neil oli raske näha mulle väljundit jalgpallis –, on enesekindlus tulnud suure tööga. Vahest olen kadestanud head sõpra Erki Noolt, kelles on head nahaalsust, superenesekindlust.

Inglismaal pidin ikka ja jälle endale tõestama, et väärin kohta meeskonnas. Vahel kippusin ka üle pabistama. Eks see oli väikse riigi inimese kompleks. Lõpuks mulle isegi öeldi, et rahune maha, sa ei pea ennast kogu aeg tõestama.

Samuti kipun igale poole kiirustama või hilinema, ma ei oska oma aega ikka veel korralikult planeerida.

Ja võib-olla mõnikord lähen kodus pisiasjade pärast liiga närvi (naerab). Ma vist, jah, muretsen tühja-tähja pärast üleliia palju. Olen omamoodi pedant.

Profina tuleb palju perest eemal viibida. Kuidas naine sellega leppinud on?
Mul on väga mõistlik ja toetav abikaasa. Ja poisid annavad palju rõõmu, aitavad muresid ja raskusi unustada. Aga see kõik ei ole kerge. Sest tippsportlased, julgen ka enda kohta öelda, on parajad egoistid. Pead olema egoist, kuigi vahel tunned, et perele pole see kerge ega hea, aga sa ei saa muud moodi.

Kodu on väga tähtis. Kui pere on mõistlik ja toetav, suudad oma akusid laadida, ja kodus ei pea kandma maski, võid näidata ka oma nõrku külgi.

Mäletan, kui läksin üle Arsenali, jäi naine Sunderlandi lähedale elama. Vanem poiss käis koolis ja noorem hakkas lasteaias käima. Lissel pidi ise hakkama saama, keegi ei aidanud teda. Ta organiseeris vana maja müügi ja kolimise. Ta on ennast palju ohverdanud. Tunnen kaasa kõigi tippsportlaste peredele, tean, kui raske neil on, eriti kui nad ei saa koos elada. Müts maha nende naiste ees, kes suudavad ikkagi pereelu hoida ja oma abikaasat toetada.

Endal südametunnistus mõnikord ei piina?
Lissel on selle kõigega leppinud, tal on meeldinud kodus olla. Ta ei ole niivõrd ambitsioonikas. Kui naine tahaks ka karjääri teha, siis on küll raske. Aga Lisseli põhimõte on see, et pere peab koos olema. Ta on mu otsuseid alati toetanud. Ta ütleb, et saame igal pool hakkama, peaasi, et kokku hoiame.

Tal pole ka seda muret, kust leiva peale vorsti saada?
Jah, seda ka. Olen suutnud meie elu kindlustada, nii et ta ei ole pidanud Inglismaal tööd otsima. Tähtsam ongi, et ta hoiab kodu korras ja aitab lapsi kasvatada, kui mina ära olen – osutab taksoteenust, sõidutab lapsi kooli ja trenni.

Kui suur tähtsus on teile olnud teenitaval rahal?
Raha ei ole mind kunagi motiveerinud. Kui mängisin 17-aastase keskkoolipoisina Tallinna Spordis, saime toidutalonge, samuti võidupreemiat ja päevaraha. Ja eks ma olen noorena ka Soome viina viinud ja välismaalt nodi toonud.

Aga minu arvates on loogiline, et mida rohkem sa tööd teed, mida edukam oled, seda rohkem kannavad ka muud asjad iseenda eest hoolt. Aga raha ei ole mul kunagi olnud eesmärk. Mul oli tähtis, et saaks Eestist välja, saaks minna profijalgpalli, saaks kõrgemal tasemel trenni teha, ennast proovida. Kui oleksin ainult rahast motiveeritud, oleksin löönud Derby Countys rusika lauale, kui Everton ja Manchester United tegid klubile neljamiljonilise ja Ipswich vist viie miljonili naelase pakkumise. Aga see pole mulle oluline olnud. Kui teed oma tööd korralikult, tuleb ka tasu. See on igal elualal nii.

Mart, on palli taga ajamine üldse õige mehe töö?
Jah, vanemad ka ütlesid, et mis töö see on. Aga olen õnnelik inimene, et mu hobi ja töö on üks ja seesama, ja mulle on selle eest ka makstud.

Mulle on jalgpall eneseteostuse viis. Kui sain selgeks, et sellega võin elatist teenida, andsin ainult minna. Aga ma ka õppisin korralikult ja hoidsin kaua aega Eestis tagavaraväljupääsu, ja soovitan kõigile Eesti poistele, et peate suutma õppida ja tagalat kindlustada, sest Eestist välja saavad mängima üksikud, ja kunagi ei tea, millal vigastus võib su karjääri lõpetada.

Aga miks peab jalgpalluritele nii suurt palka maksma? Tegelikult ei ole ühelegi inimesele nii suurt raha vaja.
Nõustun, et ükski mängija ei ole väärt seda, et saada näiteks 100 000 naela nädalas, olgu ta nelja jalaga või mis tahes supertalent. Eriti kui vaatad, mis ümberringi maailmas toimub. Saab palju vähemaga hakkama. Aga nii see elu on, ebaõiglust leidub igal pool.

Olen ka mõnikord mõelnud, kui on tehtud suuri väravavahtide otse, et kas too ostetud mees on minust tõesti nii palju parem, et tema eest pakutakse nii meeletut summat. Aga niimoodi ei saa võrrelda. On klubisid, kes on valmis selliseid summasid maksma, ja on klubisid, kes seda ei suuda. Ja ega see kõik ole mängijate süü. See on süsteemi viga, et asjadel on lastud nii minna.

Kuidas olete hoolimata Inglismaa profiteenitusest ja üleüldisest tuntusest suutnud jääda täiesti normaalseks inimeseks? Ehk nagu öeldakse: miks teie katus ei ole ära sõitnud?
(Naerab.) Ma ei ole kunagi teeninud astronoomilisi summasid. Kõik need suured summad, mis on pandud Eesti kõige rohkem teenivate sportlaste edetabelisse, on mind naerma ajanud.

Kas tahaksite, et te pojad ka jalgpalluri kutse valiksid?
Kui nad tahavad, siis toetan, aga ma ei saa neid suruda. Vanemale, Markusele, meeldib jalgpall. Ta on saanud Watfordi akadeemias kaks hooaega harjutada ja talle pakuti ka järgmist hooaega.
Andreas on viiene, talle jalgpall nii ei meeldi. Tema käib korra nädalas tennist harjutamas ja korra ujumas. Ta on teistsuguse natuuriga kui Markus, talle meeldib joonistada ja kleepida, teha käsitööd.

Kas poisid räägivad kodus eesti või inglise keelt?
Eesti keelt, aga eks ingliskeelseid sõnu tuleb lausetesse päris palju sisse, ja mul ka. Mõtlen juba rohkem inglise keeles. Eks meil ole plaan tulla tagasi Eestisse. Alguses saab ilmselt olema raske, peame vist võtma eraõpetaja, et aidata eesti keelt järele, just grammatikat. Poisid on mõlemad Inglismaal sündinud, aga neil on Eesti pass.

Olete mõelnud, millal Eestisse võiksite naasta?
Kõige varem järgmise aasta suvel.

Millest otsuse tegemisel lähtute?
Selliste otsuste tegemisel tuleb perega maha istuda ja kõigi arvamust kuulata. Abikaasa tahab tagasi tulla. Markus ka. Ta tahab jõuda Eesti koondisse. Võib-olla siis, kui ta siia tagasi tuleb, hakkab ta teistmoodi mõtlema, sest kui ta seni on Eestis käinud, on tal olnud puhkus, koolis ei ole pidanud käima, on saanud sõpradega mängida, kaua üleval olla. Aga kui tuleb siin kooli minna... (naerab).

Ma olen ka investeerinud päris palju, et oma jalgpallikool teha. Mind tooks seega tagasi missioonitunne Eesti jalgpalli ees. Olen nii kaua olnud välismaal ja saanud hindamatuid kogemusi, et oleks patt, kui neid ainult endale hoiaksin.

Kui võimalikuks peate eluala vahetamist?
Vahest olen mõelnud, et olin kunagi nii hea õpilane, et kas aju on soiku jäänud. Jah, aju peab ka platsil töötama, aga seal töötab ta teistmoodi.

Arvan, et mu aju ei ole [eluala vahetamiseks] enam valmis. Mu kasutegur oleks suurem, kui jääksin jalgpalli juurde, kas noorte treenerina või väravavahtide treenerina või jalgpalliametnikuna.

Kas te ei pelga, et karjääri jooksul saadud arvukad traumad hakkavad järgnevas elus end üha valusamalt meelde tuletama?
Eks seda ole hoiatatud. Seega oligi õige aeg jalgpalliga lõpetada. Abikaasa ka seepärast toetas mu otsust. Loomulikult võivad vanad vigastused hakata valu tegema, aga see on hind, mida tuleb maksta, kui oled tippsportlase karjääri valinud. Tippsport on paratamatult suur tervise tapmine. Eks näidake mulle tippsportlast, kellel kuskilt ei valuta.
******
Yosemite Upper Fall, Yosemite National Park, California. 17. juuli 2008. Pildistanud Priit Pullerits. (Suuremalt vaatamiseks klikkida pildile.)

Fotod 1, 3 ja 4: Mart Poom päev pärast suure jalgpalliga hüvasti jätmist Männiku staadionil. Foto autor: Raigo Pajula, Postimees/Scanpix
Foto 2: Mart Poom jätab platsil hüvasti Raio Piirojaga (vasakul). Foto autor: Raigo Pajula, Postimees/Scanpix
Foto 5: Mart Poom perega Watfordi staadionil. Foto Mart Poomi erakogust.
Foto 6: Mart Poomi viimaseid hüppeid Eesti rahvuskoondise väravas sõprusmängus Portugali vastu. Foto autor: Mihkel Maripuu, Postimees/Scanpix
Foto 7: Mart Poom ülikonnas Lilleküla staadionil pärast sõprusmängu Portugaliga. Foto autor: Raigo Pajula, Postimees/Scanpix

15 Kommentaarid:

At 12:49, Anonymous Anonüümne said...

Lootus veel püsis,aga paistab et siit sulest ei tule vähemasti suve-sügisperioodil enam midagi huvitavat lugemist. Halloo Priit ,me ei ole siinsed külastajad kõik kehvikud ,et ei jõuaks endale Postimeest osta-tellida!!! Seega täiesti jura on lugeda blogist kodaniku artlikkleid ,mida peab ta tegema tööandjalt leiva teenimiseks!?
KR

 
At 13:55, Blogger Kidra said...

hkhm. Aga miks Sa loed siis artiklit, mida Sa oled juba lugenud?!?!?! Aru ma ei saa. Kas Sul on plaan kõigi maailma blogide sissekanded läbi lugeda? Mina näiteks ei osta Postimeest - loen, siis kui ette juhtub.

Ma pakun, et enamus blogijaid kirjutab oma blogides sellest, millest nad on juba kõneldud ja/või kirjutanud või vähemalt mõelnud. Ka oma töö asjadest.

Ahh. Tegelikult ...

Aga Poom on hästi sümpaatne tundunud koguaeg nagu ka selles artiklis. Rääkimata sellest, et tubli sportlane. On silmapaistnud just oma olekuga ilma et käituks 'värniklasena'. Vigastuste ebaõnn tema puhul on muidugi imekspandav olnud koguaeg.

 
At 14:19, Anonymous Anonüümne said...

Eeee, kopipeist on muidugi taunimisväärt tegevus nagu spikerdaminegi. Samas Arter netis enam ei levi, seega ajakirjanduse eest mittemaksvale kodanikule on seda isegi põnev lugeda. Kahjuks on tegu ainult intervjuuga, kus PP enda mõtteid on ainult küsimuste koostamise jagu. Kindlasti väga õpetlik lugu, kuid küsimuse esitajana oli tegemist jälle ajakirjandusliku haltuuraga, kus näiteks jäi välja küsimus, et palju siis Poom ikkagi teenis. Kuigi Mart saab naerukrambid kui oma palganumbreid lehest loeb ei suutnud see motiveerida PP-d vastavat küsimust esitama. Miks, kas ainult sellepärast, et kuulsat inimest mitte lukku ajada oma tüütute küsimustega aga kuhu jääb siis ajakirjanduslik profesionalism, kui küsitletav räägib ainult sellest mis sülg talle suhu toob?? A muidu oli kobe lugemine, tubli 4+, kõva tulp maas järgmisteks intervjuudeks Poomiga.

 
At 14:30, Anonymous Anonüümne said...

Respect Mart Poom! Veidi neegri kombel küll öeldud, aga lühidalt vast võtab kokku selle, mis selle mehe kohta öelda saab.
Üks, mis suuri sportlasi nagu eestlaste osas Poom, Veerpalu, Jaanson, Salumäe, Talts jpt. (ärgu need palun pahandagu, kelle nimed siinkohal üles loetletud pole) iseloomustab, on suur töötahe, pühendumus, tegutsemine vaatamata tagasilöökidele ja saatuse hoopidele. Suurtele sportlastele on iseloomulik ka selged vaated, mõtted ja seisukohad. Ehk n-ö oma elufilosoofia.
Ja muidugi hea kirjutis, mille pärliteks peategelase enda seisukohad ja vaated elule ehk tema austust vääriv sirgjooneline suure sportlase natuur.
Skiwaffe

 
At 14:42, Blogger Priit Pullerits said...

Peale esikommenteerija on ülejäänud aru saanud, miks ma selle intervjuu siia panin - seda peaks lugema kõik Eesti sportlased, et tajuda, mis teeb sportlase suureks. Eriti Värnik, kelle esindatavale tüübile on Kidra pannud suurepärase nime: värniklane. Kümnesse!

Arteri lood, jah, ei ole PMi veebis kuigi nähtavad. Uskuge või mitte, aga mul on endal ka olnud raskusi sealt nende ülesleidmisega. Mis siis rääkida veel inimestest, kes ei teagi, et sealt võiks Poomi intervjuud otsida. Ja arvestades, et PMi maikuu keskmine tiraaž oli 58 600 (võrdluseks - EPL: 33 600), mis teeb lehelugejate keskmiseks arvuks ehk 200 000, mis on napilt 14 protsenti Eesti elanikest, siis miks mitte panna Poomi intervjuu ka siia üles, kus sellel on tunduvalt suurem tõenäosus jõuda õige sihtgrupi silme ette kui ajalehes või selle veebikeskkonnas.

 
At 15:32, Anonymous Anonüümne said...

Mis tähtsust sel on palju Poom palka saab, sai? Miks see peaks kedagi huvitama? Mind isiklikult huvitab küll vaid mu enda palganumber aga eks see ole ka mu isiklik probleem:)

 
At 16:59, Anonymous Anonüümne said...

Nõus nii PP põhjendusega selle intervjuu avaldamise kohta oma blogis kui ka 15:32 seisukohaga, et mis tähtsust peaks kõrvaliste isikute jaoks olema Poomi palganumbritel, seda enam, et Poom ise rahast suuremat numbrit ei teinud (mis ei tähenda, et see tema jaoks oluline poleks ja tema ja ta pere elu sellest ei sõltuks). Teenistuse suuruse kohta tavatses alati küsida üks teine tuntud kahjuks siit ilmast lahkunud meedia korrüfee. Minuarust ei ole isikliku teenistuse (kui tegu pole avaliku sektori teenistuja, poliitiku jms.) kohta küsimine sünnis. Las ta jääb pealegi Urmas Oti kaubamärgiks.
Mis aga Värnikusse puutub, siis ma ei kiruks ega siunaks teda. Jah ta on teinud lolluseid ja pruukinud ehk liiga uljalt suud, aga ta on olnud kõigest hoolimata ka kõva tegija (ehkki mitte nii kõva kui Kanter). Usun, et ta on tänaseks ikka kõvasti ka oma vitsad saanud. Pealegi ta viimase võistlustulemuse valguses tundub, et mees tahab sportlase tiitlit tagasi võita. Mina hoian talle küll selleks pöialt.
Skiwaffe

 
At 17:20, Blogger Madis said...

Ärgem unustage teadlasi, kes hoolimata tagasilöökidest pole veel suutnud juhitava termotuumareaktsioonini :-D

 
At 21:13, Anonymous Anonüümne said...

teemasid:
Mis toimub eesti maratonijooksuga? Kuidas ma eesti maratoni edetabelis 10 parema hulka jooksin jne jne

 
At 09:26, Anonymous Anonüümne said...

Esimesele kommijale.
Siinse blogi lugemine pole kohustuslik, kui ei meeldi või oled teemaga tuttav, ära loe.
Tore kui oled nii maksujõuline, et jõuad Postimehe osta, aga ega sellega kohe kelkima ei pea.
Rohkem tolerantsust!

Mike

 
At 11:19, Anonymous Anonüümne said...

Ma ei saa samuti aru milles probleem. Väga huvitav ja innustav artikkel. Ise tellin ainult päevalehte ning väga meeldiv on Priidu blogist leida ka selliseid huvitavaid palasid mille peale muidu ei satuks.

 
At 12:08, Anonymous Anonüümne said...

Innustav? Pagan ma lugesin selle hea artikli läbi ja minu olematu ind jalgpalli osas muutus molekuli suuruseks, tegelikult ma kardan, et see molekul lagunes ka ära aga seda ei saa enam uurida sest nii karmi mikroskoopi mul pole.

Iseenesest on tegu huvitava sporditeemalise lugude arhiiviga, kuid kriitikute point on selles, et sisuliselt on blogi langenud blogi mõttes kooma ja eksisteerib veel ajakirjandusliku arhiivina. Hea, et Priit viitsib siin kommentaarides vähemalt sõna võtta, ajalehes ei tee ta sedagi. Seega miski väikene blogiväärtus on siin säilinud. Kõik pole veel kadunud!

 
At 12:24, Anonymous Anonüümne said...

Vaatan ,et PP on saanud endale truud vasallid ehk pimesi kummardajad :Skiwaffe ja Mike näol, kes üritavad olenemata teemast alati sõna võtta ja suurt eeskuju kiita - loodate ka kunagi endast Postimehes artikklit? :)))
KR

 
At 12:32, Anonymous Anonüümne said...

eelkõneleja näitab selgelt ära miks on hea, kui kommentaarile nime alla ei kirjutata. keegi ei saa siis isiklikuks minna ja näpuga näidata ning kommariks tembeldada.

 
At 10:41, Anonymous Anonüümne said...

Tere vähemasti!
Loen huviga ja kiidan seda võimalust, sest PM ei telli ja kokkuhoitud vahendid investeerin spordivahenditesse ja üritustel osalemisse - jalgratas, orienteerumine ja talvel suusatamine, mis kõik kulukad. Vastupidiselt KR poolt väidetule eelistan lugeda weebi väljaannet kui tassida virnade viisi ajalehti prügikasti ja ei pea lappama mõttetut reklaami sealjuures. PP blogi loen meeldi kuigi kõigega nõus ei ole. Paraku on ajalimiit piiratud, et alati oma arvamust kirja panna.

 

Postita kommentaar

<< Esileht