reede, juuni 12, 2009

Pullerits: Mida on ühist Poomi isal ja minu rattal?

Inimesed ütlevad ikka igasuguseid imelikke asju. Näiteks Coco Chanel: "On aeg tööks. Ja on aeg armastuseks. See tähendab, et muuks aega enam ei jää." Kuidas ei jää?! Trennitegemiseks ja sportimiseks tuleb alati aega leida. Aga arvestades, et ta elas 87-aastaseks, siis äkki on tal milleski õigus? Sest nagu ütles mulle päev enne mängu Portugaliga Mart Poom, kui pärisin, kas ta ei karda, et arvukad vigastused võivad talle vanuigi teravalt tundma anda hakata:

"Eks seda ole hoiatatud. Seega oligi õige aeg jalgpalliga lõpetada. Abikaasa ka seepärast toetas mu otsust. Loomulikult võivad vanad vigastused hakata valu tegema, aga see on hind, mida tuleb maksta, kui oled tippsportlase karjääri valinud. Tippsport on paratamatult suur tervise tapmine. Eks näidake mulle tippsportlast, kellel kuskilt ei valuta." (Mida Poom mulle veel rääkis, lugege homsest Postimehe Arterist - muuseas saate teada, mis roll oli Poomi karjääris tema isal, ja olgu öeldud, et see on väga vastuoluline lugu. Võib-olla ma kunagi räägin, mida Poom näis tundvat ja läbi elavat, kui ta sellest rääkis - veel praegugi tõuseb mul seda meenutades kananahk ihule -, aga praegu mitte. Nagu paljud Erika Salumäe raamatu kohta ütlesid, siis rahvas ju ei taha, et kõik rahva ette laotataks.)

Aga vaatame veel, mida inimesed ütlevad. Ajakirjas Vanity Fair tsiteerib Mark Bowden (USA äpardunud Somaalia-eksperimendist rääkiva raamatu "Black Hawk Down" autor) loos New York Timesi oleviku ja tuleviku kohta - "I read a lot," kui lubate mul tsiteerida Pauligi kohvireklaami - ühte kunagist jalgpallitreenerit, kes oli ajakirjanikule öelnud: "Kirjuta, mida iganes tahad: kui ma võidan, ei saa sa mulle kahju tekitada, ja kui ma kaotan, ei saa sa mind aidata."

Kuldsed sõnad, kas pole? Selle lause võiksid meediaga suhtlemise kohta pähe õppida kõik Eesti sportlased. Oleks teineteise mõistmist rohkem ja vastastikust siunamist vähem.

Aga nüüd tahan mina ka midagi öelda. Seda: selle Optimaga, millega seni olen sõitnud, on võimatu sõita. Ma ei saa aru, kuidas ma sellega seni üldse olen sõita saanud. Kuidas ma olen sellega läbi teinud mitu Tartu rattamaratoni ja saanud isegi Tartu rattarallil koha pisut peale 700ndat. Sest tegelikult ei liigu see ratas ju üldse. Rohkem kui 30 km/h kiiruse nimel peab üksjagu kurja vaeva nägema. Kui asfalt on killustikuline, langeb tempo hõõrdeteguri tõttu kohe kolinal. Kett viskab aeg-ajalt üle ja käiguvahetaja ei taha ka alati kõige paremini toimida: seda annab ikka kruttida, et kett tagant kõige väiksemale hammasrattale saada. Võrreldes selle võidusõidurattaga, mille Hindrek Riikoja mulle kaheks viimaseks Tartu rattaralliks on muretsenud, oleks Optima nagu eelmisest sajandist. Nojah, ongi ju. Kuidas ma sellega harjutades üldse niisuguse tulemuseni olen jõudnud, nagu rattarallil jõudsin?

Või on äkki mu naise Optima etendanud minu tagasihoidlikul sportlasteel samasugust rolli nagu Poomi isa tema suurepärases karjääris?

Siin käib nii palju tarku mehi koos, et öelge nüüd, mida ma tegema peaksin! Näidake sekka padukriitikale ka konstruktiivseid lahendusi.
******
Vernal Fall, Yosemite National Park, California. 17. juuli 2008. Pildistanud Priit Pullerits. (Suuremalt vaatamiseks klikkida pildile.)

Foto 1: Mart Poom lahkub suurest jalgpallist. Foto autor: Raigo Pajula, Postimees/Scanpix
Fotod 2 ja 3: Priit Pullerits harjutamas 2006. aasta septembris Optimaga Tartu rattamaratoni rajal. Foto autor: Art Soonets, Scanpix

11 Kommentaarid:

At 11:14, Anonymous Anonüümne said...

Kas see optima on su naise ratas? Millal naine sellega veel sõita jõuab kui sina sellega trenni teed? :) Naine kindlasti räägib sõbrannadele, et näe sõidan Priidu "Optimaga". ;)

Osta uus ratas, kindlasti sul tutvusi palju ja saad hea ratta soodsa hinnaga.

 
At 12:06, Anonymous Anonüümne said...

Jah Priit, see "Optima" ongi Sinu rattatulemuste põhitegija. Kasutan muide ise sama taktikat, et 50% treeningutest teen vana ja raske rattaga.(passadka ja seadistused on kõik OK. Ratas on lihtsalt raske ja jooksud on täielik saast:) Sest kui sarnase voki pealt võistlusrattale istud, on pool võistlust juba võidetud, ja jääb vaid üle finishi veereda.
Selline taktika nõuab küll tahtejõudu(sellest Sul ju puudus pole) ja väikest lisakulu, kuna tuleb osta veel ühed klipp-pedaalid Optima jaoks. Aga võistlusel koged, kuidas Kiku ütleski "lennutunnet!"

Head "Optimaalset" rattajõutreenimist!

 
At 12:55, Anonymous muhk3l said...

Mulle jäi segaseks lause:
Ajakirjas Vanity Fair tsiteerib Mark Bowden loos New York Timesi oleviku ja tuleviku kohta - "I read a lot," kui lubate mul tsiteerida Pauligi kohvireklaami - ühte kunagist jalgpallitreenerit, kes oli ajakirjanikule öelnud: "Kirjuta, mida iganes tahad: kui ma võidan, ei saa sa mulle kahju tekitada, ja kui ma kaotan, ei saa sa mind aidata."

Kes siis mida kirjutas ja/või tsiteerimiseks luba küsis? Ehk on püütud liiga palju öelda, omades liigväga sisu.

Meedia demüstifitseerimisvõime kriitika tundus muidugi asjakohane, aga kuna minu kui lugeja pilk pärast seda lõiku muutus, jäi silma ka eelviimase lõigu trükinäpukas "krutiida".

Jõudu,
Muhkel

 
At 12:55, Anonymous Anonüümne said...

Jutu järgi jääb mulje nagu Poomi isa oleks Mardi p-se saatnud oma palliga ja käskinud rohkem koolitarkust pähe taguda palli asemel ning see andis trotsi mis sillutas tee kuldsele karjäärile.

Noh aga arvestades seda kui palju Optimaga on kilomeetreid sõidetud, siis aeg on vahetada kett, hammakad ja käiguvahetajad, teisisõnu sisuliselt ongi aeg osta uus ratas. Eks see Optima on sinus samuti trotsi arendanud, kuid nagu näha motiveeris Poomi isa jutt teda tunduvalt rohkem kui Optima sind.

 
At 13:33, Blogger Priit Pullerits said...

12:55 esimene lõik on väga hästi asjale pihta saadud. Kiitus! Aga teises lõigus on võrreldud võrreldamatuid: Poom on palli püüdnud-tagunud 30 aastat, mina naise Optima seljas vändanud ehk heal juhul viis, ja seda ka vaid kümmekonnal päeval aastas.

 
At 23:08, Anonymous Anonüümne said...

Küllap Sa tänu sellele Optima vokile Tartu Rattarallil nii hea olidki. Öeldakse veel ju ka nii, et raske õppustel ja kerge lahingus.
Treeni selle Optima vokiga edasi ja istu nädal-paar enne rattavõistlust kohanemiseks normaalse ratta selga ja tulemused tulevad.
Skiwaffe

 
At 20:53, Anonymous Anonüümne said...

Miks sa oma naist karistad? Osta lõpuks ometi omale eraldi ratas ja lase naisel ka rattaga sõita. Aga enne, kui soovitusi tahad, siis mõtle hinnaklass välja, kui palju sa üldse raha oled nõus välja käima (soovitus: alla 6000.- pole üldse mõtet mõeldagi)

 
At 12:25, Anonymous Anonüümne said...

"Aga teises lõigus on võrreldud võrreldamatuid: Poom on palli püüdnud-tagunud 30 aastat, mina naise Optima seljas vändanud ehk heal juhul viis, ja seda ka vaid kümmekonnal päeval aastas."

Kas Priidu jutust tuleb aru saada nii, et viie aastaga tal trotsi ei tekki, selleks kulub 30 aastat.

Priit püüa ikka sellest mõttest aru saada, mida sa kommenteerid.

Mike

 
At 07:49, Blogger John said...

oakley sunglasses wholesale
true religion outlet
polo ralph lauren
michael kors outlet online
toms shoes
kate spade handbags
nike air max
michael kors handbags
ugg boots outlet
north face uk
cheap ugg boots
cheap oakley sunglasses
polo ralph lauren outlet
coach outlet
giuseppe zanotti sneakers
ugg boots
uggs outlet
jordans
gucci outlet
michael kors handbags
coach outlet
adidas superstar
uggs sale
uggs on sale
michael kors outlet online
louis vuitton
air max 95
coach outlet store online
cheap soccer shoes
kd shoes
michael kors handbags
tiffany and co
20151209yuanyuan

 
At 14:17, Blogger Unknown said...

http://www.kobeshoes.uk
roshe shoes
kobe 11
air jordan
cheap jordans
fitflops
michael kors handbags
yeezy boost
nike huarache
yeezy boost

 
At 10:13, Blogger raybanoutlet001 said...

sac longchamp
nike blazer pas cher
michael kors handbags
michael kors handbags sale
san antonio spurs jerseys
ferragamo shoes
bears jerseys
pandora outlet
replica watches
adidas nmd
2017.3.29

 

Postita kommentaar

<< Esileht