pühapäev, märts 16, 2014

Pullerits: Mida teha Venemaa sportlastega?

Uute arengute taustal ei ole teemaks mitte see, et lumi ja torm üritavad takistada rattasõitu ning valmistumist Jõgeva rattaralliks, kus ma olen juba stardinimekirjas koos Gert Jõeäärega, kes võitis hiljuti velotuuri Belgias, ja Janek Tombakuga, kes osalenud Sydney ja Ateena olümpial grupisõidus. Teemaks ei ole isegi see, mida rääkis mulle pikas, enam kui tunniajalises vestluses enne Eestist lahkumist Siim Kallas. Teema on see, kuidas me saaks anda oma panuse, et Venemaale ja venelastele aru pähe panna. (No ega seda teha saa, aga kui niisama vahtida ja mitte midagi teha, siis see on veelgi lamedam. Endal peab vähemalt südametunnistus puhtaks jääma, et midagigi sai ses suhtes püütud teha.)

Minu ettepanek on järgmine: Klubi Tartu Maraton üritustele, eeskätte kevadisele rattarallile ja nn jooksumaratonile (eks sügiseste ürituste osas selgu asjad lähikuudel), Filtri maanteekarikasarjale, Jõgeva rattarallile, Estoloppeti suusamaratonidele ega ühelegi teisele Eestis peetavale massispordiüritusele ei peaks lubama mitte ühtegi Venemaa esindajat.

Miks, küsite, karistada sportlasi ja harrastajaid selle eest, mida teeb nende riigi president Vladimir Putin? Pole midagi teha, nii see lihtsalt on – see on meie ainuke võimalus näidata spordi kaudu oma suhtumist sellesse, mida nad lasevad oma riigijuhil teha, ja karistus selle eest, et nemad ja nende kaasmaalased on lasknud sellisel mehel pukki saada – ja kas või vaikimisi talle kaasa kiitnud. Nüüd tuleb selle eest maksta. Liiati, kui muu maailm, nii Euroopa Liit kui USA nuputavad, milliseid sanktsioone Venemaa vastu rakendada – jutt käib peamiselt viisakeelust ning varade külmutamisest –, ei oleks sugugi liiast sanktsioneerida ka Venemaa sportlaste ja spordiharrastajate esinemist väljaspool Venemaad toimuvatel võistlustel.

Loomulikult peaks FIFA võtma Venemaalt ära jalgpalli MM-võistluste korraldamisõiguse. Vaevalt, et neist, kes seda võistlust endale tahaks, puudu tuleb.

Ja absoluutselt ei saa ma aru sellest, mida teeb BC Kalev/Cramo jätkuvalt korvpalli VTB Ühisliigas, mis, vaadakem tõele näkku, ei ole muud kui omaaegsete NSV Liidu meistrivõistluste taaskorraldamine pisut teistsuguses kuues. Ma ei saa aru, miks Kalev/Cramo, kes nende ridades kirjapaneku ajal mängib Ühisliigas Peterburi Spartakiga, nagu poleks mitte midagi vahepealseil nädalail juhtunud, seal liigast veel lahkunud ei ole.

Ju siis tuleb hakata sanktsioneerima ka neid, kes Venemaaga spordis veel koostööd teevad. Et kuidas? Lihtsalt: boikoteerides pealtvaatajana kõiki koduseid mänge, ükskõik millises liigas, kus Kalev/Cramo kaasa lööb.
******
Onion Creek Road and Onion Creek, Moab, Utah. 23. aprill 2012. Pildistanud Priit Pullerits. (Suuremalt vaatamiseks klikkida pildile.)

Fotod 1-3: Talviseid pilte Jõgeva rattaralli rajalt. Fotode autor: Priit Pullerits

136 Kommentaarid:

At 18:43, Anonymous Anonüümne said...

Aru ma ei saa, alles kuu aega tagasi lugesime sellest blogist ja kuulsime saates "Vabariigi kodanikud", kuidas manduv lääs segab sporti poliitikaga ja ülistas Puutini korraldatud taliolümpiat subtroopikas.

 
At 19:18, Anonymous Anonüümne said...

Just. Valu punanahkadele.
Teet

 
At 19:28, Anonymous Anonüümne said...

Hüsteeriata, palun, härra Pullerits!

 
At 20:13, Anonymous Anonüümne said...

Mis siis nüüd hakkas?
Vabariigi kodanikes oli PP hoopis teist meelt ja ei jaganud näiteks Samosti seisukohta kuidagi.
Nüüd siis on silmade avanenud?
Tegelikult ei tee Putin midagi uut, kas Gruusia on meelest läinud. Seal oli päris sõda ja lõppes nii nagu sooviti.
Nüüd vaatab Putim kaamerasse ja valetab kogu ilmale, et tema ei tea, kes on need täisvarustuses rohelised mehikesed poolsaarel. Ja siin arutame viisakeeldudest, venelased naeravad selle peale.

Parem võiks Eesti võrkudes kinni panna vene propaganda kanalid.
Seal on selline ajupesu, et peale paari päeva vaatamist võtab ka tugevama närvikavaga inimese päris pehmeks. See mõjutab kümneid tuhandeid siin ja laastab igasuguse alternatiivse mõtlemise.
Spordivõistlustel osalemise keelamine on asendus tegevus.

 
At 20:26, Anonymous Anonüümne said...

Ah, et lumi ja torm ... üritavad takistada ... valmistumist Jõgeva rattaralliks

"Jooksmine ei koorma organismi, kui seda õieti teha." -- Rünno Ruul

Rünno Ruul
1) Mar 16, 2014 4:52 AM Distance 30.50 km Duration 2h:42m:54s morning wake up jog in ice, avg hr 113. esterdays wet snow was today all ice, very very very slippery run but feels good
2) Mar 16, 2014 10:58 AM Distance 13.40 km Duration 57m:54s a little faster run, must end earlier then was plan, because of work call, avg hr 142
3) Mar 16, 2014 4:09 PM Distance 10.11 km Duration 45m:45s end of week run, avg hr 134

 
At 21:01, Anonymous Anonüümne said...

Spordiharrastajad ja sport tuleks tõesti poliitikast lahutada teatud määral, täienisti pole see võimalik.

Minu küsimus, miks nt ei kriibi kedagi eriti Hiina poliitika? Miks Venemaa just? Kas põle nagu silmakirjalikkusega tegu? Et mõrtsukas - OK, aga vägistaja - No-no...

Ärgem unustagem ka, et nii FRA kui GER müüb Venemaale relvi jne, omad vitsad peksavad. Ega need mängukannid ole.

Kui Merkel ütles, et Venemaa elab teises reaalsuses, siis sama kehtib terve Euroopa suurema osa suhtes, kes on nii sinisilmsed Venemaa suhtes, kes tegelikult ei saa temast aru ja mis hullem, on temast nadilt sõltuvad.

Minu sõnavõtt võib olla kui pagi, korraks nuusata, kuid mõte selles on.

Elagu mõistus!
Elagu Veerpalu, kes 43-a. tõmbas noortele koti pähe!

 
At 21:14, Anonymous Anonüümne said...

Head uudised! Tallinna suusamaraton siiski toimub 22. märtsil Kõrvemaal- eat this!

 
At 21:14, Blogger Priit Pullerits said...

Eelmistele: Ukraina ja Krimmi asja ajas Putin teravaks ja vastuvõetamatuks pärast Sotši olümpiat.

 
At 21:23, Anonymous Anonüümne said...

Priit, me oleme enam vähem samavanused, peab olema ikka väga naiivne, et Puutinit usaldada, kuidas sa ütlesidki, Eesti ei saaks mitte millegi sellisega hakkama, jumalast hea, et ei sa.

 
At 22:03, Anonymous Anonüümne said...

Tubli! Mehel on diplomaatia ja poliitika vallas vaistu, majandusest rääkimat! kes siin suurem kaotaja on? kas kohalikud ürituste korraldajad või need üksikud venkud kes siia mingis meeltesegaduse eksinud on, selle asemel, et kuskil vähe paremal järjel oleval el-du riigis oma start teha. kutsume käraja kokku ja arutama asja, alustame lauluga....

 
At 22:06, Anonymous Anonüümne said...

Ärgem jäägem poolele teele, härrased. Ka meie riigis elab palju venelasi. Esimesena peaks neile tegema kohustuslikuks punase viisnurga kandmise rinnas väljas kantaval riietusel. Loomulikult tuleb piirata nimetatud kodanike äritegevust, lammutada (põletada) nende vaenulikku ideoloogiat kandvad kirikud jne.
See oli nüüd iroonia, kes aru ei saanud. Aga kuidagi väga tuttav tundub, mõtlevad inimesed peaksid mõnedest ilmselgetest asjadest ehk siiki aru saama.

 
At 22:22, Anonymous Anonüümne said...

Tõepoolest, ootamatuvõitu suunamuutus ajakirjanikult, kes veel vähem kui kuu eest Putini Sotši-poliitikale ohtrat kiitust jagas. Aga eks ajaloo kurvide väljavõtmise oskus olegi ajakirjaniku töös oluline. Head kurvitehnikat olevat Pulleritsu-saks virtuooslikult demonstreerinud ka "Arteri" intervjuus Siim Kallasega, nagu eelmise postituse kommentaaridest teada saime.
Homme lendab Mosvasse Krimmi saadikute delegatsioon, et üle anda palve Krimmi vastuvõtmiseks Vene Föderatsiooni koosseisu. Vot sellised ajaloo kurvid.

 
At 22:26, Anonymous Anonüümne said...

http://eesti.info/uudised/uudis.php?uid=1762792
http://suusk.blogspot.com/2014/02/pullerits-kas-homolobi-vabandab-olumpia.html

 
At 22:29, Anonymous Anonüümne said...

Teemaväliselt: Vasaloppetile registreerumiseks oli seekord õnnelikel aega veidi üle tunni. REgistreerimise avanedes leht ei pidanud survele vastu ja andis saba, kui tunni aja pärast uuesti avanes, oli vähem kui 2 min pidu läbi ehk sõit fullbookitud.

 
At 22:30, Anonymous Anonüümne said...

Mõtlesin ka ise selle peale, et spordi kaudu Vene F-i mõjutada. Minu meelest pole siiski loogiline karistada sportlasi. Viisakeelu jmt võib kehtestada ametiisikutele, kes ei tegele otseselt võistlemise või selle ettevalmistamisega. Muud rollid peaks saama kohalikud (kutsujad) ka oma jõududega ära teha. Priidul tuleks hakata harjuma mõttega, et sportlane ei ole riigi esindaja. Sportlane võistleb enda nimel ja esindab iseennast. Tugevaim võitku (ja mitte riik)!

 
At 23:24, Anonymous Anonüümne said...

Kas ka mitte Vahtseliina kindluse jooksule, mis Vastseliina valla algatusel ja Dr Holdeni korraldusabiga toimub 2014 suvel esimest korda ja kus 15 km tehniliselt nõudlikul maastikul läbitakse ka Piusa jõgi koolmekoha kaudu? Piusa jõge ja Meeksa oja pidi kulges vanasti Ordu ja Venemaa piir muide.

 
At 08:15, Anonymous Anonüümne said...

Väga lapsik järldus alles nüüd. Lugedes Peeter Suure testamenti, milles on kirjas, et Venemaa peab olema permaentses sõjaseisukorras ja valmis rünnakuks, et olla sõjaks valmis ka rahuajal.

 
At 08:43, Blogger Priit Pullerits said...

Hea küll, mehed, mis me siin niisama pooltühja vehkleme. Sõnastame nüüd korralikult ja selgelt selle põhiküsimuse. Keegi peab ju selle ometi sõnadesse panema, aga julgeid siin peale minu suurt ei ole.

Nimelt: kui tõenäoline on variant, et juhul, kui Venemaa hakkab Eestis pingestama olukorda samamoodi nagu Ukrainas ja Krimmis, keeravad siinsed venelased püssi Eesti ja eestlaste suunas, mitte Venemaa ja idast tulevate venelaste suunas?

Mälu värskenduseks: Mihkel Raud küsis selle küsimuse - vabandades, et see on televaataja küsimus, mitte tema küsimus (arguse tunnus juba küsides!) - sügisel "Kolmeraudses" kahelt 19-20-aastaselt enam-vähem puhast eesti keelt rääkivalt intelligentselt Tallinnas elavalt vene noormehelt - ja nood jäid talle vastuse võlgu. Nad ei vastanud sellele küsimusele.

Veel mälu värskenduseks: kelle vastu suunasid oma jõu ja kivid pronksööl mässama tulnud venelased?

Ja edasi: kujutage ette, kui neile peaks antama kodakondsus, kui meil peaks lubatama topeltkodakondsust! Ainult väga vaese ja piiratud kujutlusvõimega inimene ei oska edasi mõelda, mis stsenaariumi see Putini peas võib käivitada.

Lisaks, tuletage meelde, mida rääkis mulle paar nädalat tagasi Arteri intervjuus Raivo Vare, kes tunneb Venemaad ja venelasi väga hästi (on seal sündinud, õppinud, omab seal sidemeid): venelaste eesmärk on ja selleks eesmärgiks jääb velitšije, vene rahva ja riigi suursugususe taastamine ja hoidmine, olgu ta putinlane või demokraat - vahe on vaid meetodites, kuid eesmärk on üks ja seesama.

Mind hämmastab see sinisilmsus ja naivism, mis Eestis nii paljudes Venemaa ja venelaste ja kodakondsusküsimuse suhtes on hakanud võimust võtma. Seda demonstreeris eelmise nädala Postimehe arvamusküljel suurelt ka näiteks keeleteadlane Martin Ehala, kes mõnitas Eesti kaitsjaid ja olukorda realistlikult hindajaid väike-eestluse esindajaiks (alapealkiri: "Mida suurem on rahvuslik ohutunne, seda tugevam ja jäigem väike-eestlus on").

Vaat need küsimused on teema - kõige olulisem teema, mis siin blogis kunagi üldse kajastust on leidnud. Näis, mis meeleoludega siis reageeritakse...

 
At 08:56, Anonymous Eldur, vana mees kange liikmega said...

Eelmistele: Ukraina ja Krimmi asja ajas Putin teravaks ja vastuvõetamatuks pärast Sotši olümpiat.
---------------------------------------------

tegelikult juba palju varem. Maailmale polnud asi ainult huvitav. Analoogne meie 2007 Pronksiöö juhtumiga. Väljamaale jäi mulje, ja kui palju oli meil omaenda rahvat, kelle arvates tekkis eestlastel tahtmine PSõdur Tõnismäelt minema lohistada paugust. Et JÄRSKU enam ei meeldinud ja venelaste kiusamiseks otsustati minema lükata? Tasane, passiivne ja uimane eestlane oleks lasknud sel tänasel päevani Tõnismäel vedeleda kui poleks olnud ilmseid provokatsioone mitme aasta jooksul.

Asi on nii nagu kuskil hästi kommenteeris et Venemaa mängib malet kui vastasleer turakat.
Tasapisi aetakse Eestigi Krimmiks. Märgid sellest on ju täitsa avalikud. Peainna elu juhivad Kremli ideoloogide toel Toom ja Kõlvart, millega hakkavad ministritena tegelema Mikser ja Urve Palo? Sutrop kirjutab regulaarselt "põhiseaduslikust patriotismist". Asja annab ajada niikaugele et Virumaa ja Tallinna minek VF-i alla on täiesti eesti seadustega kooskõlas.

Ukraina kohta ütleks et see riik on ise väike impeerium, tegu ei ole ju kompaktse ukraina rahvuse asualaga.

 
At 09:14, Anonymous Anonüümne said...

Lisks imbub siia sisse hulk vene kasakaid, kes hakkavad siin mullistuma ja pingeid üles kruttima. Viisavabadus, mida meie limukalik euroeliit pidevalt soosis, kui kasulik see on Eesti majandusele, on nüüd ilmselt mõneks ajaks päevakorralt maas, niikaua kuni Putin selleks ise jällegi märku annab. Ja pange tähele, et olukorras kus pinged võibolla varsti jälle Eu ja Venemaa vahel lõdvenevad, tuleb jällegi seesama retoorika viisavabdusest, eurointegratsioonist jms. Tänases Postimehes kirjutas hea loo kodakondusest keegi X.

 
At 09:17, Anonymous Anonüümne said...

Kui nüüd klubi Tartu Maraton siiski lubab oma võistlustele Venemaa kodanikke, siis kutsun üles Priit Pulleritsu antud võistluseid boikoteerima (sarnaselt Kalev/Cramo mängude boikoteerimise ideele).

Teed ära?

 
At 09:22, Anonymous Anonüümne said...

Blogi sissekanne on näide sellest, kuidas mõtlemisvõime kuidagi ei taha nobedatele sõrmedele klaviatuuril järele jõuda.

 
At 09:29, Anonymous Anonüümne said...

Jah Priit, sinu 08.43 komm on väga asjalik.

Sellest venelastel veres istuvast messianismist ja pidevast sõjaseisukorras elamisest on kirjutanud vene enda autorid (eesti keeles raamat Venemaa tegelikkus) Mart Helme, Nahaparkal eelmises EPL-i elus ja mitmed teised.

Vene impeerium ihkab tagasi Baltikumi, see on nende arvates nende oma, ning aborigeenid eestlased elavad siin VEEL vaid venelaste suurest armust. Martin Ehala ja paljud temasarnased "intelligendid" on lausa eestluse vaenlased.
Ei maksa mitte mingeid illusioone teha meie koduvenelaste suhtes. Mäletate mis on Sergei Stadnikovi leivanumber tema tekstides? See on jutt et 1991 referendusmis olid tuhanded venelased iseseisva Eesti poolt. Et see annab neile nüüd indulgentsi olla kodakondne ja kõik muud soodustused sinna juurde. Nad andsid oma POOLT olenevalt olukorrast. Kartsid väljasaatmist (sest nad ISE oleks seda teinud), Venemaa oli nõrk ja rahvas nälgis. Otse loomulikult oli neil siis soodne POOLT hääletada. Stadnikovi häma arvates tegid nad seda suurest armastusest Eesti iseseisvuse vastu. See on vale!
Edasi. Eesti ja Baltium said NATO-sse viimasel hetkel. Juba 2006 oli Venemaa tugevnemas ja ratsutas maailmas ringi sõjalaevadel ja lennukitel. Putin juba ähvardas ja prõmmis rusikaga. 2006 poleks lääs meid NATO-sse võtta julgenud. Seega, pääsesime üle noatera.

Mis kõige kurvem on see et ei Poola Rootsi ega Soome pea pabistama. Nemad teevad aga head äri venega edasi. Sest venemaal ei ole enam ressurssi kaugemale kui Baltikum. Varssavi blokk oli, kuid ida-euroopa maad jäid ju praktiliselt iseseisvaks. Ümberrahvastamist nagu meil ju ei olnud. Samuti jäi paika rahva psüühika. Ida-euroopa ju võistles olümpial oma lipu ja hümni all.

Peale Krimmi läheb meil siin väga kuumaks. Ega Putin loll ei ole. Tankidega ta üle ei tule. Asi tehakse ära legaalselt, marektammede, martinehalate, urmassutropite lahkel kaasabil. Eesti on juba praegu küpse õun Venemaa sülle langemiseks. Kodumaa kaitsmise asemel põgenetakse läände. Rahva psühholoogia on rikutud. Suurim süüdlane sellest on reformierakonna kaptenid. Need ju räägivad ainult rahast. Me kõik teame et rahvus vajab ideed ja julgust, eesti rahva julgustamise asemel kuuleme Ansip ja Kallase suust ikka veel raha juttu. Postimehe ülaribas helkis Kallase "meie suurim takitus on meie vaesus". Paet jutustab stiilis "me peaksime kaitsekulutusi suurendama". Aga sõbrad, me oleme seda teinud juba 23 aastat! Asise kaitse asemel on meile ostetud plastmassist miiniveeskamise kaatrid! Kes neid miine meile paneb? Soomlased või? Samalaadne tagumiku kaudu hammaste ravimine ka teistes kaitsealastes küsimustes. Nähtamatu vene käsi on meil sees olnud kõvemini kui Pätsu aegadel. Kui siis aeti asi niikaugele et võim läks ilma pauguta teise riigi kätte, siis miks peaks täna olema teisiti? Läti on vene juutide juhtida, Leedu on tülis meie suurima võimaliku liitlase Poolaga. Miks on see nii? Lihtne, vene idamaine salapoliitika. Kommentaarides on öeldud et meie suurim liitlane on Poola (Soome osas on silmad avanenud, kes näevad Soome TV-d, siis sealne rahvas on käpuli juba praegu), kuid miks peaks Poola olema Eestile liitlane, kui tal Leeduga tüli ja muid muresid küll?
Noh, jutt läheb liiga pikaks, kuid kokkuvõtteks võib öelda et sõbrad vaadake kaardile (eriti Reinsalu oma NATO baasiga) Eesti asub x geopoliitilises ruumis ning see otsustab asja. Soomlaste kombel finlandizatsijat meile kah ei lubata, sest 2 finlandijat pole venemaale vaja.

 
At 09:33, Anonymous Anonüümne said...

Priit,
USA ei ole eilsest alates enam superriik. USA, EL, Rossija, Hiina.. Ja venelased наступают - впервые с 1945 года. Pead oma positsioonid kriitiliselt üle vaatama. Oled intelligentne mees ja mõistad.
Russia Today TV, muide, otsib head inglise keelt valdavaid ankrumehi. Oskad musta ülikonda-lipsu kanda ja allamiljoni-rahva provintsileht on Sinu talendi jaoks ilmselt liiga väike.

 
At 09:33, Anonymous Anonüümne said...

Huvitav, milise riigi põhiseadus see on?:

II. peatükk
PÕHIÕIGUSED, VABADUSED JA KOHUSTUSED

§ 8. Igal lapsel, kelle vanematest üks on Eesti kodanik, on õigus Eesti kodakondsusele sünnilt.
Igaühel, kes on alaealisena kaotanud Eesti kodakondsuse, on õigus selle taastamisele.
Kelleltki ei tohi võtta sünniga omandatud Eesti kodakondsust.
Kelleltki ei tohi veendumuste pärast võtta Eesti kodakondsust.
Eesti kodakondsuse saamise, kaotamise ja taastamise tingimused ning korra sätestab kodakondsuse seadus.
§ 9. Põhiseaduses loetletud kõigi ja igaühe õigused, vabadused ja kohustused on võrdselt nii Eesti kodanikel kui ka Eestis viibivatel välisriikide kodanikel ja kodakondsuseta isikutel.
Põhiseaduses loetletud õigused, vabadused ja kohustused laienevad juriidilistele isikutele niivõrd, kui see on kooskõlas juriidiliste isikute üldiste eesmärkide ja selliste õiguste, vabaduste ja kohustuste olemusega.
§ 10. Käesolevas peatükis loetletud õigused, vabadused ja kohustused ei välista muid õigusi, vabadusi ega kohustusi, mis tulenevad põhiseaduse mõttest või on sellega kooskõlas ja vastavad inimväärikuse ning sotsiaalse ja demokraatliku õigusriigi põhimõtetele.
§ 11. Õigusi ja vabadusi tohib piirata ainult kooskõlas põhiseadusega. Need piirangud peavad olema demokraatlikus ühiskonnas vajalikud ega tohi moonutada piiratavate õiguste ja vabaduste olemust.
§ 12. Kõik on seaduse ees võrdsed. Kedagi ei tohi diskrimineerida rahvuse, rassi, nahavärvuse, soo, keele, päritolu, usutunnistuse, poliitiliste või muude veendumuste, samuti varalise ja sotsiaalse seisundi või muude asjaolude tõttu.
Rahvusliku, rassilise, usulise või poliitilise vihkamise, vägivalla ja diskrimineerimise õhutamine on seadusega keelatud ja karistatav. Samuti on seadusega keelatud ja karistatav õhutada vihkamist, vägivalda ja diskrimineerimist ühiskonnakihtide vahel.

 
At 09:46, Anonymous Anonüümne said...

Lisks imbub siia sisse hulk vene kasakaid, kes hakkavad siin mullistuma ja pingeid üles kruttima.
-------------------------------------------------

Neid on ju praegugi küllalt. Kui eesti iseseisvus, läksid siin erru parimas eas 30- 40 vene sõjaväelased. Juhan Kivirähk arvab et neist on 20 aastaga suured Eesti patrioodid kasvanud.

Eesti euro-piiri valvab nüüd piirivalve asemel piiripolitsei. Kui suur on nende entusiasm? Hiljuti arvas Urmas Klaas et võiks teha "lõdva piiri". Eesti sisemaale 50km kaugusele saavad tulla "heatahtlikud turistid". Põhimõtteliselt peaks seal 50km piiril leiduma Eesti piirivalve, kes pisteliselt kontrollib, et seda piiri ei ületataks? Imestan selliseid naiivseid urmasklaase. Kus sellised inimesed elavad? Kas eesti rahvast on 10 miljonit, et nende seast lisa priivalvureid tööle võtta? Maal ei ole varsti üldse kedagi. Peale üle piiri tulnud kasakatest turistide.
Eestisse on pesa teinud tuhanded sovjeetod. Sellised Grigorjevi sarnased venestunud armeenlased kes on midagi kartmata ennast alati Eesti vastasena presenteerinud. Töötavad aga Tartu Ülikoolis kõiges rahus.
Minu sõnum en et kedagi ei ole enam JUURDE vaja. Eesti riigi ja rahva sees on vaenlasi ja omaenda rahvusest kvislingeid juba piisavalt, et 1940a suve vaikne pööre jälle ära teha. Nii kaugele oleme tulnud 23 vabaduse aastaga. Ning süüdistada ei ole kedagi peale enda rahvusest poliitikute. Kus on nüüd see lääne "pehme jõud" millele oleme panuse teinud? Tühjad pihud. Palju õnne eesti rahvas. Aga ise süüdi et iseseisvuse kindlustamise asemel hakkasime mogri märtideks.

 
At 09:48, Anonymous Anonüümne said...

Jah, tõmbame kõikidele siit Venemaale eksportivatele või toorainet võtvatele ettevõtetele koti pähe! Rattarallil 20 kohta ettepoole trügitud nagu muidu!

 
At 09:51, Anonymous Anonüümne said...

Hr Pullerits, meil üks delfi tatiportaal juba on.

 
At 10:02, Anonymous Anonüümne said...

Eesti suusatjad peaksid ala harrastama töö kõrvalt. Mis te sellest ideest arvate?

 
At 10:16, Blogger Priit Pullerits said...

09:51, huvitav, millele te viitate? Et minu tänahommikune püstitatud põhiküsimus on lollus? Te olete mingi martinehala või?

 
At 10:16, Anonymous Anonüümne said...

jalgpallurid samamoodi - töö kõrvalt. Fääri saarte tase ju saavutatud. Lisaksin et koondise hädine 2:0 võit Gibraltari üle on ikka vääga nõrk "võit"

 
At 10:21, Anonymous Anonüümne said...

Tõepoolest- küsimus, mida teha idanaabri sportlastega, pole tõesti põhiküsimus.

 
At 10:31, Anonymous Anonüümne said...

Aga ega siin midagi uut ei ole. Teinekord vajab maailm taolisi kataklüsme, see lööb õhu puhtaks. Inimesed tulevad oma mõttemaailmas jälle maapeale tagasi, jõuavad taas juurteni, põhiväärtuste juurde. Kõik need absurdsused homoabielud, pereväärtuste mahasalgamised jms, ei tulene ju millestki muust kui ühiskonna dekatensist.

 
At 10:34, Anonymous Anonüümne said...

09:51 on ere näide kuidas inimesed jaanalinnu kombel pea liiva alla heidavad. Kui palju on selliseid eestlasi, kelle arvates kaitseb meie rahvust ja riiki mingi abstraktne "rahvusvaheline üldsus". Näeme seda üldsust - Paet süstib nagu susla New Yorki vahet et järjekordset "hukkamõistu" sepistada. Kui palju on sellest kasu? Kahjuks on kõik see juba olnud. Kes ehitas üles bolshevistliku venemaa aastatel 1920 - 1940. Teame ju kõik - hammerid ja kõik need teised usa ja lääne kapitalistid. Ei läänt huvita kellele kuulub Krimm kui neil prisked investeeringud Venemaal sees.

Eestlased pole siiani aru saanud et nende ilus väike armas rahvus kes lauldes vabaks sai on tore kurioosum. Pealegi liigutab reaalset elu seltskond, keda kõige vähem huvitab mingi kauge venemaa külje all asuv rahvuskild kes ei taha globaliseerumisest suurt kuulda.

Kuna eestlasi on minimaalne arv, peab IGA eestlane olema marurahvuslane. Ei saa loota, et eestlust kasvõi teoreetiliselt kaitseksid lätlased soomlased kreeklased kes-iganes.

Aga nüüd selle delfi kommentaari juurde. Selmet välis- või sisevaenlasega võidelda, võitleb tänane eestlane teise eestlasega. Viimaseks märgiks sellest oli delfi kommmentaaride kinnikeeramine (just nende teemade, mille alt oli karta rahvuslikke kommentaare) samal ajal kui rus delfi ja rus postimees õitsevad täiega oma suurvene chauvinismis ja estofoobias. Juhitakse tähelepanu ilgetele kommentaaridele rus posrtaalides. Aga sealsed artiklid? Kes kirjutavad valet ja propat täis artikleid? Need inimesed ju elavad meie armsal eestimaal.

Seega mitte Putin ja Lavrov ei ole meie pahimad vaenlased, vaid meie oma starmani elioni (vene kanalid) delfi postimeeste eestlastest juhtkonnad.

 
At 10:44, Anonymous Anonüümne said...

Aga ega siin midagi uut ei ole. Teinekord vajab maailm taolisi kataklüsme, see lööb õhu puhtaks. Inimesed tulevad oma mõttemaailmas jälle maapeale tagasi, jõuavad taas juurteni, põhiväärtuste juurde. Kõik need absurdsused homoabielud, pereväärtuste mahasalgamised jms, ei tulene ju millestki muust kui ühiskonna dekatensist.


aga kes meil seda dekadentsi õhutab? Iseenest see ei tule. Otsi internetist infot frankfurdi koolkonna kohta ja loe mõttega. Heaks infoks on veel raamat mille pealkirjas esineb sõna "protokollid". Homo ja multikultit surutakse peale teatud tagamõttega. See kõik ei tule "iseenesest". Õhk ei lähe samuti iseenest puhtaks. Asi sumbub hoopis kinni. Järsku tead mis asi on nwo. Ka eestikeelset internetti lugedes taipad et mingit puhast ühku tulevikkus ei tule.

 
At 11:07, Anonymous Anonüümne said...

Hr, Pullerits, pole au Martin Ehalat tunda, aga ilmselt on tubli mees. Meil juba on üks, õigemini terve hulk portaale, kus iga soovija ja isehakand keenjusest naapoleon oma kõiksugu fantaasiaid välja saab elada. Mida imet siis siinsed spordihuvilised sellele teemale veel juurde saaksid anda.
Muide, uudiseid, ka Ukrainaga seotuid, vaatan ma juba pikemat aega soome kanalitelt. Kellelt me peaksime õppima et vähem pläägutamist ja rohkem tegusid on oma riigi tervisele tunduvalt kasulikum. Mitte nii nagu meil, et jõudu küll on, aga see on põhiliselt tahtejõud. Miks meie kaitseminister, tulevane peaminister ja lugematu hulk teisi arvamusliidreid pole läbinud kaitseväeteenistust, erinevalt soomlastest, kelledest kõik kellel tervis lubab, selle läbivad?
Vaielda ja arutleda on ju nii vahva, eriti kui vastaspoolele sõna mitte anda ja kõik pallid elegantselt ühte väravasse suunata.

 
At 11:38, Blogger Priit Pullerits said...

...et miks siin neist teemadest rääkida, nagu 11:07 küsib. Sest on väike lootus, et siin käivad koos spordimehed, ja spordimeestes on tahet, jõudu, otsustavust - kuigi siia sekka eksib ka läbustajaid ja põhulõugasid, aga eks noid "eksi" alati kõikjale - ning sedasi on lootust, et kui siin nende moraali ja kaitsetahet üleval hoida, siis on äkki mõnisadagi meest, kes julgevad sissetungijaile ja samuti siseriiklikele pehmodele (neile, kes jutlustavad topeltkodakondsusest, tolerantsusest jms-st äraandlikust) vastu hakata.

 
At 11:57, Anonymous Anonüümne said...

See kuhu poole sõjaolukorras kohalikud venelased püssitorud keeravad on vist ütlematagi selge. Kui Vabariigi kodanike saates tõi üks külalitsest näite, et kui toimus jalgpallivõistlus Eesti-Venemaa, siis Tallinna kohalikud venalsed olid 1/3 ulatuses Venemaa poolel, Narvas oli see 2/3 ulatuses. Kui Ukrainas tehti taoloine küsitlus , siis seal olid Ukraina poolel pea kogu elanikkond.

 
At 12:04, Anonymous Anonüümne said...

kas need spordiinimesed, kes Venemaalt meil võistlemas käivad, on me vaenlased, šovinistid jms? Pigem arvan, et liitlased. Kes korra on meil käinud, pigem kiidavad nn. lääne kultuuri. Iseasi muidugi, et see nn. lääne kultuur pole see parim asi maailmas. Aga mis asi siis on? Eesti asi? Vastuseta küsimused. Minu arvamus pea-aegu igas asjas on: piirid kinni, igaüks elagu seal kus ta elab. Oma arvamust ei pea peale suruma ja demokraatia nimi on bolševism

 
At 12:20, Anonymous Anonüümne said...

kas need spordiinimesed, kes Venemaalt meil võistlemas käivad, on me vaenlased, šovinistid jms?
---------------------------------------
kas sa arvad et neile sportlastele (mitte just kõige intelligentsemad inimesed, nagu tv-intervjuudest näha) vene riiklik propaganda ei mõju? Otse loomulikult peavad nemadki Eestit vaenlaseks (kui neile veel tobukese Reinsalu jutt NATO baasidest omapoolse kastmega ette kanda), kuid see ei takista neil siia võistlema tulla. Kui Tallinnas on ümber vene keel ja asjaajamine, siis kust sa võtad fakti et nad peavad Eestit lääneks? See on tobukeste arvamus.
Kord Kultuuris ja Elus kirjutas et 1970 käis Eestis kalverikunstnik Emil Gilels. Mees ütles juba siis (1970!!!) et Eesti kaotab oma nägu, hakkab sovjeedistuma. 1970 olid veel elu ja tervise juures Keres Ots Ernesaks. Mõtelge selle peale "sportlased". See et Lembitu Kuuse intervjuus keegi "sportlane" kiidab et teil on nagu läänes. Miks te lasete end tõmmata? Kes vene sõjaväes käinud need teavad, et venelased valdavad idamaist kavalust, mis ugri sinisilmmsusele iga kell haneks tõmbab. Vaadake liiklust Eestis. Kas see on "nagu lääne"?

 
At 12:43, Anonymous Anonüümne said...

9.51
Pullerits 9.38

Loodan, et teie 9.38 postitus oli peen huumor või sarkasm.
Kui teiesugune - ajakirjandusõppejõud ja tunnusatud arvamusliider - inimene peab kaitsetahtega mehi sel kombel oma blogist otsimas käima, on asjad ikka hoopis rohkem pe.ses kui isegi mina kahtlustada osanuksin.

 
At 12:44, Anonymous Anonüümne said...

Propaganda ja mõjutamine on vilja kandnud -- eestlased sõimavad ise teineteist natsiks ja napooleoniks. Ametlikul tasemel sama. Uues eestikeele sõnaraamatus on "russofoob", kuid puudub "estofoob". Eesti kommentaarides on enesetsensuur - isegi tibla ei julge keegi enam kirjutada. Rus delfi poole peal kutsutakse üles tsuhhnaasid üles pooma - seal on tegemist igati kombeka kommentaariga. Kummale poole kaldu siis on - kas russofoobide või estofoobide? Sõimame oma rahvuslasi ikka veel natsideks? Laske käia.
Nüüd peale Krimmi läheb 5.kolonn siin eriti ülbeks - nad ju tunnetavad eestlaste enesepetmist, kõige naato ja muu asjaga, selles suhtes on neil suurepärane nina. Teritagem meiegi sportlased oma nina. Sõõrumaa juba pani oma järglased vene kooli.

 
At 13:05, Anonymous Caspar-Joseph said...

Artikli teema juurde tagasi - mida teha Venemaa sportlastega?

ei ole midagi teha. Eriti Eesti sugusel riigil. Eesti ei saa ju üksi neid boikoteerida. Ning pole kuulnud et gospodin Paet oma lõpmatutel Brüsseli ja New Yorki reisidel sportlastele boikotti lobistaks.

Sport on tänapäeval äri. Nagu nägite on isegi koolinoorte MM suusatamises olemas. Kui palju on kattuvaid võistlusi? Universiaad tudengitele, siis U23 U21 U19 U17 ?? Kindlasti veel. Milest see räägib? Sport see on äri. Venemaal palju rahvast, sealt tuleb ikka võistkond ja ribu sportlasi esinema. Kuidas sa neile boikoti teed? Nendesamade võistluste organisaatorid panevad ju esimesena karjuma et "sporti ei tohi poliitikaga segada"?
Nii et kokkuvõttes läks Krimm ja läheb Baltikum takkajärgi. Kuniks lääne poisid enesele kasulikes ärilistes suhetes Venemaaga pole katki midagi. Mis see neile korda läheb kellele kuulub Krimm või Baltikum? Võõras mure.

 
At 13:52, Anonymous Anonüümne said...

Kõigega võib nõus alla, aga 20 000 palga eest peaks juba nagu veits üle hakkama jääma :) Kallas valetab, iseendale kõigepealt.

 
At 13:58, Anonymous Kodulehe tegemine said...

Edu!

 
At 14:06, Anonymous Anonüümne said...

Oot-oot, 13:52. Mul pole praegu lehte ees, aga kas Siim (nagu RE-kondlased eesotsas Kristeniga ütlevad, hellitlevalt) mitte ei sõnanud, et üle ei jää midagi, sest kõik KULUB ÄRA.
Mina saan aru, et "üle jäämine" tähendab seda, et seda ei lähe enam oma tarbeks vaja ja selle võib kas ära visata või sõbrale või võõrale anda.

Siim vaevalt raha ära andma mihkel on ja seega ei jää midagi ka üle, vaid kõik kulubki ära, omatarbeks, kasvõi 30 aasta pärast "seinast" väljavõetuna.
Seega kõik on õige, ei mingit valet! :)

 
At 15:06, Anonymous Anonüümne said...

Parim karistus oleks venelastele, kui neile võistlusrajal koht kätte näidatakse, selleks aga peavad Maarjamaa mehed kõvasti (ja kvaliteetselt) trenni tegema, mistõttu ei saa lõpetada ka riigipoolset tippspordi toetamist.

I.A.

 
At 17:45, Anonymous Anonüümne said...

Mida siis plastmasskeredega miiniveeskajate asemel oleks pidanud ostma?

 
At 18:52, Anonymous Osmo-Petri, Oulu said...

Fascinating conversation. You, Estonians, not only hate Russians, you hate yourself too - and you hate each other Estonians as well. And you put money before people. With such mentality, a nation has no future.

 
At 19:56, Blogger Priit Pullerits said...

Esimene kord räägib Osmo-Petri, kes on nagu Figaro siin, Figaro seal - vaadake, kuidas ta elukohad muutuvad muudkui -, enam-vähem adekvaatset juttu. Jah, mind teeb ka kurvaks, kuidas eestlaste seas on passiviste ja naiviste ja kes neisse, kes lähtuvad tegelikkusest, suhtuvad halvustavalt...

Veel reaalsusest. Mõned arvavad, et NATO artikkel 5 kaitseb meid. Aga pange tähele: Krimm võeti ära ühegi püssipauguta. Kui ka Eestit tullakse võtma püssipauguta, siis ei ole ju tarvidust NATO 5. artiklit aktiveeridagi. See oli esimene mõte, mis täna trennis pähe tuli.

Teine oli see, et nüüd peaks igaühe, kes julgeb rääkida topeltkodakondsusest ja siinsetele venelastele Eesti kodakondsuse andmisest, vangi panema. Selleks tuleb nende teemade propageerimine kriminaliseerida. Siin pole midagi üüratut. Mitmes Euroopa riigis on ju näiteks kriminaliseeritud holokausti eitamine.

Kolmas mõte oli see, et kui igasugused Stadnikovid jms räägivad siinsete venelaste Eesti-meelsusest ja Eesti patriotismist, siis las organiseerivad selle kinnituseks igaüks paari tuhande venelase allkirjaga kirja Putinile, kus kuulutavad avalikult oma nime all, et nemad ei taha mingil juhul Venemaa koosseisu ja neil on Eestis väga hea elada ja siin ei kiusa keegi venelasi taga. Kui sellised kirjad on olemas, siis on Putinilt vähemalt ära võetud see võimalus, et ta saab siinsete venelaste kaitsmise sildi all midagi ette võtta.

Näete, ainult tund ja veerand ratta seljas ja kolm kaalukat mõtet. Kui palju olete kuulnud asjalikke mõtteid riigikogust, valitsusest?

Kurat, miks pean mina, kes ma olen tavaline Eesti inimene, mõtlema lahendustele, millele mõtlemine ja mille välja pakkumine on nende ülesanne, kes nüüd Stenbocki majja trügivad? Aga noilt tuleb vaid poisikeselik jutt tühjast-tähjast, suurte asjade peale mõtlemiseni nood veel ei küüni. Ehk kasvavad selleni? Aga aeg jookseb.

 
At 19:57, Anonymous Anonüümne said...

Priit, kuidas edeneb pimedas ja külmas jäistel teedel Jõgeva ralliks valmistumine?

 
At 20:03, Anonymous Anonüümne said...

Afropresidendi üle irvitatakse juba avalikult, "Guardiani" (UK) kommentaarides näiteks. Arestitud on tšinovnikute varad, kellel Vene seaduste kohaselt ei tohigi välismaal vara olla, sissesõidukeeld on pandu Tšernomorski floti juhatajale, kellel ametisaladuste tõttu niikuinii välismaale sõidu õigust pole. Eesti peaks selles olukorras tulema välja oma initsiatiividega.

 
At 20:15, Anonymous Sulevipoeg said...

Look, Osmo-Petri, the speakers of this blog are not kind of jerks. Here you'll face the hard men instead of f..king pehmos! Understood?

 
At 20:26, Anonymous Anonüümne said...

Yes, Osmo-Petri, consider this: we in this blog punch and kick first and talk later, if ever at all. We are doers. This blog is for real men only. Bullshitters not welcome.

 
At 21:04, Anonymous Anonüümne said...

Priit, ära trenniga üle doseeri!
Sinu eelnevates kommentaarides on juba piisavalt segast.
Paar näidet:
1) Kelle vastu tõstsid käe 2007 aprillis mässavad venelased - 2/3 vigastatud politseinikest olid VENELASED! Kõige raskemini vigastatud politseinik oli vene rahvusest naisterahvas! Kus on sinu ajakirjaniku uurimistöö?
2) NATO Artikkel 5 ei käivitu. Parem oleks, kui konsulteeriks mõne asjatundjaga ( Leo Kunnas ei lähe arvesse, sest pole iial NATO süsteemides töötanud ega NATO riigis õppinud - tal Soome taust).

 
At 21:06, Anonymous Anonüümne said...

Kahjuks on sul, Priit, lobe ja ladus jutuvada, aga kahjuks päriselus kasutud ideed.

 
At 21:29, Anonymous Eldur said...

Priit, see kolmas mõte mingist allkirjadega paberist on jama. Katsuge aru saada - impeerium, see on midagi mis elab väljaspool inimesi. See on omaette lohe, mis ei sõltu eestlastest venelastest ega isegi Puutinist mitte. Asi pole mitte eestlastes ega venelastes ega isegi sakslastes. Vaadake kaardile. 3 mõttetut balti riiki (riikidena mõttetud, kuna nad ei tea oma kohta vaid soovivad mingiks usa osariigiks või Rootsi alamaks saada). Geograafia määrab riigi. Need 3 riiki lõikavad impeeriumil väljapääsu merele. Ega siis impeerium asjata Krimmi endale ahnitsenud ja Kuriili saari. Kui Baltikumi ala on käes on impeerium jälle tervise juures. Siis pole vaja ei Soomet ega Poolat.

 
At 21:48, Anonymous Anonüümne said...

1.Nato artikkel viies ei ole sõnagi mitu püssipauku teha tuleb, vaid räägib abist, mida teised liikmesriigid osutavad relvastatud rünnaku puhul mõnele liikmeriigile.
2.Topeltkodakondsus on neil, kellel seda vaja olemas niikuinii, kuna Venemaa keeldub avaldamast Eesti residentidest vene kodanike nimesid, siis äkki oleks parem, kui me vähemalt teaks kellel see olemas on. Seni kannatavad topelkodakondsuse puudumisse pärast põhiliselt välismaal elavad sünnijärgsed Eesti kodanikud, kes peaksid praeguse kodakondsusseaduse järgi Eesti kodakondsuse säilitamiseks loobuma oma elukohamaa kodakondsusest.

 
At 21:58, Blogger Priit Pullerits said...

Just, 21:48 - 1. Krimmis ei ole ju olnud relvastatud rünnakut. Ei olnud ka 1940. Ja vaevalt tuleb ka nüüd. Seetõttu ongi artikkel 5 meie olukorras kaitsjana kasutu.
2. Ja mida see teadmine annab? Kas see teeb neid topeltkodakondseid vähem ohtlikuks meile? Kas saadame nad aegsasti enne välja? Mis see teadmine annab, ah? Te olete sinisilmne.

 
At 22:06, Anonymous Anonüümne said...

Nuputage mehed oma peaga. 5.peatükk ei sõltu püssipaukudest, vaid asjaolust kas antud territooriumi on võimalik kaitsta. Liitu mittekuuluvat Soomet on võimallik kaitsta, kuna selja taga on Rootsi ja Norra.
Nato liikmed Eesti Läti Leedu on aga juba a priori ümber piiratud. Eesti selja taga on torujuhtmega meri, mille Vene Balti laevastik sõjalaevu täis laseb. Kalinigradi ja Valgevene vahel on mingi 20km Leedu Poola piiri, mida on väga kerge tule all hoida. Nullmäng meile igas mõttes.

 
At 22:34, Anonymous Anonüümne said...

1.Krimmis siiski oli relvastatud rünnak, isegi venelased ei vaevunud lõpuks neid rohelisi mehikesi omakaitseväelasteks nimetama ja meil on ju Aivar Riisalu, kes on deklareerinud, et tema teeb selle püssipaugu, kui vajadus tuleb.
2.Mis ohtu topeltkodakondsuseadus siis endast kujutaks, tegelikult oleks see kõigest reaalsuses eksisteeriva olukorra legaliseerimine ja meile oleks vähemalt umbjoontes teada isikud, kellest võib oht lähtuda. Tegelikult on Eestis kõige kasulikum olla kodakondsuseta isik, sest siis saab viisavabalt nii Venesse, kui Schengeni riikidesse, kuigi ei saa välistada, et samas ei omata ka Vene kodakondsust.

 
At 22:42, Anonymous Anonüümne said...

Laupäeval on selle talve viimane suusamaraton. Vanameister suur suusahunt Priit on stardis? Või on mees pööranud pehmoks supinahaks. Tõsised spordimehed on laupäeval Kõrves.

 
At 22:45, Anonymous Anonüümne said...

19:57, mis kuradi rattaralli?! Nädalavahetusel toimub suusamaraton. Ainult pehmod ja v...lased jäävad kõrvale.

http://sport.postimees.ee/2729682/tallinna-suusamaraton-toimub-22-martsil-korvemaal

 
At 23:17, Blogger Priit Pullerits said...

Et miks on topeltkodakondsed ohtlikud? Kas te tõesti ei mõista: siis saavad siinsed venelased täiesti legaalselt hääletada Eesti Venemaa külge liitmise poolt, sest siis on neil siinsete kodanikena selleks legaalne õigus. Kui te nii lihtsat asja ka läbi ei näe, siis kuidas ma saan teiega üldse midagi tõsisemat arutada? Siis vist tulebki pidama jääda ainult mingite maratonide teema juurde...

 
At 23:48, Anonymous Anonüümne said...

No kui nad juba kord Eesti kodanikud on, siis on neil õigus hääletada nii, nagu ise soovivad, kõigis küsimustes, mis hääletusele pannakse. Pullerits tahab rahvuslikul diskrimineerimisel põhinevat natsionalistlikku riiki, kus kehaline drill kohustuslik ja rühikalt kätt visatakse. Kas aga eestlased ise ka seda tahavad? Noor põlvkond, Cauro Casparid ei ole vaimustatud, martinehalad ja marektammed ammugi mitte.

 
At 23:51, Anonymous Anonüümne said...

Räägime siis uuesti ka tõsisemast.
Vene великая держава ülemvõim on Krimmis muu maailmaga võrreldes vähemalt sama suur kui just lõppenud paraolümpial:
Venemaa 80 medalit (30 kulda)
Saksamaa 15 medalit (9 kulda)
Kanada 16 medalit (7 kulda).
no comments...

Nende võistluste lõpuga langes Venel ära ka see viimane natukenegi pidurdav asjaolu, et lipsud hoida veel enam-vähemgi sirged. Nüüd aga on härrastel käised täiega üles küünarnukini kääritud ja - ila suunurgast tilkumas - liigutakse juba jooksusammul edasi...

http://sport.delfi.ee/news/varia/muu/putin-tanas-rekordi-pustitanud-venemaa-paraolumpiakoondist-see-oli-medalite-tulevark.d?id=68259173

 
At 00:34, Anonymous Anonüümne said...

Kremlis pole hulk aega nii palju naerda saadud, kui Obama sanktsioonidest lugedes. Vrdl Ilja Repini "Zaporošje kasakate kiri Türgi sultanile".
Mida Obama valesti tegi?

 
At 07:36, Anonymous Anonüümne said...

Priit eirab maratonihuntide küsimusi ja kuskohas - kõige pühamas kohas, suusablogi kommentaariumis, mis toimub, krimm on selle kõrval, kõrvaline asi. Kas ratta treeningplaan on teinud meie mehest pehmo?

 
At 08:16, Anonymous Anonüümne said...

No kui nad juba kord Eesti kodanikud on, siis on neil õigus hääletada nii, nagu ise soovivad, kõigis küsimustes, mis hääletusele pannakse. Pullerits tahab rahvuslikul diskrimineerimisel põhinevat natsionalistlikku riiki,


huvitav kust tulevad sellised inimesed kes peavad kodakondsuse puudumist kohe "rahvuslikuks diskrimineerimiseks" ????

Priit sa peaks oma kommentaariumis sisse viima IQ testi põhise selekteerimise ehk diskriminatsiooni.

 
At 08:22, Anonymous Anonüümne said...

No kui nad juba kord Eesti kodanikud on, siis on neil õigus hääletada nii, nagu ise soovivad, kõigis küsimustes, mis hääletusele pannakse. Pullerits tahab rahvuslikul diskrimineerimisel põhinevat natsionalistlikku riiki,


huvitav kust tulevad sellised inimesed kes peavad kodakondsuse puudumist kohe "rahvuslikuks diskrimineerimiseks" ????

Priit sa peaks oma kommentaariumis sisse viima IQ testi põhise selekteerimise ehk diskriminatsiooni.

 
At 08:51, Anonymous Anonüümne said...

Priit, kas Teis on piisavalt meest, et boikoteerida Jõgeva rattarallit, kui seal osaleb mõni venelane?

 
At 09:08, Anonymous Anonüümne said...

Priit,
Mis siis 1940. a tegelikult juhtus? Eestlased lõid pasaks, Päts reetis või oli midagi muud?

 
At 11:38, Anonymous Anonüümne said...

Pange tähele, kui Ossinovski saab haridus-ja teadusministriks hakkavad venelased rohkem sõna saama nii nagu Tallinnas.

 
At 12:11, Anonymous Anonüümne said...

Libe tee 8.22.
Siis ei mahuks suur osa Priidu postitustest filtrist läbi!

 
At 12:46, Anonymous Anonüümne said...

Pange vene propaganda kanalid Eestis kinni, see on totaalne ajupesu

 
At 13:04, Anonymous Anonüümne said...

Pange vene propaganda kanalid Eestis kinni, see on totaalne ajupesu
--------------------------------------------------------
Kas sina ja mina oleme need *panijad*? Selmet siin sooja õhku võngutada kirjuta samasisuline e-meil presidendile. Tal postkast täitsa olemas. Siis ootame koos millal need kanalid suletakse.

 
At 13:33, Anonymous Anonüümne said...

Vat nii, hakkab tulema - materjali üldsuse ettevalmistamiseks ja uue reaalsusega harjutamiseks. Näeb väga sedamoodi välja, et paremal juhul lüüakse kaheks...

"Gorbatšov: Krimmi referendum on rõõmus sündmus.
Gorbatšov lisas, et Krimmi referendum on eeskujuks Ukraina idaosa venekeelsele elanikkonnale, kes peaks samuti ise oma saatuse üle otsustama."

http://www.postimees.ee/2731634/gorbatsov-krimmi-referendum-on-roomus-sundmus

 
At 13:42, Anonymous Anonüümne said...

Kuulake, meeletute aplausidega lastakse kõrgelt kõigi meie sanktsioonide peale, nad lihtsalt naeravad, meie räägime, venelased tegutsevad

http://www.delfi.ee/news/paevauudised/valismaa/otse-venemaa-presidendi-vladimir-putini-poordumine-foderaalkogu-poole.d?id=68262219

 
At 13:50, Anonymous Anonüümne said...

Nüüd juba aplodeeritakse, ei, skandeeritakse, püsti seistes.
Kuumaks (sõjaks) läheb peagi...

 
At 14:11, Anonymous Endel, Suuremõisa ankrumees said...

Kuumaks (sõjaks) läheb peagi...

siis kelle vahel? Ainuke kes malakaga sõdib on Venemaa. Teised sõdivad kommentaariumis, kui sedagi. Enamikes "demokraatlikes" maades ei ole kommimine lubatud. Loevad seda mida peavoolumeedia (BBC, RT) ette laulavad.
Ning kahjuks nägi nii Venemaa kui meie siin teiega seda lääne paljukiidetud "pehmet jõudu".
See jõud seisneb selles et paruness Ashton vadistab midagi paberi pealt ja hulk onusid ja tädisid kuulab pealt.

Ei mingit Moldovat ega Kasahstani, Kremli bojaarid tulevad otsejoones Baltikumi kallale, kasvõi vaid selleks et oma üleolekut demoda. Lääs aga laiutab käsi - mis me teha saame, onje! Noh, peame mõne koosoleku Pariisis või Brüsselis, järsku Putin ehmub ...

Üks asi veel. Kui lääs tegelikult ka asjast huvitatud oleks - oleksid nad tulnud Kiievisse. Aga eii - kõik koosolekud peeti NY-s, Brüsselis. Kõige julgem oli Paet - kutsus ida-euroopa ministrid Narva. Tõeline julgustükk!

 
At 14:32, Anonymous Anonüümne said...

Endel, ärge rapsige sedasi, säilitagem külm pea (ja käsi), veel ei sõdita!

 
At 15:16, Blogger Priit Pullerits said...

Okei, taktika muutus - kui läheb nii, nagu Endel ähvardab. Siis ei jää enda kaitsmiseks ja Euroopa äratamiseks muud üle, kui deklareerida, et kui keegi peaks idast meile sisenema, saab meist, Eestist, siin läände edasi liikumise peamine löögijõud - et kui meie langeme, siis anname alistajatele oma panuse - ehk liitume võitjatega -, et langeks ka need, kes ainult mölisesid ja meid ei kaitsnud ega toetanud. Nii et, eesti mehed, paneme end valmis Pariisi ja Berliini äravõtmiseks, mis muud?

 
At 15:35, Anonymous Endel, Suuremõisa ankrumees said...

PP: ..... et langeks ka need, kes ainult mölisesid ja meid ei kaitsnud ega toetanud.


see oleks hea stsenaarium küll, vaid sellise väikese veaga, et ega Venemaale pole rohkem vaja kui temale kuuluv tagasi võtta. Ei ole tal ei Soomet Rootsit ega ammugi Prantsusmaad vaja. Oma Läänemere-äärse kaldariba (ehk Baltikumi) võtab tagasi ja ükski lääne onu ei piiksu rohkem kui lubatud.
Geograafia ja reaalpoliitika on asja nimi. Või arvate et Mart Laari (ja Eesti) sõbrad Edward Lucas ja Carl Bildt käärivad käised üles ja .... kirjutavad nii kange seisukohavõtu et Vene impeeriumi taastamine kohe raugeb? Või saadab Alabama farmer oma mõlemad pojad siia eesti rahvuse eest surema? Või saadab Rootsi oma väed (mis koosnevad 40% tüdrukutest) siia appi Pihkva dessandiga madistama? Või võtab ÜRO peadirektor Ban Ki Moon nii jäiga seisukoha et Moskva bojaarid vedelaks löövad?
Või saadab Poola oma väed appi? Kui neile meelde tuleb et Ilves abikaasaga külas käisid ja rohkelt kingitusi tõid?
Asi on naljast kaugel.

 
At 15:59, Anonymous Anonüümne said...

Endlile,

No ei tea mida Priit teeb, kuid mina hakkan vastu. Kas või selle nimel, et ei korduks 1940 stsenaarium kus isegi sümboolset pauku ei tehtud.
Olen seda öelnud oma lastele ja naisele ning nad on selle heaks kiitnud.

Anonüümik

 
At 16:45, Anonymous Anonüümne said...

Esimese sammuna suletakse Pulleritsu blogi. Õigemini juba nädal enne, siseministri korraldusega. Et venelasi mitte ärritada ja provotseerida.

 
At 16:45, Anonymous Endel said...

Mida see sinu pauk muudab? Sind puuakse üles ja asi ants. Või arvad et sinu paugust kirjutab Reuters APN ja RT? Sinu paugu kohta üteldakse et terrorism ja välismaa onud vangutavad pead et ongi nii.
Hakka parem rahvuslaseks kui energiat jätkub. Seejärel lase end RK-sse valida ja mine Moskvasse Putiniga diili tegema. See aitaks su naist ja lapsi palju rohkem.

 
At 16:46, Anonymous Anonüümne said...

Priit, mis taktikaga Tallinna maratonile peale lähed. Kas täie pasaga kohe algusest minema või on taktikamäng plaanis.

 
At 16:53, Anonymous Anonüümne said...

ja kas lähed ratta, suusa või keppidega? Kui suusaga, siis millist määret panet/lased panna.

 
At 16:56, Blogger Unknown said...

Venemaalt tuleks ka jalgpalli MM õigused ära võtta ja seda kiiremas korras!

 
At 17:05, Anonymous Anonüümne said...

Venemaalt tuleks ka jalgpalli MM õigused ära võtta ja seda kiiremas korras!

Tahaks seda kõva meest näha kes võtab.

 
At 17:06, Blogger Priit Pullerits said...

Praegu Tallinna maratonile mõtlemine võrdub kodumaa reetmisega.

 
At 17:39, Anonymous Anonüümne said...

Milline võiks olla Moskvasse sõitva delegatsiooni koosseis? Kes need seltsimehed võiksid olla, kellele säärast vastutusrikast ülesannet usaldada? Kas me teame juba neid nimesi?

 
At 17:48, Anonymous Anonüümne said...

to 16:45
Kõik sõltub paugu suurusest ja planeeritud tulemusest - kogu maailm teab Gavrilo Princip-i lasku Sarajevos ...

Vähemalt ei jää mulje eestlastest kui mökudest, kes tapalavale saatmisel küsivad timukalt luba ise köit seebitada.
Eks mul ole aastaid rohkem kui Priidul ja Mulla-Hannuse juurde tuleb nagunii meil kõigil varem või hiljem kolida.

Anonüümik

 
At 17:49, Anonymous Anonüümne said...

Milline võiks olla Moskvasse sõitva delegatsiooni koosseis? Kes need seltsimehed võiksid olla, kellele säärast vastutusrikast ülesannet usaldada? Kas me teame juba neid nimesi?


Moskvasse sõita tahtjaid on rohkem kui rongi peale mahub. Laine Jänes (tema iidol on Peeter I), Urve Palo, Mikser Sven, Enn Eesmaa, Tiidu Vähi, Urmas Klaas, Ratas, Vitsut, palju palju teisigi toredaid eestikeelseid inimesi, kes teatud hetkest leiavad et eesti ja vene rahvas on läbi aegade sõbrad olnud ning nemad on alati kodanliku vabariigi vastu rusikat põues kandnud.

 
At 17:49, Anonymous Kahuri-Eints said...

Vohh, Endlis tunnen ära vana sõjamehe, kes kindlasti on käinud mitmes sõjas, lasknud verd ja teinud pauku. Ma ise ka ju säände.
Oleks vaid selliseid mehi rohkem, oleks Eesti ka palju paremini hoitud!
Noormees Priidul paistab küll kuraasi olema, kuid kuni pole teda lahingus näind, ei julge väga viljakat avaldust teha.

 
At 17:57, Anonymous Anonüümne said...

Vähemalt ei jää mulje eestlastest kui mökudest, kes tapalavale saatmisel küsivad timukalt luba ise köit seebitada.

Järjekordne kõva mees. Ole täitsa mureta, vene propaganda jätab maailmale just sellise mulje millise ta tahab et eestlastest jääb.
Või arvad et "intellektuaalsed hiiglased" Paet ja Ilves suudavad maailmale midagi selgitada?
Pauku pole teil sõbrad vaja teha, sest pole kedagi kelle vastu teha. Krimmiski ei tehtud pauku. Ammugi siis Eestis. Eesti vastu tehti ka, meie tohletanud ajud vaid ei saanud asjale pihta. Ministritena istuvad meil Stenboki majas ülimalt eestlusevaenulikud Urve Palo ja Mikser Sven. Nende vastu hakkad pauku tegema?

 
At 18:33, Anonymous Endel said...

Jah sõbrad, olen juba vana mees, osalesin Vene Türgi sõjas, pauku tegin kah. Need olid head ajad kus väike inimene ka aru sai kelle poolel ta seisab ja kes sõber kes vainlane. Aga see kõik ja minu isik eriti on vaid vääritu mardikas Issanda Jumala palge ees. Ning suure maailma tuuletõmbes.

Täna on asi konksuga. Eesti "eliit" osteti labaselt ära juba 1992. Või mis osteti. Tehti labaselt selgeks et oma pisikese rahvusriigiga te nwo sängis kaugele ei sõua. Eriti sellest aspektist vaadatuna et juhtute asuma geopoliitiliselt vääga halvas punktis. Nimelt suurriigile kuuluval kaldaäärsel. Te võite ju olla kõigis organisatsioonides alates naatost ja lõpetades oscega. Vähe loeb kui suur maismaaimpeerium tunneb end mere äärest (väljapääs maailma) eemale tõrjutuna. Kui Putin (või tema järglane) vaatab Merkelile (või tema järglasele) silma ja ütles et MEIE VÄGA TAHAB. Kui te ei anna ME VÕTAME ISE. Kellele saaks Ilves silma vaadata? Inglise kuningannale? Näris nätsu käed taskus kuninganna kõrval seistes. Jaapani Keisrile? Istus jalg üle põlve keisri juresolekul.
Maailm ei ole ju enam meile soodne 1991. Meie tugi usa enam ei jaksa. Meie sõber euroopa on Venemaaga parim kamraad. Mäletate ju värskelt 2007a Pronksiööd. See oli riigipöördekatse. Peaaegu oleks KE koalitsiooni (valitsusse) mängitud. Kes meid aitas? Leedu saatis mõned politsekiivrid. Brüsselist tuli sots-demmide fraktsiooni toetusavaldus täpselt nädal hiljem peale esimest mässuööd.
Nüüd üks värskem lugu:
Eesti pidas Venega läbirääkimisi kuna Euroopa idapiir tuli paika panna. Kas tundis keegi euroopa onu või tädi huvi selle vastu kuidas väike Eesti kavala Venemaaga nii tähtsas asjas läbi räägib? Või olid rehepapid eestlased ise nii enesekindlad et lükkasid euroopa abi tagasi? Kah võib olla. Igatahes piiri Euroopa sai, ning pange tähele, neile on ükskõik et Eesti jaoks oli leping väga kahjulik. Minu sõber Mart H. kirjutas samuti et kui Euroopal oma liikmesriigi piirilepingust sooja ega külma, siis ega ka selle riigi füüsilisest olukorrast.
Kui te mehed terava silmaga elu olete jälginud, siis Eesti ja Läti on kõik need aastad olnud Euroopale sellise toreda laboriroti rollis. Saadikud istuvad elavad ju Tallinnas. Nemad ehk näevad karmi pressingut ehk millist infosõda Venemaa peab nende riikide vastu. Algas see juba 1995 kui vene kindral teatas välisajakirjanikega kohtudes et Eestis on venelaste jaoks kontsentratsioonilaagrid. Läände pole meid naeratavatest nägudest hoolimata keegi võtnud. Muidu oleks me tegusamat abi saanud kui veidi pappi ja vanaks läinud relvi.
Sest teised vaatavad kaardile ja saavad aru et euroopa piir pole Narva jõel (nagu meie omas ülbuses arvame) vaid Hiiumaa ja Gotlandi vahel.

 
At 18:43, Anonymous Anonüümne said...

Puhas Delfi......loen ja imestan....

Kui keeruline on ise oma peaga veidi mõtelda? Kui te siiiamaani ei taipa, miks puutja vile üles tõmbas, annan märksönad: gaas, Tõmosenka, Janukovitsh, "glavbuhh"- Firtash, kaikamehed, Perkop, sularaha.
Kas näete siin reas sõna Eesti??? Mõelge ja rahunege!
Kui Pullerits selle etteütluse suudab läbi mõelda ja tekstiks vormida, võiks ju uuriva ajakirjaniku nime kanda. Muidu sama meinstriim paniköör....

 
At 18:49, Anonymous Endel said...

Veel üks tähelepanek meie poliitikutest. Kes on nemad euroopa (või maailma) plaanis? Imestasin kui regulaarselt Ansip ja Ojuland laulsid nagu linnud õrrel, et "Türgi tuleks euroliitu võtta", üksvahe oli juttu isegi Armeenia EU-sse võtmisest? Lapski sai aru et lisa suurte tooreste riikide eurosse võtmine tähendaks lahjemat suppi just Eesti ja Läti sugustele riikidele, kes sügavast vaesusest üles kasvanud. Vastust ma ei hakka praegu ütlema, kelle asja nad ajasid, eks te teate isegi.

Kas Paet täna ajab Eesti või rohkem Ashtoni euro asja? Ukraina jah, see kipitab tõesti, kuid enne ukrainat sahmis Paet Afganistani, Liibüa, Süüria asjades. Paet oli ju lausa maailma välisminister. Kui Paet nüüd oma prohmakatest hoolimat Ashtoni kabinetti tööle pääseb, siis ... olgu nii. Teie ja mina jääme siia "pauku tegema". Kas maailm meist kuuleb? See sõltub Paetist sest temasugune autoriteet jääb "õigele" poole jõge. Aga kes Paetit kuulab, kui kõnepulti ronib karismaatiline Ashton?

 
At 19:04, Anonymous Anonüümne said...

Kui keeruline on ise oma peaga veidi mõtelda? Kui te siiiamaani ei taipa, miks puutja vile üles tõmbas, annan märksönad: gaas, Tõmosenka, Janukovitsh, "glavbuhh"- Firtash, kaikamehed, Perkop, sularaha.
Kas näete siin reas sõna Eesti??? Mõelge ja rahunege!
-----------------------------------------------------------------------------------

sõna Eesti tuleb siis, kui selleks on õige aeg. Eesti on juba täna küpse. Korrumpeerunud vanamehed Ansip ja Kallas lesta tõmmanud, verisulis noored riigitüüri juurde pürgimas. Ning seda ajal mis väga täpseid samme nõuab.
Gruusia 2008 ja Krimm 2014 näitasid ka pimedatele, et lääs ei tee midagi peale koosolekute New Yorgis, Pariisis, Londonis, Brüsselis. Vene impeerium võtab oma tagasi. Sahhalini saared, Krimm kui sillapea lõunasse. Kalinigrad on sillapea läände. Baltikum on selle orgaaniline osa. Sillapeana ma ei mõtle edasist rünnakut, vaid füüsilist kohalolu. Kordan veel - Venemaale ei ole vaja Soomet ega Rootsit, võõras maa, võõras rahvas. aga Baltikum on naasha! Seda enam et Eesti ja Läti pole osanud sitast välja rabeleda. Leedut Venemaa austab. Leedu-Poola vürstid käisid pidevalt Moskvat põletamas.

 
At 19:04, Anonymous Anonüümne said...

Kes usub Urmas Paeti?
Kes otsib rannast paati?
Kes seletaks miks kõik
ei mahu paati?
Ja mida Londonis ja
Washingtonis kaeti?

Kes seletaks miks üldse
üle mere paeti?
Ja miks mõned paadid
pooleks saeti?
Kes seletaks mis
rohtu püssidesse laeti?
Ja kes teataks kuhu
Kalevite mõõgad maeti?

 
At 19:26, Anonymous Anonüümne said...

Kes haarab Kalevite mõõga? Paarisajatuhandeline eesti rahvas? Tuhandekordse ülevõimu vastu? Samas kuipalju on omasid kes selja tagant ründaksid? Mitte vähe.

Miks ei haaranud oma mõõku poolakad 1939? Prantslased 1940? Neid rahvaid ju arvuliselt samapalju kui sakslasi. Miks ei haarand oma kalevite mõõka 2014 ukrainlased? Neid ju kümneid miljoneid?

 
At 19:36, Anonymous Anonüümne said...

Poolakad haarasid mõõga ja raiusid tublist, ainult et tankist läbi lüüa ei jätkunud jõudu.

Prantslased sõdisid 1940 vapralt - seda tunnistasid ka saksa kindralid. Lihtsalt nende juhtkond (koos inglastega) ei suutnud kohaneda uuema aja põhimõtetega ja sakslakslased liikusid kiiremini kui nemad taandudes ümbergrupeerisid.

 
At 19:40, Anonymous Kaimar said...

Priit sinu blogi on hott ja kommentaarium lausa kuum. Sõbrad arutavad sul siin maailmakõiksust ja igavikulisi, lausa eksistentsiaalseid küsimusi. Tubli! Poistel reielihas kõva ja ajumuskelgi olemas.
Kivirähk kirjutas kunagi et tundis tublit kaugushüppajat. Pani kuivalt seitse meetrit. Kevadel, toore vormi pealt. Et kui mees veidi haridust oleks saanud, võinuks lausa olümpiani jõuda. Sinu poisid jõuavad kõik.

 
At 19:43, Anonymous Anonüümne said...

Ei mehed, kõik pole veel kadunud. Paet käis Brüsselis ja Berliinis ja New Yorgis kohtus peasekretäri endaga. Ilves võttis Eveliina ja tublid eesti mehed ühes ja lendas Varssavisse. Kingitusi viis poola presidendile ja kinnitas et relvavennad oleme. Seega kõik pole veel kadunud. Nagu siin eespool keegi kommis et Putin pole poole sõnagagi Eestit maininud.

 
At 20:12, Anonymous Anonüümne said...

Ei ole teist poisid asja. Isegi kossu ei oska patsutada. Lätlased ka naeravad.

 
At 20:15, Anonymous Anonüümne said...

PP küsimus, et kelle poolt Eesti venelased sõdima hakkavad? Loomulikult enamus Moskva poolt.
Sest nad elavad siin Vene ajupesu inforuumis.
Ja seni kuni nad saavad infot täiuslikust propaganda masinast, pole mingit võimalust teistsuguseks lahenduseks.

Minu paar tuttavat, Eesti keelt ja meelt rääkivat peret, kes elavad tänu heale meelelahutusele vene kanalite inforuumis, kalduvad viimaste sündmuste valguses nüüd Moskva seisukohti toetuma.

Inglise keelsed vene kanalid üle ilma teevad edukalt oma tööd ja ilma relvadeta.


 
At 20:22, Anonymous Anonüümne said...

20:15 seda minagi et Eesti kukub kui küpse õun Kremli rüppe.
Meie "eliit" aga madistab kaevikus. Ilves kohtus Poolas Bideniga ja see lubas rügemendi saata.
Kurat! Mis rügement, saatke ajusid! Saatke pintsakus mees kes oskab venelaste kavaluse läbi näha. Mäletate kunagi kiitlesime et meie eestlased oleme seetõttu vajalikud et tunneme venelast! Ega ikka ei tunne küll. Kogu iseseisvuse aeg oleme vaid pange astunud

 
At 20:27, Anonymous Anonüümne said...

Niipalju siis Rockist. Omas kodus ei saa mingeid ungari jütse võidetud. Tüüpiline eestlaste pehmo.

 
At 20:30, Anonymous Anonüümne said...

Sitakotid jah. Vaid Priit hoiab eestlaste marki kõrgel. Üle saja kommi ning ükski tsensor ei köhi. Õppige könnid!

 
At 20:33, Anonymous Aivar Könn said...

Kogu aeg õpime. Valus on.

 
At 20:35, Anonymous Anonüümne said...

eks Rocki poisid uinusid eile magusad võidumõtted peas.

 
At 20:37, Anonymous Anonüümne said...

Soovitan teha katse, elada üks nädal ainult Vene inforuumis, ilma muu maailma uudiseid kuulamata.

Ütlen, et seal pikalt olles, murduvad ka tugevama närvikavaga inimesed.

 
At 20:38, Anonymous Anonüümne said...

Rockil on noor sats. Kui kogemused tulevad siis tulevad ka võidud

 
At 20:58, Anonymous Anonüümne said...

Nõmmekad koguvad vägesid, Harku radadel on palju suusatajad, kõik valmis laupäeval lahingusse minema, ole ainult kohal Priit ja juhi meid hooaja viimasele lahingule.

 
At 21:43, Anonymous Anonüümne said...

Pulleritsu bloog veel ainuke vaba sõna kants siin Baltikumi provintsis. Loodame et ei löö ka tulevikus põnnama

 
At 22:28, Anonymous Anonüümne said...

Pullerits kui kontoritöötaja linnast saab ehk varsti taas maal kartuleid võtta. Nädal-kaks kartulivõttu on hea trenn.

 
At 00:06, Anonymous Anonüümne said...

Loe ja imesta. "Jooksuportaal" teavitab, et Saaremaa noormees Andi Noot, kes kaks siserekordit püstitas, treenib nüüd Ameerikas Flagstaffis! Ega kõlbagi Maarjamaal enam, Flagstaffis (Lipuvardas) treenib alla 2:05-mees Ryan Hall! Kui siit mõelda, kui Lembit Kaun omal ajal "Kalevi" hallis kiiremaid ringe tegi, Tallinna ja Narva venkudele päkkasid näitas, kas L.Kaun sai preemiaks Ameerika-reisi? Oh ei. Sauna ja hommikult taas tööle, ehitusele.

Mida teeb aga Dr Holden? Mees hoiab madalat profiili.

 
At 08:38, Anonymous Anonüümne said...

Jooksuportaali kurioosumitest veel niipalju et seal kirjutati MM sisvõistluste 3000m jooksust et .... lootustandev Galen Rupp sai 4.koha.

Eks iga autor võib kirjutada mida tahab aga on teada tuntud JP püüdlikkus igati poliitkorrektselt kirjutada. Aga selle "lootustandva" G Ruppiga on end paljastatud. Mis mõttes lootustandev? Et pole veel medaleid? Aga on. Et noor ja tulevikumees? Kah ei, Rupp oli osavõtjatest üks vanemaid. Mis mõttes ikkagi lootustandev? Arvatavasti toksis autori alateadvuses soov, et ainuke valge finaalis ka parema koha saaks? Näib nii. Aga siiski. Täna 2014 kui neeger meil välditav sõna ning oleme juba igapidi kõlbulikud eurooplase suurtesse saabastesse astuma nii lahtise tekstiga avaldada et ootame valgenahalise mehe edu? Ai Ai Ai jooksjad pole meil just kõige küpsemad.

 
At 09:46, Blogger Priit Pullerits said...

Stopp-stopp-stopp, 20:12 ja 20:27. Ega siis eile mingi eesti eestlased kossu mänginud. Viiest resultativsemast mehest olid kolm leegionärid, tõid kolme peale 28 p ehk ligi pooled.

20:15 - propaganda pole peamine venelaste kallutaja meie vastu. Peamine on see, et veri on paksem kui vesi. Vanarahvas teadis, kuidas asjad tegelikult on ja pani selle sõnadesse, nüüdisajal lollitatakse ise end igasuguste vasakliberaalsete müütidega.

20:22, eks meil ikka tunta venelast paremini kui läänes, probleem on selles, et enam ei juleta seda välja öelda (vasakliberaalsete enesepetlike müütide süü), mis on tõde. Mina julgen, siin blogis julgevad veel mõned, aga isegi siin ei julge kõik...

00:06 - Flagstaffi mitte tögada. Flagstaff on Arizonas, Arizona on lahe (Utah järel paremuselt teine, eespool ka Californiast). Flagstaffist jääb Suure kanjoni äärde veidi alla 200 km, nii et koht on hea. Hea valik noorelt jooksumehelt.

 
At 09:51, Blogger Andres P said...

Püha Peetrus, milline klikivabrik.

 
At 09:52, Anonymous Anonüümne said...

"... nüüdisajal lollitatakse ise end igasuguste vasakliberaalsete müütidega."

just nõnda. Tänase EPL-i juhtkiri räägib et Putini impeeriumitaastamise ärahoidmiseks peaks käised üles käärima ja venelased lõpuks ära integreerida. ????

Mina väidan vastu et ega venelased lollid ole. Eestlased (poliitikud) on end siiani müüdavate nahkadena näidanud. Miks peaks sellistega integreeruma?

 
At 09:57, Anonymous Anonüümne said...

Jooksuportaali käsitlus sise-MM 3000 m jooksust oli ilmselgelt tasakaalust väljas. Nagu oleks ainult valge mees jooksnud.

 
At 09:59, Anonymous Anonüümne said...

Püha Peetrus, milline klikivabrik.

Mis on Andrus sinu kommi mõte? Ega sa vist ise ka ei tea. Siin blogis reklaame ei ole, kus sa klikivabrikut näed? Või arvad et siin mõned Eesti pärast muret tundvad sellid niisama kirjutavad, et neil nagu muud paremat teha pole? Mine suusata veidi, saada pea selgemaks.

 
At 10:13, Anonymous Anonüümne said...

Jooksuportaali käsitlus sise-MM 3000 m jooksust oli ilmselgelt tasakaalust väljas. Nagu oleks ainult valge mees jooksnud.

ei, ei ole. Pigem teeb nalja kirjutaja ülipüüdlikkus; etioopialanna see-ja-see, keenialanna see-ja-see.
Tõsi väga raske on kirjutada detailselt, sest nende "lannade" nimed on keerulised. Teisest küljest kas lugejat huvitab võõrastest lugeda. Möödas on ajad kus oli teada et võidab Gebreselassie või Bekele. Tänane seis on see et on 10-15 võrdet meest kelle seast pooled selle aasta uustulnukad. Aina uued nimed.

Mis ma tahan ütleda et kui jooksevad võidu Hellen Onsando Obiri ja Hiwot Ayalew, siis kas lugejat huvitab kes neist keenialanna ja kes etioopialanna on? Mind igatahes mitte, kuigi tean jooksustatistikat juba Kutsi ja Bolotnikovi aegadest saadik.

Aga asja juurde tagasi. Kirjutada et G Rupp ei suutnud aafriklastele vastu saada. Esiteks on 3K tema jaoks liiga kiire. Teiseks on mees niigi ülitubli. Hea et üldse jookseb. Tulgu kasvõi kümnendaks. Ei saa nende aafriklaste vastu mingi nipiga. Kui vaadata mõne rahv. jooksu edetabelit, siis aafrika ja araabia vallutab esimesed 40 kohta. Kurb aga nii see on. Eurooplase aladeks jääb ketta- ja vasaraheide.

 
At 10:19, Anonymous Anonüümne said...

Kui Kaun oleks saanud Lipuvardas või kasvõi Hispaanias harjutada oleks NSVLiidu rekordid vastavatel aladel seisnud numbritega 12:54 ja 27:06

 
At 10:31, Anonymous Anonüümne said...

Ei oleks. Isamaalise mehena oleks Kaun väljamaad ära põlanud. Tema rekordid vastavatel distantsidel oleksid olnud 13:02 ja 27:19 aga tagasihoidliku ja viisaka mehena poleks atleet seda pahaks pannud. Kaunal olid tõsised silmad aga seda soojem süda. Ta teadis ette et kord elab Kremlis mees kes vaatab eestimaalasi valju pilguga kui nood jumalasõna hülgavad ja liberalismuse reetlikust ojasängist joogipoolist ammutavad.

 
At 11:06, Blogger Priit Pullerits said...

Varsti tuleb info, mis ootab ees Tallinna maratonil. Jälgige mängu!

 
At 11:26, Anonymous Anonüümne said...

Mida arvab PP?
Postimehe sporditoimetuse juhi Pahvi suust kõlasid muu hulgas fraasid "Ta [Taavi Rõivas] on nii noor, et ei tohi veel seksida", "Ta [Taavi Rõivas] on tattnok" ja "Reformierakond on end täis sittunud".

http://www.ohtuleht.ee/568701/mehed-ei-nuta-solvasid-roivast-ja-reformierakonda-kuku-raadio-peatoimetaja-uletati-hea-maitse-piir

 
At 11:40, Anonymous Anonüümne said...

Kuule anonüümne sõbrake. Aga kirjuta sina mida sina arvad? Miks peaks Priit sulle OMA arvamuse avaldama?


Mina olen päri 3.seisukohaga et Ref on end täis sittunud. Ajuhiiglased ikka küll asusid meie jaoks kuumal välispol. ajal vangerdama. Läks lörri ja nüüd saime eestivastased Urve Palo ja Mikseri endale ministriteks. Ansip oli küll pm-ina ümmargune null, aga vähemalt väliselt oli stabiilsus majas. Vene salaluure kes meil niigi 80% ulatuses mängu juhib hõõrub vaimustusest käsi. Eesti ISE, oma kätega toob lähemale kakskeelsuse, 0-kodakondsuse, krimmistumise. Paet ja Ilves sahmivad kaaskonnaga mööda maailma kulutades niigi väheseid eurosid. Unistatakse mingist naato baasist ja lennukitest. Samal ajal ei nähta kuidas me krimmistume täiesti ISE. Meie pööre Kremli suunas tehakse ära Riigikogus, igati vastavalt Eesti seadustele et ei Marustel ei Tederil ole midagi paha ütlemist.

 
At 11:47, Anonymous Anonüümne said...

Reformarid on omakasupüüdlikud pätid, kesikud on jedinaja rossia, sotsid, homoabielud, kakskeelus jms, IRl on aferistid, elamisload jms, kes jääb üle. EKRE!!!

 
At 11:55, Anonymous Anonüümne said...

11:47 tubli,
EKRE on, aga EKRE selja taha oleks tulnud koonduda juba 2004.
Oleks pidanud euro rahadega salaja rahvusriiki ehitama, kuigi omad kupjad oleks asja muidugi euroopa onudele ja tädidele ära kitunud.
Eesti rahvusele on ennast nwo sängi heitmine kabelimats.

 
At 13:24, Blogger Priit Pullerits said...

nwo sucks. Ja see, mehed, on veel leebelt öeldud.

 
At 13:32, Anonymous Anonüümne said...

Jah Priit,
me ei saa sellest üle ega ümber, sest meie omad eestlased ju selle nimel palehigis töötavad,
ikka peaasi et endal lobi nina ees

lisame siia veel oskuse ise endale auku kaevata:
http://elu24.postimees.ee/2732800/kerli-putinist-no-on-tropp

 
At 03:45, Blogger oakleyses said...

new balance pas cher, sac longchamp, hogan, true religion jeans, kate spade handbags, nike air max, air max, north face, ray ban pas cher, air jordan pas cher, true religion outlet, nike air max, ralph lauren pas cher, north face, louboutin pas cher, coach purses, sac guess, lululemon, coach outlet, timberland, nike roshe, longchamp pas cher, michael kors, burberry, air force, true religion jeans, lacoste pas cher, tn pas cher, nike air max, abercrombie and fitch, true religion jeans, hermes, vanessa bruno, michael kors, nike free run uk, michael kors, ray ban uk, ralph lauren uk, coach factory outlet, nike blazer, mulberry, michael kors, coach outlet, converse pas cher, nike free, vans pas cher, oakley pas cher, nike roshe run, hollister, hollister pas cher

 
At 03:51, Blogger oakleyses said...

louis vuitton, converse, canada goose outlet, michael kors outlet, michael kors handbags, pandora jewelry, moncler, hollister, ray ban, sac louis vuitton pas cher, moncler, lancel, ugg boots uk, bottes ugg, doke gabbana outlet, moncler, coach outlet, montre pas cher, louis vuitton, moncler outlet, canada goose, louis vuitton, moncler, michael kors outlet online, doudoune canada goose, thomas sabo, moncler, karen millen, juicy couture outlet, toms shoes, wedding dresses, converse outlet, canada goose, moncler, vans, marc jacobs, links of london, hollister, pandora jewelry, moncler, canada goose uk, ugg,uggs,uggs canada, nike air max, swarovski, canada goose, pandora charms, ugg,ugg australia,ugg italia, swarovski crystal, supra shoes, canada goose, pandora charms, barbour jackets

 

Postita kommentaar

<< Esileht