Teisipäev, juuni 14, 2022

Pullerits: Kas rattaga on ohtlikum metsas või asfaltteel?

Veidi on ka kilomeetreid kogunenud.

L, 4. mai – 1:00.05 – 24,6 km (mnt)
P, 5. mai – 1:20.20 – 35,1 km (mnt)
E, 6. mai – 1:05.45 – 32,0 km (mnt)
T, 7.mai – 1:09.20 – 32,9 km (mnt)

K – sõiduta
N, 9. mai – 52.45 – 24,3 km (mnt)
R, 10. mai – 56.45 – 22,9 km (mtb)
L, 11. mai – 1:18.55 – 27,8 km (mtb)
P, 12. mai – 56.20 – 27,1 km (mnt)
E, 13. mai – 41.25 – 19,8 km (mnt)

Eelmise nädala lõpus sõitsin maastikul. Laupäeval käisin Cube’iga kõigepealt Kagu-Eestis (fotol vasakul ja kõige ülal paremal) üle Läti piiri. Keegi huvi ei tundnud. Sõitsin ligi kaks kilomeetrit Läti sügavusse – ikka ei mingit reaktsiooni. Ronisin väikse künka otsa (ülemisel fotol, veoautoga), mille ümbert oli mets ära raiutud, et vaadata, kas kaitsjaid kuskilt läheneb. Ei lähenenud.

Sõitsin tuldud teed ja ülesmäge Eestisse tagasi. (Kes arvab kirjelduse järgi ära, kus piiri ületasin?)

Siis keerasin metsateele. Strava näitas, et väikseid teid pidi saab teha ringi ümber Hino järve (kõige alumisel fotol vasakul). Aga see, mis Stravas paistab selge, ei ole seda metsa all mitte. Tee, mis algul oli üherealine kruusane, muutus peagi põllurajaks ja siis metsarajaks ning ähvardas haihtuda sootuks. Pidin korduvalt mobiilil Strava kaarti vaatama, et ära ei eksiks. Kahes kohas keerasingi valesti. Aga tulin siiski eluga metsast välja (fotol paremal).

Pärast sain mõtlemapaneva kommentaari, et mis siis saab, kui midagi juhtub – et kes teab mind kuhu otsima tulla?

Mõtlesin, et Moabi kandis olen olnud ju tsivilisatsioonist veelgi kaugemal, mitmete tundide kaugusel, mitmeid tunde ühtegi hingelist nägemata. Sellega võrreldes pole Eesti metsad midagi hullu, millalgi jääb ikka mingi tee või talu ette. Kui just ei juhtu nii, et ette jääb raba (fotol vasakul), kust vaatab vastu pehme endasse imev märg pinnas.

Linnasõitudel on jälle muud ohud. Rahinge-Ringtee kergliikluse lõigul (fotol paremal), mis pikk 3,18 km, saavutasin pühapäeva varasel õhtupoolikul aja 4.55, mis teeb keskmiseks kiiruseks 38,9 km/h. (Ärge seda mu arstile öelge; või kui ütlete, siis kinnitan, et tempo oli kontrollitud, ausõna.) Strava esikümnesse murdmiseks jäi 470 osaleja konkurentsis siiski 24 sekundit puudu. Mitte et ma seda taga oleks ajanud. Sest rohkem erutas meeli roheline tõukeratas, mis oli jäetud seisma keset kergliiklusteed. No mis sa sellisega teed?

Kas võib teinekord võtta hoolimatult teiste liiklejate, sh jalakäijate teele jäetud tõuksi sarvedest ning visata see laia kaarega kusagile põllule või kraavi või hoovi? Sest kes siis vastutaks, kui parkimisreegleid eirates maha jäetud tõuksile mõned, kes võitlevad ikkagi esikümne kohtade nimel, pea leistangi all täiega sisse sõidavad? Esiviisik on sel lõigul saavutanud ikkagi keskmise kiiruse rohkem kui 45 km/h. Sellise hoogha millelegi sisse sõites ei saa loota, et arstid sellest teada ei saa.

Kõigi fotode autor: Priit Pullerits

27 Kommentaarid:

At 22:03, Anonymous Kalle said...

Priit - ehk ületasid Eesti-Läti piiri Rammuka kandis? Kunagi 9 aastat tagasi ka seal seigelnud: http://algus.planet.ee/kalle/matk/2013-kagu-eesti-aluksne/

 
At 08:04, Blogger Priit Pullerits said...

Jah, väga õige, Rammuka kandis. Sealt on Läti piiri poole ca 1 km pikk kurviline laskumine, nii et kui õigel ajal pidurit ei tõmba, oledki vupsti Lätis. Nii juhtus.

 
At 13:35, Anonymous MargusM said...

Priit, kui käisid vaatamas kas sakslaste lubatud brigaadi jagu mehi juba paistab siis said tünga nagu me kõik, ei paista ja ei hakkagi paistma! Heal juhul saame kiivreid.
Sakslaste argus hämmastab kuid pigem seda teada nüüd kui liiga hilja..

 
At 23:22, Anonymous Anonüümne said...

Kas pole kummaline, et seal pärapõrgus - ei inimesi, piirivalvet ega korralikku kattega teed - sõidab Taani perefirmale osutava kirjaga rasket lasti taluv fuura. Mis laadung, mis marsruut?

 
At 11:02, Blogger Priit Pullerits said...

Hea intervjuu täna Postimehes Ukraina sõduriga, seal on selline lõik:

Venemaa on nii põhjalikult persses, et vahel on seda raske uskuda. Minu vaatenurgast on Venemaa nagu selline talumatu pizdjuk, kes on ennast täis sittunud, aga jookseb mööda hoovi ringi ja kuulutab, suu vahul, et ta polegi end täis sittunud, et hoopis sina oled pederast ja ainus, kes end täis on sittunud. Ja sina vastad: «Mida vittu? Poisu, sina oled see, kes oma sita igale poole laiali on ajanud. Mine vaheta riided ära, pese ennast puhtaks ja korista see ära!» Ja tema vastab: «Ei mõtlegi! Ma olen lahe! Mingit sitahaisu siin pole ja mina olen üliinimene, bitch!»

 
At 11:43, Anonymous Anonüümne said...

Kummaline pole mitte adhoc rendikäru vaid veok ise. Lähemal silmitsemisel puudub sellel ju esimene numbrimärk piiri ületamisel. Õnneks on sel olemas üks paljudest ladina tähtedega idamaine alias. Võib-olla on tegu Noprisse väetist toimetav rekka lihtsalt lühima tee leidnud Google Mapsi abil.

 
At 11:54, Anonymous Anonüümne said...

Väetis Lukašenkalt?

 
At 12:15, Anonymous Anonüümne said...

Nojah, väetist ja õli läheb põllumehel alati vaja, et kõik libedalt läheks. Järgmine kord vuravad põllumehed Toompeale juba traktorite asemel väetise ja õli koormatega, palavate tervitustega Alexilt.

 
At 12:27, Anonymous Anonüümne said...

Autol on numbrimärk, suurenda pilti, kuid numbreid ei näe selle resolutsiooniga. On ka rekamehe nimi ja kas kabiini keskel klaasil Läti lippudest kompositsioon. Arvatavasti on Padrel kõik see info filmilt loetav.

 
At 13:01, Blogger Priit Pullerits said...

Mis te arvate, kui Eestimaa venelastel peaks tekkima vajadus siit teatud riigi pealetungi eest põgeneda, kas nad põgenevad siis (nende silmis jumaldatud) Venemaale või (nende silmis põlastatud) läände?

 
At 14:02, Anonymous Anonüümne said...

Venelane valdavalt ei põgene, nagu Ukraina näitel teame. Osa venelasi andsid kõvasti tuld ida suunas ja alistusid alles siis kui Ukraina väejuhatus käskis neil punkritest väljuda ja vangi minna. Mõni Moskva venelane käib regulaarselt Eestist rindelõhna nuusutamas ja nähtamatu 2m pikkuse kaameramehe abil kaitseehitisi jäädvustamas. Paljud, kes sõjaväljakõlbulikud ei ole, lihtsalt ootavad, et millal väed läbi marsivad sest nad usuvad propa mõjul, et omasid ei kotita. Need kel aru piisavalt palju on juba ammu läinud. Siia on maandunud ikkagi need, kes tunnevad siinses olmes ennast mõnusalt ja ei tihka kuhugi liikuda. Nad on naiivsed.

 
At 15:21, Anonymous Anonüümne said...

Venelased liiguvad teatavasti koos territooriumiga.
Aga eks nad mõistavad seda keelt, mida nad ise ajavad. Narva venestamine käis ju nõnda, et linnade pärl pommitati maatasa, ehitati soveti hooneid täis ja asustati venelastega. Kui samaga vastata, ja sõjategevus algab, siis alates Kohtla-Järvest tuleks massiivse kaudtulega tõrjuda see prussakate jõuk Venemaa suunas liikuma, siis Jõhvi, siis Sillamäe, kus Vähi Vene ja Valgevene päritolu kaupa veab, Narva läheb eelviimasena maatasa. Ja kui putinistid on ületanud Narva nn Sõpruse silla, siis lõpuks tuleb see ka õhata. Ligi 20% Eesti elanikest on putinistid, eks see suuresti rahvuse piiri läheb, aga leidub ka eestlastest putini poliitika pooldajaid, vähemalt mõistjaid.

 
At 19:01, Anonymous Anonüümne said...

Siin pilguheit venemaa venelase hinge ellu.Annab üsna selge pildi.https://meduza.io/feature/2022/04/24/voyti-vo-mrak-i-naschupat-v-nem-lyudey

 
At 20:28, Anonymous Anonüümne said...

Aitäh, 19:01. Selle kohta saab ainult ühte öelda, et venelased on värdjad ja idioodid.

 
At 06:40, Anonymous Anonüümne said...

Sellisel rahva jaoks pöördelisel ajal tahaks et Königsbergi kunn annaks rohkem olulist informatsiooni.

 
At 13:48, Anonymous Anonüümne said...

Kuniks kunn tegeleb olulisemate asjadega, siis lisan ratturitele Tartu Autovabaduse rohefestari (1. juulist - 14. augustini) programmi ja liikluskorralduse skeemi.

https://www.tartu.ee/et/autovabadus#Liikluskorraldus-ja-%C3%BChistransport

 
At 14:24, Anonymous Anonüümne said...

Kiiruse piirang autovabaduse trassil 30km/h. Stalkeriga korravalvuri võiks panna vana teenindusmaja juurde, sealt nopiks korraliku trahvisumma kokku, mida saab käsitleda kui rohefestivali omatulu.

 
At 20:04, Anonymous Anonüümne said...

Issanda teed on imelikud. Aava Rally Estonia oli paljuski naabritele üles ehitatud, Venemaalt sooviti turiste ja esinejaid nn kultuuriprogrammi. Spordiajakirjanik Pahv ei jõudnud korraldajate tarkust ära kiita, isegi Njuša kontserdile läks. Täna ei taha Aava heast naabrist enam midagi kuulda, koguni on keelanud Eesti rahva ühte lemmikut rallimees Grjazinit starti lubada. Aga Rahvusvaheline autospordiliit arvab, et neutraalne Grjazin võib Eestis sõita. Igatahes on mees registreerimisel.

 
At 22:24, Anonymous Anonüümne said...

No mis hala? Munadega mehed ütlevad ise, et neutraalvene võistlejate osalemisel nad boikoteerivad üritust. Selge ja lihtne. Aeg on alustada avaldustega.

 
At 22:27, Anonymous Anonüümne said...

Njuša kutsuge ikka esinema. Kultuur on tähtis.

 
At 12:07, Anonymous Anonüümne said...

Nüüd saavat vaid siseministeerium Grjazinit Eestist eemal hoida.
Aava tuletagu meelde, kuidas ralli MM-etapi saamiseks WRC rahvast moositi, milline oli äriplaan, millist vaatajaskonda rajal näha sooviti, teleatraktiivsus jne. Kui tahad MM-etappi, tantsid FIA reeglite järgi. Põhimõtetega mehed saavad vaid kodukamara romurallit korraldada. Skandaal paisuks, kui siseministeerium venelase ära bännikski. Sel juhul riskitaks juba tulevaste Rally Estoniate kui MM-etappidega. Hetkel on Grjazin WRC2 sarja 2. mees.
Selliseid korraldajaid, nagu Wimbledoni tenniseturniir, pole palju, kes saadavad lödipükstest rahvusvahelised spordiorganisatsioonid kuradile.

 
At 14:34, Anonymous Anonüümne said...

Lödipüksid jah. Õnneks Königsbergi kunn on põhimõtetega mees.

 
At 17:59, Blogger Priit Pullerits said...

Mitte mingil Grjazinil ega Nj-l tohi olla Rally Estoniale asja!
Kõik nad tuleb panna sakntsioonide alla.
Juba panin märkmikku esmaspäevaks kirja, et hakkasin survestama oma kriitiliste küsimustega siseministeeriumi, et nad viisat ei annaks!

Täna tegin selle kevade pikima rattasõidu (v.a TRR), 44 km. Kui ülikooli staadioni juurest mööda sõitsin, jooksis vastu Rasmus Mägi, kes jooksis alles üleeile Oslos võidu. Ühte märkasin kohe: Mägil on võimsust kõvasti juurde tulnud! Nüüd tuleb see tulemuseks konverteerida.

 
At 18:55, Anonymous Anonüümne said...

G-l on Schengeni viisa arvatavasti, sest tema kodumeeskond on Toksport (Ger) - veel üks Saksa - Vene pakt.
Kui sisemin.-is oleks mune või rakendataks nõukogulikku ametkondlikku suhtumist, mis antud juhul oleks väga hea lähenemine, siis võiks äraütlemise põhjus olla näiteks "me ei saa tagada okupantide rallitiimile rajal piisavat rajajulgestust".

 
At 19:03, Blogger Priit Pullerits said...

Jah, see oleks hea põhjendus.
Sellest rääkis ka Th Bach aprilli keskel, miks venelasi ja valgevenelasi tõrjuda - jutt oli sportlaste turvalisuse tagamisest.
Ei saa ju tagada, et keegi ei viska suurel kiirusel kihutavale vene autole kivi aknasse. Siis saaks nad veidigi seda tunnet, mis on, kui nende värdjate raketid ukrainlastele näkku lendavad.

 
At 12:48, Anonymous Anonüümne said...

Kas te jaburusse ei lasku oma lendavate rahnude jutuga, mida te siin kivisõda õhutate nagu ürgajal? Turvalisust saab tagada nagu koroona ajal. Pealtvaatajaid rajale ei lasta. Punkt.

 
At 20:54, Anonymous Anonüümne said...

Priit, Moabi kunn, vihje sulle, muugi lahti: #jaakmae #tehvandi #tõelistemeestesport #tuulesistumisteiole #kesontugevseevõidab #moabivennadsõidavadsedasöögiallajasöögipeale #sitakotidstartieitule #emv2022

 

Postita kommentaar

<< Esileht