reede, märts 04, 2011

Pullerits: Kas tippjalgpallurist võib saada tippsuusataja?

Endine Eesti jalgpallikoondislane Marek Lemsalu mäletab suurepäraselt, millega lõppes tema esimene suusavõistlus kaks talve tagasi. Rohkem kui pool Tamsalu maratoni sõitis ta koos kauase kolleegi Martin Reimiga. Kui aga lõpuni jäi kümmekond kilomeetrit, oli Lemsalu sunnitud rajalt metsa keerama. Kõht, nagu ilmnes, ei pidanud vastu.

«See oli nii raske,» meenutab ta. «Müstiline pingutus.» Mis siis, et möödunud pooleteise kuuga oli ta suusatanud ligi pool tuhat kilomeetrit.

Kui Lemsalu metsast tagasi rajale pöördus, jäi tal üksnes tunnistada, kuidas kogukad vanahärrad mööda liuglevad. Ta oli enda peale hirmus vihane. Lõpuks kaotas ta Reimile rohkem kui seitse minutit.

Möödunud Estoloppeti hooajal näitas Lemsalu aga sootuks uuel tasemel tulemusi. Tänu sihipärasele harjutamisele, tippjalgpallist kaasa saadud üldkehalisele sitkusele ning looduslikult tugevatele jalgadele sõitis ta kõigil kolmel uisumaratonil esisaja sisse. Tänavuseks hooajaks seadis ta juba järgmised sihid: pääseda vabatehnikamaratonidel esimese 50 hulka. (Seni pole see õnnesutnud.) Selleks tuleb mullusega võrreldes viis-kuus minutit kiiremini sõita, mida tema hinnangul polegi 40 km peale teab mis palju.

Ega tõele au andes Lemsalu suuskadel päris uustulnuk ka ole. Poisina Pärnus Rääma koolis õppides mahtus ta kohalikel jõuproovidel alatasa esiviisikusse, paaril puhul koguni esikolmikusse. Korra käis ta Tamsalus isegi ülevabariiklikel võistlustel. Tema klassikasuusad olid põhja alt aga sedavõrd krobelised, et aasta vanem koolikaaslane Andrus Veerpalu pidi neid enne starti siledamaks nühkima. Sellegipoolest ei tulnud sõitudest midagi hiilgavat. Teatemeeskonda pääses Lemsalu viimaks vaid seetõttu, et üks tugevam poiss jäi haigeks. Nii ta siis tuligi avavahetusest enda mäletamist mööda 20 võistkonna konkurentsis päris tagumiste hulgas. «Teistega võrreldes olin ikka paras ufo,» tunnistab ta.

Igatahes jalgpallurina osutus Lemsalu palju edukamaks. Pooleteise kümnendi vältel pidas ta kaitsjana Eesti eest 86 kohtumist ja lõi kolm väravat. 1996 pälvis ta Eesti parima jalgpalluri auhinna ning 2006, kaks aastat enne profikarjääri lõpetamist, Eesti meistriliiga parima mängija tiitli.

Pärast tippjalgpallist loobumist, mil Lemsalust sai tõstetehnikat müüva Norra firma Malthus Eesti haru tegevjuht, naasis ta harrastajana suusarajale. «See on fantastiline ala, kurat!» lausub ta silmade särades. Ei põruta, saab rahulikult kulgeda ja üksi tegutseda ning sobib tema vanusega – 38. Jalgpallimurule ei ole teda sugugi tagasi tõmmanud. «Noorte vastu mängida... neil ei ole ohutunnet, lendavad sulle sisse,» kirjeldab ta. «Ma ei viitsi nendega jamada.»

Kuid ega suusatamisega taasalustamine, nagu näitas esimene maraton Tamsalus, samuti probleemivaba olnud. Eriti keeruliseks ja vaevaliseks kujunesid klassikatehnikas sõidud. Debüüt Tartu maratonil vältas neli ja pool tundi ning tõi alles 1101. koha. Kuid veelgi raskemaks osutus oma tõusude-laskumiste ning kevadise ilmaga Haanja maraton. Lemsalu suusad ei pidanud üldse – või ei osanud ta neid pidama saada? –, ja ehkki vajalik määre oli tal rajal kaasas, ei mallanud ta ümbermäärimiseks pausi teha, sest kartis aega kaotada. Tulemuseks kõige viletsam koht, mis ta Estoloppeti sarjas saanud (v.a Tartu maratonid) – 383. «See oli katastroof,» lausub ta.

Eks osa süüd peitu ka selles, et ta treenis samamoodi ekslikult nagu paljud teised harrastajad: liiga lühidalt ja pelgalt oma tarkusest. Veel eelmiseks hooajakski, mäletab Lemsalu, harjutas ta suvel vääriti. Näiteks istus maastikuratta sadulasse ning pedaalis tund-poolteist kõrge tempoga, pea täiest jõust.

Kummatigi suutis ta suusatulemustes teha hüppe. Parimaks jäid Tamsalu ja Tallinna vabatehnikamaratonil 77. ja 78. koht. Edasiminek toimus klassikaski. Ent Tartu maratonil tabas teda kummaline ebaõnn. Ta läks jahtima nelja tunni piiri, kuid tosin kilomeetrit enne lõppu oli omadega täitsa läbi. Pulss ei tõusnud kõrgemale kui 150. Temast sõideti üksnes mööda. Ei, asi ei saanud olla kiires alguses, väidab Lemsalu. Pigem jäi tal raske mehena – 95 kilo 192 cm kohta – mingist eluvajalikust ainest puudu, usub ta.

Möödunud suvel tegi Lemsalu ettevalmistusse korrektiive. Näiteks võttis suvel ette pikki rahulikke rattasõite, sealhulgas paaril korral Tallinnast vanemate juurde Pärnusse. Sügisel tegi imitatsioonitreeningut, käis vahelduseks ujumas ning sõitis rohkem klassikarullidel. Nõmme Spordiklubi Biathlon liikmena on ta aeg-ajalt küsinud nõu kogenud treeneritelt Aita ja Tõnu Pääsukeselt. Talvisesse suusaettevalmistusse on ta lisanud ka mõned lühemad lõigutreeningud.

Käesoleva aasta alguseks oli Lemsalul koos 555 suusakilomeetrit. Detsembris kogunes treeningtunde 29. Jah, ta teab mitmeid, kes harjutavad poole rohkem, 45-48 tundi kuus. «Päris kõva laksutamine käib,» tõdeb ta. Kuid ise ta sellega kaasa minna ei kavatse. «Parem teha kvaliteetselt 30 tundi kui mittekvaliteetselt 40,» lisab ta.

Liiati ei vaata Lemsalu harrastussuusatajana ette ühe-kahe aasta peale, vaid palju pikemas perspektiivis. Esiteks on ta veendunud, et kulub vähemalt neli-viis aastat, enne kui jalgpalluri keha suusataja omaks piisavalt hästi ümber häälestuks ning harjuks pikemaajalisi koormusi kannatama. Jalgpallurina küündisid kõige pikemad jooksutrennid vaid tunnini. Teiseks usub ta, et vähemalt 45. eluaastani on lootust suusatajana paremaks saada, enne kui vanus arengule piirid seab. «Mul on pikaajalised plaanid,» tunnistab ta. «Ma ei taha üleforsseerida.» Siis ei teki tema sõnul ka ohtu, et ta ei suuda uuel hooajal eelmisi tulemusi ületada, mis võiks jätkamise motivatsiooni kõvasti alla tõmmata.

Seni annab organism igatahes märku, et keha on suusatamisega kenasti kohanemas. Kui aasta tagasi pidi ta pärast 30 km pikkust suusatrenni kodus väsimusest magama heitma, siis nüüd võib seejärel rahulikult veel lund kühveldada või naisega poodi minna. Samas aitab pereelu hoiduda liiga innuka harjutamise lainele sattumist. Lemsalu tütar on 18, poeg aga kolmene. «Hea, et poiss on alles kolm,» ütleb ta naerdes, «muidu ainult elaksingi metsas. Pere hoiab asjad normaalsuse piirides.» Lisaks on tal noorpõlves vehklemist harrastanud abikaasa Kariniga kokkulepe, et esmaspäev ja kolmapäev on naise jooksu- ja ujumistrennide päralt ning pojaga tegeleb sellal tema. Kuid mis seal salata: eks mõned korrad ole tütar hoidjana appi tulnud, et isa ikkagi trenni pääseks.

Alles aastavahetuse eel oli küsitav, kas Lemsalu sel hooajal üldse starti pääseb. Kuus-seitse aastat tagasi, kui ta veel Norras jalgpalli mängis, tundis ta hooaja lõpus, kuidas puusa lõi valu. Magadagi hästi ei saanud. Siis neelas nädala jagu tablette ning valu kadus.

Aga möödunud aastal hakkas vana häda endast uuesti märku andma. «Tippspordi järelkaja,» nendib Lemsalu. Kes seda teab, on seal põhjuseks mõni põrutus või lihtsalt ajapikku kulumine, aga lõpuks otsustas ta arsti juurde minna. Tomograafuuring näitas, et vasakpoolses puusas on mingi ollus või moodustis, mis vajab puhastamist ja lihvimist – siis saab endise liikuvuse tagasi.
Lemsalu õnneks andsid arstid talle kevadeni armuaega. See tähendab, et suusahooaja võib ta kaasa teha. Aga seejärel pole küll enam pääsu – tuleb lõikuslaule heita. Muidu võivad tekkida põletikud ning häda läheb üksnes hullemaks.

Sel hooajal ihkas Lemsalu sõita Tartu maratonil 300 hulka (sai 363. koha ajaga 3:36.06), kuid lõppeesmärk on aastate pärast murda esisaja sekka. «Tean, et see on jube raske,» tunnistab ta, «aga eesmärk peab olema, muidu pole asjal mõtet.» Ja lisab: «Kui sa oma eesmärki välja ei ütle, siis sa ei sea endale ka kohustusi.»

Selleks, et Tartu maratonil eliidi ehk saja hulka jõuda, tuleb mõistagi kõvasti mahtu tõsta. «30 tunniga kuus ei uisuta kuhugile,» annab Lemsalu endale aru.
******Dubrovniku vanalinn, Horvaatia. 26. juuni 2010. Pildistanud Priit Pullerits.

Fotod 1-5: Marek Lemsalu teeb trenni Tallinnas Nõmme radadel. Fotode autor: Mihkel Maripuu, Postimees/Scanpix

30 Kommentaarid:

At 11:37, Anonymous Anonüümne said...

Priit, võiksidki jääda selliseid artikleid kirjutama.
Samas saan aru, et tunned aegajalt vajadust oma negatiivseid emotsioone välja elada ja siis kirjutad halvustavaid lugusid.
Saa ka teistest aru kui nemad siis selle peale pahasti ütlevad. Ise oled selle ju esile kutsunud.
Kurvaks läheb asi siis kui negatiivsete artiklite osakaal liiga suureks läheb. Millal see nii on, saad aru kui kommentaare jälgid.Usu mind positiivsus mõjub kõigile paremini. Hoia oma negatiivsust rohkem tagasi. Rohkem enesekontrolli!
Näed minu kommentaari pealt, kuidas sinu liiga negatiivsed lood mõjuvad, ma ei suuda enam sinu head lugu tunnustada.

 
At 11:50, Anonymous Anonüümne said...

Suusatamises pole vaja nii palju mõelda kui näiteks ujumises, kus vale kehahoiak mõjub kohe tulemustele. Jalgpallist ei tea - ei ole selle ala mees.

 
At 11:55, Blogger Priit Pullerits said...

Soovin ka kommenteerijaile rohkem enesekontrolli. Näiteks eile TPMis ilmunud Veerpalu-loo ühe kommentaatori kohta (esines nime all "pull") läks avaldus politseile juba teele. (Politsei äsja teatas mulle, et on avalduse vastu võtnud.) Kahe kommentaatori vastu (üks esines kaks korda nime all "Lugesin" ja teine nime all "eestlane Norrast") soovitas Postimehe juriidiline osakond esitada hagi kohtusse, mida ma ka teen. Kas äkki keegi tunneb end ära nende varjunimede alt? Hagi koostamine võtab juristidega pisut aega, aga saab tehtud. Ja et uurijate tööd kergendada, läksid kaasa ka Postimehe IT-osakonnast saadud IP-aadressid.

 
At 12:07, Anonymous Anonüümne said...

"Samas aitab pereelu hoiduda liiga innuka harjutamise lainele sattumist." :) minul samamoodi, 4 last lasevad paar korda nädalas kergelt sportida. Kuidas sinul on lood perega tegelemisega? Lisaks iga-aastasele Ämerica puhkusele?

 
At 12:16, Blogger Priit Pullerits said...

12:07 - hea küsimus. Olen saanud aru, et minu trump on see, et lapsed on juba suured ja saavad ise hakkama (ja, pagana pihta, ma olen nendega ikka hirmus rahul - aga ma ei näe, mis siin salata, väga suurt enda rolli :) ). Kui nad oleks jõnglased, siis oleks probleeme palju rohkem. Ja neli last - minu lugupidamine! Vaat kui tubli ja hakkaja perekond! Neljaga annab ikka hakkama saada. Neid ei mahuta ju tavalisse autosse äragi. Siis läheb küll juba vähemalt Chrysler Pacificat vaja :)

 
At 12:19, Blogger Priit Pullerits said...

Kustutatud ülbitseva kommenteerija küsimusele: ei kumbagi, vaid kaitsen oma nime ja väärikust. Soovitan teil ka rahulikumat joont hoida, et mitte nonde kolme saatusekaaslaseks sattuda.

 
At 12:37, Anonymous Anonüümne said...

Nendel võimalikel hagidel on see nõrk külg, et nagu üks kommentaator, imho, õigesti märkis, et õhku visatud AV kohta käiv kuuldus sai küll loos ära tapetud, kuid sellise kuulduse leheveergudele toomine ise on käsitletav provokatsioonina. Sellisena osa kommenteerijaid asja tõenäoliselt ka võtsid. Last, but not least - hagi kohtusse pole veel kunagi kohtuvõit.

 
At 12:39, Blogger Priit Pullerits said...

...loomulikult ei ole, aga kuna sinna ei lähe vaidlema mina, vaid PM juristid, kes on meediavallas ülikogenud, siis ma ei tahaks küll nende vastu lahingusse minna.

 
At 12:48, Anonymous Anonüümne said...

Lihtsalt huvist võiks kuskilt neid hagiga õnnistatud kommentaare ka näha saada ilma võrgus tuhnimata. Ei ole seda aega mul kahjuks, et TPM läbi kammida. Lihtsalt ülbe oleku eest hagi saamine on muidugi ...

 
At 12:49, Anonymous Anonüümne said...

Priit, oma provotseerivat rolli eelkirjeldatud cases sa seega ei näe?

 
At 13:33, Anonymous Anonüümne said...

Mul hetk aega oli (töötan öösiti), tuhnisin selle artikli kommentaarid läbi, aga kahjuks on need kommentaarid ära kustutatud.

 
At 13:49, Blogger Priit Pullerits said...

Jah, need kommentaarid on eemaldatud, aga need on PM arhiivis kõik asitõenditena talletatud. Ei, ma ei pane neid siin kusagile üles ega hakka nende sisu vahendama, et mis seal kirjutati, sest kas teie paneksite üles anonüümselt solvavad ja mõnitavad kommentaarid, mis teie aadressile on kusagile pandud? Ei paneks ju. Samuti ei hakka mina siin enda kohta ise uuesti halvasti ütelda laskma. Ja 12:48 - taas olete valesti aru saanud - hagi ei tule ülbe oleku eest. Nagu juba ütlesin, asjaga hakkavad tegelema PM juristid, ja nad tunnevad vastavaid seadusi väga hästi - see ju nende leib. Lisaks tuli ka politsei veel kord kinnitus, et mu avaldus tolle pseudonüümi pull alt kommenteerinu vastu on ilusasti registreeritud.

 
At 15:07, Anonymous Anonüümne said...

Mitu last Teil on?

 
At 15:39, Anonymous Anonüümne said...

Provokaator provotseerib teisi ja kui need reageerivad (verbaalselt), siis annab provotseerija nad kohtusse ja politseisse. Kuidas sellist käitumist nimetada ja hinnata? (igaüks võib nüüd siia sobiliku sõna mõelda) Mehed nii ei tee.
Priit, võid mind nüüd kohtusse anda.

 
At 15:41, Anonymous Anonüümne said...

Postimeehe jurist ei ole nüüd küll mingi argument. Asutuse juristid on... asutuse juristid.

 
At 15:48, Anonymous Anonüümne said...

Priit ,sai ise kisud pidevalt intriigi üles ja kohati ka küllalt halvustavalt kirjutad omi arvamusi.Seega pead ka arvestama ,et mõni kommenteerija on äkilisema suhtumisega ja kirjutab tervalt vastu. Et sellepärast kedagi politseisse kaevata või kohtusse anda ,ei ole minumeelest normaalne. Teiseks jätab natuke halva mulje edasine ,siinne nn. sinupoolne ülbitsemine , a´la mul on juristid ja kuidas ma kaeban ja karistan.Kui midagi ei meeldi, tõesti ,eemalda kommentaar ja kui soovid tegele sellega ,aga ära hakka avalikult kelkima. Mina küll olen pettunud sellises Priit Pulleritsus.
Liiati sa ju soovid ,et avaldatakse arvamust(vahel ka ehk väga negatiivset) Kui ise teemat kiskud, peab ära kannatama.
Rein Kullamaa

 
At 16:15, Anonymous Anonüümne said...

Kui mu mälu mind ei peta siis CCC P eriteenistus tegi kah provokatsioone ja tõmbas nõrganärvilisi liistule ja andis neile hüüdnimesid. Ajalugu kordub?

 
At 16:24, Anonymous Anonüümne said...

PP kl 12:19
kaitsen oma nime ja väärikust

Nime kaitsmisest saan aru, ajakirjaniku jaoks on see kaubamärk koos kõigi sinna juurde käivate turunduslike võtetega (a'la politsei poole pöördumine ja muu promo).

Ent väärikus? Mõtlesin, et mis on ajakirjaniku väärikus? Sattusin huvitavale lehele http://siim.lepisk.com/2007/03/vrikus.html . Jäin seal tooduga nõusse, et väärikus oma olemuselt baseerub positiivsel, kus teistele ei taheta halba. Kas nö uuriv-urgitsev ajakirjanik saab tavainimeste tõekspidamiste raames üleüldse käituda väärikalt? Minu hinnagul selle blogi paari viimase nädala sissekanded ei võimalda nii väita. Aga mida siis tegelikult kaitstakse?

Mõni ei ole ehk nõus, et inimese väärikus sõltub ametist. Arvan siiski, et sõltub, sest presidendi väärikus tähendab midagi muud kui prostituudi väärikus. Praegu seda blogi lugenuna oleks suur kiustatus välja öelda, kas ajakirjaniku väärikus on pigem sarnane presidendi või prostituudi omale. Aga sellisel juhul, kui ma õhtul vaatan päevauudistest Rannamäed, siis ma kindlasti kahtseksin oma öeldut.

Niiet aidake mind, palun. Kas suusaajakirjanikuna saab tegutseda väärikalt?

 
At 17:14, Blogger Priit Pullerits said...

Aitäh, 16:24 ja Rein Kullamaa, tõstatatud teemade eest, et annate võimaluse asju pisut selgitada.

Jah, ajakirjaniku amet ei ole paraku selline, millega populaarsusvõistlusi võita. Mis uuringuid te ka ei vaata, siis kusagil ei trooni ajakirjanikud tipus (alates eluea pikkusest ja lõpetades ühiskondliku renomeega). Üks põhjusi on selles, et ajakirjanikud peavad vahendama ka halbu sõnumeid, ja see jätab jälje: kui kirjutad kellegi traagilisest õnnetusest, siis süüdistatakse, et kuradi šaakal, ja kui kirjutad kellegi dopingukahtlusest (räägin siin vaid teoreetilises plaanis), siis süüdistatakse, et mis sa kiusad meie sangarit. Kahjuks on nii, et elu dikteerib selle, millega tuleb tegelda, ja enamasti on need ikka halvad ja mustad asjad, millega tuleb rinda pista, sest kui ajakirjandus pahesid/probleeme/pettusi/korruptsiooni rahvale ei valgusta, siis kobab rahvas pimeduses või peab paremal juhul rahulduma kuulujuttudega.

Arusaadav, et paljudele ei pruugi meeldida see, millega ajakirjanikud tegelevad. Olgu seepärast, et nad teavad seda isikut, kelle tegevust ajakirjanik uurib, või sellepärast, et ta nii armastab toda inimest, kelle tegudele ajakirjanik üritab valgust heita, vms. Aga me teeme seda sellepärast, et tõele võimalikult lähedale jõuda. Ajakirjanikuna, rääkides nüüd konkreetselt, on mul põhimõtteliselt ükskõik, kas AV on puhas või mitte. Aga kui küsimused selle kohta on üleval (täna kirjutab neist ka Jaan Martinson Õhtulehes), siis on ülesanne välja selgitada, kuidas asjad tegelikult on. Vastupidi, kui ma seda ei teeks, vaid otsustaks silmad teatud tegelaste puhul valikuliselt kinni pigistada, siis ei saaks varsti mitte keegi enam kindel olla, et kelle asju ma veel kinni olen mätsinud. Sisimas ma loomulikult tahan, et kuuldused AV kohta ei osutuks tõeseks, aga minu tahtmine ei muuda ju tõsiasju. Ja tegelikult, nagu te ka mu eelmisest sissekandest näete, tegutsesin ma hasartselt just selle nimel, et teha kindlaks, et loodetavasti kuuldused ei vasta tõele. Aga kui Sandra Spitz oleks mulle teatanud, et te peate esitatud küsimusele vastust ootama veel paar päeva, kuni asjaolud selguvad, siis oleks ma sellest kirjutanud samamoodi. Või peaks ka mina saama teie arvates info varjajaks, peitjaks ja sedasi lugejate tüssajaks?

Aga väga raske, tegelikult võimatu on olla kõigile meele järele. Kuid üksikud kommentaatorid võivad oma mürgiste kommentaaridega luua fooni, nagu oleksid sa ajakirjanikuna mingi halb ja vastik inimene. Kuna anonüümsuse kattevarjus tikuvad sõna võtma ikka need, kes tahavad halvasti öelda, siis on kerge luua neil mulje, nagu oleks kõik sinu vastu. Aga ma ei näe seda mitte! Ma kohtan iga päev arvukalt-arvukalt inimesi, kes suhtuvad minusse väga hästi ega väljenda karvavõrdki neid meeleolusid, mida anonüümikud siin lendu lasevad. Ei ole ma ka Estoloppeti maratonidel näinud veel kedagi, kes kuidagi oma halvustavat suhtumist välja näitaks. Imestan just seda, kui palju on neid, keda ma tegelikult ei tunnegi, aga kes tunnevad ilmselt blogi kaudu mind ja tulevad sõbralikult ning naeratades rääkima. Ja need inimesed, kes minuga isiklikult kokku puutunud, teavad ka küllap väga hästi, et ma ei ole sugugi mingi inimsööja, nagu mõned on üritanud pilti maalida.

Sest tegelikult võtke arvesse, on ka ajakirjanikuks olemine üks roll (nagu ei tasu segamini ajada näitlejat tema rolliga). Nagu teil kõigil on üks roll oma tööl ja teine roll muus elus. Vahe on selles, et minu avalik roll paistab rohkem välja kui enamikul teistel, ja see on roll, mis eeldab tegelemist ka ebameeldivate teemadega.

Loodan, et see seletus avardas teie arusaamist.

 
At 17:27, Anonymous Anonüümne said...

Anonüümne kommimine siin jälle lubatud, miks jälle vabaks lasid?
Kas Sa endal ei näe oma lugudega vähematki süüd, et sellised halvustavad kommid tekkivad?
Kas Sa ei karda, et sellise negatiivse varjundiga halvustavate lugude juurde tekkib ükspäev nii palju sõimlevaid komme otses mõttes laiast maailmast, et neid ei suudeta ära hageda ja ka politseil tekkib nn ülekoormuse tõttu kahtlus ja kõhklus loo autori suhtes. Ega see piir enam varsti väga kaugel ei ole.

 
At 18:21, Anonymous Anonüümne said...

Ma ei saa olla nõus Priidu väitega, et ajakirjanikul ei ole võimalik negatiivseid teemasid esitada väärikalt.

Võtame sellesama Veerpalu case'i.
Ajakirjanik A annab oma lugejatele teada, et liiguvad spekultasioonid, ta edastab pädeva inimese vastuse paarile peaküsimusele. Ajakirjanik A eksponeerib meedis võimaliku probleemi olemasolu, aga ei külva paanikat, on neutraalne.
Ajakirjanik B teeb samal teemal mahlaka loo, kus fookuses on see, kuidas üks ametnik saatis ta teise juurde, suusaliit ei võta telefon jne. Ta üritab vägisi jätta muljet, et suur jama on õhus ja valab õli tulle.

Ajakirjanik A edastab olemasolevaid teadmisi väärikalt.

Ajakirjanik B eksponeerib pigem iseennast ja enda üleelamisi ning püüab olukorda dramatiseerida politsei, oma tööandja juristide ja kohtukutsetega.

Kumb ajakirjanik töötab Postimehes ja kumb "kollases" Õhtulehes?

 
At 18:55, Blogger Priit Pullerits said...

18:21 - vabandust, aga ma ei ole küll näinud absoluutselt mitte ühtegi Priit Pulleritsu kirjutist mitte üheski meediaväljaandes mitte poole silbigagi Veerpalu kohale kerkinud küsimusi puudutamas. Küll on teil aga tuline õigus, et edastasin pädeva inimese (S.S.) vastuse paarile peaküsimusele. Kuna ma ei ole võimaliku probleemi olemasolu meedias eksponeerinud, ei ole ma saanud ka kuidagi külvata mingitki paanikat.

Olgu veel kord seletatud: blogi ei ole ajakirjandusväljaanne. Blogi on isiku veebipäevik. Vaadake ka nime: Pulleritsu spordiblogi. Vanasti kirjutati päevikuid paberile, nüüd kirjutatakse veebi. See, et ma kasutan seda blogi pidades ajakirjanduse töövõtteid, teeb selle blogi võrreldes tuhandete teiste omasugustega üksnes paremaks, sisukamaks ja tuumakamaks. Aga need võtted ei tee sellest blogist veel ajakirjandusväljaannet. Nagu ei muuda seda blogi ajakirjandusväljaandeks ka see, kui mõned noist siit infojuppe võtavad või suisa seda blogi oma küljele lingivad.

Teil on oma arutelus kõik segamini nagu kört-pärtli särk laupäeva või pühapäeva hommikul (vahet pole).

 
At 19:13, Anonymous Anonüümne said...

Lugege tähelepanelikult Alaveri vastuseid Jaan Martinsoni küsimustele (SL Õhtuleht 3. märts). Alaver oleks võinud ka öelda: mees, ma annan su reputatsiooni kahjustamise eest kohtusse.

Priit, väites, et Sinu blogi pole ajakirjandusväljannne, tõmbad oma hagidel vaiba alt ära või vähemalt . Kohus ei taha, et teda tülitataks vaidlustega, kes keegi kedagi isikulikus blogis solvas või mitte.

 
At 19:21, Blogger Priit Pullerits said...

19:13 - taas pean nentima, et teilgi on kõik segamine nagu kört-pärtli särk. Politseile läks avaldus ja kohtule lähevad hagid Postimehe (see ju ikkagi on ajakirjandusväljaanne, eks!) veebiküljele jäetud ähvarduste ja solvangute eest. Ja sinna jäetud kommentaaridega tegelevad õiguskaitseorganid küll - meenutage aasta tagust juhtumit, kui üks noormees sai karistada oma ulja sõnavõtu eest.

 
At 20:25, Anonymous Anonüümne said...

No ähvardused muidugi on lubamatud.

Siiski on "liiguvad jutud, et" põhjal kirjutamine nagu noateral mängimine. Sest kuidas sa vajadusel tõendad, et jutud tõesti liiguvad? (Martinsonil on kaitse - tema saab öelda, et näe Pulleritsu pealt kirjutasin, järelikult liiguvad ju).

 
At 21:38, Anonymous Anonüümne said...

Kui lubate, siis üks näide ühest spordiblogist:
http://www.ohtuleht.ee/blogid/spordiblogi/2633

 
At 22:16, Blogger Heiki said...

Priit edu sulle võitluse kommentaatoritega.

Ma pole väga kaua su blogi jälginud aga viimasel aja tundub, et kuidagi järjest rohkem leitakse, et üks kõik, mis sa ütled või teed on vale ja halb jne.
Kõik lugejad on alati targemad :)

Kas see on koguaeg nii olnud?
Vabanda, et ei viitsi (tunnistan ausalt, et tõesti ei viitsi) hakata läbi käima varasemaid postitusi ja nende kommentaare.

 
At 22:44, Anonymous Anonüümne said...

Mõistan Priidu muret inimeste arvamuse kohta tema rolli kohta ja pean nentima, et jah see on nii ning selles rollis on vähe vabu valikuid. See ei ole siin uudiseks. Seega jääb küsimus, et miks PP inimestele isiklikult meeldib? Sellele võiks proovida vastata nii, et PP-s on tunda professionaalsust aja ja kirjanduse kokkupanemisel. See on nauditav. Tegelikult üks asi on veel. See blogi on üks väheseid kohti kus saab väljapaistvalt meistrilt õppida manipulatsioonikunsti ning seda praktiseerida ja pealegi täiesti tasuta praegu, kus rekalaami ja manipulatsiooni tuleb jugadena sisse igast tasuta kanalist. Nendega koos eksisteerimiseks on aga vaja eelnevalt trenni teha. Iga treener väärib aga silmast silma suhtlemisel austust ja kiitust.

 
At 00:00, Anonymous Anonüümne said...

Hea kui mõned mehed aitavad kustutatud kommide jälgi taga ajada, see tegi ka PP suu lahti. Tänud. Tegelikult jah ega ma ei saa millestki aru aga mul on selline õnnelik sõrm, mis ikka õigele asjale õigel hetkel pihta tonksab;):

 
At 09:12, Blogger Raiko said...

Tõeliselt hea lugemine. Eriti praegu, enne Haanja maratoni, kuhu mul pigem asja tagumisse otsa :) Ma ise küll väga suur jalkafänn pole kunagi olnud, kuid Marek pigem meelde jäänud "vanast heast" ajast. Lisaks tundub ta rahulik ning sõbralik tüüp, tuli ise 2009. aasta rulluisumaratoni vaadates meiega juttu rääkima. Edu, Marek! Ja Priit, palun rohkem selliseid kirjutisi.

 

Postita kommentaar

<< Esileht