esmaspäev, jaanuar 02, 2012

Pullerits: Kuidas sõita aastaga sisuliselt läbi Ameerika?

Head uut aastat kõigile! Aga enne, kui uuega edasi minna, tuleks vanale joon alla tõmmata ja arvud kokku lüüa. Söandan arvata, et aasta lõpus olin siinmail üks innukamaid trennitegijaid, mis küll vaevalt tagaks mulle hoolimata detsembri viimase kümne päeva tugevast lõpuponnistusest aasta harrastussportlase tiitli, kui sellist tegelast kusagil üldse valitaks - ent oleks aeg, sest see valimine, erinevalt enamikust teistest valimistest, mis on vaid vähestele väljavalitutele, oleks tõeliselt üldrahvalik, kus võimalusi jaguks ka lihtsurelikele -, aga igal juhul sai tõhusalt ära kasutatud aeg, kus enamik ilmselt rihma lõdvaks lasi. Niisiis, kellel on rohkemat vastu panna?

17.-22. dets. - haiguse ravi
R, 23. - 1:33.05 - imitatsioon 13,5 km
L, 24. - 1:11.30 - imitatsioon 10,6 km
P, 25. - 50.10 - jooks 8,8 km
51. nädala treeninguaeg kokku 3:34.45.
E, 26. - 46.00 - jooks 8,8 km
T, 27. - 34.30 - jooks 7,1 km
K, 28. - 1:35.50 - rullid 22,1 km + jooks 1+1 km (13.15)
N, 29. - 54.15 - jooks 10,5 km
R, 30. - 1:28.30 - imitatsioon 13,5 km (1,45 km dendropargi ring keskmiselt 9.45-9.50)
L, 31. - 1:41.05 - rullid 22,1 km + jooks 1+1 km (11.45)
P, 01. - 1:22.10 - imitatsioon 13,5 km (1,45 km dendropargi ring keskmiselt 9.00)
52. nädala treeninguaeg 8:47.25, jooks 30,4 km, rullid 44,2 km, imitatsioon 27 km, kokku kilometraaž 101,6.

Nagu näete, kasutasin aega maksimaalselt - kümme päeva trenni ühegi puhkepäevata. Vaid ühel sügisnädalal tegin ajaliselt rohkem trenni kui lõppenud nädalal. Jälgides enesetunnet, siis tuleb nentida, et kas läkski vastupidiselt sellele, nagu ühes hiljutises sissekandes kahtluse alla seadsin: et mis ei tapnud, tegi tugevamaks?

Aga ei ole nii. Haigus ei teinud mind tugevamaks. Trenn tegi tugevamaks.

Lõin kokku ka terve eelmise aasta näitajad. Need tulid sellised.

Treeningupäevi 216 - enim detsembris (23, hoolimata kuuepäevasest haigusest) ja märtsis (22), kõige vähem juulis (13, puhkus).
Treeninguaeg 286,7 tundi ehk 11,95 ööpäeva ehk 3,27 protsenti aasta kõigist tundidest.
Rattasõit 3172,1 km
Suusatamine 894,4 km
Jooks 721,2 km
Rullid 578 km
Suusaergomeeter 81 km
Sõudeergomeeter 73 km
Imitatsioon 37,6 km
Ujumine 1,75 km
Jõud 7:03

Kokku läbisin aastas treenides 5559 km. Võrdluseks: Tallinnast Madridi on 3620 km. Mu treeningukilomeetreid kogunes ka rohkem, kui on USA idarannikult läänerannikule, mille keskmiseks vahemaaks on pisut vähem kui 5000 km.

Aga eelmisel aastal läbisin omal jõul veel 672 km, ent treeningu alla neid siiski ei liigitaks. Kes oskab pakkuda, mil viisil nood kilomeetrid kogunesid?
******North Sonoita Highway (Hwy 85), Organ Pipe Cactus National Monument, Arizona. 4. aprill 2011. Pildistanud Priit Pullerits. (Suuremalt vaatamiseks klikkida pildile.)

Foto 1: Tour de Ski 1. jaanuari etapp Oberstdorfis. Foto autor: Reuters/Scanpix
Foto 2: Tour de Ski 1. jaanuari etapp Oberstdorfis. Foto autor: AP/Scanpix
Foto 3: Tour de Ski 1. jaanuari etapp Oberstdorfis. Foto autor: Lehtikuva/Scanpix

59 Kommentaarid:

At 10:54, Anonymous Anonüümne said...

Puhkusel matkasid, sel suvel vist Euroopas...

Või käisid isaga metsas jahil, ah?

 
At 11:10, Anonymous Anonüümne said...

See lisa 672 km aastas (ehk alla 2km päevas)koguneb niisama ka kohvi/tee järgi jalutades, WC vahet kõõludes ja muidu tatsates ... ;-)

Lugesin treeningumahte ja mõttesse tekkis küsimus - millal saame jälle kuulda PP-d tabanud haigushoost (arvestades seda, et alles oli külmetus ja kohe pandi vana rauaga edasi) ...?
Ole ettevaatlik!

Head uut aastat soovides,
Mart

 
At 11:35, Anonymous Anonüümne said...

Koeraga jalutamine? Mul teeb see iga aasta päris hullu kilometraaži. Aga jah, trennidele pole seda veel lisanud.

Edu uuel aastal,
Priit V

 
At 11:49, Anonymous Anonüümne said...

672km-see on saadud vist rattaga (nagu ikka musta valgustamatta tondina) kodu ja toimetuse vahet liikudes.

insp. kukeke

 
At 11:51, Anonymous Anonüümne said...

Kõike head ja paremat uuel aastal ja ole ikka ikka sama terava sule ja heade ütlemistega aastal 2012.
Sinu fänn ja üliõpilane.

Liisa

 
At 12:04, Anonymous Anonüümne said...

kas see 672km ei ole kuulus soojendus- ja jahutusjooks kodust Tähtvere PP-nimelisele ovaalile ja tagasi?

mp

 
At 12:11, Blogger Priit Pullerits said...

672 km äraarvamise võistlus on lõppenud. Selle võitis neljas korrespondent (11:49), kes millegipärast nimetab end insp. kukekeseks. Aga pole minu asi teiste nimede kallal sõna võtta, see ei ole ilus - igatahes võit on teie, insp. kukeke, palju õnne, uue aasta esimene esikoht juba käes! Aga nüüd on mul kummagi püksisääre alumise otsa ümber helkurid, need peaks vändates minust märku andma küll.

 
At 13:34, Anonymous Anonüümne said...

Teen ka kokkuvõtte läinud aasta jooksul ostetud varustusest:
3 paari jooksutosse (maantee)
1 paar maastikujooksutosse
1 paar windstopperiga poolpikki suusaaluspükse
1 suusajakk (harrastaja)
1 suusajakk (performance)
1 suusafleece
1 meriinovillast pikavarrukaga särk (300 g/m2)
1 ühem meriinovillast pikavarrukaga särk (200 g/m2)
1 meriinovillane kaelus
1 suusamask
1 buff (orginaal)
1 õhem buff
1 paar windstopperiga talviseid jooksukindaid
1 paar õhukesi võtmehoidjaga jooksukindaid
4-5 paari low profile jooksusokke
2 paari põlvini suusasokke (erinevad firmad)
3 paari tavalisi jooksusokke
1 paar pikemaid jooksusokke
2 valget suvist jooksumütsi (erinevad firmad)
1 must suvine jooksumüts
1 paar lühikesi jooksupükse
1 paar meriinovillaseid aluspükse
1 hästi minimaalne kuuma ilma jooksusärk
1 varrukateta dri-fit jooksusärk (allahindlusest)
1 paar talviseid sooje jooksupükse (ah.)
1 talvine soe jooksutopp (ah.)
1 paar mäesuusakindaid
1 pikavarruka võrkpesusärk (half-zip, import)
1 lukuga vabamat fassongi suusafliis
erinevaid suusamäärdeid ja -tarvikuid
1 suurem käterätik (jõusaali)
1 väike käterätik
ja võib-olla veel asju, mida ei tule praegu meelde. Suusapoolelt veel
1 paar klassikasuuski ("ülalt teine")
1 paar suusakeppe (70% süsinik, tipp-firma)
Arvatavasti pakuks ka paljudele huvi milliste firmade tooteid sai ostetud. Väärmulje vältimiseks, et teen reklaami, jätan need ära nimetamata. Niipalju võib aga öelda, et pea kõik tuntumad brändid olid esindatud. 8)

 
At 14:01, Blogger Priit Pullerits said...

Huvitav, 13:34, mis see kõik kokku maksis? Jätab mulje, et olete mingi tippsportlane - nii palju asju!

Minu mullused ostud:
rullisõidu suusakeppidele otsad (alla 10 euro kindlasti);
maanteerattale uus siserehv (summat ei mäleta, aga vist alla 5 euro isegi);
tuuletõkkega aluspüksid (20 eurot);
ratta spidomeetri tross koos alusega (alla 10 euro);
New Balance'i jooksusussid (70 eurot, mitte kauplusest).

 
At 14:21, Blogger Madis said...

Mina loodan, Priit, et Sa hakkad liikluses jalgrattaga korrektsemalt käituma. Ja teised ka.
Head uut ja paremat liiklemisaastat kõigile ning olge nähtavad!

 
At 14:23, Anonymous Anonüümne said...

nüüd on mul kummagi püksisääre alumise otsa ümber helkurid

Sodiks sõidavad nad su ikkagi <:O

(3) Jalgrattal..... PEAB PÕLEMA pimeda ajal või halva nähtavuse korral sõites ees valge ja taga punane TULI.

insp. kukeke

 
At 15:28, Anonymous Anonüümne said...

Ei ole maksumuse kohta arvet pidanud, aga võib öelda, et enam-vähem kõik ostetu on läinud täie ette. Ja pluss on see, et mitmeid asju saab ka kanda vabal ajal ja isegi tööl. Ainult windstopperiga aluspüksid (maru kallid, oli vist 35 eur) osutus ebaõnnestunuks, mittevajalikuks. Loetelust on veel puudu Tallinna maratoni särk (osavõtutasu sees)

13:34

 
At 16:03, Anonymous Anonüümne said...

Priit Hõbemägi kirjutab EEs: "2011 ajalehe-aasta - Ellujäämismäng" (http://www.ekspress.ee/news/areen/uudised/2011-ajalehe-aasta-ellujaamismang.d?id=63708246):

Priit Pullerits on aga Arteri kujul endale püstitanud “samba, mis pole tehtud käega”, sest kõik, mis seal lugeda tasub, tugineb ainult tema ennasthävitavale töörügamisele.

 
At 16:46, Anonymous Anonüümne said...

Nii palju varustust ühel aastal osta (koguni 4 paari jooksutosse!?)- kas, sa 13.34, alustasid sellel aastal spordiga nullist?
Edu ja 13.34-ga vähemalt võrdset sissetulekut uuel aastal! :)

 
At 16:56, Anonymous Anonüümne said...

"Arter" viitaks nagu aadrilaskmisele, milllelegi tapamaja või intensiivmeditsiiniga seonduvale. Samuti assotsieerub stagnaaegse "Aja pulss" nimelise väljaandega.

 
At 17:03, Anonymous Anonüümne said...

ma teeksin ettepaneku Arteri asemel hakata välja andma Tühikargajat.

 
At 18:11, Anonymous Anonüümne said...

13:34, kas te olete spordirõiva-fetishist või kollektsionäär?

Teie varustusenimekiri tõi mulle meelde ühe tuttava harrastussportlase, kes ei pööra varustusele MITTE MINGIT rõhku, ei investeeri sellesse, ei kollektsioneeri seda ega ka kanna seda. Ta jookseb jätkuvalt seljas puuvillased T-särgid, külmemal ajal mõni fliis või pusa lisaks, mingid kiled jalas, mingi enam-vähem tuult pidav jope seljas, kootud maavillane müts peas. Peaks talle seda teie über-varustuse nimekirja näitama, talle jätkuks vist paarikümneks aastaks sellest ja pooled asjad jääks ikka riiulile seisma. Intellektuaalselt huvitav oleks, kumb teist näiteks poolmaratonis parem oleks?

Niisuguseid, täie tervise ja mõistuse juures olevaid ja iga ilma ja aastaajaga jooksmas käivaid mehi, kes ainsagi, kuidas te, 13:34, nüüd ütlesitegi, "tuntuma brändi"-rõivata trenni teevad, on ka olemas. Jah, see on omamoodi äärmuslik ja meestele, kes kaks puhvi peas trenni teevad, ütleks kindlalt, et ärge seda kodus proovige:). Aga teadmiseks võiks küll võtta, et jooksma minemiseks piisab ka lihtsalt sellest, kui jooksma minna (mitte spordipoodi ostlema).

Ja veel, erinevalt teist, 13:34, ei kanna ta vabal ajal või tööl kunagi spordiriideid;)

Head uut ostuaastat kõigile kollektsionääridele ja fetishistidele!

 
At 18:34, Anonymous Anonüümne said...

Pole see 13.34 nimekiri midagi pikk. Arvestades nimekirja teeks järelduse, et nimekirja autor tegeleb intensiivselt jooksuga igal aastaajal sh suurte miinuskraadidega. Võistleb nii suvel kui talvel, trenni teeb iga päev. Nende eelduste puhul on see nimekiri nö miinimumprogramm. Kui inimene saab ja tahab uue tipp varustusega trenni teha ja võistelda, siis pole teistel midagi kobiseda. Mõned käivad veel ka -10 kraadiga maika väel jooksmas. Peaks siis neist eeskuju võtma viimati?

 
At 20:41, Anonymous Anonüümne said...

Uue aasta tervitused!

13.34 nimekirja pöhjal tekkis siuke kummaline küsimus, et mitu km need üks paar "ketse" joosta kannatavad vöi oli tegu mingi kampaaniaga, et ostad 3 maksad 2-e eest....
Numbritele suurt vastu panna polegi. Natuke on, aga piinlik hakkaks, seepärast las tas olla. Aga mötisklema pani see, et mis nende numbritega siis pihta hakata kui siiski tänavu suusatalvest asja ei saa. Treenitakse antud juhul siiski peaeesmärgiga TM-ks. Kuis halva stsenaariumi korral edasi toimetada, kuis vormi säilitada, kuis üldse motivatsiooni leida järjepidevuse hoidmiseks, moraal lööb mingil määral kindlasti köikuma. Huvitav seis ju.
Elame , näeme.
Jöudu ja tervist, Maamees

 
At 20:56, Blogger Andrus said...

Vaatasin Priit sinu numbreid, mis sa oled meile siia blogisse üles riputanud ja eks need võtavad kukalt kratsima küll. Kui sa kavatsed neid mahtusid ka edaspidi sellisel tasemel hoida siis läheb minul ca 16 aastat nooremal mehel väga raskeks sinu tulemusteni küündida. Kahjuks ei ole sel talvel veel ühtegi suusa kontrollvõistust olnud, kus saaks vahetu ülevaate sinu tegelikust vormist. Ehk siis saaks vastuse küsimusele, kas ettevalmistus (mis mul kõrvalt vaadatnud kipub sul ka trennis võistlus olema) võistlusteks on läinud täkkesse. Küsiks veel sellist asja, et kas sel aastal on sul kavas võistlustel hoida vähemalt senist taset või on eesmärgiks seatud koha parandamine võrreldes 2011 hooajaga (va Tartu Maraton). Milline võistus on algaval hooajal põhieesmärgiks ning millisele trennile kõige enam kavatsed keskenduda. Veel huvitaks mind see: kas pärast haigust tegid tugeva treeningperioodi sellepärast, et enesetunne ja kehaline seis tundusid head, tahtsid kaotatud aega tagasi teha või oli seal mingi teaduslik taust.

 
At 21:39, Anonymous Anonüümne said...

Ennetavalt vastates, eks Priit kinnitab vöi lükkab ümber väited, Andrusele, alustades tagant poolt. Teadusega pole miskit pistmist, kaotatud aega teevad rumalad ja algajad tagasi, pigem esimene variant. Kuna ju haigus polnud tösisemate killast, andsid need päevad ka kehale puhkust, lisaks olid jöuluaegu valdavas enamuses päevadest PM uksed tabalukuga suletud, andis see aega keskenduda treeningutele. ....Talvel maksab ainult TM tulemus, need on Priidu enda sönad. Treenima peab igaüks seda, mis tundub nörgem külg. Nüüd isiklik arvamus Priidu treeningmeetrite kohta. Motiveerib kindlasti hirm alla jääda senistele konkurentidele, kes valdavas enamuses on nooremad. Kuna Priidu füüsilise vöimekuse looduslik tipp on alistunud ning pöördunud kahanemisele, siis teistega veel möningase aja sammu pidada aitab treeningute suurem hulk ning kvaliteet, millega sel sügis-talvel on suurepäraselt hakkama saadud. Inteniivsus suurem asi ei ole, sihuke keskmine. Pole vaja tippsportlaste köiki sönu uskuda, harrastussportlase koormused on kordades väiksemad ehk teisisönu natuke "gaasi" juurde ei teeks kellegile paha......Maamees

 
At 22:22, Anonymous Anonüümne said...

Head uut aastat!

Varustuse koha pealt julgen kinnitada, et emotsionaalselt teeb hea varustus treeningud mõnusamaks. Võimekus minna välja iga ilmaga on omaette väärtus kui just karastamisprotseduurid pole eesmärgiks.

 
At 22:23, Anonymous Anonüümne said...

Lp 16:46 jt,
Ei alustanud nullist. Palju asju on ka varasemast olemas. Jah, võite nimetada seda kollektsiooniks. 8) Jooksutossudega on nii, et oma 1000 km järel ostsin sama mudeli uue paari. Seda peetakse normaalseks. Ühed tossud ja maastikutossud on aga peamiselt käimises kasutusel, sest sai ostetud vastavalt "ülalt kolmas" ja "alt esimene" mudel. Koormuste kasvades ei riski neid jalga panna. (Kokkuhoid ei tasu end alati ära - harrastajal on kindlaim võtta valikust "ülalt teine" mudel.) Ahjaa, üks oluline asi jäi välja - pulsikell sai ka ostetud. (Täpipealt sama mudel kui Eesti endisel tippsprinteril Vahur Teppanil!! kui otsite siit blogist Teppani pildi üles, siis näete, tal on see käe peal). -- Ja mis tulemusi siis selle varustusega sai? Aasta eesmärk oli saada niikaugele, et nädalalõpul teha üks tõesti pikk jooks. Raske oli, kuid lõpuks õnnnestus. Augusti keskpaigast tegin 8 1h45' ja 9 2-tunnist jooksu. Meditatiivsed, suhteliselt rahulikud jooksud.

 
At 23:13, Anonymous Anonüümne said...

Elupõlise tartlasena olen (eriti talvel) Dendros sage külaline. Igaks juhuks küsiksin siiki üle, kus täpselt seal see inimarada jookseb. Mäest üles-alla ja alt tagasi või miskit muud moodi?
Tänan.

 
At 23:49, Anonymous Anonüümne said...

Tahaks ka suusatada aga suuski ei ole! Kel üle mõni kiire kalassika paar eesolevaks müüdi mõõtu jõupooviks siis andke märku letsanalysethis ät gmail.com

 
At 00:44, Anonymous Anonüümne said...

PULLERITSULE:
Kowalsczykul tegevat põlv muret ja võib-olla ta jätab Tour de Ski pooleli. Asjatundjad kahtlustavad nn "Veerpalu haigust"! Kowalscykul on teatavasti Eestiga taustatiimi läbi tugevad sidemed.

 
At 01:56, Anonymous Anonüümne said...

to 13.34

OLED SA TONT VÕI INIMENE?!
SOOO, LETT MII GESS - SPORTLANE SA OLLA EI SAA, NEED EI KELGI VARUSTUSEGA. RIKKUR SAMUTI MITTE, SEE UHKUSTAB MILLEGI VÄÄRTUSLIKUMAGA. DON JUAN SA KA POLE, SEST SIIS OLEKSID ILUSALONGIS JA PULLERITSU BLOGIST POLEKS KUULNUDKI.
JÄRELE JÄÄB.... SA OLED PRESIDENDIPROUA!!!!!!!!!:)

PALJU ÕNNE NIMETET TOREDATE SISSEOSTUDE EEST SPORTLANDIST. EGAS MUUD, KUI JÄÄME JÄRJEKORDSET KAKARAAMATUT OOTAMA, JUHHEI!

Ps. Järgmisel korral kelgi ka sportlike tulemuste, treeningmahtude vms-ga, nimigi siin ju "spordiblogi", mitte "stockmanni-kuues-korrus". Kõike head!

Rivo

 
At 02:23, Anonymous Anonüümne said...

Inspektor Kukeke oli Dan Põldroosi üks rolle:

http://www.youtube.com/watch?v=F8fv8u8EHZ4

 
At 10:45, Anonymous Anonüümne said...

Head Uut ja täiendaks sm. inspektorit:
Jalgrattal ja pisimopeedil peab olema ..... signaalkell ..... Lisaks peab jalgrattal ..... põlema pimeda ajal või halva nähtavuse korral sõites ees valge ja taga punane tuli.
PP - kas rattal on kõik need vidinad või saab siit lisaks kiiruseületamisele veel mõne seaduserikkumise kirja:)
r.

 
At 15:39, Blogger Kaur said...

Ma panin oma 2011 spordi-ostud kirja - ja tuli pea sama pikk nimekiri kui 13:34 oma. Ehkki ma pole mingi asi sportlane. Tõsi, kõik kallimad ostud on seotud Mont Blanci otsas käimisega.

Aga osa asju lihtsalt VAJAB uuendamist. Jooksuriided - sünteetilised - lähevad higistades nii haisema, et lihtsalt ei kannata enam selga panna. Pese kuidas tahad, ei aita - tuleb välja vahetada. Tossud ja püksid - orienteerumine tapab neid väga kiiresti.

Seepärast tundub Priidu lühike nimekiri... uskumatu. Kas sa teed sporti täiesti puhtalt? Nii et ükski asi ei lähe katki, liiga mustaks, ei kulu? Nii et võid 2010, 2011, 2012 rahus joosta ühe ja sama särgi, mütsi ja püksiga?

Uskumatu mees!

 
At 15:47, Anonymous Anonüümne said...

Head uut aastat Priit!

Mootor ja tervis peab Sul kõva olema, et kohe peale haigust tunniste ja pikemate trennidega jätkad.

Aastakokkuvõte. Muidu väga OK!, Aga 2 mõtet: * Mida Sa seal ujulas teed? 1,75 km.(ma arvan, et tegid näpuka, loogiline on 17,5km), ujutakse ühe korraga ja selleks kulub 40 min. ja ei ole endine ujuja! * Ainult seitse tundi jõusalis!? Ise kurdad, et jõudu ja jõuvastupidavust vähe! Sa ju ei aja ratastki välja(mina küll ei aja), kui tead, et pole aega 90 min. sõita. Jõusaaliga on sama asi, alla tunni(kui me räägime lihasvastupidavusest) pole seal küll midagi teha! Saad lauba korraks higiseks, aga Sa ei arenda midagi.

Ja veel, aasta harrastussportlase tiitlit Sa kahjuks ei saa mitte mingil juhul, sest "treenimise ja võistlemise maailmameistreid" on Eestis kordades rohkem, kui Sa arvatagi oskad. Lisaks ei saa seda tiitlit Tartu nelikürituse alade eest kohe kuidagi välja anda. Kunagi oli Dr. Holdeniga see teema isegi jutuks. See peaks hõlmama kõiki eestis võisteldavaid vastupidavusaalasid ja tähendaks iga kuu mingit maratonilaadse ürituse läbimist(st. terve hooaeg vormis), ja hõlmaks lisaks KL+VABAsuumaratonile ja MTB+MNT-rattale ka jooksumaratoni, rullimaratoni, kiiruisumaratoni, üle väikese väina ujumist, individuaalextremi, poolpikka triatloni(1,9+90+21,1), talvetriatloni, duatloni, kanuumaratoni ja rullsuusamaratoni. Ongi neliteist ala koos, ja neid maratone kõiki eestis ka korraldatakse. Kindlasti leiaks siia midagi veel juurde. Noh, kes on mees ja tõmbab selle võistlussarja käima! Dr.Holden ütles, et ta üksi ei jõua.
Selle võitjast saab Eesti aasta harrastussportlase tiitli omanik - Priit, kas oled nõus?.

Ja. 13:34 on veel vähe varustust. Olemasolevaga saab edukalt läbi aasta joostud-suusatatud-rulluisutatud. Kusjuures 13:34 väga õigel teel oled - kvaliteetse ja tehnilisest kangast spordiriietusega on lausa lust sportida. Õigetest ja hästi istuvatest suusasaabastest, rattakingadest, rulluiskudest, kalipsost rääkimata. Üks lihtne näide, jooksin eile lörtsiseguses lumes 90 min. ja täna(ka muide homme) on need tossud nii märjad, et ongi kahte paari veel vaja, sest radika ja ahju peal tosse ei kuivatata.

Trv. Sulev

 
At 15:51, Blogger Madis said...

Kui kasutada 2-3 paari spets orienteerumisvarustust, siis minul on need juba 4 hooaega vastu pidanud. Jalatsid kuluvad muidugi kiiremini. Kõige suurem kulu päevakutel käies ongi jalatsid.

 
At 15:59, Blogger Kaur said...

Madis, sul on vedanud :) Või siis ei käi sa öistel võistlustel. Lõhkisi pükse tuleb eeskätt just sealt.

 
At 16:01, Anonymous Anonüümne said...

tänast suusatamist vaadates teeks sellise tähelepaneku,et eelmisel aastal krossijooksu EMil kaotas Tiidrek Nurme 9870m distantsil vöitjale täpselt 1 minuti,tänane parim eestlane Tammjärv kaotas 5km distantsil vöitjale 50 sekundit...

 
At 16:42, Anonymous Anonüümne said...

see on siis kaotused vastavalt 3,5 ja 7 %. Mida me siit järeldame?

 
At 16:59, Anonymous Anonüümne said...

... et meie suusatajad peaksid rohkem Keenias harjutama?

 
At 17:21, Blogger Madis said...

Nurme tuleks suuskadele saada...
Seda järeldame.
:-)

 
At 21:02, Anonymous Anonüümne said...

re:
" Kaur Virunurm ütles...
Madis, sul on vedanud :)"
...
o-riideid ja ka muid saab parandada. Tõeline rahvasportlane ostab muigugi esimese augu puhul uued;)

r. - orienteerunud kõikvõimalikel maastikel > 30 a.

 
At 21:12, Anonymous Anonüümne said...

re2:
kui EOLi andmebaasi uskuda, siis kod. Virunurm pole ühelgi öisel- ega ka päevasel orienteerumisvõistlusel käinud;)
Aga see selleks. Matkavarustus on iseasi, see pole tõesti koht koonerdamiseks ... kuigi saab ka ilma, 1970.-1990. aastatel polnud mingit tippvarustust, aga ega matkad Siberis ja Kaug-Idas seepärast kehvemad polnud ... pigem vastupidi.

 
At 21:47, Anonymous Anonüümne said...

Igale spordialale just selleks välja töötaud sobivaim varustus. Oma praktikas kasutusel olnud Integratorid pidasid vastu ca 70-80 ca tunnist jooksu, Icebugid seevastu vähem...Suht sarnased Maratonis reklaamitud naastarid lagunevad töenäoliselt paarikümne korraga, sest o-spordiks pole need möeldud, olgugi, et saab kasutada...Riidematerjalid on ka nii erinevad, möni ei rebene kergelt, möni aga käriseb juba kurja pilguga vaadates.....
21.12 - oleneb millist andmebaasi vaatad: KV- eol kood 101..., edasised andmebaasid on seotud litsentsiga, mis on vajalik emv vöistlustel osalemiseks ja kui soov edetabelis figureerida....aga kui seda soovi pole, pole ka litsentsi vaja. Seepärast pead osalemisi otsima teiste muutujatega.
Maamees

 
At 22:33, Anonymous Arne said...

Kaur, hais tuleb mingtest pisiorganismidest - bakteritest/seenetest. Mõni ei lähe isegi kuumaga pestes välja ja spordiriided tavaliselt üle 40 kraadi ei kannata ka. Aga apteegis müüakse desinfitseerivaid vahendeid - Chemiparm Des New näiteks. Kallad seda sortsu pesupulbri hulka ja jama kaob.

 
At 23:04, Anonymous Anonüümne said...

maamehele "- 21.12 - oleneb millist andmebaasi vaatad: KV- eol kood 101..., edasised andmebaasid on seotud litsentsiga, mis on vajalik emv vöistlustel osalemiseks ja kui soov edetabelis figureerida...." ... litsents on vajalik ainult EMV jaoks, edetabel ei puutu asjasse. Aga see selleks, mõtlesin ikka võistlusi, mitte päevakuid. Integratoritest jt. nende sugulastest - üldjuhul vaja ikka enne 70-80h kasutamist kingseppa külastada, aga hää kingsepp suudab odava raha eest nende eluiga 2-kordistada. Rohkem ei kommenteeri, see ju suuskurite/ratturite jne. blogi:)

 
At 23:14, Anonymous Anonüümne said...

Ma julgen soovitada Inov8 toodangut. Kui Integratoreid läks varem tavaliselt 2 paari hooaja peale (koos kingsepaga), siis terve selle hooaja, ja kindlasti ka järgmise alguse, olen ainult ühe paariga hakkama saanud.

 
At 00:08, Anonymous Anonüümne said...

23.04 - nimetuse järgi on see hetkel siiski spordiblogi, nii nagu aru olen saanud, siis vaid rulluisutamisest ei tohiks siin kössata, see ajab Priidul "harja" punaseks, sest seda harrastab esileedi.....
Korralikult hooldades, peale igakordset kasutust pesin "sitast" puhtaks ja kuivatasin, pidasid vastu küll ilma kingsepa abita,ca 10 aastat tagasi 74 starti hooajaga,... viimaste aastate toodangu kohta ei oska kosta, vöib-olla on tootja huvides latti alla lastud. Ja eks söltub ka maastikutüübist paljugi vastupidavus...Orienteerumine Eestis ongi pigem meeldiv sportlik ajaviide kui vöistlussport. Maamees

 
At 01:43, Blogger Madis said...

Mul on Silva Norway ja mingid Twisterid. Silval tallad nagu uued, aga kolme hooajaga kulusid pealsed liiga ära ning nüüd saab vaid väikese rägaga metsades kasutada. Tõrrepõhjal näiteks hea. Säärised aitavad (ISC) o-pükse hästi kaitsta ja kunagi sai paar rebendit kinni õmmeldud.

 
At 01:45, Blogger Madis said...

Huvitav, millal Priit enda jaoks orienteerumise avastab? Eeldusi näikse nagu olevat. Kerge jalaga.

 
At 10:06, Blogger Priit Pullerits said...

Lp Andrus, 20:56 - aitäh küsimuste eest. Pean tunnistama, et Maamees on kohe järgnevas sissekandes kõik küsimused õigesti vastanud. Mul ei ole tõesti midagi lisada.

23:13 - dendropargi imikaring asub maaülikooli spordihoonest alla luha poole minnes nõlval, sealt vasakule suunas - seal on näha rada, mis keerutab kuus korda 1,45 km jooksul (mõõtsin üle ratta odomeetriga) üles ja alla. Päris raske rada, kogu aeg kas üles või pidurdades alla. Saab väga karmi koormuse.

Jah, Kaur, 15:39, mõni asi ikka kulub ja nõuab asendamist. Näiteks Asicsid on nelja-viie aastaga päris ära kulunud, aga ega sellepärast, et võrkpealistesse mõni väike auguke tekib, ma kohe tosse minema viskama tiku: panin paiga alla ja väga hästi peab vastu. Samuti tuli ühel tossul talla eesmine serv lahti. Panin Momendi liimi vahele ja on väga hästi pidanud. Miks ma peaks neid minema viskama ja vahetama, kui need väikese putitamisega sama hästi edasi kestavad? Kas treeningute kvaliteet sellest langeb? Ei lange ju!

15:47, Sulev, ei, kõik on õige - ujumist 1,75 km. Seda tegin kahel päeval Saaremaal spaas, kui käisin Meie Maa toimetust konsulteerimas. Ma ei ole suurem asi ujuja. Ja olen nõus, et mina oma võistlemiste poolest aasta harrastussportlane pole. Aga kes on öelnud, et arvesse läheb ainult võistlemine? Kas sellest palju olulisem pole kaaslaste motiveerimine (üldine hüve), mida ma siin blogis olen oma arust küll päris hästi teinud - lugege kas või sellekohaseid kommentaare läbi aegade!

Ja veel: Kaur Virunurm ei ole minu teada päris see, kellena ta end esitleb. Neli tähte tema perekonnanimes on ülearu.

Ei, 00:08, rulluisutamisest mitterääkimise põhjus pole selles, et seda harrastab E. Ilves, vaid selles, et see on naisteala, ei ole olümpiaala jms põhjused, mida olen siin korduvalt maininud.

Madis, orienteerumine ei ole minu ala, ma ei kõlba maastikujooksuks, mu jalgadele on isegi Tartu nn jooksumaratoni rada osutunud kurnavaks. Ja ühel Xdreamil vahtisin kaarti nagu lehm... no öelge ise, mida, ega vahet pole.

 
At 11:01, Blogger Madis said...

See imikarada jääb vist selle pildi peal punase kasti sisse:

http://tuulparg.eu/images/pp-dendro-imikarada.gif

Aga siiski, Priit, sinu vabandustes on vasturääkivusi.
Kaks täiesti võrreldamatut asja on omavahel orienteerumisraja 5-10 km ja TJM ca 22 km. Nii saab kirjutada vaid isik, kes pole ühtegi korda orienteerumispäevakul käinud. Ja pealegi, mis see Dendro imikaring siis on? Tasane maa või? Ei, maastikuvõimetuse taha Sa pugeda ei saa.

Xdream pole mingisugune näitaja orienteerumiskaardi lugemisoskuste juures. Ma arvan, et ma vahiks ka esimene kord totaka näoga helikopteri instrumentide paneeli, kui nüüd öeldaks, et hakka sõitma :-)
Arvatavasti võid peale ühte päevakuhooaega aimu saada, kui palju on Sul annet orienteerumisel hästi esinemiseks.

Soovid, et argumenteeritud vastuseid antaks, aga praegu eirad seda ise. Ja paraku ei ole Sul võimalik enne korralikku vastust anda, kui pole asja tegelikult proovinud. Üks kord ei loe.

Ma arvan, et paljud siinsetest orienteeruvatest kommenteerijatest on valmis Sind valgustama ja juhendama sellisel "pimedal" alal nagu orienteerumine.

 
At 11:27, Anonymous Anonüümne said...

Lp Priit, miks arvate, et Kaur Virunurm ei esine endana? Meediaruumis, sh internetis -- see blogi klassifitseerub ka meediaruumi osaks? -- võib ju igaüks valida endale pseudonüüme, autori- ja varjunimesid oma äranägemiselt. Ainult teise nime ei tohi varastada ega muul viisil kurjasti ära kasutada.

 
At 12:45, Blogger Kaur said...

Priit - Eestis on kaks inimest, kelle ametlik nimi passis ja ID-kaardil ja rahvastikuregistris on "Kaur Virunurm", mina olen üks neist. facebook.com/kurinurm, kurinurm.blogspot.com, spam.ee/~kaur jne. Ja - kuna meid on kaks, samas vanuseklassis ja isegi üsna sama tegevus-ala peal, siis on ärasegamine kerge juhtuma - ning pseudonüümid pigem aitavad eristamisel, mitte ei lisa segadust. Kuid nimi on mul siiski Virunurm.

Anon - tõesti, vilets hooaeg oli, jõudsin vaid ühele O-võistlusele (TAOK Rutja rogain) ja sealgi ei läinud eriti hästi.

Arne - aitäh Chemiparmi viite eest - proovin!

 
At 14:24, Anonymous Anonüümne said...

Soovitaks ka Priidul vähemalt üks hooaeg orienteerumist ära proovida.
(esialgu päevakud ,hooaja lõpu poole, kui kogemust väheke rohkem, võiks ka võistlusi proovida).

Joosta jaksad ja tundud üldiselt intelligentne tegelane olevat(orienteerumine pidi just tarkade inimeste ala olema). Nii et võiks ju täitsa sinu ala olla.

Eks iga alguses ole raske. Priidu puhul tõenäoliselt eemale hoidvaks asjaks see, et esimestel päevakutel saab konkurentidelt haledalt kotti ning sportlikku vormi ei ole võimalik realiseerida.
Tunnista ausalt, et ongi nii!

Lisaks on mul mulje jäänud, et sellised kergejõustiku taustaga inimesed ei arva orienteerumisest tihti hästi, kuna liiga palju sõltub õnnest ja nutikusest aga mitte vormist (siiski mida kogenum oled, seda olulisem on vorm).

Aga soovitan see raske algus ära kannatada ning eneseuhkus alla neelata. Näiteks mul endal hakkas alles kolmandal päevakul meeldima aga siis juba nii, et enam lahti ei saanud. Eks siis sai juba ka joostud, mitte enam kaarti lehma moodi jõllitatud.

Kuna Sa Priit tundud olevat igasugu statistika ja tulemuste hull, siis orienteerumine ongi just sulle. Iga läbitud punkti kohta saab aja ja koha ning vaadata, kellele kui paljuga ära tegid või pähe said.

Kuna suusahooaeg tundub lühike tulevat või üldse ära jäävat, siis saaks seda talve kasutada orienteerumise algtõde õppimiseks.
Võta kaart kätte ja mine jooksma. Tartus on kaardid Ihastest, Raadist ja Dendropargist. Ja eks Tartu lähiümbruski on tihedalt kaardistatud (Nt jooksmiseks eriti sobivad Vooremägi ja Vapramägi).

Eks ainult kaardiga, ilma päris punktideta, ole see o-jooks nii nauditav ei ole. Vähemalt Läänemaal peaks olema kaks püsi rada, seal saaksid siis päris punktidega proovida.
Lisaks on Tartus ka praegu väiksemat sorti iseorganiseeruv päevakute sari (http://o-koondis.blogspot.com/). Nii et päris päevakuteks oleks võimalik ennast asjaga kurssi viia ja asjalikke tulemusi näidata.

Ära ole memmekas ning karda uusi asju proovida. Eks see orienteerumine ole nagu õlu ja naised - algus on raske ja halb ning kohati ehk piinlikkust tekitav aga kui asja käppa saab hakkab meeldima.

 
At 10:33, Blogger Priit Pullerits said...

Aitäh julgustamast, 14:24, see on väga hea motivatsioonikõne! Aga seal on üks probleem veel: ma olen ses mõttes mugavussportlane, et sportimine peab algama maja ukse eest, aga orienteerumiseks peab autoga kuskile metsa sõitma - vaat see on liiast probleem mulle :)

Ja vabandust, Kaur Virunurm, et seadsin kahtluse alla teie eksistentsi. Väga näotu minust, minu teadmatusest. Palun andestust!

 
At 11:39, Anonymous ÄN said...

Priit (10:06), eesti keeles on hodomeeter, mitte odomeeter.

http://uudised.err.ee/index.php?06236326

 
At 13:14, Anonymous Anonüümne said...

orienteerumiseks peab autoga kuskile metsa sõitma

Eks ta tõsi ole kuigi igal aastal on nii mõnigi etapp mis jääb sinu juurest väikse sörgi(laululava,toomemägi,spordipark) või 15 min rattasõidu kaugusele(ihaste,raadi, vorbuse).Vahel harva on organiseerijate poolt tasuta buss.

http://www.okilves.ee/paevakud/2011/index.php

 
At 13:26, Anonymous Anonüümne said...

Priit, päevakutel ei pea ilmtingimata autoga käima. Ma näiteks eelmisel hooajal käisin ~20km raadiuses asuvatel päevakutel rattaga. Sai häid multisporditrenne.

Lauri

 
At 14:44, Blogger Londo said...

Tahtsin just sama öelda, et mugavus ei saa olla vabanduseks. Enne hooaega saab ennast kaardile joosta või siis rattaga sõita.

Tegin Priidule ka esimese poolaasta treeningprogrammi valmis (päevaku taha on märgitud distants päevakule ning liikumis/treeningviis kohale jõudmiseks):

19.aprill Toomemägi 1+1 km jooksu
25.aprill Tuigo 15+15 km ratast

03.mai Vapramäe 25+25 km ratast
10.mai Kukemetsa 20+20 km ratast
17.mai Prangli 30+30 km ratast
24.mai Vitipalu 30+30 km ratast
31.mai Akste 40+40 km ratast

07.juuni Pala 50+50 km ratast
14.juuni Sõõru 50+50 km ratast
21.juuni Vooremäe 20+20 km ratast
27.juuni Lähte 15+15km ratast

Nagu näha hakkab koormus sujuvalt kasvama ning suvepuhkuse eel langeb, et organism harjuks puhkuse aegse kergema treeninguga.

Lisaks võib ilma ja vormi edenedes lisada ka ujumist teele jäävates järvedes.

Lauri kirjutas, et läks rattaga kuni 20 km kaugusele (siinkirjutaja tegi samamoodi), kuid Priidule ei tohiks ka 50+50 km liigne olla. Ja kui esimestele päevakutele minek 15+15 kuni 25+25 km vähe tundub, võib ka ringiga minna.

Lisaks on see tõesti ka hea treening multispordiks (ratas ja jooks vaheldumisi) ning sügisel (kui juba kaarti jagad) räägiksid Xdreamist ka teist juttu.

Kokkuvõtvalt ütleks, et kui pikad motivatsioonikirjad on kirjutatud ning lisaks ka treeningprogramm on ette ära tehtud, siis oleks juba ebaviisakas orienteerumist käsile mitte võtta.


PS! Orienteerumisel juhtub palju huvitavamaid asju kui suusa-, jooksu- või rattarajal. Palju sa lastelastele pensionipõlves ikka räägid, et kuidas sa rattaga 133 km, jooksuga 23 km või suusatades 63 km läbisid. Orienteerumishooaja (või mitme) läbinuna oleks palju rohkem rääkida. Kuidas põtra kohtasid,ära eksisid ning kaardist välja jooksid, kümnekesi metsa kammisite otsimaks punkti, mis hoopis teise künka otsas asus, oja kandev põhi osutus 1m muda kihiks, vihmas kaart ära vettis ning pidid pidevalt kaasvpäevakulistelt vaatamiseks paluma kaarti, öisel orienteerumiselt avastad keset kottpimedat raba poisikese, kellel on lambiaku tühjaks saanud, ning kes pärast sinuga koos vapralt pikima raja lõpuni jookseb.

 
At 16:21, Blogger Kaur said...

Lisaks satub orienteerudes ja seiklusspordides kohtadesse, millest muidu aimugi ei ole, ehkki käid-sõidad neist igapäevaselt mööda. Selleaastase xdreami etappide kirjeldus kõlab just Eestimaa avastamise aspektist väga ahvatlevalt.

 
At 16:27, Blogger Kaur said...

Lisaks on seiklussport suuresti võistkondlik. See tuleb "miks grupiviisiline pingutamine on kahtlane?" Priidule kindlasti kasuks.

 
At 04:20, Blogger Unknown said...

louis vuitton outlet stores
cheap oakley sunglasses
mulberry outlet,mulberry handbags outlet
true religion jeans
air force 1 shoes
ugg boots
oakley sunglasses wholesale
ferragamo outlet
fitflops clearance
michael kors factory outlet
michael kors wallet sale
ugg boots
uggs outlet
air max 90
true religion outlet
louboutin pas cher
cheap nike shoes sale
michael kors canada
longchamp outlet online
coach outlet online
nike outlet store
true religion sale
prada sneakers
tory burch sandals
swarovski outlet
nike store uk
ray ban sunglasses sale
michael kors outlet
mont blanc pens
coach outlet online
thomas sabo uk
prada sunglasses for women
replica watches
ugg clearance
coach outlet store
czq20160908

 

Postita kommentaar

<< Esileht