kolmapäev, veebruar 06, 2013

Pullerits: Miks pole Tamsalu maratoni protokollis minu tulemust?

Ei saa olla pidevalt enesekeskne ehk alustada kõike iseendast. Vaatame teisi ka. Näiteks Raimo Salla, Tamsalu maratoni kuues mees. Pole tast keegi miskit rääkinud. Või Meelis Rebane, üheksas, M40 vanuseklassi parim. Pole tast suurt miskit kuulnud. Või Risto Rammul, 12., või Martin Remmelg, 13., või Janari Rajas, 14. Või näiteks Hans Teearu, 17. Kui paljud neid tunnevad, kui paljud on neist kuulnud, kui paljud nende tublist sõidust teavad? Võib raudselt kihla vedada, et 98%-le Tamsalus osalenuist ei ütle need nimed mitte midagi. (Tehke katse: loetlege mõnele tuttavast või kolleegist suusasõbrale need nimed ja küsige, kas mõni neist ütleb midagi, kas keegi teab, mille poolest üks või teine mees on tugev?)

Aga tublisid sõitjaid oli Tamsalus veelgi. Näiteks Aigar Mäesepp, 36. Emeri Lepp, 41. Priit Karjane, 54. Janek Vana, 60. Väga tubli tulemus ju kõigilt, kas pole? Müts maha nende kõva esituse ees!

Paraku olen mina ainus, kes neid avalikult kiidab ja positiivsest küljest ära märgib. Mitte kellelgi teisel ei ole mitte kusagil tulnud pähe, et ütleks sitketele meestele mõne hea sõna – aga igaüks ju vajab, et teised samuti ta tubli saavutust märkaks, teda teiste ees (sic!) tunnustaks. Tunnustusvajadus on nii inimlik ja universaalne, et selle üle võib ainult loll vaidlusse laskuda.

Kuid selle asemel, et vapraile sõidumeestele avalikult õlale patsutada, arutab märkimisväärne osa Eestist – vähemalt sitkeim osa – juba vähemalt kolmandat, kui mitte koguni neljandat päeva, miks ei ole Tamsalu protokollis Priit Pulleritsu nime. Mis siis, et ma ei sõitnud esimeses sajas, ei sõitnud teises sajaski, isegi mitte kolmandas sajas.

Kas tõesti ei jätku enamikul nii paljukestki džentelmenlikkust, et tunnustada poole sõnagagi neid, kellele nad Tamsalus alla jäid? Kummaline, aga selle asemel jätkub neil pikki-pikki minuteid, et murda pead selle üle ja kirjutada lohisevaid kommentaare sel teemal, miks nad ei näe kaugel enda taga sadade teiste seas ühe osaleja nime?

Siit, selliste «peamurdjate» ja «kommentaatorite» näitel vaatab vastu meie rahvuse üks halvemaid jooni: endast tublimatele head sõna ei poeta, aga sellele, kes selja taha jäi – vaat teda tahaks mõnitada, tema üle ilkuda, teda parastada, talle jalaga anda ja teda jalge alla tallata. Siis saab südame sälka!

Mida oleks mul sellise perversse kollektiivkäitumise kohta veel lisada?

Tamsalu maraton ei olnud mulle juba algusest peale võistlus. Seda võivad kinnitada Suusavennad – kui vaid mõni söandaks seda nende käest küsida selle asemel, et kahe aasta tagust Tartu maratoni määrimist neile tüütuseni nina peale hõõruda. (Kõik eksivad: Kristina Šmigun-Vähit teenindas Vancouveri olümpial n+1 määrdemeest, ja nemad ei suutnud ka mitme peale saada tema suuski ühel distantsil toimima, nii et sportlase ropp pahameel teleri vahendusel me kõigi elutuppa jõudis. Kui jätkuvalt kaagutada tahate, kaagutage selle üle ka, sest äkki kadus sinna Eesti teine medal, mille abil oleksime lätlastega medaliarvestuses vähemalt ühele pulgale küündinud.) Minu mittevõistlemiskavatsust võib kinnitada ka osaleja, kellega stardipäeva hommikul kõige pikemalt rääkisin ja kes märkis, et ajavõtu kiip asub rinnanumbril porolooni all – aga arvestades, kui innukalt siin nurga tagant iga ettejuhtujat kividega pillutakse, oleks minust vastutustundetu ta märatseva pööbli jalge ette heita. Samuti saab minu mittevõistlemist kinnitada endine Postimehe kolleeg Villu Päärt, kes eelmise sissekande kommentaaride osas selle välja tõi, kui avaldas mu remargi, mille talle poolel distantsil pillasin – et võid end või ribadeks pingutada, aga lõpus sa minust ikkagi eespool ei ole. Ja lõppude lõpuks võivad mu mittevõistlemist kinnitada ka kõik need, kes rajal minust möödudes hüüdsid ergutavalt «Jõudu!», millele ma enamasti vastasin, et ei, pole mul kiiret kusagile.

Minust olnuks kaasosalejate suhtes järelemõtlematu ja vastutustundetu, kui oleksin püüdnud neile vabatehnikamaratonis pidamisega määritud klassikasuuskadega paaristõugetega konkurentsi pakkuda. Ka kõige rohelisem suusataja saaks aru, et see oleks täiesti lootusetu üritus. Paraku on inimestel emapiimaga või geneetikaga saadud kaasa oskus ükskõik milliseid asjaolusid enda vaatevinklist ja enda kasuks tõlgendada. Seega, kui tulnuksin võistlema, oleks sajad inimesed loonud oma tulemust minu omaga võrreldes endale kujutelma, et nad on sel talvel teinud meeletu ja üüratu arenguhüppe, sest senine stabiilne esisajamees Pullerits jäi ju pikalt selja taha. (Seda, et nende üldkoht jäi mullusega võrreldes näiteks muutumatuks, tõlgendaks nad möödaminnes sellega, et ju on üleüldine konkurents läinud lihtsalt pingelisemaks.) Jah, ennast tuleb osata hinnata, aga põhjendamatult kõrge enesehinnang võib juba järgmisel maratonil tuua ülivalusa tagasilöögi.

Nüüd küsivad paljud, miks ma üldse Tamsallu tulin, kui võistelda ei kavatsenud, et miks ma Tartu dendropargis ei sõitnud, nagu tavaliselt. Tunnistan, et tõepoolest kaalusin Tamsallu mineku otstarbekust. Lõpuks leidsin, et enne Tartu maratoni oleks vaja teha siiski üks pikem sõit kui kaks tundi, ja Tamsalus teistega koos oleks see kindlasti lihtsam ja emotsionaalsem kui dendropargis tiirutades. Liiati on paljud mind selle eest hurjutanud, et sõidan kogu aeg ühes kohas. No nüüd võtsin siis neid kuulda ja otsustasin saada vaheldust. Ja tagatipuks oli mul võimalus käia Tamsalus koos intelligentse ja haritud inimesega, kellega 2x1,5 tundi huvitavat vestlust oli äärmiselt oluline nädalavahetuse lisaväärtus.

Paljud küsivad ka seda, miks ma juba stardis numbrit seljast ei võtnud, kui ma võistelda ei kavatsenud. Äärmiselt asjatundmatu küsimus! Selleks, et TPdes nagu õige mees juua saada, peab ju number seljas olema. Teiseks, kindlasti häirib paljusid, kui maratonirajal teeb trenni – just nii oleks see kõrvalt paistnud – mingi suvaline numbrita tüüp. Kas tõesti peab nimme võistluse ajal võistlusrajale harjutama tulema?! (Samuti ei vasta tõele kommentaariumis esitatud süüdistus, et teised olid kannatlikult minu taga oodanud, kui ma mäest üles läksin. Esiteks sõitsin enamiku tõuse klassikajäljes, kus ei saanud kellelegi ette jääda; teiseks hoidsin alati tihedalt raja parempoolsesse äärde; ja kolmandaks nägin, et koos teistega ühes rivis kääri üles joostes [näiteks raja esimene pikem tõus, teise TP järgne pikem tõus] liikusin täpselt sama kiiresti kui minu ees uisutanud mehed, ning raja esimesel väiksel tõusunukil, kus osalejaid ergutas karvikukostüümis Pavo Raudsepp, jäid hoopis uisurajal sõitjad klassikajäljele ulatunud suusaotstega mulle ette.)

Kuid kõige huvitavam on küsimus, kelle huve ma kahjustasin, kui tulemust ei saanud. (Olgu lisatud, et kommentaariumis esitatud väide, nagu oleks mu nimi olnud esialgses protokollis, on anonüümsete lahmijate bluff – seda kinnitas mulle üks esisaja lõppu mahtunud mees, kes Tamsalu suusastaadionil spetsiaalselt minu nime otsis.)

Kas selle tõttu, et mu nime protokollis ei ole, sai keegi kehvema tulemuse? Kehvema aja? Vastupidi: paljud said hoopis parema koha! Kas ma tegin rajal midagi kahjulikku, keelatut? Blokeerisin kellegi tee? Kukutasin mõne manöövriga kellegi lumme? (Teise TP järel s-kurviga laskumises ei kukkunud telemees Sten Teppan minu taga seetõttu, et kasutasin sabapidurit – seda kinnitas ta mulle isiklikult, kui juhtunu kohta pärisin.) Kas lõhkusin kellegi suusa, kellegi kepi? Kas astusin kellelegi ette nii, et ta pidi hange sõitma? Takistasin kellegi möödumist? Lõikasin rajal? Kasutasin keelatud tehnikat? (Vabatehnikamaraton tähendab, et sõita võib mõlemas tehnikas – seepärast oligi Tamsalus klassikajälg sisse pressitud.)

Aga küll need, kes norida tahavad, leiavad alati põhjuse norida. Küll näete seda järgnevas kommentaariumis! Ainult ühest ei saa ma aru: mis on teie probleem, et protokollis pole minu tulemust? Kui selle puudumise pärast keegi lärmi võiks lüüa, siis oleks selleks põhjust ainult ühel inimesel – minul. Mulle ei ole protokollis minu nime puudumine probleem. Seega ei maksa ka teil teha probleemi sellest, mis ei ole teie probleem ja millel ei ole teiega mingitki pistmist ja mis ei mõjuta teie tulemust protokollis mitte üks raas – v.a need, kes said koha võrra ettepoole, mille üle võiks ju ainult heameelt tunda.
******
Jaanus Laidvee (Tamsalu maratoni 92. koht), Slickrock Bike Trail, Moab, Utah. 19. aprill 2012. Pildistanud Priit Pullerits. (Suuremalt vaatamiseks kikkida pildile.)

Fotod 1-6: Tamsalu-Neeruti maraton 2013. Fotode autor: Meelis Meilbaum, Virumaa Teataja / Scanpix

131 Kommentaarid:

At 10:51, Anonymous Anonüümne said...

Väike täpsustus -
Priit, see on SINU blogi ja siin arutatakse SINU ümber toimuvat - juhul kui SINA ise pole seda märganud!

Teiste meeste kiitmist tuleb teha NENDE blogides ja näoraamatu-kontodel või siis , parem veel, silmast-silma.

 
At 11:01, Anonymous Anonüümne said...

Noh, uus nutumüür on avatud, laske nüüd eided jälle oma viu-viu käima! Nalja peab ikka saama.

 
At 11:05, Anonymous Anonüümne said...

Eesti rahvuse iseloomulikule kitsale mõtlemisele osutamine on õige.
Teine näide.
1. Holden (Ain-Ivar Tupp) tahab pakkuda TM-le viimise transporditeenust. Ain-Ivari bussis on 8 kohta. TM-le on registreerunud üle 8000 suusataja.
2. Ain-Ivar tahab veel enamat - ta võtab oma venna ja veel ühe tuttava mehe abiks ja pakub TM-le minejatele määrimisteenust. Ain-Ivar arvestab, et kolme peale suudavad nad määrida maksimaalselt 50 paari suuski. TM-le läheb üle 8000 suusataja, kõik nad vajavad määrimist...
Think Big, tahaks öelda Eesti ärimeestele! 8))

 
At 11:06, Anonymous Anonüümne said...

Kahjuks peab ütlema - mage, Priit. Kui oleksid õige mees, suudaksid oma seisukoha paari lausega selgeks teha ega peaks selleks kirjutama rekordilähedase pikkusega oopust.

Esisajasse sõitnud mehed on loomulikult tublid, kiitus neile. Aga siin on ju Sinu blogi ja seetõttu on loomulik, et keskendutakse Sinule.

 
At 11:10, Anonymous Anonüümne said...

http://et.wikipedia.org/wiki/Demagoogia

 
At 11:14, Anonymous Anonüümne said...

Väljavõte blogi päisest:
"... See sõltumatu blogi kajastab blogi autori hoiakuid, arvamusi ja eelistusi!..."

Rohkemat ei soovigi lisada.

IA

 
At 11:33, Anonymous Anonüümne said...

Demagoogia meistriklass.
Rääkida kõigest muust aga mitte sellest mis oli eelmise sissekande kommentaariumi põhiküsimus.
Miks võtsite numbri seljast enne finišit olles läbinud kogu võistlusraja? Te ei võstelnud, ei tahtnud tulemust kirja saada jne.

Numbri seljastvõtmisel on siiski ainult üks proosaline põhjus, kõik muu on kõrvaline ilukõne ja eneseõigustus. Number seljas lõpetades oleksite oma senise ilusa tulemuste jada ärarikkunud ja ilmselt peaksite startima järgmisel maratonil pisut tagapoolt. Selle vältimiseks on mõistlik number seljastvõtta.
Mis minu hinnangul on täiesti normaalne ja aktsepteeritav käitumine. Teie sportlikud võimed lubaksid saada ilmselgelt oluliselt kõrgema koha kui seekord. Kummaline, et seda on nii raske tunnistada. Selle asemel saame lugeda pikka tõstust koos illustreerivate näidetega kuidas teil polnudki plaanis võstelda.

Huvitav mis oleks saanud siis kui klassikajälje jäärenn oleks kogu raja ulatuses olemas olnud ja paaristõgetega oleks teil õnnestunud ennast lükata esisaja piirile. Kas ka siis oleks number seljast lennanud?

 
At 11:36, Anonymous Anonüümne said...

"Kas selle tõttu, et mu nime protokollis ei ole, sai keegi kehvema tulemuse?"
--
Umbes 700 suusatajat saab seetõttu Alutaguse maratonil kehvema stardinumbri ja üks sportlane ka kehvema stardigrupi.

 
At 11:43, Anonymous Anonüümne said...

“Sõin ja jõin seal minagi, suhu ei saanud midagi” Teksti oli palju, aga põhiküsimusele nagu vastust ei saanudki. Ja see pikk lõik vastutustundest teiste suhtes tundub kuulsa möödumismanöövri taustal ka pisut kentsakas.

Aga üks asi on õige küll. Nagu ka Maamees eelmises kommentaariumis märkis, on tõesti läinud üldine tase tugevamaks, kadunud on matkajad ja häid kohti on palju raskem saada. Kas peaks rõõmustama, et rahvasport õitseb (TM on viimase 25 aasta osavõtjaterohkeim) või kurvastama, et omal seetõttu raskem on?
Kas see on mingi seaduspärasus (viiduga seos), et kui meie tippsportlastel hästi läheb, siis on rahvasport kiratseb ja vastupidi?

 
At 11:50, Anonymous Anonüümne said...

Ilmselt siin on mingi laineefekt. Tartu maratonid olid tohutu populaarsed 80ndate algul, Levandi oli tipus 80ndate lõpus. Ilmselt Levandi mõju võib näha kolmiku Šmigun-Mae-Veerpalu esiletõusus. Nüüd jääb siis oodata, millal ja millisel talialal meil taas oma tipud tekivad.

 
At 11:50, Blogger dr Holden said...

Autor on selle kommentaari eemaldanud.

 
At 11:58, Anonymous Karvajalg said...

Priit sa kas ei taha aru saada või siis tõesti ei saa aru miks selline käitumine inimesi niivõrd ärritab!

Inimestel on kõrini vassimisest, valetamisest...

Miks sa üldse läksid võistlema? Kas ülehindasid oma võimeid lootuses sõita paaristõugetega kahesaja sisse ja kui seda ei juhtunud andsid alla ja otsustasid "walk of shame" kasuks?

Suur küsimus on - mida sa kardsid?

PS! Kas sa loed ülikoolis kommunikatsiooni?

 
At 11:58, Anonymous Anonüümne said...

No annab ikka sellist udu kirja panna! Demagoogia ruudus.
Muide, tase ongi kõvemaks läinud. Sõitsin võrreldes eelmise aasta Tamsaluga rohkem kui 20 min. kiiremini, lõpukohta parandasin vaid 35 võrra....
Aga mis teha; "näita lollile kuud, ta vaatab sõrme".
Uskumatu edasiminek oleks Pulleritsul taibata, mida need poolteistsada kommentaatorit öelda tahtsid.....

 
At 12:02, Anonymous Anonüümne said...

Tamsalu eelmise aastaga võrreldes aeg 37 minutit parem, koht paranes 53 võrra.

 
At 12:03, Anonymous Anonüümne said...

Priit Pullerits: nokaut jalgpallile"

 
At 12:11, Blogger Priit Pullerits said...

Oehh, olete lausa lootusetud... Ausõna, ma enam ei jõua. No vaadake ise! Karvajalg küsib: Miks sa üldse läksid võistlema? Jeerum küll, ma ju põhjendan pikalt ja annan viited, et ma ei läinud algusest peale võistlema, ja ikka leidub oinaid (teisiti ei saa nende kohta öelda), kes tulevad nõmeda jäärapäisusega taas lagedale küsimusega, mis on just saanud pika-pika vastuse. Nii ei jõua me mitte kusagile. Või edasi Karvajalalt: Inimestel on kõrini vassimisest, valetamisest... Mis asja ma olen siin valetanud? Mis ei vasta tõele? Küll ei vasta tõele ehk vassivad teiesugused anonüümikud, kes jätkuvalt kisendavad minu võistlemisest, kuulutavad raudkindlusega, et mu tulemus oli algul protokollis, et ma lasin selle sealt eemaldada, et ma saan Suusavendadelt tasuta teenust või 15 euro eest konsultatsiooni, jne, jne. See nürimeelne debiilsus, mis siit sageli vastu vaatab, on tüütu ja väsitav. Selliste põmmpeadega siin väitlemine ei vii mitte kusagile. See on kõigi aja raiskamine. Edasi on vaid kaks võimalust: kas kustutan lollused ja arulagedused siit ära või lihtsalt ignoreerin neid. Ignoreerimine muidugi tähendab, et lolluse ja arulageduse levik saab rohelise tee ja need vohavad edasi, ajades uusi "õisi"...

 
At 12:15, Anonymous Anonüümne said...

Kurvad uudised, Priit? Pead vist oma auguga rakette kibekähku müüma hakkama, Speedmax on kohal.
http://www.youtube.com/watch?v=AnXDxXdFoPc

 
At 12:26, Anonymous Anonüümne said...

Priit, rahune maha ja vasta küsimusele: kas numbri seljastvõtmine enne finišit ja seejärel selle asjaolu varjamine oli eetiline?

Ei tasu materdata Karvajala teksti ühte kohta (tehes nägu, nagu ei saaks sa sellest aru), samas kui teiste kommenteerijate palju olulisemaid etteheiteid ignoreerid.

 
At 12:39, Anonymous Anonüümne said...

Seda et Priidu tegu oli ebaeetiline, on siililegi selge. Näiteks eeldusel, et Priit lõpetas viimasena, oleks ka tema tulemus kajastunud protokollis viimasena ja eelviimane sell oleks olnud 2kordselt õnnelik - et sai Priidust võitu ja et ei lõpetanud viimasena. Nüüd on olukord selline, et eelviimane mees peab oma tulemust vaatama protokollis ja möönma, et jäi viimaseks:)

 
At 12:45, Blogger Tauno said...

Ebaeetiline sellepärast, et kodanikul x jäi saamata rõõm Priidu alistamisest?
Nagu lasteaed tõesti......

 
At 12:58, Anonymous Anonüümne said...

Kui number seljas, siis võistlesid. Simple.

 
At 13:02, Anonymous Anonüümne said...

Ärge nutke, PP eelmise nädalavahetuse vormi arvestades saab tal Alutagusel 200 sisse sõitmine olema kuradima raske.

 
At 13:05, Anonymous Anonüümne said...

Vaata, Tauno. Mitte kõigi inimeste eesmärk ei ole Pulleritsu alistamine. Ja mitte kõik inimesed ei mõtle egoistlikult ainult enda saavutustele. Pealegi me teame, et Pullerits on hetkel nõrk ning sellise poole jõuga võistleva suusataja alistamine ei paku mingit rõõmu.

Mina Tamsalu maratonil ei osalenud, ja kui oleksin, siis oleksin kindlasti jäänud ka praegusest Pulleritsust tahapoole. Sellegipoolest arvan, et Pulleritsu teguviis oli ebaeetiline ning annab kõigile teistele väga halba eeskuju.

Häbi, Priit!

 
At 13:19, Anonymous Anonüümne said...

Lihtsalt Priit tunnista ennast süüdi suures veeuputuses, Sudaani näljahädas, keskaegses katkus jne.
Arvestades siin kirjutajate heatahtlikust ja igati õiglast suhtumist maailma asjadesse oleks see vist kõige õigem tegu . Tunnista ennast kõiges süüdi ja palu kergemat karistust

 
At 13:20, Blogger Tauno said...

Eeem jah, ega 12:39 ka nüüd just Priidu alistamist silmas ei pidanud. Eks ju?

 
At 13:22, Anonymous Anonüümne said...

Kuulge eided, kasvatage endale munad ja lõpetage see halamine!

 
At 13:26, Blogger Sass said...

Heldeke kui palju on meil igasugu moraalijüngreid ja inimsesi, kes teavad alati kuidas on kõige õigem käituda ja asju ajada. Imestama paneb vaid see ,et vaatamata sellele on ikka meil vabariigis asjad psses ja noored hukas. Ausalt öeldes ma kadestan praegu Priitu, sest isegi paljud olümpiavõitjad ei suuda sellise populaarsusega võistelda. Lausa uskumatu kuidas ühe rahvasportlase tegemised, olgu see siis edu või ebaedu inimestele hinge läheb. Milline soe ja osavõtlik suhtumine ning toetus.

 
At 13:27, Anonymous Anonüümne said...

Jokk-mehed siin kõik viskumas ühtse rivina Pulleritsu kaitsele...

 
At 13:31, Anonymous Anonüümne said...

dr Holden, et ka Teie selle anonüümse lahmimisega kaasa lähete, paneb väga imestama...

 
At 13:49, Blogger dr Holden said...

Autor on selle kommentaari eemaldanud.

 
At 13:53, Anonymous Balti saksa kannatlik iseloom said...

Mitu korda ma pean seda kordama. Ässasid iidoleid ja arvamusliidreid ei arvustata. Ole õnnelik et siin bloogis esineda saad. Mida vähem kirjutad seda targem näed välja.

 
At 14:00, Anonymous Anonüümne said...

ma pidasin silmas seda, et kas tasub anonüümselt tulnud komme nii südamesse võtta?

 
At 14:15, Blogger dr Holden said...

Autor on selle kommentaari eemaldanud.

 
At 14:18, Anonymous Anonüümne said...

Mind isiklikult jätab külmaks, kui mõni mees kunstlikult katkestab või võtab (sic! makstud)numbri ära - oma asi.
Probleem on hoopis nendega, kes liiguvad ilma numbrita rajal (väites, et niisama matkavad) ja kasutavad tasuta teiste poolt kinnimakstud korraldusteenust (s.h. näksavad toidulaualt).

Priiduga seondub üks teine mure - inimene, kes armastab keerutada intriige ei tohiks ise olla nii nutune ja kaeblev. Kes tuult külvab, see tormi lõikab!

 
At 14:18, Anonymous Anonüümne said...

Aaastaid tagasi RM-il olin ka keset dist.külakuhjas,ratas persses ,lõpuks sain selga,aga aega oli kulunud 40 min.----loomulikult keerasin enne F maha,pidades silmas järgmist aastat..w.SS.

 
At 14:20, Anonymous Anonüümne said...

No mis seal ikka, Priit on eeldatavasti maksnud stardimaksu ja see on puhtalt tema enda õigus, kas ta lõpetab number seljas või mitte. Ei maksa unustada, et eelise stardigrupi osas on mees ise eelmisel aastal välja sõitnud. Ta oleks võinud ju üldse mitte Tamsalus startida ja siis oleks kõik samamoodi olla nagu praegu.

Tanel

 
At 14:22, Anonymous Anonüümne said...

Kas uisusuusal küljekanti ise uuendada saab? Või on ainult kivilihvi teema? Mul juba osaliselt väga ümaraks on kulunud.
Teine küssa on kas keegi oskab soovitada head põhjamustrit uisusuusale. Mul hetkel Visseri cold peenike muster kuid see väga kitsas ilmaolus töötab. Tahaks soojemat mustrit alla panna vahemik 0 kuni miinus 7 käraks hästi. Kas külma ilma suusale üldse on mõtet soojemat mustrit teha?
Teet

 
At 14:44, Anonymous Nipi said...

Kogu see jama (no ok, mingit ilkumist oleks ikka) oleks olemata kui PP oleks kohe maratonist pajatavas kirjatükis öelnud, et jõudsin enne starti otsusele teha lihtsalt üks pikem trenn, kuna seltsis on segasem. Või et "poole peal sain aru et sõit ikka ei edene ja ei taha rikkuda stardikohta, kiskusin numbri ära" Või mida iganes sellist. Tõest. Nüüd on justkui tagantjärgi vabandamine ja õigustamine ning sellega jama on rohkem kui vaja.

Noh umbes nagu PP ütleb et Veerpalu (ja suusaliit) oleks pidanud kohe ütlema, et jama on, mitte ootama ja vassima ;)

Inimestel on lihtsalt jokkitamisest kõrini, saage aru.

 
At 14:47, Anonymous Anonüümne said...

Mina küll nii kõrge moraaliga inimene pole, et kellelegi öelda, kas järgmise maratoni stardiks parema koha saamise nimel numbrita finišeerimine on ebaeetiline või mitte. Spordivõistlusel osalemine on üldse veidi (heas mõttes) nahhaalsete inimeste pärusmaa. Pigem häirib mind hämamine. Ehk lugupeetud blogiomanik võiks seda selgelt kinnitada või ümber lükata, kas tegu oli puhta strateegiline otsusega või mitte ning elu läheks edasi ja temast oleks võimalik ka edaspidi lugu pidada kui munadega mehest.

Kalle

 
At 15:04, Anonymous Anonüümne said...

Kas Priit maksis osavõtutasu? Pigem ikka Postimehele kui sponsorile eraldatud tasuta stardikoht.

 
At 15:06, Blogger Priit Pullerits said...

Jah, Kalle, tegu oli puhta starateegilise otsusega mitte võistleda. Seda olen kogu aeg algusest peale rääkinud. Ja kui sa ei võistle, siis ei ole õige ega õiglane, ei enda ega teiste suhtes, võtta/saada ka tulemust.

 
At 15:13, Blogger Priit Pullerits said...

Jah, mul on Postimehele kui sponsorile eraldatud stardikoht. Mina selle eest oma taskust ei maksa. Mida see muudab? Kas olen nüüd seetõttu vähem väärtuslik? Pean kolima tahapoolestardigruppi? Üldse suu kinni panema? Ilmselt midagi sellist eeldab küsimuse tõstataja, sest mina küll ei sobra teiste rahakotis, kes kui palju maksis. Oletan, aga ei tea, sest reklaamiosakond on sisust eraldatud, et Postimees annab Estoloppetile tasuta reklaamipinda (tänaseski lehes on kaks kuulutust), mis maksaksid kokku palju rohkem kui minu stardikoht. Ehk tänu sellele, et Postimees on sponsor ja Estoloppet ei pea PMist reklaami ostma, saate teie kõik tõenäoliselt pisut väiksema stardimaksu. Kuid ilmselt saavad osad tegelased siit jälle nii või teisiti ainest, et lume alt kivid välja otsida ja need lendu lasta.

 
At 15:27, Anonymous Anonüümne said...

Priit. Ksimus sulle: Kui sa ütled, et sa ei läinud Tamsalusse võistlema, siis miks sa töllerdasid rajal ja segasid võistlejaid? Tegemist oli ju võistlusega. Võiksid ju teada, et ei ole võistlust ilus segada. Palun nüüd mitte hakata vabandusi otsima, et sa olid ju raja serval jne. Fakt on see, et viibisid võistlusrajal sellel ajal kui võistlus käib - se tähendab võistluse segamist!
Peeter

 
At 15:51, Anonymous Anonüümne said...

Vaata, Nipi 14:44, ajakirjanduses on ju ikka nii, et hea uudis on paha uudis ehk mida rohkem verd (või tatti) pritsib, seda parem.
Oleks blogija oma sissekandes mingite leebete vabanduste ja selgitustega esinema hakanud, oleks kommiauk nagu laste liivakast olnud. Nüüd aga said kõik soovijad puusalt täristada. Mõnel veel siiamaani salved täis.

IA

 
At 15:59, Anonymous Anonüümne said...

15:27 Priit:
võistluse katkestamine ei ole küll võrreldav segamisega.Kui inimene (antud juhul PP) alustab korralikult stardinumbriga, siis pole teiste asi, mis tal plaanis - kas võit, tugev treening vms. Enamusel sportlastest on üle poolte võistlustest nn. B- või C-kategooria üritused. Loodan, et saad kategooriatest aru!?
Aastaid tagasi oli ette teada, et Kirsipuu ei sõida kunagi TdF-i lõpuni. Kas siis oleks pidanud loobuma üldse ja mitte tooma oma võistkonnale olulisi reitingu punkte?

Aga loodan, et peale Priidu kommentaari 15:06 on asi selge - võttis ennem finishit teadlikult numbri seljast (aga raja läbis treeningu mõttes ja reeglite kohaselt numbriga). Ehk aitaks juba?

 
At 16:00, Anonymous Anonüümne said...

USUME PULLERITSU!!!! TOETAME PRIITU!!! LAUPÄEVAL ON ALUTAGUSEL MEELEAVALDUS!!!

 
At 16:00, Anonymous Anonüümne said...

Vabandan - 15:27 oli Peeter, mitte Priit

15:59

 
At 16:13, Anonymous Anonüümne said...

Tunnen kaasa neile n-arv suusatajatele, kes võistluse käigus PP skalbi võtsid ja selle endale vööle riputasid ning mis neilt peale finisit ülekohtuselt ära rebiti. Mehed! Äkki avaneb Alutagusel uus võimalus, aga seniks pühkigem pisarad ja lähme trenni.

 
At 16:17, Blogger Priit Pullerits said...

Peeter, 15:27, teate mis, mul on äärmiselt kahju, sest see ei ole ilus, mis ma ütlen, see on minust isegi näotu, koguni ääretult ebaviisakas, aga pärast teie sellist sõnavõttu saab ka mul ükskord mõõt täis, ükskõik kui kannatlik ma olen püüdnud siin olla, ja nii ei ole mul tõesti teile kahjuks muud öelda kui lihtsas eesti keeles järgmist: minge persse.

 
At 16:21, Anonymous Anonüümne said...

Kas Ain-Ivar Tupp nende 50 paari määrimise pealt teenitult maksud maksab? See on siiski põhiküsimus.
(kui siinse blogi rida korralikult ajada).

 
At 16:23, Anonymous Anonüümne said...

salainf: koos keemikutega on ettevalmistamisel eksperiment, mis selgitab, kui palju lubatud kallist kraami TM eel ikka suuskade alla eri kohtades pannakse.

 
At 16:23, Anonymous Anonüümne said...

Priit, ignoreerige kõiki, kel on midagi öelda teemadel, mis neid ei puuduta. Tegelegu oma asjadega.
Kui muidu veel, siis, tõesti viimaste päevade sissekanded ajavad südame pahaks.

 
At 16:30, Anonymous Anonüümne said...

Intriig võib peituda hoopis seal, kui keegi viitsib uurida, millal hakkas Postimees Tartu Maratoni jt estoloppeti üritusi toetama ning Priit suusatama. Kas selle vahel on põhjuslik seos? Kas see kõik seob ka suusablogi? Enamikute blogi sissekannetest sisestab Priit tööajal. Nädalavahetusel mitte kunagi. Ok sissekande võid ju kodus valmis treida, aga miks ka mitte siis juba ka üles riputada? Siin käib mäng üle meie peade, seltsimehed. Üle pea mänge mängitakse ainult suure raha nimel. See, et Priidul raha on, näitab ka tema naise äärmiselt ebaökonoomne ja kulukas ameerika auto. Vastupidi Priidu ökoloogilise jalajälje jutule, mida ta propageerib. Kui paljud meist omavad auguga vissereid? Ei jaksa osta, onju.
Teet

 
At 16:33, Anonymous Anonüümne said...

Teet, olete normaalne?

 
At 17:07, Anonymous Anonüümne said...

Priit, puhas mämmerdamine Teie poolt.
Ei mingit argumeneeritud vastust. Järelikult saate ikkasisimas aru, et mul ja suurel enamusel siin lugejatest on õigus. Kahjuke pole piisavalt meest, et seda ka tunnistada...
Peeter

 
At 17:13, Anonymous Anonüümne said...

Kui stardiraha on makstud, siis võib kasvõi puusuuskadega tulla. Mõnda segab aeglaselt sõitev suusataja, mind mitte. Kas lõpuprotokollis on naabrimehel 100 või DNF, sellest pole tegusal spordisõbral suurt vahet. Tähtsaim on fair play!

 
At 17:15, Anonymous Anonüümne said...

Teet,te olete ju peast täiega soe,ärge toppige oma nina teiste rahakotti,olete ilmselt ise vaene kui kirikurott,kadeduseuss närib.........

 
At 17:34, Anonymous Anonüümne said...

Holdenil on bussis 8 kohta, aga tema, näe, ei vii mehi TM-le!
Leiduks ehk mehi, kes küüti vajaksid ja tengelpungast eurodgi välja käima?

 
At 17:50, Anonymous Anonüümne said...

Kas see blogikanne muutis midagi? Vaevalt. Need, kes on PP tabanud mõnelt vassimiselt, kiruvad teda elu lõpuni. Need, kes hindavad teda blogikannete järgi, peavad teda jätkuvalt toredaks meheks. Lugege ise kokku, kumb leer ülekaalus on.

 
At 18:03, Blogger Priit Pullerits said...

...raudselt teine. Sest ega need, kes toetavad, seda tavaliselt Eestis valjult kuulutama kuku, küll on aga seda häälekamad need üksikud, kes on nagu sead aia vahele jäänud, kiunuvad ja süüdistavad aiaehitajat.

 
At 18:14, Anonymous Anonüümne said...

Priit, kas Sulle meeldib selline elu, kus Sind kogu aeg sõimatakse ja süüdistatakse?

 
At 18:14, Anonymous Anonüümne said...

Ma olen kogu aeg mõelnud, et milleks asjaarmastajate võistlustel on tarvis dopingukontrolli?
Nüüd saan aru kui need, kes siin kiunuvad on ASJAARMASTAJAD siis neid peabki kontrollima - mida nad manustavad, et testosterooni tase nii kõrgel on ??
Ja ei taha alla ka minna, isegi kolm päeva peale maratoni. Ehk oleks meditsiiniline näidustus mingitele rahustitele kulla "võistlejad"?
Mis sellest muutub, et keegi sõitis või ei sõitnud ilma numbrita või numbriga?
Ma millegi pärast usun, et nende vingujate seas ei ole ühtki kes kunagigi on tõsine suusataja olnud.
Terv.Toomas

 
At 18:36, Anonymous Anonüümne said...

Priit..sa oleks saanud selle postituse "Pullerits: Miks pole Tamsalu maratoni protokollis minu tulemust?" ka palju lühemalt kirja panna.

Mõned sõnad... KELLE ASI SEE ON?

Ja see Peeter on küll haige kodanik. Kui Priidul on number seljas, siis võib ta sõita ükskõik kui kiirelt. Lisaks polnud ta ka kellelgi otse jalus vaid "koperdas" oma klassikajäljes.

A üldse...mis te plärate. Suva pole või...inimese oma otsus, vaba valik ja mida iganes.

Rahu!

 
At 18:41, Anonymous Anonüümne said...

Siin on esitatud mitmesuguseid arvamusi, ühele meeldib see, mis teist hoopis häirib jne.
Püüdkem aga asjale anda õiguslik kvalifikatsioon. Pulleritsu katkestamine oli teeseldud, sest katkestatakse alati mingil põhjusel. Katkestamise põhjuste ring on piiratud: vigastus, õnnetus, varustuse purunemine, ettenägematu vältimatut reageerimist vajav sündmus väljaspool.
Pulleritsu puhul ühegagi neist põhjustest tegu ei olnud. Pulleritsu katkestamine oli pelgalt näilik. Katkestamine tehti hoopis teise teo varjamiseks -järgmiste osavõistluste stardigruppidesse määramisega manipuleerimiseks. Teeseldud katkestamist ei võeta arvesse.
Järelikult on Tamsalu suusamaratoni 2013 korraldajatel kohustus kanda Priit Pullerits lõpetajate nimekirja (finišiprotokolli). Estolopppeti sarja järgmiste osavõitluste korraldajad omakorda on kohustatud Pulleritsu stardigrupi määramisel arvesse võtam Tamsalu osavõistluse tulemust.

 
At 18:59, Anonymous Anonüümne said...

Suvisel olümpial läks ühel kergejõustiklasel katkestamise mängimisega üsna napilt. Kangelane pääses ja sai siiski uue võimaluse. Kuidas läheb Priidul? Aeg on hääletada.

 
At 19:36, Anonymous Anonüümne said...

Kes? Šebrle? Või mõni meie omadest?

 
At 19:43, Anonymous Anonüümne said...

Inimesele andestatakse kõik, timukale mitte midagi!

Feel the difference!

Aga Priidu põlvest ka - vägagi võimalik, et on vale toitumise tulemus. Võimalik on, et kui menüüd ei muuda, siis pudeneb veelgi kõhre tükikesi. Ja kuhu see lõpuks välja viib? S.t. pole mõtet idusööjaid idudeks pidada.

 
At 19:52, Anonymous Anonüümne said...

Olen ükskord peale haigust sõitnud maratonirajal niisama ilma numbrita. Tarbimata sealjuures hüvesid mida osalejatele pakuti. . Üritasin küll madalat profiili hoida, st startisin 15 minutit hiljem jne. Õnnetuseks toimus asi 2 ringil. Kuigi sõitsin vaid ühe ringi jäin oma matkamehe tempoga ikkagi lõpus kiirematele jalgu.Sain selle eest hurjutada. Paljud ütlesid otse et pane number selga ja sõida siis. Polnud kuhugi rajalt ära ka minna ja rada oli nii kitsuke, et kohati ei mahtund möödagi normaalselt. Võtsingi siis ühe pundi sappa ja vehkisin 2 kohaliste numbritega meeste taga sõita nagu segane. Mina oma teoga olin tõeline võistluste takistaja ja pidur. Aga Pullerits, milles te teda süüdistate? Kui midagi natuke ette heita siis ainult seda et ta olekski võinud kohe tagantpoolt startida, samas möödusin temast ise ja mind ta küll ei seganud. Oligi tore vaheldusks Pulleritsust mööda suusatada, vaevalt sellist õnne enam kunagiveel ette tuleb.

 
At 20:56, Anonymous Anonüümne said...

Seletage mulle lihtsas eesti keeles ühe lausega. Miks Priit pühapäeval oma muidu nii detailses jutukeses ei kirjutanud, et ta katkestas?

 
At 21:13, Anonymous Anonüümne said...

Seletage mulle lihtsas eesti keeles ühe lausega. Miks Priit pühapäeval oma muidu nii detailses jutukeses ei kirjutanud, et ta katkestas?
Võimalikud variandid. Näiteks:

a) Häbenes.
b) Lootis et ei tule välja. (Ei usu, et nii naiivne on)
c) Soovis punuda intriigi. (õnnestus ka)

Misiganes. Eks igaüks teeb oma järeldused selle kohta enda jaoks ise.
Isiklikult ei kiida heaks aga keda huvitab. Tegu on tehtud ja eluga võiks edasi minna.. :)

 
At 21:15, Anonymous Anonüümne said...

Sest ta ei suutnud taluda selle ülestunnistusega kaasnevat häbi.

 
At 21:33, Anonymous Anonüümne said...

Priit on tore mees, kes anonüümsete kommentaatorite kohtu ees omas blogis aru annab! 8))))))))

 
At 22:51, Anonymous Anonüümne said...

No milleks kirjutada täna pikk tekst, mis on lühidalt demagoogia kuubis. Aga õnneks tuli 15.06 PP mõistus koju ja ta kirjutas lühikese ja üheselt arusaadava lause.

;Jah, Kalle, tegu oli puhta strateegilise otsusega mitte võistelda;

Kui PP oleks eelmist sissekannet alustanud just selliste sõnadega, oleks asi selge ja arusaadav ja poleks 250 negatiivset ja hurjutavat kommentaari. Ei tea, kas PP ise taipab seda, sest ega seda tegu ei mõistetud hukka, vaid sellest mitterääkimist.


 
At 23:01, Anonymous Anonüümne said...

Jälle vale. Asjaolud ei viita sellele, et tegu oleks olnud enne võistlust tehtud, strateegilise otsusega. Hoopis vastupidi. Tegu on tagantjärele konstrueeritud õigustusega, mis peab tõenäoliselt paanikahoos toimepandule andma ratsionaalse käitumise varjundid. Millises raja punktis Pulleritsus otsus number püksi peita sündis, eks seda teab ainult Jumal.

 
At 23:04, Blogger Madis said...

Tundub, et jääb mul Haanjas number seljas sõitmata...
21€ on tõepoolest...
Tallinnast sinna ja tagasi pluss majutus, suusamäärimine lisaks, uh-oh. Haige värk.
Aga ei kavatse raja TP-dest küll midagi näksida ja startida võib ka kõige lõpust. Aga vbl peaks vabatahtlike meeskonnaga liituma ning rajal hädalisi aitama...
Kes teab, kes teab...

 
At 23:15, Anonymous Anonüümne said...

Haanjas saab ka 36€ eest sõita 2,5 korda rohkem, lisaks on pärast igale osalejale saun ja peale sauna söök omal valikul suusakeskuse Pubis, jook veel pealekauba. See pole küll estoloppet, vaid Haanja suusa 100!

 
At 23:16, Anonymous Anonüümne said...

Kuidas suhtuda tuttava harrastusjooksja, nimetame teda Andres, tavasse osaleda rahvajooksudel ilma registreerimata ja numbrita? Liitub stardis ja jookseb koos teistega. Finišis jookseb värava kõrvalt. Mina ei suhtu laitvalt, sest ta pakub ikkagi teistele ka võistlusmomenti. Numbrita jooksmise motiiv on raha kokkuhoid.

Priit
Tallinn-Nõmme

 
At 23:22, Anonymous Anonüümne said...

PP motiiv Postimehe sponsorpaketi lunimisel on samuti raha kokkuhoid.

 
At 23:36, Anonymous Anonüümne said...

Härrased, kes te juba kolm ööd-päeva üritate töestada midagi, aga mida just, ega te ise ka täpselt teagi mida just....Vötke ette eelmine postitus ning lugege esimesed read läbi.....seal on köik juba ette ära öeldud.
Pakun, et juhul kui Priit oleks isegi löpptulemuse saanud, siis parastajaid ning ilkujaid oleks täpselt sama palju. Poleks see , noh ma ei teagi , ca500 koht möjutanud ka Alutaguse 2.gruppi stardinumbrit saamast. Ärge nüüd taas leili minge, mitte seepärast, et Priit on Priit, vaid, et kui isegi suvaline tont suudab usutavalt töestada eelmise ürituse ebaönnestumise tegelikud tagamaad, siis arvestatakse siiski eelnevat "teenistuskäiku", mitte toda ühte juhust...
23.16- kuidagi ei peaks suhtuma, neutraalselt, igaühe vaba valik, millest ta röömu tunneb. Kuigi tött öeldes tahaks ma vahel ikka numbri ka maikale kleepida.
Maamees

 
At 23:49, Anonymous Anonüümne said...

Loomulikult on Maamehel õigus. Priit võib teha mida iganes, mõnitada saab igal juhul. Elu olevat õiglane.

 
At 06:14, Anonymous Anonüümne said...

PP, kirjeldad täpselt ajakirjanike toimimist, mis mingi episoodi välja toovad, seda võimendavad peapeale pöörates, siis idiootse pealkirja all avaldavad ja piiks-piiks raha tuleb.

 
At 09:50, Blogger Priit Pullerits said...

Kuulge, kes te kõik põete ADHD-d ehk tähelepanu puudulikkuse ja hüperaktiivsuse haigust. Kuulge, lollpead, sest teisiti ei saa teiesuguste kohta öelda, minge ja lugege Tamsalu maratonist rääkiv eelmine sissekanne uuesti üle. Lugege ainult avalõik, rohkem pole vaja - nii paljuks teil ikka tähelepanuvõimet ehk jätkub? Seal on kirjas nii:

«Vaata, et sa ei lähe täkku täis. Võta rahulikult! See ei ole sinu võistlus. See ei ole sulle üldse mingi võistlus.»

Seda motiivi kordan eriti süvendatud ADHD-ga lugejaid silmas pidades - ja selliseid, nagu näete siin, on neetult, kurvaks tegevalt palju - sissekandes veel kaks korda. Ja ikkagi käib eidelik kaagutamine a la tunnista Priit, et mitte võistelda oli strateegiline otsus, miks ma olla otsustanud alles lõpu eel, et ma ei võistle jms. Mittevõistlemise ülestunnistus on kohe algul kirjas. Või olete pimedad ka veel lisaks?

Minge ravige oma ADHD välja ja siis tulge sõna võtma, lollpead. (Seda viimast sõna kasutas rohkelt ka Bill Clinton, kui ütles oma kuulsa lause: "It's the economy, stupid!" Algse loosungi lõi James Carville, olgu täpsustatud.)

 
At 10:02, Blogger Gaspar said...

Kommentaariumil on hea meelelahutuslik väärtus - ja näeb kui kirju on ikka see inim-loomaaed. Kui me kõik mõtleksime ühte moodi, oleks see elu ikka väga igav.

Alutagusel on pikal distantsil praeguse seisuga kirjas 1028 tegijat. Praegune ilmaprognoos lubab temperatuuri nulli ümber ja värsket lund.
Tuleb huvitav võistlus..

 
At 10:25, Blogger Priit Pullerits said...

...ja et mitte teha sama viga, mille eest teisi kritiseerinud olen, siis ainult ei arvusta, vaid ka tunnustan ja tänan - järgmisi kommenteerijaid (alates tagantpoolt) pärast minu viimast eileõhtust siinset sõnavõttu:

Maamees, 23:36
21:33
19:52
18:36
18:14 (Toomas)

Aitäh! Edu teile!

 
At 10:26, Anonymous Anonüümne said...

Pulleritsu susserdamisskandaali võiks meelde jätta. Siis on hea talle seda meelde tuletada, kui ta peaks jälle suusaliidu või Veerpalu vassimise kohta sõna võtma.

 
At 10:45, Anonymous Anonüümne said...

Priit peab lugejaid jätkuvalt lihtsameelseteks. Selgitus «Vaata, et sa ei lähe täkku täis. Võta rahulikult! See ei ole sinu võistlus. See ei ole sulle üldse mingi võistlus.» on ju kirja pandud tagant järele. Miks ma peaks uskuma, et Priit ka pühapäeva hommikul nii mõtles? Kui tegelasel on susserdaja kuulsus, siis ma loomulikult kahtlen sellistes tagant järele selgitustes, need näivad enda õigustamiseks välja mõeldud. Kui Priit pannuks sama asja kirja enne starti, siis poleks ka kahtlejaid.

 
At 10:50, Anonymous Anonüümne said...

Tunnistan, et olen loll, et ei saa mitte millestki mitte midagi aru. Aga kuskil oli lubadus, et erilistele lollpeadele seletatakse veel üks kord. Kui mittevõistlemine ja aja protokolli mittesaamine oli algusest peale planeeritud teadlik tegevus, sis kuidas seletada eelmise sissekande kl 13.45 teele lähetatud PP kommentaari: "Jah, mehed, tehke ära - esitage minu tulemuse peale ametlik protest (13:31). Õige jutt: kuhu, kurat, minu tulemus kadus, ah? Ise tahaks ka teada. Lõpuks mõnel mehel hakkas ikka koitma, mis on siin see õige küsimus. Tubli!"
Või oli see hüüatus mingi peenem iroonia, millest ma aru ei saanud?

ain

 
At 11:31, Blogger Priit Pullerits said...

Ain, tubli, sa said õigesti aru, et see oli iroonia. Jälgi interpunktsiooni ja konteksti - need on selge viited irooniale. Ain, ma tean, et sa oled väga hea arst ja kõva teadlane, et sa usaldad mõõdetavaid suurusi ja näitajaid, aga usalda mõnikord ka oma intuitsiooni ja kõhutunnet - näed, see ei peta, nagu nüüd välja tuleb!

10:26 - kus ma olen susserdanud? Tooge näide!

10:45 - teate, ma tõesti enam ei jõua teiesugustega siin enam vaielda, see on täiesti mõttetu. Lugege üle-eelmise postituse eelviimast lõiku, seal on juba aegsasti väga selge viide sellele, et ega ma võistlema tule. Lõplik otsus küpses pärast seda, ja kellelt selle kohta kinnitust paluda, selle kohta on ka eelmistes sissekannetes küllaga viiteid. Nii et mul ei jää kahjuks muud üle, kui öelda teile samamoodi nagu eile Peetrile: minge persse.

 
At 11:47, Anonymous Anonüümne said...

Näide: kui eelmise postituse lugejad hakkasid Sinu kui otseallika käest uurima, kuidas selle finišeerimisega ikka oli, siis Sa ei andnud selget vastust, vaid hakkasid iroonitsema ja tähelepanu kõrvale juhtima.

Samuti oled Sa jätnud vastamata kõik Sulle esitatud küsimused selle kohta, kas Sinu teguviis oli Sinu arvates eetiline või mitte. Selle asemel poogid Sa lugejatele külge igasuguseid haigusi ning saadad neid korduvalt teatavasse kohta.

10:26

 
At 12:07, Anonymous Anonüümne said...

Interpunktsioon! Ajakirjanik käib kõrvaltoast Postimehe keeletoimetajatelt ammunitsiooni toomas. Viimases hädas üritab oponente p..sse saata.

 
At 12:34, Anonymous Anonüümne said...

1. Vale on tõe lahutamatu osa.

2. Vale, mis on avaldatud ajakirjanduses, on tõde (vähemalt mõnda aega).

Niipalju Priidu põhimõtetest.

 
At 13:23, Blogger Ain Veemees said...

Kui Priit oleks tulemuse kirja saanud, siis arvatavasti sellist kommentaariumi/ilkumist ei toimuks. Mees teab mis teeb, tahab lõpetab, tahab mitte, kelle asi, enamus siin kirjutajatest polnud kohalgi.

 
At 13:25, Anonymous Anonüümne said...

PP leidis 200 kommentaari hulgas 4 kommentaari, mis sobib tema mõttelaadiga ja kiidab neid. Aga ehk teritab PP sulge ja meelt siin demagoogiaga selle pärast, et plaanib poliitikasse minna, seal oleksid selliste võtetega omasuguste seas. Siin on tegus spordirahvas ja nagu näha, see keerutamine ja õigustuste otsimine ei lähe mitte peale, oled peaaegu täitsa üksi jäänud. Ja ega siis muud üle enam ei jää, kui enamusele diagnoose hakata panema

 
At 14:16, Blogger Priit Pullerits said...

Kuule, sa sügava ADHDga idioot, 13:25 - jah, just sina, ära vahi lolli näoga enda ümber, nagu käiks jutt kellestki teisest - pea oma mölalõuad kinni juba ükskord või õpi lugema - leidsin 200 kommentaari hulgast neli, mis toetavad minu mõttelaadi. Kuule, sa nimetu nõmedik, sa ei oska isegi lugeda! Loe üle, kui palju on toetavaid kommentaare! Teiseks, sa õnnetu ADHD-põdeja, vaata veel kord, kust ma need neli leidsin. Tsiteerin (10:25): "järgmisi kommenteerijaid (alates tagantpoolt) pärast minu viimast eileõhtust siinset sõnavõttu".

Aga pole hullu - suurepäraselt suudad näidata, sa õnnetu ajuinvaliid, millised on sinusugused tüüpilised anonüümikud. Nüüd mine ja lase endale kuul pähe, teed inimkonnale suure teene.

 
At 14:23, Anonymous Anonüümne said...

Seal kus lõpeb mõistus algab persse saatmine.

 
At 14:28, Anonymous Anonüümne said...

Õige, mõistuseta olendid tulebki sinna saata

 
At 14:29, Anonymous Anonüümne said...

viimane PP kommentaar sai varundatud, igaks juhuks, kui ta peaks selle kustutama.

 
At 14:33, Anonymous Anonüümne said...

>> õpi lugema - leidsin 200 kommentaari hulgast neli,

Priit ajab segamini faktiväite ja kujundil töötava retoorikafiguuri. Võimetus eristada faktiväiteid ja sotsiaalset kommentaari on ise mitmesuguste deficiency syndrome'ina tähtsa sümptomina psüühiliste häirete klassifikatsioonis laialt kasutusel.

 
At 14:38, Blogger Kaur said...

"kindlasti häirib paljusid, kui maratonirajal teeb trenni – just nii oleks see kõrvalt paistnud – mingi suvaline numbrita tüüp."

Mitte "kõrvalt paistnud," vaid nii ju oligi. Sa läksid võistluse ajal trenni tegema ja et rajalt maha ei võetaks, ostsid numbri selga. Sisuliselt aga olidki suvaline tüüp.

Ei ole kena, ei ole.

 
At 15:01, Blogger Priit Pullerits said...

Te olete haige inimene, 14:29, saage oma PP-obsessioonist lahti, uskuge, teil hakkab palju kergem - elage oma elu. Aga kui tahate oma jälitusmaaniast kantud paranoias edasi elada, kogudes seda, mida ma olen öelnud või kirjutanud, siis ega ma teid takistada, aga uskuge mind, õnnelikuks te sellest ei saa. Kahju teist kohe. Äkki teete korraks ikka visiidi mõne psühhiaatri juurde?

 
At 15:04, Blogger Priit Pullerits said...

Kuule, tarkpea (mõeldud irooniliselt), 14:33, kus siin see kujund on: "PP leidis 200 kommentaari hulgas 4 kommentaari, mis sobib tema mõttelaadiga ja kiidab neid." Mitte ükski keele- ega kirjandusteadlane ei suuda siis kujundipoegagi leida. Puhtad faktid: 200 ja 4. Te võite psühholoogias olla kibe käsi, kuid tekstist ega filoloogiast ei taipa te essugi.

 
At 15:14, Anonymous Ants said...

Rahu Priit, ära ärritu! Troppidele ei pea vastama, saavad ainult indu.

 
At 15:15, Blogger Tauno said...

Mind täitsa huvitab. Kui Priit nüüd millalgi uut postitust üles ei paneks, KAUA siis siine tore vaidlus veel edasi kestaks.

 
At 15:22, Anonymous Anonüümne said...

Tamsalus ei osalenud, aga blogikannet ja kommentaare lugedes tekib mulje, et maratonil oli kaks friiki: Pavo Raudsepp pani karvase kostüümi selga ja tegi raja ääres meestele nalja; teine pullivend oli Pullerits. Ta võiks järgmine kord näiteks rohelise konna kostüümi üll panna, oleks veel naljakam.

 
At 15:24, Anonymous Anonüümne said...

Ihihiiiii, isand PP on langenud omaenda kujundatud ämbrisse. Yänkistaanist toodud müügimudeli põhjal tuleb igas kirjatükis kellelegi jalaga tagumikku virutada, kas põhjusega või ilma, muidu see pappi sisse ei too. Meenutagem nüid hardusega blogi autori lugematuid kabjahoope erinevate mittemidagiaimavate ohvrite pihta (vasakpoolsed, suusasahistajad, niisamalollid ja muud tagumikkusaadetud). Ja pole ime, et kirjatükk, kus autor ju tegelikult ei valeta, vaid lihtsalt ei räägi kogu tõtt, lugejaid sama relva järgi haarama sunnib, tõsi küll, vääääga, vääääääääga delikaatselt.

 
At 15:50, Blogger Andrus said...

Lugesin just huviga Holdeni blogi viimast sissekannet, kus ta kirjutab oma viimase aja startidest ning enese taasleidmisest. Hea on lugeda, et inimene on oma eksirännakutes jõudnud samale seisukohale, kuhu jõudis Pullerits 2009 aasta Jooksja arvamusloos ``Joostes jalutuks``, kus ta tõdeb, et arukate inimeste nõuannete järgi harjutada on hirmus raske, sest asjaliku nõuande hääl kipub üha kaugenema jooksjast, kuni lõpuks hääbub sootuks. Tagasi saabub see hääl kõrvade vahele vaikselt, koos valutavate kandade, põlvede vms. Tihtipeale aga on siis juba hilja, sest esmataseme ravi enam ei aita ning tuleb ``noa`` poole pöörduda. Selle looga soovin tunnustust avaldada nii Holdenile kui Pulleritsile, sest mõlemad on peaaegu ühel ajal jõudnud taas``nõuandja, kava, režiim`` sportimise faasi. Holdeni ``pirnja`` keha liikmiskiirus nii suusa kui ka jooksuvõistlustel saabki vaid olla orienteeritud mitte lõpuajale vaid läbitud teekonnale ning mahule. Pullerits aga taipas Tamsalus , et teekond Valga haiglasse on liiga pikk ja tagasi Dendroparki veelgi pikem, seega oligi viimane aeg pidurit tõmmata aga see eest on võrreldes Holdeniga kiiruses veel kõva varu.

 
At 15:51, Anonymous Anonüümne said...

Eitede moodi katkematu vingumine kommentaariumis näitab tegelikult, et ei oska ka täiskasvanud (spordi)mehed ilma iidolita oma hobiga iseseisvalt tegeleda ega tehtust rõõmu tunda. Võibolla on põhjuseks ka kehv maratonitulemus, või pole üldse maratonile jõudnud. Esimesel juhul tuleb kibestumus iga hinnaga välja elada, teisel juhul tundub vajalik ikkagi kõva meest mängida kuskil.
Ise olen kohaga 100+ rahul ja ei tunne mingit vajadust urgitseda kellegi hingesopis, kas oli ikka täpselt nii või veidike ka naa jne., milleks selline eitede jama? Saan aru, et ollakse iidolis pettunud, aga suured inimesed võiks ikka kuidagi muidu hakkama saada, ja loota et ehk iidol veel tõestab end :)

 
At 15:59, Anonymous Anonüümne said...

Jätame anonüümsed kõrvale.

Dr Holden, Karvajalg, Ain, Teet, Peeter, Kalle, Madis - kõik suusa harrastajate ringkonnas vaieldamatud autoriteedid - on Pulleritsu käitumise maha laitnud.

Pulleritsu toetuseks on sõna võtnud Tauno (pole selge mis mees ta õieti on), Tanel (varasemast tuntud oma äraspidiste seisukohtadega), Maamees (Pulleritsu ustav sabarakk paljudes küsimustes), indreksarapuu (väga küüniline tegelane, ei imesta kui Ayn Randi jünger).

 
At 16:23, Anonymous Anonüümne said...

to 15:59
"Teet ja Madis on suusa harrastajate ringkonnas vaieldamatud autoriteedid."

Oled ikka mõistuse juures?!

 
At 16:53, Anonymous Anonüümne said...

Vanaisa ütles: "Ära putu sitta. Sitt läheb haisema".
Pole ma õige spordimees ega kirjamees, aga mulle tundub, et Priit läks piire kompama, aga astus üle ja nüüd on lausa hädas. Kõik tambivad teda tema enda seniste relvadega.
Mis puudutab tema tegavust Tamsalus, siis isiklikult arvan, et ta ei teinud midagi ebaloogilist ja lubamatut. Mõtleva inimesena kasutatakse ära kõik lubatud võimalused. See mis pole keelatud, on ju lubatud.
Ratta- ja suusasõber.

 
At 16:58, Anonymous Anonüümne said...

Kogu see kammajaa siin meenutab mulle koolikiusamist, kus kiusatavaks on õpetaja ja kiusajad saavad massipsühoosist pidevalt hoogu juurde. Vahe ainult selles, et karjahurraast on sisse võetud täiskasvanud inimesed.

Püüaks nüüd selle karja mõistuse ka karvakasvule järele aidata!

 
At 17:31, Anonymous Anonüümne said...

Isaste hierahias Tamsalu fopaa ja veel enam sellele järgnenud susserdamise tagajärjel kümneid kohti kaotanud Pullerits ei saa enam redelil allapoole kukkudes pidama. 8)

 
At 19:33, Anonymous Anonüümne said...

>> massipsühoosist pidevalt hoogu juurde. Vahe ainult selles, et karjahurraast on sisse võetud täiskasvanud inimesed.

Kui mitte massipsühhoosiks nimetada seda, kuidas 8000 inimest kaugelt kokku sõidavad, et stardirüsinas keppe murdes ja rajal üksteisele selga sõites oma 40-60 või rohkemgi km läbida?

 
At 20:05, Anonymous Anonüümne said...

Ütleks, et peast haiged on pea kõik kommenteerijad, eelkõige PP. Olge tolerantsed, igaühel on õigus oma arvamusele. Loomulikult ei maksa minu arvamus siin suusaässade lehel midagi, kuna sõidan 20 a. vanuste Visudega ja Tartu maratoni läbiksin (kui läheks sinna) umbes 6 tunniga. Aga ikkagi - kõrvaltvaatajale tundub "suusapedede" selline tõmblemine idiootsena.
r.

 
At 20:14, Anonymous Anonüümne said...

Järgneva eest saadetakse vast mindki ....,aga ehk oleks harrastusspordile tervislikum kui Priit mõnda aega ei kirjutaks.

 
At 21:08, Anonymous Anonüümne said...

Keegi võiks lahti kirjutada, miks ikkagi tekkis kaks erinevat leeri, kusjuures Priitu mittemõistjaid on valdav enamus? Iseenesest numbri seljast võtmist ei tauni peaaegu mitte keegi. Ja miks strateegilise otsuse tunnistamine, hiljem kommentaariumis ei leevendanud olukorda? Kas siit oleks peale diagnooside panemise ka midagi õppida?

 
At 21:25, Anonymous Anonüümne said...

Priit, "minge perse" ei toimi, ei aja see sind ka Alutaaguse sõiduks "härga täis", proovi vastupidist - määrimisteenust ostad sisse, osta ka sõimamisteenust sisse, ja nagu sa tüütuseni toda Smigunni otseütlemist järjekindlalt mainid, osta seda otse Tolikult, no kui ikka Tolik su na... saadab, oled raudselt jälle esisaja mees.

 
At 21:33, Anonymous Anonüümne said...

Jeerum, milline teema. Rakendage see aeg ja energia trenni. See mida PP tegi oli puhtalt tema otsus ja ok. Ma küll ei saa vaatamata sellele pikale põhjendusele aru, miks number oli vaja ära võtta (katkestada) ,aga keelata ei saa. Kõikidel inimestel on maratonil omad eesmärgid ja teiste asi pole neid aasida.
Kohtumiseni Alutagusel!
AndresP

 
At 21:46, Anonymous Anonüümne said...

15:29 respekt minu poolt asjaliku kommentaari eest. Jätka samas vaimus.
Aga sina 16:23 oled ikka mõistuse juures?
Teet

 
At 21:47, Anonymous Anonüümne said...

Parandan eelmist kannet 15:59 on respekti ära teeninud.
Teet

 
At 22:58, Anonymous Anonüümne said...

Teet, teadsin, et sa nii ütled. 8)
15:59

 
At 23:46, Anonymous Anonüümne said...

Tead Teet, sa oled siin oma pideva ibaga tõsised spordimehed ja -harrastajad ammu ära tüüdanud.
Annan hea soovituse. Püüa mõnda aega oma ego talitseda ja lihtsalt vaikselt lugeda, mida tarkadel inimestel öelda ja mitte risustada ruumi.
Veelgi parem, mine vaata, mis Elu24-s tehakse. Olen kuulnud, et seal pidi eriti põnev olema, naabritädi just ükspäev väga kiitis!

 
At 01:05, Blogger Madis said...

Takka targemaks! Nüüd olen siis vastu tahtmist suusa-autoriteediks tembeldatud. Oh seda häbi küll. Millega seda maha pesta saaks?

 
At 06:55, Anonymous Anonüümne said...

Ära põe, Madis! Olen enam kui kindel, et Sinu nime sinna sattumine oli eksimus.

 
At 07:52, Anonymous Anonüümne said...

Lp 23:46 viimase kahe teema postituse kommentaare oli ühel üle 150 ja käesoleval üle 120- ne. Valdav enamus kommidest on anonüümsete vinguvate eitede ila.
Muidugi on tore, et oled omale elus spordi näol lõpuks ometi tegevuse leidnud, kuid ära võta seda liiga tõsiselt. Sport peab olema fun. Võibolla naabritädi sooviski sulle seda selgeks teha.
Teet

 
At 08:04, Anonymous Anonüümne said...

Ei ole midagi uut siin päikese all ...

Kui nõuka-aja lõpus broilereid kasvatati, siis oli sageli näha, kuidas ühe tibu viga saamisel ja kukkumisel teised ta KOHE fanaatiliselt ära nokkisid - luudeni!

Maksis vaid korraks PP-l libastuda ja nüüd nokivadki surmani ...

 
At 09:10, Blogger Priit Pullerits said...

r., 20:00 - "Olge tolerantsed, igaühel on õigus oma arvamusele." Milleks jälle loosungiga poolik vehkimine! Arvamusele on tõesti igaühel õigus, aga hoopis teine asi on selle arvamuse avaldamise õigus (ja siin me räägime ju avaldatud arvamustest). Korrektne ja hea tava näeb ette, et kui su arvamus võib kedagi riivata, siis sellist arvamust avaldad ainult oma nime alt, sest sellel, kellele sa kallale lähed, peab ka olema ÕIGUS teada, kes talle kallale on tunginud. Ainus tolerantne olen siin mina, kes kõigest kurjast, pahatahtlikust, tõsiasju selektiivselt esitavast ja meelevaldselt tõlgendavast lahmimisest hoolimata teie "arvamusi" siin sallib ehk laseb teil siin üldse kriitiliselt sõna võtta ja arvamust avaldada, kuigi võiks heast tavast lähtudes paljud "arvamused" pigem kustutada. Aga siis oleks taas platsis kisakõrid, kes kukuvad täiesti kõrist kirema, miks nende "arvamused" ja "arvamusõigus" on nullitud.

Ühest võiksite te kõik peale mõne üksiku erandi (nt Madis ja Ain-Ivar, kes esinevad oma nime alt) lõpuks aru saada: teil võiks nii palju olla aumehelikkust ja julgust ja vastutustunnet, et kui kellelegi kraesse kargate, siis on seda aus ja õiglane teha üksnes oma täisnime lisades. Vastasel juhul on kogu see teie kriitika üks suur kahepalgelisus ja silmakirjalikkus ja prõõkamine jne jms. Palun mõelge selle peale ja käituge tsiviliseeritumalt!

21:08 - palun-palun, lõpetage see lahmimine! Strateegiline otsus mitte võistelda sai selgelt avaldatud kõige esimeses sissekandes, selle sissekande kõige esimese lõiguga (ja järgnevalt veel kahel korral korratud!), mis käis Tamsalu maratoni kohta. Kas tõesti on raske ilmselgeid tõsiasju silmas pidada?

 
At 09:11, Anonymous Anonüümne said...

Eesti ainsal rahvuslikul põlvel on täna sünnipäev. Tähistatagu seda mõne trenniga vms.
Palju õnne sulle, AV, kui sa PP blogi loed :)
Tanel

 
At 09:42, Anonymous Anonüümne said...

Kas see järgnev arutelu põhineb teadaolevatel asjaoludel? Nagu selgus eelnevast, siis Postimees on Estoloppeti sarja meediapartner, võib lausa arvata, et sponsor? Estoloppet on eraldanud Postimehele tasuta stardikoha(d)? Konkreetse etapi peakorraldajal on õigus teha muudatusi stardigruppides?
Loomulikult ei olnud PP-l Postimehe suusatajana vajadust number enne finišit seljast võtta, et säilitada soodne stardikoridor järgmiseks etapiks, ega ju? Mees tegi lihtsalt pika trenni, miks me ei peaks teda uskuma?
Tanel

 
At 13:42, Anonymous Anonüümne said...

Kuidas mõjub teie enesetundele, kui tipptoote peal on Made in China? AT Spordist oststud väidetud tippkepid ja hiinakad...

 
At 10:50, Blogger omar ail said...


Your site is very helpful
https://antiinsectsss.blogspot.com.eg/
https://antinsects.hatenablog.com/
https://anti-insect.jimdosite.com/
https://www.prokr.net/ksa/jeddah-water-leaks-detection-isolate-companies/
http://alaa-b.com/


 

Postita kommentaar

<< Esileht