Pullerits: Miks eraldistart ei inspireeri, aga Froome'i rusikahoop küll?
Aga mida on Eesti temposõitude korraldajail mulle pakkuda? Järgmise kolmapäeva etapp toimub Tartu lähistel Kärkna-Kärevere-Kärkna maanteel, sel on pikkust 22 km ning Peili väitel on tegu tõeliselt kiire vunkimisrajaga. Jah, nõus. Tean seda, olen sel rajal kümneid ja kümneid kordi sõitnud – tõesti saab hea kiiruse sisse, eriti, kui tuul ka veel soosib.
Aga ütlen otse ja ausalt: tegemist on äärmiselt igava rajaga. See ei paku mingit inspiratsiooni.
Võrrelge eelnimetatud rada näiteks selle rajaga. Näete vahet? Inspiratsioon on nii tugev, et seal saab isegi maastikurattaga, pärast mitmetunnist maastikul müttamist, kergelt kätte rohkem kui 40 km/h. Kui eraldistarti sõita, siis ikka seesugusel kaunil rajal – mida, nagu näete, mõnuga tegingi.
Millal hakatakse Eestis nii ilusatel radadel võistlusi korraldama?
Aga mida vastasin ma Peilile? «Ei saa osaleda, kuna üleskutse esitaja käsib tulla välja tempovarustusega rattaga, mida pole. Nagu ka tempokiivrit mitte.»
Peil vastas mulle omakorda, et «[t]emporatta (ja -kiivri) puudumine on nüüd küll kõige haledam ettekääne, lõppude lõpuks sõidab ju ikka mees/naine ja mitte ratas».
«Mida juttu?!» imestasin. «Kui ei otsusta ratas, vaid mees selle sadulas, siis miks, pagan küll, tuleb enamik mehi temposõidu erirattaga starti??? Tulgu siis samasuguse mnt-rattaga, nagu neid tänavapildis näeb, siis ma usun seda juttu, et sõidab mees, mitte ratas. Muidu see on üks tühipaljas retoorika.»
Igaks juhuks täpsustasin meie vestluses, et ma ei tauni eraldistardirataste kasutamist. «Taunin seda,» lisasin, «kui väidetakse, et ega ratas ei sõida, sõidab mees sadulas, ja siis millegipärast tullakse ise starti kalli raha eest soetatud eraldistardirattaga [nagu tuleb Peil]. Hoolimata väidetest, et ei sõida ratas, vaid sõidab mees, oleks spetsiaalvarustusega meestega samas klassis võistlemine võrdne sellega, kui Škoda-mees peab konkureerima Ferrari-meestega.»
Kuid kõige tõelisema põhjuse, miks mitte osaleda, jätsin meie vestlusest siin blogis avaldamiseks: võistluspaigad lihtsalt ei inspireeri.
*
Rein Taaramäe osalusel tekkis arutelu, kas Chris Froome lõi Tour de France’i 8. etapil tema kõrval jooksnud pealtvaatajale käega näkku võit mitte. Taaramäe väitis, et löögiks seda nimetada ei saa. Otsustage video põhjal ise, mida ta tegi, aga ma ei näinud mingit põhjust Froome’i teole antavat hinnangut pehmendada. Argumenteerisin seda nii:
«Isegi kui Froome lõi kaasajooksjat käega näkku, käitus ta õigustatult. Ma olen kogu aeg imestanud, Rein, et kuidas te saate seal üldse sõita, kui igasugused hullud ja ettearvamatult käituvad inimesed teile nii ohtlikult külje alla ronivad. Muidugi teeb hinge täis ja võistlusolukorras, kus adrenaliin nagunii kõrge, kulub füüsiline noomitus ära küll. Kõige idiootsemalt käitus võistluste inspektor, kes trahvis Froome’i, selle asemel et panustada sellesse, kuidas segaseid fänne ohutumas kauguses hoida või trahvida hoopis toda lolli, kes Froome’ile nii ohtlikult külje ala ronis. Ma vean kihla, et tolle lolliga poleks midagi juhtunud isegi siis, kui ta oleks Froome’i pikali ja veriseks jooksnud. Nii et too loll fänn sai, mida otsis. Kulus ära talle!» (Muide, mul on toetajaid.)
Ja näete, mis juhtus eile, neljapäevasel Tour de France’i etapil! Seda ei pea siin üle seletama, seda on näinud küllap kõik (fotol vasakul), kuidas rajale tormanud pealtvaatajad takistasid saatemootorratta tee, mispeale mootorratta juht pidurdas ning Richie Porte ja Froome sõitsid talle tagant sisse ning ilmselt veidi pea kaotanud Froome pidi toimima nii, nagu ei ole reeglitega lubatud – hakkas jooksma finiši poole, kuigi varuratast tuleb oodata koha peal.
Kas nood õnnetuse põhjustanud pealtvaatajad on liistule võetud ja samuti trahvitud?
Kuni korraldajad selliseid ohtlikke olukordi ära hoida ei suuda, olen selle poolt, et võistlejail olgu õigus teha pealtvaatajaile füüsilisi noomitusi – saaks korra rohkem majja ning ausalt öeldes oleks võistlust veelgi huvitavam jälgida. Mul ei ole küll vähimatki kaastunnet nonde hullude, võistlejaid ohustavate pealtvaatajate suhtes, kes rusikaga piki pead saavad – nad ise norivad seda. Antagu siis neile seda, mida nad ihkavad!
*
Ja lõppakordina noile, kes eelmise sissekande kiiluvees ajasid ikka jäärapäiselt rida, et kui olen näiteks Aafrikast Eestisse imporditavate sportlaste vastu, siis pean olema ka Eesti eest võistlevate venelaste vastu. See on arulage võrdlus, sest kui palju tippsportlasi on Eesti viimase kahekümne viie iseseisvusaasta jooksul Venemaalt importinud? Loodan siin ka teie panusele, kuid minu teada peaks see arv olema ümmargune null. Aga kui palju on Lääne-Euroopas tippsportlasi, kes on viimase veerandsajandi jooksul sinna väljaspoolt Euroopat vastu võetud? Klassikat parafraseerides: enne läheb Jumala päike looja, kui selle loeteluga õhtusse jõuame.
*
Tänane Õhtuleht avaldab spordikülgedel Eesti olümpiakoondise galerii. Sellist koondist on kohe hea vaadata. Sellise koondise üle võib siiralt uhke olla.
Foto 1: Inglane Christopher Froome Tour de France'i eraldistardist sõidul. Foto autor: AFP/Scanpix
Foto 2: Naiste U23 vanuseklassi eraldistardisõidu start mullu augustis Tartus EM-võistlustel. Foto autor: Kalev Saar, Postimees/Scanpix
Foto 3: Pealtvaatajad piiramas Tour de France'i 12. etapi lõputõusul Chris Froome'i (ees kollases) ja Bauke Mollemat. Foto autor: AP/Scanpix
Foto 4: Richie Porte (vasakult), Bauke Mollema ja Chris Froome on moodustanud Tour de France'i 12. etapi lõputõusul külakuhja. Foto autor: AP/Scanpix
Foto 5: Chris Froome jooksmas rattaspordi reeglite vastaselt Tour de France'i 12. etapil pärast kukkumist finiši poole. Foto autor: Reuters/Scanpix
49 Kommentaarid:
Tõesti hale vabandus eraldistardis mitte osalemiseks..mul pole ratast. Ja veel haledam..mul pole lahedat aero kiivrit.
Kolmas vabandus lööb aga kõik üle. Teie sõidate igavatel, koledatel radadel.
Tahate ohutult võistleda..palun pakutakse võimalus. Ajate ikka sõrad vastu. Tahate littida mitte grupis tirri lasta ja pärast vinguda et keegi ei taha vedada..palun pakutakse ideaalne võimalus.
Imelik mees.
Ka mina ei käi seetõttu et minnakse kõiksugu eraldistardi rataste ja varustusega sõitma... Ei ole samuti midagi selle vastu, aga see on umbes sama võrdlus minna MTB-ga sõitma maantee võistlust. Sõidab mees, aga sõidab ka varustus, miks muidu eraldistardi ratastega minnakse. Minu arust võiks sellistele proffidele olla omaette klass ja võistelgu seal. Kuna ka ise endale meeldib aja ja koha peale sõita, siis sinna minekul kaob igasugune võistlusefekt minu jaoks ära, sest protokolli vaadates ei tea mina kes mis rattaga sõitis ja kaob seega huvi tulemuste vastu üldse. Ja kui pole tulemuste vastu huvi, miks siis peaks mind huvitama võistlema minek, aja peale võin ka üksi sõita kus tahan, kuna, kui pikalt jne.
Huvitav seisukohavõtt hiljutiste "nulltolerants vägivallale" huilgamiste valguses.
Ratta, kiivri ja raja osas osaliselt nõus. Priit võiks siiski mainida, et 99% mitteosalemise põhjusest on siiski selles, et ta lihtsalt ei taha.
Hinnanguliselt 10 olümplast 45-st on sisserännanu taustaga, e. enam kui viiendik. Lisaks 1, kes Eesti identiteedist loobumas. Seis on pehmelt öeldes murettekitav. Väike – Venemaa?
Lp 14:08, mina ei ühinenud selle "nulltolerants vägivallale" ("igasugune vägivald on vastuvõetamatu!") kampaaniaga. Sest ma tean: kui kohtuvad humanist (lääneeurooplane) ja jõuline tüüp (venemaalane, moslem jne), kaotab alati humanist. Seetõttu, tulenevalt geopoliitilisest asendist, ei tohi ka Eesti eales liituda lääneeurooplaste humanistide ja patsifistide leeriga. See oleks enesetapp.
Ma olen siinkohal Priiduga nõus. Tehnika loeb. Ja kui palju täpselt, sellest annab ülevaate see video siin -> https://www.youtube.com/watch?v=mfEGiYD7ECU
Kui keegi sõidab odava tehnikaga ja saab kehvema tulemuse, siis ei hakka keegi talle ütlema, et oled küll kõva mees, me ju teame, et tehnika pärissis sinu tulemust.
Küll aga ülistatakse neid kalli tehnikaga mehi, kelle enda võimekus tegelikult võib-olla polegi tulemuse vääriline.
Kristjan, hea video. Kui te lõpuni vaadata ei viitsi, siis raporteerin: sõitja pani tavalise maanteeratta ja spetsiaalse eraldistardiratta sadulas 10 km peale mängu enam-vähem sama palju vatte ning sai tulemused vastavalt 37 km/h ja 43,5 km/h ehk 10 km ajad vastavalt 25.50 ja 22.11 ehk 10 km peale erinevus kolm ja pool minutit.
Kokkuvõttes ja isiklikult: ärge pidage mind nii lihtsameelseks, et tulen end teiste rõõmuks lolliks tegema. Pärast ei jõua seda TT-rattaga meeste kilkamist ära kuulata, et näe, Priit tuli ka lõpuks välja, aga sai kalendriga - nõrk, ülinõrk.
Ah et miks ma siis eraldistardist ratast ei osta? Kas või sellepärast, et sõidan sellesama raha eest pigem taas kord Moabi ja olen enda jaoks sellest palju rohkem saanud. Mina ei käsi teil Moabi sõita ega alaväärista kedagi sellepärast, et ta sinna ei sõida, ilmutage siis teiegi, eraldistardisõidusõbrad, teiste vastu, kes teie vaimustust ei jaga, samasugust lugupidamist.
Väga hea, sain oma m6ttele ka täieliku t6estuse, ca 6-7km/h on keskmise vahe. Ainult et kas mul on mõtet kulurada raha sellise ratta peale millega aastas 200km sõidan. Kindel ei. Seega niikaua kuniks eraldistartides eraldi arvestust klassikalisele maanteerattale(ilma lenksu sarvedeta, ilma aero kiivrita, ilma kombeta) nii kaua ei kavatse ka sellistel üritustel osa v6tta
vaadake, lugupeetavad, kui tavaratta ja temporatta erisus teha, siis peaks ju tegema ka tavaratturi ja eliitratturi erisuse? kuidas seda teha? suht kindel, et Rein/Tanel/Gert/Silver jt teeks tavarattaga mitmele temporattamehele ära, kas nendega oleks siis aus võistelda ja enda tulemust võrrelda? aga kui keegi sõidab 19 mm rehvidega ja teine mees 25 mm rehvidega, kas need tulemused oleks võrreldavad? kas 2 m pikkuse ratturi tulemust saab otse võrrelda lühema mehe tulemusega? ja siis veel kaaluvahe. ja vanusevahe. ja juuste pikkus. jne. jne.
mõelge vähem, tulge ja sõitke, olümpiale ei saa teist keegi ning profiks ka mitte (hea küll, U23 ja juunioride koondise poisid ärgu viimast lauset lugegu).
Autor on selle kommentaari eemaldanud.
***
Kokkuvõttes ja isiklikult: ärge pidage mind nii lihtsameelseks, et tulen end teiste rõõmuks lolliks tegema.
***
mis ma ütlesin - vähem mõelda on vaja. mis mõttes lolliks tegema? kui tempomehed panevad 50 km/h keskmist ja Priit tavarattaga 42 km/h (numbrid on illustratiivsed), siis selle pärast ei hakka keegi kedagi mõnitama ega lolliks pidama. asi on peas kinni, muud midagi, eelkõige on temposõit enese proovile panek ja oma tulemuste võrdlemine kordade/aastate lõikes, kui teistega ka võrrelda saab, siis seda uhkem.
mis trasside valikusse puutub, siis siiani on iga võistlus olnud erineval trassil ja on olnud huvitavamaid trasse. Kärkna ei ole tõesti ehk kõige huvitavam aga vahel tahavad inimesed ka lihtsalt kiirust kogeda ja seda saab seal kindlasti. seda enam, et kui temposõitu õigesti teed, siis pole sul aega midagi vaadata; kui suudad loodust ja maastikku imetleda, siis järelikult ei pinguta piisavalt.
ja viimane asi - palun saatke oma konstruktiivsed ettepanekud temposõitude korraldamise kohta aadressile info@temposari.ee, alati saab asju paremini teha ja ilmselgelt ei suuda meie kõikide võimaluste peale mõelda.
Ei saa võrrelda võrreldamatuid asju. Kui olümpiale ei saa, siis kas mõtet pole üldse võistelda. Küsimus on ikka selles et kui tahan võistelda siis ikka teistega koos. Üksi võin ka ise s6ita, võistlused annavadki võimaluse võrrelda end teistega, aga see ei ole mingi v6rdlus võrrelda ja olla ühes klassis nendega kellel on selge eelis. Ehk tehkem klass kus on tavalise grupisõidu reeglid ratastele ja eraldi arvestus neile... Mäletan hästi esimest ja viimast eraldistardi v6istlust kus läksin r66muga kohale et vaadata kes mis puust siis on, kohale j6udes läks tuju ikka nulli ja mott kadus. Kahjuks pole endal v6imalust sellist varustust muretseda ehk siis teie laske aga edasi, aga jutt et tulge eraldistardi v6istlustele et siis saate näidata kui k6vad mehed reaalselt olete, ei pea absoluutselt paika, sest olgem ausad, eraldistatdi varustusele tava maantee varustus vastu ei saa
No aga seda ma ju räägingi, et tulge ja võistelge, mitte ärge põdege. No on teised mehed kõvema varustusega, las nad olla, pane oma kiirusele see videos toodud ekstra 5+ km/h juurde ja ongi tõde selgunud...
Autor on selle kommentaari eemaldanud.
No kui Priit sügab tavalisel trennisõidul keskmist 37+ km/h, siis lüpsaks ta ju enamuse selle sarja sõitjaid tavarattaga! (kuigi seal temporattaga 4-5 sõitjat ja isegi trennipoisid sõidavad ilma käetugedeta...)
Ütleme ausalt - lihtsalt pehmo!
Priit - igav rada, pole õiget ratast jne. jne. - peaksid mäletama oma sõjaväe päevilt vene vanasõna, et "kehvat tantsijat segavad ka munad".
Arvutuses on küll suur viga. 37km/h ja aeg 25.50 ei klapi, kui distants 10km. Lihtne reegel on, et tahad 10km 40km/h läbida, peab aeg olema 15 miņutit. 20 minutit on 30km/h.
jumal tänatud et Priit elab healoluühiskonnas. Muidu oleks juba ammu karmis olelusvõitluses välja tõrjutud ja saaks pidevalt naha peale. Selline memm oleks igaühe lükata tõmmata.
EU läks, Nato järgi. Kiire värk.
Kindlasti on türgi sõjaväeski mõni eestlane.
https://ev100.ee/et/kartuli-wabariik
Aga mis sul sellest mis teised ütlevad ja mõtlevad su aega vaadates?
Või tahad võita?, see rong kullake on läinud. Mis see rallide..maratonide 300's koht parem on?
Sa oled 300's ..kordan 300's. Pärast tantsid et küll sai vägevalt ikka pandud lödipüksid.
Mis see temposõidu 45's koht halvem oleks?
Temposõit on PP ala. Üksi...täie pasaga nii kiiresti kui saab, number seljal.
Miks siukest joga sinna juurde ajada et mis teistel on. Ära mütle, mölise nii palju..süida ja naudi.
Kui mõni sinusugune profaan endale kalli varutsuse ostnud tunne talle pigem kaasa.
Hr Lauri Peil!
Mõni mees võtab väljakutse vastu. Mõni teine, könnim mees, hakkab paaniliselt blogima.
Kui hr Pullerits TT starti ei ilmu (ja võimalusi sel suvel on palju), siis on selge, kellega tegu.
* *
Midagi on mäda tLÜs
ütleb semiootiline analüüs
Koridorides on nähtud vaimu
kes see on? kas saame aimu?
ei tereta, vaid saadab perse
tsiteerib Hölderlini verse!
Dr Rips paneb praegu Rõuge tuuril võimsalt, äge! Priit homme partisanina peale minnes vaevalt haisulegi saaks!
Sõitis ta seal videos nn tavarattaga päris püstises asendis, kui väikese raha eest eraldistardi lenks peale kruvida ja võtta madala asend, oleks kaotus senisest vähemalt poole väiksem.
Olen eraldistarte tavarattaga sõitnud ja ei saa sellest põdemisest absoluutselt aru.
Tundub meditsiiniline probleem olevat. Ise pöörduksin sellise kompleksi pärast doktori poole, tõsiselt.
TRR on stardis rattaid, mis maksavad mitu PP Chrysler Pacifica hinda ja osade nende käest saab PP ka kalendriga. See on veel suurem ebavõrdlus, kui eraldistardis nn tavarattaga.
Kui uskuda PP siin esitatud treeningkiirusi, siis mina läheks lööks nende taustal seal platsi puhtaks ja TT-l auhinnaline koht oleks kindlustaud.
Aga otsitakse vabandusi mitteosalemiseks, järelikult blufitakse numbritega.
Eraldistardis tuleb pingutada nagu jahikoeral, keel väljas, see on aga too much, kardab naerualuseks saada.
Kuni ta 800 alla 1.56 pole jooksnud, ei maksa pingutuse teemal sõna võtta. Mõjute naeruväärsena.
Lauri pani reaalteadlasena kommentaariumi-Kristjani videost tehtud kokkuvõtte korralikult paika. Peale kõigi siin esitatud arvutusvigade - videos võrreldi Maxima jalgratast tipp-temposõidurattaga. Arusaamatu, miks vanameistriks kutsutu selliste allikate põhjal endale komplekse ehitab. Minu enda kogemuses - pooletunnisel rajal 37.0km/h pealt läks ehku peale 37.4-37.6km/h peale, kuigi mõlemad sõiduasendid sobisid ja sai harjutet küll, väiksematel distantsidel tundus veidi rohkem vahet olema. Võite arvata, kas sõidan nüüd grupis ja eraldis ühe ja sama rattaga.
Niiet kohatud kompleksid! Aga võhmamehed annavad kõigile andeks, kes starti tulevad.
Hemingwaylikult lühikese jutuga Dr Rips ei otsi põhjendusi ega raiska sõnadel aega.
Kui uus Ljedovoje poboištše tuleb ,siis Pulleritsu puhul teame- mehel puudub oda ja turvised, puudub ka motivatsioon neid hankida!
Mida siis hr Pulleritsul vaja on?
a) tilgakujuline kiiver, nt http://velo.clubbers.ee/foorum/viewtopic.php?f=146&t=62208 169 €
b) TT leistang
c) ketasrattad (vähemalt taha)
d) speedsuit
Jäi midagi puudu?
Siim, ainult stardinumbrit
Ohoo, rootslastel hakkab ka migrantsportlastest kõrini saama. Aregawi jäeti lihtsalt Rio koondisest välja, doping ei olegi seejuures peaküsimus.
Mis probleem meil nende naistega on? Doktori juurde, hr Pullerits!
Vaevalt "nende" naistega PP-l probleem on, lihtsalt moraalselt kindel rahvuslikult meelestatud mees ei taha, et metslased ja ka paljud muud neegrid paterdaksid ringi nagu õiged tegelased kunagi in his backyard.
On sellest lihtsast asjast tõesti nii raske aru saada?
Ehk veel kord: lõpetage see varustusele panustamine, see on väheoluline! See on kõrvaltegevus. Tulemuse tegemiseks on vaja hoopis midagi muud.
Kes umbes 10 kuud tagasi sellist juttu ajas?
Ehk teisest küljest: mõelge, et te olete rootslane, elate rahulikult oma majas, siis aga kolib teie naabriks Pullerits! Te ei taha seda, eks?
või siis , elad rahulikult Moabis ... ja järsku , nagu maa alt , töllerdab sinu tagahoovis mingi imeliku junniga pea peal pullerits .... käsi kohe liigub püssi järgi .
Priit meil oli ju kokkulepe blogi teemal. Juba üritad mind teist korda vihjamisi sisse tuua. Aitäh aga ei soovi olla klimasina ( spordiblogi pole see juba ammu) tööriist.
Paul
...pole sind poole sõnagagi maininud. Ei kuskil. Ja tuvastamist pole ka kuskil märganud.
Video milles rattaid võrreldi on tõesti täielik udujutt. MNT rattast saad peaaegu samaväärse ratta kui enda asendi seal TT clip-on-dega ära seadistad. Vahe tuleb marginaalne ja mõnel rajal ei pruugi TT ratas oma lisa kaalu tõttu üldse siis ära tasuda. Lihsalt nihuta sadulat, pane clip on aerobarid. Veidi rohkem sebimist võib vaja minna kui pead sadulaposti ära vahetama ja eest seibe lenksu alt ära võtma, et paremini asend paika saada.
Priit usu olen selle kõik läbi teinud ja TT rattaga vahet pole.
Ja vahet pole?? Aga miks siis paljud raiskavad raha TT-ratta peale, kui vahet pole? On nad lollis ja lihtsameelsed, kellelt tulebki teie arvates raha ära võtta?
Vahe on marginaalne ja osadel TT etappidel sõidavad ka profid tavalise rattaga. Teinekord isegi on vahetatud sõidu pealt ratast.
Siiski paljuski ostetakse see ratas, sest on võimalus :) MNT rattal on asend teine ja mugavam sõita ning treenida. Iga kord asju kruvida on tüütu. Eriti kui TT sõite on vähem kalendris.
Kõige suurem takistus kiiruse kasvuks on siiski õhutakistus ja kui suudad end mnt rattal samaväärsele väikesele ristlõike pindalale mahutada eest vaadates, son ainult raamide aerodünaamika vahe. Ja raami on võrrelder ratturi ristlõikega ikka täiesti marginaalne %
Milleks pannakse kõrge pöiaga jooksud - eks ikka sama põhjus. Väiksem õhutakistus kodarate ringi käimisel. Lisks sageli nad on veidi jäigemad aga see selleks.
Seega do you math. Vaata peeglisse, säti asend sobivaks ja erinevus ei ole üle mõne protsendi. Selle korvab mees juba sõiduga.
"...ja erinevus ei ole üle mõne protsendi. Selle korvab mees juba sõiduga."
Kas teate ka, kui palju peab vaeva nägema, et saavutada tulemuses kas või üheprotsendiline edasiminek, rääkimata kahest või kolmest protsendist?
I do my math for you! Jooksin 800 meetrit 1.55,9ga, ümardame selle 1.56ni. See teen 116 sekundit. Sellest on 1 protsent 1,16 sekundit, 2 protsenti 2,32 sekundit ning 3 protsenti 3,48 sekundit. Võtame 1.55,9st maha need tühised 3 protsenti ja saame 1.52,4.
Kas see on teie arvates tühine vahe, mida saab kergelt korvata???
Jah, tühine vahe. Ootame starti.
Je vous invite de visiter notre site web.
Seltsimees Pullerits, ma ei saa aru sellest, et kui see Kärkna tee nii igav on, et seal isegi korra võistelda ei kannata, miks te seal siis "kümneid ja kümneid kordi" trenni olete teinud?
bermain sabung ayam pisau s128
Postita kommentaar
<< Esileht