Pullerits: Esimene tuhat koos! Mis edasi?
Eelmise mädala teises pooles sepitsesin superhiti, mille mõju oli tunda üle terve Euroopa. Kirjutasin kolumni «Väärikuse test», mis ütles otse, et Iisraeli eurolugu on labane ja vulgaarne, ning tõin kontrastina välja, kui väärikas lugu ja esineja esindavad Eestit. Too kolumn, mis ilmus finaalvõistluse päeval, läks lendama. Levis kui kulutuli. Loetavuse näitajad olid laes. Rahva tagasiside oli tunnustav ja toetav. Ja tulemus? Eesti oli terves Euroopas ainus riik, kes ei andnud Iisraeli laulule mitte ainsamat punktigi.
Seega, nagu näete, suudab ka väike kirjatöö tekitada tektoonilisi nihkeid ja omada geopoliitilist mõju.
Mis on selle suure mõjujõuga sõnavõtu võrdluses mingi rattasõit? See on tegevus, mida ei maksa ületähtsustada.
Ometi pole kahtlust, et paljud mehed küsivad juba närviliselt, kuidas mul ettevalmistus on läinud, kui palju kilomeetreid koos ja kas vorm on tõusuteel. Pühapäeval on ju kavas Elva rattaralli ning järgmise nädala pühapäeval Tartu rattaralli – jah, ma olen kirjas ka seal!
Möödunud pühapäeval lõin kolme mehega punti, et tunnetada teistega võrdluses, kuidas minek on. Mehed ei tahtnud väga kõvasti sõita. Igaühel oli selleks esitada oma põhjus või ettekääne. Kui tosin kilomeetrit sõidetud sai ja ees tuult murdsin, siis tagant tuli avaldus, et võiksingi ette jääda. «Minugi pärast,» vastasin. Mis mõte on teiste selja taga tirri lasta?
Jõhvi maantee pikal, rohkem kui kilomeetrisel küljelt vastutuulega tõusul proovisin kerides – ei tõuse sadulast! –, kuidas mehed kaasa tulevad. Kiirus oli 30 km/h kandis, varu oli küllaga. Paarimees, minust kõvem mees, ajas tagumiku sadulast ja ütles, et kui panna tahan, siis võib tema ka panna (või umbes midagi sellist) ja tõmbas paar meetrit eest, aga kohe võtsin kiirete vändapööretega sappa – ei lase eest ära. Ega rohkemat olnudki vaja, kui veenduda – jah, jõuan küll.
40 kilomeetri järel keerasid muud mehed Jääaja keskusse kohvipausile, mul polnud aega raisata ning läksin üksinda oma teed. Võtsin kiiruse ka lõpuks mehisemalt üles.
See kõik on jutt, ütlete. Et näita arve, nõuate.
Aga palun, mul pole midagi varjata!
14. nädal – 50,8 km
15. nädal – 190 km (5:57.45)
16. nädal – 185,9 km (6:51.35; sh Kõlleste rattamaraton)
17. nädal – 180,8 km (5:35.25)
18. nädal – 162,4 km (5:10.45)
19. nädal – 234,2 km (7:22.15)
Kokku tänavu 1004,1 km.
Seda ei ole palju. Aga miks peaks kvantiteeti taga ajama? Loeb pigem kvaliteet. Kvaliteedi näitaja on see, et vaim pole nüristatud, et rattasõit pole veel vastumeelseks muutunud.
Aga halb uudis on see, et Easter Jeep Safari on tuleval aastal 13.-21. aprillil. Vaat hammustage see läbi, miks need arvud on olulised!
Fotod 1 ja 3: Giro E Power by Enel X - mis võistlus see on? Fotode autor: LaPresse/Scanpix
Foto 2: Tanel Kangert lõpetamas Giro d'Italia laupäevast etappi. Foto autor: imago/Sirotti/Scanpix
Foto 4: Maasturid Moabi lähedal Determination Towersite taustal. Foto autor: Priit Pullerits
41 Kommentaarid:
Kui Eurovisioonist rääkida, siis kui väärikas see Eesti lugu siis nii väga oli? Miks itaalia, mitte eesti keeles? Milleks see kleidiga seotud tilulilu? See värvide virvarr justnimelt viis tähelepanu sellelt meie meedias nii palju kiidetud puhtalt ja ilusalt häälelt. Rahvas vahtis värve, mitte ei kuulanud seda taevani kiidetud ooperi häält.
Aga olete küsinud endalt kui keegi teine oleks ooperilaulu esitanud? Kas oleksime seda kohe esimeseks soovinud? Pigem oleks esimeseks soovitud ikkagi Beyonce klooni Küprost, ehk trikoodes aeroobikat vehkivat hulka naisi. Eurovisioon on show. Meie ei saa sinna parata. Elina ei olnud show.
Saab ka väärika show teha. Nagu oli läti kunagine võit. Eestlased seda ei oska. Eriti kui juhiks on seltsimees Normet.
Sellega et Eesti ei andnud iisraelile punkte ei tasu nii rohkelt keksida.
Maailma juhitakse teljelt TA-WA. Eesti diplomaadid on aastaid higistanud et Eestit nähtaks usa väljapaistva sõbrana. Täna paneb Eesti meedia paugust laiama et vaat kui tubli, meie ei andnud Iisraelile punkte.
Varsti juhitakse meie maailma teljelt MO-PE. Eks siis nutame silmad peast et onu Netanyahu mõtle vahel meie peale ka.
Otsin ja otsin aga ei leia seda Eesti väärikust. Iisraeli lugu tõlgiti eestikeelde ja laulame seda järele rõõmsalt. Kus on väärikus?
Padre ja tema tublid spordimehed ei nuta, vaid võitlevad.
Siinkohal tahaks vanduda. Raisk leidub ikka tolbajoobe.
Miks nii tagasihoidlikult, ainult 1000? Avaldada tuleb ikka kogu tõde. Tegelik km on 1,5 korda suurem. Sellest reaalselt kasulikud ongi just need peidus km-d. 500 km transpordile, seda saab panna juba rahasse ümber. Taksoga seda maad sõites võib julgelt arvestada 500 eurose väljaminekuga. Selle eest aga saab juba osta edasitagasi piletid Moabi. Mis meil aga sellest 1000 km tuuletallamisest. Seal pole ju midagi põnevat peale protsessis osalemise.
Võhmamehed ja - naised, hoiame Kanksile pöialt.
https://sport.postimees.ee/4488400/terviserikkest-taastuv-kangert-muutis-girol-eesmarki
Klikkige, Pullerits loeb homseks klikid kokku.
Õhinapoju. Ei hakka siin keegi enam tagantjärele klikkima.
Hetkel kui ärkasime, oli pidu meie jaoks läbi. Ainuke mis huvi tekitab on see et Kanks järsku kõva TT teeb. Kogu lugu.
Etapivõitu oodata on utoopia. Need ajad on läbi kus lasti lõpuni ära minna. GT etapivõit on nii kõva sõna et seda püüavad kõik need 160 venda kes gc esikümnesse ei mahu.
Priit, kas palavus mõjub sulle hullutavalt?
Kodus peegli ees ja võibolla ka naisele (kui ta uskuma jääb, milles ma kahtlen) võid ajada sellist eneseupitamis juttu a´la:
* sepitsesin superhiti, mille mõju oli tunda üle terve Euroopa.
* suudab ka väike kirjatöö tekitada tektoonilisi nihkeid ja omada geopoliitilist mõju.
* Too kolumn, mis ilmus finaalvõistluse päeval, läks lendama. Levis kui kulutuli. Loetavuse näitajad olid laes. Rahva tagasiside oli tunnustav ja toetav. Ja tulemus?
Ja tulemus?
Ja tulemus on see et võitis Iisraeli laul : )
Sinu kirjutis oli nulli lähedase väärtusega! Ei mõjutanud, ei raputanud see Euroopas midagi, võngutas ainult parditiigis natuke õhku.
..tuues nüüd paraleeli mõne blogipostituse tagusesse aega kus raiusid koos "spordiajakirjanduse esindajaga" et loeb ainult klikipõhine spordikajastamine siis nüüd saidki teada et Eesti Meedia = Iisraeli laul.
Säh sulle siis kultuuri ja väärikuse kandjat, strateegiline tegevusplaan puudub täiesti või on kreenis...
Kas PP kirjutas Israeli laulu kohta arvustuse? Kirjutas.
Kas Eesti jättis punktid andmata? Jättis.
Kas PP on 1000 km rattaga koos? On, ja rohkemgi veel.
Kas Tanel Kangert tegi kehva sõidu? Tegi.
Kas PP paugutab kiirusega 30 km/h? Paugutab.
Kas kaks nädalat on päiksepaisteline ilm olnud? On.
Seost taipate?
Mina igatahes ei taipa, kuid sellepärast ma sitakott olengi.
Tore, et tegite blogi, Priit. Kuid kas te ei leia, et oleks vaja internet enda järelt ka puhtaks teha, koristada?
Meediast loeme, et Eurovisioon tuleb Jeruusalemmis, kuid kohalikule juudi kogukonnale see ei sobi. Sama asi oli ka meil siin, kohalik eesti kogukond ei tahtnud seda pedetralli oma õuele, kuid kes meie käest küsis?
Küsiks nüüd küsimuse et millal taastatakse eesti kogukonna väärikus? Miks teiste kogukondade protestid võetakse päevakorda, kuid eestlastele näidatakse trääsa?
Hullumaja - mu kolumn "Väärikuse test" lendab siiamaani, lugejaid tuleb muudkui juurde, ju siis inimesed levitavad seda teksti ning see kõnetab neid. Lugejanumbrid ei ole ainult arvamusloo kohta erakordsed, vaid on igatahes ka sellised, et Tanel Kangert peab ma ei tea kui palju oma naba paigast sõitma, et oma saavutusega mu tulemuse lähedalegi küündida.
Kõige kättasaadavus tapab unistused, siit saabki alguse juutluse bakter. Internetti tuleb hakata koristama, Priit, päev korraga, sinu plogi sabast.
Priit, päris huvitav oleks teada sinu töö ja Kangerti töö ühisnimetajat mille alusel neid pingutusi võrrelda.
Kas selleks on FTP, W/kg või miski muu hästi mõõdetav suurus? Klikk seda ei ole, ainuüksi pealkirjaga on klikk-mitteklikk liiga palju manipuleeritav.
Kindel on see et ka sina pead oma naba ja aju paigast sõitma et Kangerti saavutustele ligilähedalegi küündida! Pigem on see võimatu, parem ära proovigi.
Õigus on siiski Padrel.
Eesti rahva väärikuse taastavad Padre ja temale ustavad spordimehed, kes teavad kuidas marukoerte vastu rinnet hoida.
Kohalikud sitakotid kes kaikaid kodaratesse loobivad lähevad samuti rentslist alla.
Kuigi sõita veel on tänasel 10 etapil, aga jooksikuks on üksinda Marco Frapotti.
Frapporti, the veteran 33-year-old Italian who has never finished higher than 13th place in 93 stages across four Giri and counting, is such a throwback: no gloves, no sunglasses, just kick-ass why-the-hell-not attitude.
Väärikuse taastamise alus ei saa olla ustavus tuulelipule.
Hoopis vastupidi, kas on võimalik jääda väärikaks ja endast objektiivselt hindavaks isikuks töötades klikivabrikus? Olles mutrike masinavärgis..
Siiani on vastus: "Ei ole! "
Hoopis vastupidi, tekib sama efekt mis poliitikutel- tekib ettekujutlus et maailm pöörleb ümber nende, nemad on maailma nabad. #elu24
Siinkohal meenub mulle esimesena eesti veteran Priit Padre Pullerits. Tema on täpselt samasugune kick-ass-attitude mees.
Ka parimatel juhtub Kangertile lohutuseks. Tuuri teine mees Chaves jäi täna juba esimesel mäel. Kaotas kõvasti aega ja üldmängust väljas.
Üheks võimalikud põhjused meeskonna autodest, mootorratastes tulnud heitgaaside talumatus (olnud sellega ka varem kimpus), allergiline reaktsioon. Kus ei tatti voolab, silmad kibedad ja ei suuda aevastamist jätta.
Loodame et jätkab . Yatesil läheks sellist võimast abilist tarvis.
Huu
Klassikaline Pulleirits. Muutis kirjatükiga maailma!
Kirjutas paberilehele ja jättis lauale vedelema, et tahaks nädalaks ilusat ilma et Tartu Rattaralliks treenida. Töötab raisk sitakotid, saite! Ilus ilm kohal.
Soovitan Priidule takkajärgi kuulata Juure-Kivirähi käsitlust Priidu artiklile Eurovisiooni otseeetris Raadio 2's
Selle ei oska kohe midagi lisada.
Lugesin seda postitust ja ei saa aru ...
Padre ütles mõni aasta tagasi, et "panna on vaja"!
Peale kukkumist hakkas eelmisel aastal propageerima TRR-l tagant otsast matkamist ja lillenuusutamist. Kui seda ninale visati, siis kinnitas et lihtsalt areneb ajas.
Nüüd jälle mingi panemise värk ja hirmutamine vormiga TRR-l!
Kui eelmisel aastal oli areng, kas nüüd on siis taandareng?
Mis kala on?
Nii mõned teisedki siin on kikk äss ätitjuudi mehed. Kuulsaim on muidugi PP. No doubt.
Küsiksi otse Priidult?
Tänavune Tartu Rattaralli mille nimekirjas olete. Mis plaan on?
Kas plaanis sõitu ja rada nautiv sõit gruppide väliselt, või minek suurde punti tirri laskma ja lootma et ise ja keegi teine ligiduses ei kukuks?
Huu
Padre on see kevad vormis. Nii et hoia oma äss, Huu. Saad häbistava kaotuse osaliseks. Ära siis pärast nuta. Siinse blogi mehed ei pidavat vesistama.
Lp Huu, tean-tean, see on tänavuse Tartu rattaralli suurim ja põletavaim küsimus. Koguni nii suur ja põletav, et sel teemal tuleb eraldi sissekanne - ja siis on sõna teil ja teistel kommentaatoritel!
Postimehest on lugeda et Putin moderniseerib Venemaa kosmoserelvastust. Tundub et amerikanossidega on... seesamune. P..dets.
Aga teema juurde: vähe on mehi kes suudavad PP pakutud tempot ära kannatada.
Teiste abiga ta ainult iseenda tempot veel ära kannatab. Üksi ei suudaks ta enda tempot ära kannnatada. Näide, Võru ja ribid.
Oodake, oodake. Nädala pärast saame näha kuidas kuulus veteran teid igast asendist loputab. Tuletame siis tänast mokakõbinat meelde.
Enne kui Tartu Rattaralli alatagi sai, oli Priit Pullerits saanud järjekordse punktivõidu juba enne tähtsa sündmuse finišit, võites nii oma truusüdamlikke blogilugejaid ja vihaseid vaenajaid. Isegi põlised vastased on sirakil maas ja suudavad vaid õhku ahmides arusaamatult mõmiseda. Ei keegi neist osanud suuremat tähelepanu pöörata PP poolt mokaotsast lendulastud lausele, et osalejate nimekirjast leiab ka meie sirgeselgse ja välejalgse juhi nime.
Kas vaenukirves kahe kange naabrimehe - Pulleritsu ja Kelgu vahel, kes mõlemad teadupärast ammustest aegadest saati omavahel hapuksläinud tülisuppi keedavad -, on põõsasse visatud? See on põletavaim küsimus, mis vajab asjateadlikku selgitamist ja väljauurimist.
Saame siis varsti näha kes siin on kikk äss mees ja kes niisama tühi mokkade kõbistaja. Padre antud peen vihje läks tõesti kõrvust mööda. Aga loodame et aeg toob selguse.
Kangertini täna 109 ja kokkuvõttes 39 kaotusega 33 minutit. Ma ütlesin teile latatarad ei tule siit muud kui ehk esikolmekümne koht TT-s and täts it.
Reegel nr.1
Kui tahad edaspidigi suusablogis figureerida, siis vii mokakõbin miinimumini.
to 18:49
Kangert pärast toidumürgitust plaan B käiku lasknud. Pole sa öelnud midagi. Kas see esimene Giro mida sa vaatad? Kriitik on meil halastamatu.
Kangertil võimalus ennast kõrgel GC kohal hoida kadunud. Nüüd vaid aidata meeskona liidrit nii palju kui vaja ja lantida võimalikku etapivõitu ja Tuuriks valmistuda.
Kas ka Chaves oleks pidanud täna peale allergia hädasid oma olematut GC kohta kaitsma? Aitas Yatesi mäe alla valmis ja lasi jala sirgu. Kaotas 5min. viimase tõusuga.
Mina lähen rattarallile nautima , nagu ka eelmisel aastal. Saab ehk ilusa pühapäevase pika trenni.
Huu
Huu jutt, et saab rattarallil ilusa pühapäevase trenni, on umbes sama, kui Kangert ütleks, et lähen olümpiale grupisõitu tegema, saan ilusa pika trenni... Sellistel võistlustel on vaja ikka tulemust teha, see võistlus pole mingi treeningukoht.
Aga autojuhid - need on ennasttäis. Täna näitasin ilusasti käega suunda, rivistusin ilusasti rajale, ja siis üks tädi lasi oma mustast Volkswagenist mulle tagant signaali. Vähe sellest. Sõitis pärast kõrvale ja lasi akna alla ja kisas, et mis ma arvan, et ratturina võib siia-sinna sõita.
Mis ma tegin? Ma ei teinud tädist väljagi. Kuigi oleks võinud teha. Näiteks küsida, et miks sa, tädi, arvad, et peaksid Tartus ilusa ilmaga üldse oma lolli igameheautoga kesklinna sõitma? Jäta oma kuradi faking kaar koju ja istu sadulasse, mitte ära terroriseeri oma sisepõlemismootoriga teisi inimesi ja ära klähvi nende peale, kes elavad ja liiguvad keskkonnasäästlikult ja tervislikult.
Minu meelest võiks Tartu kesklinna üldse kuulutada autovabaks või nõuda sinna autoga sõitmise eest 5 eurot päev (lisaks parkimine), kui pole just kaubavedaja või invaliid. Mida põrgut on Tartus ilusa päevaga auto roolis teha?
Seda oligi arvata nüüd kui Padre on terve, vormis ja stardijoonel hindavad paljud seltsimehed oma motivatsioonivektori ümber ning teatavad et nende eesmärgiks on trenn ja linnulaulu nautimine. Eks ta ole, kuidas sa muidu seletad veerandtunnist suhkmit ilma, et silmad oleksid häbi täis.
Mul kadus kaks aastat tagasi võidusõidu isu ära. Kui kaks korda nina ees toimuvast maokast napilt pääsesin. Rohkem vihjeid mulle vaja pole. Ega ma professionaal pol kes on valmis sellliseid riske võtma. Oma maximumi ära näinud a proovinud. Mis krdi. Olümpiamängud. Tartu Rattaralli on asja nimi, kus kaelkirjakud, sebrad ka stardis. Mis tulemust seal saab?
Oled sa 250, või 1250 ei muuda midagi. Pjedestalil pole ,siis üks muna Endel ikka oled.
Kui arvad et üksi sõites vähem pungutama pead , siis tead enda kogemusest et see nii pole. Lihtsam on ees pärast alguse rapsimise ära kannatamist 200 'ses pundis tirri lasta. Sellisest pundist meiesugune profaan juba eest ära ei sõida.
Mina võistlen metsas, seal on normaalne mees mehe vastu madin, mitte teineteise tuules kükitamine. Maanteemees saab ausat võistlust teha eraldistartides.
Tartu Rattaralli ainus sõit kus kevadine põhiline treeningvahend maanteeratas endale esimest ja viimast korda aasta jooksul numbri peale saab, et hästi korraldatud "maratonil-rahvasõidul" osaleda.
Aga vastus käes. Tuulelipp on pöördunud. Panna on vaja see aasta!
Huu
22:25 mokakõbin
Pulleritsu blogisse hakkavad tulema euronormid?
Miks euro normid? Pulleritsu blogis on omad, proprietaarsed normid. See kõbina norm on ju täitsa omal kohal.
Priit ütles: Huu jutt, et saab rattarallil ilusa pühapäevase trenni, on umbes sama, kui Kangert ütleks, et lähen olümpiale grupisõitu tegema, saan ilusa pika trenni... Sellistel võistlustel on vaja ikka tulemust teha, see võistlus pole mingi treeningukoht.
Ei ole sama, Priit. Kangerti jaoks on rattasõit töö ja tema peabki võistlusel tööd (tulemusele orienteeritud tööd) tegema, mitte nautima. Kuigi esimene ei välista teist.
Need, kes lähevad TRR-le nautima nende jaoks ei ole rattasõit töö vaid hobi. Ja vat hobi peab nautima. Kuidas keegi selle naudingu saab on tema enda asi ja ei ole kellegi asi kobiseda, et üks on õigem kui teine - kes teeb selle sõidu trennivormis ja kes läheb panema.
Imelik oleks siis kui keegi ütleks oma töö kohta, et ei lähe tulemust tegema. Näiteks, kui Priit ütleks, et ma hakkan homsesse lehte midagi kirjutama aga mul suva, mis lugu sealt välja tuleb, peaasi, et ma naudin kirjutamist ja tore, kui kõik read tuleks ühepikkused, siis oleks pärast ilus vaadata.
Huu kirjutab jälle kulda : )
Priidu tase ongi kaelkirjakutel ja sebradel eest ära saada, atröövi nagu ta ise nimetab.
Nõustun et on kaks enamvähem mees mehe vastu võistlusformaati, TT ja MTB, eriti xco.
Ise julgustaksin Huud ikka maanteel ka joonele tulemast, Filter Maanteesari on päris fun. Ja pealegi kui mul endal mõni sõit untsu läheb siis on päris hea tunne ka nõrgemaid/kogenematumaid aidata nii jõu kui nõugam itte et ma muidu poodiumile sõidaks..
Sellest aastast on ka reeglid sõidu huvitavamaks teinud. Tõsi on et kukkumised on rattasõidu tumedam pool kuid ega`s sellepärast pole vaja ratast seinale riputada.
PS. Lähinädalatel ilmselt tuulesuund ei muutu- "Panna on vaja!" Juunis enam mitte..
Postita kommentaar
<< Esileht