esmaspäev, mai 28, 2018

Pullerits: Kuidas ma korraldasin Tartu rattarallil hoopis teistmoodi sõidu?

Tartu rattaralli, mis toimus päev enne mu laineid lööva moraalsetest värdjatest rääkiva kolumni ilmumist, lõppes sedapuhku 40 kilomeetrit enne lõpujoont.

Senimaani, Ihamaru kandini, oli sõit pakkunud põnevust ja pinevust, isegi kibedust, ent valdavalt ikkagi häid emotsioone.

Algul läks kõik muretult: kaks minutit enne stardipauku endast kahe tugevama meeskonnakaaslasega stardikoridori lõppu, kõige viimasesse ritta. Seal oli kolmas meeskonnaliige juba ootamas. Temaga kohtusin esimest korda elus. Ootamatult tekkis kaaslasi kaks veel lisaks, Raul ja Martin (?), mõlemad minu numbrist (246) vaid pisut suurema numbriga. Leppisime kokku, et linnas väntame rahulikult, tõsisemalt sõitma hakkame linnapiirist.

See plaan sobis. Riia tänaval vajutamine oleks mõjunud laastavalt – mu hingamisteedele. Olin ju terve nädala olnud hädas kurguga, mis oli kipitanud, teinud valu, pannud hääle kärisema, põhjustanud köhahooge ja kogunud ninakoopasse mäda. Reedel, poolteist päeva enne rattarallit tegin paarisajameetrise kontrollspurdi kiirusega 45 km/h – ja tagajärg, uuesti süvenenud ebameeldivus, oli juba samaks õhtuks käes.

Kui hingamisteed on korrast ära, on kiirendused kurjast ja halvavad.

Kui viimaks koridori kaugemas otsas liikuma saime, oli stardipaugust kulunud neli minutit.

Aga kaaslased ei mallanud pärast Riia tänava mäest üles sõitmist passida. Juba enne Soinaste tänava ristmikku tekkis grupis ühtäkki küsimus: «Kus on Indrek?» Pilk selja taha: tõesti, Indrek oli kadunud. Aga keegi meestest teatas, et ärge muretsege, küll Indrek tuleb, sest kui keegi meie grupis on eriti kõva jalaga, siis just tema.

Tartu linna piirini ehk viis esimest kilomeetrit liikusime keskmise kiirusega 31 km/h. Siis kummardusid mehed madalamale leistangi kohale. Kiirusnäidik püsis alatasa 44-45 vahel. Linnapiirist Külitseni läbisime teise 5 km lõigu keskmisega 41,5 km/h. Tunnistan ausalt, et see ei vastanud minu ettekujutusele mõnusast pikast treeningust, nagu mehed algul olid eesmärgiks kuulutanud. See oli pesuehtne ja sulaselge võidusõit – uhada hanereas pidevalt üle 40 km/h, teades, et distants on 135 km.

Ent nagu karta võis, kasutasid mõned kutsumata külalised meie rongi vedurina. Näiteks kaks JK Kalju vormis meest (fotol kaks esimest vasakul; neljas Priit Pullerits) lõid kampa. Olgu, kui nad tööd on nõus tegema – tere tulemast. Aga selja taha kiigates tundus, et sinna oli moodustunud pikem rivi tegelastest, kes ei kavatsenudki tempo hoidmiseks oma panust anda. See ongi neljast-viiest mehest suuremaks paisunud grupi tragöödia: külgetõmbejõud justkui suureneks, nii et iseenesest hakkad teisi ligi tõmbama.

Kolmanda 5 km lõigu väntasime keskmise kiirusega 39,5 km/h. Kui Nõo peale keerasime, nägime enne raudteeületust paremal teeserval kiirabiautot. Olukord paistis hull: üks mees lamas selili teepeenral, oli seal nähtavasti juba tükk aega lamanud ega ilmutanud kavatsustki omal jõul end püsti ajada. Meedikud toimetasid tema ümber.

Pärast Nõod jäi eespool kauguses silma suurem grupp. See näis laiuvat üle kogu tee. «Mis teeme?» küsisin kaaslastelt, sest võis karta, kas me ühes rivis sellest mööda või läbi pääseme. Mehed kruttisid jälitades kiiruse kohati ligi 50 km/h-ni, nii et neljanda ja viienda 5 km lõigu keskmine kiirus (siin, järgnevalt ja eespool Endomondo andmed) küündis 41 km/h kanti.

Saime vasakult teepeenra servast massist mööda. Olin meie rivis kolmas, kaks esimest surusid gruppi eespoolt paremale. Kui mööda saime, nägin, et see pidi olema kiireim tempogrupp, mida vedasid Olavi Mõts ja Paul Lõiv (fotol ees heledates särkides).

Minu grupi mehed jätkasid endiselt tugevalt töötades, justkui ajaksid peagruppi taga. Siis tõmbasid pikal nn karjalauda tõusul veel vasakule, et keegi ei saaks küljetuules sappa haakida, ja kuna jäin tol hetkel õnnetult viimasele positsioonile – tee pealt üles korjatud ballast oli selleks ajaks juba tagant pudenenud – ning korraks tekkis paarimeetrine vahe, siis sellest piisas. Kui sabast kinni ei saa – adjöö, musjöö!

Nii tuli tõusu üksi ponnistada, mis ei olnud just kerge, arvestades, et enne seda oli käinud rivis alates linna piirist üle 20 km jutti kõva võidusõit keskmise kiirusega üksjagu üle 40 km/h. Mu kuuenda, individuaalse 5 km lõigu keskmine kiirus valdavalt vastumäge oli 31,5 km/h, mis iseenesest pole üldse paha, arvestades üksinda pressimist ja seda, et kui sõitsin mõned aastad tagasi pool Tartu rattarallit peagrupis, siis peagrupp võttis toda tõusu veelgi aeglasemalt, 27-28 km/h.

Enne Pangodit, tõusu kõige kõrgemas punktis, nägin tee paremast servast, et vasakult tuleb üks sõitja suure hooga. Indrek! «Indrek!» Ta vaatas üle õla ja võttis hoogu vähemaks. Tundis mu ära. Andsin talle käigult kiirülevaate, et ülejäänud läksid tõusu algul oma teed. Siis võttis ta sisse oma professionaalselt kitsa ja madala asendi, sättisin end talle sappa ning sõit läks uuesti lahti. Kahekesi arendasime sellist tempot – nojah, eks arendajaks oli ikka Indrek, aga ega minagi seal luuslanki saanud lasta –, et kaheksas 5 km lõik sai läbitud keskmise kiirusega üle 42 km/h. Kusjuures Indrek ei kasutanud teiste abi: näiteks sai meie suurest hoost innustust üks viiene, vormi järgi poolprofessionaalne rivi, kus kolm meest olid peaaegu samasuguste numbritega nagu mina (250+), ja otsustas omakorda kiirendada ning läks meist mööda, aga Indrek ei haakinud noile sappa, vaid läks nimme tee teise, paremasse serva ja murdis tuult ise.

Saime kätte 40-50-liikmelise grupi. Ütlesin Indrekule, et teen grupi sabas korra joogi- ja söögipausi. Ta oli nõus. Aga siis ütles, et aeg on jälle sõitma hakata. Võttis vasakule, mina tema järele, ja nii me kogu grupist mööda vuhisesimegi. Ainult üks mees söandas sappa haakida. Teised jäid. Ei teinud katsetki sappa võtta.

Nõunis püüdsime kinni järgmise, veelgi suurema, umbes 60-pealise grupi. Tõmbasin pärast rassimist taas pisut hinge. Indrek tegi ettepaneku, et sõidab üksi Otepääle ja ootab mind TPs järele. Sobib, vastasin, sest ei riskinud tema pöörases tempos enne Otepää mägesid end kõrvetada – liiati, ärge unustage, et hingamisteed olid niigi nädal otsa nõrgenenud.

Indrek võttis taas vasakule ja läks. Mitte keegi isegi ei üritanud tema tempot vastu võtta.

Otepää tõusuni hoidsin rahulikult grupi lõppu, sest kuhu sealt minna oligi – ega ma Indrek ole! Tõusu all võtsin vasakule, lükkasin eest keti väiksele hammasrattale – aitäh, Kodanik Männik, hea töö eest päevinäinud ratta seadistamisel, kõik toimis perfektselt! –, istusin sadulas ja... ja isegi ei pingutanud, aga nägin, kuidas kogu see suur mass muudkui vajub ja vajub ja vajub minust tahapoole. Kui Otepää kesklinna jõudsin, leidsin end järsku grupi eesotsast. (Fototõestust selle kohta näete Sportfoto avapildil!) Seal olid ka viiese 250+ numbritega meeskonna liikmed, kellele hüüdsin, et mehed, hakkame nüüd sõitma, kuid ei tea, kas nad vedu võtsid, sest läbi Otepää sõitsin juba kõige ees, kruvisin kiirust üles, sest teada ju on, et kui tahad teisi maha raputada, siis kiirenda just pärast rasket tõusu; Otepää-sisesel väiksel tõusunukil ajasin isegi tagumiku sadulast püsti, et saata tahapoole signaal: anname nüüd tuld! Laskumisel kasutasid paar-kolm meest minu tuulest saadud inertsi ära ja lendasid mööda, ent arvata võib, et too suur grupp sai mul ribadeks lõhutud.

Edasi võtsin rahulikult, sest Indrek pidi kuskil ootama.

Eespool liikus umbes 15-meheline rivi, aga läksin omas tempos, üksinda, kellegi tuulemurdmistööd kasutamata. Sest teada ju oli, et rollerirajal tuleb mitu rasket tõusu.

Pärast raja kõige järsemat, s-kujulist tõusu tagasi Otepää poole keerates nägin, et 15-meheline grupp on umbes saja meetri kaugusel. Võtsin endiselt rahulikult. Sain ootamatult minu tuulest ilmunud kaaslase, kes aitas kiirust hoida. Igatahes Otepääle naastes oli eesmise grupi tagumine ots juba peaaegu käes. Nüüd, TPs, tuli Indrek üles leida.

Seetõttu lasin tempot alla ja haarasin ka joogipudeli. Võtsin mitu mehist sõõmu. Indrekut ei kusagil. Kindlasti oleks ta mind märganud, mul ju nimigi suurelt pükste mõlemale reiele kirjutatud. (Pärast ütles Indrek, et oli arvanud, et TP on linna sisse sõites, aga kuna oli hoopis linnast väljudes, siis oli ta ilmselt saanud järgneva ehk minu grupiga suure vahe sisse ning ta ei hakanud aega kaotama; peagi püüdis ta eespool kinni mu ülejäänud grupi.)Sedasi juues ja silmadega Indrekut otsides jäin 15-mehelisest grupist taas maha. Ühe TPst leitud kaaslasega püüdsime eessõitjaid laskumisel küll püüda, aga suurem mass liigub mäest alla siiski kiiremini. Kui algasid tõsised tõusud, oli 15-meheline punt juba rohkem kui 150 meetrit eest saanud.

Jätsin oma ajutise kaaslase ja hakkasin tõusudel ihuüksi tööle (fotol vasakul). Ikka kett eest vasakule ja sujuv keriv tempo sisse. Nägin eespool, kuidas tõusud toda jälitatavat gruppi kurnasid ja lõhkusid. Peagi olid tollest järel vaid riismed.

Igal tõusul võtsin kaks-kolm meest kinni. Ütlesin neile, et istuge taha, üksi on raske. Aga polnud noist istujaid. Kõik pudenesid sabast.

Lõpuks olin tolle eesmise 15-mehelise grupi kõik liikmed alla neelanud ja selja taga jätnud (fotol all vasakul; keskel nr 975, Jaanus Aal, lõpetas minust ligi kümme minutit hiljem).

Järgmiseks püüdsin eespoolt kinni umbes seitsmeliikmelise grupi. Uurisin vargsi, mis nad teevad. Ei tundunud ülemäära hakkamist täis. Siis ühel järsemal tõusul Valgjärve kandis lükkasin keti eest jälle vasakule, nihkusin ise teel samuti vasakule ja jätsin vahepeal veidi paisunud grupi maha. Vaid üks lätlane ja Jaan Leppik (nr 354) tulid kaasa. Ütlesin neile, et lähme nüüd, sest tagumised vajusid ja vajusid.

Leppik lausus, et võib laskumistel tempot teha küll, aga tõusudel end kõige paremini ei tunne. Lasin ta siis ette. Ja ta kihutas ikka päris julmalt, nii et mul tuli üksvahe isegi väike hirmujudin sisse.

Kuna kauguses kedagi ei paistnud ja selja taga oli eeldatavasti samuti tühi maa, tekkis mul juba mõte, et hea ja töine ja ohutu (sic!) oleks sellise kolmese meeskonnaga lõpuni sõita.

Aga ju oli Leppik laskumistel sedavõrd hea, et Savernas neelasime eest kaks meest alla ning kaugusest hakkas paistma ka umbes 20-meheline punt. Andsin oma panuse, et tollele grupile järele vedada.

Paraku sai seal grupis selgeks, et töö tegemisest huvitatuid ülemäära palju pole, enamik soovib lihtsalt üheskoos mõnusalt edasi sõita. Ja nii palju mul kogemusi juba on, et kui üksinda ette rügama läheksid, siis saavutaksid säärases keskmise suurusega grupis vaid selle, et enamik haagib sulle tuulde ja kasutab sind vedurina – nii kurnad end pelgalt teiste hüvanguks. Ära minna saab vaid paari-kolme mehega, kes on otsustavust täis – nagu oli Indrek.

Pärast Ihamaru TPd, kust võtsin taas paar tubli sõõmu jõujooki, läksin kõige ette. Oletasin, et meil on endiselt 20-25-liikmeline punt. Polnud tükk aega kõrvale vaadanud. Kõik hoidsid mu selja taha. Siis otsustsin, et las teised ka töötavad, ning tõmbasin eest vasakule. Ja teate, mis siis juhtus – siis tuli tagant terve armee. Muudkui tuli ja tuli ja tuli ja tuli. Vaat, mis juhtub, kui grupp vajub mugavustsooni.

Lõiv ja Mõts olid need, nagu hiljem teada sain, kes oma umbes sajapealise tempogrupi meile järele olid vedanud.

See olukord ei vastanud enam minu ettekujutusele sellest Tartu rattarallist, mida olin tulnud sõitma. Rohkem kui sajapealine grupp – see on ohtude allikas. Võtsin targu sisse koha grupi lõpus, tuletades endale meelde, et Priit, sa ei tulnud ju siia võidu sõitma, sa startisid nagunii kõige tagant, sul on eesmärk kõike muud, kui aega ja kohta taga ajada. Ja nüüd, kui soovitud sõit väikses meeskonnas või alternatiiviks soolona on läbi saanud, võib käigu välja võtta. Mida ma ka tegin. Nüüd jäi üle vaid suure massiga kaasa liikuda ja hoolitseda selle eest, et kuskil õnnetusse ei satuks.

Ja õnnetus tuligi. Pärast Liivat, kui väiksest tõusust oli üles sõidetud ning pikk tõus ootas kaugemal ees, lendasidki kaks meest keset teed asfaldile. Kuna hoidsin grupi sabas turvalist vahet, polnud probleemi pidama saada ja kukkunutest mööduda. Nägin, et üks asfaldil maandunuist, eresinises (vist CFC?) vormis sõitja oli väga kuri, et selline jama korraldati. Ent paistis, et mehed pääsesid siiski suuremate traumadeta. Kiirus oli ju vastutuules väike, umbes 30 km/h.

Pärast lennumuuseumi tõuse küsis Lõiv, mida plaanin ja korraldan. Ütlesin, et mitte midagi – olen oma vitsad kaks aastat tagasi kätte saanud, kui lendsin toonase A&T Spordi kaupluse ees 2 km enne lõppu külakuhja, mille tagajärgi, nagu teate, andis Kodanik Männikul veel nüüdki lappida. Ütlesin, et hoian targu kõige lõppu. Lõiv ütles, et tal on plaan enne vanglat ette minna ja kiirus maha tõmmata. Mõistlik mõte, kiitsin takka.

Siiski tekkis mul mõne aja pärast üks idee. Mõtlesin, et korraldaks Ülenurme tõusul rünnaku. Ei, mitte selleks, et eest sõita, vaid lihtsalt selleks, et veidigi viimase tunni igavusse elevust tuua ja et ennast proovile panna, sest ilmselge, et üksinda eest ära ei sõidaks – eriti kui viimased 3-4 km on vastutuult. Võtsingi siis, kui tõus ees paistma hakkas, vasakule, ja hakkasin ettepoole nihkuma. Seadsin end koguka Lõivi õla taha rünnakuks valmis, et passida õiget hetke – et oleks hiljem midagigi nendest viimasest 40 mõttetust, tüütust, igavast kilomeetrist meenutada. Muidu oleks viimased 40 km täiesti raisatud aeg. Pointless and senseless. (Et miks ma siis ise vedama ei läinud, küsite. Sel juhul minge uuesti reportaaži algusse ja alustage otsast peale ning kui mälu on nii lühike, siis keskenduge ainult sellele, mis oli mu osaluse eesmärk - ehk saate korduslugemisel vastuse. Ja ei, ma ei ole nii ülbe, et arvaksin, et oleksin suutnud üksinda nii suurel grupil eest sõita - kindlasti mitte.)

Aga Lõiv, kes oli kamandanud kõik paaridesse, märkas mu ettepoole nihkumist ja ütles, et võtaksin samuti rivvi, sest muidu annan halba eeskuju – et kui spurdin kõrvalt, siis kindlasti mõned tulevad kaasa ja see tekitab segadust. Mis iseenesest oli õige oletus, ainult et... mina olin selles grupis enne, kui Lõiv oma tempogrupi koos Mõtsaga järele vedas. Nii et see ei olnud ainult tema tempogrupp, kus pidi maksma tema sõna; siin võis igaüks teha, mida tahab. Ja üleüldse, kui on võidusõit, ei saa keegi mind kamandada, et tee nii või tee naa, kuni ma teisi ei ohusta. Ja vasakult, tühjast servast spurtides ei oleks ma kindlasti mitte kedagi ohustanud.

Kuid siis tuletasin endale meelde, miks ma üldse Tartu rattarallile olin tulnud – mitte tulemust tegema, vaid ennekõike ohutult lõpuni sõitma, milleks olin ka kõige viimasest reast alustades loogilise eelduse loonud. Loobusin spurdiplaanist, sest pärast oleks ilmselt nii mõnelgi üle ilma ütlemist tulnud, et ma ei allunud korraldustele – mis siis, et tempogrupi pealikud ei olnud minu pealikud, ja nagu ütlesin: mina olin selles grupis enne neid. Punkt.

Lõpusirgel hoidsin ilusasti grupiga pikivahet, kaks kilomeetrit enne lõppu, seal, kus tunamullu kukkusin, lasin isegi 10-15-meetrise vahe sisse. Ent grupi auks peab seda ütlema, et Lõiv korraldas tõepoolest turvalise finišeerimise. Ohtlikke olukordi ei silmanud. Päris lõpus, aedade vahel, võtsin ka grupi sabast kinni ning täitsa viimaseks ei jäänudki. Aga vahet pole. Kirja läks 796. koht ajaga 4:01.34. Tegelik sõiduaeg oli 3:57.49.

Minu tõeline grupp ei lõpetanudki eespool valgusaastate kaugusel. Veidi üle kümne minuti olid nad kiiremad.

Sõin supi ära ja sõitsin koju. Ausõna, ma ei viitsi jääda võistluspaika mõttetult muljetama, et kuidas läks ja kellel mis juhtus ja kes kuidas pudenes või kes kus eest rebis. Keda huvitab... Igaühel omad muljed, jäägu need igaühele endale. Sest tegelikult on ainult ühe mehe muljed, mis paljusid teisi huvitavad. Need said siin edastatud. Aitäh, et lugesite.

Fotod (v.a 10 ja 11): Tartu rattaralli 2018. Fotode autor: Sille Annuk, Postimees/Scanpix
Fotod 10 ja 11: Priit Pullerits Valgjärve lähistel tõusudel. Fotode autor: Toomas Kalve

69 Kommentaarid:

At 21:09, Anonymous Anonüümne said...

Võimas!

 
At 21:34, Anonymous Anonüümne said...

Cfc mehel oli tõesti halb päev. Oli kuulda, kuidas kurtis kaaslastele, et magu on vett täis ja janu on ikkagi. Näha oli, et mees oli raskustes. Strava järgi ta seal samas lõpetaski.kiiret paranemist kui viga said!!!
Lõivuga on alati hea sõita. Kord on majas nii trennis kui rattarallil.


 
At 22:13, Anonymous Anonüümne said...

Mulle jäi arusaamatuks, mismoodi oli tegu hoopis teistmoodi sõiduga? Maanteeratas oli? Number oli? Stardist finišini sõitsid? Aega ja kohta vaatasid? Naabrimehe aega ja kohta vaatasid?
Noh, täpselt sama sõit ju. See, et algul kõvemate meeste tuules nats sõitsid on ju ka tavaline.

 
At 22:39, Anonymous Anonüümne said...

Miks osaleda sellisel kallil üritusel kui,Paul viib iga nädal 2-3 tasuta rattasõitu läbi?

 
At 22:40, Anonymous Anonüümne said...

Aga mainitud tempogrupist, kuidas jäi üldsusele tunne, kes seal taga muidugi sõitis.
Kas tundus õige see, kuidas grupijuhid võivad öelda või tohivad dikteerida võidusõidul kohtasid 700+, see ei olnud ju nende korraldatud võistlus või kes on nemad käskima ja lubama? Kes ikka tahab sõita kiiremini lõpus, siis seda vabadust ei tohi võtta ära. Jäi silma ja kõrva, kuidas ikkagi suhteliselt üleolevalt käsutati viimasel kilomeetritel vasakult mööda minna üritavad tegelased tagasi lausetega, et me kõik oleme sõidumehed ja vedasime teid siia, minge nüüd taha tagasi jne jne. Viimane grupp saadi kätte tempogrupi poolt kätte Ülenurmel, kas siis nemad, kes omal jõul seni olid sõitnud, olid siis põhimõtteliselt kohaheitlusest elimineeritud? Iseasi kui see kõik eelnev toimus Hr. Kelgu heakskiidul või teadmisel!?!

Tempogrupp kiiduväärt ja tervitatav nähtus ning tulnud, et jääda osaks järgmistel TRR-del, eks lihtsalt tuleb natukene lihvida järgmisel aastal reegleid ja infot konkreetsemalt jagada. Julgeksin pakkuda järgmiseks aastaks ettepaneku, et lasevad oma grupi tempo alla a la vangla juures ning tõmbavad paremale ja tulevad oma tempoga.

Kommentaari kirjutama pani see, et saa ja ei tohiks võtta ära võistlustel osalejalt võidusõidu õigusi.

 
At 22:44, Anonymous Anonüümne said...


Jääb arusaamatuks, miks kaks sõpra Priitu tõusul hetkeks järgi ei oodanud, oleks viimase 40km loksumine ära jäänud?

 
At 22:49, Anonymous Anonüümne said...

Mitu rangluud pulmas asfaldile ohverdati?

 
At 23:01, Anonymous Anonüümne said...

See tempogruppides neid gruppe mitte valinute kamandamise jama oli ka eelmine aasta.
Eks see võtab tuju ära, kui ostad numbri võidusõidule ja siis röögitakse ei lähe kuhugi. Kas see õigus pannakse juhendisse, vähemalt oleks viisakas see järgmiseks ralliks ära lahendada.

 
At 23:04, Anonymous Anonüümne said...

Ka minul kes ma teist aastat järjest planeerimatult Lõivu punti satun on vastakad arvamused. Tulevad nad mingi aeg tagant, alguses vist uhke lauluga u.40km/h. Loomulikult korjavad nad endale igasugu rahvast sappa.
Sellise pundi eest juba naljalt ära ei sõida, kui just 5-10 mehega seda ei korralda. Ja kas on mõtet? eesmärgid võiks olla selged.
Tõusudel tekib lootus, kerge on tõusta pundi ette otsa. Punt läheb tükkideks. Kui mõni pudenebki, siis järgmist jõuku "süües" saab asenduseks kedagi kiirelt juurde.
Tee oma grupisõitu, kuid jäta mind sellest jamast välja. Mis õigusega sa röögid et 100 pealine grupp peab paaris sõitma. Tõsi nii kukutakse vähem, kuid ära peedista. Hoia oma punt grupi peas või kummalgi pool tee servas, sellisena nagu tundub sulle vajalik. U või O kujulisena kui peaks olema soov. Ja kui sinu grupis juba 30 hinge , siis ära imesta et keegi turgu solgib.
Kuskil juhendis pole kirjas et kui Lõiv oma meestega tuleb , ei tohi vahele minna, peab sõitma kahe kaupa paaris, tõusudel ei tohi ette poole tõusta.
Kurat sa ronid sinna rattarallile oma uue põhiseadusega.
Ka Priit paras mömm. Jalga ja isu oli. Stardiraha makstud. Tee mis tahad määruste piires.
Lõpp. Ei taha ka mina finishit teha, kuid selleks peab laskma kiiruse 24km/h juurde? Võib olla oli see õige, sest kukkumisi polnud. Punt oli liiga suur, eelmine aasta oli peale Otepääd Lõivu pundist vaid pilpad järgi.

Huu

 
At 23:40, Anonymous Anonüümne said...

Ma ei saan nüüd aru Priidu eesmärkidest, kõik on segane. Minu loogika ütleb seda, et Priidule meeldib võidu sõita, aga sõit peab olema ohutu. Mis probleemi Priidule valmistas see viimane 100 pealine grupp? Sõitnud kogu aeg grupis 1.-2.-3.-4. kohal ja polnuks mingit ohtu. Oht olnuks sama suur, kui sõitnuks neljase pundiga. Kui teised mööda lased, siis teine teema. Ja kui ei jaksa, vaju pundist läbi ja sõida taas omaette, sõidad jõukohase grupi peas. Kui koht ei loe, siis pole ju probleemi uuesti grupist läbi vajuda. Eesmärk oli ju sõita võimalikult kiiresti ja samas ohutult, mitte masside keskel. Selleks ju variante küll. Või pidanuks ise ära tajuma, et millise grupi peas jaksanuks sõita. Mis vahe sel on, kas koht on 600 või 900. Mis vahe sel ajal ja keskmisel kiirusel on? Naiivne loota, et 1500 pealises sõidus saad nautida üksindust. See pole see üritus. Mis probleem on tasuta teisi sõidutada, kui sulle endale koht ja aeg korda ei lähe? Kunagi ühes postituses ütlesid, et terve tee oli Kert Martma grupi peas ja sisuliselt üksi vedas. Miks Priit sama ei teinud, seal ju ohutu olla. Leia lihtsalt õige grupp ja mine vea. Paaril raskemal hetkel langed max 5 possale ja nii lähedki. Ehk siis oma neljase pundiga pidanukski vedama tervet suurt gruppi. Tulnuks leida lihtsalt õige grupp.

Järelikult see viimane 100 pealine grupp oli Priidu jaoks liiga tugev, et suutnuks sõita grupi peas. Priidule ju meeldib nalja saada. Võtnuks mingi 1000 koha piiril oleva grupi, siis seal pannud gaasi, lasknud järgi ja nii lõhkunuks seal gruppi. Tuleb vaid pea tööle panna ja saab põnevust küll ja veel, ilma et peaks ronima paksu massi sisse :)

 
At 00:30, Anonymous Anonüümne said...

Vara hakkasite vajutama, linna piiris peab olema puru viimane, parem kui seal veel mõned minutid oodata ja muidugi kaaslased ei tohiks sind ka maha jätta poolel teel.
Nii on hoogsate möödumistega sõidetud nauditavaid rallisid algusest lõpuni.

 
At 01:32, Anonymous MargusM said...

Keskmist sorti kirjand, algus oli päris hoogne kuid omapead jäädes läks järjest igavamaks ja tüütuks, justkui sõidaks viimast 40km-d.
Värvikaima lõigu märgiks ikkagi ära, sain südamest naerda:
" Otepää-sisesel väiksel tõusunukil ajasin isegi tagumiku sadulast püsti, et saata tahapoole signaal: anname nüüd tuld! Laskumisel kasutasid paar-kolm meest minu tuulest saadud inertsi ära ja lendasid mööda, ent arvata võib, et too suur grupp sai mul ribadeks lõhutud."

 
At 07:26, Blogger Priit Pullerits said...

Lp 23:40, arvan ja pakun, et võiksime siin eemalduda veidikeseks ajaks minu personaalküsimusest, see võtab juba kultusliku vormi, et rattarallil on üle 1500 osaleja pikal distantsil, igasugu kõvasid mehi, aga diskussioon käib ainult minu sõidu ümber ja üle, mis on millegipärast paljudele palju rohkem korda minev kui kas või see tore tõsiasi, et lõpuks võitis eesti mees... (oot, kas tõesti või, küsivad ilmselt mõned, kes jäägitult minule keskendunud).

Palju olulisema teema tõstatavad väga sirgjooneliselt lp 22:40 (ülalt 4. kommentaar), 23:01 ja Huu (23:04), keda seekordse sõnavõtu järgi ei tunneks lausa äragi, kui nime all poleks. Tavaliselt ta ajab juttu, mis näib (sic!) lausa kiusu pärast mulle risti vastu väitvat, aga sedapuhku paneb ta püsti teesid, mis on igati põhjendatud ning mis väärivad vastuseid (kui neid leidub muidugi...). (Seevastu MargusM jätkab oma halvaks tavaks ja tema firmamärgiks saanud tühisel plärtsuval ja lahmival moel - nagu ikka, paistab sealt välja, et inimene ei ole teemas sees ja eesmärk on ainult tüli kiskuda, aga taevas temaga, las olla, kuni vägivaldseks ei muutu.)

Tahan lisada veel seda, et on siiski olnud võimalik sõita oma meeskonnaga Tartu rattarallit nii, et suuri gruppe vältida. Näiteks eelmine aasta, kui alustasin kaaslasega tagant, noppisin Tartu lähistelt veel ühe mehe sappa ja pärast Otepääd teisegi ning sedasi sõitsime neljakesi kõigist mööda, kuni lõpuks jõudsime alles enne Tartut Külitsel tõesti suure pundi sappa, kust enam mööda ei hakanud trügima. Kujutasin ette ja lootsin, et ka tänavu saab kogeda midagi sellist, kuid kummalisel kombel oli tee rohkelt suuri gruppe täis.

 
At 07:55, Anonymous Anonüümne said...

Aga mainitud tempogrupist, kuidas jäi üldsusele tunne, kes seal taga muidugi sõitis.

Kui nüüd teaks nimeliselt kes tempogruppe tegelikult vedasid (Lõiv?!-tempomeistrid pidid ju eraldusvestides olema) siis oskaks ehk paremini kommenteerida. Põgusa kokkupuute põhjal (umbes 30km mingi tundmatu tempogrupiga) võib öelda et esimesel korral joosti selle asja organiseerimise ja läbiviimisega küll lati alt läbi.

 
At 09:10, Anonymous Anonüümne said...

Priit, sõitsid pärast Nõod tempogrupist mööda ja need sulle sabapeale ei tulnud. Miks ise nende grupi sabapeale läksid? Sinu grupp selleks hetkeks oli ja aeglasem.

 
At 09:16, Blogger Ain Veemees said...

Kas pikal distantsil kah elektrirattaga mehi oli, lühikesel olevat peale lõpujoont kondimootoriga ratturi ja elektriku vahel kergeks peksuks läinud?

 
At 09:20, Blogger Priit Pullerits said...

Oot, oot, ärme hakka nüüd fakte väänama, üle-eelmine, 09:16! Jõudsin Nõo järel oma meeskonnaga tempogrupi taha ja sõitsime mööda. Kui tempogrupp jõudis Ihamarus minu grupi (ca 25-30 meest) taha, siis mina ei läinud kellelegi saba peale, vaid tempogrupp tuli meie grupi saba peale (räägime ikka gruppidest, mitte üksikutest sõitjatest!). Kui nad oleks tahtnud toimida nii, nagu viitate, et meie Nõo järel toimisime, oleks tempogrupp pidanud ka minu grupist mööda sõitma ja eest minema - nii nagu meie tegime! Aga nad ei teinud seda. Tulid teiste gruppi sisse ja hakkasid siis seal kamandama.

Arvasin, et suutsin pikas kirjutises selgeks teha, kes kellest mööda ja kes kellele saba peale sõitis, aga ikka tuleb välja, et dlja osobo netolkovõhh ištšo raz nado objasnjat.

Ain - huvitav detail! Kas korraldajad ka sellest teavad?

 
At 09:24, Anonymous Anonüümne said...

Kas elektrimootoriga oli lubadut osaleda?
Sõitsid lõpusirgel hullu hooga igatahes mööda, pärast rõõmsalt medalid kaelas.

 
At 09:52, Anonymous Anonüümne said...

Grupp läks ju Ihamarus vasakult mööda. Kui nad järgi tulid, juu siis olid kiiremad. Lasknud sellel grupil minna! Oleks jäänud see viimase suure grupi tugi olemata. Muidugi on vastutuult grupilõpus/sees lihtsam loksuda ja jääbki tunne et loksutakse. Aga ees olla väga raske olnud sõita.

 
At 09:59, Anonymous Anonüümne said...

To: 9.52

Küsimus on laiapõhjalisem, et kas kõik kes on "neelatud" tempogrupi poolt alla, peavad alluma edasiseselt ainult grupijuhtide käsklustele?

 
At 10:10, Anonymous Cyclisto di Gruppetto said...

Vastus eelmisele küsimusele: ei pea! Maratonidel on ka tempomeistrid ja kes tahab, võib eest joosta või kiirendada, millal tahab. Sama ka siin. Grupijuhi ehk tempomeistri ülesanne peaks olema hoolitseda tempo ja oma grupi eest, seda vajadusel reguleerida: näiteks näed eespool väikest gruppi ja ütled, et nüüd sõidame kõik nendest paremalt mööda või kui näed eespool suurt gruppi, siis ütled, et ees on suur grupp, et seal asjad sassi ei lähe, siis võtame kiirust alla ning hoiame nendega pikivahet.

Et edaspidi selliseid segadusi ei tekiks, siis üks soovitus: las suured tempogrupid alustavad veerand tundi hiljem, siis need ei segune ees moodustunud teiste suurte gruppidega ega külva segadust. Nagunii on tempogruppide eesmärk ju kindlas tempos ühiselt rada läbi sõita, seega pole neile absoluutselt mingit vahet, et nad teevad seda ülejäänutest 15 või 20 minutit hiljem. Küll aga on vahe ülejäänutele, kes on tulnud oma suutlikkuse piires võidu sõitma ja siis tulevad mingid tegelased ütlema, kuidas nad sõitma peavad.

Küsimuse juurde naastes: ei, keegi ei pea alluma teiste käsklustele, kui nad ohtlikke olukordi ei tekita. Individuaalsõitjatel on täpselt samasugused õigused nagu grupis sõitjatel.

 
At 10:12, Anonymous Anonüümne said...

Võivad sõita eest ära ja võivad maha jääda. Võivad ka grupis sõita aga siis võiks aksepteerida grupi reegleid(sõit paarides, vahetused, ...) See olevat selle grupi mõte. Kui lõhkuma hakkavad, siis see on pahasti. Tekivadki ohtlikud olukorrad.

 
At 10:15, Anonymous Anonüümne said...

To: 10:10

Kirjutan täielikult alla, see 15-20 min lahendus tundub väga mõistlik. Eks kindlasti saadakse mingeid gruppe kätte, aga põhimõtteliselt peaks olema neid oluliselt vähem.

 
At 10:29, Anonymous Anonüümne said...

Miks 15-20 minutit? Tehku oma sõit 15-20 päeva hiljem või varem. Muidu tulevad tagant ja pakuvad nõrkadele mahapudenejatele tasuta elektrirongi teenust. See ei ole aus nendega võrreldes kes üksi oma laiade musklis õlgadega tuult murravad. Üldse tuleb igasugused tagant tulevad grupid ära keelata. Kui ei saanud stardis minema, siis ei tohiks rohkemast kui 10-stest gruppidest mööda sõita. Muidu igasugused sprinterid kasutavad seda tasuta teenust ära ja moonutavad võistluse protokolli. Nii ei saa ausalt mõõta, et kes naabritest parem on. Kas meil sellist jama ongi vaja?

 
At 12:44, Anonymous Anonüümne said...

https://tartu.postimees.ee/4495646/rattarallil-elektrirattaga-voidutsenud-naine-jai-esikohast-ilma

mp

 
At 13:04, Anonymous Säinas, taluperemees ja eestlane said...

Lugupeetud PP, pange nüüd käsi südamel, vastake ausalt ja öelge, kas korraks tundsite, et nõndaviisi sõites ehk tagantotsast rahulikult alustades, jäi siiski midagi puudu? See adrenaliin ning hasart, mis veri ninanast väljas üle oma võimete pingutades võistlustel tekib. Kuigi möönan, et esimesed 15-20 km ilmselt pidite üle oma võimete pingutama ja seal võis peituda hilisemate sündmuste põhjus.

Olles samuti tagantotsast alustaja tundsin, et hinge jäi vaatamata edukalt läbitud võistlust üks tühi sopp, mida pole võimalik täita ei särava reportaaži ega vaimukate lausetega oma vägitegudest rajal. Kuidas teiega? Kas vanusega kaasnev enesealalhoiu instinkt hakkab testosteroonile ning võitlusvaimule alla vanduma? Missugune oleks Teie sisekaemuslik analüüs pühapäevastest sündmustest Tartus?
Faktid, kes kellest mööda ja kes kellest ettesõitis ning mis juhtus seal ja mis toimus teises kohas, on Teil blogipostituses hästi välja toodud, kuid käitumuslikke põhjusi sooviksime me kõik samuti teada. Siis saaksime väärikalt uue teadmise järgi juhinduda ning Teile, kui allikale viidata.

PS. Ühise meeskonnana sõites oleksin Teid ikkagi järgi oodanud, kuid just sel põhjusel tuligi paraku loobuda harukordsest võimalusest koos sõita.

 
At 13:36, Anonymous Anonüümne said...

Enesealalhoiuinstinkt! Seda küll. Testosteroon ja grupiviha. Samuti jess! Aga milline õppetund sai antud sadadele siklismi sõpradele! Ahaa!

 
At 14:43, Anonymous Anonüümne said...

Igati tähelepanelik Säinas on siiski jätnud kahe silma vahele, et Priit rapsis hullult esimesed 50 km-i üle võimete, siis oli toss väljas. Ütleks, et poisilik laksimine inimeselt kes ei tunne oma võimekust või kes tahab panna kaua suudab ja siis higistada lõpuni.

 
At 15:44, Anonymous Anonüümne said...

Vaatasin protokolli. Esimese 900 hulgas kõik tublid mehed. Lõpus puha tšainikud ja nahahoidjad.

 
At 16:07, Blogger Priit Pullerits said...

Te räägite, 14:43, nagu poleks te eluilmas rattarallit sõitnudki. Seal tulebki kohe algusest peale anda ja panna - eriti esimesed 5-10 km -, sest selge on see, et ega teises pooles nagunii kiirus langeb. Seda tõdes isegi tempogrupi kogenud juht.

Säinasele, et mis sisekaemus ütleb: kahju, et ei jaksanud karjalauda tõusul oma meeskonnaga kaasa minna, oleks saanud hoopis parema sõidu; kahju, et viimasel 40 km-l suur grupp selga tuli ja väikse grupi üle ujutas ning sõidu mõttetuks muutis; jah, kindlasti on uhkem olla 187. või 235. kui 796. Aga teisalt: sõita kaasa suure kiire grupiga, kes läks tempoga 3:30 ja sinnakanti - ilmselt oleks see tekitanud rohkelt närvipinget, sest nagunii oleksin targu taha hoidnud - ainult et siis suurel kiirusel seal õnnetuse korral pidama saada on raskem, lisaks oleks tõusudel tekkinud kiires grupis kindlasti kõva ponnistamist ja kui oleks teiste taha kinni jäänud, oleks võinud tagant pudeneda. Nii et ideaalne oleks, kui saaks kogu maa sõita 10-15 mehega, keda saad usaldada ja kes üksteist toetavad ja keda ei tule teised segama ja kes liigub ühtlases tugevas tempos. Aga sellist ideaali ei saa mitte keegi sellisel üritusel loota. Nii et kui seda lootust pole, siis...?

 
At 17:05, Anonymous Anonüümne said...

Huvitava lõpuga võistlus
Lõputõusul võib ainult külili kukkuda)))
Suure-Munamäe 2. Rattaralli


http://www.aerobike.ee/index.php?option=com_content&view=article&id=1360&Itemid=1270&lang=et

 
At 17:07, Anonymous Anonüümne said...

Mõtlesin, et ei arva midagi, mis see minu asi on.
Aga mis imelikku vingu tuleb "grupp neelas alla" kui stt oled ja kinni püütakse siis selleks, et oma sõitu sõita lase jalg sirgu ja tule taga ning mitte 10m vahega aga 500+ m vahega, see on vahe kus saab oma sõitu sõita. SÕITKE!
Kui grupis on korraldatud töö siis pole viisakas seda segama minna - SAAGE OMETI ARU. See on nagu külla minnes marssida kohe kööki ja hakata seal endale meelepärast sööki tegema - selle eest sõimata saada on veel hästi läinud.
Põhjus miks sellised spordiüritused mulle ei meeldi on mitte kukkumised (kukuvadki valdavalt tsainikud kes tilbendavad seal kus kukutakse ja teevad liigutusi, mis järel kukutakse) vaid nende sila jest uma ne naada meeste (suusatajad, jooksjad jne) otsatu mass, kes rattasõidust aru ei saa.
OK sõitke aga ärge vinguge kui teid korrale kutsutakse. Tänama peate neid (antud kontekstis Lõivu ja Mõtsa) kes teile ppeetritele võimaldasid terve nahaga finisisse tulla!
Terv. Tom

 
At 17:15, Anonymous Anonüümne said...

Pange juhendisse kirja, et grupis võib pealik röökida, käsutada ja kõiki neid kes sinna ei taha kuuluda ka rivistada, oleks asi klaar ja ma teaks mille eest raha maksin ja kuhu tulin.

 
At 17:33, Anonymous Cyclisto di Gruppetto said...

17:15ga nõus, Terv.Tomiga mitte. Grupil on sama palju õigust oma tööd korraldada kui - pange nüüd hoolega tähele - teistel teha oma sõitu ja gruppi lõhkuda (väljend, mis rattasõidust rääkides üha rohkem igal pool läbi jookseb). TRR ei olnud TriSmile'i ühistrenn ega nende korraldatud võistlus, seetõttu ei pea mitte keegi - kordan, mitte keegi - nende korraldustele ka alluma. Kui nad tahavad teha midagi sellist, kus nende korraldused maksavad, siis hoidku oma grupiga omaette ja minu pärast pangu seal sajaga või jäägu hoopis seisma. Aga kui grupijuht tuleb mulle ka ütlema, et näe, nüüd seisame ja kuseme viis minutit kõik koos ja kes seda ei tee, see lõhub gruppi ja on lollakas ja tuleks üldse vangi panna - siis aitäh, sellise jutu peale võib laias kaares lasta (piltlikult öeldes, muidugi).
Siin on näha isehakanud napooleone, kes arvavad, et võivad kõiki teisi puua ja lasta, nagu süda lustib. Nii see ei lähe. Mina selle vastu protesteerin ja kutsun ka teisi nende napoleoonide vastu protesteerima. Protestida saab lihtsalt neid eirates. No mida nad teevad, tulevad jalaga mind kraavi lükkama või? Kui nad seda teevad, siis on nad just seda, kelleks neid nimetan, ja hullemad veelgi - väiksed staalinid ja hitlerid. Nad võiks arvestada, et neist igaühel on number peal ja siin on blogiperemees, kes saab nende ülbamised koos nende nimega lehte panna ja suureks teemaks teha.
Nii et kohalikud napoleoonid - võtke vaiksemalt.

 
At 17:48, Anonymous MargusM said...

17.15 kui sa ei taha gruppi kuuluda siis sõida eest minema või lase grupil ära sõita.
Kuid grupiga liitumisel pole vaja lumehelbekese kombel kurta, et käsutati ja lausa valju häälega.
Nõus Tom´i arvamusega ja soovitan see uuesti mõttega läbi lugeda.

..mis puutub Priidu eneseõigustusse et "mina olin eespool ja siis neelati mind alla, seetõttu käitun grupis nagu tahan" siis mina väidan et kehtib grupi loogika ning ohutusreeglid ja PP kui indiviid saab valida kas sõidab kaasa või mitte. Vastasel juhul kui kõik hakkaks laksima nagu Priidule kombeks siis saate väga närvilise ja eksimisvõimeka India pundi. Kuid eesmärk on ju risti vastupidine, jah?

 
At 17:59, Anonymous Anonüümne said...

Tõde hakkab tasalisi päevavalgele tulema. Nagu ma aru sain siis TRR2018 kangelased on Lõiv, Mõts ja Pullerits. Aga kes olid need hitlerid ja staalinid, kes kamandasid grupi põlvili?

 
At 19:01, Anonymous Anonüümne said...

Et siis 7km enne finisit gruppi tagasi käsutamine ja kohustusega lõpuni tiksuda nagu juhtus PP-ga on sellel võistlusel igati ok? Arvestades, et osasid oli grupp mitte just ammu kinni püüdnud.
Pealegi oli punt suur ja toimus ka kukkumine.


 
At 23:06, Anonymous Anonüümne said...

Paistab et rattaralli on muutumas oma tempogruppidega mingiks treeninguks kus on omad seadused.Nagu eespool mainiti toimuvad iga nädal sellised üritused Paulil ja ilma rahata.Milleks segada vett rattarallil,kus keegi puhkab vähe grupis ja liigub siis kiiremini edasi,kelle asi see.Paul ei saa enam aru kas on tema üritus või korraldab keegi rattarallit.Miks maksate klubi Tartu Maratonile,makske Paulile.Saate turvaliselt koju!

 
At 23:26, Anonymous Anonüümne said...

Mina küll ei leia et olen Paulile midagi võlgu et ta mu tervelt koju tõi. Tema grupp, tema reeglid?
Mõtlemise koht. Korraldatud tempogrupid peaksid liikuma võistlusest eraldi. Startigu 15min. peale üld starti. Kui neil koht ei loe, võistlus element ei loe. Sprindisirgel pidurdtakse kiirus 24 peale, millega tekitatakse rohkem segadust kui ühtlase hooga üle joone veeremisega.
Kui ei huvita võistlus, miks siiberdatakse võistlejate vahel? Olgu siis viimaste vorm ja kehakaal milline tahes.
Ära stardi lõpust, et pärast rajal mööda uhada, mõnitada ja kakelda. Stardi 15-30 min. hiljem saad just selle sõidu mida saama tulid.

Huu

 
At 00:09, Anonymous Anonüümne said...

Aamen!

 
At 01:10, Anonymous Anonüümne said...

Mis jama see nüüd siis on, et nii kõva mees nagu Pullerits laseb ennast mingil isehakanud grupenführeril kamandada. Saatnud vennike pikalt ja uhanud minema.

 
At 01:47, Anonymous Anonüümne said...

Vähe sellest, kamraadid jätsid ta tõusu peal maha.

 
At 05:59, Anonymous Anonüümne said...

Kes need salapärased ja kõvad kamraadid olid?

 
At 07:26, Anonymous Anonüümne said...

Kuldaväärt klassika neile kes eile õhtul parajasti trennis olid:

https://etv.err.ee/v/dokumentaalfilmid/eesti_lood/saated/c0681b8c-5fee-40f4-97a5-a141d288821c/eesti-lood-kellele-luuakse-pulsikella-eesti-2014

 
At 08:27, Anonymous Anonüümne said...

https://www.tartumaraton.ee/et/yritused/rattaralli/37/maraton/tempogrupid/

 
At 08:37, Anonymous Anonüümne said...

Järgnev on väga tugev utreering, ulmeteoreetiliselt oleks võimalik, et tempogrupp ületab oma keskmist kiirust tuntavalt ning saadakse kätte, kas siis esimesed jooksikud või juhtgrupp. Kas siis oleks olnud grupijuhtidel õigus näiteks Karl-Patrickul mitte lubada lõpusspurti teha, kuna nii on ohutum?

 
At 09:12, Anonymous Anonüümne said...

Korraldatud tempogrupid peaksid liikuma võistlusest eraldi teistel päevadel.Kas neil on mingi täheleapanu vajadus,puudus.Keegi ei sunni kedagi suures grupis sõitma ja finiseerima kui kardetakse kukkumist.Parim treening selleks pidi olema võistlus.Nad ei õpigi seal tempogrupis eriti midagi.Kukuti sealgi (19.01).Gran Fondol on samuti kukkumised esinenud.

 
At 09:53, Anonymous Anonüümne said...

"Aga sellist ideaali ei saa mitte keegi sellisel üritusel loota. Nii et kui seda lootust pole, siis...?"

See tempo juhtimise asi nõuab lihtsalt lisaks jalgadele oluliselt rohkem ajutööd kui on tavalisel väntajal, keda juhivad mõistuse asemel emotsioonide- ja energialained ,kes võib küll ise kõva sõitja ja kasvõi iganädalaste grupitreeningute läbiviija olla.
Sel korral jäi neist tempomeistritest küll selline tunne ,et neil oli plaan ISE rada xx kmh-ga läbi vändata, seejuures kõrvale ja taha vaatamata.
"Misconception" algab juba juhendi punktist, mis ütleb et "mahajääjaid järgi ei oodata" (loe-paugutame, litime, spurdime iga gruppi kinni võtma, katsume saba maha raputada, jalgujääjaid punti ei võta, hoiame grupi võimalikult väiksena - nii nagu see tavalises võistlusituatsioonis ikka käib).

 
At 10:14, Anonymous Anonüümne said...

Kas tõesti Indrek Olkonen oli Pulleritsuga mestis???

 
At 11:19, Blogger Priit Pullerits said...

Olkonen oli Tartu 2. keskkoolis mu paralleelklassi poiss. Aga mida aasta edasi, seda vähem teda koolis näha oli. Sama oli vendade Kirsipuudega - nemad ka Tartu 2. keskkoolist nagu minagi.

 
At 11:25, Anonymous Anonüümne said...

Uskumatult palju "neelatuid" on Priidu blogi lugejate ja kommenteerijate hulgas. :) :) Nendele peaks eraldi grupi tegema. Stardivad vahetult pärast Pauli gruppi. Siis saab kodus naisele seletada ja vastu rindu taguda, et oi kui kõva mees ma olin. Keegi mööda ei läinud, ise istusin tuules aga finisis panin ikka pundi kinni(pikali).

 
At 11:26, Anonymous Anonüümne said...

Vähe sellest, Priit on juba 11 aastat tagasi Indrekust pajatanud. Ja vaatamata sellele pole neil üritustel miskit paremuse poole muutunud - https://tartu.postimees.ee/1667963/priit-pullerits-rank-tapatoo

 
At 15:14, Blogger Priit Pullerits said...

Ei, ärge eelnevast valesti järeldage, nagu olnuks Indrek Olkonen seekord mu meeskonnakaaslane. Ei olnud.

 
At 16:35, Anonymous Anonüümne said...

On ju täiesti selge, et tegu on Teppoga.

 
At 16:58, Anonymous Anonüümne said...

Tepposid oli selle afääriga seotud rohkem kui üks.

 
At 20:31, Blogger Priit Pullerits said...

Kus see afäär teie meelest oli?

 
At 21:18, Anonymous Anonüümne said...

Noh, et enne teha suur asiotaaž "oma grupi" üle ja siis jäeti põhimees lihtsalt tuimalt maha. Ei usu, et neil pisaratki tuli. See ongi afäär. Kas nad enam üldse otsa julgevadki vaadata?

 
At 21:22, Blogger Priit Pullerits said...

Põhimees oleks pidanud tõusul kõvemini vajutama. Ei jõudnud. Oma viga. Vähe treenitud. Või jaotas enne jõudu valesti. Ratta taha asi seekord küll ei jäänud. Konkurendid ka ei seganud. Okei, tuul oli süüdi siis?

 
At 22:16, Anonymous Anonüümne said...

Ikka oma grupp. Passisid peale kuni tuli sobiva tuulega koht ja põhimees lõpetas oma 60 km/h vahetuse ees. Siis tõmbasid rauad vasakule ja ennast ka vasakule ja alustasid meeskondliku temposõiduga. Senini olid saanud priiküüti laiaõlgse põhimehe taga.

 
At 22:47, Anonymous Anonüümne said...

https://www.youtube.com/watch?v=AwtQQtzpugw

135km

 
At 22:54, Anonymous Anonüümne said...

29.40. on kukkumine.

 
At 08:26, Anonymous Anonüümne said...

Anna paugutas

https://sport.postimees.ee/4496932/eesti-rekordi-heitnud-orel-taitis-emi-normi

https://www.instagram.com/p/BjabQfVFd5A/?taken-by=annamariaorel

 
At 11:56, Anonymous MargusM said...

Priit, kuidas hindaksid teeparandustöid Nõu sissesõidul?
Ma polnud tükk aega seda lõiku sõitnud ja see porno üllatas, nagu põllul sõidaks..
Kui ma ei eksi siis viidatud kukkumine on samal lõigul ja tõenäoliselt tingitud sellest et hakati paremat rajaosa valima.

 
At 12:22, Anonymous Anonüümne said...

9.40 PP kirjeldatud kukkumine.

https://www.youtube.com/watch?v=3u6DcNfD7a8

 
At 14:52, Anonymous Anonüümne said...

Soovitan harimiseks soojalt õppematerjalina kuulata reportaazhi 22:47 antud lingilt. Pikk on aga ivasid on palju.
Terv. Tom

 
At 19:55, Anonymous Anonüümne said...

Poolprofessionaalne rivi on meelitud meile osutatud tähelepanust. Surusime edukalt ettejäävatest gruppidest oma tempoga läbi ja 90% ettevõtmistest õnnestus. Kuigi ka meil tekkisid vahest sabad kõrvetasime me nad lõpuks ära. Lõppsaldo finisis oli selline, et kahel meie mehel läks raskeks ja nad pudenesid ning viimasel 20 km. jäid kolm sitket ka sappa. Enam-vähem plaanipärane kulgemine, kui mis peamine, järgneva korra strateegia sai olulise kogemuse võrra rikkamaks. Sõidule veelkord tagasimõeldes, mul polnud mitte ühtegi äkkpidurdust ja enamus sõidust olid sõrmed normaalselt juhtraual mitte pidurilingil.

 
At 20:18, Blogger Priit Pullerits said...

Tervitused poolprofessionaalsele rivile!
Nagu näha, siis minu möödumine enne Nõunit Indreku tuules mõjus teile ergastavalt. Ei saanud sellega leppida, et selja taha jäite?
Miks Otepääl tõusu otsas jala sirgu lasite? Ootasite kedagi järele?
Tegelikult kahju, et teiega siis kampa ei löönud, oleksin äkki oma meeskonnale lähemale saanud. Kuid teie sõit tundus hirmus kaootiline. Üksvahe kihutasite nii, et hoia ja keela, ja siis jälle jäite vahtima, peaaegu seisma. Väga segadust külvav stiil, peab mainima.

 
At 07:27, Anonymous Anonüümne said...

Blogi administraator eemaldas selle kommentaari.

 
At 10:16, Anonymous MargusM said...

eks ta nii ole et Priidu möödumine ei jäta kedagi külmaks, pigem mõjub ergastavalt..
See seletab ka põhjuse miks Pauli tempogrupp tagant tuli ja Priidu alla neelas.

 

Postita kommentaar

<< Esileht