neljapäev, mai 17, 2018

Pullerits: Kaks rattastarti tulekul - vajatakse sõltumatuid sõitjaid!

Tähelepanu, te leiate mind kahe rattavõistluse stardinimekirjast: pühapäevane Elva rattaralli ja tuleva nädala lõpus toimuv Tartu rattaralli. Kusjuures enim paneb teid imestama, kuidas ma just tolle teise starti sain. Aga alustame sellest, mis ajas lähemal.

Elvas stardin lühikesele, 44 km distantsile. Et miks? Sellepärast, et rada on algul kitsas, pikal maal (87 km) on kirjas ligi kolmsada ratturit, mis tähendab, et stardist läheb suure tõenäosusega mahtraks ning risk on mõistagi suur. Samuti on selge see, et pikal maal vajutavad profid kohe punni põhja ning lihtsurelikud pudenevad mängust. Mis mõte on siis üldse edasi sõita? Ega olegi.

Kuid ega lühemal maal saa lihtsam olema. Seal on samuti kirjas ligi poolteistsada osalejat – ja nad pole sugugi nõrgad. Loetlegem: Kurmo Neemela, Virgo Neeme (koguni kaks korda!), Jaanus Prükkel, Priit Kalja, Jannar Tähepõld, Mart Vainre, Margus Merisalu, Henno Haava – kui nimetada vaid mõnesid. Aga lootust on, et asi ei lähe algul päris hulluks.

Arvestades, et vaevalt annab korraldaja mulle maanteerattasarjas vähese osalemise tõttu stardinumbri esimesse gruppi, jääb kaks võimalust. Esiteks, kui mingi ime läbi õnnestub rahvast läbi murda, siis püüda kiirematega stardist siiski kaasa minna. Ja teiseks, kui ei õnnestu – mis on tõenäolisem, sest nägin juba mullu, kuidas algul tõmmati kett väga pikaks –, siis vaadata, mis meestega kokku satun ning hakata seal liikumisi korraldama. Mis poleks tegelikult üldsegi paha variant, sest pigem olla mängus pisutki sees kui vaadata seda kogu aeg eemalt, tagant.

Olukorra muudab veidi raskemaks see, et pean hakkama saama ilma esimese suure hammasrattata. See on liiga kulunud ning mehaanikul ei ole aega seda, tagumist kassetti ja ketti lähipäevil vahetada. Ja see omakorda tähendab, et mitu kiiret käiku jääb puudu. Aga olgu pealegi: tulebki teistmoodi kogemus. Ja et kogemus saaks veelgi erilisem, ei ole mul plaanis sõita Elvasse autoga, vaid vändata sinna hommikul oma ratta sadulas.

Tartu rattarallil, kus osalen pikal võistlusmaal, sõltub väga palju stardikohast. Mullu, nagu teate, ma tunamulluse kukkumise protestimiseks numbriga ei osalenud. Küll aga sõitsin raja neljases grupis siiski läbi. Kuid kuna tulemust protokollis pole, läheb arvesse tunamullune koht, kukkumise järel saadud 226., mis tähendab, et see korrutatakse läbi mingi koefitsiendiga ning heal juhul pääsen kolmandasse stardigruppi, aga võib-olla kukun koguni neljandasse. Sealt on aga raske tõusta, eriti kui Rein Taaramäe tuleb kohe Riia tänava tõusul tempot üles kruttima.

Niisiis tuleb ära oodata, mis stardinumbri saan. Kui see jätab võimaluse kiireks stardiks, tasub üritada peagruppi püüda, aga kui mitte, on mõttekam kaardid ümber mängida. Siis läheb käiku variant B, mis ilmselt kujuneb ikkagi variandiks A.

Lühidalt ja konkreetselt: kas siin leidub kolm-neli meest, kes oleks valmis looma koos minuga võitlusvõimelise meeskonna, kes hakkaks tagantotsast ettepoole pressima? Tean, et plaanis on luua mitmeid meeskondi (Art Soonetski paneb ühe kokku), aga nende eeldatav tempo ja sõiduplaan – näiteks peatused TP-des – ei rahulda mind. Seega tuleb ise panna kokku võitlusvõimeline nelik või viisik.

Eelmisel aastal, nagu mainisin, sõitsin ühe seesuguse neliku koosseisus – ja väga huvitav ja emotsionaalne sõit oli! Põnev oli eespoolt gruppe püüda ning neist siis mööda kihutada nii, et keegi sappa ei suudaks haakida. Ega suutnudki. Ausalt öeldes oli sedasi sõita palju paeluvam ja kütkestavam, kui rippuda mingi kahesajase pundi sabas, kust sa ei lähe mitte kusagile, küll aga võid sattuda külakuhja või teiste meeste manöövrite tõttu lihtsalt pudeneda. Rääkimata pidevast närvipingest, mis kaasneb nii suure massi sees liikumisega.

Võtame nüüd asjad kokku: andke teada, kes on valmis minuga Tartu rattaralli pikal võistlusmaal punti lööma, ja teeme ühe sellise sõidu, mis on tõesti korralik sõit, kus ei ole mingit luuslangi löömist, vaid kõik saavad mehiselt tööd teha. (Näiteks Huu võiks ilmselt olla selles grupis igati omal kohal.) Ja kui mõni on tagasihoidlik ning pelgab, et minuga kaasa tulles võib ta sattuda avalikkuse kõrgendatud tähelepanu alla, siis seda ei juhtu – kas keegi teab, kes olid eelmisel aastal need kolm, kes minuga ühes grupis sõitsid? Ei tea ju!

Nii et mõelge, mehed, Tartu rattaralli teistsugusele, asisele ja ohutumale, kuid samas võitluslikumale läbimisele! Võite kirjutada mulle priit.pullerits@postimees.ee või helistada 666 2231 – anonüümsus garanteeritud!
*
Kes kohalikust rattasõidust ei hooli, võib eluks mõtte leidmiseks ja innustuse saamiseks lugeda ülivõimeka multisportlase, kuulsa suusameeskonna PSJJ liikme Silver Eensaare vägevast roadtripist Ameerika lääneosas Californias.

Fotod 1 ja 2: Mullune Tartu rattaralli Nõo toidupunktis. Fotode autor: Sille Annuk, Postimees/Scanpix
Fotod 3 ja 4: Mullune Tartu rattaralli Ülenurmel. Fotode autor: Sille Annuk, Postimees/Scanpix
Foto 5: Atrõõv mullusel Tartu rattarallil Ülenurmel. Foto autor: Sille Annuk, Postimees/Scanpix

38 Kommentaarid:

At 15:16, Anonymous Anonüümne said...

Tänan pakkumast aga ma siiski eelistan kasutada Kelgu tänavust uuendust-tempogruppi.

 
At 15:18, Anonymous Anonüümne said...

1. Aerobike lühikese maa sõitudel ei ole stardigruppe.
2. Elva start ei ole kitsas.
3. Eliidi sõidust erineb lühikese maa sõit ainult pikkuse poolest. Kõik muu on sama. Stardist põhjagaasiga.
4. Iga veidigi tööriistu käes hoidnud inimene vahetab ise hammaka, keti ja kasseti max 20 minutiga.
5. PP nime taga Tartu RR - 2 stardigrupp ehk kohad 201-300.

Parimat
T

 
At 15:25, Anonymous Anonüümne said...

Vähe on mehi kes suutelised ära kannatama Padre ja tema semude gruppetto tempo. Kiirendusest rääkimata.

 
At 15:57, Anonymous Anonüümne said...

Hammaka luhu küll narr. Kas eesti parimal mehaanikul pole hammasrattaid? Siis võtab toru ja helistab.
Ma suudaks isegi kahe päevaga sobiva hammaga sebida kui see eestis kohal. Või saksa kiirversioon transaks.
Priit, kuidas suur mees enda ratta nii käest lasi. 40km/h keskmist ei uhata sellise rattaga

 
At 16:08, Anonymous Anonüümne said...

Ai, te värisege, kui peaks hammakad ka korda saama! Siis ei räägi me enam 40 km/h-st, siis hakkame rääkima vähemalt 45, kui mitte lausa 50 km/h-st.

 
At 17:44, Anonymous Anonüümne said...

Veel vähem on mehi kes oma tahtelis-moraalsete omaduste poolest passiksid kavandatavasse eliit gruppi.

 
At 19:03, Anonymous Anonüümne said...

Pilt nummer 2 on väga hea. Selline emotsionaalne.

 
At 22:30, Anonymous Anonüümne said...

Loen blogi ja tunnen, et peaks ka ratta joonele sättima. Puhas aziotaaz. Õnneks on ratta km ilus null. Seega pole isegi minimaalse arukuse säilimisel, võimalik provokatsioonide õnge minna. Selle eest tunnen mõnu jooksmisest. Pulss rohelises annab suurepärase fiilingu. Rattaga seda saavutada on suht keeruline paljude väliste faktorite tõttu. Näiteks seksikad emmed kärudega pikemaid ringe tegemas. Teisisõnu promotakse jälle äriettevõtmist. Vaevalt, et osavõtutasusid peremees omast taskust maksis. Aus on sellise artikli alla panna ka tarbijatele teatis, et kelle raha eest promootor üritusel osaleb.

 
At 23:14, Anonymous Anonüümne said...

Kes olid need salapärased 3 meest kellega koos eelmine kord sõideti? Milleks karta avalikkust? Vastupidi. Austus tublide meeste vastu vaid suureneks.

 
At 23:24, Anonymous Anonüümne said...

II stardigrupist peaksid ikka suutma Riia mäel parimatega koos minna, las eliit läheb. Sinna rahvusvahelisse gruppi tänu Tour Estoniale nii ehk nii asja pole.
Muidu ahvatlev ettepanek. Kaalun ise siin Kelgu 32km keskmist (pisut vähe)kuid ideena väga tubli, või siis oma kambaga minna nagu eelmine aasta (alguse molutamise kiuste tuli 35 keskmist ja oli lõbus (Priidu sõbrad ees pundis 200 ses pundis lasid 39,5 keskmisega)). Suurtel puntidel lasen minna, või kui aeglased lähen ise.

Huu

 
At 02:08, Anonymous Anonüümne said...

Elva filtri algus on ilus lai asfalt ja kui oled varajane, saad oleneta stardinumbrist lühikesel filtril lindi tagant startida.


TRR 2 grupist alustades ei õnnestu PP-l mingit oma sõitu teha ja eesolevaid punte püüda, loksud suures grupis.
Alusta päris lõpust, saad oma puntide püüdmise plaani mõnuga täide viia.

 
At 07:39, Anonymous Anonüümne said...

Ikka see illusioon et vaat kui saaks koos eliidiga startida küll siis alles sõidaks :)


 
At 10:06, Blogger Priit Pullerits said...

Lugu nüüd siis nii, tsiklismusefännid, et Tanel Kangert jätab Giro d'Italia ilmselt pooleli. Ja kui ei jäta, on oht veel suurem - et teeb oma organismile asjatule liiga.
https://sport.postimees.ee/4489810/astana-pressiteade-oli-ennatlik-mitu-kilo-kaotanud-kangert-soidab-veel-vahemalt-uhe-etapi

 
At 10:19, Anonymous Anonüümne said...

See uudis oli eile hommikul.

 
At 10:40, Anonymous Anonüümne said...

Siin Priiduga nõus. Tanel peaks maha astuma.
Muidu keerab hooaja tuksi , kui mitte karjääri. Taaramäe näide ees olemas.

Huu

 
At 10:42, Anonymous Anonüümne said...

Rein peaks endalt küsima kas Vuelta etapivõit oli seda tervise hädade kaskaadi väärt mis eelnes ja järgnes?

 
At 11:02, Anonymous Anonüümne said...

Kui Padre saab kõva kamanda kokku siis võtavad eliidile sappa ja teevad veel särugi. Ootame huviga.

 
At 11:33, Blogger Priit Pullerits said...

Mehed, vähemalt saab nädalavahetusel rallist puhkust. Tänak juba katkestas.

 
At 12:32, Blogger Priit Pullerits said...

No nii, kas teate, kes on sedasi öelnud:
Sport annab lihtsalt väga hea enesetunde – ja jõu.

 
At 12:46, Anonymous Anonüümne said...

to 11:33
Arvatavasti on homme jälle rajal.

 
At 13:07, Anonymous Anonüümne said...

Priiduga see häda, et eeldab oma abilistelt seda et need veaksid ta kohale, mis tegelikult teda väärt ei ole. Ehk siis on Priidust tugevamad. Vähemalt suusa teatesõidus oli just see eelduseks. Ja pärast oli veel kopsumahtu "super tulemusega" kiidelda.

 
At 13:11, Anonymous Anonüümne said...

See oli Oti õnne et ta katkestas, eestlane selline loom kes peale võitu Otti surematuks ja võitmatuks peab. Kui oleks Olümpiaalaga tegu, oleks seisukoht ennem mänge et üks kuld on meil on olemas. Kas veel keegi medali saab?
Ma olen 80%, et sellise Anu Sääritsliku optimistliku agresiivse meedia surveta oleks meil nii mõnigi medal ja hea koht rohkem.

Huu

 
At 13:34, Anonymous Anonüümne said...

Jahah. Kuna delfi rallit kommenteerida ei luba, siis mõnitaks siin (kui Padre lubab, tänan palun).
/Toyota tiimi spordidirektor seletab/. Näete, ralliautudes on terve spordidirektor. Huvitav kas ta teeb poistega hommikuti kükke ja kätekõverdusi?
Kirjandusest ja vanadest filmidest näeb et kunagi oli võidusõit eliitala. Mehed jalutasid rannal ja nautisid sigarit. Enne starti võeti suutäis brändit et käsi kurvides kindel oleks.
Aga täna? Spordidirektor, pesakond kommunikatsioonispetsialiste jms tilulilu. Meediale aetakse mingit ümmargust poliitkorrektset ila. Sõidetud ikka ei saa.

 
At 13:45, Anonymous Anonüümne said...

Fordis oli eesti rahvale hästi tuntud isake Wilson, kes oli all-in-one. Peadirektor, omanik, mänedžer, heategija, lisaks teine isa Märtinile ja hiljem Tänakule. Toyotas on asi komplitseeritum. Igasse rolli on oma spetsialist ette nähtud.
Aga Hiundayle vastu ei saa.

 
At 14:04, Anonymous Anonüümne said...

Piinlik on see et Postimehes on ralli esimene uudis, samal ajal kui uudised Trumpist Putinist ja Tartu Rattarallist on allpool pisikeses aknas. Kas Postimehe sosssepad midagi prioriteedist teavad? Ega vist.

 
At 14:26, Anonymous Anonüümne said...

On tõesti piinlik. Jalgratas on võrreldes ralliga väga eliitspordiala. Euroopa riikide tv uudistes ei näidata kunagi rallit. No keda huvitab soome tiim toyota? Või Paddon ja Meeke?

 
At 14:29, Anonymous MargusM said...

Kas peaks aitama meest kes juba mitu kuud sõidab teadlikult rotistunud ketiliiniga?
Kas üldse mõni tõsiseltvõetav rattur laseb oma ketiliini nii käest ära kuluda?
Pealegi on kõik see töö kodus, kasvõi esikus, tehtav ~30minutiga. Esimene kord ehk läheb rohkem..
Nüüd ärkab paar päeva enne võistlust et ei suudeta ketiliini ära vahetada ning saadab appikarjeid et mehed tulge aidake sõita. Kas appitulejad peaks ka eest väikse peale panema või kuidas see "võrdne sõit" peaks kujunema??

Tegelikult otsib Priit endale lolle tööloomi kes arvavad et on sattunud mingisse eliitgruppi, ega ikka ole.
Mäletate ikka: Panna on vaja. Loeb ainult individuaalne saavutus. Meeskond ja selle abitöö pole väärtustatav, loeb ainult võit! jne.. Tehke omad järeldused.

Elvas on teed piisavalt laiad, pole vaja udu ajada, ja esimene pööre ollakse niikuinii kohtunikeauto taga. Jutud et lühikesel ei vajutada kohe alguses gaasi põhja on ka valejutt, millal siis veel, niigi distants lühike...

Kuid kirjutades liikluskultuurist siis pole Priit küll see õige mees prääksatama, vaadaku oma "rahvarattaga" sõitmiskultuur enne üle.

 
At 14:34, Anonymous Anonüümne said...

Padre peab Postimehe sossseppadele jälle peapesu tegema. Selgitama maailmavaadet. Et mis on eliitinimeste alad ja mis niisama susserdamine.

 
At 14:37, Anonymous Jaan said...

Priit, mis siis praegu muutunud on, et eelmine aata protesti märgiks sõitsite ilma numbrita raja läbi ja see aasta numbriga? Ega ometi see, et kahju on enda nime lõpuprotokollist mitte näha või see, et adusite, kuidas protestiaktsioon on täiesti hambutu ja sisinaga kokku vajus?

 
At 15:25, Blogger Priit Pullerits said...

Veidi huvitavat spordiinfot ka, mida te suurmeediast ei leia:

kelle Eesti ujujatest kutsus maailma kõigi aegade edukaim olümpiasportlane Michael Phelps oma laagrisse?

Õige vastus: Merle Liivand.

Skoor: minu blogi 1 - Eesti spordiajakirjandus 0.

Huvitav, kui kaua läheb aega, et see info siit ka kasumit jahtivasse ajakirjandusse jõuab?

 
At 15:48, Anonymous Anonüümne said...

M Liivand on tubli noor ärinaine kes lööb läbi ameerikamaal. Phelpsi laager on kommertsi ja äri segu. Miks peaks see Eesti ajakirjandust huvitama? Tänakust ja Kanepist täiesti piisab.
Millega tegelevad Tribuntsov ja Zirk? Kes sellele vastab?

 
At 16:28, Anonymous Anonüümne said...

Oh jah elu elukest. Postimees on jõudnud Tänakust juba pika nutulaulu valmis kirjutada. Kõik eelnevad Portugali rallid on Tänak kas auku või vastu kivi sõitnud ja katkestanud.
Küsime siis, kas oleks aeg õppust võtta? Et sõidaks Portugali ebastabiilses keskkonnas üle kivi asemel mööda kivi?
Vaadake siinseid blogimehi. Kõik on tublid ja ettevaatlikud ning finišeerivad õnnestunult. Kas Huu on katkestanud? Kas MargusM on katkestanud? Kas Priit P on katkestanud? Ei ole. Ning mehed ei tegele vähem ohtliku alaga. Näete siis, hoopis teine kvaliteet. Hoopis teine muster, nagu öeldaks semantika ja lingvistika seminaris.

 
At 17:20, Anonymous Anonüümne said...

Mitu tsiklisti on Pulleritsule helistanud?

 
At 17:27, Anonymous Anonüümne said...

16:28 õiget räägid. Padre ja tema blogi- ja pärissemud on tõega kõvad kutid. Mingid rallikämbud ei pääse ligilähedalegi.

 
At 17:33, Blogger Priit Pullerits said...

Mnjah, Postimehe uudis, et Tänak Portugalis enam rajale ei tule, on saanud juba nii palju lugejaid, et kui võtate Noole rekordi ja korrutate iga punni kümnega, siis saate selle arvu kätte.
Aga sellel uudisel, et Kangert ka võib katkestada, oli pea 40 korda vähem lugejaid.
Niisiis: sellal kui 40 inimest loeb Tänakust, loeb üksainus Kangertist...
Aga ärgem heitkem meelt, mehed: tänapäeval peab vähemusi armastama ja neid hoidma ja neile privileege andma. Kus, kurat, on meie privileegid, ah?

 
At 17:50, Anonymous Anonüümne said...

Kulla Priit! Oled sa mõelnud, millest see tuleb? Igal tattnokal on mingi bemmiront ja kunagi rooli keeranud. Mitu meest on colnagoga tõusu sõitnud? Miks joondub Postimees madalate instinktide tasemele?

 
At 18:17, Anonymous Anonüümne said...

Ära käguta poja. Padre on meediatehnoloogia doktor. Lähed temaga vaidlema saad 0:10 suhkamit sisse. Kes pärast su sinikaid plaasterdab? Meie vä?

 
At 22:12, Anonymous Anonüümne said...

Mina Oti , Klavani ,Kanepi ja Kontaveiti lugudele lugudele ei kliki.

 

Postita kommentaar

<< Esileht