kolmapäev, november 11, 2020

Pullerits: Kuidas Eesti paremaid rattamehaanikuid aitas keerukast olukorrast välja Eesti ühe raskema kliendi

Ühel hetkel keeldus mu elunäinud Scotti maanteeratas taga raskemaid käike peale panemast. Võisin paremat väiksemat heeblit (fotol vasakul) kangutada, kui palju tahes, aga kasu ei mingit. Ülespoole ehk kergema käigu peale aga sai vahetada küll.

Milles asi?

Aga kust mina tean!

Näitasin siis ratast Lõunakeskuse Hawaii Expressis asjatundjatele. Diagnoos tuli kiire ja karm: käiguvahetaja on omadega läbi. Ja mis veel hullem: see on nii vana tüüpi käiguvahetaja, et ei teagi, kust sellele asenduse saab. Kusjuures vana parandada ei saavat – sellist vedrulehte, mis seal kulunud ja purunenud, eraldi ei müüda. Ja isegi kui keegi suudaks kogu krempli lahti lammutada, siis polevat veel nähtud meest, kes selle tagasi kokku suudaks panna. Üks mees kord kunagi olla proovinud, aga rohkem pole toda meest keegi näinud.

See-eest oldi mulle lahkelt valmis pakkuma, st müüma uut ratast.

Milleks mulle uus ratas, kui katki on ainult käiguvahetaja? Kas keegi läheb seepärast kohe uut autot ostma, kui starter puru läks ja enam ei tööta, nagu juhtus mul Pacificaga aastaid tagasi? Lasin starteri ära parandada ja auto sõidab ilusti siiamaani. Käivitub paugust.

Enne võite eskimole lund müüa, kui mulle mõne uue ratta pähe määrida – kui vana ratas veel tegelikult töötab.

Kodanik Männik võttis seejärel asjaajamise üle. Teate ju teda? Ma olen ta siin päris suureks ja kuulsaks kirjutanud.

Esiotsa räägiti mulle, et uus käiguvahetajate ja pidurite komplekt maksab üle kahesaja euro. Paljuvõitu tõesti, kui arvestada, mis võiks olla mu ratta tegelik hind. Teisalt: ikkagi oleks see kümme korda odavam, kui osta uus ratas. Aga eales ei maksa võtta vastu esimest pakkumist.

Kodanik Männik tegi uurimistööd ning leidis mulle Bike24.neti kaudu Saksamaalt järgmise asja:

Shimano Sora ST-R3000 STI 2x9-speed – Pair. Hind 131,08 eurot (fotol paremal).
Shipping and Handling: 9,99 eurot.
Kokku 141,07 eurot.

Seega puhas võit 60 eurot.

Kaup lubati 4-8 päevaga kohale toimetada. Nii siiski ei läinud. Läks kolm nädalat.

Kodanik Männik (fotol vasakul) tegi töö ära. Algul ütles, et läheb umbes 80 eurot, sest vahetas ka esiratta koonused, mis olid kulunud. Kui kassasse läksin, öeldi aga hinnaks 180 eurot.

180 eurot?!

«Jutt oli ju kaheksakümnest!» ei saanud oma jahmatust varjata.

«Olgu, teeme sada eurot kliendi soodustust,» tuli selle peale naeratades vastus.

Olen järele proovinud: uus käiguvahetaja töötab nagu kulda.

Kodanik Männik proovis mulle ka uut leistangi müüa, väites, et pidi parem olema. Aga milleks?! Senine ajab samuti asja väga hästi ära. Ei ole vaja kõigi uuendustega kaasa joosta. Need ongi enamasti selleks, et nõrga finantsdistsipliiniga kergesti mõjutatavatelt tüüpidelt raha ära võtta.

Kodanik Männik kirjutas mulle pärast oma töö lõpetamist, et «vana panniga saab veel kimada palju». Muidugi saab! 

Ent samas resümeeris: «Lihtne lugu, kuidas on võimalik leida lahendus ka kõige raskemale kliendile, nagu Priit Pullerits. Aga kogu loo moraal oleks ikkagi, et kui ratas armas, siis peab teenuse pakkuja leidma lahenduse.» Ehk teisisõnu: Kodanik Männik viitsib vaeva näha – ja tunneb heameelt, kui suudab aidata.

Jah, nii tema on kuulnud kui küllap paljud teisedki, et minuga pole võimalik asju ajada, sest ma ei ole nõus seljakotiga raha poodi viima. Mille peale Kodanik Männik ütleb, et «on küll [võimalik asju ajada] ja maksab ka, kui on vaja!».

Ta võtab teema kokku nii, et kogu see minu käiguvahetaja juhtum on õpetlik sõnum ennekõike teenusepakkujatele, kes arvavad endast liiga palju ega viitsi kliendiga tegeleda, vaid peavad lihtsamaks põrandat pühkida.

Foto 1: Priit Pulleritsu Scotti maanteeratas. Foto autor: Priit Pullerits
Foto 2: Priit Pullerits (paremal) koos Donald Trumpiga esmaspäeval Tallinnas Postimehe toimetuses. Foto autor: Aivar Reinap
Foto 3: Neti teel tellitud uus piduri- ja käiguvahetaja komplekt. Foto autor: Priit Pullerits
Foto 4: Kodanik Männik remontimas Priit Pulleritsu Scotti maanteeratast. Foto autor: Priit Pullerits
Foto 5: Loojuv päike Tartu külje alt Rahingelt nähtuna. Foto autor: Priit Pullerits
Foto 6: Sügisene Raadi tiik. Foto autor: Priit Pullerits

33 Kommentaarid:

At 14:55, Anonymous Anonüümne said...

Pilt presidendiga on ikka maru odav. Ei midagi sellist, mida oleks põhjust eelnevalt haipida.

 
At 15:23, Anonymous Anonüümne said...

Kas Sa sokid ja trussikud vahetad enne välja, kui augud sisse tulevad, või ei ole mõtet niimoodi kulutada?

 
At 18:01, Anonymous Anonüümne said...

Härra Pullerits, Te olete õigel teel. Nii hoida!

 
At 15:41, Anonymous Anonüümne said...

Üks supermees juures:

https://sport.postimees.ee/7108253/asmer-vipsi-superlitsentsist-teema-mille-ule-pikalt-jaurati-on-nuud-laualt-maas

 
At 16:14, Anonymous Anonüümne said...

Ei saa aru, et kas Vips on nüüd härjem mees kui Asmer või? Kas Markol oli super litsents taskus üldse?

 
At 17:57, Anonymous Anonüümne said...

Teame neid väljamaa pseudo litsentse. Tuleb tuul ja puhub minema. Tõeline Supermees on see kelle selja taga resistansi jõud ja rahva masside kõuehäälne möire.

 
At 18:18, Anonymous Anonüümne said...

Mõni vaikne mees kes metsa radadel hiilib ja veidi rattaga kruusal sahistab on palju supermeesnem kui asfaldikummi kuningad.

 
At 20:10, Anonymous Anonüümne said...

Foto 2 allkiri peaks olema - The King meets The President

 
At 20:38, Anonymous Anonüümne said...

Kruusatee on supermeesnele nigu pehme pai aga munakivi klõbin lööb juba pulsi lakke.

 
At 20:51, Anonymous Anonüümne said...

20:38 eks ta ole homoerootilised vaibid on pulbitsemas tsiklistide kogukonna sisese signalisatsiooni vahitornides

 
At 21:16, Anonymous Anonüümne said...

20:51 tead, korra sõidad munakiviteel ja kohe märkavad sind omasooliste iharad silmad ja kuuldele tulevad resoneerivast helist tingitud imetlushäälitsused. Seda supermehelikku tunnet on võimatu tunda kruusateel või asfaltil ja vahitornist läbi sõites lööb see heli päris tükiks ajaks kurdiks.

 
At 22:04, Blogger Priit Pullerits said...

Minge metsa kõik!

 
At 22:55, Anonymous Anonüümne said...

Metsas pimedas? Vaata kella! Isegi metsa vahel suurel teel on lihtsalt ohtlik. Praegu ikka aeg valgustatud siledaid radu mööda liikuda. Metsa läheme kui lumi maas või Nuustaku milline rada valmis pundis keppidega liigutamiseks, eks. Tõenäoliselt siis uuel aastal.

 
At 00:38, Anonymous Anonüümne said...

Kuulu järgi loob Trump enda meediamaja, täpsemalt TV kanalit ja online uudiste portaali. Loodetavasti näeb seal tulevikus selle blogi autorit figureerimas.

 
At 10:12, Anonymous Anonüümne said...

Poola preisi kunnid on taastamas endist impeeriumi. Neil kindasti on valik tehtud kellest saab Livonia Gubernoraadi meedia konglomeraadi overall juht ja käsutaja.

 
At 10:48, Anonymous Anonüümne said...

Meedia konglomeraadi juht peab olema LGBTQ sõber. Kui PP seda on siis way to go

 
At 11:12, Anonymous Anonüümne said...

Priit usu või mitte, aga sellise trossi ja heeblite vahetusega saab Eesti mees ka ise hakkama. Eriti kui trossid niimoodi väljaspool raami jooksmas on?
Ja usu või mitte see on järjekordne meeldiv osa lisaks sõidule ratta juures. Et sa tunned riistapuud millel tunde otsas aeled.

Huu

 
At 11:14, Anonymous Anonüümne said...

Terminoloogiast: jutt käib käiguvahetaja-/pidurilingi purunemisest mitte käiguvahetaja purunemisest.
Autol sama erinevus nagu käiguhoovastik ja käigukast.
Mitte, et sellest midagi olulist oleks aga poleks paha teada.
Terv. Tom

 
At 11:17, Anonymous Anonüümne said...

Ma ei tea, ega see ratta kruttimine ilma õigete tööriistadeta just miski mõnu ei ole. Kus tindinäpul korteris tööriistad olema peaks? Tema tellib händimänni neid asju putitama kui vajadus tekib. Pärast pikka staazi olen aru saanud, et täitsa ok on ise pumbata ja vee ning lapiga asi puhtaks tõmmata. Muu tegevuse võiks suurema mõnu nimel sisse osta.

 
At 14:49, Anonymous Kägu, kehakultuurlane said...

Mehed ärge hakkake jälle jagelema, kas putitada rattast ise või mitte! Juba palju aega tagasi olid olemas mõõgamehed ja toogamehed. Nagu ütlevad LGPTQ aktivistid, siis on erinevus see ,mis rikastab. Need samad tegelased räägivad ka sallivusest ja tolerantsusest. See nende poolne arusaam eelnimetatud asjadest on muidugi kuidagi omakasupüüdlik, st mina kui homofoob, ekreist ning madalalaubaline pean olema nendega tolerantne, aga nemad võivad minu ja minusuguste aadressil teha lolli nalju ja mõnitada. Näitame neile siis, et meie spordimehed suudame vähemalt omavahel olla sallivad. Minule näituseks ka meeldib ise ratast putitada, suuski määrida jne. Olen seda lapsest saadik teinud ja omandanud sellel tasemel vajaliku vilumuse, mul on olemas korralikud tööriistad, koht kus teha jne. Ma täitsa aksepteerin, et mõni muidu kõva spordimees, ei taha seda ise teha, olen selles vallas vahel nii mõnelegi oma abi pakkunud. Oleks tore, kui me ei peaks vastastikku teineteist sellepärast paremaks või halvemaks. Lihtsalt ühel tulevad ühed asjad paremini välja ja teisel teistsugused.

 
At 14:51, Anonymous Anonüümne said...

Vahet ei ole kas on head või halvad tööriistad kasutada-mõnu tekitab mehel probleemide lahendamine ja teadmiste juurde saamine.Mingil ajahetkel jõutakse teemas AI-Artificial intelligence tasemele kus kõik vastused on momentaalselt olemas .Tegelikult juba palju varem hakkavad need koitma ,enne kui asi perses on.Keskkooli tasemel matemaatika on nähtuse jalgratas suures plaanis kõrval nii lihtne kui see ka ei paista pealevaadates nagu lapse esimene nutt.Jah mees ei pea kõiki elu probleeme ise ära suutma lahendada ,aga oma põhilist tööriista võiks tunda peensusteni.See on tõeline mõnu.

 
At 15:20, Anonymous Anonüümne said...

Usun et siin blogis ei käida selle pärast ,et mingit oma frustratsiooni teiste peal välja elada.Vaid näha kuhu me ühtselt liikumas oleme selle sporditeemaga.Kuhu tahame jõuda jne.Väike inspiratsiooni kübe ka siis selle jutu peale.Vaadake seda meeskonna pilti kes selle asja on ette võtnud.Kindlasti on neil palju probleeme teha see esimesena maailmas teoks -juhtme vaba elektri rataste universaalne teisendus komplekt. Aga peaasi et meestel on huvitav ja naeru näod ees. https://www.unlimitedev.com/

 
At 15:25, Anonymous Anonüümne said...

Ah ärge ajage jama, mul seisab asi st ratas ise püsti. Ma tõesti ei tea kuidas ta seda teeb, tean ainult printsiipi aga kõik muu usaldan raketitehnoloogia väljatöötajatele. Lihtsalt usaldan, et kõik toimib ja tõesti ei oska ma seda püsti seisvat asja ise muud moodi hooldada kui ainult pumbates ja lapiga pühkides. Elu läheb edasi, ärge olge oma vokkides kinni. Suurem tööviljakus tuleb tehnoloogia oskuslikust kasutamisest ja õigeid suuniseid jagades. Must töö jääb tulevikus minevikku.

 
At 16:06, Anonymous Anonüümne said...

See tulevik kui inimene enam toitu ei vaja tundub on liiga kauge tulevik. Seni tuleb musta tööd edasi teha.

 
At 16:39, Anonymous Anonüümne said...

14.51 Rääkides mõnust , mõtlete te põhilise tööriista all ikka seda riista millega naisele ja iseeneselegi linade vahel mõnu valmistatakse?

 
At 17:13, Anonymous Anonüümne said...

Lugege mõttega 16:39🙂vaevalt siin mehed töö mõtetega naisega linade vahele lähevad.

 
At 17:45, Anonymous Anonüümne said...

Siin mõned näevad helget ja tehnokraatilist tulevikku. Nagu keegi mõnus kotermann tuleb ja teeb. Näete seda kebnet nagu surnud eesli kõrvu.
Me vajame siiski globaalse haardega spirituaalset innustavat ja õiget ideoloogiat mandraseerivat juhti, tõelist maailmavaatelist liidrit. Sellist kes vajadusel pizdulei annab kui meestel motivatsioon ja siht hägustub. Vaat see on meie tulevik.

 
At 19:35, Anonymous Anonüümne said...

See viimane väljapakutud spirituaalse õige ideoloogiaga tulevik sarnaneb islami maailmaga.1400 aastat palvetamist kurat teab mille nimel ja edusamme suures plaanis ei näe kuskilt. Kõik mis hiilgab on tulnud maa seest ja kuulub ka vähestele. Mis juhtub kui nüüd maailmal varsti vajadus nafta järgi ära kaob, siis on väga lihtne sellist õige ideoloogiaga orjastatud massi püha sõtta saata. Röövima, tapma ja uut usku edasi viima. Küll 70 selt ja vanemana jõuab spirituaalseid palveid omakeskis pidada, et surm võimalikult valutu tuleks.

 
At 20:01, Anonymous Anonüümne said...

Mehed kas koroona on teil ajudes? Te ju peksate laus segast! Lugege ikka pealkirja ka ja katsuge teemasse kirjutada.

 
At 20:19, Anonymous Anonüümne said...

"mees ei pea kõiki elu probleeme ise ära suutma lahendada ,aga oma põhilist tööriista võiks tunda peensusteni"

Naljamehed! Kas te tõesti arvate, et te seda oma päris põhilist tööriista tunnete? Ei tunne, see raisk käitub ikka sageli väga omatahtsi. Kas pole nii?

 
At 21:05, Anonymous Anonüümne said...

Ei tea kui nüüd elektri rattad ka murranguliselt turgu hakkavad vallutama kas rattateenindused jõuavad ära teenindada mõistliku kiirusega kliente. Asi läheb ju märksa keerukamaks. Võimalik, et see mehaaniline pool tuleb enda mureks jätta kiiruse huvides.

 
At 22:59, Anonymous Anonüümne said...

20:19 sellele on rohtu. Tuleb käia eri arsti juures kes lõikab otsast jupi maha ja viib läbi spetsiaalse riituse. Pärast seda on tööriist kontrolli all ja toob karjääris edu kui õiges saunas käid leotamas. Keelt peab ka õppima aga see pisiasi.

 
At 19:22, Anonymous Anonüümne said...

Ohoh huvitav oleks teada kellel isakestest tööriist "õige" kujuga on?

 

Postita kommentaar

<< Esileht