Pullerits: Kuidas ma püüdsin anda oma panuse Vene sportlaste tõrjumiseks Eestist
Pärast võidupüha, jaanipäeval, läksin jälle meie kagupiiri valvama – oli taas minu vahetuse kord – ja mõtlesin rattaga inspekteerides (fotol paremal ja all vasakul) seal, kus teede poolest võiks korraldada Rally Estonia mõne kiiruskatse, mida saaksin veel teha, et Venemaa parim rallipaar Nikolai Grjazin ja Konstantin Aleksandrov ei pääseks järgmise kuu keskel meite maile MM-sarja seitsmendale etapile.Omast arust olin senimaani andnud maksimumi, mis mul võimalik. Olin päev enne võidupüha saanud valmis loo, mille tagamõte – ma ei varjagi seda – oli avaldada neutraalse fassaadi foonil riigiametitele survet, et Vene rallimeestele kehtestataks Eestisse sissesõidu keeld. Olin rääkinud kõigi asjasse puutuvate instantsidega, alates Rally Estonia direktorist ja Eesti Autospordi Liidu spordidivisjoni juhist kuni kultuuri- ja siseministeeriumi esindajateni. Kultuuriministeerium oli nimelt see, kes esitas siseministeeriumile sissesõidukeelu kehtestamise taotluse ning pidi selleks leidma ka piisavalt tummise põhjenduse. Siseministeeriumi asi on sissesõidukeeld kehtestada või kehtestamata jätta.Häda on selles, et siseministeerium ei jaga selle kohta, kellele ja kas ning mis asjaoludel ta sissesõidukeelu kehtestab, mitte mingisugust infot.
Nii ma siis pedaalisin nädalalõpul (fotol paremal ja kahel alumisel fotol) ligi 30-kraadises õhtuleitsakus üksildastel tolmuteedel ja mõtlesin, ega ometi juhtu see, et õigus infot salajas hoida annab siseministeeriumile võimaluse otsustamisest kõrvale hoiduda. Kõrvale hoidmise all pidasin silmas seda, et keeld jääb kehtestamata. Sel juhul ei ole ju vaja rahvusvahelist kõlapinda pälvivat otsust vastu võtta.Eile, seitsmemagajapäeva pärastlõunal küsisin siseministeeriumist, kas nad on otsuse langetanud. Vastuseks tuli: «Siseministeerium kohaldab sissesõidukeelde väljasõidukohustuse ja sissesõidukeelu seaduse alusel. Info sissesõidukeelu saanud inimeste kohta on aga ametkondlikuks kasutamiseks ja seda me paraku kommenteerida ei saa.»
Selle peale teatasin ministeeriumile, et «ega ma kommentaari vajagi. Küsin vaid fakti: kas siseministeerium seadis Eestisse sissesõidukeelu Venemaa rallisportlastele?».
Täna hommikul, üks minut pärast kella üheksat, tuli ministeeriumilt selline vastus: «Tegemist on asutusesiseseks kasutamiseks tunnistatud teabega ja seetõttu me seda infot välja anda ei saa.»
Aga ma ei jätnud jonni. Lõpuks sain vajaliku info ikkagi kätte ja kinnitatud. See on kõigile nähtav siin. Erinevalt siseministeeriumist on igaühel õigus ja vabadus seda otsust kommenteerida.
*
Kes tahab saada asjatundlikku seletust Venemaa ja Ukraina suurtükisõja kohta, neil soovitan lugeda seda intervjuud, mille tegin Eesti kaitseväe peastaabi suurtükiväe inspektori kolonelleitnant Arbo Probaliga.
Fotod 1 ja 4: Hino järv. Fotode autor: Priit Pullerits
Foto 2: Pedetsi jõgi. Foto autor: Priit Pullerits
Fotod 3 ja 5: Raiesmik kõigest paarsada meetrit Eesti piirist Venemaaga. Fotode autor: Priit Pullerits
16 Kommentaarid:
Hea töö! Surve kandis vilja. Kena rattasõitu kagupiiril!
Pull oleks, kui FIA nüüd omavolitsemise eest WRC etapi järgmistel aastatel ära võtaks. Ega see Aava just kõige kirkam kriit ei ole...
Leitakse kah objektiivne põhjendus ja suu tulebki puhtaks pühkida. Tekib lokaalne piiriküsimus ja põhjus olemas.
18:59 - FIA-l ei ole siin midagi võtta ja kindlasti ei võta ta midagi ära mingi värdjariigi esindajate oma riiki mittelubamise eest. FIA saab aru, et sellised asjad on iga riigi otsustada. FIA ei ole üle Eesti riigist - ikka vastupidi on see asi.
Priit, kas saaks nimekirja "värdjariikidest"? Ja mida see üldse täpsemalt tähendab?
Saab.
Venemaa
Valgevene
Põhja-Korea
Täna minult Postimehes selline sporditeemaline kolumn:
https://arvamus.postimees.ee/7553500/priit-pullerits-vene-sportlastele-piirid-kinni
FIA on igal juhul üle Eesti riigist.
Mehed, jälgite ka üldse, mis toimub või? Silvia Ilvese ja Marcel Kitse teed läksid lahku!
Nüüd on huvitav küsimus, et kes on see järgmine mees, kes Ilvese juurde maandub.
Kes julgeb teha pakkumise?
Ja kui kauaks järgmine suhe püsima jääb?...
Silvia on viimse peal naine. Lödipüksid ärgu üldse unistagu.
Tartu rattamaratonil tuleb ka lainestart, ma ei tea, kas see on tingimata vajalik, sest seal küll erilisi ohte pole, mille vähendamiseks on lainestardid mõeldud:
89 km ja 40 km distantsil on lainestardid. Stardigrupid on vastavalt eeldatavale sõiduajale. Seega eeldame, et osaleja ise valib endale jõukohase stardigrupi.
Aeg hakkab lugema vastava laine stardipaugust. Netoaega ei võeta.
89 km eliitgrupis startimist võivad taotleda vaid kehtivat ME või MU jalgratturi litsentsi (välja antud UCIsse kuuluva rahvusliku jalgrattaliidu poolt) omavad ratturid ja 2021. a Tartu Rattamaratonil 1.-100. koha saavutanud mehed ning 1.-20. koha saavutanud naised. Kirjalik taotlus saata aadressile tartumaraton@tartumaraton.ee hiljemalt II registreerimisvooru lõpuks. Hilisemaid taotlusi ei arvestata.
21 km-l on üks stardigrupp.
Üks Pihkva suusaklubi tegelane on end reganud (LEBEDINSKY Dmitry, 1977) rattamaratonile, riigi nime on jätnud (või on jäetud) märkimata. Ei mingit halastust idanaabritele, sõitku maastikusõitu oma polügoonidel. 1977a kutt võib vabalt olla diversant.
Diversantidele kindel ei aga Njuša ja Silvia tooge esinema ralli populaarsus kohe plahvatab.
Aitäh, 16:41, et teada andsite, edastasin selle info ka KTM mitmele aadressile.
to 17:43.
Vaata ka äsjase TRR protokolle..
Ai, raisk, nüüd tuleb skandaal! 128 km protokollis kaks ja 60 km protokollis üks Venemaa esindaja! See asi läheb väga suure kella külge.
Priit Pullerits mobiilist
Postita kommentaar
<< Esileht