kolmapäev, aprill 10, 2024

Pullerits: Miks Konstantin Vassiljevi seletused ei ole usutavad ja veenvad?

Saan aru, et kõik janunevad Suure Intervjuu järele, kuid midagi pole parata, Eesti Jalgpalli Liidu eileõhtuse koosoleku pressiteade on kõike muud kui ammendav ning tekitab rohkem küsimusi, kui annab vastuseid, ja kuni vastuseid ei ole, tuleb küsimusi edasi esitada. Sest ükski ammendava ja selge lahenduseta asi pole lõpuni lahendatud, vaid jääb paratamatult vinduma.

EJL pressiteate vahendusel ütles Vassiljev, et on olemuselt patsifist. Vassiljev, kes sai Eesti kodakondsuse 2002. aastal, on teeninud kaitseväes ja läbinud seal vähemalt noorsõduri kümnenädalase baaskursuse. Kaitseväes õpetatakse muu hulgas vaenlast tapma, aga patsifism on põhimõtteline suhtumine, mille järgi ei saa inimeste tapmist ega sõjapidamist kunagi õigustada; patsifistid leiavad, et riigi nimel ei tohiks kunagi tappa.

Eestis on kohustuslikku ajateenistusse kutsutul (Eesti kodanik ja meesterahvas vanuses 18–27) õigus keelduda kõlbelistel või usulistel põhjustel kaitseväeteenistusest ja taotleda selle asendamist asendusteenistusega. Pole kuulnud ega leia kusagilt andmeid, et Vassiljev oleks seda teinud. Küsimus: millal sai Vassiljevist olemuselt (sic!) patsifist? Kas pärast Venemaa kallaletungi Ukrainale?

Mul oli täna hommikul sel teemal väga huvitav ja sisukas vestlus ühe inimesega, kellest väga lugu pean ja kelle nime ma ei avalda, sest esiteks oli tegemist eravestlusega ja teiseks olen talle tänulik, et ta aitas oma kontraargumentidega mu enda küsimusi täpsemaks ja seisukohti põhjendatumaks lihvida. Ta seletas Vassiljevi seisukohti kommenteerides, et patsifist, nagu Vassiljev, vaatab küllap Venemaa sõda Ukraina vastu sõjana, millele ta on lihtsalt vastu.

Ma väitsin, et sel juhul oleks ju Vassiljevi-sugusel patsifistil väga lihtne oma põhimõtetele truuks jäädes väljendada poolehoidu Ukrainale: sest sõda lõpeks jalamaid, kui Venemaa oma kallaletungi lõpetaks ja Ukraina territooriumilt taanduks. Siis saabuks patsifisti oodatud rahu. Teisisõnu: kui patsifist on sõja vastu ja tahab rahu, siis ainus lahendus on tal tahta, et Venemaa selle sõja peataks ja Ukrainas okupeeritud aladelt lahkuks. Ent selle asemel saime Õhtulehe vahendusel lugeda, et Vassiljevi sõnul „see, mis maailmas praegu toimub, on minu jaoks arusaamatu” ja „ma olengi sellises seisus, et ma ei teagi”.

Mu arutelukaaslase sõnul olla Vassiljev eile EJLile aru andes korranud sama, mida ta olla väidetavalt öelnud Ragnar Klavanile, et on valmis võitlema „Eesti eest alati”. Aga juba kaks aastat on Eestis räägitud ja kirjutatud, et praegu võitleb ja sõdib Ukraina nii Eesti kui kogu Lääne-Euroopa eest. See on kõigile vähegi mõtlemisvõimelistele inimestele ammuilma päevselge. Kuid tuleb välja, et Vassiljevile mitte. Tema ei saa endiselt, nagu ta ütleb, asjast aru. Ta ei saa aru sellest, et Ukraina võitleb ja sõdib Venemaa vastu meie, Eesti vaatest muu hulgas ka sellepärast, et tema, Vassiljev, olemuselt patsifist, ei peaks oma põhimõtteid hakkama rikkuma ja asuma võitlema, nagu ta olla öelnud, „Eesti eest alati”.

Liiati, mis olemuselt patsifist ta on, kui ta on „Eesti eest alati” valmis sõdima, st ka tapma?!

See info, mille EJL eile napi pressiteate vahendusel laiali saatis, ei ole veenev ega ole ka usutav. Ja miks ei ole – vt uuesti kogu siinne eelnev arutluskäik.

Lõpetuseks midagi lõbusamat, ehkki ei ole kindel, kas siin on ikka naerukoht. Viskasin üles küsimuse, et huvitav, miks EJL ei teinud otsust Vassiljevilt koondise kapteni roll ära võtta, vaid jättis selle tema enda otsustada. Vastus: kui minister astub ise tagasi, siis riigikogu ei võta teda maha. Mille peale kostsin: „Aaa, selge, EJL lihtsalt ei jõudnud seda otsust teha, sest Vassiljev ennetas EJLi käiku.”

Eks jalgpalli liit näitas ikka teed, kuulsin vastuseks.

Kui keegi veel aru ei saanud, mida ma soovin, siis veel kord: soovin vastuseid, soovitavalt Vassiljevilt endalt, mis aitaks kõigest lõpuni aru saada, olgu see seletus mulle meelt mööda või mitte, ja ei soovi seda, et jätkuvalt käib vastuste eest kõrvale hiilimine ja tõe selgitamise takistamine. Veel kord veel kord: parem ebamugav tõde, kui vastuseta küsimused.

Foto: KonstantinVassiljev andmas intervjuud 20. märtsil enne Eesti koondise kohtumist Poolaga. Foto autor: EPA/Scanpix

81 Kommentaarid:

At 10:50, Anonymous Anonüümne said...

Hr Pullerits. Kas te oskate öelda kus ja kuidas saaksid Eestimaa inimesed avaldada toetust Konstantin Vassiljevile. Minu ja paljude minu sõprade meelest on tegemist lihtsalt kiusamisega. Kui palju on tegelikult eestlastest vanemate poolt sündinud eestikeelseid inimesi, kes leiavad , et pime ja rumal viha ei ole lahendus. Kostja on rahu poolt ja seda olen ka mina ja kümned minu sõbrad. Need on neljakümnendates- viiekümnendates spordimehed. Lihtne spordimees ei saa kujundada sõja kulgu, sellega tegelevad tipp-poliitikud. Praegu toimuv sõda koormab kogu maailma ja kui asjasse rohkem süvenda siis need asjad ei ole nii mustvalged nagu meedia seda meile näidata üritab. Igasugune rahu on parem arutust verevalamisest. Kui relvad vaikivad on võimalik kainel mõistusel ja diplomaatial tegutseda. Ei ole olemas 100% valesid ja 100 % õigeid arvamusi. See et meedia on viimasel ajal hakkanud kujundama seda nn ainuõiget arvamust ja seisukohta ei ole mitte omane demokraatlikule ühiskonnale ja on inimestelt siuliselt sõnavabdause röövimine. Antud juhul on meedia läinud üle võlli. Ei saa niimoodi inimest, kellel on meie riigi ees siiski teeneid ja kes on olnud meie jalgpallikoondise alustalaks, niimoodi mutta tampida. Maailmas on juba piisavalt vihkamist ja pingeid , sellepärast pole vaja seda kunstlikult juurde toota.

 
At 11:05, Blogger Priit Pullerits said...

"Kostja on rahu poolt ja seda olen ka mina ja kümned minu sõbrad."

Palun täpsustage: rahu kelle ja millistel tingimustel?

"Igasugune rahu on parem arutust verevalamisest."

Palun täpsustage: kas rahu pärast seda, kui Eesti on vallutatud, purustatud ja okupeeritud, kui eesti inimesed on tapetud, vägistatud, küüditatud, on parem kui verevalamine selle nimel, et seda ei juhtuks?

"Kui relvad vaikivad on võimalik kainel mõistusel ja diplomaatial tegutseda."

Relvad vaikivad siis, kui venemaa sõja lõpetab ja Ukrainast lahkub. Kuidas küll mõned sellest siiamaani aru ei saa?

 
At 12:18, Anonymous Anonüümne said...

Ei usu oma silmi kui loen esimest kommentaari. Kes küll nii asjast aru saab? Ka mina olen vanemas eas spordimees aga nii ma ei saa kuidagi rahu ja sõja olemust Ukrainas lahti mõtestada. Ah et siis mõistus ja diplomaatia. Kui Venemaa põhjendab sõda Ukrainas oma kaasmaalaste kaitsmisega, miks tema siis diplomaatiat ja mõistust ei kasutanud, vaid sõja valis.

 
At 12:30, Blogger Priit Pullerits said...

Uurisin ka faktide asjus seda asendusteenistuse kehtivust, et äkki seda siis polnud, kui Vassiljev kaitseväkke läks - aga oli küll!

See on põhimõttena toodud põhiseaduses, jõustus 03.07.1992, (Eesti Vabariigi põhiseadus–Riigi Teataja) §-si 124: Eesti kodanikud on kohustatud osa võtma riigikaitsest seaduse sätestatud alustel ja korras. Usulistel või kõlbelistel põhjustel kaitseväeteenistusest keelduja on kohustatud läbi tegema asendusteenistuse seaduses ettenähtud korras.

Esimest korda sai see reguleeritud esimeses kaitseväeteenistuse seaduses, jõustus 24.03.1994 (Kaitseväeteenistuse seadus–Riigi Teataja) § 10. (1) Kodanikke, kes keelduvad usulistel või kõlbelistel põhjustel kaitseväeteenistusest, on kohustatud läbi tegema asendusteenistuse seaduses ettenähtud korras.

 
At 12:58, Anonymous Anonüümne said...

Sellepärast siis Eesti jalgpall on omadega seal kus ta on, et seal on koos kari patsifiste, kes vastase ees viisakalt püksid rebadele lasevad ja mingit vastupanu ei osuta.

 
At 13:05, Anonymous Anonüümne said...

12:18 nii on. Meie tiblameelsete argument on et ukrainlased tapsid venelasi ja romasid. Olgu, aga sel juhul kaeba ukraina Haagi kohtusse ja võidu saad kindlalt. Selle asemel mindi tankidega pommitama.

 
At 13:18, Anonymous Anonüümne said...

Näed sa siis Ukrainas on sada neonatsi gruppi, see on sõja põhjus. Mil girkinid ja strelkovid Ukrainasse ronisid need polnud natsid vaid õilsad vene partisanid .

((
Andrea Demui
Hirm on illusioon. Ja Eesti on NATO liige, vaevalt, et venemaa ründaks NATOt. keskmine ohmu näeb vaid rakette lendama ja sõudureid marssimas. keegi ei küsi miks ja kuidas see sõda algas. Isegi maailma sõjad ei alanud üle öö nendele eelnes aastaid kulmineeruvaid sündmusi. Kui venemaa kiskus tükikesi Gruusiast siis kõik unustasid ära, et Tollane president oli see kes provotseeris konflikti. Isegi USa kaitse ministeeriumi andmed kinnitasid. Ja soovitaks üles otsida aasta 2014 USA kaitseministeeriumi aruandmed sündmustest ja tagajärgedest Ukraina piirkonnas. Väiksemal määral on ka USA meedia nendest kirjutanud. Just nendest vöidetavalt venemaa poolt välja mõeldud neonatsidest ja nende tegevusest. USA aruanne isegi jagab kokku 47 neonatsi gruppi 6-de rühma vastavalt nende äärmuslikkusele. Aga meie võime ikkagi siin kisada, et need Neonatsid eksisteerivad vaid venemaa unenägudes. Ja ignoreerida kümneid dokumente kus Ukrainale on etteheiteid tehtud Vene, Ungari ja Roomade vähemuste tagakiusamise ja rünnakute eest. Ja see ei tähenda, et ma kiidaks sõja kuidagi heaks. Vaid tuleb otsida ka põhjuseid mitte lumpeni moodi kisada. ))

 
At 13:37, Blogger Priit Pullerits said...

Sain Postimehe sporditoimetuse esindajalt palve, et selle siinse kirjatüki ka lehe jaoks vormistaksin. See saigi tehtud:

https://sport.postimees.ee/7997524/priit-pullerits-konstantin-vassiljevi-patsifismijutt-kolab-ebausutavalt

 
At 13:46, Blogger AlarS said...

Väga hea argumentatsioon sinu poolt, Priit. Ja suisa ristküsitluse laadis mõttelõksu satuvad K.V. väited ja argumendid seepeale. Jäävad ainult tühjad pihud. Antud juhul kiidan (sõna-)mängu ilu. Samas sisu on nii tähtis, et see argumentide põimumine täpselt teemaga on seekord filigraanne. Seega, ka tegelikku lõksu sattudes tagantjärele mõtlemise ja analüüsiga näitas Priit K.V. sõnade, argumentide ja väidete tühisust, pinnapealsust ja lihtsalt ära vastamist küsimusese eemale tõukamiseks selmet sellele sisuliselt vastata.
Jah, EJL jättis KV-le "näo säilitamiseks" ise võimaluse loobuda kapteni rollist. Veelkordne maotu käitumine ka EJL poolt, millega EJL saab kollase minu poolt. Kelle ees antud juhul Pohlaku(te-)l on vaja "oma nägu säitada"? See on minu retooriline küsimus.
Esimene kommentaar on nii absurdne, et ei oska isegi vastu argumenteerida. Laskud lolli tasemele ja ta kohe lööb sind kogemusega, ütleb mingi tarkusetera. Anonüümselt takka otsa - ei tea, kes on tema ja kes tema "paljud sõbrad". See on lihtsalt liide rõhutamaks oma väite näilikku ja suuremat tõepärasust. Jabur võte anonüümikute puhul. "Spordimees ei saa midagi kujundada, eriti sõjaolukorras". Mis jabur mõttekäik... Ja teened Eesti eest - Mõelgem veidi: Ainuke teene on, et talle meeldib jalgpalli mängida ning sellega ka edaspidi tegeleda, mida tõestab treenerikoolitustel osalemine. Eesti taseme kohta tuli (nüüd juba minevikus minu hinnangul) see tal hästi välja. Ta oleks ka mujal jalgpalli samamoodi mänginud. Et veidigi saada silma paista - pidi ära õppima eesti keele, käima kaitseväes. Sai aru, et ilma selleta ei saa rahvusvahelisse (tele-)pilti koos Eesti koondisega. Tulles tagasi spordimehe ja sõja kilgemise kujundamise kohta... No tule taevas appi, hüüan Andrus Ansipi laadis seepeale, kommentaator 10:50! Spordimees, meedia huviobjekt, on just sõnaliider, arvamusliider ja tema ütlemisel on palju suurem kaal, kui näiteks minusugusel harrastussuusatajal. Iga ta sõna on suurendusklaasi all, eriti , kui jalgpalli keeles rääkida, oli tal pildiskandaalist üks kollane kaart juba all. Siis ei minda vastast "taklama buutsa korgid ees". Seda teab isegi mitte-jalgpallur, nagu mina.

 
At 13:47, Anonymous Anonüümne said...

to 13:18
Venemaal on kogu riik oma olemuselt neonatslik, nüüd on korraga suur mure mingid Ukraina väikesed grupid?
Ja üldse peab olema ikka eriline naiivitar, et uskuda Vene ametlikku versiooni kuidas Ukrainasse mindi venelasi kaitsma natside eest. Mariupolis, Harkivis, Odessas jne polnud kunagi mingit probleemi vene keeles rääkida, seal oli enamus elanikke ise venekeelsed. Pealegi kallasid vene väed oma päästetavad esmajärjekorras pommidega üle ja "vabastasid" neid nii eludest kui kodudest.

 
At 15:36, Anonymous Anonüümne said...

((((
Ma olen rahu poolt! Ma ei taha, et ukrainlased hukkuksid ja ma ka ei taha, et venelased hukkuksid selles mõttetus sõjas. See sõda on meile, ukrainlastele, peale surutud! Enne USA ja NATO Ukraina ellu sekkumist, elasime me Ukrainas rahulikult ja õnnelikult! )))))

Venemaa on tuumariik, laevad lennukid ja võimas armee. Kes suudab Venemaale midagi "peale suruda"? Ameerika pedearmee või? Ärge nalja tehke. Venemaa viib oma kaltsakad Ukrainast minema ja lõpebki see hirmus "venelaste ja ukrainlaste tapmine". Lahendus lihtne ja kiire.

Selline :ma ei tea mis toimub USA vastu Venemaa ida vastu lääs: jutukeerutus on tühi silmakirjatsemine. Mida meie tiblad ja tiblastunud eestlased laulavad.

 
At 17:19, Anonymous Anonüümne said...

Venemaa ja tugev? Lubage naerda.

 
At 17:45, Anonymous Anonüümne said...

Erinevalt paljudest teistest teemadest, kus PP sõna võtab olen antud kirjutisega küll 100% nõus. Hästi tehtud PP!

 
At 17:49, Anonymous Anonüümne said...

Kostja arvas 3 aastat tagasi eestikeelsele koolile üleminekust nii:
"Riik ei saa sundida mind loobuma mu emakeelest. Kuidas ma pärast seda emale [Kostja ema on halli passiga] silma vaataksin? Milles oleks sellise asja mõte? Samamoodi ei nõua ma eestlastelt, et nad räägiks minuga inglise keeles.

Kui riik käitub inimestega hästi, siis inimesed tahavadki siin elada. Kui nad tahavad siin elada, siis õpitakse ära ka kohalik keel. Selleks ei pea Narva koole eestikeelseks muutma, vaid neil on juba praegu kõik võimalused loodud, et motivatsiooni korral õppida eesti keel selgeks. Samamoodi õppisin mina selgeks poola keele, sest vene keele ja inglise keelega oli keerulisem poolakatega suhelda. Saksamaal ega Prantsusmaal ei saa samuti kohalikega normaalselt suhelda, enne kui oled keele ära õppinud.

Sellest saavad aru ka siinsed venelased. Aga see, et Eestis tekitatakse haridussüsteemi ümber selline möll... See tekitab hoopis hirmu ja vastupidist reaktsiooni. Meie oma inimesed on pidevalt stressis, sest ei saa aru, milliseks see kool muutub või ei muutu. Milles on siin iva?
Heas demagoogias luuakse mõni õlgmehike, millega hakata kangekaelselt võitlema. Antud intervjuus eesti keeles rääkima sundima. Sealt edasi on juba delo tehniki olukordade loomine, kus venelased loomulikult omandavad riigikeele. Ei, nad ei ole seda aastakümneid suutnud ega suudagi, õigemini ei soovigi, sest Maardu, Narva, Kohtla-Järve ongi Väike-Venemaa koos Vene TV-st tuleva kraamiga.

Arusaamatu, miks Klavan nii idiootselt Kostja kaitsele viskus, ju siis EJL ütles: nado, Fedja, nado!

https://www.ohtuleht.ee/sport/1032243/intervjuu-konstantin-vassiljev-riik-ei-saa-sundida-mind-loobuma-mu-emakeelest-kuidas-ma-parast-seda-emale-silma-vaataksin

 
At 18:00, Anonymous Anonüümne said...

Parandus: Kostja tsitaat lõppeb lausega "Milles on siin iva?".

 
At 18:15, Anonymous Anonüümne said...

Riik ei sunni kedagi loobuma emakeelest see ei ole isegi võimalik. Aga kui neid kostjasid saab siin liiga palju lähevad ülbeks ja asuvad nõudma vene keeles rääkimist. Igapäevane nähtus Eestimaal.

 
At 19:56, Anonymous Kägu, kehakultuurlane said...

Sportlastele heidetakse pidevalt ette, et nad ajavad interviuudes ümmargust juttu.Vaevalt sellised "tuleriidale saatmised" ja näidispoomised kedagi jutukamaks teevad. Parem olla sõnadega ettevaatlik ja hoida oma tegelikud mõtted endale. Nõukogude ühiskonnas sündinud ja kasvanud inimesetele on see üpris tuttav olukord.Ilma igasuguse vastutuseta sõnad on lihtsalt ärplemine. See on see, millega tegelevad meie valitsuse liikmed ja väga paljud selle blogi kommentaatorid. Olen enam kui kindel, et kõige suuremad venemaa suunas haukujad ja kangema jutuga sõtta minna lubajad lasevad tegelikuses sõja korral esimesel võimalusel siit jalga (võibolla sttuvad ennast kohapeal lihtsalt surnuks). Väga levinud on fantaseerimine teemal, et kui meil oleks sõda, et mis siis oleks. Kontrollisin erinevatest kanalitest igaksjuhuks üle, aga minule kätte saadava info põhjal, ei ole keegi EL ile ega Eestile sõda kuulutanud ja Eesti ega EL pole kellegi sõda kuulutanud. Seega meil pole sõda ja meil kehtivad rahu aja reeglid. Sellepärast arvan nagu esimene kommentaator selle teema all, et tegemist on räige ülereageeringu ja solvava hoiakuga lugupeetud inimese suhtes. Isiklikult tunnen, et selles riigis tallatakse süstemaatiliselt vabaduse ja demokraatia alustalasid jalge alla ja sõidetakse järjekindalt üle EV põhiseadusest. Sundsüstimised, inimeste tagakiusamine tervisliku seisundi põhjal, valitsuse seisukohtade järjekindel ja jäik pealesurumine justkui oleksid need ainuõiged ja absoluutne tõde. Kui selline mall jätkub , siis jääb järjest vähemaks neid, kes sõja korral sellist riiki kaitsta tahaks. Riiki kus kehtib ainult üks tõde ja igasugune teisitimõtlemine saab karmilt karistatud. Kui see sõda algas, siis olid kõik kohalikud sõjandusspetsialistid, arvamusliidrid ja blogiperemees veenunud , et maksimaalselt 6 kuud ja venemaa on põlvili. Kõik kes selles kahtlesid naerdi lihtsalt välja ja tembeldati lollideks. Millegipärast kujutavad inimesed ette, et sõda on see, kus jookstakse püssidega ringi, tehakse pauku ja karjutakse hurraa! Kujutage ette kui tõepoolest näiteks venemaa kuulutabki meile sõja, mitte sellise vaikse kiusamistaktikaga nagu Ukrainas vaid ühel hetkel lastakse Tallinna pihta samaaegselt 15-20 tiibraketti. Priit võib uurida, aga ma olen kindel, et meil pole sellist kaistevõimekust, et selline hulk korraga peatada. Piisab kui üks rakett jõuab kohale ja Tallinn oleks rusudes ning sõda sisuliselt läbi. Nato paneks oma kodinad kokku ja ütleks, et sry, me ei saa alustada venemaaga tuumasõda, saage ise hakkama. Stt stsenaarium, aga hoopiski mitte võimatu. Keegi siin ärples, et venemaa ei ole tugev. Ma ei tea millel selline arvamus põhineb (arvan, et lihtsalt sooja essu pealt öeldud)? Statistika väidab, et peaaegu pool maailma tuumalõhkepeadest kuulub venemaale. Venemaa ja USA(teisel kohal) ongi pikalt teistel eest ära. Ülejäänud riikide tuumarelvastus on üsna marginaalne võrreldes kahe esimesega. Miks süüdistada inimest selles, et ta on aja jooksul patsifistiks muutunud või üldse muutunud. Me kõik muutume pidevalt ,küpsedes ja vanemaks saades muutuvad ka meie seisukohad, hoiakud ja mõtted. Muutub pidavalt maailm, peame muutuma meiegi, sest maailm muutub meie tahtest sõltumatult, me saame vaid valida kas vihata või armastada muudatusi (ka leigeks saab jääda). Sellist etteheidet ei peaks tegema inimene, kellel on tavaks olnud sageli trastiliselt oma seisukohti muuta. Patsifismis pole midagi halba. Ma olen ka üsna suures osas patsifist, sest näen sõdimise ja tapmise mõtetust. See kui inimene üritab konflikti igati vältida , ilma füüsilise vägivallata hakkama saada ei ole märk nõrkusest vaid vastupidi. Ma arvan, et vähe on selliseid patsifiste, kes laseks ennast lihtsalt ära tappa. Enesealahoiu instinkt sunnib meid tegutsema, kui pole teist teed. Maailm oleks palju parem paik kui oleks rohkem patsifiste ja vähem vägivallatsejaid ning lühikese süütenööriga närvilisi rusika kangelasi.

 
At 19:59, Anonymous Anonüümne said...

Kägu on emm mis emm!

 
At 20:41, Anonymous Anonüümne said...

Kägult mõistlik argumenteeritud jutt. Ma küsiks ka, et mida ajakirjdus Vassiljevi paruoinaks tegemisega saavutada loodab? Kas selline asi peaks tõstma siinsete venelaste patriotismi ja soodusustama lõimumist? Tahetakse venelased riigist välja ajada? Lihtsalt vaja segadust külvata ja tüli õhutada, et rahva tähelepanu valitsuse sigadustelt kõrvale juhtida?

 
At 20:49, Anonymous Anonüümne said...

19:59 on tõeline geenius. Suutis Kägu pika kirjutise ,läbi lugeda, seda analüüsida, seisukoha kujundada ja veel sisuka ning mahlase kommentaari kirjutada. Seda kõike 2-3 minutiga. Vot siis millised prohvessorid ja akadeemikud siin blogis käivad

 
At 21:25, Anonymous Anonüümne said...

To 20.49 vabalt. Sihukest omaarust laia silmaringi jura lugemiseks ei kulu just palju.
Sellised kukulinnud saatsid omal ajal inimesi Siberisse.

 
At 21:31, Anonymous Anonüümne said...

Mõned saavutused rahvushäbialalt, mis tasakaalustaksid Vassiljevi paelast loobumist?

 
At 21:34, Anonymous Anonüümne said...

To 21:25 Siberisse saatsid inimesi ikka samasugused variserid nagu need, kes Kostja peale näpuga näitavad, aga sinusugused sileajud vaatasid pealt ja ulgusid mõnust

 
At 21:39, Anonymous Anonüümne said...

20:41 lolliks oled läinud? Tuli sealt see standardne 'tahate venelased välja ajada". Vaata venelased peavad ise patrioodid olema ja lõimuma täitsa ise omal initsiatiivil. Elaks Vassiljev Venemaal oleks ta juba ukraina rindelt puu jalaga tagasi kodukülla tulnud. Aga venkud on nii ülbed ootavad endale lusikaga sisse söötmist. Padre hindas õigesti, Vassiljev on tibla, seda näitab juba tema 3 aasta tagune intervjuu, ma ei oota et eestlased minuga inglise keeles räägiks. Nägid, venelased austavad sakslasi ja ameeriklasi eestlased pole neile mitte keegi, selles oleme ka ise süüdi, venelase iseloom mida rohkem teda peksad seda rohkem sind armastab, see rahvas pole tsiviliseeritud

 
At 22:18, Anonymous Anonüümne said...

Pole ka ime, et venelased eestlasi ei austa. Mina ka selliseid inimesi ei austa, kes meil praegu valitsuses on ja ma ei austa ka ajakirjanike, kes tegelevad prügikalade kallal tähenärmisega ja lasevad haidel vabalt möllata. Venelastel on seda raske mõista, nad arvavad, et see on vandenõu nende vastu. Keegi maailmas ei austa pugejaid ja argpükslike väiklase hingega inimesi.

 
At 22:24, Anonymous Anonüümne said...

Mis sellest, et peavoolu ajakirjandus olati ajanud inimestele pada, ikka inimesed loevad sellist pska nagu näiteks I. Taro sõjauudised. Tunda on, et paljude blogi lugejate arvamus ja tase ongi sellise mula järgi kujundatud.

 
At 22:29, Anonymous Anonüümne said...

To 20.41 Ikka selleks, et see sõda veel kaua- kaua kestaks ja kõik liberaalid selle varjus rikkaks saaks. Hagu tuleb alla ajada ja vaenu õhutada, eks pudeneb Priidulegi üht-teist kui ta tubli on.

 
At 23:28, Anonymous Anonüümne said...

Väga kummaline situatsioon: NSVL relvajõududes teeninud (ja seda uhkusega meenutanud) PP tümitab Eesti sõjaväes õppe saanud koondislast.

 
At 23:58, Anonymous Anonüümne said...

A mis siin kummalist, kui vene väkke sundvõetud Pullerits on Eesti patrioot ja kartmatult venkude vastane, aga Eesti kaitseväes teeninud futbolist on putinistlikku mõttelaadi halvasti varjav ja peitu pugev tegelinski.

 
At 00:10, Anonymous Anonüümne said...

Väga loodan, et see stane ohollistan pommitatakse kiviaega võimalikult kiiresti ja venemaa võidab sõja..eestis lapsed lämbuvad, sest haigekassal pole raha ravida neid ja samal ajal kaja&co on ohollistanile andnud miljard eurot meie raha..

 
At 07:47, Blogger Priit Pullerits said...

Tubli, 00:10, tõeliselt arusaaja mees olete! Sest siis kui Ukraina on kiviaega pommitatud, võtavad vene värdjad ette järgmise maa ning kui see on Eesti, siis võite oma haigekassa ja eesti laste ravi sootuks unustada. Nad pommitavad haigekassa koos muude asutustega kiviaega ja tapavad lapsed maha või küüditavad paremal juhul venkumaale oma kiviaegsesse kolkasse. Te olete geniaalse strateegilise nägemisega, super!

 
At 07:50, Blogger Priit Pullerits said...

Eile õhtul saabus meilile sellist tagasisidet mu loole Postimehes:

väga hea artikkel. Arusaamatut jama keerutab üles Klavan, tema tasemega mehelt oleks tahtnud targemat kuulda.
Jalgpalliliit ja Flora samasugune…
Vassiljev peaks ütlema - Putin kao Ukrainast.
Siis me usuks teda. Igasugune, et tahan rahu nagu räägivad näiteks vene tennisistid on tühipaljas mula…
Tahame rahu kòlab nende suust, et Ukraina andku alla.

 
At 09:48, Anonymous Anonüümne said...

Absoluutselt nii lihtne see ongi. Täiesti piisav on kui Vassiljev võtaks ütleme 150 grammi vodkat sisse (Noh et oleks rohkem kuraazi), sõimaks 10 minuti Putinit. Postimees kirjutaks sellest artikel ja tehtaks ka vidosalvestis, mis saadetaks RTV le. Et asi eriti tõhus tuleks peaks Pullerits ise selle "sõnumi" ette kirjutama(soovitavalt serbo-horvaadi keeles, sest see olevat vängete sõnade osas eriti mahlane), endise nõukogude armee all- ohvitserina teab ta täpselt mida ja kuidas öelda. Kui see sõnum Putinini jõuab, siis teeb ta hirmust püksi ja annab alla, sest ta mõistab, et sellise kange ja hulljulge teo taga peab olema Pullerits isiklikult. Putin teab, et selle mehega ei ole mõtet naljatada

 
At 09:51, Anonymous Anonüümne said...

Vassiljev ennistataks taas jalgpalli koondisesse, talle tagastataks kapteni pael, tuleksid riiklikud vabandused ja ta nimetaks meie riigi aukodanikuks ning aasta inimeseks

 
At 10:05, Anonymous Anonüümne said...

Ma ei saa aru miks Pullerits seda Putinit nii hirmsasti kardab. Temal peaks kui venemaa ees erilisi teeneid omaval inimesel peaks ju olema trump tagataskus? Pealgi häid ja valitsusele ustavaid (olgu võimul, kes iganes ) ajakirjanikke on alati vaja. Küll Putin mõistab, et viimase aja kerge klähvimine venemaa suunal oli hädavajalik näitemäng selleks, et säilitada oma positsioon ja mitte paljastada oma tegelikku olemust. Vaadake või meie valistuse liikmeid, kes ütlevad venemaa suunal küll karme sõnu, aga samas igati aitavad ülal hoida venemaa majandust, ajades viimasega aktiivset äri. Küll nemadki saavad uue korra ajal kõik soojad kohad ja tasuvad ametid. Heaks näiteks on balti parunite suguvõsad, kes olid rahvast kurnamas sajandeid, sõltumata sellest, kas võimul olid taanlased, rootslased, sakslased või venelased.

 
At 10:11, Anonymous Anonüümne said...

Priit, mis pani Sinu hinnagul Klavanit kui paipoissi ja laias ilmas läbi löönud edukat eestlast Kostja eest kostma?
Kas siin võib olla taaskord tegemist Pohlaku manipulatsiooniga? Meenutades varasemaid teemasid, kus ainuke kõneisik oli Pohlak ise. Nüüd ühtäkki Klavan ja lausa ETV’s. Tundub väga kahtlane. Vägisi jääb mulje, et Klavan pandi osavalt tanki pehmendamaks olukorda või muutmaks olukorda eestlaste jaoks kuidagiviisi seeditavamaks.

 
At 10:26, Anonymous Anonüümne said...

Ega need sportlased anslüüsivõimelised pole aga venelaste mitte ainult Kostja puhul on nende kultuur, nad on permanentses sõjas vaimselt, seega Putini rünnak naabrite juurde või kaugemale on nende jaoks normaalne asjade kulg, ei midagi imelikku või ülekohtust.

 
At 10:32, Anonymous Anonüümne said...

Mina küsiks hoopis sedapidi. Kui Venemaa laamendab Ukrainas, siis on Kostja patsifist.
Aga kui Ukraina laamendaks Venemaal, kas ka siis oleks Kostja patsifist?

 
At 10:41, Anonymous Anonüümne said...

Lemsalu tütar jättis joomise maha ja nüüd hoopleb sellega. Mida võhmamehed arvavad?

 
At 10:50, Anonymous Anonüümne said...

10:32 seda huvitavat nähtust täheldame iga päev. Kui ukrid Krimmi silda pommitasid siis halas Vooglaid nagu eit et kuidas ikka võib infrastruktuuri purustada see on inimsuse vastane, aga ukraina infrastruktuuri purustamise hukkamõistust pole Varro suust kuulnud poolt sõnagi.

 
At 10:58, Anonymous Anonüümne said...

10:32, just. Kostja ja tema kaitseks viskunud EJL juhatus esikõneleja Ragnar Klavaniga ajavad ebaloogilist juttu. PP ju juba seletas asja. Kui Kostja on osutunud patsifistiks (tore on!), siis ta ei saa ka ju Eesti eest võitlusesse minna, sest vaated on sellised. Samas Klavanile olla Kostja enam kui korra kinnitanud, et Eesti eest läheb võitlusesse (ja seda mitte ainult futbolli mängides). Raske ette kujutada taolisi korduvaid vestlusi Raku ja Kostja vahel, mingi meelsuskontroll või. Kujutage ette Padre ja Soonetsi sarnaselt kontrolljuttu ajamas, üks on Vene raketivägedes teeninud, teine tänu piirivalvele teab KGB meeste hoiakuid ja süsteeme. Sõnadeta on ju selge, et kuhu venelane saadetakse - sinna kuhu sõjalaev Moskva. Kostjast poleks ju mõtet teemat puhudagi, kui teda ei upitataks "eestlaseks", Eesti eest seisjaks, priimakodanikuks ja kõik mis veel. Kui ta mängiks Maardu Huijoobalites või Narva Pidõrassõtes rahulikult futbolli ja elaks Vene maailmas nagu kümned tuhanded teised temasugused Eestis, siis poleks mõtet temalt intervjuusid küsidagi, avalikkusele tuututada ja talle meelehärmi ning šokki põhjustada.

 
At 11:23, Anonymous Anonüümne said...

Pullerits küsi miks Poomi Mart vait on? Tema on üks treeneritest seal. Häberli kui välismaalane neid asju ei taipa aga Mart las jutustab kuidas koondises ja üldse meie kohalikus premjäär liigas see eesti ja vene maailma vahekord on. Kumb on tugevamp? Naaši või nenaaši?

 
At 11:41, Anonymous Anonüümne said...

Pullerits küsitlegu Süvarit, kogemust on, naised sulavad Padre käte vahel. Alusalu ja teised. Poomi ülekuulamine jätku Soonetsile see tunneb erivägede interrogeerimise tehnikat. Poom punnib algus vastu aga kus ta pääseb, murdub temagi ja laulab nagu linnuke.

 
At 11:46, Anonymous MargusM said...

Pean tunnistama et olen Kostja väljaütlemistes pettunud, see tundub jokk keerutamine. Lootsin selgemat Eesti poolt olemist.
Priit, võideldes Kostjaga on üks teine pind meil tartukatel silmas, pigem isegi palk. Nimelt Tartu Välk mõned mängijad käivad Venemaal mängimas.. sooviks nendega välkintervjuud ja mis sellistel litriajudel küll peas toimub, kas keegi ei suuda Välgus siis korda majas hoida või soojendame järgmist ussi rinnal.. Kuidas on võimalik, et ühed prõmmivad seal isamaaliselt rindu ja teised käivad Venemaal mängimas? Ei tundu ühte jalga astuv tiim..

 
At 11:46, Blogger Priit Pullerits said...

Jah, 10:11, Klavan oli hea ja mõnus tulle saata, sest Klavani renomee jalgpallurina ja jalgpallis on puhas ja kõva, tema mõjub enamikule usutavalt ja usaldusväärselt, erinevalt Pohlakust, kelle sõnavõttu võetaks kohe kahtlustavalt ja peetaks ebausutavaks.

Ma tegin täna ühe pika ja olulise telefonikõne. Ei anna mingit vihjet, kellele. Kõik nagunii teavad teda. Eesmärk oli ausalt aru saada, kas olen äkki Vassiljevile liiga teinud. Sain teada, et ei ole. Sain kuulda, et on põhjust minu kirjutatud asjadega nõustuda. Sain kuulda, et see, mida Vassiljev on rääkinud, on täielik ****.

Samuti olen saanud teada, et Vassiljev on koondise venelastest kõige intelligentsem, terav pliiats.

10:50, Vooglaiu sõnavõtud ja arvamusavaldused kõlavad minu kõrvadele juba ammu sellistena, mis ei jäta kahtlust, kelle pilgu läbi tema sõda Ukrainas näeb. Kuidas küll saab inimene niimoodi asjadesse suhtuda?!

 
At 11:54, Anonymous Anonüümne said...

Võiks teha uurimuse, et mitu prossa Eestist on idajõudude kontrolli all ja kas trend on tõusev või langev. Kui on tõusev, siis otsest pika sõja ohtu ei ole.

 
At 12:46, Anonymous Anonüümne said...

Tundub et päris kontrolli all, aga sõjaoht on sellegipoolest, miks ei? Näiteks läti ja leedu said oma Moskva õigeusu kirikud idast lahti, meil siin mitte kuidagi, tuhanded eestlased kirjutavad et see oleks meie kallite venelaste inimõiguste rikkumine nendelt kodukiriku ära võtmine.

 
At 13:55, Anonymous Anonüümne said...

Ei kirjuta tuhanded eestlased. Seni on õigeusu kiriku pappide vaibale kutsumise pärast kisa tõstnud ainult Objektiivi töökas kollektiiv. Vooglaid isegi kuulutas, et kui siseminister temalt aru pärima hakkaks siis ta saadaks ministri ja kogu ministeeriumi lihtsalt p****e.

 
At 14:11, Anonymous Anonüümne said...

Eesti kõige suurem mure on see, et kuidas õnnestuks see riik lollide küüsist päästa. Igalepoole need raisad ronivad ja kõike ja kõiki tahavad nad juhtida ja reguleerida. Selle riigi võtmefiguurid teevad kõik, et juhtida Eesti sõtta venemaaga ja valitsuse parteile kuuluv ajakirjandus toetab seda kuulekalt ja agaralt

 
At 14:42, Anonymous Anonüümne said...

Päris paljud süstisõbrad on tänaseks aru saanud, et kogu see vaktsiini haip ja koroonapaanika oli suures osas pettus. Leidub muidugi erilisi ohmukesi, kes siiani usuvad, et see kõik oli päris. Meil on usu vabadus ja las inimesed usuvad. Võibolla teeb see usk nende rakse elu mingis osas kergemaks. Raske aga on mõista neid inimesi, kellele lõpuks ikkagi kohale jõudis, et neid on petetud ja see kõik oli tugevalt üle paistatud, aga nüüd usuvad nad oma endisi petjaid taas ja ei taha mõista, miks ja kes selle sõja esile kutsus ning millised on selle tegelikud eesmärgid. Nad taas endale pealesurutud rolli sedavõrd sisse elanud, et keelduvad lugemast, mõtlemast, uurimast. Neile meeldib taas olukord, kus saab kõigile teisti mõtlejatele karistamatult sitasti öelda. Enamgi veel, nagu koroonahüsteeria ajal, nii ka praegu lausa nauditakse oma mõningast priviligeeritust. Minnakse lausa oma tõe kuulutamisega lausa eufooriasse, räägitakse ,vabadusest vendlusest, võrdsusest, sõprusest ja demokraatiast. Valitsus muidkui seab piirangusid, kehtestab uusi makse, võõrandab maid ja muud vara ja otsib uusi patuoinaid. Las olla, see kõik on ju helgema , õiglasema ja õnnelikuma ühskonna ülesehitamise nimel.Edu teile mehed sellise ühiskonna haipimisel ja kaitsmisel. Tümitage veel rohkem kõiki kelle mõttemaailm teie omast erineb, rahvuslik ühtsustunne tugevneb ja uusi patrioote tuleb aga muidkui juurde.

 
At 15:04, Anonymous Anonüümne said...

Huvitav, kas see tuleb sellest, et Pulleritsul jäi oma sportlaskarjäär realiseerimata, aga tal on nagu mingi eriline viha nende vastu. Otsib pidevalt mõtte ja võitluskaaslased, et taas võimalusel kellelgi kambakat teha.

 
At 15:30, Anonymous Anonüümne said...

Padre oli siis Ameerikas tudeerimas, kui Kostja koos teiste Lasnamäe konservatiivsete venelastega pensionäridele kotijooksu tegid. Erinevad prioriteedid.

 
At 15:42, Anonymous Anonüümne said...

14:42 vaata sõbrake, haip ja koroonapaanika on üks asi, ukraina sõda on teine. Ukraina küpses täiesti omaette sõjaks ja on puhas juhus et sattus koroonaga ühe aja peale. Loll jutt on see et vakstiiniuskujad on jah ajupestud ja ühendada see kuidagi ukraina sõja uskujatega. Need kelle "mõttemaailm teie omast erineb" on Vooglaid oma idiootide seltskonnaga kelle arvates USA ajas slaavi rahvad tülli ja Putin ei taha tegelikult üldse sõdida aga pahad USA juudid käskisid tal seda teha presidendivalimiste lõpuni. Ilgelt kurb eks ja eesti rahvas maksab sõja kinni ajupestud uskujad.

 
At 16:12, Anonymous Anonüümne said...

Maailmas sünnivadki asjad juhuslikult. Mõne jaoks oli see päris õnnelik juhus. Sai normaalse inimese moodi poodi minna (ilma nartsuta nina all), sind ei aetud enam süstla otsa ja lubati isegi kinno ja teatrisse. Ukraina ja Vene lihtsate inimeste jaoks oli see muidugi mitte nii õnnelik juhus, aga Venemaa ja ameerika relvatootjate jaoks samas nagu paradiis. Saab laod vanast moonast tühjaks ja uusi tellimusi tuleb robinal. Riigi isadel ka põhjust rahvast rohkem nöörida, pole parata armas rahvas, vaja vööd koomale tõmmata, slaavi poiste paugutamine tuleb kinni maksta. Kuigi ajaloost on teada aegu, kus venelased olid meie sõbrad ja liitlased, siis tänasel päeval, kus me euroopast ja ameerikast imporditud demokraatia koorma all ägame, on nad meie jaoks taas vaenlased ja ükski ohver pole liiast, et ära hoida värskelt küpsetatud vaenlase sissetungi. Parem loovutada oma kodu ja vara vabatahtlikult "omadele" kui hoidku jumal, et vaenlane midagi saaks. Et " moraalne kriis" oleks väiksem selleks pandi kogu riiklik propagandateenistus hüsteeriat ja paanikat külvama. Kõik muidugi on puhas juhus.

 
At 16:28, Anonymous Kägu, kehakultuurlane said...

Vaadates milline üksmeel valitseb siin blogis ja ka kogu riigis, siis tuleb rahuldustundega nentida, et me oleme eelseisvaks sõjaks rohkem valmis, kui kunagi varem. Peagi saame näha kuidas õlg õla kõrval koonduvad ühtse löögirusikana meie armast riiki ja valitsust kaitsma aafrika pagulased, ukraina ja venemaa pagulased, kohalikud venelased ja igipõlised eestlased. Meie jõud on meie mitmekülgsus ja meie ühtsus. Näitame sovinistlikule ja homofoobsele venemaale, milles seisneb multikultuuri ja LGPD tõeline jõud. Selle hetke nimel tuleb tänada Parteid ja Valitsust ning erilise tänu on ära teeninud ka progresiivne ajakirjandus. Aamen.

 
At 16:45, Anonymous Anonüümne said...

Kukulind, mis valitsus sulle teinud on? Segab sind kuidagi? Võttis sult midagi ära? Ahistab sind?
Mage vend oled!

 
At 17:01, Anonymous Anonüümne said...

Veits odav hinnang et kui kõik patrioodid on koondunud ümber Pulleritsu ja tema salasõprade Soonetsi ja Laidvee ühisel meelel siis hakatakse koos aafriklaste ja lgpd pidrossidega parteid ja valitsust kaitsma konservatiivsete futbolistide ja ausa Venemaa vastu. Ei ole nii. Selline järeldamine on meelevaldne.

 
At 17:31, Anonymous Anonüümne said...

To 16:45 Kägu võib olla mage vend, aga teie puhul on 2 varianti, kas olete reformierakonnast või siis lihtsalt loll, mis tegelikult on üks ja see sama.

 
At 17:42, Blogger Priit Pullerits said...

Ausalt öeldes mind hämmastab, kui palju näib siinsete kommentaaride järgi siin olema putiniste ja russofiile, kelle sõnavõttudest tuleb üheselt välja nende seisukoht, et parem olla venemaa poolt okupeeritud kui Läänega liidus ja Eesti valitsus on halb, kuid putin on hea ja seisab õige asja eest, aga Lääs on täis sõjardeid.
Päris lolliks olete läinud!

 
At 17:56, Anonymous Anonüümne said...

Kägu ja mõttekaaslased. Pange paar rida kirja, mis teabekanaleid või ajalehti te loete, päris ausalt. Ja mida te vihatud peavooluks ei pea. Ilmselt TASSi te peavooluks ei pea.

 
At 18:04, Anonymous Anonüümne said...

Hr Pullerits ,kas Teie peate seda kõigi aegade kõige valelikumat ja võhiklikumat valitsust heaks ? Ma ei tea millise riigi ja kelle huve see valitsus teenib, aga pidev maksukoormuse tõus, maaelu suretamine, jaburate piirangute seadmine, põhiseaduse porri tallamine, meie maksuraha jagamine enese ja kolmandate riikide taskusse jne, minu kui kodaniku huve ei teeni. Kui lisada sinna juurde pidev valetamine, vassimine ja oma kodanike hirmutamine ja ähvaramine, sõnade ja tegude mitte kattumine, siis tekib küsimus, milleks üldse sellist riiki vaja on? Riiki kus isegi inimese usu ja sõna vabadust ei austata. Te näägutate siin tões ja vaimus Vassiljevi kallal ja leiate veel, et teil on krdima õigus. Ta pole kedagi tapnud, kedagi ähvardanud, kelleltki midagi varastanud, isegi mitte midagi solvavat öelnud. Teie meelest mõtleb ta valesti! Milline krdi seadus kohustab olema 2 sõjajalal riigi puhul olema kellegi poolt?. Kui kaks naabrit kaklevad, siis ongi normaalne nad lahutada, mitte olla kellegi poolt ja veel kohustuslikus korras just ühe naabri poolt! Vassiljevi juured on pärit Venemaalt ja tema puhul on see eriti raske teema. Sellest võiks aru saada, aga mitte valada pidevalt inimse haavadele soola. Ilmselt saavad sellest aru vaid inimesed, kellel on olemas mingi au ja häbitunne ja kelle jaoks patriotism ei ole vaid pelgalt mingi sõnakõlks millega eputada. Tänapäeva poliitikud ja ajakirjanikud, kes muudavad on põhimõtteid ja vaateid sagedamini, kui pesu vahetavad, seda ilmselt ei mõista.

 
At 18:07, Anonymous Anonüümne said...

Toon ühe lihtsa näite. Nursipalu lugu pole endiselt mingit mõistliku lahendust leidnud, aga seeei ole takistanud uudisekanalitel välja pasandamast uudiseid kuidas maaomanikud said 3 ja isegi 4 kordselt kinni makstud. Pole nad mitte sttagi saanud.

 
At 18:11, Anonymous Anonüümne said...

Igas demokraatlikus riigis astuks tipp poliitik, kelle pereliige venemaaga salaäri ajab koheselt tagasi ja ajakirjandus tõuseks tagajalgadele. Meie banaaanivabariigis aga pekstakse selle asemel rahumeelseid kodanikke (sportlased, kunstnikud, kultuuritegelased jne), kelle arvamus ei ühti massidele kohustuslikuks tehtud arvamusega. Demokraatia mai äss.

 
At 18:40, Anonymous Anonüümne said...

Nii Delfi kui ka Postimees on kirjutanud Kremli poolt rahastatud propaganda kanalist Voice of Europe, millel märtsi lõpus juhe seinast tõmmati aga täna õnnestus neil mingisse alternatiiv serverisse oma sõnnik jälle üles laadida. Neil on ka Twitteri konto, millelt nad ElMu kaitsva tiiva alt materjali pritsivad. Ja materjal on ikka päris kange kraam. Kiirelt sirvides jäi näiteks silma pealkiri, et NATO võltsivat Euroopa riikide valimisi. Sellise jura peale ikka annab tulla. Sealt siis meiegi kaabude jüngrid ideesid ja jutupunkte ammutavad. Aga Madison jõudis juba kuulutada, et raha ta sealt saanud ei ole.

 
At 18:48, Anonymous Anonüümne said...

18:11 vaata kunstnikud sportlased ja kultuuritegelased on poliitikas reeglina kummipead. Mõistetav, moosekant tõmbab lõõtsa ja muust ta ei mõtle, viiuldaja paneb peethoovenit iga riigikorra ajal ilusat mussi kuulatakse vabaduses ja koonduslaagris, sport ka, Kimide dünastia ja demokraatlik kennedite dünastia mõlemad tahavad hobuste inimeste ja autode võiduajamist näha, sportlastel pole muret. Aga on ameteid kes satuvad riigikorra muutuse puhul kohe tänavale.

 
At 18:49, Anonymous Anonüümne said...

Miks äri Venemaaga ei tohi teha ja pere elatustaset tõsta, aga spordis, kultuuris on koostöö lubatud. Äri ja poliitika tuleks ka siis ju lahus hoida, eks? Rahunege esiteks, teiseks püüdke loogiliselt mõelda ja argumenteerida.

 
At 19:11, Anonymous Anonüümne said...

To 18:40 Kuulen sellisest uudisest ja ka portaalist esimest korda. Mind huvitab, kust pärineb teie raudkindel veendumus et see uudis on jura? Kas sellepärast, et see lõhuks teie maailmapildi ja arusaamad? Te usute, et on head, kes kunagi ei peta ja halvad, kes alati tüssavad. See tähendab teie jaoks on maailm must-valge? Te ei usu et Natol on võimekus ja vahel ka huvi midagi sellist teha? Lugesin kunagi raamatut "Presidendi mõrv" .Kus kirjaldati milline tsirkus on tegelikult valimispalagan USA s. Uskumatu, kuidas mõned märkavad ja loevad pisipättusi ,mida teevad need nn kaabud, aga jätavad täielikult tähelepanuta fakti, et nii kesk kui reformierakondlased korraldavad pidevalt suuremaid ja väiksemaid sigadusi ja jäävad nendega ka vahele. See et kuidas mõned ei lase ennast sellest häirida ja kiruvad ikka ainult kaabusid ,tundub suisa patoloogiline. Soojalt soovitan neile, kes peavad Varrot lolliks ja ülinõmedaks, ärge piirduge tema kohta vaid peavoolu meediast loetuga, andke endale võimalus ja minge kordki ja kuulake seda meest vahetult. Keegi ei räägi ainult sula kulda, aga tema jutt on sorav ja loogiline faktidele ülesehitatud haritud inimese jutt. Kibestund, seda küll on ta, aga väita, et ta on loll on märk sellest, et inimene arvab tõsimeelselt, et ainus tarkus mis maailmas olemas on ,on see mis on kirjas peavoolumeedias ja see on alati absoluutne tõde. Meie pealiskaudses ühikonnas käibki see lolliks tembeldamine kuidagi lihtsalt ja loll tähendab pigem seda, et keegi on nii haritud , et pealiskaudsetel, siledate ajudega inimestel ei ole piisavalt mõistust ja keskendumisvõimet sellistest aru saada. Palju lihtsam kui halle ajurakke liigutada on kiirelt oponent lolliks tembeldada. Nii nagu sõna "teadlane" on devalveerunud ja muutunud pigem sõimusõnaks on sõna "loll" muutunud intelligentsust ja mõtlemisvõimet märkivaks sõnaks.

 
At 19:14, Anonymous Anonüümne said...

Õnnest õhetades võtame me vastu suurte onude annetatud papist kuldaurahasid. Hambad laiali vahutame „agressorriigist“. Aga…
Just praegu tapeti Ukrainas – ei, mitte teie lähedane, kommentaator – vaid ukraina sõdur. Neid tapetakse täna veelgi. Tapetakse homme, tapetakse nädala pärast, tapetakse kuu pärast ja ehk aastagi pärast. Kui palju tapetud on, ei tea keegi. Leinavad emad, abikaasad, lapsed, sõbrad, tuttavad. Ei mitte teie tuttavad, kommentaator, vaid tapetute omad.

 
At 19:19, Anonymous Anonüümne said...

To 18:49 Nii et teie leiate siis, et kui tipp-poliitik ajab venemaaga äri ja üritab sedaviisi oma elatustaset tõsta, on igati tervitav ja eetiline isegi siis kui ta sõnades kutsub ülesse venemaad boikoteerima? Sportlane ja kultuuriinimene, aga peaks kindlalt loobuma leivapalast ja lisaks jalgealla tallama kõik sõprus ja sugulussidemed? Poliitikut kahepalgelisuse eest näägutada ei tohiks, aga sportlane tuleks igal juhul häbiposti panna?

 
At 19:37, Anonymous Anonüümne said...

19:19, noh nii, hakkab juba koitma. Loomulikult on äri, sport, kultuurivahetus arvestades konteksti vastunäidustatud.

 
At 19:57, Blogger Priit Pullerits said...

18:04, see valitsus on miljon, biljon, ziljon korda parem kui ükskõik missugune putini või venemaa valitsus, mida siin paljud näivad Eesti riiki ja valitsust vihates ihalevat.

"Kui lisada sinna juurde pidev valetamine, vassimine ja oma kodanike hirmutamine ja ähvaramine, sõnade ja tegude mitte kattumine, siis tekib küsimus, milleks üldse sellist riiki vaja on?"
Mulle tundub, et teil on riigid sassi läinud - selline iseloomustub sobib venemaa kohta.

"Kui kaks naabrit kaklevad, siis ongi normaalne nad lahutada"
Palju jõudu, minge venemaad Ukrainast lahutama. Võitlen ise selle eest, et te saaksite Nobeli preemia, kui selle saavutate.
Kas te aru ei saa, et venemaad ei ole võimalik lahutada nende brutaalsest, jõhkrast, imperialistlikust maailmakäsitlusestP?

Krt, miks ma pean raiskama siin oma üliväärtuslikku ja -hinnalist aega mingite põmmpeade peale, et neile elementaarseid asju seletada. Minge venemaale, kui teile siin ei meeldi ja paistab, et seal meedlib teile rohkem.

Teil on valed andmed, 18:07. Tehke reporteritööd, mitte ärge rääkige siin külajutte.

See kommentaarium siin vajab salaputinistidest ja salarussofiilidest puhastamist. Ja puhastatud see nüüdsest saab.

 
At 20:14, Blogger Priit Pullerits said...

...mis tähendab, et minge oma Eesti-vaenulikku jampsi mujale ajama. Oma blogi ma teil rohkem risustada ei luba. Veeb on täis neid kohti, kus saate oma sõnavabadust realiseerida. Siin mitte, mulle aitab teie lollustest!

Kes tahab teemasse puutuvat kommentaari jätta, saab seda endiselt teha, käin aeg-ajalt saabunud kommentaare vaatamas ning luban asjassepuutuvail avalduda.

 
At 20:50, Anonymous Anonüümne said...

Kogukond kiidab heaks, 19:57!
Kasulikel idiootidel ei peaks siin olema kohta.

 
At 21:15, Anonymous Anonüümne said...

See on tõesti päris hämmastav palju (pool)putiniste on siia korraga siginenud. Ei tea kas Delfi kommentaariumis sai ruum otsa? Tiblad on meid siin ilma liialdamata vähemalt 1000 aastat vahelduva eduga rünnanud. Aastal 1030 vallutasid Jaroslav Targa väed Tartu. Kui eestlased oleks siis ka filosofeerinud nagu mõni siinne kommentaator, et las olla pealegi, igasugune rahu on parem kui sõda, siis oleks meil täna Tartu asemel üks Vene kolkalinn Jurjev, ehk midagi Petseri sarnast. Õnneks oli toona meestel piisavalt südikust, et 30 aastat hiljem Tartu vabastada ja vantidele nii korralikult peksa anda, et need vähemalt järgmine pool sajandit oma nägu siin näidata ei julgenud. Hiljem muidugi toppisid oma räpase kärsa uuesti siia. Nende algatatud sõjad, rüüstamised, okupatsioonid
tapmised, küüditamised, repressioonid jm terror jätkusid läbi sajandite kuni laulva revolutsioonini. Ja oleks siis see vana tšekisti juhitud "uus Vene" kuidagi parem. Pidevalt süüdistatakse meid fašismis, "vähemuste" ahistamises jms stampmöla. Ja kõige selle juures tulevad mingid seltsimehed seletama, et katsume ikka hoida neutraalset joont (Päts 1939-1940a oleks hea eeskuju? ), ärme hakka pooli valima kui meie põlisvaenlane oma järjekordset ohvrit ründab.

 
At 22:06, Anonymous Jaanus Kunts said...

Nonii anonüümsed lõdvikud, tundub, et ajasite Padrel seierid punasesse ja vist pole kaugel see aeg, kui kommentaarium siin saab risust puhtaks ja vähegi kõvemad pliiatsid ( enda arust ) saavad ainult oma nime ja identiteediga edaspidi midagigi asjalikku öelda!!
Aga jõudu tööle kõigile, oli üle pika aja täitsa huvitav siin jälle näha ja nentida, et sittagi pole muutunud ja lõdvikud annavad anonüümselt kuuma edasi ja kahjuks on neid enamus!!

 
At 22:34, Anonymous Anonüümne said...

Nn Lauri rada senisel kujul lõpetab. Hooajaline parkla vajab veel siledamat pinda tolles osas. Kahju.

https://tartu.postimees.ee/7998838/tartu-linnavalitsus-hakkab-paevapealt-ehitama-suurt-parklat-kohalikud-on-sokis

 
At 09:04, Anonymous Anonüümne said...

Õige!

 
At 12:57, Anonymous Anonüümne said...

Jaanus Kunts õige seisukoht. Kogukond toetab.

 
At 13:48, Anonymous Anonüümne said...

Kunts, Pullerits, Laidvee, Teppan oleks selliseid mehi rohkem, eesti oleks nagu ammeerika vaba ja iseseisev.

 
At 14:36, Anonymous Anonüümne said...

Kunts, Pullerits, Laidvee eesti maa sool. Mina austan neid mehi alati.
Võhmameeste koondis, pärnu maakond

 
At 23:32, Anonymous Anonüümne said...

7-10 korda on Venel ülekaal ukride üle. Ja ikka usuvad anonüümsed lõdvikud ja sh Pullerits ukride võitu? Muide Nursipalu juhtum ei ole lahendatud, nii et ärge ajage lolli juttu. Kontrollisin hiljuti otse asjaosjaliselt. Kunts ka kahjuks liberaaliks hakanud, enam suuski talle määrida ei vii.

 

Postita kommentaar

<< Esileht