kolmapäev, jaanuar 03, 2007

Pullerits: Miks Ansip vaevleb rajal

Kui eile tööasjus peaminister Andrus Ansipile helistasin - või mis helistasin: saatsin sms-i, et ta mulle sobival ajal tagasi helistaks, sest pärast seda, kui "Reporter" oli näidanud tema lakkamatut elu telefoni küljes, ei tihka mina küll enam valitsusjuhti otsekõnedega pommitada -, libises me jutt vestluse lõpus suusatamisele. Tegi ta ju mullu ikkagi kaasa kuulsa Vasaloppeti. Mis sel aastal plaanis, pärisin.

Maratonid ei kuku tänavu välja - just nii ta vastas. Esiteks sellepärast, et Vasaloppet on riigikogu valimiste päeval. (Kusjuures paar minutit varem oli Ansip mulle leheusutluse käigus tunnistanud: "Soovin, et Reformierakond valimised võidaks - sellest võidaks kogu Eesti.") Ja teine suur suusasõit, Finlandiahiihto, on nädal varem Eesti Vabariigi aastapäeval.

Kui pärisin, kas see oli halb üllatus, kui ta ühel heal või halval päeval teada sai, et suurmaratonid tema jaoks nii olulistele päevadele kukuvad, kostis ta: "On nii, nagu on. Ma nendest asjadest ei üllatu."

Aga harjutanud on Ansip küll. Kuigi täpsustas kohe: "Kas seda harjutamiseks nimetada saab..." Aastavahetusel tegi ta Otepää lühikesel kunstlumerajal kahel päeval kummalgi 15 ringi, enda arvepidamise järgi kokku ligi 40 km.

"Vaevaline oli, väga vaevaline," tunnistas ta. Uuris siis, kas mul ei ole treeningud vaevalised olnud. Ütlesin, et olen juba tükk aega harjutanud, sest otsustasin asja sel hooajal tõsiselt võtta ja võtsin koguni treeneri - sest kui nagunii trenni teen, pole mõtet omapäi lahmida, vaid mõistlikum on õppinud meeste näpunäidete järgi harjutada, sest siis on ka mingit tulemust loota.

Ansip rääkis seepeale, et tema harjutab oma lustiks ega valmistu mitte millekski. "Ma ei kavatse treeningplaani alusel pingutama hakata," lisas ta. "Ega ma tippspordis enam midagi saavutaks, see on päris kindel." Seetarvis, märkis ta, pidanuks ta 30 aastat tagasi tõsisemalt pingutama. "Oled sa maratonil tuhat kohta ees- või tagapool, see ei ole mulle ammu oluline," lausus ta.

Ent ometi, avaldas Ansip, on ta palju ujumas käinud. Ujunud Tartus Aura basseinis korraga 2-3 km, mõnikord koguni neli. (Ohoo, minu pikimad ujumised Arenas on olnud 2 km alla.) Aga kas sellest ujumisest ka kasu on, see on iseette lugu, möönis ta. "Kui lumele lähed, on [töös] teised lihased, ei ole hingamist, ei ole rütmi. Aga ei ole kuskil harjutada..." kurtis ta lume puuduse üle.

Sellegipoolest on läinud temanimeline treeningtempo juba laialdasemalt käibele. Pärast seda, kui siin blogis ja Postimehe vahel ilmunud Suusalehes oli liigkiiresti harjutamine saanud sünonüümiks "Ansipit tegema", trehvasin Tartu dendropargi rajal paar nädalat tagasi tuttavat, kellest mööda kihutasin, mille peale tuttav küsis: "Kas teed Ansipit või?"

Oma arust ei teinud. Lihtsalt olin temast ilmselt rohkem treeninud ja kannatasin kõvemat harjutustempot.

Foto: Pildil rulluisutab peaminister Andrus Ansip. Foto autor: Margus Ansu / Postimees / Scanpix

7 Kommentaarid:

At 21:47, Anonymous Anonüümne said...

Tule sügisel Ramsausse! Seal on pool liustikku "Ansipi tegijaid" täis. Ainus jama on selles, et mõned on sellest hoolimata tugevad

 
At 11:32, Blogger Priit Pullerits said...

Mu arvates on vahe selles, et noil Ramsau-Ansipeil on kõva põhi all, aga siinsel maastikel paljudel ansipi-tegijatel mitte. Vundamenti on vaja, et Ansipit teha!

 
At 12:30, Anonymous Anonüümne said...

Õige suhtumine teil. Mul rõõm lugeda, et normaalsest liigutamisest juttu tehakse ning ekstreemsused jäetakse vaid võistluste eelsele ajale.

Ma võin ka öelda, et minu "sportlasekarjäär" läks USSR aja treenerite lolluste ja enda füüsiliste eelduste kokkusobimatuse nahka. Oleks ....

Täna on tarkust rohkem aga vanust liiga palju. Nüüd tuleb otsida liigutamiseks motivatsiooni. Pilk õue momendil küll suusatamise motivatsiooni ei tõsta. Kuigi loen siin headest treeningutest ei suuda ma ennast petma ja suusamaratoniks valmistuma hakata. Tippsportlase moodi kuiva multi-treeningut ma tegema ei hakka, tegelen vaid sellega, mis rõõmu pakub, sest ennekõike on treenimine minu jaoks lõõgastus igapäevatööst/rutiinist. Lõõgastava treeningu baasil on samas väga vahva korralikke tulemusi saavutada mõnedel kalendris äramärgitud üritustel. Vot selline mõte siis.

 
At 14:16, Blogger Priit Pullerits said...

Eelmine mõte on igati normaalne mõte.
Kuid kunagi ei ole liiga hilja. Mulle just üks tuttav rääkis, kuidas ta 70-aastane isa tõmbas tervelt 25 korda lõuga.
Tõsi, pärast seda sai ta infarkti. Sest tegi n-ö hingepeetusega harjutusi.
Nii palju siis Ansipi tegemisest ja mõnusast sportimisest. Täpsemini, nende vahest.

 
At 12:33, Blogger Unknown said...

www0516
minnetonka outlet
ferragamo outlet
mulberry bags
ray ban sunglasses
nobis outlet
canada goose
prada outlet
michael kors outlet
marc jacobs outlet
ralph lauren pas cher

 
At 11:25, Blogger Unknown said...

zzzzz2018.6.22
moncler jackets
true religion outlet
canada goose uk
pandora charms outlet
adidas superstar
tory burch handbags
ralph lauren uk
off-white clothing
golden goose shoes
nike air max 95 ultra

 
At 06:51, Blogger Unknown said...

www0803


ralph lauren outlet
christian louboutin sale
jordan shoes
moncler online outlet
nike shoes for men
kate spade outlet
cheap jordan shoes
ralph lauren uk
ugg boots
adidas ultra boost

 

Postita kommentaar

<< Esileht