kolmapäev, mai 19, 2010

Pullerits: Millise õppetunni sain grupisõidus?

Kolleeg-kamraad Art Soonetsil on uhke Bianchi ratas, leistangi küljes koguni kaks kompuutrit - neist üks mingi ulmeline ja suure ekraaniga - ning rattakingade peal lumivalged sokid, aga ikkagi leiab ta aega minusuguse kantseldamiseks. Eile hoiatas ta targu, et kui grupp Tartu-Võru maanteelt Põlva teele ära keerab, läheb vajutamiseks.

Grupp, kellega enne Tartu rattarallit ühissõitu läksin proovima, oli ligi 40-liikmeline. Ees pedaalisid Tartu veloklubi vormis tegijad, minusugune algaja hoidis targu sappa, Soonetsi kaitsva külje alla. Lõunakeskusest mööda üle Variku viadukti ja Võru maanttee alguses kulges sõit loksudes ja törtsutades, vähemasti tagaotsas. Kiirus ei küündinud eriti üle 30 km/h. Aga Põlva teele keeramise järel juhtus tõesti see, mille eest Soonets oli manitsenud.

Selgus, et tagant on tõesti raske tuulde saada, kui ees tuurid üles võetakse. Eriti veel, kui ahelast kõrvale jääd, mis tähendab, et üksinda tuult pead murdma. Nii juhtuski paratamatu: jäin grupist maha. Vähemasti mitte üksi. Paar meest oli lisaks minule.

Aga ma ei kavatsenudki jalga sirgu lasta. Kuigi vahe peagrupiga muudkui kärises, moodustasime kolmekesi stiihilise pundi ning neelasime peagi alla suurest grupist ühe koguka pudenenu. Pressisime koos edasi, aga vahe muudkui kasvas ja kasvas. Peagi nägime eespool vaid grupi saba käänakute taha lehvimas, ei enamat.

Kuid sain kaaslastest aru, et ega nemadki püssi põõsasse tahtnud visata. Kuigi jah, mingit organiseeritust meie tegevuses täheldada ei saanud. Sõit kulges minu arust nii, et kes jaksas, läks lihtsalt ette vedama, ja kui tema tempo enam tagumist kahte - üks me algsest nelikust vist pudenes maha, igatahes ei silmanud teda enam - ei rahuldanud, läks üks neist mööda ette tuult murdma. Tuul oli küljelt vastu, ja üpris tugev.

Tasapisi hakkas vahe imekombel kokku sulama. Grupp paistis aegamööda muudkui lähemale tulevat. Loodan, et mu kaks kaaslast ei vaidlusta seda, aga vähemalt kaks kolmandikku vedamistööd tegin oma arust küll mina. Kuid see pole mõeldud siin teistele saatusekaaslastele etteheitena. Sest ega meil ju mingit kokkulepitud tööjaotust olnud.

Seal, kus Põlva maanteelt keerab kõrvale vana Võru tee, oli grupp juba käeulatuses. Vahe oli selgelt vähem kui sada meetrit. Aga seda viimast 50 meetrit, kui palju ma ka ei pressinud, ei saanud ega saanud kuidagi kinni. Õnneks tuli üks kaaslane appi ning tõmbas viimase vahe kokku. Just enne seda, kui grupp otsustas otsa ringi keerata. Nii et 16-17 km jälitustööd oli viimaks vilja kandnud.

Tagasiteel sõitsid mitmed pundid komandat ehk panid nelja kaupa punuma. Vaatasin umbes pooltega pealt. Ei, mitte et mul oleks toss väljas olnud - tagasitee algas lausa jalutades, umbes 26-27 km/h -, aga arvan, et minusugune peab enne õppima ikka grupis liiklema, kui hakkama sööste tegema. Ja grupis sõitmine näitas mulle selgelt, et sirgjoonelise trajektoori hoidmine kellegi sabas ei tule sugugi välja; et lasen ettevaatusest eesmisega liiga suure vahe sisse; et hoian tuulevarjust liiga kaugele - ikka ettevaatuse tõttu. Samuti õppisin seda, et pärast keerakuid, mille ajal hoog maha pidurdatakse, peab kõvasti tööd rabama, et grupi pea ikka kätte saada; et hirm tuleb siis, kui grupis ilmuvad mõlemale küljele ratturid; et kõige kindlamini tunnen end eesotsas, kui ei pea end kellegi teise järgi sättima. Soonetsiga tagasiteel ette saades vedasime kiiruse 37 km/h-ni ja endalegi imestuseks nägin, et suudan täiesti otse sõita - kui kedagi ees ei ole.

Soonets hoiatas, et Viljandi maantee ringilt läheb paugutamiseks. Ja läkski. Kõik sööstsid sadulast ja pistsid punuma, nagu oleks finišijoon Silberauto ukse ees või hiljemalt Neste tankla vasakpoolse tagumise kolonka kõrval. Vaatasin korraks üle vasaku õla ja ajasin ka tagumiku sadulast püsti. Aga küljetuul oli siiski nii vali - tagant lähenes äiksepilv -, et hoolimata maantee kergest langusest sai enamikul peagi vurts otsa. Mul ka. Siis tuli vaadata, et saaks end kellegi taha istutada.

Seal pisut jaksu kogunud, ajasin end uuesti spurdiasendisse ja pääsesin sedasi Ilmatsalu ringil kõigist pudenenuist mööda. (Üks noormees oli pingutusest eriti punapõskne.) Aga vähem kui kümnene grupp oli veel eespool. Nemadki olid jala sirgu lasknud - ilmselt oli neilegi spurt Tähtverre neis oludes, kus tuul suisa vastu keeras, pisut pikaks osutunud. Või kes teab - ega mina nende sõidureegleid ja rituaalne algajana tunne.

Igatahes, andku tegijad mehed andeks, aga kui ma neile sappa sain, oli mul kiirus selline, et veeresin neist isenesest mööda. Ilmselgelt ei pidanud nad mind miskiks. Sest kui otsustasin liidergrupi eest ka pisut kiirendada, ei viitsinud ega vaevunud keegi minuga kaasa tulema. Arvatavasti tegid nad juba lõdvestust. Või mida iganes. Põrutasin siis ühe jutiga Tähtvere baasi ette välja. Mõne aja pärast hakkasid ülejäänud ka kohale jõudma ja olid kahtlaselt naeruste nägudega. Mis seal naljakat oli?

Kirja läks 60 km ajaga 1:46. Millised on hinnangud ja kommentaarid?
******Virgin River Narrows, Zion National Park, Utah. 24. juuni 2008. Pildistanud Priit Pullerits. (Suuremalt vaatamiseks klikkida pildile.)

Foto 1: California velotuuri üleeilne etapp Napa orus. Foto autor: Reuters/Scanpix
Foto 2: California velotuuri eilne etapp San Franciscost Santa Cruzi. Foto autor: AFP/Scanpix
Foto 3: California velotuuri üleeilne etapp Napa orus. Foto autor: Reuters/Scanpix
Fotod 4 ja 5: California velotuuri üleeilne etapp Napa orus. Fotode autor: AP/Scanpix

41 Kommentaarid:

At 13:38, Anonymous Anonüümne said...

Hinnangut ei oska anda aga tahaks ikkagi teada millise maantepüssi lõpuks endale soetasid?

 
At 13:43, Blogger Heiki said...

Minu eilne sõit on siin: http://www.traxmeet.com/traxmeet/showperformance.jsp?performanceid=2635237447

Kompuuter näitas keskmiseks 34,8 km/h. Sõitsin üksi.

 
At 14:38, Anonymous Anonüümne said...

Treeni ikka omasugustega-seal esiotsas on vennad kellel juba praeguseks 2 korda rohkem kilomeetreid kui sinul sügiseks.Ilma piisava ettevalmistuseta(mida sul ei saagi olla) võib selline laksamine halvasti lõppeda.

 
At 14:45, Anonymous Anonüümne said...

Ei teinud kahte tundigi trenni, aga sada rida teksti sai kirja.
Saaks äkki igapäev Tähtvereringilt samapika jutu, see oleks tase.

 
At 15:06, Anonymous Anonüümne said...

Ilus ratas :) ja kingad ja klipid. Grupisõitu on mõistlik velokatega harjutada laupäev või pühapäev. Siis sõidetakse rahulikult 30km/h.
Kui sa ka velokatega ei julge ratas-rattas sõita, siis kellega veel?

 
At 15:47, Blogger Priit Pullerits said...

Seda ma mõtlengi, et velokatega on julge sõita, nad ju kogenud. Eile vajusin korraks Soonetsile peale, aga ei käinud südamest õrna vonksugi läbi, sest tean, et Art on ka kogenud ja temale võin loota. Aga oleks samasugune väike nihe tekkinud rattarallil, olnuks ilmselt juba paanika lahti. Seal ju ei tea mitte, kes sul kõrval on ja milline on tema sõidukogemus. Selles mõttes on see velokatega koos sõitmine siiski nagu laboritingimustes tehtud katse, kus kõik on liigagi ideaalne.

 
At 18:26, Anonymous Anonüümne said...

Ega Californias nende tüüpide pärast vist nii hullusti ei läinud - http://www.youtube.com/watch?v=mFaJJntiAyo ?

 
At 22:16, Anonymous Anonüümne said...

Priit
harjuta veel meiega, harjud natukenegi kaaslastega kõrvuti sõitma. usu mind suusatajana olin aastaid tagasi alustades kogu aeg ärevil ja lenks jäigalt peos. ainult harjumusega tuleb oskus sõita nii et kogu aeg ei vahi eelmist ratast.
lisaks said veel ühe õppetunni:
grupi lõpus sõites on palju raskem ku esiotsas. pidev lõõts!
terv
Peip

 
At 09:35, Anonymous Anonüümne said...

Rattameestele - ehk juhtub keegi kuskil nägema ... http://eemtbo.blogspot.com/
r.

 
At 10:30, Anonymous Anonüümne said...

Kas ma olen midagi kahe silmavahele jätnud, et ei loe kusagilt välja millise ratta PP soetas ja kuidas ta ostuga rahule on jäänud?

 
At 11:39, Blogger Rain said...

Eelmise kiivri teema jätkuks tahaks küsida, et kui paljud ühistrenni 40st ratturist olid ilma kiivrita?

Priit, äkki sa võiksid nendelt kõvadelt ratturitelt, kes pidevalt kiivrita trennis sõiavad uurida, et miks nad trennis kiivrit ei kanna. (näiteks Alges Maasikmets, Kirsipuu jt)

Minu meelest on enamus harrastajaid hakanud kiivrit kandma aga vana kooli ässad ei pea seda vajalikuks.

 
At 11:44, Blogger Priit Pullerits said...

10:30 - jälle keskendute teisejärgulisele asjale. Ratas nagu ratas ikka, ei parem ega kehvem kui üldiselt teistel. Soonetsi ultraratta vastu muidugi ei saa, aga minusugusele on see väga hea.

Kuna mina pole rataste alal spetsialist, siis äkki keegi teadjam saab siin uudishimulikke valgustada, mis ratas see mul selline on. Muidu ütlen veel midagi valesti. Kunagi kevadel ütles üks mees oma ratast kiites, et temal on miski asi ultegra vms. Ma sain aru, et mingi polt või kruvi on huultega ega hakanud teist nägu tegema, sest ega mina neid poltide nimetusi tea. Alles tükk aega hiljem sain teada, et polnud seal huultega mingit tegu. Ja nüüd soovite minult ratta kohta infi! Kuhu teie kriitikameel on kadunud?

 
At 11:54, Blogger Priit Pullerits said...

Suur tänu kõigile, kes aitasid enne kiivrikolumni mu mõtteid liigutada ja juhtida! Tulemus on tänase Postimehe 2. küljel, link on siin:

http://www.postimees.ee/?id=265141

 
At 12:39, Anonymous Anonüümne said...

Kiivrist üksi on vähe, Pulleritsule tuleb panna kiiruse piiraja, siis on ohutum.
Ja mitte ainult rattaga sõites, seda ka suuskadelt tulles jooksma minnes, et ta endale liiga ei teeks. Ühekülgselt, ainult negatiivseid näiteid tuues, võib iga asja ära tõestada. Lahendus on, mõõdukus kõiges. Ka rattaga sõites ja kiivrit kasutades.
Kõiki asju ei saa seadusega kehtestada või pole see otstarbekas (näiteks alkoholi tarbimine, suitsetamine, seksimine(aids)).
Elu ei ole nii lihtne, et ühe meetmega saame ühe probleemi lahendatud. Ärge seda kiivrit üle ka tähtsustage.
Kui palju hukkub aastas inimesi ja kui palju neist kiivri puudumise tõttu? Väidan, et see osa on marginaalne.
Enesetapjatelt peaks kiivrit nõudma, eriti neilt, kes kuskilt alla kavatsevad hüpata (ei ole nad ratturitest paremad ühtigi).

 
At 15:54, Blogger Priit Pullerits said...

Autor on selle kommentaari eemaldanud.

 
At 15:54, Blogger Priit Pullerits said...

Autor on selle kommentaari eemaldanud.

 
At 18:43, Anonymous Anonüümne said...

Aga mille üle siis sõidu lõpus muiati? :)

 
At 21:10, Anonymous Anonüümne said...

kle 12:39 ainult negatiivsete näidetega saabki turvavarustust propageerida. Mis asja sa arvad, et võtame näiteks mingi tüübi, kes lennukist alla hüpates ilma langevarju avamiseta ellu jäi ja hakkame kohe konstanteerima, et langevarju ei olegi vaja? Või siis, et keegi kukkus jalgrattaga kogemata ning pead ära ei löönudki ning siis võtame ka ,et kiivrit pole vaja?
Arukas inimene võtab asja hoopis nii, et nähes/kuuldes et keegi kukkus võtab ise preventsiooniks turvavarustuse kasutusele. Vanasõna - tark õpib teiste vigadest, loll ei õpi ise endaomadestki.

 
At 22:39, Anonymous Anonüümne said...

Tänasest sõidust peaks pikema loo saama:) Eriti ohtlikutest momentidest, mille keskmes PP jälle mitu korda oli...

Edu!

 
At 23:43, Anonymous Anonüümne said...

muide, maestro, kas kiivriartikli juures ka tartu linna statistikat vaatasite? kas oskate vastata - kui palju on inimesi (sh rattureid) viimase 4 aastaga ukka saanud?

aga üliraskeid vigastusi?

 
At 09:18, Anonymous Anonüümne said...

21:10 "ainult negatiivsete näidetega saabki turvavarustust propageerida"

Väga ühekülgne, et mitte öelda piiratud arusaam. Asjadel ei ole reeglina ainult üks külg.
Ainult läbi hirmutamise midagi saavutada on ebapedagoogiline, et mitte öelda rumal ja enamasti see ei toimi.
Mis turvavarustusse puutub, siis see saab olla ka ilus, moodne, mugav, seksikas jne.

 
At 10:46, Blogger Priit Pullerits said...

Jaa, 22:39, oli tõesti mitu ohtlikku momenti. Esimene siis, kui tagasõitja oma esirattaga pöörde algul vastu mu tagaratast sõitis. Siis, kui pärast Põlva tee esimest laskumist tagant grupist möödasõitu üritav auto pidurid blokki vajutas, nii et mul oli küll hirm, et see masin võib selga tulla. Ja oma lollus oli see, kui kaks semu tagasiteel grupist mööda sõitsid ja hakkasin neile sappa minema ning kui grupi tagant pea välja pistsin, nägin suurt veoautot vastu tulemas. See, tunnistan, oli küll minu rumalus (ja hea ning õnneks õnnelik õppetund). Aga et ma finišispurdiks vasakule võtsin, oli küll üksnes teiste ohutuse tagamiseks, ja enne veendusin juba kaugelt, et mitte ühtegi autot ei ole vastu tulemas. Ja finišit sõitsin ka sirgjooneliselt oma arust. See, et me eelsõitjast pisut kaugele hoidsin, oli tingitud enda oskamatuse ja väheste kogemuste tunnistamisest ning teisteturvalisuse austamisest.
Mis ma veel valesti tegin? Kriitika igati teretulnud!

 
At 11:40, Anonymous Anonüümne said...

Käisin ka eila seal trennis ja pean ütlema, et ei pidanud pettuma. Teadsin juba enne, et Velo vennad on segased aga, et asi nii hull on seda poleks oodanud.
1.PP sõitis esimesed kilomeetrid grupi viimases osas aga hoidis ennast sõitjate rivist 1,5 m jagu vasakule ja tekitas sellega tobeda augu rivis. Jõudsin sellega juba ära harjuda kui minu ees sõitnud suur ja pirakas vend PP-le märkuse tegi ja ta korralikult rivvi kamandas. Sisetunne ütles, et see ajab PP veelgi rohkem krampi ja nüüd sattusid tema taga sõitjad vihma käest räästa alla. Tulemus ei lasknud ennast kaua oodata - umbes 2km hiljem toimuski see PP tagarattasse sõit mis lõi vähemalt minul adreka korralikult ülesse kuna oleksin ise seal võinud kukkuda. PP kiituseks peab ütlema, et tema seda olukorda ei tekitanud. Hoopis see jõrm kes PP tagasi gruppi kamandas. Tal nimelt on väga vastik komme oma kõrval sõitva ratturiga vesteldes talle pidevalt otsa vaadata ja loomulikult jäi tal märkamata kui grupp ees pidurdas. Kui ta lõpuks PP kummi puudutusest aru sai, et aeg oleks pea sõidusuunda keerata siis järgnes muidugi temapoolne ülereageerimine pidurite blokeerimise näol ja mõnemeetrine kontrollimatu lohisemine.
Eksivad need kes arvavad, et tegelane sellest midagi õppis. Selles osas loodaks küll, et klubi juhtkond talle mõistuse pähe paneks ja grupisõidu algtõdesid selgitaks.
2. Olin ise grupi lõpus kui punane VW Passat otsustas lauges aga pimedas kurvis grupist mööduda aga ei arvestanud vist, et punt nii pikk on. Kui ta seda märkas ja sai aru, et enne vastutulevat autot ta mööda meist ei jõua siis astus ta kahe jalaga pidurile ja jällegi lohises poolteist tonni rauda kontrollimatult grupi suunas. Õnneks midagi hullu ei juhtunud kuigi palju ei jäänud puudu.
3. Mitmed sõitjad olid eile ilma kiivrita.
4. Ise küsisin PP ratta kohta ja nüüd ka vastan. Päris ilus Carbon raamiga paar aastat vana Scott. Kahjuks ei jõudnud täpsemat mudelit vaadata. Lisaks on investeeritud ka korralikesse sõidukingadesse. Valged Mavicu papud kui ma ei eksi. Soojalt soovitaks ka kindad muretseda eriti kui on plaanis ka edaspidi selle grupiga sõitmas käia. Jäävad vähemalt peopesad terveks kui kukkumine peaks juhtuma. Lisaks ka põrutab vähem.

 
At 12:17, Anonymous Anonüümne said...

Et siis enesetapjast kiivrifänn läks sõitma ilma kinnastetta?
Ise räägib turvavarustusest.
Kahtlustasin kohe, et ta suudab vaid ühte detaili (kiiver) näha.

 
At 13:15, Anonymous Anonüümne said...

Mis veel kinnastesse puutub siis märkasin Viljandi kriteeriumisõidu pilte vaadates, et lausa pooled sõidavad ilma kinnasteta ja eriti veel noored. Olles näinud milline oli Viljandi rada (mitmes kurvis peene ja lahtine killustik) siis see paneb kukalt kratsima.

 
At 13:41, Blogger Priit Pullerits said...

Aitäh, 11:40, hea sõidukriitika eest!

Kindlasti ostan endale nädalavahetusel kindad ja ilma nendeta välja ei tule.

Loodan, et ka need kolm meest, kes viimases ühistrennis kiivrita olid, panevad edaspidi kiivri pähe. Olgu neile teadmiseks, et nii mõnigi väljendas tagaselja imestust, et tulevad suure grupiga trenni, aga sõidavad palja peaga (nokamüts ju ei kaitse).

 
At 13:49, Anonymous Olts said...

1) Miks selliseid kiivrita vendi üldse punti võetkse??
2) Päris head lugemist:
http://www.ejl.ee/index.php?page=4&mod=news&id=5046

 
At 13:50, Anonymous Anonüümne said...

1) Miks selliseid kiivrita vendi punti üldse võetakse??
2) Tarvilikku lugemist.
http://www.ejl.ee/index.php?page=4&mod=news&id=5046

 
At 14:04, Anonymous Anonüümne said...

PP-ga seotud, kuid eelmisest aastast. PP kirjutas, et eelmisel kevadel "Optimaga" (laenatud, naise oma) sõites oli tema keskmine kiirus 31 km/h (trennis). Sellel varakevadel andis Rein Taaramäe intervjuu, kus märkis, et tema trenni keskmine on 35. Taaramäe kasutab maailma tipptasemel ratast, jookse jne. Tegu ka ühe maailma tippu kuuluva ratturiga. Siit tulenev järeldus: PP-l ei tasu jännata suusatamise ja jooksuga vaid ainult rattasõiduga ja eesmärgiks ei saa olla mitte mingi esisaja sisse sõitmine vaid ainul paar aastat treenimist ja rattaralli võidu peale. Või on siin väites midagi valesti?

 
At 14:19, Anonymous Anonüümne said...

Olin viis minutit tagasi Emajõe ääres ja nägin seal "Jõmmut" mõõda sõitmas. Laeva lael või katusel, ei tea kuidas seda osa nimetatakse, seisis mitukümmend inimest. Kõik nad olid ilma päästevestideta. See oli päris hea eeskuju linnarahvale. Asja tegi omapäraseks see, et need reisijad olid (riigi raha eest sõitvad) päästeameti töötajad.
Kui laeb randus, siis küsisin meeskonnaliikmetelt, et kas neil päästeveste ei pea olema? Sain vastuseks, et nii väiksel alusel ei pea olema ja teine mees ütles, et käeulatuses peab olema.(seal katusel ei olnud ühtegi päästevesti näha, käega ulatamisest rääkimatta).
Tegin sellest surmasõidust ka pilti, kuhu või kellele võiks pildid sokutada?

 
At 15:11, Blogger Tea said...

Ma pole küll mingi lubaja/ütleja, aga ilgelt ajab närvi, kui trennis on pooled omad(loe: velokad) ja pooled mingid suvalised jorsid. Inimesi oli piisavalt palju - tehke oma punt ja poogeldage seal palju tahate. Kui peale tagasipööret hakati mansat/lõike tegema siis mingi osa troppas mansade vahel. Õnneks aeti nad ära, aga meie lõiku oskas ikka keegi end vahele pressida. Krdi hea tunne on, kui vahetad eest ja tead täpselt, et kohe lõikad taha ja siis on seal keegi keda enne polnud :(.
Ja vastassuunda EI TOHI minna. Seda enam kui teed finišit ja pulss laes, siis ei märka paljutki.
Minu spido näitas kiiruseks 58km/h.
Õnneks riputab enamus peale RR ratta varna uut aastat ootama.

 
At 15:44, Anonymous Anonüümne said...

Tore lugeda, et noored tüdrukud on targemad kui vanad jorsid.
Edu teile ja häbi neile!

 
At 17:33, Blogger Priit Pullerits said...

14:19, palun saatke oma pilt aadressil online@postimees.ee, pange juurde lühike kirjeldus, kus ja kunas pilt on tehtud ja kes pildil on ja milles on asja uba. Üldsus on teile tänulik.

14:04 - suur aitäh minusse uskumast. ise nii kõrgeid sihte ei söanda seada.

Mina olen küll neil velomeeste trennidel vaikselt sappa hoidnud, ükskord saputati mind lausa maha. Vaid viimane kord tagasiteel läksin Soonetsi kiirendusega kahel korral kaasa, aga velomeeste ritta küll sisse ei trüginud. Omast arust püüan hoida madalat profiili, sest tean, et ma pole mingi rattamees, ja kõige hullem on see, kui asistele sõitjatele käru keerad.

 
At 13:17, Anonymous Anonüümne said...

Ikkagi ei saa aru - miks trügid võõra klubi treeningule???

 
At 22:57, Anonymous Anonüümne said...

mis asjaoludel suvalisi tüüpe sealt velo pundist siis laiali ei saadeta ? uurisin ka ise mõni aeg tagasi kas mitteklubilased on sõitudele teretulnud ja kui öeldi, et "ei" pole läinud ennast toppima.

 
At 21:00, Anonymous Anonüümne said...

Kallis Tea,
Kui sa nii printsipiaalne oled, siis mis asjaoludel sa Tartu jooksumaratoni ajal võistlusrajal rattaga poogeldasid. Sa ei olnud sinna mitte väga teretulnud.

ain

 
At 21:09, Anonymous Anonüümne said...

Sorri Tea, ei vaadanud esimese hooga pilti su blogist suurendatult, seetõttu jäi märk rattal nägemata, et naiste liidri saatja olid. Vabandused,

ain

 
At 11:29, Anonymous Anonüümne said...

mõnele siin ei meeldi anonüümsed kommenteerijad. mõnele jälle ei meeldi anonüümsed jorsid, kes ilma luba küsimata kaasa poogeldavad. issanda loomaaed on kirju ja karvane.

 
At 12:44, Anonymous Anonüümne said...

Ei ole au Tead tunda aga kui olid see naisterahvas kes Vana Kuuste tõusul ennast pundist maha imes siis ei saa ma Sinu kriitikast hästi aru. Nimelt lükkasid/aitasid Sind mitmed "võõrad" ja mul on mulje, et kui oleksid need trennid sellised kus võõraid üldse ei oleks siis jäänuksid maha juba Põlva ristis.
Rattarallil ei saa Sa ju ka ainult Velo meeste pundis sõita vaid pead paratamatult leppima "teise eestiga" Võta siis neid treeninguid kui head võimalust harjuda sellise seltskonnaga.
Muuseas see vennike kes PP tagarattasse sõitis kandis Velo klubi pükse. Seega ma ei näe põhjust erutumiseks.

 
At 10:54, Anonymous Anonüümne said...

Seda juttu lugedes tundub, et kamp vasikaid oli lahti lastud. Ise sõidan enamasti üksi 30-100km otsad.

 
At 20:56, Anonymous Anonüümne said...

Finish on anna teed märgi juures 100 meetrit enne ilmatsalu ringi.Seda siis kiirendati.

 

Postita kommentaar

<< Esileht