teisipäev, juuli 17, 2012

Pullerits: Kas Eesti naissportlased on tõesti l***id?!

Lõpuks tuli midagi rõõmustavat ka jalgpallirindelt. Need, kes üritasid Inglismaa koondise endisele kaptenile John Terryle määrida kaela süüdistust rassismis, said kohtus kaotuse. Hurraa!

Kui hiljuti kirjutas Euroopa Komisjoni asepresident Siim Kallas Maalehes, et tudengiühenduste nõudmised anda üliõpilastele üha rohkem raha ajavad tal südame pahaks, siis mul ajavad südame pahaks igasuguste inim- ja muude õiguslaste avaldused, et jalgpallis tuleb võidelda üha rohkem ja jõulisemalt rassismi vastu. See ei ole viinud üksnes klaper-, vaid suisa nõiajahini. See, mida nood sõgedad õiguslased korraldasid Terry vastu, nagu nüüd kohtuotsusest selgub, oli ju kõige pesuehtsam ajujaht. Ja see, et nende rünnak lõpuks kohtus läbi kukkus, on fantastiline kinnitus selle kohta, kuidas õiguslaste haiglane emotsionaalsus variseb pihuks ja põrmuks, kui selle vastu astuvad ratsionaalne analüüs ja kaine mõistus ja loogika.

Kes Terry juhtumi tagamaadesse rohkem süüvinud, see küllap teab, et «kannatanu» Anton Ferdinand oli tegelikult kogu olukorra ise provotseerinud. Aga kas te loodate, et need, kes Terryt avalikul areenil ründasid ja materdasid, tema ees nüüd vabandust paluvad? Ärge lootkegi noilt õiguslastelt sedasorti õiglustunnet.

Aga kui rassismikaardiga viimasel ajal üha hoogsamalt lehvitatakse – sellest kirjutasin ka möödunud nädalal Postimehes (ja toimetuse koosolek määras mulle selle loo eest nädala parima arvamusloo preemia - aitäh! -, mis näitab, et Postimees on poliitilis-ideoloogiliselt õigel ja mõistlikul teel) –, siis vaatame, kuhu sellega välja võib jõuda. Eelmisel reedel kirjutas Eesti Päevaleht spordiküljel, et Saudi Araabia saadab esimest korda naissportlased olümpiale. Päevaleht kirjutas:

«Saudi Araabias üldiselt ei näe naisi avalikult sporti tegemas. Samuti ei tasu arvata, et nad Londonis tavapärased võistlusriided selga tõmbavad. «Meie naised riietuvad ka olümpiamängudel nii, et nende väärikus ei satuks ohtu,» sõnas saudide võistkonna ametnik.»

Suurepärane tsitaat, suurepärane! Saudi Araabia naised riietuvad nii, et nende väärikus ei satuks ohtu, seega kõik teised naised, kes spordivad reite ja säärte ja tuharate välkudes, paljaste käsivartega, palja nabaga, topiga, juuste lehvides – ehk Euroopa ja Aasia ja Ameerika ja, mis eriti valus, ka Eesti naised –, on saudide hinnangul kaotanud oma väärikuse, mis tähendab, et (ja ainult loll ei saa sellest aru) nad on h**rad ja l**sid.

Et ta ei öelnud seda? No kuulge, ärge mängige naiivset! Eituse kaudu saab («et nende väärikus ei satuks ohtu») väga hästi välja tuua selle, mida te tegelikult mõtlete ja öelda tahate ilma, et peaks seda otsesõnu välja ütlema.

Ma vean kihla, et kui see naiste ja väärikuse situatsioon (kontekst) asendada näiteks meesjalgpallurite ja rassismi situatsiooniga (kontekstiga), oleks maailmas juba ammu kisa lahti ning ei nõutaks ainult «süüdlaste» karistamist, vaid teatud võistkondade olümpialt kõrvaldamist. Aga too saudi ametnik võib solvata enamikku maailma naissportlasi, sest a) vähemustele (araabiamaad) on alati lubatud rohkem kui enamusele (kristlik maailm); b) islamimaailm võib millegipärast kristlikku maailma tümitada, aga vastupidi mitte; c) keegi ei taha islamimaailmaga sõnasõtta minna, sest siis on tavaliselt tagajärjeks islamimaailma esindajate seas lahvatav vägivald kristliku maailma vastu (mäletate lääneriikide saatkondade ründamisi?); d) ja lõppeks leidub Saudi Araabias naftat, mida lääneriikidel on vaja, ning liiati peavad lääneriigid Saudi Araabiat tolles maailma turbulentses regioonis oma liitlaseks.

Nii võivadki Saudi Araabia spordiametniku sugused mehed solvata läänemaailma ilma, et too piuksugi teeks.

Sõnade ja tõsiasjadega valikuline manipuleerimine, kui veel kord tsiteerida Kallast, ajab tõesti südame pahaks. Uudisteajakiri Newsweek, kus ma 1995. aastal viis kuud töötasin, kuid mis nüüd on Vanity Fairi ja The New Yorkeri endise peatoimetaja Tina Browni tüürimisel muutunud vasakliberaalide hääletoruks, avaldas hiljuti naisjuhte kiitva ja meesjuhte tauniva loo, kus kasutas argumendina ühte uurimust, millest noppis välja väite, et «73 protsenti naistest, kes olid kolleegidele mentoriks, aitas [ametiredelil edasi jõuda] teisi naisi, samas kui seda tegi ainult 30 protsenti meestest». Sellega, nagu aru saate, tahtis ajakiri tõestada, et mehed, kuradi sead, ei aita naisi, vaid hoiavad neid tagasi. Aga üks terane lugeja hammustas tolle manipulatsiooni läbi ja saatis Newsweekile kirja, et tollest uurimusest ja esitatud andmetest tuleb ju välja, et «70 protsenti meestest, kes olid kolleegidele mentoriks, aitas [ametiredelil edasi jõuda] teisi mehi, samas kui seda tegi ainult 27 protsenti naistest». Ehk mis välja tuleb: hoopis rohkem mehi aitab tööl edasi jõuda naistel, kui naised meestel, ja naised hoiavad mehi rohkem tagasi kui mehed naisi!

Newsweeki näide ja Terry alusetu süüdistamine ja saudi spordijuhi kristliku maailma naissportlaste kaude halvustamine on kõik klassikalised näited sellest, kuidas emotsioone kasutades, tõsiasju peites ja väänutades püüavad vasakliberaalsed jõud suruda maailmas läbi oma haiglast agendat ning tallata põrmu kainet mõistust (sellest kirjutas eelmisel nädalal Postimehes suurepäraselt ka ajaloolane Lauri Vahtre, kuigi ta seadis teraviku ettevaatuse mõttes pelgalt marksismi vastu). Mul ajab see südame pahaks, aga sellest hoolimata teen kõik, kui palju minu võimuses, et igasugu hullused maailmas kanda ei kinnitaks ning arukus võidutseks.

Muide, Facebook, kus ma ei tegutse, andis järgmise huvitava viite
Tee Bonneville'i soolajärve kiirusrekordite raja ja Silver Islandi ehk Hõbesaare mägede juurde. Wendover, Utah. 15. aprill 2012. Pildistanud Priit Pullerits.

Foto 1: John Terry (vasakul) on just saanud rassismisüüdistusest priiks. Foto autor: EMPICS Entertainment / Scanpix
Foto 2: Saudi Araabia korvpallinaiskond Jeddah United. Foto autor: Reuters/Scanpix
Foto 3: Newsweeki peatoimetaja Tina Brown. Foto autor: SIPA/Scanpix

60 Kommentaarid:

At 12:40, Blogger Heiki said...

mis sul FB vastu on? või miks sa seda ei kasuta?

 
At 12:50, Blogger Priit Pullerits said...

...a) aega ei ole; b) huvi ei ole; c) olen igasuguste globaalsete ambitsioonidega kolossuste vastu, eriti kui enamik nendega kaasa jookseb.

Ja mida vähem elektroonilist sotsiaalmeediat, seda tervemaks jääb mõistus - selle kohta oli Newsweekis hiljuti väga sisukas ja mõtlemapanev kaanelugu (ei, sugugi kõik lood ei ole seal vasakliberalismist läbi imbunud).

 
At 13:33, Anonymous Anonüümne said...

Kas Priit Pullerits on tõesti p*de?

 
At 13:47, Blogger Priit Pullerits said...

Ei, olen täiesti normaalne mees.

 
At 13:48, Anonymous Anonüümne said...

Kust tulevad sellised isendid nagu 13:33? Kas Teil tõesti ei ole midagi targemat teha keset suvepäeva?

 
At 14:04, Anonymous Anonüümne said...

Priit,

ole ettevaatlik, varsti abikaasa ei luba enam rahvaspordiüritustele:)

 
At 14:07, Anonymous Anonüümne said...

Tohoh, kas Priit Pullerits väidab, et p*ded ei ole normaalsed mehed? Siin peaks viivitamatult Reimo Mets sekkuma ja Pulleritsu kohtusse andma räige solvamise eest...

 
At 15:18, Anonymous Anonüümne said...

Siin ajab PP õiget asja, Jaksu!

 
At 15:36, Anonymous Anonüümne said...

14:07 PP juba kirjutas eituse kaudu solvamisest, et lääneühiskond on selliste solvangute suhtes immuunne-
-"Et ta ei öelnud seda? No kuulge, ärge mängige naiivset! Eituse kaudu saab («et nende väärikus ei satuks ohtu») väga hästi välja tuua selle, mida te tegelikult mõtlete ja öelda tahate ilma, et peaks seda otsesõnu välja ütlema. "...
-"Nii võivadki Saudi Araabia spordiametniku sugused mehed solvata läänemaailma ilma, et too piuksugi teeks."

 
At 20:44, Blogger Indrek Sarapuu said...

Kasutaks juhust ja küsiks hoopis teemaväliselt selle tärnidega sõna asendamise kohta. Loo autori kõva selgroo ja sirgjoonelisuse juures ei saa ma aru miks ei või välja kirjutada tähtedega sõna "litsid"? Sama tegi siin Anonüümne sõna "pederast" kasutades? Kas tärnidega sõnavõtt on kuidagi aktsepteeritavam, või kus see piir jookseb? Olen segaduses. Oleks väga kasulik oma kirjutamisoskamatuses ilmselt kasulik teada... Ilma irooniata, tahan harida selles küsimuses ennast ja kasutan juhust.

 
At 21:15, Blogger sk8erboi said...

*esb**?

 
At 21:40, Blogger sk8erboi said...

tänases postimehes, muide räägib Pajula teemaga haakuvast asjast. kahjuks on see netis paywalli taga. lühidalt - tänases läänemaailmas on väärtuseks "kultuuriline mitmekesisus" ja mitte parimad/saavutused, mistõttu tehnoloogia ja teaduse areng on takerdunud.

 
At 22:27, Anonymous Anonüümne said...

Priit kas tead et keegi tegutseb FB sinu nime all

https://www.facebook.com/priit.pullerits

 
At 22:44, Anonymous Anonüümne said...

No nii mees ikka sa ei ole et julgeksid otse öelda:

Pullerits: Kas Eesti naissportlased on tõesti l***id?!

Inglise keeles on selle kohta väljend PUSSY

 
At 22:45, Anonymous Anonüümne said...

http://www.youtube.com/watch?v=iLtos4aWYy0

 
At 22:59, Anonymous Anonüümne said...

Facebookis ei saa viiteid vaadata, kui puudub kasutaja

 
At 23:29, Anonymous Anonüümne said...

http://www.youtube.com/watch?v=EGYRXMC624U pussy

 
At 23:59, Anonymous Anonüümne said...

Ääremärkusena vastan Sullile, et Pajula jutt tänases PM-s on konteksti eirav, tendentslik, ja mis peamine, lihtsalt jama. Kes tahab selle nutulauluga kaasa minna, et teaduse areng on peatunud, muidugi mingu - see on palju lihtsam tee kui püüda tänapäevase teaduse olemusest ja eesmärkidest aru saada. Külma sõja ajal, kui inimesed Kuul käisid, oli kõik lihtsam ja must-valgem.

 
At 00:14, Anonymous Anonüümne said...

Kui saudi naised oma usu, kasvatuse ja kultuuritavade tõttu leiavad, et oma keha avalik paljastamine ohustab nende väärikust, siis kuidas saab sellest järeldada, et kõik, kes oma teistsuguse kultuuritausta tõttu peavad aktsepteeritavaks ja tavapäraseks kanda paljastavat riietust, on saudide silmis litsid? Mina ei käi alasti avalikes kohtades, sest see pole siin sünnis, aga ega ma ei pea sellepärast paapuaid jts amoraalseteks või ebaviisakateks.

 
At 01:01, Anonymous Anonüümne said...

Juutide jaoks ei ole siga koššer loom ja seega ei tohi nad sealiha süüa. Kas see aga tähendab, et kõik maailma inimesed, kes sealiha söövad, on juutide meelest vääritud hoorad ja litsid? Vastake sellele härra Pullerits, kui julgete.

 
At 04:54, Anonymous Anonüümne said...

tahaks juutide kohta ka mingi kirjatükki vürtsiks, või vabariiklased ei luba?

 
At 09:01, Blogger Priit Pullerits said...

Lp Indrek Sarapuu: olen ise ka teie esitatud küsimuse üle juurelnud. Tunnistan, et lõplikku ja ammendavat vastust mul teile pole. Küllap on tegu tavaga, et räigeid sõnu välja ei kirjutata. Oletan, et põhjus on selles, et kui asendada osa tähti tärnidega, siis see näitab, et autor (sõna kasutaja kirjapildis) tunneb ennast ka ebamugavalt, nagu ilmselt lugejagi, seda sõna kasutades, aga kahjuks ilma selle sõnata ka kirjatükki teha ei saa. Teisalt, kui kõik on välja kirjutatud, siis ilmselt tajute ise ka, et see mõjub palju räigemalt kui see, kui mõned tähed on peidetud - siis ei karga sõna ikka otse näkku.

Sulev, jah, Pajula kirjatükk oli minu meelest ka väga hea, eriti just see sõnum, et mitmekesisuse nimel tuuakse ohvriks parimad. Teistele lahtiseletatult: kui teil on kollektiiv, kus on kolm valget meest, ja sinna on veel vaja võtta neljandat liiget, siis ei palgata sinna neljandat valget meest isegi siis, kui ta on kõige parem, vaid võetakse must naine, kuigi ta jääb valgele mehele alla, sest diversity ehk mitmekesisus on saanud tänapäeva ideoloogia üheks alustalaks. Minu arust on see jälk diskrimineerimine nende tunnuste alusel (nahavärv, sugu jms), mille rõhutamist seesama tänapäeva ideoloogia ju heaks ei kiida - silmakirjalikkuse tipp, kas pole?

Tuua siia juutide koššertoidu söömine või alasti paapuad võrdluseks ei ole korrektne juba seepärast, et igasuguste paralleelide vedamisega saab iga asja ajada absurdi. Iga juhtumit tuleb vaadelda kui erilist, sest iga juhtum on eriline, ja kui saudid ütlevad, et poolpaljalt võistlemine alandaks nende naiste väärikust, siis see tähendab just seda, et poolpaljalt võistlemine on nende silmis kõigi naiste väärikust alandav, sest kõik naised võistlevad olümpial ju koos ühes võistlusklassis - või on tõesti kavas burkakandjaile eraldi rannavolle turniir, näiteks?

 
At 09:30, Anonymous Anonüümne said...

Saudide ja üldse moslemite arvates on ennast paljastavad lääne naised tõesti "litsid". Väljakutsuv riietus tähendab enda pakkumist ja alavääristamist ning on ebamoraalne.

Aga see on üldteada tõde. Miks sellest peaks sporditeemalisse blogisse sissekande tegema...?

 
At 11:00, Anonymous Anonüümne said...

Pullerits ütles:
"kui saudid ütlevad, et poolpaljalt võistlemine alandaks nende naiste väärikust, siis see tähendab just seda, et poolpaljalt võistlemine on nende silmis kõigi naiste väärikust alandav, sest kõik naised võistlevad olümpial ju koos ühes võistlusklassis- või on tõesti kavas burkakandjaile eraldi rannavolle turniir, näiteks?"


Kui juudid ütlevad näiteks mõnes restoranis seaprae pakkumise peale, et sealiha söömine alandaks nende väärikust, siis peaks see ju samamoodi tähendama, et sealiha söömine on nende arvates kõigi inimeste väärikust alandav. Sest kõik inimesed söövad ju selles restoranis samadel tingimustel. Või on tõesti kõikides maailma restoranides eraldi juutide sektsioonid, menüüd ja hinnakirjad?

 
At 11:19, Blogger Priit Pullerits said...

09:30 - aitäh küsimuse eest, nagu riigikogus öeldakse. Kirjutan sellest kõigest seepärast, et mind huvitab sport laiemas kontekstis, mitte ainult sekundid ja sentimeetrid. Nood näitajad on mööduvad, ajutised, need trumbatakse varem või hiljem üle, need kaovad unustusse, aga palju põnevam on mulle see, mis üleüldisi ja elulisi suundumusi spordis saab näha, mis suundumusi sport mõjutab jms.

11:00 - teie kommentaari peale tuli mul meelde, kuidas paar aastat tagasi juhtusin sõitma Pariisist Air France'i lennukiga ja kui toodi süüa, siis oli karbi peal kiri, et see toit ei sisalda sealiha. Vaat see ajas s**a keema, nagu üks hea sõber ütleb. Mõtlesin, et peaks püsti tõusma ja valjul häälel nõudma, kus, kurat, on minu sealiha. See on see, mis mulle kogu selleteemalise värgi juures ei meeldi: et läänemaailm painutab end alandlikult moslemite vähemuse tahte järgi, sest kui ta seda ei tee, siis nood hakkavad mässama, põletama, vägivallatsema, ja ammugi ei julge läänemaailm midagi moslemitele vastu öelda, sest ainult ühest sõnast võib piisata, et nood lähevad jälle pöördesse. Nii annabki läänemaailm ennast käest - ta on pealtnäha humanistlik ja tolerantne ja viisakas, aga tegelikult on selle taha varjatud argpükslus enda eest seista võõra kultuuri pealetungi all. Mulle selline allaandlikkus ei meeldi ja selle vastu ma võitlengi - ja selle allaandlikkuse ilminguid, 09:30, näeb ka spordis, kus ei juleta piiksugi teha, kui moslemite esindaja alavääristab valgeid naisi. Mehed, kurat, kui me oma naisi ka ei kaitse, siis ei vääri me tõesti paremat saatust, kui et moslemid istuvadki meile meie maailmas oma väärtustega pähe.

Pagan, peaks vist sel teemal lausa kolumni tegema ajakirjandusse. See on nii põhimõtteline küsimus.

 
At 11:33, Anonymous Anonüümne said...

Priit, kas selles kolmunis saab olema ka näiteid kuidas läänemaailm end juutide ees painutab ja lömitab? Või on selliste näidete toomine keelatud? Või olete teie hoopistükkis selle poolt, et juutide ees peabki lömitama?

 
At 11:54, Anonymous Anonüümne said...

Juudi teema on väga intrigeeriv.

1820. aastal 36 juuti.
1881. aastal 3290 või 3704 (E Saks andmetel)
1925. a elas neid Eestis 3045 inimest. (E Gurin-Loov'i andmetel.)
1934. a juba 4381 juuti ehk 0,4 % elanikkonnast. Seega kasv 44% 9 aastaga I EV ajal.
1989. aastal 4613 juuti (0,3%). (1990 alguses 3000 juuti)
2000. aastal rahvaloenduse järgi oli Eestis 2145 juuti.
2006. aastal 1900 juuti.
2010. aastal 1800 (0,13%). Seega kahanemine 16% viimase 10 aastaga ja 61% viimase 21 aastaga.

Miks juutide arvukus II EV-s järjepidevalt väheneb? Kas pole see selge märk, et Eestis ei hinnata mõtlevaid inimesi vaid pedesid, lesbisid, neegreid, venelasi jt vähemusi. Juutide arvukuse muutumine ajas näitab, et tarkadel on parimad arenemise ajad monarhia tingimustes ning halvimad demokraatlikus multikulti süsteemis. Miks muidu siirdus Celsea FC juudist omanik Abramovitš, kes on PP-st aasta noorem, elama Ühendkuningriikidesse aga mitte demokraatlikusse EV-i kus on naftakaubanduseks samuti olemas ideaalsed võimalused?

 
At 11:59, Anonymous Anonüümne said...

Kui saudi araablaste šariaadi tõlgendamine näeb ette riietuse piirid naistele, siis on see nende õigus. Meil vaadataks väga pahasti, kui eesti naised Eestis hakkaks avalikkuse ees parandžaades ringi käima (Oi - kuidas neid sõimataks...) - meie kombed peaks seda väga pahaks.

Saudi Araabiast veel konservatiivsem islamiriik on Katar. Ometigi Katar sihib 2020. aasta olümpiamängude korraldusõigust. No ei ole võimalik, et seda soovi esitades nad nõuaks üleilma võistlema tulevatelt naisrannavõrkpalluritelt keha katvat riietust.

Napis riietuses sportlaste Katari kutsumine viitab sellele, et saudidest veel konservatiivsemad katarlased ju neid l...-ks ei pea.

Ahjaa - ka rannavõrkpallis saab erinevalt riietuda: USA versus Brasiilia - http://www.odt.co.nz/sport/other-sport/203232/beach-volleyball-great-olympic-cover .

 
At 12:01, Blogger Priit Pullerits said...

11:33 ja 11:54 - juudiküsimusega ma ei tegele. Minu kursusekaaslane Aavo Kokk, kes oli pikka aega Eesti Ekspressis juhtival kohal, on EE raamatus kirjutanud, et ei tasu tegelda juutide ja KGB teemaga. Tema põhjendus: esimestega tuleb ainult jama ja teine ei huvita enam kedagi.

Muidu olen Iisraeli-Palestiina konfliktis selgelt juudiriigi poolt.

11:54 kommentaari lõpulõigus on palju iva multikulti ja demokraatia kohta.

 
At 12:05, Blogger Priit Pullerits said...

Huvitav kommentaar, 11:59. Aga mis te arvate, äkki läheb nii, et kataridel ei olegi vaja midagi nõuda, vaid ROK ilmutab ise taiplikkust (öeldud siin irooniaga) ja palub (tungivalt) austada sportlastel riietuses korraldajamaa kombeid? Nii kurb kui see ka ei ole, ma ei üllatuks sellise libatolerantsust ja pseudo-kultuurilist mitmekesisust pinnale tõstva käitumise üle. Mis arvate?

 
At 12:28, Anonymous Anonüümne said...

Härra Pullerits, kui Katar peaks tõepoolest saama 2020. aasta olümpiamängude korraldajaks, siis ei oleks see sugugi esimene rahvusvaheline spordivõistlus selles regioonis, kuhu tuleksid võistlema läänemaailma naised. Juba üle 10 aasta on peetud Dohas ja ka Dubais (Araabia Ühendemiraadid) kõrgetasemelisi WTA tenniseturniire. Dohas toimusid kolme aasta jooksul (2008-2010) ka WTA aastalõpu meistrivõistlused, ehk aasta kõige tähtsam WTA turniir üldse. Nendel turniiridel pole mitte kordagi tulnud küsimuseks mängijate riietus, see on täpselt samasugune kui igal teisel turniiril. Pealtvaatajate hulgas olevad araabia naised on riietunud oma kombe kohaselt, lääne turistid enda silmanägemise järgi. Kedagi ei nimetata litsiks ega hooraks. Miks peaks 8 aasta pärast olukord äkitselt muutuma? Mille põhjal Pullertis üldse sellise küsimuse püstitanud on?

 
At 12:50, Anonymous Anonüümne said...

12:28 - ma olen päris kindel, et Katari vaimulikud kutsuvad lääne nais-sportlasi mõnuga nii litsiks, hooraks kui veel hullemini.

Muidugi püütakse neid ütlusi ja arvamusi lääne meediast eemal hoida.

 
At 12:52, Anonymous Anonüümne said...

12:50 - Kas teil on ka mingeid kindlaid fakte selle kohta tuua või lihtsalt kohvipaksu pealt arvate?

 
At 13:24, Anonymous Anonüümne said...

Euroopa annab järjekindlalt moslemitele käest kultuurilisi territooriume, ja ka päris territooriume. See on tõde. Aga ma kindlasti ei ole nõus Pajula artikli sõnumiga, sest tema baasväide ei pea paika. Teaduse arengu peatumine on väga näiline ja kitsapiiriline agenda. Liigitan selle samale pulgale muude parateadustega, nagu homöopaatia ja maailmalõpp. Kui Pajula soovis rääkida mitmekesisusest, siis näiteks oleks võinud tuua midagi tõele vastavat, mitte väljamõeldise.

Üks retooriline küsimus - mida saab teha PP ja teised mehed, et ma ei peaks paarikümne aasta pärast kodust tänavale minnes pearätti kandma, et mitte solvata kõiki moslemeid? Selline stsenaarium paistab praegu üsna realistlik.

23:59

 
At 13:36, Anonymous Anonüümne said...

11.59 -na kirjutades:
ilmselgelt ei saa ju sportlasi Katari võistluspaikades riietada katari tavadele vastava kaetava riietusega - särk seljas kroolida...
Lihtsalt vaesed katarlannad, saudi naised jne lihtsalt selliseid alasid ei tee ja tegelevad laskmisega, dzuudoga, jooksmisega jne - mida võimalik teha väheselt inimkeha paljastades.

Ja võibolla on mingid piirangud väljaspool olümpiaküla-võistluskohti? Ei ole sealkandis turismireisil käinud - seega ei tea, kas viskipudel käes poolpaljalt mošee ümber tuiata lastakse? (Ei usu).

Aga eks meilgi bikiinides inimesi kirikusse ei taheta lasta.

Aga hr Pullerits - mis tunnuste põhjal eristada libatolerantsust ja pseudo-kultuurilist mitmekesisust, tolerantsusest ja kultuurilisest mitmekesisusest? Viimast Te ikkagi pooldate? Minu arust konservatiivina peaksite hindama ju eestlaste, lätlaste, prantslaste jne omaette olemist, eripära - mis kõigi rahvaste-riikide puhul kokku on ju kultuuriline mitmekesisus Euroopas.

Mõneti jäi mulje, et Te ei aksepteeri konservatiivsete saudi araablaste kultuurilise omapära säilitamise soovi - nende naised olgu kaetud (me võime vaielda selle üle - kas saudika väljaöeldu käis kogu maailma naiste kohta?).

Kas saudi naised peavad omandama libatolerantse ja pseudo-kultuurilisele mitmekesisusele põhineva riietusstiili-kombestiku?

 
At 14:46, Blogger Priit Pullerits said...

13:24 - karmi küsimuse esitate. Tahan loota, et see nii siiski ei lähe, aga kui Euroopa senisel kombel edasi käitub, siis ei saa välistada, et nii võib kunagi juhtuda.

13:36 - jah, ma hindan eestlaste omaette olemist, selles on teil õigus. Aga mulle ei meeldi see, kui siia Eestisse tuleks igasuguseid tüüpe, kes oma mitmekesisuse soovi ja tolerantsi loosungi all tahavad endale samasuguseid õigusi kõiges, nagu on põlisrahval ehk eestlastel. Tuled siia - võta omaks siinsed kombed ja vaata ette, et oma kommetega siinseid inimesi ei riiva ega solva - see võiks ju olla päris hea kreedo?

Mul on hea meel, et selle teema üle on siin diskuteerijaid, sest see on tegelikult oluline ja meie saatust kujundav teema, mitte see, kas keegi PP paneb mingile Jürile või Marile kuskil metsa all ära (spordis) või mitte.

Minu arvates valitseb moslemite suhtes sinisilmsus, ja ma tunnistan, et oma šokeeringuks olen seda tajunud ka kolleegide hulgas. Ilmselt nad on vähe lugenud. Kadunud Christopher Hitchens avaldas paar aastat tagasi Vanity Fairis huvitava loo, kus ta rääkis, kuidas seesugune represseeritud seksuaalsus (mida näeme islamimaailmas) viib ängi ja frustratsioonini, mis lahvatub vägivalla ja terrorismina. Otsige see üles, VF-l on päris okei arhiiv. Ja sinisilmseile veel nii palju, et ühes VFi loos, mida ma enam ei mäleta, oli kirjutatud sellest, et araabiamaailmas on mehel vaja teatav akt võimalikult kiiresti lõpetada, et just see on seal meheliku potentsi ja võimekuse tunnus. Selliseid mehi tahaks soovida lääne ja ka eesti naistele, kes sinisilmselt islamiusulistesse suhtuvad. Äng ja frustratsioon saavad neil peagi garanteeritud.

 
At 14:50, Anonymous Anonüümne said...

Kas ma sain nüüd õigesti aru, et Pullerits, kes ühest küljes sõimab lääneeurooplasi argpüksteks, ei julge ise võtta sõna "juuditeemal", sest sellest tuleks talle jama. Mida arvab Pullerits näiteks holokaustipäevast? Kas see pole võõra kultuuri pealesurumine ja kas selle vastu ei peaks võitlema samamoodi nagu islami pealetungi vastu? Kas poliitkorrektsusega sõda pidav Pullerits ei sooviks avaldada PM-s selleteemalist artiklit?

Jaanus

 
At 15:11, Anonymous Anonüümne said...

14:50

Kes julgeb vastu tuult sülitada? Selleks, et seda akti sooritada edukalt ilma ebameeldivate tagajärgedeta, peavad olema üleinimlikud võimed mis on sarnased sõnnikuhalliku poolt genereeritava seemne väljasülitamise võimekusega.

 
At 15:19, Anonymous Anonüümne said...

No enam ei maksa küll imestada, et miks Pullerits igasugust jama kirjutab. Kui ta ikka selliseid žurnaale nagu Vanity Fair loeb ja kõike seal kirjutatut tõe põhe võtab. Tuleb meelde, kui mõned aastad tagasi kirjutati mainitud väljaandes Eestis asuvast Skype'i arenduskeskuse kontorist. Ja siis said kõik VF'i lugejad teada, et selles kontoris töötavad eranditult prillidega nohikud, kes terve elu vahivad ainult arvutiekraani ja ei vaata mitte kunagi ühegi naisolevuse poolegi. Tegelikult on tolles asutuses arvestatav osa töölistest naised ja ka meestest enamus on abielus või suhtes ning elavad aktiivset sotsiaalelu. Samasugune jura on ka see islamimaailma represseeritud seksuaalsuse jutt. Soovitan lugeda nende inimeste teoseid, kes on ise araabiamaades elanud ja teavad kuidas seal mail elu tegelikult käib. See, et erinevalt läänemaailmast, seal oma seksuaalust avalikult kõigile ei eksponeerita, ei tähenda, et see on represseeritud. Privaatselt oma kodus toimub mehe ja naise vahel täpselt sama mis mujal maailmas.

 
At 15:33, Anonymous Anonüümne said...

"Kes julgeb vastu tuult sülitada?"

Aga Pullerits ju julgeb. Või ikka ei julge. Pealegi pole moslemite kritiseerimene Euroopas enam ammu mingi tabuteema. Enne unustasin veel küsida, mida arvab Pullerits hiljutisest Saksa kohtuotsusest, mis keelab meeste ümberlõikused. Juudirganisatsioonid on selle peale maruvihased.

Jaanus

 
At 15:58, Anonymous Anonüümne said...

Pajulaga ja Pulleritsuga võib nõustuda või mitte, aga kui ühiskonnas pidevalt rõhutatakse seda, et kõik peavad saama hüvesid (kõige laiemas mõttes - rahast ja ametikohtadest lugupidamiseni) samaväärselt, siis keegi ei taha ega julge ega viitsigi massist erineda kuna hüved ei sõltu panusest, või sõltuvad vastasmärgiliselt. Me ju oleme sellise korra ajal elanud, eks?

Mis puutub teadusse ja innovatsiooni, siis mind näiteks teeb murelikuks see, kui püütakse kõigile tudengitele sisse viia vajaduspõhiseid toetusi, ei ole suurt midagi tehtud selleks, et võimekamaid eraldi esile tõsta. Luua olukord, kus nemad eelkõige saaksid täielikult pühenduda õppetööle, teadusele. Ok, majanduslikel põhjustel kõrgharidusest ilma jäämine ei ole õige ega hea, nõus täielikult, aga olukorras, kus välisriikide tippülikoolid meelitavad kõikvõimalike stipendiumitega andekaid üle maailma enda juurde, jäävad meie kõrgkoolidele heal juhul vaid keskmikud. Sest miks ometi peaks andekas noor Eestis õppima? Stippi heade tulemuste eest suurt rohkem ei saa, kehvast perest võimekas noor tõenäoliselt peab ise tööd juurde otsima. Jätkuvalt elus ja terve massiülikool võtab andekalt arenemise tempot maha ega võimalda õppejõududel ühegi tudengiga individuaalselt tegeleda. Õppejõud on alamotiveeritud, sest hea kuigi häid õppejõude on hakatud natuke esile tõstma, sõltub nende akadeemiline karjäär endiselt 99% teadustööst. Rääkimata juba sellest, et Eestis on natukegi viisakas palk vaid professoritel - kui õpetajate palga tõstmisest rääkisid kevadel kõik meediakanalid, siis kuskil ei räägita, et doktorikraadiga (st 3+2+4 aastat õppinud) lektorid peavad paljudel erialadel õpetama tudengeid alla keskmise palga eest.

Kui ei suudeta tagada võimekatele noortele stimuleerivat keskkonda siin, siis võiks ju vähemalt luua süsteemi, kuidas neid hiljem peale välismaal kraadide omandamist tagasi tuua (maksumaksjateks, teadust tegema ja uusi noori õpetama), sest vanemad, sugulased ja sõbrad jäävad neil ju siia, motivatsiooni tagasi tulla peaks jaguma, aga ei...on isegi juhtumeid, kus välismaale Eesti riigi raha eest doktorikraadi tegema läinud noor ei saa tagasi tulles tööd - sest suhteid ei ole.

 
At 16:01, Anonymous Anonüümne said...

15:33

Tark inimene ei üritagi sitaseene moodi vastutuult virutada. See on sama mis küsida kas julged hüpata Türisalu pangalt alla ilma julgestusvahenditeta. Ärme nüüd õhuta inimesi enesehävitamisele, eeldame ikka inimeste tavapärast võimekust ja silmakirjalikkust.

 
At 16:03, Anonymous Anonüümne said...

Kas PP sõidab ülehomme rattaga Tallinnast Tartusse?

 
At 17:04, Blogger Priit Pullerits said...

Jaanus, tänan küsimuste eest. Poliitkorrektsuse teemal avaldasin juba mitu aastat tagasi olulise artikli "Tapkem poliitiline korrektsus juba eos" (http://rooma.postimees.ee/181105/esileht/arvamus/183468_1.php), mis ajas siinsed vasakpoolsed marru. Ja teie esimesele küsimusele vastates: jah, minu arvates ei oleks Eesti pidanud alluma Ameerika survele ja laskma sisse viia seesugust päeva. Sel teemal tegin omal ajal lahkuva USA suursaadiku Joseph DeThomasega intervjuu (http://blog.postimees.ee/010704/esileht/138257_print.php), mis oli minu poolt nii terav, et üks Eestis tuntud ajakirjanik pidi seda asja omapoolse Ameerika suhtes palju sõbralikuma kirjutisega hiljem siluma. Nii et minu süüdistamine mingis arguses on küll liiast. Ma arvan, et olen Eestis kindlasti üks julgemaid ajakirjanikke, mis puudutab sõnavõtte poliitiliselt ja kultuuriliselt ja rahvuslikult jms-lt plahvatusohtlikel teemadel.

Jaanus, 15:33, olen Saksa kohtu otsuse poolt.

15:19 - kahjuks demonstreerite te oma võhiklikkust, kui peate VFi mingiks kergemeelseks ja tühiseks ajakirjaks. Ma soovitan tutvuda teil nende autoritega, kes seal kirjutavad, ja nende renomeega. Palun ärge lahmige, seni on siinne diskussioon arenenud võrdlemisi viisakalt, kuid teie olete oma kommentaari esimestes lausetes minu suhtes isiklikult liiga ülbitsev. Palun lõpetage see!

15:59 - teie kirjutatuga olen igati nõus, et meil toimub andekate nivelleerimine halli massi toetamise arvelt. Olen sellest teinud ka ühe suure intervjuu Postimehe arvamusküljele Viire Sepaga, Eesti andekuse-uurijaga: http://arvamus.postimees.ee/160648/viire-sepp-andekate-toetamisest-soltub-eesti-edu/

Nagu näete, olen paljudel olulistel teemadel, mida siin tõstatate, kirjutanud palju suuri lugusid - elu on palju huvitavam kui pelgalt sport. Aga ka spordis kajastub elu, ja seda olen püüdnud esile tuua oma siinsete viimaste kirjutistega.

 
At 17:24, Anonymous Anonüümne said...

15.59 taas:

Jah, on pr Sepaga tehtud intervjuusid (kui ma ei eksi, siis Teaduskool andekate arendamiseks on olemas juba vist 30-40 aastat) ja teistega ka, aga miks pole sellest küll mingit kasu olnud?

 
At 17:32, Anonymous Anonüümne said...

Härra Pullerits, kui Vanity Fair ei ole kergemeelne ja tühine ajakiri, siis kuidas satuvad sinna küll sellised lood nagu eespool mainitud Eesti Skype'i kontori ja islamimaade väidetava represseeritud seksuaalsuse kohta? Need on ju puhas Elu24 tase.

 
At 17:47, Blogger Madis said...

VF-i satuvad lood sama valemi alusel nagu PM-i või EPL-i. Selle adumiseks pole vaja meediaalast kõrgharidust :-)

 
At 18:06, Anonymous Anonüümne said...

Tänan vastuste eest. Kuid mis puudutab holokaustipäeva, siis siin tuleks need teravad küsimused esitada vist pigem Eesti valitsusele, olgugi, et USA survel see sisse viidi. Ja ennekõike end rahvuskonservatiivseks nimetavale IRL-le.

Jaanus

 
At 20:50, Anonymous Anonüümne said...

Mis puutub juutide arvu vähenemisse Eestis, siis olulisem on kvaliteet.
Juudid on toomas-Endrik, Siim jne.
Olümpia viimine islamimaadesse on igati tervitatav. See on õhtumaade kultuuri levitamine nendes maades. Kindlasti leidub seal inimesi, kelle silmad sellest avanevad ja nad hakkavad seda tasapisi järgi tegema ja seda palju vähem kui meie siiin neid järgima hakkame. Sama eesmärki täidab ka nende osalemine olümpial, neile hakkab seal nii mõndagi silma, mida nad kodus edasi räägivad.

Mi

 
At 21:03, Blogger Priit Pullerits said...

Nüüd vajan küll teie abi. See Christopher Hitchensi artikkel Vanity Fairis, kuidas islaminoormeeste seksuaalne allasurutus viib vägivalla ja terrorismini, kannab 2010. aasta juulikuu numbris pealkirja "Sex and the Single Martyr". Lõin selle Google'i otsingusse, aga tulemust ei mingisugust, vähemalt mitte viiel esimesel lehel! Milles asi?! Kas olin saamatu või ei olegi see artikkel enam veebis saadaval? Kas vasakliberaalse VFi jalad lõid islamiusuliste meelepaha ja kättemaksu hirmus kõikuma ja nad eemaldasid selle loo?

 
At 21:38, Anonymous Anonüümne said...

Aga võibolla saadi aru, et see artikkel on täeilik bullshit ja väljaande üldise kvaliteedi parandamise eesmärgil eemaldati arhiivist....

 
At 22:12, Blogger Jüri Ruut said...

VF-i veebiväljaandes pole viidatud artiklit olnud.

http://wayback.archive.org/web/20100901000000*/http://www.vanityfair.com/magazine/toc/contents-201007 pakub 2010. a. juulikuu sisukorraversioone juuni algusest, üheski pole otsitava pealkirjaga artiklit.

Google'i otsing annab otsingule "Sex and the Single Martyr" (jutumärkidega koos) 9 viidet kolmest allikast. Ju siis on viidatud trükiväljaandele.

 
At 23:20, Anonymous Anonüümne said...

Selleks ei ole vaja Vanity Fair poole pöörduda, et islaminoorukite argessiivsust mõista
1) nende kultuuris valvatakse neiusid nagu silmatera - puutuda ei saa enne abielu
2) Lääne meedia on neile kättesaadav ja sealtkaudu tuleb seksuaalsuse teema uksest-aknast sisse
3) enamusel noorukitel ei ole võimalik turistidena maale tulnud valgetele naistele magusat juttu ajades külje alla ujuda
4) islamis valitsev arvamus, et ahvatlusi (naise keha) peab mehe eest peitma, sest mees oma ihasid kontrollida ei suuda.
Mida siin veel vaja? Vanadel aegadel saadeti sellised noorukid sõdima või uusi maid avastama, aga vägevate sõdade ja uute maadega on tänapäeval lood kehvad.
Isegi väidetavalt enesetsensuuriga tegelevad Põhjamaad möönavad seksuaalkuritegude toimepanijate seas suurt moslemite osakaalu (ja teadagi, kes on ohvrid)
http://www.ekspress.ee/news/paevauudised/valisuudised/norras-ei-ole-koik-korras-97-vagistamistest-on-seotud-idamaadest-parit-meestega.d?id=47004496

 
At 08:57, Anonymous Anonüümne said...

Kristluse osas ei maksaks ka eriti sinisilmne olla. See, et praegu naised Euroopas poolpaljalt võistelda saavad, on kristluse mõju vähenemise tagajärg, mitte tänu kristlusele.

Mitte väga kaua tagasi tähendas ka Euroopas paljas säär siivutust, rääkimata muudest paljastest kehaosadest.

Oli vist Läti Hendriku kroonikas lugu sellest, et eestlased on üks paturahvas. Käivad paljalt ehal ja elavad patuelu.

Ehk siis paljastuvate kehaosade osas on islam ja kristlus ühisel seisukohal. Õnneks või kahjuks on kristliku kiriku mõju Euroopas oluliselt vähenenud.

 
At 09:44, Blogger Priit Pullerits said...

Lugesin veel eile õhtul paberväljaandes üle tolle Hitchensi kirjutise "Sex and the Single Martyr" - puhtalt faktidel põhinev lugu, siin-seal mõned tõlgendused juures, ei midagi sellist, mille pärast peaks selle artikli kogu maailma silme eest ära peitma. Aga ju siis on ikkagi tegu Lääne meedia enesetsenduuriga. Huvitaval kombel on VF ise sellest Lääne enesetsensuurist islami ees pika loo avaldanud ("Assasins of the Mind"), autoriks seesama Hitchens. See lugu on õnneks veebis leitav: http://www.vanityfair.com/politics/features/2009/02/hitchens200902

 
At 09:18, Anonymous Anonüümne said...

Kas Taaraka tulemused nii halvad, et enam jalgrattasporti Pullerits ei saa ülistada?

 
At 00:29, Anonymous Anonüümne said...

Kas Priit on lugenud "Eetika: õiget ja väära avastamas"? Selle lugemine võiks blogi sissekannete teemaarendustele kasuks tulla. Mõnus raamat ka öökapiraamatuks.

 
At 12:10, Anonymous Anonüümne said...

This is a vеry good tiρ ρагticularly to those new to the blogοspherе.
Short but veгy рreciѕe info… Many thankѕ for shaгing this one.
A must read post!

Feel free to visit my sіte: xxx penis dick cunt vagina
My site - xxx penis dick cunt vagina

 
At 02:47, Blogger oakleyses said...

bottega veneta, giuseppe zanotti, mac cosmetics, nike air max, north face outlet, longchamp, lululemon, soccer jerseys, mont blanc, new balance, celine handbags, baseball bats, oakley, ralph lauren, babyliss, louboutin, valentino shoes, insanity workout, vans shoes, nike trainers, iphone 6 cases, asics running shoes, reebok shoes, mcm handbags, beats by dre, ferragamo shoes, chi flat iron, hollister, jimmy choo shoes, nike huarache, wedding dresses, nfl jerseys, instyler, p90x workout, ghd, north face outlet, herve leger, abercrombie and fitch, iphone 6s cases, iphone 6s plus cases, iphone cases, hollister, soccer shoes, ipad cases, birkin bag, nike roshe, s5 cases, iphone 6 plus cases, timberland boots, iphone 5s cases

 
At 08:25, Blogger yanmaneee said...

moncler outlet
yeezys
yeezy boost
yeezy boost
cheap jordans
nike roshe
golden goose sneakers
adidas tubular shadow
curry 4
nike lebron soldier 10

 

Postita kommentaar

<< Esileht