Pullerits: Mis nipiga saab hoo üles tõmmata?
Nii palju olen tarkade inimestega suheldes aru saanud, et on kaks põhimõttelist võimalust oma sportliku suutlikkuse arendamiseks. Esiteks, kui teil on nädalas vähemalt neli-viis-kuus päeva aega laialt käes, siis võite teha pikki ja aeglasi nn mahutrenne, ikka vähemalt kaks-kolm tundi, olgu suusatades või rattaga sõites. Teiseks, kui nii palju aega kulutada pole, vaid peate piirduma kahe-kolme harjutuskorraga nädalas, siis, piltlikult, ent otse öeldes, ei vii uimerdamine kusagile, vaid tuleb lapatsit anda.
Esimest võimalust on väga vähestel, kes elavad mitmekülgset ja tegusat tavalise tubli eesti inimese elu. Mis tähendab, et üle jääb teine variant.
Mõned mehed väljendasid eelmiste sissekannete kommentaarides imestust, kuidas suutsin Tartu rattamaratonil kolm ja veerand tundi tempos järele andmata sadulas püsida ilma, et energiavarud ning jõud ja jaks oleks kahanenud – kusjuures distantsi vältel söömata ja paljus ka joomata -, kui terve suve alates juunikuust olen teinud ratta seljas vaid tunniajalisi nn sutsakaid.
Aga mis seal imestada! Vaadake veel kord teist varianti.
Arvate, et see on kurnav ja raske, kui teete nädalas kolm-neli tugevat temposõitu? (Ei, ärge arvake, et tegemist on trenniga! Need on mõnusõidud, milles puudub igasugune süsteem, läbimõeldus, eesmärgistatus jms.)
Ei, ei ole kurnav ega väsitav! Küsin teilt nüüd nii: kas teil ei teki tahtmine kohe niipea, kui olete ratta seljas kodu eest eemaldunud, kiirust juurde kerida?
Mul küll tekib – ja selles asja trump seisnebki. Las ma räägin lühidalt, mis toimus teisipäeva õhtul, ülejärgmisel päeval pärast Tartu rattamaratoni.
Esmaspäev kulus puhkamiseks, aga teisipäeva õhtul istusin pärast tööpäeva kella poole seitsme ajal kodu ees sadulasse. Mul polnud absoluutselt muud plaani, kui et teen umbes tunnise sõidu – rohkem tõesti ei taha, tüütuks läheb. Aga niipea, kui Vaksali tänavalt Betooni ülesõidu juures Tuglase tänavale Tallinna maantee poole pöörasin, nägin nina eest läbi lipsamas musta Jeep Grand Cherokeed (kunagi mulle Jeep väga meeldis, nüüd tundub see autotüüp pigem kast [box]), ja kuna Alexela bensiinijaama kõrval läheb Tuglase tänav poolsada meetrit üks-kaks kraadi allamäge, sain Cherokee tuulelaine jäänustes kiiruse üles, 36-38 km/h lõdvalt, ja kui pärast Tallinna maanteele pööramist sain nn solgioja nõos maaülikooli ühiselamu ees mängeldes sisse 41 km/h, oli edaspidi juba raske jalga sirgu lasta. Kiirus on ju nauding! Ja kui oled istunud maastikurattalt, mis, mööngem, on ju tõeline traktor, maanteeratta selga, siis tunned, kuidas minek on sootuks teine – kerge, lihtne, voolujooneline, sujuv.
Niisiis, saate isegi aru, ei olnud mul edaspidi vaja muud teha kui – nagu kõvad mehed ütlevad – kiirust lihtsalt hoida. Tallinna maanteelt Ilmatsalu poole, sealt Rahinge järvest ja ekstreempargist mööda korraks Viljandi maanteele ning edasi Külitsesse, kust Valga maanteed pidi Tartusse tagasi ning Lõunakeskuse eest mööda Ringteed üle Betooni ülesõidu koju. Ai, küll see oli vahva ja tore – puhas nauding.
33,5 km pikkusele ringile kulus ukselt ukseni 58.33, mis teeb keskmiseks kiiruseks 34,3 km/h. Ei, ma ei ajanud keelt vesti peale, üldse mitte. Sõitsin parajasti nii tugevalt, et oleks mõnus. Tund aega puhast lõbu, enda suutlikkuse tunnetamist – mis võib veel parem olla?! Kaks või kolm tundi tuima uimerdamist? Tänan, ei.
Nagu näete, on väga lihtne viljeleda seda algul nimetatud teist varianti. Hoog üles ja hoida – ei midagi keerulist! Kusjuures, nagu aru saite, see hoog tuleb iseenesest. Uskuge, kiire sõit on mõnus. Õppige seda nautima – ja te elu pole enam endine.
******
Descending Spring Canyon road, Moab, Utah. 21. aprill 2012. Pildistanud Priit Pullerits. (Suuremalt vaatamiseks klikkida pildile.)
Foto 1: Jalgratturite kolonn Vuelta 19. etapi. Foto autor: EFE/Scanpix
Foto 2: Joaquin Rodriguez pingutamas Vuelta 19. etapil. Foto autor: Reuters/Scanpix
Foto 3: Priit Pullerits sõitmas mõnuga Tartus Vabaduse sillal. Foto autor: Kristjan Teedema, Postimees/Scanpix
Foto 4: Jalgrattur maastikurattaga Vuelta 20. etapi rajal. Foto autor: AP/Scanpix
71 Kommentaarid:
õige Priit!
Näita neile memmepoigadele kuidas tõsine mees ratast taltsutab
Pullerits sõidab kõik oma sõidud lõdva jalaga.
Ja see näitab klassi.
Mis hoogu nüüd enam tõmmata-hooaeg on läbi-nüüd tuleb natuke puhata et oktoobris juba uus hooaeg käima lükata ..
Mehed võtke ennast kokku ja pange veel paar uut isiklikku rekordit kehtima enne kui nojaabri kuu ette kerib. Pärast hea rääkida et Priit aitas motiveerida.
Priit kas selle sinu 33,5 km pikkuse ringi maailmarekord on hetkel 58:33. Prooviks seda maailmarekordit enda nimele võtta, on seal mingeid reegleid ka, tuulessõit lubatud jne. Viska täpsem marsuut ülesse, saavad teised ka edetabelisse sisse.
Väga hea idee, 12:47!
Selle ringi maailmarekord on siiski märksa kõvem, 56.40, mis teeb keskmiseks 35,7 km/h, püstitatud 5. septembril. Paremuselt järgmine tulemus on 57.25, aga ütlen ausalt - too ei loe, sest sain pooleteiseks km-ks luukpäraga BMW taha. Asi peab aus olema! Nii et ärge liinibusse jms, ammugi mitte teisi rattureid ikka tuulekoti loojana kasutage. Muid reegelid ei ole.
Marsruut:
alustage Tartus Tähtvere linnaosas Tammsaare tänavalt maja nr 6 kõige Tallinna-poolsema püstaku eest (seal ka lõpetage), sõitke maja nr 6 eest läbi Vaksali tänavale, sealt Betooni ülesõidu poole, siis keerake Tuglase tn-le, siis sealt Tallinna mnt-le, mööda seda marsruudi umbes 8,5. km-l vasakule Ilmatsalu poole, ca 3 km pärast Ilmatsalu teel tagasi vasakule Tartu poole, siis ca 2 km pärast paremale, Rahinge järvest mööda Viljandi maanteele, seal vasakule Tartu poole, vähem kui 1 km pärast laskumise all paremale mäkke, seda teed pidi Külitseni Valga maanteele, seal Tartu poole, siis Lõunakeskuse kõrval ringteel mööda ringi Tallinna poole, Ilmatsalu ringteelt Betooni tänavale, üle raudtee ja siis kohe paremale Vaksali tänavale ning teisest sissesõidust paremale maja nr 6 kõige kaugema trepikoja ette - ja kell kinni, kui olete jala maha saanud.
Andke tuld!
Pullerits - võistlusekorraldaja?Võistluse korraldamiseks peab võtma load ja tagama ohutuse.
Kas liiklus suletakse?
Kas pärast suppi ka saab?
Ja kas enne supitalong ka antakse?
13:28 - ei.
13:32 - ei.
13:32 (2) - ei.
Aga see-eest ei ole ka stardimaksu! Ja start on täpselt siis, kui ise tahate.
Priit Pullerits, 33,5 km ringi maailmarekordi omanik (56.40)
Mehed, mis te jamate siin Priiduga?
Elementaarsed tõed on nii tal kui ka teil kõigil teada. Lihtsalt intrigeerib kõiki oma trenni "-strateegiaga" ja tundub, et osad saavad hästi aru, mängivad ja kontreerivad (ei tea, kas sellist sõna on) vastu, intriigi, mida ei ole tegelikult, suuremaks puhudes.
Kui põhi on all, mehhaanika töötab /loe kondid-kõõlused-lihased terved/, siis ka lühikeste sutsakatega (mis teglikult on Priidul ju päris korralikud trennid), saabki sarnase tulemuse keskealine mamil (teate küll lühiendi tähendust ingl.k.). See kõik on pseudosport, isegi harrastan seda. See peaks jäämagi lõbuks - kes kui palju suudab ka lõbu süstematiseerida enda jaoks?
Tegelikust spordist, alates laste-ja noorteklassi arengust, kuni maailmatasemeni toomiseni - kirjutab oma kogemuse põhjal väga hästi jooksuportalis Enn Sellik. Ja Ants Nurmekivi on täna seda suisa analüüsinud. Seal on sporditeooria hea ning korrektne rakendus, mille üle sisuliselt diskuteerida, mitte siin, "mamil"-ite seltskonnas.
Üks tähelepanek AN kirjutisest kedagi refereerinuna: sport on teadus, aga mitte täppisteadus (kui keegi just Lance-i "verd korrigeerima" ei pea- AS täiendus) ning põhined süsteemsel järjepideval tööl.
Edu järjepidevusel meile kõikidele:)
Homme panen sadula ka peale, suve otsa oli lihtsalt mõnus.
AlarS ütles: Elementaarsed tõed on nii tal kui ka teil kõigil teada. Lihtsalt intrigeerib kõiki oma trenni "-strateegiaga" ja tundub, et osad saavad hästi aru, mängivad ja kontreerivad (ei tea, kas sellist sõna on) vastu, intriigi, mida ei ole tegelikult, suuremaks puhudes.
---------
Aga need, kes ei tea elementaarseid tõdesid ja ei saa ka sellest intrigeerimisest aru, võivad Priidu soovitusel nädalas 3x tempotrenni tehes lõpetada ületreeninguga. Selles mõttes on ikka parajalt vastutustundetu taolist treeningut propageerida.
Aga kes tahab Priidu maailmarekordit üle teha, siis marsruut peaks olema midagi sellist: http://goo.gl/maps/uQu3G
Lauri
No mis see nüüd on, Alar?!? Just tundus, et mehed hakkavad ka pointile pihta saama, asja mõnuga võtma, omavahel ajaviiteks konkureerima - aga tulla nüüd ja anda neile kõigile löök allapoole vööd, et pärissport on see, mida on teinud Sellik ja analüüsinud Nurmekivi - no see ei ole lihtsalt ilus.
Loeb see, kellel on 33,5 km aeg Tallinna-Viljandi-Valga maantee ringil kõige kiirem. See on kõigile jõukohane võistlus, las olümpia ja EM jääda Selliku-sugustele, kel tõepoolest siit miskit kõrva taha panna ei ole.
Lauri, suurepärane, aitäh! Väga hea töö, täiesti täpne marsruut!
Aga Lauri, väita, et 3x n-s TT trenni teha on liig mis liig, on ka ikka vastutustundetu. Ega siin mingid memmekad koos ole, kes ei seedi ära kolme tunnist mõnusat (mitte abs max!) pingutust. Ma saan aru küll, et paljud ei taha, et ma osutan kätte kiirtee eduni, et enamik teist tahab, et propageeriksin hoopis sellist ajamahukat ettevalmistust, milleks enamikul aega ei ole, sest siis kaob võimalikel konkurentidel sellisest monotoonsest nühkimisest lihtsalt harjutamisisu. Ei ole ilus teist teiste treeninguindu niiviisi tappa!
Priit, kasva palun suureks! Kui see on "kiirtee eduni", siis homeeriline naer oleks siin kohane küll..;)))
.....räägib mees kes nühib talviti ovaali..
Priidul on õigus nagu alati
Ja edu Priidule muidumeeste nörritamisel
Täna on väga tugev Eesti Ekspress.
Mind on kaks korda tsiteeritud.
(Ja mitte Kranaadis.)
üks kord nörritad - kaks korda nutad
(Häädemeeste)
Täna kell 18.30 rattad 33,5 km joonele Tammsaare 4 eest! Kui ei saja ja asfalt on kuiv ning tuul ei puhu vinge-vinge.
Samasse ämbrisse, kuhu Pullerits, võivad astuda ka tipptegijad. Näiteks Kristo Reinsalu arutleb oma blogis, miks SEB Tallinna maraton tal ebaõnnestus (DNF) - ega suuda leida põhjust. Muuhulgas ta kirjutab, et "kogu suve [olid] minu kiirused maratoni omast valdavalt suuremad." See ongi põhjus. Maratoniks valmistumisel üldiselt kiirus ei tohi ületada planeeritavat maratonikiirust.
Pulleritsu 3 tempotrenni nädalas on muidugi kurioosum, millele kogenud AlarS väga õigesti osutab.
Kahjuks on aga harrastajate hulgas neid, kes pigem usuvad Pulleritsu, suur hulk.
Pullerits jätab targu märkimata mitu liiklusohtlikku olukorda ta oma "rekordsõidul" tekitas ja mitu liikluseeskirjade rikkumist toime pani. Politsei võiks täna linnas mõne tiiru teha.
Seda nimetatakse postiljoni effekti harjutmiseks mida Priit harrastab.35 ga kihutada suudab ta lõpmatuseni, aga kui grupp korraks 45 sisse saab on vesi ahjus. Priit teeb oma mahutrennid talvel ära ja siis ajab ennast suve jooksul parriks korraks saiavormi.Seda juttu, et oi ma oleks pannud ja grupil eest ära sõitnud kuuleb rattarallli iga nurga peal.
Loodan, et blogi lugejad on piisavalt intelligentsed mõistmaks Priidu tõelist eesmärki. Klikkide ja intriigide kogumine.Mida rohkem kisa kommentaarides seda rohkem lugejaid. Sportlike tulemuste parandamiseks pole mõtet seda blogi lugeda.
Paul, Paul, no kuidas nüüd nii?! 45 ei ole grupis mingi kiirus. Kui 50ga pannakse, vaat siis tekib pikapeale küsimusi. 17:03-le ja Sulle samuti, hea Paul (oled ju ikka sina, kõva lõpuspurdimees?), siis minu eest räägivad tulemused - ei mingeid süstemaatilisi ega teaduspõhiseid trenne, ei mingeid lõunalaagreid, aga sõidan ju küll, maanteel ju päris talutavalt ja korralikult. Jah, Pelotoni klubi meestele ja Velo Klubi kõvematele jalakeerutajatele mul midagi vastu panna ei ole, aga kui suurem kamp koos, siis ega ma päris tšainikute hulka ka ju vist kuulu?
Niisiis, 18:30!
Mulle tundub, et Priit vassib distantsi pikkusega. Lauri 15:05 toodud lingist selgub, et selle ringi pikkus on 32,8 km, mitte 33,5 km.
Just seda ma mõtlengi 45 pole mingi kiirus aga paljudele on see ületamatu. Õige kiirus ikka pigem sinna 65 kanti. Tulemused on sul suurepärased, aga seda suusatamises. Rattaspordis pole sa veel maiku suhu saanud. Kui peaksid kunagi peapundis ette karusselli sattuma, või jooksikute hulka siis saaksid tunda mida rattasport tähendab ja jutud mugavusspordist oleksid läbi. Mina näiteks naudin seda kambaga 100 se pulsiga paaritunnist veeremist palju rohkem kui 70% kimamist. Vaatad loodust ajad sõpradega juttu ja trenni lõpupoole võib ka väikese kiirenduse teha. Kihutada saab võistlustel ka. Kuna Sina ei võistle, siis trennid ongi võistluste eest. Ja mis kõige tähtsam ühistrenn arendab grupisõidu oskust ja teistega arvestamist, mis peab sisse harjuma ja toimuma reflektoorselt. Ohuolukorras pole enam aega mõelda. Ned mehi kes sõita jõuavad on palju aga on teistele potensiaalsed ohuallikad.
Pullerits koostab oma treeningplaanid lambist, täidab neid kõhutunde järgi, kui on mõni võistlus, siis lendab peale,
paneb puusalt tulistades ja tulemused on nagu lumme kusta.
Kaks mõtet austatud A. Nurmekivi huvitava artikli kohta.
1) "Treeningu aluseks oli aeroobse vastupidavuse baasi loomine, aeroobse-anaerboobse ehk segarežiimi jooksu ning anaeroobse alaktaatse ehk kreatiinfosfaadi mehhanismil põhineva jooksu kasutamine."
Vaevalt 1960ndatel Ida-Virumaa kauges kandis neid termineid tunti.
2) A. Veerpalu ei saavutanud oma tulemusi sisemise motivatsiooni, vaid dopingu abil.
Mehed, kuhu te täna jäite?? Kl 18:30 lükkasin ratta välja - ei kuskil ei kedagi. Eks tõmbasin siis ise hoo üles. Esimesed 10 km läksid lauluga 15.40ga. Keskmine seega kuskile 39 km/h kanti, eks? Kuid siis tulid Tln maanteelt Ilmatsalu kandis Külitseni avatud küljetuulega lõigud, ja tuul oli tän ju maru kõva, ning Valga mnt-d pidi suisa vastutuule murdmine, kuid lõpuks tuli aeg siiski veidi kiirem kui üleeile - 58.21. Keskmine seega 34,44 km/h. Kes ütles, et mitut temposõitu ei saa järjest teha nädalas? Vahva oli siiski! Päev jälle kirjas, ja ei kulunud tundigi.
Paul, mul on rattas siiski paremad tulemused kui suusatamises. Tartu rattarallil 250. koht, aga suusamaratonis 380. koht. Jõgeva rattarallil 69. koht, aga Alutaguse maratonil 156. koht. Kindlasti olen ma rattasõidus siiski veel roheline, selles on sul õigus, kuid usun, et olen ohutum sõitja kui paljud teised, sest minus on loomuldasa oskus teisetega arvestada ja tunnetada oma kohta ning taset, kuigi siin blogis võib mõnele jääda ekslikult vastupidine mulje. Aga ega siin räägin ma ju teatud rollis, nagu nutikamad (AlarS) on ammu aru saanud.
19:19 - lahe sentents!
Aga mina tegin täna dendros kepikõndi.
Teet
siis marsruut peaks olema midagi sellist: http://goo.gl/maps/uQu3G
Oh jummaluke-kas mida enam vasakpöördeid,teetöid ja ümbersuunamisi ,kõige närvilisemat liiklust, seda parem?
Kasuta natuke aju, Priidik ,sest muidu "nad sõidavad su surnuks".
2) A. Veerpalu ei saavutanud oma tulemusi sisemise motivatsiooni,
2002 Lake Placidis võitis Veerp Estilit 40 sekundiga ja Mae sõitis teise poole 7,5km rootslastest norrakatest 50 sek kiiremini. Meie meestel olid tiivad seljas, nad olid ulivõimsad teistega võrreldes. Mati A treeneritarkus oli täppi läinud
Vähem kui 6 kuu pärast on Tartu Maraton. Kas lähed taas massipsühhoosiga kaasa?
Priit, kas maratonijooks on haigus? Normaalne see küll ei ole.
Siin kevadel kauplusest velopuki äraviimisega palju vastukaja pälvinud Tambet Toomela kohta leiab 1. septembril Jõgeval peetud Eesti grupisõidu meistrivõistluste protokollist sellise märke:
Võistleja nr. 34 Toomela Tambet UCI CR 12.1.040 p.7 - Rahaline karistus 24€
07:01, kus sul siin need tohutud vasakpöörded ja kõige närvilisem liiklus on?! Või peaks kesklinnas tiirutama?
Ei saa muidu, kui pean küsima, et kas oled purjus?
Ks teab peast UCI määrustikku, võiks valgustada, mille eest sai. Saaks Härra profiili veelgi täpsemaks.
UCI CR 12.1.040 p.7 on võistlusriietuse määrustevastane selgapanek või seljastvõtmine ("putting on or taking off garment against Regulations"). Karistuseks rahatrahv.
Siis kergem väärtegu kui võistleja numbri kinnikatmine, mahavõtmine või muu manipuleerimine, nagu tegi Pullerits Viru maratonil. Viimase eest karistatakse karmimalt.
to 11:33
Mine sõida prooviks ring läbi-vasakpöörded üle Tallinna,Viljandi ja Valga maantee, alatises ummikus Lõunakeskuse ring,kap. remondi ootuses aastaid remontimatta Tartu ringtee,pime Viljandi ring...isegi Tallinna maanteel on liiklus rahulikum ja ohutum. Kui mitu korda on Priit kurtnud et aeg tulnuks veelgi kiirem kui seda või teist manöövrit saanuks sooritada? Teades kui pohhuist PP liiklusohutuse koha pealt on paneb tõesti pead vangutama.
Nö Ilmatsalu ringi kasutavad usinalt spordiklubide lapsed-aga sel juhul sõidetakse seda vastupidises suunas-nii pole ühtki lõikumist autodevooluga.
Tänud, 11:55! Aga siitmaalt hakkab vähe huvitavamaks minema.
Mulle kui rattasõidus mitte kõige tugevamale spetsialistile jääb hetkel kergelt segaseks, et mis on võistlusriietuse määrustevastane selgapanek? No kui hakata mõtlema, et mis reaalselt üldse saaks olla. Püksid seljas? Või hokikiiver peas?
Või mis kus?
Ja äravõtmise kohta. Üks variant oleks palja vändaga väntamine, kuid seda nagu ei suuda uskuda. Või siis ilma kiivrita? Seda viimast isegi suudaks.
???
Meeleheitel peremees
Tõe huvides tuleb öelda, et karistada sai tol võistlusel teisigi>
Võistleja nr. 65 Saamere Tanel UCI CR 12.1.040 p.1 - Rahaline karistus 24€
Võistleja nr. 120 Mihhailov Viktor UCI CR 12.1.040 p.7 - Rahaline karistus 24€
Lükrapüksid olid liiga "demonstreerivad" või sõideti hoopis püksata. Eks ekshibitsioniste ehk rahvakeeli "liputajaid" ole igal pool. Aga meestelt kahtluse äravõtmiseks peaks Pullerits kui blogiomanik nüüd küll korraldajatelt välja selgitama, mille eest karistused määrati.
Ja ühtlasi, kuidas klubi kavatseb Toomelalt ja teistelt võlga sisse nõuda?
Oletan, et tegu võis olla vihmakeebi selga panekuga ja ära võtmisega.
Mehed, millest te räägite... Mingid tüübid rikkusid reegleid, said trahvi ja teile on see kõneaine... Mida siin arutada?!
Teema on 33,5 km 56.40ga ja miks seda keegi veel ületanud pole, kuigi eile kutsusin teid avalikult välja - aga keegi ei tulnud. See on teema: miks siis, kui vaja on liigutada muud kui suud (siin: sõrmi), ei ole teist asja?
lühikese etteteatamisega liiklusohtlikule ringile??? otsi omasuguseid!
Priit, oled ratta seljas üsna hea ning esitanud teistele väljakutse rattasõidu alal.
Aga kui mõni mees kutsuks osalema peksuvõistlustele, kas läheksid? On sul ju aeg-ajalt rusikas kergelt rullis olnud ja teinekord oled siin lubanud ka ühele ja teisele vastu molu panna.
15:02 - täiesti arusaamatu! Mis lapse juttu te ajate?! Mis te arvate, et meil on siin mõni Ameerika või, et autod vuhisevad mitmes reas mitmel tasapinnal eest ja tagant viuh ja viuh? Isegi Tallinna maanteel, muide, on liiklus hõredam kui kuskil suvalises Kesk-Euroopas sama suure linna ümber - fakt, selle kohta on liiklustiheduse uuringud. Ilmatsalu ja Külitse vahel pole liiklust peaaegu ollagi. Valga mnt-d pidi Tartusse tagasi on lai ja korralik teeäär. Kas te sõidate ainult kodus pukki või, et kardate liiklust, mida pole Eestis ollagi? (Jah, Tallinna-Tartu 4-realine tee on absoluutne mõttetus. Sõitke rongiga, kui muidu ei saa või ei julge või ei meeldi.)
Kui tegemist ei olnud just kiivri mitte kandmisega, siis oleks päris huvitav teada mimoodi saab riiete selga panemise või ära võtmisega trahvi välja teenida. Kasvõi enda silmaringi laiendmaise eesmärgil.
Teaks ise ka teinekord, mida teha ei tohi...
>> sest minus on loomuldasa oskus teisetega arvestada ja tunnetada oma kohta ning taset, kuigi siin blogis võib mõnele jääda ekslikult vastupidine mulje.
Nende omaduste tõttu hinnatakse Pulleritsu ka Postimehe (end. Schibstedi) kontsernis.
Priit, eksperiment võiks ju huvitav olla, palju Sinu kogemustele/oskustele tuginedes annaks ühe keskpärase harrastaja taset tõsta alles jäänud aja jooksul TM tarvis? Tänane tase on kusagil 2000 juures. Võimalus trenniks ca 4x nädalas 1-2h. Lepib kavas kokku ja vaatab mis TM ajaks saab. Omalt poolt luban treeningplaanist kinni pidada.
Lõika vanad rehvid kummiribadeks ja põimi nendest endale jooksmiseks sandaalid. Osta raamat "Born to Run" ja loe seda hoolega. Toituma hakka banaanidest ja datlitest. Jookse igal hommikul 10 km ja õhtul 20 km. Järgmine päeva vastupidi, hommikul 20 km ja õhtul 10 km. Nädalavahetusel jookse 60 km ja 80 km.
Arvestades, et "teema on 33,5 km 56.40ga", mõtlesin selle üle natuke ja leidsingi ühe kasutamata ressursi. Nimelt me teame, et Priit on saavutanud juba küllaltki hea taseme liiklusmärkide eiramise vallas. Aga samamoodi on võimalik eirata ka maanteel sõitvat liiklusvoogu. Arvestades kõiki neid vasakpöördeid, mis marsruudil on, võivad siin-seal ettetulevad mõnesekundilised ootamised kiiresti kuhjuda päris suureks ajakaotuseks. Eemaldades rattalt tuled ja helkurid ning pannes selga tumeda riietuse, on võimalik jalgrattur maanteel hämaral ajal praktiliselt olematusesse saata. Newtoni kolmanda seaduse põhjal on igale mõjule olemas vastupidine vastasmõju. Seega saab niisuguse lihtsa võttega olematusesse saata ka suure hulga maanteel liikuvaid autosid.
Täna plaanis kerge rattasõit, peaks Priidu ringi ette võtma, kuid vaevalt rekordit purustama hakkan, pole nii kõva mees.
Ma arvan, et liikluseeskirjas on paragrahv ja karistusena arest või rahaline karistus eeskirjade rikkumisele kallutamise eest.
Nii või teisiti on Pulleritsu poisikeselik üleskutse ässituslik ja eetiliselt taunitav. Palun ärge minge sellele paljude vasakpööretega marsruudile linnaliikluse keskel Pulleritsuga klaarima, kes kangem mees on!
"Koos Tiidrek Nurmega sel nädalal Kuressaares harjutanud keenialasele Ibrahim Mukungale meeldib turvalisuse tõttu rohkem Saaremaa pealinnas joosta kui koduses Keenias. Ei ole välistatud, et aafriklast saab näha kuu aja pärast startimas kolme päeva jooksul." kirjutab Jooksuportaal.
Ei ole välistatud, et Mukunga ei lähegi ebaturvalisse Keeniasse tagasi. Ja paari aasta pärast lisab Tuul & Randbergi sponsorilogole dressil ka Eesti rahvuskoondise värvid. Õigemini - olen selles päris kindel. Aga miks siis pimesikku mängida?
Samast: "Kolm korda sai kallivõitu viisataotlus eitava vastuse. Tulu ei toonud ka vastuväite Hollandi immigratsioonibüroosse. Kogu selle protsessi taga on olnud kümneid inimesi ning suuri spordiorganisatsioone ja palju palveid. “Vahepeal olin juba lootust kaotamas, kuni võtsin appi oma hollandlasest sõbra ning belglasest mänedžeri. Nende abiga läks viisataotlus läbi mängleva kergusega,” "
Küsimusi uurivale ajakirjandusele:
1. Miks eestlase sõna maksab teatud tundlikes küsimustes Euroopa Liidus vähem kui hollandlase ja belglase oma?
2. Kes on need varju jääda eelistavad suured organisatsioonid, kes Mukunga Eestissetoomise heaks töötasid?
3. Milline on ikkagi ROKi, EKJL seisukoht (kui need ei ole küsimuses nr 2 nimetatud organisatsioonide hulgas)?
Mida te siin hädaltate, et PP on vasakpööretega nn võistlusrada. Mis te treenite kõik ringil, et pole ühtegi pööret?
PP võiks naise Optimaga ka selle ringi läbi sõita. Mis te pakute, palju ajavaje tuleb?
Nii, värsked muljed rajalt. Start Pulleritsi maja eest (viimane sissekäik), edasi Vaksali tänavale ja sealt mööda Tuglase tänavat foorini. Seal läks foorituli muidugi just punaseks, mõtlesin, et mida Pullerits teeks? Ootasin siis seal oma 20 sekundit ja sealt edasi vasakule, tallinna maanteele. Üllatus oli suur, sest keegi on lasnud teelõigu tornühikast kuni õllekeskusteni ära pinnata eriti räigete suurte kividega. Edasi läks tee heaks, kuigi ei saa öelda, et liiklus hõre oleks. Ikka paugutati korralikult mööda, samas on teeäär piisavalt lai, niiet erilist ohtu ei ole. Järgmine probleem oli vasakpööre Ilmatsalu mnt-le, eemalt ligines pikk kolonn autosid. Et aega mitte kaotada sõitsin diagonaalis enne kolonni üle tee ning sõitsin paarkümmend meetrit vastassuunas. Pööre vasakule ja taas pinnatud tee. Lõik Ilmatsalu mnt - Valga mnt on nö üles alla, seega, kes soovib rekordit purustada, siis seal on kohti, kus saab võita palju, näiteks on päris korralik tõus enne pööret Viljandi maanteele, edasi laskumine kiiresti alla, pöördega paremale Külitse poole, sealt kohe kerge tõus üles Külitse poole. Valga mnt. tagasi linna suunas on valdavalt ülesmäge ja täna oli tuul ka seal vastu. Sõita on aga lausa lust, tee on hea ja ruumi piisavalt, kes soovib, võib ka kulgeda vasakul kergliiklusteel. Kõige parem lõik on ilmselt alates Lõunakeskuse ringist kuni Betooni ülesõiduni, kus on tee laugelt allamäge ning kiirus tõuseb seal 37-38km/h. See Betooni tänava ülesõit on muidugi jube porno, ei ole ise rattaspets, seepärast ei oskagi öelda, kas sealt sõidetakse üle täie kiirusega, võib peaks hoo maha võtma, ise kasutasin viimast varianti. Rattamehi oli sel raja peale minu veel mitmeid, kuid silmad punnis ei pingtanud keegi. Ise pingutasin mõõdukalt, lõpus hakkasid jalad koos Adidase botastega pedaalide peal päris kõvasti vänderdama. Kuna ise spidokat ei kasuta, siis mõõtsin kiirust ja aega Garmini kellaga.
Aeg 1:02, keskmine kiirus 31,63km ja distantsi pikkus 32,68km.
Ahjaa, kes ei põlga ära second hand peldikupotti, siis kohe Tallinna mnt-lt ära keerates Ilmatsalu poole, vedeleb metsas kaks tükki, keegi debiil on need sinna tassinud.
Nonii, esimene inimene on teinud oma katse purustada Pulleritsu maailmarekord. Tubli!
Täpsemini, Pulleritsu nn maailmarekord.
Andrus, tubli, vähemalt üks mees on julgenud sõnadelt üle tegudele minna! Kiitus! Aeg pole sugugi paha. Praegu kindel teine koht. Õnnitlused. Aga Betooni tn raudteedest tuleb ikka täie auruga üle sõita, soovitan kahel viimasel ülesõidukohal hoida paremale, seal nii väga ei põruta.
Ise tegin täna aga ühel Tartu ümbruse 40 km rajal väga võimsa maailmarekordi. Ma isegi ei anna vihjeid resultaadi kohta, sest see on ikka päris ehmatav. Kuid sellest uue nädala algul, seni üritage sel lühemal ringil tulemus kirja saada.
Pulleritsu klassi mees peaks time trial võistlustel osalema. Filter karikasari jms. Spets aero ratta puudumine ei ole vabanduseks, sest eelmise blogikande 12 õpetuse hulgas nr 4. on et pole vahet, mis ratas on. Tundub aga, et Pullerits mingil põhjusel väldib neid võistlusi.
Filtri etapid on väga broo surumine. Pole vaja seda vastiku kaadri kutsumisega ära lörtsida.
Kas 19:39 lõi kohe vedelaks?
Filtri etapid on tõelistele meestele. Pullerits sobib kahtlemata sinna seltskonda!
Pullerits - mees on legend. Juba eluajal.
Lugesin Delfist, et ajakirjas "JOOKSJA" on artikkel, mis räägib kepikõndijatele mõeldud geelidest. Tegemist on peale määritavate nn soojageelidega, mis sobivat "tuulise ja vihmase ilmaga". Vaat kui tore.
tiffany and co, christian louboutin outlet, longchamp, oakley sunglasses, michael kors outlet, michael kors outlet, replica watches, nike air max, michael kors outlet, louis vuitton, michael kors outlet, prada outlet, cheap oakley sunglasses, oakley sunglasses, gucci outlet, prada handbags, michael kors, polo ralph lauren outlet, kate spade outlet, ugg boots, ray ban sunglasses, ugg boots, jordan shoes, ugg boots, nike outlet, burberry outlet online, longchamp outlet, ray ban sunglasses, oakley sunglasses, louis vuitton outlet, michael kors outlet, louis vuitton, tory burch outlet, ugg boots, louis vuitton, louboutin, nike air max, louboutin outlet, chanel handbags, longchamp outlet, louboutin shoes, burberry, tiffany jewelry, nike free, uggs on sale, oakley sunglasses, replica watches
bottega veneta, giuseppe zanotti, mac cosmetics, nike air max, north face outlet, longchamp, lululemon, soccer jerseys, mont blanc, new balance, celine handbags, baseball bats, oakley, ralph lauren, babyliss, louboutin, valentino shoes, insanity workout, vans shoes, nike trainers, iphone 6 cases, asics running shoes, reebok shoes, mcm handbags, beats by dre, ferragamo shoes, chi flat iron, hollister, jimmy choo shoes, nike huarache, wedding dresses, nfl jerseys, instyler, p90x workout, ghd, north face outlet, herve leger, abercrombie and fitch, iphone 6s cases, iphone 6s plus cases, iphone cases, hollister, soccer shoes, ipad cases, birkin bag, nike roshe, s5 cases, iphone 6 plus cases, timberland boots, iphone 5s cases
Postita kommentaar
<< Esileht