teisipäev, detsember 30, 2014

Pullerits: Miks nüüd tuleb kiirkorras käiku vahetada?

Art Soonets (Scanpix Baltics) ajas silmad suureks. «Mis, sa tuled kahe suusapaariga trenni või?» küsis ta.

Hoopis mina pidanuks imestama: mis, kas sina tuled ainult ühe paariga? Ja üleüldse, mees, kui palju sul on suusakilometraaži kogutud? Sa tead ju isegi, et balansseerid piiri peal, kas pääsed Otepää MK-etapil koos minuga starti või tuleb sind mõne parema ja teravama vastu välja vahetada.

Sealsamas astus rajale mees, kellest Soonets võiks rohkem eeskuju võtta – et too kuulab paremini, mida talle soovitatakse. Veel mõni aeg tagasi sõitis too Eesti sportlaste hulgas hästi tuntud ja kõrgelt hinnatud mees tavalise sõiduautoga, aga pärast seda, tunnistas ta, kui oli lugenud minu kuulsat kõva mehe testi, ostis endale Toyota Land Cruiseri, sest võttis teadmiseks, et kõvad mehed ei sõida autoga, mis kaalub alla pooleteise tonni. (Soonetsi kiituseks peab ütlema, et tema masin kaalub vähemalt kaks tonni, võtab peale kaheksa meest ja veel hunniku jalgrattaid kah.)

Aga veel tähtsam kohtumine oli mul Suusavendade hooldetiimi staabi uksel, kui seal astus vastu kahel taliolümpial võistelnud Jaanus Teppan. Väga hea, teatasin, teda mul just vaja ongi! Keegi peab ju taas tehnikat sättima. Kiitsin Teppani riietuse valikut – erkkollane dressipluus. See paistab kaugelt silma ning ei pea teda Tähtvere spordipargi ja dendropargi rahvamurrust silmadega pingsalt otsima.

Jätsin Atomicud Suusavendade staapi Jaak Teppani hoole alla ning panin eelmisel pühapäeval esimest korda alla oma üle-Eesti-kuulsad auguga püss-Fischerid. Kartsin seda valikut pisut – et kui harjun über-Fischeritega ära, ei taha Atomicega enam kunagi sõita. Kuid ega Eesti ühed paremad vabasõidusuusad pole niisama trennis trööbata... Esimesel kümnel ovaaliringil tegin nendega kümme 400-450-meetrist tempolõiku. Aeg on ju hakata vormi teritama. Siis otsisin silmadega üles Teppan seeniori.

Võtsime temaga vabatehnika põhiasendi üksipulgi läbi. Ta näitas, kuidas jalad tööle panna. Kuidas põlvest tuleb äratõuke eel alla lasta, kuidas keharaskus üle kanda, kuidas tõukejalga sirutada, kuidas käed hooga ja kergelt ette tuua, millises suunas, kuidas hoida õlavöödet krambivabalt. Jõudsime isegi niisuguste finessideni, nagu mida teevad äratõuke algfaasis pöial ja nimetissõrm. Pärast neid õpetusi taas rajale siirdudes tundsin end kui ümbersündinud. Minek oli nii hea, et raskusi oli enda tagasihoidmisega.

Aga sellest nädalast tuleb tuua treeningutesse uut kvaliteeti. Nagu kinnitas Jaak Teppan, kes saanud Tartu maratonil 16. koha: minusugusel ei ole suurt mõtet teha enam pikki, ühtlase kiirusega tuimi sõite. Enamgi veel: ta ütles, et selliste sõitude liigne propageerimine Eestis, mille apologeediks on suusaprofessoriks tituleeritud Mati Alaver, on just nimelt üks peapõhjusi, miks Eesti parimad suusatajad maailma tippudega konkureerida ei jõua: nad on pika ja üksluise trenniga ära tapetud ning neil puudub käikude valik – lisaks sõidavad nad enamasti uisku liiga sirgete jalgadega, aga eks katsuge sirgete jalgadega korralikult tõugata (kuigi seda mainis vist ikka Teppan seenior...?) –, nii et isegi siis, kui jäädakse grupisõidus eesliikujaist kõigest viie meetriga maha, ei suuda nad vahet kinni tõmmata. Seesugune jutt pani mõtlema ning veenis, et tõepoolest, viimane aeg on hakata nn kreatiinfosfaati tegema.

Esmaspäeval tõingi treeningutesse vaheldust. Möödunud nädalal olin suusatanud kokku 123 km, kulutanud selleks viiel päeval kokku 8:51.30. Nüüd, uue nädala avapäeval, sõitsin õhtul 17 km 1:05.30ga, mis iseenesest ei ole tähtis (kui mitte arvestada treeningu lühidust). Tähtis on see, et ajasin kümnel ringil lühiajaliselt pulsi üles (seda ringi ainsal kergelt vastumäge lõigul). Tunne oli stiililt küll veidi rohmakas ja küllap haraligi, aga jõudu ja jaksu jagus piisavalt. Enamik samme tegin poolhüpetega, nii palju oli powerit sees. Ju siis on nii elektromüostimulatsiooni ehk EMSi trennid ja igapäevased õlavöötme tugevdamise väiksed harjutused hakanud vilja kandma.

Täna, teisipäeva õhtul lubas Jaak Teppan seltsiks kaasa tulla, et aitab indu lisada ja loomulikult tehnikat korrigeerida. Paistab, et nüüd alles hakkab tali huvitavaks minema! Aga teil?
******
A motor boat on Colorado River seen from the end of Colorado Overlook Road, Needles District, Canyonlands National Park, Utah. 27. aprill 2012. Pildistanud Priit Pullerits. (Suuremalt vaatamiseks klikkida pildile.)

Foto 1: Priit Pullerits (kõige ees) murdmas 2012. aasta talvel Estoloppeti sarja maratonil tõusust üles. Foto autor: Riho Lüüs
Foto 2-5: Peeter Kümmel (nr 102), Aivar Rehemaa (nr 109), Raido Ränkel (nr 107) ja Marko Kilp (nr 92) 27. detsembril Otepääl Eesti meistrivõistlustel. Fotode autor: Tairo Lutter, Postimees/Scanpix

229 Kommentaarid:

At 18:20, Anonymous Karl Joakim said...

Priit, aga kas sa selle peale ka mõtled, et sinu vanad ustavad võitluskaaslased ei suuda nii kiires korras käiku vahetada. Vana kaardivägi tahab aega atra seada. Või viskad meid üle parda ja jätkad noore leegioniga? Ma kohe ei oska seisukohta võtta.

 
At 18:26, Anonymous Anonüümne said...

Kohus kuulutas Hr Pulleritsu ametlikult demagoogitsejaks ja vassijaks. Huvitav kas kriitikat suudetakse arvestada või kõik jätkub samamoodi nagu siiani? Mitu minutit kommentaar püsib enne kui härraenesekiitja selle eemaldab?

 
At 19:07, Anonymous Margus, Häädemeeste, Pärnumaa said...

Poolhüpetega? Pane siis Ripsi juurde ka kohe aeg kinni. Konn, jänes jms liiguvad looduses poolhüpetega.
Ja üldse, lõpetad ehk parem selle pulli ära? Naeruks rahvale. 50. a, vana mees juba.

 
At 19:29, Anonymous Anonüümne said...

"Üks neist ekspertidest oli Tartu ülikoolis ajakirjanduse õppejõuna tegutsev Priit Pullerits, kes leidis, et tekst on mõtteline tervik ning lauseid tuleb vaadata kogu peatüki kontekstis.

Kogu peatüki põhjal tuleb Pulleritsu hinnangul välja, et kaitseministeeriumi alttõmbajaks ja raha väljapetjaks oli IMI, siis ei ole võimalik Muuli kirjutatust nii aru saada, nagu oleks pettuses osalejaks Talviste, kes oli ju kaitseministeeriumi palgatud advokaat."

Litsid mehed!

 
At 19:33, Anonymous Anonüümne said...

P.S. See ei ole hr Pulleritsul mitte esimene kord kohtutes ja erinevates vaidlus- ning tõekomisjonides kaotajaks jääda. Mõnel kohe ei vea!
Ise on aga väga närviliselt kerge käega juristiga ähvardama. Blogi pikaaegsed lugejad teavad.
Aga pole midagi. Suuskadele rohkem valu anda. Aeg parandab kõik haavad.

 
At 19:39, Anonymous Karel, Aegviidu said...

Arvata võib, et pärast sellist tagasilööki liigutakse Tähtvere spordipargis mitte pool- vaid lausa täishüpetega.

 
At 19:49, Anonymous Anonüümne said...

Kreatiinfosfaati, kulla Pullerits, sa mitte ei tee, vaid kulutad. Juhul muidugi, kui suudad end piisavalt intensiivselt liigutada. Hea oleks oma tekstides ikka täpne olla!

 
At 19:50, Anonymous Martin, intelligent, Tallinn said...

See, et "Postimehe" järgi Moskvas nagu oleks alanud riigipööre, ei tähenda veel seda, et Venemaal riigipööre ongi käimas. Isegi mitte seda, et pööre lähemal ajal algab. Vastupidi, eksperdid ennustavad Putinile vähemalt 5-6 a võimulpüsimist. Aga edu pöörajatele. Pöörata tasub alati.

 
At 20:21, Anonymous Sharp Eye, Navajo tribe said...

Mis iganes oli pildi tegemise hetkel põhjuseks, et Rehemaa sellise asendi sisse võttis (libises kuidagi või nägi imeilusat piigat vms), kuid MK -tasemel olevast uisustiilist on asi muidugi sama kaugel kui näiteks prügi väljaviiv kepiga naabrieit NYC laval catwalki tegevast Carmen Kassist.
Tuleb vist korsetilihaseid usinamalt treenima asuda.

 
At 20:59, Anonymous Anonüümne said...

Kreatiinfosfaati, kulla 19:49, peavad rakud eelnevalt ka valmistama, et seda siis kulutada saaks... Hea oleks oma kommentaaridega täpne olla!

 
At 21:07, Anonymous S.S said...

Minul tuli täna 1h:30m:20s ja kilomeetreid 25.54. Sõitsin valdavas osas ovaalil, tegin ühe sprindiringi ja ühe dendropargi ringi :) Minek on hea, eks ole põhja ka kõvasti laotud. Ovaalil jäi üldine sõidutempo mulle aeglaseks, palju oli ees koperdajaid. Mis teha, kui kalk plaan lausikuid sõita..

 
At 21:09, Anonymous Anonüümne said...

Võimas. Ma olen sellist tehnikaseadmist varasematel aastatel ka lugenud, aga ega vana hobust ümber ei õpeta.

 
At 21:13, Blogger Priit Pullerits said...

Nii, Jaak Teppaniga trenn tehtud - oli väga viljakas ja kasulik. Algul juhendaja tunnistas, kui oli minuga kaks ringi soojenduseks kaasa sõitnud, et tal oleks nagu toss väljas juba (kui ma veel ei hingeldanudki), kuid vana suusahundina võttis ta end kätte ja näitas lõikudel ah-sa-mait ürgselt jõulist ja teravat ja stiilset minekut. Just kiirenduse faas oli tal ülihea. Sain teada omad puudused ja asun nende kallal tööle. Tegin täna 20 ringi ehk 17 km 1:10.25ga (tuiskas ju), nende jooksul 14 nn kreatiinfosfaati, neli rohkem kui eile. Lisaks sain Teppanilt veel mitu väärt soovitust, kuidas edaspidi treenida. Aga te võite ka neid teada saada, kui astute homme, vana-aasta viimasel päeval Tähtvere spordipargi külje all Suusavendade kuulsast hooldestaabist läbi - uurige asju ikka otsellikast, Teppan on kohal ja teeb suuski ja annab nõu kell 14-18, siis ei pea te pärast kurtma, et ei taha uskuda, mida mina räägin (olgu see pealegi tõde). Head kimamist!

 
At 21:18, Anonymous Anonüümne said...

Muuli keiss. Comments? No?

 
At 22:00, Anonymous Anonüümne said...

Uus käik sisse ja pulss punases treenima, uisku, katkise põlvega! Küürakat parandab ainult ....

Aga jah, äkki peremees kommenteeriks ka Muuli keissi, sest meile siin jääb mulje, nagu PP oleks ringkäenduse alusel tsunftivenda toetades korralikult pangesid kolistanud!

 
At 22:00, Anonymous Anonüümne said...

Eelmise kommentaariumi lõpust:

Anonüümne ütles ...
Mägi oma autasutänukõnes tegi julgeid avaldusi

17:35

Anonüümne Anonüümne ütles ...
Ei kuulnud kahjuks. Mis seal siis nii julget oli?

17:46
--------

17:46-le

http://sport.err.ee/v/kergejoustik/f48a9048-b9b5-4189-897e-71e5761a6975

 
At 22:18, Anonymous Anonüümne said...

saan aru kui 50 aastane soovib ennast vormis hoida ja tahab vahest spordi laulupidudel osaleda. aga see mis Priiduga aastaid toimunud on..ja mis mahtude juures, see on juba seisund-hullus. Kuhu on teil jõuda Hr. Pullerits?

ka Priit

 
At 22:28, Anonymous Rudolf, Elva said...

Kuulasin ja lugesin. Küsiks samuti. Mis oli kõnes julget? Kes märkas, selgitage palun.

Täna ja meil on individuaalalade tippsport suures ulatuses eraasi. Seega kui midagi "julget" ütelda, siis kellele see valusalt pihta käiks?

Kas oleks nii et näiteks kui sportlane, noh näiteks ütleb midagi teravat homopradigma kohta, siis tema sponsor tunneb ennast puudutatuna ja on sunnitud midagi tegema? Hiljutine sveed(homo)panga keiss?

 
At 22:57, Anonymous Anonüümne said...

Kurat, mehed, Pullerits on kui diktüoneemakilt – isesüttiv hapnikuga kokku puutudes.
Näita noile seal Nuustakul, kuidas Tähtveres fosfaati lastakse!

 
At 23:32, Anonymous Anonüümne said...

POLE JU TÄHTSUST, kas kolmandas või neljandas sajas,
kõik me suusatame - ajas.

 
At 23:36, Anonymous Anonüümne said...

Ilgelt pull, kuidas ühtäkki on ridamisi vendi siin verest välja löönud! Järsku, kui Priit paneb nagu noor äss, on nood tüübid heitunud, et mingi 49-aastane suudab teha trenni, millest nendesugused lödipüksid ja kelgunöörid unistadagi ei julge, kuigi tahaks. Mõnel mehel on ikka kusi juba püksis. Värisevad kui haavalehed. I love it! Mölameestel mokk töllakil - lahe!

 
At 23:38, Anonymous Anonüümne said...

Priit, näita tühikargajaile ja muudele pehmodele. Tubli! Spordimehed on sinu poolel ja tulevad toeks, kui vaja. Kuigi vaevalt on vaja, ilmselt saad ise suurepäraselt pehmodega hakkama.

 
At 23:48, Anonymous Anonüümne said...

Keppe kasuta ka:

https://www.youtube.com/watch?v=vKnLWnKlmGU

Lükka jalad kõhu alt välja:

https://www.youtube.com/watch?v=uF4_fDgQFaI




 
At 23:53, Anonymous Anonüümne said...

Nojah, kas mõni selline tuline suusamees vanaisa eas lapselapsi ka põlvel hüpitab? Või on jalakesed seks ajaks liig läbi... Käin ka suusatamas, kuid pisitasa, vaatan, kas jänes põõsast hüppab, saaks prae. Õhtul lastega mõnus konti närida :)

 
At 00:03, Anonymous Anonüümne said...

Ma paugutan pikki lõike 2.30 km-le, 6x2. Ülesmäge kiiremini. Allamäge sõites asetan tihti kepi jalgevahele ette maha, et saaks paugu kõhtu ja õpiks valu ja ehmatusega tasakaalu hoidma.

 
At 00:05, Anonymous Anonüümne said...

PP domineerib, sellepärast teised veidi imestavad ja kuulatavad, ent vampiir ei plaanigi teiste energia imemist lõpetada.

 
At 02:41, Anonymous Vahur, 32, Raasiku, Harjumaa said...

Vaatame passi ja võtame rahulikult.
Anatoomikumi eksponaadiks ei kipu. Puuduvate liigestega, mittekomplektseid sinna ei võetagi.

 
At 02:54, Anonymous Guido said...

Kasuks tuleks anti-stimulantide kuur läbi teha.

 
At 09:22, Anonymous Anonüümne said...

Johhaidii ja hõissasaa, kuidas ikka mõned vennad on vedelaks ja värisema löönud! Ahoi, sitapealsed, see mis Priit teeb oma jummala elementaarne ja tavaliine vormitimmimise trenn, mida fakki te siin üldse imestate? Kotti saate kõik haledalt, ärahellitatud lödipüksid!

 
At 10:27, Anonymous Juhan, 45, kogemustega suusamees said...

Kui oled tallinlane, siis proovi Ain-Ivari e Dr Holdeni trenni.
Tee nii: Harkus, seal kus rada kergliiklusteed, endist kindlusraudtee tammi ületab, pööra suusad spordikeskuse suunas pane täiest jõust minema. Estakaadi alt läbi, väikesest nukist üles, piki sirget u 150 m, väike pööre vasakule, künkast üles. Kui jõuad 2 minutiga 14. km märgini, ilma, et hinge kinni tõmbaks, oled kõva mees. Rec: lõdvalt tagasi.
Teine meetod: 7-10 x 10 sek kiirendused rahuliku sõidu sees. Dr Holden treenis nii 2013. a TM-ks.

 
At 10:43, Anonymous Anonüümne said...

Kas see "kreatiinfosfaati tegema" on mingi nali seoses professor Krista Kerge tekstianalüüsi ja täiendava arvamusega? (Harju maakohtu hinnangul sai tõendatud, et Priit Pulleritsu arvamus "ei ole tõsiseltvõetav ega lähtu eesti keelt vabalt valdava mõistliku isiku rollist")

Kui ei ole, palun mulle ka 3 kuu varu teha. Eelmine kreatiinipurk on juba tühjaks saanud. Äkki saan kellegi Postimehe toimetusse järgi saata. Ja mis need viimase aja trendid on - kas võtta pakendil soovitatud kogus või ameeriklaste kolmekordne kogus?

 
At 12:58, Anonymous Anonüümne said...

Olen tulihingeline Pulleritsu fän ja selle blogi austaja ning hoolikas ja järjekindel lugeja. Aasta on lõppemas ja on aeg teha kokkuvõteid:
Maailmas on olemas 2 võimast alfaisast, üks elab siinpool Peipsi järve ja teine teiselpool. Need on Pullerits ja Putin.
Venemaal planeeritakse superinimese tootmise eesmärgil naistele jagada Putini spermat, Eestis on tõuaretus pisut keerulisem, sest tedaolevalt on iga Pulleritsu spermatosoid väikese mündi suurune.
Priit Pulleritsu pisarad ravivad AIDS i. Kahju , et ta kunagi ei nuta.
Kui Priit Pullerits teeb kätekõverdusi, siis ei lükka ta ennast ülesse vaid surub maakera endast eemale.
Teadaolevalt muudab suure ja uhke auto omamine mehe peenise väikseks ja viletsaks. Vaid üks mees saab ilma komplikatsioonideta suurt autot omada, see on Priit Pullerits.
Ekslikult peetakse valgusekiirust universumi suurimaks kiiruseks. Tegelikuses on Pullerits „püssfisheritel“ selle kiiruse Tartu ovaalil korduvalt ületanud.
Ekslikult arvatakse, et meid kaitseb NATO. Tegelikult ootavad venelased kuni Pullerits surnud on, siis ründavad.
Pullerits suudab aatomi poolitada. Paljaste kätega.
Aeg ei oota ühtegi meest. Välja arvatud kui see mees on Pullerits.

Kõigile head vana-aasta lõppu soovides
Olge uuel aastal ikka sama muhedad ja mõnusad!
Lugupidamisega Jaan Kägu Kapakohilast.

 
At 13:01, Anonymous Anonüümne said...

Uus spordisaade tulekul:

http://etv.err.ee/v/sonumid/a7b24e36-c95f-40c8-a179-ae68a7af52f2

Kas suurmeister Pullerits ka ekraanile kutsutakse?

 
At 13:14, Anonymous Anonüümne said...

10:27 -le lisaks

Mainitud lõik ca 650 m, millest tõuse ca 150 m.
Viadukti(estakaadi) alune lumepuudus kõva meest ei koti.

 
At 13:26, Anonymous Anonüümne said...

Land Cruiserite tühimass on 2,4-2,5 tonni.
Palju Scanpixi bossi auto siis kaalub?

Faktid ...

 
At 14:46, Blogger Priit Pullerits said...

Nii, täna, kolmapäeval ka trenn tehtud. Õigemini, mis trenn.. kavas oli taastav sõit rahulikus tempos, sest eelmistel päevadel sai ju lõike udjatud. Aga ei olnud täna uduvihmas ja nätskel lumel mingit minekut, kõik vaevlesid. See, kui dendropargi 4,7 km ringile kulub 25 minutit (sest mäest said veel kuidagi alla, aga otse mäe all jäi hoog ära, nii nätske oli), näitab iseenesest, millised olid olud. See oli üks kangutamine... Tegin kolm ringi, kaks ovaali ringi veel lisaks, nii et kokku ca 16 km, aega kulus 1:28 - sain aru, et sellisel aeglasel liikumisel pole mõtet ja võtsin suusad alt. Selline kitine kangutamine muudab ainult lihaseid tuimaks, tapab ära tehtud kiirustöö efekti. Nüüd veel väike massaaž otsa, et aasta ikka heas toonuses lõpetada.

 
At 16:15, Anonymous Anonüümne said...

Pullerits, miks propageerite oma blogis individualismi, "võitja" kultust ja kokkuvõttes ebatervislikke sportimisharjumisi?

 
At 17:15, Blogger Pärtel said...

Aastalõputervitused usinatele harrastajatele! Olin mõnda aega arvutist eemal ja vahepealsel ajal on blogi autoril paarsada ringi ovaalil läbitud ning sadu kommentaare kogutud. Kui kuskil antaks järjekindluse ja rutiinitaluvuse eriauhinda, poleks vist võitjat raske oletada (parafraseerides viimast kohtujuhtumit). Olles läbi lugenud viimase sissekande, ei leia siiski vastust, miks tuleb käiku vahetada ja lausa kiirkorras? Lumi ju alles tuli maha, esimestel nädalatel on paras aeg lumega kohaneda ja tehnikat sättida. Samuti pole liigesed-kõõlused uue liikumisviisiga harjunud ja tahavad vahepeal puhkust, mis peaks eriti kehtima katkiste põlvedega harrastajate kohta. Või on tõepoolest nii kiire dr. Ripsi lõikelauale jõudmisega? Sotsiaalmaksu tasujana protesteerin selle vastu, et haigekassa kompenseerib teadlike enesevigastajate ravi.
Nii et uueks aastaks soovin eelkõige tasakaalu leidmist nii spordis kui mujal elus. Ühiskondlikus plaanis tuleb kahtlemata hoida patriootilist joont, aga see ei peaks siiski tähendama putinismi glorifitseerimist, mida paraku võib täheldada mõnede varasemate blogisissekannete juures.

 
At 17:52, Blogger AinK said...

Ei Pulleritsul pole muret, tal jõuluvana tõi sellise vidina
http://emea.depuysynthes.com/hcp/knee/products/qs/pfc-sigma-tc3-knee-system

 
At 18:11, Anonymous Martin, intelligent, Tallinn said...

Pärtli tähelepanek on õige. Postimehe vanemtoimetaja Pulleritsu kirjutistes avaldub selgelt kaldumine bonapartismi. Sellest ka Putini-ihalus (mida muidugi ei jäta kasutamata nii hästi maskeerunud mõjuagendid kui ka meie avalikud poliitilised oponendid).
Bonapartismi klassikalise iseloomustuse on andnud Lenin teoses "Käesoleva momendi hinnangust" (Об оценке текущего момента). (Momendiks oli see, et menševikud olid enamuses, kuid ei suutnud omale juhti leida ja jäid lõppkokkuvõttes bolševikele alla.) Bonapartism ühitab sotsiaalse demagoogia aktiivse šovinistliku propagandaga ja agressiooniga, demokraatlike vabaduste ja revolutsioonilise liikumise lämmatamise poliitikaga politseilis-bürokraatliku aparaadi ja kiriku ulatusliku kasutamise teel. Caudillo-ks on Eestis üritatud lükata tegelasi nagu E N Kross, J Ligi. Ükski pole neist läbi löönud.

 
At 18:25, Blogger Pärtel said...

Ain, see on tõesti ilus asi, tunduvalt edevam kui luust ja lihast põlv. Kas selline vidin on meie kõigi ühine kingitus haigekassa lahkel vahendusel või tuleb see tulevasel omanikul ise välja osta?

 
At 18:26, Anonymous Anonüümne said...

Tea mida Freud suure ja kasutu asja omamisest kompensatsiooniteooria raames räägiks. Länd Kruiser.

 
At 18:30, Anonymous Anonüümne said...

see blogi on puhas kuld ja Pullerits on suurmeister. Igatahes head vana aasta lõppu ja sisukat uut.

 
At 18:53, Anonymous Anonüümne said...

Nii see on. Blogi on puhas kuld ja PP meie juht ja teenäitaja. Olge õnnelikud et elate sellisel ajal.

 
At 00:42, Anonymous Kalmer said...

Absoluutselt. Loodame et ka uuel aastal Priit ja Pärtel, Vootele ja teised suure karismaga mehed meid sitakotte ikka õpetaks ja suunaks ja oma hinge eest hoolt kandma motiveeriks.
Kõik mis minus head, võlgnen ma tänu mitte Juhan Smuuli reisiraamatule, vaid Pulleritsu ja Soonetsi Scanpiksi bloogile. Ka minu ema ütles hiljuti, et minust on saanud parem inimene.

 
At 00:46, Anonymous Anonüümne said...

HEAD UUT AASTAT, MEHED!
Täna võtame nagu Northug tegusaimatel päevadel, kuna hommikune rahulik trenn põletab jäägid kiirelt ja jäägitult, vaid esimesed 30min on pisuke võitlus.

 
At 07:57, Anonymous Anonüümne said...

Noh mehed, kus siis 1. jaanuaril esimesed sissekanded on jäänud treeningute kohta või on Teie vaim ja liha vedelaks löönud! Endal juba 10 km joostud.

 
At 10:37, Blogger Priit Pullerits said...

Head uut aastat kõigile! Nüüd maast lahti! Ega polnud ju mõtet kaua üleval olla ka, sest see, mida teler pakkus, oli viimaste aegade viletsamaid valikuid. Sellest võiks kirjutada pika ja hävitava arvustuse, mida pakuti, aga pole aega - vaja on trenni minna, kuni lund veel üldse maas püsib.

 
At 11:07, Anonymous Anonüümne said...

Oleks maganud, aga kus sa sellega. Inimesed nautisd, lasid rakette, läbustasid kuidas jaksasid. Tõiselt häiriv oli.

 
At 11:41, Blogger Priit Pullerits said...

Just, ja nüüd on kõik need raketilaskjad oma saasta koristamata jätnud, see vedeleb igal pool laiali.

 
At 12:07, Anonymous Anonüümne said...

See on uskumatult ilge.

http://publik.delfi.ee/news/paevapilt/fotod-kes-kaisid-kohal-esimene-kurioosne-pidu-uues-geisobralikus-klubis-w?id=70472199

 
At 12:13, Anonymous Anonüümne said...

Võiks öelda, et vana aasta ära saatmise viis avalikus ruumis on üks ühele võrreldav jalgpallifännide tegevusega, kes märatsevad tänavatel.Öökima ajab kogu see läbu.

 
At 12:17, Anonymous Anonüümne said...

Aasta on uus, kuid mulle miskipärast tundub et te mehed ikka samasugusteks sitakottideks jäänud nagu 1986. teile tuleb kõik puust ette teha kuid tolku ei miskit.

 
At 12:26, Anonymous Anonüümne said...

http://sport.delfi.ee/news/jalgrattasport/uudised/rein-taaramae-olen-giro-ditaliaks-valmistumise-parast-ekstaasis-ja-ootusarevuses?id=70472461

Taaramäe kirjeldab siin oma treeningut. Kunagi keegi kommis, et Taaramäe tippu ei jõua teatud põhjusel. Siin see jälle paberil.

 
At 12:31, Anonymous Anonüümne said...

Mida siis teha? Kas vihmase ilmaga trenni või keisõbralikus baaris pidu? Ma valiksin viimase, kuigi meil siin Põlvas seda baari pole :-(

 
At 12:35, Anonymous Anonüümne said...

Heimar pani naelapea pihta. Avandi ja Sepp on ikka ülinõrgad.
http://www.delfi.ee/news/paevauudised/arvamus/heimar-lenk-etv-voiks-aastavahetuse-eriprogrammist-loobuda?id=70472255

 
At 13:26, Anonymous Anonüümne said...

Täpselt nii, 12:07. Vaadake neid nägusid seal piltidel. Ei tahaks nii öelda, aga nagu värdjakari oleks kokku tulnud. Vähemalt suures enamuses.
Suurejooneline allakäik, mandumine, moraalne laostumine - täielik dekadents!

Ja nüüd kujutame hetkeks ette, et kui selliseid peaksime järjest rohkem otsustavatele kohtadele laskma, millises ühiskonnas me siis varsti elaksime... Masendav.
Elagu tolerants iga hinna eest, üle kõige ja kõige muu ees! Elagu Uus Euroopa!

 
At 13:30, Anonymous Anonüümne said...

Uskumatult ilge vaatepilt jah, lausa rõlge.

 
At 13:36, Anonymous Anonüümne said...

Mõnus huumor Priidul: "Tund sõitu ja 14 kreatiinfosfaati". Kui mede suusatajatel sellised õpetajad on, siis pole MK esiviiekümnesse küll niipea asja.
Priit, loe kirjandust ning uuri kui palju on aega vaja, et lihastes kreatiinfosfaat taastuks, et seda jälle uuesi kulutada saaks.
Ja mis on selle kõige eesmärgiks? Kui anaeroobne vastupidavus on treenimata, pole selle lihasjõu ja plahvatusega midagi peale hakata.

 
At 13:53, Anonymous Anonüümne said...

Kokkuvõtet pole mõtet kaugele tegema minna - sitakotid olete

 
At 14:07, Anonymous Vootele, vana spordipoiss, Tallinn said...

HEAD UUT AASTAT!
Aga mis aastat? Mis aasta meil on? Kes teab? ... Keegi ei tea? 2015? Vale!
Kaadripoliitika rahvusvabariikides (Eesti, Ukraina) on nagu aastal 1986. Astud mõnda asutusse sisse ja tunned end nagu Priit Pärna filmis. Barõshnjaid tuba täis. Tädid ujuvad koridorides. Lähed kuhugi poodi või teenindusasutusse, ükskõiksed ja ülbed näod "teenendamas". Täpselt nagu 1986. Ma ei taha halvasti öelda teie kohta, mehed. Aasta esimesele päeval. Ära teeninud oleta aga küll. Riigi olete käest ära lasknud.

 
At 14:16, Anonymous Eduard, eilne mees said...

Vootele, vanapoiss, sul on terav silm ja kibe käsi kirjutama. Oled ehk semiootik ja filosoof? Nimetad end tagasihoidlikult spordipoisiks. Tegelikult suudaksid vabariigi spordielule restardi teha? Ära ole nii tagasihoidlik, anna tuld!! Head uut aastat sullegi.

 
At 14:18, Anonymous Anonüümne said...

Vana spordipoiss Vootele on viisakas, kuid sellegipoolest, ta ütleb läbi lillede et sitakotid olete. Ning väga õigesti ütleb.

 
At 14:28, Anonymous Anonüümne said...

Möödunud aasta kokkuvõte,
Pahv & Co täna "hommikul":

http://podcast.kuku.ee/saated/mehed-ei-nuta/

 
At 14:38, Anonymous Valdek said...

Härra Vootele sedastab:
Ma ei taha halvasti öelda teie kohta, mehed. Aasta esimesele päeval. Ära teeninud oleta aga küll. Riigi olete käest ära lasknud.

Mitte ainult riigi, vaid ka moraali. Mis on isegi suurem kaotus, ilma selle tatise riigita saaksime hakkama (gospodin Putin peaks meie eest hoolt) ilma moraalita aga .... nuh

 
At 14:48, Anonymous Martin said...

Riik ongi moraal. Muide, kas olete tähele pannud, et EE-s on ajakirjanikud
Allan Tankler
Sulev Vedler
Nimed oleksid nagu mingi krüptoalgoritmi poolt genereeritud? USA on eraldanud 30 mlrd $ Venemaa režiimivahetuse infotoetuseks. Huvitav, kas siis on mingit seost.

 
At 15:01, Blogger Priit Pullerits said...

Nii, aasta esimesel päeval aasta esimene trenn tehtud. Veidi üle pooleteise tunni pidevas, tasapisi tõusvas-kiirenevas tempos. 20,5 km vabatehnikas 1:34.35ga näitab juba iseenesest, et tegu oli lahtises lumesopas veesuusatamisega, kus libisemisele eriti panustada ei saanud. Tunni aja järel olid suusasaapad läbimärjad. Aga ega see takista, see käib asja juurde. Tõin ka vaheldust sisse, et mitte nüristuda ja asjale mõtet lisada: iga 600-650 meetri järel tegin kergeid 200-250-meetriseid paaristõukekiirendusi (ei, mitte kiiresti, lihtsalt särtsakamalt, et tuimades oludes lihased ei närbuks, vaid värskus ja elastsus säiliks). Kindel, et juba homme hommikul ei saa enam rajale minna, see ei ole siis enam sõidetav. Täna pärastlõunal oli rada viimaseid tunde läbitav, ehkki servadest oli juba alt asfalt väljas. Kes nüüd alles ärkab, on lootusetult hiljaks jäänud.

 
At 15:32, Anonymous Anonüümne said...

Kogu see ekspressi grupp on väga imelik. Globalismus, nihilismus on see mida nad ajavad. Tankler, Avandi, ... kui palju neid häbituid pedeasja ajajaid. Pedendus on elutsenud aastatuhandeid, kui tänaseks on sellest suudetud välja vedada "uus normaalsus". Ühiskond on lõhutud. Lugege nihilisti, kuidas nüüd peded seal hõiskavad.

 
At 15:40, Anonymous Voldemar, sitakott said...

Priitu peab tunnustama. Mees veab aastaid vabariigi kõige kuumemat blogi, võitlused reeturite, pedede, patsifistide, valemängurite, pasameedia, kivirähkide, sitakottidega. See ei ole kerge, kuid mees peab vastu. Palju jõudu edaspidiseks! Tublid eesti mehed pange õlg alla. Et Priit ei peaks üksi siin tandril madistama.

 
At 15:57, Anonymous Martin said...

Pulleritsu tuleb kiita. Üks väheseid ajakirjanikke, kes veel oskab ja suudab "kiirendada". Pullerits iga 600-650 tähemärgi järel paneb 200-250 elavamat. Mõned kirjutised on aga üpris tempokad. Teised panevad ühtlasel halli joga. Ka Postimehes.
Nihilist on peegel meie kirjandus- ja kultuurielust. Imepeen suhete ja reputatsioonide võrgustik. Tähtsad ei ole sinu tekstid, vaid kellega koos sa esined, kes sind arvustavad ja keda sina omamkorda arvustad. Kellega koos kõrtsus ja konverentsidel käid. Kelle leheveergudel mängid. Tekstid ise on, väheste eranditega, brutaalselt andetud.

 
At 16:06, Anonymous Anonüümne said...

Ekspress on hale globalismimüük tõesti, kuid seal vähemalt ei kustutata kommentaare. Nagu seda tehakse Postimehes. Targad inimesed puistasid arvamusrubriigis hinge. Sealne kommentaarium oli veel viimane mohikaan. Aga tutkit! Külmalt kustutati kõik siledaks. Ilmne tõestus Mardil südame asemel raha.

 
At 17:06, Anonymous Martin said...

For every story, there's a backstory. EE on püüdnud neid backstory'sid lugejateni tuua. Sellele spetsialiseeruda. Varem edukalt, viimasel ajal üha vähem.
In Estonia you never get the full story. Vähemalt peavoolu meediast mitte. Suuri raskusi on juba usutava "front story" kokkupanemisega. Nii see on.

 
At 17:48, Anonymous Anonüümne said...

Sitakoti meem vääriks - analoogiliselt pehmo, memmeräti jm siit blogist pärit geniaalsete leiutistega - "suurde meediasse" viimist. ("Eesti mehed on sitakotid" vms)

 
At 18:03, Anonymous Vootele said...

Eesti mehed kindlasti ei ole sitakotid. Väikese rahvana on meil loomulikult kalduvus vajuda erinevatesse alaväärsuskompleksidesse.
Peame sellest üle olema.
Peame mängima, nagu vanasti korvpallimehed ütlesid, oma mängu. Mitte teiste viisi järele.

 
At 18:13, Anonymous Martin said...

Peame mängima oma mängu, sest muidu mõni uustulnuk (Ukraine?) would steal our show.

 
At 18:21, Anonymous Anonüümne said...

Vanakooli mees Vootele paneb järjekordselt kulda. Seda ta on tõesti, me oleme nii väike rahvus, et meil ei ole pea midagi oma. Lugege tänast Postimeest. Juske seletab kuidas Tallinn ja Haapsalu on tegelikult Peetri linnad. Kus kükitab president? Jekaterinthali pargi lossikeses. Ka korvpalli kuldaegadega on probleemi. Ilma Viktorovi, Abeljanovi, Babenkota ei oleks sealt midagi tulnud. Leedu oma 3 miljoniga on samuti väikerahvas. Kuidas kurram suutsid nemad oma kossu hoida? Spordikoolid ja raha kadusid ju nendelgi. Kas mängib neil endise suurriigi meem? Nõuka ajal ei lasknud nad end ümberrahvastada. Või petsid Moskva ära nende peed noolides? Ei noolinud nad midagi. Tean üht-teist. Näiteks oli neil Basanaviciuse tänav Palangas nsvl ajal. See oli üks esimese vabariigi asutajaid. Ei kujuta ette et meil oleks Poska või Vilmsi tänav Pärnus olnud nsvl ajal.

 
At 18:29, Anonymous Anonüümne said...

Mis mõttes uustulnuk Ukraina? Kas viitate sellele, et seal loodavad EL-i punnitada? Haigeid mehi EL-is on ju rohkem kui üks, Kreeka, Itaalia, Hisp .... see pole ju eesti või läti kellele mõned millid visata ja seejärel koorima asuda. Sinna upuvad miljardid ja kas saksa tahab üksi maksta? eks EL-i vanad olijad peavad ka oma osa tilgutama.

 
At 18:34, Anonymous Anonüümne said...

Krt mis haiget ilmapoliitika paska te suust välja ajate. Püsige ikka jõukohases teemas.

P.

 
At 18:47, Anonymous Anonüümne said...

Ilmapoliitilist juttu peaks siiski ajama. Et ei jääks arvamust nagu oleks eestlane osav rehepapp. Tegelikkuses tõmbavad nad kõik meil mütsi üle kõrvade. tõestus? kellele kuulub Tallinna vanalinn? Eestlastele vä?
Eesti ei võistle ju vaese Ukrainaga isegi samas kaalukategoorias. Ma usun et keegi ei lase end enam ära petta hundijuttudega "jee eesti on üros natos elis, ja veel sajas organisatsioonis ning tänu sellele oleme kõvad tegijad kuna "istume laua taga"".

 
At 19:30, Anonymous Anonüümne said...

Vaatasin Ekspressi. Seal on soovid uueks aastaks. Üks oli selline, et - Varro Vooglaid juhiks Eesti Eorovisiooni tiimi. Päris hea mis? Omalt poolt oleks selline asjalik soovitus, et Priit Pullerits juhiks EOK-d ja Suusaalade liitu.

 
At 20:40, Anonymous Anonüümne said...

See on heasti üteldud, et eesti mehed ei ole sitakotid. Eks ta ole.

 
At 20:48, Anonymous Martin, intelligent said...

Vooglaid + Pullerits on oleks huvitav. "Aarialased" etteotsa. H. Himmler oleks rahul. Selliseid poliitilisi fantaasiaid võib blogides arendada. Reaalsusega neil pistmist pole.
Rahvas, aga nagu ka siit blogist näha, on ilmapoliitilisest diskussioonist väsinud. Rahvast ei huvita, et Ukrainas toimusid 2014. a kogu Ida-Euroopa arengut määravad geopoliitilised muutused (mis ei ole lõppenud - oh ei! - alles alanud) (aga idablokk orienteerub ju alati ühtsele poliitilisele joonele, nii oli 1930ndatel, nii on ka nüüd). Laiemat publikut ei huvita võimule pääsenud Waltzman-Poroshenka (kas ole natuke sarnane T. Rõivasega?), ?-Yatzenyuk, Duumaspiiker Groisman jne.
Rahvas valib kindlaid ja turvalisi arhetüüpe, Marju Lauristini ja noor-Kaarlit ja Ansipit ja pillimehi, näitlejaid ja olümpiavõitjaid.
Keeruline mäng on rahvale üle jõu.
"Aarialased" nagu Ligi, Muuli, Pullerits, Vooglaid üritavad kevadeks ühist väerinda moodustada. Muuli, jah, jooksis väikse harjutamise pealt 45-aastasena maratoni 3:08. Eesti rahvas on liiga raske kondiga, osalt ka rasvunud ja paks, et sellel seltskonnal suuri väljavaateid oleks.

 
At 21:42, Anonymous Pankratov V said...

Martin, oled ilmselt äärmusvasakpoolne intelligent. Suhtud pika hambaga aarialastesse, ning juba esimeses lauses lajatad bolševistliku poliitkorrektse kirvega. Sina siis teeniksid meelsamini porošenkode bloki alluvuses, kui kellegi teise?
Või oled hoopis peenike provokaator meil selline?
Kogu sinu jutt karjub intelligentsusele vastu. Pead rahvast lolliks. Või et kindlaid arhetüüpe? Lauristin, Ansip ... rahvas on väsinud jah, kuid mitte selle pärast et nad aru ei saaks, vaid sellepärast et ei ole kedagi valida. Olgu "turvalised" ansip ja ligi või morošenkod, vahet ju kokkuvõttes pole. Kõik nad teatud jõu teenistuses.

Viitad haige kaplinski blogile. See mees on peast soe. Imetlege "haritlase" blogi. Inglise prantsuse vene eesti keele virrvarr ja 0 (null!) kommentaari. Mees kirjutab iseendale. Olgu tal siis mõnus. See et ta Vooglaiu saksa natsi külge seob, selle eest saaks normaalses riigis korralikult karistada. Eestisuguses poolpeeretuses on aga turvaline ülbitseda. Nõme taat.

 
At 23:22, Blogger Priit Pullerits said...

Lp Pankratov, selline üleolev ja mõnitav suhtumine rahvasse on vasakäärmuslikule intelligentsile igiomane. Seepärast ma toosuguste esindajaid ei salligi (fuck tolerantsus!). Ja seepärast, muide, rahvas noid intelligendinirusid ka ei armasta. Et vasak-nn-intelligents on rahvast eemaldunud ja räägib iseendale ehk purki, näitab Pankratov kujukalt, viidates, kui "elavat" tagasisidet ja vastukaja Jaan K blogi sissekanded pälvivad.

 
At 01:11, Anonymous Martin, intelligent said...

> Haigeid mehi EL-is on ju rohkem kui üks, Kreeka, Itaalia, Hisp ....

Hea, et Eestis on vähemalt üks haige mees. Siis on Eestile veel lootust.

 
At 02:17, Anonymous Anonüümne said...

Milleks käiku vahetada, kui lund tuleb nii vähe, et suusamaratone ei toimu?

 
At 11:20, Anonymous Anonüümne said...

"Paistab, et nüüd alles hakkab tali huvitavaks minema! Aga teil?"

Pullerits-prognostik ei ole parem Pullerits-kohtueksperdist.

 
At 12:41, Anonymous Anonüümne said...

Milles seisneb küll Postimehe kontseptsioon? Teatud artikleid saab kommenteerida vaid registreerudes. Näiteks nagu seda. Milles asi? Hirm naha vahel? Aastal 2015, mil demokraatia ja väljendusvabadus õitsevad?
http://www.postimees.ee/3042141/uusaastaool-suudati-prantsusmaal-enam-kui-900-autot

 
At 12:42, Anonymous Anonüümne said...

aga mulle Pankratovi mõttearendused meeldisid

 
At 12:52, Anonymous Arnold said...

Lumi läinud. Mis käigu nüüd sisse paneme? Mitu vormitippu on 50-aastasele mehele 2-3 kuu jooksul reaalne?
Pullerits on omamoodi sümpaatne mees, kuid ketas läheb liiga vara lendu. Hoidke eemale, kui selline on heiteringis.

 
At 12:56, Blogger Priit Pullerits said...

...Pole hullu, kutsun konsiiliumi kokku ja siis koos otsustame. Täna niikuinii puhkepäev, sest andes endale aegsasti aru saabuvast lumehävitusilmast tegin eelmistel päevadel kuuel päeval jutti trenni. Nüüd ongi hea sellest kõigest taastuda. Ega areng toimubki puhkuse ajal, nii et ärge pablage.

 
At 13:07, Anonymous Anonüümne said...

Ilmar Raag hakkab psühholoogilist kaitset arendama
**************************************************
Kommentaar :
On mõistetav, et mitte ainult Eesti valitsus, vaid kogu siinmaine valitsev eliit hädasti "psühholoogilist kaitset" vajab: pikki aastaid omaenda valitsetud kodanikkonna vastu permanentset psühholoogilist sõda (nad ise eelistavad seda valjult välja kuulutet ja järjest agressiivsemalt peetavat sõda " homofoobia, ksenofoobia ja natsionalismi" vastu pehmomarksistlikumalt 'globaalliberalistlikuks, nn euroopalike nn väärtuste revolutsiooniks' nimetada) pidanud valitsev eliit on paratamatult jõudnud faasi, milles revolutsioonilisest paranoiast frustreeritud eliit end ise "vihkajalikest vaenukülvajatest", lausa "fashistlikest jõukudest" (sots Lauristini jt lilla koalitsiooni juhtfiguuride hüsteerilisel hinnangul) ümberpiiratuna tunneb.

Küllap on valitseva eliidi vinklist loogiline ka see, et "psühholoogilise kaitsesõja" staabiülemaks määrati Ilmar Raag - seni tuntud liberalistliku aparatshiku ja propagandistina, kes muuhulgas väga agressiivselt ja alatult rünnanud Teise ilmasõja päevil Sinimägedes bolshevistlikele vaenuvägedele surmapõlgavalt kangelaslikku vastupanu osutanud Eesti patrioote. See määramine näitab selgesti, et valitseva eliidi "psühholoogiline kaitsesõda" pole miskit muud kui vaid eliidi jätkuv psühholoogiline sõda Eesti Vabariigi patriootliku kodanikkonna VASTU.

 
At 13:40, Blogger Priit Pullerits said...

Ah nii või!?! Mulle jäi aastavahetusel kuskilt silma-kõrva hoopis see, et Eesti intellektuaalne eliit peaks hoopis üles tõusma selle võõra ideoloogia vastu, mida meile peale surutakse. Kuidas siis ikkagi õige on, kes peab keda kelle eest kaitsma?

 
At 13:47, Anonymous Anonüümne said...

Kas äkki peab kaitsma nende eest, kes nüüd enne valimisi tulevad välja mõttega Narvasse viisavabastusega väike "Krimmi aken" avada? Väikestel baretiga vabatahtlikel palju mõnusam "turismi harrastama" tulla.

 
At 13:57, Anonymous Anonüümne said...

Eesti intellektuaalne eliit ei tõuse mitte kuhugi. Sest igaüks tahab talvel soojas toas elada. Olukord on ju muutunud. 1987 olime kõik samas pasas. Täna raha maksab. Igasugune eliit, mitte ainult intellektuaalne, pöörab oma nina sinna kust raha lõhna. Kes teab mõnda "intelligenti", kes oleks rahvuslik? Henn Põlluaas, Pärtel Piirimäe, Priit Pullerits, vanakoolimees Vootele. Rohkem ei tulegi meelde. Nüüd lugege üles "intelligendid", kes seisavad müürina homo-liberalistliku lääne "väärtuste" eest. Enne läheb päike looja kui lugemisega ühele poolele saab.

 
At 14:21, Anonymous Anonüümne said...

Lumesula pelgajatele - käesolevaks talveks on ju üks maratonikorraldaja toimumisgarantii andnud - nädala pärast 10. jaanuaril on Tehvandi 3km rajal igal juhul klassikamaratoni start. Lumel ei lubata ära sulada, sest seda peab jätkuma ka nädal hiljem samas toimuva MK-etapi jaoks. Imelik, et siia blogisse pole reklaami ostetud?

 
At 14:23, Anonymous Anonüümne said...

Sotsiaalhoolekande korras - kommentaariumiplangu reklaamtekst:

II Suusahullude Maraton – Maraton Tehvandi koefitsendiga!

10.jaanuaril 2015 kell 18.00
Tehvandi 2,7km pikkusel valgustatud rajal

13 või 30 km klassikalises tehnikas
Klassikalise muusika saatel!

14:21

 
At 14:50, Anonymous Anonüümne said...

13:47 teil on õigus.
Mõelge palun natuke edasi. Kuidas see asi tehniliselt korraldada? Siis oleks meil ju 2 piiri. 1 päris ja teine veel 50km kaugusel. Kust võtta inimesi seda kontrollima, kui meil ei ole ka 1 piiri jaoks inimesi? Noored lähevad välismaale minema, ütelge mõni noor kes unistaks piirivalvuri ametist. Poliitik aga räägib süüdimatult oma "ideest". Ning mitte ainult rohelised mehikesed. Salakaup, inimkaubandus, lugege sellestsamast nihilistist et sünteetiline narkots tuleb eestisse tonnides ning smugeldamine on hästi turvatud. Viisavaba tsooni korral hakkavad siin käima läti mustlastele lisaks veel vene mustlased gastrollimas. Või usub politik, et lisa poitseijõudude korral pannakse asjale piir? Politsei ei tule ju kohalike pättide ohjamisega toime. Jee siis tuhandete kotipoistega kes üle piiri tagasi plagavad.
Riigipööramist ei tehta meil üle Narva rinde tulles, vaid täiesti demokraatlikult Toompea lossivõlvide all. Eesti ei ole nii suur ja tugev riik, et seda peaks jõuga pöörama. Läks 1940 libedalt läbi, miks ei peaks minema 2015. Sisulne venestamine käib täie hooga. Teate kindlasti rea eestikeelseid poliitikuid kes hiljuti vastavasisuliste üleskutsetega esinenud (Liina Kersna, E Kross, Indrek Saar ..... ).

 
At 15:00, Blogger Priit Pullerits said...

13:47 ja 14:50, ei, te olete valesti aru saanud. Meid ohustav ohtlik ideoloogia ei tule idast, vaid hoopis läänest, ja too läänest tulev on palju ohtlikum kui see, mis idast tuleb, sest sellest, et idast tulev on jama ja sellele peab astu hakkama, saab aru enamik kainelt mõtlevaid inimesi (ja neid on tõesti enamik), aga sellele, mis tuleb läänest, kirjutab nn eliit süüdimatult alla ja propageerib seda ja see muudetakse nende survel progressiivseks - just tollele läänest tulevale võõrale ideoloogiale, mida siinne eliit äraostetuna ja süüdimatult juurutab, kutsun üles kõiki vastu hakkama, kutsun üles sellega mitte kaasa minema, kutsun üles selle vastu protesti ja põlgust väljendama. See on hoopis uue aasta peamine ja olulisim võitlus, kas pole?

 
At 15:08, Anonymous Martin, intellektuaal said...

Ilmar Raag: tuletab meelde u kümmekond aastat tagasi, kui riigiametisse võeti tööle Meelis Kattago (või oli Kadago? - midagi sellist). Ülesandega aasta jooksul viia Eesti majandus innovaatilistele, teadusmahuka tootmise rööbastele. See Meelis Kattago oli välismaal vastat haridust saanud. Aasta sai mööda, kuid, oh õnnetust, Eesti majandus ei olnudki innovaatilistele, teadusmahukatele rööbaastele asunud. Midagi sarnast võib juhtuda Raagigagi. Kuigi väike varude kogumine riigiteenustuses, et glamuurse vabakunstniku elu jätkata, kulub kindlasti ära.
Pettuma peavad aga Eesti "aarialased". Poistevahelist suuseksi koolis (nagu kardab üks anonüümne kommentaator Postimehes) hr Raag kindlasti propageerima ei hakka. Kuigi semiootikud ja propagandateadlased (Linnar Priimäe nime - oh ei, raamatuid ei loodagi - on hr Kamratovil kunagi juhust olnud suhu võtta?) rääkivat, et kõige mõjusam propaganda olemat see nn "keeruga" propaganda. Millegipärast on ka meie parempoolne ajakirjandus (=peavool) teemal suu täis võtnud. Punnitab silmi ja on vait.

 
At 15:25, Blogger Priit Pullerits said...

Kus on parempoolne ajakirjandus (=peavool)??? Pööritan ja punnitan silmi, aga kuskil sellist ei näe.

 
At 15:28, Anonymous Anonüümne said...

On uus aasta vä?

 
At 15:36, Anonymous Anonüümne said...

Aga isis? Kuidas selle islamiriigiga on? Islam pidi ju maailma vallutama. Mina igatahes harjutan juba Meka poole palvetamist, viite korda küll veel ei viitsi, aga kaugel see aeg ikka on kui kui kõik tagumikud urvakil koogutame.

 
At 15:42, Anonymous Anonüümne said...

mõtlemine, et oht tuleb läänest ja mitte idast, on iseenesest juba ohtlik.
Need mõned meedias lehvivad pederastid jms pehmed ning lillad väärtused ei tohiks sellistele üldistustele veel piisav põhjendus olla.

Toits Pärnust

PS: ootame tormi ja täna jooksma ei lähe. Lumega on nagunii kellad.

 
At 15:43, Anonymous Anonüümne said...

13.07 ja PP. Mulle tundub, et
järjest agressiivsemalt peetavat sõda " homofoobia, ksenofoobia ja natsionalismi" vastu pehmomarksistlikumalt 'globaalliberalistlikuks, nn euroopalike nn väärtuste revolutsiooniks'
te mõlemad räägite nagu samast asjast. IR on ikka olnud valitseva partei, klassi vms hääletoru

 
At 15:47, Anonymous Anonüümne said...

Mõningaid narvakaid, vene rahvusest, ma tean ja nende seas pole küll kedagi, kes roheliste mehikestega punti lööks

Anonüümne ütles ...
Kas äkki peab kaitsma nende eest, kes nüüd enne valimisi tulevad välja mõttega Narvasse viisavabastusega väike "Krimmi aken" avada? Väikestel baretiga vabatahtlikel palju mõnusam "turismi harrastama" tulla.

13:47

 
At 15:54, Blogger Priit Pullerits said...

Toits Pärnust, küsimus ei ole ainult pehmodes ja lillades, küsimus on selles, et Euroopa liigub agressiivselt föderalismi suunas, mis tähendab, et meil on meie maal järjest vähem sõnaõigust oma asjade üle, ja mis tähendab seda, et rahvuslus ja patriotism - mina olen uhke eestlaseks olemise üle ja igale mitte-eestlasele, kes eestlaste kohta midagi kobiseb, tuleb otse kümppi anda - muutub siunatavaks ja taunitavaks; ja mis tähendab, et meile surutakse peale tolerantsuse diktatuuri, mis iseenesest ajab mul südame pahaks, kui pean igasugust soga ja mäda ja hullust ja perverssust sallima, ja mitte lihtsalt sallima, vaid, nagu keegi tabavalt ütles, lausa raevukalt sallima. Selliste väärtustega lääs on sügavalt haige, masendavalt haige. Miks ta seda haigust meile levitab? Miks mõned meil tahavad sellesse haigusesse nakatuda?

 
At 16:20, Anonymous Edmund und velled said...

Viimast blogipidaja avaldust toetame täiel määral. Au jätkuva sirgeselgsuse eest!

Lugupidamisega,
Kõikide kihelkondade ärksamate ja patriootlikemate meeste ühendsalk.

 
At 16:23, Anonymous Martin, Eesti intellektuaal said...

Homofoobne rant, 122 sõna.
Kas oleme veel millekski suutelised?

 
At 16:43, Anonymous Anonüümne said...

Aiai, isand Pullerits, nüid läts küll natuke nihu. Meie ühine eeskuju, isand ja käskija, ühtlasi ka meite demokraatia isa, ema, vanaema ja onupoeg on loomulikult kaugemal kui Euroopa ja teda nimetatakse Ameerika Ühendriikideks. Sealt tuleb vaikimisi raha võim, mida keski otse ei nimeta, mida me aga kõik tunneme, sest kehtib igapäev ja iga ilmaga - mis pole lubaud ärjale on lubatud Jupiterile. Ja loomulikult on igasugused kaplinskisugused intelligendinirud (5 km suusatamise aeg gümnaasiumis 38.34) nutikalt projektipõhiselt äranullitud. Millega taastoodetakse õgivat, paljunevat ja ostlevat protoplasmat. M.O.T.T.

 
At 16:47, Anonymous Anonüümne said...

Lehetoimetusi tuleks ikka terasemalt jälgida.
Maaleht on näituseks ainus suurtest, kes PPd huumorirubriiki saatnud pole, seda esiteks.
Teiseks, nagu siingi blogis, ajaloolaste arvamusi tasub ja tuleb esile tõsta, sest nende seisukohad põhinevad arvukal faktimaterjalil ja nende oskusel tänaseid sündmusi vaadelda nii retro- kui ka perspektiivis. Nii näiteks ütleb Jaak Valge MLi 4.dets intervjuus Alo Lõhmusele, „Erinevused Vene ja meie ühiskonna vahel on väiksemad, kui me arvame. Ka Venemaal ei kiusata homoseksuaale taga.“
Eurokommunistid, lödiliberaalid, vaielge vastu, kui mõistate!

 
At 17:08, Blogger Priit Pullerits said...

Kui Martin, kes nimetab end millegipärast Eesti intellektuaaliks (millise Eesti??), suudab ainult sildistada (16:23), millist tegevust, tuletan meelde, ei väsi tema mõttekaaslased vasakliberaalsel tiival teistele, kes nende tiival ei asu, eales ette heitmast ega nina peale hõõrumast, siis see ei tõesta mitte midagi muud, kui vasakliberaalide-intellektuaalide silmakirjalikkust, variserlikkust, kahepalgelisust ja las ma ütlen selle otse välja - lihtsalt ebameeldivust normaalsete inimeste silmis.

 
At 17:34, Anonymous Anonüümne said...

Ehk tuleks sel juhul ohu päritoluks sõnastada: nii ida kui lääs? Et ka primaadid mõistaks, siis lihtsustatult: sõjaoht varitseb meie jaoks Peipsi, mitte Atlandi taga, ent pehmete väärtuste pealetungis me tõesti Venemaad süüdistada ei saa. Ent isand Pulleritsule natuke oponeerides arvan, et Eesti patriooti naaberriigi segane president külmaks ei jäta, samas kui kollased sokid peaministri jalas või mõned ringiaelevad peded peaks patriotismi seisukohast suht süütud (ehkki koledad) nähtused olema. Toits Pärnust

 
At 17:38, Anonymous Anonüümne said...

Ja veel: ega isand PP arva, et ida meile rohkem iseotsustamist võimaldaks? Lühike mälu sel juhul... Toits

 
At 17:53, Anonymous Anonüümne said...

Ma olen alati imestanud neid eestlasi, kes võitlevad globaalsete väärtuste (liberalism) eest. Nad sätivad end nö. rahvusest kõrgemale. Mäletate, peale pronksiööd ilmus 12 "professorit" kes PS kaitseks sõna võtsid. Siis oli Marek Tamme nimeline kes eestlasi "internatsionaalses rahus" elama õpetas. Kõige tipuks "humanist" Kaplinski, kes eestlastes pettunud ja vaid õrritab kuidas jaksab. Lubas vaid vene keeles luuletama hakata, miskipärast aga oma lubadust ei täida. Pensioni eesti riigilt on see libekala aga varmas võtma. Noori "intelligente", kes "eestlaste natsionalismi" eest hoiatavad on kui seeni peale vihma. Ju nad saavad oma punastest ülikoolidest head palka.

 
At 17:54, Blogger Priit Pullerits said...

Ei, ei jäta ida meile sugugi rohkem iseotsustusvõimalust. Aga oleks väga ekslik, isegi nõme, lausa lihtsameelne kalkuleerida nii, et kuna lääs jätab veidi rohkem valikut kui ida, siis kohe kõik läänest tulev on hea ja hurraa. Tuleb hakata vastu ka sellele saastale, mis tuleb läänest, ja seda on kahjuks aastast aastasse ühe rohkem. Vähemasti mul ei ole Euroopa suhtes mingeid illusioone. Kas kellelgi on?

 
At 18:05, Anonymous Anonüümne said...

Toits Pärnust ära õrrita vaid anna lahendusi kui oskad. Nii lollid me siin keegi ei ole kes ida ja lääne ohtusid ei mõista. Meile on täna kahjuks oht mõlemast suunast. Ei ida ega lääs jäta meile iseotsustust ega rahvust.
Meie tragöödia on olla 2, isegi 3 jõu vahel. Et meil on oma keel ja laulupidu. L-pidu on lihtsalt pidu, aga poes igapäev tuleb ka vene keelt rääkida (ja kuulata). Tõsine eestlane küsiks et mida perset? Miks on meie maa samal ajal ka väike Venemaa? Miks? Keele koha pealt: kas hiljuti Volli Kalm ei hädaldanud et TÜ-s pole mõtet eesti keeles õpetada? Laste nimed pole enam Kristjan ja Joosep, vaid Christian ja Joseph. SEE ON SAMUTI KEEL, millest me ise vabatahtlikult loobumas oleme.
Me oleme olnud ka mitme sotsiaalse eksperimendi katsejänese osas, mis lääne poolt saadetud.
Suured vaatavad enne Eesti peal, enne kui oma rahva peal proovivad. Soomlased näiteks sellist paska läbi ei laseks. Nende juhid on enamus siiski veel oma rahva pool.

 
At 18:08, Anonymous Anonüümne said...

Jah Priit sul on õigus. Oleme siin ju ka varem rääkinud et oht on läänest, sealt algas bolševismuse idee, lisaks kaval idee rahvad nende rahvusest vabastada.
Lääne rahvuslaste tiivaripsutusest Putiniga võib täitsa aru saada, sest liberalismuse tont hoiab neil seal islamit võidukursil.

Meid on väga osavalt 2 tule vahele mängitud. Me ei taha suurvene šovinismi tagasi, kuid läänelike "oleme kõik ilusti sõbrad ja räägime kordamööda vene ja eesti keelt" pehmete vahenditega selle vastu võidelda ei saa. Ning selle on venelased hästi ära taibanud. Nad ülbitevad täiega ning naeravad näkku (kui meite president midagi rassidevahelisest vihkamisest järjekordselt suhu võtab). Igasugu Impressumid ja sellesarnased vaenulikud MTÜ-d õitsevad siin nagu lillekesed. Kui mingile itaalia kommarile jalaga pesse panna, siis tõuseb maailma "progressiivne üldsus" nagu üks mees ja asuvad kooris eestlaste "ksenofoobiat" naeruvääristama. Naeruvääristamine on suur jõud propagandas. Mäletame ju hiljutist laviini et "eestlased on kõvad sõjamehed, nemad sõdivad mälestusmärkidega". Eesti olematu propaganda muidugi vastu ei julgenud ütelda kuidas nsvl ise samamoodi mälestusmärkidega sõdis 1940 - 1960.

Panin juba 15 aastat tagasi tähele kuidas venelast hoitakse pilpa peal (OSCE dotseeriv missioon, vene poliitikute iganädalised ähvardused, meie endi ÜHEPOOLNE integratsioon, lisame veel venelaste kollektiivsus (kui tallinna mägedel keegi akna avab ja karjub et naaših bjut, siis läheb sipelgapesa liikvele, eestlased seevastu sellist ei harrasta (kahjuks)).
Eestlane seevastu on üksi jäetud. Kes teda kaitseks? Kohalikud poliitikud seda teha ei tohi, sest lääne isandad süüdistaks ju kohe natsionalismis. Kas keegi on sõna võtnud, et väikerahvast eeslasi peaks kaitsma? Kus sa sellega! Eilses EPL-is ähvardab Vseviov taas "natsionalismiga". Et see ka ei väsi. Eesti rahvuslus jäigi vaid Madissoni ja Böhmi eralõbuks. Helmed tabasid asja ja läksid nomenklatuuri. Näete, eestlasi on nii vähe et isegi tühipaljas rahvuslikku jõudu ei saa kokku. EKRE on ju poolik kapsas. Tuiksoo, Rüütel, kõvad rahvuslased küll! Meil ei jää muud üle kui oodata millal miljonirahvad poolakad, sakslased uusmarksismi vastu üles tõusevad. Kui see sünnib alles 10 aasta pärast, siis on meie jaoks juba hilja.

 
At 18:31, Anonymous Anonüümne said...

Toits on vist noor veel, teda peaks harima. Uusmarksistliku doktriini nuputasid välja frankfurdi koolkonna filosoofid (üks neist oli Jürgen Habermas, keda meile serveeti uksest ja aknast enne EL-i astumist). Vaat need vennad (juudid kõik, vaid habermas sakslane) olid küllalt vanad, nad nägid et Trotski ja Stalini moodi VÄLJAST tankide ja tule abil vallutamine ei õnnestu. Et edukalt ühiskond (rahvus) uppi lüüa, sellest peab teda ründama SEEST poolt. Vahenditeks SEEST poolt ründamises ongi needsamad homondus, feminism, multikulti, ja veel mõned ohtlikud -ismid (mida meie noortele soroslikes ülikoolides õpetatud). Õpetatakse individualismi, inimesed võõranduvad üksteisest. Tülli aetakse mehed ja naised, noored ja vanad, homod ja heterod, usklikud ja ateistid, jne jne. Ei pääse ka Venemaa kõige selle eest, kuigi kõvasti võitlevad vastu.

Tänapäevane diitehnika võimaldab sellise totalitaristliku meelekontrolli, millist ei tundnd natsisaksa ega kommunistlik vene. Nii et Toits, läänest tulev sametine "headus" - selle eest põgeneksin mina isegi itta.

Kuidas meie poliitikud armastavad rääkida demokraatiast ja väljendusvabadusest. Kas Jüri Böhm pääseb raadiosse rääkima? Ei, sinna pääsevad Tankler ja Vseviov. Kas Postimehe arvamusportaalis (regatud lugejatele) püsivad kommentaarid? Ei püsi. Niipalju siis läänelikust väljendusvabadusest.

Kuidas toimuvad Moskvas miitingud? Rahvas paar tundi seisab. Siis tuleb politsei ja arreteerib nii 200 osavõtjat. Järgmisel hommikul lastakse nad lahti. Kas Toits arvad, et Tallinnas oleks teisiti?

 
At 18:32, Anonymous Martin said...

> Kaplinski [..] Lubas vaid vene keeles luuletama hakata, miskipärast aga oma lubadust ei täida.

Kuidas ei täida?

Остылый запахъ благовонiй
рѣчей казенныхъ пустозвонъ
быть можетъ уже нетъ Эстонiи
и языкъ ужъ умерщвленъ

2014. a ilmusid ka raamatuna. Küsige hästivarustatud raamatupoodidest.
Siin on aga Pullerits nagu nääri- resp. jõulukuuskede müügimees: homofoobsed rant'id laias valikus - 200, 400, 600 tähemärki.

 
At 18:42, Anonymous Anonüümne said...

Kui nüüd haritud ja intelligentne Martin tuleks oma olümpia mäe otsast alla (rahva sekka) ja annaks tarka nõu kuidas säilitada eesti rahvas ja eesti keel võrdsena teiste rahvaste seas, mitte ainult 300m x 400m reservaadis.

 
At 18:59, Anonymous Martin said...

Hoidke madalamale, kui raketid üle pea hakkavad käima.

 
At 19:18, Anonymous Anonüümne said...

Niipalju siis intelligendikese suust tuligi. Aga vaadake tema eelnevat retoorikat. Ta esitab kavalaid küsimusi, epateerib, kasutab võõrsõnu nagu paradigma ja diversiteet, jätab muje nagu teaks meist, matsidest palju rohkem. Ta teab mida EI TOHI teha: ei tohi homosid, juute ja mustlasi kiusata ja natsismi ülistada. Kui küsida temalt et mida TOHIB teha, siis on ainult kök mök.
Kõik need rahvaste sõprusest vatravad vennikesed justkui loodaksid et neid (kui intelligente) säästetakse. Õnneks on asi vastupidi, tulevad siia sõjaga sakslased, lätlased või venelased, auku lähevad esmajoones "intelligendid", sest vaenlane mõtleb: aa see on kindlasti "rahvuslik intelligent". Eriti veel kui mõni keelt kannab, et see mees on PP blogis sõna võtnud. Sellised tõmmatakse juba esimesel õhtul oksa. Nii et Martin poja, tunnen sulle kaasa. Sinu saatus on kurb.

 
At 19:51, Blogger Priit Pullerits said...

Hästi pandud, 19:18. Ja üldse paneb enamik mehi siin, kui kasutada ühte me stammväljendit, puhast kulda. V.a enda arvates intelligendihakatis Martin, kes siis, kui ta oma eesmärgi saavutab, esimesena oksa tõmmatakse, nagu lubati, mistõttu teen ettepaneku, et ignoreerime seda Martinit edaspidi. Näitame talle, kuidas n-ö tunne on, kui sind 300x400 m reservaati surutakse. Teiste meestega on siin aga puhas au koos olla ja ehedat eesti asja arutada. Ma üldse ei välistaks, et kui Eestis see uusmarksistlik ja ultraliberaalne kino veel kaua jätkub, siis üks hetk kellelgi kannatus katkeb ja siis kuuleme taas hädiseid appihüüdeid "Toompead rünnatakse, ma kordan, Toompead rünnatakse!" Selle vahega, et ei suurene Toomapea kaitsjate, vaid ründajate hulk, sest kui kaua normaalne eesti rahvas ikka sellist jama veel talub, nagu siin riigis demagoogiliselt ilmsüütu näoga korraldatakse.

 
At 20:08, Anonymous Anonüümne said...

Hästi pandud Priit, see 19:51 postitus on pjuer gõuld.

 
At 20:14, Anonymous Anonüümne said...

Priit, mitu häält Sa saaksid kui otsustaksid riigikokku kandideerida?

P.

 
At 20:24, Anonymous Anonüümne said...

Kuule P. (pee punktiga), kui põhikooli lõpetatud saad, tule tagasi kommenteerima.

 
At 20:27, Anonymous Anonüümne said...

Kui keegi siin avaldas meelt, et ida on pahem kui lääs, ning läänest tulevad meile need õiged, läänelikud väärtused, siis ...
http://www.postimees.ee/3042895/rootslased-avaldavad-meelt-moseede-suutamise-vastu

 
At 20:54, Anonymous P. said...

Kool ammu läbi.

 
At 20:56, Anonymous Anonüümne said...

Delfi tõi ära 10 eesti suurimat spordisündmust 2014. Üks nendest oli Ott Tänaku jõudmine WRC-sse ??? Jah, kas me selline haleduse juures saame rääkida Eesti (kui riigi) spordist?

 
At 21:01, Anonymous Anonüümne said...

Kool ammu läbi.

tunda seda miskipärast ei ole

 
At 21:16, Anonymous P. said...

Mis häda?
Uskumatu ja hädine ülbus.

 
At 21:58, Anonymous Karvajalg Harku Vallast said...

Mina ei karda midagi, tuleb see mis tuleb. Immigrandid ja peded on minu jaoks täiesti vastu võetamatud.

 
At 22:08, Anonymous Anonüümne said...

Karvajalg, seleta nüüd lähemalt kus olid, mida tegid ja miks reportaaži ei tulnud? Ja pea meeles et ei luuleta, me näeme vale läbi.

 
At 22:14, Anonymous Anonüümne said...

Lase tulla Karvajalg, me ootame.
Sa oled praegu kohuslane ja võlglane.

 
At 22:37, Anonymous Anonüümne said...

Mis nüüd saab, lund pole, oli plaan see nädalavahetus käiku vahetada. Mehed, Priit mis nüüd teha.

 
At 22:57, Anonymous Anonüümne said...

Miks sa inised nigu mingi eit, 22:37? Mis saab, mis saab...
Võta kepid kätte ja hommikul nõlva peale imikat tegema või jõusaali või rulle või lõhu puid või tempokrossi või sõua paadiga järvel või võimle rööbaspuudel või jne, variante on lõputult.

Aga ei, ikka peab kohe töinama hakkama kui vanemad senjöörid otsa kätte ei anna. Masendav amatöörlus.
Aeg oleks ükskord meheks saada!

 
At 23:14, Anonymous Valdek, amatöör said...

22:57 väga asjakohane, ning mis peaasi, ammendav kommentaar. Seda ta on, siin on tekkinud uus-saamatute uimerdajate klass. Võib-olla on sellele kaasa aidanud senjöör Pulleritsu väga üksikasjalised juhtnöörid. Kui juhiseid ei järgne, on sitakottidel kohe nutt lahti. Kuigi seda samuti, et autoriteetsete senjööride nõuanded ei jookse kunagi mööda külge maha. Tegelikult ootan minagi pikisilmi šamaanide-spetsialistide juhiseid. Ikka kergem kui oma kabatšokiga mõtelda.

 
At 23:16, Anonymous Anonüümne said...

Üldse ei saa aru, mis koomikute kamp siin eesotsas Pulleritsuga koos on. Kas te koomikud ühe suusaga suusatama lähete? Või ilma suusasaabasteta, või ilma peakatteta? Nuvot.
Ise tahtsite sinna Euroopasse, ja saitegi. Kogu komplekti. Abirahad, toetused, veemajanduse, tänavad, teed ja koolimajad jne. Aga lisaks homonduse, lödipüksluse, euroopa ettekujutuse tolerantsist jne.
Hilja nutta löristada ja emmet appi kutsuda.

 
At 23:28, Anonymous Vanem senjöör said...

Väga hea Valdek, kohe näha, et mees püüab ja ei inise nagu see väga hästi määratletud(12 points!) "uus-saamatute uimerdajate klass."
Minu nõuanne sulle oleks selline, et vali 22:57 toodud listist omale meelepärane ja hakka ennelõunat toimetama, edu on kiire tulema.
Ja selliselt käsitle teemat kuni lume tulekuni ja siis tule küsi uuesti, ära üldse pelga.

 
At 23:48, Anonymous Karvajalg Harku Vallast said...

Mehed olen jälle õlut tegema hakanud, vahest on visanud ikka viina võtmist ka vahele. Ei tule sellest mitte joomisest mul midagi välja. Olen jälle Teiega mu Blogisõbrad. Trenni pole ka suurt enam teinud. Praegu ka väike õll sees aga rohkemt täna ei tee.
Rsk lähen parem homme tõmban rullsuuska peale ja lõhun 10 ruumi puid. Pärast käin meres pesen igi maha.
Aga maratoniks panin ennast kirja ja 800 skalpi on miinimum plaan seekord. Eelmine maraton 2013 oli umbes 4000.

 
At 00:36, Anonymous Martin said...

Karvajalg ja Toits, jah, panete õltsi ja kakerdate küla peal.
Samal ajal Putin on eile andnud ukaasi, millega Vene sõjaväes võivad nüüdsest teenida ka võõrriikide kodanikud. Minimaalselt 5-aastane leping. Eelduseks ainult vene keele oskus (lihtsamatest käsklustest arusaamine).
Näiteks Pullerits, kes Nõukogude armees raketiseadeldise peal teeninud, teeniks nooremseersandina alates 33 000 rubla kuus. Mis on Putini plaan?

 
At 00:56, Anonymous Martin said...

Võtkem oma 6000 aastat ajas tagasi. Mägedes, mis praeguse Armeenia, Iraani ja Türgi vahel, elanud hõimud rändasid põhja, Uurali mäestiku alale. Elasid seal mõned sajandid, siis rändasid tagasi lõunasse. Ületasid Himaalaja, valgusid laiali praegu India ja Pakistani põhjaosale. Sealt hakkasid lainetena liikuma põhja ja läände. Ei läinudki väga kaua, oma kaks tuhat aastat, kui esimesed indoeurooplased tulid Euroopasse. Viimane indoeurooplaste laine - germaanlased - algas u kolm sajandit e.m.a. ja lõppes 4. sajandil m.a.j. Sellega lugu ei lõppenud. Oli veel mitu altai keelkonna hõimude rühma (nende seas ka türklased) - hunnid Atilla juhtimisel (nemad ei suutnud end Euroopas iseseisva rahvana säilitada), bulgaarlased Asparuhaga eesotsas. Viimasena madjarid (soomeugri perekonnast), nende peameest hüüti Arpadiks.
Ja eestlased? Kust tulid eestlased? Ikka sealtsamast - koerakoonlaste, pilusilmade ja asiaatide maalt, Siberist. Kusjuures mitte ainsatena ega ka mitte kõige esimesena.
Ei saa aru aga miks Pullerits hädiselt Toompea ründamisest heietab? Peab ehk silmas Lindanise linnust? Toompea on olnud sakslaste, taanlaste, rootslaste linnus. Olgem ajaloopõhised ja faktitäpsed. Rääkigem siis ikka Lindanisest. Või kelle Toompead Pullerits silmas peab?

 
At 10:38, Anonymous Anonüümne said...

Tohmanid, sh PP, kes te biiti ei jaga! Meie ainus valik on: ida v lääs? Mitte see, kas me ühelt v teiselt poolt midagi yle tahame võtta. Ylimalt maa-eestlaslik oleks arvata, et me suudame siia Euroopa serva päraperse kuidgi omaette ja oma identiteediga jääda valikut tegemata. Mina eelistan läänt. Toits Pärnust.

 
At 11:52, Anonymous Anonüümne said...

Nagu karta oli, Toitsust ikka asja ei saa.

 
At 12:37, Anonymous Anonüümne said...

Nõus, ei saa jah asja. Venemaal Navalnõist ka ei saa- ilge sitakott on. Putini silmis. Toits.

 
At 12:48, Anonymous Anonüümne said...

Kahju Toitsist. Kõva spordipoiss muidu.

 
At 13:28, Anonymous Anonüümne said...

Kahju tõesti, rühmab kehakultuurat teha, aga geopoliitikat ei tönka üldse – hea materjal raisus. Kellele peaks keegi Navalnõi korda minema?!

 
At 14:07, Anonymous Anonüümne said...

See Navalnõi on neil hea nukuke Pinokkio, hea väljamaale näidata et opositsioon õitseb täiega, isegi miitingul saab käia.

 
At 14:11, Anonymous Anonüümne said...

Meie mehed on kohe stardis.
Kuidas sisetunne on, kas tuleb purakas ära?

 
At 14:20, Anonymous Anonüümne said...

Kui nüüd lugeda meie "läänelikku" meediat, siis näeme, et kogu maailm rõõmustab, et M Navratilov sai lõpuks tanu alla. Kohalikult põllult niipalju, et kommentaarid Anu Välba artikli all on keelatud. Ju siis hakkaks matsirahvas kuulsat saatejuhti omasooiharaks sõimama.
Läänelik sallivus oma kauniduses. Loodetavasti te mäletate nihilisti lugu kus kommentaarides kirjutab Jüri kuidas sallivus maksab inimelusid.
http://nihilist.fm/vihakone/

 
At 14:28, Anonymous Viktor said...

I
Idapoolses impeeriumis seisavad ees suured muutused.
II
Muutuste iseloom ei saa olema rahumeelne. Tektoonilised vapustused, kataklüsmid.
III
Tartu maraton võib ära jääda. Geopoliitilised muutused ära ei jää.
IV
Me ei tea millal. Võib-olla õige pea.
V
Naiivne on arvata, et väike tublilt klähviv Eesti saab operatsiooni kiire ja eduka lõpu järel
lindi kaela või väikese medali rinda.
VI
Operatsiooniks on seda väga väär nimetada. See ei ole juhitav.
VII
Kui pilt lõpuks selgib, võib väike tubli klähvats osutuda mittevajalikuks - ja kaduda pildilt.
VIII
Võib ka osutuda, et oleme supis, mida ei osanud ette näha.
IX
Võib selguda, et uus olukord on deja vu - kuid oluliselt teistmoodi, kui oskasime karta (või loota).
X
Me ei saa end muutustest eraldada. Me ei saa muutusi juhtida.
XI
Võib-olla on komissarid juba siin. Aga me ei tunne neid veel ära.

 
At 14:37, Anonymous Anonüümne said...

Rein Vader on selline mees, kellele sobib vaid punane ja väga punane. Kahju et mees nüüd pedesinist on sunnitud kandma.

 
At 14:45, Anonymous Anonüümne said...

Viktoril päris asjalik arutlus. See on tõsi, oleks pidanud ennast madinast eemale hoidma. Kahjuks ei ole see võimalik geograafia tõttu. Meil häid lahendusi kahjuks ei ole. Kui kindel liitlane on usa? See et Obama siin käis ei tähenda küll mingit "baltlaste vabaduse" armastust.

 
At 15:05, Anonymous Anonüümne said...

Meie meestel seda päris purakat veel täna ära ei tulnud.
Homme uus päev.

 
At 15:16, Anonymous Harry, Linnamäe. Läänemaa said...

Lgp hr Pullerits!

Nüüd, kus Postimees kirjutab, et välismaalased saavad Vene sõjaväes teenida, kas tunnete kahetsust, et teie olete juba 49, aga võetakse ainult kuni 30 aastaseid? Teil on raketiväelase väljaõpe, seljataga kaks aastat teenistust polaar-Põhjas ja valdate vene keelt. Kas see (hüpoteetiline) võimalus parandab teie positsiooni tööturul siin Eestis, konkreetselt Postimehes?
Või saadaksite venelased oma ahvatlustega kuradile, et mina küll mingil juhul Vene sõjaväkke oma nina ei pista?

 
At 15:20, Anonymous Anonüümne said...

Kus leidsid nüüd teema hambusse.
Mis väljaõpe sul Harry-poisike endal on? Memmepoja kutse?

 
At 15:32, Anonymous Harry said...

Minul ei olegi sõjalist väljaõpet! (Võib-olla ei taha ka!) Olen ostnud Kultuur & Elu numbreid, lugenud sealt lugusid Alfons Rebasest ja teistest. Postimees võiks aga Pulleritsu suguste meeste teemat käsitleda küll.

 
At 15:36, Anonymous Anonüümne said...

Fartlek tuulesoojas (50 min). Siselihased keharaskusega (raskust on juurde tulnud!)

 
At 15:47, Anonymous Anonüümne said...

Andestust pinnapealsuse eest antud teemas, aga misasi on tuulesoe?

Ette tänades,
Isa Toolik

 
At 15:49, Anonymous Anonüümne said...

Puutini määrus, mis lubab välismaalastel teenida Vene Föderatsiooni armees on Läti punaste küttide uus tulemine.
Ettenägelik juht mõtleb ka sellele, kuidas oma rahvaga tapelda, kõiksugu psühholoogilise kaitse ja ründe kammaijaa jääb ära – on probleem, on lahendus. Pealegi noid kütte läheb hiljem kah vaja...

 
At 16:27, Anonymous Anonüümne said...

See seadus on selline kaval kahe peaga jaanus jah. Igast trikke annab välja mõelda. Mingi aeg tagasi olid meie kohalikud eestimaalased ka nutikad. Ida-Virus loodi mingi selts, millele pandi nimeks Lembitu. Tegemist oli mingi tiblade õiguste eest võitlemise organisatsiooniga, aga vaat kui isamaaline nimi! Haapsalu kandis asusid nad mingit nõukaaegset sõjale pühendatud mälestusmärki taastama ja "fännama".
Annaks jumal et siin mingiks ukraina moodi madinaks ei läheks. EV-l on niigi täis päevatöö meie kohalike vastalistega toime tulla. On vale arvamus nagu oleksid nad kõik teada ja kaapol silma all. Kaapol on tööd oma särgiesise puhtakspesemisega, neil muuks palju aega ei jätku.

 
At 18:24, Anonymous Anonüümne said...

Väga õige märkus, 15:49. Putini tool kõigub. Läti punaste küttide näide on eredalt ajaloost näha.

 
At 18:40, Anonymous Anonüümne said...

Läti punaste küttide näide on õpetlik ka selle poolest, et poleks punaste küttide korpus 1918 aastal mitte Kremlit kaitsnud, vaid Liivimaal seisnud, poleks eestlaste 2 soomusrongil ja 2 diviisil Vabadussõjas erilisi väljavaateid. Eesti-Läti piir oleks aga jooksnud oluliselt teistmoodi. Õpetlik.

 
At 18:57, Anonymous Anonüümne said...

Läti Punaseid oli ca 150 000 meest. Ka analoogsed Eesti Kütipolgud olid olemas. Sellele vaadates tundub Vabadussõja võit täielik müstika. Kuidas siis tsivilistid ja koolipoisid suutsid need kõrilõikajad pikali panna? Miks Trotski e saatnud väikestki osa küttidest Eesti vastu?
Järsku oskab kodanlik ajaloolane ja filosoof Pärtel sellele vastata?

 
At 18:59, Anonymous Archibald Punane said...

Kust te võtate et Putini tool kõigub? See on vaid manduva lääne soovmõtlemine. Sitakotid, Putinile peab appi minema, tema on ainuke mees kes valge tsivilisatsiooni eest hea seisab.

 
At 19:15, Anonymous Priit, Tallinn-Nõmme said...

Altra. Null mm droppi, naturaalse kujuga, varbaid laiali ajada võimaldav lai pöiaosa, maks pehmendus. On kellelgi kogemust?
http://live-easy-run-hard.blogspot.com/2013/12/kenkaarvostelu-altra-one.html

 
At 20:06, Anonymous Anonüümne said...

Priit Nõmmelt, saa aru siin arutatakse tõsiseid teemasid, oma dropp tallaga võid lihtsates jooksublogis haliseda.
Harku suusaäss

 
At 20:41, Anonymous Anonüümne said...

Jaah, siis on tõsised teemad.
The Rise, the Fall, the Renaissance of the Estonian Independent Reformistic Republic of People.

 
At 20:51, Blogger Priit Pullerits said...

Harryle ja teistele ka: mul pole midagi häbeneda, et olen teeninud Nõukogude Armees. See ei olnud mingi poiste pioneerilaager, nagu Eesti kaitsevägi, et pole aastatki ja asi läbi, iga teine nädalavahetus käid kodus memme pirukaid ja kapsarulle pugimas. Seal olid ikka vee ja kartuli ja soolkonnas tõrkeid tekitava musta leiva (was this really bread?) peal, ööl ja päeval polnud vahet, ükskord lugesin, et suvel sai magada keskmiselt viis tundi ööpäevas - aga ega see olnud järjepidev uni, see oli pigem uni kuskil karauulis tooli peal tukkudes 10 minuti kaupa või autokastis kuskile sõites kolksudes. Mis nõksuga Eesti ja ärahellitatud lääne väed üldse vastu loodavad saada, kui Venemaalt tulevad sellise karastusega mehed, nagu sain omal ajal koos tuhandete teiste eesti poistega NAs? Kahjuks, jah, oleme me juba tugevasti üle 40-aastaste põlvkond, aga kas saame noortele loota? Ega saa küll.

50 minutit täna tuules, nagu üks mees siin hüppas, on ikka naeruväärselt vähe küll. Ise tegin kaks korda rohkem, vett kallas pidevalt kaela ka. Aga ma olen NA karastusega, mulle see ei loe ja mind see ei morjenda.

On veel kellelgi midagi küsida! (Ei, see ei olnud küsilause.)

 
At 21:00, Anonymous Anonüümne said...

Siin blogis ütleb senjöör Pullerits mis on õige ja mis vale, kes on neeker ja kes läheb karauuli ja kes sööklasse kartuleid koorima. Kuulsite noored!

 
At 21:03, Anonymous Priit, Tallinn-Nõmme said...

Eesti spordipoodidest jooksutosse ostes te ei leia nulldropiga Altrat (paari aastaga nullist USA suuruselt 8-ndaks tossutootjaks). Küll võite kindlad olla, et saate null teenindusega kingad. Hind seejuures on kõrgem kui Soomes (Matkasport Järvel Pythod 179 €, Helsingi kesklinna poes sama 120 €).

 
At 21:14, Blogger Priit Pullerits said...

Priit, Tallinn-Nõmmelt, palun lõpetage tühiste asjade pärast muretsemine. See viib vaid tähelepanu ja energia peamistelt, eksistentsiaalsetelt probleemidelt kõrvale.

 
At 21:26, Anonymous Sõjaväespets said...

Nõukogude armee hiilgeaeg oli 1960ndad, 70ndatel algus. Pärast seda algas juba vaikne äravajumine.
Tänases Eesti Kaitseväes siiski saab noor mees oma füüsilise seisundi parandamiseks kordades rohkem kui 80ndate NAs.
Blogi autor võib uhkust tunda, et IQ üle keskmise ja ülemisel korrusel kõik korras: debiilikuid raketiväesse ei võetud.

 
At 21:33, Anonymous Anonüümne said...

Priit jäta need alternatiivsed tropid. Osta endale korralik adiidase suss ja jooksed nagu tuul. Muredki kaovad nagu ise enesest. Pole tarvis lääne euroopasse reisida ega muid trikke teha. Senjöör Valdmaa müüb sulle lahkesti hea hinnaga.
Aga kes ikkagi saboteeris Vene Impeeriumi territoriaalset uniteeti ja kanselleeris Läti Punaste Küttide tegevuse enne revanšistide esiletõusu? Selle vea tulemusena sündisid mingid operetivabariigid nagu eesti läti ja leedu kes oma häbiväärse eksistentsiga naeruvääristavad maailma rahvaste suveräänset omariiklust ja enesemääramise õigust.

 
At 22:17, Anonymous Anonüümne said...

Varem sisaldus vastus pealkirjas. "Kodusõda ja välismaine interventsioon Eestis". Inglise laevastik seisis Tallinna reidil (või seilas veidi kaugemal Läänemerel). Selle kaela sai kõik punajõudude hädad veeretada.
Uuemate ajalookäsitlustega pole kursis. Kindlasti on palju muutunud. Läti punaste küttide viib aga mõttele, et teatud tingimustel - võib-olla mitmete asjaolude kokkusattumisel - võivad väikesed rahvad suurtes impeeriumites olulist rolli mängida. Eestlasedki olid Nõukogude impeeriumis ühes vallas juhtimas. Olime ühelt poolt nõukogude saavutuste vaateaken Läände. Teiselt poolt Lääne vaateaken impeeriumi teistele rahvastele.
Vaateakna rollist ei ole me mentaalselt lahti saanud. Täidame seda tänapäevalgi.
Lätlastel seevastu oli oma mees Poliitbüroos (Pelše).

 
At 22:32, Anonymous Anonüümne said...

Lätlaste roll 20.saj alguses oli suur. Kas mitte Riia linn ei olnud vene Keisririigis 2.linn pärast Peterburgi? Lätlasi oli palju bolshevikke ja nkvd-lasi. Vaapo Vaher kirjutas neist. Hirmsad sadistid olid. Yakov Peters ja sellised.

 
At 23:38, Anonymous Anonüümne said...

Eputrillde kõrgklass, Pullerits, oma mistahes minutite ja kilomeetritega.
Kui sõiduks läheb, kumab vennikesele jälle kalender; ei enamat!

 
At 00:33, Anonymous Anonüümne said...

♬·♩♪·♫ Bono enam ei kitarri
Kes mäletab veel Ringo Starri?

 
At 00:46, Anonymous Anonüümne said...

Oli midagi öelda ka, 00:33,
või lased ainult niisama tirri?

 
At 00:58, Anonymous Anonüümne said...

Minutid ja kilomeetrid pole peamised, 23:38. Tähtsad siiski, kuna nendes kaudu avaldub mehe karakter. Üks teeb külmas vihmas ja tuules 1:40. Teist piisab ainult 50 minutiks. Remember: Sports do not build character. They reveal it.
--Heywood Brown

 
At 01:21, Anonymous Anonüümne said...

Väga õige. On harrastajad, kõvad harrastajad ja on Pullerits.

 
At 08:16, Anonymous Anonüümne said...

Eilsel Tshika võistlustel löödi üle juunidoride rekord 600m, mille valdajaks oli Apivala. 1.21,9 on nüüd uued numbrid.

 
At 08:40, Anonymous Anonüümne said...

01:21 see on hästi öeldud, paneks selle lause blogi kuldlausete sekka. Nüüd trenni, lörts maas, hämar, 0 kraadi, korralik tuul. Võrreldes eilsega on olud paremad, kui eile sai 2,5 h tehtud siis täna tuleb juba paremate olude pealt kolmekas ära teha. Esimeste maratonideni on vähe aega ning seal ei küsi keegi kas tegid korralikult trenni või ajasid ilma süüks, seal on vaja panna.
Harkust äss suuskaja ehk lühidalt Harku suusaäss.

 
At 11:55, Anonymous Anonüümne said...

Senjöörid ja kamraadid!
Kirjutage, mis vaevab teie südant, mitte ärge mulisege niisama. Õige üleskutse on keevitada oma karakterit tuules ja vihmas ülesmäge pressides. See toob dividende kevadel kui algab suur meeleheitmine. Läti Punased Püssimehed eelistasid oma ridadesse vanu spordimehi, sest neis manifesteerus sitkus, kavalus, vastupidavus ja sihikindlus. Luurepataljonid formeeriti eranditult suusatajatest. Muide, olid olemas ka Läti Valged Kütid, kuid need piirati peagi ümber ja riisuti häbistavalt alusriiete väele. No loomulikult, viletsad kodanlastevõsud ei olnud võimelised lumetormis marssima.

 
At 13:37, Anonymous Anonüümne said...

Kross, ülesmäge lõigud kiireneva tempoga (1:12).
Venitused. Kuum dušš.
Kapsasupp maitsestatud killukese tomatipastaga. Morss (punane sõstar). Leib.

Ausat öeldes täna pulssi ülesse ei saanudki, seetõttu ekslesid mõtted Toompea nõlvadele...

Sealt paistis pilt palju rõõmsam! Rahvast oli liikvel kenasti, silma järgi rohkemgi kui möödunud aasta oktoobris. Kõik toimus välgukiirusel: ЗИЛ-130, mis alles hetk tagasi tiirutas ümber Kaarli kiriku, oli nüüd reipalt suundumas Toompea lossi ette, sinna, kuhu sotsid paar kuud tagasi lillesülemeid käskisid tuua. Niipea kui veoki külgmine porte alla sai, liikus nõtkelt autokasti pikk vibalik prillidega sportlik härrasmees. Raske on kirjeldada mehe ilmet hetkel, mil ta tõstis ruupori suu ette pilk suunatud Nevski katedraalile... ees kobrutamas otsusekindel rahvamass – pered lastega, sportlased, Karl Lemani klubi ortodoksid, kodulinnast Teet, Keeniast Tiidrek, Läti punased kütid, transiidiärimehed, tavalised eesti inimesed. Ja kui kaikus üle väljaku „Mehed!“, mis kõlas kui too võimas möire Tartu tšempionaadil, sai aru igaüks komsomolist suurloožini – tulnud on tasumise tund.

 
At 13:42, Anonymous Anonüümne said...

Üla kanna jookseb. http://www.jooksuportaal.ee/

 
At 13:47, Anonymous Anonüümne said...

"Brain" - Vanemad tahtsid vist öelda Brian (Braian? Bryand?)
"Jonathan" - Vist lihtsast perekonnast. Näitlejad vms peenem rahvas oleks pannud "Joonathan".
"Brent" - Nafta hind langeb kolinal. "Põlevkivi"?
"Robertas" - Õige! Ei varja ega häbene päritolu.

 
At 13:49, Anonymous Anonüümne said...

Raskel ajal peab organiseeruma. Luua oma üksus - Eesti Punaste Suusameeste Leegion (EPSL). Juhikandidaadid peaks ka olemas olema. Arutame asja ja kinnitame ära. Vaja oleks veel noortele oma - Eesti Punaste Suusanoorte Faalanks (EPSF). Naistele ja seenioritele ehk ei ole vaja. Olgu nemad niisama.

 
At 14:07, Anonymous Anonüümne said...

Ja enne veel on märgata sportliku kehaehitusega, Crafti suusamütsides meeste kontsentratsiooni Gonsiori ja Pronksi tänava piirkonnas.
Ei, 13:49. Pööre Eestis saab olla edukas ainult siis, kui ... aga milleks meil siis ajaloolased on? Ajaloolased peavad teoreetiliselt seletama ja põhjendama, millistel tingimustel pööre, kas kogu regioonis või eraldivõetult ühel maal, võiks olla võimalik.

 
At 14:15, Anonymous Anonüümne said...

Northug on ikka loom. Järjekordne tõestus, et annet maha on siiski väga raske juua.
Tagasi suurepärases vormis ja ülimalt nauditav oli meistri sõitu ning eriti veel sõidu "lugemist" jälgida.
Vaadake uuesti tänase sõidu viimast 2,5km ringi ja mehe liikumist grupis, puhas nauding!

Poltoranin samuti väga hea, Kärp tegi enam-vähem sõidu, teistel meestel laseb purakas veel ennast oodata.

 
At 14:35, Anonymous Anonüümne said...

Kes mäletab veel Ringo Starri?
Bonot mängimas kitarri? ♬·♩♪·♫
Pikkuusi rattal laskmas tirri,
Kaplinskit luuletamas sürri.

 
At 15:01, Anonymous Anonüümne said...

Meeste suusatamine on jätkuvalt põnev vaatamine jah, palju võrdseid mehi ja tipp tihe ning võistluse tulemus on kinni ainult pisiasjades - enda võimaluste ("komplekti") väljamängimise oskusest konkreetsel ajahetkel. Samuti õnnes, millel võrdsete mängus mitte väike roll.

Mida aga ei saa öelda naiste suusatamise kohta. Neiu Maarit võib sõita mis distantsi vaid (siiski on üks erand - TdS lõputõus) ja ükskõik mis laudadega ja kas määriti ka või väga ei pööratud tähelepanu, ülekaal on ikka hjuudž...

 
At 15:08, Anonymous Anonüümne said...

pedemat blogi ma pole vist elus lugenud.
kõikjal sähvivad vaid saledad trikoodes mehed ja nende kirjeldused

 
At 15:09, Anonymous Anonüümne said...

Mind huvitab see Johaugi fenomen. Lihast pole ollagi, aga teinekord on mehisele lihasmäele Björgenile ära pannud. Kust ta selle võtab? Ülikõva aeroobne vorm? Mäest üles sõitmiseks peab musklit omama. Aga kui on "Johaugi päev", siis paneb kõigile, k.a. Björgenile

 
At 15:29, Anonymous Anonüümne said...

Poltoranin on vormi tõusnud tõesti. Eile uisus üle ootuste, täna keerulistes oludes väga kindel esitus, kusjuures lõhkus veel kepi ja pidi mõnda aega lühema kaikaga sõitma.
Mati Karlovitš võis finišis vähemalt ühe mehe puhul õhata: "Pole paha! "

 
At 15:30, Anonymous Anonüümne said...

panite tähele, palju kaotasid meie mehed viimasel 2,5 km-l! ca 45 sekki

 
At 15:38, Blogger Priit Pullerits said...

Vaatasin ka seda 600 m rekordjooksu ja tulemusi. Oleksin olnud kindlalt teine, kusjuures oma parimad ajad jooksin 150, mite 200 m ringil. Seal on ikka suur vahe, kas läbid kuus või kaheksa kurvi. Üldiselt, v.a esimene mees, on tase magedavõitu.

 
At 15:41, Anonymous Anonüümne said...

Veerpalu ka. Tema pidi ju Polto ihutreener olema? Kurat mehed ajalugu tehakse meil nina all Otepää linnas ja mitte mingit avalikustamistt ei toimu? Mis? Miks? Nigu suusamehi ei käikski siin kiibitsemas?

 
At 15:42, Anonymous Anonüümne said...

Johaug on ainuke, kes parimatel päevadel kannatab võrdlust neiu Maaritiga, aga nende kahe järel ei tule tükk aega mitte kedagi.
Paistab, et ka Kowalczyk ei suuda enam norralaste kasutada olevate võimalustega sammu pidada.

 

Postita kommentaar

<< Esileht