Pullerits: Miks rattavõistlustel varjatakse tõde?
«Mees maas! Kordan: mees maas! ... Maas ja katki.»
Kas edastatav teade sõna-sõnalt just nii kõlas, aga kindel on see, et mees oli maas. Rattalt maas. Ootamatult. Lebas asfaldil. Just oli umbes 15 meest vändanud pikas rivis, kõvasti vajutades, eessõitjaid püüdes, ja mees, kes langes, väntas parajasti viimasel positsioonil.
Keegi tegi eespool ilmselt ootamatu jõnksu, sest tuul puhus küljelt ja kõvasti. Ja nagu ikka, mida tahapoole, seda rohkem jõnks läbi rivi võimendus. Kuni kolm viimast meest langesid asfaldile. Noist kõige viimane kõige õnnetumalt. Temast enam edasi sõitjat polnud. Ta tuli ära viia.
Kuuldavasti oli tulemuseks rangluu ja kahe roide murd, lisaks väike auk kopsus. See kõik juhtus laupäevase Ülenurme-Haaslava rattaralli põhisõidul.
Aga sellistest juhtumitest enamasti ei kuule. Kiirabi viib kannatanu haiglasse, teised elavad rõõmsalt oma elu edasi. Nagu poleks midagi juhtunudki. Võib-olla supilauas liigub mingi jutt, et oot-oot, mis seal ikka juhtus, aga kuna keegi täpselt ei tea ega näinud – kukkumine juhtus ju rivi lõpus –, siis enamasti sinnapaika see jääbki. Ükski seadus ega reegel ei kohusta ju korraldajaid aru andma, mis on ühe või teise ratturi katkestamise põhjus. Kirja läheb vaid kiretu märge DNF.
Teada on, et tolle mehe ajutine kaotus on valus hoop Klubile Tartu Maraton. On see märguanne millegi kohta? Hoiatav õppetund?
Need, kes kinnitavad sadulapostile ja seljale numbri ning istuvad (mustandis tegin näpuka, kirjutades: situvad) ratta selga, teavad, millega neil tuleb halval juhul arvestada. Kuigi kõik loodavad, et seda nendega ei juhtu. Enamikuga ei juhtugi. Kas see on põhjus, miks paljud, kes tegelikult teavad, millega nad riskivad – ja paljud ka nendest, kes on kannatada saanud –, ei taha neist õnnetutest juhtumitest eriti kõvasti ja just avalikult rääkida?
Nimelt olen korduvalt täheldanud, et inimesed räägivad küll omavahel avameelselt sellest, mis nad on pidanud rattavõistlustel läbi elama, aga avaldavad seejuures vaikselt palve, kui olen nende ärakuulajaks, et ma neist juhtumitest ei kirjutaks. Nagu umbes nii, et «tean küll, et mõned mehed varastavad, aga las see jääda omavahele». Miks? Meil ei ole ju nõukogude aeg, kus asju kalevi alla suruti. Nüüdisajal peaks info liikumine olema palju vabam – siingi blogis on paljud just seda kiitnud, et saab asju otse ja ausalt välja öelda.
Tegelikult tean, mida peavad silmas need, kes soovivad, et rattaõnnetustest avalikult ei räägitaks. (Oleks Ülenurme rallilgi juhtunu teadmata jäänud, kui mu ajakirjaniku treenitud kõrv ei oleks vastavat infokildu kinni püüdnud.) Nad pelgavad, et sellised õnnetused kahjustavad rattasõidu mainet ning külvavad rattasõiduvõistluste ees hirmu.
Alustuseks mainest. Nii et parem siis tõde varjates maalida ilustatud pilt? Aga kas te oleksite sellega nõus, kui mõni oluline ettevõte või riigiamet samuti tõde varjaks ning oma maine upitamise nimel enda kohta vaid roosilist infot levitab?
Teiseks hirmust. Nii et teeme näo, et midagi hullu pole karta ja midagi hullu ei juhtu? Las inimesed kukuvad edasi ja murravad luid, peaasi, et keegi ei hakkaks arvama ega kahtlustama, et rattavõistlutel võib saada valusaid traumasid, et neid tõepoolest juhtubki? Aga keda niiviisi petetakse? Kas teile meeldiks, kui teile sisendataks, et öösel on immigrantide linnaossa ohutu minna, kuigi teadjad tegelikult teavad, et sealt ei pruugi öösel elu ja tervisega tulema saada?
Kas poleks õigem ja õiglasem, kui selle asemel, et luua millestki ilustatud kuvandit ning peita tõde kalevi alla, töötaks ja mõtleks ja pingutaks ja tegutseks kõik üheskoos selle nimel, et muuta rattasõiduvõistlusi tõepoolest ohutumaks? Tean, et Mihkel Reile on ohutuse oma korraldatavas sarjas tõsiselt südameasjaks võtnud ning asunud selle nimel muudatusi ja uuendusi sisse viima. Tervitan tema algatust kahel käel. Hea meelega annan endagi panuse. Aga teised?
Tõelisi asjaolusid varjates ja tegelikku olukorda ilustades, uskuge, palun, ei saa küll rattaspordile mingit kasu tuua.
Foto 1: Nutella määrdevõid ja Rocheri šokolaadi tootva Ferrero firma juht Pietro Ferrero on hukkunud rattaõnnetuses 2011. aasta aprillis LAVis Cape Townis. Foto autor: Reuters/Scanpix
Foto 2: Mehhikos Matamoroses kihutab sõiduauto 2008. aasta 1. juunil võistlevate jalgratturite sekka. Üks rattur hukkub ja 14 saab vigastada. Foto autor: AP/Scanpix
Foto 3: Politsei uurib pärast õnnetust Inglismaal Essexis kannatanu jalgratast. Foto autor: PA Wire / Press Association Images / Scanpix
Foto 4: Virgini suurkompanii juht Richard Branson pärast rattaõnnetust mullu 26. augustil Neitsisaartel. Foto autor: AP/Scanpix
112 Kommentaarid:
Priit,
jumala eest jäta see rattaga sõitmine ning isegi sellest kirjutamine!
Usu mind, kõigil saab sellest kergem.
Ja miks sa arvad, et korraldajad peavad selliseid asju kõigile teadvustama? Aastaid on sellest teada ja kes huvi on tundnud, selle eest ei ole midagi varjatud.
Muuseas, kui rääkida ohtlikest spordialadest - kohtasin hiljuti inimest, kes oli murdnud hüppeliigese tennist mängides...
PS. Sinu perversne huvi rattaspordi ja vere seosest hakkab juba ära tüütama. Kirjuta midagi analüüsivat - kas või midagi sellest, miks sinu arvates ei tasu temposõidu võistlustel käia. Ohtlik? Raske? Oht mitte jõuda etteotsa?
Priit, kivikuningas, õppige mingi käeline amet selgeks, see rahustab.
Priit,
Kas valetamine antud tekstis on lubatud?(vigastused)
Enne kontrolli ja siis kirjuta.
Ära külva paanikat.
Kõik on õige mis hr Pullerits kirjutab. Ise olete paniköörid.
Priit, võtame Kelgul m*nad tõsiselt pihku! Wikipedia "List of cyclists with a cycling related death". Kuidas ta sellest välja rabeleb?
Omai gadushnik! Emad olge valvsad!
Eight teenage cyclist killed in malaysia.
Kui oled noor ja algaja tsiklist siis on sul oht langeda vanade külmavereliste tsiklofiilide ohvriks nii et sa ise arugi ei saa - rammivad su vastu karedat kivi nii et soolikad välja ripuvad. Tsiklismus on tõsiste meeste sport. Mütsiga pole mõtet lööma minna.
Jah, seda oli näha, kuidas Pullerits võistluskeskuses käis muudkui ühe juurest teise juurde, aga ei võtnud keegi teda pikalt jutule. Inimesed muigasid. Aga asjata - Pulleritsu treenitud kõrv püüdis ikkagi infokillu kinni! Molodets mitšurin, välja raalisid!
PS. Samas antakse teada, et kõrva treenimine toimub teisipäeviti ja neljapäeviti kl 18.30 Tartus Betooni tänava raudteeülesõidu juures.
Kas tegemist on primaadiga?
Lp esimene kommentaator. Te ei ole mulle paraku siinkohal võrdväärne vastane. Mina argumenteerin oma seisukohta, põhjendan seda mitmest küljest, aga kõik, mis teie suudate vastu panna, on lapselik hüüatus, et ma jätaks rattasõidust kirjutamise. See on nõrgavõitu etteaste. Tegelikult väga nõrk. Ratta seljas võite minust kõvem olla, ma ei tea, te ei julge iseenda nimegi välja öelda, aga väitlejana ei pääseks te isegi eelvoorust edasi. Õigemini, te ei pääseks stardijoonelegi.
Kuid ma oleksin ebaõiglane, kui kritiseeriksin ainult teid. Enamiku teiste etteasted siin on samamoodi alla igasugust taset ja arvestust. Ainult et nende puhul on kaugelt näha, et neid ei tasu üldse tähelegi panna - nt 14:24, kes räägib, et käisin muudkui ühe juurest teise juurde. Polnud mul seal viimati kellegi juurde vaja käia, hoopis teised mehed tulid ja istusid minu lauda.
Härra Pullerits on kirjutanud PM-i naistest pika artikli. Lugu on hea aga suures plaanis ei kiida maratonijooksu heaks. Inimene pole hobune ega neeger. Inimesele piisab 10-20km.
Kodust väljumine ongi ohtlik, alati võib midagi juhtuda. Vist oli see paar aastat tagasi kus orjenteeruja võistlustel metsas jooksis orgi otsa ja suri verekaotusesse. Mis siit järeldada rattavõistlus on ohutum kui orjenteerumine (Eestis ei tea ühtegi surmajuhtumit rattavõistlusel)
Priit, see 15:01 vahelehõige on väga hea tekst. Sitakottidele luu kurku.
Veel ohtlikum on urineerimine. Võib ka surma saada. Kui kused el traatidesse.
mina arvan et Pullerits on osav manipuleeriv paanikakülvaja.
Kui Priit igale autoavariile sama hingestatult reageeriks ja kolumne kirjutaks siis võiks arvata et ongi tegu ülla õiguserüütliga kuid praegu.. lihtsalt üks ülepingutatud dramaatilisusuega kirjatükike KUID hirmutab võhikuid vägagi hästi, sest rattavõistlustest ei jagata midagit.. ja pildid- verd, higi, sinikaid #dramaqueen.
Kas sellise nikerdise eest oleks olemusloo preemiat ka loota? Vaevalt, puhas lati alt läbihüppamine.
Ma sooviks pigem lugeda objektiivset kajastust kuid selleni hetkel ei küünditud : (
Millal oli siin blogis viimati postituse pealkiri mis ei lõppenud küsimärgiga? (ise ei viitsi otsida)
Lp MargusM. Ma esitasin siin oma arvamuse ja argumenteerisin seda. Teil ja teistel on võimalik esitada oma arvamus ja võimalus seda samuti argumenteerida. Nii saavutamegi kokkuvõttes teie loodetud objektiivsuse. Mul poleks selle vastu midagi. Kuid selliste hüüatustega, et "Pullerits on osav manipuleeriv paanikakülvaja", "veel ohtlikum on urineerimine", "kodust väljumine ongi ohtlik" ja "õppige mingi käeline amet selgeks, see rahustab" siinne kommentaatorite armee küll diskussiooni midagi arukat ei panusta, endale au ei tee ja enda tõsiseltvõetavust ei suurenda. Ausalt öeldes demonstreerite sedalaadi ütlemistega sisustatud etteastetega üksnes oma küündimatust.
RB läheb riigikokku, Pulleritsu panus jäi andmata, luuser olete.
Kukkumist nägid veel vähemalt 10 meest kuna küljetuulega rebiti suur grupp ribadeks,vahe kukkujatega võis olla 30 meetrit ja viimane mees kukkus jalgadele hüpates üle maha kukkuja.Kukkujaid paistis olevat 3 ratturit.
Näha oli küll jõnksu mis oli oodatav kuna kõik proovisid järsku tuulevarju otsida paremalt.
Tegemist ei olnud algajatega, mehi oli grupis vähe ja ometi juhtus. Seda heidutavam. Mis siis veel rääkida, kui suvalised karva- ja päntajalad ja tšainikud sõidavad, mitukümmend pundis...
15:07 - ja kui veel panna kokku orienteerumine ja rattasõit, talvel suri ära ühel eelmise aasta hilissügisesel rogainil (kus ka rattaklass olemas) õnnetult kukkunud mees.
See oli küll hästi üteldud - päntajalad ja tšainikud.
Kuna senjöör Taaramäe nsvl koondises ei sõitnud, järelikult on tšainik tema kõnepruuki tulnud eestikeelsetelt härrasratturitelt. Järjepidevus? uvitav on siiski suuremahuline venekeelne sõnavara rattaspordis. Nsvl is oli tsiklismus siiski teisejärgulisem spordiala?
Priit, ma kordan: Andmata jäi selle avarii objektiivne kajastus, saime ainult sinu hirmunud fantaasiamaailma osaliseks. Kas nüüd lööd Pelotoni risti "tõe varjamise" eest? varsti tuleb TRR, siis kuuleme jälle verepulma juttu nii et halb hakkab..
Minujaoks on raske selliseid karjatusi lugeda, sisu on ehitatud kolme külajutufakti ümber ja mis argumenteeritud kommentaariumi sa siis loodad saada?
Minuarust see mida sa teed on sinu enda paari kukkumise järgne psühholoogiline trauma mille eest sa üritad koguaeg kedagi teist nn. vastutama panna, kättemaks ürituste korraldajatele. Alati on võimalus mitte võistelda!
Tee omale kindlustus ja kindlusta ratas ka, saad midagigi tagasi. Ehk see aitab.
PS. Sõida eraldistarti, seal sõltud 95% ainult endast, kui tuul teepealt ära ei puhu nagu juhtus eilsel võistlusel. Ja võistlus oli mõnus, kõik mehed olid artõõvis ja pingutasid iseenda nimel! Siit on hea edasi minna..
Lp MargusM, te olete siin vähemasti ainus, kes üritab argumenteeritud diskussiooni arendada. Tunnustus selle eest!Vastan teile.
Need, mida kirjeldan, ei ole külajutufaktid. Nagu näete, siis kinnitab intsidenti ka 16:45, kes oli selle lähedal. Ma ei avalda oma allikat, kes mulle sellest kõigest rääkis, aga tean, et tal on väga autentne info.
Ütlete, et alati on võimalus mitte võistelda. Aga see ei ole ju lahendus, see ei muuda kokkuvõttes midagi! Kui just kõik ei loobu võistlemast - sest siis polegi enam võistlusi.
Kindlustus aitab küll raha saada, aga kas kindlustus hoiab ära luumurru? Kas kindlustus aitab kukkumisest puhtalt pääseda? Kas kindlustus aitab luudel paremini kokku kasvada? Vastust teate ju isegi: ei!
Küsimus ei ole selle sissekande puhul selles, kes korraldab mis võistlusi. Ammugi ei ole küsimus Pelotonis kui Ülenurme rattaralli korraldajas. Pelotoni klubil ei ole selles intsidendis mingit süüd, kui just Pelotoni sõitja kukkumist ei tekitanud (ja vaevalt see, kes selle tekitas, tegi seda meelega), aga seda me ei tea. Kirjutise fookus, juhin siinse diskussiooni käigus tähelepanu, oli selles, et millegipärast tikuvad rattasõitjad ise peitma ja avalikkuse eest varjama seda, mis tegelikult rattavõistlustel juhtub, ja tõstan üles küsimuse (vaadake veel kord loo lõpuosa!), kas selline pea liiva alla peitmine aitab ikka rattasõiduvõistlusi ohutumaks muuta. Ma arvan, et selle vastu, et rattavõistlused oleks ohutumad, ei ole küll kellelgi meist mitte midagi. Aga mida saame selle heaks ära teha? Fakt on see, et ärme räägime ohvritest meie seas ja võtame neid kui paratamatut rattasõiduga kaasnevat ohverdust, ei tee rattasõitu ohutumaks. Ohutuse tagamine on probleem, ja selleks, et probleemi lahendada, tuleb seda endale ausalt teadvustada. Aga siin näen valdavalt suhtumist, et ära siis sõida, kui kardad õnnetusse sattuda, istu parem kodus, aga las meil end surnuks kihutada ja ära levita hirmu, et surma saada on hirmus. Tõesti, selline suhtumine mõjub küll väga toetavalt ja julgustavalt - see oli iroonia, mõistagi.
Härra MargusM, kui senjöör Pullerits on korralikult argumenteeritud, fotode ja faktidega toetatud kolumni/essee/olukirjelduse/probleemitõstatuse valmis teinud, siis viisakas inimene ei loobi rohkem kaikaid kodaratesse.
Pullerits on siin kunn, mõned on isafiguureid ja spetsialistid, valdav enamus aga trollid kui mitte suisa sitakotid. Kurb tõdeda aga nov 2016 tõdeti et tuleb tõele näkku vaadata. Siinsamas suusablogis.
Kas Romandia tuuri tänasest etapist pole veel uudiseid? Alles väntavad? Vader peaks õnne korral etapivõidu ära tegema? Ma moblaga suuri lehti ei näe.
Igatahes Priit on ainus kes üritab mehi kahe jalaga maapeale tuua nende veriste sündmuste kirjeldamisega.Kõik need õnnetused on kaudselt ikka valesti mõtlemises kinni-inimene on ekslik ja seda saab muuta ainult analüüsides olukordi mitte nagu lammas minna punti tuimalt kaasa sõitma.
18:33 väga asjalik kommentaar
Tegu on Nõuk. aja igandiga. Vigastused, nende mahavaikimine on omased sotsialistlikule ühiskonnakorrale. Kapitalismis ei ole vigastusi. Nimetatud isikud on ise ja ainult ise oma "vigastustes" süüdi. Tugevamate üleolek on darvinismi seadus. Ainult kuritegelik kommunistlik ideoloogia saab propageerida kõigi ühtmoodi terveksjäämist.
Eelkõige on "vigastatud" aga Venemaa propaganda ohvrid. Hästi on teada, et Venemaa ja tema mõju alla olevad režiimid rahastavad ja juhivad Katjušha-Alpecin ja Astana profitiime, nn "pehme jõuna" mõjustades - nimetatud võistkondades sõitvate Rein Taaramäe ja Tanel Kangerti kaudu - rattaharrastuse levikut Eesti harrastajate seas. Diktaator Putin juhib ilmselt ise seda terroristlikku tegevust. Katjušha-Alpecin ja Astana tiimid tuleks tunnistada terroristlikeks organisatsioonideks ja nende tegevus keelustada. Vaatluse alla tuleks võtta ka ajakirjanik Pulleritsu - kes õhutab harrastajaid "atrõõvile". Pullerits näol võib tegu olla kommunistliku provokaatoriga või isegi Putini käsilasega.
Hirmu ajab nahka. Kas see on see sama L Priimäe klanni mees? Üliõpilane kuid väga terava keelega?
Pulleritsu vastuvõtlikkust ida mõjutustegevusele näitab ainuüksi fakt, et mees oma rääsunud peakolu Alpecini šampooniga vahutab. Ärgem kaotagem valvsust!
***
Kas ma saan sissekande mõttest õigesti aru - iga mees, kes veloga käna on pannud, peaks PP üles otsima ja oma häbiväärne hinge- ja kehalist traumat põhjustanud kolejuhtum värisevi hääli ära rääkima?
hr. Martin
Katushal on väga vähe seost venemaaga alles jäänud. Ka raha tulemas mujalt. Kui just mõni rattur FSB agent pole.
Täna metsas trenni tehes libises esiratas juurikal ja veeresin korralikult üle õla. Sula tõsi!
Kuhu peaks teada andma et seda õnnetust mitte kinni taas mätsida?
See kui harrastajad atrõõvi lähevad, see on hea nii neile endile kui makroökonoomilistele subjektidele.
Pullerits ei ole omale kaastunde väljaraputamises sugugi mõõdukas.
Osalejate arve võrreldes on TRR ohutum, kui Ülenurme ralli.
Ja TRR õnnetustes on süüdlaseks Kelk, siin sõitaja ise?
18:33-l õige jutt, kuid sellisel juhul ei tohiks pro-d üldse matse panna.
Üks vihje neile, kes Pulleritsu kitsede partei liikmete kohta eraldi märkmikku peavad -
autentset infot saab anda ainult ratturite taga saateautos olnud inimene või kukkuja ise.
Ajakirjanikuhärrale teeb muret, et rattavõistlusel varjatakse tõde. Tundub inimlik, et asjaosalised ise ei soovi õnnetust enda upitamiseks ära kasutada. Normaalsed inimesed on ju ikkagi teistsugused kui kolletuma kippuva lehe reporter.
Prod mängivad lihtsalt niipalju kõrgemat mängu ,et nemadki eksivad sealses strateegia virvarris.Aga mis neist proffidest siin mure kuidas oleks võimalikult turvaline rahvaspordi üritustel ja säiliks samas ka võistlusmoment ,et saaks ikka võimeid ka proovile panna vajadusel.Praegune rattaralli juhend gruppi tegevust väga ei reguleeri ei pane paika ja paljud üldse selle läbi loevad.Seega võiks korraldajad teha enne võistlust video vahendusel spetside poolt antavad juhised ,või puust ja punaselt ette graafiliselt mis on tüüp vead grupisõidul ,mis palju mehi naisi niitnud.Pole keeruline ettevõtmine ja saab kohe näha kas oli kogenud nõuannetest ka kasu peale suurüritust.
Siin ongi mitmed mehed, alates kõige esimesest kommenteerijast kuni pärastkesköise 01:09-ni tõestanud seda, mida kirjutasin: et meie hulgas leidub neid, kes tahavad tõde varjata. Vaatame näitlikustamiseks 01:09 etteastet.
Selleks, et kellegi suud kinni panna, tuleb teda halvustada - seda 01:09 teebki, nimetades neid, kes kukkumistest räägivad, kitsedeks.
Edasi: sea kahtluse alla kõik kirjutatu, põhjendades, et sa pole ju ise pealt näinud. Taas võte 01:09 arsenalist. Kuid juhin tähelepanu, et minu allikale rääkis juhtunust õnnetusse sattunu isiklikult. Saite nüüd!
Edasi: pööra kõik peapeale. Taas võte 01:09 arsenalist, kui ta kirjutab, "et asjaosalised ise ei soovi õnnetust enda upitamiseks ära kasutada". Jama jutt: mingi õnnetuse kaudu on võimatu ennast upitada, pigem võid saada kaastunnet, kui siin kellelgi üldse selleks võimet on ja süda sees (vist pigem mitte, igatahes 01:09-l küll mitte).
Ja lõpuks: halvusta veel kord. Taas 01:09-le viidates: ta nimetab mind kolletuma kippuva lehe reporteriks, mis on lisaks ka vale, sest mu amet on vanemtoimetaja, ma ei ole reporter.
Iseenesest võib ju olla huvitav siin tüüpide sõnavõtte tükkideks võtta ning paljastada, mis alatuid ja salakavalaid võtteid nad kasutavad, kuid see on siiski tüütu ja aega raiskav tegevus. Nii et see on suur, väga suur vastutulek, mida ma õõnsatele ja küündimatutele oponentidele sedapuhku siin pakkusin.
Vaba jakirjanduse indeks torkas silma ja kes on seal ees, ikka need maad kes on pehmod ja lödipüksid, kes võtavad pagulasi vastu, ei ole sellest head asja ma ütlen.
Korduvalt ja valusalt võistlustel maoli pandud, kuid pole küll sellest täpsemalt ja veel avalikult rääkimis soovi. Ja ma pole ainuke.
To Rainer Roots
Ma mäletan küll ühte aastate tagust surmajuhtumit. MTB võistleja leiti päevi hiljem rajast veidi eemal võsast. See mis juhtus jäi selgusetuks, oli see terviserike, kukkumine või roim...
Keep going, PP, ciclistide silmade avamisel! Kukkumised on viimaseid (Kelgu poolt!) hästi varjatud saladusi.
Kahjuks kõik veel Postimeest ega Suusablogi ei loe. Võib olla just selle tõttu pani Peter Sagan Flandria tuuril maoli?
Kohe algavad ka suurtuurid, kus kukkumised etappidel on pigem reegel kui erand. Kuidas seal sõitvaid sportlasi eesootavast ohust teavitada? Lähevad nagu lambad tapule . . .
Pullerits, kas RB on õige asi? Auu, mõte ikka liigub, on see ainus võimalik variant?
RB on ainuõige, otsus juba ammu tehtud, tühi ajaraisk nüüd, kui rong juba möödas ärgata ja nutta))
09:15
Küsime nüüd Pulleritsu sõnadega, miks varjate verd (RB taga), mida see asi endaga kaasa toob? Ega pederast ju ka ette ei kuuluta, kui ta hakkab augule lähenema, lihtsalt torkab äkitselt - siis ongi juba hilja.
09:15 Kas te olete Pullerits ja vastasite tema eest? Kus on Pullerits?
09:04 Sagan on kritiseerinud isegi tuuridel sõitjaid kes võtavad ülemääraseid riske ehk muudavad sõidu ohtlikuks,seda mehelt keda loetakse võibolla et parimaks ratta valitsejaks MNTs.Tema maolikäimist võiks ka kommenteerida ,ega ta jumal pole et ei eksi.Võibolla ongi ülbeks ära läind oma staatuses ja karistus tuli tallegi ära asfaldi kündmise näol?
Vanemtoimetaja, kes kirjutab söögikohtadest ja autodest ja lennuliinidest sisuturunduslikke lugusid. Töölepingus võib ju "vanemtoimetaja" kirjas olla, kuid töö sisu on viimaste aastatega muutunud. Kahju.
10:46 pani nüüd Priidikule otse munadesse��
Mida siis Priit eeldab?
Et kui ma peaks kukkuma kuskil võidusõidul oma rangluu puruks. Peaksin sellest teada andma kõigile kui hoiatusest neile kõigile?
Milleks? Et neid rajalt eemale peletada. Andma kui hoiatuse et vaadake ikka millega te tegelete.
Kõik kes rattaga sõidavad peavad andma endale aru millega nad tegelevad. Seda sama teevad nad ka muidu juba sõidule registreerimisega.
Vilunud ajakirjaniku kõrv?! Pigem vihase, trotsi täis inimese kõrv , mis õgib poolikuidki vihjeid mida oma arusaamatul "ristikäigul" veskile lükata.
Ei ole Kelgu süü et sa Tartu rattarallil maoli panid. Ei ole Kelgu süü et sa Valga treeningul rangluu murdsid. Saa üle!
10:58-le - ei pannud tuhkagi. Vahelduseks kuluvad ära igasugused lood, ka lennuliinidest (Chicagosse, Shanghaisse), eriti äriklassist, kuhu siin mulisejatest kedagi isegi piiluda ei lasta, pole sugugi igav kirjutada, nagu ka ligi 70 000 eurot maksvast Ameerika autost, mille rooli siin mölisejatest mitte keegi kunagi ei pääse, on samuti põnev kirjutada, ja söögikohtadest, kus on arve niisugune, et siin tuututajad ei suudaks seda eluilmas endale lubada ilma, et eelarvesse tapvat auku ei lööks, on ka vahelduse mõttes hüva kirjutada. Ja see ei ole sisuturundus, muide, sest mitte keegi ei ole ette kirjutanud, kuidas ja kui palju ja mis nurga alt ja mis toonis ja kas üldse pean kirjutama. Aga kui saab ühendada huvitava kogemuse tööga, siis miks mitte!
Nooh, kes nüüd munadesse sai?
Peamine aur läheb siiski muudeks lugudeks, näiteks homme pikk intervjuu kolm ja pool aastat Kanadas elava-treeneritööd tegeva Janika Mölderiga ja suur lugu, mis ajab igasugused taimetoitlased ja veganid puhtahulluks, peaideega, et eesti mees peab liha saama ja naine ka, sest nagu üks allikas loos ütleb, et kui süüa porgandeid ja kapsaid, siis sa lihtsalt sured ära. Või on see ka Mölderi intervjuu ja lihasöömise tunnustamine/toetamine ka kellegi meelest tühisel teemal ja sisuturundus?
Nooh, kes nüüd juba teise paugu järjest munadesse sai?
Täpselt nii, hr Pullerits, igasugu kadedad ilkujad said munadesse.
Ära musta lugejaid, Priit! Või panid jalaga näkku oma arust? On sinna 70tuh auto rooli pääsemine mingi omaette väärtus?
*Paistab, et küsimus 09:05 jäi kahe silma vahele?
On 70tuh auto rooli pääsemine mingi omaette väärtus?
Kivikuningas oma 70tuhiga...
Priit, me rihime ikka kallimaid masinaid, (poole)miljonilised satuvad mõnikord ette.
PP: mitte keegi ei ole ette kirjutanud, kuidas ja kui palju ja mis nurga alt ja mis toonis ja kas üldse pean kirjutama
1. Otse loomulikult, selliseid asju aetakse ikka suuliselt.
2. Kas Janika Mölder kavatseb sügisel valimistel taas volikogusse kandideerida?
Härra Pullerits, kõik halb mis Teie elus on juhtunud on Teie enda põhjustatud. See, et te TRR kukkusite oli teie enese süü. Rangluu murdsite ka ise. See, et te ei jõua endale ise äriklassi pileteid osta, restoranis süüa ning kallist autot osta on samuti Teie enese süü.
Ma oskan Teile soovitada vaid ühte - muutke oma mõtteviisi, võtke oma süü omaks, tunnistage oma probleem ja vaid seejärel on Teil võimalik hakata õnnelikult ja jõukalt elama. Vaid nii mõeldes väldite edaspidi kukkumisi, saate äriklassis lennata siis kui ise soovite, jõuate endale ka meelepärase auto osta ja saate kõigele lisaks oma naise mõnda heasse või kallisse restorani sööma viima.
Jutu mõte selles, et kõik sõltub siiski Teist endast. Nii nagu rattavõistlustel nii ka elus. Ärge võtke asjatuid riske, mide Te ei suuda maandada. Vältige olukordi mis pole Teie kontrolli alla ning lõpetuseks - loobuge kehvastimakstud ajakirjanikutööst. See viimane on põhjus, et miks Teil on majanduslikud probleemid. Õigemini, miks Teie sissetulekud ja soovid pole tasakaalus.
Üsna arusaamatuks jääb, mida hr. Pullerits taotleb. Kas seda, et rattavõistlusi ei korraldataks või et üldse inimesed rattaga ei sõidaks? Ma arvan, et ka iga laps, kes rattaga sõitma õpib, teab, et kaherattalise seljast on väga kerge ja samas valus kukkuda - aga näe, ikka sõidavad. Ammugi teavad seda täiskasvanud sõitjad, kes osalevad rattavõistlustel ilmselt täiesti vabatahtlikult ja täie teadvuse juures (vaevalt, et Kelk või keegi teine neid enne uimastamas käib).
See suusa- ja rattavõistluste vastane jutt läheb ikka päis haigeks juba kätte ja paraku on see väga tugevalt korrelatsioonis hr.Pulleritsu vanusest tingitud füüsiliste võimete vähenemisega.
" ligi 70 000 eurot maksvast Ameerika autost, mille rooli siin mölisejatest mitte keegi kunagi ei pääse, on samuti põnev kirjutada"
Vanemtoimetaja Pullerits pole kaugel kuni 70 000 limusiini roolivast (ja uksi avavast), Pulleritsu poolt põlatud livrees negro-st. Lakei-autojuhid ja lakei-ajakirjanikud. Teate kuidas Soros, Wolfensohn jms miljardärid oma teenreid nimetavad? Teenritele on oma auastmete hierarhia: nooremteener, vanemteener (senior driver), ülemteener.
Erinevus paksust limusiiniroolis istuvast neegrist on aga selles, et ajakirjanik peab ka lõbustama. Ajakirjanik-kloun - vägagi nõutud elukutse. Klouniamet vajab aga annet. Väga hea kloun suudab nalja varust ka tõsisest asju välja ütelda. Klounil peab olema hea naljatunnetus ja piiripidamise oskus. Kui seda ei ole, siis ongi - keel suust väljas, silmad pungis leistangi kohal kõveras - atrõõvi minemas või mida iganes. Haiget ila on meie ajakirjanduses juba niigi palju. Kellele seda vaja on? Klounid, kes ei saa oma tööga hakkama. Mis nendega teha?
Priidikule teine pauk munadesse juba. Priit kas jäme ots hakkab käest libisema ja rahvas tõstab mässu?
Hr Pullerits, need Fresno kutid thaksid Teiega veidi tšättida, kui Ameerikasse satute. Võtke rattaraha kaasa, saate teie jumaldatud USAst superodavalt top-Spessu või Treki või Cannondale-i. Võib-olla isegi neilt kuttidelt.
13:58, vaadake, kui mullu küsisin, et kes tuleb Moabi, võtame kevadel pärast talve kolmeks (!!) nädalaks aja maha ja sõidame mõnusalt rahulikult looduses ringi, saame nautida üksildust ja head ilma ja ägedaid radu, kaugel tsivilisatsiooni jamast, siis oli kõigil meestel siin nägu vingus, viril ja kõver ees, et oi-oi-oi, see ju nii kallis, me läheme parem 600 või 700 euro eest jälle neljandat või viiendat korda Hispaaniasse või Itaaliasse. Mida?! 600-700 eurot maksis seal Moabimaal ainuüksi maasturi rent (no kuulge, ega ma hakka mingit sedaaninärakat üürima). Siin, nagu näha, ei kanna kohalike "rikaste" ciclistide tiivad vist isegi Tallinnast LAsse või LVsse, rääkimata sealt Mountain Biking Capital of the Worldi (!!), Moabi edasi liikumisest. Madalalt lendate, mehed, hirmus madalalt...
Ja sõidavad Hispaania laagris kallimate ratastega kui PP auto)))
Ja mis see te meelest peaks näitama, eelmine? Kas nad sellepärast sõidavad Priidust paremini? Ei usu. Tegelikult öeldakse selle kohta, et lollidelt tulebki raha ära võtta.
Eesti rattamüüjad oskavad hästi lollide rahakotis reha teha :)
Nojah. Ratta värgiga on asi klaar. Palju hullem on aga see, et lapsevanemad panevad karmilt oma võsukesi (rahva)tantsu trenni ja 10 aastaga on lastel põlved kutud. Noh samamoodi tekitatakse lapses õhin nagu seda teevad Kelly vanemad. Erinevalt luudest ei kipu liigesed aga pärast pikka ülekoormust enam taastuma. Kas keegi räägib sellest? Või võtame vutipoisid, ahh kes jõuab vutipoiste probleemidest rääkida. Päev läheb enne looja. Alustame parem rattast, teeme ühe asja näitel harrastuse korda. Kui ikka korraldajad ei suuda tagada ohutut võistlust, siis tuleb keelata ära. Tänavatelt ära. Mingu kuhugi kinnisele territooriumile nt Sauga ringrajale ja võistelgu seal. Sellisel juhul kõik teavad, et tegu on oma vastutusega. Avalikus ruumis võistlemine ei ole tolereeritav kui sellega õhutatakse inimesi teisi või ennast vigastama. Avalikus ruumis peab olema tagatud üldine kord. Juhul kui suudetakse saavutada avaliku ruumi sulgemine selle võistluse tarbeks, siis võib lubada ka nö vigastustega võistlemist. Nt kui rattarallil ei suudeta sulgeda kogu võistluse trassi kogu ulatuses, siis peab seda suutma teha kuni musta lipuga auto saabumiseni. Ja musta lipuga auto kiirus on -6% liidri kiirusest. Kes on musta lipu taga need tohivad sõita sõiduteel ainult hanereas tee parempoolses ääres. Paari kaupa sõitmine või küljetuule järgi teineteise kõrvale tuulde võtmine on keelatud ja rikkujad diskvalifitseeritakse ning eemaldatakse võistluselt (topitakse katkestajate bussi). Karm värk ja kord on majas. Liiga karm? Hästi. Teeme lisaks eliidile ka eraldi klassi päntajalgadele. Päntajalgade start toimuks 10 minutit pärast eliiti kuid tingimused on samad. Pärast päntajalgade musta lipuga autot on igasugune pundiga lammutamine keelatud. Ikka nadi lugu? Väga hea, siis ülejäänutele, kes tahavad grupis sõita tehakse stardid grupitempomeistritega, nt 3:45 ja 4:05 grupid koos musta lipuga saateautoga. Pärast musta lippu on ainuke võimalus grupis kulgemiseks siis kui oodatakse ära tempomeistrite grupp. Vahepeal võid sõita ainult tee paremas ääres eessõitja taga. Möödumine eessõitjast on loomulikult lubatud. Ja ongi kord majas. Ei mingit anarhiat enam. Väga karm kord, kuid säästetud haiguspäevade ja tervise ning õnneliku lõpu nimel on selline kord igati mõistlik. Kui ratta asja saame kontrolli alla siis võtame ka rahvatantsijad ja jalgpallurid ette. Kaua võib seda sandistamist tolereerida?
Mehel prioriteedid sassis.
Priidu kiidab 70 000'st autot, samas ei taha ratta eest 2000 välja anda. No kurat?!
Millest me räägime.
Te sitakotid võite siin ju kadedusest kirjutada, kuid Priit on kunn ja lajatab teile munadesse nii et kõliseb.
Väljaveninud kett, avariiohuni kulunud kassett, kümme aastat vana luitunud Postimehe trikoo... väsinud jooksud. Rattale on kirjutatud Scott. SCOTT!
Palju õppejõud-ajakirjanikuna teenib, et korralikku ratast endale ei jõua osta? Või on asi hoopis peas kinni?
17.20 Tour of Estonial oldi murdosa sekundi kaugusel maitsmas ignorantsuse vilju.Pauk oleks kindlasti üleilmset kajastust saand ja mine tea mõne eesti tipule kabelimatsuga lõppend.Meenutades siis lõpusirgel kõrval teelt peagrupile ette keeranud autot.
Blogi administraator eemaldas selle kommentaari.
Ja kus Kelk seda ütles? Pole sõna-sõnalt nii öelnud minu teada, ärge pange talle sõnu suhu, see on inetu ja lubamatu.
Ja mu rattatrikoo on alla kahe aasta vana, mitte kümme. Teil, Martin, on jälle kõik sassis.
Hr Pullerits,
Teie enda blogi 17:20 kommentaaris on kirjas, et ütleb. Kus ütleb, ei tea, aga see ei puutugi asjasse. Kommentaare kustutades demonstreerite ainult oma argpükslikust ja asjadest halvasti arusaamist Langegu teie peale blogilugejate üleüldine põlgus ja hukkamõist.
Gornaja trenirovka. Astana Pro Team, 2016.
Садись на колесо! Kangert ja Vinokurov saavad vist omavahel ka vene keelt abiks võtta, kui nüansse on vaja arutada.
Väga hää mees, kes tegi siin ettepaneku gruppide diferentseerimiseks. Ma olen ka alati imestanud ja ahhetanud, et kui on rattaralli, siis igal pool korraldaja kuulutab, et tuleb jälgida liikluseeskirju ja sõita omal poolel. Kisada võib igaüks, aga sellest ei aita. Kes vähegi TRRi sõitnud, see teab, kuidas grupid käivad ühest servast teise, igasugune jutt omal poolel sõitmisest on ainult lollidele ja lihtsameelsetele. Vaadake, kui need massigrupid tulevad Otepää poolt Tartu peale, mehi on servast servani, nii et kuskilt ei pääse mööda ega läbi. Ja pange tähele -- see võistlus toimub avatud liiklusega trassil! See võistlus toimub kohaliku tähtsusega teedel, kus sõidab igasugu joobareid. Blogipidaja pani siia pildi, kuidas tema lemmikmaal auto ratturite gruppi sisse sõidab. Kas seda tahab ka siinse võistluse korraldaja? Iga aastaga läheb see asi ainult hullemaks. Praegu paljud kaagutavad blogipidaja kallal, et mis ta paanitseb, aga kui ükskord see pauk ära käib, mis siis saab? Siis on küll, et ohh ja ahh, me ei osanud ette näha ja kes oleks võinud seda arvata. Mida kuradit! Siin on juba pikka aega juhitud tähelepanu rattavõistluste puudustele, aga selle peale ütleb mõne suure rattavõistluse korraldaja, et laibad ja sandid käivad rattavõistluste juurde. Uskumatu ignorantsus! Uskuge mind, see maksab ükskord kätte.
Miks turvab politsei vilkuritega suuri üle mõlema sõiduraja gruppe ja sunnib kogu liikluse seisma, tehku parem trahve, eks.
Küsi seda politseilt, mitte korraldajatelt.
Ja mis on rattavõistluste puudused?
Sõidan ise eessõitja taga rattasse, panen nipli, rangluu, mõni tuleb veel tagant selga, avatud tee puhul korraldaja süüdi, suletud tee puhul ise süüdi.)))
Noh, tsiklistid?
Putin on lähedal oma eesmärgi täitumisele, Hiina president lubas tööpõlgurite elu kibedaks teha. Kas tsiklistide kogukond suudab seista ülesannete kõrgusel ja tuurid ja klassikud turvaliseks muuta? Saame näha. Lisaks on vaja vähendada tühje kommentaare ning sitakotid minema peksta.
Avatud liiklusea tuleb osa tähelepanu suunata liiklusele. Seega kui korraldaja ei suuda grupisõitu piirata ja ratturitelt ohutut pikivahet nõuda nagu triatlonis, siis on korraldaja möku ja süüdi tagant otsasõitudes. Siin pole isegi midagi vaielda. Miinimum mis teha saab, on 5 min stardis epistlit pidada.
Kes haarab Girol juhtohjad? Kas mõni kasahh või italiaano? Siinse kogukonna juhtohjad on õnneks kindlates kätes. Ükski itaalia ega Tallinna kehkadivei ei pääse ligi.
Ei ole s*tta sõiduilma - on s*tad sõidumehed.
Hr Pullerits, palju täna tegite? Või alles lähete?
Dr Holden jättis oma tänase 200 km breveti ära. Ega teie p*saks löö? Treeninguplaan vajab täitmist?
Tanel Kangert atrõõvis!!!!!
S*tase ilmaga trenn väljas rattaga-rohkem kahju kui kasu.Liiga palju kaotatud aega mis sellega kaasneb.
Mis te Tartu lödipüksid seal toas kükitate?
Mehed käisid täna Kuusalus lörtsis võidu sõitmas.
to 19:39 -
Tartu mehed sõitsid lörtsiga laupäeval ning tormituule ja paduvihmaga kolmapäeval, siis kui Kilulinna mehed radiaatori peal käsi soendasid ...
Millal jooksude laagrid siis üle vaatade Kuusalukad täna? homme?ei vaatagi?
Ma ei saa näiteks öösel magamagi jääda kui ei tea mis täpselt toimub laagritega peale sellise ilmaga sõitu.
Töötu proff pani jälle võidu kotti.
---
Kas esmaspäeval raiub Mukunga jälle oma nime kivisse?
19:51 ja 19:56, kus Kuusalukate jooksude laagrid tulevad, kuskil lõunamaal? Või miks mitte ka Lõuna-Eestis?
Mulle näiteks Piigaste kandis alati on joosta meeldinud. Ilus ja nõudlik maastik.
Vaata aga vaata, tundub et mina siin ainuke sitakott. Ei käinud väljas ei täna ei eile. Istusin soojas toas ja voolisin nokut kui aeg kätte igavaks läks.
20:34 Mullu oli jooksulaager küll ta tänavu ka tuleb.Aaga kui rääkida jooksu laagritest siis vaataks ikka üle täna juba,äkki lörts pesi määrde välja.
Kellest siis Astana Giro2017 brigadir? Ega ometi Vendra saarelt pärit Tanello Kangertost?
Mister Pullerits! 100 kommi saab peagi täis. Paluks uus lugu avalikkuse ette visata. Kui saaks rohkem intriigi ja paljastusi kui tohib paluda. Juba ette tänades Valter Rapla kandist. Meil tsiklismus eriti ei õitse. Mehi on, aga vähe. Klubilist tegevust neetu. Igaüks pumpab omaette. Omakandi mehi ei taha sitakottideks ka nimetada. Solvuvad raisad. Õrnahingelised ju.
Spaniard Pello Bilbao on Tour de Romandie edetabelis praegu Kangertist eespool. Loodame, et Kangert tõuseb. Praegune positsioon pole paha. Kogemuste poolest pole Kangertil Astana räsitud tiimis praegu võrdset. Seega - Eesti mees on Giro d'Italia Edition 100 suurturniiril ilmselt Astana meeskonna liider.
Vahva oleks, muidugi ei tea kuidas meeskond äsjasest paugust ülesaand on. See suur küsimärk selle hea uudise juures.
Martin va vigurivänt. Teinekord kirjutad sa täitsa asja.
Mina näiteks ei usu et Astana üldse kindla liidriga läheb. Kuigi hea oleks juba mokke limpsida.
Sama triki tegi mäletamist mööda Discovery peale Lance 1st. lõppu ..jagas meeskonna numbrid tähestiku järgi ära ja läks sõiduks. Kes soovis see proovis.
Igaüks iseenda eest, oma äranägemise järgi, ilma mingi koordinatsioonita.. See võib olla hukule vastuminek. Liidrit - ei pea olema formaalselt nimetatud - oleks ikka vaja. Kes mõistaks situatsiooni grupis jälgida, mehi julgustada ja ühtse tegevuse nimel koondada, vajadusel otsuseid vastu võtta (kõike ei juhita spordidirektorite autodest). Heaks näiteks on siin Pulleritsu tegevus grupisõidus võistlustel ja trennis - siin blogis palju kordi kirjeldatud. Liidriomadused on mingil määral omandatavad, suuresti aga kaasasündinud. Liider olla tahavad paljud, tegelikke liidrivõimeid on hoopis vähematel. Tulemuseks on Debaltsewo kott, kaootiline pagemine Ilovaijski katlast jne jne.
Tanel Kangert on tagasihoidliku loomuga, varjuhoidev töötegija. Praegune raske moment aga nõuab liidrirolli võtmist. Loodame, et Kangert läbib selle katsumuse.
Martin, mis sonid? Debaltsewo põgenemise probleem oli ju, et Ukrainlased valetasid oma enese sõjameestele. Kiiev kahis sihilikult seal oma üksused, et rahvusvahelist tuge saada. Neil oli vaja ohvreid, et oleks võimalik istuda uue vaherahu sõlmimiseks Minsk II leppega. Debaltsewo enda käis hoidmine oli ju Minsk I leppe lagunemisel isegi teoreetiliselt võimatu ülesanne. Oled sa see Priimäe poiss või on siin meie seas mingi teine Martin?
Vaatan, et vähemalt Debaltseves ümber toimunust pole teil siis vähimatki arusaama.
Vaat mis juhtub, kui minusugune liider veidikenegi taandub: mehed rapsivad tühja, on nagu peata kanad. Mida te küll ilma minuta teete...
Ärge upitage Priidu ego, seda pole vaja.
Ei suuda meest 5 liikmelist gruppi ka maanteel koos tööle panna. Vaid katsetab atrööve vastu tuult üksi.
Kas need on liidri omadused?
Priit peaks siin kommaariumis ohjad pingumale tõmbama küll. Et oleks vähem rapsimist ja rohkem asja. Iga komm-grupetto juhiks peaks määrama ühe ennast juba tõestanud seltsimehe, kes siis kindla käega ohjab.
Priit Pullerits - liider? Poogeldab ja möliseb, tõmbab grupi ette, vehib kätega, kutsub, et lähme nüüd. Üritab "rongi" moodustada (edutult). Keegi ei võta vedu. Miks? Kas tajuvad, et tegelikult pole Pulleritsus liidriomadusi või milles on asi?
Pello Bilbao on tulemustelt Kangertist eespool. Paistab nii, et Bilbao pannaksegi Giro liidriks. Vahemeremaa Hispaania, oma poiss praktiliselt Itaalias.
Martin
Tulemuste saavutamisel võib see Bilbo liider olla, kuid meeskonna hing on vanameister Kangert. Kui õhtul hotellis mõni mees liiga üles tõuseb siis kamandab Kangert venna vaguraks jälle
http://sport.ohtuleht.ee/802062/suri-voistluse-kaigus-kukkunud-21aastane-profirattur tundub et rattaspordist hakkab saama selle aasta ohvriterohkem ala.Miks? Vastus peaks juba siin ridadevahel olema kirjas.
https://www.spordipartner.ee/smartblog/339_V%C3%B5istluse-k%C3%A4igus-kukkunud-USA-rattur-suri.html
Kahju küll aga mis sa teed. Kiirused on suured uute ratastega. Kusjuures ratas koos purjetamisega on viimane valgete meeste ala. Korvpall ja jalgpall neegrid. Kergejõustik neegrid ja araablased. Suusatamine trollid.
Rein Taaramäe ületreeningus ja Girole ei lähe. Ma rääkisin juba aastaid tagasi et Rein vajab enda kõrvale isafiguuri tasakaalustama elu ja olu. Nagu eestis tublisid isasid vähe on? Kel liidri omadusi, austust ja tasakaalukust. Miks on vene sportlased edukad? Sest neile on määratud oma otets.
"Foto 1: Nutella määrdevõid ja Rocheri šokolaadi tootva Ferrero firma juht Pietro Ferrero on hukkunud rattaõnnetuses 2011. aasta aprillis LAVis Cape Townis . Foto autor: Reuters/Scanpix"
Kas nii on eesti keeles õige kirjutada?
Rein Taaramäel ongi puudu tasakaalukast juhendajast. Eestis sellist ei ole leidunud ega ka välismaalt. Et miks on vene sportlased edukad? Tõenäoliselt nad tunnetavad selja taga enamat, kui väikeriigi sportlane. Samas Ilnur Zakarin näiteks. Zakarin teadupärast on praktiseeriv moslem.
(Huvitav, et veneviha õhutavad Eesti poliitikud - Martin Helme, varasemast Trivimi Velliste- on ise vene/ukraina juurtega. Meil eestlastena oleks targem kõrvale hoida, kui slaavlased - see käib ka poolakate kohta - üksteisega arveid klaarivad.)
Rein Taaramäele on abi vaja. Leegionärina üksi murdes on sein ees.
Martin
Õige jutt Martin bro!
Kes siis Vaderit juhendaks? Kasvõi siin on asjalikke isafiguure navalom. Eelkõige senjöör Pullerits kel seljataguses finantsoligarhia esimese järgu suurtükk perekond Rockefellerid ja Brüsseli esimese järgu torpeedo Isa Ansip.
Jaan Kirsipuu natuke noor Reinule isafiguuriks?Samas loodab et Reinul ka varsti lolluste aeg möödas ja saab omal jõul hakkama,kuigi jah mitu pead on mitu pead.
Postita kommentaar
<< Esileht