pühapäev, juuni 18, 2017

Pullerits: Mehed, tulge maa peale tagasi - lõpetage rämpskilomeetrite kogumine!

Kas on ikka mõtet sõita nädalas rattaga 200-300 kilomeetrit, seitse kuni kümme tundi? Kas need, kes seda teevad, ikka vahel mõtlevad ka, miks nad seda teevad? Ma ei räägi siin võistlusratturitest, kellele 200-300 kilomeetrit nädalas on liiga väike läbisõit. Aga seda enam tekib küsimus, mida loodavad saavutada need harrastajad, kes nädalas ligi kümme tundi sadulas veedavad.

Loomulikult, eks igaüks teab ise, millele oma aega kulutab. Sellegipoolest saab siin väita kolme asja.

Esiteks, selline treeningutundide ja kilomeetrite tagaajamine on vähese tulemuslikkusega.

Teiseks, kui inimene, kes käib palgatööl ja kellel on ka perekond, kulutab nädalas ligi kümme tundi pedaalimisele, siis seda on arutult palju. Ma tean, mida tähendab nädalas kümme lisatundi mingisse tegevusse panustada, sest tegin seda sama, kui juhendasin Tartu Ülikoolis kevadsemestril noorte ajakirjandustudengite kursust – aga mulle maksis ülikool selle eest vähemalt palka. Kuid kui paljud ligi kümme tundi treenijaist teenivad selle ajaga kas või ühe euro?

Ja kolmandaks, kui nii palju vaba aega kulutada rattasõidule, siis see muudab inimese ühekülgseks ja see kõik tuleb millegi arvelt. Kui mitu raamatut on ligi kümme tundi treenijad sel aastal läbi lugenud? Millal nad üldse mõne korraliku raamatu läbi lugesid? (Ma ei räägi siin mingist maastikusõidupiiblist, mille lugemisele kuluva aja võib julgesti liita juurde rattasõiduajale.) Millisteks sisulisteks ja muus vallas arendavateks tegevusteks neil veel üldse aega jääb?

Ütlen otse ja selgelt: nii palju ei ole vaja rattaga sõita. Ei ole vaja nädalas paljude tundide kaupa maanteel või metsas tühja tuult tallata. See, mida nende tundidega kogutakse, on junk miles. Teate, mis on junk miles?

See on rämpskilometraaž. Saate suure numbri kirja, aga mis sellest? Te saavutaksite sama head tulemused poole vähem treenides. Ja siis jääks palju aega ka muule sisukale tegevusele.

Paraku on Eestis saanud valdavaks rämpskilomeetrite ja rämpstundide tagaajamine. See tuleneb sellest, et inimesed ei mõtle enam, mida nad teevad. Nad on muutunud fanaatikuteks. Fanatism on aga alati haiglane, arulage. Tulge maa peale tagasi!

Mai keskel kirjutasin Postimehe Arterisse pika loo Eesti Posti uue juhi Joona Saluveeri (38) trennitegemisest. Ta harrastab triatloni. See peaks olema ju ala, mis nõuab pikki-pikki tunde ja palju-palju kilomeetreid? Aga vaat, ei nõua!

Saluveer näitas mulle oma trenniandmeid. Need olid hämmastavalt väikesed. Trennide pikkus oli umbes tund. Küsimus on selles, mida nonde tundide jooksul teha. Lühidalt: kasulik on teha tund aega mõtestatud trenni, mitte lihtsalt kaks-kolm tundi suures grupis veeredes tarbetuid kilomeetreid koguda.

Ja kui mõni nüüd arvab, et Saluveer on lihtsalt triatloni läbija, siis ta eksib. Tema isiklik rekord on 9:16.49, millest on Eestis suutnud kõvema tulemuse saavutada vaid 17 meest. Seega: tõe kriteerium on Saluveeri praktika.

Milles on saladuse võti?

Saladuse võti, olgu reedetud, on ameeriklase Don Finki käes. Tema isiklik tippmark täispikas triatlonis on 9:03. Ta on kahe kümnendi kestel juhendanud veebi teel sadu triatleete ja maratonijooksjaid viiel kontinendil. Ta paneb rõhku sellele, et treeningud oleksid maksimaalselt tõhusad ning sobituksid inimese muu elulaadiga. Fink peab oluliseks, et sportliku edu nimel ei ohverdataks karjääri ega perekonda. Seega arvestab ta treeninguplaane koostades ennekõike seda, et võimalikult vähese ajakuluga saaks võimalikult hea tulemuse. «Igal inimesel on nädala jooksul treenimiseks piiratud arv tunde,» seletab Fink oma kodulehel. «Trikk peitub selles, kuidas treenida nii, et inimene saaks nendest piiratud arvul tundidest maksimaalse kasu.» Ta ei pea oluliseks koguda lihtsalt treeningumahtu, olgu tunde või kilomeetreid, vaid arvestab treeninguplaanide koostamisel igaühe isiklikke eesmärke, nõrkusi ja tugevusi, varasemat spordikogemust.

Aga te võite muidugi jäärapäiselt endale kindlaks jääda, jätkata rämpskilomeetrite kogumist ning kulutada enamiku oma vabast ajast ühekülgsele tegevusele sadulas ning unustada, et elus on palju rohkem huvitavaid ja sisukaid asju, kui seda on jalgrattasõit.

Ma olen teile siin eluks uue otsa kätte andnud. Ilma midagi vastu palumata, lihtsalt heast tahtest, sest ma näen, et paljud on massipsühhoosiga kaasa joostes kaotanud enesekriitilise mõtlemisvõime. Nüüd on teie valik, kas võtate mind kuulda ja muudate midagi või mõnekümne aasta pärast kahetsete, et vaat, millele oma parimad aastad mõttetult raiskasite. Tehke poole vähem trenni ja uskuge, sellest ei lähe midagi halvemaks. Aga ärge tehke sellist trenni, millega kogute peamiselt rämpstunde ja rämpskilomeetreid.

Fotod 1 ja 3: Valgehobusemäe rattamaraton. Fotode autor: Dmitri Kotjuh, Järva Teataja / Scanpix
Foto 2: Pärnu rattapäeva 95 km sõidu finiš. Foto autor: Madis Sinivee, Scanpix
Foto 4: Joona Saluveer mullusel tahtejõu tuuril. Foto Joona Saluveeri erakogust
Foto 5: Joona Saluveer tunamulluse Rootsi Kalmari Ironmani lõpetamise järel. Foto Joona Saluveeri erakogust
Foto 6: Valgehobusemäe rattamaratoni start. Foto autor: Dmitri Kotjuh, Järva Teataja / Scanpix

65 Kommentaarid:

At 19:48, Anonymous Anonüümne said...

Väga õige härra Pullerits. Oligi nii et kes oli trennis maailmameister, see sai võistlusel mitme minutiga suhkamit. Eks ise sai ka sinna oportunismisohu vajutud, sest pikk tasapaks jooks on mõnusam kui intervall. Kumb aga rohkem kasu toob? Härra Pullerits, te peaksite asuma mitme alaliidu etteotsa. Jalgpall ja korvpall vajaksid täiesti uut poliitilist juhtimist. Samuti suusatamine ja tsiklismus. Kus on Vaderi ja Kangerti mantlipärijad? Kui teie härra Pullerits vastuseid ei tea, siis ei tea neid keegi teinegi.

 
At 20:49, Anonymous Anonüümne said...

Ma pakun et enamik harrastajaid istub õhtuti peale tööpäeva ratta selga, mitte eelkõige sellepärast et mingeid kilomeetreid koguda, vaid sellepärast et neile meeldib sportlik rattasõit kui selline... Ja mis kellelegi meeldib, jäägu küll egaühe enese otsustada.

 
At 21:01, Anonymous Anonüümne said...

Mis moraalitsemine siin nüüd toimub? Räägi parem puhkusest. Mis nädala jooksul plaanis? Nii igavat postitust polegi ammu sirvinud.

 
At 21:30, Anonymous Anonüümne said...

Inimesed võiks lõpetada rämps blogipostituste kirjutamise. Pullerits, kui sa selle jama oleks kirjutamata jätnud oleksid saanud 10 minti kvaliteetselt aega veeta ja kõik lugejad oleks paar minutit aega võitnud, mina kaasa arvatud.

 
At 00:00, Anonymous Anonüümne said...

Jah, olen proovinud poole vähem km koguda, kuid ei mängi välja, tervis ei pea sellisele alkohooli kogusele vastu, seega treenin nüüd kaks korda rohkem. Päris tösiselt.

 
At 00:09, Anonymous Anonüümne said...

See on õige point. Kui peale kurnavat tööpäeva üks korralik trenn teha, siis võib
õhtused õlled, viina vms. avamata jätta-selletagi hea olla.

 
At 08:57, Anonymous Anonüümne said...

Lisaks on õigel rattamehel on igal nädalavahetusel võistlus. Kõvematel veel kaks päeva jutti.

 
At 10:41, Anonymous Külvi Kallo, hommikul Riisiperest said...

Vot seda postitust mina usun! Räägib ju rämpskilomeetrite peaspets ja sisuliselt härra panna-on-vaja--isegi-tühjalt , tõde tuuldub liisingrataste vettind jutust!

Niisiis, jaanilaubävaks tuuldub tõde selle postituse abil ära, mehed. Mis siis teeme jaanipäeval -- tunnikese või kolm tunnikest trenni?

 
At 11:35, Anonymous Anonüümne said...

Kui palju peab kilomeetreid ja tunde väntama, et PP-le ära panna?

 
At 11:56, Anonymous Anonüümne said...

11:35, kas olete uus siin blogis? PP -le ei pane keegi ära. Isegi Nibali mitte. Isegi Contador mitte. Sest PP on kunn ja legend. Näiteks kindlasti on venemaal keegi kes surub rinnalt rohkem ja ratsutab kiiremini kui härra Putin. Aga tema legendi,tema vaimusuurust ei ületa keegi. Samamoodi härra Pulleritsuga.

 
At 12:40, Blogger Priit Pullerits said...

Lp 11:35, mõni mees ei vänta üldse ja paneb ikka ära, mõni teine aga lausa elab ratta seljas, kuid ei pane ära mitte kunagi. Nii et vastus oleneb sellest, kumba meeste kategooriasse te liigitute.
Aga kõige täpsemini vastab muidugi 11:56. Sellele vastusele ei ole mitte midagi lisada, nii täiuslik on see.

 
At 12:42, Anonymous Anonüümne said...

Priit ei tea absoluutselt millest ta kirjutab.

Võtame Joona Strava lehe ette ja näeme, et ta jookseb 5 min/km. PP standardite järgi on tegemist pesueht junk km-dega.

Milleks siis selline junk blogipostitus?

 
At 12:54, Anonymous Anonüümne said...

Amatöörid nagu 12:42,
kui PP ütleb et junk-km, siis nii ongi. Sir Seb Coe sörkis ka soojendusjooksud 3.30/km. Õpi poeg. Tood veel A Keba trennipäevikust näiteid?

 
At 13:12, Anonymous Anonüümne said...

12:54 - Touché

 
At 13:28, Blogger Priit Pullerits said...

Rääkige veel, et ajakirjandusel ei ole mõju! Laupäevases Arteris avaldasin loo (http://pluss.postimees.ee/4147025/mis-kihk-kisub-porgandpaljaks), miks, kurat küll, peavad inimesed avalikus kohas ihualasti käima, sh rattaga sõitma. Ja siis tuleb üks mees, keda me kõik teame, ja näitab mulle töö juures mobiilis, kuidas viis täisjõus eesti meest, kõigil kiiver peas, aga tagumik ja t*** paljas, sõidavad grupis rattaga; et olla tahtnud järele proovida, kuidas on; ja said inspiratsiooni minu loost. (Et kui järgmine kord kirjutan, kuidas mõned inimesed endale kuuli pähe lasevad, siis otsustavad ka järele proovida või?)

Sellest rõvekäitumisest, ausaid tsikliste häbistavast teost vabandab neid siinkohal üksnes puhtsüdamlik ja täisnimeline ülestunnistus ja patukahetsus. Me ootame, mehed - julgesite teha, julgege ka tunnistada! Või on vaja meeldetuletuseks, kes tegi, siia pildid ja video ka üles panna? (Eriti l*** mõte oma ekshibitsionism digitaalselt jäädvustada!)

 
At 13:51, Anonymous Loe Postimeest said...

Priit, ajast oled maha jäänud. Eesti mees paneb ära ka palja tilliga. Leia pildilt Jaanus Oblikas - võidukas maratoonar.

 
At 13:52, Anonymous Anonüümne said...

Õige härra Pullerits,
kuna oleme piisavalt näinud ümmarguste bepoonidega naisterahvaid rattasadulas kekutamas, siis tasakaalustamiseks paluks lagedale tuua need viis härrasmeest oma paksude batoonidega. Julgesid teha, julge näidata. Video lagedale ja kohe.

 
At 13:59, Anonymous Anonüümne said...

Keegi teab öelda, et kas Priit kutsuti puhkuselt juba tagasi? Kes lennupiletitega seotud kahjud kandis?

 
At 14:20, Anonymous Anonüümne said...

Aga miks meie, PP blogi ustavad naislugejad kuuleme sellest et Eesti teedel vuravad pikkade batonkidega härrasmehed alles mitu päeva hiljem? Video lagedale ja kiiremas korras!

 
At 16:57, Anonymous Anonüümne said...

Palja tilli reportaaž:

http://marathon100.com/uudised/vaata/soomes-toimus-pohjamaade-esimene-alasti-maraton


Millal Maarjamaal esimene Aadama ja Eeva jooks toimub?

 
At 18:47, Anonymous Anonüümne said...

Mis see Soome siia puutub? Palju erutavam on teada et mehed Tartu kandis vemba välgutavad. Neil seal ikka võimsad lihased ja karvased jalad .....

 
At 18:53, Anonymous Anonüümne said...

Olümpiamängudele ei saanudki Vanas Kreekas ilma paljast tilli välgutamata. Tuleb luua alasti olümpimängude komitee!

 
At 18:58, Anonymous Anonüümne said...

Kas arvan valesti kui pakun et selle Long Schlong Cycle Weekend organisaatoriks oli Eesti parim suusataja 2016/2017 Vahur Teppan?

 
At 19:49, Anonymous Anonüümne said...

Juhul kui VT, siis võis ka härra Pullerits ise olla patustajate seas?

 
At 21:00, Anonymous Anonüümne said...

Selline tore uudis.
Palju maksma peab, et selline lugu eetrisse lasta?
http://sport.postimees.ee/4151509/tammjarv-naitas-kontrollvoistlusel-poltoraninile-kandu

 
At 21:03, Blogger Priit Pullerits said...

Ei olnud Vahur, tema korralik inimene ja spordiporri ei tee.

 
At 21:33, Anonymous Anonüümne said...

Ühe korraliku spordiürituse (näiteks rattaralli) kavasse peaks tulevikus kuuluma:
Rattaralli (pikk)
Rattaralli (lühike)
Tillusõit
Lastesõidud (sooviavalt eelmisel päeval)

 
At 22:33, Anonymous Anonüümne said...

Kilba.
Kes oli eelmise talve Eesti parim meesmurdmaasuusataja?

 
At 22:53, Anonymous Anonüümne said...

Mind huvitaks hoopis üks muu küsimus. Kas lugupeetud blogiomaniku elus on olnud ka mõni selline kord või juhus, et teete mõnda asja vaid tegemise enese pärast. Ilma lugemata palju selleks tunde kulub või palju see aega võtab ning mõtlemata sellele, et mis kasu tehtav tegevus Teile annab. Lihtsalt lusti pärast. Ei mõtlegi, et peaksite paljalt jooksma minema või veel hullem ratta selga hüppama. See on rõve ja ropp ja mingit kasu sest kellegile ei tõuse. Sellisest tegevusest on vaid üks lühike samm pederastiani.
Ise olen hea koduse kasvatusega ning sedasorti asju samuti ei salli. Isa oli mul poksija. Nii nagu ma isegi. Karmi käega mees oli ja juba varakult said mulle õiged ja valed asjad selgeks. Püüan isegi oma teadmisi noorematele edasi anda.

Poksija Helmut
Keila lähedalt

 
At 23:54, Anonymous Anonüümne said...

Värskes J. ajakirjas.
PP: Vabanege grupispordis sunnist!
Inimene võib olla sotsiaalne olend, aga ta ei ole karjaloom nagu koer. Inimene on individualist.

 
At 00:41, Anonymous Anonüümne said...

Igal õigel rattamehel on igal nädalavahetusel võistlus.
Mitte ei hiili kord aastas partisanina. Partisaniks saamiseks pole vaja minutitki treeningule kulutada. Milleks partsanile 1000€ ratas?
Milline raiskamine!
Ma olen juba varem veendunud olnud et ega Priidul rattasõidust õiget mõnu ja arusaama pole. Lugegu oma elule kulutatud minuteid edasi. Milleks , kui ta ennast joonele ei aja?


Lauri

 
At 07:45, Blogger Priit Pullerits said...

No siis on küll elus hirmpalju asju, mis nõuavad kompenseerimist, kui lausa igal nädalavahetusel peab võistlema. Äkki jätaks mõne korra vahele ja pigem vaataks endasse, mis need on, mis nii hullusti end muudkui teiste ees tõestama ajavad. Nii suur sisemine ebakindlus ja alaväärsustunne tõesti? Aeg endasse süüvida!

 
At 08:17, Anonymous MargusM said...

Priit, 007, milleks sulle ratturilitsents?
Mida sa sellega kompenseerisid?
Rattavõistlusel saab ka nautida, n. sõitu ja turvatud rada, leiab uusi tuttavaid, isegi joogipudelit võid haarata
Seda on piisavalt et osaleda, mitte küll iga nädal kuid siiski piisavalt.
Sa võistlesid see aasta suusatamises rohkem kui rattasõidus, ka tegid seda tõesti sisemise ebakindluse ja alaväärsustunde pärast? Mina ei usu!

 
At 09:05, Blogger Priit Pullerits said...

Oeh, te väsitate mind, tõeliselt väsitate. Stammlugejad nagu MargusM võiks midagi meelde ka ükskord jätta. Või on tuul kõik mälujupid peast viinud? Ratturi litsents on mõeldud Eesti rattaspordi toetamiseks. Minu litsents selleks ostetud ongi - et anda oma panus Eesti rattaspordi heaks. Kas nüüd jääb ükskord ometi meelde või tuleb mõni puu- ja põmmpea seda mõne aja pärast taas uuesti kaagutama?

Ja veel: kas teie, kes te siin oma arust rattaspordi eest seisate, olete litsentsi teinud ja mingigi panuse Eesti rattaspordi heaks andnud? Seejuures ärge arvake, et võistluste osalustasude maksmine on kuidagi seotud Eesti rattaspordi arendamisega. Oh ei, see raha läheb võistluste korraldajate taskusse, kui sealt midagi üldse üle jääb.

 
At 10:09, Anonymous Anonüümne said...

Ja sama endasse vaatamise on see sama 2h mis sa peale tööd rattaseljas veedad. Pole parimat aega mõtete kogumiseks on see sama "rämpskilomeetrite" kogumine.
Jahh olen minagi pisut arvamust muutnud aastatega et trennis peab pisut särtsu ja raskust olema. Seda on ka. Samas naudin rattasõitu. Ma ei tee seda ammu enam tundide ja kilomeetrite pärast.
Miks võistlen? Mitte sellepärast et võistelda kellel parem ja pikem on.
Meeldib see seltskond, meeldivad rajad mis mulle rutiinist võõrdumiseks pakutakse, toetan korraldajaid (ka Klubi Tartu Rattamaratoni), meeldib tunne pärast pingutust, meeldib jahe õlu kodus peale võistlust.
Ära ole vihane vennike Priit, õpi ka lõpuks aru saama ja nautima seda milleks sa mida teed.

Lauri

 
At 10:40, Anonymous Anonüümne said...

Priit, kirjutada Sa oskad, sulg jookseb hästi. Kahjuks jääb enamasti Su kirjutiste sisu nõrgaks, nagu see viimanegi. No mis teemapüstitus see on?
Ehk peaksid otsima endale partneri, kellel oleks tuumakaid mõtteid aga kes ei ole nende paberile panemisel osav. Häbeneda poleks siin midagi. Maailm tunneb hulga kirjanikepaare nagu Ilf ja Petrov, Sjöwall ja Wahlöö, Minin ja Pozarski jpt. Mõtle selle peale. Ära raiska oma annet siin blogis kõhnade teemade kiskumisega. Valus kohe lugeda...

 
At 10:45, Blogger Priit Pullerits said...

Ei, mul pole põhjust vihane olla. Olen siin ilmselt vanem, palju vanem kui enamik kommentaatoreid - näiteks Lauri on minust tosin aastat noorem -, mistõttu on loogiline, et mul on palju rohkem elukogemust (millele aitab kaasa ka see, et olen elus tulenevalt ajakirjaniku ametist suhelnud sadade, kui mitte tuhandete väga erinevate inimestega, pidanud kuulma nende muresid, probleeme, hädasid jne) kui siin teistel. Ma tean, millest räägin, ja jagan oma kogemuste põhjal nõu, et - pange nüüd tähele! - te näeksite pikemat perspektiivi kui pelgalt see, mis ootab ees homme. See siin, tunnistage, on hindamatu kollegiaalne kogemus, mida teile jagan. Tasuta.

 
At 10:47, Blogger Priit Pullerits said...

Lp 10:40, ei jaga teie arvamust, et junk mails ehk rämpskilomeetrid on kõhn teema. See on vägagi aktuaalne teema, vaadake või Lauri 10:09 kommentaari. Või vaadake, mis maanteedel toimub - suured grupid veeremas kaks tundi mõttetus mugavustsoonis.

 
At 11:40, Anonymous Anonüümne said...

Pakun Priidule t*** asemele uudissõna. Miks? Et saaks aru, mida ütled. Et kas infantiilne "till" või maskuliinne "t***". Ehk, on tagumik ja esimik. Pisut sooneutraalne see ju ehk on, aga sedasama on ka tagumik. Ja vaata kuidas kõlab: "Kuradi esimik, rsk!" "Mine tilli" ei ole ju mingi alternatiiv. A vat esimik, sellel on tulevik ja kõla. Solvujaid suusarajal jääb ka kohe vähemaks. Autorlus jääb arusaadavalt minule, kui president selle aasta uudissõnaks nimetab. Ja miks ta ei peaks nimetama?

 
At 11:49, Anonymous Sam O O T said...

Kas rämpsport on ainult junkmiilide kogumine? Priit, sa oled tagasihoidlik. Vaata laiemalt, suuremalt! Mis on iga spordiüritusega seotud - see on raha. Väga aktuaalne on praegu sportliku hasardiga rämpsraha korjamine mõttetutesse aktsiatesse. Kujutad ettte, et kingid oma raha aktsiaturule nagu keskaegne templiordu rüütel ja elad edasi igapäevaselt oma virtuaalset väärtust jälgides. Milline rämpsaeg läheb kaotsi selle numbrite jõllitamise taha. Isegi äripäevnikud on selle hullusega kaasa läinud ja ajavad rahvale kärbseid pähe, et nende imaginaarne portfell kasvab täiesti muidu, lihtsalt mõnedel päevadel mõnede tehingute tegemisega. Nad isegi ei tea kas nad oma raha kunagi enam näevad sest nad ei tihka raha võtta välja enne kui hilja. Mõtle kui palju junkkilomeetreid saab selle eluaegse ekraani jõllitamise asemel koguda. Lisaks veel sihtsuunitlusega seminarid (mis viivad raha taskust välja) ja ütlevad, et tegelikult oled alles algaja. Ausam on jalutada Olümpicusse ja nuts seal lauale panna. Oma olemuselt on tegemist täpselt samasuguse mullipuhumisega. Samas kui Olümpicusse astumiseks saad endale panna keelu peale, siis aktsiaturule astumiseks ei ole võimalik mingit keeldu peale panna. See on võimatu. Teisisõnu, et kui ajakirjandus on hullutanud inimesi
astuma 24/7 toimivasse mängupõrgusse, siis välja saab sealt alles siis kui oled rahast lage. Seega järeldus - parem koguge junkkilomeetreid, siis ei jää teil aega üle junknumbrite kogumiseks ekraani peal. Ärge kuulake Priitu. Ka tema on ajakirjanik ja tahab teid vabastada oma kvaliteet ajast, et teil oleks igav ja igavusest hakkaksite tegema lollusi, lugema lehte, blogi või lausa lehe ja bloginõuannete järgi käituma ning oma rahast vabanema.

 
At 13:02, Anonymous Carl Fredrick said...

No kuulge härrased! Esimik on ikka väga sooneutraalne. Lausa piinlik. Tuleb võtta ikka korralik nimetus. Soovitavalt välismaa mugandus. Sest nii on popp ja modernne. Pakun välja "wonkie" ja/või "bukumba". Tundub tänapäevane ja eesrindlik ega solva haritud inimesi.

 
At 13:17, Blogger Priit Pullerits said...

Onu Sam, hästi kirjutatud, lahe! Just selliseid originaalseid ja jõulisi seisukohavõtte siin vaja ongi. Seevastu tilliarutelu ei koti küll kedagi.

 
At 13:57, Anonymous Anonüümne said...

Onu Sam
Korralda elus üks rattasõit. Ma tulen appi seda rahamäge mis üle jääb tasuta üle lugema.

 
At 14:16, Anonymous MargusM said...

Priit, 9:05, ära häma!
Ratturilitsents pole mingi rattaspordi toetamine, see on luba mingile võistlusele kuhu teised,ilma litsentsita, ei saa. Sinu võrdlus ei päädi ikka üldse, see on sama kui väita et bensu osta selleks et kütuseaktsiisist maanteid saaks ehitada või alko joomine sellepärast et muidu pole riigil vanaemale pensiraha maksta!
Kui osataks ja tegeletaks toetuste otsimisega küll siis leitaks ka, praegu on mindud lihtsama vastupanu teed- survestatud jalgrattureid. Saan aru et ega pole lihtne kui riik tõmbab liidult toetused maha kuid vaatame teist poolt- meistrivõistluste peasponsori tiitel (Hearum) maksab 10tuh samalajal kui EJL suurtoetajad on Standard ja Silberauto, jne..

 
At 14:58, Anonymous Aus Aarald said...

S*rattad, saite nüüd oma verehirmule vastumürgi, meie mees džiirolt õpetab tõe abil lollusi ravima: "sõitnud juba peaaegu kümme aastat, viimasest tõsisemast kukkumisest on kaheksa aastat möödas. 200 000 km jooksul üks luumurruga kukkumine ei ole just väga must statistika, mul on ikkagi hästi läinud ja maanteesõit ei ole kindlasti nii ohtlik kui võib tunduda."

 
At 15:09, Anonymous Anonüümne said...

Armas Aarald,

Ärme nüüd unusta ära, et seda juttu räägib rattaseljas meheks sirgunud proff, kes elab, liigub ja mõtleb nagu ratas aga mitte kahejalgne. Tal on peas juba arenenud otsejuhtimisega güroskoop ratta tasakaalu hoidmiseks ja kukkumiste vältimiseks. Kõik standardsituatsioonid ja kombinatsioonid nendest on läbi treenitud ning arenenud toimiv juhtimissüsteem. Tavaline kontorihiir või autojuht ei oma kümnendikkugi sellest kogemuste pagasist. Isegi Kirsipuu on tunnistanud, et võistlemistele ikka kord aastas tuleb kukkumisega leppida. Seega ütleme otse, ka kõige parematel juhtub. Tuletame siia juurde veel meelde ka selle, et palju on Tänak autsoid lõhkunud ja kraavi põrutanud. Seega igasugune udujutupuhuja, kes väidab, et rattasõiduvõistlus on ohutu nagu lapse kusi on seanahavedaja ja massimõrtsukas nagu Lenin.

 
At 15:15, Anonymous Anonüümne said...

15:09 , teie olete tubli mees, kurat ammu pole nii otsekohest juttu lugenud. Soovin et osaleksite ka tilliprobleemi lahendamises. Teile võib ilmselgelt loota.

 
At 15:20, Anonymous Anonüümne said...

Loen ja loen ja mõtlen, et mis tähtsus sellel kõigel üldse on? Nii nagu mõnele meeldib rattaga sõita, meeldib teisele seda tegevust targutades kommenteerida. Mõlemal on ju õigus!

 
At 15:32, Anonymous Anonüümne said...

Lgp 15:20 ei ole mõlemal õigus. Mõlemad võivad vales kümmelda hoopis. On olemas algajad amatöörid ja kogenud, teenekad tsiklistid. Vaat need viimased ütlevadki kellel õigus.

 
At 15:36, Anonymous Anonüümne said...

Mulle meeldib väga sissekande pealkiri, sest on hoogne ja mehine. Sitakottidel võetakse sellise pealkirjaga kohe jalad alt.

 
At 15:49, Blogger Priit Pullerits said...

Aitüma, 15:36!
Ja suur tänu ka 15:09-le kainestava ja jõuliselt selge sõnavõtu eest!
Selliste meestega on hea asju ajada.

 
At 16:02, Anonymous Anonüümne said...

Kas näide rämpskm kogumisest varakevadel ?-
19.märts:
"...Siiski... Veeta pühapäeval kaks tundi ja 22 minutit ratta seljas... Kainelt võttes, mis on selle mõte ja mis eesmärki see teenib?... Sõidad ja vaatad, kuidas asjalikud ja töökad inimesed oma maja ümber askeldavad, oksi koristavad, puid lõikavad – teevad midagi tõeliselt kasulikku, mitte ei talla tühja tuult. Häbi meil olgu tühja lahmimise pärast, kas nii? "
jne.

 
At 16:27, Anonymous Anonüümne said...

Eespool märgiti ära rattarahva klassifikatsioon, algajad rohelised pehmete pihkudega amatöörid ja teenelised tsiklismigurud, kelle kalestunud tagumik lubab ilma probleemideta kuus pluss tundi sadulas istuda. Ning kõik kes sinna vahepeale jäävad. Kui amatööride till annab vaevu bibise mõõdu välja siis teeneka tuurisõitja schnitzelstuff on ikka täppisinstrument, mis oskab otse sadulast vett visata turvalise kaareraadiusega. Spetsiifilised nimetused on seega vajalikud. Nagu näeme siis till ja till ei ole sama nagu Liviko tehtud viin ei ole sama viin mis Moskva Oktjabrskoje vabrikus valminud. Olgugi et kauba nimetus sama.

 
At 17:02, Anonymous Anonüümne said...

Imelik, et Pulleritsu enda 7- 10 tundi (avalikud andmed Endomondos) nädalas ratta seljas on mõistlikult kulutatud aeg, kui teised seda teevad- rämpskilomeetrite kogumine. Kus siis siin nüüd see tõekriteerium on?
Ise jagan oma 7-10 iganädalast treeningtundi 3-4 erineva spordiala vahel. Ei muutu tüütuks ning alad ka toetavad üksteist kenasti.

Toits Pärnumaalt

 
At 17:11, Blogger Priit Pullerits said...

Ei saa aru, mida Pärnumaa Toits räägib. Vaatame andmeid: eelmine nädal rattaga 4:37, enne seda 4:01, ja enne seda 2:41. Kuskilt ei paista neid 7-10 tundi. Ilmselt on Pärnumaa Toits arvestanud ka seda aega, mida sõidan rattaga tööle ja koju ja poodi ning ilmselt isegi seda aega, mida jalutan koeraga.

 
At 20:16, Anonymous Anonüümne said...

Rattasõit hoiab ära halvale teele minemast kuna on rahustava mõjuga tegevus.Usun et on jäänud olemata nii mõnigi mõrv, tänu neile kes on valinud pigem rattasõidu kui padu joomise.Joomiskultuur on meil Eestis niivõrd sisse juurdunud ,et pole keeruline sellesse sisse kukkuda.Enamus mõrvad juhtuvad olema nädalavahetuste paiku.Esmaspäeviti enesetapud,tööõnnetused jne mis alkoholi liigjoomise tagajärjel sisuliselt tekkinud.Usun et on jäänud nii mõnigi ülemus maha löömata siniste esmaspäevade foonil kuna rattur on üldjuhul esmaspäeviti puhanud ,energeetiliselt tasakaalus võrreldes inimesega kes on nädalavahetuse jooberdanud.

 
At 12:10, Anonymous Anonüümne said...

Pullerits- ma vaatan ilmselt sama Endomondot, mida Teie.

Võtame kõigepealt mai kuu
1. nädal- Cycling (Sport) 10 tundi, 10 minutit
2. nädal- Cycling (Sport) 7 tundi, 14 minutit
3. nädal- Cycling (sport) 8 tundi, 22 minutit
4. nädal- Cycling (sport) 7 tundi, 48 minutit

Kaks juuni esimest nädalat on ka 7 tunni ümber, ikka seesama Cycling (sport).
Kui töölesõidud Optimaga ka sinna alla on paigutunud, on muidugi iseasi, seda erisust siit lihtsalt ei paista. Sellisel juhul võiks kasutada Cycling transporti. Jalutamine on eraldi näha.

Toits Pärnumaalt

 
At 05:36, Blogger 郑佳颖 said...

curry 2
air jordan shoes
longchamp online shop
pandora charms
hermes belt
yeezy boost 350 v2
http://www.nikedunks.us.org
nike air zoom structure 19
yeezy shoes
nike zoom

 
At 06:15, Blogger raybanoutlet001 said...

polo ralph lauren
polo ralph lauren
michael kors handbags
ed hardy
ugg boots
coach outlet online
hugo boss suits
coach outlet
skechers shoes
coach outlet
2017.8.26

 
At 11:08, Blogger raybanoutlet001 said...

polo ralph lauren
prada outlet
true religion outlet store
air jordan shoes
ralph lauren outlet
falcons jersey
polo ralph lauren outlet
pittsburgh steelers jersey
air huarache
49ers jersey

 
At 04:35, Blogger 吥離吥棄 said...

nike air force
nike air zoom
tory burch shoes
adidas nmd
golden goose
jordan retro
ferragamo sale
retro jordans
jordan 11
100% real jordans for cheap

 
At 10:15, Blogger raybanoutlet001 said...

jacksonville jaguars jersey
ray ban sunglasses outlet
oakley sunglasses wholesale
mbt shoes
true religion outlet store
longchamp handbags
bills jerseys
michael kors outlet
armani exchange
mbt shoes outlet

 
At 04:13, Blogger adidas nmd said...

ralph lauren outlet
ed hardy clothing
jimmy choo shoes
golden state warriors
nike blazer pas cher
coach factory outlet
christian louboutin shoes
ugg outlet
oakley sunglasses
ralph lauren uk

 
At 05:40, Blogger Yaro Gabriel said...

yeezy
nike air force 1 low
yeezy boost
goyard handbags
true religion outlet
light up shoes
golden goose sneakers
jordan 12
real jordans for sale cheap
nike roshe run

 
At 09:01, Blogger Lilyh Gibsonc said...

gucci outlet
coach factory outlet
seattle seahawks jerseys
pandora charms
nike trainers
ray ban sunglasses
ray ban sunglasses
boston celtics
uggs outlet
jordan shoes

 

Postita kommentaar

<< Esileht