pühapäev, mai 28, 2017

Märkmeid rattarallilt

Esimene kiirabiauto sõitis tulede vilkudes rattureile vastu Tõrvandi kandis.

Esimene rattur, kolmekohalise numbriga, noist esimene number «1», tuli vastu juba Riia tänaval raudtee viadukti lähedal. Sõit läbi.

Esimene nähtav mats oli Armeenia söögikoha kõrval, umbes tosin kilomeetrit pärast starti. Kiirabibrigaad oli asetanud ratturi selili kanderaamile, katnud ta roheka tekiga ja tõmmanud üle ta keha tumedad vööd ning tõstis teda ettevaatlikult autosse.

Elva ja Nõo vahel oli vastassuunavööndis peatunud politseiauto. Raja ääres kraavis lebas kaks ratast, mõlemal kahekohaline number ees. Aga kus olid rataste omanikud? Mis nendega juhtus?

Kui USA president George W. Bush saatis sõdurid Iraaki, kust sugugi kõik ei tulnud tagasi elu ja tervisega, pidas president Bush oma pühaks kohuseks kohtuda nii paljude haavatutega ja nii paljude surma saanud sõdurite omastega, kui ta vähegi suutis. Bush on rääkinud, et need olid talle emotsionaalselt äärmiselt rasked ja valusad kohtumised. Aga ta pidas südames oluliseks näidata, et talle läheb korda, mis tema korraldatud aktsioonis inimestega juhtub, ja ta hoolib.

Fotod 1 ja 2: Mõned probleemsed hetked Tartu tänavusel rattarallil. Fotode autor: Sille Annuk, Postimees/Scanpix

7 Kommentaarid:

At 07:07, Blogger Priit Pullerits said...

Ärge heitke meelt!
Eks tule reportaaž ka. Iga asi omal ajal. Las emotsioonid settivad enne. Teil.

 
At 08:34, Blogger Kaido said...

Emotsioonid olid head ja ei näinud ka ühtegi märkimisväärset kukkumist. Väga viisakas sõit oli kohtadel 300-500. Elva--Pangodi teelet Nõo poole oli kiirabi, kes kedagi aitas ja võibolla olid nende sõitjate rattad.

 
At 08:42, Blogger Andres P said...

Oeh. Ära tekita jälle paanikat . Sõitsin kuskil seal 800-1000 vahel (0km rattatrenni anno 2017 ja purunenud kodar ei anna eriti rohkemaks ainet) ja väga rahulik oli. Ei mingeid jamasid. Võimalik muidugi et rohkem "koha eest võistlevad" alafaisased ongi koondunud sinna 400-800 kanti.

 
At 09:15, Blogger Arno Bachaus said...

3.15 grupis väga viisakas ja korrektne sõit, kohe väga korrektne. Priit, klikijanu on sind pimestanud.

 
At 10:40, Blogger joel said...

Kukkumisi juhtub rattavõistlustel alati, selle vastu ei saa, samuti juhtub seda treeningutel, küll harva aga juhtub. Palju annab igal ühel ise ära teha, et seda vältida. Rahvarallidel on väga erineva tasemega sõitjaid koos, vähem kogenud sõitja ehmatab kergest kontaktist või magab "punases olles" pidurdamise maha ja ongi kõik. Samuti ei suuda profid sõita ilma kukkumata, kas või T.Kangerti pauk. Mul on töökaaslane viimasel 3 TRR lühemal maal kukkunud, eelmisel aasta 2x distantsi jooksul, bad luck, oskused vms. mine võta kinni.
Millised on Priit Sinu konkreetsed ettepanekud, lahendused, et asi lõppeks 0-ga? Mina näiteks ei oota, et korraldaja peaks peal võistlust esitama üksikasjaliku raporti meditsiinilist abi vajanud inimestest, üldsõnalisest täiesti piisab.
Paul ja Art oma idee ja teostusega on vägagi tervitatav, aga seda teatud piirini. Kui nende grupp muutuks 200pealiseks, kuidas tagada ohutus...ja võtta vastutus?
Joel

 
At 11:04, Blogger Priit Pullerits said...

Joel, oma ettepanekutest kirjutasin pärast eelmist rattarallit ajakirjanduses. Korraldaja ei pidanud vajalikuks neid ettepanekuid vaagidagi. Samuti tean, et Soonetsi grupis on ühel liikmel väga asine ettepanek, mis puudutab seda, kuidas juba alguses rebida suuremad grupid väiksemaks, aga ma ei tea, kas ta on oma mõtet korraldajatele tutvustanud.

 
At 12:45, Anonymous Anonüümne said...

Kukkumisest ka video https://www.youtube.com/watch?v=FNgYlbM4X38

 

Postita kommentaar

<< Esileht